abonnement Unibet Coolblue
pi_157626918
Ik ben de Koran aan het lezen. Wilde ik al veel langer doen maar kijk er nogal tegenop omdat het verschrikkelijk vermoeiend geschreven is.

Plus van rechts naar links lezen. Zo irritant. :')
pi_157627977
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Pijnlijke ironie.
Ja voor jullie niet voor mij hoor ik geloofde eerst ook in onzin,nu niet meer....


pi_157628029
quote:
Dat eerste filmpje begint al met de zin "Many scientists and atheists believe science proves there is no god".

Dat is niet waar. En wetenschappers en atheïsten die het wel geloven snappen het niet.
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:45:34 #204
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157630596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja voor jullie niet voor mij hoor ik geloofde eerst ook in onzin,nu niet meer....

Jij gelooft in een pijnlijke hoeveelheid onzin als je werkelijk serieus bent met de drek aan stront wat je over dit topic uitkiepert.

Wellicht is TRU een beter sub-forum voor je, dan kan je lekker schuren tegen Lambiekje...ik denk dat jullie tweeën elkaar wel kunnen vinden...als jij al niet een kloon van hem bent.

Verdere gelul mag je, van mij, wel achterwege laten. Godverdomme zeg, het lijkt wel een fokking debiele-parade hier in dit topic zo langzamerhand. :|W
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_157630673
quote:
Je kunt ook in goden geloven zonder dit soort onzin te verkondigen hoor. ;)

Overigens jammer dat je nooit meer bent ingegaan op de kritiek op het kosmologische argument.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157630724
Als het geen getroll is, dan is het wel vrij tragisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157636775
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Jij gelooft in een pijnlijke hoeveelheid onzin als je werkelijk serieus bent met de drek aan stront wat je over dit topic uitkiepert.

Wellicht is TRU een beter sub-forum voor je, dan kan je lekker schuren tegen Lambiekje...ik denk dat jullie tweeën elkaar wel kunnen vinden...als jij al niet een kloon van hem bent.

Verdere gelul mag je, van mij, wel achterwege laten. Godverdomme zeg, het lijkt wel een fokking debiele-parade hier in dit topic zo langzamerhand. :|W
^O^ ^O^
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_157639832
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Jij gelooft in een pijnlijke hoeveelheid onzin als je werkelijk serieus bent met de drek aan stront wat je over dit topic uitkiepert.

Wellicht is TRU een beter sub-forum voor je, dan kan je lekker schuren tegen Lambiekje...ik denk dat jullie tweeën elkaar wel kunnen vinden...als jij al niet een kloon van hem bent.

Verdere gelul mag je, van mij, wel achterwege laten. Godverdomme zeg, het lijkt wel een fokking debiele-parade hier in dit topic zo langzamerhand. :|W
Onderste filmpje niet gekeken zeker verklaart gewoon dat we absoluut niet door toeval/evolutie tot stand zijn gekomen onmogelijk!!! dus wie gelooft er nou in onzin stelletje wijsneuzen want als God bestaat is alles wat ik dacht onzin en moet ik alles overboord gooien en dat wil ik niet hoor...ik beslis over mijn leven en niet God hoor ik jullie al denken...en ik laat jullie echt met rust want jullie worden nog echt gestoord anders en gaan misschien nog rare dingen doen...

Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God....

quote:
Filosofie (wijsbegeerte)betekent letterlijk: liefde tot de wijsheid.Daarbij moeten we niet denken aan de wijsheid van Spreuken 8,de Goddelijke wijsheid die alleen in de Heer Jezus te vinden is.Meer nog:de Wijsheid is in dat hoofdstuk Zijn eigen Naam.Nee,deze zogeheten ´liefde tot de wijsheid komt uit de mens voort;ze richt zich tot het verstand,en beredeneert de wereld en haar bewoners.De wijsbegeerte zoekt een verklaring voor de problemen van het universum,en in het bijzonder voor de levensvraagstukken van de mens – maar sluit het goddelijke Antwoord uit:de Wijsheid,Christus Zelf.
God staat buiten hun beschouwingen en mijmeringen.Wijsbegeerte is de poging van de menselijke geest, zichzelf en zijn capaciteiten buiten God om te bewijzen: zijn eigen kunnen, zijn eigen kennis.Een specifieke vorm van filosofie is de evolutietheorie,of beter: de evolutieredenering, die zonder enig vast fundament in de natuur en in volslagen tegenspraak met Gods Woord redeneert en argumenteert, om kost wat kost te kunnen komen tot de conclusie dat God niet bestaat of in elk geval geen almachtige Schepper-God is....

De filosofie in al haar vormen (en overigens ook de sterk verwante antroposofie) is volgens Gods Woord ijdel,inhoudsloos, hol en leeg bedrog, omdat ze de mens tot basis,uitgangspunt en middelpunt, ja, tot norm maakt.Gods Woord zegt al in 1 Korinthe 1:23 dat het woord van het kruis voor de Grieken een dwaasheid is, want zij kúnnen het ook niet verstaan,omdat geestelijke dingen alleen kunnen worden begrepen met geestelijk inzicht dat God geeft,en niet met menselijke redeneringen, vooronderstellingen en argumentaties.“Want de wapens van onze strijd zijn niet vleselijk, maar krachtig voor God,tot het slechten(afbreken)van bolwerken, daar wij de overleggingenen elke hoogte die zich verheft tegen de kennis van God,slechten en elke gedachte gevangen nemen tot de gehoorzaamheid van Christus” (2 Kor. 10:4-5).
http://www.debijbelvoorjou.nl/artikel/3990/
pi_157640464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
Een specifieke vorm van filosofie is de evolutietheorie,of beter: de evolutieredenering, die zonder enig vast fundament in de natuur en in volslagen tegenspraak met Gods Woord redeneert en argumenteert, om kost wat kost te kunnen komen tot de conclusie dat God niet bestaat of in elk geval geen almachtige Schepper-God is....
De evolutietheorie is geen filosofie. En ook geen redenering. Het heeft gigantisch veel bewijs in de natuur. Daarnaast gaat de evolutietheorie niet over schepping of creatie, dus het sluit een "Almachtige Schepper-God" niet uit (en dat is ook helemaal het doel niet voor een serieuze wetenschapper).

Als je dit soort onzin gelooft geeft dat aan dat je niet het kleinste begin hebt van kennis over evolutie.
pi_157641360
Is Doedeltrolletje nou nog steeds bezig?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157642149
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 08:06 schreef Monolith het volgende:
Is Doedeltrolletje nou nog steeds bezig?
Bij de andere forums zouden ze allang een heel Feedback topic vol zeuren of de mods Doedel zou willen aanpakken. :D
We zijn te lief hier ;)
pi_157642246
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:29 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Bij de andere forums zouden ze allang een heel Feedback topic vol zeuren of de mods Doedel zou willen aanpakken. :D
We zijn te lief hier ;)
Ik geloof dat er op dit moment geen actieve mod op WFL zit. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 november 2015 @ 10:49:38 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157643239
Semi-actief.. Topicreports zouden helpen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 18 november 2015 @ 14:18:21 #214
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157647507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:49 schreef Perrin het volgende:
Semi-actief.. Topicreports zouden helpen.
Nou bij deze dan, kan Doedelzak vanaf nu gewoon uit dit topic blijven/worden gezet? Het heeft wel weer lang genoeg geduurd en het begint zachtjes aan dieptreurig te worden. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 18 november 2015 @ 14:22:17 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157647578
Bij deze, vanaf hier graag over atheïsme, zonder religetroll.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_157653249
quote:
4s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:22 schreef Perrin het volgende:
Bij deze, vanaf hier graag over atheïsme, zonder religetroll.
Yesss ^O^

Ethiek zonder God lijkt me wel een leuk topic.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 18 november 2015 @ 18:46:22 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157653566
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 18:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Yesss ^O^

Ethiek zonder God lijkt me wel een leuk topic.
Nou, begin maar dan. :D
  woensdag 18 november 2015 @ 19:24:02 #218
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157654827
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 18:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Yesss ^O^

Ethiek zonder God lijkt me wel een leuk topic.
Als God door mensen bedacht is, is ethiek met God ook ethiek zonder God.
Liefde voor God
pi_157658406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:24 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Als God door mensen bedacht is, is ethiek met God ook ethiek zonder God.
Ik ben ex-christen en het verbaast mij toch wel dat ik zonder God zo netjes op het goede pad blijf. En blijkt voor de meerderheid van de mensen te gelden.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:48:08 #220
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157781963
Dat mensen vandaag de dag nog steeds geloven daar snap ik echt niets van. Al die verhalen in de bijbel zijn allemaal verzonnen als antwoorden op toen onverklaarbare (natuur)verschijnselen. Ondertussen weten we wel beter. Mensen hebben destijds god bedacht om anderen te beïnvloeden d.m.v. ze bang te maken met een 'alwetende' macht. Helaas ondervinden we daar vandaag de dag nog steeds de gevolgen van.
Fade to Black
pi_157782227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:48 schreef Achterhoker het volgende:
Dat mensen vandaag de dag nog steeds geloven daar snap ik echt niets van. Al die verhalen in de bijbel zijn allemaal verzonnen als antwoorden op toen onverklaarbare (natuur)verschijnselen. Ondertussen weten we wel beter. Mensen hebben destijds god bedacht om anderen te beïnvloeden d.m.v. ze bang te maken met een 'alwetende' macht. Helaas ondervinden we daar vandaag de dag nog steeds de gevolgen van.
Een dergelijke scherpzinnige analyse had deze reeks even nodig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:04:43 #222
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157782318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een dergelijke scherpzinnige analyse had deze reeks even nodig.
Simpel Doch Doeltreffend
Fade to Black
pi_157784816
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:04 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Simpel Doch Doeltreffend
Ik zou eerder de term simplistisch gebruiken dan simpel. Het theïsme staat natuurlijk allereerst al niet gelijk aan het christelijk geloof op basis van de bijbel. De bijbel is natuurlijk ook helemaal niet 'een verzameling antwoorden op onverklaarbare (natuur)verschijnselen', maar voor veel Christenen gewoon een boek met levenslessen en parabels, dus zelfs voor hen is jouw vermeende kritiek niet bijster relevant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157785327
Je hoort die argumentatie wel vaak bij mensen die tegen religie zijn maar er niet echt over hebben nagedacht.
  dinsdag 24 november 2015 @ 15:51:50 #225
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157787608
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:20 schreef Tchock het volgende:
Je hoort die argumentatie wel vaak bij mensen die tegen religie zijn maar er niet echt over hebben nagedacht.
En hoe denk jij wel te weten hoe ik hierover heb nagedacht? Natuurlijk leg ik het hier enigszins simpel uit maar het is wel de kern. Ik heb genoeg gehoord en gelezen om te bepalen dat ik mijzelf niet voor de gek wil houden met een of ander achterlijk geloof.
Fade to Black
pi_157787641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:51 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

En hoe denk jij wel te weten hoe ik hierover heb nagedacht? Natuurlijk leg ik het hier enigszins simpel uit maar het is wel de kern. Ik heb genoeg gehoord en gelezen om te bepalen dat ik mijzelf niet voor de gek wil houden met een of ander achterlijk geloof.
Het is niet de kern, dat is nou juist het hele punt. Het is wellicht 'de kern' voor wat fundamentalistische gelovigen, maar in wezen dus niet meer dan een stropopredenering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 24 november 2015 @ 16:10:08 #227
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157787984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is niet de kern, dat is nou juist het hele punt. Het is wellicht 'de kern' voor wat fundamentalistische gelovigen, maar in wezen dus niet meer dan een stropopredenering.
Wat probeer je hiermee te beweren dan? Dat er nog logische aanwijzingen zijn voor het bestaan van een god? Als er al een god zou bestaan dan zou het een grote sadist zijn.
Fade to Black
pi_157788138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:51 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

En hoe denk jij wel te weten hoe ik hierover heb nagedacht? Natuurlijk leg ik het hier enigszins simpel uit maar het is wel de kern. Ik heb genoeg gehoord en gelezen om te bepalen dat ik mijzelf niet voor de gek wil houden met een of ander achterlijk geloof.
Ik denk helemaal niet te weten of en hoe jij hier over nadenkt en dat zeg ik ook helemaal niet. Niet suggestief lezen.

Daarnaast: het is de kern omdat je alle nuance weglaat. Jij beweert niet te snappen dat mensen nog geloven omdat het verzonnen verhalen zijn en we inmiddels beter weten. Ja, zo zie jij het, en ik, en Monolith, maar voor een gelovige is dat natuurlijk een absoluut non-argument, want het zijn nooit verzonnen verhaaltjes geweest in hun ogen.

Een gelovige gelooft niet in verzonnen verhaaltjes ondanks nieuwe kennis, een gelovige gelooft.
  dinsdag 24 november 2015 @ 16:21:12 #229
224960 highender
Travellin' Light
pi_157788226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:53 schreef Monolith het volgende:
Het is niet de kern, dat is nou juist het hele punt. Het is wellicht 'de kern' voor wat fundamentalistische gelovigen, maar in wezen dus niet meer dan een stropopredenering.
De kern zit hem in het overleven, zonder uitzicht op een hiernamaals zou theïsme niet bestaan.
pi_157788229
Ik snap overigens heel goed dat mensen vandaag de dag nog geloven. Voor het overgrote deel is dat namelijk hun opvoeding. De denkbeelden die ik zelf van mijn ouders heb meegekregen zitten waarschijnlijk ongeveer even diep in mijn denkwijze geworteld alleen in had de mazzel dat ik geen gelovige ouders heb.

Figuren als Doedelzak heb ik niet zo snel een verklaring voor. Al beweerde die volgens mij al te geloven voor hij christen was, dus misschien alsnog opvoeding.
pi_157788263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:21 schreef highender het volgende:

[..]

De kern zit hem in het overleven, zonder uitzicht op een hiernamaals zou theïsme niet bestaan.
Er zijn ook religies zonder hiernamaals (neem bijvoorbeeld het Hindoeïsme, een van de grootste religies op aarde).
pi_157788638
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:10 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wat probeer je hiermee te beweren dan? Dat er nog logische aanwijzingen zijn voor het bestaan van een god? Als er al een god zou bestaan dan zou het een grote sadist zijn.
Ik probeer vooral te beweren dat jij niet echt snapt hoe veel gelovigen denken of wat hun opvattingen zijn. Je gaat er hier alweer impliciet vanuit dat gelovigen allemaal denken dat hun god verantwoordelijk is voor alles wat er in de wereld gebeurt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 24 november 2015 @ 16:44:43 #233
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157788845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik probeer vooral te beweren dat jij niet echt snapt hoe veel gelovigen denken of wat hun opvattingen zijn. Je gaat er hier alweer impliciet vanuit dat gelovigen allemaal denken dat hun god verantwoordelijk is voor alles wat er in de wereld gebeurt.
Zolang die mensen met argumenten komen als "omdat god het zegt" of "omdat het in de bijbel staat" ga je dat wel krijgen ja.
Fade to Black
pi_157788862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:44 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Zolang die mensen met argumenten komen als "omdat god het zegt" of "omdat het in de bijbel staat" ga je dat wel krijgen ja.
Je beseft hopelijk wel dat niet alle gelovigen Christen zijn?
pi_157788874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:21 schreef highender het volgende:
De kern zit hem in het overleven, zonder uitzicht op een hiernamaals zou theïsme niet bestaan.
Dat is niet zo. Zelfs het Judaïsme van voor de Griekse bezetting geloofde men niet in een hiernamaals. De Sadduceeën stonden tegenover de Farizeeën en onderscheidden zich van hen op volgende punten:
- ze richtten zich alleen op de geschreven wet ( Torah ) en niet op de mondelinge traditie.
- zij wezen het geloof in de verrijzenis ( onsterfelijke ziel ) en het bestaan van engelen en geesten af.
- ze legden de nadruk op de vrije wil en wezen de leer van voorbeschikking af.

De farizeese strekking ontstond maar na de Makkabeese oorlog ( 175 - 135 v.C. ) maar heeft zich, in tegenstelling tot de Sadduceese, zich ook na de val van Jerzuzalem weten te handhaven.
pi_157788900
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is niet zo. Zelfs het Judaïsme van voor de Griekse bezetting geloofde men niet in een hiernamaals. De Sadduceeën stonden tegenover de Farizeeën en onderscheidden zich van hen op volgende punten:
- ze richtten zich alleen op de geschreven wet ( Torah ) en niet op de mondelinge traditie.
- zij wezen het geloof in de verrijzenis ( onsterfelijke ziel ) en het bestaan van engelen en geesten af.
- ze legden de nadruk op de vrije wil en wezen de leer van voorbeschikking af.

De farizeese strekking ontstond maar na de Makkabeese oorlog ( 175 - 135 v.C. ) maar heeft zich, in tegenstelling tot de Sadduceese, zich ook na de val van Jerzuzalem weten te handhaven.
Kijk dít is een kwaliteitspost _O_

Kan er ook weinig op reageren.
  dinsdag 24 november 2015 @ 16:49:14 #237
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157788938
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je beseft hopelijk wel dat niet alle gelovigen Christen zijn?
Had ik het enkel over christenen dan? Volgens mij had ik het over alle gelovigen.
Fade to Black
pi_157788965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:49 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Had ik het enkel over christenen dan? Volgens mij had ik het over alle gelovigen.
Ik betwijfel sterk dat alle gelovigen komen met "omdat het in de bijbel staat".
  dinsdag 24 november 2015 @ 16:57:28 #239
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157789090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik betwijfel sterk dat alle gelovigen komen met "omdat het in de bijbel staat".
Voor bijbel kun je ook koran invullen. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook al in de gaten had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Achterhoker op 24-11-2015 17:02:35 ]
Fade to Black
pi_157789306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er zijn ook religies zonder hiernamaals (neem bijvoorbeeld het Hindoeïsme, een van de grootste religies op aarde).
Hindoeisme heeft wel degelijk een leven na de dood, namelijk een volgend leven.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_157789349
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Hindoeisme heeft wel degelijk een leven na de dood, namelijk een volgend leven.
Reïncarnatie is toch geen hiernamaals? Althans, een hiernamaals veronderstelt een periode of tijd ná het leven op aarde, terwijl reïncarnatie juist uitgaat van een voortgezet leven op aarde. Boeddhisme kent zelfs helemaal geen "na" het leven, ze gaan er vanuit dat het leven eeuwig is. Ik dacht dat het hindoeïsme een soortgelijk beeld had over de dood maar corrigeer me gerust als ik het fout heb.
pi_157789596
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kijk dít is een kwaliteitspost _O_

Kan er ook weinig op reageren.
Thanks. *;
pi_157789685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Reïncarnatie is toch geen hiernamaals? Althans, een hiernamaals veronderstelt een periode of tijd ná het leven op aarde, terwijl reïncarnatie juist uitgaat van een voortgezet leven op aarde. Boeddhisme kent zelfs helemaal geen "na" het leven, ze gaan er vanuit dat het leven eeuwig is. Ik dacht dat het hindoeïsme een soortgelijk beeld had over de dood maar corrigeer me gerust als ik het fout heb.
Ik heb het idee dat dit correct is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Re%C3%AFncarnatie
pi_157789746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:26 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dit correct is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Re%C3%AFncarnatie
Ik heb het idee dat daar juist staat dat ik ongelijk heb maar 't is niet bijster duidelijk :+
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:53:18 #245
224960 highender
Travellin' Light
pi_157790285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:22 schreef Tchock het volgende:
Er zijn ook religies zonder hiernamaals (neem bijvoorbeeld het Hindoeïsme, een van de grootste religies op aarde).
Ik had het over theïsme maar Hindoeïsme omvat ook een onsterfelijke ziel (overleven dus).
pi_157790357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:53 schreef highender het volgende:

[..]

Ik had het over theïsme maar Hindoeïsme omvat ook een onsterfelijke ziel (overleven dus).
Maar geen "hiernamaals" en dit is waar het hem om ging dacht ik. :)
pi_157790394
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat daar juist staat dat ik ongelijk heb maar 't is niet bijster duidelijk :+
Typisch voor een religie toch ?
pi_157790672
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:56 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar geen "hiernamaals" en dit is waar het hem om ging dacht ik. :)
Het gaat natuurlijk om het principe van een 'eeuwig leven', in welke vorm dan ook. Ook van de Sadduceeën is het niet echt duidelijk of ze geloven in een hemel, het is een behoorlijke aanname.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157794768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om het principe van een 'eeuwig leven', in welke vorm dan ook. Ook van de Sadduceeën is het niet echt duidelijk of ze geloven in een hemel, het is een behoorlijke aanname.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:08 schreef truthortruth het volgende:

Het gaat natuurlijk om het principe van een 'eeuwig leven', in welke vorm dan ook. Ook van de Sadduceeën is het niet echt duidelijk of ze geloven in een hemel, het is een behoorlijke aanname.
Moeite met je ongelijk toe te geven ?
pi_157795426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:56 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar geen "hiernamaals" en dit is waar het hem om ging dacht ik. :)
Ik beschouw elk leven na de dood als hiernamaals.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_157795670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om het principe van een 'eeuwig leven', in welke vorm dan ook. Ook van de Sadduceeën is het niet echt duidelijk of ze geloven in een hemel, het is een behoorlijke aanname.
Ik denk dat opgenomen worden in de hemel een voorrecht voor de happy few beschouwd werd, zoals henoch en elia. Ezechiel en jakob mochten er een blik op werpen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_157798442
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik denk dat opgenomen worden in de hemel een voorrecht voor de happy few beschouwd werd, zoals henoch en elia. Ezechiel en jakob mochten er een blik op werpen.
Enkel die van Campbell's in 4 smaken.
pi_157799024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:04 schreef ATON het volgende:
Moeite met je ongelijk toe te geven ?
Nou eigenlijk nooit zo, ik leer graag. Maar vertel, waar heb ik ongelijk?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157800120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou eigenlijk nooit zo, ik leer graag. Maar vertel, waar heb ik ongelijk?
Nee, dat was mijn vraag: waar heb ik ongelijk. :)
pi_157804383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:35 schreef ATON het volgende:
[..]
Nee, dat was mijn vraag: waar heb ik ongelijk. :)
Jij stelt dat de Sadduceeën niet in een hiernamaals geloofden, dat zie ik niet zo duidelijk terug. Ze geloven niet in wederopstanding, maar een hiernamaals is een behoorlijk vaag verhaal. Zomaar stellen dat ze denken dat er na de dood niets meer is, is te hard gesteld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157804713
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij stelt dat de Sadduceeën niet in een hiernamaals geloofden, dat zie ik niet zo duidelijk terug.
Zie nog maar eens en kom dan met bewijs.
pi_157804978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:34 schreef ATON het volgende:
[..]
Zie nog maar eens en kom dan met bewijs.
Euh...Jij maakt de claim, niet ik.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157805162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euh...Jij maakt de claim, niet ik.
ENCYCLOPEDIE VAN DE BIJBEL ( dr.J.Waldram, prof.M.Beek, prof.dr.G.Sevenster )
  woensdag 25 november 2015 @ 10:48:35 #259
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157805718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:07 schreef ATON het volgende:

[..]

ENCYCLOPEDIE VAN DE BIJBEL ( dr.J.Waldram, prof.M.Beek, prof.dr.G.Sevenster )
Mijn pastoor is ook dr. En die zegt dat de bijbel waar is en dat God bestaat. We hebben een probleem nu.
Liefde voor God
pi_157805749
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:48 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Mijn pastoor is ook dr. En die zegt dat de bijbel waar is. We hebben een probleem nu.
Ik wist niet dat het bezitten van een doctoraat betekent dat alles wat je zegt automatisch de waarheid zou moeten zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157805755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:07 schreef ATON het volgende:

[..]

ENCYCLOPEDIE VAN DE BIJBEL ( dr.J.Waldram, prof.M.Beek, prof.dr.G.Sevenster )
Als je dit in Google invoert komt er geen enkel resultaat naar boven. Curieus.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:48 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Mijn pastoor is ook dr. En die zegt dat de bijbel waar is en dat God bestaat. We hebben een probleem nu.

Dat zegt verder niet zo veel.
pi_157805901
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je dit in Google invoert komt er geen enkel resultaat naar boven. Curieus.

Eerste auteur Googelen levert een linkje van Bol.com op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157805974
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Eerste auteur Googelen levert een linkje van Bol.com op.
En geen enkel bewijs van zijn doctoraat. Kun jij überhaupt ander werk van hem vinden dan dit?
  woensdag 25 november 2015 @ 11:06:39 #264
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157806008
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het bezitten van een doctoraat betekent dat alles wat je zegt automatisch de waarheid zou moeten zijn.
Was enkel een beetje sarcastisch. Meende er verder niets mee.
Liefde voor God
pi_157806058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

En geen enkel bewijs van zijn doctoraat. Kun jij überhaupt ander werk van hem vinden dan dit?
ISBN 90 5121 178-3
pi_157806078
Die Sevenster is in elk geval wel professor geweest. Hij was kerkelijk hoogleraar op de faculteit der Godsgeleerdheid in Leiden tot 1966.

En een familielid van hem doceert op mijn faculteit. Toevallig.
  woensdag 25 november 2015 @ 11:16:15 #267
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157806195
Om met iets anders te komen. Wat vinden jullie van Camus? Ik heb hem hoogstaan op mijn lijstje, en is denk ik een van mijn favoriete filosofen. Betreft atheïsme stelt hij ook wel interessante dingen op.
Liefde voor God
pi_157821062
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:16 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Om met iets anders te komen.
_O-
  woensdag 25 november 2015 @ 21:22:20 #269
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157821145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:20 schreef ATON het volgende:

[..]

_O-
Wat is het Atonnetje?
Liefde voor God
pi_157821231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:22 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Wat is het Atonnetje?
Om met iets anders te beginnen... Zou het morgen ook regenen ?
pi_157821275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:24 schreef ATON het volgende:

[..]

Om met iets anders te beginnen... Zou het morgen ook regenen ?
Ga slapen.
  woensdag 25 november 2015 @ 21:27:41 #272
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157821418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:24 schreef ATON het volgende:

[..]

Om met iets anders te beginnen... Zou het morgen ook regenen ?
Ik dacht dat het was vastgelopen, gezien je met ISBN nummers kwam aanzetten. Als je nog niet klaar was, en zelf een betoog ging schrijven met argumenten, dan ga je gang kerel.

Hoop dat je toch wel kan inzien dat een forum als de deze een beetje saai ging worden als we met ISBN nummers gingen gooien en riepen 'lees dat eerst'
Liefde voor God
pi_157824747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:27 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Ik dacht dat het was vastgelopen, gezien je met ISBN nummers kwam aanzetten. Als je nog niet klaar was, en zelf een betoog ging schrijven met argumenten, dan ga je gang kerel.
O, en jij denkt dat ik daar nog wat woorden aan ga vuil maken, zelfs als ik mijn bron ( een van de ) gegeven heb? Moet ik dan voor zo'n debiele pipo nog een doctoraatstitel van deze auteurs gaan verdedigen of zo?

quote:
Hoop dat je toch wel kan inzien dat een forum als de deze een beetje saai ging worden als we met ISBN nummers gingen gooien en riepen 'lees dat eerst'
De clown uithangen laat ik aan jou over om de saaiheid van dit forum op te vrolijken. Een toestand van tweeduizend jaar geleden argumenteren zonder geschriften ? Leg me dat eens uit!! Wat denk je, dat ik je wat ga voorlezen?" O, maar nee hoor, liever prentjes, dan kunnen ze ook volgen". Weet je wat ik hier het meest lees? Puur geleuter . Ernstige, inhoudelijke post kan ik hier op mijn één hand tellen. En reken maar, zelfs geen ISBN nr. of bron meer.
  woensdag 25 november 2015 @ 23:08:34 #274
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157824802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:06 schreef ATON het volgende:

[..]

O, en jij denkt dat ik daar nog wat woorden aan ga vuil maken, zelfs als ik mijn bron ( een van de ) gegeven heb? Moet ik dan voor zo'n debiele pipo nog een doctoraatstitel van deze auteurs gaan verdedigen of zo?

[..]

De clown uithangen laat ik aan jou over om de saaiheid van dit forum op te vrolijken. Een toestand van tweeduizend jaar geleden argumenteren zonder geschriften ? Leg me dat eens uit!! Wat denk je, dat ik je wat ga voorlezen?" O, maar nee hoor, liever prentjes, dan kunnen ze ook volgen". Weet je wat ik hier het meest lees? Puur geleuter . Ernstige, inhoudelijke post kan ik hier op mijn één hand tellen. En reken maar, zelfs geen ISBN nr. of bron meer.
Ik zie jou meer als de clown en mij meer als de paljas. Misschien ben jij van mening dat het andersom is, maar zo bijster veel maakt het niet uit. Kijk we kunnen ook boeken gaan ruilen onderling en gaan kijken lees jij dat, dan lees ik dit. Daar zit niemand op te wachten toch? Maar misschien ben ik gewoon te dom om hier rond te lopen.

Ik mag je verder wel Aton, want je bent een toffe peer. Maar ik ga geen boek kopen, en dan dat hele boek lezen zodat ik met jou in discussie kan gaan.
Liefde voor God
pi_157828128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:08 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ik mag je verder wel Aton, want je bent een toffe peer. Maar ik ga geen boek kopen, en dan dat hele boek lezen zodat ik met jou in discussie kan gaan.
Dat begrijp ik. In België heb je het gewenste boek maar in een bib. op te halen, gratis en voor niks. Een nieuw verschenen boek kan je ook plaatsen als aankoopsuggestie. Indien je plaatselijk bib. niet over het gewenste boek beschikt, laat men het ophalen uit een bib. die dit wel in huis heeft.
Hoe werkt dit in Nederland ?
  donderdag 26 november 2015 @ 13:33:45 #276
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157833196
quote:
Education secretary made ‘error of law’ on new religious studies GCSE – high court | Politics | The Guardian

Judge rules in favour of three families who argued Nicky Morgan failed to reflect the pluralistic nature of the UK in curriculum

Parents challenging the government’s new religious studies GCSE, which they say relegates non-religious worldviews, have welcomed a high court ruling in their favour.

Mr Justice Warby said the education secretary, Nicky Morgan, had erred in asserting that the GCSE, due to come into effect in September next year, would “fulfil the entirety of the state’s RE [religious education] duties”.

That assertion was, he said, in breach of the government’s duty to ensure that the wider school curriculum ensured knowledge was conveyed “in a pluralistic manner”, and information was given about atheism and other non-religious viewpoints.

Related: The Guardian view on religious education in schools: don’t trash it, transform it | Editorial

The ruling was a victory for three families, supported by the British Humanist Association (BHA), who claimed Morgan had taken a skewed approach and was failing to reflect in schools the pluralistic nature of the UK.

Kate Bielby, of Frome in Somerset, one of the parents who brought the action, said: “My daughter and I are delighted by today’s decision and the clear statement that it makes in support of equality of religion and belief. It is long past time that the beliefs of the non-religious were treated on an equal footing with religions in the school curriculum.”

According to the BHA, while the government will not be immediately compelled to change the GSCE, religious education syllabuses around the country will now have to include non-religious worldviews such as humanism on an equal footing.

The BHA chief executive, Andrew Copson, said: “This is a stunning victory for the three humanist families who stood up to the government on this issue. It is also a victory for the vast majority of people who believe in the importance of a religious education curriculum that is inclusive, balanced, and pluralistic, and which contributes to mutual understanding between people of all religions and none.”

Allowing the parents’ application for judicial review, Warby, sitting in London, said: “It is not of itself unlawful to permit an RS GCSE to be created which is wholly devoted to the study of religion.”

But the RS GCSE changes, announced in February, had included the assertion that the new GCSE “will fulfil the entirety of the state’s RE duties” and schools would interpret this to mean non-religious views need not be included in teaching.

“The assertion thus represents a breach of the duty to take care that information or knowledge included in the curriculum is conveyed in a pluralistic manner.”

A Department for Education spokesman said: “Our new RS GCSE ensures pupils understand the diversity of religious beliefs in Great Britain through the study of more than one religion – an important part of our drive to tackle segregation and ensure pupils are properly prepared for life in modern Britain.

“Today’s judgment does not challenge the content or structure of that new GCSE and the judge has been clear it is in no way unlawful. His decision will also not affect the current teaching of the RS GCSE in classrooms. We will carefully consider the judgment before deciding on our next steps.”

When details of the new RS course were published, 28 religious leaders, including the former archbishop of Canterbury Rowan Williams, wrote to the DfE urging the government to rethink the curriculum and include the study of humanism.

The new syllabus requires in-depth study of two faiths – choosing from Buddhism, Christianity, Catholic Christianity, Islam, Hinduism, Judaism and Sikhism – which makes up half of the new GCSE. The rest of the course is based on the study of philosophy and ethics, which the government says can include humanism and other non-religious viewpoints.

Bron: www.theguardian.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 26 november 2015 @ 16:42:30 #277
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157837092
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 06:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. In België heb je het gewenste boek maar in een bib. op te halen, gratis en voor niks. Een nieuw verschenen boek kan je ook plaatsen als aankoopsuggestie. Indien je plaatselijk bib. niet over het gewenste boek beschikt, laat men het ophalen uit een bib. die dit wel in huis heeft.
Hoe werkt dit in Nederland ?
Je wordt lid van een bibliotheek die heeft hem of heeft hem niet. Dan leen je hem, of je een suggestie kan geven bij de bibliotheek waar ik lid van ben weet ik niet. Ik weet wel dat ze vooral leesboeken hebben thrillers etc, beetje literatuur maar alleen mainstream dingen. Veel dingen kan ik niet vinden en filosofie was ook lastig te vinden daarom ben ik geen lid meer.
Liefde voor God
pi_157837348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:42 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Je wordt lid van een bibliotheek die heeft hem of heeft hem niet. Dan leen je hem, of je een suggestie kan geven bij de bibliotheek waar ik lid van ben weet ik niet. Ik weet wel dat ze vooral leesboeken hebben thrillers etc, beetje literatuur maar alleen mainstream dingen. Veel dingen kan ik niet vinden en filosofie was ook lastig te vinden daarom ben ik geen lid meer.
Vandaar. Ze houden Nederland dan wel dom zo te merken. In België kan je zowat elk naslagwerk vinden. Alle bib.s' zijn dan nog met elkaar verbonden. Enkel registratie en gratis.
Ik ging er van uit dat dit ook in Nederland bestond. Even naar de bib. het aangehaalde boek ( bron ) ophalen, nalezen en achteraf je bedenkingen geven. Als ik op het net. een boek zie dat misschien wel iets kan zijn, naar de bib., en als het niveau heeft zelf aankopen. Nooit miskoop. Na verloop van tijd zullen er wel wat werken achterhaalt worden doordat men meer inzicht krijgt en dan gaan die achteraan op de plank.
  donderdag 26 november 2015 @ 17:12:57 #279
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157837776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Vandaar. Ze houden Nederland dan wel dom zo te merken. In België kan je zowat elk naslagwerk vinden. Alle bib.s' zijn dan nog met elkaar verbonden. Enkel registratie en gratis.
Ik ging er van uit dat dit ook in Nederland bestond. Even naar de bib. het aangehaalde boek ( bron ) ophalen, nalezen en achteraf je bedenkingen geven. Als ik op het net. een boek zie dat misschien wel iets kan zijn, naar de bib., en als het niveau heeft zelf aankopen. Nooit miskoop. Na verloop van tijd zullen er wel wat werken achterhaalt worden doordat men meer inzicht krijgt en dan gaan die achteraan op de plank.
Mooi systeem helaas hier is een netwerk van kleinere bibliotheken en die hebben niet zo gek veel.

ISBN 90 5121 178-3

Hebben ze niet. Ze hebben bar weinig...
Liefde voor God
pi_157839231
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Mooi systeem helaas hier is een netwerk van kleinere bibliotheken en die hebben niet zo gek veel.

ISBN 90 5121 178-3

Hebben ze niet. Ze hebben bar weinig...
Nu snap ik waarom men zich hier zo druk maakt als ik een boek als bron gebruik. Innige deelneming. ;)
  donderdag 26 november 2015 @ 18:31:12 #281
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157839547
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:16 schreef ATON het volgende:

[..]

Nu snap ik waarom men zich hier zo druk maakt als ik een boek als bron gebruik. Innige deelneming. ;)
Ja dat zijn dingen die je moet begrijpen is denk ik dat Nederland erg duur is met scholing etc. Dat is in België toch wat beter geregeld althans een cursus valt daar vaak veel goedkoper uit ook scholing.
Liefde voor God
pi_157840157
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:31 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ja dat zijn dingen die je moet begrijpen is denk ik dat Nederland erg duur is met scholing etc. Dat is in België toch wat beter geregeld althans een cursus valt daar vaak veel goedkoper uit ook scholing.
Educatie voor beter gegoeden zeg maar. En dit is bekend dat België veel Nederlandse univ.- studenten heeft. Fout beleid denk ik.
  donderdag 26 november 2015 @ 18:55:09 #283
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157840261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Educatie voor beter gegoeden zeg maar. En dit is bekend dat België veel Nederlandse univ.- studenten heeft. Fout beleid denk ik.
Het gaat niet over atheïsme maar ik ben het met je eens man. :P
Liefde voor God
pi_157841511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Het gaat niet over atheïsme maar ik ben het met je eens man. :P
:) OK, terug on topic.
pi_157882016
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:42 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Je wordt lid van een bibliotheek die heeft hem of heeft hem niet. Dan leen je hem, of je een suggestie kan geven bij de bibliotheek waar ik lid van ben weet ik niet. Ik weet wel dat ze vooral leesboeken hebben thrillers etc, beetje literatuur maar alleen mainstream dingen. Veel dingen kan ik niet vinden en filosofie was ook lastig te vinden daarom ben ik geen lid meer.
Natuurlijk hebben zeker kleinere bibliotheken niet alle boeken maar je kunt gewoon naar de bibliothecaris toestappen met de naam van de auteur en titel boek en vervolgens worden alle Nederlandse bibliotheken hierop afgezocht, inclusief de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag en universiteitsbibliotheken.

Als je pech hebt kan het wel eens langere tijd duren voordat je het hebt en het brengt wat kosten met zich mee.

Veel is ook via internet te regelen maar dat zou je eens na moeten vragen, dat kan per bibliotheek verschillen.
  donderdag 10 december 2015 @ 16:33:00 #286
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_158152925
quote:
Duizenden IJslanders bekeren zich in twee weken tijd tot het Zuïsme | de Volkskrant

IJslanders zijn niet opeens geloviger geworden. Ze worden lid van de kerk omdat de leiding van de Zuïstische kerk belooft de religiebelasting die IJslanders verplicht moeten betalen terug te geven. In IJsland moet iedereen, gelovig of niet, jaarlijks 'religieuze belasting' betalen. Dit geld wordt vervolgens door de staat in de kerk gestoken in de vorm van subsidie. Inwoners van IJsland betalen elk jaar 10.800 IJslandse Kronen aan 'religiebelasting', dat is zo'n 75 euro. Meer dan de helft van de IJslanders (55 procent) gaf in september aan vóór de afschaffing van dit systeem te zijn.

Bron: www.volkskrant.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 december 2015 @ 20:30:04 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158158771
quote:
Toch wel mooi dat iemand van IJslands progressive party gaat lopen kankeren op dit initiatief.

Van progressives moet je het hebben anno 2015. Eerst willen ze je porno afnemen. Daarna je religie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 24 mei 2016 @ 15:18:35 #288
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162463584
quote:
People of no religion outnumber Christians in England and Wales – study | World news | The Guardian

Proportion of population who identify as having no religion rose from 25% in 2011 to 48.5% in 2014, surveys show

The number of people who say they have no religion is rapidly escalating and significantly outweighs the Christian population in England and Wales, according to new analysis.

The proportion of the population who identify as having no religion – referred to as “nones” – reached 48.5% in 2014, almost double the figure of 25% in the 2011 census. Those who define themselves as Christian – Anglicans, Catholics and other denominations – made up 43.8% of the population.

“The striking thing is the clear sense of the growth of ‘no religion’ as a proportion of the population,” said Stephen Bullivant, senior lecturer in theology and ethics at St Mary’s Catholic University in Twickenham, who analysed data collected through British Social Attitudes surveys over three decades.

“The main driver is people who were brought up with some religion now saying they have no religion. What we’re seeing is an acceleration in the numbers of people not only not practising their faith on a regular basis, but not even ticking the box. The reason for that is the big question in the sociology of religion.”

The report did not examine data from Scotland or Northern Ireland. Last month a Scottish Social Attitudes survey found that 52% of the population said they were not religious, compared with 40% in 1999.

In Northern Ireland, which has long been the most religious part of the UK, 7% said in the 2011 census that they belonged to a non-Christian religion or no religion.

The new analysis will fuel concern among Christian leaders about growing indifference to organised religion. This year the Church of England said it expected attendance to continue to fall for another 30 years as its congregations age and the millennial generation spurns the institutions of faith.

According to Bullivant’s report, Contemporary Catholicism in England and Wales – which will be launched at the House of Commons on Tuesday, both the Anglican and Catholic churches are struggling to retain people brought up as Christians.

Four out 10 adults who were raised as Anglicans define themselves as having no religion, and almost as many “cradle Catholics” have abandoned their family faith to become “nones”.

Neither church is bringing in fresh blood through conversions. Anglicans lose 12 followers for every person they recruit, and Catholics 10.

The vast majority of converts come from other Christian denominations, rather than non-Christians or people with no religion. “There’s a kind of denominational musical chairs,” said Bullivant. “No one is making serious inroads into the non-Christian population.”

The proportion of the population who describe themselves as Anglican plunged from 44.5% in 1983 to 19% in 2014. Catholics made up 8.3%, other Christians 15.7% and non-Christian religions 7.7%.

The analysis throws up striking regional variations. London has the smallest proportion of people identifying as “nones”, at an average of 40%, accounted for by the capital’s large minority ethnic population. In contrast, 59.5% of people in Wales say they have no religion.

Half of all Christians in England and Wales are over the age of 55, although Catholics have a younger age profile. Of those describing themselves as Christian, 58.6% are women.

More than nine in 10 Christians are white, which is slightly higher than in the general population. Far more Catholics (27.5%) than Anglicans (8.9%) attend church once a week or more.

The report is intended to fill a gap in reliable up-to-date statistics about the state of Christianity, and particularly Catholicism. It drew on data from British Social Attitudes surveys between 1983 and 2014.

Related: Are we ready to face death without religion? | Adam Lee

“Churches need to take this kind of data very seriously,” said Bullivant. “When analysing data you see patterns that you might not necessarily notice otherwise. This can flag up areas for further research or groups that need particular pastoral attention.”

A spokesperson for the Church of England said: “The increase in those identifying as ‘no faith’ reflects a growing plurality in society rather than any increase in secularism or humanism. We do not have an increasingly secular society as much as a more agnostic one.

“In a global context, adherence to religion is growing rather than decreasing. Christianity remains the world’s largest religion with over 2 billion adherents. In the UK the latest census found the overwhelming majority of people to have a faith.”

The Catholic church did not respond to a request for comment.

Bron: www.theguardian.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165461303
*bump
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_165466550
quote:
Het blijven zorgelijke cijfers, al geeft het oranje nog wat hoop. Zijn er nog geen van 2015, ben wel benieuwd naar de ontwikkeling.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165768341
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het blijven zorgelijke cijfers, al geeft het oranje nog wat hoop. Zijn er nog geen van 2015, ben wel benieuwd naar de ontwikkeling.
Gelukkig doet Nederland het wel goed in dit rijtje. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zondag 7 mei 2017 @ 20:10:10 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170755765
Zo, de Ierse politie is een onderzoek naar de uitspraken van Stephen Fry gestart, die zich schuldig gemaakt zou hebben aan *ahum* blasfemie.

http://www.independent.ie(...)f-life-35684262.html
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181805414
'Atheïsme is in feite niets anders dan verwaterd christendom'

Bron:
https://www.trouw.nl/reli(...)ristendom-~a111e786/
pi_181805779
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:40 schreef Szikha2 het volgende:
'Atheïsme is in feite niets anders dan verwaterd christendom'

Bron:
https://www.trouw.nl/reli(...)ristendom-~a111e786/
:D En monotheïsme is een verwaterd polytheïsme.
pi_181808088
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:40 schreef Szikha2 het volgende:
'Atheïsme is in feite niets anders dan verwaterd christendom'

Bron:
https://www.trouw.nl/reli(...)ristendom-~a111e786/
Een soort homeopathisch Christendom. Ja, als je het Christendom maar ver genoeg verdunt hou je alleen maar atheisme over, dat klopt. _O-

Niet dat dat ook maar iets met het Christendom te maken heeft. Als je Hindoeisme ver genoeg verdunt hou je exact hetzelfde over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 10 september 2018 @ 07:34:05 #296
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181811228
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:40 schreef Szikha2 het volgende:
'Atheïsme is in feite niets anders dan verwaterd christendom'

Bron:
https://www.trouw.nl/reli(...)ristendom-~a111e786/
Hij schijnt 'een invloedrijk Brits politiek-filosoof' te zijn (whatever that may be).
Maar persoonlijk lees ik nogal wat zaken in zijn betoog dat mij doet twijfelen aan de vaststelling dat hij zelf atheïst zou zijn.

Dus omdat atheïsten er verschillende moralen op na houden, en er ook kerken zijn die dat doen, zijn atheïsten een soort religieuzen?
En 'de mensheid' zou de atheïstische variant zijn van god, omdat die op gelijke niet-aantoonbare wijze handelingen in de tijd zou sturen? Ik vind het erg vergezocht.

Wanneer leren de mensen, en deze filosoof incluis, nou eens dat atheïsme niets meer en niets minder is dan het ontkennen van het bestaan van een godheid? Er worden allerlei eigenschappen aan vastgenaaid die helemaal niets ermee te maken hebben.

Sorry, ik vind dat stuk echt nogal zwak...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 8 november 2018 @ 20:53:40 #297
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_183029542
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 07:34 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Hij schijnt 'een invloedrijk Brits politiek-filosoof' te zijn (whatever that may be).
Maar persoonlijk lees ik nogal wat zaken in zijn betoog dat mij doet twijfelen aan de vaststelling dat hij zelf atheïst zou zijn.

Dus omdat atheïsten er verschillende moralen op na houden, en er ook kerken zijn die dat doen, zijn atheïsten een soort religieuzen?
En 'de mensheid' zou de atheïstische variant zijn van god, omdat die op gelijke niet-aantoonbare wijze handelingen in de tijd zou sturen? Ik vind het erg vergezocht.

Wanneer leren de mensen, en deze filosoof incluis, nou eens dat atheïsme niets meer en niets minder is dan het ontkennen van het bestaan van een godheid? Er worden allerlei eigenschappen aan vastgenaaid die helemaal niets ermee te maken hebben.

Sorry, ik vind dat stuk echt nogal zwak...
Ik krijg niet de indruk dat je hem helemaal begrepen hebt. Ik vind zelf dat hij de plank op de kop slaat. De denkwijze van de gemiddelde atheïst is, hoewel hij zeker God ontkent, voortgevloeid uit het wereldbeschouwelkijke beeld van het westerse christendom, met dezelfde denkpatronen.
  donderdag 8 november 2018 @ 23:05:20 #298
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183033375
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik krijg niet de indruk dat je hem helemaal begrepen hebt. Ik vind zelf dat hij de plank op de kop slaat. De denkwijze van de gemiddelde atheïst is, hoewel hij zeker God ontkent, voortgevloeid uit het wereldbeschouwelkijke beeld van het westerse christendom, met dezelfde denkpatronen.
Nee het is andersom. Religies claimen reeds bestaande menselijke waarden als hun uitvinding.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 9 november 2018 @ 07:33:26 #299
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_183036364
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:40 schreef Szikha2 het volgende:
'Atheïsme is in feite niets anders dan verwaterd christendom'

Bron:
https://www.trouw.nl/reli(...)ristendom-~a111e786/
Niet bepaald hele sterke argumenten die John Gray hanteert in dit stuk en of dat aan de vertaling ligt van zijn uitspraken door het Trouw of omdat dit werkelijk zijn ideeën zijn weet ik niet...maar echt heel indrukwekkend is het niet.

Zo schuift hij een versie van atheïsme in de schoenen van Dawkins, Harris en Dennett waar die drie het waarschijnlijk niet eens mee zijn...en dat maakt het punt van Gray wel een soort van drogreden.

Zijn visie over moraal is ook niet ijzersterk, althans zijn kritiek dat moraal niet uit wetenschap kan voortkomen is in dit artikel slap.

Het enige wat hij aangeeft is dat er verschillende vormen, en dus verschillende oorsprongen, zijn van atheïsme...maar dat is een gevalletje van schot en open doel.

Wellicht dat zijn boek het allemaal veel beter verwoord en uitlegt, maar in dit artikel komt Gray vooral op me over als iemand die heel hard roept dat "Atheïsten het ook allemaal niet altijd aan het rechte eind hebben". Tja... :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 6 december 2018 @ 09:14:54 #300
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_183562168
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee het is andersom. Religies claimen reeds bestaande menselijke waarden als hun uitvinding.
Dat is waar maar wat is daar andersom aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')