abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175066489
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat was met die versie van Jan Jaap v/d Wal ook het geval...
Ik zie dat inderdaad nog wel eens als het begin van het einde. Zijn 2e was wel iets beter.
Maar toch was het nog wel iets beter dan wat er op SBS6 tegenover stond, Guido Weijers.
Alsof je in die tijd alleen nog mocht lachen om mensen met een handicap.
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:17:41 #227
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175069557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:59 schreef Reine_Claudje het volgende:
Wij deden meestal een ouderwets cringe gesprek onder het genot van kaas, worst, bubbels en oliebollen, waarbij we terugkeken op het afgelopen jaar.
Daar heb je tenminste wat aan want dan kun je op een gegeven moment gewoon half bezopen van je af gaan meppen, ik kan lastig freek de jonge of paul de leeuw neermeppen want ik zit uberhaupt niet in het publiek daar.

quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik zie dat inderdaad nog wel eens als het begin van het einde. Zijn 2e was wel iets beter.
Maar toch was het nog wel iets beter dan wat er op SBS6 tegenover stond, Guido Weijers.
Alsof je in die tijd alleen nog mocht lachen om mensen met een handicap.
Ik weet niet welke cabaretier ik kutter vind ..weijers of jochem meyer.. kan ze allebei wel uitzwaaiien bij de mars one.

Mijn top 3 is toch echt; wim kan, hans teeuwen, herman finkers toen hij nog snor had.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175077671
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben nog even door dat geluidloze deel 9 gesneld, maar zo'n 16-jarige Thierry Baudet die je niet kunt horen..de vorige eeuw was zo slecht nog niet!
nu zit er wel geluid bij
pi_175087206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

nu zit er wel geluid bij
Yep, inmiddels weer terug. Gelukkig, want het is volgens mij hetzelfde deel waarin Mart Smeets aan het rappen is.

Ook goud is het moment in deel 7, waarbij Paskal van Blof live op zijn muil gaat bij het concert op de Dam.
pi_175092245
31-12-1986

Van de grote 3, cabaretgewijs, Wim Sonneveld, Toon Hermans en Wim Kan, was alleen de laatste te zien op de oudejaarsavonden met volledige shows.
Sonneveld was al overleden toen cabaret en oudjaar op tv echt een ding werden door Wim Kan.
Hermans deed natuurlijk zijn eigen ding, One Man Shows, maar zag de kijkcijfers van Kan op die avonden ook.

Hermans had in 1986 heel graag met zijn One Man Show op 31 december op de buis gewild, maar helaas, de AVRO had de avond ervoor uitzending. En dus werd het de 30e.
Hermans wilde toch zijn momentje pakken op de avond erna.
Paginagrote advertenties in de dagbladen kondigden aan dat Toon die avond toch nog te zien zou zijn. Massaal werd er afgestemd, maar helaas, het bleek om een eenmalige STER-spot voor de HEMA te gaan..

vge5Pxn.jpg
UyZQ5YV.jpg
pi_175093660
:D wat een stunt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175279425
31-12-1980

Zo'n oudejaarsavond is natuurlijk strak geprogrammeerd om precies om 12 uur uit te komen.
Het laatste wat je dan kunt gebruiken is een storing. Toch kan dat gebeuren.
Uiteindelijk kwam de VOO prima op tijd uit, met het vuurwerk zelfs al voor 12 uur (zie OP).

Maar wat een alleraardigst rebusje om de tijd door te komen!
pi_175284533
- Maar n00bie, vertel eens, vanwaar deze obsessie met de televisie op deze avond?
En heb je het ook allemaal gezien wat je gepost hebt?

- Nee hoor, heel veel nooit gezien. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit een oudejaarsconference van Lebbis & Jansen gezien. Zeker in die tijd had ik andere dingen waarmee ik me mee bezig hield met oud & nieuw.
Maar vroeger, toen ik nog een kleine pup was, had ik er zeker wat mee.
In mijn vroegste jaren vierden we O&N bij mijn oma, met de familie. Uiteraard mag je nog niet de hele avond opblijven, dus even een paar uur naar bed en dan wat voor 12 uur mag je weer naar beneden.
Maar slapen deed ik niet. Het was een gehorig jaren '60 huis en ik was reuze nieuwsgierig naar waar er zo om gelachen werd beneden. Dat het van de tv kwam, was me wel duidelijk.
Het waren dus Kan, Freek en andere stukjes conference. Het moesten toch een soort Andrés van Duin zijn, de enige die ik kende als kind.

Jaren moest ik nog wachten voordat ik eens in aanraking kwam met cabaret.
De 1e keer dat ik de hele oudjaarsavond mocht opblijven was er niets. Een paar maanden later zag ik volgens mij mijn eerste One man show. Van Fons Jansen. Ik snapte er weinig van. Teleurstelling.
In 1985 werd het goedgemaakt. 2 oudejaarsconferences achter elkaar, van Freek en Seth.
Freek was briljant. Ik snapte inmiddels ook al wat meer van wat er in de wereld speelde, dus ik kon het ook volgen. Gaaikema wat minder, toch nog wat teveel politiek.
Topavond, 2 conferences gezien en ook mijn 1e vuurwerk gekocht en afgestoken.

In de jaren daarna bleef de liefde nog wel even, zeker die 1e van Youp kende ik, en menig klasgenoot, uit m'n hoofd. En ook de conferences van Freek de Jonge die RTL Veronique elke maandagavond uitzond.

Toen het ergste puberen erdoorheen was, begon de interesse voor vuurwerk en de familieavond wel af te nemen. Feestjes, of na 12en de stad in, waren belangrijker. Toch ook zeker het televisieaanbod blijven volgen en Freek en Youp werden opgenomen als ik ze niet kon zien.
Ik heb ook nog een periode gehad dat ik niets van de feestdagen moest hebben en blij was als ze voorbij waren.

Een paar jaar geleden kwam het bericht tot mij van een noodlottig ongeval van een kennis op oudejaarsavond. Naast dat dit akelige nieuws natuurlijk verschrikkelijk was, beschadigde het voor mijn gevoel ook wel iets wat ooit misschien wel mijn favoriete avond van het jaar was.
Toen ben ik even het verleden ingedoken. Via Beeld & Geluid en oude kranten. En met mijn akelig sterke geheugen als toevoeging ontstond dit topic, denk ik. Sharing is in. Wie weet deed ik er iemand anders een plezier mee.
Er zijn een paar trouwe volgers en lurkers in ieder geval. En da's fijn.

De bronnen beginnen wel een beetje op te raken, dus dit jaar zal wel het laatste zijn dat ik het topic omhoog haal, maar ik probeer 'm nog zo vol mogelijk te krijgen tot de jaarwisseling.

[ Bericht 0% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 24-11-2017 19:09:52 ]
pi_175361953
Finaleavond

Aangezien we toch al naar een hoogtepunt toewerken op de laatste dag van het jaar, werd de grote finale van een tv-reeks ook nog wel eens op die avond neergezet. Hier 2 voorbeelden.

31-12-1995

Moppentoppers

Ron Brandsteder presenteerde dit programma in de jaren '90. Een soort soundmixshow voor moppentappers. De finale van de 2e serie werd uitgezonden op oudejaarsavond 1995.
Daar is alleen geen beeldmateriaal van de vinden, dus hierbij de finale van de 1e serie. met als winnaar de Hagenees Jeroen Smits.

31-12-2000

De Bus

Het kleine broertje van Big Brother, die zijn finale meestal op 30 december hield.
Er waren 2 series in 2000, de 1e met Jop en Seki, de 2e met ook Belgische deelnemers.
De kijkers kunnen zich Koen vast wel herineren..

De grote finale van de 2e serie was de zien op oudejaarsavond 2000.
pi_175362013
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Finaleavond

Aangezien we toch al naar een hoogtepunt toewerken op de laatste dag van het jaar, werd de grote finale van een tv-reeks ook nog wel eens op die avond neergezet. Hier 2 voorbeelden.

31-12-1995

Moppentoppers

Ron Brandsteder presenteerde dit programma in de jaren '90. Een soort soundmixshow voor moppentappers. De finale van de 2e serie werd uitgezonden op oudejaarsavond 1995.
Daar is alleen geen beeldmateriaal van de vinden, dus hierbij de finale van de 1e serie. met als winnaar de Hagenees Jeroen Smits.

31-12-2000

De Bus

Het kleine broertje van Big Brother, die zijn finale meestal op 30 december hield.
Er waren 2 series in 2000, de 1e met Jop en Seki, de 2e met ook Belgische deelnemers.
De kijkers kunnen zich Koen vast wel herineren..

De grote finale van de 2e serie was de zien op oudejaarsavond 2000.
serie twee van moppentoppers werd toch gewonnen door Antonie Kolvenbach?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175362065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

serie twee van moppentoppers werd toch gewonnen door Antonie Kolvenbach?
Jij weet er meer van ;)
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2009 21:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De winnaar van de tweede serie stond ook al vast. Hij was ver gekomen in het eerste seizoen en toen vroegen ze of hij het jaar erop weer mee wilde doen. Daar had hij geen zin in......... maar toen kreeg hij de toezegging dat hij zou winnen. En dat deed hij dan ook.
pi_175362161
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Jij weet er meer van ;)

[..]

:D nouja zat het toch nog ergens goed in mijn gedachte _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pi_175362190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:D nouja zat het toch nog ergens goed in mijn gedachte _O-
Was dat die snackbareigenaar uit 't dorp dan?
pi_175362354
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Was dat die snackbareigenaar uit 't dorp dan?
ja, hij is wel flink aan lagerwal geraakt met drugshandel enzo :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_175362372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja, hij is wel flink aan lagerwal geraakt met drugshandel enzo :')
Ah. Dan kent ie iig 1 bak ;)
pi_175362545
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ah. Dan kent ie iig 1 bak ;)
:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pi_175365676
TV-tip voor de liefhebbers:

vanavond om 21:20 op NPO2 laat Youp van 't Hek zien hoe zijn aankomende, 9e, oudejaarsconférence tot stand komt.
pi_175496935
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
TV-tip voor de liefhebbers:

vanavond om 21:20 op NPO2 laat Youp van 't Hek zien hoe zijn aankomende, 9e, oudejaarsconférence tot stand komt.
https://www.npo.nl/volle-zalen/28-11-2017/AT_2087276

voor diegene die het gemist hebben
DeLuna vindt me dik ;(
pi_175506539
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

https://www.npo.nl/volle-zalen/28-11-2017/AT_2087276

voor diegene die het gemist hebben
De avond erop schijnt ongeveer hetzelfde te zien zijn geweest vwb de oudejaarsconference van Guido Weijers in het programma van Peter van der Vorst.
pi_175507857
-foutje-

[ Bericht 98% gewijzigd door rubbereend op 05-12-2017 14:27:38 ]
DeLuna vindt me dik ;(
pi_175508069
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

De avond erop schijnt ongeveer hetzelfde te zien zijn geweest vwb de oudejaarsconference van Guido Weijers in het programma van Peter van der Vorst.
brrrrrr, Peter van der Vorst :r
DeLuna vindt me dik ;(
pi_175508081
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

brrrrrr, Peter van der Vorst :r
brrrr, Guido Weijers ook. En dan zat Thierry Baudet ook nog in die aflevering.
pi_175508107
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

brrrr, Guido Weijers ook. En dan zat Thierry Baudet ook nog in die aflevering.
nachtmerriewaardig
DeLuna vindt me dik ;(
pi_175513875
Top 2000 a go go

Sinds 2002 is dit programma een vaste waarde op tv tussen kerst en oud en nieuw.
Leuk muziekprogramma, maar de reportages zijn echt goud.

Hier wat fragmenten uit de oudejaarsafleveringen van resp. 2013, 2004, 2010 en 2011.

(hier zien we aan de bar zangeres Maan de Steenwinkel, die al sinds haar 14e op 'oudejaarsavond' daar zit. Haar vader regisseert het programma)

pi_175647064
31-12-2010

Hij had de meeste oudejaarsconferences op tv op zijn naam. Dit jaar evenaart Youp hem.
Zijn laatste op oudejaarsavond zelf was in 2001. Daarna wilde hij het niet meer op die avond doen en ging zich richten op verkiezingsconferences. Er volgde nog wel af en toe een nieuwjaarsvariant.

1 van zijn oudejaarsconferences werd zelfs 2 keer uitgezonden. RTL Veronique lijfde De Jonge bij haar begin in 1989 in en zond al zijn shows tot dan toe uit. Met oudjaar 1989 herhaalde ze de conference die de VPRO in 1984 uitzond. Er recht tegenover deed Freek wel een kleine actuele conference in het oudejaarsprogramma van Margreet Dolman op Ned 3.

Comedy Central zond op oudejaarsavond 2010 het programma Freek's Oudejaars uit, waarin fragmenten uit al zijn oudejaarsconferences werden verzameld. Werkt dat?
Dat zullen we nog wel eens zien!!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')