Volgens mij mag dit niet, want dan krijg je verschillende versies van dezelfde motor. In de regels staat dat er per seizoen maar één gehomologeerde versie van een motor mag zijn (naast de motor van het jaar ervoor).quote:Op donderdag 3 december 2015 15:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen.
Renault zal dan ongetwijfeld verder gaan op hun manier, want Red Bull zal Ilmor's nieuwe ontwikkelingen dan niet gaan delen met het fabrieksteam van Renault lijkt me
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Ik dacht het dus nietquote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:28 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.quote:
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault, al is er niks officieel bekend nog. Dus niks vrij ontwikkelen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.
Eh, neequote:Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eh, nee
Renault neemt Formule 1-team Lotus over
Niet dus.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault,
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vindenquote:Op donderdag 3 december 2015 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.
Altijd leuk als mensen niet kijken naar wat er gezegd wordt.
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:
Bovendien mag Renault helemaal niet met een volledig nieuwe motor komen.
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vinden
O jij denkt dat ze er een jaar helemaal tussenuit gaan?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.
Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.quote:Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Valt genoeg mee. Ze zijn weliswaar het eerste met het nieuws, maar als je een artikel in het op dit punt goed ingevoerde Franse RMC Sport leest dan kun je niet anders concluderen dat de lichten op groen staanquote:Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.
Ze publiceren alle geruchten als nieuws. Alleen maar omdat mensen dan gaan betalen om het hele artikel te lezen en er achter te komen dat er altijd staat "Autosport understands". Stemmingmakerij dus.
Er komt ook helemaal geen nieuwe motor, dat kan alleen als je vanaf nul gaat beginnen en dat is onmogelijk nu nog. Bovendien had de FIA er gisteren dan iets over bekend gemaakt toen de regels werden toegelicht.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.
Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.
[..]
Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.
Alsof de FIA een aanvraag van Renault gaat afslaan. Bovendien blijft het gridslot van Lotus open.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
Dat niet alleen, maar dan maken ze ook geen aanspraak meer op de vele gelden. Bernie zal niet zomaar Renault toegang tot een groter deel van de cake geven.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
En weer eentje gewonnen.twitter:F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
Dat was ik. Ik heb een miljoen twitteraccounts geopend en ben gaan stemmen. Sorryquote:Op donderdag 3 december 2015 18:21 schreef Geralt het volgende:En weer eentje gewonnen.twitter:F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
Ik vraag me af, zijn er nou zo heel erg veel meer Nederlandse stemmers op een dergelijk twitteraccount? Of maakt hij echt wereldwijd grote indruk bij de fans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |