Officieel is Autosport een besloten website, dus het gehele artikel posten is weer een ander uiterste.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjesquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.
[..]
idd, wat luie hontquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
Deed ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
ik maak van de winter een één voor 2016quote:
Ik verwacht Wehrlein bij Manor, dus of Stevens of Rossi blijft.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat Manor (als ze nog aan de start komen volgend jaar) met Stevens (die al bijna rond schijnt te zijn) en Rossi gaat rijden, dus zou Mehri afvallen. Magnussen verwacht ik voorlopig ook niet meer in een F1 auto te zien.
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:40 schreef JimmyManna het volgende:
Sja het is een vrij logische conclusie dat de topteams naar hem kijken. Rosberg en Raikkonen presteren niet groots en Verstappen springt in het oog. Bottas kan Massa nauwelijks aan, Hulkenberg lijkt ook niet beter te worden, zoveel keus is er niet wanneer je mee er wil dan ee nieuwe pure tweede rijder.
Massa heeft voor nog een jaartje bijgetekendquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.
hoop dat hij zondag in Braso lekker een 0 scoort. Clown dat het is. Was altijd een redelijke coureur. En na zijn ongeluk is het een wijf geworden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:40 schreef JimmyManna het volgende:
Maar ik hoop en bid dat hij er daarna echt mee kapt. Tijd voor de nextgen. Zijn we ook eindelijk van dat gejank af als het gaat regenen en meneer in zijn broek poept.
het wordt inderdaad tijd dat de wagens weer lastiger te rijden zijn. Maar dat zal elke fan met jou en JV eens zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:12 schreef Spooky4u het volgende:
Herbert ook. En Villeneuve heeft zijn keutel inmiddels ook ingetrokken. (alhoewel ik nog steeds wel een beetje eens ben met hem dat het misschien te makkelijk is geworden om een F1 wagen te besturen)
dat blijkt niet uit de wk-standquote:Op woensdag 11 november 2015 12:58 schreef Beach het volgende:
Massa is juist een held. Veegt de vloer aan met Bottas.
http://www.gpupdate.net/n(...)a-subsidieverlaging/quote:12:52 – De toekomst van de Amerikaanse Grand Prix loopt gevaar na een besluit van de staat Texas om minder subsidie te verstrekken aan de organisatoren van de race in Austin. De financiële steun, die gebruikt wordt om Bernie Ecclestone te betalen, zou dit jaar al met twintig procent worden teruggeschroefd.
Sinds de eerste editie van de race op het Circuit of the Americas draagt de staat Texas jaarlijks ongeveer 25 miljoen dollar bij aan het evenement. Dat bedrag zal dit jaar naar verwachting rond de 19,5 miljoen dollar uitkomen. De subsidie wordt door het circuit rechtstreeks afgedragen aan de Formule 1, als 'fee' voor het mogen organiseren van de race. Volgens Ecclestone kan een verlaging van vijf miljoen per jaar betekenen dat de race in Austin van de F1-kalender verdwijnt. "Als dit doorgaat, zal het moeilijk worden om deze race te behouden", reageert de Brit vanuit Brazilië tegenover de lokale krant Austin-American Statesman.
Ecclestone heeft er een handje van om in dit soort zaken hoog van de toren te blazen, maar Circuit of the Americas-baas Bobby Epstein bevestigt dat de subsidieverlaging inderdaad een gevaar vormt voor de Formule 1-race. "Om in technische termen te spreken: dan zijn we de klos", aldus Epstein in dezelfde krant. Dat het subsidiebedrag dit jaar veel lager uitvalt, zou niet komen door teruglopende bezoekersaantallen, maar doordat de staat een andere rekenmethode is gaan gebruiken om de economische impact te meten.
Volgens Epstein is er nu sprake van een vertrouwensbreuk tussen het circuit en de staat. "We hebben een deal met elkaar gesloten. Het is hetzelfde als je naar een restaurant gaat, eten bestelt en na het nuttigen van de maaltijd te horen krijgt dat ze de prijs hebben aangepast. We zijn hier echt compleet door verrast. Dit zag niemand aankomen." Het circuit werd enkele weken voor de Grand Prix, waarin Lewis Hamilton de wereldtitel veiligstelde met een overwinning, ingelicht over de subsidieverlaging. Het was toen al te laat om de race te annuleren. Epstein: "Maar de vraag is nu of we volgend jaar nog een Formule 1-race hebben."
Of Dubai. De VAA kan natuurlijk niet maar één race hebben.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:12 schreef Beach het volgende:
Geen probleem, gewoon nog een race erbij in Qatar of Saudi-Arabië.
!!!quote:Op woensdag 11 november 2015 13:36 schreef JimmyManna het volgende:
Jullie vergeten dat Zandvoort terug komt .
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?quote:Op woensdag 11 november 2015 22:27 schreef 4-elements het volgende:
Tja, arme ome Bernie wil nou eenmaal 25 tot 30 miljoen ontvangen van de organisatie van een Grand Prix. Alleen maar om het te mogen organiseren. Belachelijke prijs natuurlijk, waardoor op termijn de F1 uit alle beschaafde landen gaat verdwijnen.
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.
Valt wat voor te zeggen...quote:Op donderdag 12 november 2015 06:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.
En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.
Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
dan hebben we al een tijdje geen wkquote:Op donderdag 12 november 2015 07:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen...
Maar men moet niet vergeten dat sporten op dat niveau: een WK of een Olympische Spelen ook breed gedragen wordt door de overheid.
Ik zou het unfair vinden dat de belastingbetaler het voor Zandvoort moet ophoesten maar bij andere sporten gebeurt het ook.
Dus waarom dan voor de F1 niet.
Maar hier in Nederland zijn we daar de PoliCor voor omdat niet te willen.
Overigens ben ik het eens met Geralt, mooie baan en een WK dat een heel continent overslaat is in mijn ogen geen WK.
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 08:34 schreef opreis het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat de europese/westerse circuits niet met elkaar bij 1 komen en gewoon zeggen tegen bernie, fuck jou, jij wil op onze circuits racen? Dan ga jij maar betalen om hier te mogen rijden. Een wk zonder die banen is voor investeerders een stuk minder aantrekkelijk
Aan de andere kant zal Bernie ook een hoop gezeik krijgen als hij niet een x aantal europese circuits heeft. Bernie heeft de circuits net zo hard nodig als andersomquote:Op donderdag 12 november 2015 08:53 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.
En vergeet niet de enorme toeschouwersaantallen die de F1 (kan) opleveren. Als je net een grote investering gedaan hebt in het circuit en door het wegvallen van de F1 alleen maar clio'tjes hebt rondrijden, dan is dat misschien iets waar de investeerders niet echt blij van worden..
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:47 schreef THEFXR het volgende:
is er al officieel bekend wat STR voor motor volgend jaar krijgt?
Als RB bij renault blijft zou ik het raar vinden als ze ook niet gewoon met renault verder gaanquote:Op donderdag 12 november 2015 10:11 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.
Is ook maar relatief in zijn situatiequote:Op donderdag 12 november 2015 12:13 schreef Geralt het volgende:
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.
Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden?
Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.
Iemand?
feder benderquote:Op donderdag 12 november 2015 12:13 schreef Geralt het volgende:
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.
Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden?
Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.
Iemand?
Nouja mede zei hij zelfquote:Op donderdag 12 november 2015 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Het auto-ongeval staat los van het ziek zijn van Hamilton
Ik heb er ook nog geen foto's van gezien, dat is toch wel vreemdquote:Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident
Hij zal zich wel schamen denk ik, want het was op een stilstaande auto en zn eigen schuldquote:Op donderdag 12 november 2015 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog geen foto's van gezien, dat is toch wel vreemd
Wel eens nagedacht waarom er minder mensen naar de circuits komen? Misschien eens naar de prijzen kijken? En waarom zijn die zo hoog? Omdat circuits die belachelijk hoge fee ergens vandaan moeten halen. Vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 12 november 2015 06:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.
En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.
Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht. En wat jij zegt blijkt niet de reden. De GP van Duitsland heeft zijn prijzen in de afgelopen 10 jaar niet substantieel verhoogd. Toen zat het vol en nu niet meer. Dus is er wat anders aan de hand dan ticketprijzen.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wel eens nagedacht waarom er minder mensen naar de circuits komen? Misschien eens naar de prijzen kijken? En waarom zijn die zo hoog? Omdat circuits die belachelijk hoge fee ergens vandaan moeten halen. Vicieuze cirkel.
Kaarten voor de GP van Duitsland zijn niet echt goedkoop te noemen tov België en Oostenrijkquote:Op donderdag 12 november 2015 21:54 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht. En wat jij zegt blijkt niet de reden. De GP van Duitsland heeft zijn prijzen in de afgelopen 10 jaar niet substantieel verhoogd. Toen zat het vol en nu niet meer. Dus is er wat anders aan de hand dan ticketprijzen.
Nee dat klopt, zeker Oostenrijk is een stuk goedkoper. Oostenrijk blijkt ook wel Duitse racefans mee te sleuren, maar Oostenrijk is er pas twee jaar en de terugloop voor de Duitse race is al veel langer aan de hand. Dat is de reden dus ook niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kaarten voor de GP van Duitsland zijn niet echt goedkoop te noemen tov België en Oostenrijk
Ik kwam deze tegen op twitterquote:Op donderdag 12 november 2015 12:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij zal zich wel schamen denk ik, want het was op een stilstaande auto en zn eigen schuld
Ik had eigenlijk ook wel al foto's verwacht van hem. Normaal is ie daar wel gul mee
Zijn Zonda.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident
twitter:bbcgetinspired twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 08:56:06 #OnThisDay in 1994, Michael Schumacher took his 1st #F1 title.#GetInspired via https://t.co/UwLm9QQgL3. https://t.co/FIZck8qw5j reageer retweet
quote:Red Bull Racing-teambaas Christian Horner waarschuwt Mercedes en Ferrari dat ze nog vele jaren moeten wachten voordat Max Verstappen beschikbaar zal komen op de transfermarkt. De Nederlandse Formule 1-coureur blijft volgens de Brit de komende seizoenen verbonden aan zijn huidige team.
"Net zoals bij alle andere junior-rijders zijn de Red Bull-coureurs ondergebracht bij Toro Rosso. Sainz, Kvyat en Ricciardo maken net als Max deel uit van onze familie. We investeren in jong talent en geven ze een kans in de Formule 1 zoals we die aan Verstappen hebben gegeven, en voor hem Ricciardo, Kvyat en Vettel", zegt Horner in gesprek met de BBC. "Als je kijkt naar de loopbaan van Sebastian, dan zie je dat BMW de kans had hem zijn debuut te schenken, maar dat ze dat niet deden. Wij staken onze nek uit voor Vettel, geloofden in zijn talent en gaven hem een kans zoals we dat nu doen voor Verstappen en Sainz."
En omdat Red Bull fors investeert in haar jeugdige coureurs zal het Brits-Oostenrijkse team ze dan ook niet zomaar laten gaan. "Ik kan natuurlijk niet in detail treden over de contracten, maar we hebben veel tijd en geld in deze jongens gestoken. Als andere teams met onze talenten willen praten, kloppen ze aan bij de verkeerde partij. De coureurs hebben namelijk een doorlopend contract."
In de paddock wordt er steeds nadrukkelijker gesproken over de interesse van Ferrari en Mercedes in Verstappen. De pas 18-jarige coureur heeft dit seizoen op een dusdanig unieke manier van zich doen spreken dat de teams voor hem in de rij lijken te staan. Voorlopig kunnen ze dus blijven wachten als het aan Horner ligt.
Verstappen zelf maakt zich niet al te druk over alle gekte op de transfermarkt. "Ik heb nooit echt haast, maar als je tot twee keer toe vierde bent geworden en je zo dicht bij een podium bent dan wil je die laatste stap natuurlijk graag maken. Ik heb echter nog veel te leren en ben blij waar ik nu sta. Hopelijk kan ik binnen een paar jaar vechten om de overwinning, maar ik denk dat iedereen dat wil", aldus Verstappen tijdens de persconferentie op donderdag.
Maarja, bij welk bedrijf is dat niet zo?quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:24 schreef THEFXR het volgende:
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit.
snap ik, maar nu ze zien wat voor goud ze in handen hebben, willen ze hem ineens vele jaren houden. Moet je Max wel in een winnaars auto zetten, anders gaat hij nog lopen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Maarja, bij welk bedrijf is dat niet zo?
Ja, en daar ben ik wel een beetje bang voor, dat inderdaad in de kleine lettertjes van zijn contract dingen staan die hem wel eens op zijn bek kunnen laten gaan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar nu ze zien wat voor goud ze in handen hebben, willen ze hem ineens vele jaren houden. Moet je Max wel in een winnaars auto zetten, anders gaat hij nog lopen.
Is gewoon niet waar. Buemi, Vergne, Alguersuari, noem maar op: allemaal kregen ze een jaar of drie om zich te bewijzen. Niemand is er zomaar uitgegooid.quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:24 schreef THEFXR het volgende:
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit.
Beitske Visser, Brandon Hartley en Lewis Williamson zullen daar anders over denken, En Scott Speed en Sebastien Bourdais hebben er maar twee jaar in de F1 gezeten.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:45 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Is gewoon niet waar. Buemi, Vergne, Alguersuari, noem maar op: allemaal kregen ze een jaar of drie om zich te bewijzen. Niemand is er zomaar uitgegooid.
Die cursus eersten waren niet goed genoeg, dus wat is het punt dan? Of wilde je beweren dat Visser zo lekker bezig was?quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beitske Visser, Brandon Hartley en Lewis Williamson zullen daar anders over denken, En Scott Speed en Sebastien Bourdais hebben er maar twee jaar in de F1 gezeten.
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Die cursus eersten waren niet goed genoeg, dus wat is het punt dan? Of wilde je beweren dat Visser zo lekker bezig was?
En de rest heeft in de F1 gewoon realistische kansen gehad. Hoe graag men het vaak ook anders wil zien: het is niet anders dan de opleiding van Ajax of Feyenoord.
Hard, maar als je goed genoeg bent krijg je een echte kans.
Ja, wat verwacht je dan? Dat ze matige coureurs ook gewoon aanhouden?quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
Oh en bij vlagen laat hij toffe dingen zien, maar ik zie Vergne niet als minder en die rijdt nu rondjes in een golfkarretje.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit.
Als dat alles was wat je wilde zeggen was dat een ware eyeopener zeg.quote:Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Zelf vond ik dat Alguersuari nog wel een kans verdiende. Leuke, aanvallende rijder.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
Weet je niet, ze hebben zo veel sport eventsquote:Op woensdag 18 november 2015 14:59 schreef Beach het volgende:
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2015/bbc-savings
dag F1 bij de bbc
Tot en met 2019 hebben ze nog een deal toch?quote:Op woensdag 18 november 2015 22:46 schreef JimmyManna het volgende:
Het wordt wel gefluisterd...
http://www.telegraph.co.u(...)&utm_campaign=buffer
Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.quote:“There is no obligation [to take Illien], and there is nothing that is coming from us top down, from Red Bull. There is just a clear willingness to find a solution as quickly as possible.
“Mario has access to a pool of resources that we don't have access to right now. So in that respect, we are a bit handicapped by the lack of medium to long term visibility of our F1 programme, because when I want to talk to someone, if I want to take someone from Andy Cowell's [Mercedes] group, what do I tell the guy?
“He is part of one of the most successful ventures in F1 history from a power perspective, and what do I say? What type of project do I have? What type of dream do I have? There is nothing to say. It is a handicap.
“So I think it is better to use some facilities that already exist. But I also say that it is a short term fix. I am not saying it is long term plan.”
Ze hebben ook een voormalig hoofd van de Mercedes engine department in huis gehaald. Axel Wendorff.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
http://www.motorsport.com(...)t-track-f1-progress/
Dus de amateurs in Viry gaan toch hulp inschakelen van Mario Illien, na de schandalige prestaties van Riciardo in Brazilie.
[..]
Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.
Nee, dat hebben ze laten vallen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:58 schreef Yvie_lu het volgende:
Toch diskwalificatie voor Massa.
Ben benieuwd of dat beroep iets uitmaakt.
http://www.skysports.com/(...)rom-the-brazilian-gp
Bijbehorende thread op Reddit, met een handige samenvatting van de situatie op dit moment:twitter:tgruener twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 13:28:02 Mario Illien confirmed: Ilmor has applied for the 2017 #F1 alternative engine tender. AMuS exclusive (in German): https://t.co/rbZRhEQipZ reageer retweet
quote:• Illien confirmed to AMuS that Illmor have applied for the alternative engine tender
• Competitors will probably be Cosworth and AER
--------------------------------
• FIA will make a decision on December 2nd, before that the proposal has to go through the Strategy Group and F1 Commission on November 24th
• The FIA defined the requirements intentionally broad and not based on IndyCar engine regulations (2.2L V6) to get as many applications as possible
• AER, for example, have a 2.5L engine in their program
• Illmor seems most promising applicant, because they could modify their existing IndyCar engine to meet the FIA's requirements relatively easily conversion from ethanol to petrol not too difficult; charge air coolers, which are not allowed in IndyCar, makes the conversion easier.
Lowering the crankshaft by 10 mm is a bigger challenge, because it requires modification to block, sump, and cylinder heads increasing the power output to around 900 hp (almost 200 more than in IndyCar) is manageable; the engines are used to stress and have no problems running at full power for 3h during the 500 mile races
--------------------------------
• Before a decision has been made Illien does not want to comment on a possible collaboration with Renault on their V6 hybrid engine
• According to Cyril Abiteboul Renault have started to reconsider Illmor's cylinder head solution, after their own disappointed in Brazil
• The collaboration would affect all Renault-powered teams, the regulations do not allow Red Bull to have their own version of the engine
Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:36 schreef nils7 het volgende:
Om 21:00 uur Eurosport, kijken kijken kijken
Maar Ilmor (het originele) is overgenomen voor Mercedes dus die motor wordt een spin-off of...?
Chevy toch?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.
Ja, ik zie het.quote:
Misschien als sinterklaas en de kerstman samenwerken dat ze mij dat willen schenken, ik ben tenslotte een heel jaar lief geweestquote:Op maandag 23 november 2015 22:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand teveel geld en zin om een full-size F1-simulator wagen in zijn woonkamer te zetten
http://www.costco.co.uk/v(...)car-simulator-140490
sowieso een race sim zonder VR...quote:Op maandag 23 november 2015 22:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien als sinterklaas en de kerstman samenwerken dat ze mij dat willen schenken, ik ben tenslotte een heel jaar lief geweest
Oh dacht dat TAG onder McLaren groep viel?quote:Op maandag 23 november 2015 22:45 schreef JimmyManna het volgende:
Overigens gaat TAG Heuer van McLaren naar Red Bull. Zo onderhand lijkt niemand Mclaren nog te willen sponsoren. Als dat nog lang zo blijft dan krijgen ze ook in Woking serieuze problemen. Of denk ik te somber?
Klopt, maakt het dus nog bijzonderderquote:Op dinsdag 24 november 2015 07:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Oh dacht dat TAG onder McLaren groep viel?
Ik dacht dat het andersom was, de eigenaar van TAG heeft aandelen McLarenquote:Op dinsdag 24 november 2015 07:57 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Klopt, maakt het dus nog bijzonderder
Zo eentje die los van de grond hangt met van die zuigers enzo en helemaal beweegt is wel erg vet.quote:Op maandag 23 november 2015 22:43 schreef Nattekat het volgende:
Als het nou een bewegende was...
...was het nog steeds veel te duur
Ik heb al een aantal keer in een motion sim gereden en ik vind het echt niks, het leidt te veel af en is toch vaak nep en te geforceerd. Een sim met alleen bass shakers vind ik meer dan voldoende..quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zo eentje die los van de grond hangt met van die zuigers enzo en helemaal beweegt is wel erg vet.
Dat zou ik vele malen liever hebben dan een racewagen met 3 schermen ervoor.
http://www.jamesallenonf1(...)season-in-abu-dhabi/quote:BBC pundit, and former F1 driver, David Coulthard recently asked in an online column for the broadcaster whether Mercedes could let its drivers race with different strategies in Abu Dhabi as a one-off event now the championship is finished.
He wrote: “With one race of the season to go, though, wouldn’t it be cool if Mercedes – now they have nothing to lose and both championships are tied up – just let their drivers and their respective engineers off the leash and ran a gloves-off race in Abu Dhabi next weekend?”
Tjonge. De hybride technologie in de huidige motoren is al flink verouderd en dan moet het alsnog simpeler en goedkoper . Test ban, ban op ontwikkeling, windtunnel bans... wat moet er nog meer gebeuren voordat met eindelijk door heeft dat dat soort dingen altijd averechts werken? De fabrieken hebben het geld om om die restricties heen te werken en de kleine teams niet. Zo gaat het altijd .quote:The FIA has confirmed Mercedes, Ferrari, Renault and Honda are to develop a proposal together to address engine cost and supply issues after the F1 Commission voted against the governing body's 'alternative engine' plans.
The four power unit manufacturers have expressed their opposition to plans by the FIA and FOM to tender for an independent engine supplier, which will offer a cheaper alternative engine at a different, less 'complicated' specification from 2017 for cash-strapped independent teams.
Prompted by the FIA's desire to cut costs – of which the current generation V6 Hybrid power units are main driver -, it proved the predominant topic of conversation at the most recent Strategy Group, with all four manufacturers coming together to propose their own alternatives.
With the F1 Commission subsequently voting 'not to pursue the option' at this stage, the FIA will allow the manufacturers to collaborate on devising a proposal that will address the following:
- Guarantee the supply of Power Units to teams
- Lower the cost of Power Units to customer teams
- Simplify the technical specifications of the Power Units
- Improve the noise
Despite the rejection, the FIA says the alternative engine plans are still on the table and could be reassessed if the manufacturers' proposal – which must be presented by 15th January 2016 – is not satisfactory.
Beyond drastically slashing the price of the power units, the FIA is seeking to ensure no team is left without a power unit supply – thus avoiding a Red Bull-style engine crisis – and ensuring a minimum supply is met by all manufacturers, a move considered a direct response to McLaren preventing Honda from expanding its supply for 2016.
Though the proposal has been shelved until January, the FIA confirmed four parties expressed an interest in securing the tender to supply the alternative customer engine.
The first meeting between the FIA and the engine manufacturers will take place at this weekend's Abu Dhabi Grand Prix.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Een sim met alleen bass shakers vind ik meer dan voldoende..
Haha bij die actie van Max zat m'n hart toch wel ff in m'n keel xDquote:Op woensdag 25 november 2015 12:51 schreef Geralt het volgende:
http://www.fia.com/action-of-the-year-2015
Even stemmen op de actie van het jaar
Het wachten is op Renault-baas Carlos Ghosn. Die moet het unbranded concept nog goedkeuren. Hij neemt regelmatig nogal wat tijd voor zijn besluitenquote:Op woensdag 25 november 2015 18:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Haha bij die actie van Max zat m'n hart toch wel ff in m'n keel xD
Wel enorm goed uitgevoerd uiteindelijk
Het blijft trouwens behoorlijk stil rond de RB / STR soap laatste tijd.
Oh dacht op dat Abiteboul meneer Ghosn ervan heeft overtuigd, dat ze in 2016 opeens wel een snellere motor kunnen bakken.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het wachten is op Renault-baas Carlos Ghosn. Die moet het unbranded concept nog goedkeuren. Hij neemt regelmatig nogal wat tijd voor zijn besluiten
Die zijn sowieso verweven met elkaar.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh dacht op dat Abiteboul meneer Ghosn ervan heeft overtuigd, dat ze in 2016 opeens wel een snellere motor kunnen bakken.
Of zouden ze stiekem Mecachrome steunen?
Van huis uit is dat volgens mij ook niet een échte race-die hard.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het wachten is op Renault-baas Carlos Ghosn. Die moet het unbranded concept nog goedkeuren. Hij neemt regelmatig nogal wat tijd voor zijn besluiten
Titel voor Kvyatquote:Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Zorro het volgende:
We zijn er nog niet...
http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html
Zal wel niet veel uit gaan komen lijkt mequote:Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Zorro het volgende:
We zijn er nog niet...
http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html
quote:
Max P3quote:Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Zorro het volgende:
We zijn er nog niet...
http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html
Mijn duits komt niet verder dan een paar jaar middelbare school. Hebben ze het hier alleen over het diskwalificeren van Vettel en Hamilton of daarbij ook alle Ferrari dan wel Mercedes rijders (al dan niet incl klanten teams)quote:Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Zorro het volgende:
We zijn er nog niet...
http://www.auto-motor-und(...)sicher-10260416.html
Dus als een rijder een illegale motor blijkt te hebben gebruikt, is hij voor het hele 2015 seizoen alsnog geschorst, en vervallen dus alle resultaten...inclusief een eventuele titel uiteraardquote:Sollte einer der Motoren nicht den Regeln entsprechen, würde der entsprechende Fahrer für die gesamte Saison disqualifiziert.
Zoals het er staat geldt het alleen voor Vettel en Hamilton, maar het lijkt me dat als de motor van bijvoorbeeld Hamilton niet goed is er verder gekeken zal worden.quote:Op donderdag 26 november 2015 12:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Mijn duits komt niet verder dan een paar jaar middelbare school. Hebben ze het hier alleen over het diskwalificeren van Vettel en Hamilton of daarbij ook alle Ferrari dan wel Mercedes rijders (al dan niet incl klanten teams)
quote:Hamilton titel slechts in twee weken veilig
De FIA wil begin december te openen, de Formule 1-motoren van Mercedes en Ferrari met een controle controle. Als de experts in staat zijn om inbreuken te herkennen dreigt daaropvolgende diskwalificatie. Zelfs de wereldtitel aan Lewis Hamilton is nog niet zeker.
Officieel, Lewis Hamilton sinds 25 oktober Formule 1 wereldkampioen van het seizoen 2015. Maar de World Association heeft een kleine hindernis gebouwd voor het bevestigen van de derde WK-titel van de Engelsman. De FIA technici willen openen in de eerste week van december 2 motoren, om te controleren of ze voldoen.
Het gaat om elk één motor van Lewis Hamilton en Sebastian Vettel. In Hamilton, de motor moet worden ontmanteld, met wie hij in Austin is uitgegroeid tot wereldkampioen. Bij het hag eenheid voorzien waarmee de huisarts Singapore gewonnen. Eventueel kan een lopende motor, moet een van de twee overwinning in Abu Dhabi.
Diskwalificatie voor illegale motor-trucs
De FIA moet de motor de controle op de winterstop te beëindigen, omdat de motoren zijn niet beschikbaar tijdens het seizoen. De teams hebben oudere motoren nog steeds in gebruik. Ze komen meestal in het vrijdag de praktijk in de auto. Bezorgdheid dat er is geknoeid met later op de drive units, moet het bestuursorgaan niet. De motoren verzegeld blijven ook na afloop van hun leven.
Vanwege de complexiteit van de techniek, duurt 3 dagen, totdat de motor wordt gedemonteerd en grondig gecontroleerd. De voorschriften in dit opzicht kent geen genade. Indien een van de motoren niet aan de regels van de juiste driver zou worden gediskwalificeerd voor het hele seizoen.
Dit kan de FIA/FOM niet laten gebeuren denk ik Lewis voor het hele seizoen laten diskwalificeren.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:14 schreef Geralt het volgende:
Ik neem aan dat dat allemaal in de regels staat en dat daar dan ook in staat welke motor ze moeten laten onderzoeken (die waarmee hij wereldkampioen werd) dus ik neem aan dat als er al gesjoemeld is met de motoren dat men dat zeker niet gedaan heeft met de motor in de weekenden waar hij de titel kon pakken.
Storm in een glas water dit; ik geloof niet zo in een dikke DSQ eerlijk gezegd.
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:22 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit kan de FIA/FOM niet laten gebeuren denk ik Lewis voor het hele seizoen laten diskwalificeren.
Je bent toch pas officieel kampioen na het seizoen toch, zodra je de schaal ophaalt op het FIA gala..?quote:
Schumacher was geen kampioen dan is het toch met makkelijker schorsen.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.
Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Dus dan zou Hamilton, als hij (bijvoorbeeld) een ongeluk zou krijgen waardoor hij de schaal niet op het FIA gala in ontvangst kan nemen, geen kampioen zijn?quote:Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Je bent toch pas officieel kampioen na het seizoen toch, zodra je de schaal ophaalt op het FIA gala..?
Na de dood van Jochen Rindt (Nog steeds de enige postume F1 kampioen) zijn de regels veranderd. Als Hamilton een fataal ongeluk zou krijgen in Abu Dhabi is Rosberg dan dus kampioen.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus dan zou Hamilton, als hij (bijvoorbeeld) een ongeluk zou krijgen waardoor hij de schaal niet op het FIA gala in ontvangst kan nemen, geen kampioen zijn?
Dat lijkt me niet.
Zo staat het in de regels:quote:Op donderdag 26 november 2015 18:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Na de dood van Jochen Rindt (Nog steeds de enige postume F1 kampioen) zijn de regels veranderd. Als Hamilton een fataal ongeluk zou krijgen in Abu Dhabi is Rosberg dan dus kampioen.
Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.quote:6.6 The drivers finishing first, second and third in the Championship must be present at the annual
FIA Prize Giving ceremony.
Hill was er nog niet langs, Villeneuve wel. En je ziet ook dat Schumacher eerst nog terugtrekt en dan alsnog instuurt en tegen de sidepod klapt van Villeneuve.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.
Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Lijkt me niet dat ze het kampioenschap aan iemand anders geven. Die regel is er alleen maar om te zorgen dat er iemand is op het gala om de bekers aan uit te reiken.quote:Op donderdag 26 november 2015 19:04 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zo staat het in de regels:
[..]
Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.
Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas"
dat was dan ook de fout van Hillquote:Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.
Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Dat staat in de regels zodat de FIA niet compleet voor lul staat met een kampioen die niet opkomt draven op dat gala. Dat staat er echt niet om wanneer Hamilton zondag verongelukt hem de titel te ontnemen.quote:Op donderdag 26 november 2015 19:04 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zo staat het in de regels:
[..]
Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.
Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas"
Hij had beter kunnen wachten.quote:Op donderdag 26 november 2015 22:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat was dan ook de fout van Hill
Vreemd, had in Brazilië het idee dat het een prima motor was alleen de baan lag Ric. niet en die banden blunder was niet echt handig.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:25 schreef Rossdale het volgende:
http://www.skysports.com/(...)ine-for-abu-dhabi-gp
Ricciardo rijdt deze race weer met een oude motor ipv de geupgrade Renault-unit
Flinke klap in het gezicht van Renault
De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuwquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vreemd, had in Brazilië het idee dat het een prima motor was alleen de baan lag Ric. niet en die banden blunder was niet echt handig.
Dat klopt. In de komende dagen zal wel meer bekend wordenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:59 schreef nils7 het volgende:
RB schijnt een motorendeal te hebben voor volgend jaar.
Ah ok.. nja snap wel dat ze dan niet weer een penalty willenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuw
Waarom zou dat in ruil zijn gegaan voor Max?quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:37 schreef nils7 het volgende:
Nu Jos gaat roepen nog 1 jaar bij STR en dan een groter team en Carlos zegt dat ze met Ferrari motoren gaan rijden.
De Deal van Max naar Ferrari inruil voor die motoren, klopt die toch?
Die geruchten gingen er wel rond.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom zou dat in ruil zijn gegaan voor Max?
Volgend jaar zitten Max en Saintz gewoon weer bij Torro Rosso en ze rijden met de Ferrari motoren van dit jaar.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:37 schreef nils7 het volgende:
Nu Jos gaat roepen nog 1 jaar bij STR en dan een groter team en Carlos zegt dat ze met Ferrari motoren gaan rijden.
De Deal van Max naar Ferrari inruil voor die motoren, klopt die toch?
Ja, dat staat er toch ook. Gaat dan over 2017 he.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:58 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Volgend jaar zitten Max en Saintz gewoon weer bij Torro Rosso en ze rijden met de Ferrari motoren van dit jaar.
http://www.autoblog.nl/ni(...)oor-toro-rosso-82281
Moet Renault nog wel in de F1 blijven, wat na een aanvaring met Bernie Ecclestone weer op losse schroeven staat.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt. In de komende dagen zal wel meer bekend worden
Horner: "Red Bull heeft F1-motor in 2016"
Persoonlijk lijkt het me sterk dat Verstappen bij welk ander team dan ook is vastgelegd voor 2017. Kan het me niet voorstellen. Het lijkt mij eerder een voor de hand liggend hersenspinsel van de media.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die geruchten gingen er wel rond.
Inruil omdat Max nog een contract eigenlijk heeft met RB voor 2017.
Zou kunnen, maar is minder aannemelijk met de fuel flow limiet. Er is meer efficientie nodig in de verbrandingskamer, Mercedes en Ferrari hebben ook dit seizoen een flinke stap gemaakt met alleen neen nieuwe ICE.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuw
Is dit niet gewoon een routinematige controle dat door een of ander Duits medium tot sensatiebericht wordt verheven?quote:Op donderdag 26 november 2015 13:14 schreef Geralt het volgende:
Ik neem aan dat dat allemaal in de regels staat en dat daar dan ook in staat welke motor ze moeten laten onderzoeken (die waarmee hij wereldkampioen werd) dus ik neem aan dat als er al gesjoemeld is met de motoren dat men dat zeker niet gedaan heeft met de motor in de weekenden waar hij de titel kon pakken.
Storm in een glas water dit; ik geloof niet zo in een dikke DSQ eerlijk gezegd.
Vettelquote:Op vrijdag 27 november 2015 17:21 schreef Spooky4u het volgende:
https://www.facebook.com/f1troll/videos/2116297715175203/?fref=nf
Vettel was wat vergeten vanochtend.
heldquote:Op vrijdag 27 november 2015 17:21 schreef Spooky4u het volgende:
https://www.facebook.com/f1troll/videos/2116297715175203/?fref=nf
Vettel was wat vergeten vanochtend.
Geweldig, zo kennen wij hem weerquote:Op vrijdag 27 november 2015 17:21 schreef Spooky4u het volgende:
https://www.facebook.com/f1troll/videos/2116297715175203/?fref=nf
Vettel was wat vergeten vanochtend.
quote:Motordeal Red Bull niet afhankelijk van Lotus
Volgens Red Bull-teambaas Christan Horner is de overeenkomst met Renault voor volgend jaar kogelvrij, zelfs als de overname van Lotus mislukt en de fabrikant in zijn geheel uit de Formule 1 verdwijnt. In Abu Dhabi onthulde Horner dat Red Bull een motordeal met Renault had gesloten voor 2016. Renault zelf is ondertussen ook bezig met een overname van Lotus om weer met een eigen team aan de start van een Grand Prix te verschijnen.
De toekomst van Red Bull was lange tijd onzeker. Door teleurstellende resultaten zei het team het contract met Renault dat nog tot 2016 liep op, maar vervolgens kon er geen vervangende motorleverancier worden gevonden. Na mislukte onderhandelingen met onder andere Mercedes en Ferrari was de enige uitweg die Red Bull nog had een hereniging met Renault.
Renault stelde enkele eisen aan een nieuwe overeenkomst. De sponsordeals met Infiniti en Total leveren Red Bull meer dan genoeg om de motoren te betalen. Vanaf 2017 worden de inkomsten van de twee Renault-gerelateerde sponsoren gekort, waardoor Red Bull zelf meer aan Renault moet betalen. Het extra inkomen voor Renault zal het bedrijf helpen om een meerderheidsbelang in Lotus te verkrijgen.
De overname van Lotus is bijna rond, maar onderhandelingen met Bernie Ecclestone over de extra historische inkomsten waar het team recht op claimt te hebben. Vermoed wordt dat er een laatste bod bij Ecclestone ligt en dat de deal niet doorgaat als deze wordt verworpen door de Engelsman, met mogelijk zware gevolgen voor Lotus.
Toch maakt Horner zich geen zorgen over het lot van zijn team: "Er is duidelijk enorm veel gebeurd de afgelopen weken. Ik ben niet vrij om te zeggen wat er precies is gebeurd, maar ik ben er zeker van dat alles goed gaat komen. Wat wel duidelijk is, is dat de situatie waar we in zitten duidelijk is en dat we een overeenkomst voor volgend jaar hebben. Ik zou graag willen zeggen wat die overeenkomst is, maar helaas mag ik dat niet."
Ondanks het feit dat Renault de motoren gaat leveren, bestaat er een kans dat deze niet onder het merk Renault gaat vallen, maar onder Nissan F1, om het gat tussen het team en de fabrikant te vergroten. Gevraagd naar deze geruchten, antwoordde Horner: "Ik ga niks bevestigen of ontkennen. Het wordt bekend gemaakt binnen een week."
die pipo's zeiden 3 weken geleden nog, terwijl hun neus bloedde, "we wisten helemaal niet dat 24LM die dag is....". Zever in pakskes. En je zou toch denken dat 1 van de criteria van Eccelstone is dat ze uberhaupt een hoop mensen kwijt kunnen in de omgeving, al is het maar door camping. Maar goed, dollars heersen zeker....quote:Op dinsdag 1 december 2015 06:15 schreef JimmyManna het volgende:
Kunnen ze wel zeggen dat het uitverkocht is . Maar da's niet veel inderdaad, al heeft hij wel een klein punt dat de race ongelukkig is gepland.
Met het populairder wordende WEC, is het wel zo verstandig een race tegelijk te organiseren.quote:Op dinsdag 1 december 2015 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
die pipo's zeiden 3 weken geleden nog, terwijl hun neus bloedde, "we wisten helemaal niet dat 24LM die dag is....". Zever in pakskes. En je zou toch denken dat 1 van de criteria van Eccelstone is dat ze uberhaupt een hoop mensen kwijt kunnen in de omgeving, al is het maar door camping. Maar goed, dollars heersen zeker....
10.000 mensen in hotelkamers boycotten die handel. Wat gaan die kaartjes wel niet kosten met 20.000 kaartjes aan general admission
En het EK voetbal staat ook al wat langer gepland dan gisteren ;-)quote:Op dinsdag 1 december 2015 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
die pipo's zeiden 3 weken geleden nog, terwijl hun neus bloedde, "we wisten helemaal niet dat 24LM die dag is....". Zever in pakskes. En je zou toch denken dat 1 van de criteria van Eccelstone is dat ze uberhaupt een hoop mensen kwijt kunnen in de omgeving, al is het maar door camping. Maar goed, dollars heersen zeker....
10.000 mensen in hotelkamers boycotten die handel. Wat gaan die kaartjes wel niet kosten met 20.000 kaartjes aan general admission
twitter:adamcooperF1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 10:24:13 The indications are that after some power games with Bernie Renault's Carlos Ghosn has got what he wanted, but let's wait for firm news reageer retweet
Da's dus één, maximaal twee jaar en dan is dit de zoveelste dure F1 flop die weer van de kalender verdwijnt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 04:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Baku European GP organisers are planning on selling only 28,000 tickets
Helemaal de weg kwijt... Azerbaijan... GP van Europa... 28.000 tickets
4de door de teambazen en 1ste door de fans.twitter:F1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 17:40:04 Star Driver of 2015: @max33verstappen! Max got more than 50% of the vote.1 VES 2 VET 3 HAM 4 PER 5 ALO#F1FanVote https://t.co/BQ63EgkS6y reageer retweet
Let op de PIquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef JimmyManna het volgende:
Dus omdat iets goed gaat, kan het daarna alleen maar slechter?
Dan ga je er vanuit dat Lotus het ook volgend jaar beter doet. Daar heb ik niet zulke hoge verwachtingen van eigenlijkquote:Op woensdag 2 december 2015 12:59 schreef nils7 het volgende:
Na als McLaren volgend jaar weer on Par is verliezen ze tov dit jaar al 2 posities.
Je vergeet de nationaliteit van Rosberg voor het gemak!quote:Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/
En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
Zo populair is Rosberg toch niet in Duitsland? Volgens mij heeft Vettel daar veruit de meeste fans, dus of ze het nu daar om moeten doen?quote:Op woensdag 2 december 2015 15:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je vergeet de nationaliteit van Rosberg voor het gemak!
En beiden zijn niet populair genoeg om bezoekers naar de GP's te trekken in tegenstelling tot Schumacher.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zo populair is Rosberg toch niet in Duitsland? Volgens mij heeft Vettel daar veruit de meeste fans, dus of ze het nu daar om moeten doen?
Trouwens, officieel is Rosberg toch Monegask?
Ik geloof er ook niks van dat ze twee gelijkwaardige rijders wilden. Ze hadden gedacht dat Hamilton wel een stukje sneller dan Rosberg zou zijn.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/
En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
is gewoon druk zetten dat ze zich aanpassen.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/
En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
Ze waren wel het beste in de Pirelli bandentest gisteren.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:59 schreef nils7 het volgende:
Na als McLaren volgend jaar weer on Par is verliezen ze tov dit jaar al 2 posities.
quote:1 Stoffel Vandoorne McLaren 1m44.103s 99
2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.456s 56
3 Marcus Ericsson Sauber 1m44.480s 50
4 Jolyon Palmer Lotus 1m44.568s 90
5 Sebastian Vettel Ferrari 1m44.940s 56
6 Pascal Wehrlein Mercedes 1m45.605s 107
7 Daniel Ricciardo Red Bull 1m45.805s 57
8 Max Verstappen Toro Rosso 1m45.849s 54
9 Nico Hulkenberg Force India 1m45.852s 71
10 Valtteri Bottas Williams 1m45.940s 103
11 Daniil Kvyat Red Bull 1m46.309s 48
12 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m46.995s 56
13 Adderly Fong Sauber 1m48.439s 57
14 Alfonso Celis Jr Force India 1m48.545s 65
15 Rio Haryanto Manor 1m49.593s 56
16 Jordan King Manor 1m49.661s 59
Wat een baasquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef Geralt het volgende:4de door de teambazen en 1ste door de fans.twitter:F1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 17:40:04 Star Driver of 2015: @max33verstappen! Max got more than 50% of the vote.1 VES 2 VET 3 HAM 4 PER 5 ALO#F1FanVote https://t.co/BQ63EgkS6y reageer retweet
Dat is wel een heel puik debuutseizoen dacht ik zo
Ja maar de teams wisten zelf niet op welke compounds ze reden. Als de McLaren op ultrasofts stonden en de ferrari's op hard dan zeggen die tijden nog weinig natuurlijkquote:Op woensdag 2 december 2015 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze waren wel het beste in de Pirelli bandentest gisteren.
[..]
En hij presteert beter. Dat helpt ook. Bovendien is Rosberg einde contract komend jaar.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/
En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
Meest lullige voor Rosberg is, niemand wil hem hebben volgens mij Zijn primadonna-karakter heeft weinig te bieden, ja hij is snel, maar als het tegenzit, zit het hem ook goed tegen + kan niet presteren onder druk. Rosberg zie ik dus na 2016 wel eens naar DTM gaan, daar zal hij voor zichzelf en Mercedes wat meer op zijn plek zijn.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:20 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
En hij presteert beter. Dat helpt ook. Bovendien is Rosberg einde contract komend jaar.
Dat betwijfel ik. Waarom zou niemand hem willen? Na volgend jaar zal Massa hopelijk eens stoppen en Rosberg lijkt mij een prima rijder voor Williams.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Meest lullige voor Rosberg is, niemand wil hem hebben volgens mij Zijn primadonna-karakter heeft weinig te bieden, ja hij is snel, maar als het tegenzit, zit het hem ook goed tegen + kan niet presteren onder druk. Rosberg zie ik dus na 2016 wel eens naar DTM gaan, daar zal hij voor zichzelf en Mercedes wat meer op zijn plek zijn.
Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats allquote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Vorig jaar zag je ook, dat als Hamilton opeens halverwege de race op snelheid komt en echt het gat dicht rijdt, Rosberg fouten gaat maken. En dat met de koppeling leek ook vaker mis te gaan.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats all
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).quote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Dit. Een Rosberg komt net dat half procentje tekort wat hem tot echte topper zou maken. Een Vettel of een Hamilton heeft dat halve procentje wel en niet voor niets zijn zij wereldkampioen geworden.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:59 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).
Sauberquote:Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.
Goh welk team zou dat nou zijn
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.
Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.
Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Mallerd.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/webloggerquote:Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.
Goh welk team zou dat nou zijn
Nachtracequote:*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
quote:20 March Melbourne Australia
3 April Bahrain Bahrain
17 April Shanghai China
1 May Sochi Russia
15 May Barcelona Spain
29 May Monte Carlo Monaco
12 June Montreal Canada
19 June Baku Azerbaijan*
3 July Spielberg Austria
10 July Silverstone United Kingdom
24 July Budapest Hungary
31 July Hockenheim Germany
28 August Spa-Francorchamps Belgium
4 September Monza Italy
18 September Singapore Singapore
2 October Sepang Malaysia
9 October Suzuka Japan
23 October Austin USA**
30 October Mexico City Mexico
13 November Sao Paolo Brazil
27 November Abu Dhabi United Arab Emirates
*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
**subject to agreement with the promoter and the ASN
Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doenquote:Op woensdag 2 december 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:
Wijzigingen in de regels voor volgens jaar, door de WMSC geratificeerd:
• Voor volgend jaar hebben de motorenleveranciers 32 tokens om de motor aan te passen, 25 het jaar erop, gevolgd door 20 en 15 voor de jaren daarna.
• teams kunnen kiezen uit 3 bandencompounds waarbij ze tijdens een (droge) race 2 moeten gebruiken. Een ervan wordt aangewezen door Pirelli.
• DRS wordt meteen weer actief na een VSC
• 2015 motoren zijn toegestaan naast de 2016 motoren
• De racekalender is definitief vastgesteld en telt 21 races
[..]
Download de app Freader1. Is ideaal.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:38 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/weblogger
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)quote:Op woensdag 2 december 2015 22:02 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doen
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Rosberg van top echt de minst populaire rijder is.. Ook al is hij snel, heeft hij een winnaars mentaliteit.. Hijs is ook duur, perfectionistisch, primadonna met al zijn pr-momentjes en als hij zijn dag niet heeft / onder druk staat, is hij niet te genieten. Ik zou als Williams 100x liever een Wehrlein of Ocon in mijn team hebben dan een gefrusteerde coureur die allang kampioen had moeten zijn..
Is dat zo? Ik vraag het me af en als wat hierboven in dat lijstje stond de letterlijke regels zijn dan zijn die alvast niet duidelijk.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
(mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:12 schreef Funzel het volgende:
[..]
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.comquote:Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.
Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.quote:Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3. Each driver may then choose their remaining ten sets from the three available compounds
Omdat het te heet is in USA/Mexico in Juni/July, en het te koud is in Canada in September/Oktoberquote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef opreis het volgende:
Weet iemand waarom ze steeds Canada tussen de europese races zetten? lijkt me dat daar flink op bespaard kan worden om die gewoon lekker na europe te doen en voor USA, mexico en brazilie
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..quote:Op woensdag 2 december 2015 22:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
In ander nieuws Leclerc, de monagaskische F3 kampioent van dit jaar, gaat onder de vlag van Ferrari rijden en word daarnaast ook Test en ontwikkelcoureur bij HAAS F1. Naast Ocon die bij Mercedes aan de gang gaat zitten alle grote talenten dus nu bij de topteams... Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor vervolg stappen van Max zijn carriere
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regelsquote:Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.com
"Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3.
Max, Perez, Alonso, Vettel, Grojean, Bottas, Sainz, Hulkenberg. Keuze zat afhankelijk van wat ze zoeken. Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggenquote:Op woensdag 2 december 2015 22:27 schreef opreis het volgende:
Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regels
quote:Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...
Wat zeg ik dan? Wel goed lezen hequote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
We hebben het hier over 2017 hé..niet 2016 !
Waarom, dit jaar ging toch goed?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggen
jaja, dat mocht vroeger ook. En toen was het voor de race prime of option. En een speciale kwalificatie band. Makkelijk hè, het op die manier op lossen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend?
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Letterlijke tekst van de FIA:
[..]
Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.
Waarom zou Verstappen naar Merc geen goed idee zijn?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
3 die de teams zelf mogen uitkiezen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.
Red Bull had ook zat talenten maar koos ook voor Max. McLaren heeft Vandoorne maar kiest ook voor anderen. Je weet het soms niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.
Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
3 die de teams zelf mogen uitkiezen.
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.
Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede
Klopt.. maar ik bedoelde meer dat de teams als Ferrari en Mercedes al bezig zijn met alternatieven.. Want als Max niet naar Mercedes gaat, wie word dan de protege van dat team naast Hamilton..of naast Vettel bij Ferrari? Max is enorm gewild maar minimaal 2 teams hebben toch een plan b nodig als plan a niet doorgaat.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Maar dat staat er dus niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.quote:
Mwah Ocon is vooral degelijk maar mist de rauwe snelheid en race skills van Max. Verder overigens wel een talent hoor.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:56 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...
Dat staat dus in geen enkele eerdere verklaring van de WMSC van dit jaar. Ik heb het na gezocht. Dus de verklaring van vandaag is de eerste waar dit gemeld staat en dus lees ik het zoals het er staat en dat Pirelli dus 3 compounds meeneemt waar de teams uit kunnen kiezen.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.
Als ze nagenoeg gelijkwaardig zijn waarom gaat Max dan al volgend jaar beginnen aan zijn 2de jaar in de F1 terwijl Ocon nog minimaal 1 jaar moet wachten?quote:Op woensdag 2 december 2015 22:56 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...
Omdat Ocon niet de contacten had van de heer Verstappen? Dat is het zelfde als zeggen dat Leclerc talentvoller is omdat die naar Ferrari gaat. Die gaat alleen maar het programma van Ferrari in en word ontwikkelingscoureur van Haas door de contacten van Dhr Todt, en is natuurlijk ook een groot talent daar niet van.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Als ze nagenoeg gelijkwaardig zijn waarom gaat Max dan al volgend jaar beginnen aan zijn 2de jaar in de F1 terwijl Ocon nog minimaal 1 jaar moet wachten?
Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat Verstappen doet want zijn vader heeft connecties? Op alleen contacten redt je het niet anders vochten Lauda junior en Prost junior nu wel samen met neef Senna om de titel.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:53 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Omdat Ocon niet de contacten had van de heer Verstappen? Dat is het zelfde als zeggen dat Leclerc talentvoller is omdat die naar Ferrari gaat. Die gaat alleen maar het programma van Ferrari in en word ontwikkelingscoureur van Haas door de contacten van Dhr Todt, en is natuurlijk ook een groot talent daar niet van.
Lauda junior en consorten hebben gewoon minder talent dan hun vaders.quote:Op donderdag 3 december 2015 06:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat Verstappen doet want zijn vader heeft connecties? Op alleen contacten redt je het niet anders vochten Lauda junior en Prost junior nu wel samen met neef Senna om de titel.
Connecties zijn belangrijk net als geld en talent. Ocon is een leuke rijder, maakt geen fouten, best snel, maar hij is absoluut geen supertalent hoor. Overigens zijn zijn contacten ook echt niet mis, behoorde lange tijd toe aan Lotus en nu alweer enige tijd aan Mercedes.
De racerij heeft een aantal prima talenten momenteel daar is Ocon er eentje van. Alleen supertalenten zoasl Vettel en Hamilton ook waren zie je niet zo heel veel. Voor mij is Verstappen er daar eentje van. Ocon niet. Vandoorne misschien weer wel, nog even afwachten.
Bottas als tweede viool, dan kunnen Wehrlein (na dit jaar een jaartje in de Manor rond te hobbelen) en Ocon in 2017 in de Williams.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?
Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen
Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Dat zei ik dus ook. Ocon is een talent. Maar we moeten niet doen alsof hij net zo goed is als Verstappen. Dat moet nog blijken als hij niet voor ART rijdt.quote:Op donderdag 3 december 2015 08:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lauda junior en consorten hebben gewoon minder talent dan hun vaders.
Max heeft juist wel een stuk meer en heeft ook minder zwakke punten dan z'n pa.
Ocon is weldegelijk een talent. Wint overal waar die komt (titels) dan ben je geen pannenkoek als je in je eerste jaren zowel de Formule 3 EU series en de GP3 op je naam zet.
Ik denk niet dat Wehrlein voor Manor zal rijden. Althans, zo gaat het verhaal momenteel.quote:Op donderdag 3 december 2015 08:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Bottas als tweede viool, dan kunnen Wehrlein (na dit jaar een jaartje in de Manor rond te hobbelen) en Ocon in 2017 in de Williams.
Op initiatief van Force India volgens mij.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.
Zou het niet eens meer weten... Ik weet dat dat plan erdoorheen is, verder niet meer hoe en wanneer.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Op initiatief van Force India volgens mij.
En nu pas geratificeerd door de WMSC.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou het niet eens meer weten... Ik weet dat dat plan erdoorheen is, verder niet meer hoe en wanneer.
quote:Formula One’s official tyre supplier has explained how the new tyre rules for 2016 will work.
Pirelli will select three different compounds of tyre per weekend from five different types, which include the new purple-coloured ultra-soft alongside the existing four compound types used previously.
As before each driver will get 13 sets of tyres per weekend (each set is four tyres). They will be able to choose the compounds for ten of these sets from the three compounds available.
Of the remaining sets, two will be a fixed set chosen by Pirelli which will be the same for every driver, and may be of two different compounds. The final set will be of the softer compound and will be available for Q3.
Pirelli will choose the three compounds available for each weekend with the FIA and inform the teams, who will then make their choices for each race. If they fail to do so, the FIA will nominate their tyres. The choices will be kept secret until two weeks before each race.
Changes have also been made to when drivers must relinquish their tyres during the weekend. The first set must be returned 40 minutes into first practice, a second stint at the end of first practice, two further sets at the end of second practice and another two at the end of final practice. The sets nominated by Pirelli cannot be returned and must be kept for use in the race.
The top ten drivers in qualifying will still have to start on the tyres they used in Q2, having returned their tyres from Q3. However the remaining drivers will be able to use the set that was saved for Q3 during the race.
quote:Op donderdag 3 december 2015 09:54 schreef Meike26 het volgende:
Ferrari (moet nog wel een dakje op dan):
[ afbeelding ]
Red Bull Ilmor verwacht ikquote:Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]
Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..?
Kijk eens in het andere F1 topicquote:Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]
Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..?
Renault ging toch nu wél de Ilmor oplossing uitproberen, na het falen van de laatste update, en RBR zou toch zelf de elektrische systemen voor hun Renault ICE gaan inbouwen..?quote:
Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Renault ging toch nu wél de Ilmor oplossing uitproberen, na het falen van de laatste update, en RBR zou toch zelf de elektrische systemen voor hun Renault ICE gaan inbouwen..?
Hopelijk komt er deze week wat meer duidelijkheid..
Dit is allemaal onzin.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:30 schreef Fer het volgende:
Het is Renault zelf, die nu het plan (een cilinderkop ontwerp) van Illien gaan uitvoeren en uittesten, voor zichzelf en Redbull racing.
Volgens mij mag dit niet, want dan krijg je verschillende versies van dezelfde motor. In de regels staat dat er per seizoen maar één gehomologeerde versie van een motor mag zijn (naast de motor van het jaar ervoor).quote:Op donderdag 3 december 2015 15:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen.
Renault zal dan ongetwijfeld verder gaan op hun manier, want Red Bull zal Ilmor's nieuwe ontwikkelingen dan niet gaan delen met het fabrieksteam van Renault lijkt me
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Ik dacht het dus nietquote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:28 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.quote:
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault, al is er niks officieel bekend nog. Dus niks vrij ontwikkelen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.
Eh, neequote:Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eh, nee
Renault neemt Formule 1-team Lotus over
Niet dus.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault,
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vindenquote:Op donderdag 3 december 2015 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.
Altijd leuk als mensen niet kijken naar wat er gezegd wordt.
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:
Bovendien mag Renault helemaal niet met een volledig nieuwe motor komen.
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vinden
O jij denkt dat ze er een jaar helemaal tussenuit gaan?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.
Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.quote:Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Valt genoeg mee. Ze zijn weliswaar het eerste met het nieuws, maar als je een artikel in het op dit punt goed ingevoerde Franse RMC Sport leest dan kun je niet anders concluderen dat de lichten op groen staanquote:Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.
Ze publiceren alle geruchten als nieuws. Alleen maar omdat mensen dan gaan betalen om het hele artikel te lezen en er achter te komen dat er altijd staat "Autosport understands". Stemmingmakerij dus.
Er komt ook helemaal geen nieuwe motor, dat kan alleen als je vanaf nul gaat beginnen en dat is onmogelijk nu nog. Bovendien had de FIA er gisteren dan iets over bekend gemaakt toen de regels werden toegelicht.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.
Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.
[..]
Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.
Alsof de FIA een aanvraag van Renault gaat afslaan. Bovendien blijft het gridslot van Lotus open.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
Dat niet alleen, maar dan maken ze ook geen aanspraak meer op de vele gelden. Bernie zal niet zomaar Renault toegang tot een groter deel van de cake geven.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
En weer eentje gewonnen.twitter:F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
Dat was ik. Ik heb een miljoen twitteraccounts geopend en ben gaan stemmen. Sorryquote:Op donderdag 3 december 2015 18:21 schreef Geralt het volgende:En weer eentje gewonnen.twitter:F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
Ik vraag me af, zijn er nou zo heel erg veel meer Nederlandse stemmers op een dergelijk twitteraccount? Of maakt hij echt wereldwijd grote indruk bij de fans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |