abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2015 @ 14:44:59 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157448568


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2015 @ 14:45:43 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157448578
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.

[..]

Officieel is Autosport een besloten website, dus het gehele artikel posten is weer een ander uiterste.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157448709
Nou, zijn we daar iig uit, kunnen ze beginnen met ontwikkelen van de 2016 wagen.
pi_157448735
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.

[..]

klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157450706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:

[..]

klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
idd, wat luie hont
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:50:07 #6
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_157451108


:P
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_157451291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:

[..]

klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
Deed ik ook niet. :)

Ik keek in mijn rss feed welk verhaal erbij hoorde en vond dat interessant genoeg om hier volledig te plaatsen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157451374
Wie kunnen we toevoegen?

Voormalig F1 coureurs (2010-2014)
Jaime Alguersuari
Jérôme d'Ambrosio
Rubens Barrichello
Jules Bianchi
Sebastien Buemi
Karun Chandhok
Max Chilton
Giedo van der Garde
Timo Glock
Lucas di Grassi
Esteban Gutiérrez
Nick Heidfeld
Narain Karthikeyan
Christian Klien
Kamui Kobayashi
Heikki Kovalainen
Robert Kubica
Vitantonio Liuzzi
André Lotterer
Kevin Magnussen
Vitaly Petrov
Charles Pic
Paul di Resta
Pedro de la Rosa
Michael Schumacher
Bruno Senna
Adrian Sutil
Jarno Trulli
Jean-Éric Vergne
Mark Webber
Sakon Yamamoto
pi_157451483
Stevens, mogelijk Mehri, magnussen (die reed dit seizoen officieel wel)

Dat is het wel denk ik, jammer dat Haas niet voor magnussen/vergne ging
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_157451544
Ik denk dat Manor (als ze nog aan de start komen volgend jaar) met Stevens (die al bijna rond schijnt te zijn) en Rossi gaat rijden, dus zou Mehri afvallen. Magnussen verwacht ik voorlopig ook niet meer in een F1 auto te zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:28:30 #11
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_157451780
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:50 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]

:P
ik maak van de winter een één voor 2016 :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:09:25 #12
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157452436
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat Manor (als ze nog aan de start komen volgend jaar) met Stevens (die al bijna rond schijnt te zijn) en Rossi gaat rijden, dus zou Mehri afvallen. Magnussen verwacht ik voorlopig ook niet meer in een F1 auto te zien.
Ik verwacht Wehrlein bij Manor, dus of Stevens of Rossi blijft.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157453506
Heel uitgebreid stukje over Max Verstappen in 2017. Voorzichtige conclusie, mogelijk Mercedes optie als overstap in 2017 zit er best dik in.

http://www.skysports.com/(...)t-for-max-verstappen
pi_157459447
Sja het is een vrij logische conclusie dat de topteams naar hem kijken. Rosberg en Raikkonen presteren niet groots en Verstappen springt in het oog. Bottas kan Massa nauwelijks aan, Hulkenberg lijkt ook niet beter te worden, zoveel keus is er niet wanneer je mee er wil dan ee nieuwe pure tweede rijder.
pi_157460357
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:40 schreef JimmyManna het volgende:
Sja het is een vrij logische conclusie dat de topteams naar hem kijken. Rosberg en Raikkonen presteren niet groots en Verstappen springt in het oog. Bottas kan Massa nauwelijks aan, Hulkenberg lijkt ook niet beter te worden, zoveel keus is er niet wanneer je mee er wil dan ee nieuwe pure tweede rijder.
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 november 2015 @ 23:09:41 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157460403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.
Massa heeft voor nog een jaartje bijgetekend
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157461414
Maar ik hoop en bid dat hij er daarna echt mee kapt. Tijd voor de nextgen. Zijn we ook eindelijk van dat gejank af als het gaat regenen en meneer in zijn broek poept.
pi_157463836
Mooi wel om te zien dat het niet alleen de nederlandse media zijn die zoveel aandacht aan Max besteden maar ook een internationale grootheid als Sky. Volgens mij wordt na Hamilton het meest over hem gesproken daar. Al heb ik het idee dat het voornamelijk Brundle is maar dan toch.
pi_157463900
DC ook wel hoor. En dat is inderdaad ontzettend leuk om te lezen en het zegt vaak toch iets meer dan wanneer NLse media het vinden. Ten eerste is het dan altijd wat chauvinistisch en ten tweede zijn de NLse media nou niet echt autoriteiten op het gebied van de F1. Iemand als Brundle is echt lyrisch over hem.
pi_157463911
DC is BBC geloof ik, die volg ik alleen tijdens de race maar daarbuiten niet zo. Maar idd, ook hij is positief en het zegt meer wanneer hij positief over Max is dan wanneer ze bij Sport1 iets over max zeggen
pi_157463928
Herbert ook. En Villeneuve heeft zijn keutel inmiddels ook ingetrokken. (alhoewel ik nog steeds wel een beetje eens ben met hem dat het misschien te makkelijk is geworden om een F1 wagen te besturen)
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 11 november 2015 @ 08:27:43 #22
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_157464079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:40 schreef JimmyManna het volgende:
Maar ik hoop en bid dat hij er daarna echt mee kapt. Tijd voor de nextgen. Zijn we ook eindelijk van dat gejank af als het gaat regenen en meneer in zijn broek poept.
hoop dat hij zondag in Braso lekker een 0 scoort. Clown dat het is. Was altijd een redelijke coureur. En na zijn ongeluk is het een wijf geworden.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 11 november 2015 @ 08:28:53 #23
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_157464096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:12 schreef Spooky4u het volgende:
Herbert ook. En Villeneuve heeft zijn keutel inmiddels ook ingetrokken. (alhoewel ik nog steeds wel een beetje eens ben met hem dat het misschien te makkelijk is geworden om een F1 wagen te besturen)
het wordt inderdaad tijd dat de wagens weer lastiger te rijden zijn. Maar dat zal elke fan met jou en JV eens zijn.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_157467981
Massa is juist een held. Veegt de vloer aan met Bottas.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157468118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:58 schreef Beach het volgende:
Massa is juist een held. Veegt de vloer aan met Bottas.
dat blijkt niet uit de wk-stand :?
pi_157468169
Dit zou een fraaie domper zijn zeg...

quote:
12:52 – De toekomst van de Amerikaanse Grand Prix loopt gevaar na een besluit van de staat Texas om minder subsidie te verstrekken aan de organisatoren van de race in Austin. De financiële steun, die gebruikt wordt om Bernie Ecclestone te betalen, zou dit jaar al met twintig procent worden teruggeschroefd.

Sinds de eerste editie van de race op het Circuit of the Americas draagt de staat Texas jaarlijks ongeveer 25 miljoen dollar bij aan het evenement. Dat bedrag zal dit jaar naar verwachting rond de 19,5 miljoen dollar uitkomen. De subsidie wordt door het circuit rechtstreeks afgedragen aan de Formule 1, als 'fee' voor het mogen organiseren van de race. Volgens Ecclestone kan een verlaging van vijf miljoen per jaar betekenen dat de race in Austin van de F1-kalender verdwijnt. "Als dit doorgaat, zal het moeilijk worden om deze race te behouden", reageert de Brit vanuit Brazilië tegenover de lokale krant Austin-American Statesman.

Ecclestone heeft er een handje van om in dit soort zaken hoog van de toren te blazen, maar Circuit of the Americas-baas Bobby Epstein bevestigt dat de subsidieverlaging inderdaad een gevaar vormt voor de Formule 1-race. "Om in technische termen te spreken: dan zijn we de klos", aldus Epstein in dezelfde krant. Dat het subsidiebedrag dit jaar veel lager uitvalt, zou niet komen door teruglopende bezoekersaantallen, maar doordat de staat een andere rekenmethode is gaan gebruiken om de economische impact te meten.

Volgens Epstein is er nu sprake van een vertrouwensbreuk tussen het circuit en de staat. "We hebben een deal met elkaar gesloten. Het is hetzelfde als je naar een restaurant gaat, eten bestelt en na het nuttigen van de maaltijd te horen krijgt dat ze de prijs hebben aangepast. We zijn hier echt compleet door verrast. Dit zag niemand aankomen." Het circuit werd enkele weken voor de Grand Prix, waarin Lewis Hamilton de wereldtitel veiligstelde met een overwinning, ingelicht over de subsidieverlaging. Het was toen al te laat om de race te annuleren. Epstein: "Maar de vraag is nu of we volgend jaar nog een Formule 1-race hebben."

http://www.gpupdate.net/n(...)a-subsidieverlaging/
pi_157468232
Geen probleem, gewoon nog een race erbij in Qatar of Saudi-Arabië.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 13:35:03 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157468569
quote:
9s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:12 schreef Beach het volgende:
Geen probleem, gewoon nog een race erbij in Qatar of Saudi-Arabië.
Of Dubai. De VAA kan natuurlijk niet maar één race hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157468591
Jullie vergeten dat Zandvoort terug komt ;) .
pi_157468709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:36 schreef JimmyManna het volgende:
Jullie vergeten dat Zandvoort terug komt ;) .
_O-!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 11 november 2015 @ 13:42:00 #31
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157468724
Kunnen ze Zuid-korea weer als spookrace op de kalender zetten :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157468950
gewoon een race in Afrika, dat verdienen ze wel, die arme mensen en dan een miljoenen sport die even langskomt.
pi_157469203
Kyalami mag van mij best weer op de kalender :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 11 november 2015 @ 16:20:59 #34
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_157471501
Dat zou wel erg jammer zijn. Het is nou net een van de leukere circuits!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_157475546
Dankzij het weer. De vorige keren was het redelijk saai afgezien van de eerste keer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 11 november 2015 @ 22:27:38 #36
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_157481061
Tja, arme ome Bernie wil nou eenmaal 25 tot 30 miljoen ontvangen van de organisatie van een Grand Prix. Alleen maar om het te mogen organiseren. Belachelijke prijs natuurlijk, waardoor op termijn de F1 uit alle beschaafde landen gaat verdwijnen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_157482547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:27 schreef 4-elements het volgende:
Tja, arme ome Bernie wil nou eenmaal 25 tot 30 miljoen ontvangen van de organisatie van een Grand Prix. Alleen maar om het te mogen organiseren. Belachelijke prijs natuurlijk, waardoor op termijn de F1 uit alle beschaafde landen gaat verdwijnen.
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?
  donderdag 12 november 2015 @ 00:05:21 #38
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_157483589
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_157485065
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 00:05 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.

En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.

Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
  donderdag 12 november 2015 @ 07:58:10 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157485402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:13 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.

En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.

Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
Valt wat voor te zeggen...
Maar men moet niet vergeten dat sporten op dat niveau: een WK of een Olympische Spelen ook breed gedragen wordt door de overheid.

Ik zou het unfair vinden dat de belastingbetaler het voor Zandvoort moet ophoesten maar bij andere sporten gebeurt het ook.
Dus waarom dan voor de F1 niet.

Maar hier in Nederland zijn we daar de PoliCor voor omdat niet te willen.

Overigens ben ik het eens met Geralt, mooie baan en een WK dat een heel continent overslaat is in mijn ogen geen WK.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157485595
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 07:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Valt wat voor te zeggen...
Maar men moet niet vergeten dat sporten op dat niveau: een WK of een Olympische Spelen ook breed gedragen wordt door de overheid.

Ik zou het unfair vinden dat de belastingbetaler het voor Zandvoort moet ophoesten maar bij andere sporten gebeurt het ook.
Dus waarom dan voor de F1 niet.

Maar hier in Nederland zijn we daar de PoliCor voor omdat niet te willen.

Overigens ben ik het eens met Geralt, mooie baan en een WK dat een heel continent overslaat is in mijn ogen geen WK.
dan hebben we al een tijdje geen wk
pi_157485696
Ik vind het sowieso raar dat de europese/westerse circuits niet met elkaar bij 1 komen en gewoon zeggen tegen bernie, fuck jou, jij wil op onze circuits racen? Dan ga jij maar betalen om hier te mogen rijden. Een wk zonder die banen is voor investeerders een stuk minder aantrekkelijk
pi_157485914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:34 schreef opreis het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat de europese/westerse circuits niet met elkaar bij 1 komen en gewoon zeggen tegen bernie, fuck jou, jij wil op onze circuits racen? Dan ga jij maar betalen om hier te mogen rijden. Een wk zonder die banen is voor investeerders een stuk minder aantrekkelijk
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.

En vergeet niet de enorme toeschouwersaantallen die de F1 (kan) opleveren. Als je net een grote investering gedaan hebt in het circuit en door het wegvallen van de F1 alleen maar clio'tjes hebt rondrijden, dan is dat misschien iets waar de investeerders niet echt blij van worden..
pi_157486148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:53 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.

En vergeet niet de enorme toeschouwersaantallen die de F1 (kan) opleveren. Als je net een grote investering gedaan hebt in het circuit en door het wegvallen van de F1 alleen maar clio'tjes hebt rondrijden, dan is dat misschien iets waar de investeerders niet echt blij van worden..
Aan de andere kant zal Bernie ook een hoop gezeik krijgen als hij niet een x aantal europese circuits heeft. Bernie heeft de circuits net zo hard nodig als andersom
pi_157486653
is er al officieel bekend wat STR voor motor volgend jaar krijgt?
  donderdag 12 november 2015 @ 10:11:37 #46
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_157487076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:47 schreef THEFXR het volgende:
is er al officieel bekend wat STR voor motor volgend jaar krijgt?
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_157487467
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:11 schreef Fopje het volgende:

[..]

Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.
Als RB bij renault blijft zou ik het raar vinden als ze ook niet gewoon met renault verder gaan
pi_157489371
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.

Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden? :@

Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.

Iemand?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 november 2015 @ 12:15:59 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157489405
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Het auto-ongeval staat los van het ziek zijn van Hamilton
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 november 2015 @ 12:19:46 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157489451
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:13 schreef Geralt het volgende:
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.

Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden? :@

Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.

Iemand?
Is ook maar relatief in zijn situatie
pi_157489462
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:13 schreef Geralt het volgende:
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.

Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden? :@

Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.

Iemand?
feder bender
pi_157489465
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Het auto-ongeval staat los van het ziek zijn van Hamilton
Nouja mede zei hij zelf
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157489493
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 12 november 2015 @ 12:25:02 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157489529
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident :)
Ik heb er ook nog geen foto's van gezien, dat is toch wel vreemd
pi_157489620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog geen foto's van gezien, dat is toch wel vreemd
Hij zal zich wel schamen denk ik, want het was op een stilstaande auto en zn eigen schuld :')

Ik had eigenlijk ook wel al foto's verwacht van hem. Normaal is ie daar wel gul mee :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 12 november 2015 @ 21:41:30 #56
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_157500947
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:13 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.

En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.

Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
Wel eens nagedacht waarom er minder mensen naar de circuits komen? Misschien eens naar de prijzen kijken? En waarom zijn die zo hoog? Omdat circuits die belachelijk hoge fee ergens vandaan moeten halen. Vicieuze cirkel.

En bij de F1 zijn alle faciliteiten al aanwezig, je hoeft niet een nieuw stadion te bouwen voor zoals voor een WK of de OS. Dan is er een stuk minder reden voor een overheid om daar enorme sommen geld aan te besteden. Nu wordt subsidie verstrekt om een race te mogen organiseren...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_157501306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Wel eens nagedacht waarom er minder mensen naar de circuits komen? Misschien eens naar de prijzen kijken? En waarom zijn die zo hoog? Omdat circuits die belachelijk hoge fee ergens vandaan moeten halen. Vicieuze cirkel.

Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht. En wat jij zegt blijkt niet de reden. De GP van Duitsland heeft zijn prijzen in de afgelopen 10 jaar niet substantieel verhoogd. Toen zat het vol en nu niet meer. Dus is er wat anders aan de hand dan ticketprijzen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2015 @ 21:58:20 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157501439
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:54 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Daar heb ik inderdaad wel eens over nagedacht. En wat jij zegt blijkt niet de reden. De GP van Duitsland heeft zijn prijzen in de afgelopen 10 jaar niet substantieel verhoogd. Toen zat het vol en nu niet meer. Dus is er wat anders aan de hand dan ticketprijzen.
Kaarten voor de GP van Duitsland zijn niet echt goedkoop te noemen tov België en Oostenrijk :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157501580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kaarten voor de GP van Duitsland zijn niet echt goedkoop te noemen tov België en Oostenrijk :?
Nee dat klopt, zeker Oostenrijk is een stuk goedkoper. Oostenrijk blijkt ook wel Duitse racefans mee te sleuren, maar Oostenrijk is er pas twee jaar en de terugloop voor de Duitse race is al veel langer aan de hand. Dat is de reden dus ook niet.

Lauda meende dat het lag aan de matige organisatie. Er wordt helemaal niks om de race heen georganiseerd, zeker niet in vergelijking tot andere GP's (zegt hij, ik ben nooit bij de Duitse race geweest dus zelf heb ik geen idee).

Wat ik vermoed is dat het - los van wat Lauda zegt - ook aan Schumacher ligt. Vettel heeft geenszins de populariteit die volksheld Schumacher ooit gekend heeft, dat zal zeker ook meespelen. Dat allemaal i.c.m. de ticketprijzen zal de reden zijn, denk ik.
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:42:59 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157506760
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij zal zich wel schamen denk ik, want het was op een stilstaande auto en zn eigen schuld :')

Ik had eigenlijk ook wel al foto's verwacht van hem. Normaal is ie daar wel gul mee :P
Ik kwam deze tegen op twitter

pi_157506833
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:22 schreef Geralt het volgende:
Maargoed het doet er verder ook niet zoveel toe; ik vroeg me gewoon af welke van zijn auto's hij een deuk in gereden heeft en hoeveel de schade is. Dat hij die makkelijk kan betalen lijkt me evident :)
Zijn Zonda.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:11:08 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157508604
Volgens sport1 heeft Horner aan de bbc gemeld dat RB volgend jaar ook weer rijdt in de F1
pi_157511122
http://www.gpupdate.net/n(...)ri-blijf-van-max-af/

quote:
Red Bull Racing-teambaas Christian Horner waarschuwt Mercedes en Ferrari dat ze nog vele jaren moeten wachten voordat Max Verstappen beschikbaar zal komen op de transfermarkt. De Nederlandse Formule 1-coureur blijft volgens de Brit de komende seizoenen verbonden aan zijn huidige team.

"Net zoals bij alle andere junior-rijders zijn de Red Bull-coureurs ondergebracht bij Toro Rosso. Sainz, Kvyat en Ricciardo maken net als Max deel uit van onze familie. We investeren in jong talent en geven ze een kans in de Formule 1 zoals we die aan Verstappen hebben gegeven, en voor hem Ricciardo, Kvyat en Vettel", zegt Horner in gesprek met de BBC. "Als je kijkt naar de loopbaan van Sebastian, dan zie je dat BMW de kans had hem zijn debuut te schenken, maar dat ze dat niet deden. Wij staken onze nek uit voor Vettel, geloofden in zijn talent en gaven hem een kans zoals we dat nu doen voor Verstappen en Sainz."

En omdat Red Bull fors investeert in haar jeugdige coureurs zal het Brits-Oostenrijkse team ze dan ook niet zomaar laten gaan. "Ik kan natuurlijk niet in detail treden over de contracten, maar we hebben veel tijd en geld in deze jongens gestoken. Als andere teams met onze talenten willen praten, kloppen ze aan bij de verkeerde partij. De coureurs hebben namelijk een doorlopend contract."

In de paddock wordt er steeds nadrukkelijker gesproken over de interesse van Ferrari en Mercedes in Verstappen. De pas 18-jarige coureur heeft dit seizoen op een dusdanig unieke manier van zich doen spreken dat de teams voor hem in de rij lijken te staan. Voorlopig kunnen ze dus blijven wachten als het aan Horner ligt.

Verstappen zelf maakt zich niet al te druk over alle gekte op de transfermarkt. "Ik heb nooit echt haast, maar als je tot twee keer toe vierde bent geworden en je zo dicht bij een podium bent dan wil je die laatste stap natuurlijk graag maken. Ik heb echter nog veel te leren en ben blij waar ik nu sta. Hopelijk kan ik binnen een paar jaar vechten om de overwinning, maar ik denk dat iedereen dat wil", aldus Verstappen tijdens de persconferentie op donderdag.
pi_157514278
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit.
pi_157514307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:24 schreef THEFXR het volgende:
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit.
Maarja, bij welk bedrijf is dat niet zo?
pi_157514347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:25 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Maarja, bij welk bedrijf is dat niet zo?
snap ik, maar nu ze zien wat voor goud ze in handen hebben, willen ze hem ineens vele jaren houden. Moet je Max wel in een winnaars auto zetten, anders gaat hij nog lopen.
pi_157514489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

snap ik, maar nu ze zien wat voor goud ze in handen hebben, willen ze hem ineens vele jaren houden. Moet je Max wel in een winnaars auto zetten, anders gaat hij nog lopen.
Ja, en daar ben ik wel een beetje bang voor, dat inderdaad in de kleine lettertjes van zijn contract dingen staan die hem wel eens op zijn bek kunnen laten gaan.
pi_157517149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:24 schreef THEFXR het volgende:
ja, en als je niet presteert als jonge hond bij RB, gooien ze je er zo uit.
Is gewoon niet waar. Buemi, Vergne, Alguersuari, noem maar op: allemaal kregen ze een jaar of drie om zich te bewijzen. Niemand is er zomaar uitgegooid.
pi_157517336
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:45 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Is gewoon niet waar. Buemi, Vergne, Alguersuari, noem maar op: allemaal kregen ze een jaar of drie om zich te bewijzen. Niemand is er zomaar uitgegooid.
Beitske Visser, Brandon Hartley en Lewis Williamson zullen daar anders over denken, En Scott Speed en Sebastien Bourdais hebben er maar twee jaar in de F1 gezeten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157518283
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Beitske Visser, Brandon Hartley en Lewis Williamson zullen daar anders over denken, En Scott Speed en Sebastien Bourdais hebben er maar twee jaar in de F1 gezeten.
Die cursus eersten waren niet goed genoeg, dus wat is het punt dan? Of wilde je beweren dat Visser zo lekker bezig was?

En de rest heeft in de F1 gewoon realistische kansen gehad. Hoe graag men het vaak ook anders wil zien: het is niet anders dan de opleiding van Ajax of Feyenoord.

Hard, maar als je goed genoeg bent krijg je een echte kans.
pi_157518522
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Die cursus eersten waren niet goed genoeg, dus wat is het punt dan? Of wilde je beweren dat Visser zo lekker bezig was?

En de rest heeft in de F1 gewoon realistische kansen gehad. Hoe graag men het vaak ook anders wil zien: het is niet anders dan de opleiding van Ajax of Feyenoord.

Hard, maar als je goed genoeg bent krijg je een echte kans.
Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157518954
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Ja, wat verwacht je dan? Dat ze matige coureurs ook gewoon aanhouden?
pi_157519037
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
.
pi_157519081
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit.
pi_157519171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Kvyat is zo slecht nog niet, komt behoorlijk mee met Ricciardo terwijl hij ook pas in zn tweede jaar zit.
Oh en bij vlagen laat hij toffe dingen zien, maar ik zie Vergne niet als minder en die rijdt nu rondjes in een golfkarretje.
.
pi_157519515
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het punt was, dat als je niet goed genoeg presteert je eruit gegooid wordt, wat bij deze coureurs is gebeurd. Jij beweerde van niet.
Als dat alles was wat je wilde zeggen was dat een ware eyeopener zeg.

Op mij kwam het eerder over dat Red Bull zijn talenten niet voldoende kansen gaf. En dat is niet zo.
pi_157519702
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Die hebben toch hun kansen gehad, of vind je van niet? Waarschijnlijk allemaal Coulthards en Webbers, die zoeken ze niet meer bij Redbull. Hooguit Kvyat - Vergne vond ik discutabel. Die waren gelijkwaardig, maar waarschijnlijk dachten ze meer blikjes te verkopen in Rusland, dan in Frankrijk.
Zelf vond ik dat Alguersuari nog wel een kans verdiende. Leuke, aanvallende rijder.

Maar goed, dan ga je praten over individuele gevallen waarover je altijd van mening kan verschillen. Bovendien is het voor ons ook altijd wat moeilijker te beoordelen omdat we niet weten hoe iemand werkt en hoe hij in een groep ligt of feedback geeft.

Bottom line is dat als die jongens lang genoeg de kans hebben gehad. Als je na tien wedstrijden nog niet hebt kunnen overtuigen wordt je niet zomaar aan de dijk gezet.
pi_157566530
Even een paar nieuwsfeiten die ik tegenkwam.

Red Bull heeft zich ingeschreven voor 2016. Dus het lijkt aannemelijk dat ze volgend jaar op de grid staan. Waarschijnlijk met Infiniti gebadgete Renault motoren.

Sainz en Verstappen zijn door Tost bevestigd voor 2016 bij Toro Rosso. Dat betekent dat alleen de stoeltjes bij Manor nog niet bekend zijn.

Dave Ryan (ex McLaren) is de nieuwe Sporting Director bij Manor. Alex Wurz is gevraagd als Team Principale, nu Lowdon en Booth het team na Abu Dhabi verlaten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 15 november 2015 @ 21:58:11 #80
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_157583768
Toch diskwalificatie voor Massa.
Ben benieuwd of dat beroep iets uitmaakt.

http://www.skysports.com/(...)rom-the-brazilian-gp
pi_157648383
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 18 november 2015 @ 15:05:54 #82
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157648519
quote:
Weet je niet, ze hebben zo veel sport events
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157663001
quote:
Tot en met 2019 hebben ze nog een deal toch?
pi_157663859
t/m 2018.
pi_157676022
http://www.motorsport.com(...)t-track-f1-progress/

Dus de amateurs in Viry gaan toch hulp inschakelen van Mario Illien, na de schandalige prestaties van Riciardo in Brazilie.

quote:
“There is no obligation [to take Illien], and there is nothing that is coming from us top down, from Red Bull. There is just a clear willingness to find a solution as quickly as possible.

“Mario has access to a pool of resources that we don't have access to right now. So in that respect, we are a bit handicapped by the lack of medium to long term visibility of our F1 programme, because when I want to talk to someone, if I want to take someone from Andy Cowell's [Mercedes] group, what do I tell the guy?

“He is part of one of the most successful ventures in F1 history from a power perspective, and what do I say? What type of project do I have? What type of dream do I have? There is nothing to say. It is a handicap.

“So I think it is better to use some facilities that already exist. But I also say that it is a short term fix. I am not saying it is long term plan.”
Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.

[ Bericht 62% gewijzigd door Fer op 19-11-2015 19:54:31 ]
.
pi_157686711
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
http://www.motorsport.com(...)t-track-f1-progress/

Dus de amateurs in Viry gaan toch hulp inschakelen van Mario Illien, na de schandalige prestaties van Riciardo in Brazilie.

[..]

Volgens mij wordt Abiteboul een beetje ongeduldig, zolang Goshn geen keuzes kan maken.
Ze hebben ook een voormalig hoofd van de Mercedes engine department in huis gehaald. Axel Wendorff.

http://www.auto-motor-und(...)da-auf-10242916.html

En ook Honda schakelt externe adviseurs in.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157686847
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:58 schreef Yvie_lu het volgende:
Toch diskwalificatie voor Massa.
Ben benieuwd of dat beroep iets uitmaakt.

http://www.skysports.com/(...)rom-the-brazilian-gp
Nee, dat hebben ze laten vallen.

SPT / [F1 Algemeen] 2015 Formula 1 GP's #141 Grand Prix van Brazilië
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:58:41 #89
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_157693142
tgruener twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 13:28:02 Mario Illien confirmed: Ilmor has applied for the 2017 #F1 alternative engine tender. AMuS exclusive (in German): https://t.co/rbZRhEQipZ reageer retweet
Bijbehorende thread op Reddit, met een handige samenvatting van de situatie op dit moment:

quote:
• Illien confirmed to AMuS that Illmor have applied for the alternative engine tender
• Competitors will probably be Cosworth and AER

--------------------------------

• FIA will make a decision on December 2nd, before that the proposal has to go through the Strategy Group and F1 Commission on November 24th
• The FIA defined the requirements intentionally broad and not based on IndyCar engine regulations (2.2L V6) to get as many applications as possible
• AER, for example, have a 2.5L engine in their program
• Illmor seems most promising applicant, because they could modify their existing IndyCar engine to meet the FIA's requirements relatively easily conversion from ethanol to petrol not too difficult; charge air coolers, which are not allowed in IndyCar, makes the conversion easier.
Lowering the crankshaft by 10 mm is a bigger challenge, because it requires modification to block, sump, and cylinder heads increasing the power output to around 900 hp (almost 200 more than in IndyCar) is manageable; the engines are used to stress and have no problems running at full power for 3h during the 500 mile races

--------------------------------

• Before a decision has been made Illien does not want to comment on a possible collaboration with Renault on their V6 hybrid engine
• According to Cyril Abiteboul Renault have started to reconsider Illmor's cylinder head solution, after their own disappointed in Brazil
• The collaboration would affect all Renault-powered teams, the regulations do not allow Red Bull to have their own version of the engine
pi_157696603
Volgend jaar maar twee pre-season testsessies. Deze zijn van:
• 22 tot 25 februari 2016 en
• 1 tot 4 maart 2016.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157697658
Sja wordt steeds minder inderdaad.
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:36:10 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157701455
Om 21:00 uur Eurosport, kijken kijken kijken ;)

Maar Ilmor (het originele) is overgenomen voor Mercedes dus die motor wordt een spin-off of...?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157701568
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:36 schreef nils7 het volgende:
Om 21:00 uur Eurosport, kijken kijken kijken ;)

Maar Ilmor (het originele) is overgenomen voor Mercedes dus die motor wordt een spin-off of...?
Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.
.
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:40:50 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157701626
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ilmor as allang weer afgesplitst van Mercedes Benz HPE. Ze bouwen Indycar motoren voor Honda.
Chevy toch?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157704366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Chevy toch?
Ja, ik zie het.

De Honda v8 Indycar en tegenwoordig dus de 2.2 V6 Turbo, maar dan voor Chevrolet. De Honda 2.2 V6 is in eigen huis ontwikkeld.

En in het verleden voor Cosworth en Mercedes, wat iss slet is het eigenlijk.
.
pi_157717712
Iemand die ook de race of champions kijkt ?
pi_157717773
ja gekeken van gisteren
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157717814
Nu de echte :), jammer dat het geen kart wedstrijd is.. :(
pi_157718470
Was best close tussen button en massa , 0,02 sec :D
  maandag 23 november 2015 @ 22:07:42 #100
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157774142
Iemand teveel geld en zin om een full-size F1-simulator wagen in zijn woonkamer te zetten :P

http://www.costco.co.uk/v(...)car-simulator-140490
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157774956
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand teveel geld en zin om een full-size F1-simulator wagen in zijn woonkamer te zetten :P

http://www.costco.co.uk/v(...)car-simulator-140490
Misschien als sinterklaas en de kerstman samenwerken dat ze mij dat willen schenken, ik ben tenslotte een heel jaar lief geweest
pi_157774966
ik sla deze over.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2015 @ 22:43:01 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157775192
Als het nou een bewegende was...

...was het nog steeds veel te duur :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157775232
Overigens gaat TAG Heuer van McLaren naar Red Bull. Zo onderhand lijkt niemand Mclaren nog te willen sponsoren. Als dat nog lang zo blijft dan krijgen ze ook in Woking serieuze problemen. Of denk ik te somber?
pi_157775848
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:34 schreef opreis het volgende:

[..]

Misschien als sinterklaas en de kerstman samenwerken dat ze mij dat willen schenken, ik ben tenslotte een heel jaar lief geweest
sowieso een race sim zonder VR...

Zou nog ff jaartje wachten :p
  dinsdag 24 november 2015 @ 07:55:02 #106
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157778630
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:45 schreef JimmyManna het volgende:
Overigens gaat TAG Heuer van McLaren naar Red Bull. Zo onderhand lijkt niemand Mclaren nog te willen sponsoren. Als dat nog lang zo blijft dan krijgen ze ook in Woking serieuze problemen. Of denk ik te somber?
Oh dacht dat TAG onder McLaren groep viel? :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 24 november 2015 @ 07:57:07 #107
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_157778636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 07:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Oh dacht dat TAG onder McLaren groep viel? :@
Klopt, maakt het dus nog bijzonderder
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 24 november 2015 @ 08:11:27 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157778728
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 07:57 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Klopt, maakt het dus nog bijzonderder
Ik dacht dat het andersom was, de eigenaar van TAG heeft aandelen McLaren
pi_157781195
TAG Heuer is al 15 jaar eigendom van LVMH en dus niet meer van McLaren aandeelhouder Ojjeh.
Als ik me niet vergis wordt een ander horlogemerk van LVMH sponsor van McLaren.
pi_157781754
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 22:43 schreef Nattekat het volgende:
Als het nou een bewegende was...

...was het nog steeds veel te duur :X
Zo eentje die los van de grond hangt met van die zuigers enzo en helemaal beweegt is wel erg vet.

Dat zou ik vele malen liever hebben dan een racewagen met 3 schermen ervoor.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157795434
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zo eentje die los van de grond hangt met van die zuigers enzo en helemaal beweegt is wel erg vet.

Dat zou ik vele malen liever hebben dan een racewagen met 3 schermen ervoor.
Ik heb al een aantal keer in een motion sim gereden en ik vind het echt niks, het leidt te veel af en is toch vaak nep en te geforceerd. Een sim met alleen bass shakers vind ik meer dan voldoende..
pi_157804202
Dit zal toch verdomme wel? Wat boeit het Mercedes nou wie van de twee gaat winnen, winnen doen ze toch wel. Lekker zelf de tactiek laten bepalen, 1 tegen 1, man tegen man, en achteraf niet miepen.

quote:
BBC pundit, and former F1 driver, David Coulthard recently asked in an online column for the broadcaster whether Mercedes could let its drivers race with different strategies in Abu Dhabi as a one-off event now the championship is finished.

He wrote: “With one race of the season to go, though, wouldn’t it be cool if Mercedes – now they have nothing to lose and both championships are tied up – just let their drivers and their respective engineers off the leash and ran a gloves-off race in Abu Dhabi next weekend?”
http://www.jamesallenonf1(...)season-in-abu-dhabi/
  woensdag 25 november 2015 @ 09:55:17 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157805011
http://www.crash.net/f1/n(...)engine-rejected.html
quote:
The FIA has confirmed Mercedes, Ferrari, Renault and Honda are to develop a proposal together to address engine cost and supply issues after the F1 Commission voted against the governing body's 'alternative engine' plans.

The four power unit manufacturers have expressed their opposition to plans by the FIA and FOM to tender for an independent engine supplier, which will offer a cheaper alternative engine at a different, less 'complicated' specification from 2017 for cash-strapped independent teams.

Prompted by the FIA's desire to cut costs – of which the current generation V6 Hybrid power units are main driver -, it proved the predominant topic of conversation at the most recent Strategy Group, with all four manufacturers coming together to propose their own alternatives.

With the F1 Commission subsequently voting 'not to pursue the option' at this stage, the FIA will allow the manufacturers to collaborate on devising a proposal that will address the following:

- Guarantee the supply of Power Units to teams
- Lower the cost of Power Units to customer teams
- Simplify the technical specifications of the Power Units
- Improve the noise

Despite the rejection, the FIA says the alternative engine plans are still on the table and could be reassessed if the manufacturers' proposal – which must be presented by 15th January 2016 – is not satisfactory.

Beyond drastically slashing the price of the power units, the FIA is seeking to ensure no team is left without a power unit supply – thus avoiding a Red Bull-style engine crisis – and ensuring a minimum supply is met by all manufacturers, a move considered a direct response to McLaren preventing Honda from expanding its supply for 2016.

Though the proposal has been shelved until January, the FIA confirmed four parties expressed an interest in securing the tender to supply the alternative customer engine.

The first meeting between the FIA and the engine manufacturers will take place at this weekend's Abu Dhabi Grand Prix.
Tjonge. De hybride technologie in de huidige motoren is al flink verouderd en dan moet het alsnog simpeler en goedkoper :'). Test ban, ban op ontwikkeling, windtunnel bans... wat moet er nog meer gebeuren voordat met eindelijk door heeft dat dat soort dingen altijd averechts werken? De fabrieken hebben het geld om om die restricties heen te werken en de kleine teams niet. Zo gaat het altijd :').

Dus we hebben nu een verouderde motorformule die godsgruwelijk duur is, geen fatsoenlijke races oplevert, nauwelijks groen is en op alle punten verslagen wordt door andere klasses. Goed gedaan FIA :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157805354
Verandering levert niet altijd betere races op, eerder het omgekeerde, zoals we nu gezien hebben. Beter is om de regels stabiel te laten over een langere periode, zodat de teams naar elkaar toe trekken doordat de technologie steeds meer op elkaar gaat lijken omdat men naar een optimale oplossing werkt.

Voorwaarde is wel dat het ook voor de kleinere teams betaalbaar blijft. Dat kan op meerdere manieren. Ofwel het prijzengeld wordt anders (eerlijker) verdeeld onder de teams ofwel er komt een maximum prijs voor onderdelen zoals de motoren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157807354
De races zijn nu anders niet minder dan vijf, tien of twintig jaar terug. Ik neig er zelfs naar om te zeggen dat ze tov bepaalde periodes (vroege jaren 00 bv) beter zijn geworden.
pi_157808417
http://www.fia.com/action-of-the-year-2015

Even stemmen op de actie van het jaar :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157809332
Ik wil graag Maldonado nomineren.
  woensdag 25 november 2015 @ 13:41:36 #118
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157809467
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:21 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Een sim met alleen bass shakers vind ik meer dan voldoende..
>:)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157816586
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:51 schreef Geralt het volgende:
http://www.fia.com/action-of-the-year-2015

Even stemmen op de actie van het jaar :+
Haha bij die actie van Max zat m'n hart toch wel ff in m'n keel xD
Wel enorm goed uitgevoerd uiteindelijk :)

Het blijft trouwens behoorlijk stil rond de RB / STR soap laatste tijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnowOokami op 25-11-2015 19:01:43 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2015 @ 19:10:57 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157817013
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:56 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Haha bij die actie van Max zat m'n hart toch wel ff in m'n keel xD
Wel enorm goed uitgevoerd uiteindelijk :)

Het blijft trouwens behoorlijk stil rond de RB / STR soap laatste tijd.

Het wachten is op Renault-baas Carlos Ghosn. Die moet het unbranded concept nog goedkeuren. Hij neemt regelmatig nogal wat tijd voor zijn besluiten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157818206
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het wachten is op Renault-baas Carlos Ghosn. Die moet het unbranded concept nog goedkeuren. Hij neemt regelmatig nogal wat tijd voor zijn besluiten
Oh dacht op dat Abiteboul meneer Ghosn ervan heeft overtuigd, dat ze in 2016 opeens wel een snellere motor kunnen bakken.

Of zouden ze stiekem Mecachrome steunen?
.
pi_157819016
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Oh dacht op dat Abiteboul meneer Ghosn ervan heeft overtuigd, dat ze in 2016 opeens wel een snellere motor kunnen bakken.

Of zouden ze stiekem Mecachrome steunen?
Die zijn sowieso verweven met elkaar.
pi_157819056
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het wachten is op Renault-baas Carlos Ghosn. Die moet het unbranded concept nog goedkeuren. Hij neemt regelmatig nogal wat tijd voor zijn besluiten
Van huis uit is dat volgens mij ook niet een échte race-die hard.
  FOK!fotograaf donderdag 26 november 2015 @ 11:44:46 #124
842 Zorro
Z
pi_157831308
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 26 november 2015 @ 12:05:12 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157831663
quote:
Titel voor Kvyat
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 12:12:28 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157831773
quote:
Zal wel niet veel uit gaan komen lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 november 2015 @ 12:23:58 #127
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157831981
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

Titel voor Kvyat
quote:
Max P3 _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157832275
quote:
Mijn duits komt niet verder dan een paar jaar middelbare school. Hebben ze het hier alleen over het diskwalificeren van Vettel en Hamilton of daarbij ook alle Ferrari dan wel Mercedes rijders (al dan niet incl klanten teams)
  donderdag 26 november 2015 @ 12:47:47 #129
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_157832372
quote:
Sollte einer der Motoren nicht den Regeln entsprechen, würde der entsprechende Fahrer für die gesamte Saison disqualifiziert.
Dus als een rijder een illegale motor blijkt te hebben gebruikt, is hij voor het hele 2015 seizoen alsnog geschorst, en vervallen dus alle resultaten...inclusief een eventuele titel uiteraard :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 12:49:48 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157832405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:41 schreef opreis het volgende:

[..]

Mijn duits komt niet verder dan een paar jaar middelbare school. Hebben ze het hier alleen over het diskwalificeren van Vettel en Hamilton of daarbij ook alle Ferrari dan wel Mercedes rijders (al dan niet incl klanten teams)
Zoals het er staat geldt het alleen voor Vettel en Hamilton, maar het lijkt me dat als de motor van bijvoorbeeld Hamilton niet goed is er verder gekeken zal worden.

Mijn Duits komt ook niet verder dan de middelbare school, maar het artikel is prima te volgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157832579
Ben wel benieuwd naar de de huidige stand dan, zonder Hamilton en Vettel zou Max bv een 3de plek in hongarije hebben gehad en een 2de in Amerika (1ste zelfs als Rosberg ook gediskwalificeerd wordt :P)
pi_157832823
quote:
Hamilton titel slechts in twee weken veilig

De FIA ​​wil begin december te openen, de Formule 1-motoren van Mercedes en Ferrari met een controle controle. Als de experts in staat zijn om inbreuken te herkennen dreigt daaropvolgende diskwalificatie. Zelfs de wereldtitel aan Lewis Hamilton is nog niet zeker.

Officieel, Lewis Hamilton sinds 25 oktober Formule 1 wereldkampioen van het seizoen 2015. Maar de World Association heeft een kleine hindernis gebouwd voor het bevestigen van de derde WK-titel van de Engelsman. De FIA ​​technici willen openen in de eerste week van december 2 motoren, om te controleren of ze voldoen.

Het gaat om elk één motor van Lewis Hamilton en Sebastian Vettel. In Hamilton, de motor moet worden ontmanteld, met wie hij in Austin is uitgegroeid tot wereldkampioen. Bij het ​​hag eenheid voorzien waarmee de huisarts Singapore gewonnen. Eventueel kan een lopende motor, moet een van de twee overwinning in Abu Dhabi.
Diskwalificatie voor illegale motor-trucs

De FIA ​​moet de motor de controle op de winterstop te beëindigen, omdat de motoren zijn niet beschikbaar tijdens het seizoen. De teams hebben oudere motoren nog steeds in gebruik. Ze komen meestal in het vrijdag de praktijk in de auto. Bezorgdheid dat er is geknoeid met later op de drive units, moet het bestuursorgaan niet. De motoren verzegeld blijven ook na afloop van hun leven.

Vanwege de complexiteit van de techniek, duurt 3 dagen, totdat de motor wordt gedemonteerd en grondig gecontroleerd. De voorschriften in dit opzicht kent geen genade. Indien een van de motoren niet aan de regels van de juiste driver zou worden gediskwalificeerd voor het hele seizoen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157832873
Ik neem aan dat dat allemaal in de regels staat en dat daar dan ook in staat welke motor ze moeten laten onderzoeken (die waarmee hij wereldkampioen werd) dus ik neem aan dat als er al gesjoemeld is met de motoren dat men dat zeker niet gedaan heeft met de motor in de weekenden waar hij de titel kon pakken.

Storm in een glas water dit; ik geloof niet zo in een dikke DSQ eerlijk gezegd.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157833003
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:14 schreef Geralt het volgende:
Ik neem aan dat dat allemaal in de regels staat en dat daar dan ook in staat welke motor ze moeten laten onderzoeken (die waarmee hij wereldkampioen werd) dus ik neem aan dat als er al gesjoemeld is met de motoren dat men dat zeker niet gedaan heeft met de motor in de weekenden waar hij de titel kon pakken.

Storm in een glas water dit; ik geloof niet zo in een dikke DSQ eerlijk gezegd.
Dit kan de FIA/FOM niet laten gebeuren denk ik Lewis voor het hele seizoen laten diskwalificeren.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 13:33:27 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157833190
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:22 schreef Beach het volgende:

[..]

Dit kan de FIA/FOM niet laten gebeuren denk ik Lewis voor het hele seizoen laten diskwalificeren.
Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.

Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157833253
Waarom zou dat niet kunnen gebeuren? Massa was vorige race ook uit de uitslag geschrapt omdat er iets illegals was aan de auto waar hij mee reed, als blijkt dat Vettel en Hamilton ook met iets illegaals hebben gereden tijdens alle races dan moet de zelfde straf volgen lijkt me.
  donderdag 26 november 2015 @ 16:25:09 #137
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157836734
http://www.skysports.com/(...)ine-for-abu-dhabi-gp

Ricciardo rijdt deze race weer met een oude motor ipv de geupgrade Renault-unit :o

Flinke klap in het gezicht van Renault _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157837791
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je bent toch pas officieel kampioen na het seizoen toch, zodra je de schaal ophaalt op het FIA gala..?
pi_157838022
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.

Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Schumacher was geen kampioen dan is het toch met makkelijker schorsen.

Dut gaat niet gebeuren. Geloof ik niks van.
pi_157838661
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Je bent toch pas officieel kampioen na het seizoen toch, zodra je de schaal ophaalt op het FIA gala..?
Dus dan zou Hamilton, als hij (bijvoorbeeld) een ongeluk zou krijgen waardoor hij de schaal niet op het FIA gala in ontvangst kan nemen, geen kampioen zijn?

Dat lijkt me niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 26 november 2015 @ 18:00:06 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157838877
Volgens mij staat in de reglementen dat ze officieel na 1 december geen uitslagen meer aangepast kunnen worden. Maandag is Hamilton dus eigenlijk pas kampioen. Deze regel staat er al jaren in, ondanks dat het seizoen steeds langer wordt. De beker ophalen is maar een formaliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 26-11-2015 19:17:38 (Aangevuld, woord vergeten :@) ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157839931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dus dan zou Hamilton, als hij (bijvoorbeeld) een ongeluk zou krijgen waardoor hij de schaal niet op het FIA gala in ontvangst kan nemen, geen kampioen zijn?

Dat lijkt me niet.
Na de dood van Jochen Rindt (Nog steeds de enige postume F1 kampioen) zijn de regels veranderd. Als Hamilton een fataal ongeluk zou krijgen in Abu Dhabi is Rosberg dan dus kampioen.
pi_157840603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:44 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Na de dood van Jochen Rindt (Nog steeds de enige postume F1 kampioen) zijn de regels veranderd. Als Hamilton een fataal ongeluk zou krijgen in Abu Dhabi is Rosberg dan dus kampioen.
Zo staat het in de regels:

quote:
6.6 The drivers finishing first, second and third in the Championship must be present at the annual
FIA Prize Giving ceremony.
Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.

Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas" :')
pi_157840750
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.

Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
Hill was er nog niet langs, Villeneuve wel. En je ziet ook dat Schumacher eerst nog terugtrekt en dan alsnog instuurt en tegen de sidepod klapt van Villeneuve.

In 94 was er nog gerede twijvel, dat het een racing incident zou kunnen zijn.
.
pi_157840776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:04 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Zo staat het in de regels:

[..]

Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.

Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas" :')
Lijkt me niet dat ze het kampioenschap aan iemand anders geven. Die regel is er alleen maar om te zorgen dat er iemand is op het gala om de bekers aan uit te reiken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 november 2015 @ 22:55:32 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157849529
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Och, Michael Schumacher is in 1997 uit de uitslagen geschrapt omdat hij Jacques Villeneuve in de laatste race van het seizoen van de baan probeerde te rijden. Dus het is wel eens gebeurd.

Vreemd is dan wel dat ze in 1994 het van de baan af rijden van Damon Hill door Schumacher onbestraft hebben gelaten.
dat was dan ook de fout van Hill
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_157850996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:04 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Zo staat het in de regels:

[..]

Er staat niet specifiek bij wat er gebeurd als een coureur niet aanwezig is maar het lijkt me dat de FIA dat naar eigen inzien kan invullen. Stel Hamilton verongelukt in Abu Dhabi en enkele dagen vergeet Rosberg links en rechts te kijken bij het oversteken, dan krijgt Vettel het kampioenschap automatisch.

Natuurlijk geen realistisch scenario maar wat dan? Zo laten ze niet echt een positieve indruk achter, lijkt me als coureur ook dat je dan het idee hebt dat je het niet echt verdiend hebt. Misschien weigert Vettel wel.. "Dan geven we 'm wel aan Kimi/Bottas" :')
Dat staat in de regels zodat de FIA niet compleet voor lul staat met een kampioen die niet opkomt draven op dat gala. Dat staat er echt niet om wanneer Hamilton zondag verongelukt hem de titel te ontnemen.

Ik denk niet dat de FIA een rijder die sterft een titel zal ontnemen. Dat kan je echt niet maken. Al weet je het met de FIA nooit natuurlijk.
pi_157851120
quote:
6s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat was dan ook de fout van Hill
Hij had beter kunnen wachten.
pi_157854644
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:25 schreef Rossdale het volgende:
http://www.skysports.com/(...)ine-for-abu-dhabi-gp

Ricciardo rijdt deze race weer met een oude motor ipv de geupgrade Renault-unit :o

Flinke klap in het gezicht van Renault _O-
Vreemd, had in Brazilië het idee dat het een prima motor was alleen de baan lag Ric. niet en die banden blunder was niet echt handig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2015 @ 09:39:12 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157855013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:07 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Vreemd, had in Brazilië het idee dat het een prima motor was alleen de baan lag Ric. niet en die banden blunder was niet echt handig.
De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuw
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:59:01 #151
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157855268
RB schijnt een motorendeal te hebben voor volgend jaar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2015 @ 10:01:38 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157855301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:59 schreef nils7 het volgende:
RB schijnt een motorendeal te hebben voor volgend jaar.
Dat klopt. In de komende dagen zal wel meer bekend worden
Horner: "Red Bull heeft F1-motor in 2016"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157855503
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuw
Ah ok.. nja snap wel dat ze dan niet weer een penalty willen
  vrijdag 27 november 2015 @ 12:37:42 #154
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157857523
Nu Jos gaat roepen nog 1 jaar bij STR en dan een groter team en Carlos zegt dat ze met Ferrari motoren gaan rijden.
De Deal van Max naar Ferrari inruil voor die motoren, klopt die toch?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157857586
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:37 schreef nils7 het volgende:
Nu Jos gaat roepen nog 1 jaar bij STR en dan een groter team en Carlos zegt dat ze met Ferrari motoren gaan rijden.
De Deal van Max naar Ferrari inruil voor die motoren, klopt die toch?
Waarom zou dat in ruil zijn gegaan voor Max?
  vrijdag 27 november 2015 @ 12:48:33 #156
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157857707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:41 schreef opreis het volgende:

[..]

Waarom zou dat in ruil zijn gegaan voor Max?
Die geruchten gingen er wel rond.
Inruil omdat Max nog een contract eigenlijk heeft met RB voor 2017.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:58:39 #157
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_157861384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:37 schreef nils7 het volgende:
Nu Jos gaat roepen nog 1 jaar bij STR en dan een groter team en Carlos zegt dat ze met Ferrari motoren gaan rijden.
De Deal van Max naar Ferrari inruil voor die motoren, klopt die toch?
Volgend jaar zitten Max en Saintz gewoon weer bij Torro Rosso en ze rijden met de Ferrari motoren van dit jaar.

http://www.autoblog.nl/ni(...)oor-toro-rosso-82281
pi_157862036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:58 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Volgend jaar zitten Max en Saintz gewoon weer bij Torro Rosso en ze rijden met de Ferrari motoren van dit jaar.

http://www.autoblog.nl/ni(...)oor-toro-rosso-82281
Ja, dat staat er toch ook. Gaat dan over 2017 he.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 16:27:51 ]
pi_157863204
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_157864011
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat klopt. In de komende dagen zal wel meer bekend worden
Horner: "Red Bull heeft F1-motor in 2016"
Moet Renault nog wel in de F1 blijven, wat na een aanvaring met Bernie Ecclestone weer op losse schroeven staat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157864270
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:48 schreef nils7 het volgende:

[..]

Die geruchten gingen er wel rond.
Inruil omdat Max nog een contract eigenlijk heeft met RB voor 2017.
Persoonlijk lijkt het me sterk dat Verstappen bij welk ander team dan ook is vastgelegd voor 2017. Kan het me niet voorstellen. Het lijkt mij eerder een voor de hand liggend hersenspinsel van de media.
pi_157864311
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De motor was qua topsnelheid bijvoorbeeld trager dan de oude. Al moet wel gezegd worden dat Ricciardo niet het hele pakket gebruikte, want Renault heeft nog een nieuwe turbo op de plank liggen en het zou best kunnen dat de nieuwe turbo samen met de nieuwe verbrandingsmotor betere prestaties levert dan het oude pakket of een combi van oud en nieuw
Zou kunnen, maar is minder aannemelijk met de fuel flow limiet. Er is meer efficientie nodig in de verbrandingskamer, Mercedes en Ferrari hebben ook dit seizoen een flinke stap gemaakt met alleen neen nieuwe ICE.

Verder heeft Abiteboul het ook toegegeven, dat de motor minder presteert dan verwacht en feitelijk, dat ze nu geen idee hebben wat ze wel aan moeten veranderen en dus alsnog het idee van Mario Illien gaan ontwikkelen, wat hij begin dit jaar als heeft gemaakt, maar toen werd afgewezen.

Persoonlijk denk ik dat ze met de nieuwe turbo, nog wat efficienter willen zijn met energie terugwinnen uit de uitlaat. Zodat er wat langer met de wastegate open gereden kan worden.
.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:46:30 #163
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_157867684
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:14 schreef Geralt het volgende:
Ik neem aan dat dat allemaal in de regels staat en dat daar dan ook in staat welke motor ze moeten laten onderzoeken (die waarmee hij wereldkampioen werd) dus ik neem aan dat als er al gesjoemeld is met de motoren dat men dat zeker niet gedaan heeft met de motor in de weekenden waar hij de titel kon pakken.

Storm in een glas water dit; ik geloof niet zo in een dikke DSQ eerlijk gezegd.
Is dit niet gewoon een routinematige controle dat door een of ander Duits medium tot sensatiebericht wordt verheven?
pi_157868437
quote:
Vettel _O_
pi_157868860
quote:
held
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2015 @ 21:27:16 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157868946
quote:
Geweldig, zo kennen wij hem weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 november 2015 @ 17:31:56 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157924976
Ecclestone: "Lotus failliet als Renault-deal mislukt"
Dat het compleet van Bernue af hangt vergeten we maar voor het gemak...

quote:
Motordeal Red Bull niet afhankelijk van Lotus

Volgens Red Bull-teambaas Christan Horner is de overeenkomst met Renault voor volgend jaar kogelvrij, zelfs als de overname van Lotus mislukt en de fabrikant in zijn geheel uit de Formule 1 verdwijnt. In Abu Dhabi onthulde Horner dat Red Bull een motordeal met Renault had gesloten voor 2016. Renault zelf is ondertussen ook bezig met een overname van Lotus om weer met een eigen team aan de start van een Grand Prix te verschijnen.

De toekomst van Red Bull was lange tijd onzeker. Door teleurstellende resultaten zei het team het contract met Renault dat nog tot 2016 liep op, maar vervolgens kon er geen vervangende motorleverancier worden gevonden. Na mislukte onderhandelingen met onder andere Mercedes en Ferrari was de enige uitweg die Red Bull nog had een hereniging met Renault.

Renault stelde enkele eisen aan een nieuwe overeenkomst. De sponsordeals met Infiniti en Total leveren Red Bull meer dan genoeg om de motoren te betalen. Vanaf 2017 worden de inkomsten van de twee Renault-gerelateerde sponsoren gekort, waardoor Red Bull zelf meer aan Renault moet betalen. Het extra inkomen voor Renault zal het bedrijf helpen om een meerderheidsbelang in Lotus te verkrijgen.

De overname van Lotus is bijna rond, maar onderhandelingen met Bernie Ecclestone over de extra historische inkomsten waar het team recht op claimt te hebben. Vermoed wordt dat er een laatste bod bij Ecclestone ligt en dat de deal niet doorgaat als deze wordt verworpen door de Engelsman, met mogelijk zware gevolgen voor Lotus.

Toch maakt Horner zich geen zorgen over het lot van zijn team: "Er is duidelijk enorm veel gebeurd de afgelopen weken. Ik ben niet vrij om te zeggen wat er precies is gebeurd, maar ik ben er zeker van dat alles goed gaat komen. Wat wel duidelijk is, is dat de situatie waar we in zitten duidelijk is en dat we een overeenkomst voor volgend jaar hebben. Ik zou graag willen zeggen wat die overeenkomst is, maar helaas mag ik dat niet."

Ondanks het feit dat Renault de motoren gaat leveren, bestaat er een kans dat deze niet onder het merk Renault gaat vallen, maar onder Nissan F1, om het gat tussen het team en de fabrikant te vergroten. Gevraagd naar deze geruchten, antwoordde Horner: "Ik ga niks bevestigen of ontkennen. Het wordt bekend gemaakt binnen een week."
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 1 december 2015 @ 04:38:04 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_157938391
Baku European GP organisers are planning on selling only 28,000 tickets

Helemaal de weg kwijt... Azerbaijan... GP van Europa... 28.000 tickets ^O^ :')
pi_157938432
Kunnen ze wel zeggen dat het uitverkocht is ;) . Maar da's niet veel inderdaad, al heeft hij wel een klein punt dat de race ongelukkig is gepland.
  dinsdag 1 december 2015 @ 07:18:01 #170
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157938546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 06:15 schreef JimmyManna het volgende:
Kunnen ze wel zeggen dat het uitverkocht is ;) . Maar da's niet veel inderdaad, al heeft hij wel een klein punt dat de race ongelukkig is gepland.
die pipo's zeiden 3 weken geleden nog, terwijl hun neus bloedde, "we wisten helemaal niet dat 24LM die dag is....". Zever in pakskes. En je zou toch denken dat 1 van de criteria van Eccelstone is dat ze uberhaupt een hoop mensen kwijt kunnen in de omgeving, al is het maar door camping. Maar goed, dollars heersen zeker....

10.000 mensen in hotelkamers :') _O- boycotten die handel. Wat gaan die kaartjes wel niet kosten met 20.000 kaartjes aan general admission :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 1 december 2015 @ 08:22:35 #171
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157938802
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

die pipo's zeiden 3 weken geleden nog, terwijl hun neus bloedde, "we wisten helemaal niet dat 24LM die dag is....". Zever in pakskes. En je zou toch denken dat 1 van de criteria van Eccelstone is dat ze uberhaupt een hoop mensen kwijt kunnen in de omgeving, al is het maar door camping. Maar goed, dollars heersen zeker....

10.000 mensen in hotelkamers :') _O- boycotten die handel. Wat gaan die kaartjes wel niet kosten met 20.000 kaartjes aan general admission :')
Met het populairder wordende WEC, is het wel zo verstandig een race tegelijk te organiseren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157938968
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

die pipo's zeiden 3 weken geleden nog, terwijl hun neus bloedde, "we wisten helemaal niet dat 24LM die dag is....". Zever in pakskes. En je zou toch denken dat 1 van de criteria van Eccelstone is dat ze uberhaupt een hoop mensen kwijt kunnen in de omgeving, al is het maar door camping. Maar goed, dollars heersen zeker....

10.000 mensen in hotelkamers :') _O- boycotten die handel. Wat gaan die kaartjes wel niet kosten met 20.000 kaartjes aan general admission :')
En het EK voetbal staat ook al wat langer gepland dan gisteren ;-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2015 @ 10:28:33 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157940177
Dit klinkt hoopvol voor de toekomst van Renault in de Formule 1
adamcooperF1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 10:24:13 The indications are that after some power games with Bernie Renault's Carlos Ghosn has got what he wanted, but let's wait for firm news reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157942239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 04:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Baku European GP organisers are planning on selling only 28,000 tickets

Helemaal de weg kwijt... Azerbaijan... GP van Europa... 28.000 tickets ^O^ :')
Da's dus één, maximaal twee jaar en dan is dit de zoveelste dure F1 flop die weer van de kalender verdwijnt.

Als Amerika al financiele problemen heeft met meer dan 100.000 bezoekers..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 december 2015 @ 13:26:05 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:03:53 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157944740
Azerbeidzjan. Daar ga je ook echt voor je plezier heen en dan in juni. Ziedend heet daar natuurlijk :')
pi_157950336
Fans kiezen voor Verstappen als 'Star Driver of 2015'

Formule 1-supporters over de hele wereld zijn het erover eens: Max Verstappen was de ster van het afgelopen seizoen. Met overweldigende meerderheid is de 18-jarige Nederlander, die dit jaar debuteerde in de sport, verkozen tot 'Star Driver of 2015'. Hij kreeg meer dan de helft van alle stemmen.

De verkiezing was georganiseerd door het officiële twitteraccount van de Formule 1, @F1. Via de hashtag #F1FanVote konden fans de hele dag laten weten wie ze de ster van het afgelopen jaar vonden. Duizenden mensen reageerden en de uitslag was helder: Max Verstappen won met een straatlengte voorsprong. Meer dan vijftig procent van alle fans koos voor de Toro Rosso-coureur. Achter Verstappen eindigde Sebastian Vettel als tweede bij de twitterpoll, voor wereldkampioen Lewis Hamilton, Sergio Perez en Fernando Alonso.

Eerder werd al duidelijk dat de tien teambazen in de Formule 1 de prestaties van Verstappen eveneens waarderen. Bij een enquête onder de teambazen eindigde de Nederlander op de vierde plaats.
pi_157954779
F1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 17:40:04 Star Driver of 2015: @max33verstappen! Max got more than 50% of the vote.1 VES 2 VET 3 HAM 4 PER 5 ALO#F1FanVote https://t.co/BQ63EgkS6y reageer retweet
4de door de teambazen en 1ste door de fans.

Dat is wel een heel puik debuutseizoen dacht ik zo _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157954843
dat valt ook nauwelijks te ontkennen. Wat een entree _O_
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 december 2015 @ 21:23:32 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157954956
Kan dus volgend jaar alleen maar tegenvallen -O-
pi_157957174
Dus omdat iets goed gaat, kan het daarna alleen maar slechter?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 december 2015 @ 12:57:25 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157962777
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:40 schreef JimmyManna het volgende:
Dus omdat iets goed gaat, kan het daarna alleen maar slechter?
Let op de PI
  woensdag 2 december 2015 @ 12:59:32 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157962829
Na als McLaren volgend jaar weer on Par is verliezen ze tov dit jaar al 2 posities.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 2 december 2015 @ 14:56:01 #184
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157965135
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:59 schreef nils7 het volgende:
Na als McLaren volgend jaar weer on Par is verliezen ze tov dit jaar al 2 posities.
Dan ga je er vanuit dat Lotus het ook volgend jaar beter doet. Daar heb ik niet zulke hoge verwachtingen van eigenlijk
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 2 december 2015 @ 15:21:52 #185
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157965643
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/

En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 2 december 2015 @ 15:32:01 #186
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157965845
quote:
3s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/

En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
Je vergeet de nationaliteit van Rosberg voor het gemak!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 2 december 2015 @ 15:35:00 #187
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157965903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je vergeet de nationaliteit van Rosberg voor het gemak!
Zo populair is Rosberg toch niet in Duitsland? Volgens mij heeft Vettel daar veruit de meeste fans, dus of ze het nu daar om moeten doen?

Trouwens, officieel is Rosberg toch Monegask? :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157965986
quote:
3s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:35 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Zo populair is Rosberg toch niet in Duitsland? Volgens mij heeft Vettel daar veruit de meeste fans, dus of ze het nu daar om moeten doen?

Trouwens, officieel is Rosberg toch Monegask? :P
En beiden zijn niet populair genoeg om bezoekers naar de GP's te trekken in tegenstelling tot Schumacher. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157966206
quote:
3s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/

En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
Ik geloof er ook niks van dat ze twee gelijkwaardige rijders wilden. Ze hadden gedacht dat Hamilton wel een stukje sneller dan Rosberg zou zijn.

Hamilton is natuurlijk het kleinste kind van de twee en er zal binnen het team best wel irritatie over hem zijn, maar hij is commercieel een stuk interessanter. Rosberg heeft gewoon geen fanbasis, Hamilton vreemd genoeg een hele grote en fanatieke.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157966239
quote:
3s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/

En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
is gewoon druk zetten dat ze zich aanpassen.
pi_157967029
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:59 schreef nils7 het volgende:
Na als McLaren volgend jaar weer on Par is verliezen ze tov dit jaar al 2 posities.
Ze waren wel het beste in de Pirelli bandentest gisteren. :)
quote:
1 Stoffel Vandoorne McLaren 1m44.103s 99
2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.456s 56
3 Marcus Ericsson Sauber 1m44.480s 50
4 Jolyon Palmer Lotus 1m44.568s 90
5 Sebastian Vettel Ferrari 1m44.940s 56
6 Pascal Wehrlein Mercedes 1m45.605s 107
7 Daniel Ricciardo Red Bull 1m45.805s 57
8 Max Verstappen Toro Rosso 1m45.849s 54
9 Nico Hulkenberg Force India 1m45.852s 71
10 Valtteri Bottas Williams 1m45.940s 103
11 Daniil Kvyat Red Bull 1m46.309s 48
12 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m46.995s 56
13 Adderly Fong Sauber 1m48.439s 57
14 Alfonso Celis Jr Force India 1m48.545s 65
15 Rio Haryanto Manor 1m49.593s 56
16 Jordan King Manor 1m49.661s 59
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 2 december 2015 @ 16:57:42 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157967380
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef Geralt het volgende:
F1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 17:40:04 Star Driver of 2015: @max33verstappen! Max got more than 50% of the vote.1 VES 2 VET 3 HAM 4 PER 5 ALO#F1FanVote https://t.co/BQ63EgkS6y reageer retweet
4de door de teambazen en 1ste door de fans.

Dat is wel een heel puik debuutseizoen dacht ik zo _O_
Wat een baas _O_
  woensdag 2 december 2015 @ 17:04:04 #193
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157967509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze waren wel het beste in de Pirelli bandentest gisteren. :)

[..]

Ja maar de teams wisten zelf niet op welke compounds ze reden. Als de McLaren op ultrasofts stonden en de ferrari's op hard dan zeggen die tijden nog weinig natuurlijk :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 17:06:09 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157967547
En ze zullen Stoffel voor een rondje wel een keer maximaal vermogen hebben gegeven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157967780
quote:
3s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:21 schreef Rossdale het volgende:
http://www.motorsport.com(...)orce-line-up-change/

En hoop onzin natuurlijk, maar het zou wel vet zijn als een van de twee eruit geknikkerd wordt. Zou in dat geval dan wel Rosberg worden, Lewis is hun golden boy en zijn playboy levensstijl past wel bij het Mercedes-merk aangezien die graag een wat hipper imago willen.
En hij presteert beter. Dat helpt ook. Bovendien is Rosberg einde contract komend jaar.
pi_157968188
Vraag me af waar Rosberg dan heen zou kunnen, Lewis heeft de teams voor het uitkiezen maar Rosberg gaat een stap omlaag maken. Misschien dat ie Massa of Bottas bij williams kan vervangen.
pi_157968310
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:20 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

En hij presteert beter. Dat helpt ook. Bovendien is Rosberg einde contract komend jaar.
Meest lullige voor Rosberg is, niemand wil hem hebben volgens mij :D Zijn primadonna-karakter heeft weinig te bieden, ja hij is snel, maar als het tegenzit, zit het hem ook goed tegen + kan niet presteren onder druk. Rosberg zie ik dus na 2016 wel eens naar DTM gaan, daar zal hij voor zichzelf en Mercedes wat meer op zijn plek zijn.
pi_157968659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:52 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Meest lullige voor Rosberg is, niemand wil hem hebben volgens mij :D Zijn primadonna-karakter heeft weinig te bieden, ja hij is snel, maar als het tegenzit, zit het hem ook goed tegen + kan niet presteren onder druk. Rosberg zie ik dus na 2016 wel eens naar DTM gaan, daar zal hij voor zichzelf en Mercedes wat meer op zijn plek zijn.
Dat betwijfel ik. Waarom zou niemand hem willen? Na volgend jaar zal Massa hopelijk eens stoppen en Rosberg lijkt mij een prima rijder voor Williams.
pi_157968817
Ik denk dat Rosberg van top echt de minst populaire rijder is.. Ook al is hij snel, heeft hij een winnaars mentaliteit.. Hijs is ook duur, perfectionistisch, primadonna met al zijn pr-momentjes en als hij zijn dag niet heeft / onder druk staat, is hij niet te genieten. Ik zou als Williams 100x liever een Wehrlein of Ocon in mijn team hebben dan een gefrusteerde coureur die allang kampioen had moeten zijn..
pi_157969113
jamaar ik kan er ook tien noemen die ik liever had gehad dan Massa maar ze kozen Massa.
pi_157971080
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.

Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.

Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
.
pi_157971357
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.

Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.

Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats all
pi_157971422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Hij moet weer terug naar zn oude kwalificatie niveau en dan zich niet aan de kant laten zetten tijdens de starts, thats all
Vorig jaar zag je ook, dat als Hamilton opeens halverwege de race op snelheid komt en echt het gat dicht rijdt, Rosberg fouten gaat maken. En dat met de koppeling leek ook vaker mis te gaan.
.
pi_157971546
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.

Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.

Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 20:03:01 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157971655
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:59 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Mja het is een beetje wat de definitie van topper is. Voor mij zijn er maar drie van de allerhoogste categorie: Vettel, Alonso en Hamilton. Daaronder zitten er een paar inderdaad die in mijn ogen net geen toppers zijn (in F1-termen uiteraard, want in Autosporttermen zijn dit soort rijders absolute top).
Dit. Een Rosberg komt net dat half procentje tekort wat hem tot echte topper zou maken. Een Vettel of een Hamilton heeft dat halve procentje wel en niet voor niets zijn zij wereldkampioen geworden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 december 2015 @ 21:02:31 #206
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_157973352
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.

Goh welk team zou dat nou zijn :+
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_157973429
*O* Scuderia Tosta Rossa *O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2015 @ 21:11:24 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157973638
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.

Goh welk team zou dat nou zijn :+
Sauber :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157973682
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:43 schreef Fer het volgende:
Rosberg is vergelijkbaar met Perez, Hulkenberg, misschien ook Bottas. Echte toppers, maar er zijn er die nog een tandje beter zijn. Ben wel benieuwd of dit van de laatste races echt is, of dat Hamilton zit te relaxen.

Op deze manier kan hij volgend jaar nog weleens winnen. Het is ook maar een tiende of twee, dat hij sneller hoeft te zijn dan Hamilton. Dan heeft hij geen stress, pas als hamilton eraan komt, gaat hij fouten maken.

Maat, kan ook dat Vettel er als de lachende derde vandoor gaat, net zoals in 2007 met Raikkonen, Hamilton en Alonso.
Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.
pi_157973923
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:12 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Kimi kreeg hem cadeau zodat McLaren een lagere straf kreeg.
Mallerd. ;)
pi_157974471
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:02 schreef Fopje het volgende:
Ferrari heeft toestemming gekregen om volgend jaar een nader te noemen team van 2015 spec motoren te voorzien.

Goh welk team zou dat nou zijn :+
Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/weblogger ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 21:46:48 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157974742
Definitieve kalender... GODVER DE DOMME LE MANS VALT NOG STEEDS SAMEN MET DAT OLIESTAATJE :( :( :( :( :(

quote:
*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
Nachtrace *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157974951
Wijzigingen in de regels voor volgens jaar, door de WMSC geratificeerd:
• Voor volgend jaar hebben de motorenleveranciers 32 tokens om de motor aan te passen, 25 het jaar erop, gevolgd door 20 en 15 voor de jaren daarna.
• teams kunnen kiezen uit 3 bandencompounds waarbij ze tijdens een (droge) race 2 moeten gebruiken. Een ervan wordt aangewezen door Pirelli.
• DRS wordt meteen weer actief na een VSC
• 2015 motoren zijn toegestaan naast de 2016 motoren
• De racekalender is definitief vastgesteld en telt 21 races
quote:
20 March Melbourne Australia
3 April Bahrain Bahrain
17 April Shanghai China
1 May Sochi Russia
15 May Barcelona Spain
29 May Monte Carlo Monaco
12 June Montreal Canada
19 June Baku Azerbaijan*
3 July Spielberg Austria
10 July Silverstone United Kingdom
24 July Budapest Hungary
31 July Hockenheim Germany
28 August Spa-Francorchamps Belgium
4 September Monza Italy
18 September Singapore Singapore
2 October Sepang Malaysia
9 October Suzuka Japan
23 October Austin USA**
30 October Mexico City Mexico
13 November Sao Paolo Brazil
27 November Abu Dhabi United Arab Emirates
*race start to be scheduled to avoid conflict with the conclusion of the 24 Hours of Le Mans
**subject to agreement with the promoter and the ASN
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157975025
Hopelijk houdt Hockenheim het nu wel vol.. Laat dat stadion maar oranje kleuren.. Denk dat er zat Nedrlanders heen gaan ! w/
pi_157975272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:
Wijzigingen in de regels voor volgens jaar, door de WMSC geratificeerd:
• Voor volgend jaar hebben de motorenleveranciers 32 tokens om de motor aan te passen, 25 het jaar erop, gevolgd door 20 en 15 voor de jaren daarna.
• teams kunnen kiezen uit 3 bandencompounds waarbij ze tijdens een (droge) race 2 moeten gebruiken. Een ervan wordt aangewezen door Pirelli.
• DRS wordt meteen weer actief na een VSC
• 2015 motoren zijn toegestaan naast de 2016 motoren
• De racekalender is definitief vastgesteld en telt 21 races

[..]

Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doen
  woensdag 2 december 2015 @ 22:05:52 #216
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_157975364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:38 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Zou fijn zijn als je met een bron aan komt zetten... Helemaal als zogenaamde Moddereter/weblogger ;)
Download de app Freader1. Is ideaal.

Ik zit op mobiel maar het staat op ongeveer tienduizend sites :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_157975552
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:02 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Alle teams krijgen de beschikking over 13 sets, 3 sets vastgesteld door Pirelli de rest vrije keuze uit de 3 compounds. Nu vraag ik me af of 1. die 3 sets 3 verschillende compounds zijn en 2. die 3 sets voor FP1 alleen zijn en dat de teams dan aan de hand van de data voor de rest van het weekend de compounds moeten gaan nomineren of dat ze dat al ruim voor het weekend moeten doen
Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157975597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Rosberg van top echt de minst populaire rijder is.. Ook al is hij snel, heeft hij een winnaars mentaliteit.. Hijs is ook duur, perfectionistisch, primadonna met al zijn pr-momentjes en als hij zijn dag niet heeft / onder druk staat, is hij niet te genieten. Ik zou als Williams 100x liever een Wehrlein of Ocon in mijn team hebben dan een gefrusteerde coureur die allang kampioen had moeten zijn..
Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.
pi_157975791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
(mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
Is dat zo? Ik vraag het me af en als wat hierboven in dat lijstje stond de letterlijke regels zijn dan zijn die alvast niet duidelijk.

Je mag kiezen uit 3 en moet er 2 gebruiken.

Een tweestopper doen en starten op medium dan naar soft en vervolgens supersoft zou dan gewoon mogen lijkt me, maar is dat wel zo?

Mag je er 2 kiezen van die 3 en die 2 moet je gebruiken? Of mag het allemaal. Ik vind het nog niet duidelijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157975823
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:12 schreef Funzel het volgende:

[..]

Maar voor een team als Williams is hij toch een goede keuze? Beter dan een Massa lijkt me toch.
Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.
pi_157975868
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, 2 sets zijn voor de race (waarvan er minimaal 1 set gebruikt moet worden) en 1 (de zachtste, dus een soort kwalificatieband) voor Q3. De 10 overige sets mogen de teams zelf kiezen. Minimaal 2 verschillende compounds moeten in de race gebruikt worden (mogen er dus blijkbaar ook 3 zijn)
Inderdaad, Dit staat er op Autosport.com

"Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3.
pi_157975902
Weet iemand waarom ze steeds Canada tussen de europese races zetten? lijkt me dat daar flink op bespaard kan worden om die gewoon lekker na europe te doen en voor USA, mexico en brazilie
pi_157975921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar te duur.. Gaat Rosberg denk ik niet doen en Williams wil geen miljoenen aan Goldie Locks geven voor een zuurpruim als hij wederom door Hammie word verslagen.. Kunnen ze gelijk ook een psycho aannemen. Nee, ik denk echt dat Mercedes hem liever doorbetaald en hem het DTM laat rijden met misschien ook wel wat Blancpain momentjes, ipv hem in een Williams te zetten. Zij zullen hem niet doorbetalen bij williams als hij concurrent word van Hamilton (kans op). Ocon, Werhlein en mogelijk zelfs Perez zie ik daar eerder toe in staat.
En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?

Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen :P

Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157975950
In ander nieuws Leclerc, de monagaskische F3 kampioent van dit jaar, gaat onder de vlag van Ferrari rijden en word daarnaast ook Test en ontwikkelcoureur bij HAAS F1. Naast Ocon die bij Mercedes aan de gang gaat zitten alle grote talenten dus nu bij de topteams... Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor vervolg stappen van Max zijn carriere
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 22:24:34 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157975976
Letterlijke tekst van de FIA:
quote:
Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3. Each driver may then choose their remaining ten sets from the three available compounds
Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157975984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef opreis het volgende:
Weet iemand waarom ze steeds Canada tussen de europese races zetten? lijkt me dat daar flink op bespaard kan worden om die gewoon lekker na europe te doen en voor USA, mexico en brazilie
Omdat het te heet is in USA/Mexico in Juni/July, en het te koud is in Canada in September/Oktober
pi_157976037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
In ander nieuws Leclerc, de monagaskische F3 kampioent van dit jaar, gaat onder de vlag van Ferrari rijden en word daarnaast ook Test en ontwikkelcoureur bij HAAS F1. Naast Ocon die bij Mercedes aan de gang gaat zitten alle grote talenten dus nu bij de topteams... Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor vervolg stappen van Max zijn carriere
Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..
  woensdag 2 december 2015 @ 22:26:47 #228
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157976053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Inderdaad, Dit staat er op Autosport.com

"Of the 13 sets of dry tyres available to each driver, the tyre supplier will choose two for the race (only one of which must be used in the race), and one set (the softest available) that may only be used in Q3.
geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regels :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157976061
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?

Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen :P

Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Max, Perez, Alonso, Vettel, Grojean, Bottas, Sainz, Hulkenberg. Keuze zat afhankelijk van wat ze zoeken. Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.
pi_157976111
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zei het vandaag nog tegen mijn werkgever, ook groot Max-fan.. Ik zie het denk ik nog wel gebeuren dat RedBull het voor elkaar krijgt om Volkswagen in te palmen voor de jaren 2017 en beyond.. Met Max hebben ze een diamantje net zo groot als Vettel toen die bij RBR begon.. RB wil geen student aan hun opleiding zien vertrekken voordat hij geslaagd is..
Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...
pi_157976114
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:27 schreef opreis het volgende:
Zou niet weten waarom Max er niet naartoe zou moeten gaan.
Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157976166
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.

Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 22:30:08 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157976175
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

geweldig, kom nog maar met meer van die belachelijk (en voor gelegenheidskijkers onduidelijke!) nietszeggende artificiële regels :')
Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend? :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157976204
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat dat contract niet verscheurd is met RBR... Aankondiging zal wel zo rond Augustus komen. Vergeet niet dat CH vrijdag zei dat RBR een motor heeft voor volgend jaar EN dat het een jaar contract is...
:? :?

We hebben het hier over 2017 hé..niet 2016 !
pi_157976266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:? :?

We hebben het hier over 2017 hé..niet 2016 !
Wat zeg ik dan? Wel goed lezen he ;)
En wat betreft LeClerc zie wat ik net getypt heb, Ontwikkelingscoureur bij HAAS, en talent in het Ferrari talenten programma als vervanger van oa Stroll
pi_157976287
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Laat Max eerst nog maar minstens een jaar mooie dingen in een niet winnende auto doen zou ik zeggen :)
Waarom, dit jaar ging toch goed?
Ik zie geen argument om niet te gaan. Als je goed genoeg bent laat je dat wel zien, is hij niet goed genoeg dan weten we dat ook meteen.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:34:41 #237
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157976352
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je weet dat de teams zelf hun compunds mogen kiezen voor een weekend? :)
jaja, dat mocht vroeger ook. En toen was het voor de race prime of option. En een speciale kwalificatie band. Makkelijk hè, het op die manier op lossen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157976375
Trouwens in belangrijker nieuws, De WMSC heeft de FIA en de FOM een mandaat gegeven om regels voor 2017, en kostenbesparingen voor de motor door te drukken aldus Motorsport
pi_157976560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Letterlijke tekst van de FIA:

[..]

Dus als Pirelli A en B kiest, moet je één van de twee gebruiken in de race. Dus C en D mag niet.
Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157976573
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?

Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen :P

Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Waarom zou Verstappen naar Merc geen goed idee zijn?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 22:42:11 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157976596
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar wel A en C, of B en C, of A,B en C. D is er sowieso niet. Er zijn namelijk maar 3 compounds per race.
3 die de teams zelf mogen uitkiezen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157976740
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.

Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede :)
Red Bull had ook zat talenten maar koos ook voor Max. McLaren heeft Vandoorne maar kiest ook voor anderen. Je weet het soms niet.

Dat Ocon komt zou je al kunnen opvatten als dat ze bij Merc niet zeker zijn van Wehrlein (dit btw een vreselijk onaardig gozer schijnt te zijn). Jos schijnt connecties te hebben met Wolff dus wie weet. Ik sluit het in ieder geval niet uit.
pi_157976796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

3 die de teams zelf mogen uitkiezen.
Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 december 2015 @ 22:49:16 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157976820
Ze zullen Max in 2017 wel door willen schuiven naar Red Bull normaal gesproken. Dus zal er in de winter van 2016 bekeken moeten worden wat het perspectief daar is (dus welke motor). En Red Bull zal dan inzetten op een nieuw, langer contract. Ze zullen hem echt niet zo naar Ferrari doen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 22:51:00 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157976878
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Er staat letterlijk dat Pirelli per race 3 compounds ter beschikking stelt.
De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157976946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:29 schreef Meike26 het volgende:
Max naar Mercedes lijkt mij wel de kleinste kans dit moment. Ze hebben pasgeleden Ocon vastgelegd..ze hebben Werhlein en volgens mij nog een jongeling, de Leclerc? Toro Rosso gaat nu hoogstwaarschijnlijk met Ferrari rijden.

Of Max gaat naar Ferrari in 2017, of blijft bij RB-familie. Ik hoop op het eerst, ik denk het tweede :)
Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
pi_157977036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Klopt.. maar ik bedoelde meer dat de teams als Ferrari en Mercedes al bezig zijn met alternatieven.. Want als Max niet naar Mercedes gaat, wie word dan de protege van dat team naast Hamilton..of naast Vettel bij Ferrari? Max is enorm gewild maar minimaal 2 teams hebben toch een plan b nodig als plan a niet doorgaat.
pi_157977053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Max doet het vast in zijn broek voor al die reserve/testrijders...
Hoe vaak heeft een topteam uberhaupt een rookie laten rijden, kan me alleen zo snel Mclaren met Hamilton en Magnussen bedenken. Als ze de kans hebben om een toprijder aan te trekken (en stel ze zien dat in Max) dan gaan ze denk ik liever voor Max dan voor een gokje
Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...
pi_157977174
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De 3 die een team heeft uitgekozen dus. Dat van het zelf kiezen was al 100% zeker, als je dat als uitgangspunt neemt is dat regeltje ook gelijk een stuk duidelijker.
Maar dat staat er dus niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 23:03:28 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157977236
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat staat er dus niet.
Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157977726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:56 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...
Mwah Ocon is vooral degelijk maar mist de rauwe snelheid en race skills van Max. Verder overigens wel een talent hoor.
pi_157977747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.
Dat staat dus in geen enkele eerdere verklaring van de WMSC van dit jaar. Ik heb het na gezocht. Dus de verklaring van vandaag is de eerste waar dit gemeld staat en dus lees ik het zoals het er staat en dat Pirelli dus 3 compounds meeneemt waar de teams uit kunnen kiezen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157977964
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:56 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Alleen is Ocon nagenoeg gelijkwaardig aan Max, en is Leclerc the next coming one...
Als ze nagenoeg gelijkwaardig zijn waarom gaat Max dan al volgend jaar beginnen aan zijn 2de jaar in de F1 terwijl Ocon nog minimaal 1 jaar moet wachten?
pi_157978480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Als ze nagenoeg gelijkwaardig zijn waarom gaat Max dan al volgend jaar beginnen aan zijn 2de jaar in de F1 terwijl Ocon nog minimaal 1 jaar moet wachten?
Omdat Ocon niet de contacten had van de heer Verstappen? Dat is het zelfde als zeggen dat Leclerc talentvoller is omdat die naar Ferrari gaat. Die gaat alleen maar het programma van Ferrari in en word ontwikkelingscoureur van Haas door de contacten van Dhr Todt, en is natuurlijk ook een groot talent daar niet van.
pi_157980981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:53 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Omdat Ocon niet de contacten had van de heer Verstappen? Dat is het zelfde als zeggen dat Leclerc talentvoller is omdat die naar Ferrari gaat. Die gaat alleen maar het programma van Ferrari in en word ontwikkelingscoureur van Haas door de contacten van Dhr Todt, en is natuurlijk ook een groot talent daar niet van.
Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat Verstappen doet want zijn vader heeft connecties? Op alleen contacten redt je het niet anders vochten Lauda junior en Prost junior nu wel samen met neef Senna om de titel.


Connecties zijn belangrijk net als geld en talent. Ocon is een leuke rijder, maakt geen fouten, best snel, maar hij is absoluut geen supertalent hoor. Overigens zijn zijn contacten ook echt niet mis, behoorde lange tijd toe aan Lotus en nu alweer enige tijd aan Mercedes.

De racerij heeft een aantal prima talenten momenteel daar is Ocon er eentje van. Alleen supertalenten zoasl Vettel en Hamilton ook waren zie je niet zo heel veel. Voor mij is Verstappen er daar eentje van. Ocon niet. Vandoorne misschien weer wel, nog even afwachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door JimmyManna op 03-12-2015 07:09:14 ]
  donderdag 3 december 2015 @ 08:11:59 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157981368
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 06:18 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat Verstappen doet want zijn vader heeft connecties? Op alleen contacten redt je het niet anders vochten Lauda junior en Prost junior nu wel samen met neef Senna om de titel.

Connecties zijn belangrijk net als geld en talent. Ocon is een leuke rijder, maakt geen fouten, best snel, maar hij is absoluut geen supertalent hoor. Overigens zijn zijn contacten ook echt niet mis, behoorde lange tijd toe aan Lotus en nu alweer enige tijd aan Mercedes.

De racerij heeft een aantal prima talenten momenteel daar is Ocon er eentje van. Alleen supertalenten zoasl Vettel en Hamilton ook waren zie je niet zo heel veel. Voor mij is Verstappen er daar eentje van. Ocon niet. Vandoorne misschien weer wel, nog even afwachten.
Lauda junior en consorten hebben gewoon minder talent dan hun vaders.
Max heeft juist wel een stuk meer en heeft ook minder zwakke punten dan z'n pa.

Ocon is weldegelijk een talent. Wint overal waar die komt (titels) dan ben je geen pannenkoek als je in je eerste jaren zowel de Formule 3 EU series en de GP3 op je naam zet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 3 december 2015 @ 08:43:32 #257
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157981617
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

En wie zou Nico's plaats in moeten nemen?

Op verstappen.nl zien ze Max al die kant op gaan, maar dat lijkt me geen goed idee eerlijk gezegd. Misschien ook wel en dat ze na 2 jaar Lewis aan de kant schuiven om de goeie teamspirit te bewaren nadat ie finaal om zn oren kreeg van Max, wie zal het zeggen :P

Maar serieus, wie moet daar instappen dan?
Bottas als tweede viool, dan kunnen Wehrlein (na dit jaar een jaartje in de Manor rond te hobbelen) en Ocon in 2017 in de Williams.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rossdale op 03-12-2015 08:49:38 ]
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 3 december 2015 @ 09:12:21 #258
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157981896






N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157982249
Is dat de nieuwe GP2 auto voor volgend jaar?
pi_157982346
Volgens mij zijn er nu al best wat studies voor de F1 van de toekomst..( 2020? ) Als ze dan toch graag koepeltjes op een F1 willen knutselen.. dan maar zo ^O^

Ferrari (moet nog wel een dakje op dan):


RedBull Xwing ding > soort spinoff van dit ontwerp?
pi_157982668
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:11 schreef nils7 het volgende:

[..]

Lauda junior en consorten hebben gewoon minder talent dan hun vaders.
Max heeft juist wel een stuk meer en heeft ook minder zwakke punten dan z'n pa.

Ocon is weldegelijk een talent. Wint overal waar die komt (titels) dan ben je geen pannenkoek als je in je eerste jaren zowel de Formule 3 EU series en de GP3 op je naam zet.
Dat zei ik dus ook. Ocon is een talent. Maar we moeten niet doen alsof hij net zo goed is als Verstappen. Dat moet nog blijken als hij niet voor ART rijdt.
pi_157982691
quote:
3s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:43 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Bottas als tweede viool, dan kunnen Wehrlein (na dit jaar een jaartje in de Manor rond te hobbelen) en Ocon in 2017 in de Williams.
Ik denk niet dat Wehrlein voor Manor zal rijden. Althans, zo gaat het verhaal momenteel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2015 @ 10:25:59 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157982755
Lelijk en de beste wagen die de beste ontwerper kon maken.

Gaat nooit gebeuren :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157984533
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is ook al veel eerder besloten. Al sinds de vorige meeting is bekend dat teams zelf hun compounds uit mogen kiezen.
Op initiatief van Force India volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2015 @ 12:35:00 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157984863
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:16 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Op initiatief van Force India volgens mij.
Zou het niet eens meer weten... Ik weet dat dat plan erdoorheen is, verder niet meer hoe en wanneer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157984988
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zou het niet eens meer weten... Ik weet dat dat plan erdoorheen is, verder niet meer hoe en wanneer.
En nu pas geratificeerd door de WMSC.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157987832
Pirelli legt het zelf nog even uit
quote:
Formula One’s official tyre supplier has explained how the new tyre rules for 2016 will work.

Pirelli will select three different compounds of tyre per weekend from five different types, which include the new purple-coloured ultra-soft alongside the existing four compound types used previously.

As before each driver will get 13 sets of tyres per weekend (each set is four tyres). They will be able to choose the compounds for ten of these sets from the three compounds available.

Of the remaining sets, two will be a fixed set chosen by Pirelli which will be the same for every driver, and may be of two different compounds. The final set will be of the softer compound and will be available for Q3.

Pirelli will choose the three compounds available for each weekend with the FIA and inform the teams, who will then make their choices for each race. If they fail to do so, the FIA will nominate their tyres. The choices will be kept secret until two weeks before each race.

Changes have also been made to when drivers must relinquish their tyres during the weekend. The first set must be returned 40 minutes into first practice, a second stint at the end of first practice, two further sets at the end of second practice and another two at the end of final practice. The sets nominated by Pirelli cannot be returned and must be kept for use in the race.

The top ten drivers in qualifying will still have to start on the tyres they used in Q2, having returned their tyres from Q3. However the remaining drivers will be able to use the set that was saved for Q3 during the race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157987967


Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..?
pi_157988019
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:54 schreef Meike26 het volgende:

Ferrari (moet nog wel een dakje op dan):
[ afbeelding ]



:P
  donderdag 3 december 2015 @ 15:22:09 #270
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157988183
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..?
Red Bull Ilmor verwacht ik ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2015 @ 15:26:01 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157988267
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[ afbeelding ]

Red Bull TAG Heuer, of toch Red Bull Infiniti..?
Kijk eens in het andere F1 topic :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157988407
quote:
3s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Red Bull Ilmor verwacht ik ;)
Renault ging toch nu wél de Ilmor oplossing uitproberen, na het falen van de laatste update, en RBR zou toch zelf de elektrische systemen voor hun Renault ICE gaan inbouwen..?
Hopelijk komt er deze week wat meer duidelijkheid..
  donderdag 3 december 2015 @ 15:37:15 #273
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157988565
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Renault ging toch nu wél de Ilmor oplossing uitproberen, na het falen van de laatste update, en RBR zou toch zelf de elektrische systemen voor hun Renault ICE gaan inbouwen..?
Hopelijk komt er deze week wat meer duidelijkheid..
Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen.

Renault zal dan ongetwijfeld verder gaan op hun manier, want Red Bull zal Ilmor's nieuwe ontwikkelingen dan niet gaan delen met het fabrieksteam van Renault lijkt me :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157989827
Nee dat hele Redbull Illmore gaat niet door, of is niet waar.

Het is Renault zelf, die nu het plan (een cilinderkop ontwerp) van Illien gaan uitvoeren en uittesten, voor zichzelf en Redbull racing. Dit plan is begin dit jaar al gemaakt door Illien, in opdracht van Redbull. Maar toen werd het niet door Renault gebruikt, omdat ze dachten het zelf beter te kunnen.

Het resultaat zagen we in Brazilie.
.
  donderdag 3 december 2015 @ 17:10:24 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157990386
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:30 schreef Fer het volgende:

Het is Renault zelf, die nu het plan (een cilinderkop ontwerp) van Illien gaan uitvoeren en uittesten, voor zichzelf en Redbull racing.
Dit is allemaal onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157990533
quote:
3s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:37 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja of Red Bull koopt het gesharede IP van de huidige Renaultmotor over van Renault en gaat hem separaat verder door Ilmor laten ontwikkelen.

Renault zal dan ongetwijfeld verder gaan op hun manier, want Red Bull zal Ilmor's nieuwe ontwikkelingen dan niet gaan delen met het fabrieksteam van Renault lijkt me :D
Volgens mij mag dit niet, want dan krijg je verschillende versies van dezelfde motor. In de regels staat dat er per seizoen maar één gehomologeerde versie van een motor mag zijn (naast de motor van het jaar ervoor).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 december 2015 @ 17:21:26 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157990587
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157990700
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2015 @ 17:29:20 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157990709
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Ik dacht het dus niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 december 2015 @ 17:35:04 #280
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157990815
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:28 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het is geen nieuwe motor het is een oude gehomologeerde in een nieuw jasje. Denk dat je dus gewoon 32 tokens krijgt zoals iedereen.
Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 december 2015 @ 17:35:56 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157990831
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik dacht het dus niet
Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157990874
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor hij zal compleet anders zijn. Geen Renault meer = andere motor.
Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault, al is er niks officieel bekend nog. Dus niks vrij ontwikkelen.

Bovendien krijg je bij een compleet nieuwe motor ineens heel veel tokens munder gedurende het jaar. Dan krijg je het gemiddelde dat overblijft na de winter dat de rest nog over heeft zoals Honda dit haar.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2015 @ 17:41:30 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157990957
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat jij denkt maakt niet uit, dat gaat wel gebeuren. Het is ten eerste het slimste dat ze kunnen doen en ten tweede wijst alles daar op.
Eh, nee

Renault neemt F1-team Lotus over
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 december 2015 @ 17:47:44 #284
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157991057
quote:
Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.

Altijd leuk als mensen niet kijken naar wat er gezegd wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 december 2015 @ 17:47:59 #285
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157991061
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:38 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp is de basis gewoon de Renault,
Niet dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2015 @ 17:49:33 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157991081
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin. Zoals gezegd, Renault heeft nog niets bevestigd. Eind van de week komen ze met een aankondiging, dat hebben ze in Abu Dhabi al gezegd.

Altijd leuk als mensen niet kijken naar wat er gezegd wordt.
Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157991105
Bovendien mag Renault helemaal niet met een volledig nieuwe motor komen.
  donderdag 3 december 2015 @ 17:52:15 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157991126
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:
Bovendien mag Renault helemaal niet met een volledig nieuwe motor komen.
Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 december 2015 @ 17:53:31 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157991147
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jij trekt Autosport als bron in twijfel? Het is zo ongeveer de meest betrouwbare bron die je kunt vinden
Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.

Ze publiceren alle geruchten als nieuws. Alleen maar omdat mensen dan gaan betalen om het hele artikel te lezen en er achter te komen dat er altijd staat "Autosport understands". Stemmingmakerij dus.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fir3fly op 03-12-2015 18:00:14 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157991282
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel als ze er een jaar uitstappen. Daaarom doen ze het.
O jij denkt dat ze er een jaar helemaal tussenuit gaan?
pi_157991311
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Renault stapt eruit. Red Bull gaat rijden met TAG motoren, die ze over de winter ongelimiteerd mogen ontwikkelen omdat het een nieuwe motor is. Renault koop de restanten van Lotus zodra die falliet gaan (zal waarschijnlijk nog voor Melbourne zijn) en komt dan in 2017 terug met een nieuwe motor, ook ongelimiteerd ontwikkeld.
Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.

Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 december 2015 @ 18:08:15 #292
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157991396
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.
Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.
quote:
Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2015 @ 18:09:04 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157991409
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze zitten er constant naast met alles in dit gebeuren. Volgens hen zou Red Bull al gekocht zijn door VW en zou de Lotus koop al in oktober gebeuren. Ook zou Red Bull met Ferrari gaan rijden op een gegeven moment.

Ze publiceren alle geruchten als nieuws. Alleen maar omdat mensen dan gaan betalen om het hele artikel te lezen en er achter te komen dat er altijd staat "Autosport understands". Stemmingmakerij dus.
Valt genoeg mee. Ze zijn weliswaar het eerste met het nieuws, maar als je een artikel in het op dit punt goed ingevoerde Franse RMC Sport leest dan kun je niet anders concluderen dat de lichten op groen staan

http://rmcsport.bfmtv.com(...)ur-en-f1-933359.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157991423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Geruchten zijn juist dat Renault met Bernie is overeengekomen om 9 jaar in de F1 te blijven als constructeur in ruil voor een deel van de historische gelden. Dat zou in Abu Dhabi besloten zijn. Als ze eruit stappen om in 2017 terug te komen kunnen ze fluiten naar die centen. Ik vraag me uberhaupt af of FIA en/of FOM dat toestaat. En ik zie Lotus niet volgend jaar met Mercedes motoren rijden als ze gekocht zijn door Renault. Wat komende week moet gebeuren anders is Lotus volgende week al "in administration" vanwege de hoorzitting van a.s. maandag.

Daarnaast zie ik TAG niet in een half jaar een nieuwe motor ontwikkelen. En op basis van de Renault motor mag niet, omdat ze de IP niet hebben (en dan ook maar 32 tokens mogen gebruiken).
Er komt ook helemaal geen nieuwe motor, dat kan alleen als je vanaf nul gaat beginnen en dat is onmogelijk nu nog. Bovendien had de FIA er gisteren dan iets over bekend gemaakt toen de regels werden toegelicht.

Zowel Red Bull met TAG als Lotus/Renault zal gewoon met een 'oude' motor beginnen en 32 tokens krijgen. Iets anders is vrijwel onhaalbaar nu nog. Of er moet inderdaad een jaar worden overgeslagen maar dat lijkt mij erg sterk, omdat zoals je zegt daar ook heel veel nadelen aanzitten, zeker ook financieel.
pi_157991434
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg. Renault koopt de restanten maar staat niet op de grid.

[..]

Het zal op basis zijn van het werk dat al eerder gedaan is en door Renault genegeerd.
Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 december 2015 @ 18:11:45 #296
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157991463
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
Alsof de FIA een aanvraag van Renault gaat afslaan. Bovendien blijft het gridslot van Lotus open.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2015 @ 18:12:18 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157991472
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan staan ze in 2017 ook niet op de grid want een team mag maar 3 wedstrijden tot 2020 missen. Dus als ze volgend jaar missen is het einde verhaal. En om als nieuw team toe te treden zal de FIA weer een aanvraag voor nieuwe teams moeten doen. Zie ik zo snel niet gebeuren.
Dat niet alleen, maar dan maken ze ook geen aanspraak meer op de vele gelden. Bernie zal niet zomaar Renault toegang tot een groter deel van de cake geven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157991632
F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
En weer eentje gewonnen.

Ik vraag me af, zijn er nou zo heel erg veel meer Nederlandse stemmers op een dergelijk twitteraccount? Of maakt hij echt wereldwijd grote indruk bij de fans? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157991648
Zelfs 1ste én 3de _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157991672
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:21 schreef Geralt het volgende:
F1 twitterde op donderdag 03-12-2015 om 17:36:13 #F1FanVote: Best Drive of 2015 (top 3) P1 Ves/United StatesP2= Vet/Singapore, Per/RussiaP3 Ves/Singapore#F1 https://t.co/cBJIeBGTra reageer retweet
En weer eentje gewonnen.

Ik vraag me af, zijn er nou zo heel erg veel meer Nederlandse stemmers op een dergelijk twitteraccount? Of maakt hij echt wereldwijd grote indruk bij de fans? :)
Dat was ik. Ik heb een miljoen twitteraccounts geopend en ben gaan stemmen. Sorry 8)7
pi_157991713
Enige reden dat het zo lang duurt, is dat Renault niet zoveel centjes erin wil steken, net als de ontwikkeling van de powerunit.

Dus willen ze geld van Bernie zien, maar die houdt zijn hand op de knip. Het schijnt dat door het contract te teken met Redbull, Renault zichzelf in een slechtere onderhandelingspositie gebracht heeft, omdat ze nu al min of meer toegeven door te willen in 2016.

Maar ik vermoed dat Ghosn nu rechtstreeks met Bernie praat en het keihard eraan toe gaat.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')