Officieel is Autosport een besloten website, dus het gehele artikel posten is weer een ander uiterste.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjesquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgende keer graag met een stukje verklarende tekst erbij, zodat ik weet dat ik op die link moet klikken.
[..]
idd, wat luie hontquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
Deed ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:55 schreef Beach het volgende:
[..]
klik je voortaan toch niet op mijn linkjes
ik maak van de winter een één voor 2016quote:
Ik verwacht Wehrlein bij Manor, dus of Stevens of Rossi blijft.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat Manor (als ze nog aan de start komen volgend jaar) met Stevens (die al bijna rond schijnt te zijn) en Rossi gaat rijden, dus zou Mehri afvallen. Magnussen verwacht ik voorlopig ook niet meer in een F1 auto te zien.
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:40 schreef JimmyManna het volgende:
Sja het is een vrij logische conclusie dat de topteams naar hem kijken. Rosberg en Raikkonen presteren niet groots en Verstappen springt in het oog. Bottas kan Massa nauwelijks aan, Hulkenberg lijkt ook niet beter te worden, zoveel keus is er niet wanneer je mee er wil dan ee nieuwe pure tweede rijder.
Massa heeft voor nog een jaartje bijgetekendquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doet massa volgend jaar nog mee? hij is al oud en zie hem niet meer zoveel motivatie hebben. er kan gewoon een jonge hond in die stoel.
hoop dat hij zondag in Braso lekker een 0 scoort. Clown dat het is. Was altijd een redelijke coureur. En na zijn ongeluk is het een wijf geworden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:40 schreef JimmyManna het volgende:
Maar ik hoop en bid dat hij er daarna echt mee kapt. Tijd voor de nextgen. Zijn we ook eindelijk van dat gejank af als het gaat regenen en meneer in zijn broek poept.
het wordt inderdaad tijd dat de wagens weer lastiger te rijden zijn. Maar dat zal elke fan met jou en JV eens zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:12 schreef Spooky4u het volgende:
Herbert ook. En Villeneuve heeft zijn keutel inmiddels ook ingetrokken. (alhoewel ik nog steeds wel een beetje eens ben met hem dat het misschien te makkelijk is geworden om een F1 wagen te besturen)
dat blijkt niet uit de wk-standquote:Op woensdag 11 november 2015 12:58 schreef Beach het volgende:
Massa is juist een held. Veegt de vloer aan met Bottas.
http://www.gpupdate.net/n(...)a-subsidieverlaging/quote:12:52 – De toekomst van de Amerikaanse Grand Prix loopt gevaar na een besluit van de staat Texas om minder subsidie te verstrekken aan de organisatoren van de race in Austin. De financiële steun, die gebruikt wordt om Bernie Ecclestone te betalen, zou dit jaar al met twintig procent worden teruggeschroefd.
Sinds de eerste editie van de race op het Circuit of the Americas draagt de staat Texas jaarlijks ongeveer 25 miljoen dollar bij aan het evenement. Dat bedrag zal dit jaar naar verwachting rond de 19,5 miljoen dollar uitkomen. De subsidie wordt door het circuit rechtstreeks afgedragen aan de Formule 1, als 'fee' voor het mogen organiseren van de race. Volgens Ecclestone kan een verlaging van vijf miljoen per jaar betekenen dat de race in Austin van de F1-kalender verdwijnt. "Als dit doorgaat, zal het moeilijk worden om deze race te behouden", reageert de Brit vanuit Brazilië tegenover de lokale krant Austin-American Statesman.
Ecclestone heeft er een handje van om in dit soort zaken hoog van de toren te blazen, maar Circuit of the Americas-baas Bobby Epstein bevestigt dat de subsidieverlaging inderdaad een gevaar vormt voor de Formule 1-race. "Om in technische termen te spreken: dan zijn we de klos", aldus Epstein in dezelfde krant. Dat het subsidiebedrag dit jaar veel lager uitvalt, zou niet komen door teruglopende bezoekersaantallen, maar doordat de staat een andere rekenmethode is gaan gebruiken om de economische impact te meten.
Volgens Epstein is er nu sprake van een vertrouwensbreuk tussen het circuit en de staat. "We hebben een deal met elkaar gesloten. Het is hetzelfde als je naar een restaurant gaat, eten bestelt en na het nuttigen van de maaltijd te horen krijgt dat ze de prijs hebben aangepast. We zijn hier echt compleet door verrast. Dit zag niemand aankomen." Het circuit werd enkele weken voor de Grand Prix, waarin Lewis Hamilton de wereldtitel veiligstelde met een overwinning, ingelicht over de subsidieverlaging. Het was toen al te laat om de race te annuleren. Epstein: "Maar de vraag is nu of we volgend jaar nog een Formule 1-race hebben."
Of Dubai. De VAA kan natuurlijk niet maar één race hebben.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:12 schreef Beach het volgende:
Geen probleem, gewoon nog een race erbij in Qatar of Saudi-Arabië.
!!!quote:Op woensdag 11 november 2015 13:36 schreef JimmyManna het volgende:
Jullie vergeten dat Zandvoort terug komt .
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?quote:Op woensdag 11 november 2015 22:27 schreef 4-elements het volgende:
Tja, arme ome Bernie wil nou eenmaal 25 tot 30 miljoen ontvangen van de organisatie van een Grand Prix. Alleen maar om het te mogen organiseren. Belachelijke prijs natuurlijk, waardoor op termijn de F1 uit alle beschaafde landen gaat verdwijnen.
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Lees je het artikel wel? Die prijs was al bekend en iedereen is het overeengekomen, alleen wil de lokale overheid ineens minder betalen en dient de organisator dat maar te doen. Hoe is dat Bernie's schuld?
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Afspraken moet je nakomen, maar daar gaat het mij niet om. Wel om het feit dat een circuit een belachelijk bedrag moet betalen om een Grand Prix te mogen organiseren. In Amerika gebeurt dat blijkbaar met subsidiegeld, wat op zich al discutabel is. Het gevolg is dat in normale landen, zonder dictator die F1 als zijn speeltje ziet, nauwelijks meer races zullen zijn in de toekomst als Bernie zo door gaat. Monza zit in de problemen, net als de Duitse circuits.
Valt wat voor te zeggen...quote:Op donderdag 12 november 2015 06:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn er genoeg circuits die gebruik maken van overheidsgelden, veruit de meesten. Het hele Zandvoort-verhaal is ook kansloos zonder de belastingbetaler. Daar kan en mag je uiteraard iets van vinden, maar een groot sportevenement organiseren zonder overheidssteun lukt in de meeste landen sowieso niet.
En de Duitse races hebben hier niets mee te maken. Iedereen doet heel spastisch over het verdwijnen ervan, maar de kille waarheid is dat er geen hond meer kwam kijken. In de Schumacher-jaren waren de kaarten niet aan te dragen, de laatste race die er verreden werd was voor (letterlijk) halflege tribunes. Dan ben klaar als circuit lijkt me.
Voor Monza zou het gaan om 10 miljoen, dat is aanmerkelijk minder dan de meeste circuits betalen. Aangaande deze situatie rond Amerika houdt de overheid zich niet aan gemaakte afspraken. Ook dat ligt niet aan Bernie en zijn fee. Het is nogal een traditie dat fans alle schuld van alles bij Ecclestone neerleggen maar dat is niet altijd terecht.
dan hebben we al een tijdje geen wkquote:Op donderdag 12 november 2015 07:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen...
Maar men moet niet vergeten dat sporten op dat niveau: een WK of een Olympische Spelen ook breed gedragen wordt door de overheid.
Ik zou het unfair vinden dat de belastingbetaler het voor Zandvoort moet ophoesten maar bij andere sporten gebeurt het ook.
Dus waarom dan voor de F1 niet.
Maar hier in Nederland zijn we daar de PoliCor voor omdat niet te willen.
Overigens ben ik het eens met Geralt, mooie baan en een WK dat een heel continent overslaat is in mijn ogen geen WK.
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 08:34 schreef opreis het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat de europese/westerse circuits niet met elkaar bij 1 komen en gewoon zeggen tegen bernie, fuck jou, jij wil op onze circuits racen? Dan ga jij maar betalen om hier te mogen rijden. Een wk zonder die banen is voor investeerders een stuk minder aantrekkelijk
Aan de andere kant zal Bernie ook een hoop gezeik krijgen als hij niet een x aantal europese circuits heeft. Bernie heeft de circuits net zo hard nodig als andersomquote:Op donderdag 12 november 2015 08:53 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een combinatie tussen het hebben van een meerjarig contract en een aantal circuits die toch wel betalen. Als je met lopend contract meedoet aan een staking krijg je een megaboete, ben je het enige circuit die het aandurft doen ze het gewoon met een race minder op de agenda of staat er wel weer een of andere gek op die toch geld zat heeft.
En vergeet niet de enorme toeschouwersaantallen die de F1 (kan) opleveren. Als je net een grote investering gedaan hebt in het circuit en door het wegvallen van de F1 alleen maar clio'tjes hebt rondrijden, dan is dat misschien iets waar de investeerders niet echt blij van worden..
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:47 schreef THEFXR het volgende:
is er al officieel bekend wat STR voor motor volgend jaar krijgt?
Als RB bij renault blijft zou ik het raar vinden als ze ook niet gewoon met renault verder gaanquote:Op donderdag 12 november 2015 10:11 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee. Al schijnen ze wel heeel dichtbij een deal te zitten met Ferrari voor 2015 motoren. Maar ze zullen pas een deal rondmaken als RBR een motor heeft denk ik.
Is ook maar relatief in zijn situatiequote:Op donderdag 12 november 2015 12:13 schreef Geralt het volgende:
Hamilton heeft een auto ongeluk gehad in Monaco en daarom zou hij pas later naar Interlagos vertrekken.
Nu vraag ik me af; welke van zijn auto's heeft hij in de prak gereden?
Zou alleen om wat blikschade gaan, maar ik denk dat sommige van zijn auto's de schade dan ook al vlug in de tig duizenden euro's kan lopen.
Iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |