abonnement Unibet Coolblue
pi_157431495
Welkom in het enige echte F&L SC-topic!

Hier geen geneuzel over wie wie wel of niet begrijpt, geen gedoe over of God subjectief is, maar wel extreem toffe mensen die extreem toffe dingen bespreken, zoals bier, mooie vrouwen en huisdieren.

Quote van de dag:

"Een beetje filosofie leidt tot athesme, maar grote hoeveelheden brengen ons terug naar God."

Small amounts of philosophy lead to atheism, but larger amounts bring us back to God. - Francis Bacon

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 19:54:12 ]
pi_157431660
Fipo.
pi_157431713
Die quote :')
pi_157431762
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 19:48 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Die quote :')
Ben je het er niet mee eens? :D
pi_157431805
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:50 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ben je het er niet mee eens? :D
Geloof jij niet vanuit een gevoel in plaats vanuit filosofie?
pi_157431826
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 19:51 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Geloof jij niet vanuit een gevoel in plaats vanuit filosofie?
Ik citeer alleen Francis Bacon maar.
pi_157431857
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:52 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik citeer alleen Francis Bacon maar.
Ow dan is het goed. :*
pi_157432306
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, hij speelt identiek dezelfde rol als in Van Wilder en Two Guys and a Girl. Ik ben ook benieuwd naar hoe hij Deadpool speelt. Een van de weinige superheldenfilms waar ik naar uitkijk.
Tot nu toe lijkt het personage goed bij hem te passen.

Dat hij zijn vorige rol als The Green Lantern belachelijk maakt in de film, doet me ook goed, moet ik bekennen. :P
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:25:31 #10
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157440549
De enige waarheid is, dat ik zaterdag de lotto win.
Liefde voor God
pi_157473509
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157486847
quote:
Ben ik geweest, gezellige sfeer idd :P
-
pi_157509574
Grappig.


Terwijl de athest op sterven ligt, denkt hij na of het is zoals hij denkt...

What if...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 12:02:03 ]
pi_157509839
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:40 schreef Hexx. het volgende:
Quote van de dag:

"Een beetje filosofie leidt tot athesme, maar grote hoeveelheden brengen ons terug naar God."

Small amounts of philosophy lead to atheism, but larger amounts bring us back to God. - Francis Bacon

Wat versta je onder een beetje filosofie en wat versta je onder grote hoeveelheden?
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:21:47 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157511401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat versta je onder een beetje filosofie en wat versta je onder grote hoeveelheden?
:')
pi_157514593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat versta je onder een beetje filosofie en wat versta je onder grote hoeveelheden?
Een flesje of een waterval. :')
pi_157514720
Ik vind het nogal een maffe uitspraak eigenlijk. Filosofen - ik neem aan dat die veel filosoferen - zijn over het algemeen minder gelovig dan de grote massa.

Maar goed, het is natuurlijk maar wat je onder filosoferen verstaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157515117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:46 schreef Molurus het volgende:
Ik vind het nogal een maffe uitspraak eigenlijk. Filosofen - ik neem aan dat die veel filosoferen - zijn over het algemeen minder gelovig dan de grote massa.

Maar goed, het is natuurlijk maar wat je onder filosoferen verstaat.
Hmm toen Bacon met zijn scientific method kwam ging hij ervanuit de wetenschap uiteindelijk God zou bewijzen (staat ook in zijn Novum Organum). De scheidslijn tussen filosofie en wetenschap bestond toen niet echt.
pi_157518436
http://www.nu.nl/internet(...)ows-31-computer.html

Echt... 3 keer gecontroleerd of dit niet de Speld is. Hoe is dit mogelijk?

_O- _O- _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:08:38 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157518854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:46 schreef Molurus het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ows-31-computer.html

Echt... 3 keer gecontroleerd of dit niet de Speld is. Hoe is dit mogelijk?

_O- _O- _O-
Laatst stond er ergens een stuk over de Amerikaanse rocketeers, de mannen die voor de ballistische raketten van het Amerikaanse kernarsenaal zorgen. Die werken nog met floppy's zo, omdat er gewoon geen geld is om al die zooi te updaten...
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:11:31 #21
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157518917
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:46 schreef Molurus het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ows-31-computer.html

Echt... 3 keer gecontroleerd of dit niet de Speld is. Hoe is dit mogelijk?

_O- _O- _O-
Tja, als de computers stand-alone of in een compleet gesoleerd netwerk staan maakt het voor de ict-security weinig uit of je op een compleet verouderd systeem werkt. Als de software die je erop draait het beter/efficinter/effectiever/etc doet dan op een modern OS, dan is het logisch dat men op een oud systeem blijft werken.

Probleem nu is wellicht dat de hardware gewoon weg er mee uitscheid en dat men wellicht door hun spares heen zijn, maar dit is uiteraard een aanname.

Niet voor alle systemen is het slim om maar je OS/hardware constant te updaten. Wij hebben bijvoorbeeld gene-marker en compare progjes die ook erg oud zijn. Deze draaien wel op moderne systemen, maar in een DOS-box.

Goed, ik bekijk dit natuurlijk met een Nederlandse bril...dit kan natuurlijk gewoon weg iets Frans zijn...die zijn er debiel genoeg voor. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_157530288
Zal tijdreizen ooit mogelijk zijn?
  zaterdag 14 november 2015 @ 00:09:27 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157531466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:49 schreef Szikha2 het volgende:
Zal tijdreizen ooit mogelijk zijn?
Je reist voortdurend in de tijd.
  zaterdag 14 november 2015 @ 00:09:50 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157531487
Oh nee, zijn die kut-sinterklaassmileys weer terug? :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 00:36:19 #25
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157532791
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:46 schreef Molurus het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ows-31-computer.html

Echt... 3 keer gecontroleerd of dit niet de Speld is. Hoe is dit mogelijk?

_O- _O- _O-
Verbaast me niet zo heel erg eigenlijk. Laatst op vliegveld Basel viel het me ook op dat de compu van het scansysteem nog met een MS Dos interface werkte... De Belastingdienst draait toch ook op systemen van tientallen jaren geleden?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 14 november 2015 @ 01:12:01 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157534352
Vanavond heeft religie in Parijs weer een 'bijdrage' geleverd aan de mensheid... :{
pi_157534466
:{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157538085
:{
pi_157538586
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vanavond heeft religie in Parijs weer een 'bijdrage' geleverd aan de mensheid... :{
Het is ook steeds dezelfde religie, he. Helemaal niet aardig van die mensen, hoor.
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:02:29 #30
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157541666
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:48 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is ook steeds dezelfde religie, he. Helemaal niet aardig van die mensen, hoor.
Relevant filmpje vanaf ong. 18min (maar hele filmpje is interessant):
Het gaat ook over andere onderwerpen die 'we' soms met je bespreken, dus als je tijd hebt, zou ik het zeker helemaal afkijken.

Met Steven “With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion” Weinberg
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157542156
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:02 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Relevant filmpje vanaf ong. 18min (maar hele filmpje is interessant):
Het gaat ook over andere onderwerpen die 'we' soms met je bespreken, dus als je tijd hebt, zou ik het zeker helemaal afkijken.

Met Steven “With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion Weinberg
Ik het begrijp het allemaal wel, hoor. Heus.
Al ben ik het niet eens met het onderstreepte. Want ik ben van mening dat er altijd al meer evil in iemand zit om evil te kunnen doen. Meer good kan dus geen evil doen vanwege religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 12:28:22 ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 16:00:45 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157547007
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:24 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik het begrijp het allemaal wel, hoor. Heus.
Al ben ik het niet eens met het onderstreepte. Want ik ben van mening dat er altijd al meer evil in iemand zit om evil te kunnen doen. Meer good kan dus geen evil doen vanwege religie.
Het is een stuk makkelijker goed te praten om je ideen met geweld af te dwingen, als je ervan overtuigd bent dat je ideen objectief en absoluut juist zijn. Er is nog nooit iemand vermoord in naam van relativisme.
pi_157547976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is een stuk makkelijker goed te praten om je ideen met geweld af te dwingen, als je ervan overtuigd bent dat je ideen objectief en absoluut juist zijn. Er is nog nooit iemand vermoord in naam van relativisme.
Goede mensen knnen het juiste van onschuldige moorden nooit inzien al leert hun religie hen dat. Instinctief gaan ze ervoor terugdeinzen. Ik begrijp dat je wilt zeggen dat zonder die leer zij misschien niet zullen moorden, maar het kwaad zit toch al in hen. De goede moorden niet, terwijl zij toch dezelfde leer hebben.
  zaterdag 14 november 2015 @ 17:12:46 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157548411
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:49 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Goede mensen knnen het juiste van onschuldige moorden nooit inzien al leert hun religie hen dat. Instinctief gaan ze ervoor terugdeinzen. Ik begrijp dat je wilt zeggen dat zonder die leer zij misschien niet zullen moorden, maar het kwaad zit toch al in hen. De goede moorden niet, terwijl zij toch dezelfde leer hebben.
Nu ben je tautologisch bezig. Als je 'goede mensen' definieert als 'mensen die niet kunnen moorden', zullen goede mensen per definitie nooit moorden.

Maar in die quote wordt dat niet verstaan onder 'goede mensen'. Weinberg bedoelt daarmee allicht de mensen die oprecht proberen te doen wat hen het beste lijkt voor iedereen (tegenover slechte mensen, die alleen voor eigen gewin handelen). In de geschiedenis is meer dan eens gebleken dat die mensen door religie over te halen vallen om anderen slecht te behandelen, terwijl zijzelf volledig in de overtuiging zijn dat ze het goede doen.
pi_157549915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu ben je tautologisch bezig. Als je 'goede mensen' definieert als 'mensen die niet kunnen moorden', zullen goede mensen per definitie nooit moorden.

Maar in die quote wordt dat niet verstaan onder 'goede mensen'. Weinberg bedoelt daarmee allicht de mensen die oprecht proberen te doen wat hen het beste lijkt voor iedereen (tegenover slechte mensen, die alleen voor eigen gewin handelen). In de geschiedenis is meer dan eens gebleken dat die mensen door religie over te halen vallen om anderen slecht te behandelen, terwijl zijzelf volledig in de overtuiging zijn dat ze het goede doen.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat degenen die wl te overhalen zijn, het wrede al in zich hebben. Het slechte in hen krijgt de overhand en zij schuiven de reden van hun daden bij religie, maar als zij in wezen niet wreed waren zouden ze niet overtuigd zijn. Waarom is een deel die ook lid is van dezelfde religie die hetzelfde leert, dan niet overtuigd van die beste bedoelingen? Denk je dan dat zij niet oprecht zijn in hun geloof?
In het kort: niet religie, maar de mens maakt het ernaar. Want religie hoeft niet slecht te zijn. Niet religie kan een mens slecht maken, maar de mens handelt in naam van religie.

Uhm.. Bij nader inzien denk ik dat ik twee dingen doorelkaar haal. Maar het heeft ergens toch wel verweven draadjes....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 18:36:04 ]
pi_157549942
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:02 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Met Steven “With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion” Weinberg
Steven Weinberg is een baas. _O_

Deze was ook erg goed:



Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157567539
Ik was dus zo'n beetje in bijna alle SC's aan het piepen. Weet je wat ik heb gemerkt? Dat dit de enige SC is waar er niet echt wordt geSCd. Ik bedoel, men is hier altijd zooo serieus aan het filosoferennnn :{w ... Net een topic, maar wel over verschillende onderwerpen :D
Dat was het, ik ga weer signoffen. :W
pi_157584891


Haha
pi_157596185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu ben je tautologisch bezig. Als je 'goede mensen' definieert als 'mensen die niet kunnen moorden', zullen goede mensen per definitie nooit moorden.

Maar in die quote wordt dat niet verstaan onder 'goede mensen'. Weinberg bedoelt daarmee allicht de mensen die oprecht proberen te doen wat hen het beste lijkt voor iedereen (tegenover slechte mensen, die alleen voor eigen gewin handelen). In de geschiedenis is meer dan eens gebleken dat die mensen door religie over te halen vallen om anderen slecht te behandelen, terwijl zijzelf volledig in de overtuiging zijn dat ze het goede doen.
Mja, goed en slecht zijn natuurlijk erg perspectief afhankelijk. Ik denk dat je zulke termen beter achterwege kunt laten omdat je ofwel tautologische rondjes gaat draaien, of je een omschrijving komt die gebaseerd is op je eigen horizon, je historie, etc. Wat kun je nu eigenlijk echt goed noemen? Het is goed om mensen te helpen? Kant's Critique of Pure Reason is een goed boek? Etc.
  maandag 16 november 2015 @ 12:36:23 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157596411
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:24 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, goed en slecht zijn natuurlijk erg perspectief afhankelijk. Ik denk dat je zulke termen beter achterwege kunt laten omdat je ofwel tautologische rondjes gaat draaien, of je een omschrijving komt die gebaseerd is op je eigen horizon, je historie, etc. Wat kun je nu eigenlijk echt goed noemen? Het is goed om mensen te helpen? Kant's Critique of Pure Reason is een goed boek? Etc.
Deontologisch goed, epistemologisch goed en aesthetisch goed zijn natuurlijk heel andere dingen. Maar in de kern heb je gelijk, zeker als je rekening houdt met wat je laatst zei over Derrida: een beschrijving van 'goed' geven is slechts het probleem verplaatsen, niet het verhelpen.
pi_157596933
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Deontologisch goed, epistemologisch goed en aesthetisch goed zijn natuurlijk heel andere dingen. Maar in de kern heb je gelijk, zeker als je rekening houdt met wat je laatst zei over Derrida: een beschrijving van 'goed' geven is slechts het probleem verplaatsen, niet het verhelpen.
Mja deontologisch goed kan gebruikt worden om de meest afschuwelijke dingen mee goed te praten (paradox of deontology) en dus is deze goed ook weer relatief, etc.

Levinas ziet het goede in de andere, een interessant stap wat dan ook postmoderne ethiek startte, maar (zoals ik mijn onderzoek heb gevonden) draait uiteindelijk of in een filosofisch rondje (in TI) of is geen filosofie meer (OBBE). Helaas.

Ja, als om zulke dingen gaat is 'The Gift of Death' van Derrida een goed boek. Derrida heeft het niet zo op het woord ethiek omdat daar een hele 'logo-centrische' geschiedenis aan vastzit.
pi_157597229
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja deontologisch goed kan gebruikt worden om de meest afschuwelijke dingen mee goed te praten (paradox of deontology) en dus is deze goed ook weer relatief, etc.

Levinas ziet het goede in de andere, een interessant stap wat dan ook postmoderne ethiek startte, maar (zoals ik mijn onderzoek heb gevonden) draait uiteindelijk of in een filosofisch rondje (in TI) of is geen filosofie meer (OBBE). Helaas.

Ja, als om zulke dingen gaat is 'The Gift of Death' van Derrida een goed boek. Derrida heeft het niet zo op het woord ethiek omdat daar een hele 'logo-centrische' geschiedenis aan vastzit.
Moet het 'goede' dan gevonden worden in filosofie, en niet in niet filosofie maar bijvoorbeeld empirisch?

Het blijft een stukje zinloosheid willen vangen in logische constructen en terminologie. Omdat aan het eind van de dag de verlangens en belangen moeten worden gehandhaafd en gecontroleerd, met andere woorden, niemand wil in principe echt op zoek naar het ideale, het zinnige en het meest voordelige voor iedereen. Oftewel, wijsheid.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  maandag 16 november 2015 @ 13:29:48 #43
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157597431
Zonder TT is het leven een stuk saaier. Ik kan me niet bedenken wat ik anders zou moeten het laatste weekend van juni. De TT moet blijven!!! :(
pi_157597474
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 13:20 schreef I-care het volgende:

[..]

Moet het 'goede' dan gevonden worden in filosofie, en niet in niet filosofie maar bijvoorbeeld empirisch?

Het blijft een stukje zinloosheid willen vangen in logische constructen en terminologie. Omdat aan het eind van de dag de verlangens en belangen moeten worden gehandhaafd en gecontroleerd, met andere woorden, niemand wil in principe echt op zoek naar het ideale, het zinnige en het meest voordelige voor iedereen. Oftewel, wijsheid.
Mja, ik houd me als filosoof bezig met filosofie, dus voor mij is ligt daar de grens. Theologie laat ik aan theologen over.

Wat bedoel je met empirisch, empiricists zijn ook filosofen, hoor.

quote:
niemand wil in principe echt op zoek naar het ideale, het zinnige en het meest voordelige voor iedereen. Oftewel, wijsheid.
Hmm, onderbouw dit maar eens, wat ik kan me hier niet in vinden. Zelf Plato zocht al idealen (vormen), Kant ook, en Bentham en Mill al wat het meest voordelige voor iedereen is.
pi_157597678
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, ik houd me als filosoof bezig met filosofie, dus voor mij is ligt daar de grens. Theologie laat ik aan theologen over.

Wat bedoel je met empirisch, empiricists zijn ook filosofen, hoor.

[..]

Hmm, onderbouw dit maar eens, wat ik kan me hier niet in vinden. Zelf Plato zocht al idealen (vormen), Kant ook, en Bentham en Mill al wat het meest voordelige voor iedereen is.
Wat ik bedoel is dat wij als maatschappij op zoek zouden moeten gaan naar het goede, het ideale en al de rest. Dus niet alleen binnen filosofie. Filosofen zijn er van nature mee aan de slag, maar daarmee is de doelgroep en uitkomsten op de massa wel erg beperkt.

En nogal top-down.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_157597707
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef I-care het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Wat ik bedoel is dat wij als maatschappij op zoek zouden moeten gaan naar het goede, het ideale en al de rest. Dus niet alleen binnen filosofie. Filosofen zijn er van nature mee aan de slag, maar daarmee is de doelgroep en uitkomsten op de massa wel erg beperkt.

En nogal top-down.
Wat doe je :')
pi_157597741
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Wat doe je :')
Geen idee hoe dit grapje ging :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_157597875
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef I-care het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat wij als maatschappij op zoek zouden moeten gaan naar het goede, het ideale en al de rest. Dus niet alleen binnen filosofie. Filosofen zijn er van nature mee aan de slag, maar daarmee is de doelgroep en uitkomsten op de massa wel erg beperkt.

En nogal top-down.
Ja en? Alle mensen doen toch ook geen quantum mechanics, alle mensen zijn toch ook geen pastoor, alle mensen zijn toch ook geen bioloog, etc.

De uitkomst op de massa erg beperkt? :')
Ik denk dat je totaal geen weet hebt van filosofie en de invloed op de wereld als je zoiets schrijft.
pi_157597974
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja en? Alle mensen doen toch ook geen quantum mechanics, alle mensen zijn toch ook geen pastoor, alle mensen zijn toch ook geen bioloog, etc.

De uitkomst op de massa erg beperkt? :')
Ik denk dat je totaal geen weet hebt van filosofie en de invloed op de wereld als je zoiets schrijft.
Dat is nogal een beperkte kijk op zaken, als je slechts de uitwerking via 'boven' laat komen. En filosofie hoeft niet op een heel abstract niveau bedreven te worden om duidelijke effecten te hebben op mensen.

De meesten weten waarschijnlijk niet eens van het bestaan af van filosofen.. Dus dan ben je per definitie niet erg effectief.

Tenzij dat natuurlijk de bedoeling is :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_157655485
Erg goede wiki pagina, voor zo'n specifiek onderwerp:

https://en.wikipedia.org/wiki/Elephant_cognition

"Elephants are thought to be highly altruistic animals that even aid other species, including humans, in distress. In India, an elephant was helping locals lift logs by following a truck and placing the logs in pre-dug holes upon instruction from the mahout (elephant trainer). At a certain hole, the elephant refused to lower the log. The mahout came to investigate the hold-up and noticed a dog sleeping in the hole. The elephant only lowered the log when the dog was gone."

*;
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 18 november 2015 @ 20:06:25 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157656148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:47 schreef Molurus het volgende:
Erg goede wiki pagina, voor zo'n specifiek onderwerp:

https://en.wikipedia.org/wiki/Elephant_cognition

"Elephants are thought to be highly altruistic animals that even aid other species, including humans, in distress. In India, an elephant was helping locals lift logs by following a truck and placing the logs in pre-dug holes upon instruction from the mahout (elephant trainer). At a certain hole, the elephant refused to lower the log. The mahout came to investigate the hold-up and noticed a dog sleeping in the hole. The elephant only lowered the log when the dog was gone."

*;
Een heel artikel over hoe olifanten empathische en intelligente dieren zijn, en dan lees je dit:

quote:
George Adamson also recalls when he shot a bull elephant from a herd that kept breaking into the government gardens of Northern Kenya.
;(
pi_157658903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 20:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een heel artikel over hoe olifanten empathische en intelligente dieren zijn, en dan lees je dit:

[..]

;(
Ja, mensen zijn erg slecht in het geven van het goede voorbeeld. ;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 21 november 2015 @ 19:20:31 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157722061
Verkapte linkdump: een artikel over hoe gestoorde religieuze ouders je hele leven kunnen verneuken. Voor kippenvel moet je even doorlezen tot het einde...

http://www.cracked.com/pe(...)e-honor-killing.html
pi_157723241
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_157733631
Kan iemand dit vertalen ?

Da\nk!

pi_157738515
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 23 november 2015 @ 15:38:30 #60
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157763831
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157764812
quote:
Damn.
pi_157766272
Het elfde gebod: Thou shalt not watch titties! :D
-
  maandag 23 november 2015 @ 17:54:53 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157766395
quote:
NEEEEEH!!!!!! Fucking Jesus! Alsof er al niet genoeg reden was om van het geloof af te vallen.

Even zijdelings: die Fappy the anti-masturbation Dolphin is best wel hilarisch.
  maandag 23 november 2015 @ 17:55:29 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157766405
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:46 schreef Haushofer het volgende:
Het elfde gebod: Thou shalt not watch titties! :D
Dat hebben ze nooit verteld tegen ongeveer 90% van de kunstenaars. Het Vaticaan staat vol met naakte vrouwenborsten.
pi_157767356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu ben je tautologisch bezig. Als je 'goede mensen' definieert als 'mensen die niet kunnen moorden', zullen goede mensen per definitie nooit moorden.

Maar in die quote wordt dat niet verstaan onder 'goede mensen'. Weinberg bedoelt daarmee allicht de mensen die oprecht proberen te doen wat hen het beste lijkt voor iedereen (tegenover slechte mensen, die alleen voor eigen gewin handelen). In de geschiedenis is meer dan eens gebleken dat die mensen door religie over te halen vallen om anderen slecht te behandelen, terwijl zijzelf volledig in de overtuiging zijn dat ze het goede doen.
Hoeft geen religie te zijn, dat kan met elke ideologie. Nazisme/Communisme waren geen religieuze ideologien (communisme was zelfs uitgesproken athestisch) en moet je kijken hoeveel doden hierdoor gevallen zijn. (Hitler was officieel katholiek en gebruikte de katholieke kerk voor eigen gewin, maar het basisprincipe van het nazisme en de speerpunten van het nazisme zijn niet religieus genspireerd).

Religie kan ook positieve effecten hebben. Kijk naar het naastenliefde principe van het nieuwe testament en van het boeddhisme. Mensen die daarnaar leven hebben een positief effect op de samenleving.

Bottom line: geweld zit in de menselijke natuur en elke dogma/ideologie kan leiden tot gewelddadige excessen, niet alleen religieuze dogma's.

PS: Ik ben persoonlijk absoluut geen fan van de abrahmistische religies en ik vind het te gek voor woorden dat mensen geloven in sprookjes die duizenden jaren geleden zijn opgeschreven, en dat mensen willen leven naar normen en waarden en wetten die misschien toepasselijk waren in de jaren voor christus in het midden-oosten.
  maandag 23 november 2015 @ 18:51:59 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157767723
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:39 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Hoeft geen religie te zijn, dat kan met elke ideologie. Nazisme/Communisme waren geen religieuze ideologien (communisme was zelfs uitgesproken athestisch) en moet je kijken hoeveel doden hierdoor gevallen zijn. (Hitler was officieel katholiek en gebruikte de katholieke kerk voor eigen gewin, maar het basisprincipe van het nazisme en de speerpunten van het nazisme zijn niet religieus genspireerd).

Religie kan ook positieve effecten hebben. Kijk naar het naastenliefde principe van het nieuwe testament en van het boeddhisme. Mensen die daarnaar leven hebben een positief effect op de samenleving.

Bottom line: geweld zit in de menselijke natuur en elke dogma/ideologie kan leiden tot gewelddadige excessen, niet alleen religieuze dogma's.

PS: Ik ben persoonlijk absoluut geen fan van de abrahmistische religies en ik vind het te gek voor woorden dat mensen geloven in sprookjes die duizenden jaren geleden zijn opgeschreven, en dat mensen willen leven naar normen en waarden en wetten die misschien toepasselijk waren in de jaren voor christus in het midden-oosten.
En wat heeft dat te maken met tieten?
pi_157768349
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat hebben ze nooit verteld tegen ongeveer 90% van de kunstenaars. Het Vaticaan staat vol met naakte vrouwenborsten.
Nooit geweest. Bedankt voor de tip.
-
  maandag 23 november 2015 @ 19:22:17 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157768787
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nooit geweest. Bedankt voor de tip.
Op het internet zijn er meer en betere tetten te vinden hoor.
pi_157769575


Wie vroeg er om tetten!?
pi_157769603
quote:
11s.gif Op maandag 23 november 2015 19:48 schreef Libertarisch het volgende:
[ afbeelding ]

Wie vroeg er om tetten!?
Ik ik!!!
;( ^O^
pi_157778619
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 19:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Op het internet zijn er meer en betere tetten te vinden hoor.
Nooit geweten. Bedankt voor de tip :Y :7
-
pi_157779211
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 19:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Op het internet zijn er meer en betere tetten te vinden hoor.
Thuis ook, hoor. :9
Nou ja, bij mij thuis wel (vriendin). O+
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:00:46 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157780870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Thuis ook, hoor. :9
Nou ja, bij mij thuis wel (vriendin). O+
Ja, wrijf het er maar in...

Die tieten in je gezicht, welteverstaan.
pi_157780964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, wrijf het er maar in...

Die tieten in je gezicht, welteverstaan.
:@ O+ O-)
  zaterdag 28 november 2015 @ 07:59:39 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157875723
Menschen, even wat semi-serieus gedoe: ik moet een stel lessen geven in een zesde klas Latijn, en ik zit erover te denken om die rond het onderwerp filosofie te geven. Dat gaat dan natuurlijk voornamelijk over de klassieke filosofie, met nadruk op Romeinse filosofie/werken in het Latijn. Het moet redelijk basic blijven, eerder een inleiding dan echte verdieping, zover ik weet hebben die leerlingen daar nog niets over gehad.

Momenteel zat ik te brainstormen over wat er allemaal in moet/kan. Hebben jullie nog voorstellen voor elementen (filosofen/teksten/ideen)?

Je hoeft je voor voorstellen niets aan te trekken van de moeilijkheidsgraad van de teksten of van de tijd die erin gestoken wordt, dat moet ik sowieso zelf bekijken afhankelijk van het niveau van de leerlingen. Ook niet-Latijnse teksten mogen (die kunnen we in vertaling lezen).

Dus, roept u maar...
  zaterdag 28 november 2015 @ 08:55:19 #76
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157875908
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 07:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Menschen, even wat semi-serieus gedoe: ik moet een stel lessen geven in een zesde klas Latijn, en ik zit erover te denken om die rond het onderwerp filosofie te geven. Dat gaat dan natuurlijk voornamelijk over de klassieke filosofie, met nadruk op Romeinse filosofie/werken in het Latijn. Het moet redelijk basic blijven, eerder een inleiding dan echte verdieping, zover ik weet hebben die leerlingen daar nog niets over gehad.

Momenteel zat ik te brainstormen over wat er allemaal in moet/kan. Hebben jullie nog voorstellen voor elementen (filosofen/teksten/ideen)?

Je hoeft je voor voorstellen niets aan te trekken van de moeilijkheidsgraad van de teksten of van de tijd die erin gestoken wordt, dat moet ik sowieso zelf bekijken afhankelijk van het niveau van de leerlingen. Ook niet-Latijnse teksten mogen (die kunnen we in vertaling lezen).

Dus, roept u maar...
Wellicht niet puur filosofisch, maar iets van Cicero? 1 van zijn retorica of toespraken, heb niet veel van hem gelezen (nou ja aan begonnen :D ), wel Philippicae ooit omdat ik wat diep met mijn hoofd in de Romeinse tijd verbleef (zal wel ten tijde van de tv serie Rome zijn geweest of wellicht zelfs Rome:TW :') )

Hoe dan ook er is genoeg van hem om iets leuks mee te doen, hij leefde namelijk wel tijdens de werkelijk interessante Romeinse tijd. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 28 november 2015 @ 08:57:33 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157875916
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:55 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wellicht niet puur filosofisch, maar iets van Cicero? 1 van zijn retorica of toespraken, heb niet veel van hem gelezen, wel Philippicae ooit omdat ik wat diep met mijn hoofd in de Romeinse tijd verbleef (zal wel ten tijde van de tv serie Rome zijn geweest of wellicht zelfs Rome:TW :') )

Hoe dan ook er is genoeg van hem om iets leuks mee te doen, hij leefde namelijk wel tijdens de werkelijk interessante Romeinse tijd. :)
Ja, Cicero en Seneca gaan er sowieso in voorkomen, en allicht Lucretius ook. Ik was vooral op zoek naar ideen van wat er verder nog in zou moeten om een coherent en duidelijk overzicht te vormen. Even brainstormen, want des te meer keuze, des te beter de lessenreeks wordt.
  zaterdag 28 november 2015 @ 09:03:00 #78
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157875944
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, Cicero en Seneca gaan er sowieso in voorkomen, en allicht Lucretius ook. Ik was vooral op zoek naar ideen van wat er verder nog in zou moeten om een coherent en duidelijk overzicht te vormen. Even brainstormen, want des te meer keuze, des te beter de lessenreeks wordt.
Ah ja, nou je zou wellicht een soort van link kunnen trekken naar het heden. De vele strubbelingen ten tijde van Caesar, Antony en Ocatvius zag je de leiders en "de democratie" op een manier reageren waar wellicht enige vergelijking getrokken kan worden hoe de westerse "democratien" reageren op de huidige maatschappelijke instabiliteit, geweld etc.

Hoe zou Cicero "de verdediger van de republiek" daar op hebben gereageerd. :) Zo iets...ik zeg maar wat hoor. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:28:56 #79
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157879667
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 28 november 2015 @ 21:35:19 #80
224960 highender
Travellin' Light
pi_157895560
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157915392
Het grappige is, is dat het plaatje helemaal niet grappig is... :{
pi_158088775
"Cast that first stone with the Jesus slingshot!"



http://dangerousminds.net(...)_the_jesus_slingshot

_O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158091844
Het is geen spam toch? Enfin mocht dat wel zijn hoor ik het wel.

Voor mensen die interesse hebben in het Aramees , in Leiden op vrijdag 22/ 01/ 2016 om 19u is een studie bijkomst. En het is gratis

Lecture: 'A Cultural History of Aramaic: From the Beginnings to the Advent of Islam’

Aanwezig is Prof. dr. H. (Holger) Gzella (Professor in Hebrew and Aramaic language and literature, Leiden University)

Je moet je wel aanmelden via mail volgens mij. Georganiseerd door Stichting House of Wisdom dus je moet hen mailen. Link : http://www.sthouseofwisdom.nl/agenda_5232_1.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Szikha2 op 07-12-2015 21:41:23 ]
  woensdag 9 december 2015 @ 21:18:05 #85
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158138209
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2015 20:10 schreef Molurus het volgende:
"Cast that first stone with the Jesus slingshot!"

[ afbeelding ]

http://dangerousminds.net(...)_the_jesus_slingshot

_O-
Ik moest lachen.
Liefde voor God
pi_158157369
:)

Of ik om de volgende nu moet lachen of huilen ben ik nog niet helemaal uit:

KKK Leader Disputes Hate Group Label: 'We're A Christian Organization'

quote:
The leader of the Traditionalist American Knights of the Ku Klux Klan is tired of “a few rogue Klansmen” ruining the group’s reputation, and argues that the group is a non-violent Christian organization.

<...>

Although Ancona insisted that the KKK is not a hate group, he added that “We just want to keep our race the white race."

"We want to stay white,” Ancona said. “It's not a hateful thing to want to maintain white supremacy."

:{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158178741
Te veel religie en te weinig filosofie.
pi_158179065
Teveel hoeveelheden filosofie brengt ons terug naar religie.
pi_158180018
Er bestaat niet zoiets als teveel filosofie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158189405
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:54 schreef Molurus het volgende:
Er bestaat niet zoiets als teveel filosofie.
Naja, Nietzsche draaide ook een beetje door, niet?
pi_158191885
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:41 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Naja, Nietzsche draaide ook een beetje door, niet?
Dat had als je het mij vraagt meer te maken met zijn fysieke gezondheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158334834
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_158354665
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_158354684
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158460147
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_158490272
What did Jesus really look like?

http://www.bbc.com/news/magazine-35120965

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2015 09:35:46 ]
  donderdag 24 december 2015 @ 11:39:41 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158492320
Oh, en prettige kerstdagen allemaal
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158492463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:39 schreef Perrin het volgende:
Oh, en prettige kerstdagen allemaal [ afbeelding ]
pi_158496709

Fijne kerst allemaal ~:)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_158543962
Leuke variatie op Where Is Waldo:

Zoek de panda.

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158548477
Dat ging vrij makkelijk, ben ik nu een autist? :P
-
pi_158549012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Haushofer het volgende:
Dat ging vrij makkelijk, ben ik nu een autist? :P
Dat weet ik niet, maar kennelijk is je patroonherkenning minder makkelijk te foppen dan gemiddeld. :)

Althans, dit artikel beweert dat mensen het moeilijk vinden om de panda te vinden:

http://www.iflscience.com(...)hiding-among-snowmen

Maar persoonlijk vind ik Where Is Waldo ook een stuk lastiger.

Voorbeeldje:



Wat dit moeilijker maakt, denk ik, is juist de variatie van het uiterlijk van de poppetjes.

PS:

Oh, en Waldo ziet er dus zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:57:19 #103
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158549325
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 16:52 schreef Molurus het volgende:
Leuke variatie op Where Is Waldo:

Zoek de panda.

[ afbeelding ]
Yes heb hem ook gevonden duurde denk ik een goeie 15 seconde. :@
Liefde voor God
pi_158549384
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:57 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Yes heb hem ook gevonden duurde denk ik een goeie 15 seconde. :@
^O^

Ja, die is gewoon niet zo heel lastig. Als je die Where is Waldo hierboven in 15 seconden hebt dan ben ik wel onder de indruk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:00:28 #105
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158549393
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar kennelijk is je patroonherkenning minder makkelijk te foppen dan gemiddeld. :)

Althans, dit artikel beweert dat mensen het moeilijk vinden om de panda te vinden:

http://www.iflscience.com(...)hiding-among-snowmen

Maar persoonlijk vind ik Where Is Waldo ook een stuk lastiger.

Voorbeeldje:

[ afbeelding ]

Wat dit moeilijker maakt, denk ik, is juist de variatie van het uiterlijk van de poppetjes.

PS:

Oh, en Waldo ziet er dus zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel de kerel in het schilderij gevonden links boven met de fik, die staat ook op de andere kant aan de trap en lijkt wel op Waldo maar waldo draagt een heel ander shirt... Nee bij deze leg ik het af.
Liefde voor God
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:01:31 #106
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158549421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

^O^

Ja, die is gewoon niet zo heel lastig. Als je die Where is Waldo hierboven in 15 seconden hebt dan ben ik wel onder de indruk.
Oh hebbes heb hem! Duurde een minuut denk ik.
Liefde voor God
pi_158549471
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:01 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Oh hebbes heb hem! Duurde een minuut denk ik.
Dat vind ik nog best snel, goed gedaan!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:04:26 #108
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158549499
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vind ik nog best snel, goed gedaan!
Wordt je wel depressief van, er staan er op google images.... Pff daar word je gek van! :'( Tis wel leuk voor kinderen denk ik.
Liefde voor God
pi_158721966
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 31 december 2015 @ 19:36:12 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158722124
In Dubai pakken ze het ook groots aan:

Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 00:02:51 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_158727684
Gelukkig nieuwjaar allemaal! :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158727707
Gelukkig Nieuwjaar allemaal *O* *O* *O*

[ Bericht 44% gewijzigd door Kijkertje op 01-01-2016 14:42:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 1 januari 2016 @ 00:07:21 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158727736
Beste wensen!!
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158731396
Morge.

Beste wensen iedereen.
pi_158731578
Beste wensen en een vredig 2016.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:43:48 #116
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_158799174
Bijzonder lijstje dit:



'Doorways to demonic posession' dus. Waaronder:

- yoga
- vegetarianism
- postmodernism
- lord of the rings
- video games
- harry potter
- en natuurlijk rock music.

Juist ja. -O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:46:29 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158799304
Star Wars mag gelukkig. Pfiew.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 januari 2016 @ 20:49:00 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158799467
Ik zou masturberen nog willen voordragen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 11 januari 2016 @ 12:26:17 #119
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_159009843
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_159019140
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159020129
quote:
Er schijnt wel een heel sterk placebo-effect te bestaan. O-)

Maar goed, dan kunnen we net zo goed weer aan gebedsgenezing enzo gaan doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159022118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Haushofer het volgende:
Dat ging vrij makkelijk, ben ik nu een autist? :P
Artiest.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_159022232
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:43 schreef Molurus het volgende:
Bijzonder lijstje dit:

[ afbeelding ]

'Doorways to demonic posession' dus. Waaronder:

- yoga
- vegetarianism
- postmodernism
- lord of the rings
- video games
- harry potter
- en natuurlijk rock music.

Juist ja. -O-
Atheisme mag wel *O*
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_159103617
Hier kan je kleur bekennen *)
POL / Wat is jouw politieke voorkeur?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:23:23 #125
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_159106805
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:39 schreef Kijkertje het volgende:
Hier kan je kleur bekennen *)
POL / Wat is jouw politieke voorkeur?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:37:59 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159107352
Best een goede score, al zeg ik het zelf. Stukken hoger dan die linkse rukkertjes. Als dit mijn superioriteit niet bewijst, weet ik het ook niet meer...

  donderdag 14 januari 2016 @ 20:44:04 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159107573
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Best een goede score, al zeg ik het zelf. Stukken hoger dan die linkse rukkertjes. Als dit mijn superioriteit niet bewijst, weet ik het ook niet meer...

[ afbeelding ]
Beetje in de politieke buurt van Hitler zie ik.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:49:17 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159107719
quote:
9s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beetje in de politieke buurt van Hitler zie ik.
Had slechter gekund. Ik had ook in de politieke buurt van Geert Wilders kunnen wonen.
pi_159107765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Best een goede score, al zeg ik het zelf. Stukken hoger dan die linkse rukkertjes. Als dit mijn superioriteit niet bewijst, weet ik het ook niet meer...

[ afbeelding ]
Het modschap is wel iets voor jou :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:51:14 #130
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159107779
quote:
11s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het modschap is wel iets voor jou :Y
Nee joh, daar ben ik niet autoritair en gestoord genoeg voor.
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:51:22 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159107783
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Had slechter gekund. Ik had ook in de politieke buurt van Geert Wilders kunnen wonen.
Waar zou dat ergens zijn op die kaart.. Volgens mij niet zo ver weg?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:52:12 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159107806
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waar zou dat ergens zijn op die kaart. Volgens mij niet zo ver weg?
Precies in het midden. Die man is niet rechts, niet links, maar recht door zee.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:29:36 #133
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_159111114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Best een goede score, al zeg ik het zelf. Stukken hoger dan die linkse rukkertjes. Als dit mijn superioriteit niet bewijst, weet ik het ook niet meer...

[ afbeelding ]
De Yin van mijn Yang O+
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:31:21 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159111167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:29 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

De Yin van mijn Yang O+
Vieze ongewassen hippie. :(
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:34:39 #135
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_159111292
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vieze ongewassen hippie. :(
Dekseltje op mijn potje :s)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_159111934
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies in het midden. Die man is niet rechts, niet links, maar recht door zee.
Was dat niet Rita Verdonk? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:52:45 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159112037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Was dat niet Rita Verdonk? :?
Nee joh, die heeft dat gewoon gejat van Geert Wilders.
pi_159112124
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee joh, die heeft dat gewoon gejat van Geert Wilders.
Ah. Ik kon me al niet voorstellen dat Verdonk dat zelf had bedacht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 07:41:02 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159116952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah. Ik kon me al niet voorstellen dat Verdonk dat zelf had bedacht.
Alle goede ideen zijn gejat van ome Geert. En dat is een feit.
pi_159117218
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:23 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lijkt wel wat op die van mij :P

afbeelding
-
pi_159117263
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Artiest.
:7
-
  vrijdag 15 januari 2016 @ 08:40:48 #142
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_159117299
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 08:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Lijkt wel wat op die van mij :P

afbeelding
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:23:43 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159119865
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 08:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Lijkt wel wat op die van mij :P

afbeelding
Haushopper, ben jij een hippie? :o

Straks ga je nog zeggen dat je lang haar hebt en naar popmuziek luistert...
pi_159127248
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haushopper, ben jij een hippie? :o

Straks ga je nog zeggen dat je lang haar hebt en naar popmuziek luistert...
Blijkbaar, maar ik heb ook mijn conservatieve kanten :P

Geen haar, soms popmuziek :Y
-
  zondag 17 januari 2016 @ 19:08:42 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_159181631
Voor wie dat leuk vindt, straks lancering van Jason-3, live te volgen via:


Zie ook:

W&T / [LIVE] Het grote live lanceringen topic
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159182288
Hehe.
Eindelijk is dat grijze vakje bij F&L SC #14 hersteld. Was maandenlang een doorn in mijn oog.
  zondag 17 januari 2016 @ 19:28:30 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_159182395
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Hexxenbiest het volgende:
Hehe.
Eindelijk is dat grijze vakje bij F&L SC #14 hersteld. Was maandenlang een doorn in mijn oog.
Ik had er een paar minuten geleden een TR voor aangemaakt. :)

Dank aan de mods voor het herstellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:23:16 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159189111
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_159306111
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:06:02 #150
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159307632
quote:
Logisch natuurlijk...schaken is best moeilijk en vereist analytisch nadenken, dus dat kan je beter verbieden. Wat zijn het toch een droeftoeters daar in SA. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_159350274
Holy Catapult
_O-

Je kan in elk geval niet ontkennen dat religie de fantasien stimuleert!
pi_159379502
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:08 schreef Hexxenbiest het volgende:
Holy Catapult
_O-

Je kan in elk geval niet ontkennen dat religie de fantasien stimuleert!
_O-
Die is aardig de weg kwijt. Maar,

pi_159440872
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159449172


Ondanks de naam best smakelijk. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 27-01-2016 21:58:43 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:19:20 #155
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_159450489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:43 schreef Molurus het volgende:
[ afbeelding ]

Ondanks de naam best smakkelijk. :9
Ze timmeren wel aardig aan de weg, geloof ik. Herfstbok van ze heeft ook een prijs gewonnen afgelopen najaar. Smakelijke biertjes en ze zijn lekker aan het experimenteren en uitbreiden.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_159450668
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:19 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Ze timmeren wel aardig aan de weg, geloof ik. Herfstbok van ze heeft ook een prijs gewonnen afgelopen najaar. Smakelijke biertjes en ze zijn lekker aan het experimenteren en uitbreiden.
Ja, ik was stomverbaasd om ze te zien staan bij de Gall & Gall.

Ik ben wel eens langs de brouwerij zelf geweest, een jaar geleden ofzo. Zit ergens op een industrieterrein, valt echt totaal niet op. Ik reed er bijna voorbij. Kom ik daar binnen in iets dat half lijkt op een cafe... ieg een bar en 2 tafels.. maar voor de rest enorm rommelig. En niemand te zien. Dus ik roep "hallo?!" en vervolgens komt er van achter (waar ik een aantal grote biertanks zie staan) iemand naar de bar gelopen om te kijken wat ik wil. Ik heb toen een aantal literflessen gekocht, en die waren allemaal heel smakelijk.

Kortom: ik had niet de indruk dat ze hypercommerciele ambities hadden ofzo. Maar zoals je zegt: het lijkt erop dat ze aardig aan de weg timmeren. En aan de kwaliteit zal het niet liggen, ze hebben veel soorten en ze zijn allemaal erg goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 27-01-2016 21:32:37 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:47:53 #157
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_159451450
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, ik was stomverbaasd om ze te zien staan bij de Gall & Gall.

Ik ben wel eens langs de brouwerij zelf geweest, een jaar geleden ofzo. Zit ergens op een industrieterrein, valt echt totaal niet op. Ik reed er bijna voorbij. Kom ik daar binnen in iets dat half lijkt op een cafe... ieg een bar en 2 tafels.. maar voor de rest enorm rommelig. En niemand te zien. Dus ik roep "hallo?!" en vervolgens komt er van achter (waar ik een aantal grote biertanks zie staan) iemand naar de bar gelopen om te kijken wat ik wil. Ik heb toen een aantal literflessen gekocht, en die waren allemaal heel smakelijk.

Kortom: ik had niet de indruk dat ze hypercommerciele ambities hadden ofzo. Maar zoals je zegt: het lijkt erop dat ze aardig aan de weg timmeren. En aan de kwaliteit zal het niet liggen, ze hebben veel soorten en ze zijn allemaal erg goed.
Ben er ook al een paar keer geweest. Een keer toen ze net de biertanks binnen hadden maar nog niet genstalleerd hadden. Toen werd ons ook verteld dat ze 's zomers elke zondag ook bbq'en en je er dus ook kunt eten. Laatste keer was in het najaar om die herfstbok te proberen.
Cool dat Delft zo'n brouwerij erbij heeft; wel jammer dat het zo afgelegen ligt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_159497663
4D rubiks cube... zieke shit.



(Excuus voor de muziek in die laatste)

Voor wie het zelf wil proberen: http://superliminal.com/cube/mc4d-4.0.185.jar
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159498577
En het biertje van vandaag is...

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159503652
Husserl avond. :7
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:42:48 #161
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159503925
Net als Rick Ross.

"Everyday I'm Husserling."

pi_159582904
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 7 februari 2016 @ 19:59:41 #163
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_159734824
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159842387
Deze reclame is _O-


_O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159954696
Het langverwachte nieuwe boek van Erik Kriek, auteur van de Lovecraft-stripbewerking Het onzienbare en andere verhalen. Verkrijgbaar in hardcover en luxe-editie, beide met cd.



In the pines, in the pines,
Where the sun never shines,
And we shiver
When the cold wind blows'

- Amerikaanse folksong, ca. 1870

In the Pines is een verzameling van vijf beeldverhalen die gebaseerd zijn op murder ballads: traditionele songs die reppen over een, al dan niet waargebeurde, dramatische moord. Het zijn rauwe verhalen waarin onbeantwoorde liefdes, crimes passionels, woede, jaloezie en hebzucht een grote rol spelen. De muziek is diep geworteld in de Amerikaanse traditie en nog altijd worden nieuwe murder ballads geschreven door o.a. Dolly Parton, Bob Dylan, Steve Earle en Nick Cave.

Erik Kriek koestert al jaren een grote liefde voor deze muziek en koos voor In the Pines een vijftal favoriete songs. Deze gebruikte hij als uitgangspunt voor zijn eigenzinnige beeldverhalen. De songteksten van Nick Cave, Johnny Cash, Gillian Welch en Steve Earle vormden de inspiratie voor vijf grimmige verhalen over liefde, verraad, het leven en - uiteraard - de dood. De tekeningen ademen de sfeer van het Amerikaanse platteland van begin vorige eeuw. In de uitgestrekte naaldbossen gebeuren zaken die het daglicht soms maar moeilijk kunnen verdragen...




[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 16-02-2016 00:45:29 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:36:27 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160040196
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 24 februari 2016 @ 20:11:05 #168
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160183920
Veel bloemen in Valley of Death:
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160262388
Apart gedrag, voor een olifant:

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160312172
Jakhals gespot op de Veluwe.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 29 februari 2016 @ 13:16:05 #171
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160312392
quote:
17s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:07 schreef Molurus het volgende:
Jakhals gespot op de Veluwe.
Ja, ik las 't net ook.. die is behoorlijk uit koers.. Normaal vooral te vinden in Zuidoost Europa.

Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160315184
quote:
17s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:07 schreef Molurus het volgende:
Jakhals gespot op de Veluwe.
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, ik las 't net ook.. die is behoorlijk uit koers.. Normaal vooral te vinden in Zuidoost Europa.

[ afbeelding ]
Welkom in ons land O+

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_160316746
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:08 schreef Kijkertje het volgende:

Welkom in ons land O+

[open deur modus]

Hoeveel veilige landen zijn die beesten wel niet doorheen gekomen onderweg naar Nederland? :o

[/open deur modus]

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 29-02-2016 16:13:23 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 29 februari 2016 @ 16:51:41 #174
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_160317752
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

[open deur modus]

Hoeveel veilige landen zijn die beesten wel niet doorheen gekomen onderweg naar Nederland? :o

[/open deur modus]
Opvang in de regio, hoor. Ik moet ze niet hier.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 29 februari 2016 @ 16:53:53 #175
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_160317787
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
Het langverwachte nieuwe boek van Erik Kriek, auteur van de Lovecraft-stripbewerking Het onzienbare en andere verhalen. Verkrijgbaar in hardcover en luxe-editie, beide met cd.

[ afbeelding ]

In the pines, in the pines,
Where the sun never shines,
And we shiver
When the cold wind blows'

- Amerikaanse folksong, ca. 1870

In the Pines is een verzameling van vijf beeldverhalen die gebaseerd zijn op murder ballads: traditionele songs die reppen over een, al dan niet waargebeurde, dramatische moord. Het zijn rauwe verhalen waarin onbeantwoorde liefdes, crimes passionels, woede, jaloezie en hebzucht een grote rol spelen. De muziek is diep geworteld in de Amerikaanse traditie en nog altijd worden nieuwe murder ballads geschreven door o.a. Dolly Parton, Bob Dylan, Steve Earle en Nick Cave.

Erik Kriek koestert al jaren een grote liefde voor deze muziek en koos voor In the Pines een vijftal favoriete songs. Deze gebruikte hij als uitgangspunt voor zijn eigenzinnige beeldverhalen. De songteksten van Nick Cave, Johnny Cash, Gillian Welch en Steve Earle vormden de inspiratie voor vijf grimmige verhalen over liefde, verraad, het leven en - uiteraard - de dood. De tekeningen ademen de sfeer van het Amerikaanse platteland van begin vorige eeuw. In de uitgestrekte naaldbossen gebeuren zaken die het daglicht soms maar moeilijk kunnen verdragen...


Hier hoort deze ook bij:

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_160318073
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:21:30 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160343234
quote:
Mysterious Chimpanzee Behavior May Be Evidence of "Sacred" Rituals

Videos from Africa capture repeated activities unconnected to food or status
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:33:31 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160345246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wow, impressive!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:35:05 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160345290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wow, impressive!
Beetje planet-of-the-apes-achtig :)

Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:49:39 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160345678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beetje planet-of-the-apes-achtig :)

[ afbeelding ]
De conclusies zijn natuurlijk, zoals het artikel ook opmerkt, mogelijk prematuur. Maar als dit werkelijk rituelen betreft dan is er nog een gat geschoten in het idee dat mensen uniek zijn in hun gedrag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:07:09 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160347253
quote:
17s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:07 schreef Molurus het volgende:
Jakhals gespot op de Veluwe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:22:01 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160368116
quote:
In ‘Half Earth,’ E.O. Wilson Calls for a Grand Retreat

This week, the biologist Edward O. Wilson, professor emeritus at Harvard University and recipient of two Pulitzer Prizes, will publish his 32nd book, a personal exhortation to conserve biodiversity titled “Half Earth: Our Planet’s Fight for Life.”

The book offers an improbable prescription for the environment: Dr. Wilson suggests that humans set aside roughly 50 percent of the planet as a sort of permanent preserve, undisturbed by man.

We spoke for three hours in the cafeteria of the assisted-living facility in Lexington, Mass., where Dr. Wilson and his wife, Irene, have lived the past 14 years. Our conversation has been edited and condensed for space and clarity.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 19:31:22 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160423586
De hop is op. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 6 maart 2016 @ 16:56:36 #184
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160466895
God is sitting in Heaven when a scientist says to Him,
"Lord, we don't need you anymore. Science has finally
figured out a way to create life out of nothing. In other
words, we can now do what you did in the beginning."
"Oh, is that so? Tell me..." replies God.
"Well," says the scientist, "we can take dirt and
form it into the likeness of You and breathe life into it, thus
creating man."
"Well, that's interesting. Show me."
So the scientist bends down to the earth and
starts to mold the soil.
"Oh no, no, no..." interrupts God, "Get your own dirt."
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160484024
quote:
17s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:07 schreef Molurus het volgende:
Jakhals gespot op de Veluwe.
Damien is coming. :o
  maandag 7 maart 2016 @ 13:29:21 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160487731
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 7 maart 2016 @ 19:28:06 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160497155
quote:
Wat een batterij meetinstrumenten op die echte onderarm. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160570502
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:16:46 #189
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160589068
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160612191
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 14 maart 2016 @ 18:29:48 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160665000
Fijne PI dag allemaal!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:47:07 #192
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160693287
Lawrence Krauss in gesprek met Johnny Depp

Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:08:17 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160710724
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160730210
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:47 schreef Molurus het volgende:
Lawrence Krauss in gesprek met Johnny Depp

Zo jammer dat dit interview met Johnny Depp over zijn "madness" er alweer afgegooid is wegens auteursrechten. :'(

Een momentje daaruit is wanneer Krauss Depp deze quote van Socrates voorlegt:
quote:
“If a man comes to the door of poetry untouched by the madness of the Muses, believing that technique alone will make him a good poet, he and his sane compositions never reach perfection, but are utterly eclipsed by the performances of the inspired madman.”

Depp:
quote:
You know, it's just one of those things that, if you could have written that, you can just drop the mic and walk away.
Right?
It's over.
Then if somebody asks you:
"What do you do?"
"Nothing"
"Why?"
"Because I wrote that"
_O_ _O_ _O_
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_160764923
Ik weet niet of mensen hier behoefte aan hebben, ik wel, vind het erg interessant.

http://channel.nationalge(...)tory-of-god-trailer/

Documentaire over verschillende culturen en geloven met Morgan Freeman. 3 april volgens de website op National Geographic! Zag ook zojuist reclame op TV er over met 'binnenkort!' mocht Nederlandse datum afwijken.

quote:
The Story of God with Morgan Freeman, premiering Sunday, April 3 at 9/8c, will take viewers on a trip around the world to explore different cultures and religions on the ultimate quest to uncover the meaning of life, God and all the questions in between.
Zit hier heel erg op te wachten! *O*
pi_160765263
Die man kan zelfs documentaires over de geschiedenis van het 19e eeuwse belastingrecht in Andorra interessant brengen.

Dus ik ga denk ik wel kijken :P Overigens had Oprah Winfrey een tijdje geleden ook zo'n soort programma.
-
  zaterdag 19 maart 2016 @ 18:31:28 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160789454
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2016 03:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zo jammer dat dit interview met Johnny Depp over zijn "madness" er alweer afgegooid is wegens auteursrechten. :'(

Een momentje daaruit is wanneer Krauss Depp deze quote van Socrates voorlegt:

[..]

Depp:

[..]

_O_ _O_ _O_
Heel jammer inderdaad.

Maar er staat wel een geniaal stukje online:


Brakke camera angle, slecht geluid... en maar heel kort stukje. Maar zo grappig. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160790050
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:19 schreef Firuze het volgende:
Ik weet niet of mensen hier behoefte aan hebben, ik wel, vind het erg interessant.

http://channel.nationalge(...)tory-of-god-trailer/

Documentaire over verschillende culturen en geloven met Morgan Freeman. 3 april volgens de website op National Geographic! Zag ook zojuist reclame op TV er over met 'binnenkort!' mocht Nederlandse datum afwijken.

[..]

Zit hier heel erg op te wachten! *O*
Thanks!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_160790389
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 18:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heel jammer inderdaad.

Maar er staat wel een geniaal stukje online:


Brakke camera angle, slecht geluid... en maar heel kort stukje. Maar zo grappig. :D
Reagan: Mr. Gorbatsjov, tear down that wall

Donald Trump: I'm going to build a wall, a fabulous wall, a sensational wall and all of my billions are not going to pay for it. You know why? Because Mexico is going to pay for it.

_O- _O- _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:41:21 #200
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160867221
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160868310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beetje planet-of-the-apes-achtig :)

[ afbeelding ]
Ken uw klassiekers, dit is uit 2001 a space odyssee.


[ Bericht 10% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 22-03-2016 20:17:48 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 5 april 2016 @ 07:54:07 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161188349
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 8 april 2016 @ 19:28:35 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161285855
tijd voor bier en indisch eten. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:52:46 #204
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161312502
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 11 april 2016 @ 16:40:08 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161352293
quote:
For Staff on ‘Naked and Afraid,’ Work Is Just a Blur

SHERMAN OAKS, Calif. — At first blush, it is a perfectly normal modern production office: standing desks, an indoor putting green, a casual dress code. There is a Whole Foods right around the corner.

And then you look a little closer.

At one desk, a 50-year-old man with gray hair and a gray goatee stared at a computer screen that displayed a fit man, completely naked, swinging from a rope, la Tarzan. The clip played in a loop, over and over again.

At a nearby computer, a 43-year-old man scrolled through a spreadsheet, preparing for the day’s assignment.

“Boobs blur insufficient,” read one directive on the spreadsheet.

“More opaque crotch blur for him,” read another.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_161352590
quote:
Philosophizing With Guns

In a matter of months, the offices, libraries and classrooms where I work, study and teach at the University of Texas at Austin will become “concealed carry zones” — areas in which people with concealed handgun licenses may carry their weapons. The “campus carry” bill that brought about this situation represents a 50th anniversary gift of sorts from Texas state legislators. For when the law comes into effect on August 1, it will be 50 years to the day since a heavily armed young man ascended the clock tower on campus and shot 45 people, killing 14 of them, in the first mass shooting at an American college.

Following the signing of the bill into law last June, university administrators began to carve my daily environment into armed and unarmed zones: Guns in classrooms? Yes. Guns at sporting events? No. Appalled by this spectacle, I proceeded to do the two things that I have been trained to do as a philosopher: I debated with my colleagues and I wrote a critical essay. Then, having had my little scream into the abyss, I experienced a period of peace.

But now, as August 1 approaches, I find myself drawn back to the problems, both practical and philosophical, that are posed by campus carry. It seems to me that if we care about the future of American education, we must inquire after those things of value that stand at risk on armed campuses. The campus carry bill is, after all, not a peculiarly Texan piece of legislation. It has precedent in other states and, given the political climate, may be emulated elsewhere.

Much of the debate around campus carry has focused on physical risk — on the enhanced likelihood of suicide, domestic violence, assault or accidental discharge. Indeed, it was advice concerning the risk of accidental discharge that persuaded university administrators that it would be better to have students wear their guns into classrooms than to have them deposit them in lockers outside. The working group assigned by the president of our university with the task of providing recommendations about the implementation of campus carry determined that: “A policy that increases the number of instances in which a handgun must be stored multiplies the danger of an accidental discharge.” So now, people who cannot be trusted to safely transfer their weapons to lockers will instead carry them into spaces of learning.

In order to assess the physical risks of campus carry, we must rely on quantitative studies. But as philosophers, my colleagues and I can speak to some of the less explicit threats that campus carry poses by turning to our own long tradition of the qualitative study of violence and its role in human affairs. Consider the classroom, for example. What happens to it when its occupants suspect that someone has brought a gun inside? Campus carry poses a threat to the classroom as a space of discourse and learning even if no concealed carrier ever discharges their gun.

In general, we do not feel apprehension about the presence of strong people in spaces reserved for intellectual debate (although we might in other contexts — a boxing ring, say, or a darkened alley), but we do feel apprehension about the presence of a gun. This is because the gun is not there to contribute to the debate. It exists primarily as a tool for killing and maiming. Its presence tacitly relates the threat of physical harm.

But the gun in the classroom also communicates the dehumanizing attitude to other human beings that belongs to the use of violence. For the use of violence, and of the weapons of violence, is associated with an attitude under which human beings figure as mere means, and not as ends in themselves — as inherently valuable. Adapting Simone Weil’s characterization of force in her essay, “The Illiad, or the Poem of Force”: violence is “that x that turns anybody subjected to it into a thing.” When I strap on my gun and head into a public space, I alter the quality of that space. I introduce an object that conveys an attitude in which people figure as things — as obstacles to be overcome, as items to be manipulated, as potential corpses. A gun is an object that carries with it a sense and a potency that is public and that affects those around it, regardless of its wearer’s intentions.

We live, as the philosopher Richard Bernstein has observed, in what might be called “The Age of Violence,” immersed in a soup of real and fantastic violent imagery. And it is difficult under these conditions of cultural saturation to forswear the correctives that violence appears to offer to itself. But when we arm ourselves and enter a classroom, we prefigure others and ourselves in terms of force, as “things” — and not as equals in speech and thought. And we thereby endanger the humanist values that (along with a fair helping of verbal conflict) characterize the conduct of scholarly life at its best.

In addition to these relatively abstract considerations, there remains a need for more concrete philosophical work concerning campus carry — situated work that draws on gender, race and labor theory. We need to ask: What bodies are at greatest risk? What disproportionate harms might the law visit on people of color? What sorts of psychological and physical threats can employees be subjected to in the workplace? And what is the significance of this law for academic freedom?

Finally, those of us who teach on armed campuses will need to confront pedagogical problems. As a philosopher, I work with questions that are challenging, controversial and even upsetting. As a teacher of philosophy, I try to animate these questions for students, and to provide them with the critical tools to pursue independent inquiry.

A few weeks ago, I read Albert Camus’ novel “The Stranger” with my students, and we considered the question of suicide — of whether life is worth living. This is an important question (the important question, if we are to believe Camus), but it is one that demands sensitive treatment. It is my worst fear that, one day, when teaching problems like these, I will have a Young Werther on my hands. And, to my mind, the normalization of guns on campus enhances the probability of this event. So what are we to do if we want to be responsible teachers?

Perhaps we should abandon the big, morally important questions. Perhaps, when teaching Existentialism, we should steer clear of any material dealing with the meaningfulness or meaninglessness of existence. And perhaps, when we teach contemporary moral issues, we should avoid discussing abortion, race and gun rights. Such a retreat is not inconceivable. In a slideshow on campus carry, prepared by the Faculty Senate at the University of Houston, professors were counseled to “be careful in discussing sensitive topics; to drop certain topics from curriculum; [to] not ‘go there’ if you sense anger…”.

Of course, if we resolve that the most responsible thing to do under campus carry is to avoid topics that are likely to elicit strong feeling, then there is little point in continuing with the academic practice of philosophy. But before we do away with philosophy altogether, let us decide whether there is anything that we can or should do to resist the wider adoption of campus carry policies. And let us resolve, where resistance is unsuccessful, to think carefully about what needs to be done to protect the practice of philosophical inquiry, and our students, from harm.
http://opinionator.blogs.(...)zing-with-guns/?_r=0
  maandag 11 april 2016 @ 21:27:03 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161359771
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 14 april 2016 @ 15:01:41 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161424791
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_161430161
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 18 april 2016 @ 11:13:13 #210
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161516762
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 18 april 2016 @ 11:50:48 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161517689
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 11:13 schreef Molurus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat rode stukje is wel het bestaansrecht van FOK!. :D
pi_161539318
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161566545

Porno is een gevaar voor de volksgezondheid! :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161584839

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 20 april 2016 @ 20:55:30 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161584883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:54 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens mijn trouwdag :P
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_161584975
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tevens mijn trouwdag :P
Gefeliciteerd!!! :* w/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 20 april 2016 @ 21:04:19 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161585242
quote:
11s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! :* w/
:* :*
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 20 april 2016 @ 21:12:57 #218
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161585604
420 smoke weed every day 420
pi_161588798
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 21 april 2016 @ 06:30:48 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161594361
Blaze it kijkertje.
  zondag 24 april 2016 @ 19:59:04 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161682428


"Schoolie McSchoolface"

_O- _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 april 2016 @ 20:22:34 #222
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161683334
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 19:59 schreef Molurus het volgende:
[ afbeelding ]

"Schoolie McSchoolface"

_O- _O_

Die derde had ik niet verwacht. Maar zelf zou ik stemmen voor nummer 4, lekker positief.
  maandag 25 april 2016 @ 13:06:22 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161699449
Volgens mij niet echt een schokkend nieuw idee:

quote:
A biochemist has a radical new theory about how life evolved — and he wants to prove it by simulating early Earth

For the past 40 years, David Deamer has been obsessed with membranes.

Specifically, he is fascinated by cell membranes, the fatty envelopes that encase our cells.

They may seem unremarkable, but Deamer, a biochemist at the University of California, Santa Cruz, is convinced that membranes like these sparked the emergence of life.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 25 april 2016 @ 21:17:25 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161712781
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_161716963


In Amsterdam vertrok vandaag Tram 14 voor eerst om 14.14 uur :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 25 april 2016 @ 23:07:02 #226
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161717146
quote:
En het rif wordt direct bedreigd omdat het gebied is verkocht voor olie-exploitatie. ;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 25 april 2016 @ 23:09:04 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161717205
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

En het rif wordt direct bedreigd omdat het gebied is verkocht voor olie-exploitatie. ;(
Hopelijk mag er nu niet geboord worden..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 25 april 2016 @ 23:11:17 #228
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161717264
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 23:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hopelijk mag er nu niet geboord worden..
"Oliemaatschappijen hadden het gebied al verkend en boren op sommige plekken zelfs al naar olie. Het plan is dat dit op meer plekken gaat gebeuren."

Men is al bezig dus. En voordat er een formeel verbod ligt is er vrees ik al veel schade aangericht.

Sowieso opmerkelijk trouwens.. als ze het gebied al hadden verkend moeten ze geweten hebben dat er koraalriffen waren, denk ik?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 25 april 2016 @ 23:57:52 #229
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161718469
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 20:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die derde had ik niet verwacht. Maar zelf zou ik stemmen voor nummer 4, lekker positief.
Robert E. Lee schijnt een zuidelijke generaal te zijn geweest in de Amerikaanse burgeroorlog, en daarom zou de naam wat gevoelig liggen en zoekt men naar een nieuwe naam. De 4e optie is ongetwijfeld een 'stil' protest tegen dat idee. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161718505
En intussen is 95% van het noordelijk deel van Het Groot Barrirerif verbleekt -O-



http://www.volkskrant.nl/(...)ng-klimaat~a4271986/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 26 april 2016 @ 06:56:00 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161720152
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Robert E. Lee schijnt een zuidelijke generaal te zijn geweest in de Amerikaanse burgeroorlog, en daarom zou de naam wat gevoelig liggen en zoekt men naar een nieuwe naam. De 4e optie is ongetwijfeld een 'stil' protest tegen dat idee. :)
Nou, ik vind helemaal mooi. Beter dan een footballer, een vechtsporter en een worstelaar.
pi_161743185
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161766983
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161784019


Een Nederlandse architect en zijn plan om een woestijnstad van zeezout te bouwen

De gemiddelde dystopische toekomst van de wereld heeft al snel iets te maken met moordlustige robots of wereldwijde epidemien. Een minder spectaculair maar zeker niet minder reel scenario is dat van een te droge wereld. De mensheid zal in de komende eeuw namelijk te maken krijgen met een tekort aan schoon drinkwater en tegelijkertijd breiden woestijnen zich in rap tempo uit als gevolg van klimaatverandering. Architectuurstudent Eric Geboers ziet in die twee wereldproblemen een ultieme kans voor zijn The Salt Project, een ambitieus afstudeerproject aan de TU Delft dat zout wil gebruiken als duurzaam bouwmateriaal.



[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 29-04-2016 02:31:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161784520
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:50:32 #237
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161797523
En sinds ergens vorig jaar zijn we de 400 ppm gepasseerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161801059
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:30:31 #239
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161801108
Yep... dat is de wereld van nu helaas.



[ Bericht 29% gewijzigd door Molurus op 29-04-2016 18:25:30 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161803545
Die schermpjes hebben veelal een hogere resolutie dan de schilderijen toch?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:51:41 #241
323401 Kijkertje
met filter
pi_161977337

De kwal is gespot door onderzoekers van NOAA’s Okeanos Explorer-schip. Het dier zwom op een diepte van 3.700 meter bij een zeeberg ten westen van de Mariantentrog. Het gaat mogelijk om een kwal van het geslacht Crossota. Tot op heden zijn er vijf soorten Crossota bekend, namelijk de alba, brunnea, millsae, norvegica en rufobrunnea. Crossota kunnen niet zelf zwemmen, maar drijven van plek naar plek, eigenlijk net zoals plankton.

http://www.scientias.nl/n(...)s-buitenaards-wezen/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:38:55 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162151710
quote:
Are Insects Conscious?

Scientists used to describe insects as not having a central brain. Rather, it was said, independent ganglia controlled different segments of the insect’s body. If this were the case, it would be difficult to imagine how insects could be conscious.

But a recent article in Proceedings of the National Academy of Sciences rejects this model. Macquarie University’s Andrew Barron, a cognitive scientist, and Colin Klein, a philosopher, argue that subjective experience could be more widespread in the animal kingdom – and older, in evolutionary terms – than we realize.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:40:24 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162269197
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 19 mei 2016 @ 18:13:35 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:49:21 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162459520
There’s No Such Thing as Free Will (But we’re better off believing in it anyway)
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:51:33 #246
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162459597
quote:
Trump FTW. Liever dan Hillary Clinton, misschien wel de grootste leugenaar die ooit heeft geleefd.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:05:19 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162459950
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Trump FTW. Liever dan Hillary Clinton, misschien wel de grootste leugenaar die ooit heeft geleefd.
Ik kan niet zeggen dat ik een groot fan ben van Clinton, maar dit kun je toch niet serieus menen?

(Tenzij je de VS het liefst naar de knoppen ziet gaan natuurlijk.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:30:25 #248
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_162465682
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:42:38 #249
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162466130
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:57:11 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162467897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan niet zeggen dat ik een groot fan ben van Clinton, maar dit kun je toch niet serieus menen?

(Tenzij je de VS het liefst naar de knoppen ziet gaan natuurlijk.)
Jawel joh. Met Trump is het in een paar jaar gedaan met dat corrupte politieke volk in de VS. Met Clinton sleept dat nog jaren aan.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:56:06 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162469157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel joh. Met Trump is het in een paar jaar gedaan met dat corrupte politieke volk in de VS. Met Clinton sleept dat nog jaren aan.
Als totale destructie van het politieke systeem in de VS is wat je voor ogen hebt dan is Trump vanzelfsprekend een uitstekende keuze. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:04:51 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162469428
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als totale destructie van het politieke systeem in de VS is wat je voor ogen hebt dan is Trump vanzelfsprekend een uitstekende keuze. :D
Ja, lijkt me een mooi streven toch?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:05:50 #253
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162469458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, lijkt me een mooi streven toch?
Voor iemand die niet in de VS woont wel. :D Ik prijs mijzelf ook gelukkig dat ik daar niet woon.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:07:41 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162469522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor iemand die niet in de VS woont wel. :D Ik prijs mijzelf ook gelukkig dat ik daar niet woon.
Voor de Amerikanen op de lange termijn ook. Daarom kunnen ze dat nu beter in een paar jaar hebben, dan dat ze nog god weet hoe lang aanmodderen met Clinton en zulke figuren.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:09:20 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162469565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor de Amerikanen op de lange termijn ook. Daarom kunnen ze dat nu beter in een paar jaar hebben, dan dat ze nog god weet hoe lang aanmodderen met Clinton en zulke figuren.
Ik zou dan toch voor de zekerheid een paar jaar emigreren en terugkeren als het stof weer is gaan liggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:44:10 #256
323401 Kijkertje
met filter
pi_162470663
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:26:42 #257
323401 Kijkertje
met filter
pi_162471815
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:29:19 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162501847
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162506660
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:20:21 #260
323401 Kijkertje
met filter
pi_162572391
Archaeologists might have just found Aristotle's tomb

Aristotle - the father of modern logic and Plato’s most famed pupil - died way back in 322 BC. Since then, his works have been canonised and taught in classrooms across the world (remember having to read Poetics and Politics? Good times). There’s just one weird problem: we actually have no idea where he was buried.

Needless to say, archaeologists have been searching for Aristotle’s tomb for what seems like forever. After all, he’s been dead for 2,228 years, and there's been no trace - until now. One Greek archaeologist says he might have finally found the long-lost tomb in the ancient village of Stagira.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:24:15 #261
323401 Kijkertje
met filter
pi_162572515
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 1 juni 2016 @ 01:30:16 #262
323401 Kijkertje
met filter
pi_162660402


Wat zien jullie?

[ Bericht 53% gewijzigd door Kijkertje op 01-06-2016 16:14:09 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 1 juni 2016 @ 07:04:31 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162661194
Een vierkant met daarin brick1.png.

Of de allerbeste illusie ooit!
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:10:49 #264
323401 Kijkertje
met filter
pi_162671214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een vierkant met daarin brick1.png.

Of de allerbeste illusie ooit!
Hij staat er weer :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:22:39 #265
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162671458
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hij staat er weer :P
Ik zie hem. :)

(Maar ik verklap lekker niks. :P )
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:26:32 #266
323401 Kijkertje
met filter
pi_162671534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie hem. :)

(Maar ik verklap lekker niks. :P )
Zag je het gelijk? Bij mij duurde het wel even. Het gekke is dat ik het nu niet anders kan zien en me niet kan voorstellen dat iemand het niet ziet, omdat het zo overduidelijk is _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162671703
Duurde ff 10 seconden :D
-
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:35:22 #268
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162671704
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zag je het gelijk? Bij mij duurde het wel even. Het gekke is dat ik het nu niet anders kan zien en me niet kan voorstellen dat iemand het niet ziet, omdat het zo overduidelijk is _O-
Ik had vanochtend de URL gezocht... in eerste instantie zag ik het ook niet. Duurde ongeveer... 10-15 seconden denk ik. Nu kan ik hem ook niet anders meer zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 01-06-2016 17:06:40 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:55:02 #269
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_162737621
Mogguh,

Bij deze wil ik jullie op de hoogte brengen van ons vernieuwde subforum WEB.

Hier kan je alles kwijt wat er maar op het wereldwijde web te vinden is. (Mits FOK! Policy het toelaat! :+ ) Dus van Browser spelletjes tot handige/leuke websites. En van de raarste gifjes tot de mooiste wallpapers. Noem het maar op!

Komt dat zien mensen!

World Wide Web

Tot daar! *O*
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_162757999
Hadden we niet al een PRN-subforum? :P
-
  maandag 6 juni 2016 @ 15:06:36 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162788937
quote:
Rethinking Knowledge in the Internet Age

The internet started out as the Information Highway, the Great Emancipator of knowledge, and as an assured tool for generating a well-informed citizenry. But, over the past 15 years, that optimism has given way to cynicism and fear — we have taught our children that the net is a swamp of lies spun by idiots and true believers, and, worse still, polluted by commercial entities whose sole aim is to have us click to the next ad-riddled page.

Perhaps our attitude to the net has changed because we now see how bad it is for knowledge. Or perhaps the net has so utterly transformed knowledge that we don’t recognize knowledge when we see it.

For philosopher Michael P. Lynch, our fears are warranted — the internet is a wrong turn in the history of knowledge. “Information technology,” Professor Lynch argues in his new book, The Internet of Us, “while expanding our ability to know in one way, is actually impeding our ability to know in other, more complex ways.” He pursues his argument with commendable seriousness, clarity, and attunement to historical context — and yet he misses where knowledge actually lives on the net, focusing instead on just one aspect of the phenomenon of knowledge. He is far from alone in this.

The net in fact exposes problems that have long lurked in our epistemology, problems that come into stark relief when knowledge is freed of paper, and we freely connect with it and through it across all boundaries of time and place. There’s something about how we’ve been thinking about knowledge — something inherent in traditional epistemology — that blinds Lynch and many others to the knowledge-enhancing aspects of what’s happening on the screens in front of us.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 6 juni 2016 @ 17:27:34 #272
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162792530
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:06 schreef Haushofer het volgende:
Hadden we niet al een PRN-subforum? :P
Niet net doen alsof je niet weet dat het KPD heet...
pi_162793074
Vooroordelen :D
Zijn we niet allemaal op een bepaalde manier familie van elkaar?

pi_162793216
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Niet net doen alsof je niet weet dat het KPD heet...
Ik ken alleen KPH :7
-
  maandag 6 juni 2016 @ 19:54:08 #275
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162796489
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ken alleen KPH :7
Keiharde Porno voor Haushofer? A.k.a. c:\?
pi_162796650
c:\ en d:\ :Y
-
  maandag 6 juni 2016 @ 20:00:31 #277
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162796708
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:58 schreef Haushofer het volgende:
c:\ en d:\ :Y
Wat zeg jij als je een meisje mee naar huis neemt? "Do you want to c:\ the d:\?" Zo niet, dan is dat wel een gemiste kans.
pi_162807597
Ik neem geen meisjes meer naar huis sinds ik betrapt ben door m'n vriendin en ze hysterisch ging doen :P
-
  dinsdag 7 juni 2016 @ 19:38:53 #279
323401 Kijkertje
met filter
pi_162823172
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 7 juni 2016 @ 20:02:14 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162823800
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_162823835
  dinsdag 7 juni 2016 @ 20:24:26 #282
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162824481
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 07:58 schreef Haushofer het volgende:
Ik neem geen meisjes meer naar huis sinds ik betrapt ben door m'n vriendin en ze hysterisch ging doen :P
Wat een kutwijf. Ik zou haar doen dumpen.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 20:25:05 #283
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162824501
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:06:31 #284
323401 Kijkertje
met filter
pi_162825762
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162826047
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:40:32 #286
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162852225
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162886145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat een kutwijf. Ik zou haar doen dumpen.
Mwah, goede baan, inkomstenverlies, jeweetz :P
-
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:48:37 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162890792
quote:
Selfishness Is Learned

Many people cheat on taxes—no mystery there. But many people don’t, even if they wouldn’t be caught—now, that’s weird. Or is it? Psychologists are deeply perplexed by human moral behavior, because it often doesn’t seem to make any logical sense. You might think that we should just be grateful for it. But if we could understand these seemingly irrational acts, perhaps we could encourage more of them.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163023617
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163023682
pi_163023917


Peter Koelewijn, haringexpert en voorzitter van het keuringspanel, omschrijft de nieuwe haring als "buitengewoon, de beste kwaliteit sinds jaren". Hij looft vooral het vetpercentage, dat nu al schommelt tussen de 21 en 23 procent. De smaak is volgens de keurmeester daardoor "zilt en romig, echt topharing''. w/ :9~
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 16 juni 2016 @ 20:12:57 #294
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163069227
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 01:31:59 #295
323401 Kijkertje
met filter
pi_163077775
This is probably your only chance to see this super-rare mole above ground


De buidelmol

Naar schatting laat het molletje zich maar n keer in de vijf tot tien jaar aan mensen zien. Het beestje brengt het grootste deel van zijn leven namelijk onder de grond door, in de tamelijk uitgestrekte woestijn in het westen van Australi. Slechts zo heel af en toe komt het molletje bovengronds, meestal na regen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 19 juni 2016 @ 15:15:56 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
  maandag 20 juni 2016 @ 08:59:58 #297
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163155898
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163168690
quote:
Luisteren naar Al-Qaeda omdat ze Luke Skywalker denken te zijn, ok! Goed verhaal, lekker kort ook. _O-
  maandag 20 juni 2016 @ 18:48:50 #299
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163169080
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:30 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Luisteren naar Al-Qaeda omdat ze Luke Skywalker denken te zijn, ok! Goed verhaal, lekker kort ook. _O-
Als je het punt volledig mist dan kan ik me voorstellen dat je daar sarcastisch over doet. ;)

Hint: de gemiddelde Amerikaan / westerling kijkt daar niet intelligenter tegenaan dan de gemiddelde Irakees of Syrier. Dat was het punt. Iedereen denkt "we are the good guys, they are the bad guys", en ze hebben allemaal ongelijk.

Kortom: je bent niet de enige die dat punt mist. En dat is wel een probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163169232
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:48 schreef Molurus het volgende:
Hint: de gemiddelde Amerikaan / westerling kijkt daar niet intelligenter tegenaan dan de gemiddelde Irakees of Syrier.
Syrir 10.gif
pi_163169257
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')