abonnement Unibet Coolblue
pi_157403763
Hier verder.
pi_157403817
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Vreemd, dat zou je niet verwacht bij asielzoekers.

[..]

:')
In de aanname dat dat wel hetzelfde betekent spreekt het CBS haar eigen cijfers die ik eerder linkte tegen namelijk. Ik probeer te ontdekken waar dat verschil in zit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157403870
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

In de aanname dat dat wel hetzelfde betekent spreekt het CBS haar eigen cijfers die ik eerder linkte tegen namelijk.
Welke verschillen zie jij dan?
pi_157403973
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Welke verschillen zie jij dan?
neem bijvoorbeeld Marokkanen. In jouw overzicht staat er 27,4% in de link die ik eerder gaf staat 21,1%. Dat vind ik nogal een verschil.

Het gaat allebei over 2014, dus dat kan het niet zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157404101
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

neem bijvoorbeeld Marokkanen. In jouw overzicht staat er 27,4% in de link die ik eerder gaf staat 21,1%. Dat vind ik nogal een verschil.

Het gaat allebei over 2014, dus dat kan het niet zijn.
De ene gaat in ieder geval over heel 2014, de ander over eind 2014. De rest kan worden verklaard door het verschil tussen enkele en dubbele paspoorthouders.

Mensen van Marokkaanse afkomst met enkel een Nederlands paspoort doen het beduidend beter dan mensen met zowel een Nederlands als Marokkaans of alleen Marokkaans paspoort.
pi_157404328
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De ene gaat in ieder geval over heel 2014, de ander over eind 2014. De rest kan worden verklaard door het verschil tussen enkele en dubbele paspoorthouders.

Mensen van Marokkaanse afkomst met enkel een Nederlands paspoort doen het beduidend beter dan mensen met zowel een Nederlands als Marokkaans of alleen Marokkaans paspoort.
Nu ik er zo eens over nadenk... werkloosheidscijfers gaan uitsluitend over de beroepsbevolking. En dat is altijd een subset van de totale bevolking. Iemand die in de bijstand zit maakt niet noodzakelijk deel uit van de beroepsbevolking. Vaak is dat niet het geval. (Als iemand bijvoorbeeld arbeidsongeschikt is om wat voor reden dan ook. Arbeidsongeschikten worden niet meegerekend in werkloosheidscijfers.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157404355
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu ik er zo eens over nadenk... werkloosheidscijfers gaan uitsluitend over de beroepsbevolking. En dat is altijd een subset van de totale bevolking. Iemand die in de bijstand zit maakt niet noodzakelijk deel uit van de beroepsbevolking. Vaak is dat niet het geval. (Als iemand bijvoorbeeld arbeidsongeschikt is om wat voor reden dan ook.)
Klopt niet, iemand die arbeidsongeschikt is krijgt een arbeidsongeschiktheidsuitkering en daarmee vervalt het recht op een bijstandsuitkering. Iedereen in de bijstand heeft een sollicitatieplicht.
pi_157404610
Hmm.. volgens deze pdf op cbs

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/0/10130501v4art.pdf

is de definie van 'beroepsbevolking' de volgende:

quote:
De nationale definitie van de beroepsbevolking luidt als volgt:
De beroepsbevolking omvat personen die een substantieel aantal uren per week betaald werken of dat daadwerkelijk willen.
Opmerkelijke definitie om twee redenen:

- kennelijk omvat deze groep wel mensen die willen werken maar niet kunnen werken, en niet mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.

- deze definitie lijkt niets te zeggen over of mensen mensen wel of niet arbeidsgeschikt zijn.

Hoe dan ook heeft deze definitie ongetwijfeld een grote invloed op de gegeven werkloosheidspercentages. (Die vermoed ik worden gegeven als percentage van de beroepsbevolking.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157415377
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:29 schreef Molurus het volgende:
Hmm.. volgens deze pdf op cbs

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/0/10130501v4art.pdf

is de definie van 'beroepsbevolking' de volgende:

[..]

Opmerkelijke definitie om twee redenen:

- kennelijk omvat deze groep wel mensen die willen werken maar niet kunnen werken, en niet mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.

- deze definitie lijkt niets te zeggen over of mensen mensen wel of niet arbeidsgeschikt zijn.

Hoe dan ook heeft deze definitie ongetwijfeld een grote invloed op de gegeven werkloosheidspercentages. (Die vermoed ik worden gegeven als percentage van de beroepsbevolking.)
Willen is in deze ook 'moeten' en arbeidsongeschikten 'willen' niet werken.
pi_157417126
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Klopt niet, iemand die arbeidsongeschikt is krijgt een arbeidsongeschiktheidsuitkering en daarmee vervalt het recht op een bijstandsuitkering. Iedereen in de bijstand heeft een sollicitatieplicht.
Zo zou het moeten zijn, maar zo is het niet. Ik heb een bijstandsuitkering, én ik ben volledig arbeidsongeschikt. In de bijstand betekent dat dat ik vrijstelling heb van sollicitatieplicht en tevens vrijstelling van reïntegratietrajecten.

Ooit zat ik in de WAO, maar daar werd ik uit wegbezuinigd 20 jaar geleden (alleen gezonde mensen krijgen kinderen). Eenmaal in de bijstand kreeg ik direct weer een keuring en werd ik wederom 100% arbeidsongeschikt verklaard. Sindsdien zit ik tot mijn 67e in de bijstand. Ik hoef niet eens mijn inschrijving bij het UWV te verlengen, die staat alvast ingevuld tot mijn 67e verjaardag.
pi_157417573
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zo zou het moeten zijn, maar zo is het niet. Ik heb een bijstandsuitkering, én ik ben volledig arbeidsongeschikt. In de bijstand betekent dat dat ik vrijstelling heb van sollicitatieplicht en tevens vrijstelling van reïntegratietrajecten.

Ooit zat ik in de WAO, maar daar werd ik uit wegbezuinigd 20 jaar geleden (alleen gezonde mensen krijgen kinderen). Eenmaal in de bijstand kreeg ik direct weer een keuring en werd ik wederom 100% arbeidsongeschikt verklaard. Sindsdien zit ik tot mijn 67e in de bijstand. Ik hoef niet eens mijn inschrijving bij het UWV te verlengen, die staat alvast ingevuld tot mijn 67e verjaardag.
Opmerkelijk en vervelend voor je. Volgens mij is een arbeidsongeschiktheidsuitkering hoger dan een bijstandsuitkering. Vreemd dat je daar dan geen recht op hebt, maar ik weet er verder te weinig vanaf.
pi_157417613
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:51 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Opmerkelijk en vervelend voor je. Volgens mij is een arbeidsongeschiktheidsuitkering hoger dan een bijstandsuitkering. Vreemd dat je daar dan geen recht op hebt, maar ik weet er verder te weinig vanaf.
Dat klopt, financieel ging ik er enorm op achteruit. Maar wat veel vervelender is, is dat je ook veel minder rechten hebt in de bijstand. Bijvoorbeeld als het gaat om de duur van je vakantie, of wat je aan vermogen mag bezitten.

Ik ben echt de enige niet die dit is overkomen, met mij zijn er velen.
pi_157417667
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat klopt, financieel ging ik er enorm op achteruit. Maar wat veel vervelender is, is dat je ook veel minder rechten hebt in de bijstand. Bijvoorbeeld als het gaat om de duur van je vakantie, of wat je aan vermogen mag bezitten.

Ik ben echt de enige niet die dit is overkomen, met mij zijn er velen.
Ben je als eens bij het Juridisch Loket langs geweest? Daar kun je gratis advies krijgen.
pi_157417727
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ben je als eens bij het Juridisch Loket langs geweest? Daar kun je gratis advies krijgen.
Ja, maar eenmaal in de bijstand is er geen weg meer terug.
pi_157424769
Elsevier twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:09:13 Duitsland nadert zijn limiet in de migratiecrisis, vindt Wolfgang Schäuble: https://t.co/QCddOladzp https://t.co/UEMr9GAwUr reageer retweet
pi_157424834
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Elsevier twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:09:13 Duitsland nadert zijn limiet in de migratiecrisis, vindt Wolfgang Schäuble: https://t.co/QCddOladzp https://t.co/UEMr9GAwUr reageer retweet
En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- . En die gaan echt niet naar Letland, Litouwen of Roemenië.

Die Merkel gaat genadeloos op haar bek straks.
pi_157425008
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- . En die gaan echt niet naar Letland, Litouwen of Roemenië.

Die Merkel gaat genadeloos op haar bek straks.
Dan sluit Duitsland de grenzen rara waar ze dan heenkomen?
pi_157426325
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- .
Jij verwacht dat het totale aantal vluchtelingen dat volgend jaar naar Europa komt gaat vertienvoudigen? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157428322
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:29 schreef Molurus het volgende:

Jij verwacht dat het totale aantal vluchtelingen dat volgend jaar naar Europa komt gaat vertienvoudigen? :?
Het aantal "vluchtelingen" voor volgend jaar is natuurlijk onvoorspelbaar, maar dit jaar krijgt Duitsland er ongeveer 1 miljoen en de rest van de EU schat ik op 500.000 ?
Dus een vertienvoudiging zou 15 miljoen zijn, maar Confettie schreef miljoenen. Dat zijn er dus minimaal 2 miljoen. Op zich lijkt mij dat niet onmogelijk en onder de trend liggen zoals die zich nu aftekent. Maar zoals ik al zei het is uitermate onzeker, het zouden er idd 10 miljoen kunnen zijn of misschien maar enige 100.000den.
Alles hangt ervan af welke maatregelen de EU neemt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157428600
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het aantal "vluchtelingen" voor volgend jaar is natuurlijk onvoorspelbaar, maar dit jaar krijgt Duitsland er ongeveer 1 miljoen en de rest van de EU schat ik op 500.000 ?
Waar haal je deze cijfers precies vandaan?

Als ik afga op de cijfers hier dan kom ik nog niet aan een miljoen voor heel Europa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_the_Syrian_Civil_War

En dan is "1 miljoen" wel ver naar boven afgerond.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157429285
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- . En die gaan echt niet naar Letland, Litouwen of Roemenië.

Die Merkel gaat genadeloos op haar bek straks.
dat is ze al lang gegaan. Het is onvoorstelbaar dat ze er nog steeds zit. Ze denkt even in haar eentje het europees beleid te bepalen?
There are only 151 Pokémon.
pi_157435050
tv2newsdk twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:26:48 Nye tal: 11.000 flygtninge til Danmark på en uge https://t.co/tRNpH8VPJA reageer retweet
11.000 migranten zijn er in een week bijgekomen in Denemarken
  maandag 9 november 2015 @ 21:33:38 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_157435171
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
tv2newsdk twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:26:48 Nye tal: 11.000 flygtninge til Danmark på en uge https://t.co/tRNpH8VPJA reageer retweet
11.000 migranten zijn er in een week bijgekomen in Denemarken
Dat zal ze leren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_157435235
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
tv2newsdk twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:26:48 Nye tal: 11.000 flygtninge til Danmark på en uge https://t.co/tRNpH8VPJA reageer retweet
11.000 migranten zijn er in een week bijgekomen in Denemarken
Die zullen wel doorreizen naar Zweden zoals velen. Totdat Zweden ook zegt tot hier en niet verder.

We gaan meer steeds toe naar een situatie waarbij het ieder voor zich is. Hopelijk is de regering hier voorbereid maar dat zal wel niet.
pi_157435244
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2015 21:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zal ze leren.
Ach de meeste reizen toch door naar Zweden

FRANCE24 twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:31:55 16 French police hurt in clash with Calais migrants https://t.co/f1uxnfeu5e https://t.co/narRYFvDYq reageer retweet
pi_157441579

Duurt net geen twintig minuten. Interessante video. Even niet op de "chargerende" titel letten.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157441601
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar haal je deze cijfers precies vandaan?

Cijfers zijn gewoon openbaar, en na te lezen op de site van de BAMF Duitsland. (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge)
http://www.bamf.de/Shared(...)atistik-oktober.html

Von Januar bis Oktober 2015 wurden im EASY-System 758.473 Zugänge von Asylsuchenden registriert.

Insgesamt halten sich nach Schätzungen des Bundesamts für Migration und Flüchtlinge (BAMF) von Ende September rund 290.000 nicht registrierte Flüchtlinge in Deutschland auf.


758.473 + 290.000 + 10.000 per dag die nu binnenkomen, dus nog zo'n 500.000 erbij. De voorspelde 1,5 miljoen dit jaar dus.
In Duitsland gaat men daarbij nog uit van gemiddeld 5 familieleden die nakomen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_157442349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 02:41 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Cijfers zijn gewoon openbaar, en na te lezen op de site van de BAMF Duitsland. (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge)
http://www.bamf.de/Shared(...)atistik-oktober.html

Von Januar bis Oktober 2015 wurden im EASY-System 758.473 Zugänge von Asylsuchenden registriert.

Insgesamt halten sich nach Schätzungen des Bundesamts für Migration und Flüchtlinge (BAMF) von Ende September rund 290.000 nicht registrierte Flüchtlinge in Deutschland auf.


758.473 + 290.000 + 10.000 per dag die nu binnenkomen, dus nog zo'n 500.000 erbij. De voorspelde 1,5 miljoen dit jaar dus.
In Duitsland gaat men daarbij nog uit van gemiddeld 5 familieleden die nakomen.
Dit is alleen voor Duitsland, voor de hele EU is dat dus nog veel meer, ik schatte de migranten naar EU exclusief Duitsland op een half miljoen, dan gaat het dus dit jaar om 2 miljoen migranten naar de EU en wrs. is dit een conservatieve schatting :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 10 november 2015 @ 09:10:17 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157442654
Hoeveel asielzoekers had NL eigenlijk vorige week? Dat wordt toch telkens op maandag gemeld, maar blijft angstvallig stil deze keer. Zal wel geen goed teken zijn.
pi_157443929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel asielzoekers had NL eigenlijk vorige week? Dat wordt toch telkens op maandag gemeld, maar blijft angstvallig stil deze keer. Zal wel geen goed teken zijn.
Ik meen dat er afgelopen week 1800 tot 2000 economische gelukzoekers Nederland zijn binnengekomen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 10:47:37 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157443975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik meen dat er afgelopen week 1800 tot 2000 economische gelukzoekers asielzoekers Nederland zijn binnengekomen.
Verbeterd. Het is nog te vroeg voor een kwalificatie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157444068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verbeterd. Het is nog te vroeg voor een kwalificatie.
Nee, het zijn economische gelukzoekers. Als je opgevangen bent in een veilig gebied en je besluit uit economische motieven de oversteek te maken dan ben je gewoon een economische gelukzoeker. Maar zeker géén vluchteling. Dat is echt een misplaatste term die op zeer grote schaal politiek wordt misbruikt.

Zoals ik al een keer eerder heb opschreven, de term economische gelukzoeker beschouw ik niet als een scheldwoord maar als een betere aanduiding. Macedonië is ook hartstikke veilig. Toch willen ze allemaal naar Zweden, Duitsland en Nederland omdat dit de meest welvarende landen zijn. Dan is economie in plaats van veiligheid het werkelijke motief. Niks mis mee om dat als zodanig te blijven benoemen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:12:33 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157444324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, het zijn economische gelukzoekers. Als je opgevangen bent in een veilig gebied en je besluit uit economische motieven de oversteek te maken dan ben je gewoon een economische gelukzoeker. Maar zeker géén vluchteling. Dat is echt een misplaatste term die op zeer grote schaal politiek wordt misbruikt.

Zoals ik al een keer eerder heb opschreven, de term economische gelukzoeker beschouw ik niet als een scheldwoord maar als een betere aanduiding. Macedonië is ook hartstikke veilig. Toch willen ze allemaal naar Zweden, Duitsland en Nederland omdat dit de meest welvarende landen zijn. Dan is economie in plaats van veiligheid het werkelijke motief. Niks mis mee om dat als zodanig te blijven benoemen.
De mensen die bijvoorbeeld uit Turkije vertrokken deden dit ook omdat het eten en het water in de kampen op was. Dit zijn echter volgens jouw definitie ook economische gelukszoekers.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157444372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De mensen die bijvoorbeeld uit Turkije vertrokken deden dit ook omdat het eten en het water in de kampen op was. Dit zijn echter volgens jouw definitie ook economische gelukszoekers.
Nog geen 20% van de Syriërs zit in de opvangkampen in Turkije en verder zijn het leugens dat het eten helemaal op was. Dat is en was nooit de directe aanleiding om te vertrekken.
pi_157444564
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De mensen die bijvoorbeeld uit Turkije vertrokken deden dit ook omdat het eten en het water in de kampen op was. Dit zijn echter volgens jouw definitie ook economische gelukszoekers.
Dat zijn linkse sprookjesverhalen om zo de goodwill van de stroom van economische gelukzoekers te rechtvaardigen. Oorlogsjournalist Karstens heeft samen de oversteek gemaakt van Turkije naar Griekenland en de groep waarmee hij meeging zat gewoon in een hotel. Sterker nog, voordat ze gingen werd er door dit gezelschap nog gewoon gezwommen in het plaatselijke zwembad. Ook zitten ze niet allemaal in erbarmelijke tenten, maar vele wonen gewoon in huizen en kamers in landen als Turkije en Libanon. Tuurlijk zullen er misstanden zijn, maar het gros maakt de oversteek uit economisch motief. Turkije legt hun geen haarbreed in de weg en mensensmokkelaars kunnen gewoon hun gang gaan. Kinderen worden bewust meegenomen omdat dit de kans op betere voorzieningen groter maakt. Dat is het werkelijke verhaal. Maar dat scoort politiek natuurlijk niet lekker dus blijft men vasthouden aan de term vluchteling.
pi_157444628
Niveautje friet - patat dit. Zo ongeveer de 432e herhaling van zetten deze discussie. Dat jullie nog de moeite nemen :')
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:32:49 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157444701
Het Rode Kruis en Artsen zonder grenzen liegen?

Ok, man.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157447091
quote:
Leraren schrikken van verharding asieldebat op school

Het debat over vluchtelingen leidt op scholen tot verharding van het debat. Leerlingen schrijven in werkstukken doodleuk dat buitenlanders banen inpikken en dat het land vol is. Leraren schrikken daarvan, zegt Rob Hommen van de Algemene Onderwijsbond.

Uit gesprekken die onderwijsbond AOb had georganiseerd over radicalisering op scholen, bleek dat leraren schrokken van rechtsextremistische uitspraken van leerlingen. "Het ergste voorbeeld dat ik hoorde was 'buitenlanders moeten het land uit, ze nemen onze banen en huizen in'", zegt Hommen. "Dat werd in een werkstuk ingeleverd bij een docent van allochtone afkomst."

Vrijheid van meningsuiting
Dat soort uitlatingen kunnen niet door de beugel, vindt Hommen. "Daarover moeten leraren met leerlingen in gesprek gaan", zegt hij. "Iedereen mag zeggen wat hij vindt, maar beargumenteer dat dan ook."

Zo'n gesprek aangaan is voor de ene docent makkelijker dan voor de andere, zegt Hommen. "De docenten hebben er het meeste moeite mee als leerlingen stellingen innemen die tegen de waarden en normen van de leraar indruisen. Dan vinden ze het moeilijk om professioneel te blijven en er geen waardeoordeel aan te hangen."

Leerlingen die zich afzetten tegen vluchtelingen, zijn vaak bang voor het onbekende, is de ervaring van Hommen. "Op het moment dat kinderen van vluchtelingen op school integreren, dan merk je dat als leerlingen elkaar leren kennen, elkaar ook eerder accepteren. Dan worden de leerlingen gematigder en is er meer respect voor elkaar."

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)asieldebat-op-school
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:04:43 #39
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157447853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 02:21 schreef Eufonie het volgende:

Duurt net geen twintig minuten. Interessante video. Even niet op de "chargerende" titel letten.
De "Chargerende titel" is echt het kleinste probleem met deze "interessante video" :')





pi_157448077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het land is vol= een van de dichtstbevolkte landen in Europa.
Vluchtelingen pikken onze huizen in= is en blijft een feit dat al die Vluchtelingen huizen bezetten waar wij al jaren op wachten.

Natuurlijk zijn mensen wat genuanceerder als ze een asielzoeker in hun gezicht geduwd krijgen maar dan nog blijven die argumenten onweerlegbaar.
pi_157450098
quote:
Raalte wil bijna duizend vluchtelingen opnemen

Het college van B&W van Raalte heeft ingestemd met het opnemen van bijna duizend vluchtelingen. Dit maakt de gemeente dinsdag bekend. Er is, in overleg met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), een bedrijventerrein aangewezen waarop een nieuw te realiseren asielzoekerscentrum moet worden gebouwd.

Wel moet de gemeenteraad van Raalte nog instemmen met het plan. Het voorstel van het college van B&W is om maximaal 950 mensen op te vangen in een nog te realiseren azc. Volgens een woordvoerder zal de capaciteit van het azc dan ook 950 bedden behelzen, waar asielzoekers maximaal vijf jaar kunnen blijven.

De burgemeester van Raalte, Martijn Dadema, laat via een persbericht weten dat mensen in nood op de betrokkenheid van Raalte kunnen rekenen. 'Wij hebben als gemeente onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om actief bij te dragen aan een oplossing voor deze urgente situatie', aldus de burgemeester.

Omwonenden geïnformeerd

Dinsdag, direct na de bekendmaking van het nieuws, zijn omwonenden en omliggende bedrijven geïnformeerd. Hoe zij op het nieuws reageerden, weet een woordvoerder van de gemeente Raalte nog niet te vertellen. Eveneens durft hij geen voorspelling te doen over de beslissing van de gemeenteraad.

Op 25 november komt er een zogeheten 'raadspleinsessie', waarin de gemeenteraad het voorstel inhoudelijk bespreekt en ook bewoners van Raalte hun zegje kunnen doen. Op 7 december, tijdens de raadsvergadering, wordt een definitief besluit genomen.

Vanwege de grote toestroom van vluchtelingen naar Nederland is het COA op zoek naar tijdelijke opvanglocaties. Daarvoor is ook de gemeente Raalte benaderd. Beschikbare gebouwen waren er niet, dus vroeg het COA de gemeente om een locatie aan te wijzen voor een nieuw te bouwen azc. Dat werd een industrieterrein.

http://www.volkskrant.nl/(...)en-opnemen~a4183145/
pi_157450328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat zijn linkse sprookjesverhalen om zo de goodwill van de stroom van economische gelukzoekers te rechtvaardigen. Oorlogsjournalist Karstens heeft samen de oversteek gemaakt van Turkije naar Griekenland en de groep waarmee hij meeging zat gewoon in een hotel. Sterker nog, voordat ze gingen werd er door dit gezelschap nog gewoon gezwommen in het plaatselijke zwembad. Ook zitten ze niet allemaal in erbarmelijke tenten, maar vele wonen gewoon in huizen en kamers in landen als Turkije en Libanon. Tuurlijk zullen er misstanden zijn, maar het gros maakt de oversteek uit economisch motief. Turkije legt hun geen haarbreed in de weg en mensensmokkelaars kunnen gewoon hun gang gaan. Kinderen worden bewust meegenomen omdat dit de kans op betere voorzieningen groter maakt. Dat is het werkelijke verhaal. Maar dat scoort politiek natuurlijk niet lekker dus blijft men vasthouden aan de term vluchteling.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_157450792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het land is vol= een van de dichtstbevolkte landen in Europa.
Vluchtelingen pikken onze huizen in= is en blijft een feit dat al die Vluchtelingen huizen bezetten waar wij al jaren op wachten.

Natuurlijk zijn mensen wat genuanceerder als ze een asielzoeker in hun gezicht geduwd krijgen maar dan nog blijven die argumenten onweerlegbaar.
Als je accepteert dat je 8 jaar op een wachtlijst komt te staan voor een huis ben je gewoon een slappe zak. Het huizenbeleid is de verantwoordelijkheid van de overheid, niet van de vluchtelingen.
pi_157451052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:04 schreef watisdezen het volgende:

[..]

De "Chargerende titel" is echt het kleinste probleem met deze "interessante video" :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jezus, ik wist geeneens meer dat ik dit gepost had, zullen de pintjes wel geweest zijn.

Bij deze distantieer ik mijzelf even : 3
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:56:58 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157451216
Intussen lees ik dat Slovenië hekken gaat bouwen langs de grens met Kroatië en schakelt Zweden het leger in om de asielzoekerscrisis in goede banen te leiden.

Maar verder is er niks aan de hand.
pi_157451403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor zwakzinnig plan, als je dan toch van plan bent om een azc te bouwen dan is een industrie terrein misschien niet de meest geschikte plek
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:20:53 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157451648
Duitsland stuurt ze nu toch maar netjes terug

quote:
Duitsland stuurt Syrische asielzoekers weer terug naar landen waar zij de EU zijn binnengereisd, zoals dat hoort volgens het akkoord van Dublin.
Sinds augustus gold vanwege de grote toestroom voor de Syriërs tijdelijk een uitzondering op die regel, maar die blijkt eind vorige maand te zijn ingetrokken.

Duitsland stuurt Syriërs en alle andere ontheemden weer terug naar alle EU landen, behalve Griekenland, zo maakte het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken dinsdag bekend.

Of er veel kunnen worden teruggestuurd valt te betwijfelen. Er zijn namelijk maar weinig vluchtelingen die zich bij binnenkomst in de EU in een ander land hebben laten registreren. Bovendien komen veruit de meeste vluchtelingen in eerste instantie via Griekenland de EU binnen.
Of niet je grens over laten komen.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:24:19 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157451712
quote:
En dit hebben ze ook even gecommuniceerd met de rest van de EU?

Geen wonder dat Nederland er de laatste 2 weken weer meer krijgt als dit echt zo is.
pi_157451730
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:20 schreef deedeetee het volgende:
Duitsland stuurt ze nu toch maar netjes terug

[..]

Of niet je grens over laten komen.....
Ze schafft het dus duidelijk niet, en dit leidt dan Europa...
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:31:18 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157451825
Er komt gaat vast ook nog iets aan de grens van de EU gedaan worden. Logisch toch, deze stormloop is niet bij te benen. Dat kunnen we niet en volgens mij willen de meeste mensen dit ook allang niet (meer).
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')