abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6889331
Deze Fok!ker wel namelijk! Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de GR20?, tips voor wat betreft de beste clubs in de buurt van Calvi? Zelf vind ik La Camargue wel errug bon.
Fortes Fortuna Adjuvat
  dinsdag 19 november 2002 @ 18:35:05 #2
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_6889700
Ik ben er nog nooit geweest.
En kan je dr dus helaas nixzzz over vertellen.
Maare vertel maar hoe het je beviel....
Kan ik me ook een beetje een indruk vormen
A closed mind is a good thing to lose.
  dinsdag 19 november 2002 @ 18:47:25 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6889956
Ik ga liever een eilandje lager... ben ik tenminste bij m'n familie
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6890174
Er zijn een paar topics over Corsica, die hebben echter 2 of 0 posts. Niet zoveel fokkers zijn daar geweest denk ik.
Dit is eigenlijk een dubbeltopic, maar om Corsica een nieuwe kans te geven, laat ik het nog even open.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6892835
Hoor van veel mensen dat het een prachtig eiland is, zal ook best zo zijn. Maar mij lijkt het er saai?!!?
  dinsdag 19 november 2002 @ 20:44:36 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6893237
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:26 schreef Golfen het volgende:
Hoor van veel mensen dat het een prachtig eiland is, zal ook best zo zijn. Maar mij lijkt het er saai?!!?
Als je een beetje van natuur en bergbeklimmen houdt, schijnt het erg mooi te zijn. Ik ben zelf nooit verder gekomen dan het vliegveld van Calvi. Er zitten wel verdomd veel Nederlanders in het hoogseizoen.
pi_6901635
Corsica is saai als je Ibiza of Kos oid leuk vind. Corsica staat niet compleet volgebouwd met discotheken, maar er zijn wel een paar hele mooie. Verder is het wel handig als je van bergbeklimmen houd, want ongeveer het hele eiland bestaat uit bergen. Het klimaat is er echt fantastisch, ik heb er nog maar zelden een druppel regen gezien 's zomers, en altijd 30 graden. En in de buurt van Calvi zie ik trouwens erg weinig Hollandaises over het algemeen, niet te vergelijken met andere bekende Franse en Spaanse regio's. En het eten is natuurlijk fantastisch op Corsica. En de wijn!!
Fortes Fortuna Adjuvat
pi_6901831
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 18:17 schreef Nimrod54 het volgende:
Deze Fok!ker wel namelijk! Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de GR20?, tips voor wat betreft de beste clubs in de buurt van Calvi? Zelf vind ik La Camargue wel errug bon.
Ik heb een groot deel van de GR20 gelopen, erg mooi, maar ook erg warm .... poeh poeh
pi_6901840
quote:
Op woensdag 20 november 2002 10:35 schreef Nimrod54 het volgende:
Corsica is saai als je Ibiza of Kos oid leuk vind. Corsica staat niet compleet volgebouwd met discotheken, maar er zijn wel een paar hele mooie. Verder is het wel handig als je van bergbeklimmen houd, want ongeveer het hele eiland bestaat uit bergen. Het klimaat is er echt fantastisch, ik heb er nog maar zelden een druppel regen gezien 's zomers, en altijd 30 graden. En in de buurt van Calvi zie ik trouwens erg weinig Hollandaises over het algemeen, niet te vergelijken met andere bekende Franse en Spaanse regio's. En het eten is natuurlijk fantastisch op Corsica. En de wijn!!
Ik vertoef de hele zomer altijd aan de cote d'azur. En Ibiza lijkt me werkelijk helemaal niets. Toch lijkt het me een te klein eiland, waar ik me snel zou gaan vervelen. Ik houd trouwens ook niet van één en al berg. Een zomers klimaat ben ik wel verslaafd aan, evenals een goed diner met een lekker glas wijn, maar dat vind ik ook in zuid Frankrijk.
pi_6901949
quote:
Op woensdag 20 november 2002 10:50 schreef paricos het volgende:

[..]

Ik heb een groot deel van de GR20 gelopen, erg mooi, maar ook erg warm .... poeh poeh

Is het voor een onervaren hiker te doen om een stukje GR20 te lopen?
Ik houd van buitenzijn en sporten, maar lange wandelingen heb ik eigenlijk nog maar zelden gedaan. [wel veel gefietst]
Ik overweeg naar Corsica te gaan volgend jaar en wil eigenlijk vanalles wat doen: wandeltochtjes, beetje snorkelen, beetje natuur, beetje strand, dagje fiets huren... Ik vraag me af of corsica dan een goede keuze is.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_6901996
quote:
That does it, Corsica here I come .

Dit klinkt echt ideaal.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_6902066
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:02 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Is het voor een onervaren hiker te doen om een stukje GR20 te lopen?
Ik houd van buitenzijn en sporten, maar lange wandelingen heb ik eigenlijk nog maar zelden gedaan. [wel veel gefietst]
Ik overweeg naar Corsica te gaan volgend jaar en wil eigenlijk vanalles wat doen: wandeltochtjes, beetje snorkelen, beetje natuur, beetje strand, dagje fiets huren... Ik vraag me af of corsica dan een goede keuze is.

Het was wel veel stijgen en afdalen (tot 1000m per dag), maar niet overdreven zwaar (als je een conditie hebt die beter is dan een natte krant). Je moet iig over goed (ingelopen) schoeisel beschikken ........... met wat je verder wilt kom je op Corsica wel aan je trekken. Btw, ik vond Ajaccio/Bastia ook leuk om rond te struinen.
pi_6904666
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:06 schreef Ripley het volgende:

[..]

That does it, Corsica here I come .

Dit klinkt echt ideaal.

Het IS ook ideaal! Alleen moet je het niet tegen iedereen zeggen, want dan zit er binnen twee, drie jaar een Nederlandse snackbar in Calvi

Ik ga er altijd heen met drie studievrienden, de ouders van 1 van hen hebben een huis aan het strand tussen Calvi en Ile Rouge, bbq-en aan de middelandse zee tot 12 uur 's nachts, daarna eventueel club in en net op tijd thuis om met zonsopgang nog even een stukje in zee te drijven.... Wat doe ik nog hier!?!?

[Dit bericht is gewijzigd door Nimrod54 op 20-11-2002 14:43]

Fortes Fortuna Adjuvat
pi_6904833
De GR (Grande Randonnée) 20 loopt over vrijwel het hele eiland. Je kan kiezen om de hele route aan 1 stuk te lopen ('s nachts slapen in refuges, hutjes waar eenvoudig voer te krijgen is en zo) of je kunt steeds een mooi stuk uitkiezen en daar 's ochtends (vroeg) heen rijden en een dagtocht maken. Kan allemaal. Beginners zou ik zeker aanraden eerst een paar "makkelijke" dagtochten te maken, met een temperatuur van 30-35 graden is het meestal iets zwaarder dan je zou denken..... Oh ja, twee liter water p/p meenemen, minimaal!
Fortes Fortuna Adjuvat
pi_6905278
Even een paar fotootjes van Monte Cintu dan, een van de leukste stukken, maar niet echt voor beginners.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimrod54 op 20-11-2002 14:49]

Fortes Fortuna Adjuvat
  woensdag 20 november 2002 @ 14:23:32 #16
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6905305
Mooie Tripod logo's
pi_6905772
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:23 schreef MSXUser het volgende:
Mooie Tripod logo's
Weg met die logo's
Fortes Fortuna Adjuvat
pi_8776219
Zijn er ook goede mogelijkheden om te bodyboarden daar ennuh, is er naast vis ook ander betaalbaar voedsel?
pi_11050493
Ja, komt u maar. Ik (we) zit te twijfelen tussen Portugal en Corsica. Wat is er zo leuk aan Corsica, is het duur, wat is er te doen, wat zijn de leuke streken om te 'zitten', etc?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11051424
Kun je leuk fietsen op Corsica?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11051560
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 09:30 schreef Jarno het volgende:
Kun je leuk fietsen op Corsica?
quote:
Verder is het wel handig als je van bergbeklimmen houd, want ongeveer het hele eiland bestaat uit bergen.
Ik ga dus ook misschien. Zijn er echt zo veel bergen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11051715
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 09:37 schreef YPPY het volgende:
Zijn er echt zo veel bergen?
Duh!

Anyway, Corsica is zeker wel mooi, al geef ik zelf de voorkeur aan het eilandje wat een stukje verderop ligt...

pi_11078549
Wij overwegen om hierheen te gaan. Waarom? Als ik de boekjes lees die erover zijn, en iop internet kijk (Zie bv http://www.corsica.net ) heb je daar alles. mooi weer, bossen, zee, stranden, ebrgfen, meren, dorpjes, stadjes, havens.....En toch twijffel ik. We hebben een baby van 10 maanden waar we dan mee voor 't eerst"ver"weg gaan. Ik ben misschien een beetje bang voor de warmte (voor haar dan). Of temperatuurswisselingen met airco.
Ohja, een auto is geen overbodige luxe daar, als je het eiland wilt zien!
pi_18282153
Zijn er deze zomer mensen op Corsica geweest of gaan er mensen naartoe deze zomer?
Corsica staat bovenaan mijn lijst in ieder geval (-> GR 20) maar ik zou graag wat meer info hebben over het eiland en de verblijven op zich.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  zaterdag 19 juni 2004 @ 16:03:35 #25
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_20017753
Ik ga over 3 weken , bij de anwb al een boekje gehaald en via 't Frans verkeersbureau wat besteld. Ben ook nog wat aan het rondkijken welke mooie natuurwonderen er met de auto redelijk bereikbaar zijn (dwz niet eerst een paar uur moeten lopen voordat je bij het mooiste gedeelte bent..) weet iemand daar toevallig meer over?
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')