quote:Als je een beetje van natuur en bergbeklimmen houdt, schijnt het erg mooi te zijn. Ik ben zelf nooit verder gekomen dan het vliegveld van Calvi. Er zitten wel verdomd veel Nederlanders in het hoogseizoen.
Op dinsdag 19 november 2002 20:26 schreef Golfen het volgende:
Hoor van veel mensen dat het een prachtig eiland is, zal ook best zo zijn. Maar mij lijkt het er saai?!!?
quote:Ik heb een groot deel van de GR20 gelopen, erg mooi, maar ook erg warm .... poeh poeh
Op dinsdag 19 november 2002 18:17 schreef Nimrod54 het volgende:
Deze Fok!ker wel namelijk! Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de GR20?, tips voor wat betreft de beste clubs in de buurt van Calvi? Zelf vind ik La Camargue wel errug bon.
quote:Ik vertoef de hele zomer altijd aan de cote d'azur. En Ibiza lijkt me werkelijk helemaal niets. Toch lijkt het me een te klein eiland, waar ik me snel zou gaan vervelen. Ik houd trouwens ook niet van één en al berg. Een zomers klimaat ben ik wel verslaafd aan, evenals een goed diner met een lekker glas wijn, maar dat vind ik ook in zuid Frankrijk.
Op woensdag 20 november 2002 10:35 schreef Nimrod54 het volgende:
Corsica is saai als je Ibiza of Kos oid leuk vind. Corsica staat niet compleet volgebouwd met discotheken, maar er zijn wel een paar hele mooie. Verder is het wel handig als je van bergbeklimmen houd, want ongeveer het hele eiland bestaat uit bergen. Het klimaat is er echt fantastisch, ik heb er nog maar zelden een druppel regen gezien 's zomers, en altijd 30 graden. En in de buurt van Calvi zie ik trouwens erg weinig Hollandaises over het algemeen, niet te vergelijken met andere bekende Franse en Spaanse regio's. En het eten is natuurlijk fantastisch op Corsica. En de wijn!!
quote:Is het voor een onervaren hiker te doen om een stukje GR20 te lopen?
Op woensdag 20 november 2002 10:50 schreef paricos het volgende:[..]
Ik heb een groot deel van de GR20 gelopen, erg mooi, maar ook erg warm .... poeh poeh
quote:That does it, Corsica here I come
Corsica is saai als je Ibiza of Kos oid leuk vind. Corsica staat niet compleet volgebouwd met discotheken, maar er zijn wel een paar hele mooie. Verder is het wel handig als je van bergbeklimmen houd, want ongeveer het hele eiland bestaat uit bergen. Het klimaat is er echt fantastisch, ik heb er nog maar zelden een druppel regen gezien 's zomers, en altijd 30 graden. En in de buurt van Calvi zie ik trouwens erg weinig Hollandaises over het algemeen, niet te vergelijken met andere bekende Franse en Spaanse regio's. En het eten is natuurlijk fantastisch op Corsica. En de wijn!!
Dit klinkt echt ideaal.
quote:Het was wel veel stijgen en afdalen (tot 1000m per dag), maar niet overdreven zwaar (als je een conditie hebt die beter is dan een natte krant). Je moet iig over goed (ingelopen) schoeisel beschikken ........... met wat je verder wilt kom je op Corsica wel aan je trekken. Btw, ik vond Ajaccio/Bastia ook leuk om rond te struinen.
Op woensdag 20 november 2002 11:02 schreef zwijntje het volgende:[..]
Is het voor een onervaren hiker te doen om een stukje GR20 te lopen?
Ik houd van buitenzijn en sporten, maar lange wandelingen heb ik eigenlijk nog maar zelden gedaan. [wel veel gefietst]
Ik overweeg naar Corsica te gaan volgend jaar en wil eigenlijk vanalles wat doen: wandeltochtjes, beetje snorkelen, beetje natuur, beetje strand, dagje fiets huren... Ik vraag me af of corsica dan een goede keuze is.
quote:Het IS ook ideaal! Alleen moet je het niet tegen iedereen zeggen, want dan zit er binnen twee, drie jaar een Nederlandse snackbar in Calvi
Op woensdag 20 november 2002 11:06 schreef Ripley het volgende:[..]
That does it, Corsica here I come
.
Dit klinkt echt ideaal.
Ik ga er altijd heen met drie studievrienden, de ouders van 1 van hen hebben een huis aan het strand tussen Calvi en Ile Rouge, bbq-en aan de middelandse zee tot 12 uur 's nachts, daarna eventueel club in en net op tijd thuis om met zonsopgang nog even een stukje in zee te drijven.... Wat doe ik nog hier!?!?
[Dit bericht is gewijzigd door Nimrod54 op 20-11-2002 14:43]
[Dit bericht is gewijzigd door Nimrod54 op 20-11-2002 14:49]
quote:Weg met die logo's
Op woensdag 20 november 2002 14:23 schreef MSXUser het volgende:
Mooie Tripod logo's
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 09:30 schreef Jarno het volgende:
Kun je leuk fietsen op Corsica?
quote:Ik ga dus ook misschien. Zijn er echt zo veel bergen?
Verder is het wel handig als je van bergbeklimmen houd, want ongeveer het hele eiland bestaat uit bergen.
quote:Duh!
Op donderdag 12 juni 2003 09:37 schreef YPPY het volgende:
Zijn er echt zo veel bergen?
Anyway, Corsica is zeker wel mooi, al geef ik zelf de voorkeur aan het eilandje wat een stukje verderop ligt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |