abonnementen ibood.com bol.com
  zondag 16 april 2017 @ 09:47:54 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_170254271
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar is sowieso geen enkele aanwijzing voor.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar als ik als land grotendeels afhankelijk ben van de olieproductie zal ik me toch ernstig zorgen maken. Dan zou ik dit toch zeker als een serieuze bedreiging zien.

Als EU-landen elektrische auto's fiscaal blijven stimuleren verwacht ik wel dat de groei exponentieel gaat. Nu is het inderdaad nog maar 1% dat elektrisch rijdt, maar er zijn ook geen serieuze opties. De Tesla is duur en de rest heeft een te lage actieradius. Als daar verandering in komt (en dat lijkt te komen met o.a. de nieuwe Tesla en Ampera) kan het ineens heel snel gaan.
[b]Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende:[/b]
Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.
pi_170255611
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar als ik als land grotendeels afhankelijk ben van de olieproductie zal ik me toch ernstig zorgen maken. Dan zou ik dit toch zeker als een serieuze bedreiging zien.

Als EU-landen elektrische auto's fiscaal blijven stimuleren verwacht ik wel dat de groei exponentieel gaat. Nu is het inderdaad nog maar 1% dat elektrisch rijdt, maar er zijn ook geen serieuze opties. De Tesla is duur en de rest heeft een te lage actieradius. Als daar verandering in komt (en dat lijkt te komen met o.a. de nieuwe Tesla en Ampera) kan het ineens heel snel gaan.
Dat is voor mij wel de hoop. Ben het op veel zaken wel eens met elfletterig en ook hier weer. Onafhankelijk of in ieder geval minder afhankelijk worden van olie en gas betekent buiten dat je het milieu spaart vooral ook meer autonomie. Als je op een gegeven moment het grootste deel van je energievoorziening in eigen land op kunt wekken hou je een Rusland, Saudi-ArabiŽ en meer van dat soort landen veel makkelijker buiten de deur.
  zondag 16 april 2017 @ 13:15:43 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170256753
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Als EU-landen elektrische auto's fiscaal blijven stimuleren verwacht ik wel dat de groei exponentieel gaat.
Dat is het hem nou juist. Overheden stimuleren zich gek maar niemand koopt serieus elektrische auto's, om de problemen die jij hier benoemt. Op een gegeven moment kunnen overheden zich dat ook niet meer veroorloven en worden elektrische auto's net zo zwaar belast als elke andere. Dat maakt ze weer compleet onaantrekkelijk.

quote:
De Tesla is duur en de rest heeft een te lage actieradius. Als daar verandering in komt (en dat lijkt te komen met o.a. de nieuwe Tesla en Ampera) kan het ineens heel snel gaan.
Beiden zijn geen serieuze opties.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170280629
quote:
'Saudi-ArabiŽ schrapt projecten onder druk van lage olieprijs

Saudi-ArabiŽ is bezig een streep te zetten door miljarden aan onafgemaakte projecten omdat de overheidsfinanciŽn onder grote druk staan door de lage olieprijzen. Dat meldden ingewijden bij de Saudische regering aan persbureau Reuters.

Ministeries en overheidsinstellingen hebben opdracht gekregen onderzoek te doen naar projecten waar het mes in kan. Het gaat om projecten waarvan nog geen kwart is afgerond.

Er zal worden bekeken in hoeverre de projecten haalbaar zijn en bijdragen aan het doel van de Saudi's om de economie breder te maken dan enkel de oliesector. Daarbij wordt ook gekeken naar samenwerking met private partijen.

Door de lage olieprijzen is Saudi-ArabiŽ gedwongen de uitgaven aan banden te leggen en heeft Riyad te maken met een begrotingstekort. Olie is goed voor circa 90 procent van de inkomsten van het Arabische land.
Historisch gezien is de huidige olieprijs niet extreem laag. Een economie omvormen tegen een cultuurachtergrond zoals S.A. heeft duurt meerdere generaties. Die tijd krijgen ze waarschijnlijk niet.
We can't afford the illusion anymore
pi_170280726
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2017 13:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is het hem nou juist. Overheden stimuleren zich gek maar niemand koopt serieus elektrische auto's, om de problemen die jij hier benoemt. Op een gegeven moment kunnen overheden zich dat ook niet meer veroorloven en worden elektrische auto's net zo zwaar belast als elke andere. Dat maakt ze weer compleet onaantrekkelijk.

[..]

Beiden zijn geen serieuze opties.
En daarom komt werkelijk ieder automerk met een elektrisch offensief de komende jaren? Het begint juist nu op gang te komen. De subsidies versnellen het proces alleen maar, het houdt het niet in stand.

De BMW I3 heeft net een verdubbeling van de range gehad in 2-3 jaar. Het heeft bijna 50 jaar geduurd voordat het gemiddelde verbruik van een auto werd gehalveerd.
  maandag 17 april 2017 @ 12:21:33 #231
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_170281979
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:19 schreef Digi2 het volgende:
Een economie omvormen tegen een cultuurachtergrond zoals S.A. heeft duurt meerdere generaties. Die tijd krijgen ze waarschijnlijk niet.
Uit eigen ervaring zie ik dat ook nog wel moeilijk voor ze worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_170282326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 08:12 schreef Zwansen het volgende:
Wat zou er gebeuren met de vraag naar olie als we 100% elektrisch gaan rijden?

Vraag me namelijk af welk deel van de totale olievraag afkomstig is van benzine/diesel tbv vervoer. Tientallen procenten gok ik?
Here’s How Electric Cars Will Cause the Next Oil Crisis
A shift is under way that will lead to widespread adoption of EVs in the next decade.

https://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/
  maandag 17 april 2017 @ 15:15:25 #233
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_170285135
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Here’s How Electric Cars Will Cause the Next Oil Crisis
A shift is under way that will lead to widespread adoption of EVs in the next decade.

https://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/
Nice, mooi filmpje/artikel! :)

Het enige minpunt is dat ze naar mijn idee te weinig ingaan op de significante groei qua vraag naar olie in landen als China, India, etc. Mogelijk dat hierdoor het gebrek aan vraag als gevolg van EV teniet wordt gedaan.
[b]Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende:[/b]
Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.
pi_170290096
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nice, mooi filmpje/artikel! :)

Het enige minpunt is dat ze naar mijn idee te weinig ingaan op de significante groei qua vraag naar olie in landen als China, India, etc. Mogelijk dat hierdoor het gebrek aan vraag als gevolg van EV teniet wordt gedaan.
Met snelle ontwikkeling van alternatieven kan ook die significante groei wel eens flink verminderen. Ze zijn in AziŽ ook niet gek en met grote smog-problemen in de steden zijn schone alternatieven wellicht extra interessant.

In elk geval in China is de overheid druk bezig met aanscherpen van milieuwetgeving, en tevens wordt er op Chinese wijze streng op de naleving gecontroleerd. Nieuwe wet is aangenomen, fabrikanten moeten binnen 3 of 6 maanden zorgen voor de nodige aanpassingen. Lukt het niet binnen die periode en komt er een controleur? Dan gaat de boel gewoon op slot tot de zaak voldoet.
pi_170291677
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nice, mooi filmpje/artikel! :)

Het enige minpunt is dat ze naar mijn idee te weinig ingaan op de significante groei qua vraag naar olie in landen als China, India, etc. Mogelijk dat hierdoor het gebrek aan vraag als gevolg van EV teniet wordt gedaan.
Er is wel een verandering met het verleden. De groeimarkt voor olie zit in armere landen wat tot gevolg heeft dat bij stijgende olieprijzen al snel vraaguitval optreedt. De pricing power die OPEC had verminderd in toenemende mate. De jaren dat aardolie circa $100 was heeft tot flinke efficentie verbeteringen en voor de versnelde opkomst van alternatieven gezorgd. Op dit moment is de aardgasmarkt echt globaal geworden terwijl die voorheen vooral geografisch bepaald was, evenals de aardgasprijzen. Dit heeft ook een verandering in de geopolitieke verhoudingen tot gevolg.
We can't afford the illusion anymore
pi_170300372
us-shale-oil-chart.png
Deze grafiek laat zien dat de kosten om shale-oil te winnen gestaag dalen. $50 per vat maakt het al behoorlijk lucratief omdat de kosten tussen de $30 en $40 zijn. Gezien de trend zijn de kosten in 2017 mogelijk nog lager. Het is niet onwaarschijnlijk dat in 2018 of 2019 de US de grootste aardolie producent ter wereld wordt met circa 12 miljoen vaten per dag.
We can't afford the illusion anymore
pi_170308647
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:33 schreef Waffle het volgende:

[..]

Doordat het vrij weinig opbrengt. Weinig oppervlakte, slechte hoek, maar wel veel extra kosten. Je kan de zonnepanelen op een veel beter plek plaatsen dan op het dak van een auto. Het zorgt ook nog eens voor extra gewicht wat de auto minder efficiŽnt maakt. Zonnepanelen op auto's is gewoon geen logisch idee. Je kan beter je auto met een stekker aan het net hangen. Gaat stukken sneller.
Je hebt ze wel echter. Geintegreerd in de glasplaat. Fisker heeft het dacht ik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170356400
quote:
Why Exxon Is Giving Its Shale Unit a Long Leash

In a matter of weeks, crews working for Exxon’s XTO Energy Inc. unit will begin erecting drilling rigs across a patch of southeast New Mexico to exploit the region’s mile-thick strata of oil-soaked rock. ExxonMobil Corp. paid almost $6 billion for the drilling rights in late February—its biggest acquisition in more than six years—but that’s where the parent company’s involvement ends: Decisions on when and how to harvest the crude fall solely on the shale experts at XTO

Rigs and roughnecks must be hired or moved at a moment’s notice in response to emerging opportunities or volatile crude prices
“Historically, the major operators have been slower-moving beasts,” Barrett says. But in the age of shale, “the ability to be flexible is a huge advantage.”
Kon OPEC vroeger nog uitgaan van een starre oliemarkt omdat het vele jaren duurde voordat projecten tot productie kwamen is die marktdynamiek totaal omgeslagen afgelopen jaren door de shale-plays en een flinke toename in oil reserve storage. Goedkoop kapitaal maakt de markt echter ook hoogst speculatief en dus volatiel.
We can't afford the illusion anymore
pi_170356748
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:40 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]
dinosap
:D
Ņ
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')