Voorlopig verwacht ik ook dat het vrachtvervoer op diesel blijft draaien. Dit omdat enorm veel accucapaciteit nodig is om dat te veranderen. Er worden nu echter experimenten gedaan met hybrid trolley trucks en die hebben geen grote accucapaciteit nodig. Sommige opkomende economieën zoals China zetten juist flink in op elektrisch vervoer vanwege smog, global warming en de ongewenste afhankelijkheid van aardolie.quote:Op zondag 8 november 2015 14:49 schreef Scuidward het volgende:
De olieprijs is ook laag omdat Amerika minder importeert en bepaalde landen van de OPEC de kraan niet dichtdraaien. Verder ben ik het wel met je eens dat de vraag in de toekomst geleidelijk af zal nemen, maar voor bepaalde takken van transport (oa vrachtwagens) zal (diesel)olie nog wel een noodzaak blijven. Ook verwacht ik niet dat in opkomende economieën men als 1e zal gaan inzetten op elektrisch vervoer.
In Duitsland wordt electrisch rijden ontmoedigd vanwege de lobby van de autoindustrie daar. Tesla heeft in Nederland sinds kort 2 fabriekenquote:Op zondag 8 november 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:
In Nederland meer elektrische auto's dan in Duitsland? Huh?
En in Nederland wordt elektrisch rijden fiscaal sterk aangemoedigd.quote:Op zondag 8 november 2015 15:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Duitsland wordt electrisch rijden ontmoedigd vanwege de lobby van de autoindustrie daar. Tesla heeft in Nederland sinds kort 2 fabrieken
Het sprookje van de electro mobiliteit:
Hat unser Auto noch Zukunft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 16:37:05 ]
quote:Venezuela Sees Crude in Mid-$20s If OPEC Doesn't Act
Oil prices may drop to as low as the mid-$20s a barrel unless OPEC takes action to stabilize the market, Venezuelan Oil Minister Eulogio Del Pino said.
Venezuela is urging the Organization of Petroleum Exporting Countries to adopt an “equilibrium price” that covers the cost of new investment in production capacity, Del Pino told reporters Sunday in Tehran. Saudi Arabia and Qatar are considering his country’s proposal for an equilibrium price at $88 a barrel, he said.
OPEC ministers plan to meet on Dec. 4 to assess the producer group’s output policy amid a global supply glut that has pushed down crude prices by 44 percent in the last 12 months. OPEC supplies about 40 percent of the world’s production and has exceeded its official output ceiling of 30 million barrels a day for 17 months as it defends its share of the market. Benchmark Brent crude settled 48 cents higher at $44.66 a barrel in London on Friday.
“We cannot allow that the market continue controlling the price,” Del Pino said. “The principles of OPEC were to act on the price of the crude oil, and we need to go back to the principles of OPEC.”
OPEC ministers will meet informally on Dec. 3 in Vienna, a day before the group’s formal session, he said.
Iran heeft de OPEC te kennen gegeven dat het binnen 5 tot 6 maanden 1 miljoen barrels per dag extra olie op de markt wil brengen. De overige OPEC-leden zullen hun productie flink moeten terugschroeven anders gaat de olieprijs verder dalen en gaat Venezuela al snel failliet. Dat het huidige plafond gehandhaaft blijft zie ik niet gebeuren.quote:Iran Sees OPEC Keeping Output Cap Unchanged at Next Meeting
Iran has asked OPEC to accommodate its return to previous production levels when international sanctions are lifted, Bijan Namdar Zanganeh told reporters in Tehran. Iran plans to add 1 million barrels a day within five to six months of the curbs being removed and that increase should be within OPEC’s production ceiling, Amir Hossein Zamaninia, deputy minister for commerce & international affairs, said in Tehran on Saturday.
Vertel dat maar tegen de fossiele gekkies die bij iedere windmolen die geplaatst gaan huien huilen over het uitzicht en bij de EV lopen te miepen dat die toch echt niet voldoet omdat ze toch écht 1x per jaar met de sleurhut naar Frankrijk moetenquote:Op zondag 22 november 2015 18:33 schreef Achterhoker het volgende:
We moeten natuurlijk zo snel als mogelijk onafhankelijk worden van die olie uit islamitische landen. Dat zit hier natuurlijk achter, maar dat kan ik alleen maar toejuichen.
Bijtelling-regeling. Dat kent Duitsland niet.quote:Op zondag 8 november 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:
In Nederland meer elektrische auto's dan in Duitsland? Huh?
Het is natuurlijk jammer dat de conventionele verbrandingsmotor ooit weg moet. Maar zolang we nog afhankelijk zijn van die olie hebben ze daar een mooi chantagemiddel. Ben benieuwd wat er gebeurd wanneer we eenmaal onafhankelijk zijn van hun olie. Ik denk dat al die olielanden dan in een donker gat zullen vallen.quote:Op zondag 22 november 2015 18:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen de fossiele gekkies die bij iedere windmolen die geplaatst gaan huien huilen over het uitzicht en bij de EV lopen te miepen dat die toch echt niet voldoet omdat ze toch écht 1x per jaar met de sleurhut naar Frankrijk moeten
Nee in Nederland willen we gewoon op dinosap uit het Midden-Oosten autorijden en op gas van Poetin ons huis verwarmen, en ondertussen maar klagen
De kans op sociale onrust en burgeroorlogen is groot.quote:Op zondag 22 november 2015 19:00 schreef Achterhoker het volgende:
Ben benieuwd wat er gebeurd wanneer we eenmaal onafhankelijk zijn van hun olie. Ik denk dat al die olielanden dan in een donker gat zullen vallen.
Dan kunnen ze ons (het Westen) in ieder geval niet meer op schuld geven.quote:Op zondag 22 november 2015 19:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De kans op sociale onrust en burgeroorlogen is groot.
Toch wel. Cultureel bezien ontgaat hen daar het begrip zelfreflectie/introspectie.quote:Op zondag 22 november 2015 20:05 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ons (het Westen) in ieder geval niet meer op schuld geven.
Och dat was ik helemaal vergeten. Ben benieuwd hoeveel doden er nog moeten vallen daar voordat men ooit eens tot inzicht komt.quote:Op zondag 22 november 2015 20:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Toch wel. Cultureel bezien ontgaat hen daar het begrip zelfreflectie/introspectie.
Het lijkt erop dat VW eindelijk een langere termijn strategie gaat volgen. Dit leidt onvermijdelijk tot de conclusie dat elektrisch rijden een speerpunt is.quote:Volkswagen krijgt 20 miljard overbruggingskrediet
....
Gisteren werd bekend dat de verkopen in Amerika met een kwart zijn gedaald afgelopen maand. Müllers nieuwe strategie is niet gericht op omvang, volgens hem hoeft het bedrijf niet meer te jagen op de titel van 'de grootste fabrikant'. Het concern moet worden omgetoverd tot een mobiliteitsbedrijf, met elektrisch rijden als speerpunt.
Vergeet het! Er is veel te weinig lithium om zelfs maar een kwart van alle automobilisten elektrisch te laten rijden (zolang het met lithiumbatterijen moet), om nog maar te zwijgen over de toenemende vraag (China, India, laptops, tabletjes, smartphones...). Dat wordt geen succes totdat er een batterij wordt uitgevonden die met minder schaarse middelen gemaakt kan worden.quote:Op zondag 8 november 2015 14:41 schreef Digi2 het volgende:
Hetgeen de productie van electrische auto's begrenst is vooral de capaciteit voldoende goedkope lithiumaccu's te produceren. Daar komt volgend jaar een eind aan en dan komen er voor het 1st betaalbare electrische auto's op de markt die een grote actieradius hebben.
Het enige wat zeker is is dat we in de toekomst met zijn allen elektrisch gaan rijden maar het hoe, wat en wanneer daar kan niemand iets zinnigs over zeggen. Bedenk hiergbij dat ook auto's die met waterstofgas rijden elektrisch rijden, ik schat op voor de middellange termijn de kans groter in dat we zo gaan rijden dan met batterijen, voor de lange termijn zullen we moeten afwachten hoe goed de batterijen gemaakt kunnen worden. De capaciteit zal best vergroot kunnen gaan worden per kg. gewicht (zat mogelijkheden voor) maar gaan we die ook goedkoop kunnen fabriceren en gaan we dat met grondstoffen kunnen maken die ruim voldoende voorradig zijn?quote:Op woensdag 2 december 2015 23:26 schreef hpeopjes het volgende:
Ach, leuk al die speculaties. Maar OP = OP, ooit.
Het ironische is dat het als het op energieopwekking aankomt de situatie precies omgedraaid is, daar is Duitsland de voorloper en Nederland het sukkeltje waar een lobby zand in de raderen gooit.quote:Op zondag 8 november 2015 15:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Duitsland wordt electrisch rijden ontmoedigd vanwege de lobby van de autoindustrie daar. Tesla heeft in Nederland sinds kort 2 fabrieken
Het sprookje van de electro mobiliteit:
Hat unser Auto noch Zukunft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |