abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 november 2015 @ 14:32:48 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157381177


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157381189
Windmill _O_

Ik wou er bij m'n laatste tentamen nog uitgebreid op ingaan maar ik was iets te enthousiast want het was niet echt relevant bij de opgave.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2015 14:33:35 ]
pi_157381687
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Volk dat woorden als "Roffa" in de mond neemt zou geweerd moeten worden uit prestigieuze instituten als de universiteit en de advocatuur.
Mhoah, als je het tijdens je studie/werk gebruikt is het wel armoedig ja, maar als je met maten bent moet het gewoon kunnen. Wie ben jij om dat te bepalen dan.

Overigens valt het me echt op dat er veel mensen rustig met trainingspakjes en petjes naar colleges gaan, dat lijkt me toch iets erger. :')
pi_157381703
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:01 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Mhoah, als je het tijdens je studie/werk gebruikt is het wel armoedig ja, maar als je met maten bent moet het gewoon kunnen. Wie ben jij om dat te bepalen dan.

Overigens valt het me echt op dat er veel mensen rustig met trainingspakjes en petjes naar colleges gaan, dat lijkt me toch iets erger. :')
Hoe ging je tentamen
pi_157381716
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hoe ging je tentamen
Zoals verwacht slecht, ga het ook herkansen. (hele verhaal zie je in het vorige topic, laatste pagina's)
pi_157381797
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:03 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Zoals verwacht slecht, ga het ook herkansen. (hele verhaal zie je in het vorige topic, laatste pagina's)
Oh spannend

Even teruglezen dan maar
pi_157381816
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh spannend

Even teruglezen dan maar
naja verhaal is ook wat overdreven, een paar zinnetjes :D
pi_157381904
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:09 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

naja verhaal is ook wat overdreven, een paar zinnetjes :D
Je dacht dat het goed ging maar uiteindelijk blijkt het een drama te zijn

Maar het was open toch? Dat is lastig nakijken voor jezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2015 15:15:30 ]
pi_157381924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:15 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je dacht dat het goed ging maar uiteindelijk blijkt het een drama te zijn

Maar het was open toch? Dat is lastig nakijken voor jezelf.
70% meerkeuze en 30% open casusvragen (dat is niet moeilijk na te kijken, meestal een zinnetje)
pi_157383004
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:01 schreef Rickertman96 het volgende:
Wie ben jij om dat te bepalen dan.
Iemand die zich ernstig zorgen maakt om het culturele verval van de natie. Heten je maten soms Rachid en Hicham of zo?

quote:
Overigens valt het me echt op dat er veel mensen rustig met trainingspakjes en petjes naar colleges gaan, dat lijkt me toch iets erger. :')
Dat zou ook niet toegestaan moeten worden. Zelfs op hbo werd geëist dat de petjes af moesten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157383046
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:14 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Iemand die zich ernstig zorgen maakt om het culturele verval van de natie. Heten je maten soms Rachid en Hicham of zo?
:') :')

Jezus
pi_157383562
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:01 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Mhoah, als je het tijdens je studie/werk gebruikt is het wel armoedig ja, maar als je met maten bent moet het gewoon kunnen. Wie ben jij om dat te bepalen dan.

Overigens valt het me echt op dat er veel mensen rustig met trainingspakjes en petjes naar colleges gaan, dat lijkt me toch iets erger. :')
Wat een kleinzieligheid om je druk te gaan maken over wat anderen naar college dragen zeg. Totaal oninteressant als je het mij vraagt.
pi_157383599
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een kleinzieligheid om je druk te gaan maken over wat anderen naar college dragen zeg. Totaal oninteressant als je het mij vraagt.
Maak ik me er druk om?
  zaterdag 7 november 2015 @ 16:51:51 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157383749
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een kleinzieligheid om je druk te gaan maken over wat anderen naar college dragen zeg. Totaal oninteressant als je het mij vraagt.
Precies. Gewoon lekker in pak gaan. Of met dispuutsdas om. Fuck it.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 7 november 2015 @ 16:56:23 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157383871
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een kleinzieligheid om je druk te gaan maken over wat anderen naar college dragen zeg. Totaal oninteressant als je het mij vraagt.
Mwa, trainingspakken en petjes zijn toch een brug te ver wat mij betreft.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157383970
Ik ga in m'n nakie naar het college.
pi_157383993
Lekker boeiend allemaal. Ik kom daar niet om te kijken hoe anderen eruit zien :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 7 november 2015 @ 17:07:03 #18
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157384073
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:02 schreef Blistering het volgende:
Lekker boeiend allemaal. Ik kom daar niet om te kijken hoe anderen eruit zien :{
pi_157385817
Hallon :)
pi_157386069
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:02 schreef Blistering het volgende:
Lekker boeiend allemaal. Ik kom daar niet om te kijken hoe anderen eruit zien :{
Tuurlijk wel. Alleen niet dudes in trainingspakken.
pi_157387662
Waarom maken jullie je niet druk over hoe de vrouwen erbij lopen?
pi_157387673
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 18:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hallon :)
spot, whatsup?
pi_157389142
/

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 11:30:22 ]
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:23:57 #24
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157389503
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:13 schreef Yreal het volgende:
Waarom maken jullie je niet druk over hoe de vrouwen erbij lopen?
Goeie.
pi_157389716
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:13 schreef Yreal het volgende:
Waarom maken jullie je niet druk over hoe de vrouwen erbij lopen?
Blijft toch mooi om te zien wat er al dan niet voorbij komt zetten aan vrouwelijk schoon bij de faculteit. Vooral in de lente/zomer als de zon schijnt :Y Maar druk maken om in welke outfits anderen wel of niet zouden mogen opdraven doe ik niet. Men dost zich maar uit zoals men wil.
mag het weten
pi_157391293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:13 schreef Yreal het volgende:
Waarom maken jullie je niet druk over hoe de vrouwen erbij lopen?
Whehe. Die hoogwater broeken nu het koud aan het worden is.
Blauwe enkels alles.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157400279
Gadver, dat "Beginselen van het Nederlandse Staatsrecht" is echt linkse propaganda.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157402715
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 14:09 schreef IPA35 het volgende:
Gadver, dat "Beginselen van het Nederlandse Staatsrecht" is echt linkse propaganda.
?
pi_157404657
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 15:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

?
De auteur zegt dat we niet meer mogen nadenken over verschillende staatsvormen omdat het "gelijkheidsideaal" het "enige denkbare" uitgangspunt is. En daarmee bedoelt hij dat iedereen ook echt gelijk zou zijn ( hij haalt Rousseau aan zonder enige kritiek op Rousseau te benoemen/erkennen en (blijkbaar als noodzakelijk gevolg daarvan) dat iedereen dus gelijke politieke invloed zou moeten hebben. Blijkbaar moet dit dan lijden tot de conclusie dat alleen een representatieve democratie kan, maar directe democratie werpt de auteur van de hand en vergeet gemakshalve dat d.m.v. het internet dit niet onpraktisch is per se.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 november 2015 @ 16:41:00 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157404871
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De auteur zegt dat we niet meer mogen nadenken over verschillende staatsvormen omdat het "gelijkheidsideaal" het "enige denkbare" uitgangspunt is. En daarmee bedoelt hij dat iedereen ook echt gelijk zou zijn ( hij haalt Rousseau aan zonder enige kritiek op Rousseau te benoemen/erkennen en (blijkbaar als noodzakelijk gevolg daarvan) dat iedereen dus gelijke politieke invloed zou moeten hebben. Blijkbaar moet dit dan lijden tot de conclusie dat alleen een representatieve democratie kan, maar directe democratie werpt de auteur van de hand en vergeet gemakshalve dat d.m.v. het internet dit niet onpraktisch is per se.
Mijn oog viel op lijden, dan kan de rest van je punt niet valide zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 8 november 2015 @ 16:42:36 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157404904
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De auteur zegt dat we niet meer mogen nadenken over verschillende staatsvormen omdat het "gelijkheidsideaal" het "enige denkbare" uitgangspunt is. En daarmee bedoelt hij dat iedereen ook echt gelijk zou zijn ( hij haalt Rousseau aan zonder enige kritiek op Rousseau te benoemen/erkennen en (blijkbaar als noodzakelijk gevolg daarvan) dat iedereen dus gelijke politieke invloed zou moeten hebben. Blijkbaar moet dit dan lijden tot de conclusie dat alleen een representatieve democratie kan, maar directe democratie werpt de auteur van de hand en vergeet gemakshalve dat d.m.v. het internet dit niet onpraktisch is per se.
Ik zou heel erg zorgvuldiger gaan lezen ;)

Belinfante (of eigenlijk de auteurs) stellen - terecht - dat in "onze dagen" er nog maar één werkbare premisse is voor de staatsleer, namelijk het uitgangspunt dat alle burgers gelijkwaardig zijn. Dit is van belang bij een historische benadering van het het staatsrecht. Het gelijkwaardigheidsbeginsel is namelijk een modern en op dit moment dominant concept.

Dit heeft niets met links of rechts te maken (in Nederland huldigen alle partijen nadrukkelijk dit uitgangspunt en dit vormt ook de basis van onze democratie!) maar is cruciaal voor een goed begrip van het staatsrecht en onze staatsinrichting!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157404974
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 16:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mijn oog viel op lijden, dan kan de rest van je punt niet valide zijn.
Zit op mobiel te raggen. Goed gezien :P
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 november 2015 @ 16:53:16 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157405144
Het is goed mogelijk dat in de toekomst de premisse weer vervalt omdat wij overgaan naar een ander concept van burgerschapsvorming waarbij gelijkwaardigheid niet meer gekoppeld wordt aan het staatsburgerschap maar wellicht nog op een veel fundamenteler niveau (dat van mens) plaatsvindt.

In dat geval zou een democratie ook onhoudbaar zijn als staatsvorm vanwege de voorkeurspositie die burgers hebben binnen die vorm. Vreemdelingen die in Nederland wonen mogen bijvoorbeeld niet stemmen (want geen staatsburger) maar worden wel geregeerd. Onze huidige vorm van democratie zou dan onverenigbaar zijn met de op dat moment geldende opvatting over gelijkwaardigheid.

Op dit moment vinden wij het echter nog vanzelfsprekend dat een Duitser die in Nederland woont en werkt geen invloed mag uitoefenen op het landsbestuur. Met het oog op andere vormen van burgerschap (zoals het Europees Burgerschap) en de ontwikkeling van het EVRM hoeft dat in de toekomst dus niet meer vanzelfsprekend te zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157405258
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zou heel erg zorgvuldiger gaan lezen ;)

Belinfante (of eigenlijk de auteurs) stellen - terecht - dat in "onze dagen" er nog maar één werkbare premisse is voor de staatsleer, namelijk het uitgangspunt dat alle burgers gelijkwaardig zijn. Dit is van belang bij een historische benadering van het het staatsrecht. Het gelijkwaardigheidsbeginsel is namelijk een modern en op dit moment dominant concept.

Dit heeft niets met links of rechts te maken (in Nederland huldigen alle partijen nadrukkelijk dit uitgangspunt en dit vormt ook de basis van onze democratie!) maar is cruciaal voor een goed begrip van het staatsrecht en onze staatsinrichting!
Er staat in feite dat de schrijvers die ze noemen en de dingen die zij schreven niet meer relevant zijn omdat de dingen die zij schreven zouden zijn ontkracht door het idee van gelijkheid.
De genoemde Plato heeft in de Ideale State/Politeia belangrijke kritiek op democratie gegeven. In plaats van inhoudelijke weerleggingen bezigen de auteurs een soort argumentum ad populum. Locke en Spinoza, die zoals ik het lees aldus de auteurs géén voorstander waren van gelijke politieke invloed voor een ieder (te vertalen in een parlement verkozen d.m.v. algemeen kiesrecht), hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen. Maar de vraag "waarom?" slaan ze over. Ik mag hopen dat in opvolgende hoofdstukken wat meer diepgaande argumentatie te vinden is?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 november 2015 @ 17:28:04 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157405940
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Er staat in feite dat de schrijvers die ze noemen en de dingen die zij schreven niet meer relevant zijn omdat de dingen die zij schreven zouden zijn ontkracht door het idee van gelijkheid.
Nee, ik begrijp wat je bedoelt, maar dat staat er net niet. De auteurs stellen wel dat de klassieke politieke filosofen konden filosoferen uit een ander denkkader, waarin het gelijkheidsbeginsel nog geen rol van betekenis speelde. Hierdoor zijn hun gedachten nog wel relevant, maar zijn hun kritieken niet meer toe te passen op deze tijd. John Locke bijvoorbeeld had geen aandacht voor de belangen van "de kleine Luyden". Dat is iets van na zijn tijd en in de moderne politieke filosofie niet meer weg te denken.

Dat is van groot belang bij een historische benadering van het staatsrecht. Het heeft geen nut om met de ogen van Plato naar de Nederlandse staatsinrichting te kijken en zijn kritieken toe te passen. Het heeft wel nut om Plato te lezen aangezien hij heel erg veel fundamentele gedachten heeft ontwikkeld.

Let trouwens wel goed op de termen die je gebruikt! Gelijkwaardigheid is bijvoorbeeld (in de juridische betekenis van het woord) iets anders dan gelijkheid. Belinfante (of de auteurs) noemen nadrukkelijk gelijkwaardigheid ;) Het gelijkheidsbeginsel is een standpunt van de SP!!!

quote:
Maar de vraag "waarom?" slaan ze over. Ik mag hopen dat in opvolgende hoofdstukken wat meer diepgaande argumentatie te vinden is?
Dat is eigenlijk de kern van het hele vak ;) Belinfante probeert de studenten de beginselen van het Nederlands staatsrecht (hence de naam) bij te brengen en dat studenten ook leren begrijpen waarom bijvoorbeeld vrouwen ook stemrecht hebben. Maar kinderen (beneden de 18) weer niet en waarom/ of dat wel te verdedigen valt.

Iets verderop (hoofdstuk 3 al) wordt besproken wat de juridische consequenties zijn van het Nederlands staatsburgerschap en de verbintenis die dat heeft met de Nederlandse volksgemeenschap. De bedoeling is dat je dan als student langzaam aan een concreet beeld krijgt van wat het gelijkwaardigheidsbeginsel betekent voor een moderne democratie en hoe dit in Nederland doorwerkt.

Deels zit daar natuurlijk een politieke opvatting achter. De totstandkoming van de Nederlandse democratie is een lange en bloedige strijd geweest met meer dieptepunten dan hoogtepunten. Als je als staatsrechtsgeleerde de komende ontwikkelingen echter wil leren begrijpen dan moet je langs "die politieke bril" heen kijken. Dat kan soms wel eens heel lastig zijn. Ik zelf ben bijvoorbeeld groot voorstander van het afschaffen van het vrouwenkiesrecht (om te beginnen) en de invoering van een aristocratie. Als staatsrechtjurist kan ik dat echter niet objectief verdedigen. Dat hoeft ook niet, het is namelijk een politiek standpunt en geen wetenschappelijke visie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157406671
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:28 schreef Ryon het volgende:
Ik zelf ben bijvoorbeeld groot voorstander van het afschaffen van het vrouwenkiesrecht (om te beginnen) en de invoering van een aristocratie. Als staatsrechtjurist kan ik dat echter niet objectief verdedigen. Dat hoeft ook niet, het is namelijk een politiek standpunt en geen wetenschappelijke visie.
Iemand als Erik von Kuehnelt-Leddihn heeft voor zoiets gepleit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt nu de argumenten van deze man van tafel wegens strijd met het idee dat iedereen evenveel politieke invloed zou moeten hebben. Ik vind dat gemakzuchtig. Je kunt best het idee dat alle mensen gelijk zouden zijn (zowel in de socialistische als in de liberale betekenis) verwerpen of het idee dat elke burger recht zou hebben op politieke invloed. (In feite kom je dan in mijn ogen al snel uit bij wat meer fundamentele kritiek op het idee dat ieder mens vrij geboren zou zijn.)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 november 2015 @ 18:29:12 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157407060
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Iemand als Erik von Kuehnelt-Leddihn heeft voor zoiets gepleit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt nu de argumenten van deze man van tafel wegens strijd met het idee dat iedereen evenveel politieke invloed zou moeten hebben. Ik vind dat gemakzuchtig. Je kunt best het idee dat alle mensen gelijk zouden zijn (zowel in de socialistische als in de liberale betekenis) verwerpen of het idee dat elke burger recht zou hebben op politieke invloed. (In feite kom je dan in mijn ogen al snel uit bij wat meer fundamentele kritiek op het idee dat ieder mens vrij geboren zou zijn.)
Nee, mensen zijn per definitie niet gelijk, maar wel gelijkwaardig! Dat is inderdaad een filosofisch uitgangspunt! Maar wel een (en nu wordt het gek genoeg lastig) die breed gedeeld is. Binnen de sociologie krijgt een algemeen gedeelde norm een eigen bestaansrecht. Dat staat los van het feit of je het met die norm eens bent of niet. Een opvatting die dominant is, wordt leidend en is daarmee bepalend. Ook als die opvatting nergens op gestoeld is.

Het gelijkwaardigheidsbeginsel vormt de essentie van onze hele staatsinrichting. Zie hiervoor ook artikel 1 Grondwet waarin dit beginsel is verankerd. Dat betekent concreet dat werken die geen rekening houden met dit beginsel voor ons minder interessant zijn geworden. Het belang van het gelijkswaardigheidsbeginsel is deels historisch en ethisch van aard (akkefietje met de Duitsers dat ons anders doen heeft laten kijken) en deels wetenschappelijk. Staatsrechtsgeleerden liepen namelijk tegen diverse legitimiteitsproblemen aan die met het gelijkwaardigheidsbeginsel allemaal werden opgelost (op de vreemdelingenkwestie na dan).

Het pleidooi van Erik von Kuehnelt-Leddihn is staatsrechtelijk gezien zwak (even kort door de bocht) omdat het de toets van de grondregels niet doorstaat. Dat hoeft niet te betekenen dat zijn werk geen wetenschappelijke merites kent, maar zoals wel vaker met politiek filosofen en politicologen uit de 20ste eeuw stelt het in juridisch opzicht gewoon geen ene jota voor. Ik kan zelf ook beargumenteren waarom het een beter idee is om alle macht naar de Koning te schuiven, alleen dan moet ik mij er bewust van zijn dat er gemakkelijk een aantal fundamentele bezwaren tegen in brengen zijn waar ik geen weerwoord op behalve dan "ja, maar dat is dan zo". Dan heb ik daar dus een puur politiek vraagstuk van gemaakt.

Je zou er een politiek filosofische of zelfs theologische discussie van kunnen maken over hoe de mens zich in ethisch opzicht tegenover elkaar verhoudt, maar het staatsrecht werkt dus met de uitkomsten van die discussie die al reeds gevoerd zijn. Het is dus niet de intentie van een jurist om zelf die discussie aan te wakkeren, aangezien de maatschappij zich daar al eerder heeft over uitgesproken. Feitelijk is dat weer een ander vakgebied.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157407583
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:29 schreef Ryon het volgende:
Nee, mensen zijn per definitie niet gelijk, maar wel gelijkwaardig! Dat is inderdaad een filosofisch uitgangspunt! Maar wel een (en nu wordt het gek genoeg lastig) die breed gedeeld is. Binnen de sociologie krijgt een algemeen gedeelde norm een eigen bestaansrecht. Dat staat los van het feit of je het met die norm eens bent of niet. Een opvatting die dominant is, wordt leidend en is daarmee bepalend. Ook als die opvatting nergens op gestoeld is.

Het gelijkwaardigheidsbeginsel vormt de essentie van onze hele staatsinrichting.

Zie hiervoor ook artikel 1 Grondwet waarin dit beginsel is verankerd.
Sinds 1983... Toegevoegd tezamen met de grondwetsvervuiling die we de "sociale grondrechten" noemen.

quote:
Dat betekent concreet dat werken die geen rekening houden met dit beginsel voor ons minder interessant zijn geworden.
Als we het hedendaags NL staatsrecht willen bestuderen "zoals het is" wel. Willen we ons bezig houden met politieke filosofie of comparatief staatsrecht dan kunnen we alternatieven echter niet onbenoemd laten. De auteurs hadden dit dan ook beter kunnen benoemen, op de huidige schrijfwijze lijken ze dus te zeggen dat het idee dat alle mensen gelijkwaardig zijn en dat er dus een democratie moet zijn (maar absoluut geen directe democratie vanwege vermeende onwerkbaarheid) objectief waar is en alle andere mengingen per definitie onwaar. Maar in feite betreft het een mening van de auteurs en geen waarheid.

quote:
Het belang van het gelijkswaardigheidsbeginsel is deels historisch en ethisch van aard (akkefietje met de Duitsers dat ons anders doen heeft laten kijken) en deels wetenschappelijk.
Het komt vooral voort uit het gedachtegoed van de Franse Revolutionairen (in mijn ogen geen leuke mensen). Een gedachtegoed dat bijvoorbeeld werd gedeeld in de Nederlandse Republiek door de, eufemistisch genaamde, Patriotten.

quote:
Staatsrechtsgeleerden liepen namelijk tegen diverse legitimiteitsproblemen aan die met het gelijkwaardigheidsbeginsel allemaal werden opgelost (op de vreemdelingenkwestie na dan).
Legitimiteit van de Staat an sich? Op grond van het voornoemde moeten we dan met Rousseau spreken van de "volkswil" of de "algemene wil" (volonté génerale) als legitimiteit van het staatsgezag? Maar het idee dat "het volk" als een geabstraheerd collectief een "wil" zou kunnen hebben is, geheel terecht, niet zonder kritiek gebleven.

Men kan het idee van de algemene wil (of de leer van het sociale contract) gemakkelijk verwerpen zonder dat je daarvoor een volslagen gek moet zijn.

quote:
Het pleidooi van Erik von Kuehnelt-Leddihn is staatsrechtelijk gezien zwak (even kort door de bocht) omdat het de toets van de grondregels niet doorstaat. Dat hoeft niet te betekenen dat zijn werk geen wetenschappelijke merites kent, maar zoals wel vaker met politiek filosofen en politicologen uit de 20ste eeuw stelt het in juridisch opzicht gewoon geen ene jota voor.
Maar het wezen van de staat is in feite altijd politiek/filosofisch van aard. Er is dan ook geen objectieve waarheid op de vraag welk staatsmodel wenselijk of "goed" is. Is een representatieve democratie inherent "goed" en een monarchie of een staat als Singapore inherent slecht? Dat lijkt mij een onhoudbare stelling.

quote:
Ik kan zelf ook beargumenteren waarom het een beter idee is om alle macht naar de Koning te schuiven, alleen dan moet ik mij er bewust van zijn dat er gemakkelijk een aantal fundamentele bezwaren tegen in brengen zijn waar ik geen weerwoord op behalve dan "ja, maar dat is dan zo". Dan heb ik daar dus een puur politiek vraagstuk van gemaakt.
Mee eens. Maar de auteurs gaan de fundamentele bezwaren tegen de leer van het sociale contract, het idee van de gelijkwaardigheid van alle mensen, en de "volkswil" als bron van legitimiteit (wat blijkbaar de noodzaak van een algemeen kiesrecht zou impliceren) ook uit de weg. Zij zeggen alleen "andere uitgangspunten zijn ondenkbaar". Niet ondenkbaar i.z.v. "in strijd met de heersende opvattingen" maar ondenkbaar als "objectief onjuist".
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157407779
Ik zie iets blauws op de achtergrond
pi_157407901
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:02 schreef Mshauri het volgende:
Ik zie iets blauws op de achtergrond
Wat?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 november 2015 @ 19:44:52 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157408771
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:55 schreef IPA35 het volgende:
Als we het hedendaags NL staatsrecht willen bestuderen "zoals het is" wel. Willen we ons bezig houden met politieke filosofie of comparatief staatsrecht dan kunnen we alternatieven echter niet onbenoemd laten. De auteurs hadden dit dan ook beter kunnen benoemen, op de huidige schrijfwijze lijken ze dus te zeggen dat het idee dat alle mensen gelijkwaardig zijn en dat er dus een democratie moet zijn (maar absoluut geen directe democratie vanwege vermeende onwerkbaarheid) objectief waar is en alle andere mengingen per definitie onwaar. Maar in feite betreft het een mening van de auteurs en geen waarheid.

De politieke filosofie is natuurlijk een tak apart. Er zit ook aardig wat spanning tussen politiek filosofen en staatsrechtjuristen. Maar Belinfante heeft in zijn inleidend werk niet de opdracht om alle mogelijke staatsvormen te bespreken. Maar de student (de lezer) kennis laten te maken met de leidende inzichten. Sterker nog: ik heb het in mijn druk (15e) even opgezocht en daar benadrukt de auteur zelfs dat dat niet de taak is van staatsrechtjursten maar van politicologen. Ze worden zelfs bij naam genoemd en dat is zeldzaam. Het is een leerboek met daarin de inzichten van mensen die er lang over nagedacht hebben, geen wetenschappelijk betoog om academici van hun gelijk te overtuigen.
quote:
Zij zeggen alleen "andere uitgangspunten zijn ondenkbaar". Niet ondenkbaar i.z.v. "in strijd met de heersende opvattingen" maar ondenkbaar als "objectief onjuist".
Nee, ze zeggen dat er een ethische vereiste bestaat waardoor dat er maar een premisse denkbaar is voor een staatsleer. Dat is een feit aangezien die eis inderdaad bestaat (en een oorsprong heeft). Natuurlijk: als je die ene ethische eis wegdenkt is er meer mogelijk, maar "in onze dagen" is dat dus ondenkbaar ;) Dat heeft te maken met de tijd waarin wij leven.
quote:
Het komt vooral voort uit het gedachtegoed van de Franse Revolutionairen (in mijn ogen geen leuke mensen). Een gedachtegoed dat bijvoorbeeld werd gedeeld in de Nederlandse Republiek door de, eufemistisch genaamde, Patriotten.
Mwah, het gelijkwaardigheidsbeginsel is echt een product van de late negentiende eeuw en niet van de vroege. De ARP (anti-revolutionaire partij, ja verwijst naar de Franse ;) ) heeft het zelfs groot gemaakt:
quote:
Kuyper wilde de gereformeerde middenstanders, boeren, arbeiders en lagere ambtenaren de stem geven die ze onder het censuskiesrecht niet hadden. Zo zou hij Nederland kunnen bevrijden van het negentiende-eeuwse liberalisme en terugwinnen voor de conservatieve politiek. De traditionele achterban van de ARP wordt daarom wel benoemd als "de kleyne luyden".

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleyne_luyden
Voor de liberalen, sociaal-democraten en de confessionelen begon het gelijkwaardigheidsbeginsel de kern te woorden van hun denken zo rond 1910 (of 1880 kan je ook stellen, wel erg vroeg aangezien toen ook organisch denken opkwam). Na de opkomst en ondergang van het nationaal-socialisme werd de gedachte ontwikkeld dat gelijkwaardigheid een "harde eis" moet zijn van elke staatsleer gezien de terreur die het derde rijk meebracht. In 1983 verankerd in de Grondwet en zie je sinds die tijd ook terug komen in de Nederlandse politieke partijen. In 1977 is bijvoorbeeld "gelijkwaardigheid" toegevoegd als vierde kernwaarde van de VVD. Wat bijzonder was, aangezien voornamelijk in liberaal-conservatieve hoek nog wel eens "censuskiesrecht" geopperd wilde worden :P Het is wel een duidelijk teken van hoe diep het uitgangspunt van "gelijkwaardigheid" in het Nederlands staatsrecht en politieke organisaties geworteld zit. En nogmaals: niet voor niets is het ook het allereerste Grondwet artikel :)
quote:
Legitimiteit van de Staat an sich? Op grond van het voornoemde moeten we dan met Rousseau spreken van de "volkswil" of de "algemene wil" (volonté génerale) als legitimiteit van het staatsgezag? Maar het idee dat "het volk" als een geabstraheerd collectief een "wil" zou kunnen hebben is, geheel terecht, niet zonder kritiek gebleven.

Men kan het idee van de algemene wil (of de leer van het sociale contract) gemakkelijk verwerpen zonder dat je daarvoor een volslagen gek moet zijn.
De staat heeft geen legitimiteit nodig in de zin van dat de staat automatisch het hoogste aanwezige gezag is. Macht wordt daarentegen pas gezag wanneer deze links- of rechtsom gelegitimeerd wordt. De personen of organisaties die om legitimiteit vragen zijn dus de personen die de macht willen hebben of daar een claim op doen.

De gedachtes van Rousseau zijn - net zoals zijn tijdgenoten - niet meer van toepassing voor nu. Belfinfante (of wie dat boek nu ook maakt) noemt het nadrukkelijk in aanloop naar het volgende hoofdstuk omdat Rousseau praktisch de eerste verlichte denker was die over de noodzaak tot legitimering nadacht (dat is ook wat Belinfante stelt). Voor de gehele geschiedenis moet je dus richten tot de politicologie.

Als het goed is wordt verderop in het boek dieper er op ingegaan hoe wij in Nederland macht legitimeren. De gedachte dat wij allen in gelijke mate en onder dezeflfd rechten ons "onderwerpen" aan de staat speelt een belangrijke en zelfs essentiële rol in de legitimering van ons huidige overheid. Nogmaals: zij die geregeerd worden regeren!
quote:
Maar het wezen van de staat is in feite altijd politiek/filosofisch van aard. Er is dan ook geen objectieve waarheid op de vraag welk staatsmodel wenselijk of "goed" is. Is een representatieve democratie inherent "goed" en een monarchie of een staat als Singapore inherent slecht? Dat lijkt mij een onhoudbare stelling.
Dat mochten filosofen willen :P De staat is per definitie een sociaal construct waardoor deze eerder op het terrein van de maatschappijwetenschappers ligt dan bij de alfa's.

Dat is ook hoe je naar de staat moet kijken. Als een concreet en tastbaat geheel. Geen vage filosofische opvatting, maar (met de woorden van Belinfante) "onvermijdelijk". Als een gemeenschap wil voortbestaan dan is de aanwezigheid van gezag (nogmaals: de overheid / staat is de hoogste aanwezige vorm van gezag) een harde concrete vereiste.

Er is geen objectieve maatstaf om te beoordelen welke staatsvorm goed is omdat dat inderdaad een politieke filosofische en wellicht zelfs theologische discussie suggereert. Maar vanuit het concrete staatsrechtelijke vraagstuk m.b.t legitimering kan er wel (zonder enige problemen) gesteld worden dat onbeperkte monarchieën en oligarchieën geen opties zijn. Komen wij weer terug op het uitgangspunt van gelijkwaardigheid en gelijke onderwerping aan de staat. Natuurlijk kan je prima een dictatuur beginnen en een land draaiend houden, maar dat is wel in strijd met de opvatting dat een ieder gelijkwaardig is en daardoor is de staatsvorm geen mogelijkheid meer voor ons Nederlanders (of zeg maar westerlingen in het algemeen).
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157408828
Altijd kwaliteitposts van Ryon _O_
pi_157408985
quote:
Natuurlijk kan je prima een dictatuur beginnen en een land draaiend houden, maar dat is wel in strijd met de opvatting dat een ieder gelijkwaardig is en daardoor is de staatsvorm geen mogelijkheid meer voor ons Nederlanders (of zeg maar westerlingen in het algemeen).
Als het klopt dat de schrijvers doen wat jij zegt dat ze doen (en dat blijkt niet uit de tekst, maar is zeker heel goed mogelijk) dan deel ik je opvattingen.

Wat dit laatste punt betreft, je moet dan ook concluderen dat "de opvatting" (van wie?) kan veranderen naar bijvoorbeeld een breed gedeelde opvatting dat wiet rokende WWB'ers geen stemrecht zouden moeten hebben... (Om maar wat te noemen.)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157409040
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als het klopt dat de schrijvers doen wat jij zegt dat ze doen (en dat blijkt niet uit de tekst, maar is zeker heel goed mogelijk) dan deel ik je opvattingen.

Wat dit laatste punt betreft, je moet dan ook concluderen dat "de opvatting" (van wie?) kan veranderen naar bijvoorbeeld een breed gedeelde opvatting dat wiet rokende WWB'ers geen stemrecht zouden moeten hebben... (Om maar wat te noemen.)
Theoretisch wel ja. Er zijn wel meer breedgedragen opvattingen veranderd. Soms gaat dat zelfs behoorlijk snel.

Praktisch gezien natuurlijk niet. :P
pi_157409124
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Theoretisch wel ja. Er zijn wel meer breedgedragen opvattingen veranderd. Soms gaat dat zelfs behoorlijk snel.

Praktisch gezien natuurlijk niet. :P
Het gedachtegoed van de Franse Revolutie is ook alleen maar opgelegd van bovenaf door een bepaald segment van de middenklasse. De aristocratie/geestelijkheid en boeren werden hard onderdrukt natuurlijk. In Nederland collaboreerde men met de Franse staat om de regering omver te werpen en drukte ook hun zin door in strijd met hun eigen "abstracte principes"...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157409196
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het gedachtegoed van de Franse Revolutie is ook alleen maar opgelegd van bovenaf door een bepaald segment van de middenklasse. De aristocratie/geestelijkheid en boeren werden hard onderdrukt natuurlijk. In Nederland collaboreerde men met de Franse staat om de regering omver te werpen en drukte ook hun zin door in strijd met hun eigen "abstracte principes"...
Ik volg de discussie nauwelijks en kan hier niets zinnigs op zeggen. Het leek me een vrij risicoloze post maar misschien had ik eerst moeten bijlezen. :P Nou ja.
pi_157409314
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik volg de discussie nauwelijks en kan hier niets zinnigs op zeggen. Het leek me een vrij risicoloze post maar misschien had ik eerst moeten bijlezen. :P Nou ja.
Ik bedoel dat het gedachtegoed van de Franse Revolutie (wat zich heeft ontwikkeld in een bepaalde vorm van liberalisme aan de ene kant en collectivisme aan de andere kant) ook niet echt tot stand is gekomen door een brede maatschappelijke consensus.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 november 2015 @ 21:14:52 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157411885
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als het klopt dat de schrijvers doen wat jij zegt dat ze doen (en dat blijkt niet uit de tekst, maar is zeker heel goed mogelijk) dan deel ik je opvattingen.

Wat dit laatste punt betreft, je moet dan ook concluderen dat "de opvatting" (van wie?) kan veranderen naar bijvoorbeeld een breed gedeelde opvatting dat wiet rokende WWB'ers geen stemrecht zouden moeten hebben... (Om maar wat te noemen.)
Dat klopt. Een van de functies van het recht is ook om de grondbeginselen te waarborgen tegen de waan van de dag. Bijvoorbeeld als een politicus voorstelt om alle Marokkanen het land uit te sodemieteren. Dat is lastig, want tegelijkertijd wil je niet al te veel (onvermijdelijke) maatschappelijke veranderingen dwarsbomen. Daar moet een balans in gevonden worden en dat is een behoorlijke uitdaging.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157413733
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat klopt. Een van de functies van het recht is ook om de grondbeginselen te waarborgen tegen de waan van de dag. Bijvoorbeeld als een politicus voorstelt om alle Marokkanen het land uit te sodemieteren. Dat is lastig, want tegelijkertijd wil je niet al te veel (onvermijdelijke) maatschappelijke veranderingen dwarsbomen. Daar moet een balans in gevonden worden en dat is een behoorlijke uitdaging.
Maar hoe haal je de taak "(staatsrecht)jurist" en "politicus" c.q. "politiek filosoof" dan uit elkaar in deze? Heeft staatsrecht an sich niet gewoon een sterk subjectief karakter (in tegenstelling tot meer tastbare en meer apolitieke rechtsgebieden).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157414829
Na een lange inactieve periode toch maar weer gaan FOK!en. Ben nu bezig met het derdejaars vak Europees recht en wil nu al een touw kopen, colleges zijn nog niet eens begonnen :'(
Jurist!
pi_157414970
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:24 schreef Thereyougo het volgende:
Na een lange inactieve periode toch maar weer gaan FOK!en. Ben nu bezig met het derdejaars vak Europees recht en wil nu al een touw kopen, colleges zijn nog niet eens begonnen :'(
Schema's maken! Europees recht is echt niet super ingewikkeld maar wel erg verwarrend.
pi_157415185
Zal het meenemen als ik dagelijks in de UB zit! Maar de vakgroep heeft een nieuw systeem bedacht: 'flipping' en 'continue toetsing'. Dus (1) literatuur lezen, (2) arresten doornemen, (3) cali-modules (vragen over de te bestuderen stof) maken en vervolgens beginnen de colleges.
Nam het voorheen altijd globaal door voor het hoorcollege en juist uitgebreid na het hoorcollege. Ben benieuwd of dit gaat werken.

Ze hebben ook bonuspunten afgeschaft (op zich wel een voorstander).
Jurist!
pi_157415285
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:33 schreef Thereyougo het volgende:
Zal het meenemen als ik dagelijks in de UB zit! Maar de vakgroep heeft een nieuw systeem bedacht: 'flipping' en 'continue toetsing'. Dus (1) literatuur lezen, (2) arresten doornemen, (3) cali-modules (vragen over de te bestuderen stof) maken en vervolgens beginnen de colleges.
Nam het voorheen altijd globaal door voor het hoorcollege en juist uitgebreid na het hoorcollege. Ben benieuwd of dit gaat werken.

Ze hebben ook bonuspunten afgeschaft (op zich wel een voorstander).
Ik denk dat het heel irritant is en heel goed werkt. :')
pi_157415621
Het boek is prima te lezen. De CALI modules zijn op zich wel te doen (bij ons deden ze een pilot door één college te geven conform te nieuwe methode). Het probleem is nu dat de colleges gebaseerd zullen zijn op de fouten die zijn gemaakt door de studenten. Dan is het zaak dat de studenten ook daadwerkelijk die dingen gaan maken vóór het college. Wil je dat doen dan kun je niet zeggen van, nou ik heb nu even weinig tijd dus ik lees het boek wel even na het college.

Maar zoals ik zei, het boek van Amtenbrink/Vedder is erg fijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 november 2015 @ 22:56:48 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157416046
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar hoe haal je de taak "(staatsrecht)jurist" en "politicus" c.q. "politiek filosoof" dan uit elkaar in deze? Heeft staatsrecht an sich niet gewoon een sterk subjectief karakter (in tegenstelling tot meer tastbare en meer apolitieke rechtsgebieden).
De rol van politicus is natuurlijk een andere dan die van jurist / geleerde. Het is geen toeval dat veel politici staatsrecht hebben gestudeerd en het is ook geen toeval dat Kamerleden (als zij geen juridische achtergrond hebben) zich wel in het staatsrecht moeten verdiepen. Als je onderdeel wilt zijn van het openbaar bestuur dan is het verdraaid handig als je dat bestuur ook bestudeerd hebt en vertrouwd bent met haar werking en regels. Dat is heel praktisch, wanneer je macht wilt gaan uitoefenen en aan je kiezers beloftes wilt doen moet je wel goed bewust zijn van de bevoegdheden die je hebt of waar je aanspraak op kan maken.

Het staatsrecht zelf bestudeert iets vrij 'tastbaars' namelijk het proces en het resultaat van wetgeving en staatsvorming. Een politiek filosoof richt zich op het "ontastbare deel" namelijk de ethiek en meer fundamentele vragen m.b.t bijvoorbeeld sociale rechtvaardigheid. Niemand weet precies wat een politicoloog doet, wat zijn functie is en of die vent wel bestaansrecht heeft. Maar over het algemeen wordt aangenomen dat die lui zich meer bezig houden met de politieke geschiedenis en de sociale processen die spelen rondom het openbaar bestuur.

De manier hoe een staat gevormd en geordend is, is een resultaat van een langlopend maatschappelijk-historisch proces. Het bestuderen van dat proces is denk ik meer een taak voor politicologen dan juristen omdat je rekening moet houden met de maatschappelijke contexten.

Staatsrechtgeleerden hebben veelal uitgesproken opvattingen over de staatsinrichting (met name over de Koning :') ) en die opvattingen kennen per definitie een politiek karakter. Het is immers de politiek zelf die daar uiteindelijk overgaat. Maar dan moet je dat eerder bezien vanuit de mening van de ambtelijke professional dan die van de idealistische politicus. Een professionele mening kan bijvoorbeeld zijn dat het beste is om coffeeshops te gedogen via een bepaalde juridische constructie (met het oog op het internationaal recht) terwijl je als persoon fel voor of tegenstander bent. Als juridische professional moet je nou eenmaal leren om niet vanuit je eigen overtuigingen of eventuele politieke visies te leren werken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 8 november 2015 @ 23:13:48 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157416659
Yreal, ik moet mijn excuses aanbieden geloof ik.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157417068
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

De rol van politicus is natuurlijk een andere dan die van jurist / geleerde. Het is geen toeval dat veel politici staatsrecht hebben gestudeerd en het is ook geen toeval dat Kamerleden (als zij geen juridische achtergrond hebben) zich wel in het staatsrecht moeten verdiepen. Als je onderdeel wilt zijn van het openbaar bestuur dan is het verdraaid handig als je dat bestuur ook bestudeerd hebt en vertrouwd bent met haar werking en regels. Dat is heel praktisch, wanneer je macht wilt gaan uitoefenen en aan je kiezers beloftes wilt doen moet je wel goed bewust zijn van de bevoegdheden die je hebt of waar je aanspraak op kan maken.

Het staatsrecht zelf bestudeert iets vrij 'tastbaars' namelijk het proces en het resultaat van wetgeving en staatsvorming. Een politiek filosoof richt zich op het "ontastbare deel" namelijk de ethiek en meer fundamentele vragen m.b.t bijvoorbeeld sociale rechtvaardigheid. Niemand weet precies wat een politicoloog doet, wat zijn functie is en of die vent wel bestaansrecht heeft. Maar over het algemeen wordt aangenomen dat die lui zich meer bezig houden met de politieke geschiedenis en de sociale processen die spelen rondom het openbaar bestuur.

De manier hoe een staat gevormd en geordend is, is een resultaat van een langlopend maatschappelijk-historisch proces. Het bestuderen van dat proces is denk ik meer een taak voor politicologen dan juristen omdat je rekening moet houden met de maatschappelijke contexten.

Staatsrechtgeleerden hebben veelal uitgesproken opvattingen over de staatsinrichting (met name over de Koning :') ) en die opvattingen kennen per definitie een politiek karakter. Het is immers de politiek zelf die daar uiteindelijk overgaat. Maar dan moet je dat eerder bezien vanuit de mening van de ambtelijke professional dan die van de idealistische politicus. Een professionele mening kan bijvoorbeeld zijn dat het beste is om coffeeshops te gedogen via een bepaalde juridische constructie (met het oog op het internationaal recht) terwijl je als persoon fel voor of tegenstander bent. Als juridische professional moet je nou eenmaal leren om niet vanuit je eigen overtuigingen of eventuele politieke visies te leren werken.
Ik bedoel meer dat een staatsrechtjurist sneller een politiek gekleurd advies zal geven dan iemand die een overeenkomst moet opstellen voor een bedrijf. Dit komt omdat het zo nauw met het politieke/filosofische aspect is verweven. Verder eens hoor.

Maar wat de coffeeshop betreft, dat lijkt mij vooral een bij uitstek beleidsmatige keuze.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157417395
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:45 schreef IPA35 het volgende:
Het boek is prima te lezen. De CALI modules zijn op zich wel te doen (bij ons deden ze een pilot door één college te geven conform te nieuwe methode). Het probleem is nu dat de colleges gebaseerd zullen zijn op de fouten die zijn gemaakt door de studenten. Dan is het zaak dat de studenten ook daadwerkelijk die dingen gaan maken vóór het college. Wil je dat doen dan kun je niet zeggen van, nou ik heb nu even weinig tijd dus ik lees het boek wel even na het college.

Maar zoals ik zei, het boek van Amtenbrink/Vedder is erg fijn.
Ja het boek is goed te doen inderdaad. Maar eens inderdaad dat nu niet per se de moeilijke punten van die betreffende week worden behandeld, maar hetgeen de studenten fout hebben gedaan (omdat ze de literatuur niet hebben gelezen).
Jurist!
pi_157417603
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:33 schreef Thereyougo het volgende:
Zal het meenemen als ik dagelijks in de UB zit! Maar de vakgroep heeft een nieuw systeem bedacht: 'flipping' en 'continue toetsing'. Dus (1) literatuur lezen, (2) arresten doornemen, (3) cali-modules (vragen over de te bestuderen stof) maken en vervolgens beginnen de colleges.
Nam het voorheen altijd globaal door voor het hoorcollege en juist uitgebreid na het hoorcollege. Ben benieuwd of dit gaat werken.

Ze hebben ook bonuspunten afgeschaft (op zich wel een voorstander).
is dit de RUG?
pi_157417679
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

is dit de RUG?
Yep.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157417690
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Yep.
Oh het moet niet gekker worden

maar die werkgroepen waren ook wel heel kut
pi_157418871
quote:
Oh het moet niet gekker worden

maar die werkgroepen waren ook wel heel kut
Ja normaal gesproken maak je opdrachten voor de werkgroepen, maar ben nu echt benieuwd aangezien ik niet weet wat ik kan verwachten.

Ze hebben nu wel leuke filmpjes gebruikt om de verschillende instellingen te beschrijven (met docenten als acteurs).
Jurist!
pi_157419160
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:33 schreef Thereyougo het volgende:

Ze hebben ook bonuspunten afgeschaft (op zich wel een voorstander).
Pardon? Hier heb ik niets van meegekregen :{ Nu heb ik nog minder zin in dit vak :+

Oh, en die filmpjes waren echt te sneu voor woorden :')
pi_157419951
Lorenzo _O_
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157424226
http://managementscope.nl/top/machtigste-commissarissen

De mannen van het Old boys-network :+
Lijkt mij ook wel wat tegen m'n oude dag aan, wat commissariaten :P
pi_157424829
Jezus, krijg ik ineens 4 mailtjes van de RUG met de mededeling dat ik voor 1 februari 2018 mn diploma moet halen. Staat er eerst 'fiscaal recht', later nog eens 4 mailtjes met de juiste opleiding maar vol met spelfouten :')

Wat een kwaliteit weer. :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 14:14:32 ]
pi_157424842
quote:
15s.gif Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef Etsu het volgende:
Jezus, krijg ik ineens 4 mailtjes van de RUG met de mededeling dat ik voor 1 februari 2018 mn diploma moet halen. Staat er eerst 'fiscaal recht', later nog eens 4 mailtjes met de juiste opleiding maar vol met spelfouten :')
Ik koos niet de fiscaal-leef, de fiscaal-leef koos mij.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157424852
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:14 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik koos niet de fiscaal-leef, de fiscaal-leef koos mij.
Watte
pi_157424877
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

Watte
De RUG heeft je fiscaal in de schoot geworpen _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157424895
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De RUG heeft je fiscaal in de schoot geworpen _O-
Blijkbaar sta ik nog ergens in het systeem als fiscaal recht student omdat het ook mijn 1ste keus was, maar ik sta daar al 2 jaar niet meer voor ingeschreven volgens Progress en Studielink. :')

Vorig jaar waren er ook al problemen omdat ik niet voor notarieel stond ingeschreven, en wel voor fiscaal, dus kon notariële tentamens niet maken :')

Geen idee waar het probleem nu precies ligt. :?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 14:18:33 ]
pi_157424987
Iedereen weer op de collegebanken? Heb woensdag pas mn eerste college Openbare Financiën.
pi_157425021
Trouwens IPA
https://www.rug.nl/ocasys/rug//vak/show?code=RGBFI00405

Lijkt me ook een leuk vak. Helaas geen tijd voor. ;(
pi_157426211
Een acht voor mijn eerste mastertentamen, strafrecht verdieping :D Zo blij
pi_157426768
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:24 schreef Etsu het volgende:
Trouwens IPA
https://www.rug.nl/ocasys/rug//vak/show?code=RGBFI00405

Lijkt me ook een leuk vak. Helaas geen tijd voor. ;(
Wel interessant. Maar ik denk dat ik dat niet ga volgen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157426929
quote:
17s.gif Op maandag 9 november 2015 15:24 schreef Tchock het volgende:
Een acht voor mijn eerste mastertentamen, strafrecht verdieping :D Zo blij
Goed bezig, ga zo door en je word met je strafrechtmaster wellicht zelfs een baan aangeboden :P
Ging/ga je eigenlijk ook nog een andere master doen? Staat me niet helemaal meer bij :)
pi_157427000
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:24 schreef Etsu het volgende:
Trouwens IPA
https://www.rug.nl/ocasys/rug//vak/show?code=RGBFI00405

Lijkt me ook een leuk vak. Helaas geen tijd voor. ;(
Ik denk dat ik beter Registergoederenrecht kan doen. En weer 20 ect in één blok? Ben ik echt klaar meer nu haha, dus helaas.

Wel probeer ik in de master dit mee te pakken:

https://www.rug.nl/ocasys/vak/show?code=RGMEO00206
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157427139
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik beter Registergoederenrecht kan doen. En weer 20 ect in één blok? Ben ik echt klaar meer nu haha, dus helaas.

Wel probeer ik in de master dit mee te pakken:

https://www.rug.nl/ocasys/vak/show?code=RGMEO00206
Klinkt ook leuk idd.

Eerst maar Registergoederenrecht halen. :')
pi_157427151
Als ruil voor BEvF mag jij kekke aantekeningen/een kekke samenvatting maken waarmee we beiden een 10 halen. Lijkt me wel eerlijke deal toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 16:10:46 ]
pi_157427452
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2015 16:10 schreef Etsu het volgende:
Als ruil voor BEvF mag jij kekke aantekeningen/een kekke samenvatting maken waarmee we beiden een 10 halen. Lijkt me wel eerlijke deal toch?
Jij gaat ook registergoederenrecht doen?

Oh voor dat mastervak...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157427460
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:22 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij gaat ook registergoederenrecht doen?
Helaas wel ja.
pi_157427480
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:23 schreef Etsu het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
Je stond er toch een 6 voor?
Wat heb je voor BR2?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157427490
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:23 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je stond er toch een 6 voor?
Wat heb je voor BR2?
Nee joh, vorig jaar niet gehaald.
Ook een 6.
Goederenrecht is niet mijn ding.
pi_157427492
quote:
17s.gif Op maandag 9 november 2015 15:24 schreef Tchock het volgende:
Een acht voor mijn eerste mastertentamen, strafrecht verdieping :D Zo blij
Netjes ;)
pi_157427535
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:24 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee joh, vorig jaar niet gehaald.
Ook een 6.
Goederenrecht is niet mijn ding.
Ahhhh, ik vond dat nog wel grappig. Hoewel overeenkomstenrecht het mooist is.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157427621
Vervelende is dat je bij RGR maar 2 oude tentamens hebt (van vorig jaar (dus vorig jaar had ik geen oefenTT)) zonder antwoorden (die bestaan niet) en die vent alles uit zijn hoofd doet. Tijdens de nabespreking ragt hij ook door de antwoorden heen en toen ik hem vroeg om een antwoordenvelletje, liet hij zijn velletje zien met een paar trefwoorden als antwoord. :')

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 16:31:11 ]
pi_157427763
quote:
8s.gif Op maandag 9 november 2015 16:29 schreef Etsu het volgende:
Vervelende is dat je bij RGR maar 2 oude tentamens hebt (van vorig jaar (dus vorig jaar had ik geen oefenTT)) zonder antwoorden (die bestaan niet) en die vent alles uit zijn hoofd doet. Tijdens de nabespreking ragt hij ook door de antwoorden heen en toen ik hem vroeg om een antwoordenvelletje, liet hij zijn velletje zien met een paar trefwoorden als antwoord. :')
Zijn er goede collegeaantekeningen/boekenuittreksels verkrijgbaar? Er zijn dus geen sheets?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157428042
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zijn er goede collegeaantekeningen/boekenuittreksels verkrijgbaar? Er zijn dus geen sheets?
Geen idee en jawel.
pi_157443676
Goedemorgen!

Het meest irritante van tentamens is nog wel het wachten tot je eens de uitslag krijgt. Inmiddels alweer 2 weken verder, en nog niets vernomen :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157448421
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:27 schreef Blistering het volgende:
Goedemorgen!

Het meest irritante van tentamens is nog wel het wachten tot je eens de uitslag krijgt. Inmiddels alweer 2 weken verder, en nog niets vernomen :{
Hier hetzelfde. Universiteit van Leiden?
pi_157448471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:36 schreef Mr_White4321 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Universiteit van Leiden?
Neen, Utrecht. Ze nemen hun tijd, zeg maar :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157449305
Ok, De Vey Mestdagh is een zware koning.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157449540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:22 schreef IPA35 het volgende:
Ok, De Vey Mestdagh is een zware koning.
Eerste college Inleiding IT-recht gehad? :P Wat voor streken heeft hij nu weer uitgehaald?
pi_157449572
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:31 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Eerste college Inleiding IT-recht gehad? :P Wat voor streken heeft hij nu weer uitgehaald?
Hij zei dat de fotograaf van de aap foto geen troll was.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157451672
Hier is zeker niemand die RDO tentamen heeft gemaakt...
pi_157456351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:22 schreef IPA35 het volgende:
Ok, De Vey Mestdagh is een zware koning.
Is dat diezelfde man die bij het college ARW - ITJ zijn geniale filmpje liet zien dat hij door de deuren van Pathe opeens tevoorschijn kwam?
Jurist!
pi_157456424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:53 schreef Thereyougo het volgende:

[..]

Is dat diezelfde man die bij het college ARW - ITJ zijn geniale filmpje liet zien dat hij door de deuren van Pathe opeens tevoorschijn kwam?
Of dat hij Facebook foto's van studenten liet zien.
pi_157456565
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Of dat hij Facebook foto's van studenten liet zien.
Gewaagde vent. Wel grappig trouwens, de vakgroep Europees recht, profileert zichzelf als terror-cursus, dus studenten hebben massaal geklaagd over dat ze geen idee hebben wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn ...
Jurist!
pi_157457620
Wat een fantastisch karakter op Nederland 2 bij Andere Tijden. Een kale, dikke, oude Spanjaard met een prachtige snor die in zeer gebrekkig Nederlands praat met een Spaans accent met de stem van iemand die tachtig jaar lang heeft gerookt.
pi_157463804
'Overleven in advocatuur begint met eerlijke blik in de spiegel'
http://fd.nl/ondernemen/1(...)e-blik-in-de-spiegel

Interview met Jaap Bosman over de toekomst van de advocatuur. De meeste (Zuidas)kantoren in Nederland (en de wereld?) moeten volgens hem inzien dat ze niet bij de echte top horen en een soort 'Ryanair van de advocatuur' moeten worden om te overleven. Interessant wel. Binnenkort dat boek van Susskind maar eens lezen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Valid op 11-11-2015 07:59:52 ]
pi_157464695
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:51 schreef Valid het volgende:
'Overleven in advocatuur begint met eerlijke blik in de spiegel'
http://fd.nl/ondernemen/1(...)e-blik-in-de-spiegel

Interview met Jaap Bosman over de toekomst van de advocatuur. De meeste (Zuidas)kantoren in Nederland (en de wereld?) moeten volgens hem inzien dat ze niet bij de echte top horen en een soort 'Ryanair van de advocatuur' moeten worden om te overleven. Interessant wel. Binnenkort dat boek van Susskind maar eens lezen.
er zit natuurlijk nog een flink stuk tussen emirates first class suites en ryanair. Ik denk dat we toch eens moeten stoppen met zo'n eindeloze slag naar de bodem. Ryanair staat er nou niet echt om bekend goed te zijn voor zijn personeel.
pi_157465360
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

er zit natuurlijk nog een flink stuk tussen emirates first class suites en ryanair. Ik denk dat we toch eens moeten stoppen met zo'n eindeloze slag naar de bodem. Ryanair staat er nou niet echt om bekend goed te zijn voor zijn personeel.
Of de klanten :D Voor álles moet je bijbetalen.

Maar Emirates en Ryanair vergelijken is ook wel appels en peren vergelijken hoor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157465475
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

Of de klanten :D Voor álles moet je bijbetalen.

Maar Emirates en Ryanair vergelijken is ook wel appels en peren vergelijken hoor.
alsof advocaten aan liefdadigheid doen. Bij Emirates betaal je natuurlijk ook voor alles. Alleen zit het dan bij de prijs in he..
pi_157465506
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

alsof advocaten aan liefdadigheid doen. Bij Emirates betaal je natuurlijk ook voor alles. Alleen zit het dan bij de prijs in he..
Heb nog niet van pro deo luchtvaartmaatschappijen gehoord :P Hoewel Ryanair wel in de buurt komt als je echt 0 eisen hebt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157465507
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

Of de klanten :D Voor álles moet je bijbetalen.

Maar Emirates en Ryanair vergelijken is ook wel appels en peren vergelijken hoor.
Dat dat een wereld van verschil is (en dat er allerlei smaken tussenin zitten) is precies Y's punt, denk ik.
pi_157465546
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

alsof advocaten aan liefdadigheid doen. Bij Emirates betaal je natuurlijk ook voor alles. Alleen zit het dan bij de prijs in he..
Emirates is wel _O_ hoor, echt bijzonder goeie service.

Heb jij nog Thalys kaartjes gescoord eigenlijk?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157465606
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:26 schreef Blistering het volgende:

[..]

Emirates is wel _O_ hoor, echt bijzonder goeie service.

Heb jij nog Thalys kaartjes gescoord eigenlijk?
Laatst met een A380 van Emirates gevlogen. Wat een waanzinnige maatschappij en wat een waanzinnig apparaat. Zaten op de vleugel, die echt niet normaal breed is en waarvan je de punt niet eens kan zien omdat hij zo doorhangt (tenzij je vliegt, dan vervormt hij).
pi_157465627
quote:
17s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:29 schreef Valid het volgende:

[..]

Laatst met een A380 van Emirates gevlogen. Wat een waanzinnige maatschappij en wat een waanzinnig apparaat. Zaten op de vleugel, die echt niet normaal breed is en waarvan je de punt niet eens kan zien omdat hij zo doorhangt (tenzij je vliegt, dan vervormt hij).
Tof man! Naar Dubai vanaf Amsterdam? Die onboard camera is ook mooi speelgoed _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157465783
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:26 schreef Blistering het volgende:

[..]

Emirates is wel _O_ hoor, echt bijzonder goeie service.

Heb jij nog Thalys kaartjes gescoord eigenlijk?
nee ik bij keihard op de gratis vliegtickets momenteel. Maar mijn cc zit aan de max, dus ik moet even gaan zoeken naar alternatieven.
pi_157465810
Kutzooi ik sta in het verkeerde ziekenhuis...
pi_157465832
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:31 schreef Blistering het volgende:

[..]

Tof man! Naar Dubai vanaf Amsterdam? Die onboard camera is ook mooi speelgoed _O_
Klopt en jazeker! Vooral laatste tien minuten in het donker was erg mooi. Zie je vanuit de staartcamera prachtig de verlichte landingsbaan dichterbij komen. Triple 7 (iig van Emirates?) heeft ook van die camera's.
pi_157466144
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee ik bij keihard op de gratis vliegtickets momenteel. Maar mijn cc zit aan de max, dus ik moet even gaan zoeken naar alternatieven.
Hoe krijg je het ook weer voor elkaar :D

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:43 schreef Valid het volgende:

[..]

Klopt en jazeker! Vooral laatste tien minuten in het donker was erg mooi. Zie je vanuit de staartcamera prachtig de verlichte landingsbaan dichterbij komen. Triple 7 (iig van Emirates?) heeft ook van die camera's.
Oef, super vet. Wil zelf ook dolgraag een keer naar Dubai, maar toch nog best prijzig.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157466313
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hoe krijg je het ook weer voor elkaar :D

[..]

Oef, super vet. Wil zelf ook dolgraag een keer naar Dubai, maar toch nog best prijzig.
als ik voor jou een gratis retourtje boek, mag ik je cc dan gebruiken om zelf verder te kunnen boeken?
  woensdag 11 november 2015 @ 12:55:35 #114
450190 geefmijeenpizza2
Meent hij dat nou serieus?
pi_157467937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:02 schreef Keyos het volgende:
Leuke is wel dat ik mensen (inclusief mijzelf) tijden de opleiding zie veranderen. In het begin is het allemaal "ik wil naar de Zuidas, geld verdienen en carrière maken", en aan het einde van de rit zijn er nog maar weinig over die dat daadwerkelijk willen.

Maar het is maar wat je waard vindt natuurlijk. Als ik 4-5K bij een (grote)verzekeraar of belastingdienst kan verdienen voor 38 uur per week werk, kies ik daar (op dit moment) blind voor. Als de partner erbij werkt en je samen 6-7K hebt per maand, weet ik dat ik in Rotterdam en omstreken een meer dan prima leven kan hebben (aangezien je hier in het centrum een nieuwbouwappartement kunt kopen voor 150-200K).

Ik loop nu stage bij een advocatenkantoor voornamelijk gespecialiseerd in het bijstaan van verzekeraars, volgens mij is werken bij een verzekeraar (moet het wel een WO-niveau functie zijn) zo slecht nog niet.
Ik zie jou nu al weken dit soort opmerkingen plaatsen en afgeven op studentenverenigingen en de zuidas. Nu wil het toeval dat ik zelf bij een corps heb gezeten en een stage heb gelopen op de zuidas en dus graag even reageer. Ik snap je afkeer niet zo, zeker nu ik de reeks een beetje teruglees en zie dat jij zelf ook voor een zuidas kantoor hebt gesolliciteerd.

Blijkbaar niet helemaal gelukt en sindsdien ben je fel tegen. Ik kan je vertellen dat ik zelf een laag cijfer heb gekregen
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:02 schreef Keyos het volgende:
Leuke is wel dat ik mensen (inclusief mijzelf) tijden de opleiding zie veranderen. In het begin is het allemaal "ik wil naar de Zuidas, geld verdienen en carrière maken", en aan het einde van de rit zijn er nog maar weinig over die dat daadwerkelijk willen.

Maar het is maar wat je waard vindt natuurlijk. Als ik 4-5K bij een (grote)verzekeraar of belastingdienst kan verdienen voor 38 uur per week werk, kies ik daar (op dit moment) blind voor. Als de partner erbij werkt en je samen 6-7K hebt per maand, weet ik dat ik in Rotterdam en omstreken een meer dan prima leven kan hebben (aangezien je hier in het centrum een nieuwbouwappartement kunt kopen voor 150-200K).

Ik loop nu stage bij een advocatenkantoor voornamelijk gespecialiseerd in het bijstaan van verzekeraars, volgens mij is werken bij een verzekeraar (moet het wel een WO-niveau functie zijn) zo slecht nog niet.
Ik zie jou nu al weken dit soort opmerkingen plaatsen en afgeven op studentenverenigingen en de zuidas. Nu wil het toeval dat ik zelf bij een corps heb gezeten en een stage heb gelopen op de zuidas en dus graag even reageer. Ik snap je afkeer niet zo, zeker nu ik de reeks een beetje teruglees en zie dat jij zelf ook voor een zuidas kantoor hebt gesolliciteerd.

Blijkbaar niet helemaal gelukt en sindsdien ben je fel tegen. Ik kan je vertellen dat ik zelf een laag cijfer heb gekregen voor mijn stage en er dus nooit aan de slag zal kunnen als advocaat-stagair. Maar wat maakt het uit? Maakt niet dat ik opeens een hekel heb aan dergelijke kantoren.

Zeg nou zelf; Stel jij deed fiscaal recht en je kon binnenkomen bij een big 4, of privaatrecht en je kon werken bij Stibbe, of Ectrie en je kon terecht bij Mckenzie oid. Dan zou je dat toch altijd doen? Gun het die mensen gewoon in plaats van het keihard afsnauwen vanachter je computer.

Daarbij; Probeer het binnenkort gewoon nog een keer bij een toko aan de zuid-as, je bent pas een keer afgewezen. Maak je eens niet zo druk, zoveel mensen worden eindeloos afgewezen.
Beetje meer vertrouwen op jezelf mag wel.voor mijn stage en er dus nooit aan de slag zal kunnen als advocaat-stagair. Maar wat maakt het uit? Maakt niet dat ik opeens een hekel heb aan dergelijke kantoren.

Zeg nou zelf; Stel jij deed fiscaal recht en je kon binnenkomen bij een big 4, of privaatrecht en je kon werken bij Stibbe, of Ectrie en je kon terecht bij Mckenzie oid. Dan zou je dat toch altijd doen? Gun het die mensen gewoon in plaats van het keihard afsnauwen vanachter je computer.

Daarbij; Probeer het binnenkort gewoon nog een keer bij een toko aan de zuid-as, je bent pas een keer afgewezen. Maak je eens niet zo druk, zoveel mensen worden eindeloos afgewezen.
Beetje meer vertrouwen op jezelf mag wel.
pi_157468182
Mooi, een 8 gehaald voor burgerlijk procesrecht :)
pi_157468207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:09 schreef underground1009 het volgende:
Mooi, een 8 gehaald voor burgerlijk procesrecht :)
goedzo
pi_157468213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:55 schreef geefmijeenpizza2 het volgende:

[..]

Ik zie jou nu al weken dit soort opmerkingen plaatsen en afgeven op studentenverenigingen en de zuidas. Nu wil het toeval dat ik zelf bij een corps heb gezeten en een stage heb gelopen op de zuidas en dus graag even reageer. Ik snap je afkeer niet zo, zeker nu ik de reeks een beetje teruglees en zie dat jij zelf ook voor een zuidas kantoor hebt gesolliciteerd.

Blijkbaar niet helemaal gelukt en sindsdien ben je fel tegen. Ik kan je vertellen dat ik zelf een laag cijfer heb gekregen

[..]

Ik zie jou nu al weken dit soort opmerkingen plaatsen en afgeven op studentenverenigingen en de zuidas. Nu wil het toeval dat ik zelf bij een corps heb gezeten en een stage heb gelopen op de zuidas en dus graag even reageer. Ik snap je afkeer niet zo, zeker nu ik de reeks een beetje teruglees en zie dat jij zelf ook voor een zuidas kantoor hebt gesolliciteerd.

Blijkbaar niet helemaal gelukt en sindsdien ben je fel tegen. Ik kan je vertellen dat ik zelf een laag cijfer heb gekregen voor mijn stage en er dus nooit aan de slag zal kunnen als advocaat-stagair. Maar wat maakt het uit? Maakt niet dat ik opeens een hekel heb aan dergelijke kantoren.

Zeg nou zelf; Stel jij deed fiscaal recht en je kon binnenkomen bij een big 4, of privaatrecht en je kon werken bij Stibbe, of Ectrie en je kon terecht bij Mckenzie oid. Dan zou je dat toch altijd doen? Gun het die mensen gewoon in plaats van het keihard afsnauwen vanachter je computer.

Daarbij; Probeer het binnenkort gewoon nog een keer bij een toko aan de zuid-as, je bent pas een keer afgewezen. Maak je eens niet zo druk, zoveel mensen worden eindeloos afgewezen.
Beetje meer vertrouwen op jezelf mag wel.voor mijn stage en er dus nooit aan de slag zal kunnen als advocaat-stagair. Maar wat maakt het uit? Maakt niet dat ik opeens een hekel heb aan dergelijke kantoren.

Zeg nou zelf; Stel jij deed fiscaal recht en je kon binnenkomen bij een big 4, of privaatrecht en je kon werken bij Stibbe, of Ectrie en je kon terecht bij Mckenzie oid. Dan zou je dat toch altijd doen? Gun het die mensen gewoon in plaats van het keihard afsnauwen vanachter je computer.

Daarbij; Probeer het binnenkort gewoon nog een keer bij een toko aan de zuid-as, je bent pas een keer afgewezen. Maak je eens niet zo druk, zoveel mensen worden eindeloos afgewezen.
Beetje meer vertrouwen op jezelf mag wel.
Hij geeft toch helemaal nier keihard af op de zuidas? Vind z'n verhaal geenszins onredelijk. Zou jammer zijn als het door z'n afwijzing bij De Brauw komt, maar zo niet dan lijkt het me een valide standpunt, al is dat uiteraard wel enkel gebaseerd op de verwachte werkdruk en niet op eigen ervaring.

Daarnaast bedoel je ongetwijfeld McKinsey (strategy comsultant) in plaats van McKenzie (van Baker & McKenzie, een advocatenkantoor)

[ Bericht 0% gewijzigd door Valid op 11-11-2015 13:36:19 ]
  woensdag 11 november 2015 @ 13:17:01 #118
450190 geefmijeenpizza2
Meent hij dat nou serieus?
pi_157468286
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:11 schreef Valid het volgende:

[..]

Hij geeft toch helemaal nier keihard af op de zuidas? Vind z'n verhaal geenszins onredelijk. Zou jammer zijn als het door z'n afwijzing bij De Brauw komt, maar zo niet dan lijkt het me een valide standpunt, al is dat uiteraard wel enkel gebaseerd op de verwachtte werkdruk en niet op eigen ervaring.

Daarnaast bedoel je ongetwijfeld McKinsey (strategy comsultant) in plaats van McKenzie (van Baker & McKenzie, een advocatenkantoor)
Nee ik moet toegeven dat als ik zijn meest recente posts lees dat hij net onredelijk is.
Maar als we echt ver terug gaan (paar weken) dan valt er een opmerking te lezen over enkele vervelende corpsballen ''Die tegen de muur moeten worden gezet''. En nog wat venijnige opmerkingen naar dit soort lui. Plus het feit dat zijn afwijzing bij klaarblijkelijk de Brauw volgens hem voor een groot deel lag aan het feit dat hij niet bij een studentenvereniging zat. Dat is gewoon onredelijk. Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee om toe te geven waarom ik niet goed presteerde op de zuid-as.
pi_157468295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:17 schreef geefmijeenpizza2 het volgende:

[..]

Nee ik moet toegeven dat als ik zijn meest recente posts lees dat hij net onredelijk is.
Maar als we echt ver terug gaan (paar weken) dan valt er een opmerking te lezen over enkele vervelende corpsballen ''Die tegen de muur moeten worden gezet''. En nog wat venijnige opmerkingen naar dit soort lui. Plus het feit dat zijn afwijzing bij klaarblijkelijk de Brauw volgens hem voor een groot deel lag aan het feit dat hij niet bij een studentenvereniging zat. Dat is gewoon onredelijk. Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee om toe te geven waarom ik niet goed presteerde op de zuid-as.
Je bent wel een doorzetter zeg
  woensdag 11 november 2015 @ 13:19:49 #120
450190 geefmijeenpizza2
Meent hij dat nou serieus?
pi_157468320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:17 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je bent wel een doorzetter zeg
Nee, ik prober die jongen te stimuleren door te zetten. Hij moet gewoon positiever over zichzelf denken en hard door blijven gaan. Het zal niemand ene fuck interesseren of hij ergens lid was.
pi_157468328
Zo. Mijn hals is weer apk gekeurd.
pi_157468463
Gefeliciteerd Underground! Mooi cijfer.

En hoe gaat het nu met je Y.? Mag ook in DM/PM ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157468649
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:17 schreef geefmijeenpizza2 het volgende:

[..]

Nee ik moet toegeven dat als ik zijn meest recente posts lees dat hij net onredelijk is.
Maar als we echt ver terug gaan (paar weken) dan valt er een opmerking te lezen over enkele vervelende corpsballen ''Die tegen de muur moeten worden gezet''. En nog wat venijnige opmerkingen naar dit soort lui. Plus het feit dat zijn afwijzing bij klaarblijkelijk de Brauw volgens hem voor een groot deel lag aan het feit dat hij niet bij een studentenvereniging zat. Dat is gewoon onredelijk. Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee om toe te geven waarom ik niet goed presteerde op de zuid-as.
Waarom presteerde je dan niet goed?
  woensdag 11 november 2015 @ 13:47:05 #124
263417 Keyos
Like a Boss
pi_157468828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:17 schreef geefmijeenpizza2 het volgende:

[..]

Nee ik moet toegeven dat als ik zijn meest recente posts lees dat hij net onredelijk is.
Maar als we echt ver terug gaan (paar weken) dan valt er een opmerking te lezen over enkele vervelende corpsballen ''Die tegen de muur moeten worden gezet''. En nog wat venijnige opmerkingen naar dit soort lui. Plus het feit dat zijn afwijzing bij klaarblijkelijk de Brauw volgens hem voor een groot deel lag aan het feit dat hij niet bij een studentenvereniging zat. Dat is gewoon onredelijk. Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee om toe te geven waarom ik niet goed presteerde op de zuid-as.
Nee hoor, die afwijzing bij de Brauw ligt niet aan het feit dat ik niet bij het Corps heb gezeten. Ik had zelf gewoon net iets beter voor de dag moeten komen. Ben er al redelijk content mee dat ik alsnog een fijn gesprek heb gehad met twee van de partners tijdens de sollicitatie. Niets anders dan lof voor dat kantoor verder. Verder heb ik aangegeven dat iemand die ik ken niet bij Baker binnenkwam omdat ze - letterlijk - niet bij een corps zat. Niet dat je zonder corps niet binnenkomt op een Zuidaskantoor. Bij de Brauw is de verhouding - als ik het goed begrijp - zo dat ongeveer de helft van de medewerkers bij een Corps heeft gezeten. Alsnog een vrij grote grote groep die niet bij een Corps heeft gezeten dus.

Ik heb ook helemkaal geen hekel aan corpsballen of aan de Zuidas. Het enige wat ik aangeef is dat bij veel kantoren er geen plek is voor mensen die niet bij een corps hebben gezeten, of aan het corpsprofiel voldoen. Dat is helemaal niet erg, dat is ook logisch als je je gaat bewegen in het bancaire/financiele wereldje (want dat is een groot deel van het werk op de Zuidas), maar studenten die tijdens hun studie Zuidasambities hebben moeten zich dat wel heel goed realiseren. Het moet gewoon 'je ding' zijn, niets meer niets minder. Ook bij de Brauw heb je 'beroepsautisten' die hun werk prachtig vinden maar sociaal misschien minder vaardig. Die hebben vast en zeker de grootste plezier in hun werk, aangezien je dan werkt aan de grootste juridische klussen van het land.

Ik wil niet naar je gaan schoppen, maar met dat "tegen de muur" refereerde ik niet naar Corpsballen in het algemeen, dat zou ik nooit zeggen. Een forumlid gaf aan dat hij werd gepest door corpsballen omdat hij niet bij een corps zat (lees: werd een 'knor' genoemd). Toen heb ik die vrij harde opmerking gemaakt inderdaad, want ik vind het gewoon - in elke omstandigheid - laag om elitair naar mensen te doen, zeker als het een paar snotapen van een studenten zijn. Die gasten hebben straks tijdens hun werkzaamheden ook gewoon schoonmakers en secretaressen onder hun, daar moet je ook gewoon normaal tegen doen.

Het enige wat ik de laatste weken heb aangegeven is dat ik spelenderwijs erachter ben gekomen dat ik (mogelijk, tijden kunnen veranderen) niet de carrieretijger ben die ik aan het begin van de opleiding dacht te zijn. Heb alleen maar respect voor de mensen die superslim zijn en goed werk gaan doen voor de grote kantoren. Maar ik zal dat, ondanks een mooie cijferlijst, dubbele bachelor en wat andere dingen op mijn cv, niet zijn. Zolang je er maar gelukkig van wordt, dan is het allemaal dikke prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door Keyos op 11-11-2015 13:59:29 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 11 november 2015 @ 14:01:47 #125
450190 geefmijeenpizza2
Meent hij dat nou serieus?
pi_157469115
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:38 schreef Valid het volgende:

[..]

Waarom presteerde je dan niet goed?
Inhoudelijk was ik (nog) niet goed genoeg waardoor alles simpelweg te langzaam ging.
En dan snijd je jezelf gruwelijk in de vingers. Dat is dan ook mijn devise; Zorg dat je ook inhoudelijk erg goed bent en niet alleen binnenkomt om je vlotte babbel.
  woensdag 11 november 2015 @ 14:05:53 #126
450190 geefmijeenpizza2
Meent hij dat nou serieus?
pi_157469192
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:47 schreef Keyos het volgende:

[..]

Nee hoor, die afwijzing bij de Brauw ligt niet aan het feit dat ik niet bij het Corps heb gezeten. Ik had zelf gewoon net iets beter voor de dag moeten komen. Ben er al redelijk content mee dat ik alsnog een fijn gesprek heb gehad met twee van de partners tijdens de sollicitatie. Niets anders dan lof voor dat kantoor verder. Verder heb ik aangegeven dat iemand die ik ken niet bij Baker binnenkwam omdat ze - letterlijk - niet bij een corps zat. Niet dat je zonder corps niet binnenkomt op een Zuidaskantoor. Bij de Brauw is de verhouding - als ik het goed begrijp - zo dat ongeveer de helft van de medewerkers bij een Corps heeft gezeten. Alsnog een vrij grote grote groep die niet bij een Corps heeft gezeten dus.

Ik heb ook helemkaal geen hekel aan corpsballen of aan de Zuidas. Het enige wat ik aangeef is dat bij veel kantoren er geen plek is voor mensen die niet bij een corps hebben gezeten, of aan het corpsprofiel voldoen. Dat is helemaal niet erg, dat is ook logisch als je je gaat bewegen in het bancaire/financiele wereldje (want dat is een groot deel van het werk op de Zuidas), maar studenten die tijdens hun studie Zuidasambities hebben moeten zich dat wel heel goed realiseren. Het moet gewoon 'je ding' zijn, niets meer niets minder. Ook bij de Brauw heb je 'beroepsautisten' die hun werk prachtig vinden maar sociaal misschien minder vaardig. Die hebben vast en zeker de grootste plezier in hun werk, aangezien je dan werkt aan de grootste juridische klussen van het land.

Ik wil niet naar je gaan schoppen, maar met dat "tegen de muur" refereerde ik niet naar Corpsballen in het algemeen, dat zou ik nooit zeggen. Een forumlid gaf aan dat hij werd gepest door corpsballen omdat hij niet bij een corps zat (lees: werd een 'knor' genoemd). Toen heb ik die vrij harde opmerking gemaakt inderdaad, want ik vind het gewoon - in elke omstandigheid - laag om elitair naar mensen te doen, zeker als het een paar snotapen van een studenten zijn. Die gasten hebben straks tijdens hun werkzaamheden ook gewoon schoonmakers en secretaressen onder hun, daar moet je ook gewoon normaal tegen doen.

Het enige wat ik de laatste weken heb aangegeven is dat ik spelenderwijs erachter ben gekomen dat ik (mogelijk, tijden kunnen veranderen) niet de carrieretijger ben die ik aan het begin van de opleiding dacht te zijn. Heb alleen maar respect voor de mensen die superslim zijn en goed werk gaan doen voor de grote kantoren. Maar ik zal dat, ondanks een mooie cijferlijst, dubbele bachelor en wat andere dingen op mijn cv, niet zijn. Zolang je er maar gelukkig van wordt, dan is het allemaal dikke prima.
Tja dit is typisch zo'n post die een klein meningsverschil meteen oplost.
Dan heb ik je houding (Voor zover je daarvan kunt spreken op een forum) volledig verkeerd geïnterpreteerd. Wil ik nog wel aan toevoegen dat je het gewoon nog een paar keer moet proberen. Een stage lopen daar kan ik iedereen in onze tak van sport aanraden, of je er nou de rest van je leven wil blijven werken of niet. Je leert er ongelofelijk veel.
Bedankt voor je heldere post.
  woensdag 11 november 2015 @ 14:08:01 #127
450190 geefmijeenpizza2
Meent hij dat nou serieus?
pi_157469227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:47 schreef Keyos het volgende:

[..]

Nee hoor, die afwijzing bij de Brauw ligt niet aan het feit dat ik niet bij het Corps heb gezeten. Ik had zelf gewoon net iets beter voor de dag moeten komen. Ben er al redelijk content mee dat ik alsnog een fijn gesprek heb gehad met twee van de partners tijdens de sollicitatie. Niets anders dan lof voor dat kantoor verder. Verder heb ik aangegeven dat iemand die ik ken niet bij Baker binnenkwam omdat ze - letterlijk - niet bij een corps zat. Niet dat je zonder corps niet binnenkomt op een Zuidaskantoor. Bij de Brauw is de verhouding - als ik het goed begrijp - zo dat ongeveer de helft van de medewerkers bij een Corps heeft gezeten. Alsnog een vrij grote grote groep die niet bij een Corps heeft gezeten dus.

Ik heb ook helemkaal geen hekel aan corpsballen of aan de Zuidas. Het enige wat ik aangeef is dat bij veel kantoren er geen plek is voor mensen die niet bij een corps hebben gezeten, of aan het corpsprofiel voldoen. Dat is helemaal niet erg, dat is ook logisch als je je gaat bewegen in het bancaire/financiele wereldje (want dat is een groot deel van het werk op de Zuidas), maar studenten die tijdens hun studie Zuidasambities hebben moeten zich dat wel heel goed realiseren. Het moet gewoon 'je ding' zijn, niets meer niets minder. Ook bij de Brauw heb je 'beroepsautisten' die hun werk prachtig vinden maar sociaal misschien minder vaardig. Die hebben vast en zeker de grootste plezier in hun werk, aangezien je dan werkt aan de grootste juridische klussen van het land.

Ik wil niet naar je gaan schoppen, maar met dat "tegen de muur" refereerde ik niet naar Corpsballen in het algemeen, dat zou ik nooit zeggen. Een forumlid gaf aan dat hij werd gepest door corpsballen omdat hij niet bij een corps zat (lees: werd een 'knor' genoemd). Toen heb ik die vrij harde opmerking gemaakt inderdaad, want ik vind het gewoon - in elke omstandigheid - laag om elitair naar mensen te doen, zeker als het een paar snotapen van een studenten zijn. Die gasten hebben straks tijdens hun werkzaamheden ook gewoon schoonmakers en secretaressen onder hun, daar moet je ook gewoon normaal tegen doen.

Het enige wat ik de laatste weken heb aangegeven is dat ik spelenderwijs erachter ben gekomen dat ik (mogelijk, tijden kunnen veranderen) niet de carrieretijger ben die ik aan het begin van de opleiding dacht te zijn. Heb alleen maar respect voor de mensen die superslim zijn en goed werk gaan doen voor de grote kantoren. Maar ik zal dat, ondanks een mooie cijferlijst, dubbele bachelor en wat andere dingen op mijn cv, niet zijn. Zolang je er maar gelukkig van wordt, dan is het allemaal dikke prima.
Ik lees overigens in je post dat je een dubbele bachelor doet? Is dat toevallig een juridische (Notarieel of Fiscaal)? Zeker in het geval van fiscaal zou je dan toch ook nog wat kunnen doen bij een big4? Ik ben niet erg thuis in hoe moeilijk het is om als fiscalist daar binnen te komen.
Maar het lijkt mij dat als jij op gesprek mag komen bij de Brauw, dit bij een big 4 als fiscalist ook zeker moet kunnen lukken? Veel succes in ieder geval.
pi_157469491
Wooooow, blijkbaar ging de vraag bij strafproces m.b.t. de wettelijke grondslag voor opsporingsautoriteiten om drones in te zetten bij het opsporen van hennepkwekerijen over stelselmatige observatie krachtens art. 126g Sv :')

Dat had ik er niet achter gezocht, maar goed.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 11 november 2015 @ 14:27:14 #129
263417 Keyos
Like a Boss
pi_157469542
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:08 schreef geefmijeenpizza2 het volgende:

[..]

Ik lees overigens in je post dat je een dubbele bachelor doet? Is dat toevallig een juridische (Notarieel of Fiscaal)? Zeker in het geval van fiscaal zou je dan toch ook nog wat kunnen doen bij een big4? Ik ben niet erg thuis in hoe moeilijk het is om als fiscalist daar binnen te komen.
Maar het lijkt mij dat als jij op gesprek mag komen bij de Brauw, dit bij een big 4 als fiscalist ook zeker moet kunnen lukken? Veel succes in ieder geval.
Een bachelor fiscaal inderdaad, die heb ik gedurende de afgelopen zomer afgerond. Ik heb het inoverweging om nog deze maand een sollicitatie de deur uit te doen bij één van de Big 4 kantoren in Rotterdam. Niet alleen handig om de fiscale praktijk te ervaren voor ik een (definitieve) masterkeuze moet maken, maar je verdient er ook nog eens een hoop geld mee.
Plus, werkstudentschappen zijn vaak voor 2 á 3 dagen in de week. Mocht het niet bevallen zit ik er in ieder geval niet 50 uur per week in.

[ Bericht 4% gewijzigd door Keyos op 11-11-2015 14:49:16 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_157470861
5,6 voor Strafprocesrecht :') Holy shit, wat een teleurstelling.

Maar ook echt ongelooflijk slecht gemaakt in het algemeen, als ik zo de lijst even doorspit. Allemaal drieën en vieren.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 11 november 2015 @ 15:58:01 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157471093
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:45 schreef Blistering het volgende:
5,6 voor Strafprocesrecht Holy shit, wat een teleurstelling.
Dat is snel nagekeken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157471129
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is snel nagekeken.
:D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:04:15 #133
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157471217
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:45 schreef Blistering het volgende:
5,6 voor Strafprocesrecht :') Holy shit, wat een teleurstelling.

Maar ook echt ongelooflijk slecht gemaakt in het algemeen, als ik zo de lijst even doorspit. Allemaal drieën en vieren.
Je hebt hem in ieder geval binnen. :Y Ik had er een handje van om Strafprocesrecht te onderschatten.
pi_157471308
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Je hebt hem in ieder geval binnen. :Y Ik had er een handje van om Strafprocesrecht te onderschatten.
Dat is waar. Helemaal als je de lijst met cijfers bekijkt, dan is een 5,6 nog bovengemiddeld ook :D

Ach ja, vak afgesloten en puntjes binnen. Niet meer aan denken verder :P

edit: Het doet alleen wel pijn, want ik wil de master strafrecht gaan doen. Dan moet je eigenlijk strafrechtvakken wel wat hoger afsluiten dan met een 6 gemiddeld, maar goed -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157474757

Allemaal kijken jongens, npo 2
pi_157475552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:47 schreef Keyos het volgende:

[..]

Verder heb ik aangegeven dat iemand die ik ken niet bij Baker binnenkwam omdat ze - letterlijk - niet bij een corps zat.

Die durfde dan gewoon de echte reden tot afwijzing niet met jou te delen, want dat is echt dikke bullshit
pi_157481776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:23 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Die durfde dan gewoon de echte reden tot afwijzing niet met jou te delen, want dat is echt dikke bullshit
Meeste mensen die ik ken bij Baker hebben niet bij één van de corpora gezeten.
pi_157482410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Meeste mensen die ik ken bij Baker hebben niet bij één van de corpora gezeten.
Same
pi_157484414
Nog steeds geen BPR op progress
pi_157484484
quote:
8s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:26 schreef Henrys het volgende:
Nog steeds geen BPR op progress
Dat gebeurt altijd om 06:00 ofzo
pi_157484503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:32 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat gebeurt altijd om 06:00 ofzo
Paar uur wakker blijven nog.
pi_157484843
Weet iemand trouwens waar 1315. 0049 is? Kan die lokalen nooit vinden
pi_157485293
Waarom wil je het op progress? De cijfers zijn toch gewoon bekend via de lijst op Nestor?
Dat lokaal is trouwens onder de bogen, bij de harmo. ;)

Ik zie overigens net dat het nu nog steeds niet op Progress staat. Misschien dachten ze, we hebben de cijfers nu geanonimiseerd gepubliceerd, we hoeven ze nu niet meer in te voeren, dat doen we wel na de nabespreking. :+
pi_157487871
Ik heb vanochtend gelezen dat een cijfer pas definitief is als het op progress staat, dan vind ik het ook een wat fijner gedachte als het daar op staat :P
Ik heb m'n volgende tentamen ook al binnen, strafrecht 2 met een 6 gehaald :+
pi_157488056
Nou, mijn scriptie is fiscaal juridisch voldoende. Alleen nu nog bedrijfskundig, want blijkbaar heb ik 6 jaar geleden een andere studie gekozen dan een economisch juridische. Maar goed, het begin is er.
pi_157489290
quote:
9s.gif Op donderdag 12 november 2015 02:28 schreef Henrys het volgende:
Weet iemand trouwens waar 1315. 0049 is? Kan die lokalen nooit vinden
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 07:44 schreef underground1009 het volgende:
Waarom wil je het op progress? De cijfers zijn toch gewoon bekend via de lijst op Nestor?
Dat lokaal is trouwens onder de bogen, bij de harmo. ;)

Ik zie overigens net dat het nu nog steeds niet op Progress staat. Misschien dachten ze, we hebben de cijfers nu geanonimiseerd gepubliceerd, we hoeven ze nu niet meer in te voeren, dat doen we wel na de nabespreking. :+
1315 is niet onder de bogen

http://www.rug.nl/rechten(...)n/plattegrond-nl.pdf
pi_157489381
quote:
9s.gif Op donderdag 12 november 2015 02:28 schreef Henrys het volgende:
Weet iemand trouwens waar 1315. 0049 is? Kan die lokalen nooit vinden
Is het bijgebouw van de harmo.
pi_157489396
Mooie trouwens, een dorpje in Wales is een off-shore bedrijf geworden oid :P
http://nos.nl/op3/artikel(...)ken-dan-wij-ook.html
pi_157489893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]


[..]

1315 is niet onder de bogen

http://www.rug.nl/rechten(...)n/plattegrond-nl.pdf
Klopt, ik had me vergist.
Ik heb daar zo ook les bedenk ik me net :P Werkgroep inleiding rechtsinformatica :)
pi_157489972
Haha, gemiddelde voor strafprocesrecht is een 5,47 :') Gemeten over 722 studenten _O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:10:16 #151
256090 Giku
graag verwijderen
pi_157490290
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:49 schreef Blistering het volgende:
Haha, gemiddelde voor strafprocesrecht is een 5,47 :') Gemeten over 722 studenten _O-
Het aantal studenten verbaast me meer
graag verwijderen
  donderdag 12 november 2015 @ 13:13:13 #152
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157490346
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:49 schreef Blistering het volgende:
Haha, gemiddelde voor strafprocesrecht is een 5,47 :') Gemeten over 722 studenten _O-
Uit welk jaar is dat vak?
pi_157490410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Uit welk jaar is dat vak?
2.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:58:31 #154
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157491194
quote:
11s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:10 schreef Giku het volgende:

[..]

Het aantal studenten verbaast me meer
Veel of weinig?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 12 november 2015 @ 13:59:48 #155
256090 Giku
graag verwijderen
pi_157491218
quote:
11s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Veel of weinig?
Voor een tweedejaars vak, ruim 700 studenten, vind ik 't veel. Dit is in Utrecht toch?
graag verwijderen
  donderdag 12 november 2015 @ 14:02:09 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157491266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:59 schreef Giku het volgende:

[..]

Voor een tweedejaars van ruim 700 studenten vind ik veel. Dit is in utrecht toch?
Ik denk dat een aantal studenten het vak moesten overdoen, maar dan is 700 studenten alsnog veel.
pi_157491276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:59 schreef Giku het volgende:

[..]

Voor een tweedejaars vak, ruim 700 studenten, vind ik 't veel. Dit is in Utrecht toch?
Yup :Y
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157491867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:59 schreef Giku het volgende:

[..]

Voor een tweedejaars vak, ruim 700 studenten, vind ik 't veel. Dit is in Utrecht toch?
`
Daar mag je toch arresten in je wetbundel bijschrijven?
pi_157493310
Die rel rond de commissie Stiekem is knetter interessant joh. Nog nooit eerder gebeurd zoiets, en staatsrecht heeft niet zo veel primeurs. :D
pi_157493349
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:40 schreef Henrys het volgende:

[..]

`
Daar mag je toch arresten in je wetbundel bijschrijven?
:D Klopt.

Europees recht tentamen ook terug --> 7,5 *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157502483
Niet zo snel chatten jongens
pi_157504200
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:57 schreef Blistering het volgende:

[..]

:D Klopt.

Europees recht tentamen ook terug --> 7,5 *O*
gefeliciteerd. Tijd voor een gratis vakantie?
pi_157511143
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

gefeliciteerd. Tijd voor een gratis vakantie?
Zeker, binnenkort paar daagjes weg.

Overigens zie ik nu dat iemand een 1,1 heeft gehaald voor dat tentamen. Dan heb je zelfs je naam fout gespeld gok ik _O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157511219
Nog steeds geen BPR op progress, wat amateuristisch zeg
pi_157513269
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:10 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zeker, binnenkort paar daagjes weg.

Overigens zie ik nu dat iemand een 1,1 heeft gehaald voor dat tentamen. Dan heb je zelfs je naam fout gespeld gok ik _O-
niks bijzonders, dat lukt me met mijn ogen dicht nog wel.
pi_157520704
Iemand ooit die vrouw van Criminologie gehad (Althoff dacht ik)? Gister haar gehad, wat was ze verschrikkelijk slecht te verstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 20:40:56 ]
pi_157521134
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:23 schreef Etsu het volgende:
Iemand ooit die vrouw van Criminologie gehad (Althoff dacht ik)? Gister had gehad, wat was ze verschrikkelijk slecht te verstaan.
uuuh, versta jij niet iedereen vreselijk slecht? :@
pi_157521170
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

uuuh, versta jij niet iedereen vreselijk slecht? :@
Nee?
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:40:28 #169
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157521194
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

uuuh, versta jij niet iedereen vreselijk slecht? :@
Hij heeft zo'n luisterhoorn. Die omgekeerde megafoondingen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157521204
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hij heeft zo'n luisterhoorn. Die omgekeerde megafoondingen.
Ja dat.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 13 november 2015 @ 20:41:27 #171
206731 Mortaxx
Doomer
pi_157521239
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja dat.
Kom eens naar grtd
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157521262
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kom eens naar grtd
:') Waarom.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 13 november 2015 @ 20:45:24 #173
206731 Mortaxx
Doomer
pi_157521407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

:') Waarom.
Het is dood
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157521828
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het is dood
Kan het ook niet helpen
Zit nu Orphan Black te kijken op Netflix
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:55:06 #175
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157521871
Voetbal en darten kijken.
pi_157522817
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Voetbal en darten kijken.
Darten :')
pi_157527353
Grote aanslag in Parijs bezig momenteel. Idioot.

http://www.volkskrant.nl/(...)-in-parijs~a4185875/
pi_157527479
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:51 schreef Tchock het volgende:
Grote aanslag in Parijs bezig momenteel. Idioot.

http://www.volkskrant.nl/(...)-in-parijs~a4185875/
Echt he. Volgens mij al 3 bomaanslagen en nu worden 60 mensen gegijzeld.

Edit: Vier shootings, 2 zelfmoord @ Stade de France, 1 in bar, 1 restaurant, 60 mensen gegijzeld in concertgebouw dus.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 23:08:34 ]
pi_157527788
36 doden al blijkbaar.

:{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 13 november 2015 @ 23:02:34 #180
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157527863
IS zal wel dit opeisen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 23:06:44 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157528064
Laten we nou maar even afwachten, daarna nog tijd genoeg om die kaart te spelen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157528182
De gijzeling is bij een concert van de Eagles of Death Metal. De NOS doet alsof dat een of andere super enge band is maar eigenlijk zijn het surfers die een grappige bandnaam hebben. :')

pi_157528312
En een onthoofding in het stadion :')

Edit: onthouding :? :') Onthoofding bedoelde ik.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 17:47:54 ]
pi_157541960
Kan maar niet wennen aan de nieuwe Nestor.
pi_157546481
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:11 schreef Etsu het volgende:
En een onthouding in het stadion :')
ben ik een hele erg schijterd als ik overweg mijn baan bij Ajax op te zeggen na aanleiding van deze shit?
pi_157546606
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

ben ik een hele erg schijterd als ik overweg mijn baan bij Ajax op te zeggen na aanleiding van deze shit?
Ja.
pi_157549156
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja.
weinig zin om aan te deur te staan bij dit soort shit. Weet je nog dat alberto er was? Ik stond daar 2 meter vandaan :{
pi_157549165
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

weinig zin om aan te deur te staan bij dit soort shit. Weet je nog dat alberto er was? Ik stond daar 2 meter vandaan :{
Nee, wat was er dan? Ik houd me niet met voetbal en dat soort dingen bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 17:46:35 ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 17:54:09 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157549317
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

ben ik een hele erg schijterd als ik overweg mijn baan bij Ajax op te zeggen na aanleiding van deze shit?
Ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 14 november 2015 @ 18:14:09 #190
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157549767
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, wat was er dan? Ik houd me niet met voetbal en dat soort dingen bezig.
Alberto kreeg door zich voor te doen als oud-speler kaartjes van Ajax zonder dat ze gingen controleren wie hij echt was.
pi_157551034
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, wat was er dan? Ik houd me niet met voetbal en dat soort dingen bezig.
wissel even Alberto om voor een haatbaard met een bom.

Overigens van de week nog een mailtje gekregen dat ik niks negatiefs mag posten over de Arena op straffe van ontslag.
pi_157551092
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Overigens van de week nog een mailtje gekregen dat ik niks negatiefs mag posten over de Arena op straffe van ontslag.
Whut?
pi_157551107
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:20 schreef Etsu het volgende:

[..]

Whut?
geen grap.
pi_157551501
Zit kassa te kijken, claimen ze dat een geldigheidsduur van 1 jaar voor een cadeaubon het minimum is. Hoezo dat dan? :? :')
pi_157552267
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:38 schreef Yreal het volgende:
Zit kassa te kijken, claimen ze dat een geldigheidsduur van 1 jaar voor een cadeaubon het minimum is. Hoezo dat dan? :? :')
Een algemene voorwaarde waardoor een vervaltermijn waarbinnen de wederpartij een recht moet geldend maken minder dan een jaar is wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt aldus art. 6:236 sub g bw.
pi_157552582
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een algemene voorwaarde waardoor een vervaltermijn waarbinnen de wederpartij een recht moet geldend maken minder dan een jaar is wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt aldus art. 6:236 sub g bw.
mm, zou zeggen dat de geldigheidsduur een kernbeding is.
pi_157552870
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

mm, zou zeggen dat de geldigheidsduur een kernbeding is.
Waarom zou je dat zeggen? :P De geldigheid is toch niet de "kern van de prestatie"?
pi_157554862
Ik heb even de 3 dagen vrij genomen om alles van de studie in te halen. Loop nu op schema. Morgen weer een dag.

Uitstellen ftw _O_
pi_157555125
Is Loonheffingen/Loonbelasting te doen qua studielast/moeilijkheidsgraad qua fiscaal?

Hertentamen staat in januari in de planning, heb nog niks voor gedaan. :@

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 21:43:38 ]
pi_157555248
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:42 schreef Etsu het volgende:
Is Loonheffingen/Loonbelasting te doen qua studielast/moeilijkheidsgraad qua fiscaal?

Hertentamen staat in januari in de planning, heb nog niks voor gedaan. :@
Er is geen enkel bachelorvak op je universiteit waarvoor je tussen nu en januari geen tentamen kunt leren. Stel je niet zo aan zeg.
pi_157555325
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is geen enkel bachelorvak op je universiteit waarvoor je tussen nu en januari geen tentamen kunt leren. Stel je niet zo aan zeg.
Genoeg dingen te doen anders. Ik had dat vak gewoon in blok 1 moeten doen.
Scheelt dat het maar erbij is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 21:50:47 ]
pi_157555529
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Genoeg dingen te doen anders. Ik had dat vak gewoon in blok 1 moeten doen.
Scheelt dat het maar erbij is.
Ik vond loonheffingen echt een schijtvak trouwens. Wat vermoeiend. Maar geen idee in hoeverre het curriculum overeen komt.
pi_157556356
Kut 3 voor ict contracten
pi_157556805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vond loonheffingen echt een schijtvak trouwens. Wat vermoeiend. Maar geen idee in hoeverre het curriculum overeen komt.
Welke fiscale wet vind je wel leuk dan?
pi_157556811
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:24 schreef Henrys het volgende:
Kut 3 voor ict contracten
Dat is niet goed. Ik weet hoe het voelt. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 22:39:52 ]
pi_157556995
Net m'n laptop schoongemaakt, ineens 20 GB aan opslag vrijgekomen _O_

Wat een ruimte en overzichtelijkheid. _O_
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:49:54 #207
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157557073
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:24 schreef Henrys het volgende:
Kut 3 voor ict contracten
Dat is balen man.
pi_157557080
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:39 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat is niet goed. Ik weet hoe het voelt. ;(
Hoe zit het nou als ik de herkansing ook niet zou halen? Heb ik dan gewoon een jaar vertraging om 1 vak?
pi_157558048
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:24 schreef Henrys het volgende:
Kut 3 voor ict contracten
Been there, done that vorig jaar :X Was te laat toen voor de eerste kans, dus in de herkansing gefaald. Ditmaal wel gehaald, met nagenoeg dezelfde voorbereiding. Hopelijk haal je hem in de herkansing :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

Hoe zit het nou als ik de herkansing ook niet zou halen? Heb ik dan gewoon een jaar vertraging om 1 vak?
Als je het vak nodig hebt om je bachelor mee af te ronden, je de twee meest recente kansen benut kun je online een verzoek indienen voor een derde kans. Zo heb ik vorig jaar dan eindelijk mijn bachelor af kunnen ronden. Nu nog recht & informatiemanagement en strafproces halen vanaf februari en ik kan volgend jaar de master recht & ICT in. :)

[ Bericht 37% gewijzigd door Joosie200 op 14-11-2015 23:43:36 ]
mag het weten
pi_157558723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:39 schreef Etsu het volgende:

[..]

Welke fiscale wet vind je wel leuk dan?
IB, Vpb, OB gaat ook wel.
  zondag 15 november 2015 @ 00:51:54 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157559957
Loonheffingen _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157560455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 23:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Been there, done that vorig jaar :X Was te laat toen voor de eerste kans, dus in de herkansing gefaald. Ditmaal wel gehaald, met nagenoeg dezelfde voorbereiding. Hopelijk haal je hem in de herkansing :)

[..]

Als je het vak nodig hebt om je bachelor mee af te ronden, je de twee meest recente kansen benut kun je online een verzoek indienen voor een derde kans. Zo heb ik vorig jaar dan eindelijk mijn bachelor af kunnen ronden. Nu nog recht & informatiemanagement en strafproces halen vanaf februari en ik kan volgend jaar de master recht & ICT in. :)
Bedankt, moet zeggen dat een 3 wel echt demotiverend is, nog nooit lager dan een 5 gehaald 09:00 tentamens zijn niet aan mij besteed
pi_157562811
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 01:25 schreef Kuiver het volgende:

[..]

Bedankt, moet zeggen dat een 3 wel echt demotiverend is, nog nooit lager dan een 5 gehaald 09:00 tentamens zijn niet aan mij besteed
Waarom heet jij nu Kuiver?
pi_157562909
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 10:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waarom heet jij nu Kuiver?
Wou net zeggen.. kloontje in actie?
mag het weten
pi_157562911
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

Hoe zit het nou als ik de herkansing ook niet zou halen? Heb ik dan gewoon een jaar vertraging om 1 vak?
Naja, het is maar net hoe de RUG het ziet. Ik heb ook 'één jaar studievertraging' omdat mijn laatste twee vakken pas weer in blok 4 gegeven worden, maar ik heb wel netjes 180 EC gehaald in 3 jaar, zodoende dus geen vertraging volgens de RUG :')

Als je ICT niet haalt in de her, dan doe je het volgend jaar in blok 1 opnieuw en haal je het in oktober, en dan heb je een paar maandjes vertraging gehad. Ligt er maar net aan hoe je ervoor staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 10:44:05 ]
pi_157562954
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 10:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waarom heet jij nu Kuiver?
_O- Busted.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157563061
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:36 schreef Kuiver het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met werkgelegenheid en Rechten? Weet alleen dat het met strafrecht erg kut is.

Zit momenteel in het 3e jaar van Nederlands Recht en IT-recht en twijfel nog over welke masters ik wil ga doen. Wil sowieso strafrecht doen omdat ik dat gewoon erg leuk vind maar twijfel ik nog tussen Bedrijfsrecht,IT-recht en Burgerlijk recht. Alle drie vind ik erg interessant maar met welke maak ik statisch gezien het meest kans op een baan? Wil liever niet 2 jaar de bijstand in na mijn studie en zsm aan het werk en hopelijk toch later iets met strafrecht doen zodra er weer werk in te vinden is
Dat is raar. Henrys was vorig jaar tweedejaars.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 10:48:29 ]
pi_157563373
R&P / Wel of geen relatie beginnen met dit meisje?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:51 schreef Kuiver het volgende:

[..]

Ik vertrouw rokers niet
:') _O-
pi_157563584
Doen we dinsdag nog een meet in Groningen?
pi_157564354
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:42 schreef Etsu het volgende:
Is Loonheffingen/Loonbelasting te doen qua studielast/moeilijkheidsgraad qua fiscaal?

Hertentamen staat in januari in de planning, heb nog niks voor gedaan. :@
Volgens mij heeft bijna iedereen dat vak gehaald in de eerste kans :P Waren meer achten dan zessen.
pi_157564520
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 12:03 schreef Accursius het volgende:

[..]

Volgens mij heeft bijna iedereen dat vak gehaald in de eerste kans :P Waren meer achten dan zessen.
Chill, wordt wel weer tijd voor een 8.

Zal wel niet. :')
pi_157569760
Gewoon de vereisten van de 30%-regeling stampen en dan komt t goed
pi_157569949
Nou Bartje, Enschede is geinig. Ben er nu geweest om tweedehands Timberlands op te halen. Heb de Grolschveste, Saxion stadscampus en dergelijke gespot. Wel beetje druilerig weer maarja als je er toch bent... :P
mag het weten
pi_157570906
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 16:13 schreef Mshauri het volgende:
Gewoon de vereisten van de 30%-regeling stampen en dan komt t goed
Tarieven zijn ook belangrijk.
pi_157573641
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 16:13 schreef Mshauri het volgende:
Gewoon de vereisten van de 30%-regeling stampen en dan komt t goed
quote:
8s.gif Op zondag 15 november 2015 16:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Tarieven zijn ook belangrijk.
Heb al aantekeningen van GFE (fiscale studentenvereniging) gefixt, dus nu ga ik met zelfstudie proberen Loonheffingen te halen.

Wordt vervolgd.
pi_157574046
Polen _O_
pi_157574195
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
Polen _O_
Ja, wat doe je daar?
pi_157575458
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 18:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja, wat doe je daar?
bier drinken
pi_157575670
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 19:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

bier drinken
En dinsdag in Groningen?

Ik kan opzich wel, maar pas na 15:00.
pi_157575841
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

En dinsdag in Groningen?

Ik kan opzich wel, maar pas na 15:00.
vliegtuig land pas om half 6 ofzo dus dat kan prima
pi_157575915
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 19:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

vliegtuig land pas om half 6 ofzo dus dat kan prima
Eelde?
pi_157577656
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 19:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Eelde?
uhu. Als ik op Schiphol vloog was een biertje in Groningen onlogisch he.
pi_157577699
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 20:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

uhu. Als ik op Schiphol vloog was een biertje in Groningen onlogisch he.
Je weet maar nooit met jou...

Nouja, kan best. Waar wilde je het doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 20:15:43 ]
pi_157577949
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 20:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Je weet maar nooit met jou...

Nouja, kan best. Waar wilde je het doen?
weet ik veel. Alsof ik ooit in Groningen kom. De laatste keer vroeg ik je om een pizzeria en werd je boos.
pi_157581429
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 20:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

weet ik veel. Alsof ik ooit in Groningen kom. De laatste keer vroeg ik je om een pizzeria en werd je boos.
Dat is niet waar.

Euhm. Tot hoelang heb je de tijd?
pi_157581897
Ik heb sinds vandaag een eigen mini-juridische bibliotheek in mijn huis. Een muur met een kast met vakjes en daarin per rechtsgebied de boeken gesorteerd. Ik voel me een echte jurist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 21:27:05 ]
pi_157582324
Goed. Dinsdag een meet met Yreal en ik ga voor hem koken. Een meetverslag volgt.
pi_157583413
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 21:34 schreef Etsu het volgende:
Goed. Dinsdag een meet met Yreal en ik ga voor hem koken. Een meetverslag volgt.
sexy hoor
  zondag 15 november 2015 @ 21:52:25 #239
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157583454
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 21:34 schreef Etsu het volgende:
Goed. Dinsdag een meet met Yreal en ik ga voor hem koken. Een meetverslag volgt.
Graag een stream.
pi_157583481
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 21:34 schreef Etsu het volgende:
Goed. Dinsdag een meet met Yreal en ik ga voor hem koken. Een meetverslag volgt.
Nice! :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157584846
quote:
6s.gif Op zondag 15 november 2015 21:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Graag een stream.
Hoogstens een pic van Y en Bella de kat. Verder niet. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 22:20:21 ]
  zondag 15 november 2015 @ 22:21:17 #242
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157584904
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 22:20 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoogstens een pic van Y en Bella de kat. Verder niet. :D
Ook goed.
pi_157585584
quote:
6s.gif Op zondag 15 november 2015 22:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ook goed.
lekker met ets zijn poesje spelen
pi_157587376
quote:
6s.gif Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Etsu het volgende:
Ik heb sinds vandaag een eigen mini-juridische bibliotheek in mijn huis. Een muur met een kast met vakjes en daarin per rechtsgebied de boeken gesorteerd. Ik voel me een echte jurist.
Pics van je eigen JB! Oh wacht, dat kan Y wel verzorgen a.s. dinsdag :Y
mag het weten
pi_157587803
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 22:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

lekker met ets zijn poesje spelen
Moet Bella je wel accepteren, ze kan behoorlijk achterdochtig zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 23:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Pics van je eigen JB! Oh wacht, dat kan Y wel verzorgen a.s. dinsdag :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gevoel dat je in de JB bent, toch?

v.l.n.r.: echtscheidingsrecht (wat ik volgend jaar wil doen), algemene eerstejaarsvakken, notariswet/beroep, strafrecht, bpr, bedrijfseco voor notariëlen en fiscalisten, kluwer, bestuursrecht, (register)goederenrecht ( :r ), belastingrecht, weer kluwer, PFE, internationaal publiekrecht, arbeidsrecht, staatsrecht (onder de genoemde kluwer), verbintenissenrecht oid, RSG/romeins recht, RPPV/ondernemingsrecht/handelsrecht ( :r ) :D

gelukkig heb ik europees verkocht. verdient ook geen een plekje in mn kast.

de mappen links zijn oude samenvattingen en oude TT's en shit van de colleges per jaar, per semester en per vak gesorteerd :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 00:21:22 ]
pi_157588486
ik moet gewoon structuur hebben jongens, het spijt me
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 november 2015 @ 01:04:43 #247
206731 Mortaxx
Doomer
pi_157589898
hier zijn we veilig
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 november 2015 @ 01:05:29 #248
206731 Mortaxx
Doomer
pi_157589926
hallo?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 november 2015 @ 01:06:37 #249
206731 Mortaxx
Doomer
pi_157589947
paxcon?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157592425
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 01:04 schreef Mortaxx het volgende:
hier zijn we veilig
Veilig voor wat

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 01:05 schreef Mortaxx het volgende:
hallo?
Hallo Mortaxx.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 06:28:34 ]
pi_157601997
President Hollande pleit in de Franse verzamelde vergadering voor een aanpassing van de Grondwet waardoor hij maandenlang de noodtoestand kan uitroepen. Daarmee kun je een verplichte avondklok instellen, mensen afluisteren en huizen doorzoeken zonder rechtelijk bevel en meer van dat soort dingen.

Eng.
  maandag 16 november 2015 @ 16:51:30 #252
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157602349
Top. Goede TT.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 november 2015 @ 16:51:47 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157602361
Oh wacht, het is geen nieuw topicje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157602453
quote:
8s.gif Op maandag 16 november 2015 16:51 schreef eriksd het volgende:
Oh wacht, het is geen nieuw topicje.
Goedemorgen.
pi_157602459
Krijg je nou wel of geen bonuspunt voor EUR WG? Heb namelijk inzage op zelfde moment als WG en dan kan ik gewoon met een andere WG meedoen
pi_157602521
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 16:54 schreef Henrys het volgende:
Krijg je nou wel of geen bonuspunt voor EUR WG? Heb namelijk inzage op zelfde moment als WG en dan kan ik gewoon met een andere WG meedoen
Ik kreeg in elk geval geen bonuspunt.
pi_157602837
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 16:41 schreef Tchock het volgende:
President Hollande pleit in de Franse verzamelde vergadering voor een aanpassing van de Grondwet waardoor hij maandenlang de noodtoestand kan uitroepen. Daarmee kun je een verplichte avondklok instellen, mensen afluisteren en huizen doorzoeken zonder rechtelijk bevel en meer van dat soort dingen.

Eng.
Vind het wel erg interessante wetgeving. Jammer er aan de RUG niet echt een vak is dat daar over gaat. Buitenom een college bij staatsrecht oid :P
pi_157602930
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:10 schreef Accursius het volgende:

[..]

Vind het wel erg interessante wetgeving. Jammer er aan de RUG niet echt een vak is dat daar over gaat. Buitenom een college bij staatsrecht oid :P
Heel interessant. Op de UvA is er een mastervak oorlogsrecht dat dit soort dingen behandelt. Misschien pak ik die nog wel even mee.
pi_157604367
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 16:41 schreef Tchock het volgende:
President Hollande pleit in de Franse verzamelde vergadering voor een aanpassing van de Grondwet waardoor hij maandenlang de noodtoestand kan uitroepen. Daarmee kun je een verplichte avondklok instellen, mensen afluisteren en huizen doorzoeken zonder rechtelijk bevel en meer van dat soort dingen.

Eng.
je zou die allu hoedjes bijna gaan geloven.
pi_157605961
quote:
9s.gif Op maandag 16 november 2015 18:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

je zou die allu hoedjes bijna gaan geloven.
Haha :D If only..

Vandaag 2 mooie werkgroepjes gehad en nu weer weekend _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157620704
Godver een 7 voor Sr2 en een 6 voor Bes2. Fuck mijn leven.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157620984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:16 schreef IPA35 het volgende:
Godver een 7 voor Sr2 en een 6 voor Bes2. Fuck mijn leven.
Waarom is dat een probleem :?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157621022
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:16 schreef IPA35 het volgende:
Godver een 7 voor Sr2 en een 6 voor Bes2. Fuck mijn leven.
Nouja, je had 3,5 dagen voor Bes2. Zo gek vind ik dat niet.

Een 7 voor Sr2 is meer dan prima.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2015 12:31:16 ]
pi_157621300
Mijn cijferlijst :( Neeeeeeee
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157621310
3 dagen ;)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157621934
Haha joh SR2 was weer een slagveld :+
Bes2 gemiddeld cijfer een 5.8 oid en slagingspercentage 62% geloof ik, redelijk gemiddeld voor dat vak.
Ik heb een 6 voor sr2 en een 5 voor bes2, misschien dat daar bij de nabespreking ook een 6 van te maken is :) IPA, weet jij hoe laat en waar die is? Ik weet/meen wel dat het 27 november is ;)
pi_157622111
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:10 schreef Accursius het volgende:

[..]

Vind het wel erg interessante wetgeving. Jammer er aan de RUG niet echt een vak is dat daar over gaat. Buitenom een college bij staatsrecht oid :P
Terrorisms en terrorismebestrijding, zie http://www.rug.nl/ocasys/frw/vak/show?code=RGACR70405

Studeer zelf aan de rug (einde bachelor) en dat lijkt me een boeiend vak om te volgen.
pi_157623831
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:22 schreef Tremonilas het volgende:

[..]

Terrorisms en terrorismebestrijding, zie http://www.rug.nl/ocasys/frw/vak/show?code=RGACR70405

Studeer zelf aan de rug (einde bachelor) en dat lijkt me een boeiend vak om te volgen.
Ik volg het nu. Vorige week eerste college gehad, was heel slecht te verstaan. Ben meer benieuwd naar het strafrecht deel.
pi_157627687
Groningen airport :') alleen dus busrit naar het station duurt al zo'n beetje langer dan de vlucht uit Polen :')
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:44:13 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157628626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:03 schreef Yreal het volgende:
Groningen airport :') alleen dus busrit naar het station duurt al zo'n beetje langer dan de vlucht uit Polen :')
Moet je maar carpolen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157628800
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Moet je maar carpolen.
Ik had voor de verandering eens gewoon een hele rij geboekt. Best lachen als iedereen schouder aan elleboog zit en ik gewoon languit kan liggen.
pi_157637340
Het voelt trouwens wel uitermate nutteloos om alles op 1 dag te hebben voor de studie :{

Ik overweeg haast om iets van een taalcursus erbij te gaan doen, zodat ik op andere dagen in ieder geval nog iets nuttigs doe.

En nee Y., ik ga niet iedere week reizen :6
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157637748
Bieden juridische werkgevers ook omscholingstrajecten voor gebieden waar veel vraag naar is? En als dat zo is, weet iemand er één?
pi_157638856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:56 schreef NarcistischeCynicus het volgende:
Bieden juridische werkgevers ook omscholingstrajecten voor gebieden waar veel vraag naar is? En als dat zo is, weet iemand er één?
Ik weet dat PwC een programma heeft gehad waarbij excellente studenten geschiedenis/talen werden omgeschoold tot belastingadviseur.

Moet je maar zin in hebben
pi_157639287
Is nog steeds zo, tax talent traineeship of iets dergelijks.
pi_157642301
"Het Tax Talent Traineeship biedt aan academici met een fiscale universitaire opleiding"

http://werken.belastingdienst.nl/tax-talent.html

Ik heb geen fiscale universitaire opleiding. :N
pi_157650257
http://linkedin-schadeclaim.nl/

1500 euro schadevergoeding van linkedin. Jaja...
pi_157653610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:43 schreef NarcistischeCynicus het volgende:
"Het Tax Talent Traineeship biedt aan academici met een fiscale universitaire opleiding"

http://werken.belastingdienst.nl/tax-talent.html

Ik heb geen fiscale universitaire opleiding. :N
Wat heeft een programma van de Belastingdienst met PwC te maken, helder licht.
  woensdag 18 november 2015 @ 19:36:44 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157655172
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 18:47 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Wat heeft een programma van de Belastingdienst met PwC te maken, helder licht.
Hij heeft een rugzakje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157658757
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 18:47 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Wat heeft een programma van de Belastingdienst met PwC te maken, helder licht.
Als ik een acroniem zie in combinatie met belastingdienst dan ga ik er automatisch vanuit dat het over één of andere overheidsministerie gaat.

Hoe dan ook, het contactformulier op hun website werkt niet. Heb het nu met twee verschillende browsers geprobeerd. En dit is de website van een internationale organisatie?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hij heeft een rugzakje.
Bedankt voor dit waardevolle inzicht, universitaire geschoolde student. Ik neem aan dat jij op de UvA zit?
pi_157659104
Iedereen is weer lekker op z'n teentjes getrapt. ;)

https://www.werkenbijpwc.nl/Traineeships/Tax-Traineeship/

Op deze doel ik uiteraard.
pi_157659145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:32 schreef Lavezzi het volgende:
Iedereen is weer lekker op z'n teentjes getrapt. ;)

https://www.werkenbijpwc.nl/Traineeships/Tax-Traineeship/

Op deze doel ik uiteraard.
Bedankt, ik had ze al net een e-mail gestuurd.
  woensdag 18 november 2015 @ 21:54:16 #284
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157659704
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:19 schreef NarcistischeCynicus het volgende:

[..]

Als ik een acroniem zie in combinatie met belastingdienst dan ga ik er automatisch vanuit dat het over één of andere overheidsministerie gaat.

Hoe dan ook, het contactformulier op hun website werkt niet. Heb het nu met twee verschillende browsers geprobeerd. En dit is de website van een internationale organisatie?

[..]

Bedankt voor dit waardevolle inzicht, universitaire geschoolde student. Ik neem aan dat jij op de UvA zit?
Ik ben allang klaar helaas. :{

Ben nu op zoek naar een eerste baan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157660633
Gezellig hier.
pi_157660708
quote:
10s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:31 schreef Tchock het volgende:
Gezellig hier.
Hoi Tchock! Hoe is het leven daar?

Luister sinds kort non-stop naar een nieuwe (favo) band: The Preatures.

Misschien kan jij het ook waarderen ;)

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157660802
Ga het zo luisteren. Nu Pink Floyd aan en de LP mag niet uit.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:54:57 #288
263417 Keyos
Like a Boss
pi_157664602
quote:
14s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:39 schreef Tchock het volgende:
Ga het zo luisteren. Nu Pink Floyd aan en de LP mag niet uit.
Zoals het heurt, Pink Floyd luister je van voor naar achteren zonder onderbrekingen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_157674603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:19 schreef NarcistischeCynicus het volgende:

[..]

Als ik een acroniem zie in combinatie met belastingdienst dan ga ik er automatisch vanuit dat het over één of andere overheidsministerie gaat.

Hoe dan ook, het contactformulier op hun website werkt niet. Heb het nu met twee verschillende browsers geprobeerd. En dit is de website van een internationale organisatie?

[..]

Bedankt voor dit waardevolle inzicht, universitaire geschoolde student. Ik neem aan dat jij op de UvA zit?
Go get 'em tiger
pi_157691630
Manmanman, wat een gezeik met Europees Recht op de RUG. Blij dat ik dat vak allang heb gehaald.

Het schijnt dat ze nu weigeren voor te schrijven welke hoofdstukken je moet bestuderen voor het college. Welke arresten je moet kennen voor het tentamen, mag je ook uitzoeken. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 13:50:17 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:56:36 #292
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157691758
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:50 schreef Etsu het volgende:
Manmanman, wat een gezeik met Europees Recht op de RUG. Blij dat ik dat vak allang heb gehaald.

Het schijnt dat ze nu weigeren voor te schrijven welke hoofdstukken je moet bestuderen voor het college. Welke arresten je moet kennen voor het tentamen, mag je ook uitzoeken. _O-
Prima, beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157691787
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:50 schreef Etsu het volgende:
Manmanman, wat een gezeik met Europees Recht op de RUG. Blij dat ik dat vak allang heb gehaald.

Het schijnt dat ze nu weigeren voor te schrijven welke hoofdstukken je moet bestuderen voor het college. Welke arresten je moet kennen voor het tentamen, mag je ook uitzoeken. _O-
Waar slaat dat op dan? Je moet als student toch weten waar je aan toe bent?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157691815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Prima, beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad.
Dat zeker, maar de manier waarop is niet helemaal oke, kan de reacties van die studenten op FB wel begrijpen.

Nog iets: https://lisa-groningen.nl/privacyschending-bij-europees-recht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 13:59:00 ]
pi_157691877
"Ervan uitgaande dat we hoofdstuk 4 paragraaf 5 en 6 moeten lezen, de bijbehorende arresten. Wel voor maandag 13:00 lezen he, de tijd loopt... "

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 14:02:27 ]
pi_157691976
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:50 schreef Etsu het volgende:
Manmanman, wat een gezeik met Europees Recht op de RUG. Blij dat ik dat vak allang heb gehaald.

Het schijnt dat ze nu weigeren voor te schrijven welke hoofdstukken je moet bestuderen voor het college. Welke arresten je moet kennen voor het tentamen, mag je ook uitzoeken. _O-
Ik snap er echt niks meer van, ze doen net of ze een of ander revolutionaire onderwijsmethode hebben bedacht terwijl ik echt maar de helft kan volgen wat die Squitani in het HC vertelt.
pi_157692043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:07 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik snap er echt niks meer van, ze doen net of ze een of ander revolutionaire onderwijsmethode hebben bedacht terwijl ik echt maar de helft kan volgen wat die Squitani in het HC vertelt.
Ik kon die vent ook niet verstaan. Vreselijk idd.

Europees is ook vies moeilijk en dat doen ze expres, en dan gaan ze ook nog onderwijsmethodes omgooien. :')

In ander nieuws: slagingspercentage van 39% voor staatsrecht2(oud)/staats3(nieuw). Goed werk. w/

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 14:10:47 ]
pi_157692212
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik kon die vent ook niet verstaan. Vreselijk idd.

Europees is ook vies moeilijk en dat doen ze expres, en dan gaan ze ook nog onderwijsmethodes omgooien. :')

In ander nieuws: slagingspercentage van 39% voor staatsrecht2(oud)/staats3(nieuw). Goed werk. w/
Heb dag voor Europees ook een tentamen dus dat is ook lekker voorbereiden.

Waarom heeft de RUG zoveel buitenlandse docenten? heb nu voor WG een vrouw die uit Rusland komt en meester is in de theoretische scheikunde en echt nauwelijks te verstaan is in zowel Engels als Nederlands.

Sowieso wat een combinatie ook, scheikunde en rechten _O-
pi_157692229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:16 schreef Henrys het volgende:

[..]

Heb dag voor Europees ook een tentamen dus dat is ook lekker voorbereiden.

Waarom heeft de RUG zoveel buitenlandse docenten? heb nu voor WG een vrouw die uit Rusland komt en meester is in de theoretische scheikunde en echt nauwelijks te verstaan is in zowel Engels als Nederlands.

Sowieso wat een combinatie ook, scheikunde en rechten _O-
Zoveel? :') Het is op een hand te tellen. Ik kan er maar 3 opnoemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 14:17:50 ]
pi_157692250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:17 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zoveel? :') Het is op een hand te tellen. Ik kan er maar 3 opnoemen.
Had er bij Geschiedenis ook twee die ik niemand kon verstaan
pi_157692414
Squintani vind ik wel baas sinds hij me bij de nabespreking punten gaf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')