abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 november 2015 @ 19:53:09 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157431843
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 18:15 schreef Andromache het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook via. Via het genre dan. Had ik Kleine jongen al genoemd?
Die was van de vlam in de pijl...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157439228
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ben het hier wel mee eens. Al hoeft voor mij seizoen 5 niet meer. De koek is op, gewoon stoppen.
De koek is op, wel toepasselijk voor Penoza waar letterlijk in elke scene Andre Hazes de achtergrondmuziek is.
pi_157444968
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik had toch meer van die rol verwacht. Soort van godfather op de achtergrond die de macht echt in handen had.
dat is ook de fout van dit seizoen. Er zit genoeg potentie in maar het wordt allemaal maar snel snel afgeraffeld waardoor niks goed uit verf komt.

En dat gedoe met van zon is nog wel het toppunt, wat een onzin is dat elke scene weer :')
pi_157450610
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:24 schreef Nautilus. het volgende:
Ik lees hier veel hoe slécht Penoza IV is, en om eerlijk te zeggen: dat is het ook. Dat komt omdat er geen degelijk script is. Het is hier dat je ziet hoe de seizoenen een dalende lijn vertonen: seizoen 1 was top, seizoen twee en drie hadden heel wat gebreken, maar waren uiteindelijk nog wel oké, omdat het script niet al te onnozel was. En dan is er seizoen 4 en is het definitief uit met de pret.

Probleem is dat het script zó geforceerd en overgecompliceerd is en dat de ontwikkelingen elkaar zó snel opvolgen dat het verhaal niet lekker meer in elkaar klikt. En daarom zijn de hoofdpersonages voortdurend bezig om de hopeloos ingewikkelde clou uit te leggen. Neem die clowneske scène afgelopen zondag: die Coach staat in het lang en breed uit te leggen waarom hij wat gedaan heeft, en welke gevolgen dat heeft voor het vervolg van de plot, terwijl Carmen gewoon dat pistool moet pakken en hem doodschieten. Een degelijk en gedoseerd verhaal heeft dat soort flutscènes niet nodig.

De acteurs doen wat ze kunnen, daar ligt het echt niet aan. Monic Hendrickx en Jacob Derwig zijn bovengemiddeld goede acteurs, maar bij dit soort verhaaltjes is het eigenlijk irrelevant of je kunt acteren of niet - je kunt enkel proberen om je gezicht te redden en boven de onzin van het script uit te stijgen.

Als dit het laatste seizoen is, dan zou dat tegelijkertijd begrijpelijk, maar ook heel jammer zijn. Want het zou jammer zijn als een serie die zo goed begon, eindigt als een sleazy misdaadverhaaltje dat onmogelijk serieus valt te nemen. Mijn tip voor seizoen V (als dat er komt): huur een goede scriptschrijver in, en dan niet een hired hand, maar een liefhebber die echt zijn stempel op de reeks kan drukken.
Heeft wellicht ook met budget te maken. In Amerika staat er het tienvoudige voor per aflevering en daar is het niet 10x zo goed (vind ik), nog geen 2x.

Penoza zit aan de top van wat Nederland kan. Ik ken zat slechtere NL series.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_157451415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:25 schreef W00fer het volgende:

[..]

Heeft wellicht ook met budget te maken. In Amerika staat er het tienvoudige voor per aflevering en daar is het niet 10x zo goed (vind ik), nog geen 2x.

Penoza zit aan de top van wat Nederland kan. Ik ken zat slechtere NL series.
Andere de andere kant zou je juist kunnen zeggen. Omdat er maar weinig budget is, is het verstandig om het verhaal niet onnodig gecompliceerd te maken. Door heel de mensenhandel eruit te laten + die Atsma hadden ze al meer geld gehad om de juiste scenes wel goed te doen.
Koning.
pi_157451805
Het is ook onzin, want de eerste seizoenen waren wel steengoed. Toen was er net zo weinig geld.
pi_157452180
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:24 schreef Nautilus. het volgende:
Ik lees hier veel hoe slécht Penoza IV is, en om eerlijk te zeggen: dat is het ook. Dat komt omdat er geen degelijk script is. Het is hier dat je ziet hoe de seizoenen een dalende lijn vertonen: seizoen 1 was top, seizoen twee en drie hadden heel wat gebreken, maar waren uiteindelijk nog wel oké, omdat het script niet al te onnozel was. En dan is er seizoen 4 en is het definitief uit met de pret.

Probleem is dat het script zó geforceerd en overgecompliceerd is en dat de ontwikkelingen elkaar zó snel opvolgen dat het verhaal niet lekker meer in elkaar klikt. En daarom zijn de hoofdpersonages voortdurend bezig om de hopeloos ingewikkelde clou uit te leggen. Neem die clowneske scène afgelopen zondag: die Coach staat in het lang en breed uit te leggen waarom hij wat gedaan heeft, en welke gevolgen dat heeft voor het vervolg van de plot, terwijl Carmen gewoon dat pistool moet pakken en hem doodschieten. Een degelijk en gedoseerd verhaal heeft dat soort flutscènes niet nodig.

De acteurs doen wat ze kunnen, daar ligt het echt niet aan. Monic Hendrickx en Jacob Derwig zijn bovengemiddeld goede acteurs, maar bij dit soort verhaaltjes is het eigenlijk irrelevant of je kunt acteren of niet - je kunt enkel proberen om je gezicht te redden en boven de onzin van het script uit te stijgen.

Als dit het laatste seizoen is, dan zou dat tegelijkertijd begrijpelijk, maar ook heel jammer zijn. Want het zou jammer zijn als een serie die zo goed begon, eindigt als een sleazy misdaadverhaaltje dat onmogelijk serieus valt te nemen. Mijn tip voor seizoen V (als dat er komt): huur een goede scriptschrijver in, en dan niet een hired hand, maar een liefhebber die echt zijn stempel op de reeks kan drukken.
Deed Coach dat niet gewoon om Carmen te stangen zodat ze afgeleid zou raken, hij zijn pistool kon trekken en haar neer kon schieten? En dat hij alles nog even nog een keer uitlegt is dan mooi meegenomen. Verder ben ik het wel met je eens dat dit seizoen gewoon een stuk minder was.

[ Bericht 0% gewijzigd door zarosje op 10-11-2015 17:58:23 ]
pi_157452662
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:25 schreef W00fer het volgende:

[..]

Heeft wellicht ook met budget te maken. In Amerika staat er het tienvoudige voor per aflevering en daar is het niet 10x zo goed (vind ik), nog geen 2x.

Penoza zit aan de top van wat Nederland kan. Ik ken zat slechtere NL series.
Huur dan Atsma, Lucien en Simon Zwart niet in maar besteed dat geld aan het scenario.
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:36:28 #134
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_157453046
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:25 schreef W00fer het volgende:

[..]

Heeft wellicht ook met budget te maken. In Amerika staat er het tienvoudige voor per aflevering en daar is het niet 10x zo goed (vind ik), nog geen 2x.

Penoza zit aan de top van wat Nederland kan. Ik ken zat slechtere NL series.
Vind het in Amerika echt wel 10 keer beter. Maar dit zit voor NL begrippen wel aan de top ja
pi_157453941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:53 schreef zarosje het volgende:

[..]

Deed Coach dat niet gewoon om Carmen te stangen zodat ze afgeleid zou raken, hij zijn pistool kon trekken en haar neer kon schieten? En dat hij alles nog even nog een keer uitlegt is dan mooi meegenomen. Verder ben ik het wel met je eens dat dit seizoen gewoon een stuk minder was.
Ik denk dat hij het uitlegde zodat het voor ons kijkers duidelijk werd.... Maar ja, dat had ook anders gekund, iets professioneler.
pi_157453961


[ Bericht 54% gewijzigd door bloodymary1 op 10-11-2015 19:16:45 ]
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:18:07 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157453990
Ik had dat gevoel niet trouwens, ik zag het als proberen uitstel van executie te krijgen door Carmen af te leiden, hij probeerde ook telkens het wapen op z'n rug te pakken, maar Carmen liet zich niet afleiden.

Ze had van mij wel eerder mogen schieten, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157454414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:18 schreef Leandra het volgende:
Ik had dat gevoel niet trouwens, ik zag het als proberen uitstel van executie te krijgen door Carmen af te leiden, hij probeerde ook telkens het wapen op z'n rug te pakken, maar Carmen liet zich niet afleiden.

Ze had van mij wel eerder mogen schieten, maar dat is wat anders.
:Y
pi_157455062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:18 schreef Leandra het volgende:
Ik had dat gevoel niet trouwens, ik zag het als proberen uitstel van executie te krijgen door Carmen af te leiden, hij probeerde ook telkens het wapen op z'n rug te pakken, maar Carmen liet zich niet afleiden.

Ze had van mij wel eerder mogen schieten, maar dat is wat anders.
Zelfde hier :Y
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_157455624
Maar goed, komende zondag al laatste aflevering dus? Zijn nog een hoop eindjes over,zal me een rommel (aflevering) geven
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_157455644
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:26 schreef franklop het volgende:
Maar goed, komende zondag al laatste aflevering dus? Zijn nog een hoop eindjes over,zal me een rommel (aflevering) geven
We krijgen nog een seizoen 5.
SOONY
pi_157455676
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:26 schreef DKUp het volgende:

[..]

We krijgen nog een seizoen 5.
Is toch nog niet bevestigd?

Maar sowieso zullen de verhaallijnen van bijv Van Zon moeen worden afgerond.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_157455797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:28 schreef franklop het volgende:

[..]

Maar sowieso zullen de verhaallijnen van bijv Van Zon moeen worden afgerond.
Sandrina lost dat probleem op. Pief, paf poef.
pi_157455840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Sandrina lost dat probleem op. Pief, paf poef.
en dan zijn vingers naar zijn kinderen sturen?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:01:29 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157456586
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:35 schreef franklop het volgende:

[..]

en dan zijn vingers naar zijn kinderen sturen?
Dat waren zijn kinderen toch niet, maar de kinderen van zijn vrouw?
Ik meen me te herinneren dat het zijn stiefkinderen waren, maar die zijn natuurlijk beter af bij hun "liefhebbende" stiefvader de keurige zakenman, als opa de crimineel ook al dood is.

Dat zou nog wel een twist kunnen worden, dat de vader van die kinderen ineens op de stoep staat.
De nieuwe vijand van Carmen.... volgend seizoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157456973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat waren zijn kinderen toch niet, maar de kinderen van zijn vrouw?
Ik meen me te herinneren dat het zijn stiefkinderen waren, maar die zijn natuurlijk beter af bij hun "liefhebbende" stiefvader de keurige zakenman, als opa de crimineel ook al dood is.

Dat zou nog wel een twist kunnen worden, dat de vader van die kinderen ineens op de stoep staat.
De nieuwe vijand van Carmen.... volgend seizoen.
stiefkinderen? dat heb ik dan gemist
pi_157457904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat waren zijn kinderen toch niet, maar de kinderen van zijn vrouw?
Ik meen me te herinneren dat het zijn stiefkinderen waren, maar die zijn natuurlijk beter af bij hun "liefhebbende" stiefvader de keurige zakenman, als opa de crimineel ook al dood is.

Dat zou nog wel een twist kunnen worden, dat de vader van die kinderen ineens op de stoep staat.
De nieuwe vijand van Carmen.... volgend seizoen.
Of de vader is Barry Atsma...de cirkel is rond. :')
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:47:59 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157457960
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:13 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

stiefkinderen? dat heb ik dan gemist
Dat meen ik me te herinneren....
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:45 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Of de vader is Barry Atsma...de cirkel is rond. :')
OMG, en dat Barry Atsma dan ook degene is die bij de Mexicanen hing en al 5 jaar bij de politie zit :o

Oh dear, dat zou echt jammer zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157458237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat meen ik me te herinneren....

[..]

OMG, en dat Barry Atsma dan ook degene is die bij de Mexicanen hing en al 5 jaar bij de politie zit :o

Oh dear, dat zou echt jammer zijn.
JAMMER? :D Geloofwaardig is het toch al niet meer dus dit kan nog wel bij. ;)

Maar die opgeknoopte politie-informant was slechts een voetnoot en verder niet van belang. Het kan nooit Leeflang, Atsma, Storm, Luther, enzovoort zijn omdat die allemaal nadien nog te zien zijn geweest.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:06:01 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157458431
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

JAMMER? :D Geloofwaardig is het toch al niet meer dus dit kan nog wel bij. ;)

Maar die opgeknoopte politie-informant was slechts een voetnoot en verder niet van belang. Het kan nooit Leeflang, Atsma, Storm, Luther, enzovoort zijn omdat die allemaal nadien nog te zien zijn geweest.
Nou, eigenlijk vooral jammer omdat we dan nog een seizoen met Atsma opgescheept zitten.

Maar als ze die opgeknoopte politie-informant nou weer vrijgelaten hebben, om dubbelspel te kunnen spelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')