abonnement Unibet Coolblue
pi_157330076
Hi,

Ik heb het idee dat als mensen ouder worden en/of getrouwd zijn, de seks minder 'uitgebreid' wordt, dus minder/geen orale seks meer bijvoorbeeld.

Klopt dit? Wordt er nog aan orale seks gedaan bij oudere koppels en mensen die (lang) getrouwd zijn?
  donderdag 5 november 2015 @ 09:46:21 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
  donderdag 5 november 2015 @ 09:52:48 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157330221
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:40 schreef mrEXE het volgende:
Hi,

Ik heb het idee dat als mensen ouder worden en/of getrouwd zijn, de seks minder 'uitgebreid' wordt, dus minder/geen orale seks meer bijvoorbeeld.

Klopt dit? Wordt er nog aan orale seks gedaan bij oudere koppels en mensen die (lang) getrouwd zijn?
Waarom denk je dat de seks minder uitgebreid wordt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_157330277
Het ouder worden heeft er hier niet echt veel mee te maken. Door het langer bij elkaar zijn veranderen er wel dingen.
pi_157332835
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:40 schreef mrEXE het volgende:
Hi,

Ik heb het idee dat als mensen ouder worden en/of getrouwd zijn, de seks minder 'uitgebreid' wordt, dus minder/geen orale seks meer bijvoorbeeld.

Klopt dit? Wordt er nog aan orale seks gedaan bij oudere koppels en mensen die (lang) getrouwd zijn?
Klopt. Althans, bij mij is het de vrouw die zeer standaard wordt. 22 jaar samen maar het wordt inderdaad een sleur als je partner er niets aan wilt veranderen. De spanning verdwijnt. Maar daar kan je heel veel aan doen door te spelen. Je kan gewoon genieten van de volle passie door speeltjes en dat soort dingen in het spel te doen. Maar als je partner daar niets voor voelt en het allemaal standaard seks is met hetzelfde standje continue dan krijg je als man zelfs moeite. Welkom bij de club?
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_157336806
Hier 27 jaar samen. De seks is nog steeds frequent 2-3x per week. Maar inderdaad de spanning verdwijnt na zoveel jaren. Daarnaast, en dat zal me misschien niet favoriet maken, geil worden van een vrouw/man die ooit mega aantrekkelijk was maar nu inmiddels bijna 50 is en je inmiddels door en door kent....... weinig vrouwen/mannen is dat gegeven.
Speeltjes, swingen, partnerruil, en alle andere variaties hebben we in de loop der jaren al wel mee geëxperimenteerd, dus ook daar is de spanning wel vanaf. Weer een grotere vibrator/Fleshlight, een andere parenclub/seksbeurs, een ander rollenspel, opnieuw seks op een plek die ongemakkelijk is, na een aantal jaar heb je dat allemaal gehad.
Nog steeds leuk allemaal, maar het geeft geen extra lading meer. Dus dan komt de seks puur uit de basis van "houden van elkaar". Dat is ook een levensperiode die iedereen doorgaat of je nu wil of niet, alleen vervelend als dat niet gelijkertijd opgaat, en 1 van beiden wel in die vervolgstap is, en de ander nog zoveel mogelijk probeert vast te houden aan die geilheid en experimenteren alsof je 20-30 bent, wat niet meer zo is.

Maar orale seks hebben we hier beiden niet over te klagen :9 Dat is nogsteeds onderdeel van de (standaard) seks. Als dat over zou zijn..... pak ik mijn koffers
pi_157336820
Geen idee, je moeder pijpt me nog iedere dag hoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:56 schreef Lastpost het volgende:
Het ouder worden heeft er hier niet echt veel mee te maken. Door het langer bij elkaar zijn veranderen er wel dingen.
Dit dus
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 5 november 2015 @ 20:31:37 #8
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_157344407
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:40 schreef mrEXE het volgende:
Hi,

Ik heb het idee dat als mensen ouder worden en/of getrouwd zijn, de seks minder 'uitgebreid' wordt, dus minder/geen orale seks meer bijvoorbeeld.

Klopt dit? Wordt er nog aan orale seks gedaan bij oudere koppels en mensen die (lang) getrouwd zijn?
Je weet niet dat dit fysiek onmogelijk is na je 40e?
pi_157348051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:25 schreef Draconian het volgende:

[..]

Klopt. Althans, bij mij is het de vrouw die zeer standaard wordt. 22 jaar samen maar het wordt inderdaad een sleur als je partner er niets aan wilt veranderen. De spanning verdwijnt. Maar daar kan je heel veel aan doen door te spelen. Je kan gewoon genieten van de volle passie door speeltjes en dat soort dingen in het spel te doen. Maar als je partner daar niets voor voelt en het allemaal standaard seks is met hetzelfde standje continue dan krijg je als man zelfs moeite. Welkom bij de club?
Denk zelf dat het gros van de NL stellen het ook heel moeilijk hebben met het spannend houden van de seks..... 17 jaar met dezelfde vrouw nu en toch behoorlijk anders dan in het begin.... :{ :{
pi_157348133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:34 schreef ShortWanks het volgende:
Hier 27 jaar samen. De seks is nog steeds frequent 2-3x per week. Maar inderdaad de spanning verdwijnt na zoveel jaren. Daarnaast, en dat zal me misschien niet favoriet maken, geil worden van een vrouw/man die ooit mega aantrekkelijk was maar nu inmiddels bijna 50 is en je inmiddels door en door kent....... weinig vrouwen/mannen is dat gegeven.
Speeltjes, swingen, partnerruil, en alle andere variaties hebben we in de loop der jaren al wel mee geëxperimenteerd, dus ook daar is de spanning wel vanaf. Weer een grotere vibrator/Fleshlight, een andere parenclub/seksbeurs, een ander rollenspel, opnieuw seks op een plek die ongemakkelijk is, na een aantal jaar heb je dat allemaal gehad.
Nog steeds leuk allemaal, maar het geeft geen extra lading meer. Dus dan komt de seks puur uit de basis van "houden van elkaar". Dat is ook een levensperiode die iedereen doorgaat of je nu wil of niet, alleen vervelend als dat niet gelijkertijd opgaat, en 1 van beiden wel in die vervolgstap is, en de ander nog zoveel mogelijk probeert vast te houden aan die geilheid en experimenteren alsof je 20-30 bent, wat niet meer zo is.

Maar orale seks hebben we hier beiden niet over te klagen :9 Dat is nogsteeds onderdeel van de (standaard) seks. Als dat over zou zijn..... pak ik mijn koffers
Maar al wel dingen geprobeerd, als dat ook al niet gebeurd, dan gaat het snel vervelen denk ik....als je al veel geprobeerd hebt dan wen je er aan en ga je uiteindelijk wel terug naar de basis en word het meer "genieten van" dan "lust beleven aan"...
pi_157348156
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:31 schreef Flogging het volgende:

[..]

Je weet niet dat dit fysiek onmogelijk is na je 40e?
HHHMMMM dan ben ik toch die ene uitzondering denk ik...
  donderdag 5 november 2015 @ 22:26:16 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157348745
Wat is oud?
Ik weet wel dat hoe ouder ik wordt hoe fijner ik mij voel in mijn lichaam en hoe makkelijker ik mijzelf kan laten gaan.
Ik weet beter wat ik fijn vind en ik weet beter wat mijn partner fijn vind.

Seks 10 jaar geleden vond ik minder prettig dan dat ik het nu vind.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157349829
quote:
5s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de seks minder uitgebreid wordt?
Als het nooit was, zal het ook niet worden! ~O>

ot: al iets te zien van Glow?
pi_157349969
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:26 schreef snakelady het volgende:
Wat is oud?
Ik weet wel dat hoe ouder ik wordt hoe fijner ik mij voel in mijn lichaam en hoe makkelijker ik mijzelf kan laten gaan.
Ik weet beter wat ik fijn vind en ik weet beter wat mijn partner fijn vind.

Seks 10 jaar geleden vond ik minder prettig dan dat ik het nu vind.
Maar dan hebben beide partners ook nog eens een overgang die 2 kanten kan uitkomen. EN als opa zich niet achter zijn velleke was, dan gene gezuig van oma, zo is ze dan ook wel weer. Andersom ook trouwens, het is niet dat een man geen zin heeft te beffen, maar als het ruikt zoals waar de viskramen hebben gestaan aan het eind van een marktdag, dan ga ik wel een verse moot zoeken.
  vrijdag 6 november 2015 @ 09:00:43 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157353788
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:01 schreef waxmask het volgende:

ot: al iets te zien van Glow?
Zaterdag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 6 november 2015 @ 09:05:11 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157353828
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:06 schreef waxmask het volgende:

[..]

Maar dan hebben beide partners ook nog eens een overgang die 2 kanten kan uitkomen. EN als opa zich niet achter zijn velleke was, dan gene gezuig van oma, zo is ze dan ook wel weer. Andersom ook trouwens, het is niet dat een man geen zin heeft te beffen, maar als het ruikt zoals waar de viskramen hebben gestaan aan het eind van een marktdag, dan ga ik wel een verse moot zoeken.
De overgang zit ik gelukkig nog lange na niet in, dus daar ga ik mij ook nog niet druk om maken. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157354952
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:06 schreef waxmask het volgende:

[..]

Maar dan hebben beide partners ook nog eens een overgang die 2 kanten kan uitkomen. EN als opa zich niet achter zijn velleke was, dan gene gezuig van oma, zo is ze dan ook wel weer. Andersom ook trouwens, het is niet dat een man geen zin heeft te beffen, maar als het ruikt zoals waar de viskramen hebben gestaan aan het eind van een marktdag, dan ga ik wel een verse moot zoeken.
Hoe subtiel O+
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:54:50 #18
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_157360271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:34 schreef ShortWanks het volgende:
Hier 27 jaar samen. De seks is nog steeds frequent 2-3x per week. Maar inderdaad de spanning verdwijnt na zoveel jaren. Daarnaast, en dat zal me misschien niet favoriet maken, geil worden van een vrouw/man die ooit mega aantrekkelijk was maar nu inmiddels bijna 50 is en je inmiddels door en door kent....... weinig vrouwen/mannen is dat gegeven.
Speeltjes, swingen, partnerruil, en alle andere variaties hebben we in de loop der jaren al wel mee geëxperimenteerd, dus ook daar is de spanning wel vanaf. Weer een grotere vibrator/Fleshlight, een andere parenclub/seksbeurs, een ander rollenspel, opnieuw seks op een plek die ongemakkelijk is, na een aantal jaar heb je dat allemaal gehad.
Nog steeds leuk allemaal, maar het geeft geen extra lading meer. Dus dan komt de seks puur uit de basis van "houden van elkaar". Dat is ook een levensperiode die iedereen doorgaat of je nu wil of niet, alleen vervelend als dat niet gelijkertijd opgaat, en 1 van beiden wel in die vervolgstap is, en de ander nog zoveel mogelijk probeert vast te houden aan die geilheid en experimenteren alsof je 20-30 bent, wat niet meer zo is.

Maar orale seks hebben we hier beiden niet over te klagen :9 Dat is nogsteeds onderdeel van de (standaard) seks. Als dat over zou zijn..... pak ik mijn koffers
Heel herkenbaar! Al zitten wij nog niet zo lang in onze swingersperiode, maar ook daar merk ik dat de spanning al minder begint te worden. Het is nog steeds leuk om af en toe met andere vrouwen te daten, en de afwisseling zorgt dat het nooit saai wordt en minder uitgebreid al helemaal niet.
  zaterdag 7 november 2015 @ 01:48:58 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157375373
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:40 schreef mrEXE het volgende:
Hi,

Ik heb het idee dat als mensen ouder worden en/of getrouwd zijn, de seks minder 'uitgebreid' wordt, dus minder/geen orale seks meer bijvoorbeeld.
Vrouwen die net ouder zijn geworden zullen inderdaad een verlaagd libido hebben
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_157435207
Bij de mannen die ik er over spreek is het overal hetzelfde: na de geboorte van het eerste kind wil de vrouw nog maximaal 1 keer per week.

Na twee jaar een opleving, als ze een tweede kind wil. En als die tweede dan eenmaal geboren is mag je als man blij zijn als je nog vier keer per jaar mag.
  maandag 9 november 2015 @ 23:52:00 #21
449072 OnceYouGoBlack
Ski Ba Bop Ba Dop Bop
pi_157439880
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:34 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Bij de mannen die ik er over spreek is het overal hetzelfde: na de geboorte van het eerste kind wil de vrouw nog maximaal 1 keer per week.

Na twee jaar een opleving, als ze een tweede kind wil. En als die tweede dan eenmaal geboren is mag je als man blij zijn als je nog vier keer per jaar mag.
als vader van 3 kids kan ik dit alleen maar bevestigen... :(

Ze zijn altijd vroeg wakker en 's nachts nog wel eens aan het spoken dus je bent vaak moe, Daarnaast totaal geen privacy meer, geen lekker lange luie zondagochtenden. En m'n vriendin is blij als ze even op de bank een of andere k*t serie kan zitten kijken. Hopelijk wordt het beter als de kids wat ouder zijn.

niet te vroeg mee beginnen dus :)
  dinsdag 10 november 2015 @ 02:11:01 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157441546
How kan het dan dat mijn man en ik met vier kinderen nog gewoon in staat zijn om een goed seksleven te hebben?
Ik weet wel dat mijn man evenveel doet in huis en met de kinderen als ik, dus ik ben niet oververmoeid gelukkig en hij ook niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157443536
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:52 schreef OnceYouGoBlack het volgende:

[..]
als vader van 3 kids kan ik dit alleen maar bevestigen... :(
Hopelijk wordt het beter als de kids wat ouder zijn.
Droom maar verder!! Als de kinderen wat ouder worden, blijven ook zij nog langer op, en voor je het weet gaan zij ook pas om 23:00-01:00 naar bed.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 02:11 schreef snakelady het volgende:
How kan het dan dat mijn man en ik met vier kinderen nog gewoon in staat zijn om een goed seksleven te hebben?
Ik weet wel dat mijn man evenveel doet in huis en met de kinderen als ik, dus ik ben niet oververmoeid gelukkig en hij ook niet.
Blijkbaar is dat de oorzaak. Ook wij (45+) hebben het grotendeels verdeeld, kinderen, huishouden en werk (beiden 30 uur). En zoals al eerder geschreven 2-3 keer per week seks. Dus over frequentie niets te klagen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:06:24 #24
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157444224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:17 schreef ShortWanks het volgende:
Droom maar verder!! Als de kinderen wat ouder worden, blijven ook zij nog langer op, en voor je het weet gaan zij ook pas om 23:00-01:00 naar bed.
Sinds wanneer mag je alleen seksen als de kinderen slapen?
Als ze oud genoeg zijn om pas om middernacht naar bed te gaan zijn ze ook oud genoeg om privacy over en weer te leren respecteren.

En ja, over de jaren wordt de frequentie minder maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Kwantiteit != kwaliteit.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_157447768
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag je alleen seksen als de kinderen slapen?
Als ze oud genoeg zijn om pas om middernacht naar bed te gaan zijn ze ook oud genoeg om privacy over en weer te leren respecteren.
Helemaal gelijk! Maar seks is niet alleen dat wat er in bed afspeelt. Ook het voorspel van kleding, teasen, woordspelingen e.d. is daar een onderdeel van. En dat willen je kinderen echt niet van hun ouders meemaken in/na hun puberteit.
Zie alleen de OP al..... oraal is gedaan bij ouderen? dat wil de jeugd toch van hun ouders niet weten dat ma en pa elkaar nog pijpen/beffen Om nog maar niet van Swingen e.d. te praten :D Dus is het "gedaan.... (zijn ze te oud voor, nee dat doen mijn ouders echt niet, bahhhh)"
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:18:01 #26
449159 LeStekker
Le stekker, c'est lekker
pi_157451602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:59 schreef ShortWanks het volgende:

[..]

Helemaal gelijk! Maar seks is niet alleen dat wat er in bed afspeelt. Ook het voorspel van kleding, teasen, woordspelingen e.d. is daar een onderdeel van. En dat willen je kinderen echt niet van hun ouders meemaken in/na hun puberteit.
Zie alleen de OP al..... oraal is gedaan bij ouderen? dat wil de jeugd toch van hun ouders niet weten dat ma en pa elkaar nog pijpen/beffen Om nog maar niet van Swingen e.d. te praten :D Dus is het "gedaan.... (zijn ze te oud voor, nee dat doen mijn ouders echt niet, bahhhh)"
Ligt er aan hoe je er mee omgaat. Maat van me kwam uit een gezin dat daar vrij open mee omging, details werden bespaard, maar seks werd als iets natuurlijks en gezonds gezien binnen het huishouden. Ik zat te chillen met die maat op z'n kamer, komt z'n vader binnen voor een condoom in z'n badjas. 'Sorry, vergeten te halen.' 'Prima, geen probleem, veel plezier.' Alsof hij even een spuitbus deo kwam lenen.
pi_157452273
Tja kan hierin alleen vanuit mezelf spreken.

24 jaar samen en ik als persoon weet zoveel beter wat mijn klokje doet tikken, voel me beter dan ooit daarvoor in mijn eigen vel(niet dat dat slecht was, maar wordt nog steeds beter). Voel nog steeds die begeerte naar mijn partner, vind hem nog steeds met grote regelmaat woest aantrekkelijk. De behoefte naar intimiteit is niet maar meer geworden, in tegendeel. Ik kan beter en vrijer genieten dan toen ik jong was.
Ja, toen was alles nieuw, maar ook eng. Onbekend, twijfels over of gevoelens wel 'normaal' waren, het uitvinden waar elkaars grenzen liggen zodat je jezelf beperkt zolang je daar niet zekerder van bent.

Seks is voor mij alleen maar beter geworden naarmate de leeftijd en de relatie langer duurde.
Tuurlijk zijn dingen anders, maar ik denk dat als ik met wat ik nu weet en ervaar terug zou keren in de tijd de seks van toen maar flauw zou zijn.

Misschien is het volgens mij als vrouw anders dan voor 'de' man. De vrouwelijke seksuele piek ligt toch wel wat anders dan die van de man. Maar ik heb niet echt het idee dat mijn man het zo anders ervaart.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157452381
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:34 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Bij de mannen die ik er over spreek is het overal hetzelfde: na de geboorte van het eerste kind wil de vrouw nog maximaal 1 keer per week.

Na twee jaar een opleving, als ze een tweede kind wil. En als die tweede dan eenmaal geboren is mag je als man blij zijn als je nog vier keer per jaar mag.
Apart, want dit ken ik dan weer amper.

Dat de zuigelingen tijd wat minder is wel, maar dan zijn beide te moe om zich daar druk om te maken.
Wel weer wat klachten (en dat merk ik zelf ook) dat pubers in huis wat minder ruimte voor seks geeft. Die krengen zijn op de ochtend na vrijwel altijd wakker namelijk ;)

Maar van die na bevruchting geen seks meer verhalen gaan volgens mij vooral over beroerde relatie's. Sta niet verbaasd als die mensen over 2 jaar gaan scheiden omdat ze een nieuwe lover heeft en ze ineens aan haar 2de jeugd begon. Inc pittig kapsel, lekker rood en kort ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 10-11-2015 18:55:16 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157457042
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Apart, want dit ken ik dan weer amper.

Dat de zuigelingen tijd wat minder is wel, maar dan zijn beide te moe om zich daar druk om te maken.
Wel weer wat klachten (en dat merk ik zelf ook) dat pubers in huis wat minder ruimte voor seks geeft. Die krengen zijn op de ochtend na vrijwel altijd wakker namelijk ;)

Maar van die na bevruchting geen seks meer verhalen gaan volgens mij vooral over beroerde relatie's. Sta niet verbaasd als die mensen over 2 jaar gaan scheiden omdat ze een nieuwe lover heeft en ze ineens aan haar 2de jeugd begon. Inc pittig kapsel, lekker rood en kort ;)
Er blijkt wel een overeenkomst tussen al die vrouwen te zijn: ze hebben allemaal een koperspiraaltje genomen na het tweede kind.

Er is trouwens wel 1 uitzondering: een kennis die elke zondagmorgen zijn vrouw mag pakken. Als zij dan geen zin heeft leest ze gewoon de Mijn Geheim of een ander tijdschrift terwijl hij haar aan het neuken is :')
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:06:50 #30
449159 LeStekker
Le stekker, c'est lekker
pi_157460321
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:16 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Er blijkt wel een overeenkomst tussen al die vrouwen te zijn: ze hebben allemaal een koperspiraaltje genomen na het tweede kind.

Er is trouwens wel 1 uitzondering: een kennis die elke zondagmorgen zijn vrouw mag pakken. Als zij dan geen zin heeft leest ze gewoon de Mijn Geheim of een ander tijdschrift terwijl hij haar aan het neuken is :')
Dat zegt natuurlijk ook wel iets over hem... ;)
pi_157462047
Ik had ergens gelezen dat een 60-jarige man het nog 1x per week doet.
ADHD-C
pi_157462073
Minder vaak maar juist uitgebreider :), voor de rest is er niet echt een eenduidige lijn voor te geven volgens mij en verschilt het heel erg per koppel.
  woensdag 11 november 2015 @ 00:22:09 #33
449072 OnceYouGoBlack
Ski Ba Bop Ba Dop Bop
pi_157462124
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 02:11 schreef snakelady het volgende:
How kan het dan dat mijn man en ik met vier kinderen nog gewoon in staat zijn om een goed seksleven te hebben?
Ik weet wel dat mijn man evenveel doet in huis en met de kinderen als ik, dus ik ben niet oververmoeid gelukkig en hij ook niet.
@snakelady, jij bent blijkbaar niet veel veranderd. Mijn vriendin lijkt wel een ander mens sinds we kinderen hebben. Ze is gestopt met sporten, gaat niet meer uit en seks is een van de laatste dingen waar ze behoefte aan heeft. Alles draait om de kinderen. Ik hoor het van meer vrienden.

Moeder hormonen kunnen een vrouw totaal veranderen in iemand die niet lijkt op degene waar je ooit op gevallen bent.

Maar blij te horen dat jij daar geen last van hebt. goed voor jullie! :)
pi_157463467
Wij zijn 12 jaar samen, 2 jaar getrouwd en 2 kinderen, maar daardoor hebben we echt niet minder seks. Nog steeds zo'n 4x in de week. Soms minder, soms meer. Afhankelijk van onze diensten etc.
'T is huilen met de pet op :stress:
pi_157465240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:16 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Er blijkt wel een overeenkomst tussen al die vrouwen te zijn: ze hebben allemaal een koperspiraaltje genomen na het tweede kind.

Er is trouwens wel 1 uitzondering: een kennis die elke zondagmorgen zijn vrouw mag pakken. Als zij dan geen zin heeft leest ze gewoon de Mijn Geheim of een ander tijdschrift terwijl hij haar aan het neuken is :')
Heb zelf een mirena, maar heb wel een koperspiraal geprobeerd (ging niet). Ken ook wel andere vrouwen met een koperspiraal en kinderen en die hebben wel gewoon seks (en vooral genieten daarvan).
Nu doel ik dan niet op het 3 keer op een dag van de prille verliefdheid, maar ergens rond het gemiddelde van 3 keer per week.

Zijn wel allemaal goede relatie's zover ik dat kan zien, ben er wel tegen gekomen die het hadden over eens per 2 weken, maar dat waren relaties waarin je mensen ook nooit elkaar ziet aanraken of een liefdevolle blik uit ziet wisselen. Met een enkeling heb ik wat dieper gepraat over seks en die bleken gewoon in zijn geheel niet zo van de seks te zijn, of dat de relatie eigenlijk al lang geleden leeg gebloed was, maar men bij elkaar bleef omdat scheiden zo'n gedoe is.

En tja, als je vrouw een tijdschrift leest tijdens de seks gaat er iets heel erg fout. Tegen de tijd dat de seks zo slecht is dat ik tegen hem zeg ik pak mijn boek er even bij hou ik er ook mee op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157465322
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 00:22 schreef OnceYouGoBlack het volgende:

[..]

@snakelady, jij bent blijkbaar niet veel veranderd. Mijn vriendin lijkt wel een ander mens sinds we kinderen hebben. Ze is gestopt met sporten, gaat niet meer uit en seks is een van de laatste dingen waar ze behoefte aan heeft. Alles draait om de kinderen. Ik hoor het van meer vrienden.

Moeder hormonen kunnen een vrouw totaal veranderen in iemand die niet lijkt op degene waar je ooit op gevallen bent.

Maar blij te horen dat jij daar geen last van hebt. goed voor jullie! :)
Ben jij een actieve vader dan?

Sommige vrouwen trekken dat ouderschap geheel naar zich toe en geven de man amper kans om ze ruimte te geven buiten de kinderen, maar mannen willen het ook nog weleens laten gebeuren. Zeker in het begin is een vrouw vaak erg gericht op die zuigeling, dat trekt enorm veel energie weg. Maar als je als man niet ook dan al zegt nu zorg ik even voor de plurk(en), ga jij lekker in bad, slaap even uit, wat lezen of wat dan ook (later ook lekker de deur uit, maar dat is soms in die eerste tijd wat veel gevraagd) dan kan er de gewoonte in sluipen dat de vrouw ook echt altijd verantwoordelijk is voor die kinderen.
Die gaat dan in "mamamodus" en vergeet delen van zichzelf, de vrouw, de minnares, de vriendin.

Een keer echt goed met elkaar om de tafel gaan en aangeven dat je die andere kanten van haar mist en praten over hoe je haar kan ondersteunen die kanten van zichzelf weer terug te vinden is dan best verstandig als je dit wil veranderen.
De kans is namelijk erg groot dat zij ergens die kanten van zichzelf ook mist, alleen niet goed weet hoe ze daar ruimte voor moet maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 11 november 2015 @ 12:02:41 #37
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_157467191
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:59 schreef erodome het volgende:
Tja kan hierin alleen vanuit mezelf spreken.

24 jaar samen en ik als persoon weet zoveel beter wat mijn klokje doet tikken, voel me beter dan ooit daarvoor in mijn eigen vel(niet dat dat slecht was, maar wordt nog steeds beter). Voel nog steeds die begeerte naar mijn partner, vind hem nog steeds met grote regelmaat woest aantrekkelijk. De behoefte naar intimiteit is niet maar meer geworden, in tegendeel. Ik kan beter en vrijer genieten dan toen ik jong was.
Ja, toen was alles nieuw, maar ook eng. Onbekend, twijfels over of gevoelens wel 'normaal' waren, het uitvinden waar elkaars grenzen liggen zodat je jezelf beperkt zolang je daar niet zekerder van bent.

Seks is voor mij alleen maar beter geworden naarmate de leeftijd en de relatie langer duurde.
Tuurlijk zijn dingen anders, maar ik denk dat als ik met wat ik nu weet en ervaar terug zou keren in de tijd de seks van toen maar flauw zou zijn.

Misschien is het volgens mij als vrouw anders dan voor 'de' man. De vrouwelijke seksuele piek ligt toch wel wat anders dan die van de man. Maar ik heb niet echt het idee dat mijn man het zo anders ervaart.
Denk je dat dit anders was geweest als je die porno maak tijden gemist had? serieuze vraag btw.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_157467391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:02 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Denk je dat dit anders was geweest als je die porno maak tijden gemist had? serieuze vraag btw.
Ik denk niet dat het anders was geweest. De porno is een gevolg geweest van mijn libido en nieuwsgierigheid op dat gebied. Haal de porno weg dat dat libido en die nieuwsgierigheid blijven staan. Dat had wel op andere manieren zich gevormd dan.

Ken dit ook van andere vrouwen, dat het beter wordt naarmate de tijd verstrijkt, dat ze zich beter in hun eigen vel voelen, beter weten wat ze willen (en niet willen) op het gebied van seks en meer genieten. En dat zijn toch allemaal vrouwen die geen porno hebben gedaan, de meeste zijn zelfs monogaam.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 11 november 2015 @ 12:17:57 #39
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_157467410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het anders was geweest. De porno is een gevolg geweest van mijn libido en nieuwsgierigheid op dat gebied. Haal de porno weg dat dat libido en die nieuwsgierigheid blijven staan. Dat had wel op andere manieren zich gevormd dan.

Ken dit ook van andere vrouwen, dat het beter wordt naarmate de tijd verstrijkt, dat ze zich beter in hun eigen vel voelen, beter weten wat ze willen (en niet willen) op het gebied van seks en meer genieten. En dat zijn toch allemaal vrouwen die geen porno hebben gedaan, de meeste zijn zelfs monogaam.
Dat idee heb ik namelijk ook. Sowieso bij vrouwen (of eigenlijk mensen) die misschien meer, vaker, andere of extremere seks etc. hebben gehad hele andere ervaringen hebben op oudere leeftijd.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_157467507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:17 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat idee heb ik namelijk ook. Sowieso bij vrouwen (of eigenlijk mensen) die misschien meer, vaker, andere of extremere seks etc. hebben gehad hele andere ervaringen hebben op oudere leeftijd.
Tja, ik denk dat het libido in zijn geheel wel meetelt, lijkt me een vrij open deur.
Iemand die als ze(of hij) jong is al niet zoveel behoefte heeft aan seks zal niet snel meer gaan willen of meer gaan doen op seksgebied.
Alhoewel dat geen wet van meden en perzen is, heb sommige vrouwen in hun 30-er jaren helemaal op zien bloeien, van spinnenwebben daar beneden naar naar iemand die geniet en verlangt naar seks, maar dat ging dan wel gepaard met meerdere radicale veranderingen in het leven (inc andere partner, dat in alle gevallen die ik gezien heb).

Denk dat daarin de vraag is voelt iemand zich beperkt op seksgebied door bv onzekerheden of een minder goede wisselwerking met de partner, of heeft iemand gewoon een wat lager libido?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 11 november 2015 @ 13:24:30 #41
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_157468395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat het libido in zijn geheel wel meetelt, lijkt me een vrij open deur.
Iemand die als ze(of hij) jong is al niet zoveel behoefte heeft aan seks zal niet snel meer gaan willen of meer gaan doen op seksgebied.
Alhoewel dat geen wet van meden en perzen is, heb sommige vrouwen in hun 30-er jaren helemaal op zien bloeien, van spinnenwebben daar beneden naar naar iemand die geniet en verlangt naar seks, maar dat ging dan wel gepaard met meerdere radicale veranderingen in het leven (inc andere partner, dat in alle gevallen die ik gezien heb).

Denk dat daarin de vraag is voelt iemand zich beperkt op seksgebied door bv onzekerheden of een minder goede wisselwerking met de partner, of heeft iemand gewoon een wat lager libido?
Inderdaad dat is logisch (1e alinea).
Wat jij als voorbeeld geeft heb ik ook gezien bij bekenden van mij, van muurbloempje naar (om maar plat te zeggen) een dikke slet. Vaak ook doordat er veranderingen zijn geweest in het leven en ze heel anders gaan denken over van alles. Alles is mogelijk, dat snap ik.

Misschien een hele andere discussie maar ik denk als (ouder) stel dat je elkaar ook moet blijven prikkelen op dat gebied en zo ook je eigen en je partner libido op pijl te houden.
Hoe minder er gebeurd hoe lager het libido daalt uiteindelijk natuurlijk, en dan is het steeds lastiger uit dat dal te komen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 11 november 2015 @ 14:28:11 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157469557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het anders was geweest. De porno is een gevolg geweest van mijn libido en nieuwsgierigheid op dat gebied. Haal de porno weg dat dat libido en die nieuwsgierigheid blijven staan. Dat had wel op andere manieren zich gevormd dan.

Ken dit ook van andere vrouwen, dat het beter wordt naarmate de tijd verstrijkt, dat ze zich beter in hun eigen vel voelen, beter weten wat ze willen (en niet willen) op het gebied van seks en meer genieten. En dat zijn toch allemaal vrouwen die geen porno hebben gedaan, de meeste zijn zelfs monogaam.
:W :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157732909
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:46 schreef NoXia het volgende:
Mijn oma doet het nog iedere dag.
Je weet dat incest verboden is hè?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')