abonnement Unibet Coolblue
pi_157335566
Wat betreft die uren-per-week discussie lopen er volgens mij twee dingen door elkaar. Enerzijds of je x uur (subjectief) nog leuk vindt, anderzijds of je (objectief) uren/avonden overhoudt voor andere activiteiten. Keyos bedoelt volgens mij het laatste en denk dat zijn afweging zeer valide is. Dat het met een werkweek van 38 uur bij de belastingdienst wel of niet langer lijkt te duren voordat het weer vrijdag is heeft daar verder niet zoveel mee te maken.
pi_157335577
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

En weer drie maanden verloren. Maak er nou eens wat van.
Van die scriptie? Daar zit al heel veel tijd in. Ik kom zelfs al in het gebied dat het zo lang duurt dat ie dadelijk over moet...
  donderdag 5 november 2015 @ 14:41:08 #178
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157335587
Nee, ik bedoel drie maanden "lekker niets doen".
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 5 november 2015 @ 14:41:38 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157335596
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:40 schreef Valid het volgende:
Wat betreft die uren-per-week discussie lopen er volgens mij twee dingen door elkaar. Enerzijds of je x uur (subjectief) nog leuk vindt, anderzijds of je (objectief) uren/avonden overhoudt voor andere activiteiten. Keyos bedoelt volgens mij het laatste en denk dat zijn afweging zeer valide is. Dat het met een werkweek van 38 uur bij de belastingdienst wel of niet langer lijkt te duren voordat het weer vrijdag is heeft daar verder niet zoveel mee te maken.
Met 0 uur werken hou je meer tijd over inderdaad.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157335602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:40 schreef Valid het volgende:
Wat betreft die uren-per-week discussie lopen er volgens mij twee dingen door elkaar. Enerzijds of je x uur (subjectief) nog leuk vindt, anderzijds of je (objectief) uren/avonden overhoudt voor andere activiteiten. Keyos bedoelt volgens mij het laatste en denk dat zijn afweging zeer valide is. Dat het met een werkweek van 38 uur bij de belastingdienst wel of niet langer lijkt te duren voordat het weer vrijdag is heeft daar niet zoveel mee te maken.
Ik neem aan dat de meeste mensen ook nog een keer een gezin willen of zo.

Als ik vanuit Groningen een keer naar mijn ouders ga en ik dan vanuit de trein bij kantoorpanden om een uur of 8-9 nog verlichte kantoren zie :') :X
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157335603
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:41 schreef eriksd het volgende:
Nee, ik bedoel drie maanden "lekker niets doen".
Ja duh. Ik ga heus niet schultenbrau drinken tot bestuursrecht 2 begint.
pi_157335634
quote:
6s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Met 0 uur werken hou je meer tijd over inderdaad.
Ik bedoel maar.
pi_157335683
Smith & Keenan's English Law is best een dikke pil ;(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 5 november 2015 @ 14:51:57 #184
263417 Keyos
Like a Boss
pi_157335837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de meeste mensen ook nog een keer een gezin willen of zo.

Als ik vanuit Groningen een keer naar mijn ouders ga en ik dan vanuit de trein bij kantoorpanden om een uur of 8-9 nog verlichte kantoren zie :') :X
Mijn schoonvader heeft (samen met z'n broer) een eigen bedrijf in bloemen & planten. Die man z'n wekker gaat elk dag omstreeks 04:00 en hij is gemiddeld 19:15 thuis. Na het eten heeft hij nog max 2 uur tijd over terwijl hij eigenlijk te moe is om wakker te blijven. Hij verdient meer dan prima, maar die man komt in z'n leven alleen maar tot ontspanning tijdens vakanties en weekenden. Laat hij op vakantie ook nog aan z'n werk zitten. Moet er niet aan denken, maar tegelijkertijd zal ik dus daarmee nooit zoveel verdienen als hij (en dus ook niet 2-3x per jaar op skivakantie kunnen gaan). Als hij z'n werk niet leuk zou vinden zou hij nooit zoveel kunnen werken, tegelijkertijd kan hij er geen hobby's of dingen meer naast hebben. Dat is een keuze (aangezien je vrouw je ook nog wilt zien of spreken).

[ Bericht 3% gewijzigd door Keyos op 05-11-2015 14:58:30 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_157335924
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:51 schreef Keyos het volgende:

[..]

Mijn schoonvader heeft (samen met z'n broer) een eigen bedrijf in bloemen & planten. Die man z'n wekker gaat elk dag omstreeks 04:00 en hij is gemiddeld 19:15 thuis. Na het eten heeft hij nog max 2 uur tijd over terwijl hij eigenlijk te moe is om wakker te blijven. Hij verdient meer dan prima, maar die man komt in z'n leven alleen maar tot ontspanning tijdens vakanties en weekenden. Laat hij op vakantie ook nog aan z'n werk zitten. Moet er niet aan denken, maar tegelijkertijd zal ik dus daarmee nooit zoveel verdienen als hij (en dus ook niet 2-3x per jaar op skivakantie kunnen gaan). Als hij z'n werk niet leuk zou vinden zou hij nooit zoveel kunnen werken, tegelijkertijd kan hij er geen hobby's of dingen meer naast hebben. Dat is een keuze (aanegezien je vrouw je ook nog wilt zien of spreken).
Ik ben niet veel erger gewend dan 8.45 uur per dag zwaar fysiek werk. Maar ik ben nogal een avondmens en als ik intellectuele inspanningen moet verrichten dan heb ik enorme moeite om aan voldoende slaap te komen _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 5 november 2015 @ 14:59:10 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157336001
Ik heb ooit een paar daagjes zwaar fysiek werk gedaan. Dat is dus echt mijn ding niet. Ik ben toen maar gaan studeren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157336221
Werken op een boerderij is eigenlijk het mooist.
pi_157336455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als ik vanuit Groningen een keer naar mijn ouders ga en ik dan vanuit de trein bij kantoorpanden om een uur of 8-9 nog verlichte kantoren zie :') :X
Mij trekt dat altijd wel :D 's Avonds werken is fijn.

Dit zeg ik waarschijnlijk niet meer als ik een gezin heb, maar oké.
pi_157336480
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:59 schreef Ryon het volgende:
Ik heb ooit een paar daagjes zwaar fysiek werk gedaan. Dat is dus echt mijn ding niet. Ik ben toen maar gaan studeren.
Ik weet nog goed dat ik bij het verhuizen eens het behang van een net opgeleverde villa sloopte. Kreeg ik een preek dat ik met mijn hoofd moest gaan werken...
pi_157336618
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mij trekt dat altijd wel :D 's Avonds werken is fijn.

Dit zeg ik waarschijnlijk niet meer als ik een gezin heb, maar oké.
Eens, maar als je dan ook rond 10 pas hoeft te beginnen ;)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157336701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Eens, maar als je dan ook rond 10 pas hoeft te beginnen ;)
Dat is helemaal niet per se ongebruikelijk. Bij de meeste kantoren/secties heb je overigens geen vaste begintijd ofzo. Je moet je dingen gewoon goed doen. Wat ik bij verschillende kantoren gezien heb is dat de meesten tussen half negen en half elf binnen komen, maar starttijd is verder niet zo boeiend.

[ Bericht 9% gewijzigd door Valid op 05-11-2015 15:35:14 ]
pi_157336891
quote:
12s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:29 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet per se ongebruikelijk. Bij de meeste kantoren/secties heb je overigens geen vaste begintijd ofzo. Je moet je dingen gewoon goed doen. Wat ik bij verschillende kantoren gezien heb is dat de meesten tussen half negen en half elf binnen komen, maar starttijd is verder niet zo boeiend.
Jij hebt stages gedaan bij meerdere grote kantoren, toch?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157337119
quote:
12s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:29 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet per se ongebruikelijk. Bij de meeste kantoren/secties heb je overigens geen vaste begintijd ofzo. Je moet je dingen gewoon goed doen. Wat ik bij verschillende kantoren gezien heb is dat de meesten tussen half negen en half elf binnen komen, maar starttijd is verder niet zo boeiend.
Dit klinkt mij dus echt goddelijk in de oren. Véél beter dan een 9-tot-5-mentaliteit. En ja, dan zit je inderdaad nog wel eens op kantoor als andere mensen al DWDD zitten te kijken op de bank. Boeiend.
pi_157337135
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:37 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij hebt stages gedaan bij meerdere grote kantoren, toch?
Yes, en werkstudentschap. Uiteindelijk voor een specifiek kantoor gekozen om echt te starten.
pi_157337194
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:49 schreef Valid het volgende:

[..]

Yes, en werkstudentschap. Uiteindelijk voor een specifiek kantoor gekozen om echt te starten.
Je bent nu afgestudeerd?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157337308
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:52 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je bent nu afgestudeerd?
Ja.
pi_157337341
Ik ben zo vrolijk.
pi_157337422
quote:
17s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:59 schreef Tchock het volgende:
Ik ben zo vrolijk.
Waarom?
pi_157337448
quote:
5s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:03 schreef Valid het volgende:

[..]

Waarom?
Ik wilde gewoon even delen dat ik een goed humeur heb omdat ik er zelf erg blij mee ben :@
pi_157337468
quote:
17s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:59 schreef Tchock het volgende:
Ik ben zo vrolijk.
Ik weet genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')