abonnement Unibet Coolblue
pi_157348148
Niet de beste kwaliteit, maar hierbij de PH-AOH 2 dagen terug in hangar 12

pi_157350021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:08 schreef Mikey92 het volgende:
Niet de beste kwaliteit, maar hierbij de PH-AOH 2 dagen terug in hangar 12

[ afbeelding ]
Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen! :9

Anyway; nieuwe 747-8i?
Nee, een 45 jaar oude 747-100 uit 1970; de 25e van de productielijn. Vloog ooit voor Pan Am.
Ziet er als nieuw uit.



Zag er eerst zo uit:



En nu dus gelijk aan haar collega testbed 747-400:

pi_157353783
:( :/

>FINNAIR INFO: AY90 05.12.2015 Bangkok - Helsinki, departure at 09:05.

>Due to a change in the A350 XWB aircraft delivery schedule the flight will be operated with another aircraft type.
>More information at Info

>Best regards, Finnair, tel. +358 10 80 40 60.

>Information about Passenger rights (click link)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_157361058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Altijd leuk inside info/foto's. Mag je vaker doen! :9
Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.
pi_157361363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:29 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel meer, allemaal hangar 14;) Vooral van de stoelen modificatie.
Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?
--
pi_157364690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:40 schreef inkjet het volgende:

[..]

Misschien ook van de livery updates die nu plaatsvinden?
Nee, kom de komende tijd niet meer in hangar 14, wel zijn ze nu weer 737's aan het overspuiten naar de nieuwe livery
pi_157368628
De PH-HZL is via Ijsland op weg naar zijn winter-lease. Volgens sommige bronnen zijn PH-HZF en -K verhuurd aan Jet2. Deze staan nu in Praag.

[ Bericht 12% gewijzigd door inkjet op 06-11-2015 21:28:12 ]
--
pi_157368749
Gisteren vloog N663US haar allerlaatste vlucht. De Boeing 747-451 van Delta Airlines vloog van Killeen–Fort Hood Regional Airport, Texas naar Pinal Airpark, Marana, Arizona om daar opgeslagen te worden en uiteindelijk te worden gesloopt.

Deze 747-400 van bouwjaar 1988 die mogelijk net haar 27e verjaardag heeft gehaald (eerste vlucht was op 8 december 1988) heeft een bijzondere vlucht op haar naam staan.
Op 9 februari 1989 vloog zij namelijk de allereerste commerciële 747-400 vlucht.
De vlucht ging van Minneapolis naar Phoenix. Deze routes zal ze vaker vliegen want het waren de bekende korte vluchten om de crew aan het toestel te laten wennen.
Veel info van deze specifieke eerste vlucht kan ik echter niet zo vinden, laat staan foto's.

Haar pensionering volgt ruim 2 maand nadat N661US - de eerst gebouwde 747-400 - haar laatste vlucht van Honolulu naar Atlanta vloog en daar (gelukkig) bewaard zal worden. (zie mijn post hier)

Hier afgebeeld in februari 1989 in Phoenix, de maand van de eerste vlucht:



Aangezien ze altijd voor dezelfde maatschappij vloog (eerst Northwest en daarna Delta Airlines) heeft ze altijd dezelfde registratie gehad.

Schiphol; mei 1999:


N663US was de 715e 747 van de productielijn en wel de 5e 747-400.
Haar zus N662US is de 708e 747 van de lijn en de 4e 747-400 en is de oudste 747-400 die nog in gebruik is.
Na N663US kwam als 717e 747 en 6e 747-400 9V-SMA van Singapore Airlines die later als PH-MPP voor Martinair zou vliegen.
Deze kist staat echter al sinds augustus 2013 met haar jongere zus PH-MPQ in Teruel, Spanje opgeslagen.

N663US in mei 2009 op Schiphol:


Aangezien Delta Airlines momenteel 747's uitfaseert valt te verwachten dat N662US ook niet lang meer te gaan heeft.
Dit zou betekenen dat vanaf dat moment KLM's PH-BFA (725e 747 en 10e 747-400) de oudste nog operationele 747-400 ter wereld is.
Die titel zal ze dan tot oktober volgend jaar houden want dan wordt ook zij helaas uit de vloot gehaald.
Maar dan neemt PH-BFB deze titel weer over en zal zij die titel tot november 2017 dragen.

N663US eind augustus dit jaar op Schiphol:
pi_157370616
Lijkt er op dat dat beide dreamliners van KLM die uit de fabriek zijn gerold klaar zijn om afgeleverd te worden, ze moeten alleen nog geaccepteerd worden door KLM. De PH-BHC had gister z'n C-1 vlucht(later vandaag de 2de) en de PH-BHA heeft de C-1 vlucht op dit moment.

Misschien een dubbele delivery?
pi_157370865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:02 schreef Mikey92 het volgende:
Lijkt er op dat dat beide dreamliners van KLM die uit de fabriek zijn gerold klaar zijn om afgeleverd te worden, ze moeten alleen nog geaccepteerd worden door KLM. De PH-BHC had gister z'n C-1 vlucht(later vandaag de 2de) en de PH-BHA heeft de C-1 vlucht op dit moment.

Misschien een dubbele delivery?
BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.
pi_157371190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

BHA schijnt pas in januari geleverd te worden.
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mij :P
pi_157371380
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:16 schreef Mikey92 het volgende:
Maja hij is fabrieksklaar, anders doen ze ook geen C-1 vlucht lijkt mij :P
Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.
Veel vertraging bij Zodiac; denk ook aan de perikelen tussen American Airlines en Zodiac.

En aangezien Zodiac een op zichzelf staand bedrijf is zou het best kunnen zijn dat Boeing daar in dat opzicht niets mee te maken heeft. Dan kan het toestel fabrieksklaar zijn maar het interieur kan dus half leeg zijn.
pi_157376740
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Van wat ik heb gelezen zitten er mogelijk nog niet eens J-stoelen in, of slechts een deel.
Veel vertraging bij Zodiac; denk ook aan de perikelen tussen American Airlines en Zodiac.

En aangezien Zodiac een op zichzelf staand bedrijf is zou het best kunnen zijn dat Boeing daar in dat opzicht niets mee te maken heeft. Dan kan het toestel fabrieksklaar zijn maar het interieur kan dus half leeg zijn.
Het was toch niet een C-1 vlucht dus nog geen stoelen.;)
pi_157379041
PH-BFN is weer thuis. Op de vlucht naar San Francisco op 6 oktober heeft ze problemen gekregen.
Op internet gaat rond dat het een lek in een brandstoftank was.
Boeing is erbij gehaald en blijkbaar is ze nu gemaakt.
Landde vanmorgen na ruim een maand afwezigheid weer op Schiphol.

Hier op 7 oktober op SFO, de dag na aankomst. Wat ziet dat KLM blauw er toch mooi uit in de Californische zon. O+

  zaterdag 7 november 2015 @ 12:26:57 #65
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157379082
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Verleidelijk.

Ik had het pas over met m'n pa dat we ook maar met de laatste vlucht van de 747 mee moeten als KLM daar rond 2020~ish een farewell flight mee zou maken. Hij zei toen direct dat ik maar moest boeken mocht dat gebeuren. :P

EDIT:

[..]

:@
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 7 november 2015 @ 12:27:23 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157379086
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:23 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFN is weer thuis. Op de vlucht naar San Francisco op 6 oktober heeft ze problemen gekregen.
Op internet gaat rond dat het een lek in een brandstoftank was.
Boeing is erbij gehaald en blijkbaar is ze nu gemaakt.
Landde vanmorgen na ruim een maand afwezigheid weer op Schiphol.

Hier op 7 oktober op SFO, de dag na aankomst. Wat ziet dat KLM blauw er toch mooi uit in de Californische zon. O+

[ afbeelding ]
Aan de Nairobi heb ik slechte herinneringen. twee keer mee gevlogen en twee keer meer dan 24 uur vertraging. En tijdens de tweede vlucht met dit toestel viel er tijdens de vlucht ook nog eens een kap van de vleugel af :')
pi_157379568
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:26 schreef donroyco het volgende:
Heb jij al meer gehoord (via e-mail) over de vluchten?
Nope, niets.

Bij de MD-11 vlucht kregen we precies 2 weken van te voren nog een mail met wat informatie.
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe we toen eigenlijk het vluchtnummer hebben gekregen.
Kan er i.i.g. niets meer van in mijn mail vinden.
  zaterdag 7 november 2015 @ 19:59:35 #68
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_157387278
Hoeveel A380s zal Emirates op het hoogtepunt in de vloot hebben? Ik denk tegen de tijd dat de 150e geleverd is de eerste uit dienst treden?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_157389959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:59 schreef Woods het volgende:
Hoeveel A380s zal Emirates op het hoogtepunt in de vloot hebben? Ik denk tegen de tijd dat de 150e geleverd is de eerste uit dienst treden?
Emirates wordt (of wordt gauw) gelimiteerd in hun operaties door Dubai Airport; die heeft simpelweg niet genoeg plek om alle vluchten af te handelen. Rond 2023 willen ze in een keer overgaan naar de nieuwe Al Maktoum International Airport die dat probleem zou moeten oplossen.
Een deel van hun nieuwe A380 orders is ter vervanging van de oudste toestellen.
12 jaar lease is gangbaar dus zo rond begin 2020 lopen de eerste leasetermijnen af.
Daarnaast komt er mogelijk de A380neo waar Emirates zeer sterk op zit aan te dringen bij Airbus.

Zelf hebben ze aangegeven dat ze uiteindelijk wel 140 A380neo's willen bestellen (om de A380ceo's te vervangen) en mogelijk nog eens 60 extra. Dus een stuk of 200 A380's is niet geheel ondenkbaar.

En dan aan de andere kant van het spectrum:



Estonian Air is failliet.

De nationale luchtvaartmaatschappij van Estland had financiële steun gekregen van Estland en volgens de Europese Commissie is dit in strijd met de EU-staatssteunregels.
Hierop moet de maatschappij deze steun - ¤85 miljoen plus rente - terugbetalen maar dit kan ze niet.
Ook moet de Estse regering afzien van een extra ¤40 miljoen financiële injectie die gepland stond.
De maatschappij is al verliesmakend sinds 2006.

Hun vloot bestond uit 5 toestellen; 2 Canadair CRJ-700's en 3 Canadair CRJ-900's.
De maatschappij werd in 1991 opgericht en heeft voorheen met Antonovs, Yakovlevs, Tupolevs, Saabs, Bombardiers, Boeings, Embraers, ATRs en Fokkers gevlogen.

Per morgen worden alle vluchten en operaties stilgezet.
Dus ook de vluchten naar Schiphol gaan niet meer door.

Het op 25 september 2015 opgerichte Nordic Aviation Group - welke volledig in eigendom is van Estse staat - neemt de meeste vluchten/routes over. Aangezien deze groep geen vloot en personeel heeft worden de vluchten uitgevoerd in samenwerking met BMI, Trade Air, NextJet en Carpatair die de vliegtuigen en crew zullen leveren. Adria Airways zorgt voor de flight operator's certificate en ticketsyssteem.

De eerste vlucht van deze samenwerking is de vlucht naar Amsterdam die morgenvroeg om 06:50 vertrekt uit Tallinn.
pi_157396850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:09 schreef Fokker.70 het volgende:

[..]

Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?
Schijnt wat meer geluid te maken, en de afwerking is ook wat minder goed dan een Everett kist.
pi_157398246
quote:
Nope, niets.
Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 08-11-2015 12:36:16 (typo) ]
--
  zondag 8 november 2015 @ 12:43:03 #72
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157398414
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 12:34 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ik ook niet. Misschien is het nog niet helemaal zeker dat de BHC op tijd wordt afgeleverd?
De volgende dag staat de eerste commerciële vlucht toch al gepland?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157404547
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 12:43 schreef donroyco het volgende:
De volgende dag staat de eerste commerciële vlucht toch al gepland?
Ja. Naar Abu Dhabi en Bahrein. Maar voor de MD-11 vluchten kregen we ook precies 2 weken voor de vlucht een mail met wat info.
(Al kan ik niet meer vinden hoe we toen eigenlijk ons vluchtnummer kregen want daar kan ik geen mail van vinden).

Dubai Air Show nieuws:

Emirates: Airbus ‘ready to go’ with new A380 launch
quote:
President of Gulf carrier Emirates said plans for a new and improved Airbus A380 super jumbo were "ready to go" and that it was just a matter of finalizing some commercial aspects before launch.

Emirates became the largest customer of the super-jumbo A380 after placing an order for 50 new aircraft in 2013, taking the total order book up to 140. The carrier has been working closely with European manufacturer Airbus on the details of an update on the plane.

"We are working with Airbus with regard to trying to improve the A380. There is a template on the drawing board and they are ready to go. They've just got to get the commercial aspects of it done," Emirates President Tim Clark told CNBC at the Dubai Airshow.
De A380neo lijkt dus steeds dichterbij te komen.

En nog opvallender A380 nieuws:

Weer interesse in aanschaf A380
quote:
DUBAI - De Europese vliegtuigfabrikant Airbus voert gesprekken met twee potentiële klanten voor orders van wel 32 superjumbo's van het type A380. Dat heeft de verkoopdirecteur van Airbus gezegd op de luchtvaartshow van Dubai.

Volgens de Airbus-bestuurder zou één klant tot wel twintig A380's willen bestellen, terwijl de ander tien tot twaalf toestellen zou willen afnemen. Concrete namen gaf hij niet. De maatschappijen Royal Air Maroc en Saudi Arabian Airlines hebben gezegd wel geïnteresseerd te zijn in de A380.

Airbus heeft te maken met tegenvallende verkopen van de A380, die ruim 20 miljard euro heeft gekost om te ontwikkelen.
  maandag 9 november 2015 @ 05:51:37 #74
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157418781
Wat is het oude deel van Barajas (terminal cde) toch een jaren 70 zooi. Nadeel van vliegen met AirEuropa. En gvd weer geen werkend pes, zowel de mijne als die van mijn vrouw werkte niet. Betaald voor extra beenruimte bij de uitgang, dus hun oplossing om ons op een gewone stoel te zetten niet geaccepteerd. Upgrade kom er kennelijk niet af (of zat vol) dus het bleef bij een officiële klacht indienen. Niet dat ze daar iets mee doen,maar toch. Straks nog even een mail naar mijn contactpersoon bij AE om te klagen en dat ik niet hetzelfde probleem op de terugvlucht wil.

Zo, klaar met gal spuwen :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157428446
PH-KZF (C/N 11577) vliegt op het moment dat ik dit type als KL1535/SXI1535 boven Iran. In tegen stelling tot de vorige keer (zeven Fokkers tegen zes E90's) gaat de eerste F70 nu weg voordat de eerste vervanger binnen is. Ze zal zich uiteindelijk bij c/n 11578 voegen, ook wel bekend als de voormalige PH-KZG, nu P2-ANR. Ze horen met hun opeenvolgende bouwnummers tot de nieuwste Fokkers.

[ Bericht 30% gewijzigd door inkjet op 09-11-2015 20:20:40 ]
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')