abonnement Unibet Coolblue
pi_157249901


archief
Topicreeks: Pimp hier met je horloge(s)

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 1 november 2015 @ 18:45:39 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157251550
Ff vraagje.
Ik heb een Seiko "5" pilotenhorloge, automaat.
Maar de laatste tijd gaat ie steeds langzamer lopen. Loopt inmiddels 1 minuut per etmaal achter.

Is daar wat aan te doen, en staat dat uberhaupt in verhouding tot wat ik voor de klok betaald heb (¤85 meen ik)?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_157251935
Laten servicen. Kost je wel wat meer dan 85 Euro verwacht ik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157260081
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ff vraagje.
Ik heb een Seiko "5" pilotenhorloge, automaat.
Maar de laatste tijd gaat ie steeds langzamer lopen. Loopt inmiddels 1 minuut per etmaal achter.

Is daar wat aan te doen, en staat dat uberhaupt in verhouding tot wat ik voor de klok betaald heb (¤85 meen ik)?
Apart. Meestal als een klok aan een service toe is gaat hij sneller lopen. Dit heeft te maken met een verminderde amplitude.
Hoe oud is de klok en hoe lang houdt je de tijd al bij?
  maandag 2 november 2015 @ 06:34:35 #5
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157263019
Heb hem nu denk ik 1,5 misschien krap twee jaar.
Echt exact bijhouden doe ik het niet, maar het valt op dat wat ik in het begin maar 1x per drie of vier weken de tijd bijstelde moet ik het nu twee keer in de week doen.

Servicen snap ik, maar idd vraag ik me af of dat niet al het dubbele kost van wat het klokje kost...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_157263051
Gewoon even een Seiko dealer bellen straks en die kan het je wel vertellen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_157272845
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 2 november 2015 @ 17:35:50 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157272892
quote:
Ik vind 99$ schandalig duur voor zoiets simpels. Zie ze het doel van 100.000$ ook niet halen binnen 30 dagen trouwens.
pi_157278864
quote:
Ik snap het doel niet. Creëer een totaal nieuw object of een nieuwe sieraad.
pi_157279167
Iemand hier ervaring met Spiegelgracht Juweliers in Amsterdam? Heb daar een mooie Omega gezien en ik ben eigenlijk een beetje verliefd...

[ Bericht 0% gewijzigd door Weekendwarrior op 02-11-2015 22:30:29 ]
pi_157280616
Ze hebben zeker mooie horloges daar.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:01:01 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157285173
Godverdomme. Laat ik m'n beste horloge op de badkamervloer vallen, denk ik dat er niks mis is, zit ik nu op m'n werk en zie ik dat de uurmarkering bij de 9 helemaal los is gekomen en dus los op de wijzerplaat ligt. Horloge zo neergelegd dat het niet tussen de secondewijzer kan komen.

Ga er vanuit dat dit wel vrij gemakkelijk te fixen is, maar wat kost zoiets ongeveer (Visodate)?

Edit: Al contact opgenomen met de juwelier, 45¤, dat valt me nog mee.

quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2015 17:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind 99$ schandalig duur voor zoiets simpels. Zie ze het doel van 100.000$ ook niet halen binnen 30 dagen trouwens.
Neem m'n woorden terug. Ze zitten nu al op 11.000$ :')
Nou ja, ik zie het nut niet.

[ Bericht 26% gewijzigd door Twiitch op 03-11-2015 09:49:19 ]
pi_157286600
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:01 schreef Twiitch het volgende:
Godverdomme. Laat ik m'n beste horloge op de badkamervloer vallen, denk ik dat er niks mis is, zit ik nu op m'n werk en zie ik dat de uurmarkering bij de 9 helemaal los is gekomen en dus los op de wijzerplaat ligt. Horloge zo neergelegd dat het niet tussen de secondewijzer kan komen.

Ga er vanuit dat dit wel vrij gemakkelijk te fixen is, maar wat kost zoiets ongeveer (Visodate)?

Edit: Al contact opgenomen met de juwelier, 45¤, dat valt me nog mee.

[..]

Neem m'n woorden terug. Ze zitten nu al op 11.000$ :')
Nou ja, ik zie het nut niet.
Ik hoop voor je dat het uurwerk het nog naar zijn zin heeft. -O-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:29:42 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157287021
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het uurwerk het nog naar zijn zin heeft. -O-
Ja, dat zei de juwelier ook al. Ik blijf optimistisch :'(
Hij loopt in ieder geval nog prima, want ik kijk er elke minuut naar :')
  woensdag 4 november 2015 @ 10:36:24 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157309423
Alleen de uurmarkering zat dus los, voor de rest alles in orde. Opluchting
Vanaf nu m'n horloge omdoen in de slaapkamer. Dan patst die in ieder geval op een parketvloer i.p.v. massieve tegels. :')
pi_157477049
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:39 schreef Weekendwarrior het volgende:
Iemand hier ervaring met Spiegelgracht Juweliers in Amsterdam? Heb daar een mooie Omega gezien en ik ben eigenlijk een beetje verliefd...
Niemand?
pi_157485207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:17 schreef Weekendwarrior het volgende:

[..]

Niemand?
Het ziet eruit als een handelaar in gebruikte sieraden. In- en verkoop dus. Geen idee of ze veel kennis hebben daar, maar ik zou van aftersales niet veel verwachten bij een dergelijke zaak.
Om een goede indruk te krijgen kan je natuurlijk altijd daar even binnenstappen en een praatje maken.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:18:06 #18
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_157554282
Ik heb zojuist besloten om iemand een horloge cadeau te doen twv. ongeveer 150. De belangrijkste eigenschappen moeten eenvoud een robuustheid/stevigheid zijn. Welke merken en modellen passen hier goed bij? Ik ben een leek wat betreft horloges, veel verder dan Seiko kom ikzelf niet. Op horloges.nl wel wat horloges gevonden (waar verschillende modellen hetzelfde aantal reviews en dezelfde score hebben..), maar ik ben benieuwd of jullie nog advies kunnen geven!
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
pi_157555337
Met Seiko zit je wel aardig voor dit budget inderdaad. Oriënt Mako zou nog een optie kunnen zijn. Of een Vostok Amphibia wellicht?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 15 november 2015 @ 23:28:13 #20
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_157587712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:50 schreef Skv het volgende:
Met Seiko zit je wel aardig voor dit budget inderdaad. Oriënt Mako zou nog een optie kunnen zijn. Of een Vostok Amphibia wellicht?
Bedankt! Het wordt waarschijnlijk een Orient, zitten wel aardige modellen tussen :)
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  maandag 16 november 2015 @ 09:29:38 #21
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_157593384
Zo ook deze leek mag vandaag of morgen een nieuw horloge tot 200 euro uitzoeken. Wat zijn nu echt zaken waar ik als leek op moet letten? En welke merken moet ik absoluut vermijden?

Zo zag ik wat mooie strakke modellen van Skagen, maar dat is volgens mij geen echt horlogemerk. Maakt dat erg veel uit?
pi_157593540


Helemaal geen intentie om een nieuw horloge te kopen maar deze kon ik niet laten liggen :)
pi_157594659
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 23:28 schreef Joeri. het volgende:

[..]

Bedankt! Het wordt waarschijnlijk een Orient, zitten wel aardige modellen tussen :)
Ik heb zelf een Oriënt Marshall, goudkleurige wijzerplaat en interne draaibare bezel. Draag hem alleen bijna nooit, maar wel een leuk ding.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157594678
quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2015 09:29 schreef bioloogje het volgende:
Zo ook deze leek mag vandaag of morgen een nieuw horloge tot 200 euro uitzoeken. Wat zijn nu echt zaken waar ik als leek op moet letten? En welke merken moet ik absoluut vermijden?

Zo zag ik wat mooie strakke modellen van Skagen, maar dat is volgens mij geen echt horlogemerk. Maakt dat erg veel uit?
Dat is wel een heel brede vraag. Ik zou inderdaad kiezen voor een merk dat zich richt op horloges en niet op fashion in de brede zin. Ik heb een paar posts hoger nog wat suggesties gedaan in jouw prijsklasse.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 16 november 2015 @ 11:24:16 #25
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_157594908
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is wel een heel brede vraag. Ik zou inderdaad kiezen voor een merk dat zich richt op horloges en niet op fashion in de brede zin. Ik heb een paar posts hoger nog wat suggesties gedaan in jouw prijsklasse.
Dat besef ik. Maar ik dacht dat er misschien van die klassieke beginnersfouten zouden bestaan. Verder las ik in het vorige topic dat Fossil niet erg goed bekend staat. Klopt dat? Maar ik ga vanmiddag eens rustig kijken bij verschillende zaken om een vervanging te zoeken voor mijn 15 jaar oude pulsar.
pi_157594949
quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2015 11:24 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dat besef ik. Maar ik dacht dat er misschien van die klassieke beginnersfouten zouden bestaan. Verder las ik in het vorige topic dat Fossil niet erg goed bekend staat. Klopt dat? Maar ik ga vanmiddag eens rustig kijken bij verschillende zaken om een vervanging te zoeken voor mijn 15 jaar oude pulsar.
Ligt er aan wat je zoekt. De meeste horloge 'liefhebbers' slaan merken als TW Steel, Fossil etc over. Echter, mijn vriendin heeft laatst een Fossilhorloge gekocht en die krijgt er meer (positieve) reacties op dan ik op mijn puristenklokjes.

In het algemeen heb je bij dat soort horloges een goedkoop quartzuurwerkje met een batterij. Ik zou zelf kiezen voor een mechanisch horloge.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 16 november 2015 @ 11:30:40 #27
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_157595016
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 11:26 schreef Skv het volgende:
Ligt er aan wat je zoekt. De meeste horloge 'liefhebbers' slaan merken als TW Steel, Fossil etc over. Echter, mijn vriendin heeft laatst een Fossilhorloge gekocht en die krijgt er meer (positieve) reacties op dan ik op mijn puristenklokjes.

In het algemeen heb je bij dat soort horloges een goedkoop quartzuurwerkje met een batterij. Ik zou zelf kiezen voor een mechanisch horloge.
Nou ja... ik ben nog geen purist, en mijn huidige pulsar heeft het zonder onderhoud en met 2x batterij vervangen toch 15 jaar goed uitgehouden. Maar ik kan dus goed op zoek gaan naar de mooiste :D
pi_157595070
Als je gewoon een leuk horloge zoekt dan kan je alles meenemen natuurlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 16 november 2015 @ 22:33:50 #29
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_157612137
Het is uiteindelijk de Skagen Havene skw6085 geworden. Strak en chique maar zeker niet saai of standaard.

pi_157613824
quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2015 22:33 schreef bioloogje het volgende:
Skagen Havene skw6085
Ik vind hem mooi, wel een horloge met een uitgesproken karakter :Y

Zelf ook een tijdje om me heen gekeken naar een horloge, eerst naar zo'n all black, maar zocht toch iets minder trendy en iets meer tijdloos. Mijn eisen waren analoge wijzerplaat, zonder allemaal extra wijzertjes, uren weergegeven als streepjes en dus geen (romeinse) cijfers en metalen band, zodat het horloge zowel bij een net overhemd als een casual shirt past.



Het is een Seiko ska643p1 geworden, omdat tja a) Seiko, b) Kinetic (iets uit mijn jeugd :') ) en omdat ie in de aanbieding kwam en daardoor binnen mijn budget ^O^ .
pi_157618481
Een van de eerste JLC's is ontdekt!

http://www.bloomberg.com/(...)petual-calendar-1937

Lijkt me dat die estimate van 15-20k pond ruim overschreden gaat worden. Erg gaaf als je zoiets vindt en er dan achter komt wat het eigenlijk is..!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157618500
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:37 schreef yukon het volgende:

[..]

Ik vind hem mooi, wel een horloge met een uitgesproken karakter :Y

Zelf ook een tijdje om me heen gekeken naar een horloge, eerst naar zo'n all black, maar zocht toch iets minder trendy en iets meer tijdloos. Mijn eisen waren analoge wijzerplaat, zonder allemaal extra wijzertjes, uren weergegeven als streepjes en dus geen (romeinse) cijfers en metalen band, zodat het horloge zowel bij een net overhemd als een casual shirt past.

[ afbeelding ]

Het is een Seiko ska643p1 geworden, omdat tja a) Seiko, b) Kinetic (iets uit mijn jeugd :') ) en omdat ie in de aanbieding kwam en daardoor binnen mijn budget ^O^ .
Zijn de kast en band PVD gecoat of lijkt dat zo? Snap alleen die pusher niet zo goed..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157623489
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Zijn de kast en band PVD gecoat of lijkt dat zo? Snap alleen die pusher niet zo goed..
Die pusher is de power reserve
pi_157623524
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:43 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die pusher is de power reserve
Hoe dan?
Ook lijkt het alsof de kroon niet geschroefd is, of lijkt dat zo?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157629031

Iemand enig idee wat voor horloge dit is? Dirk Benedict (Face) droeg dit vrijwel iedere A-team aflevering.

[ Bericht 98% gewijzigd door Johnny_Angel op 17-11-2015 19:04:37 ]
pi_157637998
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe dan?
Ook lijkt het alsof de kroon niet geschroefd is, of lijkt dat zo?
Het geeft de hoeveelheid power van de batterij aan. Als je erop drukt, dan loopt de secondenwijzer een bepaalde afstand en die afstand correspondeert weer met een bepaalde batterijtijd.

Loopt ie bijvoorbeeld van 3 uur naar 4 uur, dan kan de power in de batterij nog een dag mee. Loopt ie 2 uren verder dan is het een week ofzo, 4 uren staat voor een maand, enzovoort. Zoiets is het...

Hoe de kroon vastzit, weet ik niet. Je kan hem uittrekken, één klikje is de modus voor de datum-instelling en op het tweede klikje kan je de minutenwijzer (en zo ook de urenwijzer) op de juiste tijd draaien.
pi_157640333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:04 schreef yukon het volgende:

[..]

Het geeft de hoeveelheid power van de batterij aan. Als je erop drukt, dan loopt de secondenwijzer een bepaalde afstand en die afstand correspondeert weer met een bepaalde batterijtijd.

Loopt ie bijvoorbeeld van 3 uur naar 4 uur, dan kan de power in de batterij nog een dag mee. Loopt ie 2 uren verder dan is het een week ofzo, 4 uren staat voor een maand, enzovoort. Zoiets is het...

Hoe de kroon vastzit, weet ik niet. Je kan hem uittrekken, één klikje is de modus voor de datum-instelling en op het tweede klikje kan je de minutenwijzer (en zo ook de urenwijzer) op de juiste tijd draaien.
hmm, uittrekken is niet geschroefd. Valt me een beetje tegen van een horloge dat zo duidelijk is geïnspireerd door duikhorloges.

Wel een leuk ding verder, met name de zwarte date schijf.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 18 november 2015 @ 10:05:50 #38
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_157642587
Ik wil jullie danken voor de tips eerder gegeven! Zoals het er nu uitziet schaf ik een Maurice Lacroix aan voor het einde van dit jaar. Door de verschillende tips goed opweg geholpen hier.

_O_
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_157642806
Leuk, welke gaat het worden?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 18 november 2015 @ 10:53:12 #40
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_157643309
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:22 schreef Skv het volgende:
Leuk, welke gaat het worden?
Nagenoeg zeker dat het deze gaat worden: http://www.mauricelacroix(...)ntos_day_date-42.sls
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_157644827
Leuk ding! :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 18 november 2015 @ 16:07:46 #42
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_157649900
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:53 schreef jackson het volgende:

[..]

Nagenoeg zeker dat het deze gaat worden: http://www.mauricelacroix(...)ntos_day_date-42.sls
Leuk ding, heb ik ook wel eens naar gekeken als 2de horloge.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_157650114
Waarom duren servicebeurtjes altijd zo lang. :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 18 november 2015 @ 17:09:47 #44
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157651370
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:53 schreef jackson het volgende:

[..]

Nagenoeg zeker dat het deze gaat worden: http://www.mauricelacroix(...)ntos_day_date-42.sls
http://www.mauricelacroix(...)_chronographe-67.sls


Deze heb ik oa. Met de witte wijzers weliswaar. (oudere generatie) Ik vind het erg fijne horloges.
pi_157652412
quote:
9s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:17 schreef Skv het volgende:
Waarom duren servicebeurtjes altijd zo lang. :'(
Dan lijkt het nog of je wat voor je geld krijgt :)
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 18 november 2015 @ 19:33:00 #46
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_157655082
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:09 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

http://www.mauricelacroix(...)_chronographe-67.sls

Deze heb ik oa. Met de witte wijzers weliswaar. (oudere generatie) Ik vind het erg fijne horloges.
Erg mooi ook, twijfelde ook bovenstaande of deze mogelijk te nemen: http://www.mauricelacroix(...)_chronographe-87.sls

Ben wel echt gecharmeerd van de Maurice Lacroix lijn van dit moment. Was nog even twijfel of mogelijk Baume et Mercier het ging worden maar denk het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door jackson op 18-11-2015 19:39:02 ]
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_157660861
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:53 schreef jackson het volgende:

[..]

Nagenoeg zeker dat het deze gaat worden: http://www.mauricelacroix(...)ntos_day_date-42.sls
Ik heb deze 10 jaar geleden in staal goud gehad. Heel leuk is dat de datum net zoals Rolex opeens verspringt om 12 uur. Dus je zit niet een paar uur tegen een halve datum aan te gluren.
  donderdag 19 november 2015 @ 13:33:03 #48
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_157668468
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb deze 10 jaar geleden in staal goud gehad. Heel leuk is dat de datum net zoals Rolex opeens verspringt om 12 uur. Dus je zit niet een paar uur tegen een halve datum aan te gluren.
Goed om te horen, dat komt wel premium over :Y
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_157714706
Heren, na lange tijd horlogeloos te zijn geweest ben ik weer eens aan het rondkijken voor een net horloge. Vandaag heb ik met de Fromanteel Pendulum (Nederlandse ontwerpers) in mijn handen gestaan en moet zeggen dat ik er aardig gecharmeerd van ben.



Nu is mijn vraag aan jullie of dit zijn geld (999,-) een beetje waard is of dat ik voor dat geld nog andere vergelijkbare of betere horloges voor kan vinden.
pi_157727045
Voor 1000E heb je wel meer natuurlijk. Ik vind de combi Amsterdam en Swiss made vreemd ogen. Wel gaaf, die textuur van de dial.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 21 november 2015 @ 22:14:26 #51
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157727515
Ik zou ook geen duizend euro aan dat horloge uitgeven.

Zijn zoveel mooiere horloges te vinden.
pi_157729114
Voorbeelden van 'wat anders' / 'meer' / 'mooier' zouden welkom zijn. ;)
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:00:39 #53
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157729397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:53 schreef ElDinosaur het volgende:
Voorbeelden van 'wat anders' / 'meer' / 'mooier' zouden welkom zijn. ;)
Lijkt me makkelijker als je zelf zoekt. Ik ken je smaak niet.
pi_157729419
Ja, er zijn duizend merken met nog veel meer horloges. Sinn heeft misschien wel wat voor je. Of Hamilton. Op die vraag is zo geen antwoord te geven.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157729508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:00 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Lijkt me makkelijker als je zelf zoekt. Ik ken je smaak niet.
Ik heb een voorbeeld geplaatst volgens mij? iets vergelijkbaars, wat onder een pak gedragen kan worden, automaat zou leuk zijn.

Van dit horloge spreekt de grotendeels klassieke look met wat moderne elementen me juist aan. Horloge is ook niet te dik.
pi_157729517
Of tissot
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:08:47 #57
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157729687
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:03 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik heb een voorbeeld geplaatst volgens mij? iets vergelijkbaars, wat onder een pak gedragen kan worden, automaat zou leuk zijn.

Van dit horloge spreekt de grotendeels klassieke look met wat moderne elementen me juist aan. Horloge is ook niet te dik.
Excuus, ik zal het wat anders formuleren.

Ik zou zelf aan zo'n soort horloge nooit duizend euro uitgeven, omdat ik het gewoon simpelweg niet mooi genoeg vind.

Dan zou ik bijvoorbeeld liever een vintage chronograaf of zo kopen.

Van het type wat jij zoekt kan ik dan ook niet echt voorbeelden noemen. Behalve dat ik modellen van Nomos wel mooi vind, maar dat is niet dezelfde prijsklasse denk ik.
pi_157729983
Nomos is erg mooi. Wel nog een tikje strakker en minder klassiek.

Maar een tissot Le locLe heeft ook wel iets van die fromanteel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157730232


Het zijn toch wel flink andere horloges als je ze zo naast elkaar bekijkt. Ik ga nog wel eens een beetje rondzoeken, best lastig om iets leuks te vinden.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:57:33 #60
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157731031
Heeft een van jullie een indicatie wat een leren bandje van Zenith kost? De vouwsluiting heb ik zelf. Ik schat zo rond de EUR 125?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157731603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:57 schreef eriksd het volgende:
Heeft een van jullie een indicatie wat een leren bandje van Zenith kost? De vouwsluiting heb ik zelf. Ik schat zo rond de EUR 125?
Je hebt ook mooi aftermarketspul, of kan zelf wat laten maken voor minder dan 125. Maar ik schat dat je daar wel minimaal aan zit voor een leren band van Zenith idd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157766788
Ik ben van plan om dit horloge te bezichtigen, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
http://link.marktplaats.nl/m985224076
pi_157766895
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:15 schreef Weekendwarrior het volgende:
Ik ben van plan om dit horloge te bezichtigen, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
http://link.marktplaats.nl/m985224076
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 00:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Je hebt ook mooi aftermarketspul, of kan zelf wat laten maken voor minder dan 125. Maar ik schat dat je daar wel minimaal aan zit voor een leren band van Zenith idd.
Jouw gebied.
pi_157772135
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]


[..]

Jouw gebied.
Op het oog ziet ie er wel prima uit. De band heb je niks meer aan, zoals te verwachten is. Zou vragen om meer close ups van de dial (om te koken of ie is opgemaakt) en het uurwerk. Nagaan welk typenummer het is, uit welke jaren die komt en checken of het uurwerktype matcht. Kast ziet er aardig scherp uit. Hou er rekening mee dat het gold plated is en niet solide goud. Ik vind hem aardig aan de prijs iig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157773787
Zou dan eerder voor deze gaan http://www.horlogeforum.n(...)ur-wijzerplaat/56213

9kt solide goud, in goede staat. Voor bijna de helft.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 24 november 2015 @ 01:27:26 #66
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_157777836
Ah, hier zitten de kenners :D

Ben nu al een tijdje op zoek naar een netter horloge en ik kwam op deze uit:

http://www.boumanonline.nl/horloges/victorinox-alliance-241473

Ikzelf heb geen verstand van horloges, is dit kwalitatief gezien wat? Ik vind hem er erg mooi uit zien, ik wil niet te veel fratsen. Maar ik wil wel gewoon een goed horloge zonder 1000 euro uit te geven.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 24 november 2015 @ 01:40:04 #67
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157777884
Dat is een quartz, daar kunnen ze niet veel mee hier.

Verder wel een net horloge, alleen die datum zo strak tegen de 6 aan vind ik persoonlijk niet zo mooi.

[ Bericht 31% gewijzigd door Woelwater op 24-11-2015 06:20:41 ]
pi_157779453
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 01:27 schreef Fopje het volgende:
Ah, hier zitten de kenners :D

Ben nu al een tijdje op zoek naar een netter horloge en ik kwam op deze uit:

http://www.boumanonline.nl/horloges/victorinox-alliance-241473

Ikzelf heb geen verstand van horloges, is dit kwalitatief gezien wat? Ik vind hem er erg mooi uit zien, ik wil niet te veel fratsen. Maar ik wil wel gewoon een goed horloge zonder 1000 euro uit te geven.
ik krijg een 404
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:41:03 #69
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157779663
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:25 schreef Skv het volgende:

[..]

ik krijg een 404
Laatste getal uit link plakken in de zoekbalk op die site (241473)
pi_157780773
Doet me denken aan een ongemakkelijke versie van een Explorer.



Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157781572
Godverdomme zeg, ik weet weer precies waarom ik nooit meer iets op marktplaats zet:

Hij:
quote:
Beste,

Ik heb een vraag over 'horloge'.

Ik bied u 30eur voor de horloge
Hoor graag van u
Ik:
quote:
Hoi,

Er staat een vraagprijs bij de advertentie. Er staat 100 Euro.
Ik:
quote:
Ok de horloge is nieuw dollar 29.90 vanuit rusland
Wat is uw uiterste prijs ervoor?

Hoor graag van u

Mvg

--
Verstuurd via de myMail-app voor Android
Ik:
quote:
Koop die uit Rusland dan maar. Hoogste bod dat ik tot nu toe heb ontvangen is 80 Euro.

Met vriendelijke groet,
Hij:
quote:
Idd koop ik het daar ;)

--
Verstuurd via de myMail-app voor Android
Dag later:

quote:
Bied u 60 Euro ervoor

Hoor van u

Mvg
Fucking hell zeg. :') Precies dezelfde gast ook.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157782241
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:15 schreef Weekendwarrior het volgende:
Ik ben van plan om dit horloge te bezichtigen, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
http://link.marktplaats.nl/m985224076
-edit-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:29:57 #73
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_157782874
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:54 schreef Skv het volgende:
Doet me denken aan een ongemakkelijke versie van een Explorer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is dus eigenlijk gewoon een nepper? :P En de kwaliteit? Ken jij victorinox? Ik kende het alleen van de zakmessen _O-
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_157783004
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:29 schreef Fopje het volgende:

[..]

Het is dus eigenlijk gewoon een nepper? :P En de kwaliteit? Ken jij victorinox? Ik kende het alleen van de zakmessen _O-
Nee hoor, geen nepper. Victornox maakt wel aardige horloges maar het is niet precies waar ze bekend om staan. maatje van mij had een Victorinox van 2000 E gekocht, waarvan de '2' ineens los door het horloge zwierf. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:37:21 #75
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_157783025
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee hoor, geen nepper. Victornox maakt wel aardige horloges maar het is niet precies waar ze bekend om staan. maatje van mij had een Victorinox van 2000 E gekocht, waarvan de '2' ineens los door het horloge zwierf. ;(
Das lullig _O- Ik kijk nog even verder :) Thx!
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_157787139
Goedemiddag,

Ik ben nieuw in dit topic en ben eigenlijk op zoek naar een kenner.

Momenteel heb ik verschillende horloges gehad, seiko, armani etc.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuw (wat duurder) horloge zoals Breitling of Rolex. Het uitgeven van het geld vind ik in principe geen probleem maar ik zoek eigenlijk een horloge dat zijn waarde houdt of zelfs meer waard wordt! Iemand enig idee of er momenteel bepaalde horloges zijn die zullen stijgen in waarde, mits goed onderhouden?

Voorkeur gaat uit naar een chronograph met schakelband.
pi_157788062
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:31 schreef Inclusive het volgende:
Goedemiddag,

Ik ben nieuw in dit topic en ben eigenlijk op zoek naar een kenner.

Momenteel heb ik verschillende horloges gehad, seiko, armani etc.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuw (wat duurder) horloge zoals Breitling of Rolex. Het uitgeven van het geld vind ik in principe geen probleem maar ik zoek eigenlijk een horloge dat zijn waarde houdt of zelfs meer waard wordt! Iemand enig idee of er momenteel bepaalde horloges zijn die zullen stijgen in waarde, mits goed onderhouden?

Voorkeur gaat uit naar een chronograph met schakelband.
Omega Speedmaster Professional lijkt me wel een aardige keuze als je voor een chrono wil gaan. Zijn aardig waardevast (stijgen de laatste jaren) en gaan tweedehands als warme broodjes. Voor 2600 oid heb je een prima gebruikt exemplaar.

Een Rolex daytona is ook een kanshebber, maar dan zit je op een veelvoud van de prijs (vanaf zo'n 7500).

Desalniettemin zou ik er niet op gokken; een horloge is niet persé een goede belegging. Servicebeurtjes kunnen duur uitvallen en je kan het beter zien als gebruiksvoorwerp.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157788070
Vintage rolexen gaan hard in prijs omhoog de laatste jaren. maar als je daar nu nog in wil stappen dan ben je te laat vrees ik. En er is veel rotzooi in omloop.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157788368
Deze lijkt me ook wel aardig waardevast. Althans, Enicar wordt steeds duurder de laatste jaren. Staat ook al even te koop, dus wellicht iets in de prijs mogelijk.

http://www.horlogeforum.n(...)ono-serviced/52555/3

Of een Mark II Speedie:
http://www.ebay-kleinanze(...)i/391848255-156-1180

Deze vind ik ook geniaal: http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

[ Bericht 16% gewijzigd door Skv op 24-11-2015 16:51:56 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157789356
Sory hoor, maar ik vind het wel heel veel geld voor dat oude spul. Maar ik weet natuurlijk niet wat de oorspronkelijke aanschafprijs was en wat de tijd is waarin het normaal als afgeschreven beschouwt wordt.

Een auto ouder dan een bepaalde leeftijd, wordt geëxporteerd en levert dus alleen nog de bodemprijs op (ongeacht de staat). Zoiets zal je bij horloges ook wel hebben, denk ik. En natuurlijk, exlusief blijf exclusief, dat snap ik.
pi_157789575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef yukon het volgende:
Sory hoor, maar ik vind het wel heel veel geld voor dat oude spul. Maar ik weet natuurlijk niet wat de oorspronkelijke aanschafprijs was en wat de tijd is waarin het normaal als afgeschreven beschouwt wordt.

Een auto ouder dan een bepaalde leeftijd, wordt geëxporteerd en levert dus alleen nog de bodemprijs op (ongeacht de staat). Zoiets zal je bij horloges ook wel hebben, denk ik. En natuurlijk, exlusief blijf exclusief, dat snap ik.
Afschrijven? Veel horloges (met name iconische) zijn verzamelobjecten geworden en brengen veelvouden op van de originele aanschafprijs. Op welke doel je nou met je reactie? Als je een mooie pre-moon Speedmaster wil, dan zit je op zo'n 7000 Euro. Die is van halverwege de jaren '60. En een nieuwe kost je 4500 geloof ik. Tweedehands van een jaar of 15 oud 2600.

Ik heb onlangs ook een Rolex aangeschaft uit 2000, 15 jaar oud, voor meer dan de nieuwprijs. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:51:01 #82
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_157796568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef yukon het volgende:
Een auto ouder dan een bepaalde leeftijd, wordt geëxporteerd en levert dus alleen nog de bodemprijs op (ongeacht de staat). Zoiets zal je bij horloges ook wel hebben, denk ik. En natuurlijk, exlusief blijf exclusief, dat snap ik.
"Een auto" en "een horloge" wel inderdaad... Maar je Ferarri F40 en vele andere merken/modellen gaan keurig elk jaar in waarde omhoog hoor, geen zorgen. Dat dit voor bepaalde horloges ook het geval is lijkt me logisch.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_157808621


Fucking hell, wat wil ik graag zo eentje. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 25 november 2015 @ 13:09:11 #84
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_157808802
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:51 schreef jackson het volgende:

[..]

"Een auto" en "een horloge" wel inderdaad... Maar je Ferarri F40 en vele andere merken/modellen gaan keurig elk jaar in waarde omhoog hoor, geen zorgen. Dat dit voor bepaalde horloges ook het geval is lijkt me logisch.
Een F40 was trouwens een geweldige investering 5 jaar geleden. Die kocht je toen voor 350 a 375 duizend euro. Vandaag de dag tikt de F40 met gemak de miljoen aan :D dat is pas een leuke investering!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_157809500
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:13 schreef Skv het volgende:
Omega Speedmaster Professional
Wel een mooi klokje inderdaad!

Maar wellicht ga ik toch voor een nieuwer hogloge rond deze prijs, dan maar een stukje afschrijving accepteren.
pi_157811306
Ik snap ook niet zo goed waarom er meer voor reguliere productie betaald wordt. Comex of double red vanwege de zeldzaamheid tot daar aan toe, voor een verzamelaar.
Ik zag gisteren toevallig Flog It! op de BBC en daar ging een mariner zonder bezelring en met de nodige sporen van 50 jaar gebruik voor 6100£ onder de hamer. De expert had vanwege de beschadigingen een reserve van 300£ aangeraden :')

[ Bericht 27% gewijzigd door mrPanerai op 25-11-2015 15:12:11 ]
pi_157811354
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:43 schreef Inclusive het volgende:

[..]

Wel een mooi klokje inderdaad!

Maar wellicht ga ik toch voor een nieuwer hogloge rond deze prijs, dan maar een stukje afschrijving accepteren.
Je hebt gloednieuwe Speedies hoor. Al decennia bijna ongewijzigd (op de binnenkant na). :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157873756
Heeft iemand hier ervaring met het relatief nieuwe merk MVMT?
Ik ben opzoek naar een horloge van rond de 100 euro en hou erg van simpele, elegante horloges. Vooral omdat ik nogal dunne polsen heb en grote horloges sowieso niet mooi vind.

Wat vinden jullie hier van?

http://www.mvmtwatches.co(...)hes/products/black-1
http://www.mvmtwatches.co(...)ts/black-black-watch
http://www.mvmtwatches.co(...)e-gold-black-leather
pi_157874237
Ik vind het niks.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 28 november 2015 @ 19:05:00 #90
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157884103
Ik ook niet
pi_157935815


Ik heb een beschadiging aan de zwarte rand van mijn horloge. Voor zover ik kan zien maakt het onderdeel uit van de kast.

Iemand een indicatie van de prijs om dat te laten vervangen?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 30 november 2015 @ 23:46:45 #92
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_157936219
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:23 schreef dolf1010 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het relatief nieuwe merk MVMT?
Ik ben opzoek naar een horloge van rond de 100 euro en hou erg van simpele, elegante horloges. Vooral omdat ik nogal dunne polsen heb en grote horloges sowieso niet mooi vind.

Wat vinden jullie hier van?

http://www.mvmtwatches.co(...)hes/products/black-1
http://www.mvmtwatches.co(...)ts/black-black-watch
http://www.mvmtwatches.co(...)e-gold-black-leather
Vindt de modelen die jij hebt gepost lelijk. Vindt deze wel wat mooier, weer alleen niet of ze hem nog hebben... Heb het plaatje namelijk gwn van google af geplukt.

Ik ben geil
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:06:47 #93
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157936629
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 23:46 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Vindt de modelen die jij hebt gepost lelijk. Vindt deze wel wat mooier, weer alleen niet of ze hem nog hebben... Heb het plaatje namelijk gwn van google af geplukt.

[ afbeelding ]
Leest ook zo makkelijk af, zwarte wijzerplaat, zwarte wijzers en zwarte uurmarkers :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 01:32:58 #94
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_157937701
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:29 schreef Rockefellow het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb een beschadiging aan de zwarte rand van mijn horloge. Voor zover ik kan zien maakt het onderdeel uit van de kast.

Iemand een indicatie van de prijs om dat te laten vervangen?
Gaat het om een replica?
pi_157937713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Leest ook zo makkelijk af, zwarte wijzerplaat, zwarte wijzers en zwarte uurmarkers :')
De datum is wel makkelijk af te lezen.
pi_157937738
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De datum is wel makkelijk af te lezen.
:'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157938427
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:29 schreef Rockefellow het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb een beschadiging aan de zwarte rand van mijn horloge. Voor zover ik kan zien maakt het onderdeel uit van de kast.

Iemand een indicatie van de prijs om dat te laten vervangen?
De lunette en kast zijn aparte onderdelen. Het is vervangbaar. Ik zou het gewoon zo laten. Je krijgt vast meer krassen op de lunette.
Mocht je hem toch willen vervangen, dan moet je toch snel aan een paar honderd euro denken voor de lunette. Daar komen de kosten voor het plaatsen nog bij.
pi_157940261
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 01:32 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Gaat het om een replica?
Dan zou je beter een nieuwe replica kunnen kopen vermoed ik.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 06:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De lunette en kast zijn aparte onderdelen. Het is vervangbaar. Ik zou het gewoon zo laten. Je krijgt vast meer krassen op de lunette.
Mocht je hem toch willen vervangen, dan moet je toch snel aan een paar honderd euro denken voor de lunette. Daar komen de kosten voor het plaatsen nog bij.
Dan laat ik het binnenkort met een beurtje doen.

Bedankt voor de feedback.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_157941938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:32 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dan zou je beter een nieuwe replica kunnen kopen vermoed ik.

[..]

Dan laat ik het binnenkort met een beurtje doen.

Bedankt voor de feedback.
Ik denk dat je voor alleen de lunette nog geen 200 euro kwijt bent. De kosten voor het plaatsen ben je dan vanaf. Servicekosten moet je er wel weer bij optellen
pi_157942390
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:23 schreef dolf1010 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het relatief nieuwe merk MVMT?
Ik ben opzoek naar een horloge van rond de 100 euro en hou erg van simpele, elegante horloges. Vooral omdat ik nogal dunne polsen heb en grote horloges sowieso niet mooi vind.

Wat vinden jullie hier van?

http://www.mvmtwatches.co(...)hes/products/black-1
http://www.mvmtwatches.co(...)ts/black-black-watch
http://www.mvmtwatches.co(...)e-gold-black-leather
Die dingen zijn toch net groot? 45mm iirc

Edit: ah er is ook een 40 mm serie
pi_157947550
Ik heb die zwarte MVMT met bruine band. Prima horloge en leest goed af, maar de leren band is nu wel aan vervanging toe want die is faal en meurt naar bier/zweet etcetera
pi_157972963
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:24 schreef br210 het volgende:
Ik heb die zwarte MVMT met bruine band. Prima horloge en leest goed af, maar de leren band is nu wel aan vervanging toe want die is faal en meurt naar bier/zweet etcetera
Faal?
pi_157973489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:24 schreef br210 het volgende:
Ik heb die zwarte MVMT met bruine band. Prima horloge en leest goed af, maar de leren band is nu wel aan vervanging toe want die is faal en meurt naar bier/zweet etcetera
Heb je nog veel aan bijkomende kosten moeten betalen?
pi_157976841
Koop dan wat fatsoenlijks in plaats van zo'n te duur quartzding.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157981089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:06 schreef dolf1010 het volgende:

[..]

Heb je nog veel aan bijkomende kosten moeten betalen?
Je bedoelt invoerkosten? Nee niks.
pi_157981093
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:49 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Faal?
Kleur niet mooi meer
  donderdag 3 december 2015 @ 08:19:26 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157981433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:49 schreef Skv het volgende:
Koop dan wat fatsoenlijks in plaats van zo'n te duur quartzding.
Ding kost nog geen 90¤ man :') Dan maakt het toch geen reet uit wat je koopt.
  donderdag 3 december 2015 @ 08:25:41 #108
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_157981479
Mijn trouwe tijdmachine :Y

"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_157981502
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:19 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ding kost nog geen 90¤ man :') Dan maakt het toch geen reet uit wat je koopt.
Goed, spaar dan wat meer tot je iets fatsoenlijks kan kopen. Ook goed.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157985247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:25 schreef Roland_Deschain het volgende:
Mijn trouwe tijdmachine :Y

[ afbeelding ]
Die planetarium is echt heel intrigerend :Y Mooi ding ^O^
  donderdag 3 december 2015 @ 15:40:38 #111
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_157988644
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:55 schreef yukon het volgende:

[..]

Die planetarium is echt heel intrigerend :Y Mooi ding ^O^
Thanks :)

"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_157997676
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Goed, spaar dan wat meer tot je iets fatsoenlijks kan kopen. Ook goed.
Ik ben niet zo'n horloge fanaat zoals jullie :P 100 euro voor een horloge vind ik meer dan genoeg. Hij hoeft ook geen 10 jaar mee te gaan natuurlijk
  vrijdag 4 december 2015 @ 07:58:40 #113
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158003891
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:19 schreef dolf1010 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n horloge fanaat zoals jullie :P 100 euro voor een horloge vind ik meer dan genoeg. Hij hoeft ook geen 10 jaar mee te gaan natuurlijk
Nou ja, ik heb een tijdje die zwarte met bruine band gehad. Vrij vlot weer doorverkocht. De band lijkt meer op piepschuim dan leer, komen heel snel vlekken op. De kast/plaat is nog erger, elk vuiltje blijft eraan plakken dus hij lijkt altijd vies. Ook is die in het donker of met weinig verlichting niet heel goed af te lezen.

Oh, en hou ook nog rekening met mogelijke bijkomende kosten, ik had geluk maar het kan zomaar zijn dat je 21% BTW en invoerkosten moet bijbetalen. Dan hangt die al gauw rond de 130¤, daar heb je o.a. een mooie Orient voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 04-12-2015 08:10:45 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:07:46 #114
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_158013050
Iemand ervaring met de Omega Archives?

quote:
The Extract of the Archives is not a Certificate of Authenticity and does not guarantee the authenticity of a watch or its component parts. The Extract of the Archives contains detailed information from our archives which relates to your watch and how it left our facilities in Biel, as well as the exact production date of the watch. This service costs CHF 120.00 (VAT excl.) per extract, or the equivalent in local currency.
Zat eraan te denken de gegevens van mijn Speedy op te vragen gezien ik van de lijsten met serienummers niet veel wijzer word. Kastnummer bij mij is namelijk van '71 en volgens de gegevens is mijn uurwerk pre '70.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_158014144
Ik vind het vwel te duur voor een vel papier dat niet veel toevoegt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158015239
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2015 07:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb een tijdje die zwarte met bruine band gehad. Vrij vlot weer doorverkocht. De band lijkt meer op piepschuim dan leer, komen heel snel vlekken op. De kast/plaat is nog erger, elk vuiltje blijft eraan plakken dus hij lijkt altijd vies. Ook is die in het donker of met weinig verlichting niet heel goed af te lezen.

Oh, en hou ook nog rekening met mogelijke bijkomende kosten, ik had geluk maar het kan zomaar zijn dat je 21% BTW en invoerkosten moet bijbetalen. Dan hangt die al gauw rond de 130¤, daar heb je o.a. een mooie Orient voor.
Aii dat klinkt niet goed :{
Ik ga inderdaad maar eens verder kijken, iig bedankt voor jullie feedback ^O^
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:30:04 #117
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158015681
Nieuwe oude chronograaf binnen

  vrijdag 4 december 2015 @ 19:53:30 #118
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_158016176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:30 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Nieuwe oude chronograaf binnen

[ afbeelding ]
^O^

Mooi klokje :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:09 schreef Skv het volgende:
Ik vind het vwel te duur voor een vel papier dat niet veel toevoegt.
Was ook een beetje mijn idee, zodoende dat ik mij afvroeg of iemand daar al gebruik van had gemaakt. Maakt de keuze of het dat waard is een stuk makkelijker. Oppervlakkige info is namelijk leuk, maar niet 120 Zwitserse Franken leuk. Durf het trouwens niet met zekerheid te zeggen, maar ik meen dat dit vorig jaar nog een stuk goedkoper was (iets van 75 of 85 Fr)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:58:40 #119
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158016295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:53 schreef x3ro het volgende:

[..]

^O^

Mooi klokje :Y

[..]

Was ook een beetje mijn idee, zodoende dat ik mij afvroeg of iemand daar al gebruik van had gemaakt. Maakt de keuze of het dat waard is een stuk makkelijker. Oppervlakkige info is namelijk leuk, maar niet 120 Zwitserse Franken leuk. Durf het trouwens niet met zekerheid te zeggen, maar ik meen dat dit vorig jaar nog een stuk goedkoper was (iets van 75 of 85 Fr)
Thanks!

Heb een keer zo'n omega extract bij een horloge gekregen wat ik had gekocht.

Als je erg graag wil weten of het uurwerk wat in de kast zit er in hoort te zitten, is het wel handig.
Alleen wat je er daadwerkelijk mee opschiet om het te weten is de vraag.
Je betaalt feitelijk voor info die niets verandert aan het horloge wat je toch al in je bezit hebt.
Het is eerder handig om op te vragen als je het horloge wil verkopen of als je een horloge van iemand wil kopen waarvan je wil weten of het allemaal klopt.
pi_158032139
'Ello gents.

Het wordt tijd dat ik als man zijnde aan de horloge(s) ga. Nu heb ik mij beperkt ingelezen en kijk op het moment met name naar uiterlijk en wat ik bij mij vind passen.

Ik heb op het moment een casio mtp 1314 voor werk gerelateerde aspecten (lees overhemd/colbert, nothing fancy):



Nu zoek ik voor de overige dagen een mobiel met een wat stoerder/stuggere uitstraling. Maar bovenal groter, beter passend bij mijn lichaam. Mijn oog valt op de GA-10001A2ER:


Specs: http://www.casio-europe.com/nl/watch/gshock/ga-100-1a2er/

YT video:
Nu ben ik op het horloge zelf al aardig verknocht. Ook is de casio, voor zover ik weet, ook een goed merk. Nu wilde ik aan de kenners vragen of er nog 'dingen' zijn waar ik rekening mee moet houden voordat ik dit horloge aanschaf.

[ Bericht 77% gewijzigd door MrGuma op 05-12-2015 14:24:02 ]
pi_158032524
Net de nieuwe automaat van Staudt even omgehad, in 't zwart.





Fijn, heel fijn. Stijlvol ook. 2500 EUR.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 5 december 2015 @ 14:39:41 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158032764
quote:
Hee tof dat planetarium!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158033437
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:29 schreef Oksel het volgende:
Net de nieuwe automaat van Staudt even omgehad, in 't zwart.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Fijn, heel fijn. Stijlvol ook. 2500 EUR.
Is deze wel van een fatsoenlijk formaat? Die vorige was 42mm, veel te groot voor zo'n type klok imho.

Het Twenthe deel is er af?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:23:19 #124
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_158034686
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:14 schreef MrGuma het volgende:
Mijn oog valt op de GA-10001A2ER
Zwart LCD display is bijna niet af te lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Woelwater op 05-12-2015 17:33:33 ]
pi_158042594
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Is deze wel van een fatsoenlijk formaat? Die vorige was 42mm, veel te groot voor zo'n type klok imho.

Het Twenthe deel is er af?
Volgens mij nog steeds 42mm. Mooi plat, licht. Ik heb nu 40mm, en vond m niet groot ogen. En dat Twenthe deel, die tekst? Volgens mij wel.
pi_158046175
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:14 schreef MrGuma het volgende:
'Ello gents.

Het wordt tijd dat ik als man zijnde aan de horloge(s) ga. Nu heb ik mij beperkt ingelezen en kijk op het moment met name naar uiterlijk en wat ik bij mij vind passen.

Ik heb op het moment een casio mtp 1314 voor werk gerelateerde aspecten (lees overhemd/colbert, nothing fancy):

[ afbeelding ]

Nu zoek ik voor de overige dagen een mobiel met een wat stoerder/stuggere uitstraling. Maar bovenal groter, beter passend bij mijn lichaam. Mijn oog valt op de GA-10001A2ER:
[ afbeelding ]

Specs: http://www.casio-europe.com/nl/watch/gshock/ga-100-1a2er/

YT video:
Nu ben ik op het horloge zelf al aardig verknocht. Ook is de casio, voor zover ik weet, ook een goed merk. Nu wilde ik aan de kenners vragen of er nog 'dingen' zijn waar ik rekening mee moet houden voordat ik dit horloge aanschaf.
Qua stijl zijn dat nogal echt twee tegenovergestelden. De eerste is heel klassiek en de andere heel sportief. Je kan ook één halen die er qua stijl tussen in zit.

Iets met een metalen band kan vaak wel zowel bij een zakelijk overhemd als bij een houthakkers overhemd. Vooral zo'n donkere metalen kast en band kan het geheel toch weer een sportieve uitstraling geven.

Ik vind dat een horloge iets persoonlijks en om je dan daarin ook conformeren naar het sales-uniform, dan ga je naar mijn idee weer net iets te ver. Je mag met sieraden best iets van jezelf laten zien. Maar het moet wel staan...
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:34:22 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158046218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:14 schreef MrGuma het volgende:
'Ello gents.

Het wordt tijd dat ik als man zijnde aan de horloge(s) ga. Nu heb ik mij beperkt ingelezen en kijk op het moment met name naar uiterlijk en wat ik bij mij vind passen.

Ik heb op het moment een casio mtp 1314 voor werk gerelateerde aspecten (lees overhemd/colbert, nothing fancy):

[ afbeelding ]

Nu zoek ik voor de overige dagen een mobiel met een wat stoerder/stuggere uitstraling. Maar bovenal groter, beter passend bij mijn lichaam. Mijn oog valt op de GA-10001A2ER:
[ afbeelding ]

Specs: http://www.casio-europe.com/nl/watch/gshock/ga-100-1a2er/

YT video:
Nu ben ik op het horloge zelf al aardig verknocht. Ook is de casio, voor zover ik weet, ook een goed merk. Nu wilde ik aan de kenners vragen of er nog 'dingen' zijn waar ik rekening mee moet houden voordat ik dit horloge aanschaf.
Als man zijnde, colbert, pantalon. Ik zou elke poging voor een chique vertoning staken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 6 december 2015 @ 08:35:51 #128
58560 Oksel
Gezellig.
pi_158050970
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:14 schreef MrGuma het volgende:
'Ello gents.

Het wordt tijd dat ik als man zijnde aan de horloge(s) ga. Nu heb ik mij beperkt ingelezen en kijk op het moment met name naar uiterlijk en wat ik bij mij vind passen.

Ik heb op het moment een casio mtp 1314 voor werk gerelateerde aspecten (lees overhemd/colbert, nothing fancy):

[ afbeelding ]

Nu zoek ik voor de overige dagen een mobiel met een wat stoerder/stuggere uitstraling. Maar bovenal groter, beter passend bij mijn lichaam. Mijn oog valt op de GA-10001A2ER:
[ afbeelding ]

Specs: http://www.casio-europe.com/nl/watch/gshock/ga-100-1a2er/

YT video:
Nu ben ik op het horloge zelf al aardig verknocht. Ook is de casio, voor zover ik weet, ook een goed merk. Nu wilde ik aan de kenners vragen of er nog 'dingen' zijn waar ik rekening mee moet houden voordat ik dit horloge aanschaf.
Ik zou rekening houden met het feit je iets heel lelijks koopt waarmee je voor lul loopt als volwassene. Of ben je sportleraar??
  zondag 6 december 2015 @ 09:32:15 #129
67670 Skv
Cynist.
pi_158051300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:14 schreef MrGuma het volgende:
'Ello gents.

Het wordt tijd dat ik als man zijnde aan de horloge(s) ga. Nu heb ik mij beperkt ingelezen en kijk op het moment met name naar uiterlijk en wat ik bij mij vind passen.

Ik heb op het moment een casio mtp 1314 voor werk gerelateerde aspecten (lees overhemd/colbert, nothing fancy):

[ afbeelding ]

Nu zoek ik voor de overige dagen een mobiel met een wat stoerder/stuggere uitstraling. Maar bovenal groter, beter passend bij mijn lichaam. Mijn oog valt op de GA-10001A2ER:
[ afbeelding ]

Specs: http://www.casio-europe.com/nl/watch/gshock/ga-100-1a2er/

YT video:
Nu ben ik op het horloge zelf al aardig verknocht. Ook is de casio, voor zover ik weet, ook een goed merk. Nu wilde ik aan de kenners vragen of er nog 'dingen' zijn waar ik rekening mee moet houden voordat ik dit horloge aanschaf.
Ik weet niet wat voor stijl je verder hebt qua kleding, maar ik kan me weinig voorstellen waar deze casio bij past.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158052213
Ik zit nog rondom de 20 jaar. In mijn vrije tijd draag ik geen colbert, overhemd ed. maar simpele kleding. Maar goed, de mening hier is dus niet doen. Ik houd het in gedachte,

thanks! :)
pi_158052238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:32 schreef yukon het volgende:

[..]

Qua stijl zijn dat nogal echt twee tegenovergestelden. De eerste is heel klassiek en de andere heel sportief. Je kan ook één halen die er qua stijl tussen in zit.

Iets met een metalen band kan vaak wel zowel bij een zakelijk overhemd als bij een houthakkers overhemd. Vooral zo'n donkere metalen kast en band kan het geheel toch weer een sportieve uitstraling geven.

Ik vind dat een horloge iets persoonlijks en om je dan daarin ook conformeren naar het sales-uniform, dan ga je naar mijn idee weer net iets te ver. Je mag met sieraden best iets van jezelf laten zien. Maar het moet wel staan...
Klopt, zijn ook bewust tegenovergesteld. De eerste draag ik op werkdagen, de tweede als ik m'n 'normale' kleding draag. Maar goed, zoals ik ik hierboven aangaf neem ik jullie adviezen in gedachte. Dank voor je uitgebreide reactie :)
pi_158074347


Favoriete klokje weg moeten brengen, had al lang geen servicebeurt meer gehad dus benieuwd of er het een en ander vervangen moet worden
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
  maandag 7 december 2015 @ 11:03:16 #133
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158074543
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:51 schreef spoeleh het volgende:
[ afbeelding ]

Favoriete klokje weg moeten brengen, had al lang geen servicebeurt meer gehad dus benieuwd of er het een en ander vervangen moet worden
Heftige combinatie..

Wat is het voor horloge?
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 11:15:36 #134
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158074780
Ik rock mijn Longines vandaag.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158074874
Gaaf hoor, met al die retrogrades. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158075466
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:03 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Heftige combinatie..

Wat is het voor horloge?
Baume Mercier automaat, eind jaren 60.

Leuk horloge CoolGuy!

heb trouwens besloten dat dit mijn nieuwe aanschaf gaat worden.



Jammer dat ze niet het uurwerk van de Pelagos erin hebben gezet.
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
pi_158075513
Collega kwam vorige maand trouwens doodleuk binnen met twee nieuwe horloges,
deze behoorlijk jaloers op, verder nog een Cartier Roadster XL, heb ik vrij weinig mee.

ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
  maandag 7 december 2015 @ 12:02:09 #138
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158075758
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:48 schreef spoeleh het volgende:
Collega kwam vorige maand trouwens doodleuk binnen met twee nieuwe horloges,
deze behoorlijk jaloers op, verder nog een Cartier Roadster XL, heb ik vrij weinig mee.

[ afbeelding ]
uhm dat lijkt me een behoorlijke nepper
pi_158076219
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:02 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

uhm dat lijkt me een behoorlijke nepper
Haha grappig hoezo denk je dat?!
hij heeft net bijna 11K betaald bij de Schaap Citroen in Den haag, lijkt me stug dat dit een 'behoorlijke nepper'is :)
Maar wel benieuwd hoezo je het denkt!
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
pi_158076306
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:02 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

uhm dat lijkt me een behoorlijke nepper
Dat is ook mijn eerste gedachte. Heb alleen wel een paar extra foto's nodig om te kunnen bepalen.
  maandag 7 december 2015 @ 12:27:03 #141
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158076351
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:22 schreef spoeleh het volgende:

[..]

Haha grappig hoezo denk je dat?!
hij heeft net bijna 11K betaald bij de Schaap Citroen in Den haag, lijkt me stug dat dit een 'behoorlijke nepper'is :)
Maar wel benieuwd hoezo je het denkt!
Nou ja..

Vergelijk em met alle andere deep-seas bijv.

pi_158076520
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:48 schreef spoeleh het volgende:
Collega kwam vorige maand trouwens doodleuk binnen met twee nieuwe horloges,
deze behoorlijk jaloers op, verder nog een Cartier Roadster XL, heb ik vrij weinig mee.

[ afbeelding ]
Om maar wat te noemen: de E van ESCAPE is niet uitgelijnd op 0.00 uur.
De kleur van DEEPSEA lijkt af te wijken. Het font van de bezel klopt niet (vergelijk bijvoorbeeld de uiteinden van de '3' maar eens met de echte. Print van de minutenindexen lijkt ook te dik.

Aan de weerspiegeling te zien heeft de hele bezel geen 'textuur' op die klok van 11k van je collega.. :') Wat een enorme faler.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158076617
ik zie het nog niet helemaal :)
gaat het je om de kleur?
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
pi_158076677
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen: de E van ESCAPE is niet uitgelijnd op 0.00 uur.
De kleur van DEEPSEA lijkt af te wijken. Het font van de bezel klopt niet (vergelijk bijvoorbeeld de uiteinden van de '3' maar eens met de echte. Print van de minutenindexen lijkt ook te dik.

Aan de weerspiegeling te zien heeft de hele bezel geen 'textuur' op die klok van 11k van je collega.. :') Wat een enorme faler.
haha prachtig dit.
Lees je even goed in voordat je echte onzin begint te roepen.
Je weet dat het hier om de James Cameron editie gaat?
je zet jezelf een beetje voor aap met je reactie :)
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
  maandag 7 december 2015 @ 12:45:09 #145
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158076736
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:42 schreef spoeleh het volgende:

[..]

haha prachtig dit.
Lees je even goed in voordat je echte onzin begint te roepen.
Je weet dat het hier om de James Cameron editie gaat?
je zet jezelf een beetje voor aap met je reactie :)
Hij heeft gelijk hoor.

Het is moeilijker om overeenkomsten te vinden dan verschillen.
pi_158076797
Ik ben zeker geen expert, maar de boel komt op je foto nou ook niet bepaald scherp over. Misschien ligt het aan je camera of aan de belichting, maar ik zie daar geen klokje van 11k.
pi_158076879
oké, ik ga een nieuwe foto schieten, als zo veel mensen er iets vaags aan zien zal een nieuwe foto helpen.
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
  maandag 7 december 2015 @ 12:56:42 #148
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158076978
Heeft ie em ook nog in het roze? Of alleen in het paars?
pi_158079871
bij 'escape valve' zit ook veel te veel tussenruimte tussen de letters

en de S van 'seadweller' en 'deepsea' is bij de echte een stuk minder vloeiend in het middenstuk
pi_158079924
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:42 schreef spoeleh het volgende:

[..]

haha prachtig dit.
Lees je even goed in voordat je echte onzin begint te roepen.
Je weet dat het hier om de James Cameron editie gaat?
je zet jezelf een beetje voor aap met je reactie :)
Is goed joh. Kom maar met meer en betere foto's dan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 7 december 2015 @ 18:20:05 #151
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158085376
Ik vermoed dat foto's niet gaan komen.
pi_158088099
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:20 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik vermoed dat foto's niet gaan komen.
Waarom dat? Foto's volgen absoluut, het horloge is gewoon bij SC gekocht dus er is weinig mee aan de hand.
Zal de komende tijd wellicht wat vaker gaan posten hier, is misschien ook wat vreemd om als een buitenstaander ineens zo binnen te vallen :)
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
pi_158088247
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:48 schreef spoeleh het volgende:
Collega kwam vorige maand trouwens doodleuk binnen met twee nieuwe horloges,
deze behoorlijk jaloers op, verder nog een Cartier Roadster XL, heb ik vrij weinig mee.

[ afbeelding ]
11k voor een grijpautomaat horloge als deze?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158088287
Edit: toch niet overal zie ik.. Maar alsnog ziet hij er niet uit als een echte.

[ Bericht 62% gewijzigd door habitue op 07-12-2015 20:03:02 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158098380
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:48 schreef spoeleh het volgende:
Collega kwam vorige maand trouwens doodleuk binnen met twee nieuwe horloges,
deze behoorlijk jaloers op, verder nog een Cartier Roadster XL, heb ik vrij weinig mee.

[ afbeelding ]
Een aantal zaken lijken op deze foto niet te kloppen. Zoals eerder genoemde uitlijning van letters. Daarnaast de keramische lunette me5 te lange streepjes tussen de cijfers. De kleur van de plaat. Ten slotte de endlinks die niet buiten de kast uitsteken, wat natuurlijk wel zou moeten.
Maar ik ben wel heel benieuwd naar andere foto'S. Je kan het eigenlijk alleen goed beoordelen met foto's vanuit meerdere posities.
  dinsdag 8 december 2015 @ 08:37:55 #156
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158098891
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:51 schreef spoeleh het volgende:
[ afbeelding ]

Favoriete klokje weg moeten brengen, had al lang geen servicebeurt meer gehad dus benieuwd of er het een en ander vervangen moet worden
Ben ik nou de enige die dit echt niet vind kunnen? Een armbandje erbij ok, maar dit is wel erge overkill.
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:03:57 #157
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_158099079
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2015 08:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ben ik nou de enige die dit echt niet vind kunnen? Een armbandje erbij ok, maar dit is wel erge overkill.
Het is tegenwoordig hartstikke hip om gay te zijn, er vroeg hier ook al iemand om een roze Rolex.

[ Bericht 3% gewijzigd door Woelwater op 08-12-2015 09:17:51 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:53:06 #158
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158099651
Nee dat kan inderdaad ook echt niet.
pi_158100070
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:45 schreef spoeleh het volgende:

[..]

Waarom dat? Foto's volgen absoluut, het horloge is gewoon bij SC gekocht dus er is weinig mee aan de hand.
Zal de komende tijd wellicht wat vaker gaan posten hier, is misschien ook wat vreemd om als een buitenstaander ineens zo binnen te vallen :)
Nou, ik ben benieuwd of je je geschreeuw van de vorige pagina waar maakt. :s)

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:42 schreef spoeleh het volgende:

[..]

haha prachtig dit.
Lees je even goed in voordat je echte onzin begint te roepen.
Je weet dat het hier om de James Cameron editie gaat?
je zet jezelf een beetje voor aap met je reactie :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:54:18 #160
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158100515
M'n eerste ervaring met dit topic was toen Rambamteam (ofzoiets) liep te patsen met een neppe Breitling en genadeloos de grond in werd geboord. Ahh, memories.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twiitch op 08-12-2015 10:59:53 ]
pi_158100593
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:45 schreef spoeleh het volgende:

[..]

Waarom dat? Foto's volgen absoluut, het horloge is gewoon bij SC gekocht dus er is weinig mee aan de hand.
Zal de komende tijd wellicht wat vaker gaan posten hier, is misschien ook wat vreemd om als een buitenstaander ineens zo binnen te vallen :)
Wij willen foto's! :P
pi_158100782
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:54 schreef Twiitch het volgende:
M'n eerste ervaring met dit topic was toen Rambamteam (ofzoiets) liep te patsen met een neppe Breitling en genadeloos de grond in werd geboord. Ahh, memories.
O+

Mijn eerste ervaring was geloof ik dat ik een fake IWC wilde kopen. O+

LIF / Pimp hier met je horloge(s) [deel 34]

Those good old days! :7

Uiteindelijk wel de Parnis gekocht op aanraden van de users hier, en door die Parnis uiteindelijk WIS geworden.. :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158104626
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:58 schreef NeuNeu het volgende:

[..]

Wij willen foto's! :P
We zullen zien. Als hij nu al door de mand gevallen is, zullen er geen foto's komen.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 22:14:49 #164
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158118081
Vandaag was de Breitling aan de beurt, maar bij gebrek aan een foto van vandaag, dan maar een archief foto :P

Breitling - Instruments for Professionals
pi_158118538
Ik ben dan te krenterig om een mooi klokje te kopen en kom er voor uit. Toen ik destijds tips vroeg tipten jullie mij Orient, daar heb ik een mooie gezien, maar met ruim 300 wel boven mijn budget.

Ondertussen voor de grap, en om te testen of ik weer aan een horloge kan wennen, draag er al haast 10 jaar geen, een mechanisch horloge besteld in China. ¤15,00 inclusief verzendkosten, dat uurwerk moet wel van gestanst blik zijn voor dat geld. Benieuwd hoelang dat ding leeft. :P

Ondertussen verder sparen voor die Orient, of iets mooiers. Want ik zie hier regelmatig aardige horloges langskomen. Vooral de wat soberder klokjes met leren band kunnen me wel bekoren. Ik lurken nog wel even door.
  woensdag 9 december 2015 @ 08:45:33 #166
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158123432
Een automaat voor 15¤?
  woensdag 9 december 2015 @ 09:08:23 #168
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158123685
quote:
Dat is gewoon een quartz? En dan vind ik bijna 20¤ nog schandalig duur voor zo'n Chinese copy-zooi ook.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 9 december 2015 @ 10:16:43 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158124423
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:23 schreef Fixers het volgende:
een mechanisch horloge besteld in China. ¤15,00 inclusief verzendkosten, dat uurwerk moet wel van gestanst blik zijn voor dat geld. Benieuwd hoelang dat ding leeft. :P

Stiekum vind ik dat enorm tof, iets wat ultra cheap-ass is maar wel gewoon werkt (al moet je dat laatste nog even afwachten :P ).

Net als die Chinese tourbillions. Deze bijvoorbeeld vind ik nieteens lelijk (afgaand op het filmpje, irl weet ik natuurlijk niet). Een tourbillon voor £399 :D. Ik vraag me alleen wel af wat de levensduur is van zo'n complexe machine die is opgebouwd uit ultra goedkope onderdelen... Zou die het nog doen na een middagje mountainbiken?

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 9 december 2015 @ 13:28:18 #170
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_158127497
Deze momenteel om de pols zoals ik eerder aangaf van plan te zijn... Hulde nogmaals voor de tips hier _O_



Gekregen moet ik overigens heel eerlijk zeggen, maar wel zelf uitgezocht :D
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 9 december 2015 @ 13:31:49 #171
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_158127560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat er een verschil zit tussen hoe jullie als liefhebbers naar horloges kijken en hoe ik dat doe. Ik zie het gewoon als een mooi klokje dat ik graag aan mijn arm wil hebben. Of het dan een echte is of niet maakt voor mij niet heel verschrikkelijk veel uit. Ik moet zeggen dat ik ook niemand ken die verstand heeft van horloges die het op zou vallen (waarschijnlijk kennen ze IWC als merk niet eens)..

Ik zag je direct als die-hard liefhebber hier... Ben je dat ook inmiddels :7 ?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_158128171
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:31 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik zag je direct als die-hard liefhebber hier... Ben je dat ook inmiddels :7 ?
Dat was mijn binnenkomer in 2011 en sindsdien heb ik me er wel iets meer in verdiept ja. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158129942
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:45 schreef spoeleh het volgende:

[..]

Waarom dat? Foto's volgen absoluut, het horloge is gewoon bij SC gekocht dus er is weinig mee aan de hand.
Zal de komende tijd wellicht wat vaker gaan posten hier, is misschien ook wat vreemd om als een buitenstaander ineens zo binnen te vallen :)
Zeg euh, komen die foto's nou nog of niet?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator woensdag 9 december 2015 @ 16:04:33 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158130161
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:28 schreef jackson het volgende:
Deze momenteel om de pols zoals ik eerder aangaf van plan te zijn... Hulde nogmaals voor de tips hier _O_

[ afbeelding ]

Gekregen moet ik overigens heel eerlijk zeggen, maar wel zelf uitgezocht :D
Mooi ding! Diameter?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158132670
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:28 schreef jackson het volgende:
Deze momenteel om de pols zoals ik eerder aangaf van plan te zijn... Hulde nogmaals voor de tips hier _O_

[ afbeelding ]

Gekregen moet ik overigens heel eerlijk zeggen, maar wel zelf uitgezocht :D
Mooi hoor gefeliciteerd, veel plezier ermee.
zo spotte ik een paar weken geleden een Audemars piguet Royal Oak Offshore. Was ook een cadeautje
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158135044
quote:
11s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is gewoon een quartz? En dan vind ik bijna 20¤ nog schandalig duur voor zo'n Chinese copy-zooi ook.
Het is een opwinder volgens mij. Deze:

http://www.dx.com/p/mce-0(...)-watch-silver-248881
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Stiekum vind ik dat enorm tof, iets wat ultra cheap-ass is maar wel gewoon werkt (al moet je dat laatste nog even afwachten :P ).
Dat dus ook. Al heb ik ergens een mechanisch opwindzakhorloge liggen, ook van dat kaliber. Die liep aardig nauwkeurig.
pi_158144740
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:42 schreef spoeleh het volgende:

[..]

haha prachtig dit.
Lees je even goed in voordat je echte onzin begint te roepen.
Je weet dat het hier om de James Cameron editie gaat?
je zet jezelf een beetje voor aap met je reactie :)
Waar blijven je foto's nou?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158145944
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Waar blijven je foto's nou?
Zodra ik hem zie en hij hem draagt staan ze hier!
Had zelf liever ook wat eerder een foto neergezet.
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
pi_158146085
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:28 schreef spoeleh het volgende:

[..]

Zodra ik hem zie en hij hem draagt staan ze hier!
Had zelf liever ook wat eerder een foto neergezet.
^O^
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 10 december 2015 @ 12:14:57 #180
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_158147730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mooi ding! Diameter?
40. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Mooi hoor gefeliciteerd, veel plezier ermee.
zo spotte ik een paar weken geleden een Audemars piguet Royal Oak Offshore. Was ook een cadeautje
Dank. Had hem besteld om te komen kijken en dat aan mijn ouders vertelt. Toen kreeg ik een vreemd verhaal van de juwelier dat het allemaal wat langer ging duren... Met Sinterklaas gekregen :D.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_158156495
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:14 schreef jackson het volgende:

[..]

40. :)

[..]

Dank. Had hem besteld om te komen kijken en dat aan mijn ouders vertelt. Toen kreeg ik een vreemd verhaal van de juwelier dat het allemaal wat langer ging duren... Met Sinterklaas gekregen :D.
Leuk cadeau wees er zuinig op want ook bij Maurice lacroix is een service beurt stevig aan de prijs.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158159860
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:28 schreef jackson het volgende:
Deze momenteel om de pols zoals ik eerder aangaf van plan te zijn... Hulde nogmaals voor de tips hier _O_

[ afbeelding ]

Gekregen moet ik overigens heel eerlijk zeggen, maar wel zelf uitgezocht :D
Gefeliciteerd met je nieuwe klokje.
Blijft een leuke klok om te zien. De huidige versies zijn net wat anders dan de eerste ponto serie. Volgens mij hebben ze andere wijzerplaten en een andere achterdeksel.


quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:19 schreef vipergts het volgende:

[..]

Leuk cadeau wees er zuinig op want ook bij Maurice lacroix is een service beurt stevig aan de prijs.
In de ponto serie zitten gewoon eta calibers. Die zullen qua servicekosten wel meevallen. De manufactuur modellen zullen wel wat duurder zijn in onderhoud.
ML heeft de laatste jaren behoorlijke stappen gemaakt mbt eigen uurwerken.
pi_158163451
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:19 schreef vipergts het volgende:

[..]

Leuk cadeau wees er zuinig op want ook bij Maurice lacroix is een service beurt stevig aan de prijs.
Volgens mij eta..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158164398
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:23 schreef Fixers het volgende:
Ik ben dan te krenterig om een mooi klokje te kopen en kom er voor uit. Toen ik destijds tips vroeg tipten jullie mij Orient, daar heb ik een mooie gezien, maar met ruim 300 wel boven mijn budget.

Ondertussen voor de grap, en om te testen of ik weer aan een horloge kan wennen, draag er al haast 10 jaar geen, een mechanisch horloge besteld in China. ¤15,00 inclusief verzendkosten, dat uurwerk moet wel van gestanst blik zijn voor dat geld. Benieuwd hoelang dat ding leeft. :P

Ondertussen verder sparen voor die Orient, of iets mooiers. Want ik zie hier regelmatig aardige horloges langskomen. Vooral de wat soberder klokjes met leren band kunnen me wel bekoren. Ik lurken nog wel even door.
Horloge dragen wen je vrij snel weer aan, is mijn ervaring. En dan ga je het ook missen als je hem niet draagt en eens de tijd wil checken. Een goedkoop klokje is niks mis mee, als jij hem mooi vindt, dan is dat toch voldoende...

Voordeel is ook dat je op het strand een goedkoop horloge gewoon op je badlaken kan laten liggen als je gaat zwemmen en dat ie er dan nog steeds ligt als je terug komt. En zou het anders zijn, dan is er nog geen man/vrouw overboord....

[ Bericht 0% gewijzigd door yukon op 10-12-2015 23:54:59 (typo) ]
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:43:23 #185
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_158190116
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:59 schreef Fisherman het volgende:

In de ponto serie zitten gewoon eta calibers. Die zullen qua servicekosten wel meevallen. De manufactuur modellen zullen wel wat duurder zijn in onderhoud.
Dit begreep ik ook inderdaad :)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_158193932
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel prijsverschil zit in nieuwe horloges,

Bij schaapcitroen was een Omega seamaster master 5.400, met leren! band,
Op chrono24 zie ik er 1 met een stalen band voor 4400. Terwijl stalen band nog duurder is ook.
http://www.chrono24.nl/om(...)nused--id3576723.htm
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 12 december 2015 @ 18:23:40 #187
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158197609
Schaapcitroen is volgens mij ook wel een erg prijzige juwelier.
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:20:12 #188
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_158204804
Ik kom er toch niet echt uit. Tissot heeft ook mooie horloges, ik heb alleen totaal geen verstand van die merken :+

Kan iemand mij helpen? Ik zoek een model als deze :


Ik heb deze victorinox nu in het echt gezien, en hij komt toch een beetje cheap over. Net alsof ie van de kermis komt.

Mijn buget is max 500 euro en daar wil ik het liefst niet overheen. En een niet te grote kast.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_158206364
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:14 schreef habitue het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel prijsverschil zit in nieuwe horloges,

Bij schaapcitroen was een Omega seamaster master 5.400, met leren! band,
Op chrono24 zie ik er 1 met een stalen band voor 4400. Terwijl stalen band nog duurder is ook.
http://www.chrono24.nl/om(...)nused--id3576723.htm
Het is niet een heel goed lopend model zoals de planet ocean dat is en de oude smp 300 was.
Je ziet dan vaak na verloop van tijd deze modellen via de achterdeur verdwijnen en met behoorlijke prijsreductie aangeboden worden op bijvoorbeeld chrono24.
Je zou bij a zeggen dat dit model volledig geflopt is. Hoewel het een moderne klok is, vind ik persoonlijk het ontwerp te krampachtig vasthouden aan het design van historische modellen uit het verleden. De 2 genoemde voorgangers van de seamaster hadden daar veel minder last van.
  zondag 13 december 2015 @ 10:40:52 #190
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158210699
Enicar sherpa jet

pi_158210884
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:40 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Enicar sherpa jet

[ afbeelding ]
Gaaf! Zo'n een had mijn broer ook. Lekker 70s! Nieuwe aankoop?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 13 december 2015 @ 11:02:35 #192
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158210918
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Gaaf! Zo'n een had mijn broer ook. Lekker 70s! Nieuwe aankoop?
Yes, gisteren binnen gekregen.

Wijzerplaat beweegt alleen een beetje als ik de kroon er uit trek, dus ga em maar gelijk laten servicen komende week, kunnen ze dat gelijk even vastmaken.

Had em eigenlijk gekocht om over een tijdje weer te verkopen aangezien ze nogal in de lift zitten, maar vind em zo vet dat ik em maar ga houden denk ik :)
pi_158211169
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:02 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Yes, gisteren binnen gekregen.

Wijzerplaat beweegt alleen een beetje als ik de kroon er uit trek, dus ga em maar gelijk laten servicen komende week, kunnen ze dat gelijk even vastmaken.

Had em eigenlijk gekocht om over een tijdje weer te verkopen aangezien ze nogal in de lift zitten, maar vind em zo vet dat ik em maar ga houden denk ik :)
ik kom ze weinig meer tegen. Waar heb je hem gevonden als ik mag vragen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 13 december 2015 @ 11:34:11 #194
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158211243
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 11:28 schreef Skv het volgende:

[..]

ik kom ze weinig meer tegen. Waar heb je hem gevonden als ik mag vragen?
Ebay.

Ze zijn ook nauwelijks te vinden. Wordt alleen maar moeilijker de komende jaren vrees ik.
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 13:09:26 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158212984
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 00:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het is niet een heel goed lopend model zoals de planet ocean dat is en de oude smp 300 was.
Je ziet dan vaak na verloop van tijd deze modellen via de achterdeur verdwijnen en met behoorlijke prijsreductie aangeboden worden op bijvoorbeeld chrono24.
Je zou bij a zeggen dat dit model volledig geflopt is. Hoewel het een moderne klok is, vind ik persoonlijk het ontwerp te krampachtig vasthouden aan het design van historische modellen uit het verleden. De 2 genoemde voorgangers van de seamaster hadden daar veel minder last van.
Ik heb een vraag aan jou (vandaar de quote terwijl mn vraag niks met deze quote van doen heeft). :)

Ik ben aan het rondkijken voor een Breitling Navitimer, en ik ben benieuwd of het zinnig is om mijn Super Avenger 2 (incl doos en alle papieren) daar op in te ruilen. Kijk, als ik voor die SA2 maar 1000 euro terug krijg, dan ga ik dat natuurlijk niet doen, dan hou ik de SA2 en koop ik de Navitimer er wellicht bij, maar, wat zou een SA2 'doen' bij inruil? Kun je daar een grove inschatting voor geven of is dat niet te zeggen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158227853
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 13:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb een vraag aan jou (vandaar de quote terwijl mn vraag niks met deze quote van doen heeft). :)

Ik ben aan het rondkijken voor een Breitling Navitimer, en ik ben benieuwd of het zinnig is om mijn Super Avenger 2 (incl doos en alle papieren) daar op in te ruilen. Kijk, als ik voor die SA2 maar 1000 euro terug krijg, dan ga ik dat natuurlijk niet doen, dan hou ik de SA2 en koop ik de Navitimer er wellicht bij, maar, wat zou een SA2 'doen' bij inruil? Kun je daar een grove inschatting voor geven of is dat niet te zeggen?
Bij Breitling kan dat heel erg verschillen. Een navitimer is redelijk waardevast. Zeker de versie met b01 uurwerk zal waarschijnlijk zijn waarde redelijk vasthouden.
Je zal voorde sa2 waarschijnlijk bij inruil een 1600-1800 euro terug krijgen schat ik zo in. Ik vermoed dat de modellen zonder b01 uurwerk een kleine terugval in priis hebben ondervonden na de introductie van de b01. Nu heb je geluk dat er volgens mij geen b01 in een versie van de sa2 zit.
Het zal ook altijd afhangen hoe snel een verkopende partij denkt het weer te kunnen verkopen voor een goede prijs.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 08:22:07 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158230941
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 23:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Bij Breitling kan dat heel erg verschillen. Een navitimer is redelijk waardevast. Zeker de versie met b01 uurwerk zal waarschijnlijk zijn waarde redelijk vasthouden.
Je zal voorde sa2 waarschijnlijk bij inruil een 1600-1800 euro terug krijgen schat ik zo in. Ik vermoed dat de modellen zonder b01 uurwerk een kleine terugval in priis hebben ondervonden na de introductie van de b01. Nu heb je geluk dat er volgens mij geen b01 in een versie van de sa2 zit.
Het zal ook altijd afhangen hoe snel een verkopende partij denkt het weer te kunnen verkopen voor een goede prijs.
Mja, voor 1600 euro ga ik een horloge wat ik 2 jaar geleden voor 4300 heb gekocht niet terug geven. Die leg ik dan wel zo bij. Dank je voor de info :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158231199
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 08:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mja, voor 1600 euro ga ik een horloge wat ik 2 jaar geleden voor 4300 heb gekocht niet terug geven. Die leg ik dan wel zo bij. Dank je voor de info :)
Ik zou hem gewoon houden en de navitimer erbij kopen. Als hij nu nog bevalt krijg je er later spijt van.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 09:34:28 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158231588
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 08:55 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon houden en de navitimer erbij kopen. Als hij nu nog bevalt krijg je er later spijt van.
Ja, hij bevalt nog steeds. Ik had niet overwogen om nog een horloge te kopen, maar de navitimer is daar de uitzondering op. Nu kwam er een kans voorbij dus daar acteer ik dan op. Ik ga het zien van het weekend.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158233385
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, hij bevalt nog steeds. Ik had niet overwogen om nog een horloge te kopen, maar de navitimer is daar de uitzondering op. Nu kwam er een kans voorbij dus daar acteer ik dan op. Ik ga het zien van het weekend.
Een B01 model? Of nog een met een valjoux? Persoonlijk zou ik dan weer de versie met de valjoux laten liggen. Die heb je tenslotte al in je SA2 zitten. Ik vind daarnaast de secondewijzer van de B01 ook wel iets hebben.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 13:20:13 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158235843
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:28 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een B01 model? Of nog een met een valjoux? Persoonlijk zou ik dan weer de versie met de valjoux laten liggen. Die heb je tenslotte al in je SA2 zitten. Ik vind daarnaast de secondewijzer van de B01 ook wel iets hebben.
Nee, het is een World, die is ingeruild op een andere klok, en de looks van de navitimer spreekt me enorm aan. Alleen voor bijna 6500 euro vind ik m te duur. Deze kan ik een stuk goedkoper krijgen, is volledig geserviced en ziet er letterlijk als nieuw uit.

Dan vind ik het wel interessant, gewoon omdat ik het horloge prachtig vindt, niet zo zeer voor het uurwerk.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 december 2015 @ 13:45:31 #202
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158236244
Vind je de navitimer 806 niet veel mooier?

Ik vind dat de enige mooie navitimer.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 14:01:07 #203
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158236545
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Vind je de navitimer 806 niet veel mooier?

Ik vind dat de enige mooie navitimer.
Ik vind dat niet de enige mooie navitimer, en daarnaast ben ik ook niet bereid er zoveel geld aan uit te geven. Alleen maar omdat ik er nu een goedkoper kan krijgen overweeg ik het, anders niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 december 2015 @ 14:06:58 #204
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158236623
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind dat niet de enige mooie navitimer, en daarnaast ben ik ook niet bereid er zoveel geld aan uit te geven. Alleen maar omdat ik er nu een goedkoper kan krijgen overweeg ik het, anders niet.
Ik weet de prijs niet van de navitimer die je op het oog hebt, maar een mooie 806 heb je rond de 2500-2750 euro.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 14:29:10 #205
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158236943
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik weet de prijs niet van de navitimer die je op het oog hebt, maar een mooie 806 heb je rond de 2500-2750 euro.
Even opgezocht, maar de 806 spreekt mij niet zo aan. Hij is niet lelijk, maar ik zou daar geen geld voor over hebben :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158262654
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 00:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het is niet een heel goed lopend model zoals de planet ocean dat is en de oude smp 300 was.
Je ziet dan vaak na verloop van tijd deze modellen via de achterdeur verdwijnen en met behoorlijke prijsreductie aangeboden worden op bijvoorbeeld chrono24.
Je zou bij a zeggen dat dit model volledig geflopt is. Hoewel het een moderne klok is, vind ik persoonlijk het ontwerp te krampachtig vasthouden aan het design van historische modellen uit het verleden. De 2 genoemde voorgangers van de seamaster hadden daar veel minder last van.
Zou goed kunnen. Al was de 300m versie daar ook zon 35% duurder dan op Chrono24. Ikzelf vind het een heel mooi horloge, heb hem ook om gehad.
Eigenlijk wil ik de oude planet ocean, liquid metal limited edition 42mm. Maar die is nergens verkrijgbaar en heel duur. ;(




O+
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158270421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:21 schreef habitue het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. Al was de 300m versie daar ook zon 35% duurder dan op Chrono24. Ikzelf vind het een heel mooi horloge, heb hem ook om gehad.
Eigenlijk wil ik de oude planet ocean, liquid metal limited edition 42mm. Maar die is nergens verkrijgbaar en heel duur. ;(

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

O+
Op zich is de LM niet extreem duur, de verhouding in prijs met de gewone keramische lunette met 8500 uurwerk is scheef.
Vraagprijzen van 5500 zijn niet vreemd, maar daar zou ik wat anders voor halen.
pi_158278733
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:57 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Op zich is de LM niet extreem duur, de verhouding in prijs met de gewone keramische lunette met 8500 uurwerk is scheef.
Vraagprijzen van 5500 zijn niet vreemd, maar daar zou ik wat anders voor halen.
Mwa, doet niks onder voor de submariner, dus ik snap de prijs wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158282224
Ik heb mogelijk mijn Steinhart OVM set verkocht. Nu al bijna spijt van, terwijl ik nog niks heb gedaan.

Aan de andere kant helpt het wel weer om wat bij elkaar te sparen voor bijv. een Speedie pro.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158295285
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:57 schreef habitue het volgende:

[..]

Mwa, doet niks onder voor de submariner, dus ik snap de prijs wel.
Ik zou er geen sub van halen. Maar er zit wel een gat tussen de omega en de sub. Sterker nog, er zit nog steeds een gat tussen omega en rolex. Heeft alles te maken met het deel uit maken van de swatch group. Als omega zelfstandig geweest was hadden ze hun eigen strategie kunnen bepalen.
pi_158297808
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zou er geen sub van halen. Maar er zit wel een gat tussen de omega en de sub. Sterker nog, er zit nog steeds een gat tussen omega en rolex. Heeft alles te maken met het deel uit maken van de swatch group. Als omega zelfstandig geweest was hadden ze hun eigen strategie kunnen bepalen.
Breguet en Blancpain vallen bijvoorbeeld ook onder de Swatch groep, die schat ik toch wel wat hoger in dan Rolex. Zeker als het gaat om complicaties. Dus dat zegt niet zoveel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158301159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef habitue het volgende:

[..]

Breguet en Blancpain vallen bijvoorbeeld ook onder de Swatch groep, die schat ik toch wel wat hoger in dan Rolex. Zeker als het gaat om complicaties. Dus dat zegt niet zoveel.
Juist wel. De swatch group heeft meer merken die hoger zitten qua hih end dan Rolex. Dat belemmert andere merken binnen de groep om door te groeien. Omega heeft daar last van.
pi_158302513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:21 schreef habitue het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. Al was de 300m versie daar ook zon 35% duurder dan op Chrono24. Ikzelf vind het een heel mooi horloge, heb hem ook om gehad.
Eigenlijk wil ik de oude planet ocean, liquid metal limited edition 42mm. Maar die is nergens verkrijgbaar en heel duur. ;(

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

O+
Schitterend horloge.
  donderdag 17 december 2015 @ 10:06:06 #214
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158302613
Is die lume echt zo knalblauw? Ziet er wel strak uit. Volgens mij was hier een tijdje terug iemand met een Rolex die ook zo'n lume had, vind het wel wat hebben.
pi_158302863
quote:
17s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:06 schreef Twiitch het volgende:
Is die lume echt zo knalblauw? Ziet er wel strak uit. Volgens mij was hier een tijdje terug iemand met een Rolex die ook zo'n lume had, vind het wel wat hebben.
Volgens mij iig de nieuwe GMT ceramic
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158302934
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 06:17 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Juist wel. De swatch group heeft meer merken die hoger zitten qua hih end dan Rolex. Dat belemmert andere merken binnen de groep om door te groeien. Omega heeft daar last van.
Omega innoveert de laatste jaren meer dan Rolex.... Dus ik weet niet waar je dat op baseert.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158308924
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Volgens mij iig de nieuwe GMT ceramic
Alle moderne versies hebben chromalight ipv superluminova.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Omega innoveert de laatste jaren meer dan Rolex.... Dus ik weet niet waar je dat op baseert.
Omega innoveert niet meer dan Rolex, geen idee hoe je dat denkt. Ze innoveren ongeveer evenveel. Rolex heeft als voordeel volledig zelfstandig te zijn. Omega maakt zeker leuke klokjes, maar als ze hun voor aamste concurrent Rolex willen evenaren hebben ze nog wat stappen te maken. Ze zullen daarvoor misschien niet genoeg ruimte krijgen binnen de swatch groep.
pi_158316688
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:50 schreef Fisherman het volgende:

Omega innoveert niet meer dan Rolex, geen idee hoe je dat denkt. Ze innoveren ongeveer evenveel. Rolex heeft als voordeel volledig zelfstandig te zijn. Omega maakt zeker leuke klokjes, maar als ze hun voor aamste concurrent Rolex willen evenaren hebben ze nog wat stappen te maken. Ze zullen daarvoor misschien niet genoeg ruimte krijgen binnen de swatch groep.
Dat is mijn conclusie na een aantal topics Omega VS Rolex te hebben gelezen. (bvb 8500, co-axe, 15000. gauss)
Welke stappen heb je het dan over? Meeste reacties van mensen die beide merken bezitten zeggen dat er kwalitatief geen verschil zit tussen de 2.

En je zegt wel dat onderdeel van swatch groep tegen ze werkt, het kan net zo goed voor ze werken omdat ze toegang hebben tot innovaties van bijvoorbeeld ETA. Ik heb verder geen zicht op het beleid van Swatch richting Omega dus dat is koffiedikkijken.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om smaak, Rolex doet het niet voor mij, Omega wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158325834
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 21:46 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is mijn conclusie na een aantal topics Omega VS Rolex te hebben gelezen. (bvb 8500, co-axe, 15000. gauss)
Welke stappen heb je het dan over? Meeste reacties van mensen die beide merken bezitten zeggen dat er kwalitatief geen verschil zit tussen de 2.

En je zegt wel dat onderdeel van swatch groep tegen ze werkt, het kan net zo goed voor ze werken omdat ze toegang hebben tot innovaties van bijvoorbeeld ETA. Ik heb verder geen zicht op het beleid van Swatch richting Omega dus dat is koffiedikkijken.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om smaak, Rolex doet het niet voor mij, Omega wel.
Ik denk bij innovaties van Rolex aan de calibers 9001 (sky dweller), de 3235 opvolger van de 3135 , varianten daarvan zoals de 3255(day date 40mm) en de syloxi spiraalveer.

De stappen die Omega nog moet maken heben vooral te maken met kwaliteit en betrouwbaarheid van de uurwerken. Deze zitten nog ver af van het niveau van Rolex. Maak eens een praatje met een onafhankelijke horlogemaker (niet met een juwelier). Welke uurwerkonderdelen van welk merk passen altijd feilloos? Welke uurwerken hebben de minste problemen. Dat soort vragen zou je dan kunnen stellen.

Edit
Sky dweller is caliber 9001

[ Bericht 1% gewijzigd door Fisherman op 18-12-2015 11:58:42 ]
pi_158337737
Ik wil wel een Rolex.
pi_158337757
Overigens loopt mijn Longines uit '96 prima.
pi_158342569
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:41 schreef Oksel het volgende:
Ik wil wel een Rolex.
Ik zou wel een model willen met een van de nieuwe calibers.
Het hele escapement mechanisme is ook veranderd tov de traditionele vorm. Niet zo drastisch als het coaxiale escapement, maar de vork heeft een andere vorm net zoals het ankerrad.
De nieuwe 3235 heeft meer dan 90 procent nieuwe onderdelen tov de 3135. De 9001 is helemaal nieuw.

Caliber 3235


Caliber 9001


Nieuw ankerrad en paletvork



Syloxi spiraal
pi_158350590
Is dat brede gedeelte aan de zijkant van de spiraal de overcoil?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158350716
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:55 schreef Skv het volgende:
Is dat brede gedeelte aan de zijkant van de spiraal de overcoil?
Nee een breguet overcoil maakt het geheel hoger door een verbuiging van de spiraal. Dat geeft de spiraal meer bewegingsvrijheid.
Het brede gedeelte heeft gaten aan de uiteinden. Dit zijn de bevestiginspunten voor de brug over de balans.
De nieuwe spiraal wordt nu alleen gebruikt in de pearlmaster.
pi_158352678
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 08:16 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nee een breguet overcoil maakt het geheel hoger door een verbuiging van de spiraal. Dat geeft de spiraal meer bewegingsvrijheid.
Het brede gedeelte heeft gaten aan de uiteinden. Dit zijn de bevestiginspunten voor de brug over de balans.
De nieuwe spiraal wordt nu alleen gebruikt in de pearlmaster.
Ah, dan heeft deze dus géén overcoil meer? Ik zie geen opstaand puntje aan de veer namelijk, dat viel me even op.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158352689
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:44 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zou wel een model willen met een van de nieuwe calibers.
Het hele escapement mechanisme is ook veranderd tov de traditionele vorm. Niet zo drastisch als het coaxiale escapement, maar de vork heeft een andere vorm net zoals het ankerrad.
De nieuwe 3235 heeft meer dan 90 procent nieuwe onderdelen tov de 3135. De 9001 is helemaal nieuw.

Caliber 3235
[ afbeelding ]

Caliber 9001
[ afbeelding ]

Nieuw ankerrad en paletvork
[ afbeelding ]

Syloxi spiraal
[ afbeelding ]
http://www.rolex.com/cont(...)bre_3255_English.pdf
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158353672
Hier een plaatje van de syloxi spiraal. De bevestiging aan de brug is goed zichtbaar.

  zaterdag 19 december 2015 @ 13:07:58 #228
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158353826
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:45 schreef spoeleh het volgende:

[..]

Waarom dat? Foto's volgen absoluut, het horloge is gewoon bij SC gekocht dus er is weinig mee aan de hand.
:')
pi_158354283
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:48 schreef Fisherman het volgende:
De stappen die Omega nog moet maken heben vooral te maken met kwaliteit en betrouwbaarheid van de uurwerken. Deze zitten nog ver af van het niveau van Rolex. Maak eens een praatje met een onafhankelijke horlogemaker (niet met een juwelier). Welke uurwerkonderdelen van welk merk passen altijd feilloos? Welke uurwerken hebben de minste problemen. Dat soort vragen zou je dan kunnen stellen.

Verwacht niet dat die horlogemakers al veel 8500 uurwerken hebben geserviced,
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158356551
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:59 schreef Fisherman het volgende:
Hier een plaatje van de syloxi spiraal. De bevestiging aan de brug is goed zichtbaar.

[ afbeelding ]
Mooi spul.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158356573
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:42 schreef spoeleh het volgende:

[..]

haha prachtig dit.
Lees je even goed in voordat je echte onzin begint te roepen.
Je weet dat het hier om de James Cameron editie gaat?
je zet jezelf een beetje voor aap met je reactie :)
Waar blijft je foto nou? :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158357802
Voor mij allemaal abacadra.
  Moderator zaterdag 19 december 2015 @ 19:58:56 #233
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158362494
Sinds vanmiddag eigenaar van een Navitimer World.



Heb gevraagd wat mijn Super Avenger 2 nog opleverde en dat was tussen de 3 en 3,5k, maar ik heb hem toch niet verkocht.

Sterker nog, ik had die SA2 op staal, maar heb daar een lederen bruine band + sluiting bij gekregen.

En mijn moeder heeft nog een Longines horloge gekocht uit de Master Collectie. Geen complicaties, alleen datum.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 19 december 2015 @ 19:59:53 #234
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158362509
Hmmm. Niet te groot?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator zaterdag 19 december 2015 @ 20:01:42 #235
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158362563
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:59 schreef eriksd het volgende:
Hmmm. Niet te groot?
Nee, voor mij niet. Deze is 46mm. De Super Avenger 2 is 48mm. Dan heb ik nog een Hamilton Railroad die ook 46mm en dan nog een Longines Retrograde van 44mm.

Ik hou niet van kleine horloges :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158362590
Aviation horloges horen per definitie ook groot te zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator zaterdag 19 december 2015 @ 20:10:15 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158362754
Mijn moeder heeft deze gekocht; maar dan in 44 mm en op een bruine lederen band.

http://www.longines.com/#(...)ection/l2-518-4-78-6
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158362850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
Sinds vanmiddag eigenaar van een Navitimer World.

[ afbeelding ]

Heb gevraagd wat mijn Super Avenger 2 nog opleverde en dat was tussen de 3 en 3,5k, maar ik heb hem toch niet verkocht.

Sterker nog, ik had die SA2 op staal, maar heb daar een lederen bruine band + sluiting bij gekregen.

En mijn moeder heeft nog een Longines horloge gekocht uit de Master Collectie. Geen complicaties, alleen datum.
Gefeliciteerd. De navitimer blijft een mooi model, hoewel ik een world wel erg groot vind. Zolang de band tijdens het dragen wat naar buiten steekt is hij niet te groot.
Valt me zeker mee wat je nog voor je sa2 terug zou kijgen. Veel meer dan ik zou verwachten. Het is een veel minder gewild model dan je navitimer.
  Moderator zaterdag 19 december 2015 @ 21:29:35 #239
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158365006
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:14 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. De navitimer blijft een mooi model, hoewel ik een world wel erg groot vind. Zolang de band tijdens het dragen wat naar buiten steekt is hij niet te groot.
Valt me zeker mee wat je nog voor je sa2 terug zou kijgen. Veel meer dan ik zou verwachten. Het is een veel minder gewild model dan je navitimer.
En nu koop ik ook geen horloges meer. Ik heb die SA2 2 jaar geleden gekocht, en de navitimer is t enige horloge wat ik nog graag wilde. Voor de rest ben ik nu niet meer zo snel geneigd een horloge te kopen. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158369661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En nu koop ik ook geen horloges meer. Ik heb die SA2 2 jaar geleden gekocht, en de navitimer is t enige horloge wat ik nog graag wilde. Voor de rest ben ik nu niet meer zo snel geneigd een horloge te kopen. :)
Haha ja dat heb ik vaker gehoord. Maar het kan zijn dat de navitimer echt je eindstation is.
Bij velen ontstaat na een tijdje onrust, hopelijk blijft deze je bespaard.
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 08:37:23 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158373794
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Haha ja dat heb ik vaker gehoord. Maar het kan zijn dat de navitimer echt je eindstation is.
Bij velen ontstaat na een tijdje onrust, hopelijk blijft deze je bespaard.
Die onrust heb ik in die 2 jaren tussen die sa2 en nu de navitimer ook niet gehad. Ik werd door iemand geattendeerd op de navitimer, anders was ik nooit op de website gaan kijken. Ik denk dat ik die onrust niet ga krijgen, want ik ben niet 'verslaafd' aan horloges :) maar we gaan t meemaken. Ik zal ergens vandaag kijken of ik nog wat foto's kan maken van de navitimer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158374528
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
Sinds vanmiddag eigenaar van een Navitimer World.

[ afbeelding ]

Heb gevraagd wat mijn Super Avenger 2 nog opleverde en dat was tussen de 3 en 3,5k, maar ik heb hem toch niet verkocht.

Sterker nog, ik had die SA2 op staal, maar heb daar een lederen bruine band + sluiting bij gekregen.

En mijn moeder heeft nog een Longines horloge gekocht uit de Master Collectie. Geen complicaties, alleen datum.
Dat is een flinke jongen (zegt iemand die net zijn laatste 42mm horloge verkoopt omdat hij dat al te groot vindt ;) )! Gefeliciteerd !

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 20-12-2015 14:08:04 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158376481
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Waar blijft je foto nou? :')
Die is er inmiddels ook achter gekomen dat zijn collega hem voor de gek hield :')
pi_158377852
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:29 schreef habitue het volgende:

[..]

Verwacht niet dat die horlogemakers al veel 8500 uurwerken hebben geserviced,
http://watchguy.co.uk/ser(...)8-1665-calibre-8500/
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 17:20:42 #245
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158384135
Zo, ik heb wat meer foto's gemaakt:

Navitimer:



Navitimer achterkant:



Super Avenger 2 om de pols op een bruinlederen band:



Super Avenger 2:



De hele familie bij elkaar:



Breitling Super Avenger 2.
Breitling Navitimer World.
Longines Retrograde.
Hamilton Railroad Classic.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158386490
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158386502
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:20 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, ik heb wat meer foto's gemaakt:

Navitimer:

[ afbeelding ]

Navitimer achterkant:

[ afbeelding ]

Super Avenger 2 om de pols op een bruinlederen band:

[ afbeelding ]

Super Avenger 2:

[ afbeelding ]

De hele familie bij elkaar:

[ afbeelding ]

Breitling Super Avenger 2.
Breitling Navitimer World.
Longines Retrograde.
Hamilton Railroad Classic.
Dial van de Navitimer is echt prachtig.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158386657
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 18:35 schreef habitue het volgende:

[..]

Dial van de Navitimer is echt prachtig.
Ik vind de dial ook erg mooi. Maar niks voor mij. :s)

Zou wel een Sky Dweller willen. In witgoud issie erg mooi, en een prachtig staaltje techniek.
Helaas geen 25k over. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 21:14:43 #249
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158391008
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 18:35 schreef habitue het volgende:

[..]

Dial van de Navitimer is echt prachtig.
Ja klopt. Maar, nu met die lederen band aan die SA2 is het net alsof ik daar ook een nieuw horloge aan heb. Maar dat ding is wel echt monsterachtig groot. :9
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 20 december 2015 @ 21:40:42 #250
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_158391982
Ik heb het vaker gevraagt maar kan het effe niet terug vinden. M'n chopard heeft op de kast lichte krasjes. Jammer en onnodig, ze zijn niet te voelen overigens. Nu staat mij iets bij dat je dit zelf redelijk makkelijk zelf kan polijsten met speciaal spul. Maaaarrrr wat was dat ook alweer?

Of ben ik nu totaal van slag en moet je dat laten doen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_158392704
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:40 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb het vaker gevraagt maar kan het effe niet terug vinden. M'n chopard heeft op de kast lichte krasjes. Jammer en onnodig, ze zijn niet te voelen overigens. Nu staat mij iets bij dat je dit zelf redelijk makkelijk zelf kan polijsten met speciaal spul. Maaaarrrr wat was dat ook alweer?

Of ben ik nu totaal van slag en moet je dat laten doen?
cape cod polish doekjes? Niet op brushed oppervlaktes gebruiken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 20 december 2015 @ 22:25:18 #252
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_158393786
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 21:58 schreef Skv het volgende:

[..]

cape cod polish doekjes? Niet op brushed oppervlaktes gebruiken.
Het zijn hele oppervlakkige krasjes.


En ja het lijkt veel erger dan het is.


toch wil ik minder krasjes en een mooie kast hebben. Weet niet of dat te doen is met die doekjes?


Trouwens nooit meer een foto laten zien van de Chopard mille miglia die ik onlangs gekocht heb. Tijd klopt niet want hij staat stil. Draag hem nooit tijdens werk.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_158395018
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:25 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Het zijn hele oppervlakkige krasjes.
[ afbeelding ]

En ja het lijkt veel erger dan het is.
[ afbeelding ]

toch wil ik minder krasjes en een mooie kast hebben. Weet niet of dat te doen is met die doekjes?

[ afbeelding ]
Trouwens nooit meer een foto laten zien van de Chopard mille miglia die ik onlangs gekocht heb. Tijd klopt niet want hij staat stil. Draag hem nooit tijdens werk.
Ja dat kan wel met die doekjes.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 20 december 2015 @ 23:01:15 #254
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_158395458
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 22:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja dat kan wel met die doekjes.
Mooi :) tip waar ik het beste kan bestellen? Mag via dm.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_158401935
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 23:01 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Mooi :) tip waar ik het beste kan bestellen? Mag via dm.
Geen idee. Amazon ofzo?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158402757
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:20 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, ik heb wat meer foto's gemaakt:

Breitling Super Avenger 2.
Breitling Navitimer World.
Longines Retrograde.
Hamilton Railroad Classic.
_O_
Retrograde O+ :9~

De rest kan mij, in alle eerlijkheid niet bekoren. Mooie klokjes maar mij te druk.
  maandag 21 december 2015 @ 11:11:03 #257
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_158404330
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 08:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Geen idee. Amazon ofzo?
Ah oke, dan ga ik zelf effe kijken. Dank u
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Moderator maandag 21 december 2015 @ 12:10:23 #258
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158405959
quote:
99s.gif Op maandag 21 december 2015 09:42 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

_O_
Retrograde O+ :9~

De rest kan mij, in alle eerlijkheid niet bekoren. Mooie klokjes maar mij te druk.
Ah, ben je dr ook weer met je Retrograde fetish? :P ;)

Die klok wordt alsmaar duurder he. Toen ik m kocht was de listprice 2.320 euro, maar hij is inmiddels al 2.800 euro. Doorsparen jongen! ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158407834
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, ben je dr ook weer met je Retrograde fetish? :P ;)

Die klok wordt alsmaar duurder he. Toen ik m kocht was de listprice 2.320 euro, maar hij is inmiddels al 2.800 euro. Doorsparen jongen! ;)
Doorgaans lurk ik alleen maar. Als er echter zo'n schoonheid voorbij komt, moet ik even reageren :Y

En inderdaad, hij gaat rap omhoog ;(
pi_158412465
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, ben je dr ook weer met je Retrograde fetish? :P ;)

Die klok wordt alsmaar duurder he. Toen ik m kocht was de listprice 2.320 euro, maar hij is inmiddels al 2.800 euro. Doorsparen jongen! ;)
Dat komt zeker ook door de veranderde wisselkoers. Ik heb gehoord dat Rolexdealers hun marges hebben moeten verkleinen, naast de prijsverhoging. Bij een verhoging komt er zo een 1000 euro bovenop. Die marges gaan ze nog wel rechttrekken over een tijdje, kan zomaar weer een 1000 bijkomen (soms meer of minder afhankelijk van het model)
Als merken beginnen met verhogen kan je of beter direct kopen of anders moet je toch maar een maandje doorsparen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 december 2015 @ 18:20:50 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158443503
De verkoop van Zwitserse horloges is een bruikbare barometer voor de wereldeconomie:



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158445963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:20 schreef SeLang het volgende:
De verkoop van Zwitserse horloges is een bruikbare barometer voor de wereldeconomie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jij komt altijd met die prachtige grafiekjes
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158458945
Fossil ME3027 gekocht. :)




EDIT: Niks vergeleken met wat hier langs komt natuurlijk _O_

[ Bericht 28% gewijzigd door bombmannl op 23-12-2015 01:42:21 ]
pi_158459063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:37 schreef bombmannl het volgende:
Fossil ME3027 gekocht. :)


[ afbeelding ]


Ziet er goed uit, wel erg druk.
pi_158463076
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:42 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit, wel erg druk.
Ik krijg er een beetje een kermisgevoel bij.
pi_158463514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:37 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Ik krijg er een beetje een kermisgevoel bij.
Haha vind ik reuze meevallen. Vind de achterkant echt prachtig. Was gelijk verkocht :') :D



Ps: thx epos ;)
  woensdag 23 december 2015 @ 11:54:37 #267
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_158464655
Inderdaad erg druk, maar ik loop dat ook met een zeer "eenvoudig" ding rond :D. Veel plezier ermee!
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 23 december 2015 @ 13:53:01 #268
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_158467387
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 01:37 schreef bombmannl het volgende:
Fossil ME3027 gekocht. :)


[ afbeelding ]

EDIT: Niks vergeleken met wat hier langs komt natuurlijk _O_
Als ik die reviews zo lees hoop ik voor je dat hij het langer dan een maand of twee blijft doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 23-12-2015 14:04:32 ]
pi_158468610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:56 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Haha vind ik reuze meevallen. Vind de achterkant echt prachtig. Was gelijk verkocht :') :D

[ afbeelding ]

Ps: thx epos ;)
Dat is een niet al te best versierd Chinees uuwerk. ;) Anyway, hij zal best blijven lopen, veel plezier er mee. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158511552
Wat een ding :o

  vrijdag 25 december 2015 @ 01:43:17 #271
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_158512068
Deze zomer op slag verliefd geworden op deze Longines als vervanger van mijn Tag Heuer:

http://www.longines.com/#(...)ection/l2-749-4-72-2
  Moderator vrijdag 25 december 2015 @ 09:21:49 #272
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158514337
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:43 schreef clixplicity het volgende:
Deze zomer op slag verliefd geworden op deze Longines als vervanger van mijn Tag Heuer:

http://www.longines.com/#(...)ection/l2-749-4-72-2
Die heb ik vorig weekend in het echt gezien. Ik vond hem persoonlijk niet zo, maar dat is omdat ik de klokjes uit de Master Collection van Longines veel mooier vindt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158514538
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:14 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Wat een ding :o

[ afbeelding ]
Klopt die kleur wel? Ben niet zo thuis in de vintage Tudor, maar is het geen redial oid?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 25 december 2015 @ 10:44:48 #274
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_158515659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:43 schreef clixplicity het volgende:
Deze zomer op slag verliefd geworden op deze Longines als vervanger van mijn Tag Heuer:

http://www.longines.com/#(...)ection/l2-749-4-72-2
Werkelijk waar waanzinnig zeg _O_
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_158515707
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 december 2015 10:44 schreef jackson het volgende:

[..]

Werkelijk waar waanzinnig zeg _O_
Alleen jammer van de datum! Zonder was ie een stuk meer in balans.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158515860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:43 schreef clixplicity het volgende:
Deze zomer op slag verliefd geworden op deze Longines als vervanger van mijn Tag Heuer:

http://www.longines.com/#(...)ection/l2-749-4-72-2
Leuke klok met een leuk uurwerk erin. Ik denk dat je voor dit geld geen betere chronograaf kan kopen.
pi_158519065
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 09:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Klopt die kleur wel? Ben niet zo thuis in de vintage Tudor, maar is het geen redial oid?
Niet dat ik weet, vond het wel een bijzondere kleur.

Staat overigens hier te koop. Ze hebben veel horloges van mijn smaak.
  vrijdag 25 december 2015 @ 14:19:29 #278
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_158520084
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 10:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Alleen jammer van de datum! Zonder was ie een stuk meer in balans.
Helemaal mee eens.... Maar toch echt schitterend, ook gezien de prijs.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_158520385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 13:27 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, vond het wel een bijzondere kleur.

Staat overigens hier te koop. Ze hebben veel horloges van mijn smaak.
Ha, mijn inschatting klopt 99% zeker. Zie ook de tekst naast het horloge:
quote:
De plaat is zo ongelofelijk mooi dat wij niet met zekerheid kunnen zeggen of hij gerestaureerd is. Volgens verschillende experts is hij origineel maar wij hebben deze prachtige kleur niet kunnen vinden
Is gewoon een redial voor veel te veel geld. ;) Ben wel heel erg benieuwd wie de 'verschillende experts' zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158520425
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 december 2015 14:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ha, mijn inschatting klopt 99% zeker. Zie ook de tekst naast het horloge:

[..]

Is gewoon een redial voor veel te veel geld. ;) Ben wel heel erg benieuwd wie de 'verschillende experts' zijn.
Ik vermoed Wesselink en Vreeker, volgens hun website.
  vrijdag 25 december 2015 @ 16:56:23 #281
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158522900
  vrijdag 25 december 2015 @ 16:59:43 #282
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158522959
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 13:27 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, vond het wel een bijzondere kleur.

Staat overigens hier te koop. Ze hebben veel horloges van mijn smaak.
Ik zou erg uitkijken met die site.

Er staat een vintage seamaster 300 op met een nep dial en daar vragen ze 4K voor.
pi_158523167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:59 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik zou erg uitkijken met die site.

Er staat een vintage seamaster 300 op met een nep dial en daar vragen ze 4K voor.
Ik ben me voorlopig nog aan het oriënteren op wat ik wil. Eigenlijk ben ik verliefd geworden op bovenstaand horloge, maar twijfel ik ook tussen de reduced versie ervan. In Nederland zijn er niet bijzonder veel te koop, en ik weet niet hoe betrouwbaar Chrono24.nl is wat dat betreft.

Die Tudor die ik hierboven had gepost, daarvan vond ik de wijzerplaat gewoon bijzonder mooi.

Hoe 'fout' is onderstaand horloge nou? Of ligt dat meer aan de persoon die hem draagt. (Dat sowieso natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)

  vrijdag 25 december 2015 @ 17:23:57 #284
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158523216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik ben me voorlopig nog aan het oriënteren op wat ik wil. Eigenlijk ben ik verliefd geworden op bovenstaand horloge, maar twijfel ik ook tussen de reduced versie ervan. In Nederland zijn er niet bijzonder veel te koop, en ik weet niet hoe betrouwbaar Chrono24.nl is wat dat betreft.

Die Tudor die ik hierboven had gepost, daarvan vond ik de wijzerplaat gewoon bijzonder mooi.

Hoe 'fout' is onderstaand horloge nou? Of ligt dat meer aan de persoon die hem draagt. (Dat sowieso natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)

[ afbeelding ]
Ik vind die TT datejust juist prachtig. Wil er zelf ook een keer 1 aanschaffen. Exact zelfde model.

Bedoel je de speedmaster? Ik zou niet de reduced kopen maar gewoon de professional. Staan er geregeld op marktplaats.
pi_158523257
Hier nog een leuke Tudor
http://www.horlogeforum.nl/t/tk-tudor-big-block-79180/59433

Heeft natuurlijk wel wat weg van de Daytona, voor als je die niet kan betalen, maar blijft behoorlijk veel geld voor een tweedehandse horloge.
pi_158523272
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik ben me voorlopig nog aan het oriënteren op wat ik wil. Eigenlijk ben ik verliefd geworden op bovenstaand horloge, maar twijfel ik ook tussen de reduced versie ervan. In Nederland zijn er niet bijzonder veel te koop, en ik weet niet hoe betrouwbaar Chrono24.nl is wat dat betreft.

Die Tudor die ik hierboven had gepost, daarvan vond ik de wijzerplaat gewoon bijzonder mooi.

Hoe 'fout' is onderstaand horloge nou? Of ligt dat meer aan de persoon die hem draagt. (Dat sowieso natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)

[ afbeelding ]
Wat bedoel je met fout?
pi_158523423
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik ben me voorlopig nog aan het oriënteren op wat ik wil. Eigenlijk ben ik verliefd geworden op bovenstaand horloge, maar twijfel ik ook tussen de reduced versie ervan. In Nederland zijn er niet bijzonder veel te koop, en ik weet niet hoe betrouwbaar Chrono24.nl is wat dat betreft.

Die Tudor die ik hierboven had gepost, daarvan vond ik de wijzerplaat gewoon bijzonder mooi.

Hoe 'fout' is onderstaand horloge nou? Of ligt dat meer aan de persoon die hem draagt. (Dat sowieso natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)

[ afbeelding ]
Die tudor zou ik echt laten liggen hoor. Helemaal voor de 2k die ze er voor vragen, met een waarschijnlijk fake dial.

TT DJ moet je maar net kunnen hebben. Bij sommige types past het goed, bij andere ziet het er wat pauper uit. In ben zelf net onder de 30 en zie mezelf er niet mee lopen. Net iets teveel goud.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158523469
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 16:59 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik zou erg uitkijken met die site.

Er staat een vintage seamaster 300 op met een nep dial en daar vragen ze 4K voor.
http://www.nlwatch.nl/hor(...)-pan-plaat-uit-1968/

Over die heb ik ook mijn twijfels.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158523534
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:23 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik vind die TT datejust juist prachtig. Wil er zelf ook een keer 1 aanschaffen. Exact zelfde model.

Bedoel je de speedmaster? Ik zou niet de reduced kopen maar gewoon de professional. Staan er geregeld op marktplaats.
Inderdaad de Speedmaster. Al moet ik wel zeggen dat ik dit horloge nooit in het echt heb gezien, laat staan om gehad.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:28 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat bedoel je met fout?
Ordinair.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Die tudor zou ik echt laten liggen hoor. Helemaal voor de 2k die ze er voor vragen, met een waarschijnlijk fake dial.

TT DJ moet je maar net kunnen hebben. Bij sommige types past het goed, bij andere ziet het er wat pauper uit. In ben zelf net onder de 30 en zie mezelf er niet mee lopen. Net iets teveel goud.
Dat is een beetje wat ik bedoel inderdaad. Ik vind de Datejust met een sigma wijzerplaat ook heel mooi, maar die lijkt dan toch te veel op de Omega die ik eerder dit jaar van jou heb gekocht.

pi_158524551
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 17:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Inderdaad de Speedmaster. Al moet ik wel zeggen dat ik dit horloge nooit in het echt heb gezien, laat staan om gehad.

[..]

Ordinair.

[..]

Dat is een beetje wat ik bedoel inderdaad. Ik vind de Datejust met een sigma wijzerplaat ook heel mooi, maar die lijkt dan toch te veel op de Omega die ik eerder dit jaar van jou heb gekocht.

[ afbeelding ]
Tja ordinair is vooral het hele plaatje, daar heeft iets met een beetje goud niet heel veel invloed op.
Als je je bijvoorbeeld met een halve baard in trainingspak op slippers en een halve mat in je nek in het openbaar vertoont, zie je er met of zonder een beetje goud niet meer of minder ordinair uit denk ik.
pi_158549644
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 01:43 schreef clixplicity het volgende:
Deze zomer op slag verliefd geworden op deze Longines als vervanger van mijn Tag Heuer:

http://www.longines.com/#(...)ection/l2-749-4-72-2
Erg knappe klok. Zou zelf echter in de master collection shoppen. Wel erg mooi!
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:49:48 #292
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_158550696
Nieuwe aanwinst naast mijn Seiko skx007. Scurfa Diver One.

Erg mooi en fijn horloge :) Denk dat dit het fijnst dragende horloge is wat ik ooit heb gehad.





* I intend to live forever, so far so good! *
  zondag 27 december 2015 @ 09:03:11 #293
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_158561469
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:10 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Erg knappe klok. Zou zelf echter in de master collection shoppen. Wel erg mooi!
Ik zag in de master collection een paar mooie modellen, ik had o.a. http://www.longines.com/#(...)ection/l2-673-4-78-3 om mijn pols waar ik ook van gecharmeerd was, erg mooie wijzerplaat, maar uiteindelijk is de keuze toch op de column wheel gevallen.
  zondag 27 december 2015 @ 09:07:46 #294
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_158561493
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:49 schreef IkWilbert het volgende:
Nieuwe aanwinst naast mijn Seiko skx007. Scurfa Diver One.

Erg mooi en fijn horloge :) Denk dat dit het fijnst dragende horloge is wat ik ooit heb gehad.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je foto's zien er aantrekkelijker uit dan die op de scurfawatches website!
pi_158562177
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 09:03 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Ik zag in de master collection een paar mooie modellen, ik had o.a. http://www.longines.com/#(...)ection/l2-673-4-78-3 om mijn pols waar ik ook van gecharmeerd was, erg mooie wijzerplaat, maar uiteindelijk is de keuze toch op de column wheel gevallen.
Een columnwheel is een mooie constructie. Jammer genoeg heeft de L688 geen vertical clutch. Ze moeten toch een keer een manier kunnen verzinnen om die goedkoper te produceren. Die combinatie is de sleutel tot de ultieme chronograaf.
Er zij trouwens veel calibers die het met alleen een columnwheel moeten doen. Veel lemania based chronografen en de zenith el primero bijvoorbeeld.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 11:38:20 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158563316
Zijn er hier trouwens mensen die het hebben aangedurfd om met zo'n duikhorloge van duizenden euro's daadwerkelijk te gaan duiken?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158563406
quote:
10s.gif Op zondag 27 december 2015 11:38 schreef SeLang het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het hebben aangedurfd om met zo'n duikhorloge van duizenden euro's daadwerkelijk te gaan duiken?
Ik gok dat de meeste mensen met een duikhorloge nieteens kunnen duiken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 11:43:00 #298
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158563425
quote:
10s.gif Op zondag 27 december 2015 11:38 schreef SeLang het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het hebben aangedurfd om met zo'n duikhorloge van duizenden euro's daadwerkelijk te gaan duiken?
Ja, ik. En nu?

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 27-12-2015 11:50:01 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158563905
quote:
10s.gif Op zondag 27 december 2015 11:38 schreef SeLang het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die het hebben aangedurfd om met zo'n duikhorloge van duizenden euro's daadwerkelijk te gaan duiken?
Ik kan niet eens meer dan 1 meter diep onder water, dan gaan mijn oren naar de klote. Mijn horloge mag tot 300. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 27 december 2015 @ 15:53:17 #300
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158570567
1
  zondag 27 december 2015 @ 15:53:33 #301
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158570571
2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')