abonnement Unibet Coolblue
pi_6884137
O ow.....

Mijn zoontje is zijn knuffel verloren.. Het beestje ging overal mee naar toe.. Ik zeg nu al 1,5 dag dat het ding in de wasmachine zit ( hopende dat het ding nog ergens boven water komt )

ik báál hiervan.. verdorietjes.


Iemand ervaring mee ?

Als hij niet boven water komt.. Gewoon volhoduen dat hij in de wasmachine zit tot hij het vergeten is en ene andere knuf in zijn armen heeft gesloten ?
Of vertellen dat hij weg is ?

Hij mist hem zooooo....


Punt is dat wij door omstandigheden even geen vast huis hebben gehad. Die knuffel heeft hij gekregen zodat waar hij/ wij ook zijn hij altijd zijn " veiligheid " buiten mij om had. Iets vertrouwds dat niet weggaat.

Het heeft uitstekend gewerkt, alleen het beestje is nu zoek..

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_6884186
Waar ben je het dan kwijt geraakt? in huis? op straat?

En ja, kijken of ie een andere knuffel ook accepteert.

pi_6884234
tsja, het is natuurlijk erg vervelend, maar als die er niet meer is, kun je misschien het beste een gelijkwaardige knuffel kopen...misschien dat hij/zij denkt dat het hetzelfde knuffeltje is...

succes...

Jong, rijk, verwend & arrogant
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:36:34 #4
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_6884236
Volgens mij heb je dan een groot probleem. Helemaal als hij er echt aan gehecht is
lege ton
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:37:00 #5
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6884248
Snel naar de speelgoedwinkel en een exakt dezelfde of in ieder geval sterk lijkende knuffel kopen.

Als hij vindt dat de nieuwe knuffel er niet op lijkt, zeg je dat dat komt doordat ie zo goed gewassen is.

Hoe langer je wacht, hoe kleiner de niet-herkenningskans is

  dinsdag 19 november 2002 @ 14:37:02 #6
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_6884251
Kun je dezelfde knuffel niet ergens anders kopen?

Anders plaats eens een foto van het beestje... zal ik mn oogjes open houden met sinterklaasinkopen...

We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:38:04 #7
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6884274
Eerlijk zijn. Gewoon zeggen dat je hem niet meer kunt vinden. Vertel hem dat je overal gezocht hebt, en dat je zult blijven zoeken (misschien kun je aan een 'kopie' komen via zo'n speciale site voor oproepjes voor knuffels), maar dat hij (in ieder geval voorloppig) met een ander beestje zal moeten knuffelen. Succes!
pi_6884348
Als je een nieuwe knuffel voor hem koopt, denk er dan aan om er twee van te kopen en die twee af en toe om te wisselen (zodat ze er even versleten en vuil uitzien).

Ik denk dat een nieuwe kopen nu geen zin meer heeft, als het beestje echt niet meer boven water komt kun je beter eerlijk zijn.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6884366
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 14:36 schreef nonzz het volgende:
Volgens mij heb je dan een groot probleem. Helemaal als hij er echt aan gehecht is
Zoals jij hebt verteld lijkt het net of der kind er trauma's aan gaat over houden. Het is wel vervelend natuurlijk,
pi_6884404
Je kunt in bepaalde bladen,die over kindjes gaan (en ik dacht ook op wat sites)een oproep doen.
Er kan dan altijd net iemand tussenzitten,die die knuffel heeft en het op wil sturen.
De fabrikant opbellen is ook een optie.

Voorlopig idd maar even zeggen,dat het knuffeltje kwijt is.

Oh,en als het ff kan: zorg dat je dan twee dezelfde knuffels hebt.

Mijn dochter heeft ook een reserve-doekje.Just in case

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:45:32 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_6884437
* twiFight is Knuffie kwijt

Waat ben je Knuffie? *zoekt*

[edit] Knuffie is niet mijn knuffelbeest. Nou eigenlijk wel, maar dan nie zo'n stoffen een, maar een levend mens [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door twiFight op 19-11-2002 14:46]

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_6884442
En hoe oud is dat zoontje?

Tja, idd, eerlijk zijn is lastig, maar wel het slimst

pi_6884484
waar woon je, ik zag vanmorgen nog een knuffel op de grond liggen in groningen
WH0EI
pi_6884869

Zo ziet hij eruit.... het is een poes...

Dank voor de reacties... ik zoek denk ik nog een poos in de winkels ja... en als ik hem echt niet kan vinden...

pfff


Goeie tip trouwens... de volgende knuffel per 2 kopen....

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_6885008
http://knuffelkwijtsijt.nl

Kleine kans, maar toch 't proberen waard, lijkt me.

Sterkte met het grote kleine verdriet.

pi_6885010
nja, dat is um niet
WH0EI
  dinsdag 19 november 2002 @ 16:25:46 #17
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6886878
Oei! Ik heb nu nog mijn oude knuffel!

Misschien moet je gewoon zeggen dat z'n knuffel naar de arme kindjes in Afrika is ofzo. Als je zegt dat ie dood is heeft je kind zowieso een trauma...

Of gewoon eerlijk zeggen dat hij verloren is, en dat een ander kindje er nu misschien gelukkig mee is en zeggen dat hij morgen een nieuwe mag uitzoeken??? Ne sais pas, maar ik zou zowieso héél hard gaan huilen als om wélke reden dan ook mijn knuffel kwijt was...

Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 19 november 2002 @ 16:53:34 #18
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6887582
Hij (je zoontje) ziet er niet erg oud uit. Als je de knuffel écht niet meer kan vinden zou je hem kunnen vertellen dat zijn knuffel op wereldreis is. Zeggen dat je het ding kwijt bent lijkt me niet zo verstandig.

Een nieuwe knuffel die er ongeveer hetzelfde uitziet? Dat zal erg moeilijk worden, nieuwe knuffels missen dan vaak "een speciale geur" en dergelijke.

Sterkte iig.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 november 2002 @ 17:01:14 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6887785
Zet oproepjes op sites als www.babybrabbel.nl, www.knuffelkwijtsijt.nl, en www.babyinfo.nl. Ook www.ouders.nl heeft een annoncerubriek waar je kunt proberen een zelfde knuffel te vinden.

Ga verder heel goed na waar je geweest bent op de dag dat je de knuffel kwijt bent geraakt. Supermarkt geweest? Vragen of hij gevonden is daar. Stukje gefietst? Fiets die route nog een keer.

En, klinkt misschien gek, bel even het politiebureau. Je weet nooit of iemand hem daar toevallig heeft afgegeven.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6901754
Ik woon in Rotterdam en vanzelfsprekend komt daar wat je kwijt bent niet meer boven water....

Mijn allerliefste man is naar de stad gegaan gisteren....en daar trof hij in de Bijenkorf DZELFDE knuf aan...alleen met een andere HOUDING...... twijvel twijvel, maar ]éker het proberen waard...want het beestje was toch zo flexibel als wat...als het moest eten...dan trok meneertje net zolang aan die pootjes tot het beestje op de één of andere manier op een stoel in een enigzins " zithouding " bleef zitten/ hangen. Moest het beestje slapen......meneertje regelde het wel hoor..

Manlief dus tegen al zijn principes in ( mega ANTI poes ), heeft hij de poesgekocht

Thuis in de wasmachine gestopt en de jongeman zélf de ontdekking laten doen.....

grijs...zacht...roze oortjes...roze neus..... " POES !!!! "
klonk het.... dribbel dribbel dribbel.....naar de woonkamer.... PLOF poes op de grond....meneer speelt weer....

Geen enkele twijvel POES

en ja hoor....poes ging mee naar bed...( en naar bed gaan ging weer vrijwillig ), poes verhuisde ´s ochtends mee naar mamma´s bed.... poes moest boterham eten....moest FRANKLIN kijken ....en ligt nu alweer verplicht te slapen onder een warme deken, anders wordt Poes koud...


PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF


Dank je wel SCHAT, ontzettend lief van je !
erg veel geluk dat er nog iets dergelijks was.... en hartstikke lief dat je even je gevoel opzij kon zetten

hihi

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_6901902
Ga je het later vertellen?

maar wel fijn dat het zo goed is afgelopen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_6901956
Wat verschrikkelijk fijn dat het zo is afgelopen?
Snel nog een tweede kopen om dit probleem voor de volgende keer te voorkomen! En dan afwisselen. Als de ene de was in gaat de andere geven. Dan zien ze er allebei gebruikt uit en krijgen ze allebei zijn luchtje!
pi_6902079
Wij hebben idd reserve-knuffels van de favo's. ook handig voor als de "echte" in de was moet.

De oproepjes in ouders van nu en wij jonge ouders ( ) zijn ook handig. We hebben een keer een beschrijving gelezen van iemand die een knuffel zocht die precies hetzelfde was als de favo van onze middelste dochter. We hebben die plaatsers geschreven en gevraagd of ze misschien meer dan 1 reaktie hadden. Kregen wij ook een toegestuurd, vandaar nu een reserve.

pi_6903353
Goed plan die 2e knuffel!

Binnenkort komt hij erachter dat er 2 zijn en weg is zijn verouwen in de mensheid:
- Mama en Papa hebben iets verborgen gehouden wat echt van levensbelang was.
- Poes had een broertje/zusje wat al die tijd niet mocht meedoen
- Poezebroertje lag zomaar weggedouwd gevangen in een nare kast
- Poes is niet wat hij leek: een speciale vriend maar er zijn heel veel van hem: het is maar een stuk speelgoed.

Leuk hoor! Straks wordt hij witheet als hij er achter komt
Een kind van 4 heeft vaak al elke kast onderzocht en geen geheim meer in huis. Dat er in de Bijenkorf schone levenloze knuffels zijn is al erg genoeg maar die kan je hem nog uitleggen als "afbeeldingen" van de zijne omdat hij zo mooi is dat iedereen er een wil die er op lijkt.
Als hij weet dat er allemaal familie van de poes is eist hij vast dat ze allemaal uit die nare winkel bij hem mochten wonen.
Knuffels leven en die kan je niet zomaar als een reserve paar sokken in huis halen en dan ook nog verstopt houden.

Je reserveknuffel is al een kans dat de oude opduikt en er alsnog verwarring ontystaat: hoe leg je dat uit? Ik weet niet hoor maar volgens mij mag je tegen kinderen niet liegen.

Wat je nu doet en jullie allemaal aanraden is het kind kennis laten maken met bedrog, nepperij en leugens.
Je onthoudt hem de eerste belangrijke levensles: leren omgaan met verlies van een geliefde.

Wat ga je straks zeggen als een dier dood is? Hoe ga je een overleden familielid 'vervangen'? Je schuift nu problemen voor je uit waardoor ze straks alleen maar groter worden.

Helemaal kwalijk was de suggestie dat de knuffel naar arme kinderen in Afrika was. Geef het kind nu al een beeld van ongelijkheid en zorg dat hij een rotgevoel krijgt over kinderen in Afrika. Dat zwarte kinderen zijn knuffel hebben (afgepakt). Dus het is de schuld van mensen uit de 3e wereld. Leuk hoor!!! NOT

  † In Memoriam † woensdag 20 november 2002 @ 12:41:13 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_6903365
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:12 schreef dolle_hond het volgende:
Wij hebben idd reserve-knuffels van de favo's. ook handig voor als de "echte" in de was moet.
Ik heb hier 6 copietjes van Toos dr favo doekje... maar ze pikt ze echt niet !!! Bij oma liggen er ook nog 4 , maar ook die moet ze niet Soms werkt het dus echt niet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')