abonnement Unibet Coolblue
pi_157239767


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


pi_157239775
Voor de aftrek van zakelijke kosten moet er sprake zijn van een zakelijk belang. Uitgaven die alleen voor de behartiging van persoonlijke belangen zijn kunnen sowieso niet in aftrek komen. :7
pi_157239834
Hahahaha hij zei aftrek :D

Ik zal mezelf even uitlaten :')
pi_157240395
Spectre was tof!

Hoewel ik Skyfall beter vond :@
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157242027
http://nos.nl/artikel/206(...)-om-asielbeleid.html

'Partijleider Bram Moszkowicz van VoorNederland (VNL), doet morgen aangifte tegen het kabinet. VNL wil zo proberen een einde te maken aan het huidige asielbeleid. Oud-advocaat Moszkowicz zet in op twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht die volgens hem worden overtreden, artikel 99 en 104.'

:D _O-
pi_157243644
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 08:20 schreef Accursius het volgende:
Voor de aftrek van zakelijke kosten moet er sprake zijn van een zakelijk belang. Uitgaven die alleen voor de behartiging van persoonlijke belangen zijn kunnen sowieso niet in aftrek komen. :7
Haal je nu niet Renpaarden en Cessna door elkaar?
pi_157245851
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 12:21 schreef Rickertman96 het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)-om-asielbeleid.html

'Partijleider Bram Moszkowicz van VoorNederland (VNL), doet morgen aangifte tegen het kabinet. VNL wil zo proberen een einde te maken aan het huidige asielbeleid. Oud-advocaat Moszkowicz zet in op twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht die volgens hem worden overtreden, artikel 99 en 104.'

:D _O-
Er is toch nog nooit vervolgd om die artikelen? Wel interessant om te zien wat er zou gebeuren.
pi_157245909
quote:
5s.gif Op zondag 1 november 2015 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er is toch nog nooit vervolgd om die artikelen? Wel interessant om te zien wat er zou gebeuren.
Hey Y.
pi_157245916
Beetje jammer dat Tiesje niks meer van zich laat horen en dat ik al die novieten in m'n eentje moet opvoeden.
pi_157245992
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 15:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hey Y.
yoyo
pi_157246018
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 15:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

yoyo
Leuk dagje gehad gister zie ik.
pi_157246059
quote:
5s.gif Op zondag 1 november 2015 15:05 schreef Yreal het volgende:

[..]
lokquote
Heb jij nog vouchers om van 2e naar 1e klasse te upgraden en/of meereiskaartjes liggen? O-)
mag het weten
pi_157246102
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:16 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Heb jij nog vouchers om van 2e naar 1e klasse te upgraden en/of meereiskaartjes liggen? O-)
Die zijn gister verlopen,

Ik heb ze de afgelopen week uit lopen delen op stations
pi_157246120
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 15:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

Leuk dagje gehad gister zie ik.
Kijk ook effe op de fb van mijn vriendin. Man man, ik schrok me de tering toen ik het zag.
pi_157246187
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 15:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Die zijn gister verlopen,

Ik heb ze de afgelopen week uit lopen delen op stations
Hmm, niks nieuws voor in november? ;( Loop marktplaats af en zie overal t/m 1 november of die dingen van dagretour maar liefst heb ik voor weinig een meereiskaartje die nog wel geldig is. :)

Ben je er nog vanaf gekomen? :D
mag het weten
pi_157246205
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hmm, niks nieuws voor in november? ;( Loop marktplaats af en zie overal t/m 1 november of die dingen van dagretour maar liefst heb ik voor weinig een meereiskaartje die nog wel geldig is. :)

Ben je er nog vanaf gekomen? :D
Tuurlijk. Wat is precies de toepassing dat je ermee voor ogen hebt?
pi_157246242
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 15:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kijk ook effe op de fb van mijn vriendin. Man man, ik schrok me de tering toen ik het zag.
Ik ga kijken.
pi_157246256
Laatste status is van 28 oktober, dus wat moet ik zien?
pi_157246257
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Tuurlijk. Wat is precies de toepassing dat je ermee voor ogen hebt?
Mijn ma gratis in de trein laten meereizen volgend weekend :s) En/of voor de prijs van een regulier kortingskaartje eersteklas eens kunnen reizen :7 Of voor de prijs van een enkeltje een heen en terugreis op twee verschillende dagen kunnen doen. Reis zelf toch al gratis in daluren en in spits als ik maar op tijd incheck :P
mag het weten
pi_157246258
In before iemand die grapjes maakt over dat mijn vriendin lelijk is
pi_157246263
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 15:25 schreef Etsu het volgende:
Laatste status is van 28 oktober, dus wat moet ik zien?
Ah, dan zit ie dicht. Ze had een bijzonder geslaagde halloween outfit. Een of ander bebloed lijk, brrr
pi_157246277
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah, dan zit ie dicht. Ze had een bijzonder geslaagde halloween outfit. Een of ander bebloed lijk, brrr
Vet toch?
pi_157246281
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:25 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mijn ma gratis in de trein laten meereizen volgend weekend :s) En/of voor de prijs van een regulier kortingskaartje eersteklas eens kunnen reizen :7 Of voor de prijs van een enkeltje een heen en terugreis op twee verschillende dagen kunnen doen. Reis zelf toch al gratis in daluren en in spits als ik maar op tijd incheck :P
waarheen?
pi_157246294
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

waarheen?
Schiphol - Zwolle en andersom
mag het weten
pi_157246384
Laatst kwam ik de post van Y weer tegen met allemaal meereiskaartjes. Was allang over de datum ofc.
pi_157246776
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Schiphol - Zwolle en andersom
Je kan altijd deze nog op leiden zetten, maar heel veel beters is er nu niet beschikbaar. Standaard kost het je 22 euro, das ook al niet veel natuurlijk.
https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dagretour-koffie-laplace
pi_157246871
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Schiphol - Zwolle en andersom
En anders zit op dat tijdschrijft dat je krijgt (spoor) ook een kortingscode op een meereis kaartje naar haarlem geloof ik. Kost je dan iets van 8 euro. Dan nog een retourtje sloterdijk - schiphol.Ben je er voor 12.
pi_157246894
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 15:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je kan altijd deze nog op leiden zetten, maar heel veel beters is er nu niet beschikbaar. Standaard kost het je 22 euro, das ook al niet veel natuurlijk.
https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dagretour-koffie-laplace
Zag er ook eentje voor de Hema. Krijg je een hotdog + frisdrank :Y) Als ik die voor de prijs van een los kaartje kan kopen heb je gratis een snack + drinken *)
mag het weten
pi_157246986
Zeg. Als ik goed onderbouw dat er juridisch gezien geen antwoord op dit probleem bestaat en daarom adviseer een proces uit te lokken omdat de enige manier is om zekerheid te krijgen, is dat op zich toch best valide?
pi_157249023
Iemand hier ervaring met Openbare Financiën en/of Terrorisme & terrorismebestrijding op de RuG? Makkelijk/moeilijk, kut/leuk, ..?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 17:13:35 ]
pi_157253539
Wat kan je met een bachelor rechten en een master fiscaal recht wat je met een bachelor economie en master fiscaal recht niet kan?
pi_157254979
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:00 schreef IKDCB12345 het volgende:
Wat kan je met een bachelor rechten en een master fiscaal recht wat je met een bachelor economie en master fiscaal recht niet kan?
Uh, heel veel. Een bachelor economie levert geen civiel effect op, dus daarmee kun je geen advocaat/rechter/officier worden. Met die andere route wel.
pi_157255042
quote:
5s.gif Op zondag 1 november 2015 15:55 schreef Yreal het volgende:
Zeg. Als ik goed onderbouw dat er juridisch gezien geen antwoord op dit probleem bestaat en daarom adviseer een proces uit te lokken omdat de enige manier is om zekerheid te krijgen, is dat op zich toch best valide?
Als er geen juridisch antwoord is lijkt een proces me vrij zinloos.
pi_157255391
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uh, heel veel. Een bachelor economie levert geen civiel effect op, dus daarmee kun je geen advocaat/rechter/officier worden. Met die andere route wel.
Bij de meeste kantoren is de nova als fiscalist een keuze. Ik geloof dat enkel stibbe het verplicht stelt?
pi_157255442
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bij de meeste kantoren is de nova als fiscalist een keuze. Ik geloof dat enkel stibbe het verplicht stelt?
Geen idee, maar dat verandert toch niets aan wat ik zei?
pi_157255481
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als er geen juridisch antwoord is lijkt een proces me vrij zinloos.
Bedrijfsopvolgingsregeling. Er bestaat geen invulling van de criteria wanneer je met vastgoed een onderneming drijft. De Belastingdienst stelt altijd dat er sprake is van beleggen, maar er is inmiddels jurisprudentie waarin toch de bor is toegekend.

Alleen is uit die jurisprudentie geen lijn te trekken. Dus de enige manier om verder te komen dan "ik denk dat het zo is", is om het de rechter te laten uitmaken, voordat er iemand de pijp uit gaat.
pi_157255602
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat verandert toch niets aan wat ik zei?
Mwah. Dat je na een fiscale master officier zou worden, zie ik niet gebeuren. Op die enkele rechter en advocaat na, is civiel niet bijzonder belangrijk voor je fiscale loopbaan, lijkt mij.

Ik was gister nog bij Loyens, en die gaven aan dat ze het voor startende fiscalisten zelfs teveel vonden om ook nog de nova te doen. Na 3.5 jaar is het een keuze om het alsnog te doen.
pi_157255789
Damn, leren lukt niet echt. Zo moeilijk is dit vak, nu begrijp ik waarom m'n hoogleraar altijd de zin 'Het is niet moeilijk, het is extreem moeilijk' herhaalt. :'(
pi_157256047
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 21:03 schreef Rickertman96 het volgende:
Damn, leren lukt niet echt. Zo moeilijk is dit vak, nu begrijp ik waarom m'n hoogleraar altijd de zin 'Het is niet moeilijk, het is extreem moeilijk' herhaalt. :'(
Wat snap je niet dan?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157256271
Klote bestuursrecht.

Je mag een besluit niet weigeren op grond van individuele (derde) belangen zeggen ze (we hanteren de gematigde leer v.w.b. het specialiteitsbeginsel en we mogen dus alleen maar voorwaarden verbinden aan het besluit/beschikking of nadeel compenseren maar dus niet weigeren). Verderop schrijven ze doodleuk dat aantasting van een zwaarwegend individueel belang alleen maar kan door een zwaarwegend algemeen belang (art 3:4 lid 2 Awb).

8)7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157256466
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 21:09 schreef Blistering het volgende:

[..]

Wat snap je niet dan?
Hmm lastig te omschrijven, kan het niet echt uitleggen. Het zijn zoveel artikelen waarbij je eerst moet weten welke je gebruikt en vervolgens moet je meerdere toe gaan passen. En sowieso lukt het leren persoonlijk minder snel voor dit vak omdat het a) lastig is en b) ik het niet interessant vind. Gelukkig zijn de volgende vakken weer leuker.
Ik heb gelukkig nog 4 dagen om te leren en nog veel te oefenen, heb het gevoel dat dat belangrijk is bij dit vak. En als het écht niks wordt lekker herkansen na de feestdagen.
pi_157256536
Bedankt voor jullie reacties.

Ik stel deze vraag gezien het feit dat ik 3 jaar geleden een extreem uitgebreide studietest heb laten doen. Deze kostte toentertijd maar liefst 800 euro. Zo dom als ik ben heb ik uiteindelijk niet de geadviseerde opleiding gevolgd. Er kwam namelijk fiscaal recht uit. In ieder geval ik heb dus economie gedaan omdat dat me iets leuker leek. Ik ben nu op zoek naar of een baan of een master. Echter ben ik van mening dat ik eigenlijk niet heel goed ben in economie, dus zou dan ook graag een master doen waar ik blijkbaar, volgens testen, aanleg voor heb.

[ Bericht 7% gewijzigd door IKDCB12345 op 01-11-2015 21:28:01 ]
pi_157256629
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah. Dat je na een fiscale master officier zou worden, zie ik niet gebeuren. Op die enkele rechter en advocaat na, is civiel niet bijzonder belangrijk voor je fiscale loopbaan, lijkt mij.

Ik was gister nog bij Loyens, en die gaven aan dat ze het voor startende fiscalisten zelfs teveel vonden om ook nog de nova te doen. Na 3.5 jaar is het een keuze om het alsnog te doen.
Ja, nogmaals, dat is allemaal helemaal fantastisch en misschien ook wel waar, maar dat was de vraag niet.
pi_157256946
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 21:18 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hmm lastig te omschrijven, kan het niet echt uitleggen. Het zijn zoveel artikelen waarbij je eerst moet weten welke je gebruikt en vervolgens moet je meerdere toe gaan passen. En sowieso lukt het leren persoonlijk minder snel voor dit vak omdat het a) lastig is en b) ik het niet interessant vind. Gelukkig zijn de volgende vakken weer leuker.
Ik heb gelukkig nog 4 dagen om te leren en nog veel te oefenen, heb het gevoel dat dat belangrijk is bij dit vak. En als het écht niks wordt lekker herkansen na de feestdagen.
Ach ja, tis even wennen in het begin. Komt vanzelf wel goed :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157258867
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 21:27 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ach ja, tis even wennen in het begin. Komt vanzelf wel goed :7
Ik ben een grote reis door het noorden van europa aan het plannen nu. Jij nog wat in het vooruitzicht?
pi_157258956
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ben een grote reis door het noorden van europa aan het plannen nu. Jij nog wat in het vooruitzicht?
Nee.

Ik wil ook :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157259051
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee.

Ik wil ook :'(
Dan ga je.

Ik zit een beetje te loeren in de hoek van (hamburg) - kopenhagen - stockholm - (helsinki - riga) - oslo - (bergen) - amsterdam
pi_157259219
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan ga je.

Ik zit een beetje te loeren in de hoek van (hamburg) - kopenhagen - stockholm - (helsinki - riga) - oslo - (bergen) - amsterdam
Nah, no moneyz (voor over).
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157259289
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:20 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nah, no moneyz (voor over).
Je werkt veel en woont nog bij je ouders toch? Hoe dan?
pi_157259354
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 22:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je werkt veel en woont nog bij je ouders toch? Hoe dan?
Andere prioriteiten dan reisjes maken ;) Daarnaast wil ik misschien wel naar het buitenland voor m'n studie, dus dan kan ik wel wat spaargeld gebruiken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157259387
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:23 schreef Blistering het volgende:

[..]

Andere prioriteiten dan reisjes maken ;) Daarnaast wil ik misschien wel naar het buitenland voor m'n studie, dus dan kan ik wel wat spaargeld gebruiken.
Wat doe je dan met al dat geld?
pi_157259533
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 22:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat doe je dan met al dat geld?
Oppotten en mooie dingen kopen :7

edit: Maar misschien ga ik in december nog wel even naar Londen & Arsenal.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157259546
Ik wil ook weer een mooie reis maken.

Helaas kan ik in de kerstvakantie niet (weer) weg, dus 2016 wordt mijn jaar. ;(
pi_157259690
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:26 schreef Blistering het volgende:

[..]

edit: Maar misschien ga ik in december nog wel even naar Londen & Arsenal.
Dat is wel je geld waard, denk ik zo! ;)
pi_157259751
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef ozee het volgende:

[..]

Dat is wel je geld waard, denk ik zo! ;)
Mja, tis wel een duur geintje iedere keer met die achterlijke prijzen bij Arsenal. Maar ik ben niet voor niets Red Member, dus ik verplicht mijzelf minimaal 2x per jaar te gaan :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157259769
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:26 schreef Blistering het volgende:

[..]

Oppotten en mooie dingen kopen :7

edit: Maar misschien ga ik in december nog wel even naar Londen & Arsenal.
Mweh, op misschien een BMW na, zou ik niks weten dat ik zou willen kopen..
pi_157259777
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 22:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mweh, op misschien een BMW na, zou ik niks weten dat ik zou willen kopen..
Wat dacht je van een huis.
pi_157259828
Zit wel erover te denken om mijn auto toch weer te verkopen, heb er weer 2 maanden niet in gereden en dat ding loopt alleen maar te roesten en kost geld.

Maar kan er geen afstand van nemen, want mooi autootje en al 4 schadevrijejaren en dat wil ik niet opgeven ;(
pi_157259840
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 22:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mweh, op misschien een BMW na, zou ik niks weten dat ik zou willen kopen..
Genoeg dingen die ik nog wil kopen. Betere (zoom)lens voor mijn spiegelreflex. Betere spiegelreflex body. Nieuwste iPhone. Q1 2016 nieuwste rMBP met Skylake.

Als je van tech houdt en altijd de nieuwste dingen wilt, dan zorgt dat wel voor een leuk uitgavenpatroon :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157259850
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 22:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat dacht je van een huis.
Onder mijn huidige conditie krijg ik toch geen hypotheek.
pi_157259881
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Onder mijn huidige conditie krijg ik toch geen hypotheek.
Sparen kan altijd.
pi_157259890
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef Blistering het volgende:

[..]

Genoeg dingen die ik nog wil kopen. Betere (zoom)lens voor mijn spiegelreflex. Betere spiegelreflex body. Nieuwste iPhone. Q1 2016 nieuwste rMBP met Skylake.

Als je van tech houdt en altijd de nieuwste dingen wilt, dan zorgt dat wel voor een leuk uitgavenpatroon :7
Mweh, Ik mag over een jaar weer verlengen. Huidige telefoon schiet prima foto's, dus ik heb uberhaupt geen camera. Het staat me ook gewoon een beetje tegen om 800 euro aan een telefoon uit te geven.

En ik weet niet wat een rmbp is :')
pi_157259912
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 22:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mweh, Ik mag over een jaar weer verlengen. Huidige telefoon schiet prima foto's, dus ik heb uberhaupt geen camera. Het staat me ook gewoon een beetje tegen om 800 euro aan een telefoon uit te geven.

En ik weet niet wat een rmbp is :')
Retina MacBook Pro.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157259921
quote:
12s.gif Op zondag 1 november 2015 22:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

Sparen kan altijd.
Ja lekker je huis bij elkaar sparen. 500 per maand, 6k per jaar, kan ik op mijn 40ste een leuk startersflatje uitzoeken.
pi_157259953
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 22:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja lekker je huis bij elkaar sparen. 500 per maand, 6k per jaar, kan ik op mijn 40ste een leuk startersflatje uitzoeken.
Nouja, als iemand nu niet in staat is om een huis te kopen, dan zou je eens kunnen beginnen met sparen zodat je later een kleinere/lagere hypotheek kan nemen. Is toch logisch? Of wilde je tot je 40ste nog thuis blijven wonen?
pi_157259958
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Retina MacBook Pro.
Aah. Ik heb laatste nog een verkoper uitgelachen toen hij zo'n ding á 2700 euro begon aan te prijzen. Man, dan koop ik liever gewoon een laptop, een nieuwe tv, een ps4 en een motor.
pi_157259981
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 22:39 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nouja, als iemand nu niet in staat is om een huis te kopen, dan zou je eens kunnen beginnen met sparen zodat je later een kleinere/lagere hypotheek kan nemen. Is toch logisch? Of wilde je tot je 40ste nog thuis blijven wonen?
Volgens mij blijf ik tot mijn 40ste thuis als ik ga sparen voor een hypotheek...
pi_157260003
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 22:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Aah. Ik heb laatste nog een verkoper uitgelachen toen hij zo'n ding á 2700 euro begon aan te prijzen. Man, dan koop ik liever gewoon een laptop, een nieuwe tv, een ps4 en een motor.
Tis wel mooi spul :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260013
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 22:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Volgens mij blijf ik tot mijn 40ste thuis als ik ga sparen voor een hypotheek...
Is je conditie zo slecht dan?
Heb laatste maanden allemaal niet meegekregen, dus update zou fijn zijn :@
pi_157260028
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:40 schreef Blistering het volgende:

[..]

Tis wel mooi spul :7
Nou, leuk. Van al die andere dingen heb je meer lol.
pi_157260059
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2015 22:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Is je conditie zo slecht dan?
Heb laatste maanden allemaal niet meegekregen, dus update zou fijn zijn :@
DNA afwijking met verhoogde tumor kans in alles en nog wat andere symptomen. dus geen overlijdensrisico, dus geen hypotheek.
pi_157260074
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

DNA afwijking met verhoogde tumor kans in alles en nog wat andere symptomen. dus geen overlijdensrisico, dus geen hypotheek.
Is het daar van afhankelijk dan? Wist ik niet. Kut man. ;(
pi_157260100
Het leven kan soms zo oneerlijk zijn. Daarmee basta.
pi_157260134
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 22:44 schreef Etsu het volgende:
Het leven kan soms zo oneerlijk zijn. Daarmee basta.
Wat een wijsheid Ets :o Ik zou haast een tegeltje gaan bestellen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260190
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 22:44 schreef Etsu het volgende:
Het leven kan soms zo oneerlijk zijn. Daarmee basta.
Ja ach. Eerst maar eens een baan scoren. Dan gaan we wel eens kijken waar ik ga wonen. Verder gewoon genieten van het leven.

Ik ga dus in maart naar Macklemore in Oslo. Zin in _O_
pi_157260211
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef Blistering het volgende:

[..]

Wat een wijsheid Ets :o Ik zou haast een tegeltje gaan bestellen.
Nouja, het is niet om zielig te doen, maar ik weet er ook alles van en ik gun het niemand. Ik snap niet waarom het leven niet normaal kan verlopen zonder dat er allemaal gedoe/problemen/ziektes/whatever bij komt kijken. :{
pi_157260241
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 22:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nouja, het is niet om zielig te doen, maar ik weet er ook alles van en ik gun het niemand. Ik snap niet waarom het leven niet normaal kan verlopen zonder dat er allemaal gedoe/problemen/ziektes/whatever bij komt kijken. :{
Achjoh, het maakt je tenminste niet saai. Ik zie vaak genoeg van die figuren die gewoon echt helemaaaaal niks meemaken in hun leven. Ik moet er niet aan denken...
pi_157260279
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja ach. Eerst maar eens een baan scoren. Dan gaan we wel eens kijken waar ik ga wonen. Verder gewoon genieten van het leven.

Ik ga dus in maart naar Macklemore in Oslo. Zin in _O_
Zo is dat. Doe ik ook. Ik heb het nu wel redelijk netjes voor elkaar, maar een baan is een groot probleem in mijn situatie. Daar ben ik ook verschrikkelijk bang voor, maar goed. We zullen het zien. :)

Genieten van het leven idd. Hoelang ga je?
pi_157260306
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Achjoh, het maakt je tenminste niet saai. Ik zie vaak genoeg van die figuren die gewoon echt helemaaaaal niks meemaken in hun leven. Ik moet er niet aan denken...
Die ken ik ook. Sommige gasten leven van hun Wajong, en doen voor de rest niets anders dan gamen de hele dag en wiet roken. Lekker leeg bestaan heb je dan ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260317
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Achjoh, het maakt je tenminste niet saai. Ik zie vaak genoeg van die figuren die gewoon echt helemaaaaal niks meemaken in hun leven. Ik moet er niet aan denken...
Hmm, het lijkt me wel lekker eigenlijk.
pi_157260338
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 22:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zo is dat. Doe ik ook. Ik heb het nu wel redelijk netjes voor elkaar, maar een baan is een groot probleem in mijn situatie. Daar ben ik ook verschrikkelijk bang voor, maar goed. We zullen het zien. :)

Jij hebt gelukkig compensatie gehad, dat maakt het allemaal wel weer een stuk toegankelijker. Als jij nu ook nog had gaan moeten schrapen om iedere euro... daar moet je toch niet aan denken?
quote:
Genieten van het leven idd. Hoelang ga je?
Ja ik weet het nog niet. Kan gewoon 2 dagen heen en weer hoppen, maar wil er echt een rondreis van maken.
pi_157260394
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:49 schreef Blistering het volgende:

[..]

Die ken ik ook. Sommige gasten leven van hun Wajong, en doen voor de rest niets anders dan gamen de hele dag en wiet roken. Lekker leeg bestaan heb je dan ^O^
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 22:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hmm, het lijkt me wel lekker eigenlijk.
Ja ergens wel. Ik ken genoeg gasten die zijn "uitgevallen" uit het leven. Het is allemaal wel kut enzo, maar zolang je niet in een of ander monitoringsproject bent gezet, is het het ultieme leven.

Je hebt dan de vrijheid van een student, met nog meer vermogen en geen verplichtingen...
pi_157260523
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jij hebt gelukkig compensatie gehad, dat maakt het allemaal wel weer een stuk toegankelijker. Als jij nu ook nog had gaan moeten schrapen om iedere euro... daar moet je toch niet aan denken?
Klopt. Ik kan me ook vrij moeilijk in jouw situatie voorstellen. Daarom vind ik het ook zo oneerlijk allemaal.

quote:
[..]

Ja ik weet het nog niet. Kan gewoon 2 dagen heen en weer hoppen, maar wil er echt een rondreis van maken.
^O^ Gaat je chick mee? (ook weer iets positiefs, ik heb mijn ware nog niet gevonden, dus geniet ervan. :P ).
pi_157260527
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ja ergens wel. Ik ken genoeg gasten die zijn "uitgevallen" uit het leven. Het is allemaal wel kut enzo, maar zolang je niet in een of ander monitoringsproject bent gezet, is het het ultieme leven.

Je hebt dan de vrijheid van een student, met nog meer vermogen en geen verplichtingen...
Ik moet er zelf niet aan denken hoor. Wat heeft je leven voor zin als je geen doelen meer hebt?

Dat is juist het mooie aan studeren, zoveel mogelijkheden om door te groeien naar de persoon die je uiteindelijk wilt worden.

Maar goed, dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260540
950 uitkering ofzo, 200 toeslagen. 450 huur, zorgverzekering 100 en dan nog 150 eten. Telefoon en andere dingen voor 50 euro? Heb je toch meer budget om leuke dingen te doen dan gemiddeld...
pi_157260601
/

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 22:57:49 ]
pi_157260609
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:55 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik moet er zelf niet aan denken hoor. Wat heeft je leven voor zin als je geen doelen meer hebt?

Dat is juist het mooie aan studeren, zoveel mogelijkheden om door te groeien naar de persoon die je uiteindelijk wilt worden.

Maar goed, dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Want het enige doel is studeren, werken, kinderen krijgen en dood gaan?

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Klopt. Ik kan me ook vrij moeilijk in jouw situatie voorstellen. Daarom vind ik het ook zo oneerlijk allemaal.

Achja, ik heb een manier gevonden om geld binnen te halen, dus het zit wel snor.
quote:
^O^ Gaat je chick mee? (ook weer iets positiefs, ik heb mijn ware nog niet gevonden, dus geniet ervan. :P ).
Nop. Ze doet verder toch niks maar wil geen colleges missen :')
pi_157260625
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:57 schreef Etsu het volgende:
/
Oe, editten, was deze?
pi_157260634
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Want het enige doel is studeren, werken, kinderen krijgen en dood gaan?
Nee, maar ik doelde op die gasten die louter gamen en drugs gebruiken en verder geen reet uitvoeren.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260658
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, maar ik doelde op die gasten die louter gamen en drugs gebruiken en verder geen reet uitvoeren.
Die maken heel weinig van de situatie waarin ze zitten. Das jammer
pi_157260689
Nu we het er toch over hebben... Hoe de fuck vind ik een beetje fatsoenlijk werk in Groningen/Haren met beetje flexibele mogelijkheden qua uren?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:01:38 #92
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157260702
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 22:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nouja, het is niet om zielig te doen, maar ik weet er ook alles van en ik gun het niemand. Ik snap niet waarom het leven niet normaal kan verlopen zonder dat er allemaal gedoe/problemen/ziektes/whatever bij komt kijken. :{
Helaas bestaat een "normaal leven" niet. Zelfs als dingen voor de buitenwacht lekker lijken te lopen kan het noodlot toeslaan of speelt er meer mee dan lijkt. Carpe diem en memento mori.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157260721
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ja ergens wel. Ik ken genoeg gasten die zijn "uitgevallen" uit het leven. Het is allemaal wel kut enzo, maar zolang je niet in een of ander monitoringsproject bent gezet, is het het ultieme leven.

Je hebt dan de vrijheid van een student, met nog meer vermogen en geen verplichtingen...
Niet zozeer "uitvallen" uit het leven, maar meer dat ik één dag geen gezeik aan mijn hoofd heb en dus écht hélémaal niks meemaak in mijn leven. Maar helaas is het iedere dag zover. ;(

quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 22:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oe, editten, was deze?
Las verkeerd.

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:01 schreef IPA35 het volgende:
Nu we het er toch over hebben... Hoe de fuck vind ik een beetje fatsoenlijk werk in Groningen/Haren met beetje flexibele mogelijkheden qua uren?
Niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:02:39 ]
pi_157260736
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 23:02 schreef Etsu het volgende:

Niet.
Ik heb eigenlijk geen inkomsten op dit moment :')

Nja, 30 euro per week maar ik heb straks geen OV meer en dan is dat ook verleden tijd.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157260745
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen inkomsten op dit moment :')
Ik ook niet. Ik leen maximaal bij DUO.
pi_157260758
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 23:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik leen maximaal bij DUO.
Ik ook :D
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:03:40 #97
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157260762
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:01 schreef IPA35 het volgende:
Nu we het er toch over hebben... Hoe de fuck vind ik een beetje fatsoenlijk werk in Groningen/Haren met beetje flexibele mogelijkheden qua uren?
Als je dat antwoord weet moet je even bellen met minister Asscher. Die wil ook graag weten of er überhaupt werk mogelijk is in regio Groningen. Er staan nogal wat armoedzaaiers daar op een wachtlijst.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157260781
Maar ik geef teveel uit en ik wil juist DUO geld opsparen wat ik niet nodig heb (want ik moet een half jaar huur zonder lening overbruggen straks).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157260782
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 23:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Helaas bestaat een "normaal leven" niet. Zelfs als dingen voor de buitenwacht lekker lijken te lopen kan het noodlot toeslaan of speelt er meer mee dan lijkt. Carpe diem en memento mori.
Helaas.

Hoe zit het met jou? Beetje je draai kunnen vinden na het afstuderen of nog steeds niet?
  zondag 1 november 2015 @ 23:04:57 #100
365082 IPA35
Patriarch
pi_157260793
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je dat antwoord weet moet je even bellen met minister Asscher. Die wil ook graag weten of er überhaupt werk mogelijk is in regio Groningen. Er staan nogal wat armoedzaaiers daar op een wachtlijst.
Ik wil alles doen behalve callcentre/straatpromotie.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157260799
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:04 schreef IPA35 het volgende:
Maar ik geef teveel uit en ik wil juist DUO geld opsparen wat ik niet nodig heb (want ik moet een half jaar huur zonder lening overbruggen straks).
Ik geef ook teveel uit. ;(

Mijn plan was om een deel opzij te zetten ivm rente en de rest uit te geven. Ik moet toch wat.
pi_157260807
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen inkomsten op dit moment :')

Nja, 30 euro per week maar ik heb straks geen OV meer en dan is dat ook verleden tijd.
er is altijd werk
  zondag 1 november 2015 @ 23:05:36 #103
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_157260809
Ik leen ook maximaal bij nu :7 Maar alles wat ik bijleen gaat rechtstreeks naar een spaarrekening om mijn master van te betalen. Als ik dan nog wat overhoud dan ga ik dat gelijk aflossen :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260812
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

er is altijd werk
In Groningen? Haha.
  zondag 1 november 2015 @ 23:06:04 #105
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157260818
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 22:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, maar ik doelde op die gasten die louter gamen en drugs gebruiken en verder geen reet uitvoeren.
Pure verspilling van kostbare zuurstof, leefruimte en waarschijnlijk ook collectieve voorzieningen. Mensen die gezond zijn en die alsnog geen kut uitvoeren zijn echt de gesel van de maatschappij. Al die lui kunnen wat mij betreft morgen al ingewisseld worden voor een groepje Syriërs die met gevaar voor eigen leven hebben aangetoond wel wat van hun tijd op aarde te willen maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 1 november 2015 @ 23:06:08 #106
365082 IPA35
Patriarch
pi_157260820
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik geef ook teveel uit. ;(

Mijn plan was om een deel opzij te zetten ivm rente en de rest uit te geven. Ik moet toch wat.
En ik ontbijt nooit dus om 12 uur krijg ik honger en loop ik naar de AH :') .
Dure pauper C-Bar koffie en zo :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:07:20 #107
365082 IPA35
Patriarch
pi_157260839
En jullie hier allemaal dubbele masters, 5 motoren en wereldreizen en shit. En ik lees dat dan en voel me leeg van binnen :'(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:07:42 #108
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_157260847
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Pure verspilling van kostbare zuurstof, leefruimte en waarschijnlijk ook collectieve voorzieningen. Mensen die gezond zijn en die alsnog geen kut uitvoeren zijn echt de gesel van de maatschappij. Al die lui kunnen wat mij betreft morgen al ingewisseld worden voor een groepje Syriërs die met gevaar voor eigen leven hebben aangetoond wel wat van hun tijd op aarde te willen maken.
Helemaal met je eens. Geeft maar aan hoe achterlijk de huidige Wajong regeling is.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260862
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:06 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En ik ontbijt nooit dus om 12 uur krijg ik honger en loop ik naar de AH :') .
Dure pauper C-Bar koffie en zo :')
Tip: ik koop altijd 3 hele broden voor 5 euro op een dinsdag (bij de vismarkt of bij eikenlaan (de rest weet ik niet)), als je een fatsoenlijke vriezer hebt, kan je het invriezen en bespaart het een hoop geld.

Brood is echt belachelijk duur. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:08:19 ]
  zondag 1 november 2015 @ 23:08:47 #110
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_157260874
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Tip: ik koop altijd 3 hele broden voor 5 euro op een dinsdag (bij de vismarkt of bij eikenlaan (de rest weet ik niet)), als je een fatsoenlijke vriezer hebt, kan je het invriezen en bespaart het een hoop geld.

Brood is echt belachelijk duur. :')
Vers wit tijgerbrood van de ambachtelijke bakker met Calvé pindakaas _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157260892
Ik word al depressief door het lezen van deze comments. Nou nou..
pi_157260901
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 23:07 schreef Blistering het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Geeft maar aan hoe achterlijk de huidige Wajong regeling is.
Want?
pi_157260914
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 23:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Vers wit tijgerbrood van de ambachtelijke bakker met Calvé pindakaas _O_
Wit brood :') En dan de volgende dag 1 miljoen keer hard moeten persen om het eruit te krijgen.

Boulogne met een plakje kipfiletje, of rosbief, of ossenworst, of ham, of ... O+
  zondag 1 november 2015 @ 23:11:56 #114
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157260939
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

Helaas.

Hoe zit het met jou? Beetje je draai kunnen vinden na het afstuderen of nog steeds niet?
Yes. Tijdens mijn afstuderen twijfelde ik erg welke kant ik op moest gaan, maar dat is ook voor dat moment normaal denk ik. Ik moet ook wel zeggen dat de kijk op de arbeidsmarkt zoals je die meekrijgt vanuit de universiteit extreem beperkt is. De angst die je als student hebt van "krijg ik wel werk dat leuk is / uberhaupt werk" is erg logisch, maar ook onnodig. Je weet pas wat er is als je echt aan de slag gaat.

Afgelopen jaren heb ik plezier gewerkt bij een paar start-ups en ben ik zelf ook gaan ondernemen. Lucratieve en spannende bedoening. Hoop vanaf volgend jaar definitief te komen waar ik wil zijn. Gaat wel tijd in zitten, maar de kost gaat immer voor de baat uit :)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 1 november 2015 @ 23:12:08 #115
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_157260946
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Want?
Iemand die aangeeft ziek, zwak en misselijk te zijn, maar vervolgens wel dag in dag uit ~12 uur lang kan gamen onder het genot van 2 a 3 joints, en daar ook nog maandelijks ~750 euro voor krijgt zonder er maar IETS voor te hoeven doen.

Ik vind het schandalig.

Dat neemt niet weg dat er genoeg anderen zijn die het wél verdienen, maar er zijn altijd uitzonderingen...
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 1 november 2015 @ 23:12:15 #116
365082 IPA35
Patriarch
pi_157260953
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Tip: ik koop altijd 3 hele broden voor 5 euro op een dinsdag (bij de vismarkt of bij eikenlaan (de rest weet ik niet)), als je een fatsoenlijke vriezer hebt, kan je het invriezen en bespaart het een hoop geld.

Brood is echt belachelijk duur. :')
Ik heef echt minstens 6 a 10 euro per dag uit aan snacks en zo. En dan 4 dagen in de week :') .
Dat moet echt minder. Ik heb op papier eigenlijk een budget van zo'n 40 euro plus nu nog 30 euro per week (maar dat extratje ging afgelopen blok weer op aan OV).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:13:30 #117
365082 IPA35
Patriarch
pi_157260973
Goed, straks maar weekend OV doen (heb nog tot februari) en dan mijn goede fiets met versnellingen brengen en dan lekker 2x half uur fietsen per dag.

Maar ik moet dus echt werk gaan zoeken voor op de zaterdag of zo...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157260992
Gelukkig krijg ik binnenkort a la ¤800,- terug aan teveel betaalde servicekosten van mijn oude appartement in 2014 na een huurcommissieuitspraak (laatste maal, na 4 zaken :') ). Dat gaat mooi rechtstreeks naar mijn nieuwe bank.

Af en toe valt het mee, af en toe valt het tegen.

:+

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:15:04 ]
  zondag 1 november 2015 @ 23:14:39 #119
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157260997
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 23:07 schreef Blistering het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Geeft maar aan hoe achterlijk de huidige Wajong regeling is.
De wajong wordt deels gebruikt als afvoerputje voor de bijstand. Daardoor krijgen talloze jongeren die relatief gewone struggles hebben opeens het stempel "kansloos". Daar gaan ze ook naar leven met het gevolg dat er een leger kansloze blowende gamers de samenleving bevolken. Een van de grootste bestuurlijke wanpraktijken van de jaren nul en m.i ook een tijdbom die nog flink in ons gezicht kan gaan ontploffen.

Normaal kan je de schuld leggen bij de PvdA maar dit is helaas iets wat wij met zijn allen gedaan hebben. Dramatisch
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 1 november 2015 @ 23:15:36 #120
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261021
Waarom krijg ik geen bijstand eigenlijk :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:15:45 #121
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_157261026
Ik ga de komende periode wel 25 uur per week bijbeunen bij m'n apotheekje overigens _O_ Voordeel van 2 werkgroepen op maandag en dan weekend :D

Moneyzzzz!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157261042
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2015 23:12 schreef Blistering het volgende:

[..]

Iemand die aangeeft ziek, zwak en misselijk te zijn, maar vervolgens wel dag in dag uit ~12 uur lang kan gamen onder het genot van 2 a 3 joints, en daar ook nog maandelijks ~750 euro voor krijgt zonder er maar IETS voor te hoeven doen.

Ik vind het schandalig.

Dat neemt niet weg dat er genoeg anderen zijn die het wél verdienen, maar er zijn altijd uitzonderingen...
Haha. Ik ken heel veel mensen die in de Wajong zitten en ik geef je gelijk. Ze krijgen per maand ruim 1100 euro aan Wajong en geven het uit aan huur, reizen, uitgaan, etc. Terwijl zij in dezelfde positie zitten als ik.

In 2016 worden ze herkeurd, dus ben enorm benieuwd.
pi_157261097
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Pure verspilling van kostbare zuurstof, leefruimte en waarschijnlijk ook collectieve voorzieningen. Mensen die gezond zijn en die alsnog geen kut uitvoeren zijn echt de gesel van de maatschappij. Al die lui kunnen wat mij betreft morgen al ingewisseld worden voor een groepje Syriërs die met gevaar voor eigen leven hebben aangetoond wel wat van hun tijd op aarde te willen maken.
Grappig genoeg zijn het precies die lui die nu staan te schreeuwen dat asielzoekers allemaal verkrachters zijn en moeten worden afgeschoten. Misselijk makend...
pi_157261117
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Yes. Tijdens mijn afstuderen twijfelde ik erg welke kant ik op moest gaan, maar dat is ook voor dat moment normaal denk ik. Ik moet ook wel zeggen dat de kijk op de arbeidsmarkt zoals je die meekrijgt vanuit de universiteit extreem beperkt is. De angst die je als student hebt van "krijg ik wel werk dat leuk is / uberhaupt werk" is erg logisch, maar ook onnodig. Je weet pas wat er is als je echt aan de slag gaat.

Afgelopen jaren heb ik plezier gewerkt bij een paar start-ups en ben ik zelf ook gaan ondernemen. Lucratieve en spannende bedoening. Hoop vanaf volgend jaar definitief te komen waar ik wil zijn. Gaat wel tijd in zitten, maar de kost gaat immer voor de baat uit :)
Gelukkig heb je je draai kunnen vinden.

Ik heb nu dus in principe 1 jaar vertraging opgelopen (al ziet de RuG het niet zo, anders had ik niet ruzie met de examencommissie hoeven te maken omdat ik in principe vorig jaar klaar kon zijn met mijn bachelor omdat ik een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering ben maar zij dachten iets van: "je hebt toch netjes 180 ECTS in 3 jaar gehaald (door civiel effect), en daardoor loop je in principe nominaal en ben jij geen uitzondering" :') ), en ik ben nu eigenlijk een beetje zoekende wat ik eigenlijk wil.

Ik vind notarieel wel leuk, voornamelijk PFE, en daarmee wil ik ook wel door. Maar ik vrees dat ik daar echt niks mee kan uiteindelijk. Ik heb geen fantastische cijfers en ik probeer wel hier en daar wat mee te pikken om mijn CV te vullen, maar uiteindelijk. :')

Meh. 8)7 Waar doe ik het dan voor?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:21:58 ]
  zondag 1 november 2015 @ 23:20:15 #125
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261126
Asielzoekers :') :')
Wajongers :') :')

Haters gonna hate :7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:21:26 #126
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261146
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:20 schreef Etsu het volgende:

[..]

Gelukkig heb je je draai kunnen vinden.

Ik heb nu dus in principe 1 jaar vertraging opgelopen (al ziet de RuG het niet zo, anders had ik niet ruzie met de examencommissie hoeven te maken omdat ik in principe vorig jaar klaar kon zijn met mijn bachelor omdat ik een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering ben en toch netjes 180 ECTS in 3 jaar heb gehaald door civiel effect, en daardoor inprincipe nominaal loop :') ), en ik ben nu eigenlijk een beetje zoekende wat ik eigenlijk wil.

Ik vind notarieel wel leuk, voornamelijk PFE, en daarmee wil ik ook wel door. Maar ik vrees dat ik daar echt niks mee kan uiteindelijk. Ik heb geen fantastische cijfers en ik probeer wel hier en daar wat mee te pikken om mijn CV te vullen, maar uiteindelijk. :')

Meh. 8)7 Waar doe ik het dan voor?
Waarom die je nu dan HBO ernaast?!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:22:34 #127
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157261168
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uh, heel veel. Een bachelor economie levert geen civiel effect op, dus daarmee kun je geen advocaat/rechter/officier worden. Met die andere route wel.
Hoe zit dat eigenlijk met personen die na een x aantal jaar als jurist gewerkt te hebben in willen stromen bij de opleiding tot rechter maar geen civiel effect hebben?
pi_157261187
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:21 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Waarom die je nu dan HBO ernaast?!
Omdat ik vroeger ook leraar wilde worden en er nu toevallig werk is daar. Ik moet toch iets als notarieel toch niks wordt, en nu ik er toch tijd voor heb. Beetje voorbereid zijn heet dat.
  zondag 1 november 2015 @ 23:25:13 #129
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_157261220
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2015 23:23 schreef Etsu het volgende:

[..]

Omdat ik vroeger ook leraar wilde worden en er nu toevallig werk is daar. Ik moet toch iets als notarieel toch niks wordt, en nu ik er toch tijd voor heb. Beetje voorbereid zijn heet dat.
Toch mooi als het je zou lukken om leraar te worden, als het echt iets is wat je al zo lang wilt. :Y
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157261230
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 23:22 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met personen die na een x aantal jaar als jurist gewerkt te hebben in willen stromen bij de opleiding tot rechter maar geen civiel effect hebben?
Ligt eraan. Dan moet je de vereiste alsnog gaan halen.
  zondag 1 november 2015 @ 23:25:39 #131
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261231
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2015 23:23 schreef Etsu het volgende:

[..]

Omdat ik vroeger ook leraar wilde worden en er nu toevallig werk is daar. Ik moet toch iets als notarieel toch niks wordt, en nu ik er toch tijd voor heb. Beetje voorbereid zijn heet dat.
Maar een HBO opleiding is 4 jaar. Hoe doe je dat dan? Ga je het ook naast je master doen dan? Of wil je geen master notarieel doen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157261239
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 23:22 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met personen die na een x aantal jaar als jurist gewerkt te hebben in willen stromen bij de opleiding tot rechter maar geen civiel effect hebben?
Dan moet je dat alsnog halen. Zo simpel is het. Uit dit topic is er voor zover ik weet één iemand die dat gedaan heeft (Maharbal heeft aan de UvA civiel effect behaald nadat hij al een meestertitel had).
pi_157261267
En als je dus geen LL.B. hebt bestaat het alsnog behalen van civiel effect uit het halen van een bachelor.
  zondag 1 november 2015 @ 23:29:41 #134
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157261294
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:20 schreef Etsu het volgende:

Ik heb nu dus in principe 1 jaar vertraging opgelopen (al ziet de RuG het niet zo, anders had ik niet ruzie met de examencommissie hoeven te maken omdat ik in principe vorig jaar klaar kon zijn met mijn bachelor omdat ik een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering ben maar zij dachten iets van: "je hebt toch netjes 180 ECTS in 3 jaar gehaald (door civiel effect), en daardoor loop je in principe nominaal en ben jij geen uitzondering" ), en ik ben nu eigenlijk een beetje zoekende wat ik eigenlijk wil.

Ik vind notarieel wel leuk, voornamelijk PFE, en daarmee wil ik ook wel door. Maar ik vrees dat ik daar echt niks mee kan uiteindelijk. Ik heb geen fantastische cijfers en ik probeer wel hier en daar wat mee te pikken om mijn CV te vullen, maar uiteindelijk.
Studievertraging is niet boeiend. Dat is een verhaal dat de wereld is in geholpen door OC&W om de kosten te drukken in de hoop dat studenten sneller zouden afstuderen. Kan je rustig negeren :P

Zoekende zijn is prima. Het is ook een goed idee om de ruimte te pakken en verschillende dingen te proberen. Door je beperking heb je geen vlekkeloze aansluiting met de arbeidsmarkt, maar als je commissies kan doen en je kan een studie afronden dan is een baan vinden ook gewoon mogelijk. Het enige wat je door moet hebben is dat de wereld niet op je zit te wachten, je moet zelf het initiatief nemen om de wereld te overtuigen waarom ze wel op jou zouden moeten zitten wachten :P Met al jouw activiteiten heb je in ieder geval al een interessant verhaal te vertellen waaruit je verder kan werken.

Zoals ik al zei is het beeld dat universiteiten schetsen van de arbeidsmarkt beperkt en een tikkeltje wereldvreemd. Durf juist als academicus buiten de gebaande paden te denken ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157261327
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar een HBO opleiding is 4 jaar. Hoe doe je dat dan? Ga je het ook naast je master doen dan? Of wil je geen master notarieel doen?
Hbo is idd 4 jaar, maar omdat ik vwo heb gedaan en nog maar 2 vakken moet voor mijn LLB, heb ik echt belachelijk veel vrijstellingen gekregen. Ik hoefde dit blok maar 1 toets te doen (over (technisch) rekenen, welke ik echt 10 weken heb uitgesteld en dat ga ik nu eindelijk as. donderdag doen _O- ) en een werkstuk van 20 A4'tjes fixen. Komend blok heb ik ook weer een toets en een stage (heb as. woensdag sollicitatiegesprek). Als het meezit, heb ik in aan het einde van blok 2 (eind januari) al 45/60 ECTS binnen en daarmee mijn BSA. :')

Dus mijn plan is om as. zomer sowieso mijn propedeuse voor hbo en bachelor voor wo te halen en daarna jaar 2 hbo (heb ook dan weer geen reet te doen, heb al 21/60 punten in jaar 2 binnen (dankzijgod heb ik ISR en belastingrecht1 al gehaald :D) ) en een paar vakken van de master notarieel en zo ieder jaar een beetje van beide hier en daar wat.

En uiteindelijk een wo master notarieel en 2de graads lesbevoegdheid economie. Dan zie ik wel weer verder. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:33:35 ]
  zondag 1 november 2015 @ 23:33:34 #136
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157261347
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Grappig genoeg zijn het precies die lui die nu staan te schreeuwen dat asielzoekers allemaal verkrachters zijn en moeten worden afgeschoten. Misselijk makend...
Ja, maar dat is ook logisch. De mensen die het meest kwaad zijn over de asielzoekers zijn de mensen die zich het meest bedreigd voelen. Mensen die vinden dat het sociale vangnet in Nederland onvoldoende voor hen doet maar wel lijdzaam toe moeten zien hoe "die gelukszoekers even 3000 euro per maand van de linkse kerk krijgen". Klopt geen kut van, maar in die hele discussie wordt er (bewust) veel desinformatie verspreid.

Dat maakt ze woedend, bedroefd en vervolgens moet ik met die idioten gaan praten om ze begrijpend toe te knikken en ze te verzekeren dat er wat aan gedaan wordt. Wat mij betreft wisselen we een deel van die lui morgen al in.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 1 november 2015 @ 23:35:14 #137
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261372
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hbo is idd 4 jaar, maar omdat ik vwo heb gedaan en nog maar 2 vakken moet voor mijn LLB, heb ik echt belachelijk veel vrijstellingen gekregen. Ik hoefde dit blok maar 1 toets te doen (over (technisch) rekenen, welke ik echt 10 weken heb uitgesteld en dat ga ik nu eindelijk as. donderdag doen _O- ) en een werkstuk van 20 A4'tjes fixen. Komend blok heb ik ook weer een toets en een stage (heb as. woensdag sollicitatiegesprek). Als het meezit, heb ik in aan het einde van blok 2 (eind januari) al 45/60 ECTS binnen en daarmee mijn BSA. :')

Dus mijn plan is om as. zomer sowieso mijn propedeuse voor hbo en bachelor voor wo te halen en daarna jaar 2 hbo (heb ook dan weer geen reet te doen, heb al 21/60 punten in jaar 2 binnen (dankzijgod heb ik ISR en belastingrecht1 al gehaald :D) ) en een paar vakken van de master notarieel en zo ieder jaar een beetje van beide hier en daar wat.

En uiteindelijk een wo master notarieel en 2de graads lesbevoegdheid economie. Dan zie ik wel weer verder. :)
Als het uitkomt zou ik gewoon vakken volgens ook al heb je vrijstelling. Ik neem aan dat je ook inhoudelijke kennis wil opdoen :P ?

Verder is het misschien wel handig voor als je wil gaan werken in het ondernemingsrecht deel van het notariaat?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157261396
Niemand die antwoord wil geven trouwens op mijn eerdere vraag? In het kort, lange versie in de spoiler. Juridisch kan mijn probleem niet worden opgelost omdat de invulling van de criteria nog niet kan worden gegeven. Dan is het antwoord op mijn probleem dus, "dat weten we niet". Dat bepleit ik en stel vervolgens dat je dan een proces kan uitlokken zodat een rechter over de casus moet beslissen. Dat is op zich valide, nietwaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157261421
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Studievertraging is niet boeiend. Dat is een verhaal dat de wereld is in geholpen door OC&W om de kosten te drukken in de hoop dat studenten sneller zouden afstuderen. Kan je rustig negeren :P

Zoekende zijn is prima. Het is ook een goed idee om de ruimte te pakken en verschillende dingen te proberen. Door je beperking heb je geen vlekkeloze aansluiting met de arbeidsmarkt, maar als je commissies kan doen en je kan een studie afronden dan is een baan vinden ook gewoon mogelijk. Het enige wat je door moet hebben is dat de wereld niet op je zit te wachten, je moet zelf het initiatief nemen om de wereld te overtuigen waarom ze wel op jou zouden moeten zitten wachten :P Met al jouw activiteiten heb je in ieder geval al een interessant verhaal te vertellen waaruit je verder kan werken.

Zoals ik al zei is het beeld dat universiteiten schetsen van de arbeidsmarkt beperkt en een tikkeltje wereldvreemd. Durf juist als academicus buiten de gebaande paden te denken ;)
Ik werd een beetje optimistisch van je post, maar goed, het is maar een berichtje. ;)

Ik heb vorig jaar wel een bestuursjaar gedaan bij een stichting om een festival te organiseren (is verder niet juridisch relevant, behalve dat ik weet hoe boekhouden werkt), en dit jaar loop ik onderzoeksstage bij de vakgroep (doe ik ook verder geen reet want communicatie is bagger en ze geven me werk terwijl er niks meer hoeft te gebeuren) en ik heb me recent opgegeven bij een of andere simpele commissie in 'mijn' wereld om een seminar te organiseren, ook niet juridisch dus. :')

Ik ben wel van plan om volgend jaar ergens te solliciteren voor een rechtswinkel/belastingrechtwinkel. Wat kan ik nog meer doen? :')
pi_157261450
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik werd een beetje optimistisch van je post, maar goed, het is maar een berichtje. ;)

Ik heb vorig jaar wel een bestuursjaar gedaan bij een stichting om een festival te organiseren (is verder niet juridisch relevant, behalve dat ik weet hoe boekhouden werkt), en dit jaar loop ik onderzoeksstage bij de vakgroep (doe ik ook verder geen reet want communicatie is bagger en ze geven me werk terwijl er niks meer hoeft te gebeuren) en ik heb me recent opgegeven bij een of andere simpele commissie in 'mijn' wereld om een seminar te organiseren, ook niet juridisch dus. :')

Ik ben wel van plan om volgend jaar ergens te solliciteren voor een rechtswinkel/belastingrechtwinkel. Wat kan ik nog meer doen? :')
Start een juridisch adviesbureau voor slechthorende.
pi_157261463
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als het uitkomt zou ik gewoon vakken volgens ook al heb je vrijstelling. Ik neem aan dat je ook inhoudelijke kennis wil opdoen :P ?

Verder is het misschien wel handig voor als je wil gaan werken in het ondernemingsrecht deel van het notariaat?
Bedoel je dat ik hbo-vakken moet volgen waarvoor ik al vrijstelling heb, terwijl het niveau daar behoorlijk heel erg laag ligt en ik het allemaal wel snap, of wat bedoel je? :D Ik probeer de vakken van hbo te halen door de vakken op de RuG te volgen en tentamen te halen. Meer kan ik ook niet doen. :D

Ondernemingsrecht vind ik opzich wel redelijk leuk (zacht uitgedrukt), maar ik heb geflikt om voor handelsrecht 1ste kans een 5,3 te halen, en de 2de kans een 4,0, en voor Rechtspersonen, Rechtspersonen (RPPV) had ik ook maar een 5,9. Dus ik denk dat het niet echt mijn rechtsgebied is en Veenstra en ik zullen nooit vriendjes worden. :D

Van notarieel vind ik PFE echt het leukst, daarna komt belastingrecht, de rest vind ik allemaal maar mwah.
  zondag 1 november 2015 @ 23:43:20 #142
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261492
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Bedoel je dat ik hbo-vakken moet volgen waarvoor ik al vrijstelling heb, terwijl het niveau daar behoorlijk heel erg laag ligt en ik het allemaal wel snap, of wat bedoel je? :D Ik probeer de vakken van hbo te halen door de vakken op de RuG te volgen en tentamen te halen. Meer kan ik ook niet doen. :D

Ondernemingsrecht vind ik opzich wel redelijk leuk (zacht uitgedrukt), maar ik heb geflikt om voor handelsrecht 1ste kans een 5,3 te halen, en de 2de kans een 4,0, en voor Rechtspersonen, Rechtspersonen (RPPV) had ik ook maar een 5,9. Dus ik denk dat het niet echt mijn rechtsgebied is en Veenstra en ik zullen nooit vriendjes worden. :D

Van notarieel vind ik PFE echt het leukst, daarna komt belastingrecht, de rest vind ik allemaal maar mwah.
Ikzelf twijfel nog tussen vermogensrecht of ondernemingsrecht. Mij specialiseren in beide kan wel, maar niet echt diepgaand. En zoals ik zei heb ik maar max 2 jaar voor de master totdat "no munnie".

Ik dacht misschien dat een vakje BDE meepakken handig zou zijn voor het geval ik toch ondernemingsrecht wil gaan doen. Maar goed. Ik heb straks ook nog Handelsrecht-lite.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:46:25 #143
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157261531
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik werd een beetje optimistisch van je post, maar goed, het is maar een berichtje. ;)

Ik heb vorig jaar wel een bestuursjaar gedaan bij een stichting om een festival te organiseren (is verder niet juridisch relevant, behalve dat ik weet hoe boekhouden werkt), en dit jaar loop ik onderzoeksstage bij de vakgroep (doe ik ook verder geen reet want communicatie is bagger en ze geven me werk terwijl er niks meer hoeft te gebeuren) en ik heb me recent opgegeven bij een of andere simpele commissie in 'mijn' wereld om een seminar te organiseren, ook niet juridisch dus. :')

Ik ben wel van plan om volgend jaar ergens te solliciteren voor een rechtswinkel/belastingrechtwinkel. Wat kan ik nog meer doen? :')
Dat is toch prima allemaal? Je blijft in beweging en je doet diverse ervaringen op. Dat hoeft niet eens allemaal terug te komen op je cv maar is ook voor jezelf van belang. Het (succesvol) organiseren van activiteiten geeft zelfvertrouwen en door vakken te volgen doe je (waardevolle) kennis op.

Ik zelf heb er spijt van geen stages gelopen te hebben. Had ik dat wel gedaan, dan had ik makkelijker bepaalde keuzes kunnen maken. Ik kan dan ook aanraden om asap wel stages te gaan lopen buiten de universiteit. Dat geeft zelfvertrouwen richting het afstuderen :)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157261578
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:43 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ikzelf twijfel nog tussen vermogensrecht of ondernemingsrecht. Mij specialiseren in beide kan wel, maar niet echt diepgaand. En zoals ik zei heb ik maar max 2 jaar voor de master totdat "no munnie".

Ik dacht misschien dat een vakje BDE meepakken handig zou zijn voor het geval ik toch ondernemingsrecht wil gaan doen. Maar goed. Ik heb straks ook nog Handelsrecht-lite.
Wat is BDE?

Edit: Oh. BEvF. :') Over 3 dagen alweer uitslag. Spannendddddd!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:49:50 ]
  zondag 1 november 2015 @ 23:50:32 #145
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261595
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat is BDE?

Edit: Oh. BEvF. :') Over 3 dagen alweer uitslag. Spannendddddd!
:{
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157261598
Handelsrecht is verschrikkelijk. Ze naaien je echt.
Ik had bij een bepaalde vraag niet neergezet dat X geen opzet had om de verzekeraar te misleiden. Dit kostte mij 3 punten en en een 5,6 :').

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:51:31 ]
  zondag 1 november 2015 @ 23:50:57 #147
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261600
Ja ik dacht dat BEvF nuttiger zou zijn (wat algemener van opzet) dan BEvN.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:51:47 #148
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157261612
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan moet je dat alsnog halen. Zo simpel is het. Uit dit topic is er voor zover ik weet één iemand die dat gedaan heeft (Maharbal heeft aan de UvA civiel effect behaald nadat hij al een meestertitel had).
Maar dan moet je toch instellingsgeld (wat vele duizenden euro's) kan zijn betalen?
  zondag 1 november 2015 @ 23:52:45 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157261621
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 23:51 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Maar dan moet je toch instellingsgeld (wat vele duizenden euro's) kan zijn betalen?
Je kan ook alleen de losse vakken doen die je mist ;) Als het goed is hoef je niet meer de hele rechtenstudie te volgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157261633
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je kan ook alleen de losse vakken doen die je mist ;) Als het goed is hoef je niet meer de hele rechtenstudie te volgen.
Als ie geen juridische bachelor heeft is ie alsnog de sjaak.
pi_157261641
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:50 schreef IPA35 het volgende:
Ja ik dacht dat BEvF nuttiger zou zijn (wat algemener van opzet) dan BEvN.
Jep, dat idee heb ik ook. BEvN is meer gericht op hoe je je notariskantoortje moet onderhouden (ben het allemaal weer vergeten joh. :') ).

Hoop dat ik echt minstens een 7 heb voor BEvF, staat wel netjes naast mijn 8 voor BEvN, anders ga ik echt heel hard janken of laat ik mijn 6 verwijderen.

Dat tentamen :') ___ !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 23:56:30 ]
  zondag 1 november 2015 @ 23:54:53 #152
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261651
Bedrijfrecht: Theorie en Vaardigheden is dus 2 uur hc en 2 uur wg per week. Blijkbaar krijg je maar één college van faillissementsrecht en één van IE maar moet je wel heel het boekje kennen. Gelukkig krijg je dan geen verzekeringsrecht. Maar je moet wel een paper schrijven, een noot bij een uitspraak en ook nog stellingen verzinnen voor de werkgroep. 5 ECT

https://www.rug.nl/ocasys/ggw/vak/show?code=RGBHA90005
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 1 november 2015 @ 23:55:11 #153
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157261661
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als ie geen juridische bachelor heeft is ie alsnog de sjaak.
Maar hij is toch al werkzaam als jurist in de hypothetische situatie?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 1 november 2015 @ 23:55:39 #154
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261667
quote:
9s.gif Op zondag 1 november 2015 23:54 schreef Etsu het volgende:

[..]

Jep, dat idee heb ik ook. BEvN is meer gericht op hoe je je notariskantoortje moet onderhouden (ben het allemaal weer vergeten joh. :') ).

Hoop dat ik echt minstens een 7 heb voor BEvF, staat wel netjes naast mijn 8 voor BEvN, anders ga ik echt heel janken of laat ik mijn 6 verwijderen.

Dat tentamen :') ___ !
Het was wel representatief op zich.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157261669
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2015 23:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maar hij is toch al werkzaam als jurist in de hypothetische situatie?
Schakeltraject vanaf economische bachelor als ik hem begrijp
  zondag 1 november 2015 @ 23:56:35 #156
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157261679
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:46 schreef Ryon het volgende:
Lokquote
Kun je aub je kennis delen mbt het selectieproces en de opleiding voor rechters?

Ik heb namelijk het idee dat rechter een van beroepen in de juridische sector is waar het wat meer om de inhoud gaat en al die randzaken wat minder van belang zijn en de werkdruk wat minder is dan in de top van de advocatuur.
pi_157261688
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het was wel representatief op zich.
Vond jij die eerste vraag echt representatief? Nou. Nee. Dag 25 punten (?). Daar gaat je 10/9 en hoogstwaarschijnlijk een 8.
  zondag 1 november 2015 @ 23:58:04 #158
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261695
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 23:57 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vond jij die eerste vraag echt representatief? Nou. Nee. Dag 25 punten (?). Daar gaat je 10/9 en hoogstwaarschijnlijk een 8.
Help me herinneren :')

Volgens mij was die wel goed te doen.

Vraag 2 was hel.

3 en 4 was goed te doen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 2 november 2015 @ 00:00:06 #159
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157261726
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je kan ook alleen de losse vakken doen die je mist ;) Als het goed is hoef je niet meer de hele rechtenstudie te volgen.
Oh oké, ik wist dat je losse vakken kunt volgen maar niet dat je in dat geval geen instellingsgeld hoeft te betalen.

En hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld een fiscale bachelor hebt gehaald en later een aantal losse vakken gaat volgen waardoor je in principe ook een civiele bachelor hebt gehaald?
pi_157261752
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Help me herinneren :')

Volgens mij was die wel goed te doen.

Vraag 2 was hel.

3 en 4 was goed te doen.
Statische- en dynamische methode en permanece in een groot compleet vraagstuk terwijl je de gegevens nog moest journaliseren en zij stiekem dingen in de casus stoppen waar je helemaal gek van wordt waardoor ik bij vraag 1a en 1b hetzelfde heb ingevuld met hoop zodat ik wat punten kon krijgen en bij 1c een heel onzinverhaal.

Ik ben mijn tentamen even kwijt, waar ging vraag 2 over?

3 en 4 waren wel goed te doen idd (ik zal je maar niet vertellen dat een andere FOK!ker *kuch* Acc *kuch* urius *kuch* vraag 3a/b eerst via de POC-methode had berekend, en de laatste 10 minuten hij alles heeft veranderd naar de CC-methode waardoor hij echt belachelijk veel punten is kwijtgeraakt _O- ). :)
pi_157261758
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:00 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Oh oké, ik wist dat je losse vakken kunt volgen maar niet dat je in dat geval geen instellingsgeld hoeft te betalen.

En hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld een fiscale bachelor hebt gehaald en later een aantal losse vakken gaat volgen waardoor je in principe ook een civiele bachelor hebt gehaald?
Het vereiste is niet een civiele bachelor, maar civiel effect. Dat is een juridische ba+ma met een bepaald vakkenpakket.
  maandag 2 november 2015 @ 00:02:28 #162
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157261762
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2015 23:56 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Kun je aub je kennis delen mbt het selectieproces en de opleiding voor rechters?

Ik heb namelijk het idee dat rechter een van beroepen in de juridische sector is waar het wat meer om de inhoud gaat en al die randzaken wat minder van belang zijn en de werkdruk wat minder is dan in de top van de advocatuur.
Het selectieproces van de rechterlijke macht (althans, voor de opleiding die naar rechter leidt) is recentelijk aangepast.

Ervaring als advocaat (of een andere juridische functie) is nu belangrijker geworden. Wil je kans maken, zul je dus eerst ergens anders aan de bak moeten en moeten opvallen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 november 2015 @ 00:04:09 #163
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157261791
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:00 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Oh oké, ik wist dat je losse vakken kunt volgen maar niet dat je in dat geval geen instellingsgeld hoeft te betalen.

En hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld een fiscale bachelor hebt gehaald en later een aantal losse vakken gaat volgen waardoor je in principe ook een civiele bachelor hebt gehaald?
Losse vakken zijn iets goedkoper dan instellingsgeld. Als je het handig aanpakt betaalt "de baas" die opleiding.

Verstandiger is om tijdens de master gewoon al de vakken te doen die je nodig hebt voor het civiel effect. Die vakken (bachelormeuk) zijn makkelijker dan de mastervakken dus doe je er tijdens de koffiepauze er even bij. Bespaart gezeik later.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 november 2015 @ 00:05:49 #164
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261812
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:01 schreef Etsu het volgende:

[..]

Statische- en dynamische methode en permanece in een groot compleet vraagstuk terwijl je de gegevens nog moest journaliseren en zij stiekem dingen in de casus stoppen waar je helemaal gek van wordt waardoor ik bij vraag 1a en 1b hetzelfde heb ingevuld met hoop zodat ik wat punten kon krijgen en bij 1c een heel onzinverhaal.

Ik ben mijn tentamen even kwijt, waar ging vraag 2 over?

3 en 4 waren wel goed te doen idd (ik zal je maar niet vertellen dat een andere FOK!ker *kuch* Acc *kuch* urius *kuch* vraag 3a/b eerst via de POC-methode had berekend, en de laatste 10 minuten hij alles heeft veranderd naar de CC-methode waardoor hij echt belachelijk veel punten is kwijtgeraakt _O- ). :)
Wat moest het dan zijn POC of CC? :{

Vraag 1 was bij b toch journaalposten maken?

Vraag twee was journaliseren, balans maken, RR maken en kasstroom berekenen. Met die kutauto.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 2 november 2015 @ 00:06:35 #165
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157261820
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Schakeltraject vanaf economische bachelor als ik hem begrijp
Nee, het idee was meer dit:

fiscale bachelor en master halen -> aantal jaar werken als fiscalist -> instromen opleiding tot rechter.

En daar heb je dus civiel effect voor nodig. Ik ga even opzoeken hoeveel vakken extra dat is want wellicht is het ook al tijdens je bachelor je toen.

Is het eigenlijk ook de bedoeling als je deze route volgt om rechter te worden in het rechtsgebied waar je de jaren daarvoor hebt gewerkt of hoeft dat niet per se?
pi_157261852
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:06 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Nee, het idee was meer dit:

fiscale bachelor en master halen -> aantal jaar werken als fiscalist -> instromen opleiding tot rechter.

En daar heb je dus civiel effect voor nodig. Ik ga even opzoeken hoeveel vakken extra dat is want wellicht is het ook al tijdens je bachelor je toen.

Is het eigenlijk ook de bedoeling als je deze route volgt om rechter te worden in het rechtsgebied waar je de jaren daarvoor hebt gewerkt of hoeft dat niet per se?
Ligt aan je vakken pakket. Met een fiscale ba+ma van de uva heb je automatisch civiel effect.
pi_157261855
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 23:51 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Maar dan moet je toch instellingsgeld (wat vele duizenden euro's) kan zijn betalen?
Dat klopt. Zoals Ryon zegt kun je ook losse vakken doen. De prijs daarvoor was als ik me goed herinner rond de honderd euro per ECTS. Dus dat loopt vrij snel in de papieren. In veel gevallen zal een werkgever dat dan ook betalen.

edit: Oh, ik had alleen Ryons eerste post gelezen. Dat van die werkgever was ook al gemeld.
  maandag 2 november 2015 @ 00:10:42 #168
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157261863
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het vereiste is niet een civiele bachelor, maar civiel effect. Dat is een juridische ba+ma met een bepaald vakkenpakket.
Klopt, maar een extra bachelor op je cv is een aardig extra'tje toch? :D
pi_157261876
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:10 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Klopt, maar een extra bachelor op je cv is een aardig extra'tje toch? :D
Neu, er zijn boeiendere dingen.
  maandag 2 november 2015 @ 00:13:26 #170
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157261897
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu, er zijn boeiendere dingen.
Uiteraard, maar de selectie voor rechters lijkt me niet mild, dus alle extra's zijn mooi meegenomen lijkt me of valt het wel mee met die selectie?
pi_157261903
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:10 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Klopt, maar een extra bachelor op je cv is een aardig extra'tje toch? :D
Daarover verschillen de meningen hier. Maar in elk geval komt civiel effect puur neer op een juridische bachelor en master, waarbij je in elk geval de basis privaatrecht en strafrecht plus een ander onderdeel hebt.

Iemand met een bachelor economie en een juridische master verkrijgt dus geen civiel effect als hij enkel de verplichte vakken daarvoor volgt. Iemand met een fiscale bachelor (die op sommige universiteiten geen strafrecht bevat) kan met een paar extra vakken wel civiel effect behalen.
pi_157261917
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:10 schreef CaryAgos het volgende:

Klopt, maar een extra bachelor op je cv is een aardig extra'tje toch? :D
En jij denkt dat dat tegenwoordig veel indruk maakt bij H&R gezien de hoge werkeloosheid onder hoog afgestudeerden
pi_157261964
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat moest het dan zijn POC of CC? :{

Vraag 1 was bij b toch journaalposten maken?

Vraag twee was journaliseren, balans maken, RR maken en kasstroom berekenen. Met die kutauto.
POC natuurlijk. Als je OHW via de fiscale balans moet verwerken, moet je het via POC doen (staat ergens in de Wet IB). Commercieel heb je een keuze tussen POC of CC (dacht ik).

Journaalposten heb ik bij a en b gedaan, en bij c dat schema zoals wij t hebben geleerd.

Ohja, OIF.
Vraag 2 was opzich ook te doen, ik hoop alleen dat ze rekening houden met de doorrekenfouten want ik snapte werkelijk geen ruk van vraag a waardoor ik b, c en d fout heb. :')
  maandag 2 november 2015 @ 00:20:58 #174
365082 IPA35
Patriarch
pi_157261999
Ja vraag 2a was klote. Op zich klopte mijn journaliseringen denk ik wel maar het verwerken in een evenwichtige balans :') . En daarvoor had je weer de juiste winst nodig :D . En dan nog die klote SHBM. Ik heb uit ellende toen eerst maar 3 en 4 gemaakt. Ik was 5 voor 12 klaar.

Ik had natuurlijk wel POC.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 2 november 2015 @ 00:25:20 #175
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157262062
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ligt aan je vakken pakket. Met een fiscale ba+ma van de uva heb je automatisch civiel effect.
Ik heb het zojuist opgezocht en aan de UvT moet je voor civiel effect één of twee vakken extra volgen (strafprocesrecht is een eis en die word bij een fiscale bachelor op de UvT alleen als inleidend vak gegeven.) dus die kun je dan net zo goed al tijdens je bachelor volgen.

quote:
Algemene eisen civiel effect

Wie het civiel effect wil behalen moet voldoen aan de volgende eisen:

Je hebt een bachelor Rechtsgeleerdheid en een master Rechtsgeleerdheid behaald aan een erkende Nederlandse universiteit (waaronder de Open Universiteit)

Binnen deze opleidingen heb je tenminste 200 juridische studiepunten behaald, waarvan tenminste 60 in de master.

Je hebt het vak privaatrecht, met inbegrip van het burgerlijk procesrecht gehaald

Je hebt het vak strafrecht, met inbegrip van het strafprocesrecht gehaaldJe hebt één van de volgende drie vakken gehaald: Staatsrecht, Bestuursrecht (met administratief procesrecht) of Belastingrecht

N.b.: Weet je nu al dat je later bijvoorbeeld notaris wilt worden, dan zijn hieraan specifieke eisen verbonden. Je zult dan bijvoorbeeld vakken als belastingrecht, registergoederenrecht en faillissementsrecht moeten volgen. Studeer je aan een universiteit die de richting notarieel recht aanbiedt, dan wordt met het volgen van de betreffende hoofdrichting in de regel voldaan aan de vereisten omdat deze hier speciaal op is ingericht.
  maandag 2 november 2015 @ 00:29:43 #176
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157262129
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2015 00:15 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat tegenwoordig veel indruk maakt bij H&R gezien de hoge werkeloosheid onder hoog afgestudeerden
Tja wat kun je dan doen naast proberen hoge cijfers te halen, rechtswinkel en eventueel een stage?
pi_157262154
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:20 schreef IPA35 het volgende:
Ja vraag 2a was klote. Op zich klopte mijn journaliseringen denk ik wel maar het verwerken in een evenwichtige balans :') . En daarvoor had je weer de juiste winst nodig :D . En dan nog die klote SHBM. Ik heb uit ellende toen eerst maar 3 en 4 gemaakt. Ik was 5 voor 12 klaar.
Ik vond dat heel veel mensen heel snel klaar waren. Toen ik mijn tentamen inleverde, was dat stapeltje met nakijkwerk helemaal niet zo hoog vergeleken met de hoeveel mensen die er waren.

quote:
Ik had natuurlijk wel POC.
Gelukkig.

Accursius. :') :*
pi_157262166
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:29 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Tja wat kun je dan doen naast proberen hoge cijfers te halen, rechtswinkel en eventueel een stage?
Ik heb zelf ook twee bachelors (fiscaal en rechtsgeleerdheid) en laatst iemand in een relevante positie gesproken die dat absoluut een groot voordeel vond. Sommige andere mensen die er heel veel verstand van lijken te hebben zeggen weer dat het lood om oud ijzer is. Tsja.

Het kan nooit kwaad, toch?
  maandag 2 november 2015 @ 00:32:19 #179
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157262168
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daarover verschillen de meningen hier. Maar in elk geval komt civiel effect puur neer op een juridische bachelor en master, waarbij je in elk geval de basis privaatrecht en strafrecht plus een ander onderdeel hebt.

Iemand met een bachelor economie en een juridische master verkrijgt dus geen civiel effect als hij enkel de verplichte vakken daarvoor volgt. Iemand met een fiscale bachelor (die op sommige universiteiten geen strafrecht bevat) kan met een paar extra vakken wel civiel effect behalen.
Over de precieze meerwaarde ervan kan men van mening verschillen maar dat het een meerwaarde is an sich toch niet?
pi_157262183
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:32 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Over de precieze meerwaarde ervan kan men van mening verschillen maar dat het een meerwaarde is an sich toch niet?
Niet als je bijvoorbeeld zegt dat het een jaar van je leven en meer dan tweeduizend euro kost terwijl je met één van de twee net zo goed af was geweest.
  maandag 2 november 2015 @ 00:34:04 #181
365082 IPA35
Patriarch
pi_157262197
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:29 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Tja wat kun je dan doen naast proberen hoge cijfers te halen, rechtswinkel en eventueel een stage?
Bestuur :s)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 2 november 2015 @ 00:34:08 #182
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157262199
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:32 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Over de precieze meerwaarde ervan kan men van mening verschillen maar dat het een meerwaarde is an sich toch niet?
Het is altijd van meerwaarde, maar vanwege de beperkingen in tijd en middelen die elk persoon kent moet je afvragen of het wel de beste besteding van die tijd en middelen is ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 november 2015 @ 00:34:59 #183
365082 IPA35
Patriarch
pi_157262209
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vond dat heel veel mensen heel snel klaar waren. Toen ik mijn tentamen inleverde, was dat stapeltje met nakijkwerk helemaal niet zo hoog vergeleken met de hoeveel mensen die er waren.

[..]

Gelukkig.

Accursius. :') :*
Bij SR2 ook hoor. Ik was na 2 uur en 10 minuten klaar maar de eersten liepen naar 1,5 uur al weg of zo...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157262220
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Bij SR2 ook hoor. Ik was na 2 uur en 10 minuten klaar maar de eersten liepen naar 1,5 uur al weg of zo...
Bizar is dat he? Ik stond ook al om me heen te kijken waar al die mensen heen gingen.

Zo belachelijk moeilijk was dat tentamen niet. Met een beetje voorbereiding kom je er wel, en als dat niet voldoende was, lag het aan jezelf.

Lijkt wel of ieder jaar de studenten dommer worden.
  maandag 2 november 2015 @ 00:37:02 #185
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157262232
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet als je bijvoorbeeld zegt dat het een jaar van je leven en meer dan tweeduizend euro kost terwijl je met één van de twee net zo goed af was geweest.
Ah op die manier. Dan heb je inderdaad een punt.
  maandag 2 november 2015 @ 00:41:44 #186
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157262282
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Bestuur :s)
In Tilburg zijn de mogelijkheden op dat gebied niet echt groot te noemen. Andere opties? Wat doe je zelf zoal?

Wellicht een vreemde vraag maar in hoeverre telt manager zijn van een pizzeria als bestuurswerk? :D
  maandag 2 november 2015 @ 00:44:27 #187
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_157262312
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is altijd van meerwaarde, maar vanwege de beperkingen in tijd en middelen die elk persoon kent moet je afvragen of het wel de beste besteding van die tijd en middelen is ;)
Duidelijk. In mijn geval is dat hoogstwaarschijnlijk niet het geval denk ik. :D
  maandag 2 november 2015 @ 00:47:56 #188
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157262341
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:41 schreef CaryAgos het volgende:

[..]
Wellicht een vreemde vraag maar in hoeverre telt manager zijn van een pizzeria als bestuurswerk? :D
Dat is een bijbaan :P Ook belangrijk, maar toch anders ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157262352
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:41 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Wellicht een vreemde vraag maar in hoeverre telt manager zijn van een pizzeria als bestuurswerk? :D
Vind ik een goede vraag. Ik manage en bestuur ook zeer regelmatig.
  maandag 2 november 2015 @ 00:49:50 #190
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157262359
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2015 00:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vind ik een goede vraag. Ik manage en bestuur ook zeer regelmatig.
Je vriendin zeker?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157262392
quote:
9s.gif Op maandag 2 november 2015 00:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je vriendin zeker?
Ik heb geen vriendin.
  maandag 2 november 2015 @ 01:05:20 #192
365082 IPA35
Patriarch
pi_157262487
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:41 schreef CaryAgos het volgende:
Wat doe je zelf zoal?
Prominent zijn :7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157262507
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2015 00:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen vriendin.
Watte?
pi_157262518
Ik heb echt teveel gemist toen ik ban had.

Tchock, vertel.
  maandag 2 november 2015 @ 01:13:11 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_157262531
BES2 :')

Ik snap dus geen kut van de onderlinge samenhang van al die ABBB's en procedurele normen en shit :') .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157262563
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2015 01:10 schreef Etsu het volgende:
Ik heb echt teveel gemist toen ik ban had.

Tchock, vertel.
Eerder wel, later niet. Tot zo ver wat ik er op FOK! over ga melden.
pi_157262570
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 01:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eerder wel, later niet. Tot zo ver wat ik er op FOK! over ga melden.
Okay. Dat had ik dus niet verwacht.
pi_157262580
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 01:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Okay. Dat had ik dus niet verwacht.
Dat mag ik hopen. Zou heel onaardig zijn als je het wel verwachtte.

Tot zo ver dat. Iemand AZ-NEC gekeken? Wat een leuke wedstrijd.
pi_157262587
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 01:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen. Zou heel onaardig zijn als je het wel verwachtte.
:@ :*

Ben slapen, nog een fijne nacht toegewenst. Adios.
pi_157262598
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 01:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

:@ :*

Ben slapen, nog een fijne nacht toegewenst. Adios.
Slaap lekker :*
pi_157262624
Mijn nogal ongebruikelijke achternaam werd net genoemd op tv. Schrok me de tering.
pi_157266048
Het is maandag, dus een nieuwe week. Net op weegschaal gestaan en nu al 10,5 kilo kwijt. :7
  maandag 2 november 2015 @ 12:30:37 #203
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157266514
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2015 12:05 schreef Etsu het volgende:
Het is maandag, dus een nieuwe week. Net op weegschaal gestaan en nu al 10,5 kilo kwijt. :7
Winning.
pi_157266530
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2015 12:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Winning.
Jep, nog een paar kilo's eraf en dan vaker sporten en stoppen met roken.

Ik kom er wel.
pi_157266541
Nice Etsu.

Ik heb net een mail gehad dat het vanaf vandaag mogelijk is om je in te schrijven voor de volgende periode. Maar dat betekent dat ik een traject moet kiezen, en ze hebben helemaal niets gezegd over hoe dat allemaal zit :?

Ik ga zelf maar weer op onderzoek uit :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157266548
Daarna zullen we nog wel eens zien of Tchock z'n gemene opmerking van vorig jaar terugneemt.
pi_157266769
Het lijkt wel een sauna in de UB ;(

Vind het altijd grappig hoe alles bezet is maar 50% van de mensen zijn zelf niet aanwezig en dan zit ook nog een groot deel gewoon te kloten op z'n laptop.

Zou niet slecht zijn als ze wat meer handhavend zouden optreden
pi_157266860
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:45 schreef Henrys het volgende:
Het lijkt wel een sauna in de UB ;(

Vind het altijd grappig hoe alles bezet is maar 50% van de mensen zijn zelf niet aanwezig en dan zit ook nog een groot deel gewoon te kloten op z'n laptop.

Zou niet slecht zijn als ze wat meer handhavend zouden optreden
Of je studeert gewoon thuis.
Discipline kweken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 12:50:41 ]
pi_157267217
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Of je studeert gewoon thuis.
Discipline kweken.
Sociale woningbouw, zit altijd wel iemand muziek af te spelen.

Ga denk ik wel na de examencommissie voor ict contracten dit is echt onmogelijk om te leren. Vind het ook fucked up dat die docent zijn eigen scriptie verplichte leerstof maakt en vervolgens gaat verkopen voor 5 euro :')
pi_157267242
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:07 schreef Henrys het volgende:

[..]

Sociale woningbouw, zit altijd wel iemand muziek af te spelen.

Ga denk ik wel na de examencommissie voor ict contracten dit is echt onmogelijk om te leren. Vind het ook fucked up dat die docent zijn eigen scriptie verplichte leerstof maakt en vervolgens gaat verkopen voor 5 euro :')
Denk niet dat het heel veel zin heeft.
  maandag 2 november 2015 @ 13:08:44 #211
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157267252
Een scriptie als lesstof? Dat is bijzonder.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157267301
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 13:08 schreef Ryon het volgende:
Een scriptie als lesstof? Dat is bijzonder.
Ja en allerlei losse artikelen van legalintelligence en allerlei e-books via smartcat. Is echt compleet onoverzichtelijk. Dit krijg je als een vakgroep te lui is om een klapper te maken.
  maandag 2 november 2015 @ 13:14:20 #213
256090 Giku
graag verwijderen
pi_157267349
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:11 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja en allerlei losse artikelen van legalintelligence en allerlei e-books via smartcat. Is echt compleet onoverzichtelijk. Dit krijg je als een vakgroep te lui is om een klapper te maken.
Dit zal je vaker te zien krijgen hoor.

Voor Ondernemingsrecht 1 moet je bijvoorbeeld al zo'n 30 artikelen zelf opzoeken en lezen. Zo worden ook weer kosten/tijd van de Uni bespaard. Je kunt het ook omdraaien: je bent zelf te lui om dingen op te zoeken ;).
graag verwijderen
pi_157267442
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2015 13:14 schreef Giku het volgende:

[..]

Dit zal je vaker te zien krijgen hoor.

Voor Ondernemingsrecht 1 moet je bijvoorbeeld al zo'n 30 artikelen zelf opzoeken en lezen. Zo worden ook weer kosten/tijd van de Uni bespaard. Je kunt het ook omdraaien: je bent zelf te lui om dingen op te zoeken ;).
Vind het geen probleem als het gewoon hele artikelen zijn die je volledig kan uitprinten maar dit zijn slecht delen van boeken/artikelen met een kopieerbeveiliging waardoor je ook niet kan printen.

En bij Rechten betaal al je veel te veel aan collegegeld als je ziet hoe weinig je er voor terug krijgt vergeleken opleidingen zoals Geneeskunde en Farmacie
pi_157267463
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:07 schreef Henrys het volgende:

[..]

Sociale woningbouw, zit altijd wel iemand muziek af te spelen.

Ga denk ik wel na de examencommissie voor ict contracten dit is echt onmogelijk om te leren. Vind het ook fucked up dat die docent zijn eigen scriptie verplichte leerstof maakt en vervolgens gaat verkopen voor 5 euro :')
Je was niet verplicht m te kopen, het deel daarvan wat we moeten leren staat ook gewoon op nestor ;) bovendien is het en geen scriptie, en was het maar 1 euro voor een op zich best leuk boekje, ik vind dat soort dingen altijd wel leuk om in m'n boekenkast te hebben staan :D
pi_157267490
Ah kijk, Henrys overdreef even.
pi_157267515
Voor de volledigheid en verduidelijking: het is een proefschrift, waarvan een deel als lesstof is opgenomen, welk deel ook gratis geraadpleegd kan worden via Nestor. De docent verkocht echter z'n gehele proefschrift, netjes gebonden en uitgegeven door Boom, voor het symbolische bedrag van 1 euro. Onderwerp is software, en de auteursrechtelijke en vermogensrechtelijke aspecten daarvan
  maandag 2 november 2015 @ 13:23:49 #218
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157267544
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:22 schreef underground1009 het volgende:
Voor de volledigheid en verduidelijking: het is een proefschrift, waarvan een deel als lesstof is opgenomen, welk deel ook gratis geraadpleegd kan worden via Nestor. De docent verkocht echter z'n gehele proefschrift, netjes gebonden en uitgegeven door Boom, voor het symbolische bedrag van 1 euro. Onderwerp is software, en de auteursrechtelijke en vermogensrechtelijke aspecten daarvan
Ja, om eerlijk te zijn leek het mij al heel erg sterk dat een docent zijn scriptie zou aanbieden i.p.v zijn proefschrift. Of je moet te maken krijgen met een overambitieuze promovendus met lesgevende taken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 november 2015 @ 13:25:19 #219
256090 Giku
graag verwijderen
pi_157267578
Vind een scriptie ook niet vergelijkbaar met een proefschrift. Overigens vond ik ICT Contracten een prima vak.
graag verwijderen
pi_157267641
Voor wat betreft de lichaamsgrootte van de sectie IT-recht moet ik Henrys dan wel weer gelijk geven, Neppelenbroek kondigde vrolijk aan tijdens het hoorcollege dat hij de opbrengsten zou gebruiken om wat te laten bezorgen met Thuisbezorgd, en de week er na sprak hij vrolijk dat hij een heerlijke pizza had gegeten :')
  maandag 2 november 2015 @ 13:33:00 #221
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157267748
Een beetje academicus hoort ook vadsig te zijn. Lichaamsbeweging is voor hbo'ers.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157267763
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2015 13:33 schreef Ryon het volgende:
Een beetje academicus hoort ook vadsig te zijn. Lichaamsbeweging is voor hbo'ers.
Nu je het zegt, ik heb Erik al een tijd niet meer gezien :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157267808
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:28 schreef underground1009 het volgende:
Voor wat betreft de lichaamsgrootte van de sectie IT-recht moet ik Henrys dan wel weer gelijk geven, Neppelenbroek kondigde vrolijk aan tijdens het hoorcollege dat hij de opbrengsten zou gebruiken om wat te laten bezorgen met Thuisbezorgd, en de week er na sprak hij vrolijk dat hij een heerlijke pizza had gegeten :')
Neppelenbroek is dan ook echt een verschrikkelijke vent.
Bah.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 13:35:38 ]
  maandag 2 november 2015 @ 13:35:56 #224
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157267816
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2015 13:33 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik heb Erik al een tijd niet meer gezien :{
Ik denk dat Wiebes hem nodig heeft om de laatste blauwe enveloppen door de shredder te halen. Altijd een tijdrovend klusje.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157271269
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 00:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vond dat heel veel mensen heel snel klaar waren. Toen ik mijn tentamen inleverde, was dat stapeltje met nakijkwerk helemaal niet zo hoog vergeleken met de hoeveel mensen die er waren.

[..]

Gelukkig.

Accursius. :') :*
Heb wel een zeven _O_ deng deng _O_
  maandag 2 november 2015 @ 16:39:01 #226
365082 IPA35
Patriarch
pi_157271863
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:15 schreef Accursius het volgende:

[..]

Heb wel een zeven _O_ deng deng _O_
Cijfers staan online _O_
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 2 november 2015 @ 16:43:22 #227
365082 IPA35
Patriarch
pi_157271954
Etsu heeft nu bier van mij tegoed :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157272202
quote:
We hadden net de scène gehad waarin twee kleine Chinese kinderen door hun overheid werden gedwongen twee gloednieuwe Nijntje-knuffels aan Willem-Alexander te overhandigen (je zag ze denken: waarom moeten wij twee Nederlandse knuffels aan een Nederlands groot mens geven?), of we kwamen alweer in een ander schrijnend tafereel terecht: een zaal vol Nederlandse expats in Shanghai die Willem-Alexander wel even uit de losse pols zou toespreken.

Hij begon te zeggen dat iedereen in de zaal ongetwijfeld zwaar teleurgesteld was dat Máxima er niet bij was en dat het voor hemzelf ook geen pretje was. 'Het is na zoveel jaar getrouwd te zijn alleen te staan is toch heel apart,' zo verwoordde hij die emotie.

Dat was nog een mooie zin vergeleken met de zin die daarop volgde, en ik had de rest van het weekend nodig om die tot me door te laten dringen: 'Maar dat wil niet zeggen dat ik hier sta als een trotse Nederlandse koning die hier staat om met de Nederlanders te spreken die hier echt ook in China leren kennen op een hele andere manier en via u het via een paar van u die ik heb kunnen spreken heb ook echt de mogelijkheid gehad om meer van China te leren kennen.'

Losse pols, zou ik tegen Wim-Lex zeggen: niet meer doen.
Ik kan altijd lachen om Aaf Brandt Corstius :')
pi_157272774
ICT contracten valt toch wel mee nu ik die oude tentamens bekijk. Gaat vooral echt wat praktisch toepasbaar is en niet al die intelligent agent etc theorieën
  maandag 2 november 2015 @ 17:32:38 #230
365082 IPA35
Patriarch
pi_157272840
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 17:28 schreef Henrys het volgende:
ICT contracten valt toch wel mee nu ik die oude tentamens bekijk. Gaat vooral echt wat praktisch toepasbaar is en niet al die intelligent agent etc theorieën
Hoe makkelijk is Inleiding IT Recht?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157272882
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoe makkelijk is Inleiding IT Recht?
Je hoeft alleen maar dat boek door te lezen. Is een vrij makkelijk vak alleen dat boek is soms wel wat slecht geschreven.

Verder zou ik naar elk college van Van Mesdagh gaan, dat zijn de enige die voor mij echt een toegevoegde waarde hebben en hij is een van de weinige die zo college kan geven dat je ook 2 uur je aandacht erbij hebt
pi_157272961
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:35 schreef Henrys het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar dat boek door te lezen. Is een vrij makkelijk vak alleen dat boek is soms wel wat slecht geschreven.

Verder zou ik naar elk college van Van Mesdagh gaan, dat zijn de enige die voor mij echt een toegevoegde waarde hebben en hij is een van de weinige die zo college kan geven dat je ook 2 uur je aandacht erbij hebt
Vooral als z'n gulp het hele college open staat :')
Voor de rest sluit ik me bij jouw verhaal aan, niet zo'n moeilijk vak :)
  maandag 2 november 2015 @ 17:42:50 #233
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273005
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:40 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Vooral als z'n gulp het hele college open staat :')
Voor de rest sluit ik me bij jouw verhaal aan, niet zo'n moeilijk vak :)
Ga ik volgende week volgen als extratje :o
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273112
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:40 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Vooral als z'n gulp het hele college open staat :')
Voor de rest sluit ik me bij jouw verhaal aan, niet zo'n moeilijk vak :)
Die man heeft gewoon schijt aan alles, veel van die hoogleraren hebben tijdens hoorcollege een masker op en doen zich voor als iemand die ze niet zijn maar dat heeft Mesdagh totaal niet. Hij komt ook vaak genoeg gewoon een kwartier te laat
pi_157273115
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:15 schreef Accursius het volgende:

[..]

Heb wel een zeven _O_ deng deng _O_
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 16:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Cijfers staan online _O_
'Maar' een 6.
Even denken wat ik ga doen, denk dat ik het gewoon laat staan.
pi_157273143
Bet netjes gemaakt als ik het zo zie. Niet te slecht, niet te goed.
  maandag 2 november 2015 @ 17:51:06 #237
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273147
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

[..]

'Maar' een 6.
Even denken wat ik ga doen, denk dat ik het gewoon laat staan.
Een 6?! Hoe dan :') .
Je aantekeningen waren gewoon erg fijn wel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273152
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Een 6?! Hoe dan :') .
Je aantekeningen waren gewoon erg fijn wel.
Heb gewoon vraag 1 en 2 compleet verneukt, weet ik nou al. :P

Gehaald is gehaald, deed het alleen maar zodat ik 2 vakken kon wegstrepen op hbo. :P
  maandag 2 november 2015 @ 17:52:03 #239
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273160
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Heb gewoon vraag 1 en 2 compleet verneukt, weet ik nou al. :P

Gehaald is gehaald, deed het alleen maar zodat ik 2 vakken kon wegstrepen op hbo. :P
:{ :)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273169
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:29 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Tja wat kun je dan doen naast proberen hoge cijfers te halen, rechtswinkel en eventueel een stage?
Iets bereiken in een sport en dat in je motivatiebrief verwerken. Vriend van mij was Nederlands kampioen judo geweest en had dat ook als reden gebruikt waarom hij geen studiegerelateerde nevenactiviteiten had maar wel een heel verhaal over winnaarsmentaliteit en hij had ook NOC*NSF status wat ook wel hielp. Hij had na een paar weken al een baan
pi_157273174
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:52 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:{ :)
Daarnaast: gelukkig word ik notaris, geen fiscalist.
  maandag 2 november 2015 @ 17:53:53 #242
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273179
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2015 17:53 schreef Etsu het volgende:

[..]

Daarnaast: gelukkig word ik notaris, geen fiscalist.
Mijn studentnummer eindigt op 444 ;)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273186
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Mijn studentnummer eindigt op 444 ;)
Lul niet.
  maandag 2 november 2015 @ 17:54:50 #244
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273193
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 17:54 schreef Etsu het volgende:

[..]

Lul niet.
_O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273199
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:54 schreef IPA35 het volgende:

[..]

_O-
wat heb je
  maandag 2 november 2015 @ 17:55:38 #246
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273207
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

wat heb je
10
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273213
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

10
Morgenochtend screenshot van jouw progress als t er staat
  maandag 2 november 2015 @ 17:56:43 #248
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273227
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Morgenochtend screenshot van jouw progress als t er staat
O-)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 2 november 2015 @ 17:58:51 #249
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273259
Wel grappig dat ik op HBO nog nooit hoger heb gehaald dan (naar beneden afgerond) een 8.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273262
Wel goed gedaan hoor ^O^
  maandag 2 november 2015 @ 17:59:39 #251
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273267
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2015 17:59 schreef Etsu het volgende:
Wel goed gedaan hoor ^O^
Komt door jouw aantekeningen denk ik _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273278
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Komt door jouw aantekeningen denk ik _O-
:D Nou, kom maar op met dat biertje dan.
  maandag 2 november 2015 @ 18:02:20 #253
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273303
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:00 schreef Etsu het volgende:

[..]

:D Nou, kom maar op met dat biertje dan.
In due time. Eerst overmorgen een tentamen verpesten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273317
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In due time. Eerst overmorgen een tentamen verpesten.
Sorry dat ik geen aantekeningen heb voor dat vak overmorgen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 18:03:10 ]
  maandag 2 november 2015 @ 18:05:55 #255
365082 IPA35
Patriarch
pi_157273365
quote:
9s.gif Op maandag 2 november 2015 18:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Sorry dat ik geen aantekeningen heb voor dat vak overmorgen
Is de vakgroep strafrecht snel trouwens of juist niet met nakijken?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157273394
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Is de vakgroep strafrecht snel trouwens of juist niet?
Nee.
pi_157274387
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Is de vakgroep strafrecht snel trouwens of juist niet met nakijken?
Mooi cijfer _O_
pi_157274859
Lekker bezig allemaal
mag het weten
pi_157274918
Net even geteld. 21 onvoldoendes van de 52, dus ongeveer 60% geslaagd.

2 jaar geleden was het bijna 90% voor BEvF en BEvN. :') Ik denk dat het komt omdat je toen twee toetsmomenten had en je heel makkelijk punten kon scoren omdat je heel weinig stof hoefde te behappen per keer en een andere docent (met een andere achtergrond). :P

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 19:19:20 ]
pi_157274981
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2015 19:10 schreef Joosie200 het volgende:
Lekker bezig allemaal
Nou Joosie, hoe zit het bij jou? ICT Contracten toch?
pi_157275013
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2015 19:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nou Joosie, hoe zit het bij jou? ICT Contracten toch?
Fulltime werken als ambtenaar

En ICT contracten vrijdag ja.

Nog een weekje en ik mag plaats nemen in de senaatskamer *O*
mag het weten
pi_157275024
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2015 19:16 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Fulltime werken als ambtenaar

En ICT contracten vrijdag ja.

Nog een weekje en ik mag plaats nemen in de senaatskamer *O*
Nice hoor.

Dus nooit meer notariaat voor jou? Toch een concurrent minder ;) :P
pi_157275052
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2015 19:16 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nice hoor.

Dus nooit meer notariaat voor jou? Toch een concurrent minder ;) :P
Mwah.. PFE blijft boeiend :Y Ik zie wel wat in de digitale notaris :7
mag het weten
pi_157275070
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mwah.. PFE blijft boeiend :Y Ik zie wel wat in de digitale notaris :7
dus je gaat ook master notarieel doen?
pi_157275093
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

dus je gaat ook master notarieel doen?
Liefst stel-je-eigen-master samen. Maar bij gebrek daaraan: ICT met paar notariële vakken in de keuzeruimte.
mag het weten
pi_157275136
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:19 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Liefst stel-je-eigen-master samen. Maar bij gebrek daaraan: ICT met paar notariële vakken in de keuzeruimte.
Welke notariele vakken dan?

Ik heb al een keuze gemaakt aan vakken voor volgend jaar. Nu nog een jaartje wachten. :')
pi_157275279
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:20 schreef Etsu het volgende:

[..]

Welke notariele vakken dan?

Ik heb al een keuze gemaakt aan vakken voor volgend jaar. Nu nog een jaartje wachten. :')
Estate en successie. Maar ook ius commune O+ Denk die eerste twee gewoon uit interesse, dus zonder ze op te voeren. Mocht ik ze wel halen dan wel ofc. Ius commune als echt keuzevak :)
mag het weten
pi_157275329
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Estate en successie. Maar ook ius commune O+ Denk die eerste twee gewoon uit interesse, dus zonder ze op te voeren. Mocht ik ze wel halen dan wel ofc. Ius commune als echt keuzevak :)
Vrijwillig successie volgen _O-

Estate lijkt me erg moeilijk :{ Ik ga voor Agrarisch. :+
pi_157275413
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:28 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vrijwillig successie volgen _O-

Estate lijkt me erg moeilijk :{ Ik ga voor Agrarisch. :+
Ach, dan heb ik het fiscale palet wel rond :+ Beetje gek om wel wat over Ib, Brv, Ob te kunnen zeggen en over Sw clueless te zijn. Juist als je je zinnen zet op een deel v/d notariële praktijk. Kan geen kwaad om er iig kennis van te nemen. Heb al een leuk 'IT meets notaris' scriptie-onderwerp in mijn hoofd zitten. Maar bij welk kantoor ik daarvoor terecht kan? Zeg het maar :X
mag het weten
pi_157275463
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:31 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ach, dan heb ik het fiscale palet wel rond :+ Beetje gek om wel wat over Ib, Brv, Ob te kunnen zeggen en over Sw clueless te zijn. Juist als je je zinnen zet op een deel v/d notariële praktijk. Kan geen kwaad om er iig kennis van te nemen. Heb al een leuk 'IT meets notaris' scriptie-onderwerp in mijn hoofd zitten. Maar bij welk kantoor ik daarvoor terecht kan? Zeg het maar :X
Ja maar wat voor zin heeft het als je toch niet aan de slag kan als notaris zolang je je master notarieel niet hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 19:33:55 ]
  maandag 2 november 2015 @ 19:33:49 #271
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275473
Is dat geen rare combi? Notaris en IT Recht?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275502
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja maar wat voor zin heeft het als je toch niet aan de slag kan als notaris zolang je je master niet hebt?
Ja, niks, noppes, nada. Maargoed, heb nog ruim de tijd om e.e.a. te heroverwegen ;)
mag het weten
pi_157275545
Zal ik in blok 3 Vennootschapsbelasting volgen?

Ik vind Boer wel een leuke vent eigenlijk. Een vriendin van me en ik vragen ons al weken af of hij niet stiekem homo is. Lastig te peilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 19:49:16 ]
  maandag 2 november 2015 @ 19:37:02 #274
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275555
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:36 schreef Etsu het volgende:
Zal ik in blok 3 Vennootschapsbelasting volgen?

Ik vind Boer wel een leuke vent eigenlijk. Een vriendin van me en ik vraag ons al weken af of hij niet stiekem homo is. Lastig te peilen.
Hij heeft toch een vrouw?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275559
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:37 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hij heeft toch een vrouw?
Hij heeft geen trouwring.
  maandag 2 november 2015 @ 19:38:13 #276
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275578
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hij heeft geen trouwring.
Ik zat er ook over te denken, maar ik denk dat als het uitkomt ik volgend jaar in de master maar gewoon Belastingrecht 2 meepak (als ik ervoor kies me op ondernemingsrecht te focussen).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275586
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:33 schreef IPA35 het volgende:
Is dat geen rare combi? Notaris en IT Recht?
Op eerste gezicht wellicht wel. Maar het is niet alsof de notariële praktijk gevrijwaard is en blijft van juridisch relevante ontwikkelingen op het IT-gebied. Bedoel dingen als de digitale handtekening, IE-recht raken ook zijdelings de notariële praktijk. En je kunt er nog veel meer mee doen als je gaat kijken achter het systeem van bitcoin. Wat overigens niet beperkt blijft voor de notaris alleen, allerhande juridische dienstverlening kan je ermee automatiseren/digitaliseren.
mag het weten
  maandag 2 november 2015 @ 19:38:50 #278
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275598
Ik vind dat internationale contractenrecht en zo stiekem ook erg interessant :@
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275604
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik zat er ook over te denken, maar ik denk dat als het uitkomt ik volgend jaar in de master maar gewoon Belastingrecht 2 meepak (als ik ervoor kies me op ondernemingsrecht te focussen).
Dat ga ik volgend jaar ook doen. Pittig vak, maar wel makkelijker dan Vennootschapsbelasting (heb al nagevraagd bij Boer).

Maarja, ik heb nog geen vakken in blok 3, dus ik moet nog iets vinden :') Rechtseconomie is ook mogelijk maar weet niet. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 19:39:12 ]
  maandag 2 november 2015 @ 19:40:07 #280
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275640
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:39 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat ga ik volgend jaar ook doen. Pittig vak, maar wel makkelijker dan Vennootschapsbelasting (heb al nagevraagd bij Boer).

Maarja, ik heb nog geen vakken in blok 3, dus ik moet nog iets vinden :') Rechtseconomie is ook mogelijk maar weet niet. ;(
Ik ga denk ik Staatsrecht 2 doen. Ik heb volgend blok Staatsrecht 1 en ik kan wel overweg met de mensen van Staatsrecht.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275735
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:36 schreef Etsu het volgende:
Zal ik in blok 3 Vennootschapsbelasting volgen?

Ik vind Boer wel een leuke vent eigenlijk. Een vriendin van me en ik vraag ons al weken af of hij niet stiekem homo is. Lastig te peilen.
Zeg Ets, ga je nu gewoon dadelijk als full frontal fiscalist eindigen? BEvF, belastingvak gelijk aan FAR, Vpb, maar Sw niet willen doen :D
mag het weten
pi_157275753
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zeg Ets, ga je nu gewoon dadelijk als full frontal fiscalist eindigen? BEvF, belastingvak gelijk aan FAR, Vpb, maar Sw niet willen doen :D
Vpb is belastingrecht 2 he en ik moet in blok 3 toch wat.
Sw wil ik niet, maar het moet wel. Vond dat niet echt heel erg leuk bij bel1 iig.
  maandag 2 november 2015 @ 19:45:05 #283
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275775
Is dat erfbelasting of ook schenkbelasting?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275782
Fiscaal recht en ik hebben gewoon een knipperlichtrelatie.

Jaar 1: fiscaal recht gekozen en een 8 voor EBR.
Jaar 2: gefaald voor BEL1 en toch voor notarieel gekozen
Jaar 3: BEL1 eindelijk gehaald en net op het nippertje FAR
Jaar 4: BEvF net op het nippertje.

Fiscaliteit en ik komen er wel uit.
pi_157275789
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vpb is belastingrecht 2 he en ik moet in blok 3 toch wat.
Sw wil ik niet, maar het moet wel. Vond dat niet echt heel erg leuk bij bel1 iig.
Je moet toch wat? Ga rechtsfilosofie, rechtseconomie, inleiding It-recht (boekje kun je van mij krijgen :P) of bijles strafproces geven O-) Er is meer dan de fiscale vakgroep :+
mag het weten
  maandag 2 november 2015 @ 19:45:56 #286
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275798
Ik weet nog wel dat ik die aangiftes moest maken tijdens mij stage bij een notaris met zo'n mal stuk Elsevier software. Mooi klote was dat.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275816
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:45 schreef IPA35 het volgende:
Is dat erfbelasting of ook schenkbelasting?
Beide.

quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Je moet toch wat? Ga rechtsfilosofie, rechtseconomie, inleiding It-recht (boekje kun je van mij krijgen :P) of bijles strafproces geven O-) Er is meer dan de fiscale vakgroep :+
Rechtsfilosofie :') Net zo vaag als rechtsinformatica, waar ik ook echt helemaal niks aan vond.
IT recht vind ik niet zo, ik heb Rechtsinformatica ook geprobeerd, liep op niks uit. :')

Ik ga komend blok Terrorisme en terrorismebestrijding volgen, weer Kwakman en Sv/Sr. Lijkt me wel leuk. :P

Maar blok 3 is niet veel keuze qua interesse. Vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 19:47:27 ]
  maandag 2 november 2015 @ 19:47:02 #288
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275817
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Je moet toch wat? Ga rechtsfilosofie, rechtseconomie, inleiding It-recht (boekje kun je van mij krijgen :P) of bijles strafproces geven O-) Er is meer dan de fiscale vakgroep :+
Blok 2...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275924
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 19:45 schreef Etsu het volgende:
Fiscaal recht en ik hebben gewoon een knipperlichtrelatie.

Jaar 1: fiscaal notarieel recht gekozen en een 8 voor EBR.
Jaar 2: gefaald voor BEL1 (uitgesloten voor het tentamen door de deeltoetsen) :')
Jaar 3: BEL1 eindelijk gehaald en FAR gefaald :')
Jaar 4: FAR gefaald :') :')
Jaar 5: FAR gefaald long overdue in de zomer gehaald :') :') :')

Fiscaliteit en ik komen er wel uit.
Serieus voor fiscaal gekozen? :D

Fixed, vooral dat laatste gaat voor mij ook op :+ Deze ezel stoot zich wel vaker aan dezelfde fiscale steen _O-
mag het weten
pi_157275937
Vanmiddag weer eens bij Plasbossinade langs geweest, tentamentraining bestuursrecht 2. Snap nog steeds niet hoe je het leuk kan vinden om op een sectie bestuursrecht te werken :+
  maandag 2 november 2015 @ 19:53:43 #291
365082 IPA35
Patriarch
pi_157275975
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:52 schreef underground1009 het volgende:
Vanmiddag weer eens bij Plasbossinade langs geweest, tentamentraining bestuursrecht 2. Snap nog steeds niet hoe je het leuk kan vinden om op een sectie bestuursrecht te werken :+
De JFV Collegeaantekeningen zijn echt slecht :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_157275980
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:52 schreef underground1009 het volgende:
Vanmiddag weer eens bij Plasbossinade langs geweest, tentamentraining bestuursrecht 2. Snap nog steeds niet hoe je het leuk kan vinden om op een sectie bestuursrecht te werken :+
Pax, kom er maar in.

[legdatmaareensuit.jpeg]
[kolkmanenzijnstokpaardje.jpeg]

_O_
mag het weten
pi_157276026
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:51 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Serieus voor fiscaal gekozen? :D

Fixed, vooral dat laatste gaat voor mij ook op :+ Deze ezel stoot zich wel vaker aan dezelfde fiscale steen _O-
Ja joh, vroeger wilde ik Criminologie studeren, maar toen kwam ik op een open dag in Leiden achter dat het allemaal Engels was, en toevallig had Fiscaal recht ook een eigen hoekje daar. Toen ben ik er gaan kijken, en vond het allemaal maar wel prima. :') Zodoende.

Fiscaal is gewoon kut (maar tegelijkertijd ook wel een beetje leuk als je bezig bent, vind ik :D), je moet er gewoon een aanleg voor hebben. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 19:56:12 ]
pi_157276050
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)borsten-te-vergroten

quote:
De 29-jarige Catherine Byrne wilde dolgraag een borstvergroting. Om haar nieuwe borstpartij te betalen, bedacht ze een handige truc: ze schreef zich in voor een studie en harkte 20.000 euro binnen.

Twee weken lang moest de Britse lessen bijwonen aan de University of East Londen. Omdat ze aan de studie psychologie was begonnen, kreeg ze een lening van 14.000 pond, omgerekend een kleine 20.000 euro. Maar in plaats van boeken kopen gebruikte ze het geld om aan zich te laten sleutelen, schrijft The Sun.
Ach, de een trekt 20k van de staat indirect om snel eigen geld / voordelig bij de bank aan te komen met eigen geld. De ander smijt met 20k om een boost te geven aan diens modellencarrière :7
mag het weten
pi_157276213
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De JFV Collegeaantekeningen zijn echt slecht :')
Haal altijd bij Joho.
pi_157276238
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 23:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan moet je dat alsnog halen. Zo simpel is het. Uit dit topic is er voor zover ik weet één iemand die dat gedaan heeft (Maharbal heeft aan de UvA civiel effect behaald nadat hij al een meestertitel had).
Klopt. Ik moest nog één aanvullend vak Strafrecht halen, aangezien Strafrecht 1 aan de RuG kennelijk niet voldoende was voor de Nova. Uiteindelijk bleek de inhoud van het vak dat ik aan de uni in Leiden heb gevolgd precies overeen te komen met de inhoud Strafrecht 1 aan de RuG. Conclusie is dat het helemaal nergens op sloeg en kantoor hier EUR 150 per EC voor heeft moeten betalen (was uit m'n hoofd 10 EC).

Overigens hoef je niet per se "civiel effect" te hebben om in de rechterlijke macht / advocatuur te werken. Zolang je maar de benodigde vakken hebt gehaald (de vakken staan genoemd in een aantal verordeningen).
pi_157276283
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 20:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Klopt. Ik moest nog één aanvullend vak Strafrecht halen, aangezien Strafrecht 1 aan de RuG kennelijk niet voldoende was voor de Nova. Uiteindelijk bleek de inhoud van het vak dat ik aan de uni in Leiden heb gevolgd precies overeen te komen met de inhoud Strafrecht 1 aan de RuG. Conclusie is dat het helemaal nergens op sloeg en kantoor hier EUR 150 per EC voor heeft moeten betalen (was uit m'n hoofd 10 EC).

Overigens hoef je niet per se "civiel effect" te hebben om in de rechterlijke macht / advocatuur te werken. Zolang je maar de benodigde vakken hebt behaald (de vakken staan genoemd in een aantal verordeningen).
Welkom terug. Alles bijgelezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 20:08:16 ]
pi_157276327
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja joh, vroeger wilde ik Criminologie studeren, maar toen kwam ik op een open dag in Leiden achter dat het allemaal Engels was, en toevallig had Fiscaal recht ook een eigen hoekje daar. Toen ben ik er gaan kijken, en vond het allemaal maar wel prima. :') Zodoende.

Fiscaal is gewoon kut (maar tegelijkertijd ook wel een beetje leuk als je bezig bent, vind ik :D), je moet er gewoon een aanleg voor hebben. :P
Crimi zeker door CSI? :P Fiscaal is pas leuk als je er gevoel/aanleg voor hebt. Het moet je liggen. Maar wat dat betreft is dat niet anders met de middelbare school. Tig lui hekelden dingen als geschiedenis en vonden wiskunde boeiend. Ik kon niet genoeg krijgen van geschiedenis en hekelde juist wiskunde. Niet zo vreemd dat ik goed scoor op RGS en aanverwanten, maar faal met fiscaal. Is geen hogere wiskunde, maar het vereist wel dergelijk 'logisch' inzicht.
mag het weten
pi_157276333
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 20:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Welkom terug. Alles bijgelezen?
Nah, een hoop overgeslagen.
pi_157276347
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2015 20:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nah, een hoop overgeslagen.
Begrijpelijk, mijn posts niet he.
pi_157276367
Vol
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')