abonnement Unibet Coolblue
pi_157232752
Ja, ik ben elke dag nog superblij met de tafel, wat een ding is het hè :)

Goed, belofte maakt schuld! En ik zit alweer aan deel 8... Deel 8 wordt het einde van de verbouwing hoor! Ik ben nu echt de laatste dingen aan het doen.

Project: Hal!

Zoals ingeleid ben ik begonnen met de hal. Hele klus weer met allemaal kleine dingen. Maar gestaag gaan we door.

Foto's zeggen meer dan 10000 woorden.

De start van de meterkast hadden jullie al gezien. Nu de sierlijstjes maar in detail. Ik ben gek op die lijsten!



Best een kudklus om dat netjes te maken allemaal:


De trap... het trapgat had ik al eens afgetimmerd, maar de aansluiting met het stucwerk is altijd lastig.



Die lijsten zaten erin. Alles afgekit rondom. Nog een muurtje in de glasvlies gezet... de zooi afgeplakt en met een emmer muurverf aan de slag gegaag.

Zoals ik al dacht kon ik de latexbuks op zolder laten want die kon ik niet kwijt in de hal, door zijn lengte. Dus dat werd kloten met een grote roller, kleine roller, blokkwast en een trappetje.

Toen dat droog was, elektra in orde gemaakt. Mooie hotelhetschakeling in de hal en ook naar de overloop.


Lampie erin.... heerlijk sinds jaren!!


Maar ja dat was een aanfluiting. Dus...


Volgende stap... de trap aftimmeren. Je keek nog altijd tegen het pur aan en langs de trap naar de volgende hal. Dat is niet handig i.v.m. geuren en stof van de toekomstige werkplaats. En gewoon geen gezicht.


De planken en de deklat zitten erop aan weerszijden. De hoeklatjes (kwartrond) liggen te drogen.


De reden dat die daar liggen, is dat ik ze eerst wilde gronden. Dat scheelt weer een keer afplakken en geklooi als ze er eenmaal op zitten, naast het verse schilderwerk op de muren. De plank ernaast flats ik dan zo langs het hoeklatje in de grondverf.

Dat ligt allemaal te drogen, dus ff klussie erbij. Plinten.



Toen was het wel weer even mooi.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gieliovd op 31-10-2015 23:13:25 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_157235377
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:38 schreef Puala het volgende:
Ben benieuwd wat ze van je lamp vinden :P
Ik ook ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_157235517
Jouw afwerkingsniveau, echt supergaaf!
pi_157236270
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:20 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik ook ;)
Ik vind het wel tof dat je iets terug hebt gehangen van de vorige bewoners, wanneer komt het hoogpolig tapijt weer tegen de wanden? :+
pi_157236918
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:57 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik vind het wel tof dat je iets terug hebt gehangen van de vorige bewoners, wanneer komt het hoogpolig tapijt weer tegen de wanden? :+
O+
pi_157240455
Wat een project zeg, erg gaaf om te volgen.
  zondag 1 november 2015 @ 11:19:35 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157241055
Vanochtend met veel plezier alle delen gelezen. Wat een klus en wat werk je het tot in de puntjes netjes af O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 1 november 2015 @ 11:23:43 #8
102912 crv
Screwed up
pi_157241117
Vakmanschap Giel, je kunt echt eer van je werk hebben ^O^
En idd die lijstjes, heb dat ook ooit eens gedaan, wat een K-klus _O-
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_157255785
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:57 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik vind het wel tof dat je iets terug hebt gehangen van de vorige bewoners, wanneer komt het hoogpolig tapijt weer tegen de wanden? :+
Jouw mening is duidelijk dus -O-

:+

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef Makrolon het volgende:
Jouw afwerkingsniveau, echt supergaaf!
Thanks! Voor mijn gevoel is er geen alternatief..?
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 10:17 schreef 1nb0x het volgende:
Wat een project zeg, erg gaaf om te volgen.
Thanks en welkom :)
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 11:19 schreef laziness het volgende:
Vanochtend met veel plezier alle delen gelezen. Wat een klus en wat werk je het tot in de puntjes netjes af O+
Wow respect, 7 delen door geakkerd... bedankt voor je compliment :)
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 11:23 schreef crv het volgende:
Vakmanschap Giel, je kunt echt eer van je werk hebben ^O^
En idd die lijstjes, heb dat ook ooit eens gedaan, wat een K-klus _O-
Thanks, dat betekent veel van jou!

Ja joh, die kleine details kosten allemaal echt veel tijd. Maar het moet wel dus ja, dan maar investeren. Vandaag weer kwartronde latjes erin lopen maken. Wat een gekloot met die 11x11 latjes. En het zit voor geen meter :')

In de hal resteert alsnog:
- Deksel boven de voordeur netjes maken
- Meterkast deuren maken (nog geen enkel idee)
- Alles schilderen (trap, zijkanten, voordeur, deur naar woonkamer, meterkast).

Schilderwerk ga ik denk ik allemaal verzamelen door het hele huis, om uit te besteden. Ik ben 't wel zat :O

Nog een paar plintjes hier en daar.

Als de hal klaar is ga ik door met de overloop. Daar nog een hoop te schuren aan de trap naar zolder en het traphek klaar te maken voor 't schilderen.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 1 november 2015 @ 21:22:09 #10
102912 crv
Screwed up
pi_157256651
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:03 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Jouw mening is duidelijk dus -O-

:+

[..]

Thanks! Voor mijn gevoel is er geen alternatief..?

[..]

Thanks en welkom :)

[..]

Wow respect, 7 delen door geakkerd... bedankt voor je compliment :)

[..]

Thanks, dat betekent veel van jou!

Ja joh, die kleine details kosten allemaal echt veel tijd. Maar het moet wel dus ja, dan maar investeren. Vandaag weer kwartronde latjes erin lopen maken. Wat een gekloot met die 11x11 latjes. En het zit voor geen meter :')

In de hal resteert alsnog:
- Deksel boven de voordeur netjes maken
- Meterkast deuren maken (nog geen enkel idee)
- Alles schilderen (trap, zijkanten, voordeur, deur naar woonkamer, meterkast).

Schilderwerk ga ik denk ik allemaal verzamelen door het hele huis, om uit te besteden. Ik ben 't wel zat :O

Nog een paar plintjes hier en daar.

Als de hal klaar is ga ik door met de overloop. Daar nog een hoop te schuren aan de trap naar zolder en het traphek klaar te maken voor 't schilderen.
genoeg om de winterperiode van de straat te blijven ^O^
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_157258293
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 21:03 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

[..]

Thanks! Voor mijn gevoel is er geen alternatief..?

[..]

Kom maar eens bij mij op bezoek. :')
pi_157388091
Johjohjohjoh en toen was het alweer zaterdagavond.

Kleine klusjes dag. Want ja, dat streept lekker.

Plintjes in de woonkamer waren aan de beurt. De vloer ligt er notabene alweer en jaar in denk ik :')



Mijn nieuwe telefoon maakt wel erg scherpe foto's dus het ziet er niet uit, maar in het echt gelukkig wel.



Daarna ff vloertje erin gelegd op de overloop, achter het traphek onder de volgende trap. Zo'n hoekje waar een leuk dingetje komt te staan ofzo.

Toen dat klaar was maar weer eens wat ruimte gemaakt. Het is grappig hoe je uiteindelijk om je eigen troep heen gaat lopen werken.

Ik zag de trap met daarop uit de tijd dat de stukadoor nog moest komen nog de stucloper met MDF plaatjes erop gespijkerd en dacht dat het wel tijd was die plaatjes er eens af te trekken.





Jammer van alle gaatjes maar dat was bekend ;)



Ja en dan links en rechts nog wat hoge plinten gemaakt zodat die restjes ook naar zolder terug konden. Ondertussen nog ff een radiator gevuld... kleine klusjes.

En zoals altijd... ik kan niets vinden wat ik nodig heb. Ik zweer dat ik nog MDF hoeklatten heb liggen, trapkant profielen.

Zit me af te vragen hoe minder kritische mensen nou bepaalde dingen af zouden werken want bij mij duurt het wel erg lang soms haha.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 7 november 2015 @ 20:34:35 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_157388217
Uit ervaring kan ik je vertellen dat minder kritische mensen dat gewoon niet afwerken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_157389129
Nogmaals, kom eens bij mij op bezoek. :+

Michiel, wat ga je met je tijd doen als het af is???
pi_157389314
Zat dingen die nu blijven liggen en heb wel wat projecten in gedachten.

Oja en leuke dingen doen!!!!
Laat die handjes wapperen!
pi_157391194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:29 schreef Gieliovd het volgende:
Zit me af te vragen hoe minder kritische mensen nou bepaalde dingen af zouden werken want bij mij duurt het wel erg lang soms haha.
Kan ik ook weleens jaloers op zijn, de types waarvoor het al snel goed genoeg is. Zou ik ook niet mee kunnen leven, dus ik vind wel dat je goed bezig bent. Alle mdf en afplaktape van de trap af maakt al een hoop verschil zo. ^O^

Zolang je maar alleen bezig bent dan is het niet zo'n probleem, maar zodra er een deadline is vanwege een iemand die pas aan de gang kan wanneer je de klus af hebt dan is het weer 'euh, ja, euh..' met een datum prikken. :') Alles duurt tig keer langer bij mij, maar dan is het resultaat er (meestal) ook wel naar. :)
  zondag 8 november 2015 @ 07:45:17 #17
102912 crv
Screwed up
pi_157395586
precies wat fiets zegt, of als men het afraffelt dan erger je er kapot aan. Heb zelf wel eens wat snel gedaan omdat mijn vrouw het af wilde hebben, .... :( :') :{ :{w :r }:| -O-

Heb jij overigens ook zo'n kluslijst net als ik _O-
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_157424980
Zo een die altijd blijft groeien... Yep! :9
Laat die handjes wapperen!
  maandag 9 november 2015 @ 17:36:41 #19
102912 crv
Screwed up
pi_157428925
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:22 schreef Gieliovd het volgende:
Zo een die altijd blijft groeien... Yep! :9
2 klusjes eraf .... 3 erbij :+
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_157434499
Whaha, jij kent hem _O-

Elke keer maak ik een lijst. Die werk ik af. Begin ik opnieuw met een lijst :')

Ik heb de plintjes voor boven liggen, een hoekje voor boven de voordeur... de afwerklijsten voor de laminaat-eindes.. als ik nog een uurtje over heb deze week dan regel ik dat.

Wel ff gekut bij die Hornbach, niet bepaald een commercieel hoogstandje.
- Bij alle profielen liggen hele lange, niet verpakt, wel mooi, voor 10 euro per 2 meter
- Bij het laminaat liggen er al meer, verpakt met schroeven, 2,99 per meter
- Bij de tapijthoek liggen er nog meer, andere kleuren, 2,99 per meter met verpakking en schroeven.

En natuurlijk moest ik die laatste hebben. Want alleen daar ligt de kleur die ik moet hebben.

:|W
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 14:41:09 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158605040
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Kan je met zo'n roze bril op ook klussen Gieliovd? :P
pi_158823547
is je huis nu eindelijk een keer af? :P
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_158844871
Heb je al een meterkast deur?
Je zou er misschien eentje kunnen maken van rabatdelen. Past een beetje bij de leeftijd van het huis, maar je moet 't maar net mooi vinden natuurlijk. Makkelijk "blind" te maken t.o.v. een bovenliggend paneel of muur.
Vloerdelen lenen zich er ook goed voor.



Als dit je achterkant zou zijn ipv voorkant heb je een vlakke deur.
pi_158879916
Ha mensen, goed nieuwjaar!

Ik leef nog en doe zo nu en dan nog wat in huis. Het is nog niet klaar, maar bijna klaar om de laatste dingen te gaan schilderen.

Ik zal binnenkort ff tijd maken voor een update!
Laat die handjes wapperen!
pi_158882689
Jij ook een gelukkig nieuw jaar!

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:20 schreef Gieliovd het volgende:

Ik zal binnenkort ff tijd maken voor een update!
Dat is je geraden >:)

;)
pi_159086275
Jammer jôh nog geen tijd!

Maar dit weekend heb ik weer 2 volle dagen om te klussen. Alleen thuis dus lekker muziek aan blêren en gaan met die banaan.

Sneak preview: ik ben bezig de trap naar zolder kaal te maken zodat ik kan kitten, plamuren en gronden... dan kan daar ook alles in de grondverf worden geklapt en is het verder straks een kwestie van lakken en klaar. Nou ja... 6 deuren, 2 trappen, traphek, allerlei aftimmerwerken, wapperkap koof, meterkast en deur.. heb je ff?

Enne, super vette lamp gekocht voor boven de eettafel 8-)
Laat die handjes wapperen!
pi_159086371
Ben benieuwd naar je lamp ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 14 januari 2016 @ 09:25:51 #29
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159091892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:20 schreef Gieliovd het volgende:
Ha mensen, goed nieuwjaar!

Ik leef nog en doe zo nu en dan nog wat in huis. Het is nog niet klaar, maar bijna klaar om de laatste dingen te gaan schilderen.

Ik zal binnenkort ff tijd maken voor een update!
Dat zei je afgelopen twee jaar ook :P
pi_159091916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:52 schreef Gieliovd het volgende:
Enne, super vette lamp gekocht voor boven de eettafel 8-)
Pics! *O* O-)
  Moderator zondag 17 januari 2016 @ 10:29:02 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 17 januari 2016 @ 11:12:58 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_159169154
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een rondje door je huis! Na zoveel klussen moet het wel enorm anders zijn tov. een paar jaar terug :) .
pi_159280452
Coming soon....

Ieder geval de lamp:




Voorproefje van mijn laatste project dan maar:

Laat die handjes wapperen!
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:13:42 #34
102912 crv
Screwed up
pi_159281954
die Tafel blijft toch O+
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:51:55 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159282902
Echt he O+
pi_159295247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:10 schreef Gieliovd het volgende:
Coming soon....

Ieder geval de lamp:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Voorproefje van mijn laatste project dan maar:

[ link | afbeelding ]
Netjes, had eigenlijk iets verwacht in de stijl van de lamp in de hal. :P
Heb zo'n ledlamp al eens zien hangen ergens, komt echt mooi verspreid licht door die glasplaat.

En zo te zien besteed je het lappen van de ramen tegenwoordig uit, dat heb je goed voor elkaar. ^O^
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 08:14:07 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159299522
Die tafel had ik nog nooit echt gezien, maar die is erg vet inderdaad B-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159300977
Mooie lamp! Je hebt goed onthouden waar de tengels zitten onder je plafond ;)
pi_159301111
Mooie tafel O+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 16:12:51 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_159474902
Thanks allen, ik ben elke dag nog super blij met de tafel. Het is echt een stuk natuur in huis en daar ben ik gek op. Nu met die verlichting erboven komt hij ook echt super mooi tot z'n recht.

Waar ik wel op moet letten is dat hij 3 meter is en ik dus gemiddeld 1,5 meter vol heb liggen met troep... papieren, elektronica, boeken en alles wat ik ff kwijt moet. En dan ligt het er weken.

quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [quote]0s.gif [b]Op zondag 24 januari 2016 16:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Die tafel blijft prachtig; al vind ik de lamp wel wat dat je zegt :{ ...
Tja Vonk, ieder z'n smaak. Ik vind hem zelf fantastisch en daar gaat het om. Mijn vriendin vindt hem ook prachtig, samen uitgezocht.

quote:
Op donderdag 21 januari 2016 22:47 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Netjes, had eigenlijk iets verwacht in de stijl van de lamp in de hal. :P
Heb zo'n ledlamp al eens zien hangen ergens, komt echt mooi verspreid licht door die glasplaat.

En zo te zien besteed je het lappen van de ramen tegenwoordig uit, dat heb je goed voor elkaar. ^O^
Haha, ja ik vind het maar was lastig. We hebben ervoor gekozen om de voorkamer een meer landelijke stijl te geven en de eetkamer wat meer strak met toch een landelijke touch.

Enne, dat ramen lappen haha goed gezien. Dat is mijn vriendin ja :) Die kreeg het in de bol... en ik ben er super blij mee want het is prachtig. Al die tijd echt stom geweest om het niet te lappen.
[ur
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:30 schreef tux87 het volgende:
Mooie lamp! Je hebt goed onthouden waar de tengels zitten onder je plafond ;)
Thanks! Haha, nou gelukkig valt het gewicht mee en heb ik er gewoon 6 van die propvormende hollewandpluggen in gepropt.

Althans... 5... want de 6e verloor zijn kop tijdens het (volgens instructie) erin meppen. En in die kop draait de M4 bout zichzelf in het kunststof in een prop. Dus niet meer.

quote:
l=http://forum.fok.nl/topic/2259587/2/25#p159169154]zondag 17 januari 2016 11:12[/url] schreef bleiblei het volgende:[/b]
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een rondje door je huis! Na zoveel klussen moet het wel enorm anders zijn tov. een paar jaar terug :) .
Rondje.. moet ik maar eens aan werken dan. Er is inderdaad een enorm verschil.

Binnenkort is het klussen overal wel klaar, behalve op zolder, souterrain en de tuinen. Maar buiten dat wil ik het wel "klaar" verklaren. Mooi momentje voor een reportage over hoe het was en hoe het is!

Ik had wat foto's beloofd, een update! Nou, ik zit even achter de laptop dus daar gaan we.

De laatste gerapporteerde klus was volgens mij het plintjes leggen in de woonkamer...


Daarna is een hele tijd niks gebeurd. Tijd vliegt echt! Feestdagen en weet ik het allemaal...

Het eerste wat ik opgepakt heb, is het afmaken van de meterkast. Ik werd gek van die rommelige bende....




Daarna was het toch wel tijd om de trap naar zolder ook eens goed onder handen te nemen. De doorlooptijd van die klus is ondertussen al meer dan 7 maanden denk ik. Er hebben al zo'n 5 mensen aan gewerkt met branden, krabben, schuren en kloten...

Dus na nog een laatste krab beurt te geven met de verfkrabber en een steekbeitel toch maar gaan schuren met korrel 40.



Takke klus en toch wel weer een hele dag in zitten.



Daarna nog eens een hoop naden zitten kitten en 48.000 gaatjes geplamuurd.



Er zat natuurlijk nog een gapend gat in de leuning... dus daar een stukkie in gelijmd.



Nog een keer schuren.... en daar ging de eerste laag erop.




Ziet er lekker ruimtelijk uit. Ik ga komend weekend ook het traphek en dingen gronden. Schuur ik de trap weer op, doe ik die nog een tweede keer. Moet nog e.e.a. kitten en plamuren, dus heb ik wel weer 2 dagen werk aan.

Ondertussen ook nog allemaal kleine klusjes gedaan.

Nieuwe lamp in de hal, want de kroonluchter is naar de voorkamer verplaatst.



Dopjes en dingetjes....




Dat was hem wel weer even. Het is druk en ik kom weinig aan het klussen toe. Ook laat thuis na werk helpt niet mee en de weekenden vliegen ook. We kennen het allemaal.

De prioriteit ligt wat meer op genieten. Maar, het eind is in zicht.

Waar ik mee zit is ruimte... gek genoeg haha. Zolder moet leeg en het souterrain moet ik ook ruimte hebben voor de motor om hem klaar te maken voor een maand weg deze zomer. Maar ja.... waar laat ik 3 kuub spullen? Gereedschap, meubels op zolder. Pfff.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gieliovd op 28-01-2016 20:52:08 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_159475068
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:43 schreef Gieliovd het volgende:
Waar ik wel op moet letten is dat hij 3 meter is en ik dus gemiddeld 1,5 meter vol heb liggen met troep... papieren, elektronica, boeken en alles wat ik ff kwijt moet. En dan ligt het er weken.
Heb ik ook last van ;)
Dat krijg je als je alleen woont met een grote tafel.
pi_159555997
En weer doorrrrr.


Laat die handjes wapperen!
pi_159558280
Jij bent goed bezig, ziet er nu al strak uit. ^O^

Niet dat stuk trap achter de balusters overslaan hè. :P
pi_159581247
Haha, ja ik kon er niet meer bij zonder de andere verf eraf te smeren... v.d. week maar ff doen ;)
Laat die handjes wapperen!
  maandag 1 februari 2016 @ 22:41:44 #46
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159583431
Goed bezig!

Volgende keer de lastigste hoekjes eerst doen in plaats van tot het laatst bewaren ;)
pi_159609434
Hahaha weer een wijze les rijker Ja. Inschattingsfout :+
Laat die handjes wapperen!
pi_159610040
Ik vind het wel fijn om te lezen dat ook jij fouten maakt :@
  zondag 20 maart 2016 @ 20:04:15 #49
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_160818870
Fouten! Zonder fouten ook geen successen :*

Maarr... ik heb niet stilgezeten uiteraard. De updates gaan niet zo snel, frequent en hevig als voorheen maar we rommelen rustig door in huize Gieliovd.

Ik was het open gat in de meterkast wel zat, dus kortgeleden de deur erin gemaakt. Pianoscharniertje erin en een paar magneetjes... vervolgens in de grondverf geklapt en lekker in de hoogglans gepapt erna! Het luikje voor de gasmeter zit er ook mooi in dus weer een klus gereed!

Oja, en ook hier de radiator aangesloten!




Volgende klus dus!

2,5 liter anti-slip traplap RAL9010 besteld dus aan de slag! Het resultaat mag er zijn na alle noeste arbeid van branden, krabben, schuren, grondverf..




Ook de afgetimmerde achterkant staat er prachtig mooi in.

Om het geheel netjes af te maken heb ik een paar dagen terug ook de plintjes maar gelegd, toch die finishing touch! Uiteraard hier ook weer geen hoek haaks, dus creatief te werk...



Kleine klus, maar uiteraard wel weer custom-made moeten maken...



Het probleem was, dat de zeepfles eronder te groot was voor de ruimte tussen de afvoer en het blad. Dus ja, moer moeten inkorten, huis zelf korter, tankhals... millimeterwerk. Nu dus van boven vullen :P

Verder...
- gordijnen en vitrage besteld voor de woonkamer
- gordijn in de slaapkamer opgehangen (vriendin trok het niet zo goed om in een lichte kamer te slapen :P)
- radiator in de logeerkamer aangesloten en gevuld, doet het ook! Nu alles behalve op zolder op druk, en nergens lekkage :7

Voor de komende tijd staat er op de planning:
- gordijnen ophangen als ze binnen zijn
- logeerkamer leegruimen en inrichten, laatste touches
- deuren lakken en glas erin
- afzuigkap koof gronden en verven
- ventilatierooster in de badkamerdeur maken omdat er te weinig flow is, de Itho fanbox trekt de hele ruimte vacuüm en is dus super inefficiënt

En dan komt het mooie weer eraan en de mrs. wil graag in de tuin aan de slag....

[ Bericht 48% gewijzigd door Gieliovd op 20-03-2016 20:27:22 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_160821469
Aan die lage plinten is ook wel te zien dat je er flink wat tijd in hebt gestoken, vakwerk ^O^
pi_161081533
FF lachen hoor.... ik een nieuwe wasmachine + warmtepompdroger op de kop getikt en worden vanavond geleverd....

Dus ik denk, ff die oude aan de kant dan fietsen we zo de nieuwe machine erin!

Oja, volgens mij wilde de wasmachinekraan niet meer dicht... FF kijken met een bus WD-40 en wat geweld.... nope dat wilde niet meer. Afsluiter gedeelte eruit gehaald, proberen weer beweging in te krijgen. Nope, dat wilde niet meer.

Mja, dan maar een nieuwe van zolder gehaald en die erin gefietst! Gaan met die banaan. Gelukkig heb ik een halve bouwmarkt in huis dus dat scheelt weer.

Jeetje man, die 25 jaar oude Miele's wegen echt dieplood. FF in je eentje verplaatsen is wel zweet op de rug. Maar zoals opa altijd zei, van hard werken ga je niet dood.

Nou kijken of ze me willen helpen hem het souterrain in te brengen :')
Laat die handjes wapperen!
pi_161081657
Oja, en ons zit niet stil heur!

TV'tje in de slaapkamert opgehangen voor de "ben kapot jongûh" avonden. En ja, dat snoer wordt nog netjes gemaakt ;)



Gordijntje gescoord en opgehangen, mag ook wel eens een meevallertje hebben: een 160 brede standaardmaat paste perfect! Alleen hij is zeg maar ultra gekreukt geleverd :')



Logeerkamer leeggeruimd, schoongemaakt en rolgordijnen opgehangen! Werd wel eens tijd dat het gereedschap eruit ging en naar zolder. Dus hopla!



Nou dat was het wel weer ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_161084598
Je gereedschap is gewoon weer een verdieping omhoog verplaatst ^O^
Spoilers!
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 12:36:29 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161489739
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:48 schreef Gieliovd het volgende:
Oja, en ons zit niet stil heur!

TV'tje in de slaapkamert opgehangen voor de "ben kapot jongûh" avonden. En ja, dat snoer wordt nog netjes gemaakt ;)

[ link | afbeelding ]

Gordijntje gescoord en opgehangen, mag ook wel eens een meevallertje hebben: een 160 brede standaardmaat paste perfect! Alleen hij is zeg maar ultra gekreukt geleverd :')

[ link | afbeelding ]

Logeerkamer leeggeruimd, schoongemaakt en rolgordijnen opgehangen! Werd wel eens tijd dat het gereedschap eruit ging en naar zolder. Dus hopla!

[ link | afbeelding ]

Nou dat was het wel weer ;)
Mooie vorderingen weer ! Je komt er wel Gieliovd ! *O* ^O^
  Moderator zondag 10 juli 2016 @ 22:38:31 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 18 juli 2016 @ 07:49:27 #56
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_163822650
Ja! Topic weer gevonden :')

Tijd voor een update deze week.
Laat die handjes wapperen!
pi_163822988
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:49 schreef Gieliovd het volgende:
Ja! Topic weer gevonden :')

Tijd voor een update deze week.
Ben benieuwd! :)
pi_163824027
Ik ook :)
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 19:04:33 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163835584
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:49 schreef Gieliovd het volgende:
Ja! Topic weer gevonden :')

Tijd voor een update deze week.
Fijn om te horen dat je nog steeds bezig bent ! Jammer genoeg bezig met renoveren van professioneel aangebracht schilderwerk :{
pi_163837825
Update, update, update ;)
pi_163839220
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:04 schreef Gieliovd het volgende:
Fouten! Zonder fouten ook geen successen :*

Maarr... ik heb niet stilgezeten uiteraard. De updates gaan niet zo snel, frequent en hevig als voorheen maar we rommelen rustig door in huize Gieliovd.

Ik was het open gat in de meterkast wel zat, dus kortgeleden de deur erin gemaakt. Pianoscharniertje erin en een paar magneetjes... vervolgens in de grondverf geklapt en lekker in de hoogglans gepapt erna! Het luikje voor de gasmeter zit er ook mooi in dus weer een klus gereed!

Oja, en ook hier de radiator aangesloten!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Volgende klus dus!

2,5 liter anti-slip traplap RAL9010 besteld dus aan de slag! Het resultaat mag er zijn na alle noeste arbeid van branden, krabben, schuren, grondverf..

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Ook de afgetimmerde achterkant staat er prachtig mooi in.

Om het geheel netjes af te maken heb ik een paar dagen terug ook de plintjes maar gelegd, toch die finishing touch! Uiteraard hier ook weer geen hoek haaks, dus creatief te werk...

[ link | afbeelding ]

Kleine klus, maar uiteraard wel weer custom-made moeten maken...

[ link | afbeelding ]

Het probleem was, dat de zeepfles eronder te groot was voor de ruimte tussen de afvoer en het blad. Dus ja, moer moeten inkorten, huis zelf korter, tankhals... millimeterwerk. Nu dus van boven vullen :P

Verder...
- gordijnen en vitrage besteld voor de woonkamer
- gordijn in de slaapkamer opgehangen (vriendin trok het niet zo goed om in een lichte kamer te slapen :P)
- radiator in de logeerkamer aangesloten en gevuld, doet het ook! Nu alles behalve op zolder op druk, en nergens lekkage :7

Voor de komende tijd staat er op de planning:
- gordijnen ophangen als ze binnen zijn
- logeerkamer leegruimen en inrichten, laatste touches
- deuren lakken en glas erin
- afzuigkap koof gronden en verven
- ventilatierooster in de badkamerdeur maken omdat er te weinig flow is, de Itho fanbox trekt de hele ruimte vacuüm en is dus super inefficiënt

En dan komt het mooie weer eraan en de mrs. wil graag in de tuin aan de slag....
Dat is toch denk ik wel de chiqueste meterkast die ik ooit heb gezien. ^O^ _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 18 juli 2016 @ 22:06:18 #62
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_163841415
:@
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:40:54 #63
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_164026642
Belofte maakt schuld...

Het prutswerk van de schilder herstellen. Slaapkamerraam.






En daarna weer in een Rubbol Xd gloss. Heerlijke verf.

Project 2. De balkon deur.






Daar ben ik nu nog mee bezig. Hele klus met dit warme weer steeds.

In tussentijd ook allerhande kleine klussen gedaan en een maand op vakantie geweest.

De voordeur ook helemaal onder handen genomen. Die klemde ondertussen zo erg dat hij niet meer open en dicht wilde zonder geweld. Geen foto's maar daar hield in:
Schaven
Schuren
Beitelen
Gronden

Toch een dikke dag werk.

Nu ga ik maar even de muur en kozijn aansluiting van de deur kitten.

Komend weekend de deur zelf opknappen. Houtrot, scheuren, bladderende verf...

:W
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 26 juli 2016 @ 18:48:55 #64
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_164026787
Wow, lang niet gepost hier zeg O-)
Was 't topic alweer bijna vergeten...

Maar wat een werk inderdaad hey }:|
Lijkt me echt zo-niet-relax om 't werk wat iemand anders verkeerd heeft gedaan te moeten doen (in zo'n hits ook nog). Bleh :r Maar.... Na regen komt zonneschijn ^O^ Het wordt echt wel vet.

Fijn die tv ook op de slaapkamer. Heerlijk genieten als je even geen zin meer hebt *O* (heb ik ook wel eens c.q. wekelijks)

Keep it up!! :7
pi_164027292
Goed werk ^O^
pi_164303091
Kozijnen staan 2 keer in de Rubbol XD gloss. Goede lak gekocht hopelijk 6 jaar klaar.

De deur eruit genomen en ligt in het souterrain. Lekker klussen daar!

Het slotplaatje maar ook onder handen genomen. Nieuw kopen had ik best gevonden maar dat past uiteraard weer niet. Dus, kaal maken, primer, wit en nog paar lagen aflak spray.



De deur onder handen.



Heel wat uurtjes branden en krabben verder.





Nog wel wat te doen!

Met de lieflijke kleine schaaf van opa en mooi randje gezet.


Krullen maken O+
Laat die handjes wapperen!
pi_164376826
Surround draad willen trekken...

Hele avond verder...

Krijg die klöte trekveer er met geen mogelijkheid doorheen :(
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:59:49 #68
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164377538
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
Surround draad willen trekken...

Hele avond verder...

Krijg die klöte trekveer er met geen mogelijkheid doorheen :(
:{, gaat hij er uberhaupt maar een paar meter in en stopt hij net voor het eind of ?
pi_164378721
Ik denk het laatste... Morgen maar ff samen luisteren. Ik hoor tok tok aan de andere kant van de kamer.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:30:16 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164378882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:26 schreef Gieliovd het volgende:
Ik denk het laatste... Morgen maar ff samen luisteren. Ik hoor tok tok aan de andere kant van de kamer.
Vanuit beide zijden geprobeerd ? :)
pi_164378927
Slechts zo vaak gewisseld dat ik de blaren op mijn handen voelde :')
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 23:07:09 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_164380630
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:26 schreef Gieliovd het volgende:
Ik denk het laatste... Morgen maar ff samen luisteren. Ik hoor tok tok aan de andere kant van de kamer.
Dat moet een kip zijn die n de weg zit oO<
pi_164385353
Touwtje er doorheen blazen en daarmee trekveer er door trekken ?
pi_164385527
Tape van een cassettebandje er doorheen zuigen met een stofzuiger. Touw eraan en langzaam terugtrekken. Profit. 8)
pi_164419364
:')




En in de meterkast komt ook een loze leiding uit....


Dus..... De draden zitten :+
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 11 augustus 2016 @ 07:29:59 #76
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164419483
Taart!
  Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 09:15:42 #77
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164420298
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 06:52 schreef Gieliovd het volgende:
:')

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

En in de meterkast komt ook een loze leiding uit....
[ link | afbeelding ]

Dus..... De draden zitten :+
Tok ! Tok ! _O- :D
pi_164420356
:D
pi_164424924
Speakerdraad met nette terminals in de muur :7
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:19:22 #80
447352 Bluffertje00
Roken, Roken en Roken.
pi_164442983
Mooi project ^O^ , Maar waarom heb je flexibele buis gebruikt? (in de meterkast)
[b]Op dinsdag 9 augustus 2016 20:43 schreef deadprez het volgende:[/b]
ahaha jij bent vet oud
pi_164443637
Thanks, ja dat kon niet anders. Laatste kleine stukje moest over een achter een grote afvoerpijp heen. Dat kreeg ik met harde buis niet voor elkaar.

Geloof mij. Ik heb een pesthekel aan flex!
Laat die handjes wapperen!
pi_164444471
Volgens mij valt die nieuwere flexbuis nog wel mee, dat oudere spul is helemaal niks.

Zat laatst weer de eerdere verbouwtopics van jou door te lezen, mooi om te zien waar je vandaan komt en hoe het nu is. Die actie met de parketvloer rond het deurkozijn blijft ook mooi. :P (en volgens mij mist deel 2 in de topicreeks)
pi_164565687
Show must go on!

cm
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:08:53 #84
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_164580879
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 21:49 schreef Gieliovd het volgende:
Show must go on!

[ link | afbeelding ] cm
Heb je nu meer motivatie om zulke klussen aan te pakken nu de rest van je toko al zo ver gevorderd is? Ik merk dat ik nu bijna met plezier een binnendeur ontdoe van verf en zulks terwijl ik daar tijdens de verbouwing echt niet aan moest denken. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_164582060
Ik merk en groot verschil tussen moeten een kunnen. Deze deur ligt er al weken. Steeds als ik tijd heb even wat doen. Is wel rustgevend eigenlijk ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_164835642
Ondertussen is de deur bijna klaar. De buitenzijde staat helemaal in de lak en binnen lak ik eerdaags even als ik een gaatje heb.

Het is wel mooi geworden vind ik zelf maar niet zo perfect als dat ik het ooit had gewild. Ik belast mijn standaard :9

Eerst in de sterk verdunde grondverf om het hout diep te vullen. Het idee is om zo de hechting te verbeteren.




Toen maar lekker in de onverdunde grondverf gezet.

Ik had een verrot deurpaneel dus die heb ik opnieuw gemaakt van 18mm multiplex. Er stond nog een mooi stuk in de schuur. Er staat daar veel hout van de vorige eigenaar. Gebruik ik dat ook nog eens.



Alles voor het gronden goed gekit met waterbestendige acrylaatkit speciaal voor deze toepassing. Dat was de hele reden voor de andere dat hij was gaan rotten. Het water sloeg gewoon in de naden.





Al met al weer heel wat gedaan aan deze deur. Veel te horen gehad dat ik gewoon een nieuwe had moeten halen. Dit is toch veel leuker.


Ondertussen ook gehoord dat mijn voet op 3 plaatsen gebroken is, dus maar weer zien wat dat voor gevolgen heeft.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles donderdag 25 augustus 2016 @ 09:29:32 #87
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_164835724
Zou een schande zijn als je een nieuwe deur had gehaald. o|O
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_164836417
Dezelfde mensen die zeggen waarschijnlijk ook dat je beter een nieuw huis had kunnen kopen?
pi_164837518
Dat heb ik eigenlijk nog maar weinig gehoord!
Laat die handjes wapperen!
pi_164838319
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 09:25 schreef Gieliovd het volgende:

Ondertussen ook gehoord dat mijn voet op 3 plaatsen gebroken is, dus maar weer zien wat dat voor gevolgen heeft.
Is en apparte rubriek voor Klussers blijven blunderen (deel XII)
Jeroentje.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:16:26 #91
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164838668
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:15 schreef Tom_ het volgende:
Dezelfde mensen die zeggen waarschijnlijk ook dat je beter een nieuw huis had kunnen kopen?
_O-
pi_164841688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:01 schreef jpajs het volgende:

[..]

Is en apparte rubriek voor Klussers blijven blunderen (deel XII)
Ik had klusvrij... Op de motor in Bulgarije geloof ik, onderuit op een houthakkers paadje in het bos. Krak.
Laat die handjes wapperen!
pi_164844364
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:06 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik had klusvrij... Op de motor in Bulgarije geloof ik, onderuit op een houthakkers paadje in het bos. Krak.
Oh nog een oude breuk ook dus. Au ;(
pi_164909730
Klaar!





Volgende klus?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 13:14:42 #95
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164909883
Ook alweer 3 jaar bezig zie ik :D
Respect man, ga zo door!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:18:17 #97
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_164909938
Ik heb ook nog zo een deur (in de "voor" status).
Je mag die wel oppakken als volgende klus? :P
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:37:24 #98
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_164910483
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:11 schreef Gieliovd het volgende:
Klaar!
Volgende klus?
Met de deur in huis vallen :?
Open deuren intrappen :?

Pas op niet op vrijdag monteren ......

Dan staat het weekend voor de deur :+
pi_164921855
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:17 schreef junkiexp het volgende:
Ook alweer 3 jaar bezig zie ik :D
Respect man, ga zo door!
3 is alweer eventjes terug. In december alweer 5 jaar 8)7

Ja de deur erin in de loop van de week. Mijn 6mm mdf met folie begint steeds meer te werken in de zon haha. Muggen komen er ondertussen tussendoor.
Laat die handjes wapperen!
pi_164924731
Fijn dan weer, een deur die erin zit.
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 22:42:22 #101
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166381164
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:43 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

3 is alweer eventjes terug. In december alweer 5 jaar 8)7

Ja de deur erin in de loop van de week. Mijn 6mm mdf met folie begint steeds meer te werken in de zon haha. Muggen komen er ondertussen tussendoor.
Hoe is het eigenlijk met deze verbouwing; kan mij niet indenken dat je stil gezeten hebt ;) ^O^
pi_166387241
Nou... :+



Overmorgen komen we weer thuis na een maandje Vietnam. Vrolijk weer door!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 20:45:00 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166399197
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:46 schreef Gieliovd het volgende:
Nou... :+

[ link | afbeelding ]

Overmorgen komen we weer thuis na een maandje Vietnam. Vrolijk weer door!
Dat verveeld ook niet echt ! denk ik :+
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 22:17:24 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166864688




Yes! De zolder aan het leegruimen. Al 2 dagen en 2 avonden mee bezig zo veel spullen heb ik. Dus ja souterrain herinrichten, stelling erbij... Logeerkamer vol.

Binnenkort schuren, schilderen, aftimmeren... Nog heel wat te doen maar wel leuk!
Laat die handjes wapperen!
pi_166874883
Lekker werken zo!
pi_167029599
Zo. Na lang zoeken toch mooie en betaalbare lampen onder de keukenkastjes gemaakt.

Prachtig mooi, eindelijk zicht op mijn werk!




Voor de geïnteresseerden... Het zijn Gx53 armaturen met 8 watt dimbare ledlampen erin. Nooit van deze fitting gehoord!

Kleine klusjes...

Nog geen tijd voor zolder gehad.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 22:15:08 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167035450
Ben je niet bang dat je snel uitgeken raakt op die rode keuken?
Jammer dat je aanrecht (en afzuigkap) zo vol staat met dingen, hoort dat zo of had je niet genoeg ruimte op spullen op te bergen?
  donderdag 1 december 2016 @ 22:58:12 #110
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_167035702
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:59 schreef Gieliovd het volgende:
Nog geen tijd voor zolder gehad.
:D Dat vinden wij hier op Fok! wel een prioriteit :7
  donderdag 1 december 2016 @ 23:13:13 #111
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_167036134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:47 schreef Prego het volgende:
Ben je niet bang dat je snel uitgeken raakt op die rode keuken?
...
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Ik den dat Giel net zo'n moment als mij heeft gehad... HET WORD BLOEDROOD... dat dacht ik ook met een wand in de kamer. 5 jaar later heb ik er nog géén enkele seconde spijt van gehad. ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_167040485
3x 8W, kreeg je er ook een zonnebril bij? :o

Maar die kleine stapjes maken het toch meer af in huis O+
pi_167050733
Hehe ja ik heb nogal veel spullen. Maar ja wordt allemaal dagelijks gebruikt.

Behalve op de afzuigkap dat zijn souvenirs ofzo. Koffiezetters.

Ja, een bak licht! Volgens spec is het 3x560 lumen. Dus dimmer erop.

Die rode keuken was voor mij ook een beetje spannend. Ik ben vrij conservatief met kleur dus ja.. Veel hout en wit. Ik dacht fuck it als het niet bevalt haal ik wel nieuwe frontjes.

Zolder is next. Komt gooooed :7
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:14:38 #114
411084 xKinkyKongx
Erare humanum es
pi_167079303
quote:
Nou... :+

Overmorgen komen we weer thuis na een maandje Vietnam. Vrolijk weer door!
Je had anders wel foto's mogen blijven posten :P ... gehoord dat het daar 's nachts heel heet kan zijn ..
pi_167087915
Ik vind die lampies dus superstrak ^O^ En idd gx53 fitting ga ik zometeen op vrindje google maar ff opzoeken :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_167096381
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 01:16 schreef Cybersijp het volgende:
Ik vind die lampies dus superstrak ^O^ En idd gx53 fitting ga ik zometeen op vrindje google maar ff opzoeken :P
Ik help je wel even. Goed betaalbaar ook.

Bekijk dit op eBay http://www.ebay.co.uk/itm/182162599331

Laat die handjes wapperen!
pi_167399571
Zo. En er hard gewerkt laatste tijd dus resultaat is er wel alweer.

Zolder is het onderwerp van mijn energie.

We komen dus van dit:




Zo liet ik het 4 jaar geleden achter toen ik met de rest van het huis doorging.

Nu na heel wat avonden schuren, latjes maken, grondverven, plamuren en kitten staat het er heel wat frisser bij.






Nieuw schot gemaakt bij de ketel. Lekker strak. Straks nog een wand maken daar.

Ik lak de hele plaat onder de dakkapel af alsook de baken en marketing kozijnen etc. De rest jas ik met de spuitmachine in de muurverf.

Voor de jaarwisseling moet het daar toonbaar zijn zodat mijn bezoek er kan slapen. Tijd zal het leren wat "toonbaar" is c_/
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 18 december 2016 @ 10:37:30 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167412683
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:49 schreef Gieliovd het volgende:
Voor de jaarwisseling moet het daar toonbaar zijn zodat mijn bezoek er kan slapen. Tijd zal het leren wat "toonbaar" is c_/
Aan de opgedane ervaring zal het vast niet liggen !
Dat gaat goed komen dacht ik zo ! :)
pi_167413735
Oh maar met zijn 2-en moet dat wel lukken voor oud en nieuw ;)

Maar lekker bezig weer :Y
pi_167449891
Not all women are create equal, Pipa :9
Laat die handjes wapperen!
pi_167537922




Lekker in de lak ~:)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 22:09:50 #122
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Knikkerking donderdag 22 december 2016 @ 22:37:41 #123
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_167539376
Het gaat weer lekker hier :7
Goed bezig, wordt erg mooi ^O^

Hopelijk beetje kunnen afschakelen in Vietnam?! :D

Keep it up!
pi_167544388
Ik heb op zolder gekozen voor satijnglans. De kozijnen doe ik wel weer in hoogglans maar de balken enzo niet.

Komende week de spuitmachine weer eens pakken. De rest in een laagje muurverf jassen.

Vietnam was heerlijk afschakelen. Alleen was ik snel weer aan geschakeld bij terugkomst...
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 23 december 2016 @ 08:37:33 #125
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_167545004
Wat voor spuitmachine gebruik je voor het verven? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_167545737
Wagner W950

https://www.wagner-group.(...)ysteem-w-950-flexio/

Mooi ding maar zou hem niet weer kopen. Dan zou het een airless worden zoals de project 115.
Laat die handjes wapperen!
pi_167545843
Waarom koos je voor je balken voor satijnglans?
Spoilers!
pi_167546442
Ik wilde het iets minder opvallend maken. Achteraf gezien had ik beter toch RAL 9001 kunnen pakken in hoogglans. Ach,wellicht andere keer nog eens.

Ik vind het wel mooi maar het wordt wel erg "vlak" zo met de gipsplaten ook in 9010.
Laat die handjes wapperen!
pi_167679376
Dagje buffelen maar de hele zolder is gesausd. Hoop werk met afplakken en spuiten ook met al die hoekjes en dingen.

Foto's volgen. Nu ben ik kapot.

Morgen de vloer erin.
Laat die handjes wapperen!
pi_167682264
Plaatjes, woorden etc.



Laat die handjes wapperen!
  woensdag 28 december 2016 @ 19:25:03 #131
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167682627
Gaaf die vensterbank! Hoe heb je dat gedaan?
pi_167687937
Anticlimax: is een vensterbank van Cando. Spaanplaat en melamine.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 28 december 2016 @ 22:15:02 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167690011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:32 schreef Gieliovd het volgende:
Anticlimax: is een vensterbank van Cando. Spaanplaat en melamine.
Hmmm, voor de volgende keer; zeg dat je em van losse plankjes hebt gemaakt en uren hebt staan schaven zoals het aanrechtblad van BBach :') ;) .
  woensdag 28 december 2016 @ 22:18:18 #134
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_167690215
Maareh, verder ziet het er top uit de zolder zo!
pi_167690303
Ziet er netjes uit! Ik vind die witte schrootjes op de muur gezellig. O+
pi_167698419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hmmm, voor de volgende keer; zeg dat je em van losse plankjes hebt gemaakt en uren hebt staan schaven zoals het aanrechtblad van BBach :') ;) .
Haha, ja ik dacht meteen aan die koning _O_

En die schrootjes, ja vond ik ook wel. Daarom behouden. Blijft toch een oud huis :Y)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 13:00:11 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167704228
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:32 schreef Gieliovd het volgende:
Anticlimax: is een vensterbank van Cando. Spaanplaat en melamine.
_O-

Maar het lijkt prachtig ! :)
Moesten er nu nog mensen verblijven tijdens oud en nieuw ?
pi_167705225
Je maakt meters daar op zolder. Mooi hoor!
Met een meidenkwartet
  donderdag 29 december 2016 @ 13:52:22 #139
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_167705811
Waren dit de laatste loodjes?
pi_167708011


Doorrrrrr
Laat die handjes wapperen!
  zondag 1 januari 2017 @ 18:42:44 #141
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_167812045




Zo. De gasten waren content en ik ook. De zolder is erg mooi geworden. Heerlijke ruimte zo!

Erg komt nog een schuifdeuren wand, de ketel krijgt nog een deur en het kozijn moet ik nog lakken. Verder is het zo goed als klaar.

Oja en natuurlijk nog het elektra op orde maken..

Was ff hard werken maar het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
Laat die handjes wapperen!
pi_167812567
Mooi man, heel verschil zo!
pi_167822114
Nice!
pi_167825801
Yes, ben er erg blij mee!!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 12:47:08 #145
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167826768
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:58 schreef Gieliovd het volgende:
Yes, ben er erg blij mee!!
Mooi vloertje erin ! ^O^
Mooie multifunctionele ruimte geworden zo :)
pi_167859027


Lekker warm c_/
Laat die handjes wapperen!
pi_167864490
Genieten van je foto's!! Goed bezig!
pi_167886725


The horror story continues... het water druipt van mijn nieuwe plafond af en ik heb alweer een mooie bruine vlek.

Dakdekker is langsgeweest, een open naad, 2 afvoeren niet goed geplakt, dakbedekking onvoldoende omhoog gestoken omdat de laatste pannenrij en nokvorst er nooit af is geweest.

Het worden nieuwe nokvorsten, pannen eraf, dakbedekking eraan branden, nieuwe afvoeren, al met al weer een leuke dure grap.
Laat die handjes wapperen!
pi_167886784
Mooie vloer! Krijg je meteen een beter beeld van het oppervlak.
pi_167890828
Neeeeeuuuh! En je hebt al de afgelopen jaren je dak laten vervangen zo te horen? Stelletje prutsers weer! Erg is dat, dat je niets een ander toe kan vertrouwen.
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 22:44:02 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167890914
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:28 schreef Gieliovd het volgende:
[ link | afbeelding ]

The horror story continues... het water druipt van mijn nieuwe plafond af en ik heb alweer een mooie bruine vlek.

Dakdekker is langsgeweest, een open naad, 2 afvoeren niet goed geplakt, dakbedekking onvoldoende omhoog gestoken omdat de laatste pannenrij en nokvorst er nooit af is geweest.

Het worden nieuwe nokvorsten, pannen eraf, dakbedekking eraan branden, nieuwe afvoeren, al met al weer een leuke dure grap.
Argh ! Het dak blijft je wel achtervolgen zeg... :|W :{
pi_167894991
Neeeeeee niet weer 8)7 :X
pi_167923287
De dakdekkert is bezig op het dak... ben benieuwd.

Nokvorsten eraf, pannen weg, dakbedekking op de nok opsteken, nokken goed terugplaatsen....

Nieuwe afvoeren erin branden, nieuwe plak bitumen daaroverheen.

Zal weer een lieve duit kosten, maar als ik iets niet trek is het lekkage.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:33:25 #154
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_167923486
Dat was toch al een tijdje geleden dat je het dak vernieuwd had? De lekkage was nog niet eerder opgevallen?
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_167923596
2 jaar terug. Het had eerder gelekt, jaar geleden, maar daarna nooit meer dus ik dacht dat het aan een unieke situatie lag. Helaas begon het toevallig net nadat het af was weer... En blijft nu ook.
Laat die handjes wapperen!
pi_168498779
Ff rail ophangen werd weer een hele klus in dat kromme huis. De gording hangt flink door.




Nu de deuren lakken en erin. Daarna waterpas stellen en de vloer rail vastzetten.

Heerlijk zo'n grote klus ruimte onder het huis!!!

Laat die handjes wapperen!
pi_168511550
Mooie zolder - leuk dat je de schrootjes laat zitten, vind het wel karakter geven aan de zolder :)
En die klusruimte onder je huis is briljant! :D
  zondag 29 januari 2017 @ 14:54:40 #158
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168516482
Ben benieuwd hoe het er dadelijk uit ziet :) .
Moet zelf ook zoiets gaan maken, maar zat meer te denken aan bakken met wieltjes die naar voren kunnen rollen. Maar goed, als jouw deuren er strak uit zien, neem ik dat alsnog mee als optie :P .
pi_168551214
Die luuuuuuucht :9

Laat die handjes wapperen!
pi_168553386
Ik vind verf lucht wel lekker ruiken eigenlijk :@ Echt zo'n lucht van 'yes weer wat bereikt'

Mooie dingen weer :Y
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 19:46:48 #161
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168591640
Vanavond aan de zichtkant de tweede laklaag erop en dan eind van de week naar zolder sjouwen zonder schade en in de rail tillen.

Ben benieuwd.

Het meurt erg enorm in huis. Ik zweer bij terpentine verf maar begin nu sterk te twijfelen :r

In huis voortaan maar waterbasis.
Laat die handjes wapperen!
pi_168634570
Geen denderende foto maar ik ben erg blij met het resultaat!

Past perfect.

Laat die handjes wapperen!
pi_168634582
Netjes!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:14:23 #165
183570 Stage
Tuinder..
pi_168635485
Strak hoor!

Welke rails heb je gebruikt?
pi_168641089
Storemax R20.

3 wielen per deur ivm gewicht.

Volgens mij is er eentje alleen niet goed die bonkt. Ff kijken dit weekend.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking vrijdag 3 februari 2017 @ 15:48:09 #167
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168641524
Cool, looking good 8-)
pi_168689589
Lekker rommelen op zondag.




Deurtje voor de ketel, dit is slechts het sjabloon voor het echte plaatmateriaal. Grappig genoeg van opmeten en de tekening had ik met een kwartier de pasvorm en maten al 95% juist. Die 5 procent... We kennen het allemaal :9




:7
Laat die handjes wapperen!
pi_168691121
Lekker bezig! Wat voor materiaal gaat het deurtje worden, hout oid?
pi_168692007
Dank je :) Ik ga er net zoals de schuifdeuren een plaat MDF voor halen. Is voldoende voor deze ruimte en de functie. Ik denk 12 of 15 dik.

Eventueel haal ik nog wat akoestische isolatie, van die eiermatten. Het gaat erom de ketel niet of minder te horen. Je hoort toch de opstart en later de warmtewisselaar wat tikken. Ook de ventilatie box hoor je erg goed op stand 2. Daar wil ik vanaf.

Ik ben er wel blij mee. Lekker afmaken daar. Dit zijn toch de laatste klusjes. Straks alle verhuisdozen uitzoeken en de kastrui te inruimen. Dan is de logeerkamer ook weer eens beschikbaar.

Volgende klus denk ik maar even de deuren lakken en daarna toch echt eens de kledingkast gaan ontwerpen en bouwen.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zondag 5 februari 2017 @ 20:20:21 #171
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_168694327
Lekker strak kitje :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_169923211
Schopje
  zaterdag 1 april 2017 @ 14:34:04 #173
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169925191
Paula rules :*

Eeeeen waar heb ik jullie achtergelaten. Oja op zolder.

Nou ondertussen best wel wat gebeurd en geen updates. Tijd vliegt ;)

Het oefen stuk overtrekken op de definitieve plaat.


Netjes in de lak.


Daarna netjes met keuken scharnieren opgehangen en strak :7


De deuren boven ook eindelijk gelakt..


Wordt vervolgd....

Oké, de deuren van de woonkamer ook onder handen genomen. Glas erin en lakken maar!




Op zolder op kantoor viel niet te werken vanwege de zon, dus bij Veneta mooi jaloezieën besteld.


Verder nog de helft van de vloer weer in de olie gezet en kleine klussen. Gestaag door!

[ Bericht 23% gewijzigd door Gieliovd op 01-04-2017 18:28:06 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_169932510
Keep up the good work ! ^O^
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 2 april 2017 @ 15:13:14 #175
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169947139
Thanks zeker maar gestaag...

De deuren hangen er weer in:
Laat die handjes wapperen!
pi_169970013
Goed bezig. Eigenlijk moet je vlakke delen plaatmateriaal (deuren e.d.) verticaal lakken en niet horizontaal liggend ivm stof.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_169972664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:09 schreef Gieliovd het volgende:
Het meurt erg enorm in huis. Ik zweer bij terpentine verf maar begin nu sterk te twijfelen :r

In huis voortaan maar waterbasis.
Ik ben 5 jaar geleden op acryl overgestapt en wil binnenshuis niet anders meer. Naast de geringe geur, is ook de snelle droging een groot voordeel. Deur/kozijn/raam 's middags gelakt is 's avonds al zo ver droog dat alles dicht kan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 3 april 2017 @ 16:53:42 #178
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169974357
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ben 5 jaar geleden op acryl overgestapt en wil binnenshuis niet anders meer. Naast de geringe geur, is ook de snelle droging een groot voordeel. Deur/kozijn/raam 's middags gelakt is 's avonds al zo ver droog dat alles dicht kan.
Herkenbaar en volledig mee eens.

Ook als je bijvoorbeeld traptreden schildert kun je er al na een paar uur (op sokken) overheen. Ideaal.
pi_169990065
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 16:53 schreef Barrah het volgende:

[..]

Herkenbaar en volledig mee eens.

Ook als je bijvoorbeeld traptreden schildert kun je er al na een paar uur (op sokken) overheen. Ideaal.
Idd, wel belangrijk om goede verf te gebruiken anders vloeit het voor geen meter en krijg je zo'n sinasappelhuid...

Laatste keer Sigma S2U Nova gebruikt, wat een verschil!
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:32:12 #180
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169992743
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:38 schreef mister_white het volgende:
Goed bezig. Eigenlijk moet je vlakke delen plaatmateriaal (deuren e.d.) verticaal lakken en niet horizontaal liggend ivm stof.
Yes, bedankt en je hebt gelijk. Ik wilde echter niet in de woonkamer schilderen i.v.m. de kat, eiken vloer en dat er geleefd wordt.

In het souterrain bleek het 10 cm te laag te zijn om ze rechtop te zetten haha.

Ach dan maar zo :)

En inderdaad ik stap vanaf nu voor binnen over op acryl als de voorraad alkyd op is. Voor de trappen heb ik al heel fijne acrylbasis traplak.

Moet nog wel ff opzoeken of acryl over alkyd nou wel of niet kon voor de toekomst.
Laat die handjes wapperen!
pi_170009232
Zo de afwerking, top man ziet er allemaal netjes uit wat we ook van jou gewend zijn ^O^

Welke latex spuit gebruikte jij nou?

Is het een beetje te doen qua handigheid?

Ik moet hier namelijk ook nog heel veel doen, het is ook alweer onderhoud van wat ik 8 jaar geleden heb gedaan :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 11 april 2017 @ 10:36:35 #182
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_170143256
:% }:| :( godver heel verhaal getikt over die machine en mijn ervaringen, is mijn IP gewijzigd en moet ik opnieuw inloggen. Alles weg.

AAAAAnyway... de Wagner W985.

In het kort: ja, ben er erg blij mee. Vergt veel voorbereiding zoals afplakken en ook het reinigen is een hele klus. LVHP systeem met erg veel lucht is niet ideaal.

Zou eerder voor een Project 115 ofzo gaan denk ik, al zijn die ook niet heilig met reinigen.

Enne, thanks, ik doe mijn best om de netheid erin te houden maar begin toch meer te accepteren hoor!! Ben er ondertussen wel achter dat het fijne werk me toch te lang duurt.

Heb alweer zin om de ruwbouw in het souterrain op te pakken alsook ruwbouw van een nieuwe schuur. Lekker rammen, zagen en schroeven c_/
Laat die handjes wapperen!
pi_170153556
Acryl kan prima over alkyd. Uit persoonlijke ervaring zou ik wel altijd een hechtprimer toepassen als tusen laag naast de gebruikelijk voorbereiding van schoonmaken/ontvetten, schuren en wederom ontvetten.
pi_170415888
Ondertussen gaan we stiekem gewoon door.

Vandaag was ik het zat. Ik keek al jaren tegen de kale MDF koof aan van de afzuigkap.

Nu in de grondverf en morgen als het ff kan in de muurverf.




Verder kastje gekocht op de overloop. Is nu wel mooi af daar.



Dure week vorige week. Garderobekast ook besteld, kastje, vakantie geboekt... Vakantiegeld komt komende maand van pas.

Lijstje met klussen wordt erg kort. Straks kan ik nog zeggen dat ik klaar ben!

Ik heb wel alweer houtrot geconstateerd in het kozijn van het voorraam, ach het houdt je van de straat :')
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:44:58 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_170417095
Misschien nog een ander lampje aan het plafond naast de afzuigkap O-) :@
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 11:02:40 #186
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170421524
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:55 schreef Gieliovd het volgende:
Lijstje met klussen wordt erg kort. Straks kan ik nog zeggen dat ik klaar ben!
Met een eigen huis ben je nooit klaar ! ;)
Die verhuisfitting mag inmiddels misschien ook wel vervangen worden door een gewone armatuur met lamp :P
pi_170421667
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:

Met een eigen huis ben je nooit klaar ! ;) met lamp :P
Dat dus. En anders kan je altijd de tuin aanpakken. Die vergt ieder jaar weer onderhoud.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 23 april 2017 @ 17:38:21 #188
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_170432412
Haha, scherp! Ja, die moet echt eens van het plafond. Ik ben aan het kijken en heb eventueel iets op het oog. Wil het graag in lijn houden met de lamp boven de eettafel.

Anyway, dit weekend was het tijd om de MDF afzuigkap koof eens aan te pakken. Ik keek er dus al 2 jaar tegenaan, een bruine bak tegen het plafond... was het wel zat.

Je ziet er kom ik nu achter betrekkelijk weinig van op de foto, maar het ziet er mooi uit in het echt haha.



Ik bedacht me toen ik de afplaktape verwijderde dat ik beter de randen had kunnen kitten. Dat had netter geweest. Beetje jammer, maar zo is het ook goed :)

In tegenstelling tot wat veel mensen altijd denken verf ik zonder twijfel ook gewoon hout met muurverf (Flexa, RAL 9010).



Verder typisch zo'n weekend met kleine klusjes.
- TL balk erbij gehangen bij de werkbank
- zooi opgeruimd
- stootrubber op de muur bij de achterdeur alsook nieuw haakje
- plankje voor onder de badkamer dorpel, tegen de dekvloer aan...
- etc.

Maar eens plannen gaan maken voor de tuin en/of het souterrain.

In de tuin moet alles eruit, ophogen, nieuwe schuur, nieuwe bestrating, stukkie gras....

En het souterrain wil ik ook groot aanpakken. Omtimmering van de balken eraf, elektra vervangen, verlichting vervangen, brandveiliger maken, alles wit schilderen, herinrichgen, kasten bouwen, bouwwerken verwijderen en meer open ruimte creëren, nieuwe vloer....

Genoeg te doen, maar het "huis" is zo goed als klaar! Al valt mijn oog nu alweer op de achterkant van het keuken-schiereiland.... _O-
Laat die handjes wapperen!
pi_170560618
Stapje voor stapje :W



Net nog met de slijptol op zolder bezig geweest. Er staken nog schroeven uit de wand... Lekker gekud om te slijpen in een ruimte die helemaal strak is :')
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 29 april 2017 @ 17:05:37 #190
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170566237
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 11:47 schreef Gieliovd het volgende:
Net nog met de slijptol op zolder bezig geweest. Er staken nog schroeven uit de wand... Lekker gekud om te slijpen in een ruimte die helemaal strak is :')
Je had geen multitool bij de hand ? ;)

Maar lijkt goed hoor zo'n mooie witte koof ! :)
pi_170567408
Jawel, maar was een of ander adamantium hardheid schroef die mijn multitool blad deed slijten en de schroef niet :')
Laat die handjes wapperen!
pi_170569275
Lang vooruitgeschoven maar vandaag toch opgepakt. Trap geschuurd, eerste laag traplak erop. Werkt echt fijn, Hermadix RAL 9010 met eXtra blabla antislip enzo. Mooie lak.

Je ziet er weinig van op de foto, maar ik heb de stootborden, zijkanten en de kantplanken gelakt.

Ik wil binnenkort iemand laten komen om de treden zelf te bekleden met een mooi tapijt + ondertapijt. Vinden we lekker, zacht en stil. Luxe gevoel.





Morgen nog één laagje en dan is het ook weer mooi.

Tegelijkertijd even de aftimmering van de beide trappen afgelakt.

Trouwens van de week ook ff een klein plankje tegen de betonvloer van de badkamer gemaakt. Ik had dat toen gegoten met een plaatje hout onder de dorpel, om te vervangen door een mooi plankje zo snel de vloer hard was. Nou, dat is 3 jaar geleden geloof ik haha.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 29 april 2017 @ 20:41:30 #193
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170571340
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 17:56 schreef Gieliovd het volgende:
Jawel, maar was een of ander adamantium hardheid schroef die mijn multitool blad deed slijten en de schroef niet :')
En gewoon een ijzerzaagje en wat elbowgrease werkte ook niet?
Die multitoolblaadjes zijn idd weg voordat je hout aangeraakt hebt, maar met een ijzerzaag moet je een heel eind kunnen komen lijkt mij.
  zondag 30 april 2017 @ 12:48:46 #194
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_170582185
Mja, dacht ik ook aan... maar waren er 8 en wilde ze flush met de houten plaat af hebben.

Met zaagje had een hoop tijd gekost en een hoop schade aan de plaat.

Mijn oplossing was ook prima:
- houten planken op de grond
- houten plank opstaand achter slijptol
- spijkerbroekspijp over een schemerlamp gedrapeerd achter de slijptol en ernaast nog een
- rustig werken

Niks aan 't handje.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:51:31 #195
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171493855
In de slowchat al aangegeven dat er nog altijd geklust wordt.... dus we gaan vrolijk door.

quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lijkt mij ook echt zo'n ruimte waar je in de afgelopen jaren van alles neergestouwd hebt onder de noemer, dat stond boven even in de weg _O-

Succes met opruimen ! ;)
4 verdiepingen. Zolder en souterrain zijn altijd "opslag" geweest. Dus ja, altijd alles 3 trappen op en af haha.

Dus... nu in het souterrain ruimte maken is het besluit. Dan kan ik daar mijn klusjes doen en ook ruimte creëren om uiteindelijk het tuinhuis leeg te maken en plat te gooien als de tuin aan de beurt is.

Dus, het wordt wel wat hoor. Ik heb er al een kast uitgeslagen en een aantal andere dingen opgeruimd en verplaatst naar het huis uit dozen (5,5 jaar in doos).

Grofweg staat het volgende op de planning:
- Kastenwand 2,28m breed gezien ik die breedte aan schuifdeuren heb, of 3 meter breed omdat ik die breedte aan kasten heb met klapdeurtjes.... nog ff een ei over leggen.
- Werkbank ophogen
- Werkblad erbij maken
- Knutselstation maken bij het raam
- Alles herinrichten

En natuurlijk het grotere werk:
- Barretje bij de keuken slopen
- Keuken vervangen door iets moderner en frisser van de IKEA ofzo
- Wasmachine en droger verplaatsen en dus water en afvoer aanbrengen
- Gasleiding wegslopen
- Steunbalk en ligger "uitkleden" en subtieler bekleden
- Balkenplafond kaalmaken (nu bekleed met board)
- Zachtboard verwijderen tegen plafond, gipsplaten erop maken
- Elektra volledig vervangen
- Nieuwe verlichting
- Alles schilderen
- Zeil vervangen door ander zeil, lichtere kleur

Dus zoals je kunt lezen wel weer een hele klus. Maar wel fijn, zal flink opknappen.

Issue is alleen dat het er nu dus ramvol staat met stellingkasten, kastenwand in delen, heel veel hout tegen de muur gestapeld en veel, veel spullen 8)7
Laat die handjes wapperen!
  zondag 25 juni 2017 @ 21:51:17 #196
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171949498
Zoals aangekondigd...

Eerst de bank eruit, boekenkast eruit en nog meer eruit of opgeruimd.





Eerst maar eens kastruimte gemaakt op basis van 3 PAX kasten van de schoonouders.



Opruimen en slopen.




En nu de balken kaal halen. Plaatjes eraf, latjes eraf, straks elektra en gas eraf slopen. Een goede basis om opbouw aan te brengen en alles mooi wit te lakken.

Zoals verwacht ontdek ik weer een bak ellende. De vloer veert al jaren bij de trap. Ja klopt wel, die hele balk zit los. Prutser.

Vrolijk door, wel erg lastig werken als het zo vol staat. Wordt wel mooi ruimtelijk zo!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 21:25:04 #197
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172226926
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:51 schreef Gieliovd het volgende:
Zoals aangekondigd...

Eerst de bank eruit, boekenkast eruit en nog meer eruit of opgeruimd.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Eerst maar eens kastruimte gemaakt op basis van 3 PAX kasten van de schoonouders.

[ link | afbeelding ]

Opruimen en slopen.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

En nu de balken kaal halen. Plaatjes eraf, latjes eraf, straks elektra en gas eraf slopen. Een goede basis om opbouw aan te brengen en alles mooi wit te lakken.

Zoals verwacht ontdek ik weer een bak ellende. De vloer veert al jaren bij de trap. Ja klopt wel, die hele balk zit los. Prutser.

Vrolijk door, wel erg lastig werken als het zo vol staat. Wordt wel mooi ruimtelijk zo!
Je plaatjes zijn stuk :{
  vrijdag 7 juli 2017 @ 08:01:13 #198
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172234411
Dammit, k*t photobucket. Heeft iedereen hier last van volgens mij.

Overigens alweer lekker bezig. Er ligt alweer een kuub hout in de tuin van al het sloopwerk. Vele meters PVC, draad, honderden spijker en veel zooi.

Ondertussen zijn de balken ook grotendeels al geschuurd en heb ik ontdekt dat er een aantal flinke binten liggen. Beetje overdreven groot, maar mij te veel moeite om weg te halen.

Zaterdag een vloer leggen bij m'n pa en zondag weer door. Proberen al het sloopwerk klaar te hebben en dan weer beginnen met opbouwen.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 7 juli 2017 @ 10:29:36 #199
440325 Chicolade
Chocolade
pi_172237011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je plaatjes zijn stuk :{
Dat heeft iedereen met photobucket, met terugwerkende kracht is hotlinking niet meer toegestaan tenzij je betaalt (400 per jaar). Daarom vroeg ik in het FB topic al of het de bedoeling is dat alle oude posts aangepast worden O-)
  maandag 10 juli 2017 @ 11:33:57 #200
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172314144
Zo, ik heb spierpijn van hier tot Tokio na 60m² eiken leggen maar was wel super.

Helaas; ik ga mijn plaatjes echt niet meer fixen. Ik ga wel over op imgur denk ik.... treurig. Ik heb er geen ¤400 per jaar voor liggen. Denk dat ze véél klanten gaan verliezen zo. Welverdiend, stik erin :)

Thuis gaan we lekker door. Zal binnenkort eens foto's plaatsen.

Ik kom toch een ravage tegen met vertinde 0,75mm² draadjes in lasklemmen, volgepropte lasdozen zonder deksel achter kurkdroge schrootjes.... Mooie stalen binten, loszittende doorgezakte balken en wat nog meer.

Wat een prutser die vorige eigenaar. Ik vernieuw ALLES, lekker strak.
Laat die handjes wapperen!
pi_172315112
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 11:33 schreef Gieliovd het volgende:
Ik kom toch een ravage tegen met vertinde 0,75mm² draadjes in lasklemmen, volgepropte lasdozen zonder deksel achter kurkdroge schrootjes.... Mooie stalen binten, loszittende doorgezakte balken en wat nog meer.

Wat een prutser die vorige eigenaar. Ik vernieuw ALLES, lekker strak.
Herkenbaar :')
  dinsdag 11 juli 2017 @ 08:53:43 #202
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172335258
Slopen maar.... ik heb ieder geval de échte aardelektrode blootgelegd. Lekker dikke koperen draad. Dus daar gaan we van aftakken. Wat je nu ziet is een draad naar de waterleiding. En ja, dat is de aardvoorziening.


Slopen van de bar. Ding stond me enorm in de weg, dus hopla.



Knutselaar was het toch de vorige eigenaar. Board, stukjes hout en 86 miljard nietjes.



Er komt een mooie bint tevoorschijn. De staander was vroeger een ligger. Er stond vroeger een muur, het verlengde van de hal. Die muur is al decennia weg en de vorige eigenaar heeft dus ook de bint weggezaagd en teruggezet onder de keuken.






Het betere bakken en braden. Slak zit er nog lekker op.



Ik heb mijn hoofd al 3 keer gestoten dus dat wordt wat haha. Maar wat een ruimte!

En voor de liefhebbers... kleurtjesfestijn.




Solderen voor gevorderden.



[ Bericht 21% gewijzigd door Gieliovd op 11-07-2017 09:02:28 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_172342019
Wat een bende die elektra.. Die kleuren zijn toch maar relatief hè..bij mijn project had de vorige eigenaar alleen maar bruin gebruikt, voor alles. En de oude kleuren hergebruikt. Rood kon dan zowel fase als nul betekenen. Grote kniptang pakken en opnieuw aanleggen!
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 18:47:00 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172346776
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 08:53 schreef Gieliovd het volgende:
Slopen maar.... ik heb ieder geval de échte aardelektrode blootgelegd. Lekker dikke koperen draad. Dus daar gaan we van aftakken. Wat je nu ziet is een draad naar de waterleiding. En ja, dat is de aardvoorziening.
[ afbeelding ]

Slopen van de bar. Ding stond me enorm in de weg, dus hopla.

[ afbeelding ]

Knutselaar was het toch de vorige eigenaar. Board, stukjes hout en 86 miljard nietjes.

[ afbeelding ]

Er komt een mooie bint tevoorschijn. De staander was vroeger een ligger. Er stond vroeger een muur, het verlengde van de hal. Die muur is al decennia weg en de vorige eigenaar heeft dus ook de bint weggezaagd en teruggezet onder de keuken.

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Het betere bakken en braden. Slak zit er nog lekker op.

[ afbeelding ]

Ik heb mijn hoofd al 3 keer gestoten dus dat wordt wat haha. Maar wat een ruimte!

En voor de liefhebbers... kleurtjesfestijn.


[ afbeelding ]

Solderen voor gevorderden.

[ afbeelding ]
Tjezus, die kleuren samen in één doos :{ :R

Heb je uberhaupt wel een aardelektrode ? De waterleiding en gasleiding moet ook geaard worden !

  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:06:56 #205
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172348954
Ach, dat is nog niets. Elders waar de bron van het kwaad zat was het veel erger.

Ja, ik heb een elektrode in de tuin zitten bij de voordeur, die komt met een hele dikke koperen draad naar binnen, 20mm² ofzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_172350298
Heb je eigenlijk de officiële uponor leidingen gebruikt of die van henco? die laatste schelen nogal een stuk qua prijs :o
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:12:43 #207
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172350915
Ander Duits merk van arsenius.nl

¤69 geloof ik.
Laat die handjes wapperen!
pi_172351051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:12 schreef Gieliovd het volgende:
Ander Duits merk van arsenius.nl

¤69 geloof ik.
Thanks, scheelt nog wat meer in prijs :o
  zondag 16 juli 2017 @ 19:09:07 #209
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172466325
Weer een weekend vol klusplezier verder en best ver gekomen. Het duurt allemaal wel lang omdat het best een oppervlak is, zo'n 40 m² dus ja dan is alles een veelvoud van elkaar, zoals de balken.

Desalniettemin lekker opgeschoten.

De oplettende kijkers zagen dat er bovenop de bint, die overigens op een zéér verschrikkelijke plek en hoogte zit... ik heb mijn hoofd er al één keer ontiegelijk hard tegen gestoten dat mijn tanden klapperden en ik er misselijk van weg... en vandaag weer goed hard. Maar jaaaaaaa _O-

Terug naar bovenop de bint.... dus er zat nog een restje van de oude keuken- en hal muur op. Vroeger liep in deze woningen de hal uit van voordeurbreedte naar een meter of 2 breed waar dan de trap in zat en aan het eind van de trap de keuken.

Nou die muur is weg en ik heb zelf tijdens de verbouwing nog een deel weggehaald. Anyway, het restje van de muur blokkeerde het zicht en het licht, dus weg ermee!! Jaren terug al eens gaten in moeten boren voor de CV leidingen, dus was wel ff voorzichtig te werken gaan.

Over CV leidingen gesproken... ook deze meteen maar even gefatsoeneerd. Het blijft een functionele ruimte dus een schoonheidsprijs gaat het nooit winnen maar mooi langs de balk scheelt toch weer een hoop. Ik timmer er nog wel eens een koofje omheen. Ooit. :')




Ruimt heerlijk op! Ben er erg blij mee.

Ondertussen ook alle zachtboard van het plafond, alle latjes eruit, alle 84000 spijkertjes erin en is al het elektra ook ondertussen weggesloopt. Lekker, frisse start.

Dus toen was het tijd om te schuren. Er zit ongeveer 12 uur schuurwerk in, alle balken op de meest lastige plekken.



Toen was het tijd om eens zichtwerk te maken, al die weken die voorbij zijn gegaan met sloopwerk vond ik welletjes. Even opbouwen is goed voor de werkethos.





Dus dat gaat de goede kant op. Ik ben nu voor het eerst bezig met verf op waterbasis. Dat scheelt een stuk zeg, het meurt tenminste niet zo enorm en geen koppijn. Lekker rollen maarrrrr.

Ondertussen had vriendinlief ook de trap geschuur, dus die kan ook in de grondverf eerdaags. Wordt nog eens wat!



Het plan is om de balken 2 keer te gronden en dan een keertje lakken in de zijdeglans 9010, lekker vergeeflijk lakje dus kwak het er tegenaan.

Daar tussen komen gipsplaten tegen de vloerdelen aan geschroefd met een afwerklatje langs de balken.

Ik zit ondertussen te kijken naar een partijtje LED TL armaturen, ik wil lekker veel licht in de hut en er niet te veel geld aan uitgeven, zuinig is mooi meegenomen. Het was met 5-6 TL armaturen nooit écht heel licht en er vielen veel donkere hoeken dus dat moet anders.

En bijna vergeten... alle elektra moet dus vervangen worden. Ik ga het netjes opbouw maken langs de balken, met slagvast PVC en mooie lasdoosjes. Ik heb nog een kilometer VD draad liggen dus lekker draadjes trekken. Anders had ik er kabel voor gepakt.

Dan nog een en ander aftimmeren en toen en dan moet het functioneel af zijn. Dan zijn er nog veel andere plannen zoals de keuken opknappen, wasmachine en droger verplaatsen, het toilet aanpakken, de raamkozijnen witten, enzovoorts enzovoorts.

En natuurlijk de werkbank een metamorfose geven. Ik wil hem ophogen en alles opfrissen.

En dan straks gewoon lekker de ruimte hebben om te rommelen. De motoren moeten beide naar binnen en een grote beurt + reparatiewerkzaamheden krijgen bijvoorbeeld.

[ Bericht 21% gewijzigd door Gieliovd op 16-07-2017 19:22:12 ]
Laat die handjes wapperen!
  zondag 16 juli 2017 @ 20:02:35 #210
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172468250
Zo, jij hebt er weer zin in :)
Spoilers!
pi_172473530
Mooie update weer! Die balk draagt dus alleen nog de vloer? Je zou kunnen overwegen om m te vervangen voor een T profiel dat dus omhoog kan. Maar daar heb je vast al aan gedacht en geen zin in gehad ;)
  maandag 17 juli 2017 @ 07:48:03 #212
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172477139
Zeker, lekker om weer wat te doen nu.

En een T-profiel is inderdaad wel een mooie stap, maar zoals je al goed hebt ingeschat.... ik laat het lekker zo ;)

Het is een woonkamer/keuken van 40m² erboven, met balken van 5 meter overspanning. En de HOH afstand is eigelijk te groot, ik heb niet exact gemeten mar het is iets van 80 cm. Die bint is dus wel meer dan welkom!

Ik heb nog wel weer wat geconstateerd bij de trap. De vloer veerde zo.... Ja, blijkt dus dat er ooit met het trapgat geklooid is en dat de balk daar niet juist terug geplaatst is. Die is dus aan het zakken, met als gevolg de daarin liggende balk ook en dus een verende vloer.

Dat wordt een garagekrik eronder, opdrukken en 2 raveeldragers erin. Ach, het houdt je van de straat :Y)
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:03:27 #213
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172729814
We zitten hier niet stil hoor!

De balken staan 2 keer in de grond en 1 keer lekker in de satijnglans 9010 aflak.



Nu begonnen aan het plafond, gips ertegenaan schroeven maar!



Maakt een enorm verschil.

Ik heb een partij LED TL armaturen besteld, dus die klap ik er straks in, wordt een heerlijke lichte ruimte straks.

Komend weekend alle gipsplaten erin jassen, latjes scoren en afmaken maar.
Laat die handjes wapperen!
pi_172729833
Je foto's doen t niet :P
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 08:21:58 #215
447051 crew  Peejtur
pi_172730016
Hier wel :)
pi_172730133
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:21 schreef Peejtur het volgende:
Hier wel :)
Hij heeft geëdit :+
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 12:49:07 #217
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172944373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:03 schreef Gieliovd het volgende:
We zitten hier niet stil hoor!

De balken staan 2 keer in de grond en 1 keer lekker in de satijnglans 9010 aflak.

[ afbeelding ]

Nu begonnen aan het plafond, gips ertegenaan schroeven maar!

[ afbeelding ]

Maakt een enorm verschil.

Ik heb een partij LED TL armaturen besteld, dus die klap ik er straks in, wordt een heerlijke lichte ruimte straks.

Komend weekend alle gipsplaten erin jassen, latjes scoren en afmaken maar.
Dat zal een hele verademing zijn in die ruimte ! Al dat licht en ruimte ;)
Ga je structureel ook nog iets aan de indeling veranderen ? Of blijft deze vooralsnog gelijk ?
pi_172952035






De partij LED is ook binnen :')






Gelukkig na een klacht... Sturen ze er nog 25 op, gratis, via FedEx... _O-

Anyway. Alle gipsplaten erop. Latjes voor de helft klaar. Wordt nog wat.

Het souterrain wordt anders dan het was. Meer ruimte, minder rommel. Wasmachine wordt verplaatst, kookplaat is al weg.

Werkbank wordt verhoogd. Apart bureau voor werkzaamheden zoals solderen en misschien een pc.

T.z.t wil ik nog de toiletruimte eruit slopen en vergroten, misschien tweede badkamer maken met ligbad.

Keuken werkblad nog vervangen. Alles opfrissen en tegeltjes vervangen.

Oja en de vloer wordt nog een uitdaging. Antiek hard zeil ligt erin. Dat moet eruit en ik wil eigenlijk betonverf op het beton smeren. Maar zie dat verlijmde zeil er maar uit te krijgen.

Eerst dit maar afmaken. Elektra erin, lampen erin. En dan verder kijken :W

[ Bericht 71% gewijzigd door Gieliovd op 06-08-2017 19:00:48 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_172957283
Lekker bezig man, en ik ben jaloers op je klus souterrain.
Ik sta buiten op het terras alles te zagen, gaat het regenen dan snel alle gipsplaten en gereedschap weer naar binnen :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 augustus 2017 @ 21:48:26 #220
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_172957529
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 18:49 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De partij LED is ook binnen :')


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gelukkig na een klacht... Sturen ze er nog 25 op, gratis, via FedEx... _O-

Anyway. Alle gipsplaten erop. Latjes voor de helft klaar. Wordt nog wat.

Het souterrain wordt anders dan het was. Meer ruimte, minder rommel. Wasmachine wordt verplaatst, kookplaat is al weg.

Werkbank wordt verhoogd. Apart bureau voor werkzaamheden zoals solderen en misschien een pc.

T.z.t wil ik nog de toiletruimte eruit slopen en vergroten, misschien tweede badkamer maken met ligbad.

Keuken werkblad nog vervangen. Alles opfrissen en tegeltjes vervangen.

Oja en de vloer wordt nog een uitdaging. Antiek hard zeil ligt erin. Dat moet eruit en ik wil eigenlijk betonverf op het beton smeren. Maar zie dat verlijmde zeil er maar uit te krijgen.

Eerst dit maar afmaken. Elektra erin, lampen erin. En dan verder kijken :W
Is het veilig zeil om eruit te halen of verwacht je daar nog problemen mee? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_172958092
Waarom niet gewoon een laag egaline erover en dan verf erop?😳
Mijn ercaring met egaline is dat t knalhard wordt namelijk.
pi_172958248
Dat is nog een optie inderdaad maar onthechting is dan een reëel risico en egaline is ook bepaald niet goedkoop.

Zeil is volgens mijn vergelijking op internet en inschatting A vrij en dus geen punt. Desalniettemin verdient het nog wel even aandacht.

Ik ben er op erg blij mee. Helemaal als ik straks m'n zooi nou kan gebruiken ook. Nieuwe kolomboor staat ook al maanden. Nog geen gat geboord.
Laat die handjes wapperen!
pi_173063940
Die lamp _O- :D

Maar weer lekker bezig. Hoe vind vriendinlief het om mee te klussen? :P
pi_173064648
Ik heb de nieuwe lading van 25 stuks alweer binnen, gratis... eerste indruk is dat die er goed uit zien. 2 stuks geopend en die waren smetteloos.

Van de week 1 aangesloten om te kijken wat het is... toch wel erg wit/blauw die 6000k kleur :P Aaaach zal wel goedkomen.

Vriendin heeft een hekel aan klussen. Althans... als ik het klein en behapbaar maak en geduldig dingen uitleg enzo dan gaat het wel. Schilderen vond ze leuk enzo.

Verder kreeg ik wel de feedback dat ze nu wel erg veel respect heeft gekregen voor het verzette werk, gezien ze tot de conclusie kwam dat het toch wel veel, zwaar en soms lastig is :7
Laat die handjes wapperen!
pi_173072890
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 22:10 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is nog een optie inderdaad maar onthechting is dan een reëel risico en egaline is ook bepaald niet goedkoop.

Zeil is volgens mijn vergelijking op internet en inschatting A vrij en dus geen punt. Desalniettemin verdient het nog wel even aandacht.

Ik ben er op erg blij mee. Helemaal als ik straks m'n zooi nou kan gebruiken ook. Nieuwe kolomboor staat ook al maanden. Nog geen gat geboord.
Oke duidelijk.
Je kan eventueel kijken vij de boels voor een tapijstripper, soortgelijk iets hben ze ook voor de compressor, moet dan wel lukken denk ik.
pi_173073333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:30 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb de nieuwe lading van 25 stuks alweer binnen, gratis... eerste indruk is dat die er goed uit zien. 2 stuks geopend en die waren smetteloos.

Van de week 1 aangesloten om te kijken wat het is... toch wel erg wit/blauw die 6000k kleur :P Aaaach zal wel goedkomen.

Vriendin heeft een hekel aan klussen. Althans... als ik het klein en behapbaar maak en geduldig dingen uitleg enzo dan gaat het wel. Schilderen vond ze leuk enzo.

Verder kreeg ik wel de feedback dat ze nu wel erg veel respect heeft gekregen voor het verzette werk, gezien ze tot de conclusie kwam dat het toch wel veel, zwaar en soms lastig is :7
Wil je toevallig van die LED armaturen af?
Spoilers!
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:38:34 #227
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173075728
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:03 schreef Puala het volgende:
Die lamp _O- :D

Maar weer lekker bezig. Hoe vind vriendinlief het om mee te klussen? :P
Speciaal model om licht te geven om de hoeken _O-
pi_173449236
Binnen raakt het aardig klaar, buiten is het alweer tijd voor het eerste onderhoud....

Houtrot aan de voorzijde.









Vast niet voor ieders goedkeur geschikt maar ik vond het wel even netjes zo.






Alles netjes in de Rubbol.



Laat die handjes wapperen!
pi_173449350
Ik voel met je mee. Ik ontken eigenlijk nog, maar moet ook nog een paar uur aan de kozijnen voor gaan besteden ;(
pi_173449431
Ik heb maanden ontkend een toen dacht ik fuk de herfst komt eraan. Schouders eronder!

Al met al het hele weekend over gedaan en vanavond. Droogtijden en al dat gedonder....

Volgend jaar als het nodig is haal ik alles kaal.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking maandag 28 augustus 2017 @ 21:10:30 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_173450162
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 20:38 schreef Gieliovd het volgende:
Binnen raakt het aardig klaar, buiten is het alweer tijd voor het eerste onderhoud....

Houtrot aan de voorzijde.

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Vast niet voor ieders goedkeur geschikt maar ik vond het wel even netjes zo.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Alles netjes in de Rubbol.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Goed opgelost. Mooi geworden :)
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:30:03 #232
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173457011
Die bint, stoot je er nog steeds je harsens tegenaan? Een paar meter cv-leiding isolatie doet wonderen.
pi_173458105
Haha, nee gelukkig niet meer gestoten. Maar inderdaad, dat is het plan dat ik heb. Gewoon een paar meter van die buisisolatie erom.

Zat alleen nog te denken hoe ik die een beetje opvallend kan maken. Je hebt ze ook met rood/wit erop maar die zullen wel weer ¤399 per strekkende meter kosten.

@Atmoz: thanks man, we doen ons best ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_173476718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:45 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, nee gelukkig niet meer gestoten. Maar inderdaad, dat is het plan dat ik heb. Gewoon een paar meter van die buisisolatie erom.

Zat alleen nog te denken hoe ik die een beetje opvallend kan maken. Je hebt ze ook met rood/wit erop maar die zullen wel weer ¤399 per strekkende meter kosten.

@Atmoz: thanks man, we doen ons best ;)
m
Als hey goed is bestaat er gewoon van die waarschuwingstape.
Misschien bij toolstation?
pi_173779876
We zijn alweer een paar weken verder en het souterrain heeft de nodige aandacht gekregen.

Allereerst het plafond afgemaakt, gipsplaten er tegenaan en mooie deklatjes er tegenaan geschoten om de schroeven te verbergen en de rand tussen de balken en de platen te verbergen. En natuurlijk gewoon snazzy looks.

Alles netjes in de RAL9010 gerold.



Vervolgens ben ik mijn nieuwe LED TL armaturen maar eens gaan ophangen. Het is even koffiedikkijken hoeveel licht eruit komt. Ze zijn 22 Watt en in theorie is dat erg veel licht.

In totaal heb ik er nu 10 hangen, over een kleine 35 m² vloeroppervlak. We gaan het zien als er spanning op staat.



En eentje met tijdelijke spanning erop:



Ik heb een lading materialen besteld bij de TU en die zijn op m'n werk binnengekomen dus morgen even oppikken. Dan kan ik dit weekend het opbouw elektra aanleggen.

Grappig detail; je kunt de LED units koppelen met een koppelstukje, heb je dus geen draad nodig. De draad heeft 3 aders, fase, nul en aarde. Het koppelstukje..... daar zit alleen koper in de verbindingen van fase en nul... handig China! Dus ik jas er wel een parkertje in om ze te koppelen via het chassis.

Ondertussen waren we de trap ook al jaren kapot aan het trappen, zacht kaal vuren. Dus vriendinlief ging aan de slag met de schuurmachines en ik heb het gronden op me genomen.




Als hij in de traplak staat dan zet ik er nog van die tapijten treden op en dan is hij weer strak! Zin in.

Schiet lekker op beneden. Bijna alles in de lak straks en nieuw elektra aanleggen. Als dat klaar is dan ga ik eerst een wat spullen verplaatsen en opruimen. Vervolgens de klussen zoals wasmachine verplaatsen, keuken opknappen en andere vloerbedekking erin. Dat wordt nog een hele kus.
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 14 september 2017 @ 21:11:43 #236
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173780095
Hard gewerkt zo te zien. Ik vind dat het plafond mooi geworden is hoor, lekker afgewerkt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_173783574
Lekker bezig!
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 19:38:41 #238
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173839445
Elektra aan het aanleggen. Hele klus met al die balken en het toch netjes willen doen.


Laat die handjes wapperen!
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 21:00:28 #240
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173936267
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:59 schreef Gieliovd het volgende:
Elektra aan het aanleggen. Hele klus met al die balken en het toch netjes willen doen.


[ afbeelding ]
Valt nooit mee, om daar wat moois van te maken.
Heb je nou witte buis gekocht ? :?
pi_173941980
Ja, opdracht van de Mrs _O-

Ik ga maar eens draad erin trekken :W
Laat die handjes wapperen!
pi_173953890
Paar uurtjes draad getrokken. Veel bochten en veel trekdozen.




Ik kwam er al snel achter dat ik geen geel/groen op voorraad had zoals ik dacht. Ik heb honderden meter bruin, blauw en zwart en zelfs 4mm² liggen maar :|W

Door hergebruik van goede bedrading is het bijna klaar, maar toen was het echt op _O-

Kan ik alsnog een doos gaan halen voor de laatste 5 meter.

Ik heb er zin in! Eindelijk weer verlichting straks en door met de volgende klus ^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_173955409
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:23 schreef Gieliovd het volgende:
Paar uurtjes draad getrokken. Veel bochten en veel trekdozen.


[ afbeelding ]

Ik kwam er al snel achter dat ik geen geel/groen op voorraad had zoals ik dacht. Ik heb honderden meter bruin, blauw en zwart en zelfs 4mm² liggen maar :|W

Door hergebruik van goede bedrading is het bijna klaar, maar toen was het echt op _O-

Kan ik alsnog een doos gaan halen voor de laatste 5 meter.

Ik heb er zin in! Eindelijk weer verlichting straks en door met de volgende klus ^O^
Bij gamma kan je t per 10m kopen ;)
pi_173955470
Bij Hornbach per meter. Bij Conrad ook.
Spoilers!
pi_173955686
Wie gaat hier overheen, per centimeter? :D
pi_173956340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:34 schreef Makrolon het volgende:
Wie gaat hier overheen, per centimeter? :D
Bij Hornbach kan je het zelf afmeten dus het kan vast ook per centimeter :P
Spoilers!
pi_173958500
Mjaaa.... ¤6 per 10 meter. Ons ben zuunig.

Fix wel even een doosje eerdaags. Komt altijd van pas.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 13:33:15 #248
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174112873
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:36 schreef Gieliovd het volgende:
Mjaaa.... ¤6 per 10 meter. Ons ben zuunig.

Fix wel even een doosje eerdaags. Komt altijd van pas.
En inmiddels is de bedrading klaar ? ;) :P
  zondag 1 oktober 2017 @ 17:25:15 #249
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_174118222
Zeker!!! Heel fijn dat licht ^O^

Foto's volgen...

Oké 86000 draadjes verder, ik snapte mijn eigen plannen uiteindelijk niet meer en haalde allemaal nummers van schakeldraden door elkaar... Dus meten is weten.





Nieuwe schakelaar erin,2 zones.



Tadaaaaaa licht 8-)



Super blij mee. Heerlijk licht! Nog nooit zo licht gehad daar.



Verder nog een nieuwe klus afgemaakt. Ook mooi geworden!






[ Bericht 42% gewijzigd door Gieliovd op 01-10-2017 17:47:44 ]
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 2 oktober 2017 @ 19:13:40 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174144922


Die twee dunne touwtjes ? Wat is dat eigenlijk ? :?
Zwakstroom neem ik aan ? Had je die kabel ook niet beter voor een groot gedeelte in buis kunnen leggen ? Waar heb je die led armaturen eigenlijk vandaan ? Allieexpress ? ;)

Ziet er goed uit man ! :) *O*
pi_174148379
Thank you, tja die kabel in buis had maar een heel klein stukje gekund want daarna verdwijnt hij in de muur.

Gemakkelijke keuze om te laten zitten, was een prima stuk 3x 2,5mm² dus hergebruikt. Scheelt een hoop vlechtwerk.

Die 2 draden uit die pijp is telefoondraad, dat lag er al, ga ik wegknippen of de deurbel eraan hangen ofzo.

Armaturen van Ali inderdaad! Dat waren die kromme die binnen kwamen en toen nog een lading dus nu 50 stuks in huis. Beetje uitdelen enzo... prima spul voor weinig :)
Laat die handjes wapperen!
pi_174169905
Als jullie niet posten dan blijf ik maar posten!

Weer een klusje gereed. Trap gelakt en de tapijt treden erop. Heerlijk!




Laat die handjes wapperen!
pi_174170797
Ziet er goed uit allemaal :)
pi_174172422
Lekker aan de voetjes :Y
pi_174172877
Kijk, dat gaat mooi!
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:24:25 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174176306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:08 schreef Gieliovd het volgende:
Als jullie niet posten dan blijf ik maar posten!

Weer een klusje gereed. Trap gelakt en de tapijt treden erop. Heerlijk!


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is mooi zo ! :)
Netjes !
pi_174766087
Mooi zo die trap, lekker hé die afwerking ;)
Nog wat tijd om te klussen of valt het tegen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174766460
Ja... Maar niet thuis. Schoonouders hadden een nieuwe badkamer besteld en het slopen zouden ze zelf wel doen.

Dus dat werd 2 dagen hard knallen want door een planning foutje stonden ze de maandag erop voor de deur.

Bad, douche, meubel, tegels, vloer, alles eruit. Plafond verlaagd, elektra vervangen, spotjes erin.

Gelukkig wordt de rest gedaan.

Thuis ben ik blij met ieder uurtje.

Opruimen, inrichten, beetje elektra... Ondertussen een compressor uit elkaar liggen in op te knappen. Mooie sterke gietijzeren tweecilinder met vrij kleine tank.



Alles eraf gesloopt zodat ik de tank kan strippen en lakken.

Mijn andere compressor had een lekke tank. Tenminste, mijn oude want ik heb er nog een.

Deze tank stond ook een liter water in en de aftap was verrot en met teflon tape vastgezet. Handig. Dus ff kijken hoe deze eraan toe is een misschien iets erin kieperen.

Nog zat te doen. Vrijdag eerst eens 10 dagen naar de zon. Ff de stekker eruit, bijtanken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Gieliovd op 30-10-2017 21:20:47 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_174767069
Bekend verhaal, ik ben of aan het werk of thuis met vrouw en kind bezig.
Vandaag was ik dan vrij en ben ik bij mijn pa gaan helpen in zijn zaak om een cv installatie te vernieuwen bij een klant van hem.
Kinderen moet je niet aan beginnen want klussen is kansloos, die gaat om 20 uur naar bed en ik kom 19 uur thuis.
Op zaterdag werk ik ook dus dat gaat ook niet.
Blijft alleen zondag over maar dan ben ik eigenlijk te moe :{

Maar binnenkort 2 dagen vrij genomen en tussen kerst en de jaarwisseling gooi ik de zaak dicht dus dan hoop ik ook wat te kunnen doen thuis.

Leuk project die compressor, wat sluit je erop aan eigenlijk?

Lekker man even er tussenuit, daarna weer met frisse moed verder.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:50:11 #260
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_174767685
gaat hard Bbach! enne, met eentje valt het nog wel mee. Kan je tussendoor nog wel wat doen. Met twee kleintjes kan je het helemaal vergeten. Wordt de 1 wakker, moet de ander naar bed. Sta je mooi te kijken met je gereedschap klaar om te beginnen :P .
pi_174767761
Ik kan best klussen, maar aan bbach tippen... Neuh :9
Laat die handjes wapperen!
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:00:01 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_174768079
huh! ik ben echt scheef bezig :') .
Ik zat net in topic van Bbach en dacht dat junkiexp reageerde op de foto van Bbachs dochter en... naja... wazig. ik geef de schuld maar aan de slapeloze nacht :D .
Wel tof project die compressor :D
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 11:54:54 #263
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175015102
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:12 schreef Gieliovd het volgende:
Ja... Maar niet thuis. Schoonouders hadden een nieuwe badkamer besteld en het slopen zouden ze zelf wel doen.

Dus dat werd 2 dagen hard knallen want door een planning foutje stonden ze de maandag erop voor de deur.

Bad, douche, meubel, tegels, vloer, alles eruit. Plafond verlaagd, elektra vervangen, spotjes erin.

Gelukkig wordt de rest gedaan.

Thuis ben ik blij met ieder uurtje.

Opruimen, inrichten, beetje elektra... Ondertussen een compressor uit elkaar liggen in op te knappen. Mooie sterke gietijzeren tweecilinder met vrij kleine tank.

[ afbeelding ]

Alles eraf gesloopt zodat ik de tank kan strippen en lakken.

Mijn andere compressor had een lekke tank. Tenminste, mijn oude want ik heb er nog een.

Deze tank stond ook een liter water in en de aftap was verrot en met teflon tape vastgezet. Handig. Dus ff kijken hoe deze eraan toe is een misschien iets erin kieperen.

Nog zat te doen. Vrijdag eerst eens 10 dagen naar de zon. Ff de stekker eruit, bijtanken.
En hoe is het met dit mooie projectje ? ^O^
pi_175038355
0,0 voortgang, ik ben vannacht thuisgekomen van 10 dagen in de zon met de mrs.

Van de week de overall maar weer eens van de haak halen en wat rommelen beneden :)
Laat die handjes wapperen!
  maandag 13 november 2017 @ 10:10:00 #265
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_175038372
Flink gezopen en gen**kt dus :D :P
pi_175041238
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:08 schreef Gieliovd het volgende:
0,0 voortgang, ik ben vannacht thuisgekomen van 10 dagen in de zon met de mrs.

Van de week de overall maar weer eens van de haak halen en wat rommelen beneden :)
Heel goed, de boog kan niet altijd gespannen staan!
Naar je zin gehad?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_175043305
Ja, was lekker, echt ff ontstressen en gewoon lekker relaxed doen in een resort.

Kom je van 30 graden hier om 03:00 aan in 6 graden, regen en kou. Feestdagen voor de deur, druk, druk... meteen vanmorgen autoruit ingeslagen tijdens boodschappies doen. WELKOM THUIS!
Laat die handjes wapperen!
pi_175044197
Autoruit ingeslagen ?
Tijd om te verhuizen naar een betere buurt, ander klushuis *O*
pi_175044233
We zijn druk op zoek... ;)

Eisen + budget zijn alleen niet helemaal in overeenstemming met de markt....
Laat die handjes wapperen!
pi_175047854
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:01 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, was lekker, echt ff ontstressen en gewoon lekker relaxed doen in een resort.

Kom je van 30 graden hier om 03:00 aan in 6 graden, regen en kou. Feestdagen voor de deur, druk, druk... meteen vanmorgen autoruit ingeslagen tijdens boodschappies doen. WELKOM THUIS!
T****lijers zijn het die dat doen. Laat me raden, meer schade en gezeik dan de waarde van de laptop die ze waarschijnlijk hebben gejat?

Nieuw project +1 ;)
pi_175047916
Neuh, compleet lege auto en dat was duidelijk te zien. Het kleinste raampje achterin ook ingetikt.

Gewoon nutteloos. Gelukkig verzekerd, hij was net terug van ¤2200 herstel aan de andere zijkant, gelukkig verhaalbaar.

We hebben gewoon al jaren pech met de auto's.

Vrijstaand project, komt u maar. Echter niet te groot project, dat trekt de Mrs. niet.
Laat die handjes wapperen!
pi_175183681
Tralala





Laat die handjes wapperen!
pi_175218721


Mooi blauw is niet lelijk..
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 21:48:04 #274
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175227411
Kiek, dat kleurt mooi bij !

Motorisch moet je hem nog nakijken ? Of is dat allemaal nog goed ?
pi_175227433
Gaaf project :Y

Compressor staat ook op de bucketlist..
pi_175228188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Motorisch moet je hem nog nakijken ? Of is dat allemaal nog goed ?
In principe zou het allemaal goed moeten zijn, ik heb geen gekregen van familie in ruil. Hij gebruikte hem zo nu en dan.

Hoogstens even de lagers controleren. Zal hem wel ff aan de prik hangen eerdaags.

Volledige inspectie en reiniging is al gaande ;)


Laat die handjes wapperen!
pi_175351245
86 klussen te doen maar er komt niets uit m'n handen... Wie kent dat ;(

Ik sta alleen maar te dralen en kom tot de conclusie dat dat klusje te complex is voor "even". En dat 15 keer een dan is het laat op de avond }:|

Sorry frustratie moest er even uit.
Laat die handjes wapperen!
pi_175351348
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:47 schreef Gieliovd het volgende:
86 klussen te doen maar er komt niets uit m'n handen... Wie kent dat ;(
:W

Nog niks uitgevoerd wat zoden aan de dijk zet sinds ik terug ben.
pi_175351701
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:47 schreef Gieliovd het volgende:
86 klussen te doen maar er komt niets uit m'n handen... Wie kent dat ;(

Ik sta alleen maar te dralen en kom tot de conclusie dat dat klusje te complex is voor "even". En dat 15 keer een dan is het laat op de avond }:|

Sorry frustratie moest er even uit.
Ik denk dat iedereen dat wel bekend voorkomt.
pi_175352075
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:47 schreef Gieliovd het volgende:
86 klussen te doen maar er komt niets uit m'n handen... Wie kent dat ;(

Ik sta alleen maar te dralen en kom tot de conclusie dat dat klusje te complex is voor "even". En dat 15 keer een dan is het laat op de avond }:|

Sorry frustratie moest er even uit.
Herkenbaar!
pi_175355236
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:47 schreef Gieliovd het volgende:
86 klussen te doen maar er komt niets uit m'n handen... Wie kent dat ;(

Ik sta alleen maar te dralen en kom tot de conclusie dat dat klusje te complex is voor "even". En dat 15 keer een dan is het laat op de avond }:|

Sorry frustratie moest er even uit.
Oh zo herkenbaar! Ik denk steeds ik ga vanavond nog even dit of dat doen. Maar als je dan in de kou, donker en regen thuiskomt is er gewoon geen motivatie..
pi_175355829
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:47 schreef Gieliovd het volgende:
86 klussen te doen maar er komt niets uit m'n handen... Wie kent dat ;(

Ik sta alleen maar te dralen en kom tot de conclusie dat dat klusje te complex is voor "even". En dat 15 keer een dan is het laat op de avond }:|

Sorry frustratie moest er even uit.
Yups ;(. Bijna elke avond doordeweeks 'hier heb ik eigenlijk een extra paar handen voor nodig' .. 'als dit nu niet goed gaat dan kan ik morgen pas naar de bouwmarkt om materiaal te halen om het te fixen' .. 'hiervoor heb ik eigenlijk beter licht nodig' .. 'ik heb eigenlijk geen zin om weer de hele woonkamerindeling te verbouwen'
pi_175355855
Check, heel erg herkenbaar. Daarom splits ik heel veel dingen uit en probeer ik ze kleiner te maken. Ik heb ook 2 lijsten met dingen die nog moeten gebeuren :@ 1 voor de dag/langere dingen, 1 voor de korte dingen die in een avondje gestart/afgemaakt kunnen worden. En dat gaat de laatste weken verrassend goed :)
pi_175356546
Goede tip Paula, ook maar eens doen ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_175356563
Er staan nog steeds dingen op die niet gebeuren hoor. Neem het kitten/lakken van de plinten in de woonkamer. Dat kan prima per stuk voor een avond, maar nee die vind ik niet leuk en negeer ik al heel lang :P
pi_176423952
Wat las ik nou ergens, ga je wat anders kopen?
Of houd je dit voor erbij? ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176426132
Klopt we zijn op zoek naar wat anders, vrijstaand, met meer grond, meer ruimte binnen en buiten. Grote werkplaats erbij. Dat leven in de stad is niks voor ons gebleken.

Dit erbij houden zal wel lastig worden, ik ben niet zo rijk haha. En bovendien houd ik niet zo van verhuur. Altijd gezeik aan je kop en je huis laten uitwonend.

Maar goed... Met onze wensen en budget blijft er in de regio weinig over op Funda. Ja of met nog ¤100k+ werk erin en daar zit ik niet zo op te wachten tenzij de prijs echt top is. Maar dan kom je weer op de gestoorde huizenmarkt van nu uit.

Kalm dan, ondertussen klus ik hier vrolijk door aan verbeteringen en soms wat herstel.

Zal ooit weer eens wat updaten ;)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 07:23:29 #288
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176426283
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 06:35 schreef Gieliovd het volgende:
Klopt we zijn op zoek naar wat anders, vrijstaand, met meer grond, meer ruimte binnen en buiten. Grote werkplaats erbij. Dat leven in de stad is niks voor ons gebleken.

Dit erbij houden zal wel lastig worden, ik ben niet zo rijk haha. En bovendien houd ik niet zo van verhuur. Altijd gezeik aan je kop en je huis laten uitwonend.

Maar goed... Met onze wensen en budget blijft er in de regio weinig over op Funda. Ja of met nog ¤100k+ werk erin en daar zit ik niet zo op te wachten tenzij de prijs echt top is. Maar dan kom je weer op de gestoorde huizenmarkt van nu uit.

Kalm dan, ondertussen klus ik hier vrolijk door aan verbeteringen en soms wat herstel.

Zal ooit weer eens wat updaten ;)
Plannen genoeg hoor ik ;) :) zijn jullie echt aan de regio gebonden of kun je bij wijze van spreken ook compleet naar de andere kant van het land verhuizen ?

Wat is het grootste nadeel van wonen in zo'n grote stad en waarom bevalt dat niet ?
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:56:33 #289
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_176428568
Pfoe, als wij bereid waren de stad uit te gaan waren er ineens tal van mogelijkheden qua huizen.
Maar het gevoel dat we in de stad willen blijven maar wel een stap in m2's woonoppervlak, tuin en een garage willen, maakt het in ons geval onmogelijk. Sowieso is er in de prijsklasse + randvoorwaarden waar wij met een schuin oog naar kijken, de afgelopen 3 weken niets op de markt gekomen -O- . En zo strak staat die filter ook weer niet (bandbreedte van 3.5 ton, ouder dan 1945 in Eindhoven)

Maar als je kijkt wat er hier in een straal van 15km rond Eindhoven te koop staat. Dat is echt fantastisch O+ . Super vette huizen/boerderijen etc. die nog relatief betaalbaar zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door bleiblei op 11-01-2018 11:06:17 ]
pi_176496774




Ik zal nooit een soldeer kanjer worden maar het is dicht.

Wasmachine verplaatsen, buitenkraan fixen. Lekker bezig weer :s)

Plekje laatst al voorbereid. Stevig als een huis.

Laat die handjes wapperen!
  zondag 14 januari 2018 @ 13:01:39 #291
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_176497028
lekker bezig giel!
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 13:40:09 #292
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176497818
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:49 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zal nooit een soldeer kanjer worden maar het is dicht.

Wasmachine verplaatsen, buitenkraan fixen. Lekker bezig weer :s)

Plekje laatst al voorbereid. Stevig als een huis.

[ afbeelding ]
Bewuste keuze om de wasmachine niet op een verhoging te plaatsen ? :)
pi_176501267
De droger komt erop te staan en dan zit hij bijna thee tegen het plafond. Dus ja dit, 15cm, is hoe hoog het kan ;)

Buitenkraan zit erop en alles is dicht :7
Laat die handjes wapperen!
pi_176502432
Ziet er best goed uit hoor vriend

En dicht is dicht.

Vorstvrije gevelkraan?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176502721


Zeker! Ik ben vergeten buiten op de foto te zetten maar dat snappen we wel.

Mooi werk wel, beetje buigen en doen. Gelukkig kan het goedkeuring krijgen ;)

Er zaten trouwens schroeven bij duur kraan, rvs, helemaal leuk. Alleen te kort om door het dikke rozet de muur nog te kunnen ingaan :9

Poten omhoog en zo naar de bios 8-)
Laat die handjes wapperen!
pi_176799452
Zo weer wat klusjes opgepakt.

De wasmachine en droger staan in de bijkeuken op elkaar nu. De nieuwe plek mooi in de lak.



De bijkeuken aangepakt in heet souterrain. Blad eraf, tegeltjes op multiplex. Hele keuken geschuurd.




2 keer in de grondverf.



Nog lakken, nieuw graniet kleurig blad erop, tegels tegen de muur plakken erachter en nog even de koof aftimmeren. Dan is de bijkeuken ook weer klaar.

We hebben op advies van Puala weer een lijstje gemaakt en zijn het aan het afwerken. Buiten elektra doen binnenkort, sloten rondom vernieuwen, trapleuning erop maken en dan het souterrain maar eens opruimen. Je breekt je nek er weer over de spullen.

Lekker rommelen dus :W

[ Bericht 12% gewijzigd door Gieliovd op 28-01-2018 16:19:35 ]
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 30 januari 2018 @ 11:33:45 #297
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_176835621
Ah, dat ziet er een stuk beter uit zo ja :D :Y)
pi_177807480
Lekker bezig *O*
  Moderator donderdag 15 maart 2018 @ 21:08:05 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177847442
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 16:10 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker rommelen dus :W

En daar is helemaal niks mis mee ! Houd je lekker bezig, knapt mooi op hoor die keuken zo ! :)
pi_180200820
Nog druk aan het klussen of is het af? :P

Af is het nooit, ik weet wel beter ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:20:35 #301
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180205857
Haha eeeuh af - neen :9

Nee volop klusjes nog en zo nu en dan doet zich een uitdaging aan zoals een ingestort riool.

Heb geen tijd, zin of energie gehad om te updaten. En nu is dit deel vol....

Nu zit ik op Kreta dus doen we ff helemaal niks :7
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')