abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_157222156
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GVman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:

Arja, GVman Chanty en Sull *O*
Ben ik nog iemand vergeten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaddle op 01-11-2015 06:46:42 ]
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:54:50 #2
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157223169
Hebben we niet ook nog gejompeld voor Chanty? Of is dat al weer een topic terug?

Balen dat het niet in een keer is gelukt, Gaddle! Hopelijk morgen niet zo blauw. Ben je moeilijk te prikken?

En beterschap voor VG! Dat het maar snel beter mag gaan :*
pi_157223530
Dankje Stroop:-)
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:28:19 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157223772
Ik heb zelf ook vaak blaasontsteking en ik merk dat de cranberrytabletten goed werken en het vaak tegen houden. Als het toch weer een keer zo ver is dan werkt sap inderdaad wel weer sneller :) beterschap GV :*

Laten we hopen dat dit topic weer zo vruchtbaar is als de vorige O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157223795
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:54 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hebben we niet ook nog gejompeld voor Chanty? Of is dat al weer een topic terug?

Balen dat het niet in een keer is gelukt, Gaddle! Hopelijk morgen niet zo blauw. Ben je moeilijk te prikken?

En beterschap voor VG! Dat het maar snel beter mag gaan :*
Ja, mijn aders rollen snel, kleine vaten en ze zijn moeilijk te zien. Daardoor prikken ze mis of er dwars doorheen.
Laatst duurde het 5minuten voordat ze de ader goed hadden. _O-
pi_157224350
Dankje MaJo, ja bij mijn eerste zwangerschap toen ik blaasonstekingen had, dronk ik veel cranberrysap ( ook toen kotsmisselijk maar dronk wel van alles). Nu lust ik alleen maar Spa rood, van alle andere drankjes word ik kotsmisselijk:(. Slik wel cranberrytabletten, maar dat gaat ook moeizaam. Het bruistablet vit C drankje viel gisteren totaal verkeerd:(
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:24:26 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157227102
VG beterschap, hopelijk is je blaas straks genoeg tot rust gekomen en kan de katheter weg.

GVman, doe daar waar je goed bij voelt. Wij zijn altijd heel open geweest over het test resultaat. En als het gelukt zou zijn, had ik het echt niet voor mij/ons kunnen houden. Er is in deze geen goed of fout. De een vertelt het meteen de andere wacht tot de 12 wkn. Het is maar net wat je fijn vind.

Gaddle nog een keer prikken? Dus eisprong nog niet gehad? Of begrijp ik het verkeerd. Spannend wel!

MrsPeel ik ben heel benieuwd naar je ervaringen omtrent je ivf poging in eigen cyclus. Fijn dat er nu een plan ligt :*

Voor de rest van de meiden een dikke knuffel
:*
Be happy with the little things in life
pi_157231648
Dankje Droomvrouwtje:)
pi_157232113
Gaddle, balen vanwege het prikken, het opnieuw vroeg moeten opstaan én opnieuw moeten prikken :*

Wil je mijn op-tekst aanpassen met onderstaande tekst?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap VG :*
pi_157233501
Dankje Mrs Peel en alvast succes met de icsi ivf behandeling:-)
pi_157242121
yay! Weer goed nieuws. Morgen heb ik mijn KID behandeling. Eindeliiiijjk. Voorlopig geen bloedprikken meer. Oh echt harstikke fijn. *O*
De 2de van dit jaar. zucht
pi_157243021
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:26 schreef Gaddle het volgende:
yay! Weer goed nieuws. Morgen heb ik mijn KID behandeling. Eindeliiiijjk. Voorlopig geen bloedprikken meer. Oh echt harstikke fijn. *O*
De 2de van dit jaar. zucht
*O*

Succes morgen!
pi_157243629
Ook van mij succes morgen Gaddle!
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 15:39:10 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157246529
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 12:26 schreef Gaddle het volgende:
yay! Weer goed nieuws. Morgen heb ik mijn KID behandeling. Eindeliiiijjk. Voorlopig geen bloedprikken meer. Oh echt harstikke fijn. *O*
De 2de van dit jaar. zucht
wat goed! Heb even op moeten zoeken wat het precies inhoudt maar zie dat het inseminatie is met donorsperma? Dan ben je dus pupo morgen toch? O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157248042
Succes gaddle!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zondag 1 november 2015 @ 16:40:19 #16
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157248170
Yay Gaddle!! *O* dat is goed nieuws! Ik wist helemaal niet dat er zo'n wachtlijst was voor KID, joh!

@MaJo: Nee, pupo is als er een embryo wordt teruggeplaatst. Aangezien er nu alleen een inseminatie is, is er niet per definitie sprake van bevruchting. Al duimen we daar natuurlijk wel extra hard voor O+

Succes met de wachtweken, Gaddle :*
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 17:39:25 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157249813
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:40 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Yay Gaddle!! *O* dat is goed nieuws! Ik wist helemaal niet dat er zo'n wachtlijst was voor KID, joh!

@MaJo: Nee, pupo is als er een embryo wordt teruggeplaatst. Aangezien er nu alleen een inseminatie is, is er niet per definitie sprake van bevruchting. Al duimen we daar natuurlijk wel extra hard voor O+

Succes met de wachtweken, Gaddle :*
Oh ja tuurlijk, niet over nagedacht :@ Ik ga keihard duimen! Laat dit topic net zo vruchtbaar worden als de vorige O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157252139
Arja en GV-man, succes morgen ^O^
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 19:20:21 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157252455
Oeh ja echo's voor Arja en GV, succes morgen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157256000
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:40 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Yay Gaddle!! *O* dat is goed nieuws! Ik wist helemaal niet dat er zo'n wachtlijst was voor KID, joh!

@MaJo: Nee, pupo is als er een embryo wordt teruggeplaatst. Aangezien er nu alleen een inseminatie is, is er niet per definitie sprake van bevruchting. Al duimen we daar natuurlijk wel extra hard voor O+

Succes met de wachtweken, Gaddle :*
Ja, ik heb 1 1/2 jaar op de wachtlijst gestaan.

Thanks voor alle reacties. :*

Arja en GV-man, succes morgen. *)
  zondag 1 november 2015 @ 21:57:16 #21
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_157258222
GVman&vrouw en Arja succes morgen met de echo.
Gaddle voor jou ook succes met de KID.
Mijn duimen draaien :*
pi_157258576
Arja en GVman succes morgen!!
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 22:27:40 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157259555
Ik ben een beetje downig. Gisteren op onze housewarming vertelde vrienden dat ze een kindje krijgen. Ik vind het hartstikke leuk voor ze maar merk dat ik het steeds moeilijker begin te vinden. Toen wij ruim een jaar geleden begonnen was nog niemand ermee bezig. Inmiddels zijn er 4 stellen om mij heen zwanger, allemaal na 1 of 2 rondes. Ik voel me dan wel erg met lege handen staan -O- Hoe gaan jullie hiermee om?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 2 november 2015 @ 05:20:56 #24
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157262959
Gaddle, GVman en arja succes vandaag!!

Majo :* de ene keer vind ik het makkelijker dan de andere keer. De ene keer jank ik de ogen mijn kop uit (zodra ik alleen ben) de andere keer niet. Ik laat het maar gebeuren, kan er namelijk niks aan veranderen. En feit blijft dat leven niet stil kan staan voor mij. Dus ik probeer mij er op in te stellen dat er nog wat baby aankondigingen kunnen aan komen ook bij vrienden die nu ogenschijnlijk geen wens lijken te hebben.
Be happy with the little things in life
  maandag 2 november 2015 @ 07:03:52 #25
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157263090
Jeetje Gaddle, wat een tijd! Dan moet het nu maar gewoon raak zijn, vind ik ;)

Arja en GV, succes vandaag!

En Majo, dat blijft gewoon kut. Ik doe net als dv even de ogen uit mijn kop janken, mezelf even heel zielig vinden en daarna de schouders er weer onder. We hebben natuurlijk ook geen keus, moeten wel door. En de ene keer lukt dat na een uur, de andere keer duurt het langer.
Uiteraard ben ik dan wel gewoon heel erg blij voor ze. Niet alleen omdat ik weet dat ze zwanger wilde worden (ik wist dat ze bezig waren), maar vooral dat hen de pijn en moeite van een lange aanloop en/of traject bespaard is gebleven.
(Maar ik beken ook: dit gaat veel makkelijker als het een goede vriendin is dan wanneer het die ene collega is waar ik me zo vaak aan erger en met wie ik helemaal niets gemeen heb.. :@ gelukkig is die nu met verlof :') )
pi_157263103
GV en Arja heel veel succes vandaag! :* Ik duim voor mooie knippers. O+

Majo :*
pi_157263616
@ MaJo, ja helaas ken ken ik je gevoel, iedereen raakte zwanger behalve ik destijds. Nu ik zwanger ben, denk ik er gelukkig niet meer aan, die 2 jaren die eeuwig leken te duren met zwanger worden. Ik heb het ook van een andere kant mee mogen maken, bij de 1e wel hup zwanger terwijl in mijn omgeving vrouwen waren die lang bezig waren. Je kan niks doen, alleen maar afwachten en hopen en veel uithuilen. Sterkte meid, jouw tijd komt hopelijk ook snel.
pi_157264862
Majo ook hier herkenbaar
Hoewel ik het eigenlijk alleen moeilijk had toen schoonzus aankondigde dat ze zwanger was en ik dat echt niet had zien aankomen ( rookte als een ketter namelijk dus had verwacht dat ze wel zou stoppen met roken als ze zo ver waren) die dag erop heb ik echt de tranen uit m'n kop gejankt.
Nu m'n nichtje geboren is merk ik dat het weer verder van me af komt te staan...kindje van een ander is anders dan van jezelf en doet mij daarom niet zoveel...
Maar blijft lastig :*

Arja en gvman hoop op mooie knipperlichtjes voor jullie!!! :*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157265703
Ik heb er ook last van. hopelijk voorlopig even geen mensen die zwanger raken in mijn omgeving. Hier hopelijk wel ;)

Pff ik ben blij dat het achter de rug is. Ik had helemaal buikpijn van de zenuwen en ook slecht slapen. Ik heb dit keer behoorlijk last van stemmingswisselingen en vermoeidheid. Voorlopig even niets en kan ik proberen een beetje bij te komen.
Wat heb ik toch een lieve man, zonder hem had ik het niet gered. *;
pi_157266856
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:48 schreef Gaddle het volgende:
Ik heb er ook last van. hopelijk voorlopig even geen mensen die zwanger raken in mijn omgeving. Hier hopelijk wel ;)

Pff ik ben blij dat het achter de rug is. Ik had helemaal buikpijn van de zenuwen en ook slecht slapen. Ik heb dit keer behoorlijk last van stemmingswisselingen en vermoeidheid. Voorlopig even niets en kan ik proberen een beetje bij te komen.
Wat heb ik toch een lieve man, zonder hem had ik het niet gered. *;
Het zit er op!!!! (of er in eigenlijk :D )

Sterkte met die stomme hormonen, fijn dat je goede steun hebt aan je man O+
pi_157272275
Succes met de spannende wachtweken Gaddle!

Wij hebben zojuist een hartje gezien! Niet te geloven, wat een wonder :D

Ik ben 19 juni uitgerekend. Over 3 weken nog 1 echo in het ziekenhuis en dan naar de verloskundige.

De gyn zei dat er nu een kans van 95% is dat het goed gaat en dat de termijn van 12 weken door deze vroege echo achterhaald is.
  maandag 2 november 2015 @ 16:59:25 #32
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157272323
Arja *O*

Hoop op net zulk goed nieuws voor gvman
pi_157272359
Wauw wat een geweldig nieuws Arja!!! *O* *O*
Op naar een prachtige zwangerschap:-)!

[ Bericht 19% gewijzigd door VintageGirl op 02-11-2015 17:46:51 ]
pi_157273396
Arja *O* fijn dat je een mooie knipper hebt gezien

Gaddle, suc6 met de wachtweken verder.
pi_157273780
Arja :'( O+ *O* *O* *O*

Ik ben zo blij voor jullie, wat heerlijk :*
  maandag 2 november 2015 @ 18:27:53 #36
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157273800
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:56 schreef Arja het volgende:
Succes met de spannende wachtweken Gaddle!

Wij hebben zojuist een hartje gezien! Niet te geloven, wat een wonder :D

Ik ben 19 juni uitgerekend. Over 3 weken nog 1 echo in het ziekenhuis en dan naar de verloskundige.

De gyn zei dat er nu een kans van 95% is dat het goed gaat en dat de termijn van 12 weken door deze vroege echo achterhaald is.
Arja :'( O+ *O* wat een geweldig nieuws! Geniet van je zwangerschap!! Hopelijk heb je nu wat meer vertrouwen :*
Be happy with the little things in life
pi_157274276
Arja gefeliciteerd!! Genieten nu!!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157275233
GVman hoe gaat het met jou en je vrouw?
pi_157275267
Arja gefeliciteerd! *O*
  maandag 2 november 2015 @ 19:40:51 #40
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157275668
*O* Arja, wat geweldig! Geniet van de rest van je zwangerschap :*
pi_157277343
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:56 schreef Arja het volgende:
Succes met de spannende wachtweken Gaddle!

Wij hebben zojuist een hartje gezien! Niet te geloven, wat een wonder :D

Ik ben 19 juni uitgerekend. Over 3 weken nog 1 echo in het ziekenhuis en dan naar de verloskundige.

De gyn zei dat er nu een kans van 95% is dat het goed gaat en dat de termijn van 12 weken door deze vroege echo achterhaald is.
Heerlijk. Geniet ervan *;
  maandag 2 november 2015 @ 21:00:34 #42
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_157277855
Arja O+
  Moderator maandag 2 november 2015 @ 21:12:10 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157278269
Bedankt lieve meiden! Alleen al het luchten van je hart met gelijkgestemden kan al zoveel opluchten :*

Gaddle spannend, de wachtweken breken aan! Heb je wat afleiding? En lief wat je over je man zegt, die mannen van ons hebben het ook niet makkelijk. Gelukkig hebben we zulke mannen aan onze zijde O+

Arja een knipper! Wat een fantastisch nieuws O+ *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157278494
Arja O+ *O*
pi_157279012
Ik ben nu wel ongerust over GV :{
  maandag 2 november 2015 @ 21:47:50 #46
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157279470
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 21:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik ben nu wel ongerust over GV :{
+1

En inderdaad. Die mannen van ons.. Soms kan ik de mijne wel achter het behang plakken en dan opeens doet en zegt hij precies de goede dingen... *;
pi_157279597
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:12 schreef MaJo het volgende:
Bedankt lieve meiden! Alleen al het luchten van je hart met gelijkgestemden kan al zoveel opluchten :*

Gaddle spannend, de wachtweken breken aan! Heb je wat afleiding? En lief wat je over je man zegt, die mannen van ons hebben het ook niet makkelijk. Gelukkig hebben we zulke mannen aan onze zijde O+

Arja een knipper! Wat een fantastisch nieuws O+ *O*
Ik heb deze week toetsweek, maar die week daarna niets. Hopelijk voel ik me beter dan vandaag.
Ik kan overal om huilen vandaag echt vreselijk gewoon.
pi_157280235
Huilen kan soms ook heel erg opluchten, morgen is het misschien weer wat beter :*
pi_157280255
Dankjulliewel! Ik stuiter er helemaal van nu.

quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 21:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik ben nu wel ongerust over GV :{
Ik ook, maar aan de andere kant hij post wel vaker later/achteraf. Ik hoop op spoedig goed nieuws!
pi_157280478
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 21:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik ben nu wel ongerust over GV :{
Dat zei ik ook al tegen Cygne
Maar wij hadden besloten dat ze vast op een goede uitslag zaten te proosten ( met bubbeltjes water) onder het genot van een lekker dineer.... Hoop echt op nog een kbipperlichtje
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 2 november 2015 @ 22:32:41 #51
437909 GVman
korte tekst
pi_157280750
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 21:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik ben nu wel ongerust over GV :{
Sorry dames... Vandaag de halve dag in het ziekenhuis geweest en daarna nog even naar Spectre meegepakt. Ik ben dus net weer thuis. Morgen heb ik even wat meer tijd om te reageren.

Nu in een zin: het hartje klopt!!! En mijn vrouw is ontslagen bij de fertiliteitsafdeling *O*

En gefeliciteerd ook Arja!!! *O* *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door GVman op 02-11-2015 22:39:05 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157280771
Ja laten we hopen dat GV het hele topic vandaag is vergeten door de mooie knipper die ze gehad hebben vandaag:-).
pi_157280807
Wauw GV!! Zie je wel, had ik toch gelijk:-)! Gefeliciteerd GV en vrouw:-)!!!
  maandag 2 november 2015 @ 22:37:18 #54
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_157280873
Arja en GVman&vrouw gefeliciteerd!!!
pi_157280891
Yes woehoehoe 2 kloppende hartjes in 1 topic... Daar kunnen nog meer bij!!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157280922
Arja *O*
GVman *O*
pi_157281116
Yes *O* *O* *O* Hebben jullie het al aan de familie verteld? Ik ben super blij voor jullie O+

Wat een feel good topic is het! Hopelijk gaan we nog even zo door :Y O+
pi_157281119
Jaaaaaaa gefeliciteerd gvman en vrouw!
pi_157281157
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:37 schreef Ereshkigal het volgende:
Yes woehoehoe 2 kloppende hartjes in 1 topic... Daar kunnen nog meer bij!!!!
Dan moeten we wel wat langzamer posten want het duurt wel wat weken voor het hartje zich ontwikkeld heeft.

Ik duim voor een nieuwe streepjesregen hier. Succes allemaal!
  maandag 2 november 2015 @ 22:51:10 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157281234
Arja en GV man, wat fantastisch voor jullie!! O+
pi_157281359
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:47 schreef Arja het volgende:

[..]

Dan moeten we wel wat langzamer posten want het duurt wel wat weken voor het hartje zich ontwikkeld heeft.

Ik duim voor een nieuwe streepjesregen hier. Succes allemaal!
Hmm true....
Meer streepjes in dit topic dan hahaha en in de volgende meer hartjes
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157281444
GVman!! *O* *O* *O* *O* *O*
pi_157281791
Arja *O*

GVman *O*

Wat een ontzettend goed nieuws voor jullie allebei O+
pi_157281816
Arja en GV man, knipperende boontjes *O* *O* O+ O+
pi_157282857
Geweldig nieuws Arja en GVman!! *O*
pi_157282902
arja en gv wat onzettend fijn en onwijs gegund!! *O* *O*
:)
pi_157282933
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:55 schreef mignonne het volgende:
arja en gv wat onzettend fijn en onwijs gegund!! *O* *O*
pi_157284728
Arja en gv man. Wat super *O* *G*
pi_157284758
GVman ook *O*
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:00:08 #70
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157284899
Yeah GVman! *O* *O*

Wat een feelgood topic zeg O+
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:01:45 #71
437909 GVman
korte tekst
pi_157284903
Moguh beste mensen,

Nu komt even iets uitgebreidere reactie na de dag van gisteren. We moesten voor zowel mijn vrouw als voor mij naar het ziekenhuis. Voor mijn vrouw betekende dat een echo en voor mij een afspraak met de androloog om de exit strategie van de behandelingen door te nemen.

De echo was gelijk al duidelijk: de gynaecoloog zag gelijk al een knipperende pixel "da's zeker het hartje hoor, geen ruis" zei ze er bij. Alles zag er verder keurig uit. Er volgt nog wel een intake gesprek met prenatale diagnostiek (omdat het hier een ICSI betreft en nog bijzonderder: een TESE / ICSI). Deze hebben we over een paar weken. Afijn, mijn vrouw mag nu gewoon naar een verloskundige en is (daarmee) ontslagen van de afdeling fertiliteit / gynaecologie :).

Daarna hadden we een afspraak voor de exit strategie bij de androloog. Deze dame gaf eerlijk toe dat ze al even in het dossier had gespiekt en moest zowaar een traantje wegpinken bij het nieuws. De exit strategie is uitgedacht: nog een paar weken aan de FSH+LH tot de kritische weken voorbij zijn en daarna weer terug naar 'normale' testosteronsuppletie. Mochten we in de toekomst een tweede kind willen hebben dan zien we dan weer verder. Een optie zou nog zijn om tussen nu en een maand of drie nogmaals een TESE uit te voeren en evt. gewonnen materiaal in te vriezen, maar die optie willen we liever niet nu al inzetten. Immers, wie weet wat de toekomst brengt qua technologie. Daarnaast krijg ik nog wat standaardonderzoekjes om het dossier compleet te maken en dan is het ook voor mij afgelopen.

Toen we thuiskwamen hebben we twee fototaarten besteld om komend weekend het nieuws bekend te maken bij mijn familie en de familie van mijn vrouw. Die hadden we dus toch nog niet op de hoogte gebracht. Daarna bedachten we dat het weer eens tijd werd voor een movienight. Dus hebben we Spectre bekeken. Dat was ook wel weer even een leuke afwisseling na een dag medische toestanden, haha…

Met een gevoel van diepe blijdschap en grote dankbaarheid liepen we het ziekenhuis uit. En ongeveer datzelfde gevoel heb ik ook wanneer ik de hele geschiedenis vanaf november 2014 nog eens terug lees (toen ik deze reeks instapte, omdat ik wat van me af wilde typen). Dank jullie wel allemaal voor het meelezen en vooral het meeleven!

@Gaddle: ik kan me voorstellen dat je nu wel zin hebt om door te pakken. Hoe is je partner hieronder? Wij zijn nooit aan deze fase toe gekomen, maar ik ben natuurlijk wel erg benieuwd…
@Ereshkigal en Stroopwafelmeisje: herkenbaar gevoel hoor… (ook voor mannen, al zullen die dat niet zo snel zeggen, haha…)
@Arja: erg fijn ook dat jullie een kloppend hartje hebben! Dat van die 95% vind ik wel logisch klinken: er kan nog wel wat mis gaan, maar met een kloppend hartje is de kans wel kleiner natuurlijk. Aan de andere kant, elke zwangerschap heeft 10% om mis te gaan, dus eigenlijk is de kans dat er nu nog iets misgaat ‘slechts’ gehalveerd. Maar goed, eigenlijk statistische onzin, want het is niet dat de kans nu kleiner is, je WEET nu alleen wat die kans is… Goed, snel vergeten dit en gaan genieten!!
@Nanuke / droomvrouwtje: knuffels!! En dat is natuurlijk ook voor de anderen die ik vergeten ben en ook degenen die ‘slechts’ lurken.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157284927
GV wat een enorm fijn nieuws! *O* Gefeliciteerd!
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:27:48 #73
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157285346
Yes! Ook ontzettend goed nieuws voor gvman en vrouw! Veel plezier met het iedereen vertellen!
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:00:18 #74
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157285640
GVman *O* knipperlichtjes *O*
Be happy with the little things in life
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 09:50:01 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157286313
Yes GV, ook een knipper! Wat ontzettend fijn O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157290322
GV ook knipper *O*

Nu tijd voor streeeepjes!
pi_157292711
*O* Een hartje voor Arja <3

*O* Een hartje voor GVman&vrouw <3
pi_157293015
Twee hartjes hier O+ gefeliciteerd Arja en GVman
pi_157293307
Wauw, wat een mooie dag was het gisteren O+ Gefeliciteerd met jullie kloppende hartjes *O*
E.
pi_157300173
Gefeliciteerd GVman. *O*
Fijn om mee te maken dat er ook mannen zijn die wel wat aan een tese gehad hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:01 schreef GVman het volgende:

@Gaddle: ik kan me voorstellen dat je nu wel zin hebt om door te pakken. Hoe is je partner hieronder? Wij zijn nooit aan deze fase toe gekomen, maar ik ben natuurlijk wel erg benieuwd…
Ik weet eigenlijk even niet hoe mijn man zich voelt. Hij schenkt alle aandacht aan mij. Ik ga daar proberen achter te komen.
Maar alles rond de tese was erg moeilijk voor hem. Ik heb hem zover als ik kan daarin gesteund, maar sommige dingen begrijp ik minder aangezien ik geen man ben.
pi_157308765
Arja en GVman, wat een supernieuws O+ Gefeliciteerd O+
  woensdag 4 november 2015 @ 09:54:32 #82
437909 GVman
korte tekst
pi_157308828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:54 schreef Gaddle het volgende:
Gefeliciteerd GVman. *O*
Fijn om mee te maken dat er ook mannen zijn die wel wat aan een tese gehad hebben.

[..]

Ik weet eigenlijk even niet hoe mijn man zich voelt. Hij schenkt alle aandacht aan mij. Ik ga daar proberen achter te komen.
Maar alles rond de tese was erg moeilijk voor hem. Ik heb hem zover als ik kan daarin gesteund, maar sommige dingen begrijp ik minder aangezien ik geen man ben.
Ik ben natuurlijk geen hulpverlener en ook niet precies wat ik hier op zeggen moet. Hebben jullie met een medisch maatschappelijk werker gesproken over deze situatie en over de keuze voor KID?
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. En dat is onder andere dat het gegeven dat jouw man niet praat over zijn eigen pijn/verdriet dus helemaal niet betekent dat hij geen verdriet hierom heeft!! Dat hij zich vooral richt op jou kan een soort uitweg zijn. Verdriet over de uitslag van de TESE zal er echt nog wel zitten, deels om zijn eigen situatie, deels om jou (en wat hij jou niet kan geven). Daar kan ook een schuldgevoel achter zitten (de gedachte "waar zadel ik je mee op?"). Hoewel dat rationeel - en vanuit jouw oogpunt - ongegrond is, wil dat niet zeggen dat die emoties er niet zijn (en blijven).

Veel praten helpt, maar ja, daar heeft dus weer niet elke man evenveel behoefte aan (herken ik zelf) en al helemaal niet met andere mannen. Er rust namelijk nog altijd een taboe op onvruchtbaarheid in het algemeen en bij mannen in het bijzonder. Daar komt bij dat het onderwerp onvruchtbaarheid op alle niveaus zwaar is gefeminiseerd...

In ieder geval veel sterkte! En natuurlijk veel succes met de behandeling nu!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157309212
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:56 schreef Arja het volgende:

De gyn zei dat er nu een kans van 95% is dat het goed gaat en dat de termijn van 12 weken door deze vroege echo achterhaald is.
Dat zeiden ze bij mij ook! Een goede vitaliteitsecho geeft al een hoop zekerheid. Vroeger keken ze pas met 11/12 weken, daar is die grens nog op gebaseerd denk ik.

Gefeliciteerd met je goede echo, en Gstel ook!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_157309232
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:58 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje MaJo, ja bij mijn eerste zwangerschap toen ik blaasonstekingen had, dronk ik veel cranberrysap ( ook toen kotsmisselijk maar dronk wel van alles). Nu lust ik alleen maar Spa rood, van alle andere drankjes word ik kotsmisselijk:(. Slik wel cranberrytabletten, maar dat gaat ook moeizaam. Het bruistablet vit C drankje viel gisteren totaal verkeerd:(
Laat even een kweek op GBS maken. Dit wordt niet standaard gedaan, maar het is belangrijk om te weten of dat wel of niet de oorzaak is van je urineweginfectie.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_157309372
@McLaura,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157309429
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:54 schreef GVman het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk geen hulpverlener en ook niet precies wat ik hier op zeggen moet. Hebben jullie met een medisch maatschappelijk werker gesproken over deze situatie en over de keuze voor KID?
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. En dat is onder andere dat het gegeven dat jouw man niet praat over zijn eigen pijn/verdriet dus helemaal niet betekent dat hij geen verdriet hierom heeft!! Dat hij zich vooral richt op jou kan een soort uitweg zijn. Verdriet over de uitslag van de TESE zal er echt nog wel zitten, deels om zijn eigen situatie, deels om jou (en wat hij jou niet kan geven). Daar kan ook een schuldgevoel achter zitten (de gedachte "waar zadel ik je mee op?"). Hoewel dat rationeel - en vanuit jouw oogpunt - ongegrond is, wil dat niet zeggen dat die emoties er niet zijn (en blijven).

Veel praten helpt, maar ja, daar heeft dus weer niet elke man evenveel behoefte aan (herken ik zelf) en al helemaal niet met andere mannen. Er rust namelijk nog altijd een taboe op onvruchtbaarheid in het algemeen en bij mannen in het bijzonder. Daar komt bij dat het onderwerp onvruchtbaarheid op alle niveaus zwaar is gefeminiseerd...

In ieder geval veel sterkte! En natuurlijk veel succes met de behandeling nu!
Lief dat je dit schrijft GVman. Ik probeer er zoveel mogelijk voor hem te zijn. We hebben samen gelukkig al heel wat maanden gehad om dit te verwerken (in hoeverre dit lukt). Het ene moment is natuurlijk moeilijker dan het andere moment. *;
En dank je!
pi_157309993
Twee knippers in een topic, hoe mooi kan je het hebben. O+ Arja, GVman, ik ben echt zo blij voor jullie. Dat het maar een fijne zwangerschap mag zijn en er mooie kindjes geboren gaan worden. :*

Ik duim weer voor nieuwe streepjes, dat de positieve flow maar door mag gaan. En knuffels aan iedereen die het even moeilijk heeft.

Inmiddels heb ik mezelf weer een beetje bij elkaar geraapt. 4 December hebben we een evaluatiegesprek in Groningen. We gaan er heen met een boel vragen en daarna gaan we bekijken wanneer we weer willen starten. Ik gok ergens midden/eind volgend jaar. Dan is iedereen in de vriendengroep inmiddels voorzien van kinderen, dus is het onze beurt. ;) Hihi, grapje hoor.
Man en ik zijn er vrij realistisch onder, gezien de vorige pogingen is de kans dat we zonder kindje eindigen vrij groot. Maar ondanks onze grote kinderwens, weten we ook dat de liefde voor elkaar groter is. En samen kunnen we alles aan. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 4 november 2015 @ 11:55:06 #88
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157310560
GVman wijze woorden.. Mooi om te zien dat je hier zo open over bent. Als man zijnde is het idd wel een taboe om je hierover te uitten.

Nanuke :* hopelijk krijg je antwoorden op je vragen. Je laatste stukje O+ ik vind je een sterke vrouw :*
Be happy with the little things in life
pi_157310662
@Nanuke, heel veel sterkte en steun samen met je man. Ik vind je ook een sterke vrouw.
pi_157310799
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:19 schreef Nanuke het volgende:
...
Knip!
...

Maar ondanks onze grote kinderwens, weten we ook dat de liefde voor elkaar groter is. En samen kunnen we alles aan. O+
Nanuke ;( :*

Ik weet even niet goed wat te zeggen.
  woensdag 4 november 2015 @ 12:42:31 #91
437909 GVman
korte tekst
pi_157311411
Nanuke: -O- :* |:( *knuffel*
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157315453
Nanuke knuffel voor jou...

Vandaag weer echo gehad...
Dag 11 en er zat een follikel van 10 bij 12 links!!!
En dat op de 75 ie waar ik eerst niks op deed! Helemaal happy nu
Nu hopen dat hij flink door groeit en vrijdag weer terug
Verwacht dat ik dan het weekend nog controle heb en evt maandag de iui... Pff spannend en ben vooral blij dat tie links zit...geeft weer hoop!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157317998
Ik ga voor je duimen dat je follikel lekker door blijft groeien Ereshkigal. :*

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:19 schreef Nanuke het volgende:
Twee knippers in een topic, hoe mooi kan je het hebben. O+ Arja, GVman, ik ben echt zo blij voor jullie. Dat het maar een fijne zwangerschap mag zijn en er mooie kindjes geboren gaan worden. :*

Ik duim weer voor nieuwe streepjes, dat de positieve flow maar door mag gaan. En knuffels aan iedereen die het even moeilijk heeft.

Inmiddels heb ik mezelf weer een beetje bij elkaar geraapt. 4 December hebben we een evaluatiegesprek in Groningen. We gaan er heen met een boel vragen en daarna gaan we bekijken wanneer we weer willen starten. Ik gok ergens midden/eind volgend jaar. Dan is iedereen in de vriendengroep inmiddels voorzien van kinderen, dus is het onze beurt. ;) Hihi, grapje hoor.
Man en ik zijn er vrij realistisch onder, gezien de vorige pogingen is de kans dat we zonder kindje eindigen vrij groot. Maar ondanks onze grote kinderwens, weten we ook dat de liefde voor elkaar groter is. En samen kunnen we alles aan. O+
Hopelijk krijg jij je beurt ook snel genoeg. Gelukkig ben je close met je man. Samen ben je volgens mij ook sterker. tenminste als je blijft praten en kwaliteitentijd met elkaar hebt. *;
Ik wens je veel sterkte toe.
pi_157319641
Eresh jeeej goed nieuws!

Nanuke, je hebt maar 1 kans nodig he, kijk maar naar gvman. Wonderen bestaan nog steeds.
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 18:00:37 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157340018
Nanuke knuf voor jou :* Ik denk wel dat je zo er inderdaad goed achterkomt hoe sterk je relatie is. Wij komen er ook alleen maar sterker uit O+

Eresh oeh klinkt goed! Ik ga voor je duimen *O*

Vandaag met man naar de uroloog geweest. Hij heeft wat testen aangevraagd en even gevoeld of de ballen goed waren. Hierbij viel meteen op dat de ene bal kleiner was dan de andere. Ze gaan nu een echo maken en weer een semenanalyse. Wat ik verder opvallend vond was dat de uroloog de uitslag van het sperma van augustus slechter interpreteerde dan de gyn destijds. Hij zei zelfs dat we hier niet op een natuurlijke manier mee zwanger zouden kunnen worden. Hij was ook verbaasd dat we nog voor IUI in aanmerking kwamen en niet gelijk voor IVF/ICSI. Toen ik vertelde dat de gyn zei dat er best nog kans was op een natuurlijke zwangerschap zei hij "oh dan moet je hun daarin volgen". Weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken nu :? Ik denk dat we eerst de uitslagen van het bloed, echo en semen maar af moeten wachten.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157340858
@ MaJo, hoeveel milj zaad had je man dan als ik vragen mag?
pi_157341086
Maar vooral: hoe zat het met de beweeglijkheid en de vorm etc?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_157341149
Wat lastig MaJo, twee bijna totaal verschillende meningen. Ik denk dat de uroloog jullie gynaecoloog niet wil afvallen omdat jullie misschien het vertrouwen zouden kunnen verliezen en dat hij daarom zegt dat je de gynaecoloog moet volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 05-11-2015 19:02:58 ]
pi_157341171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:00 schreef MaJo het volgende:
Nanuke knuf voor jou :* Ik denk wel dat je zo er inderdaad goed achterkomt hoe sterk je relatie is. Wij komen er ook alleen maar sterker uit O+

Eresh oeh klinkt goed! Ik ga voor je duimen *O*

Vandaag met man naar de uroloog geweest. Hij heeft wat testen aangevraagd en even gevoeld of de ballen goed waren. Hierbij viel meteen op dat de ene bal kleiner was dan de andere. Ze gaan nu een echo maken en weer een semenanalyse. Wat ik verder opvallend vond was dat de uroloog de uitslag van het sperma van augustus slechter interpreteerde dan de gyn destijds. Hij zei zelfs dat we hier niet op een natuurlijke manier mee zwanger zouden kunnen worden. Hij was ook verbaasd dat we nog voor IUI in aanmerking kwamen en niet gelijk voor IVF/ICSI. Toen ik vertelde dat de gyn zei dat er best nog kans was op een natuurlijke zwangerschap zei hij "oh dan moet je hun daarin volgen". Weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken nu :? Ik denk dat we eerst de uitslagen van het bloed, echo en semen maar af moeten wachten.
Imo de gynaecoloog volgen als de andere uitslagen niet iets anders laten zien. Die heeft er uitslaginterpretatietechnisch qua mogelijkheden meer verstand van (vind ik. Uitzonderingen daar gelaten :+ ).
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 20:18:13 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157343936
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:35 schreef VintageGirl het volgende:
@ MaJo, hoeveel milj zaad had je man dan als ik vragen mag?
1,14 miljoen

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:43 schreef McLaura het volgende:
Maar vooral: hoe zat het met de beweeglijkheid en de vorm etc?
11% snel, 9% traag, 80% niet beweeglijk. Zwaar verminderd dus maar volgens de gyn kun je er best natuurlijk mee zwanger raken.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:45 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat lastig MaJo, twee bijna totaal verschillende meningen. Ik denk dat de uroloog jullie gynaecoloog niet wil afvallen omdat jullie misschien het vertrouwen zouden kunnen verliezen en dat hij daarom zegt dat je de gynaecoloog moet volgen.
Dat denk ik dus ook :Y Maar zijn opmerkingen blijven natuurlijk wel in ons achterhoofd hangen. Eerst maar eens de nieuwe semenanalyse afwachten, dan weten we ook weer meer.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Imo de gynaecoloog volgen als de andere uitslagen niet iets anders laten zien. Die heeft er uitslaginterpretatietechnisch qua mogelijkheden meer verstand van (vind ik. Uitzonderingen daar gelaten :+ ).
Dat denk ik ook wel, zij zijn toch meer bezig met zwangerschapswens denk ik. Maar de uroloog weet natuurlijk wel prima hoe de waarden geïnterpreteerd moeten worden. En er zit best een verschil tussen "je kunt best natuurlijk zwanger worden" (gyn) en "met dit zaad kun je niet op natuurlijke manier zwanger worden" (uroloog). Het laatste vind ik wel vreemd want zolang er maar zaad aangemaakt wordt en zwemt is de kans er toch altijd? Hoe klein ook.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157345177
Majo, de 1,1 mln klinkt inderdaad heel netjes. De hoeveelheid snel is laag, maar afgespiegeld op de hoeveelheid blijft er natuurlijk een hoop over.

Ik denk dat gynaecologen meer in 'mogelijkheid tot zwangerschap' denken en urologen in 'normale hoeveelheid bewegende spermacellen per ml'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 5 november 2015 @ 21:32:15 #102
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157346807
Hmm vreemd, MaJo! Maar ik denk inderdaad dat Laura het goed omschrijft. Maar als het niet lekker zit, kun je altijd je waarden opvragen en een second opinion vragen bij een andere gynaecoloog.
pi_157347347
@Majo, 1 miljoen zaad bedoel je met 1,14? Dat is inderdaad niet heel veel.Mijn vriend schommelde ook in de paar miljoen (waarvan zoveel procent bewegelijk), maar bij ons werd meteen ICSI geadviseerd, IUI kwamen we niet eens in aanmerking. Zijn zaad was wel verbeterd na paar maanden vitaminepillen en foliumzuur, van heel slecht (half miljoen geloof ik) naar 4 miljoen zaadcellen met veel bewegelijkheid. En natuurlijk zijn er zwangerschappen ontstaan met niet heel veel zaad, maar de kans is gewoon heel klein. Of wij hadden heel veel geluk bij onze eerste spontane zwangerschap of zijn zaad was aanmerkelijk beter destijds. Wij hadden een hele goede gynaecoloog, stond goed aangeschreven en hield van doorpakken.

En wat stroop zegt, je kan altijd een second opinion opvragen.

[ Bericht 14% gewijzigd door VintageGirl op 05-11-2015 21:56:00 ]
pi_157354020
Lieve mensen in dit topic toch. O+ Ik voel me lang niet altijd zo'n sterke vrouw, maar heb gewoon een keilieve kerel naast me. Dat scheelt een heleboel. Net als dit topic, daar vind ik een boel troost in. En wie weet, pakt de volgende keer wel goed uit. Er blijft altijd nog een kans.

Majo, wat vervelend die tegenstrijdigheid. Lijkt me moeilijk, en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Ik heb compleet geen verstand van semenanalyses, maar het klinkt niet zo slecht dat een natuurlijke zwangerschap helemaal niet mogelijk is. Wanneer krijgen jullie de uitslag?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:48:12 #105
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_157355263
Het klinkt idd een beetje alsof de arts zijn collega niet wilde passeren met zijn visie Majo.
Majo staat er nog iets bij over morfologie? En heel goed is het aantal niet helaas. Deze aantallen zijn al op de grens van de gewone ivf (100.00 per eicel en ze willen er graag rond de 10 oogsten). Bij ons werd meteen icsi geadviseers. Het is niet onmogelijk - wij zijn er ook 1 keer zo zwanger mee geworden - maar de kans is helaas echt heel klein (voor ons was het alsof we de loterij hadden gewonnen).
Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt :*
pi_157355393
Majo jouw vriend is toch onlangs gestopt met roken? Dat verbetert sowieso de zaadkwaliteit. Het zou goed zijn om over 3 maanden een nieuw onderzoek te doen en dan te kijken naar iui ivf of icsi
(En het ondertussen gewoon samen gezellig maken).

Ga je nog verder onderzoek doen naar endometriose? Dat kan misschien ook mooi in de tussentijd
pi_157355408
@Hobbesje, dat klopt idd, bij ivf willen ze 100.000 per eicel, dus minimaal 1 tot 1,5 miljoen zaad voor 10 a 15 eicellen. Dus wordt het al gauw ICSI bij minder dan 1 milj. En wij hebben waarschijnlijk of ook heel veel mazzel gehad met onze eerste, of zijn zaad was toen beter (dat zullen we nooit weten).
pi_157357527
Nou vandaag weer controle, follikel amper gegroeid... Geduld geduld...

Toch ook goed nieuws gehad...
Ons ziekenhuis doet mee aan een onderzoek rondom iui. Normaal krijg je de ovitrelle en dan dag later de iui. Nu is uit ander onderzoek gebleken dat als je dat samen plant de iui en de ovitrelle de kans van 10% naar 19% is gegaan! Er loopt nu samen met Maastricht een groot onderzoek hier na.
Vandaag aangegeven dat we graag mee doen met het onderzoek en voila we zitten gewoon in de testgroep!!! Ben zo blij!!
Nu die verrekte follikel nog groeien en dan op naar een iui!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157357939
Spannend Eresh! Wens je veel succes!
pi_157358815
Frustrerend is dat he eresh als je zelf al ongeveer dacht te weten wanneer de iui is en alles weer anders wordt en nog een extra echo.

Wel tof nieuws van dat onderzoek
pi_157359255
Ja inderdaad Arja had op maandag ofzo gehoopt.
Moet nu zondag weer terug voor een extra echo.
Ophogen durf ik ook niet aan straks schiet het weer door in overstimulatie... Dan wachten we maar wat langer
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157359451
Dat klinkt interessant eresh, dat onderzoek. Ik hoop dat het voor jullie ook positieve uitkomst biedt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_157359496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:12 schreef Ereshkigal het volgende:
Ja inderdaad Arja had op maandag ofzo gehoopt.
Moet nu zondag weer terug voor een extra echo.
Ophogen durf ik ook niet aan straks schiet het weer door in overstimulatie... Dan wachten we maar wat langer
Dat is een goede instelling, het hele gebeuren proberen te nemen zoals het komt want je hebt toch nergens invloed op en het loopt altijd anders.
Een beetje net als het leven ;)
pi_157359589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:50 schreef Ereshkigal het volgende:
Nou vandaag weer controle, follikel amper gegroeid... Geduld geduld...

Toch ook goed nieuws gehad...
Ons ziekenhuis doet mee aan een onderzoek rondom iui. Normaal krijg je de ovitrelle en dan dag later de iui. Nu is uit ander onderzoek gebleken dat als je dat samen plant de iui en de ovitrelle de kans van 10% naar 19% is gegaan! Er loopt nu samen met Maastricht een groot onderzoek hier na.
Vandaag aangegeven dat we graag mee doen met het onderzoek en voila we zitten gewoon in de testgroep!!! Ben zo blij!!
Nu die verrekte follikel nog groeien en dan op naar een iui!
:* voor jou. Sterkte en ik duim voor je dat de follikel lekker wilt groeien.
  Moderator zaterdag 7 november 2015 @ 15:35:40 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157382254
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:48 schreef Hobbesje het volgende:
Het klinkt idd een beetje alsof de arts zijn collega niet wilde passeren met zijn visie Majo.
Majo staat er nog iets bij over morfologie? En heel goed is het aantal niet helaas. Deze aantallen zijn al op de grens van de gewone ivf (100.00 per eicel en ze willen er graag rond de 10 oogsten). Bij ons werd meteen icsi geadviseers. Het is niet onmogelijk - wij zijn er ook 1 keer zo zwanger mee geworden - maar de kans is helaas echt heel klein (voor ons was het alsof we de loterij hadden gewonnen).
Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt :*
Maar jij brengt het nu ook zwaarder dan de gyn. Waarom zouden ze me aan de clomid zetten als de kans zo ontzettend klein is? Ik heb daar nog specifiek naar gevraagd omdat ik best last van de medicatie heb. Als de kans heel klein is dan ga ik zelf liever meteen voor IUI...

Morfologie weer ik niets van. Het stomme is dat de uitslag online ook niet terug te vinden is, itt mijn uitslagen.

Arja, vriend is inderdaad net gestopt met roken dus hopelijk zien we wel effect! Ik zat er inderdaad aan te denken om nu eens naar eventuele endometriose te laten kijken :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157384001
@MaJo, hopelijk verbeterd het zaad van je man nu hij stopt met roken. Wij kwamen met 1 tot 4 milj niet in aanmerking tot IUI. Werden meteen doorverwezen naar ICSI. Een oude schoolgenoot (net als bij was er bij haar niks aan de hand maar haar man had verminderd zaad) vertelde dat ze 6x IUI heeft gedaan en daarna ICSI en toen wel meteen zwanger. IUI is verzekeringstechnisch voordeliger, maar de kans bij ICSI ligt veel hoger om zwanger te worden (IUI 10 tot 15% en ICSI 25 tot 30 % per poging). Het ligt natuurlijk aan je arts en aan de bewegelijkheid etc wat ze eerst willen ondernemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door VintageGirl op 07-11-2015 17:15:28 ]
pi_157400366
Controle gehad
Follikel was iets gegroeid maar niet heel erg hard...Dus nu a.s dinsdag weer terug!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 9 november 2015 @ 13:37:59 #118
437909 GVman
korte tekst
pi_157423982
@Eresh: nou, zet hem op dan! Spannend hoor...

@Majo: goed om te horen dat je vriend is gestopt met roken. Dat is om heel veel redenen verstandig. Houd er wel rekening mee dat dat bij een semenanalyse nog zeker drie maanden niet merkbaar is. Dat is de periode die nodig is om zaadcellen 'from scratch' te bouwen. Mocht je het allemaal alsnog niet vertrouwen, ga dan desnoods naar een androloog toe. Die is nog weer wat meer gespecialiseerd dan de uroloog (die meer dingen doet dan vruchtbaarheid bij mannen alleen). Mijn ervaring met gynaecologen is dat ze heel veel vrouwen zien en ook van daaruit redeneren. Ik zou dus niet zomaar op het signaal van een gynaecoloog afgaan, terwijl er ook twijfels zijn over de zaadkwaliteit van je man.

@ Gaddle: knuffels! Het is gewoon k*t dat dit aan de orde is bij jullie, waarbij het mooi zou zijn als jouw man en jij vrede hebben met de uitkomst van KID. Ik zal aan je denken. Mochten jij of jouw man vragen hebben dan kun je ook PM-en als je dat prettiger vindt.

@Nanuke: ook knuffels! Vervelend dat je nog een maand moet wachten, maar misschien vind je dat ook wel prettig. Dan vol goede moed weer door naar de volgende ronde!!

@Arja, hoe is alles bij jou?

Bij ons gaat verder alles goed. We hebben het de naaste familie afgelopen weekend verteld, op vrijdag (mijn kant) en zaterdag (kant van mijn vrouw). Iedereen hartstikke blij natuurlijk :).

Mijn vrouw produceert inmiddels aan een stuk door voor Moeders voor Moeders en is bij tijd en wijle best wel duizelig, misselijk en wisselend qua stemming. Nu wil ze eigenlijk alleen maar hummus op brood (daar ben ik al wel weer klaar mee). De haringconsumptie is flink gestegen en de hoeveelheid snoep is weer gedaald.

En mijn vrouw zegt dat alles stinkt... Tja, dat is best wel grappig eigenlijk: ik ruik door mijn afwijking helemaal niets. En bij mijn vrouw is het kennelijk allemaal gevoeliger. Bij mij gaan de alarmbellen af als iemand anders zegt dat er iets 'ruikt'. Maar ja, dat is nu dus bij alles. Ach ja, het zal er wel bij horen, haha...

Volgende week heb ik de afsluitende onderzoekjes van mijn kant. En de week er na gaan we voor het eerst naar een verloskundige en voor de intake van de prenatale diagnostiek. Hopelijk dan nog steeds een knipper en nog meer zichtbare lichaamsdingetjes als armpjes enzo…
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157425905
@ GVman, herkenbaar dat alles stinkt haha, ik ga ook van veel overheersende geuren over mijn nek, momenteel ook de parfums van mijn vriend. Hoeveel weken zwanger is je vrouw nu?
  maandag 9 november 2015 @ 15:15:18 #120
437909 GVman
korte tekst
pi_157426053
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 15:08 schreef VintageGirl het volgende:
@ GVman, herkenbaar dat alles stinkt haha, ik ga ook van veel overheersende geuren over mijn nek, momenteel ook de parfums van mijn vriend. Hoeveel weken zwanger is je vrouw nu?
Vandaag precies 8 weken. Hoeveel weken was jij ook al weer zwanger?
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157426233
Ik nu ruim 14 weken. Gaat best snel:-)
pi_157426501
Gvman met mij gaat het goed. Ik ben verder gaan posten in de reeks zwangerschap&geboorte hier op fok, want ik denk dat ik hier niet meer hoor. Behalve om mee te leven met anderen. Ik vond de overstap wel een beetje spannend :)
  dinsdag 10 november 2015 @ 13:44:35 #123
437909 GVman
korte tekst
pi_157447474
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:38 schreef Arja het volgende:
Gvman met mij gaat het goed. Ik ben verder gaan posten in de reeks zwangerschap&geboorte hier op fok, want ik denk dat ik hier niet meer hoor. Behalve om mee te leven met anderen. Ik vond de overstap wel een beetje spannend :)
Ja, heel goed! Dat is nu waar je thuishoort inderdaad: bij het zwangeren topic. Ik ga me daar maar niet in melden. Er zijn zelfs grenzen aan wat ik aan kan... ;)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157449594
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:44 schreef GVman het volgende:

[..]

Ja, heel goed! Dat is nu waar je thuishoort inderdaad: bij het zwangeren topic. Ik ga me daar maar niet in melden. Er zijn zelfs grenzen aan wat ik aan kan... ;)
Maar ik ben wel benieuwd naar updates! Zeker omdat jouw vrouw en ik bijna dezelfde uitgerekende datum hebben! Anders pm ik je wel af en toe of zo?

Mannen zijn ook welkom in z&g hoor
pi_157450587
@Arja, gelukkig dat het goed gaat met je:-). Ik heb zelf niet de behoefte om te posten in z&g, ik lees wel mee:-)
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:51:04 #126
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157452148
Eresh, hoe was je echo?
pi_157452921
Follikel was weer iets gegroeid nu 13-14 dus groeit wel maar langzaam
Maar dat geeft niet beter dan over stimulatie... Nu donderdag terug!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:35:17 #128
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157453012
Spannend! Goed dat 'ie in elk geval blijft groeien!
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:13:55 #129
409579 LuDann
All the way
pi_157453896
*ontlurkt*

GVman, er heeft een half jaar geleden ook een man in Z&G meegepost gedurende de zwangerschap van zijn vrouw. Er zijn veel mensen die met interesse je verhaal volgen dus je bent er zeker welkom. Mannelijk perspectief is wel verfrissend af en toe. ;)
pi_157488550
Woei morgen iui!!!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157488693
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:26 schreef Ereshkigal het volgende:
Woei morgen iui!!!!!
Yay! Dan heeft je follikel zeker een groeispurt gemaakt. Heerlijk hoor. *O*
pi_157488877
Wat goed Eresh! Succes morgen! *O*
  donderdag 12 november 2015 @ 12:57:00 #133
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157490086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:26 schreef Ereshkigal het volgende:
Woei morgen iui!!!!!
Yes!! *O*
  donderdag 12 november 2015 @ 13:49:00 #134
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_157490999
ik ga duimen voor je eresh! ^O^ ^O^ ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_157494803
Dank jullie wel
Vind het ook wel erg spannend hoor follikel was nu gemiddeld 17 mm
En omdat wij met het onderzoek mee doen hebben we morgen de iui en de ovitrelle tegelijkertijd! Dus ben benieuwd!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157508792
Zo iui is gebeurd! Alles goed gegaan. Nu kunnen we mooi 15 dagen afwachten... Duimen maar weer!!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157509183
Eresh, succes!
pi_157509361
Ik ga duimen voor je Eresh ^O^
Hopelijk gaat het jou makkelijker af dan dat het bij mij gaat.
pi_157510397
Eresh succes met de wachtweken.

Gaddle jij mag bijna testen toch? Nog even volhouden, die tweede week is het ergst he
pi_157510797
Dank jullie wel!!
Ja die vreselijke wachtweken nu weer.... Ergste van alles vind ik dat.... Maar hoort er nu eenmaal bij
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157513187
Ja dat zijn idd spannende dagen voor jullie:-)! Ik duim voor een bevruchting:-)
pi_157515366
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:40 schreef Arja het volgende:
Eresh succes met de wachtweken.

Gaddle jij mag bijna testen toch? Nog even volhouden, die tweede week is het ergst he
Ja, klopt maandag mag ik testen. :Y
De tweede week is vreselijk.
pi_157592596
Dit is het resultaat. Ik geloof er nog niet veel van. *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Gaddle op 16-11-2015 07:47:17 ]
pi_157592867
*O*
pi_157592877
Wat een geweldig nieuws Gaddle!!!! Wat een mooi vruchtbaar topic is dit geworden O+ *O*
pi_157592889
*O* Gaddle! Wow, wat een prachtig resultaat O+

Eresh, hier wordt ook voor je geduimd :*
pi_157593022
Gaddle, gefeliciteerd! *O*

Eresh, succes met afwachten, duimen draaien! :*
pi_157593142
Gaddle, gefeliciteerd! *G*!

Eresh, ik duim ook voor je! :*
pi_157593484
Gaddle, gefeliciteerd!! *O*
pi_157593505
Prachtig nieuws Gaddle! Gefeliciteerd *O* *O*
  maandag 16 november 2015 @ 09:39:29 #151
409579 LuDann
All the way
pi_157593537
Gaddle, wat ontzettend goed! O+ Van harte gefeliciteerd! *O*
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 09:46:00 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157593619
Jaaaaa Gaddle gefeliciteerd!! O+ *O* O+

Wat een vruchtbaar topic inderdaad opeens O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 16 november 2015 @ 09:46:06 #153
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157593622
Gaddle *O* *O* *O*

Streepjes regen in dit topic O+ :'( O+
Be happy with the little things in life
  maandag 16 november 2015 @ 09:55:37 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157593723
Gaddle wat geweldig!! *O*
  maandag 16 november 2015 @ 10:02:39 #155
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_157593817
Gaddle gefeliciteerd! *O*
  maandag 16 november 2015 @ 10:09:24 #156
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157593874
Gaddle *O* *O*

Ik duim voor nog veel meer streepjes in dit topic!
pi_157594427
Gaddle, wat ontzettend tof!! Gefeliciteerd! *O*
pi_157594650
Gaddle gefeliciteerd *O* Zulk fijn nieuws de hele tijd.

Nou nog duimen voor Eresh!
pi_157594978
Gaddle, wat leuk. Gefeliciteerd *O*
  maandag 16 november 2015 @ 11:34:44 #160
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157595120
Jaaa wat tof *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157595242
Wat bijzonder de strepen in dit topic!
Gaddle gefeliciteerd *O* Ik duim voor een plakker!!

Ereshkigal, mijn duimen draaien ook voor jou!
  maandag 16 november 2015 @ 11:42:05 #162
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157595272
Gaddle gefeliciteerd *O* *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_157596315
Wauw gaddle! Gefeliciteerd! *O*
E.
pi_157596376
Gaddle wat geweldig!!!
Gefeliciteerd!!

Iedereen bedankt voor het duimen draaien!! Hopelijk zet deze positieve flow zich door!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 12:55:37 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157596778
De OP kan flink opgeschoond worden volgend topic, 4 mensen eruit *O* O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157597906
Het is echt spannend allemaal. Ik kan het nog echt bevatten. Soms dacht ik dat het nooit zou lukken. Helaas 21 december pas mijn eerste echo.
Thanks allemaal
  maandag 16 november 2015 @ 14:02:44 #167
437909 GVman
korte tekst
pi_157598203
Ja! Gefeliciteerd Gaddle! *O* *O*...

Ik zit in ziekenhuis te wachten op laatste batch hormonen. Daarna is het echt helemaal klaar. Ik zal nog even nadenken of ik in andere topics mee wil praten. Het is een beetje vreemd, omdat ik mei zwanger ben een bij mijn vrouw alles gaat zoal je bij een zwangerschap zou verwachten.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157598750
Gaddle jaaaaa gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:55 schreef MaJo het volgende:
De OP kan flink opgeschoond worden volgend topic, 4 mensen eruit *O* O+
Ik wil er nog even in blijven staan tot mijn volgende echo, want ik kan het nog steeds niet geloven en zoek nog naar meer bewijs dat het echt zo is. Ik durf ook nog niet in de OP van z&g
pi_157598776
Gefeliciteerd Gaddle *O* !
pi_157599128
Gaddle gefeliciteerd, ik duim voor een plakker.

Wat fijn om te zien dat er de laatste tijd zoveel goed nieuws is in dit topic! Ik hoop dat die positieve flow nog even aanhoudt voor de anderen in dit topic :*
pi_157604066
Gaddle! O+
  maandag 16 november 2015 @ 19:04:04 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_157605466
Gaddle, gefeliciteerd! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_157606358
Gaddle *O* *O* *O* Wat geweldig O+ Hoe reageerde je man? Hoe voel je je?

Jeetje, wat een ontzettend feelgood topic momenteel, kunnen we dat nog even vasthouden voor de (gelukkig!) weinige overblijvers?!?
  maandag 16 november 2015 @ 19:47:53 #174
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157606740
Yeah Gaddle, wat een goed nieuws!! *O* *O* *O*
pi_157607873
Gaddle wat goed! Gefeliciteerd! *O*
pi_157611301
Oh jongens, tranen in mij ogen, wat gaat het goed hier O+ O+

Gaddle gefeliciteerd! *O*
pi_157611437
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:50 schreef Ereshkigal het volgende:
Normaal krijg je de ovitrelle en dan dag later de iui. Nu is uit ander onderzoek gebleken dat als je dat samen plant de iui en de ovitrelle de kans van 10% naar 19% is gegaan!
Ik was er even niet maar wat bijzonder die verschillen. Hier is het Ovitrelle 36u voor de iui. :?
pi_157615298
Gefeliciteerd Gaddle! *O*
pi_157620568
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik was er even niet maar wat bijzonder die verschillen. Hier is het Ovitrelle 36u voor de iui. :?
Dit is nu als grootschalig onderzoek vanuit Maastricht waar wij aan mee doen via ons ziekenhuis. Dus ben heel benieuwd of dit straks (inter) nationaal aangepast gaat worden!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157629656
Spannend eresh, hopelijk kan jij de streepjesregen straks voorzetten!

Even een update van mijn kant. We zijn nu bezig met cyclusonderzoek, en gisteren had ik mijn eisprong, op dag 19 vanuit een follikel van 20-21 mm, dus mooi volgens het boekje. Volgende week (1 week na eisprong) moet ik nog bloed prikken, en op de eerste dag van de menstruatie bel ik poli. Dit is het signaal voor de ivf-arts die de cycli beoordeelt om te kijken naar alle metingen en bloedwaardes en dan krijgen we hopelijk groen licht voor ivf-icsi in gemodificeerde eigen cyclus! En misschien kunnen we daar in december al mee beginnen! Ik kan morgen bellen om een afspraak te maken met de verpleegkundige voor prik-instructies en het ophalen van medicijnen. Eindelijk actie!

Vraagje: waren jullie partners aanwezig bij de prikinstructies?

Ik zie wel op tegen de tijdsbelasting, een paar keer per week midden op de werkdag naar het ziekenhuis voor echo's, het is wel zwaar. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan in de komende maanden.

4 januari heeft mijn man een afspraak bij de uroloog/androloog die ook gespecialiseerd is in MESA (?) en die volgend jaar gaat beginnen met TESE. Die moet beoordelen of te verwachten is dat in de komende maanden/jaren de zaadkwaliteit nog verder kan verslechteren, en of niet toch zaad moeten invriezen.
pi_157631038
Mijn vriend was niet bij de prikinstructies omdat hij gewoon een naalden trauma heeft. Daarnaast ben ik zelf verpleegkundige dus stelde mijn prikinstructies ook niet echt iets voor
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157631285
Mijn man was er wel bij, ik heb zelf een hekel aan naalden (en na ronde 1 zijn we overgegaan op geprikt worden door hem, dat scheelde iets) dus de steun was fijn :) En veel info, dus samen opletten was ook handig.

Succes Peel, spannend!! En het heen-en-weren is inderdaad pittig..
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157632996
Mijn man was wel bij de prikinstructie en daar vertelde hij meteen dat hij het niet zag zitten om mij te prikken. Nu was en ben ik toch niet bang voor naalden (de prikpil zet ik ook wel eens zelf) dus ik vond het geen probleem. Ik mocht ook wel elke avond naar de HAP vertelde ze :') Maar dan moest ik wel geduld hebben.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_157633082
Gaddle *O* *O* *O*

Gvman, hup naar Z&G, hier hoor je voorlopig niet meer :P

Alle anderen hier, gauw volgen :*
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:37:58 #185
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157634614
Mijn man was er wel bij, maar prikinstructie was hier op dezelfde dag als de voorlichtingsbijeenkomst
Be happy with the little things in life
pi_157635470
Mrs peel goed nieuws! Maar als jullie in december misschien al beginnen met ivf-icsi waarom heeft je man dan in januari pas een afspraak met een androloog?

Mijn man was niet mee naar de prik instructie. Vanwege zijn ploegendiensten en wisselende werktijden moest ik toch wel zelf prikken en het went. Op de dagen dat hij thuis was, heeft hij wel altijd de spuiten klaar gemaakt. Dat gaf me toch het gevoel dat het iets van ons samen was

Naar de voorlichtingsbijeenkomst zijn we niet geweest.
pi_157635780
Als het lukt, gaan we samen. Ik heb geen moeite met anderen injecteren, maar misschien vind ik het minder prettig om mezelf te prikken. Dan is het fijn dat ik dat uit handen kan geven.
pi_157635958
Arja, we zouden sowieso eerst met de behandelingen beginnen, ze willen nog een aantal keren het zaad van mijn man zien. Elke keer was de kwaliteit wisselend, van de drie keer was het twee keer goed genoeg voor ivf-icsi, en 1 keer onbruikbaar. De uroloog heeft lange wachttijden, vandaar in januari. Het heeft mijn voorkeur om een fysiek voor mij zo'n min mogelijk belastend traject te doorlopen, dus ivf in eigen cyclus is dan een goede keuze. Daar kunnen we dan wel mee beginnen. Ik hoop dat het zo duidelijk is.
pi_157638858
Mijn man was niet bij de prikinstructies, omdat ik het prikken zelf wilde doen. Ondanks mijn angst voor spuiten, heb ik vanaf dag1 zelf gespoten, met in mijn achterhoofd de gedachte dat het voor een goed doel is. Ik had mijzelf overigens nog nooit gespoten, dus cold turkey. Ik koelde af met ijs en daarna de spuiten erin. Dit vond ik fijner dan toen ik het in het begin zonder koelen deed.
Succes gewenst Mrs Peel!
  woensdag 18 november 2015 @ 08:47:51 #190
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157641668
Ik krijg vrijdag de prikinstructies en man gaat mee. Ik denk dat ik zelf wil prikken, maar ik heb dat nog nooit gedaan, dus misschien dat hij het toch over moet nemen. En sowieso vind ik het wel fijn dat er een tweede paar oren is om alle informatie te absorberen.

Mrs.Peel: het lijkt mij ook lastig om alle echo's te combineren.. Kun je wel makkelijk weg van werk? En krijg je daar veel steun?
pi_157642449
Succes alvast Stroop!
pi_157645171
Spannend stroop! Ik ben benieuwd hoe het was. Wanneer gaan jullie dan met de eerste poging beginnen?

Het is niet zo moeilijk om weg te gaan van mijn werk, maar het is wel erg lastig, omdat het werk voor mij blijft liggen en af moet, eigenlijk dezelfde dag. En mijn werk en ziekenhuis liggen 30 minuten bij elkaar vandaan, dus je bent (vaak midden) op een werkdag al gauw 2 uur afwezig. Hoe is dat bij jou?
pi_157646283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Spannend stroop! Ik ben benieuwd hoe het was. Wanneer gaan jullie dan met de eerste poging beginnen?

Het is niet zo moeilijk om weg te gaan van mijn werk, maar het is wel erg lastig, omdat het werk voor mij blijft liggen en af moet, eigenlijk dezelfde dag. En mijn werk en ziekenhuis liggen 30 minuten bij elkaar vandaan, dus je bent (vaak midden) op een werkdag al gauw 2 uur afwezig. Hoe is dat bij jou?
Vaak nog langer ook. De wachttijden bij de apotheek vond ik ook altijd zo lang pff.

Kun je niet proberen voor je werk al naar het ziekenhuis te gaan ipv midden op de dag?
  woensdag 18 november 2015 @ 14:51:14 #194
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157648252
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Spannend stroop! Ik ben benieuwd hoe het was. Wanneer gaan jullie dan met de eerste poging beginnen?

Het is niet zo moeilijk om weg te gaan van mijn werk, maar het is wel erg lastig, omdat het werk voor mij blijft liggen en af moet, eigenlijk dezelfde dag. En mijn werk en ziekenhuis liggen 30 minuten bij elkaar vandaan, dus je bent (vaak midden) op een werkdag al gauw 2 uur afwezig. Hoe is dat bij jou?
Bedankt! En het beginnen.. Tja, dat is een beetje afhankelijk van mijn cyclus. Want in principe kunnen we meteen beginnen op dag 1 van de volgende cyclus (ergens eind november/begin december?), maar als dat dan weer tussen 4 en 18 december is, dan valt de punctie net als het laboratorium dicht is, dus dan kan dat niet. Dus dan pas in januari.

Maar.. Nu ik dit typ heb ik spotting. Op dag 26. Terwijl voorheen mijn kortste cyclus 33 dagen was.. Eerst alleen wat oud bloed, maar nu ook wat helder. Wel nog echt heel weinig, maar als het nog wat langer aanhoudt, zou ik dit bestempelen als dag 1 van mijn nieuwe cyclus. En dan weet ik niet of we vrijdag meteen mogen beginnen (want dan niet meer cd 1, maar 2 of 3), dus dan moeten we alsnog wachten op de volgende ronde. Van de zenuwen heb ik in mijn pauze net een heel nieuwe kerstboom aan decoratie gekocht :') nouja, het was dat of chocola, haha!

En wat betreft werk: in theorie kan ik in 20 min deur-tot-deur (in elk geval tot het werk verhuist in mei). Dus dan zou het in een wat langere lunchpauze kunnen. Maar mijn baas is heel relaxed, dus ik kan er ook voor kiezen die dagen thuis te werken en dan deel ik de dag gewoon iets anders in. Denk dat ik het per keer even bekijk. Ook afhankelijk van hoe laat ik moet en of ik (niet te verzetten) afspraken heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 18-11-2015 14:56:20 ]
pi_157649909
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:17 schreef Arja het volgende:

[..]

Kun je niet proberen voor je werk al naar het ziekenhuis te gaan ipv midden op de dag?
Helaas, ik werk fulltime van 8.00-17.00, met afspraken vanaf 8.00u. Bovendien kan ik alleen de eerste echo om 8.00u plannen, want dat kan ik 1,5 week van tevoren in plannen. De daarop volgende echo's zijn telkens 2-3 dagen later, en 8.00u is het favoriete tijdstip van iedereen...

Stroop, wat lastig van die spotting! Heb je dat vaker? Ik heb de instructie dat de menstruatie pas begint op de dag dat ik echt bloedverlies heb.
  woensdag 18 november 2015 @ 17:15:28 #196
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157651512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:08 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Helaas, ik werk fulltime van 8.00-17.00, met afspraken vanaf 8.00u. Bovendien kan ik alleen de eerste echo om 8.00u plannen, want dat kan ik 1,5 week van tevoren in plannen. De daarop volgende echo's zijn telkens 2-3 dagen later, en 8.00u is het favoriete tijdstip van iedereen...

Stroop, wat lastig van die spotting! Heb je dat vaker? Ik heb de instructie dat de menstruatie pas begint op de dag dat ik echt bloedverlies heb.
Oh wat balen zo.. Hopelijk hoef je niet te vaak weg van het werk en kun je goed om de echo's heen plannen.

Sinds ik een cyclus of 7 heb ik altijd eerst spotting en dat wisselt dan hoe lang het duurt. Maar het telt als eerste dag zodra het helderrood bloed is, toch? Dan maakt het niet uit of het een paar druppels of een hele stortvloed is? Vooral omdat het bij mij nooit stortvloeden zijn en een beetje natte vingerwerk wanneer het qua hoeveelheid spotting is en wanneer menstruatie..

Sorry voor de details :') ben er best nerveus van. Vooral omdat het door lijkt te zetten en mijn cyclus dus opeens maar 25 dagen is geweest..
pi_157654432
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gaddle *O* *O* *O* Wat geweldig O+ Hoe reageerde je man? Hoe voel je je?

Jeetje, wat een ontzettend feelgood topic momenteel, kunnen we dat nog even vasthouden voor de (gelukkig!) weinige overblijvers?!?
Mijn man is hartstikke blij, maar dan wel voorzichtig blij. Vanwege het miskraamgevaar nog.
Ik vind dat zelf ook wel eng.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:08 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Helaas, ik werk fulltime van 8.00-17.00, met afspraken vanaf 8.00u. Bovendien kan ik alleen de eerste echo om 8.00u plannen, want dat kan ik 1,5 week van tevoren in plannen. De daarop volgende echo's zijn telkens 2-3 dagen later, en 8.00u is het favoriete tijdstip van iedereen...

Stroop, wat lastig van die spotting! Heb je dat vaker? Ik heb de instructie dat de menstruatie pas begint op de dag dat ik echt bloedverlies heb.
8uur was voor mij vreselijk. ik kon niet op tijd komen met de bus. de eerste bus reed te laat. oops
Dus meestal waren mijn afspraken rond 9uur. veel beter voor mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:19 schreef Mrs.Peel het volgende:
Vraagje: waren jullie partners aanwezig bij de prikinstructies?
Klinkt goed mrs peel
Ik was mee gegaan bij de prikinstructie van mijn man. Ik wil het wel leren voor hem. Ondanks dat ik bang ben voor naalden. ;)
Maar hij doet het nu zelf.
pi_157670855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:12 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Mijn man is hartstikke blij, maar dan wel voorzichtig blij. Vanwege het miskraamgevaar nog.
Ik vind dat zelf ook wel eng.

[..]

Klinkt goed mrs peel
Ik was mee gegaan bij de prikinstructie van mijn man. Ik wil het wel leren voor hem. Ondanks dat ik bang ben voor naalden. ;)
Maar hij doet het nu zelf.
Spannend, en dan zo lang wachten tot de eerste echo }:| Ik blijf duimen, hoor!

Ja, bij jullie is het natuurlijk andersom, jouw man moet spuiten! Ik vind spuiten helemaal niet eng, maar bij jezelf is toch anders natuurlijk! Al heeft mijn man de instructies niet nodig en doe ik het zelf, dan nog vind ik het een fijn idee dat hij wel precies weet hoe en wat. Het is niet mijn traject, maar ons traject. Ik ga ook al alleen naar alle echo's (behalve natuurlijk bij puncties en TP's!), het is voor hem dan een beetje een ver-van-zijn-bed-show.
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:51:55 #199
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157686514
Pfff wat een rollercoaster.. En dit is pas het begin.. :X Sorry vast voor het lange verhaal. En de details ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tl;dr:
Lichaam houdt me voor de gek. Kost me 250 euro omdat er een nieuwe band+velg onder de auto moet.
pi_157689421
Stroopwafelmeisje, misschien een gekke suggestie, maar kan het geen innestelingsbloeding zijn? Zou je zwanger kunnen zijn?
pi_157689566
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Oh wat balen zo.. Hopelijk hoef je niet te vaak weg van het werk en kun je goed om de echo's heen plannen.

Sinds ik een cyclus of 7 heb ik altijd eerst spotting en dat wisselt dan hoe lang het duurt. Maar het telt als eerste dag zodra het helderrood bloed is, toch? Dan maakt het niet uit of het een paar druppels of een hele stortvloed is? Vooral omdat het bij mij nooit stortvloeden zijn en een beetje natte vingerwerk wanneer het qua hoeveelheid spotting is en wanneer menstruatie..

Sorry voor de details :') ben er best nerveus van. Vooral omdat het door lijkt te zetten en mijn cyclus dus opeens maar 25 dagen is geweest..
Sterkte :* Ik hoop dat het niets is. Ik snap dat je je heel onzeker voelt. Probeer vol te houden hoe moeilijk dat ook is.
pi_157695607
Ik heb even gebeld met het ziekenhuis en ik mag toch eerder komen voor een echo. Ik heb verteld dat ik me onzeker voel vooral omdat ik meerdere miskramen al heb gehad. Er werd daar begrip voor getoond en nu mag ik 7december komen. :)
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:56:46 #203
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157697379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef Gaddle het volgende:
Ik heb even gebeld met het ziekenhuis en ik mag toch eerder komen voor een echo. Ik heb verteld dat ik me onzeker voel vooral omdat ik meerdere miskramen al heb gehad. Er werd daar begrip voor getoond en nu mag ik 7december komen. :)
Oh super! Nog steeds wel een aantal nachtjes weg, maar in elk geval eerder!
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:59:15 #204
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157697437
En innestelingsbloeding zou kunnen. Theoretisch.. We gaan natuurlijk niet voor niets beginnen met icsi, haha! Wanneer zou ik dan eventueel kunnen testen?

Het lijkt nu wel iets minder te zijn geworden. Ik snap er in elk geval niets meer van.

Vandaag hadden we om half 3 prikinstructies. Belt ze om kwart voor 2: waar we blijven. Blijkbaar staat er in hun systeem half 2.
Dus nu mag ik maandag. Maar dan moet ik wel alleen }:|
Nu vooral een emotioneel wrak O-)
pi_157699904
Gaddle, wat fijn dat je eerder mag komen!

Stroop, ik zet in op een innestelingsbloeding *) Het kan! Je hebt je lichaam genoeg schrik aangejaagd, uit angst ben je gewoon zwanger *hoopvolle modus*.

En zo niet, dan wordt je vlot ongesteld, zodat je in december al de eerste poging hebt! Jullie doen een gestimuleerde cyclus?
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:20:09 #206
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157700999
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 19:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gaddle, wat fijn dat je eerder mag komen!

Stroop, ik zet in op een innestelingsbloeding *) Het kan! Je hebt je lichaam genoeg schrik aangejaagd, uit angst ben je gewoon zwanger *hoopvolle modus*.

En zo niet, dan wordt je vlot ongesteld, zodat je in december al de eerste poging hebt! Jullie doen een gestimuleerde cyclus?
Nou dat zou fijn zijn!

Ja, gestimuleerd. Zonder stimulatie gebeurt er niet heel veel.. En het zou kunnen dat we in december beginnen, maar dan moet ik wel nog in november ongesteld worden, want daarna komt het in de knoei met het laboratorium dat dicht is rond kerst. (Weet de exacte deadline niet. Is 5 december, behalve als het de eerste keer is... Spanning alom!)
pi_157701754
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:59 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En innestelingsbloeding zou kunnen. Theoretisch.. We gaan natuurlijk niet voor niets beginnen met icsi, haha! Wanneer zou ik dan eventueel kunnen testen?

Het lijkt nu wel iets minder te zijn geworden. Ik snap er in elk geval niets meer van.

Vandaag hadden we om half 3 prikinstructies. Belt ze om kwart voor 2: waar we blijven. Blijkbaar staat er in hun systeem half 2.
Dus nu mag ik maandag. Maar dan moet ik wel alleen }:|
Nu vooral een emotioneel wrak O-)
Dat snap ik ja, maar het klinkt wel als een innestelingsbloeding.
Ik zou zeggen op veilig is testen op de verwachte NOD ...of een beetje eerder uit nieuwsgierigheid natuurlijk O-)
pi_157742746
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Nou dat zou fijn zijn!

Ja, gestimuleerd. Zonder stimulatie gebeurt er niet heel veel.. En het zou kunnen dat we in december beginnen, maar dan moet ik wel nog in november ongesteld worden, want daarna komt het in de knoei met het laboratorium dat dicht is rond kerst. (Weet de exacte deadline niet. Is 5 december, behalve als het de eerste keer is... Spanning alom!)
Hoe gaat het nu?
pi_157743717
Hoe gaat het met je Eresh? Wanneer mag je testen?
pi_157745214
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:23 schreef VintageGirl het volgende:
Hoe gaat het met je Eresh? Wanneer mag je testen?
Lief dat je het vraagt!
Het gaat hier goed! Deze keer gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen.
Wel wat buikkrampen gehad en een kat die niet bij me weg te slaan is ( wordt er gek van) het idee dat m'n borsten groter ( naja het voelt zwaarder) al met al kunnen we er dus geen pijl op trekken...
Nog tot zaterdag wachten....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157745521
Klinkt spannend eresh!
  zondag 22 november 2015 @ 20:21:42 #212
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157747358
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:39 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu?
Spannend, Eresh!

Hier nog steeds spannend... Na 5 dagen donker bloed, vandaag dan eindelijk helder: welgeteld 3 druppels (tussen een zee van donker). Wat denken jullie: is dit dan dag 1?
pi_157747647
Wat spannend idd Eresh! Ik hoop zo dat je de volgende bent die 2 streepjes mag plassen:-). Misschien voelt de kat aan dat je zwanger gaat worden deze ronde:-)
pi_157749076
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 20:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Spannend, Eresh!

Hier nog steeds spannend... Na 5 dagen donker bloed, vandaag dan eindelijk helder: welgeteld 3 druppels (tussen een zee van donker). Wat denken jullie: is dit dan dag 1?
Ik vind dat echt heel lastig in te schatten! Je zou kunnen bellen met het ziekenhuis morgen, misschien kan je z.s.m. een echo krijgen. Dan kunnen ze heel goed zien of je net een menstruatie hebt gehad of dat het er op korte termijn aankomt. De dikte van het baarmoederslijmvlies is dan belangrijk.
  zondag 22 november 2015 @ 21:23:14 #215
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157750283
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:56 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik vind dat echt heel lastig in te schatten! Je zou kunnen bellen met het ziekenhuis morgen, misschien kan je z.s.m. een echo krijgen. Dan kunnen ze heel goed zien of je net een menstruatie hebt gehad of dat het er op korte termijn aankomt. De dikte van het baarmoederslijmvlies is dan belangrijk.
Maar, als ik dan eigenlijk vandaag had moeten beginnen, ben ik dan niet al te laat?
Het wordt nu wel al meer rood bloed trouwens, dus ik ben erg geneigd toch te beginnen vanavond..

Pfff nooit geweten wat een twijfelkont ik eigenlijk ben... |:(
pi_157750987
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 21:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Maar, als ik dan eigenlijk vandaag had moeten beginnen, ben ik dan niet al te laat?
Het wordt nu wel al meer rood bloed trouwens, dus ik ben erg geneigd toch te beginnen vanavond..

Pfff nooit geweten wat een twijfelkont ik eigenlijk ben... |:(
Want op dag 1 moet je met hormonen beginnen? De pil? Als je meer rood bloed hebt nu, zou ik dit als dag 1 rekenen. Hier nog dames met meer ervaring om een advies te kunnen geven?
pi_157755681
Spannend Eresh!

En :* voor iedereen hier.

[ Bericht 61% gewijzigd door Cygne op 23-11-2015 01:11:45 ]
pi_157755952
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 21:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Maar, als ik dan eigenlijk vandaag had moeten beginnen, ben ik dan niet al te laat?
Het wordt nu wel al meer rood bloed trouwens, dus ik ben erg geneigd toch te beginnen vanavond..

Pfff nooit geweten wat een twijfelkont ik eigenlijk ben... |:(
Bij ons was het zo: voor 18.00u vers bloed wat redelijk doorzet: dag 1. Na 18.00u: morgen is dag 1.
  maandag 23 november 2015 @ 07:32:29 #219
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157757051
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 00:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Bij ons was het zo: voor 18.00u vers bloed wat redelijk doorzet: dag 1. Na 18.00u: morgen is dag 1.
Thanks! Alleen wat te laat :') Gisteravond werd het toch nog meer, echt het begin. Dus... Gisteravond is de eerste spuit gezet!

Kon spontaan niet slapen :')
  maandag 23 november 2015 @ 12:46:27 #220
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157760309
Met het risico dat ik echt het hele topic kaap, nog snel een update:
Net even snel een echo gehad. De gynaecoloog denkt niet dat ik al ongesteld ben, dus de hormonen blijven in de koelkast. Afwachten tot het echt losbarst, dus..

Nu mogen andere mensen weer wat zeggen *) ik duik onder een dekentje tot het zo rood ziet dat er geen twijfel meer mogelijk is :6
  maandag 23 november 2015 @ 13:21:12 #221
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157760887
Euhm..... Waarom denkt de gyn dat??
En wat vind je zelf? Dus is het zoals je normaal menstrueert, jij kent je lichaam het beste, en weet hoe een menstruatie er voor jou uit ziet en voelt.
Be happy with the little things in life
  maandag 23 november 2015 @ 13:43:10 #222
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157761378
Omdat er een blaasje op de eierstok zat die misschien wees op een eisprong (die zou dan net geweest moeten zijn) en het baarmoederslijmvlies was te dik voor "dag 1".
En qua hoeveelheid is het wat minder dan normaal. Maar ik heb normaal ongeveer 8 a 9 dagen vrij weinig. Dit is iets minder, maar vooral (bijna) alleen maar oud bloed. En dat is wel echt anders dan normaal. En dus dat ik "gemiddeld" 10 dagen langer doe over een cyclus...
Als ik zeker was van mijn menstruatie, had ik natuurlijk ook niet om advies gevraagd (hier of bij de gynaecoloog), maar dat ben ik niet. En als de gyn dan zegt: dit is geen menstruatie, begin nog niet, dan ga ik er vanuit dat zij dat weet..
Ben alleen benieuwd wat dit dan betekent, maar ik "hoef me geen zorgen te maken"..

Hoe is het met jou, dv?
  maandag 23 november 2015 @ 13:53:35 #223
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157761602
Ah oké, dat verklaard haar uitleg. Dan zou ik nog even afwachten, dan zou je over een dag of 14 echt ongesteld moeten worden.


Hier gaat het goed, geestelijk voel ik mij stabiel, heb wel wat last van de donkere dagen, maar verder gaat het lekker af en toe een dipje, vooral afgelopen maand toen de uitgerekende datum van de laatste poging voorbij kwam, maar dat was een dag even janken en balen. Daarna weer verder, druk bezig met school en dat is echt de beste keuze ooit. Ik heb mezelf nog nooit zo enthousiast meegemaakt hahaha.. Vind het zo leuk om weer te leren en bezig te zijn voor mezelf.
Be happy with the little things in life
pi_157772360
Wat een gedoe, stroop! Had je toch gebeld voor een echo? Wat kan het lichaam raar doen, nietwaar?

DV, klinkt alsof je goed voor jezelf zorgt! Heel verstandig. Welke opleiding doe je?

Vandaag naar het ziekenhuis om bloed te prikken, ik was zo snel weer klaar dat ik niet hoefde te betalen voor het parkeren! Donderdag de prikinstructies, mijn man kan makkelijk mee, dus hij gaat gezellig mee. Daarna lekker naar de bioscoop en uit eten, daar waren we ook wel aan toe. Onze zoon logeert dan lekker bij opa en oma, hij ook helemaal blij *)
  maandag 23 november 2015 @ 21:31:24 #225
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157772846
Ik ben bezig met de opleiding verzorgende ig en heb zelfs al halve ambities dat als dit goed gaat ik ook nog de verpleegkundige opleiding wil gaan doen.

MrsPeel, fijn dat jullie er daarna een uitje van maken. Even lekker met z'n tweetjes, soms heb je dat echt gewoon nodig.
Be happy with the little things in life
pi_157773059
Ja, het voelt allemaal niet meer zo romantisch. Een kindje krijgen (lees 'maken') is hard werk geworden ineens ;(

Doe je nu ook al iets in de zorg?
  maandag 23 november 2015 @ 21:57:41 #227
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157773807
Klinkt alsof je in elk geval goed voor jezelf zorgt, dv! Wat heerlijk dat je iets positiefs hebt gevonden!

Mrs.Peel: waarvoor moest je bloed prikken?
En ik had niet gebeld voor de echo. Ik moest eigenlijk vrijdag voor prikinstructies, maar door miscommunicatie hadden we het verkeerde tijdstip. Dus dat werd vandaag! En toen stelde ze zelf al voor om een echo te doen. En inderdaad, mijn lichaam lacht zich vast een ongeluk :{w
pi_157774111
Stroop: Bloedonderzoek 1 week na de eisprong, kijken of de hormonen allemaal de goede kant op gaan. Ik mag bellen wanneer ik ongesteld ben geworden (geschatte datum 1-12-2015) en dan kunnen we gewoon al beginnen met de eerste poging! Wij gaan dus redelijk gelijk op!
pi_157774168
Ik trok het de afgelopen maanden niet zo om actief mee te posten maar zal ik de positieve vibe er nog even inhouden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 november 2015 @ 22:10:01 #230
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157774221
MrsPeel :* zo herkenbaar, goed dat jullie tijd voor elkaar nu vrij maken. Zeker nu erg belangrijk.

Stroopwafel :* wel balen natuurlijk dat je lijf je zo voor de gek houdt, maar wel fijn van de echo ondanks de miscommunicatie, dat scheelt nu een hoop gedoe, hadden ze dat niet gedaan was je gaan spuiten terwijl het geen nut had.

Voor mezelf zorgen heb ik echt moeten leren. En nog steeds gaat dat wel eens mis hoor ;)
En ik werk al sinds mijn 16e in de ouderenzorg, wel ooit de vz-ig gedaan maar nooit afgemaakt en nu hoop ik het wel af te kunnen maken en diploma te halen (nu helpende diploma)
Be happy with the little things in life
  maandag 23 november 2015 @ 22:10:44 #231
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157774251
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik trok het de afgelopen maanden niet zo om actief mee te posten maar zal ik de positieve vibe er nog even inhouden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* jaaaaaaa *O*
Gefeliciteerd
Be happy with the little things in life
pi_157774392
Stroop wat een soap zeg, ik hoop dat je lijf zich snel weer 'normaal' gedraagt. :*

1-12 is het al snel Mrs.Peel! (en het is inderdaad hard werken)

Wat tof dat je zo geniet van je opleiding Dv, fijn om je zo positief te lezen. O+
pi_157774447
Ophelia *O* gefeliciteerd!!
pi_157774462
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik trok het de afgelopen maanden niet zo om actief mee te posten maar zal ik de positieve vibe er nog even inhouden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oooh ik zie een tweede streepje
Dat wordt een prachtig augustusbeebje O+
Gefeliciteerd!
pi_157774472
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik trok het de afgelopen maanden niet zo om actief mee te posten maar zal ik de positieve vibe er nog even inhouden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* *O* Onvoorzichtig gefeliciteerd! Ik dacht vanochtend nog aan je, toen ik opstond :o |:( Blij voor jullie!

Nu niet te snel volposten hier, dan kunnen wij ook nog meeliften op de positieve vibe :s)
pi_157774500
Wat geweldig Ophelia! Gefeliciteerd!! Mag ik vragen welk traject jij deed? Of was het spontaan?
pi_157774577
Thnx allemaal! Het is een IUI'tje VG ;)

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 22:17 schreef Santophelia het volgende:

[..]

oooh ik zie een tweede streepje
Dat wordt een prachtig augustusbeebje O+
Gefeliciteerd!
O+
  maandag 23 november 2015 @ 22:21:55 #238
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_157774601
Gefeliciteerd! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 23 november 2015 @ 22:23:12 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_157774637
Gefeliciteerd ophelia! *O*
disclaimer
pi_157774762
Ohhh ophelia O+

Het was jullie laatste iuitje toch. En je was je al aan het voorbereiden op ivf en zag iui somber in?

Prachtig dit, gefeliciteerd O+
pi_157774766
Ophelia!! wat geweldig spannend! Fijn dat je een bloedtest laat doen voor je eigen gemoedsrust. *O*
pi_157774818
Wat een mooi iui babietje gaat dit worden voor jullie:-). Hoeveelste poging als ik vragen mag:-)?

Wat een geweldig vruchtbaar topic is dit geworden, blijf ook vruchtbaar voor de mensen die dit nodig hebben in dit topic:-).
pi_157774869
Gefeliciteerd Ophelia! *O*
pi_157775430
Ophelia *O*
pi_157775568
Ophelia, wat goed!!! Gefrliciteerd *O*
  maandag 23 november 2015 @ 23:01:13 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157775589
Ophelia!!! JAAAAAA!!!!! :o _O_ *O* O+ *O*
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 23:07:53 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157775790
Oof :o *O* O+ :'( Wat een fantastisch topic de laatste tijd, zijn er ooit zoveel positieve testen achter elkaar geweest? :o Er zijn er onderhand meer zwanger hier dan niet :D O+ Laten we met z'n allen streepjes piesen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157776001
Gefeliciteerd Ophelia O+ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157776186
Ooooh, Ophelia! Gefeliciteerd! *O* *O* O+ O+
pi_157776199
Ooooh super!
pi_157776789
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik trok het de afgelopen maanden niet zo om actief mee te posten maar zal ik de positieve vibe er nog even inhouden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat gaaf! Gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157777371
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik trok het de afgelopen maanden niet zo om actief mee te posten maar zal ik de positieve vibe er nog even inhouden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaa *O* gefeliciteerd!

Wat een hoop tofheid in dit topic zeg *O*
pi_157778751
Ophelia O+ wat goed, gefeliciteerd! O+ *O*
pi_157778980
Ophelia *O* Gefeliciteerd, wat een mooie streepjes O+
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:01:50 #255
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157779173
Ophelia! *O* Wat een mooie streepjes! O+

Mrs.Peel: dat zou leuk zijn! Kunnen we bijwerkingen uitwisselen ;)
Hier is het hopen dat het voor de 5e begint, anders kunnen we pas na de feestdagen beginnen :{
pi_157779899
Gefeliciteerd Ophelia! *O*
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:45:57 #257
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_157780630
Ophelia gefeliciteerd! *O*
pi_157781582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:01 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ophelia! *O* Wat een mooie streepjes! O+

Mrs.Peel: dat zou leuk zijn! Kunnen we bijwerkingen uitwisselen ;)
Hier is het hopen dat het voor de 5e begint, anders kunnen we pas na de feestdagen beginnen :{
Uitwisselen dat we geen bijwerkingen hebben :{w
pi_157787930
Ophelia *O* gefeliciteerd!!
Hartstikke fijn nieuws.
pi_157790161
Ophelia gefeliciteerd!!! *O*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157790335
Ophelia gefeliciteerd! *O* *O* wat fijn!
pi_157793627
Ophelia gefeliciteerd *O*
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:05:54 #263
437909 GVman
korte tekst
pi_157797147
Gefeliciteerd Ophelia!!! *O* *O* *O* *O*

Wij hadden vanochtend weer een echo. De kleine is nu 10 weken oud, of eigenlijk -30 weken. Het hartje klopt nog steeds goed en de hersenen waren al een beetje te zien. Hij groeit conform verwachtingen. Door de ligging van het embryo en de darmen van mijn vrouw (het ontbijt smaakte kennelijk goed, haha), was het plaatje niet heel bijzonder. Maar goed, er komen nog meer kansen. :)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_157799541
GVman *O* Wat fijn dat het zo goed gaat *O*
pi_157800797
Ik zat nog even te lezen wat de kansen zijn op een zwangerschap bij onze behandeling. Per cyclus 70% kans dat er een eicel gepuncteerd wordt, 40-45% kans op een terugplaatsing, 10% kans op zwangerschap per cyclus, na 6 cycli (= 1 behandeling) 35% kans op zwangerschap.

Ik vind het wel moeilijk, al die getallen. Het zegt niets over mij of onze situatie. Voor mijn gevoel hebben we straks voor het eerst echt een kans, en 10% is een gigantische kans vergeleken met nu, dus dat is tof. Maar 10% betekent 90% kans op niets en dat voelt óók gigantisch. En bij deze getallen is er vanuit gegaan dat de mannelijke factor geen probleem is, dat is het bij ons juist wel.

:{
pi_157801673
Wat geweldig GVman, jullie krijgen gewoon ook een 2016 baby;-).

En Mrs.Peel, ik begrijp je onzekerheid wel, hopelijk is er gauw ook voor jullie een 2016 baby:-).
pi_157811180
Mrs Peel en het percentage na 3 pogingen?

Jeeej gvman! Een goede echo.

Wij hadden vandaag ook een goede echo. Een heel mensje is het al en ik ben verliefd.

Ik mag nu wel uit de OP hier.

Laat de positieve flow hier verder gaan! Dit is een bijzonder vruchtbaar topic geworden
pi_157811961
Wat geweldig van je goede echo *O*

En ja, de OP kan zo ongeveer gehalveerd worden O+ hopelijk volgen er meer zwangeren in dit topic.
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 16:13:14 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157812952
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:32 schreef VintageGirl het volgende:
Wat geweldig van je goede echo *O*

En ja, de OP kan zo ongeveer gehalveerd worden O+ hopelijk volgen er meer zwangeren in dit topic.
Hoe gaaf zou het zijn als de hele OP leeg zou zijn O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 25 november 2015 @ 16:23:59 #270
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157813209
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik zat nog even te lezen wat de kansen zijn op een zwangerschap bij onze behandeling. Per cyclus 70% kans dat er een eicel gepuncteerd wordt, 40-45% kans op een terugplaatsing, 10% kans op zwangerschap per cyclus, na 6 cycli (= 1 behandeling) 35% kans op zwangerschap.

Ik vind het wel moeilijk, al die getallen. Het zegt niets over mij of onze situatie. Voor mijn gevoel hebben we straks voor het eerst echt een kans, en 10% is een gigantische kans vergeleken met nu, dus dat is tof. Maar 10% betekent 90% kans op niets en dat voelt óók gigantisch. En bij deze getallen is er vanuit gegaan dat de mannelijke factor geen probleem is, dat is het bij ons juist wel.

:{
Maar, als je 10% kans hebt per cyclus, dan is dat na 6 cycli toch niet maar 35%? Ik heb niet veel onthouden van een heel jaar kansberekening ( :') ), maar ik ben er redelijk zeker van dat dit 47% geeft! Dat is gewoon bijna de helft, joh!

En *O* voor de goede echo's! O+ minimensjes in de maak O+

Nikki, hoe is het eigenlijk met je zus? Of heb ik over een recente update heen gelezen?
  woensdag 25 november 2015 @ 18:07:00 #271
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_157815420
Ben nu aan het wachten op de uitslag van mijn 2e semen onderzoek.
Eerste onderzoek schrok ik wel van, 95% onbeweeglijk (categorie A&B beide 0%).
Zit er vaak verschil tussen 2 onderzoeken?
  woensdag 25 november 2015 @ 19:58:25 #272
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157818641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:07 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ben nu aan het wachten op de uitslag van mijn 2e semen onderzoek.
Eerste onderzoek schrok ik wel van, 95% onbeweeglijk (categorie A&B beide 0%).
Zit er vaak verschil tussen 2 onderzoeken?
Er kan wel groot verschil zitten tussen de onderzoeken, maar dat is volgens mij alleen als de situatie voor het tweede onderzoek ook echt anders is dan voor het eerste onderzoek (dus stoppen met roken, geen griep/niet naar de sauna/warm bad, er zijn positieve resultaten met vitamines, etc). Als er eigenlijk niets veranderd is, zal het resultaat ook niet significant veranderen.
Heb je hierover ook gesproken met een gynaecoloog/androloog/arts?

Kan me voorstellen dat het schrikken is. Weet je wanneer je het resultaat krijgt?
Succes en sterkte!
pi_157818916
Oef A_C, kan me voorstellen dat het schrikken is. Ik durf er niets van te zeggen, maar ik hoop op een goede uitslag.

Goede echo's voor Arja en GV-vrouw O+

Mrs.Peel :* de cijfers moet je niet teveel aan denken inderdaad. Maar weet je zeker dat een duidelijke mannelijke factor de slagingskans negatief beïnvloed?

Vanmorgen de uitslag van het bloedonderzoek, helemaal netjes O+ nu drie weken stuiteren tot de echo.
  woensdag 25 november 2015 @ 20:18:06 #274
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157819109
Ophelia gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157819167
Ophelia gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_157822298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:08 schreef _Ophelia_ het volgende:

Vanmorgen de uitslag van het bloedonderzoek, helemaal netjes O+ nu drie weken stuiteren tot de echo.
Succes met het wachten. Oh ik kan haast niet wachten tot ik mijn echo krijg. :o
  woensdag 25 november 2015 @ 23:53:37 #277
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_157825796
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:58 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Er kan wel groot verschil zitten tussen de onderzoeken, maar dat is volgens mij alleen als de situatie voor het tweede onderzoek ook echt anders is dan voor het eerste onderzoek (dus stoppen met roken, geen griep/niet naar de sauna/warm bad, er zijn positieve resultaten met vitamines, etc). Als er eigenlijk niets veranderd is, zal het resultaat ook niet significant veranderen.
Heb je hierover ook gesproken met een gynaecoloog/androloog/arts?

Kan me voorstellen dat het schrikken is. Weet je wanneer je het resultaat krijgt?
Succes en sterkte!
De eerste test was gedaan via de huisarts bij het diagnostisch centrum, naar aanleiding van die test zijn we doorgestuurd naar de fertiliteits-arts in het ziekenhuis. Daar heb ik nu het tweede semen onderzoek laten doen, maar niets gemeld dat ik moest stoppen met roken ofzo.
Misschien melden ze dat als deze ook zo slecht is. Begin december hebben we weer een afspraak, dan zullen we wel horen hoe of wat.
Thx!
pi_157826274
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:53 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

De eerste test was gedaan via de huisarts bij het diagnostisch centrum, naar aanleiding van die test zijn we doorgestuurd naar de fertiliteits-arts in het ziekenhuis. Daar heb ik nu het tweede semen onderzoek laten doen, maar niets gemeld dat ik moest stoppen met roken ofzo.
Misschien melden ze dat als deze ook zo slecht is. Begin december hebben we weer een afspraak, dan zullen we wel horen hoe of wat.
Thx!
Zaad ververst zich iedere 3 maanden. Dus als je nu stopt, merk je dat pas over 3 maanden. Stoppen met roken maakt een enorm verschil voor de kwaliteit en beweeglijkheid.
  donderdag 26 november 2015 @ 00:35:49 #279
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_157826469
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:22 schreef Arja het volgende:

[..]

Zaad ververst zich iedere 3 maanden. Dus als je nu stopt, merk je dat pas over 3 maanden. Stoppen met roken maakt een enorm verschil voor de kwaliteit en beweeglijkheid.
Maandag stoppen we beide met roken, beter laat dan nooit ;)
  donderdag 26 november 2015 @ 07:19:27 #280
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157828218
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:35 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Maandag stoppen we beide met roken, beter laat dan nooit ;)
Dat zou dan zeker een groot verschil moeten maken! ^O^
Succes ermee, zal gezellig worden in huis, hehe :P
(en inderdaad: het resultaat zul je pas zien na 2,5-3 maanden. Dus als het resultaat tegen valt, vraag dan om over enkele maanden opnieuw te mogen testen. Als ze daar niet al zelf mee komen)
  Moderator donderdag 26 november 2015 @ 08:51:43 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157828724
Stoppen met roken inderdaad! Dat is nummer 1 wat betreft invloed op de kwaliteit van het zaad.

Mijn man is nu een maand gestopt, ben benieuwd of dat al terug te zien is in de kwaliteit (eergisteren ingeleverd).

En welkom hier AC!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 26 november 2015 @ 09:31:36 #282
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157829167
En wellicht overbodig, maar ook het beperken van alcohol en koffie wordt sterk aangeraden, AC!
(of mogen we je "Anus" noemen? O+ )
pi_157829327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 09:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En wellicht overbodig, maar ook het beperken van alcohol en koffie wordt sterk aangeraden, AC!
(of mogen we je "Anus" noemen? O+ )
:o

Welkom AC, wat een vervelende uitslag hebben jullie gehad. Bij ons zit er tot nu toe (3x) steeds verschil tussen de zaaduitslagen, en is het eigenlijk elke keer spannend hoe het is. Ik hoop dat je tweede uitslag beter is, maar wat de rest ook al zegt: als je gestopt bent met roken, duurt het 2-3 maanden voordat je dat terugziet in de zaadkwaliteit. Sterkte!
pi_157829375
En vergeet te strakke spijkerbroeken en stoelverwarming in de auto niet.
pi_157862183
@Eresh:-) heb je al goed nieuws;-)?
pi_157877450
Nee sorry ik haal de positieve flow weer naar beneden... Negatief -O-
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_157877475
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:53 schreef Ereshkigal het volgende:Nee sorry ik haal de positieve flow weer naar beneden... Negatief -O-
:*
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:21:34 #288
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_157880334
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:53 schreef Ereshkigal het volgende:
Nee sorry ik haal de positieve flow weer naar beneden... Negatief -O-
:* :*
Be happy with the little things in life
pi_157881106
@Eresh, wat balen zeg:(. Ook van mij een digitale knuffel
pi_157881543
Eresh -O- :*
pi_157884633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:53 schreef Ereshkigal het volgende:
Nee sorry ik haal de positieve flow weer naar beneden... Negatief -O-
Wat jammer. Sterkte meid :*
pi_157884786
He wat jammer Eresh. :*
pi_157886366
Iemand hier (evt. lurkers?) ervaring met ivf/icis in gemodificeerde eigen cyclus?
pi_157888559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:50 schreef Mrs.Peel het volgende:
Iemand hier (evt. lurkers?) ervaring met ivf/icis in gemodificeerde eigen cyclus?
JufMariska!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator zaterdag 28 november 2015 @ 23:41:03 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157891357
Ah wat balen eresh -O- zou het nog wel kunnen of ook ongesteld geworden?

Ik mag morgen weer van mezelf testen. Heb best een beetje hoop dus als het toch weer niet zo is zal ik wel echt even moeten slikken ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:51:37 #296
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_157891658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:53 schreef Ereshkigal het volgende:
Nee sorry ik haal de positieve flow weer naar beneden... Negatief -O-
:*
pi_157894583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:41 schreef MaJo het volgende:
Ah wat balen eresh -O- zou het nog wel kunnen of ook ongesteld geworden?

Ik mag morgen weer van mezelf testen. Heb best een beetje hoop dus als het toch weer niet zo is zal ik wel echt even moeten slikken ;(
En?
  Moderator zondag 29 november 2015 @ 11:01:56 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157895767
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 07:47 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

En?
spierwit -O- ik ga even in een hoekje zitten huilen denk ik ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_157895813
Ow nee majo ;( :* dikke knuffel voor jou
pi_157895844
-O- :* :{ wat ontzettend balen voor je MaJo
  maandag 30 november 2015 @ 16:46:00 #301
437909 GVman
korte tekst
pi_157924110
Majo en Eresh *knuffel* ;( :{
ruimte gereserveerd voor signature...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')