abonnement Unibet Coolblue
pi_157337303
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Collega pbz heeft een contract van 9 uur. Daar gaan straks met de nieuwe tijd in totaal 2 uur van af. Pbz geeft aan wel een andere wijk te willen nemen, maar er is niets in de buurt, dus zal collega wellicht + 30 minuten(eigen tijd) naar een ander depot moeten fietsen, mocht deze collega kans hebben op die wijk.
Argument vanuit de TC is dat deze collega ZELF moet gaan zoeken naar een oplossing omdat de TC niet met oplossingen!!?? aan blijft komen.
Collega geeft ana dat er geen wijken zijn en hoe deze dan aan extra uren moet komen om het contract van 9 uur te maken.
TC geeft aan dat deze collega een 9 uur contract heeft en er ZELF voor moet zorgen die 9 uur ook te maken, anders wordt er gekeken naar contractsuren-vermindering.

Staat PostNL in haar recht of moet deze collega maar zelf zien hoe de te kort aan uren moet aanvullen?

Nee, PostNL staat absoluut niet in haar recht, en jouw TC is ofwel een onnozele hals ofwel een leugenaar. Je hebt een arbeidsovereenkomst, dat is een contract tussen twee partijen, werkgever en werknemer. Het is een bindende overeenkomst. Werkgever is verplicht een afgesproken aantal uren werk aan te bieden (en uit te betalen), werknemer is verplicht dit werk uit te voeren. Het is dus de plicht (!) van de werkgever om voldoende werk aan te bieden, dus bij hem ligt het inititatief. Mensen min of meer gedwongen een contractvermindering laten tekenen is absoluut uit den boze, en jouw collega doet er goed aan als de sodemieter de vakbond en/of de OR in te schakelen, en helemaal niets (!) te tekenen.
quote:
[..]

Mij argument was dat op dinsdag net zoveel postvolume is als op donderdag. Dat was een ongegrond argument want de volume op dinsdag daalt en op donderdag zit er meer post zoals DD, modeblaadjes e.d..
De tijden zijn voor 4 weken. Er wordt in die tijd gekeken wat er aan meer/min-tijd wordt geschreven. Op basis daarvan wordt de tijd aangepast.
Dat is mij vandaag verteld.
Mocht ik het daar niet mee eens zijn en ik WERKELIJK!!(dit werd benadrukt) mijn werk goed deed), de TC mee zou rijden/lopen om te kijken waar de knelpunten zitten.
Deze TC is een hypermannetje en zal beslist de route sneller kunnen doen, dus ja...

Ik moet wel zeggen dat de nieuwe tijden wel haalbaar zijn, gebaseerd op de tijden die ik nu ook rij/loop. Behalve dan die dinsdag, dat wordt erg krap.
We zullen zien.
Vreemd dat je wel ene bezwaar kan indienen, maar er wordt gezegd dat zij eigenlijk ook niet weten wat er qua volume gaat gebeuren, want van hogerhand wordt met de natte vinger beslist dat het 10% minder volume wordt.
Zoals eerder hier gezegd zijn TC's ook de speelbal in deze.
Niemand durft nog wat te zeggen. Jammer dat dit gebeurt omdat iedereen zijn/haar baan wil behouden.
In de wandelgangen heb ik al gehoord dat het onder de leidinggevenden aardig aan het broeien is.

Maar jij haalt de tijd omdat je zelf allerlei handigheidjes uithaalt, onder andere de post in een andere volgorde leggen. Als jij 'm rijdt volgens de officiele PostNL route, dan haal je het toch niet? Dus laat 'm maar komen die TC, en dan samen op de scooter de officiële route rijden. En je overal aan de verkeersregel houden, dus op het fietspad exact 30 gaan rijden, en op de rijbaan (buiten de bebouwde kom) maximaal 40.
quote:
Ook dat de reistijden, afstandonafhankelijk voor geen één pbz meer wordt vergoed. Volgens mijn TC krijgen alleen enkele postbodes dit omdat het in hun CAO staat.
Wederom lult je TC uit zijn nekharen. Met de OR zijn zeer duidelijke afspraken gemaakt, die specifiek betrekking hebben op postbezorgers. Zie ook hier.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157337698
Ze blijven heel hardleers bij de post. Ik werk als zaterdagwerker veel doordeweeks en doe dat om extra uren te maken. Maar als ik een zaterdag vrij ben dan boeken ze geen verlof af, of alleen mijn binnenuren omdat ik die week toch al aan mijn uren was gekomen dankzij mijn extra werk. Telkens geef ik aan dat ik gewoon mijn volledige contracturen als verlof uitbetaald wil hebben. Maar ook afgelopen zaterdag is het weer fout gegaan.
pi_157337853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vandaag weer eens een niet overheids Hah op de donderdag. Ik vraag me dan ook af hoe vaak het volgend jaar gaat voorkomen dat er spontaan Hah op de dinsdag is.
Ja, bij ons ook. Afgelopen donderdag was er een folder, deze donderdag hadden diverse wijken van die zakken met hondekluiven. Nee, die hah loopt echt in rap tempo achteruit. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 november 2015 @ 16:23:12 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157337901
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ze blijven heel hardleers bij de post. Ik werk als zaterdagwerker veel doordeweeks en doe dat om extra uren te maken. Maar als ik een zaterdag vrij ben dan boeken ze geen verlof af, of alleen mijn binnenuren omdat ik die week toch al aan mijn uren was gekomen dankzij mijn extra werk. Telkens geef ik aan dat ik gewoon mijn volledige contracturen als verlof uitbetaald wil hebben. Maar ook afgelopen zaterdag is het weer fout gegaan.
oranje kaart invullen. Verlof afboeken voor zaw'ers gaat in overleg, dus als jij het van de verlofuren af wilt hebben dan hebben ze dat maar te slikken.

Heb er zelf ook woorden om gehad, maar wel gelijk gekregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 november 2015 @ 16:25:09 #155
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157337939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, PostNL staat absoluut niet in haar recht, en jouw TC is ofwel een onnozele hals ofwel een leugenaar. Je hebt een arbeidsovereenkomst, dat is een contract tussen twee partijen, werkgever en werknemer. Het is een bindende overeenkomst. Werkgever is verplicht een afgesproken aantal uren werk aan te bieden (en uit te betalen), werknemer is verplicht dit werk uit te voeren. Het is dus de plicht (!) van de werkgever om voldoende werk aan te bieden, dus bij hem ligt het inititatief. Mensen min of meer gedwongen een contractvermindering laten tekenen is absoluut uit den boze, en jouw collega doet er goed aan als de sodemieter de vakbond en/of de OR in te schakelen, en helemaal niets (!) te tekenen.
Geef ik door!
quote:
[..]

Maar jij haalt de tijd omdat je zelf allerlei handigheidjes uithaalt, onder andere de post in een andere volgorde leggen. Als jij 'm rijdt volgens de officiele PostNL route, dan haal je het toch niet? Dus laat 'm maar komen die TC, en dan samen op de scooter de officiële route rijden. En je overal aan de verkeersregel houden, dus op het fietspad exact 30 gaan rijden, en op de rijbaan (buiten de bebouwde kom) maximaal 40.
Klopt, maar zoals eerder gezegd heeft deze TC peper in de kont en loopt 1x sneller dan ik.
Krijgen we dat gezeik straks dat ik met hem om de tafel moet gaan zitten en bespreken dat of ik sneller ga werken of einde contract wegens het niet voldoen aan de normen van PostNL.
De TC gaf al aan dat de route zoals ik deze optimaler zou doen, al is doorgegeven, maar blijkbaar nog steeds niet is doorgevoerd. Vreemd want als leidinggevende zou ik daar met mijn lip bovenop zitten. En dat gaf ik ook aan.

Het klopt dat ik de route optimaler rijdt, maar PostNL verschuilt zich dat een route voor de één optimaler werkt dan voor de ander en dat je hier zelf een optimale draai aan mag(moet) geven. Zo woont mijn collega scooterPBZ vlakbij het depot (in het midden van de route) dus maakt voor die niets uit qua tijd/afstand.

Niet om terug te trekken, maar de tijd is op deze manier goed te doen, zonder reistijd(zie onder).
Dat scheelt ook weer 20 minuten.
quote:
[..]

Wederom lult je TC uit zijn nekharen. Met de OR zijn zeer duidelijke afspraken gemaakt, die specifiek betrekking hebben op postbezorgers. Zie ook hier.
Er hing mij inderdaad iets bij. Bedankt voor de link!
Deze heb ik met een begeleidend schrijven naar mijn TC doorgestuurd ;)

[edit]
Antwoord van mijn TC:
Je hebt gesolliciteerd voor scooterrijder hiervoor ben je aangenomen . In het artikel die je benoemt staat dat het bedrijf je verplaatst naar een ander depot dit is bij jou niet aan de orde. Zoals ik al heb medegedeeld heb je geen recht op reistijd naar het depot. Je mag echter wel de scooter hier voor gebruiken, zodra je de eerste tas op het depot inpakt gaat je werktijd in.
[edit]

Het vreemde is dat mijn vorige TC dit zelf heeft geopperd en de reistijd onder looptijd moest wegschrijven.

Gezien dit eenzijdig is beslist en mijn TC er niet va afwijkt en volgens hem het artikel niet relevant is, heb ik dit voorgelegd aan FrontOffice HR ivm dat dit een arbeidsconflict is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 05-11-2015 17:42:26 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157338354
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oranje kaart invullen. Verlof afboeken voor zaw'ers gaat in overleg, dus als jij het van de verlofuren af wilt hebben dan hebben ze dat maar te slikken.

Heb er zelf ook woorden om gehad, maar wel gelijk gekregen.
Oranjekaart is gelukkig niet nodig. Na het aangeven boeken ze het alsnog af. Het is vooral hinderlijk dat ik er er elke keer achteraan moet (net als bij een hoop andere zaken).
pi_157340242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:25 schreef Pietertje71 het volgende:

Er hing mij inderdaad iets bij. Bedankt voor de link!
Deze heb ik met een begeleidend schrijven naar mijn TC doorgestuurd ;)

[edit]
Antwoord van mijn TC:
Je hebt gesolliciteerd voor scooterrijder hiervoor ben je aangenomen . In het artikel die je benoemt staat dat het bedrijf je verplaatst naar een ander depot dit is bij jou niet aan de orde. Zoals ik al heb medegedeeld heb je geen recht op reistijd naar het depot. Je mag echter wel de scooter hier voor gebruiken, zodra je de eerste tas op het depot inpakt gaat je werktijd in.
[edit]

Het vreemde is dat mijn vorige TC dit zelf heeft geopperd en de reistijd onder looptijd moest wegschrijven.

Gezien dit eenzijdig is beslist en mijn TC er niet va afwijkt en volgens hem het artikel niet relevant is, heb ik dit voorgelegd aan FrontOffice HR ivm dat dit een arbeidsconflict is.
Wacht even, ik geloof dat we nu langs elkaar heen praten. Ik ben bang dat in dit specifieke geval jouw TC inderdaad gelijk heeft in zoverre dat het artikel niet op jou van toepassing is. Wat ik bedoelde is dat jouw TC uit zijn nek lult als hij zegt dat postbezorgers nooit recht zouden hebben op vergoeding van reistijd omdat dit niet in de CAO staat. Dat is gelul. Het staat inderdaad niet in de CAO, maar postbezorgers kunnen er wel recht op hebben. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat je die opmerking van je TC aanhaalde vanwege die collega van je die straks niet meer aan d'r uren kwam en dan 30 minuten in eigen tijd naar een ander depot zou moeten fietsen. Die zou volgens de regels wel degelijk recht hebben op een reiskostenvergoeding, omdat het in haar geval gaat om een verplaatsing naar een ander depot, op initiatief van het bedrijf.

Overigens is het wel zo dat er met jou destijds is afgesproken bij je sollicitatie dat reistijd van je huis naar het depot en vice versa wel vergoed zou worden. Een mondelinge afspraak is ook bindend, dus PostNL kan hier volgens mij niet zomaar ten nadele van jou van afwijken. Het is in elk geval iets wat ik ook aan bond of OR zou voorleggen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 5 november 2015 @ 18:22:57 #158
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157340529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wacht even, ik geloof dat we nu langs elkaar heen praten. Ik ben bang dat in dit specifieke geval jouw TC inderdaad gelijk heeft in zoverre dat het artikel niet op jou van toepassing is. Wat ik bedoelde is dat jouw TC uit zijn nek lult als hij zegt dat postbezorgers nooit recht zouden hebben op vergoeding van reistijd omdat dit niet in de CAO staat. Dat is gelul. Het staat inderdaad niet in de CAO, maar postbezorgers kunnen er wel recht op hebben. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat je die opmerking van je TC aanhaalde vanwege die collega van je die straks niet meer aan d'r uren kwam en dan 30 minuten in eigen tijd naar een ander depot zou moeten fietsen. Die zou volgens de regels wel degelijk recht hebben op een reiskostenvergoeding, omdat het in haar geval gaat om een verplaatsing naar een ander depot, op initiatief van het bedrijf.

Overigens is het wel zo dat er met jou destijds is afgesproken bij je sollicitatie dat reistijd van je huis naar het depot en vice versa wel vergoed zou worden. Een mondelinge afspraak is ook bindend, dus PostNL kan hier volgens mij niet zomaar ten nadele van jou van afwijken. Het is in elk geval iets wat ik ook aan bond of OR zou voorleggen.
Ik zal het verhaal qua reiskosten ook voorleggen aan mijn collega.

Het geval dat er mondelinge afspraken zijn gemaakt en zelfs aan mij en andere scooterende collega's om de reistijd door te geven(sommigen deden dit apart en anderen in de looptijd), gelden ook en daar word ook totaal niet op gereageerd als: ja daar komen we op terug oid. Noch ontkennend noch bevestigend.
Nee het is: Ik heb gezegd!! No bow before your leader!

Mij is al eens eerder door een collega (postbode) bij deze TC geadviseerd om niet verder in discussie te gaan (iets met tegen een muur praten)en het voor te leggen aan OR. In dit geval een mail verstuurd naar HR.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 5 november 2015 @ 19:03:43 #159
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157341634
Weet iemand hoeveel seconden/minuten je buiten krijgt per huis? Of hoe dat precies berekend wordt? Word er een vast getal genomen voor koophuizen/huurhuizen/flats?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157341714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:03 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hoeveel seconden/minuten je buiten krijgt per huis? Of hoe dat precies berekend wordt? Word er een vast getal genomen voor koophuizen/huurhuizen/flats?
Als ik de tijden hier zo bekijk dan lijkt het compleet nattevingerwerk. Zeker na de nieuwe aanpassingen zie ik geen logica meer.
  donderdag 5 november 2015 @ 19:31:13 #161
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157342437
Daar was ik al bang voor :'(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157346120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:03 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hoeveel seconden/minuten je buiten krijgt per huis? Of hoe dat precies berekend wordt? Word er een vast getal genomen voor koophuizen/huurhuizen/flats?
Nee gelukkig niet ;), was ik met soms een kilometer tussen twee adressen nog slechter af geweest.
  donderdag 5 november 2015 @ 22:55:04 #163
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157349619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:15 schreef zombo het volgende:
Nee gelukkig niet ;), was ik met soms een kilometer tussen twee adressen nog slechter af geweest.
Maar hoe berekenen ze dan een wijk?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157350858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:55 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar hoe berekenen ze dan een wijk?
Ze berekenen niks, ze doen maar wat. Er is ook eens in een ver verleden een looptijd bepaald, gebaseerd op hoe lang de vaste postbode er over deed. En vervolgens is daar in de loop der tijd steeds een stukje afgeknibbeld. Geen aangetekenden meer? Tien minuten er af. Geen pakjes meer? Tien minuten er af. Na afloop "vrijwillig" niet meer terug naar het depot? Tien minuten er af. Geen hah meer? Scheelt 1x bijladen, weer 10 minuten er af (plus 5 minuten per 100 afgiftepunten bezorgtijd). Er is 10% minder post? Dan nog eens 10% looptijd er af.

Zo gaat dat. Het is gewoon natte vingerwerk, en een paar hele simpele (en daardoor vaak niet kloppende) rekenmethodes, waarbij geen enkele rekening wordt gehouden met het verschil tussen wijken. Maar ze presenteren het gewoon als de nieuwe looptijd, en gaat een pbz heel erg piepen, nou vooruit, dan krijgt hij er weer 10 minuutjes bij.

Dus er liggen bepaald geen ingewikkelde wetenschappelijke computerformules aan ten grondslag...
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 6 november 2015 @ 04:33:19 #165
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157352881
Mogguh.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze berekenen niks, ze doen maar wat. Er is ook eens in een ver verleden een looptijd bepaald, gebaseerd op hoe lang de vaste postbode er over deed. En vervolgens is daar in de loop der tijd steeds een stukje afgeknibbeld. Geen aangetekenden meer? Tien minuten er af. Geen pakjes meer? Tien minuten er af. Na afloop "vrijwillig" niet meer terug naar het depot? Tien minuten er af. Geen hah meer? Scheelt 1x bijladen, weer 10 minuten er af (plus 5 minuten per 100 afgiftepunten bezorgtijd). Er is 10% minder post? Dan nog eens 10% looptijd er af.

Zo gaat dat. Het is gewoon natte vingerwerk, en een paar hele simpele (en daardoor vaak niet kloppende) rekenmethodes, waarbij geen enkele rekening wordt gehouden met het verschil tussen wijken. Maar ze presenteren het gewoon als de nieuwe looptijd, en gaat een pbz heel erg piepen, nou vooruit, dan krijgt hij er weer 10 minuutjes bij.

Dus er liggen bepaald geen ingewikkelde wetenschappelijke computerformules aan ten grondslag...
Mijn antwoord in het eenzijdig stoppen van een mondelinge afspraak is dat ik dus naar de OR ben gestapt.
Ook dat ik niet akkoord ga met de voorgestelde tijd per januari 2016 op dinsdag.
Ik heb aangegeven dat ik als ik hier niet mee akkoord ga, ik word gecontroleerd of ik mijn werk wel goed uitvoer, maar is de voorgestelde 10% volumedaling ook gebaseerd op werkelijke cijfers of is het giswerk? Wordt hier ook op gecontroleerd?
Verder heb ik aangegeven het niet eens te zijn dat als de door PostNL voorgestelde tijd op die dinsdag niet haalbaar is, ik met terugwerkende kracht hier alsnog de extra tijd krijg vergoedt. Ik heb hen gewezen op de gewerkte tijd is betaalde tijd-regeling, dus ik recht heb op een directe vergoeding ipv een vergoeding achteraf.

Ook heb ik aangegeven dat de controle die dan wordt uitgevoerd of ik mijn werkzaamheden wel naar behoren uitvoer omdat ik het niet eens zou zijn met de voorgestelde tijd, nogal een belediging vind, en heb aangegeven dat om de tijd te halen ik soms handelingen moet uitvoeren die in strijd zijn met verkeersregels. Dus als ik word gecontroleerd, ik mij ook aan verkeers-, en (hoe om te gaan met een scooter)postnlregels zal gaan houden om zo tot een realistische tijd te komen.
Onder het mom van 'mijn knelpunten' aan de kaak stellen heb ik aangegeven dat het knelpunt de met nattevingerwerk opgedrongen looptijden zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 06-11-2015 09:00:32 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157353357
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Dus er liggen bepaald geen ingewikkelde wetenschappelijke computerformules aan ten grondslag...
De formules zijn totaal niet op de straatrealiteit gebaseerd. Uitgangspunt is de eigen bonus en winst, daar wordt een mooi uitziende formule omheen geknutseld om de onderste lagen nog wat meer uit te knijpen, drie minuten minimum loon maal zoveel, reken maar uit (ruik aan mijn reet). We zijn straks nog goedkoper dan een postzegel :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 09:13:28 #167
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157353921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 08:16 schreef zombo het volgende:

[..]

De formules zijn totaal niet op de straatrealiteit gebaseerd. Uitgangspunt is de eigen bonus en winst, daar wordt een mooi uitziende formule omheen geknutseld om de onderste lagen nog wat meer uit te knijpen, drie minuten minimum loon maal zoveel, reken maar uit (ruik aan mijn reet). We zijn straks nog goedkoper dan een postzegel :)
_O_
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:03:51 #168
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157354573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 04:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

[..]

Mijn antwoord in het eenzijdig stoppen van een mondelinge afspraak is dat ik dus naar de OR ben gestapt.

Antwoord OR, en dit is niet de eerste keer dat ik een verwijzing ipv een gericht antwoord krijg.
Overigens als ik er dan op reageer krijg je te horen dat de zaak is GESCHLOSSEN JA! :
Oplossing: 06-11-2015 09:52 :
Goedemorgen,

Informatie over jouw vraag kun je terugvinden op de site van de postbezorgers met als onderwerp oranje kaart.
De link is toegevoegd.

link oranje kaart

Mocht dit verder niet het gewenste resultaat opleveren dan kun je informeren naar de HR Adviseur van jouw bestelgebied. De teamcoach kan jou deze gegevens verstrekken.

Overigens als ik op de link klik, kom ik niet op de oranje kaart uit maar op mijnpostnl/home, maar goed.
Overigens gaat een oranje kaart toch over niet uitbetaalde gewerkte uren? In mijn geval gaat het om een reisvergoeding.
Kom ik via de klachtentool weer bij Front Office HR uit....En zo is het cirkeltje weer rond :')

Overigens zou het wel prettig zijn om alle contactpersonen van eigen bestelgebied kenbaar te maken in bijvoorbeeld MijnWerk.

Mijn antwoord was dat dit geen oplossing is, maar een afschuiving met ook nog summiere verwijzingen naar website en een HRadviseur van mijn bezorggebied.
Als dei fluit hara werk goed wilde doen, had ze DUIDELIJKE informatie neergezet en ook gelijk de contactgegevens van de HRadviseur uit mijn gebied er bij gezet.
Sjonge jonge wat ene bureaucratie zeg.
Ja zo houdt PostNL die kantoorluiaards aan het werk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 06-11-2015 10:23:20 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157360835
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik zal het verhaal qua reiskosten ook voorleggen aan mijn collega.

Het geval dat er mondelinge afspraken zijn gemaakt en zelfs aan mij en andere scooterende collega's om de reistijd door te geven(sommigen deden dit apart en anderen in de looptijd), gelden ook en daar word ook totaal niet op gereageerd als: ja daar komen we op terug oid. Noch ontkennend noch bevestigend.
Nee het is: Ik heb gezegd!! No bow before your leader!

Mij is al eens eerder door een collega (postbode) bij deze TC geadviseerd om niet verder in discussie te gaan (iets met tegen een muur praten)en het voor te leggen aan OR. In dit geval een mail verstuurd naar HR.
Nu is het natuurlijk wel mogelijk dat jouw TC, als hij een beetje een sneaky bastard is, op het moment dat jouw contract afloopt en een nieuw contract in gaat, alsnog de afspraak maakt dat je reistijd niet meer wordt doorbetaald. Dat is namelijk wel toegestaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:53:49 #170
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157361670
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157362189
Voor die anderhalve bundel minder in je tas heb je vaak wel een volle tas grote pakjes extra, dat vergeten ze ook nog even.
pi_157363885
Dan maar weer bezwaar op het rooster, als op een vraag (dat het anders is dan afgesproken) niet gereageerd wordt. Want anders weer een reprimande van TC dat ik het rooster niet op tijd bevestigd heb (was vorige keer toen ik in het buitenland zat en geen wijken had om te kunnen bevestigen). Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker.
Wel lekker gewerkt, trouwens ;)
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:13:10 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157365558
Hebben hier meer mensen volgende week donderdag meer tijd op het rooster hebben staan? Krijgen we weer iets van hah?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:50:08 #174
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157366304
Hier gewoon dezelfde tijd, maar wil niets zeggen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157369642
Aankomende dinsdag zal wel afzien worden, met een lidl folder van 200 gram , gelukkig heb ik die dag geen hele grote wijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')