Maar wat is de vraag nu precies dan? Volgens mij is er verder niks speciaals aan, daar waar je normaal de straat neerzet schrijf je nu PO BOXquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:53 schreef MotherFoker het volgende:
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.
Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.
Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus...
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Makro is erg traag in het aanpassen van de adresgegevens ...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Nou, maar als die na zo'n lange tijd hun adressenbestand niet aanpassen en buiten mijzelf, de voorbereiding, collega pbz e.d. er werk aan hebben om het te bestellen, kost het PostNL toch tijd en geld omdat MAKRO haar werk niet (goed) doet?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
Dat had ik met een of andere keuken(?)mailing, allemaal zonder toevoegingen, waarvan sommige nummers wel bestonden (maar dan zonder de 1- ervoor), maar veel ook niet. De machine had daar natuurlijk zelf wat op verzonnen. Op een gegeven moment heb ik het retour-stickeren opgegeven en de post ('aan de bewoners van') bezorgd op iets wat erop leekquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickeren kostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
Nee.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Nee wij zijn niet van de administratie. Scheelt ook een hoop 'klanten' denk ik, ik bedoel: als alle geadresseerden met onbekend nieuw adres (al dan niet in de hemel) af zouden vallen....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijnquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.
Kostenbesparend? Huh, hoe dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
quote:Ben je ziek of overcompleet. Neem ook dan vakantie op. Tijdens ziekte en overcompleet krijg je een volledig budget aan vakantie/verlof toegewezen. Neem dus als je ziek of overcompleet bent ook vakantie/verlof op. Doe je dat niet, dan kan jouw vakantie/verlof op termijn vervallen.
man, man, manquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.
Met daarin de volgende tip (kuch):
[..]
Leuk geprobeerd, dat wel.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.
Met daarin de volgende tip (kuch):
[..]
Leuk geprobeerd, dat wel.
En overcompleet dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Sommige mensen trappen er inquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
En overcompleet dan?
,,Deze week hebben we helemaal geen werk voor je. Misschien kun je vakantie opnemen, anders krijg je dat wellicht niet op."
Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.quote:Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
Enigszins geef ik PostNL gelijk, maar ik blijf erbij dat het op langere termijn, en ik ga er van uit dit dit niet het enige voorval is, kostenbesparend is en de pbz en PostNL weer als meedenkend dienstverlenend bedrijf wordt gezien.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijn
PostNL krijgt geld om van afzender naar ontvanger te bezorgen toch?quote:
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggenquote:
Ja dat zag ik per toeval ook. Beetje vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:32 schreef zombo het volgende:
Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
4 cent erbijquote:Op zondag 1 november 2015 05:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggen
Als je op vakantie gaat, denk ik? Je hoeft je dan tijdens je verlof niet aan de verzuimvoorschriften te houden, bijvoorbeeld op bepaalde tijden thuis zijn voor controle.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Niet via Meldingen - Hulpmiddelen?quote:Op zondag 1 november 2015 00:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.
Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.quote:
Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.quote:Op zondag 1 november 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Zie zojuist de nieuwe tijden vanaf 4 januari 2016.
Dinsdag:85 minuten er af
Woensdag: 29 minuten er af
Donderdag: 18 minuten erbij
Vrijdag: 14 minuten er af
Zaterdag: 5 minuten er af
Looptijden zijn gebaseerd vanaf depot tot aan laatste adres.
Voorheen: 16,35uur per week
Nu: 14,45uur per week
Uitgangspunt blijft gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd.
Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.quote:Overigens wordt van het 'gratis retour naar afzender' dankbaar gebruik gemaakt door elkaar zo brieven/kaarten te versturen.
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteldquote:Op zondag 1 november 2015 09:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.
Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.quote:Op zondag 1 november 2015 09:36 schreef zombo het volgende:
De looptijden vallen hier mee, al hadden ze de daldagen volgens mij beter naar boven af kunnen ronden om zichzelf dagelijkse administratie te besparen. Maar dat is minutenwerk. En alleen haalbaar (of eigenlijk het absolute minimum) als je bij elkaar liggende wijken combineert, maar ja; wie loopt er nog 1 wijk op een daldag?
Er springt alleen één wijk uit met 20 minuten meer op de zaterdag (dat is nu ook al zo t.o.v. de dinsdag), veel meer dan vergelijkbare wijken. Lijkt me meer zaak om een keer met de zaterdagbezorgster mee te lopen, waar ze zelf ook om gevraagd heeft.
Al met al is het minder idioot dan ik me had voorgesteld bij dat praatje van 10% minder post dus....
Als ik terug ga naar depot is dat qua afstand/tijd, net zo ver als dat ik gelijk naar huis rijd.quote:Op zondag 1 november 2015 09:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.
Het zijn mensen die elkaar zo tippen(via social media).quote:[..]
Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.
Idd.quote:Op zondag 1 november 2015 09:38 schreef zombo het volgende:
[..]
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld
Klopt.quote:Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.
Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Merk ik ook bij mijn fietswijk met veel (bijna) lege kilometers - heuvels, stoplichten, soms bussen/ingangen 100-200 meter van de openbare weg - ik merk nauwelijks verschil tussen veel of weinig post, behalve als het zo veel is dat ik moet bijladen (ik zet meestal nog een volle tas los achterop de fiets, omdat ik die bij het eerste adres kan droppen). Hangt meer af van andere dingen dan het volume. En om nou elk rood stoplicht een calamiteit te noemen.quote:Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Hier ook niet meer. Wel vreemd toen ik vrijdag van vakantie terug kwam, mijn voicemail afluisterde en de planner mij verzocht om haar ergens over terug te bellen. Een aantal weken terug stond toch echt in de nieuwsbrief dat we de planning niet meer mochten bellen, maar alles via mijnwerk moesten doen. Voor de zekerheid nu maar een "bel me" verzoek gemaakt via mijnwerk.quote:Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld
Je kent de regel he. Max 10 meter van de openbare wegquote:Op zondag 1 november 2015 12:26 schreef zombo het volgende:
[..]
Merk ik ook bij mijn fietswijk met veel (bijna) lege kilometers - heuvels, stoplichten, soms bussen/ingangen 100-200 meter van de openbare weg -
Als ze hier net zo streng op de naleving zouden zijn als in dat geval in Amersfoort, dan zouden ze nog een hoop werk krijgen. Hier zijn ook veel adressen waar de (buiten) bus te ver van de openbare weg is, tot soms wel honderden meters. Ook hebben we flats zonder centraal bussenfront, waar de brievenbus in de voordeur zit, en je dus alle galerijen op en neer moet lopen. Zelfs een flat waarbij je constant stenen trappetjes met smalle treden op en af moet, wat vooral in de winter erg leuk is, want de trappen zijn onbeschut, dus met sneeuw en ijzel kun je lelijk op je bek gaan. Maar PostNL komt blijkbaar pas in actie op het moment dat wij met botbreuken en ander ernstig letsel in het ziekenhuis beladen, en niet eerder.quote:Op zondag 1 november 2015 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kent de regel he. Max 10 meter van de openbare weg
De eigen terreinen mag je niet te ver op. Zoals ook die kwestie in Amersfoort waar de bewoners geen poot hebben om op te staan
Een gebroken poot misschien Het zou toch ook geen doen zijn als die bewoners in Amersfoort over die gladde vlonders naar hun brievenbus zouden moeten lopenquote:Op zondag 1 november 2015 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kent de regel he. Max 10 meter van de openbare weg
De eigen terreinen mag je niet te ver op. Zoals ook die kwestie in Amersfoort waar de bewoners geen poot hebben om op te staan
Er voor laten zorgen dat Makro dat ding nooit meer naar dat adres stuurt, is veel duurder.quote:Op zondag 1 november 2015 05:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggen
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belangquote:Op zondag 1 november 2015 14:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er voor laten zorgen dat Makro dat ding nooit meer naar dat adres stuurt, is veel duurder.
Geef het gewoon op. Niks bellen naar de Makro, niks retour sturen. Gewoon de Makro voor die lui er elke keer tussenuit halen en in de afvalbak pleuren.quote:Op zondag 1 november 2015 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belang
Kosten besparen we al genoegquote:Op zondag 1 november 2015 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belang
Lijkt me onverstandig.quote:Op zondag 1 november 2015 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Geef het gewoon op. Niks bellen naar de Makro, niks retour sturen. Gewoon de Makro voor die lui er elke keer tussenuit halen en in de afvalbak pleuren.
Niet in je wijk natuurlijk. Gewoon thuis die folder in de oud papierbak en de foliewikkel apart bij het huisvuil. Tenzij de TC op vuilnisophaaldag alle zakken gaat openmaken en erin rondsnuffelen gaan ze het echt niet merken. Als de geadresseerde de post niet wil en retoursturen ook geen zin heeft, is dit de beste optie.quote:Op zondag 1 november 2015 18:28 schreef blijevis het volgende:
[..]
Lijkt me onverstandig.
Als ze er bij PostNL achterkomen dat je post in de afvalbak pleurt, dan wordt dat gegarandeerd vroeg of laat tegen je gebruikt.
Wettelijke verlofuren die je in 2016 krijgt moet je voor 1 juli 2017 opmaken ja.quote:Op zondag 1 november 2015 20:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Vraagje,
De verlofuren van 2016, zijn die nog steeds tot juni of juli van het jaar er op (2017) houdbaar?
Kun je niet op je vakantiekaart kijken?quote:Op zondag 1 november 2015 20:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Vraagje,
De verlofuren van 2016, zijn die nog steeds tot juni of juli van het jaar er op (2017) houdbaar?
De uren van 2016 staan er nog niet op he, die moeten we immers nog krijgenquote:Op zondag 1 november 2015 20:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kun je niet op je vakantiekaart kijken?
Bij mij staat het gespecificeerd per periode en wanneer dit vervalt
Ahaquote:Op zondag 1 november 2015 20:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De uren van 2016 staan er nog niet op he, die moeten we immers nog krijgen
Dat herken ik dus helemaal niet. Ik heb eigenlijk nooit contact met de planning. Alleen voor vakantie en dat gaat via mijn werk. Heb de planning nog nooit gebeld en slechts 2 in de afgelopen 3 jaar gesproken. Toen belde hij mij.quote:Op zondag 1 november 2015 12:29 schreef allweather het volgende:
[..]
Hier ook niet meer. Wel vreemd toen ik vrijdag van vakantie terug kwam, mijn voicemail afluisterde en de planner mij verzocht om haar ergens over terug te bellen. Een aantal weken terug stond toch echt in de nieuwsbrief dat we de planning niet meer mochten bellen, maar alles via mijnwerk moesten doen. Voor de zekerheid nu maar een "bel me" verzoek gemaakt via mijnwerk.
Liefst als je ziek of overcompleet bent!quote:Op zondag 1 november 2015 20:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Die ga ik binnenkort eens opmaken
* Peterselieman heeft nog wel wat verlof staan ja. Ik moet wel even kijken of afkopen voordelig is of nietquote:Op zondag 1 november 2015 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verlof wat in 2016 dreigt te vervallen kun je eenmalig laten afkopen zo stond in de brief die we dit weekend kregen. Dat moet je dan wel voor 1 maart 2016 aangeven bij je leidinggevende. Dus wie er nog heel veel oud verlof heeft, grijp je kans.
Ja in actie om vervanging te zoekenquote:Op zondag 1 november 2015 13:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze hier net zo streng op de naleving zouden zijn als in dat geval in Amersfoort, dan zouden ze nog een hoop werk krijgen. Hier zijn ook veel adressen waar de (buiten) bus te ver van de openbare weg is, tot soms wel honderden meters. Ook hebben we flats zonder centraal bussenfront, waar de brievenbus in de voordeur zit, en je dus alle galerijen op en neer moet lopen. Zelfs een flat waarbij je constant stenen trappetjes met smalle treden op en af moet, wat vooral in de winter erg leuk is, want de trappen zijn onbeschut, dus met sneeuw en ijzel kun je lelijk op je bek gaan. Maar PostNL komt blijkbaar pas in actie op het moment dat wij met botbreuken en ander ernstig letsel in het ziekenhuis beladen, en niet eerder.
Niet mee eens.quote:Op zondag 1 november 2015 14:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er voor laten zorgen dat Makro dat ding nooit meer naar dat adres stuurt, is veel duurder.
Ookquote:Op zondag 1 november 2015 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belang
Dat mag niet dus zal ik dat ook niet doen om op deze manier van die zeurende mensen af te zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geef het gewoon op. Niks bellen naar de Makro, niks retour sturen. Gewoon de Makro voor die lui er elke keer tussenuit halen en in de afvalbak pleuren.
Ik hoorde in de wandelgangen dat vanaf 2017 de pbz een Europees gesubsidieerde baan wordtquote:
Mwah..quote:Op zondag 1 november 2015 18:28 schreef blijevis het volgende:
[..]
Lijkt me onverstandig.
Als ze er bij PostNL achterkomen dat je post in de afvalbak pleurt, dan wordt dat gegarandeerd vroeg of laat tegen je gebruikt.
Mijn idee Dit zou een optie kunnen zijn die ik met mijn TC zal bespreken....quote:Op zondag 1 november 2015 18:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet in je wijk natuurlijk. Gewoon thuis die folder in de oud papierbak en de foliewikkel apart bij het huisvuil. Tenzij de TC op vuilnisophaaldag alle zakken gaat openmaken en erin rondsnuffelen gaan ze het echt niet merken. Als de geadresseerde de post niet wil en retoursturen ook geen zin heeft, is dit de beste optie.
quote:Op zondag 1 november 2015 22:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Liefst als je ziek of overcompleet bent!
In mei heb ik een weekje ziek geplandquote:Op zondag 1 november 2015 22:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Liefst als je ziek of overcompleet bent!
en de voorbereiding gaat naar lagelonenlanden.quote:Op maandag 2 november 2015 05:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik hoorde in de wandelgangen dat vanaf 2017 de pbz een Europees gesubsidieerde baan wordt
[..]
En wat dacht je van die scooterbezorgers?quote:Op maandag 2 november 2015 09:19 schreef zombo het volgende:
[..]
en de voorbereiding gaat naar lagelonenlanden.
En zie, dat de winst tegenvalt is allemaal de schuld van de 'dure' pakketbezorgers:
http://www.nu.nl/beurs/41(...)esultaat-postnl.html
Ik neem aan dat ze dat nog aanpassen zodra de chauffeur onderweg is?quote:Op maandag 2 november 2015 09:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De Track & Trace van PostNL werk niet altijd optimaal, maar de concurrent kan er ook wat van. Het geschatte aflevertijdstip van hun pakje luidt "voor het einde van de dag", Ja, da's nogal logisch, elk pakje wat maandag bezorgd wordt zal voor het einde van de dag worden bezorgd, anders hadden ze wel gezegd dat het dinsdag bezorgd zou worden. En dat noemen ze dan een tijdvak van 4 uur of minder.
[ link | afbeelding ]
Nope.quote:Op maandag 2 november 2015 10:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat nog aanpassen zodra de chauffeur onderweg is?
Iemand heeft foto gemaakt en op Twitter gezet.quote:Mwah..
Zoals Kramerica al aangeeft: hoe komt PostNL er achter? Een traceerapparaatje er in doen ofzo?
Van wat? Mijn papierbak?quote:Op maandag 2 november 2015 13:57 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Iemand heeft foto gemaakt en op Twitter gezet.
En...extra tijd word vergoed...dus...En gratis cola en je gewerkte tijd vergoedt. TOPDAG dusquote:Op dinsdag 3 november 2015 09:19 schreef zombo het volgende:
Mijnwerk(niet) werkt weer niet? Maar ik had al gezien: vandaag gratis cola-folder erbij
Maar even wat ervaring delen. Je hoeft uberhaupt niet hele dagen thuis te blijven. Je moet 's ochtends tussen 9 en 1 bereikbaar zijn. Verder kun je gewoon 'doen' wat nodig is. De arbo adviseert over vervangende werkzaamheden, heeft het bedrijf dat niet dan moeten ze toch actie proberen te ondernemen. Zo'n plan wordt trouwens ergens tussen de 4de en 6de week opgesteld.quote:Je kunt niet, maar als je vakantie neemt tijdens je ziekte periode, moet je volgens mij (in overleg met de arbodienst) volgens de CAO vakantiedagen opnemen.
Vakantiedagen zijn geen ziektedagen en vice versa.
Dat PostNL promoot om dit te doen is ook in eigen belang.
Na de eerste controle moet je volgens geeneens hele dagen thuis blijven. Als PostNL geen vervangende werkzaamheden heeft, heb je weinig tot niets met mobility te maken.
Bij mij is mijn eigen basistijd wel haalbaar. Vreemd is echter dat ik 20% van mijn tijd ben kwijtgeraakt in vergelijking met twee basistijden geleden, terwijl sommige vergelijkbare wijken geen enkele minuut zijn kwijtgeraakt. Daar ga ik nog wel enkele vragen over stellen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:31 schreef zombo het volgende:
Iemand al bezwaar gemaakt op de nieuwe basistijden? (Ik ga voor de sport een poging wagen.)
Ik wat korte punten en een uitnodiging de route mee te (laten) fietsen/lopen. Zal wel niks uithalen, maar het lucht opquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:18 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb een keurig briefje gemaakt van iets meer dan 1/2 kantje. Laat ze maar komen...
Coca cola zat er alleen bij als er een coop in de buurt zit. Wel dom, stond donderdag op die tassen maar het moest er dus vandaag bij waardoor er in aardig wat wijken met 2 verschillende bundels hah gelopen moest worden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:01 schreef V__L_N het volgende:
Mijnwerk deed het vanmorgen niet. Fijn ook wel dat je dan nu nog leest dat er vandaag misschien coca-cola bij had moeten zitten. Mafketels. Geen tassen gezien trouwens, dus het zal wel weer.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Uitgangspunt is, buiten de zomervakantie op, maximaal 4 vrije zaterdagen per jaar op te mogen nemen. Ik heb ze iig wel ingevuld.
In de decembermaand johquote:Op zondag 1 november 2015 22:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Liefst als je ziek of overcompleet bent!
Oh. My. Fucking. God.quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:04 schreef zombo het volgende:
Echt erg, postnl luistert naar de klanten:
wtfquote:Op dinsdag 3 november 2015 21:04 schreef zombo het volgende:
Echt erg, postnl luistert naar de klanten:
quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:04 schreef zombo het volgende:
Echt erg, postnl luistert naar de klanten:
quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:04 schreef zombo het volgende:
Echt erg, postnl luistert naar de klanten:
'Ik heb net de quote gekocht, 500. Ik sta er niet in. Wat een stom ding! Ik heb geld nodig, dat lijkt me duidelijk.'quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:04 schreef zombo het volgende:
Echt erg, postnl luistert naar de klanten:
"Mijn Idee" ?quote:Op woensdag 4 november 2015 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
'Ik heb net de quote gekocht, 500. Ik sta er niet in. Wat een stom ding! Ik heb geld nodig, dat lijkt me duidelijk.'
"Post" komt langs, plant een vlaggetje, en vervolgens geeft ze hem honderd euro.
Mijn vraag: waar haal je die vlaggetjes?
Ik weet niet of dit overal hetzelfde gaat, maar bij mij was het zo dat als ik normaal 5 dagen in de week werk, en ik heb een contract voor 10 uur, dat ik dan 2 uur vof betaald kreeg, als ik normaal maar 2 dagen werk en die feestdag is toevallig 1 van mijn werkdagen, dan zou ik dan 5 uur krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:21 schreef Thomas-sama het volgende:
Vraagje, hoe worden eigenlijk feestdagen doorbetaald?
Krijg je gewoon de uren die je de betreffende dag zou lopen? Dus stel ik loop op elke zaterdag 5 uur, krijg ik dan voor za 26 dec 5 uur uitbetaald?
Dit artikel dus:quote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef superkimmi het volgende:
er staat een paginagroot interview met Herna Verhagen in het financieele dagblad. Ze vindt dat de ACM te streng toezicht houdt op de postmarkt en daarmee ons bedrijf in gevaar brengt..
quote:Op woensdag 4 november 2015 11:27 schreef V__L_N het volgende:
Lol, iemand vond het ook te erg. Die video is verwijderd.
Dat gaat toch ook nergens over. Dat weten we allemaal, alleen die bedrijven vinden het de ideale constructie. Hun klanten vinden het heerlijk, want het is lekker cheap. En de ACM vind het compleet logisch allemaal want die denken in kabels en niet in benen.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:54 schreef Zelva het volgende:
Het is sowieso onzin dat andere bedrijven verplicht gebruik moeten kunnen maken van PostNL. Dat een eigen netwerk bij stroom, kabel en internet niet zomaar kan, is logisch. Je kunt niet onbeperkt en makkelijk kabels in de grond leggen. Maar voor eigen brievenbussen neerzetten en zorgen dat je in heel het land kunt bezorgen zie ik geen beren op de weg als je een serieus bedrijf wilt zijn en niet alleen maar wilt profiteren van PostNL en lekker winst maken op je eigen gekozen nichetje.
Het is toch belachelijk dat een bedrijf als PostService (Sandd subcontractor) bijvoorbeeld aanbiedt om post binnen 24 uur te kunnen bezorgen, lees: als die 24 uur valt op een dag dat PostNL bezorgt, want die post wordt gewoon aangeboden bij PostNL. Dus dwingen ze samen met de ACM korting af bij PostNL, zodat ze de post goedkoper dan PostNL kunnen leveren via PostNL.
Zo kan ik ook wel ondernemen.
Tja, hier is het niet anders. Vermoedelijk om de kosten van het drukken van heel veel verschillende kennisgevingen (met verschillende adressen erop) laag te houden, is er maar een beperkt aantal retailers waar wij het pakje mogen afgeven.Dan zit er een Albert Heijn met PostNL-punt in je wijk, maar pakjes die je niet kwijt kan moet je naar een sigarenboer brengen die ongeveer 1 km verderop zit, en bovendien veel beperktere openingstijden heeft.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:44 schreef Pietertje71 het volgende:
http://www.radartv.nl/nie(...)aalpunt-in-de-buurt/
Heb ook het servicepunt in mijn wijk zitten, maar hier valt dat reuze mee. Is ook speciale aandacht voor geweest bij de voorbereiding. Heb tot nu toe nog maar één sticker hoeven te plakken.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook lekker handig, die kennisgevingen die je al voorgesorteerd tussen je post aantreft (van die aangetekende pakjes uit China), die zitten vaak omgekeerd, waardoor de machine het adres van het afgiftepunt leest ipv die van de geadresseerde. Ik liep vorige week een wijk met zo'n servicepunt erin, en kon elke dag deze kennigevingen eruit vissen en met een herstelsticker er op teruggooien.
Oke bedankt voor de uitleg. Er wordt dus naar evenredigheid van je contract uitbetaaldquote:Op woensdag 4 november 2015 12:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit overal hetzelfde gaat, maar bij mij was het zo dat als ik normaal 5 dagen in de week werk, en ik heb een contract voor 10 uur, dat ik dan 2 uur vof betaald kreeg, als ik normaal maar 2 dagen werk en die feestdag is toevallig 1 van mijn werkdagen, dan zou ik dan 5 uur krijgen.
quote:Op woensdag 4 november 2015 19:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Komt er een vrouw naar me toe, "Mag ik u wat vragen? Ik krijg de Tina nooit!" Ik wil eigenlijk meteen antwoorden dat dit geen vraag is maar een opmerking, maar ik hou m'n mond en wacht rustig af, in de verwachting dat dit slechts de inleiding was, en dat er nu snel een uitweiding zal volgen. Maar niet dus. Blijkbaar verwacht ze dat ik over paranormale gaven beschik, meteen weet wie ze is en waar ze woont, en als bij toverslag alle missende Tina's uit mijn tassen tevoorschijn tover. Dus ik vraag haar waar ze woont. "Ja, daar ergens", antwoordt ze, met een armgebaar in zuidelijke richting. Als ik antwoord dat ze wat concreter moet zijn wil ze nog net een straatnaam prijsgeven. "Ja, voegt ze er aan toe, ik denk dat ze op het distributiecentrum mijn Tina achterover drukken". Ik zeg dat dat mij sterkt lijkt (waarom zou iemand z'n baan op het spel zetten voor een gratis Tina: bankpasjes akkoord, maar de fokking Tina?), maar dat ik natuurlijk onmogelijk kan achterhalen waar alle via PostNL verstuurde post zich op enig moment in het sorteer- of bezorgproces bevindt. Ze kan het beste de Klantenservice bellen. Ze kijkt me aan alsof ik er zojuist in geslaagd ben de wortel uit min 1 te trekken, en zegt dat ze meteen gaat bellen. "Moet die post allemaal nog bezorgd worden?" voegt ze er nog aan toe, wijzend op mijn volle tassen? "Nee, zeg ik, deze post heb ik gisteren al bezorgd".
Nog mooier als ze het ook nog gelovenquote:Op woensdag 4 november 2015 21:16 schreef dud0r het volgende:
Dat zijn de mooie antwoorden.
Welke het ook altijd goed doet, dat is de post van morgen.
Ja, die leidinggevenden proberen een banaan nog recht te lullen. Wat valt er dan verkeerd te interpreteren aan de nieuwe tijden? Een uur minder interpreteer ik altijd als een uur minder, oftewel 60 minuten. Dat is een tamelijk objectief iets.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:38 schreef maikel112 het volgende:
Ik ben benieuwd of ik een nieuw record haal. Bij mijn ene wijk 1 uur eraf op dinsdag en bij mijn andere wijk 1 uur en 8 minuten eraf op dinsdag.......!! Bezwaar gemaakt uiteraard, kreeg te horen dat ik de nieuwe tijden verkeerd interpreteer... Haha totaal op mijn 16 uur contract verlies ik 3 uur in de week.
Ach, soms begrijp ik mijzelf niet eensquote:Op woensdag 4 november 2015 19:06 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Jij ook bedankt voor de uitleg, alleen die snapte ik niet zo goed
Met mijn 12-urig contract heb ik een 16-urige wijk die per januari een 14-urige wijk wordt.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:38 schreef maikel112 het volgende:
Ik ben benieuwd of ik een nieuw record haal. Bij mijn ene wijk 1 uur eraf op dinsdag en bij mijn andere wijk 1 uur en 8 minuten eraf op dinsdag.......!! Bezwaar gemaakt uiteraard, kreeg te horen dat ik de nieuwe tijden verkeerd interpreteer... Haha totaal op mijn 16 uur contract verlies ik 3 uur in de week.
Ik zie op de urenlijst dat mijn collega praktisch dezelfde tijd heeft.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:34 schreef Thomas-sama het volgende:
En dan willen ze in september nog een keer in de tijden hakken
kijk, dit zijn de betere berichten om bij wakker te wordenquote:Op woensdag 4 november 2015 19:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Komt er een vrouw naar me toe, "Mag ik u wat vragen? Ik krijg de Tina nooit!" Ik wil eigenlijk meteen antwoorden dat dit geen vraag is maar een opmerking, maar ik hou m'n mond en wacht rustig af, in de verwachting dat dit slechts de inleiding was, en dat er nu snel een uitweiding zal volgen. Maar niet dus. Blijkbaar verwacht ze dat ik over paranormale gaven beschik, meteen weet wie ze is en waar ze woont, en als bij toverslag alle missende Tina's uit mijn tassen tevoorschijn tover. Dus ik vraag haar waar ze woont. "Ja, daar ergens", antwoordt ze, met een armgebaar in zuidelijke richting. Als ik antwoord dat ze wat concreter moet zijn wil ze nog net een straatnaam prijsgeven. "Ja, voegt ze er aan toe, ik denk dat ze op het distributiecentrum mijn Tina achterover drukken". Ik zeg dat dat mij sterkt lijkt (waarom zou iemand z'n baan op het spel zetten voor een gratis Tina: bankpasjes akkoord, maar de fokking Tina?), maar dat ik natuurlijk onmogelijk kan achterhalen waar alle via PostNL verstuurde post zich op enig moment in het sorteer- of bezorgproces bevindt. Ze kan het beste de Klantenservice bellen. Ze kijkt me aan alsof ik er zojuist in geslaagd ben de wortel uit min 1 te trekken, en zegt dat ze meteen gaat bellen. "Moet die post allemaal nog bezorgd worden?" voegt ze er nog aan toe, wijzend op mijn volle tassen? "Nee, zeg ik, deze post heb ik gisteren al bezorgd".
quote:Op woensdag 4 november 2015 23:30 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nog mooier als ze het ook nog geloven
Week of wat geleden was ik net klaar met m'n wijk terwijl m'n collega d'r laatst stuk begint. We komen elkaar tegen, kletsen even. Ze loopt door en ik ook. Tegengestelde richting.
Iemand uit mijn wijk passeert me en vraagt, "kun je het werk niet meer aan dat je hulp nodig hebt?" Waarop ik antwoord, "Nee, ze brengt vast de post van morgen. Dan ben ik vrij.".
Hij loopt door en zegt over z'n schouder, "dat dat mag is geweldig".
Kom ik de volgende dag m'n collega tegen... Dat ze de vorige dag een man was tegen gekomen die het geweldig vond dat ze zo vriendelijk was en vast vooruit werkte om een collega te helpen. Ze begreep er niks van en had het maar gegooid op 'dorpsmalloot'. Meepraten en zo snel mogelijk dumpen dus
quote:Op woensdag 4 november 2015 19:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Komt er een vrouw naar me toe, "Mag ik u wat vragen? Ik krijg de Tina nooit!" Ik wil eigenlijk meteen antwoorden dat dit geen vraag is maar een opmerking, maar ik hou m'n mond en wacht rustig af, in de verwachting dat dit slechts de inleiding was, en dat er nu snel een uitweiding zal volgen. Maar niet dus. Blijkbaar verwacht ze dat ik over paranormale gaven beschik, meteen weet wie ze is en waar ze woont, en als bij toverslag alle missende Tina's uit mijn tassen tevoorschijn tover. Dus ik vraag haar waar ze woont. "Ja, daar ergens", antwoordt ze, met een armgebaar in zuidelijke richting. Als ik antwoord dat ze wat concreter moet zijn wil ze nog net een straatnaam prijsgeven. "Ja, voegt ze er aan toe, ik denk dat ze op het distributiecentrum mijn Tina achterover drukken". Ik zeg dat dat mij sterkt lijkt (waarom zou iemand z'n baan op het spel zetten voor een gratis Tina: bankpasjes akkoord, maar de fokking Tina?), maar dat ik natuurlijk onmogelijk kan achterhalen waar alle via PostNL verstuurde post zich op enig moment in het sorteer- of bezorgproces bevindt. Ze kan het beste de Klantenservice bellen. Ze kijkt me aan alsof ik er zojuist in geslaagd ben de wortel uit min 1 te trekken, en zegt dat ze meteen gaat bellen. "Moet die post allemaal nog bezorgd worden?" voegt ze er nog aan toe, wijzend op mijn volle tassen? "Nee, zeg ik, deze post heb ik gisteren al bezorgd".
Bij mij staat dat er gerekend wordt vanaf depot naar eerste bezorgadres (aanlooproute?) tot laatste bezorgadres.quote:Op donderdag 5 november 2015 08:45 schreef zombo het volgende:
Er staat op mijn lijstje dat het gebaseerd is op aanlooproute naar depot en besteltijd, exclusief afkooproute naar depot, maar dat eerste klopt toch niet? Zal wel aanlooproute (van depot) naar de wijk zijn. Of zijn ze nu ook al gaan berekenen hoe ver iedere bezorger van het depot woont
Dat er op dinsdagen flink gesneden wordt kan ik me voorstellen, maar aan de andere kant: met huis-aan-huis op donderdag mag je blij zijn als je tien minuten extra mag boeken. Maar goed, moppertijd is niet inbegrepen, dus ik ga vrolijk een schietspelletje doen
quote:Op donderdag 5 november 2015 09:39 schreef zombo het volgende:
En anders ga je het een tijdje heeeeel rustig aan doen, geen stukken afsnijden, niet over trottoirs scheuren, niet meer op het horloge kijken als iemand een gesprekje aanknoopt.
Gebaalde tijd
Niet intrappen, hoor! De juiste volgorde is dat zij de tijd aanpassen, en dat je dan pas akkoord gaat. Niet dat je nu al bij voorbaat akkoord gaat omdat ze beloofd hebben in een later stadium er wellicht tijd bij te doen. Ik ben ook niet akkoord gegaan, en mijn argumenten waren blijkbaar zo goed dat mijn TC nog steeds met zijn bek vol tanden staat, want ik heb er nooit meer iets op terug gehoord.quote:Op donderdag 5 november 2015 08:58 schreef Pietertje71 het volgende:
Gewerkte tijd is betaalde tijd?
Ik heb al antwoord op mijn bezwaar dat op dinsdag de tijd te kort staat.
Kort gezegd is dat het gewoon tijd is die er voor komt te staan en mocht ik meer tijd nodig hebben als na controle blijkt dat ik op de juiste manier mijn werk uitvoer (WTF!!??) ik deze vanaf week twee met terugwerkende kracht krijg vergoedt.....
Ik quote even het het bericht onder het emailtje met aankondiging nieuwe tijden:
Na instemming op de werktijdregeling door de medezeggenschap zullen de nieuwe basistijden op 4 januari 2016 ingaan. Uitgangspunt blijft gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd.
Mij argument was dat op dinsdag net zoveel postvolume is als op donderdag. Dat was een ongegrond argument want de volume op dinsdag daalt en op donderdag zit er meer post zoals DD, modeblaadjes e.d..quote:Op donderdag 5 november 2015 10:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet intrappen, hoor! De juiste volgorde is dat zij de tijd aanpassen, en dat je dan pas akkoord gaat. Niet dat je nu al bij voorbaat akkoord gaat omdat ze beloofd hebben in een later stadium er wellicht tijd bij te doen. Ik ben ook niet akkoord gegaan, en mijn argumenten waren blijkbaar zo goed dat mijn TC nog steeds met zijn bek vol tanden staat, want ik heb er nooit meer iets op terug gehoord.
Nee, PostNL staat absoluut niet in haar recht, en jouw TC is ofwel een onnozele hals ofwel een leugenaar. Je hebt een arbeidsovereenkomst, dat is een contract tussen twee partijen, werkgever en werknemer. Het is een bindende overeenkomst. Werkgever is verplicht een afgesproken aantal uren werk aan te bieden (en uit te betalen), werknemer is verplicht dit werk uit te voeren. Het is dus de plicht (!) van de werkgever om voldoende werk aan te bieden, dus bij hem ligt het inititatief. Mensen min of meer gedwongen een contractvermindering laten tekenen is absoluut uit den boze, en jouw collega doet er goed aan als de sodemieter de vakbond en/of de OR in te schakelen, en helemaal niets (!) te tekenen.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Collega pbz heeft een contract van 9 uur. Daar gaan straks met de nieuwe tijd in totaal 2 uur van af. Pbz geeft aan wel een andere wijk te willen nemen, maar er is niets in de buurt, dus zal collega wellicht + 30 minuten(eigen tijd) naar een ander depot moeten fietsen, mocht deze collega kans hebben op die wijk.
Argument vanuit de TC is dat deze collega ZELF moet gaan zoeken naar een oplossing omdat de TC niet met oplossingen!!?? aan blijft komen.
Collega geeft ana dat er geen wijken zijn en hoe deze dan aan extra uren moet komen om het contract van 9 uur te maken.
TC geeft aan dat deze collega een 9 uur contract heeft en er ZELF voor moet zorgen die 9 uur ook te maken, anders wordt er gekeken naar contractsuren-vermindering.
Staat PostNL in haar recht of moet deze collega maar zelf zien hoe de te kort aan uren moet aanvullen?
Maar jij haalt de tijd omdat je zelf allerlei handigheidjes uithaalt, onder andere de post in een andere volgorde leggen. Als jij 'm rijdt volgens de officiele PostNL route, dan haal je het toch niet? Dus laat 'm maar komen die TC, en dan samen op de scooter de officiële route rijden. En je overal aan de verkeersregel houden, dus op het fietspad exact 30 gaan rijden, en op de rijbaan (buiten de bebouwde kom) maximaal 40.quote:[..]
Mij argument was dat op dinsdag net zoveel postvolume is als op donderdag. Dat was een ongegrond argument want de volume op dinsdag daalt en op donderdag zit er meer post zoals DD, modeblaadjes e.d..
De tijden zijn voor 4 weken. Er wordt in die tijd gekeken wat er aan meer/min-tijd wordt geschreven. Op basis daarvan wordt de tijd aangepast.
Dat is mij vandaag verteld.
Mocht ik het daar niet mee eens zijn en ik WERKELIJK!!(dit werd benadrukt) mijn werk goed deed), de TC mee zou rijden/lopen om te kijken waar de knelpunten zitten.
Deze TC is een hypermannetje en zal beslist de route sneller kunnen doen, dus ja...
Ik moet wel zeggen dat de nieuwe tijden wel haalbaar zijn, gebaseerd op de tijden die ik nu ook rij/loop. Behalve dan die dinsdag, dat wordt erg krap.
We zullen zien.
Vreemd dat je wel ene bezwaar kan indienen, maar er wordt gezegd dat zij eigenlijk ook niet weten wat er qua volume gaat gebeuren, want van hogerhand wordt met de natte vinger beslist dat het 10% minder volume wordt.
Zoals eerder hier gezegd zijn TC's ook de speelbal in deze.
Niemand durft nog wat te zeggen. Jammer dat dit gebeurt omdat iedereen zijn/haar baan wil behouden.
In de wandelgangen heb ik al gehoord dat het onder de leidinggevenden aardig aan het broeien is.
Wederom lult je TC uit zijn nekharen. Met de OR zijn zeer duidelijke afspraken gemaakt, die specifiek betrekking hebben op postbezorgers. Zie ook hier.quote:Ook dat de reistijden, afstandonafhankelijk voor geen één pbz meer wordt vergoed. Volgens mijn TC krijgen alleen enkele postbodes dit omdat het in hun CAO staat.
Ja, bij ons ook. Afgelopen donderdag was er een folder, deze donderdag hadden diverse wijken van die zakken met hondekluiven. Nee, die hah loopt echt in rap tempo achteruit.quote:Op donderdag 5 november 2015 15:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vandaag weer eens een niet overheids Hah op de donderdag. Ik vraag me dan ook af hoe vaak het volgend jaar gaat voorkomen dat er spontaan Hah op de dinsdag is.
oranje kaart invullen. Verlof afboeken voor zaw'ers gaat in overleg, dus als jij het van de verlofuren af wilt hebben dan hebben ze dat maar te slikken.quote:Op donderdag 5 november 2015 16:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ze blijven heel hardleers bij de post. Ik werk als zaterdagwerker veel doordeweeks en doe dat om extra uren te maken. Maar als ik een zaterdag vrij ben dan boeken ze geen verlof af, of alleen mijn binnenuren omdat ik die week toch al aan mijn uren was gekomen dankzij mijn extra werk. Telkens geef ik aan dat ik gewoon mijn volledige contracturen als verlof uitbetaald wil hebben. Maar ook afgelopen zaterdag is het weer fout gegaan.
Geef ik door!quote:Op donderdag 5 november 2015 15:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, PostNL staat absoluut niet in haar recht, en jouw TC is ofwel een onnozele hals ofwel een leugenaar. Je hebt een arbeidsovereenkomst, dat is een contract tussen twee partijen, werkgever en werknemer. Het is een bindende overeenkomst. Werkgever is verplicht een afgesproken aantal uren werk aan te bieden (en uit te betalen), werknemer is verplicht dit werk uit te voeren. Het is dus de plicht (!) van de werkgever om voldoende werk aan te bieden, dus bij hem ligt het inititatief. Mensen min of meer gedwongen een contractvermindering laten tekenen is absoluut uit den boze, en jouw collega doet er goed aan als de sodemieter de vakbond en/of de OR in te schakelen, en helemaal niets (!) te tekenen.
Klopt, maar zoals eerder gezegd heeft deze TC peper in de kont en loopt 1x sneller dan ik.quote:[..]
Maar jij haalt de tijd omdat je zelf allerlei handigheidjes uithaalt, onder andere de post in een andere volgorde leggen. Als jij 'm rijdt volgens de officiele PostNL route, dan haal je het toch niet? Dus laat 'm maar komen die TC, en dan samen op de scooter de officiële route rijden. En je overal aan de verkeersregel houden, dus op het fietspad exact 30 gaan rijden, en op de rijbaan (buiten de bebouwde kom) maximaal 40.
Er hing mij inderdaad iets bij. Bedankt voor de link!quote:[..]
Wederom lult je TC uit zijn nekharen. Met de OR zijn zeer duidelijke afspraken gemaakt, die specifiek betrekking hebben op postbezorgers. Zie ook hier.
Oranjekaart is gelukkig niet nodig. Na het aangeven boeken ze het alsnog af. Het is vooral hinderlijk dat ik er er elke keer achteraan moet (net als bij een hoop andere zaken).quote:Op donderdag 5 november 2015 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oranje kaart invullen. Verlof afboeken voor zaw'ers gaat in overleg, dus als jij het van de verlofuren af wilt hebben dan hebben ze dat maar te slikken.
Heb er zelf ook woorden om gehad, maar wel gelijk gekregen.
Wacht even, ik geloof dat we nu langs elkaar heen praten. Ik ben bang dat in dit specifieke geval jouw TC inderdaad gelijk heeft in zoverre dat het artikel niet op jou van toepassing is. Wat ik bedoelde is dat jouw TC uit zijn nek lult als hij zegt dat postbezorgers nooit recht zouden hebben op vergoeding van reistijd omdat dit niet in de CAO staat. Dat is gelul. Het staat inderdaad niet in de CAO, maar postbezorgers kunnen er wel recht op hebben. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat je die opmerking van je TC aanhaalde vanwege die collega van je die straks niet meer aan d'r uren kwam en dan 30 minuten in eigen tijd naar een ander depot zou moeten fietsen. Die zou volgens de regels wel degelijk recht hebben op een reiskostenvergoeding, omdat het in haar geval gaat om een verplaatsing naar een ander depot, op initiatief van het bedrijf.quote:Op donderdag 5 november 2015 16:25 schreef Pietertje71 het volgende:
Er hing mij inderdaad iets bij. Bedankt voor de link!
Deze heb ik met een begeleidend schrijven naar mijn TC doorgestuurd
[edit]
Antwoord van mijn TC:
Je hebt gesolliciteerd voor scooterrijder hiervoor ben je aangenomen . In het artikel die je benoemt staat dat het bedrijf je verplaatst naar een ander depot dit is bij jou niet aan de orde. Zoals ik al heb medegedeeld heb je geen recht op reistijd naar het depot. Je mag echter wel de scooter hier voor gebruiken, zodra je de eerste tas op het depot inpakt gaat je werktijd in.
[edit]
Het vreemde is dat mijn vorige TC dit zelf heeft geopperd en de reistijd onder looptijd moest wegschrijven.
Gezien dit eenzijdig is beslist en mijn TC er niet va afwijkt en volgens hem het artikel niet relevant is, heb ik dit voorgelegd aan FrontOffice HR ivm dat dit een arbeidsconflict is.
Ik zal het verhaal qua reiskosten ook voorleggen aan mijn collega.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wacht even, ik geloof dat we nu langs elkaar heen praten. Ik ben bang dat in dit specifieke geval jouw TC inderdaad gelijk heeft in zoverre dat het artikel niet op jou van toepassing is. Wat ik bedoelde is dat jouw TC uit zijn nek lult als hij zegt dat postbezorgers nooit recht zouden hebben op vergoeding van reistijd omdat dit niet in de CAO staat. Dat is gelul. Het staat inderdaad niet in de CAO, maar postbezorgers kunnen er wel recht op hebben. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat je die opmerking van je TC aanhaalde vanwege die collega van je die straks niet meer aan d'r uren kwam en dan 30 minuten in eigen tijd naar een ander depot zou moeten fietsen. Die zou volgens de regels wel degelijk recht hebben op een reiskostenvergoeding, omdat het in haar geval gaat om een verplaatsing naar een ander depot, op initiatief van het bedrijf.
Overigens is het wel zo dat er met jou destijds is afgesproken bij je sollicitatie dat reistijd van je huis naar het depot en vice versa wel vergoed zou worden. Een mondelinge afspraak is ook bindend, dus PostNL kan hier volgens mij niet zomaar ten nadele van jou van afwijken. Het is in elk geval iets wat ik ook aan bond of OR zou voorleggen.
Als ik de tijden hier zo bekijk dan lijkt het compleet nattevingerwerk. Zeker na de nieuwe aanpassingen zie ik geen logica meer.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:03 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hoeveel seconden/minuten je buiten krijgt per huis? Of hoe dat precies berekend wordt? Word er een vast getal genomen voor koophuizen/huurhuizen/flats?
Nee gelukkig niet , was ik met soms een kilometer tussen twee adressen nog slechter af geweest.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:03 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hoeveel seconden/minuten je buiten krijgt per huis? Of hoe dat precies berekend wordt? Word er een vast getal genomen voor koophuizen/huurhuizen/flats?
Maar hoe berekenen ze dan een wijk?quote:Op donderdag 5 november 2015 21:15 schreef zombo het volgende:
Nee gelukkig niet , was ik met soms een kilometer tussen twee adressen nog slechter af geweest.
Ze berekenen niks, ze doen maar wat. Er is ook eens in een ver verleden een looptijd bepaald, gebaseerd op hoe lang de vaste postbode er over deed. En vervolgens is daar in de loop der tijd steeds een stukje afgeknibbeld. Geen aangetekenden meer? Tien minuten er af. Geen pakjes meer? Tien minuten er af. Na afloop "vrijwillig" niet meer terug naar het depot? Tien minuten er af. Geen hah meer? Scheelt 1x bijladen, weer 10 minuten er af (plus 5 minuten per 100 afgiftepunten bezorgtijd). Er is 10% minder post? Dan nog eens 10% looptijd er af.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar hoe berekenen ze dan een wijk?
Mijn antwoord in het eenzijdig stoppen van een mondelinge afspraak is dat ik dus naar de OR ben gestapt.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze berekenen niks, ze doen maar wat. Er is ook eens in een ver verleden een looptijd bepaald, gebaseerd op hoe lang de vaste postbode er over deed. En vervolgens is daar in de loop der tijd steeds een stukje afgeknibbeld. Geen aangetekenden meer? Tien minuten er af. Geen pakjes meer? Tien minuten er af. Na afloop "vrijwillig" niet meer terug naar het depot? Tien minuten er af. Geen hah meer? Scheelt 1x bijladen, weer 10 minuten er af (plus 5 minuten per 100 afgiftepunten bezorgtijd). Er is 10% minder post? Dan nog eens 10% looptijd er af.
Zo gaat dat. Het is gewoon natte vingerwerk, en een paar hele simpele (en daardoor vaak niet kloppende) rekenmethodes, waarbij geen enkele rekening wordt gehouden met het verschil tussen wijken. Maar ze presenteren het gewoon als de nieuwe looptijd, en gaat een pbz heel erg piepen, nou vooruit, dan krijgt hij er weer 10 minuutjes bij.
Dus er liggen bepaald geen ingewikkelde wetenschappelijke computerformules aan ten grondslag...
De formules zijn totaal niet op de straatrealiteit gebaseerd. Uitgangspunt is de eigen bonus en winst, daar wordt een mooi uitziende formule omheen geknutseld om de onderste lagen nog wat meer uit te knijpen, drie minuten minimum loon maal zoveel, reken maar uit (ruik aan mijn reet). We zijn straks nog goedkoper dan een postzegelquote:Op donderdag 5 november 2015 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus er liggen bepaald geen ingewikkelde wetenschappelijke computerformules aan ten grondslag...
quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:16 schreef zombo het volgende:
[..]
De formules zijn totaal niet op de straatrealiteit gebaseerd. Uitgangspunt is de eigen bonus en winst, daar wordt een mooi uitziende formule omheen geknutseld om de onderste lagen nog wat meer uit te knijpen, drie minuten minimum loon maal zoveel, reken maar uit (ruik aan mijn reet). We zijn straks nog goedkoper dan een postzegel
Antwoord OR, en dit is niet de eerste keer dat ik een verwijzing ipv een gericht antwoord krijg.quote:Op vrijdag 6 november 2015 04:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
[..]
Mijn antwoord in het eenzijdig stoppen van een mondelinge afspraak is dat ik dus naar de OR ben gestapt.
Nu is het natuurlijk wel mogelijk dat jouw TC, als hij een beetje een sneaky bastard is, op het moment dat jouw contract afloopt en een nieuw contract in gaat, alsnog de afspraak maakt dat je reistijd niet meer wordt doorbetaald. Dat is namelijk wel toegestaan.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:22 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik zal het verhaal qua reiskosten ook voorleggen aan mijn collega.
Het geval dat er mondelinge afspraken zijn gemaakt en zelfs aan mij en andere scooterende collega's om de reistijd door te geven(sommigen deden dit apart en anderen in de looptijd), gelden ook en daar word ook totaal niet op gereageerd als: ja daar komen we op terug oid. Noch ontkennend noch bevestigend.
Nee het is: Ik heb gezegd!! No bow before your leader!
Mij is al eens eerder door een collega (postbode) bij deze TC geadviseerd om niet verder in discussie te gaan (iets met tegen een muur praten)en het voor te leggen aan OR. In dit geval een mail verstuurd naar HR.
Nope, hier wel op dinsdag extra tijd vanwege de lidl-folder van 220 gram.quote:Hebben hier meer mensen volgende week donderdag meer tijd op het rooster hebben staan? Krijgen we weer iets van hah?
Admi is erg druk met het bijboeken van looptijd... (en op de minknop drukken)quote:Op zaterdag 7 november 2015 04:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Voorheen stuurde je je TC/TL een berichtje dat je iets nodig hebt voor je ronde(tassen, kennisgevingen e.d), en die had je vaak de volgende morgen al.
Het keyboard van de admi tegenwoordig:quote:Op zaterdag 7 november 2015 09:51 schreef zombo het volgende:
[..]
Admi is erg druk met het bijboeken van looptijd... (en op de minknop drukken)
Haha, de kleurtjes ontbreken nogquote:Op zaterdag 7 november 2015 09:56 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het keyboard van de admi tegenwoordig:
[ afbeelding ]
Belooft een lekker dagje te worden, ook H&M erbij. Fijne waarschuwing: de aanvoer kan iets vertraagd zijn (normaal 12.30 uur), maar... begin niet te laat.quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:39 schreef allweather het volgende:
[..]
Nope, hier wel op dinsdag extra tijd vanwege de lidl-folder van 220 gram.
Mijn TC geeft aan(zegt) dat je laatste bezorgadres, einde dienst is en er daarom uit wordt gegaan van een 'vrijwillige terugkeer naar depot'.....quote:Op donderdag 5 november 2015 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze berekenen niks, ze doen maar wat. Er is ook eens in een ver verleden een looptijd bepaald, gebaseerd op hoe lang de vaste postbode er over deed. En vervolgens is daar in de loop der tijd steeds een stukje afgeknibbeld. Geen aangetekenden meer? Tien minuten er af. Geen pakjes meer? Tien minuten er af. Na afloop "vrijwillig" niet meer terug naar het depot? Tien minuten er af. Geen hah meer? Scheelt 1x bijladen, weer 10 minuten er af (plus 5 minuten per 100 afgiftepunten bezorgtijd). Er is 10% minder post? Dan nog eens 10% looptijd er af.
Zo gaat dat. Het is gewoon natte vingerwerk, en een paar hele simpele (en daardoor vaak niet kloppende) rekenmethodes, waarbij geen enkele rekening wordt gehouden met het verschil tussen wijken. Maar ze presenteren het gewoon als de nieuwe looptijd, en gaat een pbz heel erg piepen, nou vooruit, dan krijgt hij er weer 10 minuutjes bij.
Dus er liggen bepaald geen ingewikkelde wetenschappelijke computerformules aan ten grondslag...
Jup, die heb ik hier ook. Mag hopen dat ze op tijd zijn. De aanlevering is hier om 1 uur. De tijd voor m'n wijk 3:47 minuten dan. En om iets voor 5 gaat de zon onder.quote:Op zaterdag 7 november 2015 08:39 schreef allweather het volgende:
[..]
Nope, hier wel op dinsdag extra tijd vanwege de lidl-folder van 220 gram.
Die folder is heel erg duidelijk, en zo zijn gewoon ook de afspraken met OR en bonden gemaakt.quote:Op zaterdag 7 november 2015 10:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mijn TC geeft aan(zegt) dat je laatste bezorgadres, einde dienst is en er daarom uit wordt gegaan van een 'vrijwillige terugkeer naar depot'.....
Overigens staat dit nergens op papier en ik krijg er via mail geen antwoord op. Alleen antwoorden op waar in hij gelijk heeft/in zijn gelijk mee staat
Ik moet nog antwoord op het volgende krijgen uit een copy/paste uit deze link:
Werktijd
Je werktijd start als je op het depot je binnentassen in je fietstas (of een ander
hulpmiddel) laadt. Vervolgens ga je op pad. Na het bezorgen en het afwerken
van de herstelpost ga je terug naar je depot. Nadat je daar je lege binnentassen,
elastieken en restant huis-aan-huis hebt opgeruimd, eindigt je werktijd.
Da's wel k** zo'n late aanlevering. Kunnen ze de tassen h.a.h. niet eerder neetzetten? Dan kunnen jullie die alvast weglopen.quote:Jup, die heb ik hier ook. Mag hopen dat ze op tijd zijn. De aanlevering is hier om 1 uur.
Eerder neerzetten doen ze hier niet. Veel te duur voor die 2 wijken die hier vandaan gaan. Maar het is nu gewoon klote omdat je geen enkele speelruimte meer hebt. Straks gaat de zon onder om half 5 en dan ben ik in de rottige decembermaand altijd de lul. Dan zijn ze namelijk zelden tot nooit op tijd en dus loop ik van straatlantaarn naar oprijlicht.quote:Op zaterdag 7 november 2015 17:35 schreef allweather het volgende:
[..]
Da's wel k** zo'n late aanlevering. Kunnen ze de tassen h.a.h. niet eerder neetzetten? Dan kunnen jullie die alvast weglopen.
Ik heb zelf mazzel. Depot wat officieel om 11:00 beleverd wordt, maar in de praktijk is de auto er vaak al voor 10:30. Tot nu toe 1 wijk op mijn rooster (normaal een normtijd van 2.35 voor aankomende dinsdag krijg ik alvast 3:15). Wel een wijk die wat verder van het depot af ligt en we zijn tijdens het werkoverleg (terecht) op de (over)belading van onze fietsen aangesproken, dus ik ga wel heen en weer fietsen en tijd bijschrijven.
Van de hap?quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:09 schreef zombo het volgende:
Incidentje met hond, net terug van de HAP
quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:09 schreef zombo het volgende:
Incidentje met hond, net terug van de HAP
Nee, met het oog op mogelijke bacteriën van bello (de bijter) hechten ze niet. In één hap vijf gaten in mijn bovenbeen.quote:
Ja dat moet 'ademen'. Sterkte met herstel!quote:Op zondag 8 november 2015 22:14 schreef zombo het volgende:
[..]
Nee, met het oog op mogelijke bacteriën van bello (de bijter) hechten ze niet. In één hap vijf gaten in mijn bovenbeen.
Hij kwam uit een (per ongeluk, denk ik) openstaande poort, nadat eerst een kleinere hond was ontsnapt. Aan het blaffen en grommen hoorde ik al dat het menens was. Ik bleef rustig, keek de hond niet aan, maar hij greep meteen. De spoedarts was onder de indruk van de afdruk die zijn kaken (van de hond dus) hadden achtergelaten en vindt een melding bij politie/gemeente wel op zijn plaats.quote:Op zondag 8 november 2015 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Dat is toch wel mijn ergste nachtmerrie tegenwoordig. Hoe gebeurde het? Liep ie los op een tuinpad ofzo?
Ik denk dat het verstandiger is dat je eerst de eigenaar er op aanspreekt.quote:Op maandag 9 november 2015 07:36 schreef zombo het volgende:
[..]
Hij kwam uit een (per ongeluk, denk ik) openstaande poort, nadat eerst een kleinere hond was ontsnapt. Aan het blaffen en grommen hoorde ik al dat het menens was. Ik bleef rustig, keek de hond niet aan, maar hij greep meteen. De spoedarts was onder de indruk van de afdruk die zijn kaken (van de hond dus) hadden achtergelaten en vindt een melding bij politie/gemeente wel op zijn plaats.
Ik ga de eigenaars straks eerst confronteren met de foto's van wat hun lieveling heeft aangericht, ze weten nog niet hoe serieus het was, want ik wilde doorlopen en eh... mijn broek niet laten zakken
Incidentmelding komt er ook, als tante pos wakker is. Ik wil die hond daar niet meer los zien lopen!
Zo doe ik het ook het liefst, belangrijkst is dat ze de zaak serieus nemen en zorgen dat het niet nog eens kan gebeuren. Vermoedelijk zijn ze net zo geschrokken als ik. Brrr waar mijn bovenbeen zit, zit het gezicht van een kind...quote:Op maandag 9 november 2015 07:42 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat het verstandiger is dat je eerst de eigenaar er op aanspreekt.
Ondanks dat het per ongeluk gebeurde, heb je er wel een wond aan over gehouden.
Het ligt aan de instelling van deze of je hiervan een melding bij de politie moet doen.
Vaak verpest dit de sfeer terwijl dit helemaal niet nodig is.
Superquote:Op maandag 9 november 2015 10:19 schreef zombo het volgende:
Wat ik al dacht: de hond heeft als vrolijke pup een vervelende ervaring gehad met een postbode (heeft een rotschop gehad). Het slot is al gerepareerd, de hond zal niet meer buiten komen, mevrouw wil wel een buitenbus plaatsen, dus met de afwikkeling lijkt het goed te komen.
sterkte zegquote:Op maandag 9 november 2015 07:36 schreef zombo het volgende:
[..]
Hij kwam uit een (per ongeluk, denk ik) openstaande poort, nadat eerst een kleinere hond was ontsnapt. Aan het blaffen en grommen hoorde ik al dat het menens was. Ik bleef rustig, keek de hond niet aan, maar hij greep meteen. De spoedarts was onder de indruk van de afdruk die zijn kaken (van de hond dus) hadden achtergelaten en vindt een melding bij politie/gemeente wel op zijn plaats.
Ik ga de eigenaars straks eerst confronteren met de foto's van wat hun lieveling heeft aangericht, ze weten nog niet hoe serieus het was, want ik wilde doorlopen en eh... mijn broek niet laten zakken
Incidentmelding komt er ook, als tante pos wakker is. Ik wil die hond daar niet meer los zien lopen!
quote:Op maandag 9 november 2015 12:16 schreef zombo het volgende:
Deze hond had geen enkele aarzeling, hij had het al gemunt op de 'postbode', greep meteen. Het verhaal was niet: dat doet-ie anders nooit, nee: dat doet-ie wel vaker. Dus dat beest mag onder geen enkele voorwaarde loslopen! (al komt Martin Gaus de post bezorgen). Dit is geen normaal hondengedrag. Gelukkig zijn ze zich daarvan bewust.
Vast niet allemaal nee, maar zit er tegenwoordig niet zo'n beetje overal een lidl in de buurt? "In de buurt" is ook een ruim begrip natuurlijk. Voor wat ik gezien heb was er hier volgens mij 1 plaats die geen lidl folder heeftquote:Op maandag 9 november 2015 12:29 schreef Thomas-sama het volgende:
Over dinsdag, niet elke wijk heeft de Lidl erbij toch?
Als er geen Lidl in de buurt van jouw wijken zit, heb je dus mazzel?
Stond hier al ergens hoor, Lidl 220 gram per adres + karwei/gamma.quote:Op maandag 9 november 2015 18:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik krijg hier overigens hoeveel tassen het ook zijn, altijd maar 1 tas HAH te zien.
Nergens staat wat de (extra) HAH inhoud. Meestal verneem ik dat via hier wat het eventueel kan zijn
Op MijnWerk oid, lees ik nooit wat de HAH is.quote:Op maandag 9 november 2015 19:08 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Stond hier al ergens hoor, Lidl 220 gram per adres + karwei/gamma.
Die hangen hier toch al ruim een jaar al niet meer, rond mei dit jaar zijn ze ook met het mailen gestopt. Nu is het alleen nog maar te vinden @ mijnwerk, net eventje op het rooster gekeken en voor dat zware Lidl spul van morgen staat er drie kwartier extra op.quote:Op maandag 9 november 2015 20:22 schreef V__L_N het volgende:
Hier plakken ze die lijsten gewoon op het depot. Bij jullie niet dan?
Zou mooi zijn... met algemeen zoek-het-maar-uit-briefjequote:Op maandag 9 november 2015 21:55 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die pakjes die je naar "het postkantoor" (Primera, Bruna en zo) moet brengen, is het een vaste plek of mag je ze gewoon bij elke vestiging in leveren?
Ik heb stickers voor twee afhaalpunten. Maar in andere gebieden hebben ze stickers voor één adres. Ik dacht overigens dat je ze alleen moest afgeven, maar toen ik er laatst was moesten ze ook nog gescand worden en kreeg ik een bonnetje mee. Nadeel daarvan is wel dat je vaak moet wachten tot ze klaar zijn met de klant waar ze op het moment mee bezig zijn.quote:Op maandag 9 november 2015 21:55 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met die pakjes die je naar "het postkantoor" (Primera, Bruna en zo) moet brengen, is het een vaste plek of mag je ze gewoon bij elke vestiging in leveren?
Hier niks extra's, alleen nu een keer de normale normtijd in plaats van de superduperdalkrimptijd. En die normale tijd is met één keer bijladen al haast niet te halen.quote:Op maandag 9 november 2015 21:55 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Die hangen hier toch al ruim een jaar al niet meer, rond mei dit jaar zijn ze ook met het mailen gestopt. Nu is het alleen nog maar te vinden @ mijnwerk, net eventje op het rooster gekeken en voor dat zware Lidl spul van morgen staat er drie kwartier extra op.
Mijn depot is een stijfselkissie schuurtje waar de huidige TC alleen komt om te kijken of je de slotcode wel met 2 nummers hebt veranderd als je de deur op slot hebt gedaan, een gesprek met je te voeren(in de buitenlucht zodat iedereen kan meegenieten) of controle anderzijds.quote:Op maandag 9 november 2015 20:22 schreef V__L_N het volgende:
Hier plakken ze die lijsten gewoon op het depot. Bij jullie niet dan?
Nu weet ik van de pakketdienst dat zij (soms) zelf mogen scannen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik heb stickers voor twee afhaalpunten. Maar in andere gebieden hebben ze stickers voor één adres. Ik dacht overigens dat je ze alleen moest afgeven, maar toen ik er laatst was moesten ze ook nog gescand worden en kreeg ik een bonnetje mee. Nadeel daarvan is wel dat je vaak moet wachten tot ze klaar zijn met de klant waar ze op het moment mee bezig zijn.
Raboreaders waren dan ook geen hah. Dat zat gewoon bij de post.quote:Op mijnwerk krijg ik niets inhoudelijks te zien dan alleen de looptijd en (meestal) of er een HAH tas bij zit. Geen aantal, want met bijvoorbeeld de raboreaders stond er nogsteeds 1 tas.
Het ging mij er om dat de raboreaders niet extra vermeld waren.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:09 schreef swimmie86 het volgende:
Hier staan drie tassen hah op het programma. Normaal een halve tot een volle tas.
Dat wordt lekker bijladen.
[..]
Raboreaders waren dan ook geen hah. Dat zat gewoon bij de post.
Das niet handig, hier hadden ze dat onverwachts wel gecommuniceerd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het ging mij er om dat de raboreaders niet extra vermeld waren.
Bij sommigen was dit wel het geval om hoeveel Post) tassen het gaat.
Ik snap dat raboreaders geen HAH zijn.
Vreemd, ze weten toch nooit hoeveel tassen post er zijn? Zou wat zijn als iemand dat ook nog bij moest gaan houden en doormailen of zoquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het ging mij er om dat de raboreaders niet extra vermeld waren.
Bij sommigen was dit wel het geval om hoeveel Post) tassen het gaat.
Ik snap dat raboreaders geen HAH zijn.
Hmmm, bij de concurrent vind ik het wel prettig om de planning tot een paar weken vooruit te kunnen zien (hoeveel kilo, hoeveel stops en de totale hoeveelheid poststukken, plus wat daar nog ongeveer bij kan komen). Klopt meestal aardig. Nou is dat soort post ook wat beter vooruit te plannen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Vreemd, ze weten toch nooit hoeveel tassen post er zijn? Zou wat zijn als iemand dat ook nog bij moest gaan houden en doormailen of zo
Top!quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:49 schreef zombo het volgende:
Wow, een enorme bos bloemen van de hond gekregen!
Ach als het er uit gaat, zou het best wel digitaal bij te houden zijn en op MijnWerk te zien kunnen zijnquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Vreemd, ze weten toch nooit hoeveel tassen post er zijn? Zou wat zijn als iemand dat ook nog bij moest gaan houden en doormailen of zo
Lijkt me onhaalbaar, dan moet je als postverdeler van iedere wijk exact bij gaan houden hoeveel tassen er zijn, alsof je daar tijd voor hebt. Heeft ook weinig toegevoegde waarde vind ik.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:00 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ach als het er uit gaat, zou het best wel digitaal bij te houden zijn en op MijnWerk te zien kunnen zijn
Ik ben van mening dat we (ooit) die kant op gaan. Zoals de pakketjes door de scanners gaan, zal wellicht de posttas ook overkomen. Een beetje digitaliseren waar iets is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Lijkt me onhaalbaar, dan moet je als postverdeler van iedere wijk exact bij gaan houden hoeveel tassen er zijn, alsof je daar tijd voor hebt. Heeft ook weinig toegevoegde waarde vind ik.
Wat doe jij op zo'n avond postronde eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Lekker zwaar die Lidl. Na een paar rondjes begaf mijn schoudertas het en kon ik helemaal kleine rondjes gaan lopen.
Dat gebeurt met de meeste meldingen heb ik zelf ook ondervonden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:14 schreef zombo het volgende:
Huh, casus gesloten? (bedankt voor je melding). Hoop toch wel dat er verdere actie komt, na drie berichten (bijtincident) van mijn kant.
TC heeft me teruggebeld, maar verwijst zoals gewoonlijk naar de admi (die vervolgens eventueel TC opdracht mag geven het af te handelen). Net als bij alle vorige meldingen komt er na een tijdje een mailtje dat er een opmerking is toegevoegd aan je melding, mijnwerk openen, inloggen, melding aanklikken en... de verrassende opmerking: bedankt voor je melding, afgehandeld.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:26 schreef V__L_N het volgende:
Zombo: Heb je niet meteen je TC gebeld? Dat is gewoon verzekeringswerk en dat mag de postnl lekker betalen. Wat nou casus gesloten...
Tot zover de theoriequote:Op dinsdag 10 november 2015 19:32 schreef dud0r het volgende:
Ik zal me er ook eens tegen aan bemoeien.
Er moet door de admi/tc of wie dan ook een incident melding gemaakt worden. Dit wordt opgepakt door een afdeling in Zwolle zo uit m'n hoofd. Die gaan vervolgens aan de slag met de bewoners en gaan kijken wie er verantwoordelijk is en dus ook waar er schade op verhaalt kan worden.
Nu trek ik me weer terug in m'n donkere bestaan.
quote:
Sorry maar je bent er om te werken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:59 schreef V__L_N het volgende:
Bedrijf is gewoon aansprakelijk voor dit soort dingen. Je tc moet z'n kop uit z'n kont trekken en aan het werk gaan.
Dat tripje naar de HAP kost al snel 75-100 euro. Waarschijnlijk moet je nog injecties ook nog hebben. Met pech kost dat je hele eigen risico. Lekker makkelijk om dat af te schuiven met "afgehandeld".
Daarnaast hoort er officieel gewoon een gesprek tussen het bedrijf en de baas plaats te vinden.
Tot zover de praktijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:17 schreef zombo het volgende:
Met het huidige zoek-het-maar-uit gehalte van tante pos kom ik er eerder zelf uit, met WA-verzekering van hondeneigenaresse.
PostNL rond onderzoeken wel vaker in hun voordeel afquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:24 schreef zombo het volgende:
Het begint prachtig bont en blauw te worden, goed voor kleurige fotorapportage in Dichtbij, jubelend over de geweldige steun die je dan krijgt.
Dat hangt toch echt van je tc af hoor. Dat heeft niks met het bedrijf te maken. Dat jou tc nou zo'n botte bijl is dat ie dat niet doet. Hier gebeurt het wel gewoon en het staat gewoon in het 'ziekteprotool' Betrokkenheid enzo.quote:Op woensdag 11 november 2015 05:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik neem aan dat je nu thuis zit(ziek gemeld) of loop je de ronde al weer?
Ik vind het echt belachelijk hoe PostNL ook nu weer de zaak 'afhandeld'.
Zo ook de collega met gebroken bovenarm.
De TC komt op het depot. De collega woont daar 5 minuten vandaan, dus ik vraag of die meteen een bezoekje heeft ingepland.
Antwoord: Waarom? Contact via mail is voldoende.
Collega is er wel tot ongeveer januari 2016 zoet mee.
Het zou mij niets verbazen als deze collega langer zal moeten 'revalideren'. Maar dat ik mijn mening.
Misschien dat ze wel iets voor me doen als ik me kreupel meld? (Geen idee of die irismelding nog volgt, hadden ze even aan kunnen geven als ze te druk waren met hun belangrijke dingen.)quote:Op woensdag 11 november 2015 05:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik neem aan dat je nu thuis zit(ziek gemeld) of loop je de ronde al weer?
Ik vind het echt belachelijk hoe PostNL ook nu weer de zaak 'afhandeld'.
Ik werd gisteren verwelkomd door 9 rolkooien gevuld met hah. De post paste in slechts 3 kooien.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:47 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het toch wel een beetje een drama, die lidl. Zoveel tassen huis aan huis voor alle wijken dat het gewoon niet in de stellingen pastte. Om nog maar niet te spreken over de depots wat eigenlijk geen depots zijn, maar gewoon zo'n grote bak met hangslot. Dat gaat natuurlijk nooit lukken he, dus alle tassen huis aan huis werden gewoon ernaast gezet, in de buitenlucht. En echt lekker weer was het niet, en die tassen zijn ook niet erg waterdicht, dus ik ben benieuwd hoe dat huis aan huis het heeft doorstaan. Zelf had ik gelukkig "maar" 4 tassen hah.
Ik heb het ook over de TC.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt van je tc af hoor. Dat heeft niks met het bedrijf te maken. Dat jou tc nou zo'n botte bijl is dat ie dat niet doet. Hier gebeurt het wel gewoon en het staat gewoon in het 'ziekteprotool' Betrokkenheid enzo.
Waar slaat dit nou weer op?!quote:Overigens, misschien moet je kalmeren. Je klinkt een beetje overspannen.
In mijn geval is dat niet helemaal zo. Mijn TC is op zich oké, maar sinds de admi er noodgedwongen tussen is gekomen is er vrijwel geen contact meer, mag ik alleen nog communiceren met de admi middels knopjes, waarna iets of iemand me bedankt voor de melding en deze zonder terugkoppeling afsluit (pfff het zal je werk maar zijn). Ik vind wel dat te strak aan die regels wordt gehouden. Als ik - omdat er anders niks gebeurt - toch rechtstreeks contact opneem met TC wordt me wel telkens duidelijk gemaakt dat ik de wet overtreed. Iemand stuurt b.v. de admi een mailtje om verlof aan te vragen, daar wordt dan gewoon niet op gereageerd (in plaats van desnoods alleen een reactie dat het via mijnwerk moet). Het went, maar betrokken en menselijk voelt het niet meer.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt van je tc af hoor. Dat heeft niks met het bedrijf te maken.
Nee, wel de AH kerstfolder. Die was net zo zwaarquote:Op woensdag 11 november 2015 09:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik werd gisteren verwelkomd door 9 rolkooien gevuld met hah. De post paste in slechts 3 kooien.
De hele vloer lag bezaaid met tassen. Zo handig als je maar 4 tassen per wijk op een plank kwijt kan.
Hebben we in voorgaande jaren eigenlijk ook de kerstfolder van Lidl bezorgd? Ik kan het met namelijk niet herinneren.
Ik weet helaas ook even niks om je over te halenquote:Op woensdag 11 november 2015 16:29 schreef Stefanovich het volgende:
Zat te denken om te solliciteren op postbezorger voor de maand december. Wat bij verdienen als student. Maar na het lezen van allemaal horrorverhalen houd ik het maar voor gezien. Ik pik het dus echt niet om niet volledig uitbetaald te worden voor de uren die je in werkelijkheid werkt , maar gebaseerd op een of andere computerberekening. DOEI!
Gewerkte tijd is betaalde tijd, althans bij mij wel. Zal wel per gebied verschillen.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:29 schreef Stefanovich het volgende:
Zat te denken om te solliciteren op postbezorger voor de maand december. Wat bij verdienen als student. Maar na het lezen van allemaal horrorverhalen houd ik het maar voor gezien. Ik pik het dus echt niet om niet volledig uitbetaald te worden voor de uren die je in werkelijkheid werkt , maar gebaseerd op een of andere computerberekening. DOEI!
Bij mij ook.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:49 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Gewerkte tijd is betaalde tijd, althans bij mij wel. Zal wel per gebied verschillen.
Hier ook. Als ik meertijd claim krijg ik deze altijd netjes betaald, zonder dat er moeilijk over wordt gedaan.quote:
Hier ook. Eén keer een vraag gehad over uitloop, na uitleg netjes betaald gekregen.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:49 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Gewerkte tijd is betaalde tijd, althans bij mij wel. Zal wel per gebied verschillen.
Ik heb het ook maar van hier hoor. In eerste instantie wist mijn TC van niets, nou sprak ik hem gisteren en had dit weer op mijn lijstje met ergernissen, problemen en andere zooi gezet.quote:Op maandag 9 november 2015 22:54 schreef V__L_N het volgende:
Pakketjes naar een postkantoor brengen??? Is dat weer iets nieuws, hier nog niks over gehoord.
Dat paste nog wel,quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:47 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het toch wel een beetje een drama, die lidl. Zoveel tassen huis aan huis voor alle wijken dat het gewoon niet in de stellingen pastte. Om nog maar niet te spreken over de depots wat eigenlijk geen depots zijn, maar gewoon zo'n grote bak met hangslot. Dat gaat natuurlijk nooit lukken he, dus alle tassen huis aan huis werden gewoon ernaast gezet, in de buitenlucht. En echt lekker weer was het niet, en die tassen zijn ook niet erg waterdicht, dus ik ben benieuwd hoe dat huis aan huis het heeft doorstaan. Zelf had ik gelukkig "maar" 4 tassen hah.
Ik denk dat elk bedrijf wel zijn/haar 'horrorverhalen heeft.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:29 schreef Stefanovich het volgende:
Zat te denken om te solliciteren op postbezorger voor de maand december. Wat bij verdienen als student. Maar na het lezen van allemaal horrorverhalen houd ik het maar voor gezien. Ik pik het dus echt niet om niet volledig uitbetaald te worden voor de uren die je in werkelijkheid werkt , maar gebaseerd op een of andere computerberekening. DOEI!
Heb je wel hartjes op de I gezet, smileys van de O gemaakt en bloemetjes en regenbogen als achtergrond gebruikt?quote:Op donderdag 12 november 2015 03:56 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ik heb het ook maar van hier hoor. In eerste instantie wist mijn TC van niets, nou sprak ik hem gisteren en had dit weer op mijn lijstje met ergernissen, problemen en andere zooi gezet.
Ik dacht dat er niet meer werd bezorgd op maandag. Is dat een lokaal gebeuren?quote:Op donderdag 12 november 2015 05:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Stafmedewerkers helpen mee in de bezorging
je moest vaak minimaal één keer terug naar het depot om extra tassen te halen.
Idd..minimaal
Mijn collega had 6HAH en 2 volle tassen post t.o.v. vaak 2 om 2
Ikzelf heb de ronde anders moeten rijden anders kreeg ik het niet mee.
Normaliter heb ik op maandag 3 HAH(a) en 3 post, nu had ik 3 volle! tassen post en 5 tassen HAH.
Jammer dat ze er niet bij zetten wat die leerpunten zijn.quote:En daarnaast brengen we de leerpunten ook onder de aandacht bij het management van Voorbereiden & Bezorgen zodat we waar mogelijk kunnen verbeteren.
Eh ja...quote:Op donderdag 12 november 2015 04:04 schreef Pietertje71 het volgende:
maar soms moet je je vastbijten om voor je eigen veiligheid,werkomstandigheden e.d. op te blijven komen.
De maandag noemen we hier dinsdag en viceversa...quote:Op donderdag 12 november 2015 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik dacht dat er niet meer werd bezorgd op maandag. Is dat een lokaal gebeuren?
Het zijn meer beleringspunten van hogeraf ongeacht wat jouw(pbz) aangerijkte punten zijn. Iets met theorie en praktijk. Praktische kennis levert blijkbaar geen winst op voor het bedrijf. Pbz zijn overal vandaan te plukken en met met postbodes die hun uren niet kunnen halen, vaak een mooie oplossingquote:[..]
Jammer dat ze er niet bij zetten wat die leerpunten zijn.
Sorry.....quote:
Het ziet er echt indrukwekkend uit nu (groenpaarsblauw) Jammer dat het geen weer is voor de korte broekquote:
PostNL, de musical!quote:Op donderdag 12 november 2015 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
We zijn gered! John de Mol steekt 42 miljoen in PostNL. Plannen voor een real life docusoap over de struggles van de postbodes en bezorgers zijn in een vergevorderd stadium.
Dit vind ik echt heel erg hoor. Bedrijf kan dit niet maken.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:46 schreef zombo het volgende:
#^&@#!!! wat was ik er klaar mee,
heb bericht gestuurd dat de post blijft staan
tot onze afspraak is nagekomen
stuk stront maken ze meer tijd voor
Ik heb het ook maar eens netjes hardop gezegd, dat ik dit niet in orde vind. Voor de onzinnige stroom telefoontjes van 'depot is leeg' (wat makkelijk met een knop of berichtje zou kunnen) is alle tijd, kunnen ze één keer wat voor mij doen (adres noteren, formulier laten opsturen), is niemand thuis. Geen "hond" die vraagt of ik wel kan lopen trouwens. Maar dat gaat prima, dit genegeerd worden voelt meer waardeloos.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:28 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dit vind ik echt heel erg hoor. Bedrijf kan dit niet maken.
Lekker een weekje ziek thuis blijven. Echt schandalig, kan er ook niks anders over zeggen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:45 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik heb het ook maar eens netjes hardop gezegd, dat ik dit niet in orde vind. Voor de onzinnige stroom telefoontjes van 'depot is leeg' (wat makkelijk met een knop of berichtje zou kunnen) is alle tijd, kunnen ze één keer wat voor mij doen (adres noteren, formulier laten opsturen), is niemand thuis. Geen "hond" die vraagt of ik wel kan lopen trouwens. Maar dat gaat prima, dit genegeerd worden voelt meer waardeloos.
Neequote:Op donderdag 12 november 2015 19:54 schreef Thomas-sama het volgende:
Staat er bij jullie volgende week dinsdag ook minder tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |