abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_157533750
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.
lekker. Vliegtuig is zo goed als vol. En ik heb 3 stoelen
pi_157533938
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_157534029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten :)
hoezo, die hebben hun eigen stoel :(
pi_157553555
:')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 14 november 2015 @ 23:12:32 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157557543
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
Dat ligt aan de airline.
Bij TUI kan je bijvoorbeeld die extra stoelen er bij kopen. (die je dan alleen krijgt als ze stoelen overhouden)
So we just called him Fred
pi_157560546
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen _O_
pi_157562166
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen _O_
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden :(
pi_157562215
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
  zondag 15 november 2015 @ 11:28:16 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157563738
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:24 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden :(
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden..... _O-
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 november 2015 @ 11:30:53 #110
331265 TheeLiefhebber
ik drink graag thee
pi_157563777
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.

Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.

We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.

Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
pi_157564139
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden..... _O-
..... wat denk je zelf ?
pi_157564919
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Dat is gewoon pech hebben en volgende keer beter de voorwaarden van je reisverzekering checken. Avianca heeft geen blaam, want heeft je proberen te vervoeren maar dat lukte niet door omstandigheden buiten hun schuld. KLM staat hier al helemaal buiten.
Je zou theoretisch alleen de schuldige van de vliegtuigcrash verantwoordelijk kunnen stellen, maar dan zal je even moeten wachten op het onderzoek.
pi_157564951
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:33 schreef Yreal het volgende:
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
pi_157569246
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 12:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
viel er op zich makkelijk binnen, maar echt gekeken hebben ze ook niet.
pi_157574097
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.

Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.

We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.

Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Helaas. Die risico heb je zelf genomen. Inderdaad, het is karig, maar Avianca heeft gedaan wat ze konden doen om je naar Lima te krijgen (een crash is voor hen ook overmacht). Je hebt ook directe vluchten van Puerto Maldonado naar Lima, ik geloof met LAN. Je had ook extra dag kunnen inbouwen in Lima voor precies zulke gevallen.

Ik was afgelopen jaar in Peru en had ook zoiets gedaan, maar ik wist dat als er iets mis zou gaan met mijn vlucht (ik geloof met Star) dat ik dan de sjaak zou zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 16 november 2015 @ 22:44:32 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157612448
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Tot niemand ben ik bang. Je hebt twee losse tickets geboekt bij verschillende airlines. Beiden hebben je volgens de geldende regels vervoerd.

Het is je eigen risico dat als je twee losse vluchten aan elkaar plakt. Als je het stuk Puerto Maldanado naar Lima óók bij KLM had geboekt dan had KLM je kosteloos om geboekt naar een latere vlucht. Je was dan sowieso nóg duurder uitgeweest als ik naar de ticket prijzen kijk voor
Puerto Maldanado - Lima met Avianca (¤ 120)
Lima - Amsterdam met KLM (¤ 1700)
Puerto Maldanado - Amsterdam met KLM (¤ 3600)

Afgelopen juni ben ik met iemand op reis geweest naa Curaçao met iemand die daarvoor nog een vlucht uit Moskou had met KLM, terwijl we met Arke naar Curaçao vlogen. Ook toen een dag extra gepland, juist om deze reden.
So we just called him Fred
pi_157628843
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:30:49 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157632192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157632274
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:14:40 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157633755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
Nu zal dat mogelijk de alertheid van het personeel ook wat doen verzachten, bij een relatief leeg toestel ontstaan er geen problemen bij het boarden omdat de handbagage gemakkelijk in de bakken past waardoor men wat soepeler om zou kunnen gaan met regels, want wat het grondpersoneel moet voorkomen is dat aan het einde van het boardproces geen handbagage meer in de bakken past en dan die bagage alsnog het ruim in moet, want dat kost tijd, veel tijd die er niet is als je een beetje op tijd wil vertrekken. En daar wordt het grondpersoneel op afgerekend, vanaf het moment dat het toestel aan de gate staat is in het contract met de afhandelaar besproken dat deze ook binnen de XX minuten gereed moet zijn voor vertrek, anders moet er een verklaring worden opgesteld, en bagage uit vliegtuig alsnog in ruim checken valt niet onder eentje die goed gaat uitpakken voor de afhandelaar.

Ik vlieg regelmatig met Wizz, maar op bijvoorbeeld Budapest is men in principe altijd heel streng, hoe vol of leeg de vlucht ook is, en zie ik regelmatig nutteloze acties waar men de mini handtas in de koffer moet doen bij de ingang van de schuur, om vervolgens bij de boarding pass en ID controle 3 meter verder diezelfde handtas er weer uit moet halen omdat die spullen daar in zitten.
Al moet worden gezegd dat ik zelf nooit problemen heb, allereerst voldoet mijn handbagage over het algemeen aan het kleine formaat en zeker aan het 'grote' formaat maar ik heb ooit de ingeving gehad om een priority pass te kopen waarmee je op elke vlucht 'gratis' elke stoel mag selecteren, priority boarding hebt en 'grote' handbagage mag meenemen, ik zie toch wel een iets andere houding van het personeel).

[ Bericht 5% gewijzigd door ozzietukker op 17-11-2015 21:19:50 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157654492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:14 schreef ozzietukker het volgende:
...
priority pass te kopen...
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
  woensdag 18 november 2015 @ 19:31:49 #122
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157655049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Je weetz toch, Ozzie is van alle markten thuis, slaapt ook vaker in een vliegtuigstoel dan thuis, vliegt uitsluitend met handbagage op ieder vliegveld in Europa en ten oosten daarvan, cancelt en wisselt zijn vluchten vaker voor een prijs waar jij alleen maar van kan dromen, kent ieder vliegtuig type van haver tot gort en maakt er blijkbaar een sport van om met zoveel mogelijk maatschappijen op de meest onmogelijke tijden naar zoveel mogelijk afgelegen gebieden te vliegen. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 18 november 2015 @ 20:05:27 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157656110
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?

Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.

Uiteraard moet je afwegen of het een goede investering is, maak je 1 a 2 trips per jaar, weggegooid geld, maar doe je er wat meer dan kan dit interessant zijn, Easyjet heeft ook succes met haar priority pass bij veel zakenreizigers en dat is niet voor niets, voor mij is deze weer niet interessant, want de 4 a 5 vluchten met Easyjet per jaar zullen niet opwegen tegen deze kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157657212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?
Ligt nogal aan de maatschappij. Ik ben zelf ook best lang, maar voor vluchten binnen Europa vind ik het zonde om bij te betalen voor een betere zitplek. Een uurtje of 3 krap zitten is niet fijn, maar best te doen. Zelf probeer ik als het niet mogelijk is op de rij van de nooduitgang te komen, de rij er achter te nemen. Als er dan niemand zit, kun je makkelijk na het opstijgen snel van plek wisselen. Als je echt 20 keer per jaar met Wizz vliegt kan ik me nog wel voorstellen, dat je zo een pas neemt.
quote:
Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.
Dat is dan ook business, het verschil met economy is natuurlijk een stuk kleiner. Als je dan moet bijbetalen wegens te grote handbagage, voor ruimbagage, voor inchecken, voor een glaasje water, kosten om op afgelegen vliegvelden te geraken, - dan vraag ik me in veel gevallen af wat het nut is van zo een maatschappij.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 15:27:45 #125
414785 sirdanilot
pi_157835496
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een vlucht geboekt, die 200 euro goedkoper was dan vergelijkbare vluchten naar deze bestemming (ik zeg even niet waar, maar ergens in zuid-amerika). Normaal is dat vanaf amsterdam al gauw 700 euro, en ik heb dus een vlucht voor rond de 450 euro geboekt.

Ik keek naar de prijs details, en er stond 'ticketprijs 1 euro' en 'belastingen 400 nogwat euro'

Hoe kan dit? Heb ik gewoon heel erg veel geluk? Heeft de maatschappij een foutje gemaakt? Is er nog kans dat mijn vlucht wordt geanulleerd?

Ook op mijn factuur staat doodleuk dat de ticketprijs 1 euro is, en de rest van het bedrag dus puur de tax.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')