lekker. Vliegtuig is zo goed als vol. En ik heb 3 stoelenquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.
hoezo, die hebben hun eigen stoelquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten
Dat ligt aan de airline.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog kondenquote:Op zondag 15 november 2015 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden.....quote:Op zondag 15 november 2015 09:24 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden
..... wat denk je zelf ?quote:Op zondag 15 november 2015 11:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden.....
Dat is gewoon pech hebben en volgende keer beter de voorwaarden van je reisverzekering checken. Avianca heeft geen blaam, want heeft je proberen te vervoeren maar dat lukte niet door omstandigheden buiten hun schuld. KLM staat hier al helemaal buiten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.quote:Op zondag 15 november 2015 09:33 schreef Yreal het volgende:
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
viel er op zich makkelijk binnen, maar echt gekeken hebben ze ook niet.quote:Op zondag 15 november 2015 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
Helaas. Die risico heb je zelf genomen. Inderdaad, het is karig, maar Avianca heeft gedaan wat ze konden doen om je naar Lima te krijgen (een crash is voor hen ook overmacht). Je hebt ook directe vluchten van Puerto Maldonado naar Lima, ik geloof met LAN. Je had ook extra dag kunnen inbouwen in Lima voor precies zulke gevallen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.
Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.
We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Tot niemand ben ik bang. Je hebt twee losse tickets geboekt bij verschillende airlines. Beiden hebben je volgens de geldende regels vervoerd.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
Nu zal dat mogelijk de alertheid van het personeel ook wat doen verzachten, bij een relatief leeg toestel ontstaan er geen problemen bij het boarden omdat de handbagage gemakkelijk in de bakken past waardoor men wat soepeler om zou kunnen gaan met regels, want wat het grondpersoneel moet voorkomen is dat aan het einde van het boardproces geen handbagage meer in de bakken past en dan die bagage alsnog het ruim in moet, want dat kost tijd, veel tijd die er niet is als je een beetje op tijd wil vertrekken. En daar wordt het grondpersoneel op afgerekend, vanaf het moment dat het toestel aan de gate staat is in het contract met de afhandelaar besproken dat deze ook binnen de XX minuten gereed moet zijn voor vertrek, anders moet er een verklaring worden opgesteld, en bagage uit vliegtuig alsnog in ruim checken valt niet onder eentje die goed gaat uitpakken voor de afhandelaar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.quote:
Je weetz toch, Ozzie is van alle markten thuis, slaapt ook vaker in een vliegtuigstoel dan thuis, vliegt uitsluitend met handbagage op ieder vliegveld in Europa en ten oosten daarvan, cancelt en wisselt zijn vluchten vaker voor een prijs waar jij alleen maar van kan dromen, kent ieder vliegtuig type van haver tot gort en maakt er blijkbaar een sport van om met zoveel mogelijk maatschappijen op de meest onmogelijke tijden naar zoveel mogelijk afgelegen gebieden te vliegen.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?quote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Ligt nogal aan de maatschappij. Ik ben zelf ook best lang, maar voor vluchten binnen Europa vind ik het zonde om bij te betalen voor een betere zitplek. Een uurtje of 3 krap zitten is niet fijn, maar best te doen. Zelf probeer ik als het niet mogelijk is op de rij van de nooduitgang te komen, de rij er achter te nemen. Als er dan niemand zit, kun je makkelijk na het opstijgen snel van plek wisselen. Als je echt 20 keer per jaar met Wizz vliegt kan ik me nog wel voorstellen, dat je zo een pas neemt.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?
Dat is dan ook business, het verschil met economy is natuurlijk een stuk kleiner. Als je dan moet bijbetalen wegens te grote handbagage, voor ruimbagage, voor inchecken, voor een glaasje water, kosten om op afgelegen vliegvelden te geraken, - dan vraag ik me in veel gevallen af wat het nut is van zo een maatschappij.quote:Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |