ik vind niet echt dat hij een brake test doet, hij probeert zichzelf eerst vrij te rijden en daarna om te voorkomen dat hij niet te dicht op zijn voorganger komt remt hij af. (zo zie ik het dan)quote:Op woensdag 4 november 2015 12:57 schreef ambertje90 het volgende:
En is dat geen irritatie op de weg? Ik geef nooit een braketest, maar op zo'n bankstel zou ik het zeker laten.
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik iets tegen motorrijders zou hebben. Mijn vriend rijdt zelfs motor. Het filmpje is van een sarcastisch Belgisch programma in uit de tijd dat het aldaar nog verboden was (in 2011 ergens veranderd)
maar je snapt wel waarom motorrijders liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:59 schreef ambertje90 het volgende:
Ik heb een hekel aan alle voorkruipers:
Ik neem aan dat hij de kliko bedoelt? Die motorrijder gedraagt zich keurig netjes.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:
s liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?
dat het niet sjiek is hoe hij hier voor gaat staan ben ik met je eens. maar snap het wel.
die kliko daarna maakt het nog bonter
nou, eigenlijk niet, aangezien de motorrijder ook gewoon achter de stopstreep had moeten stoppenquote:Op woensdag 4 november 2015 13:07 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij de kliko bedoelt? Die motorrijder gedraagt zich keurig netjes.
Zelfde reden als de automobilisten, dan ben je er vlugger he?quote:Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:
maar je snapt wel waarom motorrijders liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?
Mwah, dit is naar mijn idee toch echt gewoon moedwillig klieren. En ongeacht of je gelijk hebt of niet (die 300C rijdt debiel), op een motor ben je je eigen kreukelzone.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:
ik vind niet echt dat hij een brake test doet, hij probeert zichzelf eerst vrij te rijden en daarna om te voorkomen dat hij niet te dicht op zijn voorganger komt remt hij af. (zo zie ik het dan)
Lastig. Dan staat hij tussen twee banen in. Achteraan blijven is geen optie vanwege de reeele kans om een kop-staart botsing te krijgen, tussen de banen in is ook te gevaarlijk. Dan maar voor de stopstreep.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:09 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
nou, eigenlijk niet, aangezien de motorrijder ook gewoon achter de stopstreep had moeten stoppen
Sorry, ik vind dit echt een drogredenering. Hoe vaak is er nou daadwerkelijk een kop-staartje bij een stoplicht? Ik heb het welgeteld 1x gezien... (dus n=1). Zo reëel vind ik die kans dus niet.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Achteraan blijven is geen optie vanwege de reeele kans om een kop-staart botsing te krijgen
Bij mijn moeder is er al 3 keer iemand achterop gereden. Bij mijn vader 2 keer. Bij een auto heb je wat blikschade, bij een motor kan het zijn dat je voor de rest van je leven in de ziektewet zit (of erger)quote:Op woensdag 4 november 2015 13:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sorry, ik vind dit echt een drogredenering. Hoe vaak is er nou daadwerkelijk een kop-staartje bij een stoplicht? Ik heb het welgeteld 1x gezien... (dus n=1). Zo reëel vind ik die kans dus niet.
ik heb echt nog nooit last van gehad dat een motor voor me ging staan bij het stoplicht. motoren kunnen altijd sneller op trekken dan de gemiddelde auto van jan modaal of sjaak de leaserijder.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:10 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Zelfde reden als de automobilisten, dan ben je er vlugger he?
En ja ik ken de drogredenen van "het is veiliger niet achteraan te staan".
Als dat je reden is dan haal je 1 auto in en niet de hele rij, die daardoor allemaal een seconden verliezen en de gene die zonder motor nog net mee kon met groen, maar nu niet meer verliest een hele cyclus.
met een motor is die kans veel groter als met een auto. omdat je smaller bent en dus sneller over het hoofd gezien wordt, je achterlicht valt soms weg als "3e" remlicht als je achteraan staat waar de rest ook allemaal op de rem staat.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sorry, ik vind dit echt een drogredenering. Hoe vaak is er nou daadwerkelijk een kop-staartje bij een stoplicht? Ik heb het welgeteld 1x gezien... (dus n=1). Zo reëel vind ik die kans dus niet.
Ze kunnen sneller optrekken, maar dat betekent niet dat de eerste auto niet moet wachten tot hij weg is. En die tijd vertraagt dus de hele rij zodat de achterste net niet meer mee kan.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:17 schreef Martijn137 het volgende:
ik heb echt nog nooit last van gehad dat een motor voor me ging staan bij het stoplicht. motoren kunnen altijd sneller op trekken dan de gemiddelde auto van jan modaal of sjaak de leaserijder.
Waarom dan helemaal naar voren, en niet slechts 1 voertuig?quote:Op woensdag 4 november 2015 13:17 schreef Martijn137 het volgende:
en verder wat Posergoth6667 zegt over de ziektewet
sorry maar dat filmpje goh wat heb je er gruwelijk veel last vanquote:Op woensdag 4 november 2015 13:40 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ze kunnen sneller optrekken, maar dat betekent niet dat de eerste auto niet moet wachten tot hij weg is. En die tijd vertraagt dus de hele rij zodat de achterste net niet meer mee kan.
Het was even zoeken maar ik heb er een gevonden:
[..]
Waarom dan helemaal naar voren, en niet slechts 1 voertuig?
Ze worden een voetganger als ze de motor duwen? Hoezo is dat een voordeel?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:24 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat is juist. ze mogen bij een [ afbeelding ] wel doorrijden, Ze hoeven geen parkeerschijf neer te leggen in een [ afbeelding ] en ze worden een voetganger als ze de motor duwen, ze hoeven geen verlichting te voeren als ze bubeko stilstaan op de rijbaan. Verder niet veel...
Maar er zijn ook nadelen, ze mogen niet parkeren bij een [ afbeelding ] (ook niet met kaart),
of over dijkjes met een [ afbeelding ] rijden, en ze moeten een helm op.
[..]
Ja dat dus.
[..]
Volgens het verdrag van Wenen sinds 8 november 2008 niet. En dat gaat boven nationale wetgeving en zeker boven de "gedragscode".
Anyway:
Ik niet, maar de bestuurder moet een rondje extra wachten.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:55 schreef Martijn137 het volgende:
sorry maar dat filmpje goh wat heb je er gruwelijk veel last van
Er is door de reactietijd altijd een vertraging.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:55 schreef Martijn137 het volgende:
als een motorrijder naar voren rijdt moet hij zorgen dat hij zo snel mogelijk weg is zodat de auto's achter hem er geen (zo weinig mogelijk) last van hebben. anders is het gewoon weer een andere klootviool in het verkeer.
Ja hoor...quote:Op woensdag 4 november 2015 13:55 schreef Martijn137 het volgende:
nee serieus, 1 auto in halen is in theorie voldoende ja, maar dan sta je tussen de rij in als alles weer gaat rijden wat ook een gevaarlijke situatie op zou kunnen leveren.
Geen rijbewijs nodig, geen alcohollimiet, geen last vanquote:Op woensdag 4 november 2015 14:09 schreef deezler het volgende:
Ze worden een voetganger als ze de motor duwen? Hoezo is dat een voordeel?
Ik had een tijdje geleden ook zo'n kliko die hem er net zo voorpropte, was alleen niet bij een verkeerslicht. O=Ik stond netjes voorgesorteerd om links af te slaan, voor de aangegeven streep, op de strook voor linksaf. Netjes wachten tot er geen tegenliggers meer zijn. Komt er zo'n domme hut en die pleurt haar auto er gewoon schuin voor. En als ze dan nog meteen ging rijden als dat kon, nee, zit ze stom naar mij te gebaren, geeeen idee waarom, zij staat overdwars op de weg Ik nog gebaren dat ze moest opletten en doorrijden, domme koe. Ik heb acties in het verkeer, maar ik snap niet wat er in haar kop omging. Waarom dacht ze anders dat ik daar stondquote:Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ik vind niet echt dat hij een brake test doet, hij probeert zichzelf eerst vrij te rijden en daarna om te voorkomen dat hij niet te dicht op zijn voorganger komt remt hij af. (zo zie ik het dan)
oke, dan heb ik het verkeerd begrepen.
[..]
maar je snapt wel waarom motorrijders liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?
dat het niet sjiek is hoe hij hier voor gaat staan ben ik met je eens. maar snap het wel.
die kliko daarna maakt het nog bonter
denk dat die motorrijder er erg weinig mee te maken heeft dat er 1 auto minder kan door rijden.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:13 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik niet, maar de bestuurder moet een rondje extra wachten.
nee geen doorslaggevende reden, een argument.quote:Ja hoor...
Duidelijk de doorslaggevende reden om helemaal de rij voorbij te rijden...
Denk je? 1.8 seconde voor de motor in beweging komt na groen. Daarop moet de eerste auto wachten.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:
denk dat die motorrijder er erg weinig mee te maken heeft dat er 1 auto minder kan door rijden.
Ja, doet dat wat af aan deze discussie?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:
ik wordt vaker opgehouden door automobilisten die zitten te slapen
Nee, een excuus.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:
nee geen doorslaggevende reden, een argument.
Ik heb ook regelmatig toeterende idioten achter me die willen dat ik bij groen doorrijdt. Die kortzichtige lui zijn ook een irritatie voor mij.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:
ik wordt vaker opgehouden door automobilisten die zitten te slapen (lees mobiel, haar, make-up, nagels etc...) en je dan raar aankijken in de spiegel als je toetert
als mensen nu eens reageren op het stoplicht en niet pas klaar gaan maken met rijden als hun voorganger weg is..... scheelt veel tijd ik probeer altijd gelijk op te rijden met mijn voorganger. hij rijden, ik rijden, hoeft geen vertraging tussen te zitten omdat ik al weet dat hij moet gaan rijden. (in een situatie zoals het filmpje)quote:Op woensdag 4 november 2015 14:34 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Denk je? 1.8 seconde voor de motor in beweging komt na groen. Daarop moet de eerste auto wachten.
En ja de filmer had ook oranje gehad maar de Transit zou niet door rood gereden zijn.
ja dat doet er aan af dat het allemaal verwaarloosbaar is. beetje wederzijds gunnen en we komen een heel eind verder in het verkeer en daar buiten. stukje inlevingsvermogen is daarbij wel handig.quote:Ja, doet dat wat af aan deze discussie?
het moet natuurlijk wel mogelijk zijn om te rijden.... ik zit niet in de randstad dus zo druk is het niet, dus als het hier groen word kan je ook daadwerkelijk rijden en ja het kruispunt is vrijquote:Op woensdag 4 november 2015 14:36 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik heb ook regelmatig toeterende idioten achter me die willen dat ik bij groen doorrijdt. Die kortzichtige lui zijn ook een irritatie voor mij.
Stel dat ik pech krijg en ik vraag enkele voorbijgangers om even te helpen duwen, volgens mij hebben die dan geen van allen een rijbewijs nodig. Is het daarbij ook niet perse nodig dat men volledig nuchter is, en dat bord wat je laat zien betekent:quote:Op woensdag 4 november 2015 14:14 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geen rijbewijs nodig, geen alcohollimiet, geen last van [ afbeelding ]
En laat een motor nu ook een voertuig zijn.quote:Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee
Lees anders gewoon RVV artikel 2 lid 2. En ja als je een auto duwt blijf je bestuurder.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:19 schreef deezler het volgende:
Stel dat ik pech krijg en ik vraag enkele voorbijgangers om even te helpen duwen, volgens mij hebben die dan geen van allen een rijbewijs nodig. Is het daarbij ook niet perse nodig dat men volledig nuchter is, en dat bord wat je laat zien betekent:
Ja, en? Voetgangers mogen daar dus een fiets bromfiets of motorfiets aan de hand meevoeren.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:19 schreef deezler het volgende:
En laat een motor nu ook een voertuig zijn.
Heel goed. Als je een beetje afstand laat gaat dat inderdaad prima. Maar dat doet men niet omdat ze dichter bij het stoplicht staan belangrijker vind dan sneller er onderdoor.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:56 schreef Martijn137 het volgende:
ik probeer altijd gelijk op te rijden met mijn voorganger. hij rijden, ik rijden,
Dat was mijn punt ja!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |