abonnement Unibet Coolblue
pi_157120719
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_157120915
Laatste twee posts:
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Rechts inhalen mag niet. :N
Dus vandaar dat die scooter er links voorbij wilde.
Ik had zaterdag ook een koekerd die met zijn fiets naar het midden van de weg wilde zwabberen terwijl ik er met mijn auto gewoon links voorbij wilde.
Volgens mij hebben die toch ook gewoon het verkeer voor te laten gaan dat rechtdoor gaat.

En vanochtend op een gelijkwaardige kruising hier kwam er een mevrouw op een fiets van links. Ik rijd daar al erg langzaam want er stond een busje van een bouwvakker aan de ene kant, ze waren aan het bouwen aan de andere kant en een bouwvakker was materiaal aan het overhuizen van zijn busje naar de bouwlocatie. Dus ik reed al erg langzaam het kruispunt op. De mevrouw op de fiets moet me dus ruim van tevoren hebben zien aankomen. Ik kwam van rechts dus ze wist dat ik voorrang had en ze dus moest stoppen. Maar dan toch doorrijden tot ze bijna tegen mijn auto aanreed en dan op het allerlaatst vol op de rem en bijna met fiets en al omvallen. :N
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:01 schreef Fixers het volgende:
Mwah, komt ook een beetje door automobilisten. Ik heb hier een gelijkwaardige kruising, binnen de bebouwde kom met ruim zicht naar alle kanten (lanen met een plantsoen tussen de rijbanen). Ik krijg daar als fietser heel vaak voorrang van automobilisten terwijl ik dat niet heb. Zelfs als ik al nagenoeg stilsta om voorrang te verlenen. Dat werkt verwarrend.
pi_157121379
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Rechts inhalen mag niet. :N
Daar zijn een paar uitzonderingen op, waaronder
quote:
RVV 1990, Art 11
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
  maandag 26 oktober 2015 @ 21:20:27 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_157121407
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Rechts inhalen mag niet. :N
Dus vandaar dat die scooter er links voorbij wilde.
Ik had links voorgesorteerd (verder ging ECHT niet) en naderde een kruising. Als ik daar langer dan noodzakelijk rij dan mag je wel snappen dat ik naar links ga en niet meer naar rechts kom. Om dan je snelheid niet aan te passen maar gewoon mijn achterwiel in te rijden, tegen mijn fiets te gaan trappen en te roepen (dat hoorde ik wel, maar geen toetertje te horen overigens, whut?) is gewoon vragen om problemen, ongeacht hoe je dit wendt of keert.
quote:
Ik had zaterdag ook een koekerd die met zijn fiets naar het midden van de weg wilde zwabberen terwijl ik er met mijn auto gewoon links voorbij wilde.
Volgens mij hebben die toch ook gewoon het verkeer voor te laten gaan dat rechtdoor gaat.
Klein verschil: ik sorteerde voor en zwabberde totaal niet.

quote:
En vanochtend op een gelijkwaardige kruising hier kwam er een mevrouw op een fiets van links. Ik rijd daar al erg langzaam want er stond een busje van een bouwvakker aan de ene kant, ze waren aan het bouwen aan de andere kant en een bouwvakker was materiaal aan het overhuizen van zijn busje naar de bouwlocatie. Dus ik reed al erg langzaam het kruispunt op. De mevrouw op de fiets moet me dus ruim van tevoren hebben zien aankomen. Ik kwam van rechts dus ze wist dat ik voorrang had en ze dus moest stoppen. Maar dan toch doorrijden tot ze bijna tegen mijn auto aanreed en dan op het allerlaatst vol op de rem en bijna met fiets en al omvallen. :N
Ik zeg nergens dat fietsers heilig zijn. Maar als je in de geschetste situatie dus niet je snelheid aanpast maar gewoon doordramt als je merkt dat je niet gehoord bent dan heb je gewoon geen kaas gegeten van defensief rijden, ongeacht of je fout of goed zit.
Als er een auto voor mij duikt terwijl ik voorrang heb rij ik toch ook niet opzettelijk daarnaartoe om een trap te geven tegen de bumper? :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 26 oktober 2015 @ 21:20:57 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_157121429
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:19 schreef Light het volgende:

[..]

Daar zijn een paar uitzonderingen op, waaronder

[..]

Tadaa.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_157121475
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:19 schreef Light het volgende:

[..]

Daar zijn een paar uitzonderingen op, waaronder

[..]

Ik had vanmorgen een wielrenner die mij (op de scooter) in een scherpe bocht rechts inhaalden. En toen ik even later linksaf ging (voorsorteren, knippertje aan), ging ie met n noodgang links/voor mij langs voorbij. :|W :|W :|W
Professioneel gifmenger.
pi_157121514
Daar zijn een paar uitzonderingen op, waaronder
quote:
RVV 1990, Art 11
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3. Bestuurders die rijden als oude wijven en de linker baan opeisen met hun dinky-toy, worden rechts ingehaald.
I feel kinda Locrian today
  FOK!fotograaf maandag 26 oktober 2015 @ 21:24:39 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157121587
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:22 schreef starla het volgende:
Daar zijn een paar uitzonderingen op, waaronder
_O_ _O_
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157121683
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen een wielrenner die mij (op de scooter) in een scherpe bocht rechts inhaalden. En toen ik even later linksaf ging (voorsorteren, knippertje aan), ging ie met n noodgang links/voor mij langs voorbij. :|W :|W :|W
Hij haalde je twee keer in? Ben je 'm dan ook een keer voorbijgereden?

En verder heeft die wielrenner het stukje "inhalen" waarschijnlijk gemist bij de verkeerslessen.
pi_157121771
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:27 schreef Light het volgende:

[..]

Hij haalde je twee keer in? Ben je 'm dan ook een keer voorbijgereden?

En verder heeft die wielrenner het stukje "inhalen" waarschijnlijk gemist bij de verkeerslessen.
ik heb em wel drie keer ingehaald. :D
Op rechte stukken ga ik harder, maar de bochten neem ik met gepaste snelheid. En wielrenners hebben geen rem ofzo.

Hij had t lesje 'rood licht' ook gemist, denk ik.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf maandag 26 oktober 2015 @ 21:29:43 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157121776
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:27 schreef Light het volgende:
En verder heeft die wielrenner het stukje "inhalen" waarschijnlijk gemist bij de verkeerslessen.
De meeste wielrenners hebben wel meer gemist dan alleen het stukje inhalen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157121977
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De meeste wielrenners hebben wel meer gemist dan alleen het stukje inhalen...
Goed punt :)
pi_157122065
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

ik heb em wel drie keer ingehaald. :D
Op rechte stukken ga ik harder, maar de bochten neem ik met gepaste snelheid. En wielrenners hebben geen rem ofzo.

Hij had t lesje 'rood licht' ook gemist, denk ik.
Nee, remmen zijn extra gewicht, en je wilt zo min mogelijk gewicht meeslepen want hoe minder je meesleept hoe harder je kunt. Denk ik.
pi_157122270
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:36 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, remmen zijn extra gewicht, en je wilt zo min mogelijk gewicht meeslepen want hoe minder je meesleept hoe harder je kunt. Denk ik.
Daarom laten ze hun gezond verstand ook thuis. Gewichtsbesparing. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_157122573
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik had links voorgesorteerd (verder ging ECHT niet) en naderde een kruising. Als ik daar langer dan noodzakelijk rij dan mag je wel snappen dat ik naar links ga en niet meer naar rechts kom. Om dan je snelheid niet aan te passen maar gewoon mijn achterwiel in te rijden, tegen mijn fiets te gaan trappen en te roepen (dat hoorde ik wel, maar geen toetertje te horen overigens, whut?) is gewoon vragen om problemen, ongeacht hoe je dit wendt of keert.

[..]

Klein verschil: ik sorteerde voor en zwabberde totaal niet.

[..]

Ik zeg nergens dat fietsers heilig zijn. Maar als je in de geschetste situatie dus niet je snelheid aanpast maar gewoon doordramt als je merkt dat je niet gehoord bent dan heb je gewoon geen kaas gegeten van defensief rijden, ongeacht of je fout of goed zit.
Als er een auto voor mij duikt terwijl ik voorrang heb rij ik toch ook niet opzettelijk daarnaartoe om een trap te geven tegen de bumper? :')
Ze gaf geen trap tegen de bumper en deed volgens mij ook geen poging daartoe. Ze zou ook hooguit mijn achterwiel geraakt kunnen hebben dan. Misschien was ze gewoon nog niet goed wakker.
pi_157122778
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:01 schreef Fixers het volgende:
Mwah, komt ook een beetje door automobilisten. Ik heb hier een gelijkwaardige kruising, binnen de bebouwde kom met ruim zicht naar alle kanten (lanen met een plantsoen tussen de rijbanen). Ik krijg daar als fietser heel vaak voorrang van automobilisten terwijl ik dat niet heb. Zelfs als ik al nagenoeg stilsta om voorrang te verlenen. Dat werkt verwarrend.
Doe ik ook weleens. Vooral als het erg beroerd weer is eigenlijk.
  FOK!fotograaf maandag 26 oktober 2015 @ 22:26:45 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157124239
Irritatiepuntje van vanmiddag. Zo'n flapdrol die 300 meter afstand houdt en meteen ook flink op de rem gaat staan als bij de auto die 300 meter verderop rijdt de remlichten aan gaan. Zat 20 meter voor mijn uitvoegstrook, heb maar even een puntje vluchtstrook meegepakt. Mafklapper, ik reed al met gas los (en langzamer) en liep behoorlijk in.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157125002
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatiepuntje van vanmiddag. Zo'n flapdrol die 300 meter afstand houdt en meteen ook flink op de rem gaat staan als bij de auto die 300 meter verderop rijdt de remlichten aan gaan. Zat 20 meter voor mijn uitvoegstrook, heb maar even een puntje vluchtstrook meegepakt. Mafklapper, ik reed al met gas los (en langzamer) en liep behoorlijk in.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn :D
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157125772
niet met een auto gaan rijden is pas voorzichtig
  FOK!fotograaf maandag 26 oktober 2015 @ 23:35:06 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157125998
Opa vanochtend was ook overdreven voorzichtig. 40 waar je 50 mag (op mijn teller, die ca. 5 tot 8 km/h minder aan geeft dan mijn GPS), 65-70 waar je 80 mag en invoegstrook op met 60 en pas gang maken dat je zelf gaat invoegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157129262
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:40 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Daarom laten ze hun gezond verstand ook thuis. Gewichtsbesparing. :Y
en daarom heb ik tegenwoordig een dashcam.....
heb er bijna eentje op de motorkap gehad die vond nog wel voor mij door te kunnen terwijl ik voorrang had. zag hem ook niet omdat hij achter me a stijl zat tot ik hem bijna op me motorkap had liggen. hij kwam uit een straat van links in een hele flauwe bocht naar rechts en bleef dus heel lang in me dode hoek..... schrok me de pleuris.

gelukkig heb je ook verstandige mensen op de fiets..... hoewel die steeds zeldzamer worden.

nou moet ik wel zeggen dat hoe groter de groep hoe groter het testoseron gehalte word en hoe meer haantjes gedrag er komt.... (mijn persoonlijke ervaring)
dus een groot peleton ga ik het liefst zo snel mogelijk bij uit de buurt.....
pi_157149152
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:03 schreef Fixers het volgende:
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
En dus niet uit vluchtstroken.
pi_157150753
Mensen die al 3 minuten van tevoren voorsorteren :r
pi_157151478
Mensen die 100 rijden binnen de bebouwde kom :(

Ik ben zelf niet vies van doortrappen (toevallig verleden week nog een boete op de mat gekregen ;( ), maar dat is altijd buiten de bebouwde kom, waar het in het algemeen veiliger is (geen fietsers, voetgangers, zebrapaden, stoplichten etc.) en het daadwerkelijk ook wat tijdwinst geeft. Binnen de bebouwde kom moet je toch elke 500 meter
remmen.

Maar goed; ik wilde vandaag links afslaan van een uitrit op een voorrangsweg. Twee redenen waarom ik geen voorrang heb, dat weet ik nog wel. Ik kijk netjes links, rechts en links en het was vrij: geen auto's. Dus hoppa, gasgeven voordat er verkeer aankomt (want op dat punt sta je vaak een kwartier te wachten op verkeer omdat de uitrit uitkomt op een stuk van de voorrangsweg dat zich tussen twee kruispunten met stoplichten bevindt. En ze hebben die stoplichten zo afgesteld dat als het verkeer van links rood heeft, rechts groen en vice versa; er is dus nagenoeg een constante stroom van auto's).

Ik was nét aan het accelereren (neus van auto een paar centimeter op de voorrangsweg) toen er uit het niets een Seat aan kwam scheuren met ik weet haast wel zeker mínstens 100km/u.

Gelukkig keek ik nóg een keer naar links (wat bijna iedereen volgens mij instinctief doet) en kon dus op tijd remmen. Maar binnen een seconde was hij opeens aanwezig, terwijl het een seconde eerder dus vrij was, en dat terwijl je ongeveer 50 meter zicht hebt op die weg.

Korte samenvatting: idioot hard rijden binnen de bebouwde kom waardoor je niet verwacht dat er opeens verkeer is waar je rekening mee moet
houden.
I feel kinda Locrian today
pi_157159776
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:32 schreef Yreal het volgende:
Mensen die al 3 minuten van tevoren voorsorteren :r
Sowieso medeweggebruikers :r
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157159859
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:32 schreef Yreal het volgende:
Mensen die al 3 minuten van tevoren voorsorteren :r
Het ligt eraan hoe druk het is. Maar als het alleen maar leidt tot irritatie omdat meneer of mevrouw alleen aan zichzelf (haarzelf) denkt....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:09:55 #27
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157160099
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Sowieso medeweggebruikers mensen :r
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_157160428
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:32 schreef Yreal het volgende:
Mensen die al 3 minuten van tevoren voorsorteren
Artikel 11 lid 2! O-)
pi_157160849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:28 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Artikel 11 lid 2! O-)
zeg dan gewoon dat ze rechts ingehaald mogen worden ;)
pi_157160977
Ik kom uit een zijstraat en wil rechtsaf een doorgaande weg op draaien. Ik kijk naar links, waar een of andere sjappie een bushokje heeft gepoot want midden in de stad enzo, dus je ziet niet goed wat eraan komt. Ik rij nog iets naar voren om het te kunnen zien. Komt er van rechts iemand aanzetten en die geeft aan linksaf te slaan, sorteert netjes voor. Dus ik denk: die gaat er hier in, ik kan eruit, geen probleem. Ze bleef even staan hoewel er niets aankwam, dus ik ging rijden. Net op dat moment gaat zij ook rijden. Wat wilde ze doen? Een u-bocht. Kon ik in de achteruit omdat we elkaar anders een kusje zouden geven.

Hoe moet ik dat nou weten ;(

Diezelfde mevrouw reed daarna dus voor me uit, vervolgens gaat ze op de rem en besluit ze achteruit in te parkeren. Kon ik weer in de achteruit. Hoe moet ik dat nou weten ;(

Het ging lekker :')
Tap tap tap
pi_157161247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik kom uit een zijstraat en wil rechtsaf een doorgaande weg op draaien. Ik kijk naar links, waar een of andere sjappie een bushokje heeft gepoot want midden in de stad enzo, dus je ziet niet goed wat eraan komt. Ik rij nog iets naar voren om het te kunnen zien. Komt er van rechts iemand aanzetten en die geeft aan linksaf te slaan, sorteert netjes voor. Dus ik denk: die gaat er hier in, ik kan eruit, geen probleem. Ze bleef even staan hoewel er niets aankwam, dus ik ging rijden. Net op dat moment gaat zij ook rijden. Wat wilde ze doen? Een u-bocht. Kon ik in de achteruit omdat we elkaar anders een kusje zouden geven.

Hoe moet ik dat nou weten ;(

Diezelfde mevrouw reed daarna dus voor me uit, vervolgens gaat ze op de rem en besluit ze achteruit in te parkeren. Kon ik weer in de achteruit. Hoe moet ik dat nou weten ;(

Het ging lekker :')
Situatie 1 had ik op de claxon gehangen en had zij achteruit gemogen. Jij hebt immers voorrang. Dan had je 2e situatie ook niet gehad :P
A mind with a heart of it's own
pi_157161289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:28 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Artikel 11 lid 2! O-)
Van het rvv1990 zeker?
Ik ga er maar even van uit dat het een snelweg betreft, aangezien het niet gebruikelijk is om zo lang voor te sorteren op een ander type weg.
Er is op een snelweg alleen geen sprake van linksaf slaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157161349
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Van het rvv1990 zeker?
Ik ga er maar even van uit dat het een snelweg betreft, aangezien het niet gebruikelijk is om zo lang voor te sorteren op een ander type weg.
Er is op een snelweg alleen geen sprake van linksaf slaan.
ken er wel eentje, loopt door Helmond heen met verschillende stoplichten verkeerslichten.... 4 baans weg (2 heen 2 terug voor de duidelijkehid)

en hoeveel mensen dan al 3 stoplichten verkeerslichten links staan en blijven rijden voordat die links afslaan.... ;( |:( :|W

en met geen mogelijkheid naar rechts gaan.....
pi_157161372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:18 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Situatie 1 had ik op de claxon gehangen en had zij achteruit gemogen. Jij hebt immers voorrang. Dan had je 2e situatie ook niet gehad :P
Maar wie had er bij situatie 1 voorrang, zij of ik, aangezien ik van een zijweg kwam? Zij dan toch? :@
Tap tap tap
pi_157161397
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar wie had er bij situatie 1 voorrang, zij of ik, aangezien ik van een zijweg kwam? Zij dan toch? :@
had je een drempel of haaientanden ? dan had zij voorrang ja.

misschien een linkje naar google maps / street view ? :)
pi_157161480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:26 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

had je een drempel of haaientanden ? dan had zij voorrang ja.

misschien een linkje naar google maps / street view ? :)
Dan had zij inderdaad voorrang :) Was leuk geweest als ze niet had gewacht met de U-bocht tot ik al half op de weg stond, maar goed.
Tap tap tap
pi_157161520
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar wie had er bij situatie 1 voorrang, zij of ik, aangezien ik van een zijweg kwam? Zij dan toch? :@
Mijn eerste reactie is dat jij rechtsaf slaat en de kortste bocht hebt en voorrang hebt.
Ik zit even te googelen en kom een vergelijkbare situatie tegen op het forum van flitsservice. Daar is de tendens ook dat jij voorrang hebt. Als er een verplichte rijrichting was voor die andere persoon (linksaf) en ze volgt die niet dan is ze sowieso in overtreding. Als er geen verplichte rijrichting is, dan lijkt er sprake te zijn van keren en daar stelt de Wegenverkeerswet het volgende over:

Artikel 54

Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
A mind with a heart of it's own
pi_157161918
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:24 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ken er wel eentje, loopt door Helmond heen met verschillende stoplichten verkeerslichten.... 4 baans weg (2 heen 2 terug voor de duidelijkehid)

en hoeveel mensen dan al 3 stoplichten verkeerslichten links staan en blijven rijden voordat die links afslaan.... ;( |:( :|W

en met geen mogelijkheid naar rechts gaan.....
Tenzij ze al die tijd richting aangeven (Voor de regelautist: "...te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan...") mag je ze niet rechts inhalen. Heel vervelend, maar mocht je staande worden gehouden dan zou ik in ieder geval uitleggen dat die langzame linksrijdende automobilist niet meewerkt qua doorstroming van het verkeer. Misschien helpt het.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf woensdag 28 oktober 2015 @ 16:53:36 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157161932
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:32 schreef DrMarten het volgende:
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Maar dan heb je een vicieuze cirkel, want met een drempel heb je dus een uitrit te pakken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 28 oktober 2015 @ 16:54:44 #40
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157161958
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef Ridocar het volgende:
Misschien helpt het.
Als ze jou staande houden in plaats van zo'n automobilist, gok ik dat dit ook niet zal helpen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157162032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dan heb je een vicieuze cirkel, want met een drempel heb je dus een uitrit te pakken.
Als dat het geval is, dan zou mijn boerenverstand zeggen dat dan de standaard voorrangsregels voor een gelijkwaardige kruising gaan gelden. Dan heeft rechtsafslaand verkeer voorrang op linksafslaand verkeer en staat had CL nog steeds vol op d;r claxon mogen rammen :P
A mind with a heart of it's own
pi_157162148
Wie kan mij uitleggen wie hier fout zat?

Ik rij langs de Keizersgracht op zoek naar een parkeerplaats, ongeveer 20-30km/u ivm fietsers toeristen, kinderen enz. Ongeveer 2m achter mij rijdt een (brom) scooter.

Opeens zie ik een plekje, doe richting aan, rem af en ga linksaf het parkeervak in.

Opeens zie ik een geïrriteerde scooterbestuurder hard remmen in mijn spiegel en begint te gebaren.

Duidelijk was hij het niet eens met mijn manoeuvre, maar deed ik hier wat fout?
.
pi_157162350
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:03 schreef Fer het volgende:
Wie kan mij uitleggen wie hier fout zat?

Ik rij langs de Keizersgracht op zoek naar een parkeerplaats, ongeveer 20-30km/u ivm fietsers toeristen, kinderen enz. Ongeveer 2m achter mij rijdt een (brom) scooter.

Opeens zie ik een plekje, doe richting aan, rem af en ga linksaf het parkeervak in.

Opeens zie ik een geïrriteerde scooterbestuurder hard remmen in mijn spiegel en begint te gebaren.

Duidelijk was hij het niet eens met mijn manoeuvre, maar deed ik hier wat fout?
Hij. Als hij hard moet remmen zit ie er te dicht op en heeft ie niks te zeiken. Valt me sowieso op dat scooters vaak heel erg dicht op hun voorganger zitten.
A mind with a heart of it's own
pi_157162489
Ik vermoed zelf dat ie er zo dicht op zat, dat mijn knipper nooit gezien heeft en reageerde op het remlicht midden. Waarschijnlijk wilde hij er links langs schieten en moest alsnog remmen.
.
pi_157166436
Waarschijnlijk dacht hij nog even er langs te schieten onder het mom van rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang. Of bestuurder zat niet op te letten, dat kan ook.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157172168
Beste muts (niet seksistisch bedoeld, het ging om een man met het weggedrag van een theemuts) met je gele Kangoo, denk je ook niet dat het beter is om gewoon uiterst rechts te blijven rijden als je op de linkerbaan rechts wordt ingehaald door vrachtauto's?
pi_157177336
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Tenzij ze al die tijd richting aangeven (Voor de regelautist: "...te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan...") mag je ze niet rechts inhalen. Heel vervelend, maar mocht je staande worden gehouden dan zou ik in ieder geval uitleggen dat die langzame linksrijdende automobilist niet meewerkt qua doorstroming van het verkeer. Misschien helpt het.
klopt,
maar meestal houdt zo'n persoon meerdere mensen op die ik dan rechts in haal en haal ik dus een file rechts in :+

en dat mag dan weer wel :P

(bedankt ambertje90 voor deze info _O_ )

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als ze jou staande houden in plaats van zo'n automobilist, gok ik dat dit ook niet zal helpen.
Inderdaad, als ze mij inderdaad aanhouden dan weet ik ook wel dat ik het haasje ben,
ik ben verantwoordelijk voor mijn daden, ik kies er dan zelf voor om zo iemand rechts in te halen.
met een agent zou ik ook niet in discussie gaan, hij doet ook "maar" zijn werk.

als ik echt denk dat ik onder zo'n boete uit kan komen door het file argument vecht ik hem wel aan.
met meneer agent in discussie gaan heeft geen zin en levert alleen maar meer gezeik op. kan je beter gewoon schappelijk doen, levert meer op. :)
  FOK!fotograaf donderdag 29 oktober 2015 @ 09:16:59 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157177671
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:46 schreef Martijn137 het volgende:
met een agent zou ik ook niet in discussie gaan, hij doet ook "maar" zijn werk.
Op het moment dat meneer agent mij alleen een prent komt geven, blijf ik beleefd. Gaat ie lopen preken (zoals ze bij wegmisbruikers wel eens doen) dan ga ik dat graag aan...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157177863
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Op het moment dat meneer agent mij alleen een prent komt geven, blijf ik beleefd. Gaat ie lopen preken (zoals ze bij wegmisbruikers wel eens doen) dan ga ik dat graag aan...
kan je nog steeds beleefd blijven ;) :P

maar ja snap wat je bedoelt, zou ook wel het praatje aan gaan. maar discussiëren over "welles nietus" dan weer niet.
pi_157179730
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:03 schreef Fer het volgende:
Wie kan mij uitleggen wie hier fout zat?

Ik rij langs de Keizersgracht op zoek naar een parkeerplaats, ongeveer 20-30km/u ivm fietsers toeristen, kinderen enz. Ongeveer 2m achter mij rijdt een (brom) scooter.

Opeens zie ik een plekje, doe richting aan, rem af en ga linksaf het parkeervak in.

Opeens zie ik een geïrriteerde scooterbestuurder hard remmen in mijn spiegel en begint te gebaren.

Duidelijk was hij het niet eens met mijn manoeuvre, maar deed ik hier wat fout?
Keizersgracht? Daar is 0 plek om in te halen :')
En dat diegene er zo dicht op zit die ie er bij het minste op jou klapt is zijn probleem (wat dan jouw probleem gemaakt wordt wanneer het tot een aanrijding komt).
pi_157179909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het ligt eraan hoe druk het is. Maar als het alleen maar leidt tot irritatie omdat meneer of mevrouw alleen aan zichzelf (haarzelf) denkt....
op de zoetermeerse ring ( :') ) hebben mensen er een handje van om al 2 km voor ze naar links moeten, er alvast maar te gaan rijden :')
pi_157179993
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

op de zoetermeerse ring ( :') ) hebben mensen er een handje van om al 2 km voor ze naar links moeten, er alvast maar te gaan rijden :')
Ik denk dat dit problem speelt op elke stadsring. Mensen die niemand er tussen willen laten op links zorgen ervoor dat mensen die niet assertief rijden dan maar 5 stoplichten voor de daadwerkelijke afslag alvast voorsorteren. Maar dan wel traag optrekken :/.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_157180013
quote:
17s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:50 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk dat dit problem speelt op elke stadsring. Mensen die niemand er tussen willen laten op links zorgen ervoor dat mensen die niet assertief rijden dan maar 5 stoplichten voor de daadwerkelijke afslag alvast voorsorteren. Maar dan wel traag optrekken :/.
Check :7
Behalve dat laatste dan.
Tap tap tap
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:04:30 #54
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_157180260
De noordelijke stads"ring" van Breda is ook altijd een leuk spelletje slalommen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_157182368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:46 schreef Martijn137 het volgende:
maar meestal houdt zo'n persoon meerdere mensen op die ik dan rechts in haal en haal ik dus een file rechts in

en dat mag dan weer wel

(bedankt ambertje90 voor deze info )

Dat is geen file volgens de toelichting van het RVV en het Hof in Leeuwarden.
pi_157182529
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:04 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat is geen file volgens de toelichting van het RVV en het Hof in Leeuwarden.
quote:
daar heb ik voor het gemak het belangrijkste maar ff uit gepakt en dik gedruk gemaakt wat echt belangrijk is.

quote:
3. Beoordeling

3.1. Aan de betrokkene is als kentekenhouder bij inleidende beschikking een administratieve sanctie van ¤Euro 86,-- opgelegd ter zake van "niet links inhalen", welke gedraging zou zijn verricht op 5 juli 2002 op de Rijksweg A28 te Beilen.

3.2. De betrokkene heeft erkend op de aangegeven tijd en plaats een drietal auto's rechts te hebben ingehaald. Hij beroept zich er echter op, dat deze auto's op de linkerrijbaan een file vormden, zodat rechts inhalen in casu geoorloofd was.

3.3. Met betrekking tot het in deze zaak te behandelen probleem zijn de navolgende artikelen van het RVV1990 van belang.

Art.3, eerste lid, RVV1990 luidt: "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden."

Art. 13, eerste lid, RVV1990 luidt: "Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd."

Art. 11, eerste lid, RVV1990 luidt: "Inhalen geschiedt links."

Art. 13, tweede lid, RVV1990 luidt: "Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald."

3.4. De kantonrechter heeft het beroep van de betrokkene gegrond verklaard. Aan die beslissing ligt onder meer de navolgende overweging ten grondslag.

"Thans dient de vraag beantwoord te worden wanneer er sprake is van een file.

Het begrip file is in de Nota van Toelichting op artikel 13 RVV 1990 niet nader omschreven of gedefinieerd. Een exacte omschrijving zou niet goed mogelijk zijn, omdat het verschijnsel te zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.

Een duidelijke maatstaf aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of in dit geval sprake was van een file die rechts ingehaald mocht worden verschaft deze toelichting daarmee naar het oordeel van de kantonrechter niet. Ook in de rechtspraak op artikel 13 RVV 1990 is geen norm ontwikkeld waaruit kan worden afgeleid wanneer er sprake is van een file.

In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 voorschrijft. Dat wordt betrokkene evenwel niet verweten."
geweldige is ook nog dat die vent gelijk heeft gekregen _O-
pi_157183448
quote:
17s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:50 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk dat dit problem speelt op elke stadsring. Mensen die niemand er tussen willen laten op links zorgen ervoor dat mensen die niet assertief rijden dan maar 5 stoplichten voor de daadwerkelijke afslag alvast voorsorteren. Maar dan wel traag optrekken :/.
Of mensen die gewoon te debiel passief rijden dat ze niet naar links kunnen komen :')
pi_157183462
Mensen beginnen dus hier met links rijden.

https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656

Omdat ze hier de tunnel in willen

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
pi_157183517
Of ze gaan hier alvast maar op de linker baan zitten,

https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656

Zodat ze hier linksaf kunnen

https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656

echt doodsergernis nummer 1. Mijn moeder doet dat ook, met de rechtvaardiging "ik maak zelf wel uit op welke baan ik rij". Maar oh wee als ik harder durf te rijden dan de vmax....
pi_157192285
quote:
17s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:50 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk dat dit problem speelt op elke stadsring. Mensen die niemand er tussen willen laten op links zorgen ervoor dat mensen die niet assertief rijden dan maar 5 stoplichten voor de daadwerkelijke afslag alvast voorsorteren. Maar dan wel traag optrekken :/.
Dit dus, elke ochtend en avond moet ik afwegen of ik "te vroeg" naar links zal gaan op het moment dat het kán of "netjes" pas vlak voor het laatste stoplicht dat ik inderdaad naar links moet. De praktijk is namelijk dat je de ruimte niet krijgt.

Soms zelfs mensen die drie kilometer in je dooie hoek hangen maar als je ff gas bij geeft en de knipper aanzet ineens als een idioot naast je komen rijden. :N
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157193686
Die stadsringen zijn meestal erg snelheidbeperkt, dus mensen gaan al gauw klitten en op elkaar rijden. Samen met de vele op en afritten, vind ik vroeg voorsorteren geen probleem hier, rechts inhalen moet dan ook kunnen.
.
pi_157194498
Mensen die bij een verkeerslicht al stil gaan staan op 2 a 3 meter afstand van de streep |:(
pi_157194523
anders zie ik niks jonge

en dan kunnen de *O* motorrijders *O* mooi voor me staan :s)
pi_157194703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:49 schreef Magic-IRC het volgende:
Mensen die bij een verkeerslicht al stil gaan staan op 2 a 3 meter afstand van de streep |:(
Mensen die niet stil kunnen staan bij een verkeerslicht. :r
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157196123
Verkeerslichten met maar 1 detectielusje tegen de stopstreep aan. Moest hier bij een stoplicht altijd uitstappen om te zeggen dat ze toch echt tot de streep moesten doorrijden, anders bleef het rood.

Gelukkig hebben ze het nu beter gemaakt.
.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:53:46 #66
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157197245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:49 schreef Magic-IRC het volgende:
Mensen die bij een verkeerslicht al stil gaan staan op 2 a 3 meter afstand van de streep |:(
Eerlijk is eerlijk, er zijn een hoop VRI's in Nederland die totaal niet meer zichtbaar zijn als je daadwerkelijk bij de streep staat.
pi_157197428
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:13 schreef Martijn137 het volgende:

[..]


[..]

daar heb ik voor het gemak het belangrijkste maar ff uit gepakt en dik gedruk gemaakt wat echt belangrijk is.

[..]

geweldige is ook nog dat die vent gelijk heeft gekregen _O-
Volgens dit stukje tekst blijft een file niet meer dan een conclusie van een subjectieve waarneming. Daar kun je nog heel lang over discussiëren, maar dat verzandt geheid in een eindeloos welles-nietes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157198213
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 02:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Volgens dit stukje tekst blijft een file niet meer dan een conclusie van een subjectieve waarneming. Daar kun je nog heel lang over discussiëren, maar dat verzandt geheid in een eindeloos welles-nietes.
klopt, maar met zo'n dergelijke uitspraak kan je wel een boete voor rechts inhalen aanvechten en een grotere kans hebben om gelijk te krijgen ;) :s)
pi_157198557
Vanmorgen op A4 van Den Haag naar Amsterdam een witte Golf Variant waarvan constant de remlichten brandden. Alledrie. Ook bij het optrekken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:13:58 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157198651
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 02:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Volgens dit stukje tekst blijft een file niet meer dan een conclusie van een subjectieve waarneming. Daar kun je nog heel lang over discussiëren, maar dat verzandt geheid in een eindeloos welles-nietes.
Deels. Als je letterlijk leest, dan bestaat een file uit meerdere voertuigen achter elkaar op 1 rijstrook die onder de ter plaatse maximaal toegestane snelheid rijden. Zou dus betekenen dat je de file achter 2 vrachtwagens op de ring A10 west bij Amsterdam die elkaar inhalen, niet rechts voorbij zou mogen, maar zouden ze hetzelfde doen op de A5 tussen A9 en A4, dan mag het wel, want daar is de lokale snelheid 130, terwijl die bij Amsterdam 80 is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157198782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Deels. Als je letterlijk leest, dan bestaat een file uit meerdere voertuigen achter elkaar op 1 rijstrook die onder de ter plaatse maximaal toegestane snelheid rijden. Zou dus betekenen dat je de file achter 2 vrachtwagens op de ring A10 west bij Amsterdam die elkaar inhalen, niet rechts voorbij zou mogen, maar zouden ze hetzelfde doen op de A5 tussen A9 en A4, dan mag het wel, want daar is de lokale snelheid 130, terwijl die bij Amsterdam 80 is.
letterlijk.... waar staat het dik gedrukte dan ? :P

nee serieus. zou het bijna willen proberen om een boete te krijgen voor te snel rijden en rechts inhalen en die van rechts inhalen dan aan te vechten...... 8)7 als ik geld te veel zou hebben :'(

maar er wordt dus nergens een snelheid voor de definitie file gegeven en dat is dus hier een beetje de "loophole" :D
pi_157198880
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:59 schreef Fer het volgende:
Verkeerslichten met maar 1 detectielusje tegen de stopstreep aan. Moest hier bij een stoplicht altijd uitstappen om te zeggen dat ze toch echt tot de streep moesten doorrijden, anders bleef het rood.

Gelukkig hebben ze het nu beter gemaakt.
Uitstappen om mensen een meter op te laten trekken. 8)7
Ja, dat lijkt mij wel voor verbetering vatbaar ja.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:29:28 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157198890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:21 schreef Martijn137 het volgende:
letterlijk.... waar staat het dik gedrukte dan ? :P
Niet letterlijk, maar een andere manier dan de snelheid laten bepalen door het overige verkeer kan ik mij niet bedenken. En relatief snel is ten opzichte van de klassieke langzaam rijdende of stilstaande file, maar relatief is dus niet de normale rijsnelheid, want dan zou dat genoemd worden.

3.5
quote:
In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.
+ 3.9
quote:
3.9. De uitzondering, die de besluitgever maakt op het gangbare filebegrip zal moeten worden uitgelegd in samenhang daarmee. Dat wil zeggen, dat ook voor een beperkte rij voertuigen zal hebben te gelden, dat de rijsnelheid ervan wordt bepaald door het overige verkeer. Daaronder zal zijn te verstaan, dat de voortgang van die rij voertuigen belemmerd wordt op grond van de verkeersdichtheid vóór die voertuigen op de rijstrook waarop deze zich bevinden. Het "relatief snel rijden" waarover de besluitgever spreekt moet worden beschouwd vanuit het hiervoor aangegeven normale beeld van een file. Dat houdt in, dat onder relatief snel rijden zal moeten worden verstaan een snelheid die gerelateerd aan het stilstaan of het zich langzaam voortbewegen van een gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.
Vooral het dikgedrukte stukje in de tweede paragraaf is belangrijk. De snelheid wordt bepaald door het overige verkeer. Bij inhalende vrachtwagens waar je 130 mag, is dat zo, want daar bepalen die vrachtwagens je snelheid. Bij inhalende vrachtwagens waar je 80 mag gaat dat niet op, want daar is de maximaal toegestane snelheid lager dan wat die vrachtwagens maximaal kunnen halen (even er vanuit gaande dat ze gewoon rond de 80 rijden).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:35:11 #74
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157198989
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Uitstappen om mensen een meter op te laten trekken. 8)7
Ja, dat lijkt mij wel voor verbetering vatbaar ja.
Hier stond op het onderbordje (situatie is recentelijk aangepast) onder het voorrangsteken ook: "Oprijden tot stopstreep"
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157199047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hier stond op het onderbordje (situatie is recentelijk aangepast) onder het voorrangsteken ook: "Oprijden tot stopstreep"
Oh, ik kom dagelijks zo'n onderbordje tegen. :+ Ik doe t altijd braaf, dus nog nooit problemen gehad (rij er al bijna vijf jaar langs).
Professioneel gifmenger.
pi_157199427
Zo'n verrotte situatie was er ook in Zwolle kruispunt diezerkade voor de belastingdienst maar dan voor fietsers die vanaf de middelweg/cbr komen en linksaf richting stad gaan. De detectielus voor fietsers deed het slecht waardoor je er als fietser rustig tien minuten voor rood kon wachten. Meestal ging het goed als er een tweede fietser bij je op het vak kwam gelukkig maar in juli en augustus is het zo rustig in de spits daar dat even kan duren.
Bier.
pi_157213332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo'n verrotte situatie was er ook in Zwolle kruispunt diezerkade voor de belastingdienst maar dan voor fietsers die vanaf de middelweg/cbr komen en linksaf richting stad gaan. De detectielus voor fietsers deed het slecht waardoor je er als fietser rustig tien minuten voor rood kon wachten. Meestal ging het goed als er een tweede fietser bij je op het vak kwam gelukkig maar in juli en augustus is het zo rustig in de spits daar dat even kan duren.
Lol, ik was daar altijd gewend er 's ochtends om een uur of kwart over zes, half zeven te fietsen en dan stond ie nooit aan natuurlijk. Reed ik er een keer overdag en knalde er bijna op de automatische piloot doorheen midden in de spits. Hoor mijn zusje nu nog gillen. Dat was vast een irritatie-momentje voor de de medeweggebruikers met trommelvliezen :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157213871
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Sowieso medeweggebruikers :r
idd, niemand rijdt zo goed als ik...
pi_157214129
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:55 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Lol, ik was daar altijd gewend er 's ochtends om een uur of kwart over zes, half zeven te fietsen en dan stond ie nooit aan natuurlijk. Reed ik er een keer overdag en knalde er bijna op de automatische piloot doorheen midden in de spits. Hoor mijn zusje nu nog gillen. Dat was vast een irritatie-momentje voor de de medeweggebruikers met trommelvliezen :P
Hahahaha :D Nice! :D
Bier.
pi_157244192
FFS mensen.. :(

Het is weer vroeg donker en menig autorijder meent dan met groot licht te moeten rijden.. op een normale 80km weg :r Om fucking 18.30 's avonds.

Gisteren tot 3x (!!!) toe moeten knipperen omdat die idioten mij verblinden.
pi_157245443
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 13:58 schreef Poesopstokje het volgende:
FFS mensen.. :(

Het is weer vroeg donker en menig autorijder meent dan met groot licht te moeten rijden.. op een normale 80km weg :r Om fucking 18.30 's avonds.

Gisteren tot 3x (!!!) toe moeten knipperen omdat die idioten mij verblinden.
Herkenbaar. En knipperen haalt meestal niks uit.

Idem voor fietsers die met een soort bouwlamp in je giechel schijnen. :(
Professioneel gifmenger.
pi_157245493
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 14:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Herkenbaar. En knipperen haalt meestal niks uit.

Idem voor fietsers die met een soort bouwlamp in je giechel schijnen. :(
Hier gelukkig wel, maar het had niet gehoeven. Doodnormale 80km weg met veel verkeer, dan rijd je gewoon NIET met groot licht. :{
pi_157245531
Ik rijd regelmatig op slecht (of helemaal niet) verlichte polderweggetjes. Als er dan eentje tegemoet komt gereden met groot licht, dan zie je echt helemaal niks meer. 80 kilometer wegen zijn dan meestal nog iets beter verlicht.
pi_157254762
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 14:49 schreef deezler het volgende:
Ik rijd regelmatig op slecht (of helemaal niet) verlichte polderweggetjes. Als er dan eentje tegemoet komt gereden met groot licht, dan zie je echt helemaal niks meer. 80 kilometer wegen zijn dan meestal nog iets beter verlicht.
Ik ken genoeg N-wegen waar je alleen verlichting hebt bij grotere kruisingen en rotondes.
pi_157254853
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:36 schreef Light het volgende:

[..]

Ik ken genoeg N-wegen waar je alleen verlichting hebt bij grotere kruisingen en rotondes.
Die N wegen waar ik overheen reed net zo. Maar dan nóg.. groot licht net na het spitsuur?
Om 01.00 's nachts oké..
pi_157255482
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Die N wegen waar ik overheen reed net zo. Maar dan nóg.. groot licht net na het spitsuur?
Om 01.00 's nachts oké..
Net na het spitsuur is het niet handig, dan blijf je aan het schakelen tussen dimlicht en groot licht. Om 1 uur 's nachts is dat wat makkelijker.
pi_157255544
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Die N wegen waar ik overheen reed net zo. Maar dan nóg.. groot licht net na het spitsuur?
Om 01.00 's nachts oké..
Tijdstip maakt niet uit, gewoon alleen als er verder niemand in de buurt is. Zodra je ook maar een tegen- of medeligger ziet, of andere weggebruikers die er weleens last van zouden kunnen hebben, dan hoor je je groot licht uit te zetten.
pi_157260274
Ach, hier reden ze vanmiddag in de dichte mist en zon onder, terwijl de straat verlichting niet werkte helemaal zonder licht.
.
pi_157260398
Dichte mist hier vanmiddag, ik rijd op een 80-weg. Opeens zie ik een schim vooruit, dus ik laat m'n gas los. Zodra ik zag dat het een auto was mocht ik vol op de rem. Meneer wilde rechtsaf slaan een zijweg in, maar moest even wachten op een paar fietsers. Dus die besloot om tijdens dat stilstaan z'n lampen niet aan te hebben en de rem niet ingedrukt te hebben. Echt, Darwin had 'm mogen afvoeren hoor. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_157260661
Had je zo op de andere weghelft geduwd.
.
  maandag 2 november 2015 @ 00:15:00 #91
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_157261914
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 22:48 schreef Fer het volgende:
Ach, hier reden ze vanmiddag in de dichte mist en zon onder, terwijl de straat verlichting niet werkte helemaal zonder licht.
Dat viel mij ook op. Suïcidaal gedrag, en ze zijn zich meestal van geen kwaad bewust. Risicodenken van een pak slagroomvla.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_157262446
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 22:59 schreef Fer het volgende:
Had je zo op de andere weghelft geduwd.
Stoer! Mag ik je aanraken?
pi_157265349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:29 schreef Pizza_Boom het volgende:


3.9. De uitzondering, die de besluitgever maakt op het gangbare filebegrip zal moeten worden uitgelegd in samenhang daarmee. Dat wil zeggen, dat ook voor een beperkte rij voertuigen zal hebben te gelden, dat de rijsnelheid ervan wordt bepaald door het overige verkeer. Daaronder zal zijn te verstaan, dat de voortgang van die rij voertuigen belemmerd wordt op grond van de verkeersdichtheid vóór die voertuigen op de rijstrook waarop deze zich bevinden. Het "relatief snel rijden" waarover de besluitgever spreekt moet worden beschouwd vanuit het hiervoor aangegeven normale beeld van een file. Dat houdt in, dat onder relatief snel rijden zal moeten worden verstaan een snelheid die gerelateerd aan het stilstaan of het zich langzaam voortbewegen van een gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.

Vooral het dikgedrukte stukje in de tweede paragraaf is belangrijk. De snelheid wordt bepaald door het overige verkeer. Bij inhalende vrachtwagens waar je 130 mag, is dat zo, want daar bepalen die vrachtwagens je snelheid. Bij inhalende vrachtwagens waar je 80 mag gaat dat niet op, want daar is de maximaal toegestane snelheid lager dan wat die vrachtwagens maximaal kunnen halen (even er vanuit gaande dat ze gewoon rond de 80 rijden).
Nee da's niet helemaal waar. Lees mijn dikgedrukte stukje/
pi_157265746
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Op het moment dat meneer agent mij alleen een prent komt geven, blijf ik beleefd. Gaat ie lopen preken (zoals ze bij wegmisbruikers wel eens doen) dan ga ik dat graag aan...
Heb je die wijsneus weer... o.0
pi_157265798
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 11:51 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Heb je die wijsneus weer... o.0
wat is er mis met een gezonde, beleefde discussie ?
  maandag 2 november 2015 @ 15:09:57 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157269738
Toonzetting, flamen, nokkuh, dank u.

:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf maandag 2 november 2015 @ 16:24:08 #97
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157271480
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:25 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nee da's niet helemaal waar. Lees mijn dikgedrukte stukje/
Dus is een vrachtwagen die inhaalt op de A10 west met 80 waar je 80 mag geen file aan het veroorzaken, maar doet ie hetzelfde op de A5 Zuid met 80 waar je 130 moet, dan is ie wel een file aan het veroorzaken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157271998
Nee want 80 is niet langzaam vergeleken met de gebruikelijke snelheid in een file.
Dit vonnis gaat daar toch precies over?
pi_157272188
Irritatie gisteren.
Ik kwam in een woonwijk een auto tegen die aan zijn kant van de weg geblokkeerd werd door geparkeerde auto's, (dus hij moest wijken officieel). Maar hij bleef gewoon volop op mijn weghelft stilstaan ook na heel wat gebaren van mijn kant. En ik had erg veel haast dus heb ik uiteindelijk zon 30m achteruit gereden omdat ik geen tijd had om daar een half uur te staan. Maar toen uiteindelijk zag ik dat hij ook nog maar ong 10m achteruit had gehoeven om te wijken voor mij, dus toen was ik extra geïrriteerd. Volgende keer als ik geen haast heb ga ik gewoon net zo lang stil blijven staan tot hij wijkt. Grr wat irritant was dat. Zeker achteraf was ik extra geïrriteerd aangezien hij gewoon fout zat en het veel makkelijker op kon lossen dan ik (maar niet deed).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf maandag 2 november 2015 @ 17:06:06 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157272427
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:45 schreef ambertje90 het volgende:
Nee want 80 is niet langzaam vergeleken met de gebruikelijke snelheid in een file.
Dit vonnis gaat daar toch precies over?
Nee, dat gaat over de gebruikelijke snelheid op dat wegdeel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157276435
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:52 schreef delano.888 het volgende:
Irritatie gisteren.
Ik kwam in een woonwijk een auto tegen die aan zijn kant van de weg geblokkeerd werd door geparkeerde auto's, (dus hij moest wijken officieel). Maar hij bleef gewoon volop op mijn weghelft stilstaan ook na heel wat gebaren van mijn kant. En ik had erg veel haast dus heb ik uiteindelijk zon 30m achteruit gereden omdat ik geen tijd had om daar een half uur te staan. Maar toen uiteindelijk zag ik dat hij ook nog maar ong 10m achteruit had gehoeven om te wijken voor mij, dus toen was ik extra geïrriteerd. Volgende keer als ik geen haast heb ga ik gewoon net zo lang stil blijven staan tot hij wijkt. Grr wat irritant was dat. Zeker achteraf was ik extra geïrriteerd aangezien hij gewoon fout zat en het veel makkelijker op kon lossen dan ik (maar niet deed).
Sommige mensen gelden regels niet voor, dat weet je toch? Zij moeten die kant op, en dus hebben zij gelijk want anders valt hun ego/piemel eraf. Zoiets moet het zijn, want anders kan ik dit soort nono's niet verklaren. Vaak zijn ze ook ontzettend verongelijkt als je op je strepen gaat staan. Dan vreten ze hun petje bijna op van nijd. Moeten ze zomaar voor iemand anders plaats maken! Weer achteruit die straat van links in draaien, even een paar meter achteruit, voorrang verlenen. Weet je wel wat je ze aandoet!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157281646
Dit soort hansworsten :')


Geen idee waarom er video niet gevonden staat, maar klik = spelen, schijnbaar.

Prutser. Valt niet mee ook, rotondes :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_157281880
Achter me bij het stoplicht: Een Fiat Panda, en dan niet het nieuwe model maar dat vierkante jaren '80 hok, met xenonverlichting erin :? :? Slecht afgesteld en alles. Ik kon gewoon een boek lezen bij dat licht. Niet cool :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  maandag 2 november 2015 @ 23:25:24 #104
66083 Platina
78th Element
pi_157281996
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:52 schreef delano.888 het volgende:
Irritatie gisteren.
Ik kwam in een woonwijk een auto tegen die aan zijn kant van de weg geblokkeerd werd door geparkeerde auto's, (dus hij moest wijken officieel). Maar hij bleef gewoon volop op mijn weghelft stilstaan ook na heel wat gebaren van mijn kant. En ik had erg veel haast dus heb ik uiteindelijk zon 30m achteruit gereden omdat ik geen tijd had om daar een half uur te staan. Maar toen uiteindelijk zag ik dat hij ook nog maar ong 10m achteruit had gehoeven om te wijken voor mij, dus toen was ik extra geïrriteerd. Volgende keer als ik geen haast heb ga ik gewoon net zo lang stil blijven staan tot hij wijkt. Grr wat irritant was dat. Zeker achteraf was ik extra geïrriteerd aangezien hij gewoon fout zat en het veel makkelijker op kon lossen dan ik (maar niet deed).
Alpha > beta
pi_157286551
Vandaag bij school schilders aan t werk. En die zetten hun auto dus half op de stoep, terwijl er aan de overkant van de straat allemaal (vrije) parkeerplekken zijn. 8)7
Echt recht tegenover de school. Drie meter extra lopen is blijkbaar teveel gevraagd, dus dan hinder je iedereen maar??
Professioneel gifmenger.
pi_157286890
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:11 schreef BlackLining het volgende:
Valt niet mee ook, rotondes
En daarom dus: niet linksknipperen!
pi_157287052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:22 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En daarom dus: niet linksknipperen!
Zouden juist meer mensen moeten doen, aangezien de meeste mensen hun knipperlichten überhaupt niet eens gebruiken op rotondes.

Waarschijnlijk twijfelde de automobilist even, omdat het een tweebaans rotonde is. Ik wist tot voor kort ook niet dat die bestonden, want bij ons in de regio hebben we die niet.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157287399
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:22 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En daarom dus: niet linksknipperen!
Als je naast een rij haaientanden waar ze in Jaws nog jaloers op zouden zijn, twijfelt of je voorrang moet verlenen, ben je een randdebiel die niet op de weg hoort. Of je hebt een brainfart van epische proporties. Dat ligt echt niet aan een linker knippertje, wat overigens bij goed gebruik (uit na eerste afslag, rechts aan na daarop volgende) enkel verduidelijkt. :')
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2015 @ 10:47:02 #109
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157287400
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:31 schreef Simterklaas het volgende:
Zouden juist meer mensen moeten doen, aangezien de meeste mensen hun knipperlichten überhaupt niet eens gebruiken op rotondes.
Hoor je nou wat je zegt? Omdat mensen hun knipperlicht niet gebruiken, moeten we linksknipperen. 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157287567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:22 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En daarom dus: niet linksknipperen!
Dat heeft hier helemaal niks mee te maken :') Of hij nu remde voor die vrachtwagen of daar ineens linksaf wilde gaan de andere baan op, beide behoor je gewoon niet te doen. Al heb je je alarmlichten aan.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_157287658
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoor je nou wat je zegt? Omdat mensen hun knipperlicht niet gebruiken, moeten we linksknipperen. 8)7 8)7
Oké, misschien een beetje een rare zin. :P

Ik bedoel er mee te zeggen dat het ter verduidelijking is en dat je beter zo'n persoon kan hebben, dan iemand die helemaal geen knipperlichten gebruikt.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2015 @ 10:58:18 #112
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157287681
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:57 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Oké, misschien een beetje een rare zin. :P

Ik bedoel er mee te zeggen dat het ter verduidelijking is en dat je beter zo'n persoon kan hebben, dan iemand die helemaal geen knipperlichten gebruikt.
True. Maar je kan het beste iemand hebben die gewoon correct en tijdig zijn richtingaanwijzer gebruikt...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157287723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

True. Maar je kan het beste iemand hebben die gewoon correct en tijdig zijn richtingaanwijzer gebruikt...
Helaas is het bij veel mensen nog een accessoire.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157288569
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:31 schreef Simterklaas het volgende:
Zouden juist meer mensen moeten doen, aangezien de meeste mensen hun knipperlichten überhaupt niet eens gebruiken op rotondes.
Linksknipperen vervangt rechtsknipperen niet.
Je ziet hier wat het doet, verwarring zaaien. Als er een 3/4elinksknipperaar aan komt dan weet ik nog niet waar hij heen gaat. Hij kan van 3/4 komen of van 1/2.
En dan heb je er ook nog die linksknipperen als ze 1/2 rond willen gaan linksknipperen.

De enige juiste aanpak is voorrang verlenen als er niet rechts geknipperd wordt.
pi_157288608
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:59 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Helaas is het bij veel mensen nog een accessoire.
Ach ja. Ik hoorde laatst nog iemand bloedserieus vragen waarom er nog geen auto's zijn die gewoon zelf het knipperlicht aanzetten als je een bocht maakt.

:')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_157288660
Mensen die richting naar rechts aangeven als ze de rotonde oprijden zonder dat ze de eerste afslag nemen *O*
Tap tap tap
pi_157288730
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja. Ik hoorde laatst nog iemand bloedserieus vragen waarom er nog geen auto's zijn die gewoon zelf het knipperlicht aanzetten als je een bocht maakt.
Dat heet bochtverlichting, en door die kermis vallen de clignoteurs op rotondes helemaal niet meer op. Iemand die kan uitleggen waarom dat spul niet aan de lichtsensor verbonden is?
pi_157288941
Ik heb al een keer bocht verlichting aangezien voor een knipper naar rechts. Hierdoor dacht ik dat diegene de eerste afslag van de rotonde af wilde en reed dus door, nou niet dus.
.
pi_157289532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:49 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat heet bochtverlichting, en door die kermis vallen de clignoteurs op rotondes helemaal niet meer op. Iemand die kan uitleggen waarom dat spul niet aan de lichtsensor verbonden is?
Nee, diegene had het specifiek over de richtingaanwijzer. En dus waarom die neit vanzelf aan ging bij het maken van een bocht. Jij maakt dezelfde fout, dat is helemaal niet relevant. Je zet die dingen zélf aan vóórdat je een bocht maakt. Niet tijdens. En dus doen auto's dat ook niet zelf.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 15:28:43 #121
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_157293343
Mensen die constant van baan wisselen in de file. Pure ellende en zo kansloos. Dan laat je hem lekker rollen in z'n 1 of 2, valt er tijdelijk een wat groter gat (30-40 meter) waarvan je weet dat je het straks vanzelf weer dicht rijdt, en dan duiken er meteen 2-3 auto's tussen. :')
pi_157298071
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ach ja. Ik hoorde laatst nog iemand bloedserieus vragen waarom er nog geen auto's zijn die gewoon zelf het knipperlicht aanzetten als je een bocht maakt.

:')
Ja, stel je voor dat je nog zelf iets moet doen. :r

Ze willen gewoon dat mensen lui worden. Je ziet het nu al aan al die nieuwe auto's.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157298278
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:43 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat je nog zelf iets moet doen. :r

Ze willen gewoon dat mensen lui worden. Je ziet het nu al aan al die nieuwe auto's.
Ik ben serieus bang voor een nieuwe auto. Ik draai mijn ramen nog zelf open. (Mijn moeder zocht het knopje van de zomer :')
Al die shit wil ik niet.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157298554
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:51 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik ben serieus bang voor een nieuwe auto. Ik draai mijn ramen nog zelf open. (Mijn moeder zocht het knopje van de zomer :')
Al die shit wil ik niet.
Ik ben ook gewend aan "oudere" auto's. Sinds dit jaar vaak in nieuwe auto's gereden en sommige dingen zijn echt " :') ".

- Achteruitrijcamera (bij personenauto's nota bene :')): Dat kan ik prima zelf.
- Tekentje op het display dat de deur openstaat: Dat weet ik, die doe ik net open.
- Piep van de gordels: Ook dat weet ik, die heb ik dan bewust niet om.

Wat wel handig is bij bestelbusjes bijv. zijn parkeersensoren.

Je ramen zelf opendraaien is trouwens wel heel erg ouderwets. :')
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157298755
Elektrische raampjes O+

En als je met meerdere mensen in de auto stapt is het display dat er een deur openstaat wel handig, als iemand hem net niet hard genoeg heeft dichtgegooid. Ik kan je vertellen dat het best bijzonder is om over de snelweg te rijden met een deur die nét niet helemaal dicht zit, zodra ik voor een stoplicht moest wachten goed dicht gegooid :@
Tap tap tap
pi_157298801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:08 schreef CherryLips het volgende:
Elektrische raampjes O+

En als je met meerdere mensen in de auto stapt is het display dat er een deur openstaat wel handig, als iemand hem net niet hard genoeg heeft dichtgegooid. Ik kan je vertellen dat het best bijzonder is om over de snelweg te rijden met een deur die nét niet helemaal dicht zit, zodra ik voor een stoplicht moest wachten goed dicht gegooid :@
Dan wel inderdaad. Al heb ik zelf (alleen) ook wel eens een bijna-ongeluk veroorzaakt omdat mijn deur openvloog in een bocht. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157298842
Ik zag net ook een oude auto, de eigenaar moest hem zelf vooruit duwen. Dan heb ik liever een moderne auto die zelf start.
.
pi_157298856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:08 schreef CherryLips het volgende:
Elektrische raampjes O+

En als je met meerdere mensen in de auto stapt is het display dat er een deur openstaat wel handig, als iemand hem net niet hard genoeg heeft dichtgegooid. Ik kan je vertellen dat het best bijzonder is om over de snelweg te rijden met een deur die nét niet helemaal dicht zit, zodra ik voor een stoplicht moest wachten goed dicht gegooid :@
Noem het maar een angst, plus defecten die optreden. Ik wil die shit niet. En als je je deur niet goed dicht kan doen is dat best stom :6
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157298935
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:11 schreef Fer het volgende:
Ik zag net ook een oude auto, de eigenaar moest hem zelf vooruit duwen. Dan heb ik liever een moderne auto die zelf start.
Zo eentje? Rijden die nog dan?

Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157299025
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:11 schreef Soury het volgende:

[..]

Noem het maar een angst, plus defecten die optreden. Ik wil die shit niet. En als je je deur niet goed dicht kan doen is dat best stom :6
Kan gebeuren, ik snap het nog steeds niet (ik sla deuren altijd zo hard dicht dat het een draaideur wordt). Hij zat zo nét niet dicht dat het lampje het niet eens oppikte :')
Tap tap tap
pi_157299042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kan gebeuren, ik snap het nog steeds niet (ik sla deuren altijd zo hard dicht dat het een draaideur wordt). Hij zat zo nét niet dicht dat het lampje het niet eens oppikte :')
Welk lampje :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157299137
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:17 schreef Soury het volgende:

[..]

Welk lampje :D
Van het display _O-
Tap tap tap
pi_157299160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Van het display _O-
Die heb ik niet ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157299247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:21 schreef Soury het volgende:

[..]

Die heb ik niet ;)
Wat voor auto heb je?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157299274
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:25 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Wat voor auto heb je?
Volgend jaar 20 kaarsjes op de taart. Mazda 323
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157299451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:26 schreef Soury het volgende:

[..]

Volgend jaar 20 kaarsjes op de taart. Mazda 323
Feestje. *O*

Eindelijk geen tiener meer. :')
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157299500
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:32 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Feestje *O* Eindelijk geen tiener meer. :')
Met de vuist op tafel slaan (21) gaat ie ook nog halen. :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157299911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:34 schreef Soury het volgende:

[..]

Met de vuist op tafel slaan (21) gaat ie ook nog halen. :D
Zo lang je 'm goed onderhoudt kan 'ie veel ouder worden. :)
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157300653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kan gebeuren, ik snap het nog steeds niet (ik sla deuren altijd zo hard dicht dat het een draaideur wordt). Hij zat zo nét niet dicht dat het lampje het niet eens oppikte :')
Ja leuk die mensen, die denken dat je bij een nieuwe auto dat ook mot doen. Zeker als er nog een raampje op een kier staat of als ik er nog in zit. Geven ze zo'n lel aan die deur, dat ik het in mijn hoofd voel natrillen.

Of ze trekken je handrem aan tot ie naar het plafond wijst.

Of ze zetten alles uit nadat ze gereden hebben, rijdt je weg, radio, automatische verlichting en ruitenwissers uit. Of erger, climate control helemaal uit.

Ja echt leuk, je leasebak uitlenen.
.
pi_157300879
:o Binnenkort een nieuwe auto ophalen. Ik ga mijn raamzwengelaars nog ernstig missen. :'( Plus dat er op die nieuwe bak veeeeeeel meer zit dat stuk kan gaan. _O-
Professioneel gifmenger.
pi_157300934
En ik hoop wel dat er geen automagische ( :6 ) verlichting, regensensor en zo op zit, want ik doe dat graag zelf. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_157301119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:19 schreef Buurpoes het volgende:
En ik hoop wel dat er geen automagische ( :6 ) verlichting, regensensor en zo op zit, want ik doe dat graag zelf. :Y
Kan je die shit niet zelf regelen? Of heb je daar een 8 jarige studie voor nodig.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157301313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:25 schreef Soury het volgende:

[..]

Kan je die shit niet zelf regelen? Of heb je daar een 8 jarige studie voor nodig.
:?
Ik wil het juist zelf regelen. Al dat automatische gedoe maakt mensen dom en lui. :6

Lekker makkelijk praten wel, met mijn 5k per jaar ofzo. :+
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:31:17 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157301343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:25 schreef Soury het volgende:

[..]

Kan je die shit niet zelf regelen? Of heb je daar een 8 jarige studie voor nodig.
Nee, dan zet je het knoppie op 'uit' in plaats van 'auto'.

To get this topic on the road again: vanmiddag een klaplul in een dikke Merc op de A73 die gofferdegoffer 90 reed. Gelukkig wel rechts, maar echt iedereen moest hem inhalen, alsof hij op de laatste 5 druppels diesel thuis moest komen ofzo }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:41:15 #145
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157301711
Vergeten te tanken?

Laatst ook een keer gehad. Portemonnee vergeten en een onverwachte rit tussendoor. Op de laatste druppels naar huis. Scheelt geen kut qua tijd trouwens :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:57:54 #146
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_157302311
Van die mensen die als je op een provinciale weg achter een vrachtwagen hangt (vanwege geen inhaal mogelijkheid) bijna in je bumper kruipen, dan weer afstand nemen en weer bijna in je bumper kruipen. Gebruik je rempedaal ofzo :(

[ Bericht 3% gewijzigd door pl4kkie op 03-11-2015 22:03:21 ]
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:58:34 #147
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157302333
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, dan zet je het knoppie op 'uit' in plaats van 'auto'.

To get this topic on the road again: vanmiddag een klaplul in een dikke Merc op de A73 die gofferdegoffer 90 reed. Gelukkig wel rechts, maar echt iedereen moest hem inhalen, alsof hij op de laatste 5 druppels diesel thuis moest komen ofzo }:|
Zelfreflectie? :P

Gisteren bijna een mongool in een Volvo in m'n flank zitten. Meneer heeft blijkbaar een beetje moeite met een turborotonde met verhoogde baanscheiding.



Ik ben rood, hij is blauw. Ik wil de rotonde recht oversteken en sta dus rechts. Hij rijdt eerst op de middelste strook voor 2e/3e afslag, gaat dan tussen de afscheiding door voor de 3e afslag en als ik net op de rontonde zit schiet hij terug, waar ik inmiddels reed... Gelukkig zaten we beide op te letten, maar het scheelde niet veel...
pi_157302653
Vanavond op de A79, richting Maastricht. BMW scooter vond het prettig om te bumperkleven bij auto's. En in het begin denk je "hij wil erlangs en veel harder". Nope, hij bleef maar plakken bij inhalende auto's. Zodra het vrij eas ging hij weer naar rechts.
Idioot als je op een motorscooter dergelijke toeren uithaalt. Je bent erg kwetsbaar dus moet je voorzichtig zijn. Deze man blijkbaar niet.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:10:14 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157302869
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:41 schreef fathank het volgende:
Laatst ook een keer gehad. Portemonnee vergeten en een onverwachte rit tussendoor. Op de laatste druppels naar huis.
Newp, zuinigheidsrecord halen :+

quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:58 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zelfreflectie? :P

:P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157303490
Zal ongetwijfeld vaker voorbij zijn gekomen; xenon verlichting. Nu het weer eerder donker is begint de irritatie weer toe te nemen van die idiote Xenon setjes die je verblinden. Blijf dat maar irritant vinden
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:37:39 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157304190
In somige gevallen is het inderdaad irritant, vooral achteropkomend verkeer is minder, voornamelijk omdat je er langer last van hebt als bij tegemoetkomend verkeer, dat is redelijk rap weer voorbij.
Gelukkig heb je altijd de anti-verblindingsstand van je achteruitkijkspiegel nog, en voor de tegenliggers heb ik een nightvision bril met van dat gele glas, dat scheelt een heel eind :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157304488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:23 schreef Azpilicueta het volgende:
Zal ongetwijfeld vaker voorbij zijn gekomen; xenon verlichting. Nu het weer eerder donker is begint de irritatie weer toe te nemen van die idiote Xenon setjes die je verblinden. Blijf dat maar irritant vinden
Ik niet, op bepaalde momenten zie ik soms 40-50% Xenon rijden. Nergens last van.
.
pi_157304650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:18 schreef Buurpoes het volgende:
:o Binnenkort een nieuwe auto ophalen. Ik ga mijn raamzwengelaars nog ernstig missen. :'( Plus dat er op die nieuwe bak veeeeeeel meer zit dat stuk kan gaan. _O-
Als ie nieuw is heb je toch altijd garantie. Dus niet te druk maken dan als er iets stuk gaat.
pi_157305450
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja leuk die mensen, die denken dat je bij een nieuwe auto dat ook mot doen. Zeker als er nog een raampje op een kier staat of als ik er nog in zit. Geven ze zo'n lel aan die deur, dat ik het in mijn hoofd voel natrillen.

Of ze trekken je handrem aan tot ie naar het plafond wijst.

Of ze zetten alles uit nadat ze gereden hebben, rijdt je weg, radio, automatische verlichting en ruitenwissers uit. Of erger, climate control helemaal uit.

Ja echt leuk, je leasebak uitlenen.
Ik zet de ruitenwissers ook altijd uit als ik de auto ergens parkeer. Sinds ik dat een keertje niet had gedaan en de boel was vastgevroren. Dus ik start de auto, krrsst, o, ruitenwisser stond nog aan van gisteren en het heeft vannacht gevroren :')
Tap tap tap
  woensdag 4 november 2015 @ 00:45:46 #155
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157306723
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja leuk die mensen, die denken dat je bij een nieuwe auto dat ook mot doen. Zeker als er nog een raampje op een kier staat of als ik er nog in zit. Geven ze zo'n lel aan die deur, dat ik het in mijn hoofd voel natrillen.

Of ze trekken je handrem aan tot ie naar het plafond wijst.

Of ze zetten alles uit nadat ze gereden hebben, rijdt je weg, radio, automatische verlichting en ruitenwissers uit. Of erger, climate control helemaal uit.

Ja echt leuk, je leasebak uitlenen.
Of de handrem aantrekken zonder de ontgrendeling in te knijpen.... Dat volk krijgt bij mij 1 waarschuwing en komt bij een eventuele volgende keer nog niet als bijrijder de auto in.
Maar de ruitenwissers niet uitzitten? Ben jij zo'n figuur die bij noodweer en thuiskomst de ruitenwissers aan laat staan om dan een paar uur later als het weer droog is, 60+ graden op het glas, de auto start waardoor je wissers verbranden?
pi_157306768
Bij mij gaat alles automatisch, hoef je niet uit te zetten. Alleen rij je door een plas, gaan ze niet wissen, omdat ze dan uit staan.
.
pi_157306913
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2015 00:45 schreef TheThirdMark het volgende:
Of de handrem aantrekken zonder de ontgrendeling in te knijpen.... Dat volk krijgt bij mij 1 waarschuwing en komt bij een eventuele volgende keer nog niet als bijrijder de auto in.
Daar kan de handrem toch wel tegen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_157306949
Nee want na een half miljoen kilometer is dat mechanisme versleten :s)
pi_157306955
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2015 01:15 schreef Maegrim het volgende:
Nee want na een half miljoen kilometer is dat mechanisme versleten :s)
En de rest van de auto ook.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 4 november 2015 @ 01:32:26 #160
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157307024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 01:10 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Daar kan de handrem toch wel tegen?
Dus niet. Het is gewoon een droge tandwiel vergrendeling. Zonder de ontgrendeling in te knijpen trek je dus gewoon een rits tandwielen droog tegen elkaar.
Ter vergelijking, wanneer je niet goed ontkoppelt hoor je je motorblok ook knerpen. Moet het blok maar oneindig tegen kunnen?
pi_157307214
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2015 01:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus niet. Het is gewoon een droge tandwiel vergrendeling. Zonder de ontgrendeling in te knijpen trek je dus gewoon een rits tandwielen droog tegen elkaar.
Ter vergelijking, wanneer je niet goed ontkoppelt hoor je je motorblok ook knerpen. Moet het blok maar oneindig tegen kunnen?
Het is maar hoe je het bekijkt. Dat handemmechanisme is nogal grof uitgevoerd. Zelfs als je iedere keer de handrem 'gewoon' aantrekt zal het heeeeel lang duren voor het mechanisme versleten is. Waarschijnlijk overleeft die tandheugel je auto wel drie keer.

Druk je ook het knopje van je gordelvergrendeling in voor je het lipje van de andere kant erin steekt?

Aan de andere kant, het blijft wel lawaaiig, zo'n handrem. Ik knijp ook liever het knopje in, maar dat is omdat dat rrrrt- geluid nogal hard is, maar niet omdat het anders slijt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 4 november 2015 @ 08:50:56 #162
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_157307998
Motorrijders die met alarmlichten aan door de file slingeren, prima, maak ik graag even ruimte voor. Ze hebben het al zwaar genoeg met twee wielen en een dak te weinig.

Maar afgelopen maandag een Belgische motorrijder die het presteerde om met pakweg 160 tussen het 130 rijdende verkeer door te slalommen. Levensmoe? :|W
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_157308874
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:50 schreef JDude het volgende:
Motorrijders die met alarmlichten aan door de file slingeren, prima, maak ik graag even ruimte voor. Ze hebben het al zwaar genoeg met twee wielen en een dak te weinig.

Maar afgelopen maandag een Belgische motorrijder die het presteerde om met pakweg 160 tussen het 130 rijdende verkeer door te slalommen. Levensmoe? :|W
Ga dan maar niet op de ring van Parijs rijden 😉
  woensdag 4 november 2015 @ 10:01:00 #164
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_157308917
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Ga dan maar niet op de ring van Parijs rijden 😉
Daar was ik een paar jaar geleden kind aan huis. Maar daar hou je er rekening mee, da's toch anders :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_157309352
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:50 schreef JDude het volgende:
Motorrijders die met alarmlichten aan door de file slingeren, prima, maak ik graag even ruimte voor. Ze hebben het al zwaar genoeg met twee wielen en een dak te weinig.

Niks hoor. Het is file voor iedereen.
[youtube][/youtube]
  FOK!fotograaf woensdag 4 november 2015 @ 10:34:24 #166
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157309389
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2015 01:32 schreef TheThirdMark het volgende:
Ter vergelijking, wanneer je niet goed ontkoppelt hoor je je motorblok ook knerpen. Moet het blok maar oneindig tegen kunnen?
Dat zijn de tandwielen in je versnellingsbak en die draaien "iets" harder rond dan je handrem.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 4 november 2015 @ 10:35:02 #167
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157309401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat zijn de tandwielen in je versnellingsbak en die draaien "iets" harder rond dan je handrem.
Was dan ook ter verduidelijking waarom knarsende tandwielen niet goed zijn.
pi_157309988
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2015 01:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus niet. Het is gewoon een droge tandwiel vergrendeling. Zonder de ontgrendeling in te knijpen trek je dus gewoon een rits tandwielen droog tegen elkaar.
Ter vergelijking, wanneer je niet goed ontkoppelt hoor je je motorblok ook knerpen. Moet het blok maar oneindig tegen kunnen?
Pfft... Die handrem is daar gewoon voor gemaakt hoor. Bovendien zit er maar 1 tandwiel in en een vergrendel-palletje waar je maar in 1 richting langs kunt trekken, specifiek bedoeld om niet stuk te gaan als je dat doet:
pi_157310368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:31 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Niks hoor. Het is file voor iedereen.
[youtube][/youtube]
ga es wieberen met je propaganda... :') }:| ;(
motorrijders hebben nu eenmaal bepaalde voordelen boven automobilisten net als andersom.
in de auto zit je lekker droog, met je airco / climate controle, goede muziek installatie, lekker in de file kunnen appen ~O>
lekker veilig in je botsauto op vier wielen
(klopt motorrijders kiezen zelf voor 2, maar je kan ook kiezen voor het OV ;) is / zou nog veiliger moeten zijn )

motorrijders worden zeiknat als het regent maar kunnen en mogen dan wel weer tussen files door ;)

mijn iritatie deze ochtend,

mensen die links voorsorteren op een turbo rotonde om 3kwart rond te gaan terwijl er op de rechterbaan staat aangegeven dat dit ook kan en er niks rijdt.... blijf rechts dan.
mijn oplossing dus om te laten zien hoe het ook kan }) :9 :6
pi_157310590
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:45 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

mensen die links voorsorteren op een turbo rotonde om 3kwart rond te gaan terwijl er op de rechterbaan staat aangegeven dat dit ook kan en er niks rijdt.... blijf rechts dan.
mijn oplossing dus om te laten zien hoe het ook kan }) :9 :6
links heb je geen last van verkeer op de andere afslagen :+
pi_157310612
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:56 schreef Maegrim het volgende:

[..]

links heb je geen last van verkeer op de andere afslagen :+
heb ik ook geen last van want ik zit op de rotonde waar ik voorrang heb... ;) :P

en zelfs dan nog, mensen kijken maar half, hoevaak ik af moet remmen omdat ze hem er nog ff voorgooien of me totaal niet gezien hebben ;( :{
pi_157311098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:45 schreef Martijn137 het volgende:
motorrijders hebben nu eenmaal bepaalde voordelen boven automobilisten net als andersom.
Dat is juist. ze mogen bij een wel doorrijden, Ze hoeven geen parkeerschijf neer te leggen in een en ze worden een voetganger als ze de motor duwen, ze hoeven geen verlichting te voeren als ze bubeko stilstaan op de rijbaan. Verder niet veel...

Maar er zijn ook nadelen, ze mogen niet parkeren bij een (ook niet met kaart),
of over dijkjes met een rijden, en ze moeten een helm op.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:45 schreef Martijn137 het volgende:
klopt motorrijders kiezen zelf voor
Ja dat dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:45 schreef Martijn137 het volgende:

motorrijders mogen dan wel weer tussen files door
Volgens het verdrag van Wenen sinds 8 november 2008 niet. En dat gaat boven nationale wetgeving en zeker boven de "gedragscode".

Anyway:
pi_157311538
quote:
heb je een persoonlijke haat tegen motorrijders ofzo ?
(ja ik ben serieus benieuwd wat je tegen motorrijders hebt)

en in je filmpje zie ik alleen maar iemand in een auto die zit te bumperkleven :')
pi_157311700
En is dat geen irritatie op de weg? Ik geef nooit een braketest, maar op zo'n bankstel zou ik het zeker laten.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik iets tegen motorrijders zou hebben. Mijn vriend rijdt zelfs motor. Het filmpje is van een sarcastisch Belgisch programma in uit de tijd dat het aldaar nog verboden was (in 2011 ergens veranderd)
pi_157311717
amber is van de regeltjes, en motorrijders gemiddeld toch wat minder :Y
pi_157311755
Ik heb een hekel aan alle voorkruipers:

pi_157311872
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:57 schreef ambertje90 het volgende:
En is dat geen irritatie op de weg? Ik geef nooit een braketest, maar op zo'n bankstel zou ik het zeker laten.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik iets tegen motorrijders zou hebben. Mijn vriend rijdt zelfs motor. Het filmpje is van een sarcastisch Belgisch programma in uit de tijd dat het aldaar nog verboden was (in 2011 ergens veranderd)
ik vind niet echt dat hij een brake test doet, hij probeert zichzelf eerst vrij te rijden en daarna om te voorkomen dat hij niet te dicht op zijn voorganger komt remt hij af. (zo zie ik het dan)

oke, dan heb ik het verkeerd begrepen. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:59 schreef ambertje90 het volgende:
Ik heb een hekel aan alle voorkruipers:

maar je snapt wel waarom motorrijders liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?
dat het niet sjiek is hoe hij hier voor gaat staan ben ik met je eens. maar snap het wel.

die kliko daarna maakt het nog bonter ;(
pi_157311915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:
s liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?
dat het niet sjiek is hoe hij hier voor gaat staan ben ik met je eens. maar snap het wel.

die kliko daarna maakt het nog bonter
Ik neem aan dat hij de kliko bedoelt? Die motorrijder gedraagt zich keurig netjes.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_157311961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:07 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij de kliko bedoelt? Die motorrijder gedraagt zich keurig netjes.
nou, eigenlijk niet, aangezien de motorrijder ook gewoon achter de stopstreep had moeten stoppen :s) ;) :P
pi_157311974
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:
maar je snapt wel waarom motorrijders liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?
Zelfde reden als de automobilisten, dan ben je er vlugger he?

En ja ik ken de drogredenen van "het is veiliger niet achteraan te staan".
Als dat je reden is dan haal je 1 auto in en niet de hele rij, die daardoor allemaal een seconden verliezen en de gene die zonder motor nog net mee kon met groen, maar nu niet meer verliest een hele cyclus.
  FOK!fotograaf woensdag 4 november 2015 @ 13:10:36 #181
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157311976
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:
ik vind niet echt dat hij een brake test doet, hij probeert zichzelf eerst vrij te rijden en daarna om te voorkomen dat hij niet te dicht op zijn voorganger komt remt hij af. (zo zie ik het dan)
Mwah, dit is naar mijn idee toch echt gewoon moedwillig klieren. En ongeacht of je gelijk hebt of niet (die 300C rijdt debiel), op een motor ben je je eigen kreukelzone.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157311988
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:09 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

nou, eigenlijk niet, aangezien de motorrijder ook gewoon achter de stopstreep had moeten stoppen :s) ;) :P
Lastig. Dan staat hij tussen twee banen in. Achteraan blijven is geen optie vanwege de reeele kans om een kop-staart botsing te krijgen, tussen de banen in is ook te gevaarlijk. Dan maar voor de stopstreep.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf woensdag 4 november 2015 @ 13:12:12 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157312019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Achteraan blijven is geen optie vanwege de reeele kans om een kop-staart botsing te krijgen
Sorry, ik vind dit echt een drogredenering. Hoe vaak is er nou daadwerkelijk een kop-staartje bij een stoplicht? Ik heb het welgeteld 1x gezien... (dus n=1). Zo reëel vind ik die kans dus niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157312047
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sorry, ik vind dit echt een drogredenering. Hoe vaak is er nou daadwerkelijk een kop-staartje bij een stoplicht? Ik heb het welgeteld 1x gezien... (dus n=1). Zo reëel vind ik die kans dus niet.
Bij mijn moeder is er al 3 keer iemand achterop gereden. Bij mijn vader 2 keer. Bij een auto heb je wat blikschade, bij een motor kan het zijn dat je voor de rest van je leven in de ziektewet zit (of erger)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_157312137
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:10 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Zelfde reden als de automobilisten, dan ben je er vlugger he?

En ja ik ken de drogredenen van "het is veiliger niet achteraan te staan".
Als dat je reden is dan haal je 1 auto in en niet de hele rij, die daardoor allemaal een seconden verliezen en de gene die zonder motor nog net mee kon met groen, maar nu niet meer verliest een hele cyclus.
ik heb echt nog nooit last van gehad dat een motor voor me ging staan bij het stoplicht. motoren kunnen altijd sneller op trekken dan de gemiddelde auto van jan modaal of sjaak de leaserijder.
(ik neem die A1 klasse niet mee :{ ;( dat zijn opgefokte brommers, geen motoren :+ )

maar dat hangt ook weer af van de bestuurder uiteraard.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sorry, ik vind dit echt een drogredenering. Hoe vaak is er nou daadwerkelijk een kop-staartje bij een stoplicht? Ik heb het welgeteld 1x gezien... (dus n=1). Zo reëel vind ik die kans dus niet.
met een motor is die kans veel groter als met een auto. omdat je smaller bent en dus sneller over het hoofd gezien wordt, je achterlicht valt soms weg als "3e" remlicht als je achteraan staat waar de rest ook allemaal op de rem staat.

en verder wat Posergoth6667 zegt over de ziektewet (zeg je zelf ook al door het te hebben over je eigen kreukelzone te zijn op de motor :+ )
pi_157312258
Ik ben gisteren nog voorgekropen bij het stoplicht. Ik wilde niet achter een vrachtwagen blijven hangen. Vooraan stond een lesauto. Ik was al bij het volgende stoplicht toen meneer lesser eindelijk wegreed, nadat hij de auto drie keer had laten afslaan. :') Overigens kreeg ik nog een duimpje van zijn instructeur, die hopelijk meteen van de gelegenheid gebruik maakte om meneer lesser één en ander uit te leggen over veiligheid voor motorrijders.
Your opinion of me is none of my business.
pi_157312287
In dat filmpje met die Chrysler zal de bestuurder van de auto wel chagrijnig zijn geweest over het feit die enorme goldwing zich erlangs geperst heeft om vervolgens amper sneller te zijn.

Als je nou met je Ducati oid voordringt en vervolgens weg knalt, alright, maar met zo'n halve auto.... :')
pi_157312642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:17 schreef Martijn137 het volgende:
ik heb echt nog nooit last van gehad dat een motor voor me ging staan bij het stoplicht. motoren kunnen altijd sneller op trekken dan de gemiddelde auto van jan modaal of sjaak de leaserijder.
Ze kunnen sneller optrekken, maar dat betekent niet dat de eerste auto niet moet wachten tot hij weg is. En die tijd vertraagt dus de hele rij zodat de achterste net niet meer mee kan.
Het was even zoeken maar ik heb er een gevonden:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:17 schreef Martijn137 het volgende:

en verder wat Posergoth6667 zegt over de ziektewet
Waarom dan helemaal naar voren, en niet slechts 1 voertuig?
pi_157312953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:40 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ze kunnen sneller optrekken, maar dat betekent niet dat de eerste auto niet moet wachten tot hij weg is. En die tijd vertraagt dus de hele rij zodat de achterste net niet meer mee kan.
Het was even zoeken maar ik heb er een gevonden:

[..]

Waarom dan helemaal naar voren, en niet slechts 1 voertuig?
sorry maar dat filmpje ;( goh wat heb je er gruwelijk veel last van :') :{

als een motorrijder naar voren rijdt moet hij zorgen dat hij zo snel mogelijk weg is zodat de auto's achter hem er geen (zo weinig mogelijk) last van hebben. anders is het gewoon weer een andere klootviool in het verkeer.

waarom helemaal naar voren;
anders heb je zon boos figuur als die Chrysler 300c achter je aan. :+

nee serieus, 1 auto in halen is in theorie voldoende ja, maar dan sta je tussen de rij in als alles weer gaat rijden wat ook een gevaarlijke situatie op zou kunnen leveren.

dus hoe ik het graag zou willen zien;
motor rijder rustig aan naar voren, en snel wieberen. auto's hebben er nauwelijks last van, motorrijder blij want die is niet "gesandwiched."
auto's blij want geen last.

als je serieus vind dat je last had van die motorrijder uit je filmpje.... tsja dan is er geen discussie mogelijk ;)

bij dat filmpje kan je net zo veel last hebben van de voorste autorijder die maar half op let namelijk......
pi_157313220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:24 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat is juist. ze mogen bij een [ afbeelding ] wel doorrijden, Ze hoeven geen parkeerschijf neer te leggen in een [ afbeelding ] en ze worden een voetganger als ze de motor duwen, ze hoeven geen verlichting te voeren als ze bubeko stilstaan op de rijbaan. Verder niet veel...

Maar er zijn ook nadelen, ze mogen niet parkeren bij een [ afbeelding ] (ook niet met kaart),
of over dijkjes met een [ afbeelding ] rijden, en ze moeten een helm op.

[..]

Ja dat dus.

[..]

Volgens het verdrag van Wenen sinds 8 november 2008 niet. En dat gaat boven nationale wetgeving en zeker boven de "gedragscode".

Anyway:
Ze worden een voetganger als ze de motor duwen? Hoezo is dat een voordeel?
pi_157313301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:55 schreef Martijn137 het volgende:
sorry maar dat filmpje goh wat heb je er gruwelijk veel last van
Ik niet, maar de bestuurder moet een rondje extra wachten.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:55 schreef Martijn137 het volgende:

als een motorrijder naar voren rijdt moet hij zorgen dat hij zo snel mogelijk weg is zodat de auto's achter hem er geen (zo weinig mogelijk) last van hebben. anders is het gewoon weer een andere klootviool in het verkeer.
Er is door de reactietijd altijd een vertraging.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:55 schreef Martijn137 het volgende:
nee serieus, 1 auto in halen is in theorie voldoende ja, maar dan sta je tussen de rij in als alles weer gaat rijden wat ook een gevaarlijke situatie op zou kunnen leveren.
Ja hoor...
Duidelijk de doorslaggevende reden om helemaal de rij voorbij te rijden...
pi_157313339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:09 schreef deezler het volgende:
Ze worden een voetganger als ze de motor duwen? Hoezo is dat een voordeel?
Geen rijbewijs nodig, geen alcohollimiet, geen last van
pi_157313343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:04 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ik vind niet echt dat hij een brake test doet, hij probeert zichzelf eerst vrij te rijden en daarna om te voorkomen dat hij niet te dicht op zijn voorganger komt remt hij af. (zo zie ik het dan)

oke, dan heb ik het verkeerd begrepen. :)

[..]

maar je snapt wel waarom motorrijders liever niet achter aan willen staan, neem ik aan ?
dat het niet sjiek is hoe hij hier voor gaat staan ben ik met je eens. maar snap het wel.

die kliko daarna maakt het nog bonter ;(
Ik had een tijdje geleden ook zo'n kliko die hem er net zo voorpropte, was alleen niet bij een verkeerslicht. O=Ik stond netjes voorgesorteerd om links af te slaan, voor de aangegeven streep, op de strook voor linksaf. Netjes wachten tot er geen tegenliggers meer zijn. Komt er zo'n domme hut en die pleurt haar auto er gewoon schuin voor. En als ze dan nog meteen ging rijden als dat kon, nee, zit ze stom naar mij te gebaren, geeeen idee waarom, zij staat overdwars op de weg :') Ik nog gebaren dat ze moest opletten en doorrijden, domme koe. Ik heb acties in het verkeer, maar ik snap niet wat er in haar kop omging. Waarom dacht ze anders dat ik daar stond :')
Tap tap tap
pi_157313638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:13 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik niet, maar de bestuurder moet een rondje extra wachten.

denk dat die motorrijder er erg weinig mee te maken heeft dat er 1 auto minder kan door rijden.
de auto die er achter reed had namelijk veel sneller aan kunnen sluiten op de motorrijder...

ik wordt vaker opgehouden door automobilisten die zitten te slapen (lees mobiel, haar, make-up, nagels etc...) en je dan raar aankijken in de spiegel als je toetert ;(

quote:
Ja hoor...
Duidelijk de doorslaggevende reden om helemaal de rij voorbij te rijden...
nee geen doorslaggevende reden, een argument.
en wat voor jou een doorslaggevende reden is, is voor iemand anders maar een argument ;)
pi_157313708
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:
denk dat die motorrijder er erg weinig mee te maken heeft dat er 1 auto minder kan door rijden.
Denk je? 1.8 seconde voor de motor in beweging komt na groen. Daarop moet de eerste auto wachten.
En ja de filmer had ook oranje gehad maar de Transit zou niet door rood gereden zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:

ik wordt vaker opgehouden door automobilisten die zitten te slapen
Ja, doet dat wat af aan deze discussie?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:
nee geen doorslaggevende reden, een argument.
Nee, een excuus.
pi_157313737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:30 schreef Martijn137 het volgende:
ik wordt vaker opgehouden door automobilisten die zitten te slapen (lees mobiel, haar, make-up, nagels etc...) en je dan raar aankijken in de spiegel als je toetert
Ik heb ook regelmatig toeterende idioten achter me die willen dat ik bij groen doorrijdt. Die kortzichtige lui zijn ook een irritatie voor mij.
pi_157314161
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:34 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Denk je? 1.8 seconde voor de motor in beweging komt na groen. Daarop moet de eerste auto wachten.
En ja de filmer had ook oranje gehad maar de Transit zou niet door rood gereden zijn.

als mensen nu eens reageren op het stoplicht en niet pas klaar gaan maken met rijden als hun voorganger weg is..... scheelt veel tijd ;) ik probeer altijd gelijk op te rijden met mijn voorganger. hij rijden, ik rijden, hoeft geen vertraging tussen te zitten omdat ik al weet dat hij moet gaan rijden. (in een situatie zoals het filmpje)

quote:
Ja, doet dat wat af aan deze discussie?
ja dat doet er aan af dat het allemaal verwaarloosbaar is. beetje wederzijds gunnen en we komen een heel eind verder in het verkeer en daar buiten. stukje inlevingsvermogen is daarbij wel handig.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:36 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik heb ook regelmatig toeterende idioten achter me die willen dat ik bij groen doorrijdt. Die kortzichtige lui zijn ook een irritatie voor mij.
het moet natuurlijk wel mogelijk zijn om te rijden.... ik zit niet in de randstad dus zo druk is het niet, dus als het hier groen word kan je ook daadwerkelijk rijden ;) en ja het kruispunt is vrij ;)
pi_157314701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:14 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Geen rijbewijs nodig, geen alcohollimiet, geen last van [ afbeelding ]
Stel dat ik pech krijg en ik vraag enkele voorbijgangers om even te helpen duwen, volgens mij hebben die dan geen van allen een rijbewijs nodig. Is het daarbij ook niet perse nodig dat men volledig nuchter is, en dat bord wat je laat zien betekent:
quote:
Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee
En laat een motor nu ook een voertuig zijn.
pi_157315007
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:19 schreef deezler het volgende:
Stel dat ik pech krijg en ik vraag enkele voorbijgangers om even te helpen duwen, volgens mij hebben die dan geen van allen een rijbewijs nodig. Is het daarbij ook niet perse nodig dat men volledig nuchter is, en dat bord wat je laat zien betekent:
Lees anders gewoon RVV artikel 2 lid 2. En ja als je een auto duwt blijf je bestuurder.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:19 schreef deezler het volgende:
En laat een motor nu ook een voertuig zijn.
Ja, en? Voetgangers mogen daar dus een fiets bromfiets of motorfiets aan de hand meevoeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:56 schreef Martijn137 het volgende:
ik probeer altijd gelijk op te rijden met mijn voorganger. hij rijden, ik rijden,
Heel goed. Als je een beetje afstand laat gaat dat inderdaad prima. Maar dat doet men niet omdat ze dichter bij het stoplicht staan belangrijker vind dan sneller er onderdoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:56 schreef Martijn137 het volgende:
en ja het kruispunt is vrij
Dat was mijn punt ja!
pi_157315114
Volgens mij ontstaat de grootste irritatie bij motorrijders die graag vooraan bij een stoplicht willen staan uit een schrikreactie.
Automobilisten kijken niet of nauwelijks nog in hun spiegels als ze stil staan voor een stoplicht, en dan komt zo'n motorrijder dus ineens 'uit het niets' langs je heen.
In plaats van dat je dan bij jezelf denkt 'shit, die had ik niet zien aankomen, wat stom' gaat de reactie ineens 'godver, asociale idioot, doe eens niet!'
pi_157315145
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:34 schreef ambertje90 het volgende:

Ja, en? Voetgangers mogen daar dus een fiets bromfiets of motorfiets aan de hand meevoeren.

Nee, het is gesloten voor voertuigen. Of je erop zit of niet maakt geen verschil, het blijven voertuigen.

En als ik iemand vraag om me te helpen mijn auto duwen, dan ben ik m.i. de bestuurder en is de duwer de duwer, en wordt hij niet ineens bestuurder. Hij bestuurt ook niets, hij duwt alleen.
pi_157315440
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:40 schreef deezler het volgende:

En als ik iemand vraag om me te helpen mijn auto duwen, dan ben ik m.i. de bestuurder en is de duwer de duwer, en wordt hij niet ineens bestuurder. Hij bestuurt ook niets, hij duwt alleen.
Dat is correct. maar er is een bestuurder.

Bij een motorfiets is dat niet het geval. Tenzij parkeert, dan is hij weer wel een bestuurder.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:40 schreef deezler het volgende:
Nee, het is gesloten voor voertuigen. Of je erop zit of niet maakt geen verschil, het blijven voertuigen.
Dat hoor en lees je wel vaker, maar nee. Dat mag wel. Lees RVV2. Of beter nog, de toelichting daarvan.
pi_157315564
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:54 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat is correct. maar er is een bestuurder.

Bij een motorfiets is dat niet het geval. Tenzij parkeert, dan is hij weer wel een bestuurder.

[..]

Dat hoor en lees je wel vaker, maar nee. Dat mag wel. Lees RVV2. Of beter nog, de toelichting daarvan.
Dat artikel gaat over voetgangers, dit bord geeft aan dat de weg is gesloten voor voertuigen. Rijdend geduwd, getrokken of stilstaand. Het mag dus niet.
pi_157315830
Zou de wetgever in de toelichting iets dergelijks opmerken als men ook gewoon een C14 zou kunnen plaatsen?

quote:
Ingeval door het meevoeren van voertuigen hinder wordt veroorzaakt kan zulks desgewenst worden verboden. Zo kan in voetgangersgebieden door middel van plaatsing van een onderbord onder het voetpadbord worden aangegeven dat het meevoeren van (bepaalde) voertuigen aan de hand aldaar niet is toegelaten. Artikel 66
opent daartoe de mogelijkheid.
pi_157316636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:13 schreef ambertje90 het volgende:
Zou de wetgever in de toelichting iets dergelijks opmerken als men ook gewoon een C14 zou kunnen plaatsen?

[..]

Een C1 is een gesloten verklaring voor alle voertuigen, een C14 voor fietsen. Waarom zou men een C14 willen plaatsen als de betreffende straat/weg gesloten is voor alle voertuigen?
  woensdag 4 november 2015 @ 18:26:27 #206
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157318716
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Volgens mij ontstaat de grootste irritatie bij motorrijders die graag vooraan bij een stoplicht willen staan uit een schrikreactie.
Automobilisten kijken niet of nauwelijks nog in hun spiegels als ze stil staan voor een stoplicht, en dan komt zo'n motorrijder dus ineens 'uit het niets' langs je heen.
In plaats van dat je dan bij jezelf denkt 'shit, die had ik niet zien aankomen, wat stom' gaat de reactie ineens 'godver, asociale idioot, doe eens niet!'
Nou, ik kijk vrij veel in mijn spiegels. Of ik nu bij een VRI sta of met 130 over de A12 knal.
Blijft een feit dat erg veel motorrijders met een beste gang aan komen zetten om dan op het allerlaatste moment even lekker de gaskraan open te trekken en meteen in de ankers te gaan.
Zelfde geldt voor filevorming waar er nog wel 80 gereden wordt en een groot aantal motorrijders met 120 tussendoor komen zetten (of nog erger, niet tussen de 2 meest linkerbanen maar op elke baan dat ze het zint).

Ja, daar schrik ik mij ook de blaftyfus van. Als ze gewoon met de wettelijk vastgestelde snelheid aankomen cq snelheidsverschil passeren is het al een heel ander verhaal.
Maar ook al is het een groot aantal motorrijders, het grootste deel gedraagt zich wél in het verkeer aangezien ze ter dege bewust zijn van het feit dat ze een rijdend donorcodicil zijn.
pi_157319204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:50 schreef deezler het volgende:
Een C1 is een gesloten verklaring voor alle voertuigen, een C14 voor fietsen. Waarom zou men een C14 willen plaatsen als de betreffende straat/weg gesloten is voor alle voertuigen?
Genoemde stuk gaat over een voetgangersgebied. Dat zou je volgens jou dus kunenn sluiten voor fietsen meevoerende voetgangers door een C14.
pi_157320880
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:50 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Genoemde stuk gaat over een voetgangersgebied. Dat zou je volgens jou dus kunenn sluiten voor fietsen meevoerende voetgangers door een C14.
Sorry maar ik had het over bord C1, niet over bord C14.
pi_157322749
Weet je wat, ...
pi_157325329


Ben er nog geïrriteerd door }:|
pi_157325661
quote:
13s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]

Ben er nog geïrriteerd door }:|
Die Volvo staat niet netjes in het vak.
pi_157325714
quote:
13s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]

Ben er nog geïrriteerd door }:|
Wat een kut leven heb je dan :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157325725
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:38 schreef Light het volgende:

[..]

Die Volvo staat niet netjes in het vak.
Het kenteken van de linker auto zit ook nog eens scheef. Dat dit kan in Nederland... :N
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157325739
In een verlaten parkeergarage vlak voor sluitingstijd sta ik inderdaad met m'n achterwielen op de streep. Vervolgens mag ik via de passagierskant erin klimmen door die kutgolf :')
pi_157325787
quote:
13s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:41 schreef Maegrim het volgende:
In een verlaten parkeergarage vlak voor sluitingstijd sta ik inderdaad met m'n achterwielen op de streep. Vervolgens mag ik via de passagierskant erin klimmen door die kutgolf :')
Op de foto is de garage verlaten, maar ook toen je erin kwam? Er is voldoende ruimte.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157325815
Ik heb er 15 minuten gestaan, toen ik em neerzette stond de kutgolf er nog niet.
pi_157325866
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:44 schreef Maegrim het volgende:
Ik heb er 15 minuten gestaan, toen ik em neerzette stond de kutgolf er nog niet.
em ok
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157325894
quote:
13s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:41 schreef Maegrim het volgende:
In een verlaten parkeergarage vlak voor sluitingstijd sta ik inderdaad met m'n achterwielen op de streep. Vervolgens mag ik via de passagierskant erin klimmen door die kutgolf :')
Volgens mij is er voldoende ruimte, maar de foto kan best vertekenen. En dan nog, auto in z'n vrij en van de handrem af, en je duwt 'm wel een stukje vooruit of achteruit. Kun je daarna wel gewoon instappen.
pi_157325946
Neuh ging echt niet :+ en de golf was niet te duwen, eerste wat ik deed :Y

Ow volvo duwen, tja dat kon best inderdaad
pi_157325960
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:48 schreef Maegrim het volgende:
Neuh ging echt niet :+ en de golf was niet te duwen, eerste wat ik deed :Y
:D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_157328391
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:44 schreef Maegrim het volgende:
Ik heb er 15 minuten gestaan, toen ik em neerzette stond de kutgolf er nog niet.
Ik heb het ook vaker meegemaakt. Ik ben er altijd zo een die zijn auto netjes in een vak zet. In het midden zodat geen enkele andere auto onbereikbaar wordt. En dan bij terugkomst constateren dat anderen er gewoon schijt aan hebben. op of zelfs over het lijntje, of gewoon dwars in het vak. Dan begint het bij mij ook een beetje te koken.

De ervaring leert mij dat de aanschafwaarde van de auto omgekeerd evenredig is aan sociaal parkeergedrag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157328526
quote:
13s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]

Ben er nog geïrriteerd door }:|
Ik zie jet probleem niet. Zo staat het hier altijd op de parkeerplaats. Beetje bij beetje schuift de hele handel weer naar rechts lijkt het.
Tap tap tap
pi_157328561
als het vol is snap ik het wel, als er overal plek is maar die ene auto moet net mijn deur blokkeren,,,, :N
pi_157328806
Tjeez, netjes in het vak, ruimte zat maak je niet sappel man.

't is niet alsof ie zo stond:








Meerrrr: http://imgur.com/a/dLx7N#98
pi_157329528
A2. Vijf banen. Het wordt een stukje 130. Mensen die 100 blijven rijden in het midden.
Ik snap dat je niet doorhebt dat het daar even 130 wordt.
Maar waarom rijden al die mensen daar in het midden, omdat het kan? Voelt dat lekker vrij aan, 'de wereld ligt aan mijn voeten'? Ga gewoon naar rechts zodat ik niet om je heen hoef te slalommen.
Tap tap tap
  donderdag 5 november 2015 @ 09:01:56 #226
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_157329638
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 08:50 schreef CherryLips het volgende:
A2. Vijf banen. Het wordt een stukje 130. Mensen die 100 blijven rijden in het midden.
Ik snap dat je niet doorhebt dat het daar even 130 wordt.
Maar waarom rijden al die mensen daar in het midden, omdat het kan? Voelt dat lekker vrij aan, 'de wereld ligt aan mijn voeten'? Ga gewoon naar rechts zodat ik niet om je heen hoef te slalommen.
Of haast niet. Hoef je je minder te ergeren. helpt echt ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_157329652
Wanneer schaffen ze eens af dat fietsers voorrang hebben op rotondes? o|O

[ Bericht 10% gewijzigd door Simterklaas op 05-11-2015 09:28:40 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157329663
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of haast niet. Hoef je je minder te ergeren. helpt echt ;)
i
Het is niet zo dat ik briesend met witte knokkels achter het stuur zit, maar het is er ook niet eentje ofzo :D
Tap tap tap
pi_157329956
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:03 schreef Simterklaas het volgende:
Wanneer schaffen ze eens af dat fietsers voorrang hebben op rotondes?
Hebben ze niet. Of ben je Belg?
pi_157330023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:30 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hebben ze niet. Of ben je Belg?
Nee, maar officieel gelden fietsers die de rotonde volgen als rechtdoorgaand verkeer. Automobilisten die de rotonde verlaten, moeten dus voorrang verlenen, maar het komt zo vaak voor dat ik hierdoor vol in de remmen moet. Gek word ik er van. Je kan ook té vriendelijk zijn, man man man.

[ Bericht 1% gewijzigd door Simterklaas op 05-11-2015 09:48:43 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157330129
Ook dat is geen voorrang.
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:35 schreef Simterklaas het volgende:
maar het komt zo vaak dat ik hierdoor vol in de remmen moet.
Anticiperen kun je leren
pi_157330200
Ik anticipeer me rot, maar je kan ook overdrijven.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157334445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:30 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hebben ze niet. Of ben je Belg?
Tegenwoordig hebben we bij ons in de buurt een hoop van die rotondes waar een fietsbaan omheen ligt. Waarop die fietsers dus altijd voorrang hebben.

Daarbij rijden ze gewoon door. Of ze nu voorrang hebben of niet .
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_157334618
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:45 schreef Triptamine2 het volgende:
Tegenwoordig hebben we bij ons in de buurt een hoop van die rotondes waar een fietsbaan omheen ligt. Waarop die fietsers dus altijd voorrang hebben.
Die voorrang hebben ze vanwege de voorrangstekens. Bij fietspaden die rond de rotonde liggen, en er dus geen deel van uitmaken, worden voor de afrijdende automobilisten vaak ook haaietanden gelegd. Overbodig want dan komen de fietsers van rechts, of er moet een tweerichtingsfietspad omheen liggen.
pi_157335229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:45 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Tegenwoordig hebben we bij ons in de buurt een hoop van die rotondes waar een fietsbaan omheen ligt. Waarop die fietsers dus altijd voorrang hebben.

Daarbij rijden ze gewoon door. Of ze nu voorrang hebben of niet .
Als ik fiets dan wacht ik altijd, maar 99% van de fietsers denken dat ze god zijn.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157335251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:52 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Die voorrang hebben ze vanwege de voorrangstekens. Bij fietspaden die rond de rotonde liggen, en er dus geen deel van uitmaken, worden voor de afrijdende automobilisten vaak ook haaietanden gelegd. Overbodig want dan komen de fietsers van rechts, of er moet een tweerichtingsfietspad omheen liggen.
hoevaak ik me fiets voor een auto heb willen gooien.... ;(

situatie;

rotonde en daar vlak achter ligt het fietspad (2 kanten op) fietsers hebben geen voorrang door haaientanden.
denk dat het fietspad geen 5 meter achter de rotonde ligt.

mensen die dan niet aangeven dat ze eraf gaan en ik dus vol in de ankers moet omdat ze in eens afdraaien -O-

was er standaard eentje die ik bijna altijd tegen kwam op het zelfde tijdstip, en ik speelde met de gedachte om zelf af te stappen en me fiets naar voren te gooien (terwijl je afstapt) als hij dat weer deed }:| })

vond dat toch te riskant voor mezelf dus maar niet gedaan.......
(situatie van een jaar of 5 geleden.....)
pi_157335360
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:23 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

hoevaak ik me fiets voor een auto heb willen gooien.... ;(

situatie;

rotonde en daar vlak achter ligt het fietspad (2 kanten op) fietsers hebben geen voorrang door haaientanden.
denk dat het fietspad geen 5 meter achter de rotonde ligt.

mensen die dan niet aangeven dat ze eraf gaan en ik dus vol in de ankers moet omdat ze in eens afdraaien -O-

was er standaard eentje die ik bijna altijd tegen kwam op het zelfde tijdstip, en ik speelde met de gedachte om zelf af te stappen en me fiets naar voren te gooien (terwijl je afstapt) als hij dat weer deed }:| })

vond dat toch te riskant voor mezelf dus maar niet gedaan.......
(situatie van een jaar of 5 geleden.....)
andere bestuurders had je ook,
die mij als fietser dan voorrang geven ;( ja dan pakte ik dat dan ook maar, dan was het sneller opgelost als dat je die persoon (meestal een ouw lijk of type pittige huismoeder) moet gaan vertellen dat ik geen voorrang heb :{

daardoor bijna een motor achterop zo'n figuur zien klappen..... :X
  donderdag 5 november 2015 @ 15:43:45 #238
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_157337013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:29 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

andere bestuurders had je ook,
die mij als fietser dan voorrang geven ;( ja dan pakte ik dat dan ook maar, dan was het sneller opgelost als dat je die persoon (meestal een ouw lijk of type pittige huismoeder) moet gaan vertellen dat ik geen voorrang heb :{

daardoor bijna een motor achterop zo'n figuur zien klappen..... :X
Dat is dan gewoon dom van die motor. Er zijn ook andere situaties dan voorrangsregels waardoor je wel eens in de ankers moet. Beetje afstand houden en voor je uit kijken dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 5 november 2015 @ 18:46:14 #239
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157341166
Gisteravond iemand die het nodig vond om alle bochten (zonder richtingaanwijzer) op een uiterst zogenaamde sportieve manier te nemen. Op een gegeven moment stond ik bij de stoplichten om rechtdoor te gaan, hij/zij een auto verder naar voren om links af te slaan. Beide rijstroken krijgen groen en natuurlijk wegrijden hè. Gaat die slalom-idioot half op mijn rijbaan rijden :{. Ik dacht nog dat ie last minute rechtdoor wou en dus bijzonder krap invoegen, maar nee hij wou lekker ruim de bocht naar links nemen. Sjappies :r....
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157341239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:52 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Die voorrang hebben ze vanwege de voorrangstekens. Bij fietspaden die rond de rotonde liggen, en er dus geen deel van uitmaken, worden voor de afrijdende automobilisten vaak ook haaietanden gelegd. Overbodig want dan komen de fietsers van rechts, of er moet een tweerichtingsfietspad omheen liggen.
Daar heb je gelijk in. Maar voorrang hebben ze, en dat is het probleem.

quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:21 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Als ik fiets dan wacht ik altijd, maar 99% van de fietsers denken dat ze god zijn.
Ja dat doe ik ook wel eens, maar dan blijft de gemiddelde automobilist dus vanuit stilstand schaapachtig kijken tot ik doorrijd. Ze zijn het namelijk helemaal gewend dat fietsers gewoon doorkachelen.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_157346643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:23 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

hoevaak ik me fiets voor een auto heb willen gooien.... ;(

situatie;

rotonde en daar vlak achter ligt het fietspad (2 kanten op) fietsers hebben geen voorrang door haaientanden.
denk dat het fietspad geen 5 meter achter de rotonde ligt.

mensen die dan niet aangeven dat ze eraf gaan en ik dus vol in de ankers moet omdat ze in eens afdraaien -O-

was er standaard eentje die ik bijna altijd tegen kwam op het zelfde tijdstip, en ik speelde met de gedachte om zelf af te stappen en me fiets naar voren te gooien (terwijl je afstapt) als hij dat weer deed }:| })

vond dat toch te riskant voor mezelf dus maar niet gedaan.......
(situatie van een jaar of 5 geleden.....)
Zelfde ergernis is er onder automobilisten over fietsers die geen poot uitsteken als ze afslaan.
pi_157347333
Excuses aan alle tegenliggers die ik dinsdagavond met mijn scooter-grootlicht teveel in hun gezicht geschenen heb. :@
Dimlicht was stuk. Zonder licht rijden was geen optie.

Zallutnietmeerdoen. Scooter staat bij de monteur.

maar die bestuurder die met verblindend hoog ingesteld xenon-licht zat te seinen dat ik hem/haar verblindde...ja, jij verblindde mij ook. Sukkel. :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Buurpoes op 05-11-2015 21:53:08 ]
Professioneel gifmenger.
pi_157353617
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 18:46 schreef Falco het volgende:
Gisteravond iemand die het nodig vond om alle bochten (zonder richtingaanwijzer) op een uiterst zogenaamde sportieve manier te nemen. Op een gegeven moment stond ik bij de stoplichten om rechtdoor te gaan, hij/zij een auto verder naar voren om links af te slaan. Beide rijstroken krijgen groen en natuurlijk wegrijden hè. Gaat die slalom-idioot half op mijn rijbaan rijden :{. Ik dacht nog dat ie last minute rechtdoor wou en dus bijzonder krap invoegen, maar nee hij wou lekker ruim de bocht naar links nemen. Sjappies :r....
Oh ja, dat ze zo uitwijken voor een bocht. Ik zat een keer op een millimeter met mijn oude brakke Daihatsu tegen een Porsche aan in zo'n situatie.

Dan vraag ik me dus af wie er nou meer te verliezen heeft in zo'n situatie. Het is niet mijn schuld en die Charade was geen paar tientjes meer waard, in tegenstelling tot zijn bolide. Als je zoiets mag rijden, dan kijk je toch extra uit? :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157355299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:28 schreef deezler het volgende:

[..]

Zelfde ergernis is er onder automobilisten over fietsers die geen poot uitsteken als ze afslaan.
klopt, daar erger ik me ook aan in de auto als fietsers dat niet doen
en niet alleen in de auto trouwens..... :{ ;(
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:23:52 #245
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157355873
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 08:43 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Oh ja, dat ze zo uitwijken voor een bocht. Ik zat een keer op een millimeter met mijn oude brakke Daihatsu tegen een Porsche aan in zo'n situatie.

Dan vraag ik me dus af wie er nou meer te verliezen heeft in zo'n situatie. Het is niet mijn schuld en die Charade was geen paar tientjes meer waard, in tegenstelling tot zijn bolide. Als je zoiets mag rijden, dan kijk je toch extra uit? :?
Dat soort auto's zijn allrisk verzekerd, of nog erger een lease bak.
Die gasten hebben helemaal niets te verliezen.
pi_157357013
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat soort auto's zijn allrisk verzekerd, of nog erger een lease bak.
Die gasten hebben helemaal niets te verliezen.
Totdat de verzekering er lucht van krijgt. Vaak gaat het tegen zo'n firma van 'ja ik reed gewoon rustig hoor. er kwam een vogel/kat/paaltje/fietser overgestoken. Er lag een olieplas op de weg. Die ander hepputgedaan.' Afijn, het is nooit hun schuld.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:04:05 #247
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157357738
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Totdat de verzekering er lucht van krijgt. Vaak gaat het tegen zo'n firma van 'ja ik reed gewoon rustig hoor. er kwam een vogel/kat/paaltje/fietser overgestoken. Er lag een olieplas op de weg. Die ander hepputgedaan.' Afijn, het is nooit hun schuld.
En dan gaat de premie iets omhoog. Lekker boeiend voor dat soort gasten die de kosten toch via het bedrijf weghalen.
pi_157361495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:29 schreef Martijn137 het volgende:
andere bestuurders had je ook,
die mij als fietser dan voorrang geven ja dan pakte ik dat dan ook maar, dan was het sneller opgelost als dat je die persoon (meestal een ouw lijk of type pittige huismoeder) moet gaan vertellen dat ik geen voorrang heb
Geef zelf ook wel eens onterecht "voorrang",
https://vimeo.com/144878022
pi_157380051
Zojuist weer zo'n brommert met een doodswens die rechts en links tussen het verkeer doorvloog op de A2 bij Maastricht.
Flesje bier
  maandag 9 november 2015 @ 17:20:44 #250
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_157428638
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 06:58 schreef ambertje90 het volgende:
Ik erger me aan schizofrenie, want wat ben ik nu? Een bus of een lijnbus?

https://vimeo.com/145100554
Iemand die een boete van ¤140,- zou moeten krijgen voor het rijden over de busbaan
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:21:38 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157440506
Beetje gepoetst, nu weer lief doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157440727
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
Beetje gepoetst, nu weer lief doen.
Dan ben je wel één bericht vergeten :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157441715
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
Beetje gepoetst, nu weer lief doen.
Oh dan ben ik wel benieuwd waarom. Ik deel een irritatie over idiote verkeerstekens op het wegdek, Mag dat niet?
  dinsdag 10 november 2015 @ 05:47:13 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157441745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan ben je wel één bericht vergeten :P
93 topics bedoel je?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 10 november 2015 @ 05:50:33 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157441746
- drammen en stampvoeten en hoger beroep mag in feedback, aangetekend en in drievoud -
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf dinsdag 10 november 2015 @ 09:49:31 #256
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157443176
Wat is dat toch met al dat volk dat direct na het inhalen en ritsen van zijn gas af gaat. Houd je fucking gas gewoon 3 seconde langer ingedrukt bij het inhalen van een vrachtwagen, dan kan een ander, die ook al achter je zit, er ook nog langs. :(
En vrachtwagens die oranje/rood mee pakken. Flikker op, ik moet stil blijven staan omdat jij nog vol op de kruising zit terwijl ik al groen heb.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157443376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
En vrachtwagens die oranje/rood mee pakken. Flikker op, ik moet stil blijven staan omdat jij nog vol op de kruising zit terwijl ik al groen heb.
Dat ben ik dus totaal niet met je eens! Jij staat al stil, wat is het probleem met nog anderhalve seconde extra stil te staan?
Die vrachtwagen moet ineens nog vrij hard remmen, hopen dat z'n lading goed vast zit en niet gaat schuiven, of nog erger, dat z'n aanhanger in de slip raakt...
Voor vrachtwagens door (donker)oranje heb ik alle begrip eerlijk gezegd.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 november 2015 @ 10:09:17 #258
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157443429
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jij staat al stil, wat is het probleem met nog anderhalve seconde extra stil te staan?
Dat het stoplicht binnen no-time weer op rood staat. Als ik een auto voor me heb die anderhalve seconde extra stil blijft staan en ik sta erachter, kan ik dus gewoon een cyclus wachten... En dat gebeurt me iets te vaak.

EDIT: Daarbij, als dit het enige was. Het gebeurt gemiddeld 1 tot 2x per week dat ik gewoon niet over kan steken omdat voornamelijk vrachtwagens op de kruising stil staan door filevorming... En dan ook doodleuk de stopstreep passeren en weer optrekken terwijl ik groen heb.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 10-11-2015 10:16:31 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157446388
Vanochtend de stad uit, dan moet je ritsen om de brug over te kunnen. Voorligger gaat naar rechts en ik besluit dat ook te doen, zodat we netjes auto om auto invoegen.

Hoor ik opeens een hoop motorlawaai naast me. Schijnbaar is iemand het er niet me eens en probeert het gat dicht te rijden.

Daar rijd ik nog even naast het gat (gaatje nu) en stuur enkele meters voor het verdriivingsvlak alsnog naar rechts. De ander geeft nog een keer gas, maar ik blijf rustig naar rechts gaan. Waarna de ander de stoeprand raakt met zijn band en luid toeterend opgeeft.

Ja sorry, maar soms...
.
pi_157446835
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:56 schreef Fer het volgende:
Vanochtend de stad uit, dan moet je ritsen om de brug over te kunnen. Voorligger gaat naar rechts en ik besluit dat ook te doen, zodat we netjes auto om auto invoegen.

Hoor ik opeens een hoop motorlawaai naast me. Schijnbaar is iemand het er niet me eens en probeert het gat dicht te rijden.

Daar rijd ik nog even naast het gat (gaatje nu) en stuur enkele meters voor het verdriivingsvlak alsnog naar rechts. De ander geeft nog een keer gas, maar ik blijf rustig naar rechts gaan. Waarna de ander de stoeprand raakt met zijn band en luid toeterend opgeeft.

Ja sorry, maar soms...
Je bent minstens zo fout om voorrang te nemen waar je dat niet hebt. Wacht 5 seconden tot je de ruimte hebt en er is niets aan de hand..
pi_157446841
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:56 schreef Fer het volgende:
maar ik blijf rustig naar rechts gaan.
Mannen.... |:(
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2015 @ 13:23:01 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157446939
quote:
Van de rechter naar de tweede baan gaan in een bocht, dat moet je ook niet doen :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 november 2015 @ 13:23:23 #263
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157446947
quote:
Ik weet niet hoor maar waarom sorteer je rechts voor om vervolgens op de linker baan uit te komen?
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2015 @ 13:26:17 #264
231686 budvar
budvar
pi_157447022
quote:
Niet netjes maar die dashcammer kan niet eens een bocht normaal nemen, als daar iemand had gereden die net zo snel of iets sneller ging had ie em zo in z'n linkerflank geduwd.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_157448134
quote:
wat een megool.... weg rijden na een aanrijding veroorzaakt te hebben... :') }:|
die cammer is ook niet echt netjes maar wegrijden na een ongeluk is dacht ik een misdrijf ?

zal vanavond toch maar eens ff mijn dashcam eruit peuteren om een filmpje te uploaden.... eigenlijk had ik gezegd dat niet te doen maar om het voorval van zondag kan ik me nog steeds boos om maken..... :(
leg ik wel uit met filmpje erbij :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2015 @ 14:36:13 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157448424
Jaja, vandaag voor het eerst in de 6 maanden dat ik mijn auto heb eens de ABS mogen testen }:|

Rij ik achteraan een rij auto's die vast zit achter een tourbus (die naar een tijdelijke AZ opvang afsloeg), besluit een vrouw die al de hele tijd aan het trutten was onverwachts een parkeervak in te duiken. Auto voor me vol op de rem, ik in m'n iets verminderde concentratie van dat slome tempo ook vol in de rem. Auto die achter me aan het bumperkleven was lette gelukkig iets beter op.

Hartslag 200...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157449626
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:56 schreef Fer het volgende:
Vanochtend de stad uit, dan moet je ritsen om de brug over te kunnen. Voorligger gaat naar rechts en ik besluit dat ook te doen, zodat we netjes auto om auto invoegen.

Hoor ik opeens een hoop motorlawaai naast me. Schijnbaar is iemand het er niet me eens en probeert het gat dicht te rijden.

Daar rijd ik nog even naast het gat (gaatje nu) en stuur enkele meters voor het verdriivingsvlak alsnog naar rechts. De ander geeft nog een keer gas, maar ik blijf rustig naar rechts gaan. Waarna de ander de stoeprand raakt met zijn band en luid toeterend opgeeft.

Ja sorry, maar soms...
quote:
Ik zie een verband. Alleen bij Fer is het nog goed gegaan, die in het filmpje zijn allebei minder gelukkig. Fillmer omdat die de lijnen op de weg niet snapt, en tegenpartij wegens doorrijden na een aanrijding.
Typisch kleinepiemeltjesgedrag. Ik lach jullie allemaal uit. Gewoon omdat een FisherPrice-stuurtje jullie allemaal beter staat.
Kinderachtig gedoe.


[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 10-11-2015 15:43:30 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157450401
Tegenpartij rijdt niet door, hij zoekt een betere parkeerplek dan de filmer.

[ Bericht 0% gewijzigd door ambertje90 op 10-11-2015 16:21:37 ]
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:34:49 #269
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157451871
Ik en mijn voorganger zijn een vrachtwagen + busje met aanhanger aan het inhalen, ongeveer 135 op de teller. Ik hou fatsoenlijk afstand dus ja, er is een "gat", maar bus + aanhanger wil 'm daarin gooien. Terwijl ik wil inhalen besluit hij door te duwen... Flink op de rem en stukje berm meegepakt :(
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_157452504
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:26 schreef budvar het volgende:

[..]

Niet netjes maar die dashcammer kan niet eens een bocht normaal nemen, als daar iemand had gereden die net zo snel of iets sneller ging had ie em zo in z'n linkerflank geduwd.
Die PHEV komt ook niet van links, maar reed dus waarschijnlijk gewoon naast die dashcammert.

Aan de rest van zijn uploaden te zien, zoekt ie het een beetje op.

Ik niet, maar je moet ook niet bijdehand tegen me gaan doen.
.
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:43:53 #271
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_157453246
Valt me eigenlijk wel op dat enkele user steeds maar weer irritaties/bijna ongelukjes te melden hebben... In de drie jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb (I know, heel kort) nog gelukkig geen ongeluk hoeven meemaken.. En echt maar enkele kut weggebruikers mogen tegenkomen.

Misschien dat ik wat rustiger reageer tegenover de foutjes van anderen.. Maar hoe sommige users hier reageren, misschien zouden die eens naar hun eigen rijstijl moeten kijken voordat ze meteen met hun vinger gaan wijzen.
Ik ben geil
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:22:56 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157455541
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:43 schreef defokkingfoker het volgende:
Valt me eigenlijk wel op dat enkele user steeds maar weer irritaties/bijna ongelukjes te melden hebben... In de drie jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb (I know, heel kort) nog gelukkig geen ongeluk hoeven meemaken.. En echt maar enkele kut weggebruikers mogen tegenkomen.

Misschien dat ik wat rustiger reageer tegenover de foutjes van anderen.. Maar hoe sommige users hier reageren, misschien zouden die eens naar hun eigen rijstijl moeten kijken voordat ze meteen met hun vinger gaan wijzen.
Veel ergernissen kun je ook voorkomen door niet perse de risico's op te zoeken. Die situatie van die zwabberende bochtenrijder hierboven had gemakkelijk voorkomen kunnen worden als ie gewoon niet telkens van rijstrook wil wisselen. Verder gewoon genoeg ruimte houden met je voorganger, dat rijdt echt tien keer chiller, heb ook nooit daarvoor de ABS moeten testen. Verder in files gewoon de rijstrook aanhouden die je vooraf kiest en je vooral niet te druk maken om van alles ;).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157455729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:20 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wat een megool.... weg rijden na een aanrijding veroorzaakt te hebben... :') }:|
die cammer is ook niet echt netjes maar wegrijden na een ongeluk is dacht ik een misdrijf ?

zal vanavond toch maar eens ff mijn dashcam eruit peuteren om een filmpje te uploaden.... eigenlijk had ik gezegd dat niet te doen maar om het voorval van zondag kan ik me nog steeds boos om maken..... :(
leg ik wel uit met filmpje erbij :+
grr.... geen filmpje me dashcam doet raar....
(mooi dat ik daar nu achter kom....)

maar goed,
ik reed op de a50 richting nijmegen vanuit eindhoven 110km/h op de cruise control op de rechterbaan.
ik zag een klein blauw vierkant auto'tje naar de invoegstrook rijden met de richtingwijzer naar links al aan... en toen begon ik al kriebels te krijgen.
maar dacht toen, ach dat is misschien omdat hij net links afgeslagen is de oprit op....

ik kon op dat moment niet naar links want een groepje motorrijders waren mij aan het inhalen.
en mijn angst werd bevestigd, meneer gooit hem met 80 km/h voor mijn neus op de snelweg, ik moest vol in de ankers om een aanrijding te voorkomen. heb nog een half uur na zitten trillen godver wat was ik boos :( }:|

op het moment dat hij hem voor mij gooide had hij nog de complete invoegstrook voor hem liggen, en die was lang genoeg om rustig achter mij te gaan rijden waar plek zat was........ 8)7 :')

slechtste vond ik ook nog dat hij me aan keek van wat doe je nu ? o|O 8)7 (toen ik hem aan het inhalen was)
pi_157456601
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:43 schreef defokkingfoker het volgende:
Valt me eigenlijk wel op dat enkele user steeds maar weer irritaties/bijna ongelukjes te melden hebben... In de drie jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb (I know, heel kort) nog gelukkig geen ongeluk hoeven meemaken.. En echt maar enkele kut weggebruikers mogen tegenkomen.

Misschien dat ik wat rustiger reageer tegenover de foutjes van anderen.. Maar hoe sommige users hier reageren, misschien zouden die eens naar hun eigen rijstijl moeten kijken voordat ze meteen met hun vinger gaan wijzen.
In de luxewagen heb ik bijna nooit mot, behalve als men echt lomp rijgedrag gaat vertonen, maar als ik aan het werk ben erger ik mij aan heel wat medeweggebruikers die de beperkingen van een vrachtauto niet snappen. Dan heb ik het over dingen als een inloop- en uitzwaairadius, acceleratievermogen, afmetingen en massa's. Dingen die je als automobilist zou kunnen weten, maar die spontaan worden vergeten als het eigenbelang voorop komt te staan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 november 2015 @ 02:44:21 #275
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157463196
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:43 schreef defokkingfoker het volgende:
Valt me eigenlijk wel op dat enkele user steeds maar weer irritaties/bijna ongelukjes te melden hebben... In de drie jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb (I know, heel kort) nog gelukkig geen ongeluk hoeven meemaken.. En echt maar enkele kut weggebruikers mogen tegenkomen.

Misschien dat ik wat rustiger reageer tegenover de foutjes van anderen.. Maar hoe sommige users hier reageren, misschien zouden die eens naar hun eigen rijstijl moeten kijken voordat ze meteen met hun vinger gaan wijzen.
Zit dit topic ook met verbazing te lezen. Wat moet dat leuk zijn, je aan elk foutje van je medeweggebruiker zitten ergeren en daarna uit frustratie ook nog zo'n post gaan zitten tikken :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157463708
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:44 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Zit dit topic ook met verbazing te lezen. Wat moet dat leuk zijn, je aan elk foutje van je medeweggebruiker zitten ergeren en daarna uit frustratie ook nog zo'n post gaan zitten tikken :')
misschien dat sommige het fijn vinden om de frustratie van zich af te schrijven, denk dat daarom deze topic reeks ook ooit onstaan is....... ;) :)
  FOK!fotograaf woensdag 11 november 2015 @ 10:52:24 #277
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157465988
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:22 schreef Falco het volgende:
erder gewoon genoeg ruimte houden met je voorganger, dat rijdt echt tien keer chiller, heb ook nooit daarvoor de ABS moeten testen.
Succes hier met meer dan 2 autolengtes afstand houden. Is er wel eentje die hem ertussen zet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157466505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Succes hier met meer dan 2 autolengtes afstand houden. Is er wel eentje die hem ertussen zet.
Persoonlijke ruimte is inderdaad nogal lokatiegebonden. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_157467197
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:44 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Zit dit topic ook met verbazing te lezen. Wat moet dat leuk zijn, je aan elk foutje van je medeweggebruiker zitten ergeren en daarna uit frustratie ook nog zo'n post gaan zitten tikken :')
Het zijn degenen die voor ergenissen zorgen die niets in de gaten hebben.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf woensdag 11 november 2015 @ 12:19:30 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157467425
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Persoonlijke ruimte is inderdaad nogal lokatiegebonden. :Y
Net als drukte en schijnbaar ook irritatie. Irritatie is zelfs daggebonden... Op zaterdag en zeker zondag is het altijd veel erger dan een doorsnee doordeweekse dag.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het zijn degenen die voor ergenissen zorgen die niets in de gaten hebben.
Volgens mij gaat dat zeker bij vrachtwagens op. Degene die de (bijna) ongelukken veroorzaken, rijden rustig door zonder zich van enig kwaad bewust te zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 11 november 2015 @ 14:32:16 #281
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157469631
quote:
12s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:26 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

misschien dat sommige het fijn vinden om de frustratie van zich af te schrijven, denk dat daarom deze topic reeks ook ooit onstaan is....... ;) :)
Je zal het maar nodig hebben. Lijkt me nou niet bepaald fijn leven.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  woensdag 11 november 2015 @ 14:34:08 #282
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157469669
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het zijn degenen die voor ergenissen zorgen die niets in de gaten hebben.
Het zijn degenen die zich overal aan lopen ergeren terwijl het nergens voor nodig is. Rij anderhalf jaar en erger me vrijwel nooit aan anderen, en als er iemand eens iets geks doet boeit het me verder niet zoveel.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157470231
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Het zijn degenen die zich overal aan lopen ergeren terwijl het nergens voor nodig is. Rij anderhalf jaar en erger me vrijwel nooit aan anderen, en als er iemand eens iets geks doet boeit het me verder niet zoveel.
In de luxewagen heb ik ook nooit veel problemen, maar zoals Pizza al zei, vooral in een vrachtaagen zie je vaak dingen misgaan, gewoon door mensen die niet doorhebben dat een vrachtwagen beperkingen met zich meebrengt. Ik hou er wel rekening mee, anderen iets minder.

Een ander irritatiepunt dat ik vaak aanhaal is het egoïsme. Als je zelf een sociale instelling hebt is het extra zuur als er medeweggebruikers zijn die alleen aan zichzelf denken. Denk aan momenten als afgezette rijstroken, snelheidsbeperkingen, files en verkeerslichten. In een supermarkt dringen we ook niet voor, maar in een auto schijnt het allemaal wel te kunnen.

En mochten deze dingen jou niet opvallen, dan zou het alleen maar kunnen als je 1, niet zo vaak op de weg zit op drukke momenten of 2, zelf de oorzaak bent van andermans irritaties, want nu kom je op mij over als iemand die nog niet veel heeft meegemaakt op de weg of een weinig sociale weggebruiker is. Welke van de twee op jou van toepassing is mag je zelf weten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 november 2015 @ 15:46:11 #284
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157470863
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In de luxewagen heb ik ook nooit veel problemen,
eh.. oke.. wat is je punt hier?
quote:
maar zoals Pizza al zei, vooral in een vrachtaagen zie je vaak dingen misgaan, gewoon door mensen die niet doorhebben dat een vrachtwagen beperkingen met zich meebrengt. Ik hou er wel rekening mee, anderen iets minder.

Een ander irritatiepunt dat ik vaak aanhaal is het egoïsme. Als je zelf een sociale instelling hebt is het extra zuur als er medeweggebruikers zijn die alleen aan zichzelf denken. Denk aan momenten als afgezette rijstroken, snelheidsbeperkingen, files en verkeerslichten. In een supermarkt dringen we ook niet voor, maar in een auto schijnt het allemaal wel te kunnen.

En mochten deze dingen jou niet opvallen, dan zou het alleen maar kunnen als je 1, niet zo vaak op de weg zit op drukke momenten of 2, zelf de oorzaak bent van andermans irritaties,
Mijn punt is meer: als ik iemand op de weg zie die een rare actie maakt kan ik twee dingen doen: 1. ik ga me helemaal zitten opvreten van woede en schrijf er op FOK! een topic over. 2. ik verbaas me even, en ik haal m'n schouders op, laat het verder gaan. Maar jullie vinden het blijkbaar leuk om je er helemaal over op te winden. Vind ik wel grappig _O-

quote:
want nu kom je op mij over als iemand die nog niet veel heeft meegemaakt op de weg of een weinig sociale weggebruiker is. Welke van de twee op jou van toepassing is mag je zelf weten.
Dit leidt je dus af uit het feit dat ik m'n energie niet verspil aan irritaties aan andere weggebruikers? _O-

Zo niet leg het even uit.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157470958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:46 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

eh.. oke.. wat is je punt hier?

Het maakt uit wat voor auto je rijdt.

In de Mercedes C heb ik nooit last van drukkers. In de Mercedes A maken sommige mensen er een sport van zo dicht mogelijk op m'n bumper te gaan zitten (en nee, niet omdat ik met 110 in de linkerbaan hang...)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157471017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:46 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

eh.. oke.. wat is je punt hier?
Dat er voor mij momenten zijn die ik irritant vind, maar alleen onder bepaalde omstandigheden. Met een personenauto breng ik mijzelf nooit in de problemen, met de vrachtauto is mijn aanwezigheid al voldoende om anderen in de weg te rijden, met alle gevolgen van dien. Nee, dan ga ik niet opeens aso rijden, maar de meesten kunnen slecht omgaan met dingen als invoegen of inhalen. Soms gaat dat gewoon niet als verwacht en moet ik de fouten die een ander maar maakt oplossen. Personenauto's zijn wendbaar, vrachtauto's minder.
quote:
[..]

Mijn punt is meer: als ik iemand op de weg zie die een rare actie maakt kan ik twee dingen doen: 1. ik ga me helemaal zitten opvreten van woede en schrijf er op FOK! een topic over. 2. ik verbaas me even, en ik haal m'n schouders op, laat het verder gaan. Maar jullie vinden het blijkbaar leuk om je er helemaal over op te winden. Vind ik wel grappig _O-

[..]
Dus een combi van beide is volgens jou onmogelijk. Best veemd, want er kunnen heel wat oorzaken zijn die in dit topic terecht kunnen komen. "je helemaal erover opwinden" is er slechts één van.
quote:
Dit leidt je dus af uit het feit dat ik m'n energie niet verspil aan irritaties aan andere weggebruikers? _O-

Zo niet leg het even uit.
Nee, wat ik al zei, zelfreflectie is hierbij een ding wat gauw over het hoofd wordt gezien. Als jij nooit wat meemaakt kan het goed zijn dat anderen zich wel over jou kunnen opwinden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157471028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:46 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

eh.. oke.. wat is je punt hier?

[..]

Mijn punt is meer: als ik iemand op de weg zie die een rare actie maakt kan ik twee dingen doen: 1. ik ga me helemaal zitten opvreten van woede en schrijf er op FOK! een topic over. 2. ik verbaas me even, en ik haal m'n schouders op, laat het verder gaan. Maar jullie vinden het blijkbaar leuk om je er helemaal over op te winden. Vind ik wel grappig _O-
Dus als iemand zijn auto voor jou neus gooit met 30km/h verschil haal je alleen je schouders op ?
hoop toch ook dat je je rem en / of stuur gebruikt dan....
quote:
Dit leidt je dus af uit het feit dat ik m'n energie niet verspil aan irritaties aan andere weggebruikers? _O-

Zo niet leg het even uit.
ik denk dat hij bedoelt dat je nog niks heb meegemaakt. dat je waarschijnlijk niet in de buurt van de randstad in de spits hebt gereden e.d. ;) :+ of de veroorzaker van veel iritaties :+

dan kan jij zo je best doen om het goed te doen er zitten zoveel mensen op de weg die het geen ruk intresseert hoe het op iemand anders over komt als hun maar die halve seconde eerder thuis zijn.....
frustraties hebben over een ander zijn rijgedrag wil nog niet zeggen dat die persoon rare dingen heeft gedaan (die er frustraties over heeft.....)

ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij omgaat met linksplakkers die 110 rijden op de linkerbaan met ruimte zat op de rechterbaan :P (waar je 130 mag en wilt)
  woensdag 11 november 2015 @ 15:58:42 #288
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157471107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat er voor mij momenten zijn die ik irritant vind, maar alleen onder bepaalde omstandigheden.

[..]

Dus een combi van beide is volgens jou onmogelijk. Best veemd, want er kunnen heel wat oorzaken zijn die in dit topic terecht kunnen komen. "je helemaal erover opwinden" is er slechts één van.
Dat heb ik toch nergens gezegd :')
quote:
[..]

Nee, wat ik al zei, zelfreflectie is hierbij een ding wat gauw over het hoofd wordt gezien. Als jij nooit wat meemaakt kan het goed zijn dat anderen zich wel over jou kunnen opwinden.
Leuk dat je dat zegt, er staat namelijk nergens dat ik nooit wat geks heb meegemaakt. Maar zoals ik al zei: als iemand iets geks doet ga ik me er niet over zitten opvreten. Maar omdat ik dat niet doe denk jij dus dat ik nooit wat geks heb meegemaakt _O-
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157471166
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:55 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

Dus als iemand zijn auto voor jou neus gooit met 30km/h verschil haal je alleen je schouders op ?
hoop toch ook dat je je rem en / of stuur gebruikt dan....

[..]

ik denk dat hij bedoelt dat je nog niks heb meegemaakt. dat je waarschijnlijk niet in de buurt van de randstad in de spits hebt gereden e.d. ;) :+ of de veroorzaker van veel iritaties :+

dan kan jij zo je best doen om het goed te doen er zitten zoveel mensen op de weg die het geen ruk intresseert hoe het op iemand anders over komt als hun maar die halve seconde eerder thuis zijn.....
frustraties hebben over een ander zijn rijgedrag wil nog niet zeggen dat die persoon rare dingen heeft gedaan (die er frustraties over heeft.....)
Minder woorden, maar wel duidelijker dan ik probeerde te vertellen. Dit inderdaad.
quote:
ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij omgaat met linksplakkers die 110 rijden op de linkerbaan met ruimte zat op de rechterbaan :P (waar je 130 mag en wilt)
Daarnaast ben ik benieuwd wat Ingolstadt's aanpak is bij twee inhalende vrachtauto's op een snelweg met twee rijstroken met inhaalverbod.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157471190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:01 schreef Ridocar het volgende:
Daarnaast ben ik benieuwd wat jouw aanpak is bij twee inhalende vrachtauto's op een snelweg met twee rijstroken met inhaalverbod.
Ik ben benieuwd wat jouw aanpak is als je door een andere vrachtwagen ingehaald wordt met een klein snelheidsverschil.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:03:29 #291
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157471204
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:55 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

Dus als iemand zijn auto voor jou neus gooit met 30km/h verschil haal je alleen je schouders op ?
hoop toch ook dat je je rem en / of stuur gebruikt dan....

[..]

ik denk dat hij bedoelt dat je nog niks heb meegemaakt. dat je waarschijnlijk niet in de buurt van de randstad in de spits hebt gereden e.d. ;) :+ of de veroorzaker van veel iritaties :+

dan kan jij zo je best doen om het goed te doen er zitten zoveel mensen op de weg die het geen ruk intresseert hoe het op iemand anders over komt als hun maar die halve seconde eerder thuis zijn.....
quote:
frustraties hebben over een ander zijn rijgedrag wil nog niet zeggen dat die persoon rare dingen heeft gedaan (die er frustraties over heeft.....)
Heb ik ook niet gezegd.
quote:
ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij omgaat met linksplakkers die 110 rijden op de linkerbaan met ruimte zat op de rechterbaan :P (waar je 130 mag en wilt)
Die gaan altijd wel naar rechts op een gegeven moment. Stukje geduld
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157471227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:02 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat jouw aanpak is als je door een andere vrachtwagen ingehaald wordt met een klein snelheidsverschil.
Niets, dat is toch niet mijn verantwoordelijkheid?
Ik rij trouwens streep 80, altijd, dus van onderlinge snelheidsverschillen is bij mij zelden sprake.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:05:08 #293
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157471237
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Minder woorden, maar wel duidelijker dan ik probeerde te vertellen. Dit inderdaad.

[..]

Daarnaast ben ik benieuwd wat Ingolstadt's aanpak is bij twee inhalende vrachtauto's op een snelweg met twee rijstroken met inhaalverbod.
Tja op een weg met twee rijstroken moet je maar wachten he, zit niet veel anders op :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157471309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:03 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Die gaan altijd wel naar rechts op een gegeven moment. Stukje geduld
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:05 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Tja op een weg met twee rijstroken moet je maar wachten he, zit niet veel anders op :')
Wat een ongelooflijk gewenste antwoorden. Normale mensen zouden er op z'n minst een mening over hebben (ik ook), maar jij gaat helemaal zen... Okee... zolang je het zelf maar gelooft...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157471314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:04 schreef Ridocar het volgende:
Niets, dat is toch niet mijn verantwoordelijkheid?
Even gas los, scheelt jou minder dan een seconde maar kan de inhaalactie wel met tientallen seconden bekorten, en dat bespaart de automobilisten een totale vertraging van vele minuten.

Maar je zei iets over egoïsme?
pi_157471384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:09 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Even gas los, scheelt jou minder dan een seconde maar kan de inhaalactie wel met tientallen seconden bekorten, en dat bespaart de automobilisten een totale vertraging van vele minuten.

Maar je zei iets over egoïsme?
Ja, als ik sociaal kan zijn doe ik heus wel ruimte maken, maar ik ga niet anderen aan het handje meenemen. Er is een grens, ook bij mij.

Oja, 'vele minuten' is ook lichtelijk overdreven, vind je niet?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:13:45 #297
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157471388
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

[..]

Wat een ongelooflijk gewenste antwoorden. Normale mensen zouden er op z'n minst een mening over hebben (ik ook), maar jij gaat helemaal zen... Okee... zolang je het zelf maar gelooft...
Zou het volgens jou meer zin hebben om me maar helemaal te gaan lopen ergeren dan? Dat zou niet zo heel erg veel helpen he. Gewoon even geduld hebben, niks mis mee.

Ook wel leuk dat je nu suggereert dat ik eventueel niet normaal ben, maar ja dan ben ik lekker niet normaal en leef ik een relaxed leven terwijl jij je continu zit op te vreten. Ook prima ^O^

:P
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157471427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:13 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Zou het volgens jou meer zin hebben om me maar helemaal te gaan lopen ergeren dan? Dat zou niet zo heel erg veel helpen he. Gewoon even geduld hebben, niks mis mee.

Ook wel leuk dat je nu suggereert dat ik eventueel niet normaal ben, maar ja dan ben ik lekker niet normaal en leef ik een relaxed leven terwijl jij je continu zit op te vreten. Ook prima ^O^

:P
Want wie hier post zit zichzelf op te vreten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:18:39 #299
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157471458
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want wie hier post zit zichzelf op te vreten.
In veel gevallen die ik hier lees heb ik wel dat idee ja.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  FOK!fotograaf woensdag 11 november 2015 @ 16:19:00 #300
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157471465
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef Ridocar het volgende:
Want wie hier post zit zichzelf op te vreten.
Ja man. Ik heb geen nagels meer over, mijn stuur is aan de bovenkant incompleet en mijn toeterknop is compleet weggesleten...

An sich heb ik geen hekel aan inhalende vrachtwagens, mits ik de eerste ben die erachter zit en niet vol in de ankers hoef. Kan ik daarna ff het gas open trekken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157471573
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:13 schreef Ridocar het volgende:
Oja, 'vele minuten' is ook lichtelijk overdreven, vind je niet?
Nee, dat is het niet. Ik kan het je voorrekenen als je dat zou willen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')