abonnement Unibet Coolblue
pi_157113537
Hoi,

Begin deze maand ontving ik een brief van DUO met de mededeling dat ik bijna 1400 euro te veel studiefinanciering heb ontvangen en dat ze mij daarover een bericht hebben gestuurd (die ik overigens nooit heb ontvangen). Dit bedrag moet ik voor de 31e van deze maand terugstorten. Prima, zal wel, maar kan ik ergens terugvinden wanneer ik dit geld ontvangen zou moeten hebben? Heb gekeken op mijn rekening, maar daar kan ik niks bijzonders vinden. Als ik inlog op DUO kan ik ook niks vinden, of kijk ik nou verkeerd? Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb 3,5 jaar lang enkel de basisbeurs ontvangen, een half jaar een buitenlandbeurs, en 4 jaar lang een studenten OV gehad. Oh, en dit alles tussen 2008 en 2012.

Dus, iemand enig idee of ik ergens gespecificeerd kan vinden wat DUO aan mij heeft uitbetaald?

Wat zei DUO toen je belde? Bizar weinig, want ik hang al voor de zoveelste keer 35 minuten in de wacht :')
pi_157114065
Duo geeft vaak bar weinig info over waar het toe te herleiden is, maar staat er geen kleine tabel op pagina 2 over welke maanden er teveel is gerekend? Of iets in de trant van: 'er is iets gewijzigd in de situatie van je vader'?
Somebody that I used to know
pi_157114145
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:43 schreef Postbus100 het volgende:
Duo geeft vaak bar weinig info over waar het toe te herleiden is, maar staat er geen kleine tabel op pagina 2 over welke maanden er teveel is gerekend? Of iets in de trant van: 'er is iets gewijzigd in de situatie van je vader'?
Er is geen pagina 2 (als je de brief bedoelt). Het betreft één A4-tje met "BETALINGSVERZOEK" bovenaan, openstaand bedrag, vervaldatum, en wat info over dat het bedrag een rentedragende lening wordt als ik het niet betaal.
pi_157114211
Tja, dan is dit voor ons gissen. Beter probeer je iemand van Duo aan de lijn te krijgen.
Somebody that I used to know
pi_157114355
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:52 schreef Postbus100 het volgende:
Tja, dan is dit voor ons gissen. Beter probeer je iemand van Duo aan de lijn te krijgen.
:'(

Ik had gehoopt dat er iets in die digiD-omgeving van DUO zat waar ik overheen keek.

Tot 3 minuten geleden in de wacht gehangen, maar moet nu echt naar huis. Morgen beter.

Bedankt iig :)
pi_157159015
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 17:02 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

:'(

Ik had gehoopt dat er iets in die digiD-omgeving van DUO zat waar ik overheen keek.

Tot 3 minuten geleden in de wacht gehangen, maar moet nu echt naar huis. Morgen beter.

Bedankt iig :)
Online kun je rekeningen inzien. Daar zie je ook het saldo.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_157159553
Je kan heel simpel gewoon inloggen in mijn duo en daar staat duidelijk wat er uitbetaald is.

Mijn gegevens -> Uitbetalingen.

Het kan zijn dat ze je ouders/verzorgers loon hebben herberekent en dat daaruit blijkt dat je ouders meer hebben verdiend. Dit is alleen als je meer betaald krijgt dan de basis beurs. (ligt tegenwoordig ergens rond de 90 euro?).
pi_157159720
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:03 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Online kun je rekeningen inzien. Daar zie je ook het saldo.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:37 schreef basvisje het volgende:
Je kan heel simpel gewoon inloggen in mijn duo en daar staat duidelijk wat er uitbetaald is.

Mijn gegevens -> Uitbetalingen.

Het kan zijn dat ze je ouders/verzorgers loon hebben herberekent en dat daaruit blijkt dat je ouders meer hebben verdiend. Dit is alleen als je meer betaald krijgt dan de basis beurs. (ligt tegenwoordig ergens rond de 90 euro?).


:') Vraag me af waarom er uberhaupt nog wat staat, want ik ontvang al ruim 3 jaar geen stufi meer.

Ik heb toentertijd dus alleen de basisbeurs ontvangen van iets van 9 tientjes per maand idd. En een half jaar lang de buitenlandbeurs omdat ik toen voor uitwisseling weg ging.

Ennnn daar ligt dus ook het probleem. Inmiddels DUO gesproken, en zij beweren dat ik nooit recht heb gehad op die buitenlandbeurs omdat ik volgens hun nooit in het buitenland gestudeerd heb. Nu moet ik dus bewijzen dat dat wel zo is geweest. Diploma/transcript van de desbetreffende universiteit is inmiddels aangevraagd, en aangezien Japan heerlijk bureaucratisch is hoop ik de boel vóór kerst nog binnen te hebben :')
pi_157159975
Wel uitstel voor betalen gekregen dan? Of moet dat nog steeds voor de 31e?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11:08 #10
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_157160120
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:20 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoi,

Begin deze maand ontving ik een brief van DUO met de mededeling dat ik bijna 1400 euro te veel studiefinanciering heb ontvangen en dat ze mij daarover een bericht hebben gestuurd (die ik overigens nooit heb ontvangen). Dit bedrag moet ik voor de 31e van deze maand terugstorten. Prima, zal wel, maar kan ik ergens terugvinden wanneer ik dit geld ontvangen zou moeten hebben? Heb gekeken op mijn rekening, maar daar kan ik niks bijzonders vinden. Als ik inlog op DUO kan ik ook niks vinden, of kijk ik nou verkeerd? Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb 3,5 jaar lang enkel de basisbeurs ontvangen, een half jaar een buitenlandbeurs, en 4 jaar lang een studenten OV gehad. Oh, en dit alles tussen 2008 en 2012.

Dus, iemand enig idee of ik ergens gespecificeerd kan vinden wat DUO aan mij heeft uitbetaald?

Wat zei DUO toen je belde? Bizar weinig, want ik hang al voor de zoveelste keer 35 minuten in de wacht :')
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:48 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Er is geen pagina 2 (als je de brief bedoelt). Het betreft één A4-tje met "BETALINGSVERZOEK" bovenaan, openstaand bedrag, vervaldatum, en wat info over dat het bedrag een rentedragende lening wordt als ik het niet betaal.
Heb je inmiddels al iemand van ons telefonisch gesproken?

Omdat het om persoonsgebonden informatie gaat, kunnen we op FOK! niet uitzoeken waar de schuld vandaan komt.

Voordat je een betaalverzoek ontvangt versturen we altijd een bericht. Hierin wordt uitgelegd hoe de schuld is ontstaan en wat de totale hoogte hiervan is. De tijd tussen het ontvangen van dit bericht en het betaalverzoek bedraagt uiterlijk vier weken.

Heb je je voorkeuren in Mijn DUO op digitaal staan? Dan ontvang je onze berichten digitaal. Je vindt hier ook oudere berichten waarin staat wat je in het verleden van ons hebt ontvangen. Je kunt in Mijn DUO onder Mijn gegevens op het tabblad Post klikken. Heb je je voorkeuren niet op digitaal staan, dan heb je je berichten per fysieke post ontvangen.

^JZ
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_157160448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:11 schreef DUO-Webcare het volgende:

[..]

[..]

Heb je inmiddels al iemand van ons telefonisch gesproken?

Omdat het om persoonsgebonden informatie gaat, kunnen we op FOK! niet uitzoeken waar de schuld vandaan komt.

Voordat je een betaalverzoek ontvangt versturen we altijd een bericht. Hierin wordt uitgelegd hoe de schuld is ontstaan en wat de totale hoogte hiervan is. De tijd tussen het ontvangen van dit bericht en het betaalverzoek bedraagt uiterlijk vier weken.

Heb je je voorkeuren in Mijn DUO op digitaal staan? Dan ontvang je onze berichten digitaal. Je vindt hier ook oudere berichten waarin staat wat je in het verleden van ons hebt ontvangen. Je kunt in Mijn DUO onder Mijn gegevens op het tabblad Post klikken. Heb je je voorkeuren niet op digitaal staan, dan heb je je berichten per fysieke post ontvangen.

^JZ
Huh, DUO webcare op FOK!? :D

Inmiddels heb ik inderdaad telefonisch contact gehad met jullie, zie bovenstaande post.

Vóór dit betalingsverzoek heb ik écht geen bericht gehad en dat vind ik wel vreemd. Dat betaalverzoek was het eerste bericht dat ik kreeg mbt deze schuld, vandaar dat het ook zo rauw op m'n dak viel.

Alle DUO post hoor ik per fysieke post te ontvangen, zie onderstaande screenshot:

  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:08:27 #12
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_157161065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:29 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Huh, DUO webcare op FOK!? :D

Inmiddels heb ik inderdaad telefonisch contact gehad met jullie, zie bovenstaande post.

Vóór dit betalingsverzoek heb ik écht geen bericht gehad en dat vind ik wel vreemd. Dat betaalverzoek was het eerste bericht dat ik kreeg mbt deze schuld, vandaar dat het ook zo rauw op m'n dak viel.

Alle DUO post hoor ik per fysieke post te ontvangen, zie onderstaande screenshot:

[ afbeelding ]
Dit is inderdaad niet de bedoeling. We willen graag uitzoeken waarom er geen uitleg is verstuurd.
We sturen je een DM met contact gegevens.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_175241014
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:48 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Er is geen pagina 2 (als je de brief bedoelt). Het betreft één A4-tje met "BETALINGSVERZOEK" bovenaan, openstaand bedrag, vervaldatum, en wat info over dat het bedrag een rentedragende lening wordt als ik het niet betaal.
Helaas zit ik met een soortgelijk probleem. Ik heb op mijnduo een woonadres opgegeven, maar ik kreeg een PDF bestand met de melding dat ik een betalingsverzoek ga ontvangen met daarboven nog een oud adres van mij. Ik heb aangegeven berichten digitaal te willen ontvangen, maar ik weet niet of een betalingsverzoek alsnog per post wordt gedaan. Nu Ben ik Dus bang dat het verzoek naar het verkeerde adres gaat. Als dat het geval is, wordt daarin uitsluitend het verschuldigde bedrag genoemd, of ook de totale studie schuld? Bovendien woon ik nu in het buitenland, wat het niet makkelijker maakt om achter te komen waar de brief nu heengaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')