abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_157334879
registreer om deze reclame te verbergen
L-E, wat leuk dat je al wat opdrachten hebt. O+
pi_157334907
Nogmaals wisselen zou ik ook echt niet doen hoor fr, heel begrijpelijk.

Omen, hoe is het met jou?
pi_157334975
Gaat steeds beter. En met Riley gaat het ook erg goed. Ze is heel goed in peuter zijn :D
pi_157335150
Wat ontzettend fijn LE O+ Goed om te horen. En ik wilde nog even zeggen dat alles wat je op je website schrijft zo mooi is, vol liefde en me keer op keer zo raakt. Je schrijft prachtig :*.

Ik ga werken als financieel medewerker :). Niet het allerspannendste ooit, maar wel bij een superfijn, meedenkend bedrijf (32 uur werken, verdeelt over 3x9 en 1x5, dus 2,5 dag bij m'n mannen O+).

FR, ik heb hetzelfde meegemaakt en we zijn toen niet meer teruggegaan.
Sweet like candy to my soul
Sweet you rock and sweet you roll
Lost for you, I'm so lost for you..
<a href="http://global.thebump.com/tickers/tt190c03.aspx" rel="nofollow" target="_blank">T.</a>
pi_157335209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:07 schreef Omentielvo het volgende:
Ze is heel goed in peuter zijn
^O^ Mooi gezegd! Omdenken eerste klas
Dat is het bij Femke natuurlijk ook gewoon :o ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe baan GotC!

En f_r, ik zou het wel of niet teruggaan naar de go af laten hangen van hoe het op het kdv gaat. Is ze daar ook lekker op haar plek, dan lekker laten zitten. Maar bevalt het niet, dan is terug naar de go natuurlijk een prima optie.
pi_157336511
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 01:48 schreef vencodark het volgende:
Aiden is inderdaad ook 2,5. Leuke leeftijd hoor alleen wordt het opvoeden weer een stukje interessanter.
Zo leert hij nu beleefd te vragen om bijv. melk.
Soms schreeuwt hij "MELK"! Dan zeg ik hem ook dat hij het netjes moet vragen: "Mama, mag ik melk"? Dat herhaald hij ook braaf. :P
Hier is de jongedame ook van de commando's..Probeer dat ook om te buigen naar netjes vragen. Had tot nu toe geen effect. Ze wil zker niet herhalen, dan gaat ze je heel verongelijkt aan zitten kijken Tot ze gisteren graag nog een koekje wilde. kwam er ineens de volzin: Mama, mag ik alsjeblieft nog een koekje?
Blijkbaar is doorgedrongen dat lief vragen kan werken (maar met andere dingen doet ze t nog niet, daar werken we aan).
pi_157337321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Hier is de jongedame ook van de commando's..Probeer dat ook om te buigen naar netjes vragen. Had tot nu toe geen effect. Ze wil zker niet herhalen, dan gaat ze je heel verongelijkt aan zitten kijken Tot ze gisteren graag nog een koekje wilde. kwam er ineens de volzin: Mama, mag ik alsjeblieft nog een koekje?
Blijkbaar is doorgedrongen dat lief vragen kan werken (maar met andere dingen doet ze t nog niet, daar werken we aan).
Na deze fase kwam bij ons de fase dat peuter dacht dat bij netjes vragen, het antwoord altijd 'ja' is. Was even een tegenvaller :+. Nu denkt hij dat iets mag als je maar graag genoeg wil.

Mama: Nee, sorry, dat gaat niet want me moeten zo weg.
Peuter: MAAR IK WIL HET!!!!!
:P
Venus in pocketformaat
loveli
pi_157337504
Gefeliciteerd met je nwe baan Got C!! En LE ook al zo fijn aan de slag, tof hoor, ben ik wel een beetje jaloers op :@ ik ben arbeidsongeschikt sinds 2011, en ik mis het hebben van een baan ;( . Ben van nature niet echt geschikt als thuisblijfmama, maar we maken er het beste van en dat lukt best goed!

Vanmiddag heerlijk met J en de hond een stuk door de polder gebanjerd, gelukkig hadden we onze laarzen aan, het was ietwat drassig haha!
pi_157346238
meiden met nieuwe baan gefeliciteerd!

Caroro hier ook een volledig afgekeurde mama, ik zie nu al op tegen de tijd dat meneer L ook naar school gaat. Gelukkig duurt dat nog bijna 1,5 jaar....
pi_157353779
Goed bezig met gevonden werk dames!!

Ik ben ook druk aan het zoeken, heb zelfs een (vrijwillige) jobcoach die me bijstaat, maar het wil nog niet vlotten. Nu Daan vanaf januari ook de schooldagen weg is, wordt de behoefte om te gaan werken ook wel groter. Ik ben niet zo'n natuurlijke thuisblijf mama, maar alleen thuiszitten lijkt me nog erger ;)
Maar eerst manlief maar, vandaag een gesprek en volgende week nog 2. Hopelijk dan in ieder geval 1 van beiden aan de slag :{

oja, mijn peuter gaat lekker met zindelijk worden. De nachten ook regelmatig droog, overdag soms 1/2 kleine ongelukjes (paar druppen). Hij is alleen heel erg dwars, ook moe, verkouden. Alles kost hem wat veel energie. Dus veel gemopper en niet luisteren.
pi_157355784
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:06 schreef caroro het volgende:
Gefeliciteerd met je nwe baan Got C!! En LE ook al zo fijn aan de slag, tof hoor, ben ik wel een beetje jaloers op :@ ik ben arbeidsongeschikt sinds 2011, en ik mis het hebben van een baan ;( . Ben van nature niet echt geschikt als thuisblijfmama, maar we maken er het beste van en dat lukt best goed!

Vanmiddag heerlijk met J en de hond een stuk door de polder gebanjerd, gelukkig hadden we onze laarzen aan, het was ietwat drassig haha!
Nou ja, een van de redenen dat ik ga freelancen is toch wel dat we denken dat ik op een normale werkplek niet meer aan de slag kan, mijn door stress getriggerde angstaanvallen zijn best een beperking (op een stressvolle werkplek zoals in de zorg, waar ik werkte). Kun je niet iets vanuit huis gaan doen? :) (ik weet niet wat je beperkingen zijn, misschien is ook dat geen optie)

Mijn peuter is gewoon zindelijk aan het worden mensen. Plast en poept veel op de wc, behalve als hij druk aan het spelen is natuurlijk :+

Klinkt als een fijne werkplek Gotc!

DF, in welke hoek zoek je? :)
pi_157355887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou ja, een van de redenen dat ik ga freelancen is toch wel dat we denken dat ik op een normale werkplek niet meer aan de slag kan, mijn door stress getriggerde angstaanvallen zijn best een beperking (op een stressvolle werkplek zoals in de zorg, waar ik werkte). Kun je niet iets vanuit huis gaan doen? :) (ik weet niet wat je beperkingen zijn, misschien is ook dat geen optie)

Mijn peuter is gewoon zindelijk aan het worden mensen. Plast en poept veel op de wc, behalve als hij druk aan het spelen is natuurlijk :+

Klinkt als een fijne werkplek Gotc!

DF, in welke hoek zoek je? :)
LE, goed van je peuter!

Ik zoek ergens op de grens van zorg en techniek. Liefst iets in de innovatieve zorg/projecten of in de technische ondersteuning van de zorg(of maatschappelijk werk/onderwijs). Maar daar zijn niet zoveel beschikbare banen in. Dus Ik zoek en reageer breder, maar dan mis ik ervaring/opleiding/etc. Vandaar ook de jobcoach die me helpt, want ik liep nogal vast..

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 06-11-2015 12:07:11 ]
pi_157357740
Hier ook hetzelfde DF. In mijn vakgebied is weinig, en als ik daarbuiten zoek mis ik opleiding/ervaring of ik ben juist weer te hoog opgeleid. En voor mijn eigen vakgebied ben ik er eigenlijk alweer te lang uit. Ik ben geen type voor freelancen. Ik ben heel stressbestendig maar zodra ik vanuit huis dingen moet doen en werk en priv in elkaar over gaan lopen dan ga ik compleet op slot. Hoop ooit nog aan het werk te komen want het wordt wel steeds lastiger. En net als DF ben ik eigenlijk ook niet echt een thuisblijfmoeder.

Jeej voor zindelijke sticker! Hier nog steeds 3 peuters in de luiers helaas :{

Mijn meiden zijn vandaag voor de eerste keer ook op vrijdag geweest. J stapte vrolijk naar binnen, legde haar appel en beker weg en deed de mededeling bij de juf dat ze wilde kleien. D had wat meer moeite met het vroeg opstaan dus die bleef wat langer aan mijn hand hangen. Dus D werd door alle leidsters prompt als J aangesproken :D

En aan M vroeg iedereen of hij fijn een dagje vrij had van school.

Met M gezellig gaan ontbijten bij Intratuin. Even gespeeld en daarna naar de kerstafdeling. Daar reed een treintje dus hij wilde niet meer weg. Uiteindelijk "omgekocht" met een speelgoedtreintje. Hij was zo blij O+ En ach, het is ook niet zo dat er nog Sinterklaas, kerst en verjaardagen aankomen natuurlijk :|W :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Kyara op 06-11-2015 13:10:13 ]
pi_157358445
Ik heb ernstige rugklachten en daardoor ook uitval aan beide benen. Ben inoperabel helaas(dit is allemaal het gevolg van een mislukte hernia operatie in f*cking 1995 :'( ). Slik zware pijnmedicatie en heb een neurostimulator geimplanteerd gekregen(die doet het alleen niet zo goed).
Het probleem is dat het per dag verschilt hoe het gaat, en ik dus nauwelijks iets kan plannen of vastleggen. Ik doe wel vrijwilligerswerk voor de voetbalvereniging. Ik bedenk activiteiten voor de jeugd(die anderen dan mogen uitvoeren haha!).

Het is gewoon jammer, zou dolgraag studeren, maar ook dat gaat helaas niet lukken. Ik focus me maar op de positieve dingen, het was een pittig proces om te leren accepteren.

Ik heb zulke leuke kinderen, peuters en pubers zijn een toffe combi, en een leuke, lieve man. Maar heeeel soms, komt het groene jaloeziemonster om de hoek kijken.
Er is hier op Fok! ook een fijn topic over de frustraties van het chronisch ziek zijn, en das ook fijn.

Net gezellig met mini en maxi dochters een broodje wezen eten.
J.olie slaapt slecht de laatste paar nachten, dan word ze huilend wakker en kruipt ze tussenin. 1 voordeel, dan slaapt ze wel tot een uur of 8 ipv half 7!
pi_157358752
L-E, wat knap van je peuter *O*
Hier ook nog steeds in de luier. Wel interesse in het toilet. Maar ik verdenk dat het vooral het toiletpapier en het doorlegen de reden van interesse is :D

Kyara, ik moest lachen dat ze D als J aanspraken :D
Gezellige ochtend met M O+

Caro, :*
pi_157359647
LE een zindelijke peuter! knap werk!

Kyara ik moest stiekem best een beetje lachen haha

caro :*
pi_157371582
Wow LE, wat knap!
Ow doet het op het kdv wel regelmatig, maar weigert thuis :')

Fijn dat het beter gaat met het weg brengen Kyara! Maar ik snap D helemaal, rustig aan zo 's ochtends ;)
pi_157376676
Hoe doen jullie het als je peuter niet wilt eten 's avonds?
Aiden eet namelijk wel overdag goed zijn brood maar wil ook 's avonds alleen maar brood.
Aangezien ik hem niet wil aanleren dat hij ipv mijn gekookte maaltijd weer boterhammen krijgt, eet hij dus niets behalve een toetje.
Ik hoor hem niet klagen over honger dus wellicht is hij gewoon voldaan.
Maar zo leert hij natuurlijk niet echt warm eten leren waarderen.
Iemand ideen?

En verder, kijken jullie kinderen weleens tekenfilms?
Wat dan, heb je het idee dat ze er ook wat van opsteken?
pi_157376916
Oei Venco, ik zou het niet weten, hier ook zo eentje! Ik bied het eten aan en maak er verder geen heisa om, vantevoren is ze altijd enthousiast dat we aan tafel gaan, maar zodra ze haar bordje ziet lust ze het niet zegt ze. Ze eet meestal wel het vlees, en dan idd een bakje yoghurt. Ze ziet eruit als hollands welvaren en is gezond, en ik vind het belangrijk om de sfeer aan tafel fijn te houden.
Mbt tot tekenfilms zijn het natuurlijk net sponsjes :)

Wij vieren vandaag grote broer zijn "nepverjaardag" en J.olie vind het spannender als D.aan zelf. Ze heeft geholpen met de slingers en ballonnen, zo leuk O+
pi_157376969
Oh met 3 kinderen is er altijd wel eentje die iets niet lust. En daarnaast zij het peuters dus soms "lusten" ze ineens ook hun lievelingseten niet meer. Ik geef ze dan altijd wat meer (pure) yoghurt.
pi_157377202
Hier (nog) geen probleem met avondeten. Soms eet ze veel, soms eet ze weinig, soms nauwelijks iets. Trekt altijd weer bij. Vlees lust ze sowieso niet graag (As' kippevleugeltjes daargelaten _O-).

En ja, tekenfilms kijken we hier graag. Frozen is een dikke hit, net als Nijntje en Penelope. Ze reageert op wat ze ziet (okee, het is een doorlopend journalistiek commentaar) en vertelt sommige dingen ook na. Toen ze kleiner was leerde ze er ook echt iets van (Nijntje), misschien moet ik overstappen op Sesamstraat ofzo.

Kyara, fijn dat J zich ineens fijner voelde op de psz. En D heeft idd groot gelijk - wij kunnen ook maar niet wennen aan het vroege tijdstip.

Ik had afgelopen week de griep, dus W. heeft voor Ellie gezorgd. Dat ging de eerste dagen wat hobbelig, maar steeds beter. Leuk om te zien O+, al ben ik de griep nu wel beu.
Home is where the O+ is...
  zaterdag 7 november 2015 @ 11:15:06 #272
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157378201
J kondigt regelmatig aan dat ie niet gaat eten. Dan zeggen wij: da's goed, maar je moet wel aan tafel blijven. Dan praten we over allerlei andere dingen, en vaak gaat er dan toch nog wel wat eten op. En zo niet, dan niet. Ik dwing m nooit tot eten, maar hij krijgt ook geen alternatief (wij eten bijna altijd kindvriendelijk).
pi_157378347
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 08:42 schreef vencodark het volgende:
Hoe doen jullie het als je peuter niet wilt eten 's avonds?
Aiden eet namelijk wel overdag goed zijn brood maar wil ook 's avonds alleen maar brood.
Aangezien ik hem niet wil aanleren dat hij ipv mijn gekookte maaltijd weer boterhammen krijgt, eet hij dus niets behalve een toetje.
Ik hoor hem niet klagen over honger dus wellicht is hij gewoon voldaan.
Maar zo leert hij natuurlijk niet echt warm eten leren waarderen.
Iemand ideen?

En verder, kijken jullie kinderen weleens tekenfilms?
Wat dan, heb je het idee dat ze er ook wat van opsteken?
Same here. Komt vanzelf goed hoor. Ineens eet Billie wel de aardappels (gekookt/gebakken).
Prima. Dat waarderen van warm eten komt vanzelf wel een keer.

Mijn moeder zegt dat het ook wel komt als ze energie anders gaan gebruiken overdag (naar school gaan bijv.) dus ik zie wel. Die strijd heb ik heeeeeeeel lang geleden opgegeven.

En wat tekenfilms betreft: Billie heeft fases. HIj heeft lang Cars gekeken (1 keer per dag) en zit nu in de Mickey Mouse Clubhouse fase (hij heeft net Nijntje weer gehad). Prima, ik ben niet zo moeilijk wat dat betreft. Ik keek vroeger ook best vaak televisie :@.

Gelukkig heeft hij nu ook muziek ontdekt. Regelmatig moet de cd met Hollandse kinderliedjes aan :D. En wordt er de hele dag gezongen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
All that hurts me makes me stronger - MR
pi_157384930
OW wilt regelmatig niet eten.
Ik laat hem altijd en meestal komt hij er wel bij zitten, dan wilt hij nog steeds niet eten maar pikt hij vaak iets van papa's bord.
Ik laat het gewoon en als hij echt heel slecht heeft gegeten geef ik hem gewoon wat extra yoghurt :)

Vandaag Omen, Fieder en As weer gezien, met hun peuters natuurlijk! Ik vind peuters zo leuk! Heb er van genoten. Ow heeft er alleen heel lang over gedaan voordat hij een beetje loskwam, en toen moesten we weg :')
Maar hij heeft het nu de hele tijd over z'n vriendjes, hilarisch toch :D
pi_157387958
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 09:44 schreef Cwen het volgende:
Hier (nog) geen probleem met avondeten. Soms eet ze veel, soms eet ze weinig, soms nauwelijks iets. Trekt altijd weer bij. Vlees lust ze sowieso niet graag (As' kippevleugeltjes daargelaten _O-).

Ik zal ze tijdens een volgende meet weer maken :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 17:54 schreef Loj het volgende:
OW wilt regelmatig niet eten.
Ik laat hem altijd en meestal komt hij er wel bij zitten, dan wilt hij nog steeds niet eten maar pikt hij vaak iets van papa's bord.
Ik laat het gewoon en als hij echt heel slecht heeft gegeten geef ik hem gewoon wat extra yoghurt :)

Vandaag Omen, Fieder en As weer gezien, met hun peuters natuurlijk! Ik vind peuters zo leuk! Heb er van genoten. Ow heeft er alleen heel lang over gedaan voordat hij een beetje loskwam, en toen moesten we weg :')
Maar hij heeft het nu de hele tijd over z'n vriendjes, hilarisch toch :D
Ja jammer dat het even duurde en jullie weer bijtijds op pad moesten. Het was wel weer erg gezellig.

Hier ook een peuter die slecht eet in de avond. Hier mogen ze altijd een toetje en ze willen dan appelmoes, ik vind het prima. Als hij echt honger heeft dan eet hij wel. En het gebeurd ook regelmatig dat hij gaat eten als de rest klaar is :D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')