abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158347806
quote:
5s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:37 schreef karton2 het volgende:
Ik vraag me af of er een ongeschreven regel is mbt het openen van links in een nieuw tabblad.
Wat ik altijd doe is dat interne links in hetzelfde tabblad openen en externe links in een nieuwe. Alleen op mobiele apparaten is het niet fijn om tig tabbladen open te hebben, is mijn mening.
Welke keuzes maken jullie hierin eigenlijk als je interne/externe links gaat instellen?
De officiële regel is heel duidelijk: nooit een target gebruiken, de gebruiker kiest zelf wel of hij middenklikt of linksklikt. Maar vrij gebruikelijk is idd om externe links toch in een nieuwe tab te laten openen, omdat in de praktijk de meeste gebruikers dit toch eigenlijk verwachten. Je zult zelf moeten bepalen wat in jouw situatie het meest wenselijk is.

Wat betreft angular: heb er nooit echt mee gewerkt maar wel een beetje aan geroken, en naar mijn idee zit het goed in elkaar en moet het erg intuïtief zijn als je al een beetje gewend bent met frameworks en/of template engines te werken.
pi_158352193
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:52 schreef n8n het volgende:
Hoe lang ben je bezig Angular een beetje onder de knie te krijgen? Vind het voor m'n eigen werk overbodig maar nu oriënterend op een baan wordt het echt _overal_ gevraagd.
Ik denk dat je wel een paar weken verder bent voor je het echt onder de knie hebt. Als je gewend bent om gewoon old school DOM elementen te manipuleren dan moet je jezelf eigenlijk een andere manier van denken aanleren. Dit plaatje somt het wel mooi op :P

"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:17:39 #178
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158362913
Bedankt voor de antwoorden, ik haal er uit dat het easy to learn, hard to master is wat enigszins logisch is. Ik heb overigens nog nooit gevoelens van blijdschap gehad met frontend frameworks dus ik ben benieuwd. Nu alleen nog een REST applicatie om mee te spelen, kan ik het beste een sandbox creëeren of is dat ook online te vinden (om mee te binden en spelen).

Ga wel meteen voor 2 dan ja, al lees ik overal dat je dan beter meteen over kan gaan op React, ik ga het proberen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:22:02 #179
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_158363049
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:17 schreef n8n het volgende:
Bedankt voor de antwoorden, ik haal er uit dat het easy to learn, hard to master is wat enigszins logisch is. Ik heb overigens nog nooit gevoelens van blijdschap gehad met frontend frameworks dus ik ben benieuwd. Nu alleen nog een REST applicatie om mee te spelen, kan ik het beste een sandbox creëeren of is dat ook online te vinden (om mee te binden en spelen).

Ga wel meteen voor 2 dan ja, al lees ik overal dat je dan beter meteen over kan gaan op React, ik ga het proberen.
Ik kan soms intens genieten van angular hoor. Ben nu met een prototype bezig en dat wordt echt kickass door angular.

Anders zet je even een wordpress site op met die nieuwe rest API.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 19 december 2015 @ 21:26:12 #180
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158364865
Ik ben nu bezig met kirbycms alle content op een pagina te laten indexeren en afhankelijk van of een request via Ajax gaat het als json te sturen en anders als html.

Ik ben begonnen met een php functie el() waarmee je met een array stukken html kan uitpoepen. Deze functie ga ik dan ook in JS maken zodat je in php en JS praktisch dezelfde templates kan schrijven, en deze automatisch renderen afhankelijk van het request.

Als dit af is heb ik in principe een REST API (al dan niet alleen GET) waarmee ik dan ff ga klooien.

(Voordeel voor mij is dat zonder JS de pagina nog werkt en dat de html ‘minified' gestuurd wordt, dat en de templates zijn vrijwel identiek).
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 4 januari 2016 @ 11:47:07 #181
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158813471
Is er qua performance een (duidelijk) verschil of je in 1 click event checkt wat er geklikt is en dan reageert, of per element een apart click event te attachen?

http://stackoverflow.com/a/8496919 Hier heb ik het over
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_158813555
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:26 schreef n8n het volgende:
Ik ben nu bezig met kirbycms alle content op een pagina te laten indexeren en afhankelijk van of een request via Ajax gaat het als json te sturen en anders als html.

Ik ben begonnen met een php functie el() waarmee je met een array stukken html kan uitpoepen. Deze functie ga ik dan ook in JS maken zodat je in php en JS praktisch dezelfde templates kan schrijven, en deze automatisch renderen afhankelijk van het request.

Als dit af is heb ik in principe een REST API (al dan niet alleen GET) waarmee ik dan ff ga klooien.

(Voordeel voor mij is dat zonder JS de pagina nog werkt en dat de html ‘minified' gestuurd wordt, dat en de templates zijn vrijwel identiek).
Je bent CakePHP aan het nabouwen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 4 januari 2016 @ 12:29:10 #183
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158814420
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je bent CakePHP aan het nabouwen?
Mogelijk?

Edit: nope, alleen een klein deel van de view class.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_158834467
Jammer dat Sass geen currentColor ondersteunt
  maandag 4 januari 2016 @ 23:20:28 #185
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158834577
quote:
9s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:17 schreef TwyLight het volgende:
Jammer dat Sass geen currentColor ondersteunt
voor wat?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_158834661
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:20 schreef n8n het volgende:

[..]

voor wat?
darken(currentColor, 10);

ofzo :P
  dinsdag 5 januari 2016 @ 10:23:27 #187
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158841308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:18 schreef Jimbo het volgende:
Regelmatig zie je op hardware.info, tweakers en andere websites (fok?) een achtergrond van de website die volledig klikbaar is gemaakt.

Na wat rond te kloten kom ik eigenlijk geen stap verder.. Heeft iemand een idee hoe je dit gemakkelijk kan doen op een website? Zit dit in de CSS of ? (of werk je misschien met een image map die je klikbaar maakt?

Ik hoort t graag!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158842033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:18 schreef Jimbo het volgende:
Regelmatig zie je op hardware.info, tweakers en andere websites (fok?) een achtergrond van de website die volledig klikbaar is gemaakt.

Na wat rond te kloten kom ik eigenlijk geen stap verder.. Heeft iemand een idee hoe je dit gemakkelijk kan doen op een website? Zit dit in de CSS of ? (of werk je misschien met een image map die je klikbaar maakt?

Ik hoort t graag!
Een onclick handler op bijvoorbeeld de body zetten?
Of bedoel je iets anders?
Be curious, not judgmental
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 12:15:08 #189
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_158843587
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:01 schreef Aether het volgende:

[..]

Een onclick handler op bijvoorbeeld de body zetten?
Of bedoel je iets anders?
Hoe ik het nu heb is twee grote CSS blokken aan de zijkant van de website die ik klikbaar wil maken.

Indien ik position:aboslute; gebruik staan ze goed, maar zijn ze niet klikbaar (heb de z-index al tot 999999999 aangepast, en nog niks :( )

indien ik een andere position gebruik dan blijven ze niet goed op de plek staan, hoe kleiner of hoe groter ik het scherm maak, hoe meer ze heen en weer dansen :(

Je moet het een beetje zo zien: (ik neem fok als voorbeeld:) we hebben hier het fok forum van (uit mn hoofd) 1000px breed. De grijze achtergrond die we hier hebben is bij mij een plaatje, en die wil ik graag laten linken naar een andere pagina.

Hoop dat je het zo begrijpt :X
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_158843764
We begrijpen wat je wilt, we begrijpen alleen niet waarom dat niet zou lukken. Post eens een testcase of zo.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:26:31 #191
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158843830
Je moet position fixed doen en dan top:0; right:0; bottom:0; left:0;

En z-index werkt alleen relatief tot de eerste parent die niet position: static; heeft.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 12:28:46 #192
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_158843879
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:26 schreef n8n het volgende:
Je moet position fixed doen en dan top:0; right:0; bottom:0; left:0;

En z-index werkt alleen relatief tot de eerste parent die niet position: static; heeft.
als ik dit doe is de hele website klikbaar, dus ook het gedeelte waar normaal de tekst en de linkjes staan :P
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:28:57 #193
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158843880
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:22 schreef TwyLight het volgende:

[..]

darken(currentColor, 10);

ofzo :P
ah zo, ik zet liever een handmatige waarde met een suffix op de variable name als modifier.

Dus $canvas, en $canvas-dim (of -vivid).
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:32:41 #194
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158843945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:28 schreef Jimbo het volgende:

[..]

als ik dit doe is de hele website klikbaar, dus ook het gedeelte waar normaal de tekst en de linkjes staan :P
je moet zorgen dat je index tussen de pagina en je menu zit ja. Weet ff niet hoe ik dat eerder gedaan heb, zal zo ff kijken.

Tweakers’ implementatie is vrij brak, als je het menu wegslikt zijn de onderliggende elementen nog klikbaar. Klik verkeerd en je drukt op een link.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_158845173
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:28 schreef n8n het volgende:

[..]

ah zo, ik zet liever een handmatige waarde met een suffix op de variable name als modifier.

Dus $canvas, en $canvas-dim (of -vivid).
Ik gebruik darken (of lighten etc) wel vaak voor hover effecten etc.

bv

.class {
background: $primary-color;

&:hover {
background: darken($primary-color, 10);
}
}
pi_158846877
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:22 schreef TwyLight het volgende:

[..]

darken(currentColor, 10);

ofzo :P
Dat wordt wat lastig in sommige gevallen ;)
Bijvoorbeeld bij een LI element dat in UL en OL gebruikt kan worden.
Be curious, not judgmental
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:52:14 #197
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_158847246
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:35 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat wordt wat lastig in sommige gevallen ;)
Bijvoorbeeld bij een LI element dat in UL en OL gebruikt kan worden.
Daarom classes gebruiken he?
Je moeder is een hamster
  dinsdag 5 januari 2016 @ 21:24:24 #198
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158858553
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:23 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Ik gebruik darken (of lighten etc) wel vaak voor hover effecten etc.

bv

.class {
background: $primary-color;

&:hover {
background: darken($primary-color, 10);
}
}
ik ook, maar liever zelf. Ben ik vergeten die z-index dingen op te zoeken. Morgen😬
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:48:52 #199
230788 n8n
Pragmatisch
pi_158869906
Sorry Jimbo, ik had je verkeerd begrepen. Maar als je een afbeelding wilt linken, waarom niet in een anchor tag? ik dacht dat je dit bedoelde: http://d.pr/1lOhg (klik op hamburger of een avatar).

Heb iets met JS waar ik helemaal para van wordt :@

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    // Event index
    var event = {         
        'scroll': scroll,
        'click': click,
    };
    
    // Add a listener to each event
    (function render(event){
        
        for (var action in event){
            if (typeof event[action] === 'function'){
                window.addEventListener(action, function(){
                    requestAnimationFrame(event[action])
                });        
            }
        }        

    })(event);

Een object met events, daar loop ik doorheen in render() en hang de referentie naar de functie in een loop aan een eventListener. Elke keer wanneer ik meer dan 1 event in het event object plaats, wordt altijd - zowel met scrollen als click - het eerste event afgevuurd. Kan iemand hier kaas van maken?


Heb er een JSbin van gemaakt: https://jsbin.com/vaxaxamefu/edit?js,console,output

maakt niet uit of je klikt of scrolled, het click event wordt elke keer aangeroepen.

[ Bericht 5% gewijzigd door n8n op 06-01-2016 12:59:30 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_158870992
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:48 schreef n8n het volgende:
Sorry Jimbo, ik had je verkeerd begrepen. Maar als je een afbeelding wilt linken, waarom niet in een anchor tag? ik dacht dat je dit bedoelde: http://d.pr/1lOhg (klik op hamburger of een avatar).

Heb iets met JS waar ik helemaal para van wordt :@
[ code verwijderd ]

Een object met events, daar loop ik doorheen in render() en hang de referentie naar de functie in een loop aan een eventListener. Elke keer wanneer ik meer dan 1 event in het event object plaats, wordt altijd - zowel met scrollen als click - het eerste event afgevuurd. Kan iemand hier kaas van maken?

Heb er een JSbin van gemaakt: https://jsbin.com/vaxaxamefu/edit?js,console,output

maakt niet uit of je klikt of scrolled, het click event wordt elke keer aangeroepen.
Gok: op het moment dat de event-handler wordt aangeroepen en requestAnimationFrame(event[action]) wordt aangeroepen is action gelijk aan de laatste waarde (=click) van de for.
Probeer de waarden uit event eens te wisselen en kijk of dan altijd de scroll-event wordt aangeroepen.
Be curious, not judgmental
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')