abonnement Unibet Coolblue
pi_158352472
Dat ik (stiekem?) een relatie had met vriendje (V) van de middelbare school.

We stonden in de keuken en hadden zo'n zin in elkaar dat we het daar deden. Even vergetend dat mijn ouders in de woonkamer zaten. :D

Ik kreeg daarvoor een standje van mijn moeder, maar negeerde wat ze zei.

Later moesten we iets in duo's doen en ik wilde dat doet met V, in plaats van met mijn eigenlijke vriend (B). Ik liep ook op V af en zag mijn vriend kijken, zo van: Wat doe je?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158401120
Ik droomde dat ik met 2 vrienden op een soort indoor vrijmarkt rondliep om naar oude leuke spulletjes te zoeken. Er waren rijen met dikke planken waar alle verkopers hun spullen hadden gestald en de hal was heel groot. Op een gegeven moment zag ik een aantal medailles liggen die mijn aandacht trokken, maar vlak voordat ik ze kon oprapen om ze nader te bekijken, sprong er een andere man voor me en raapte snel alle medailles voor m'n neus weg, maar door zijn actie ging de mooiste stuk (brak een groot stuk vanaf), waarna die snel weer doorliep.
Het bleken 3 medailles te zijn, één elk van brons, zilver en goud en de gouden was doormidden gebroken en ik vond hem nog steeds heel mooi.

Meteen daarna was ik in een dichtbegroeid loofbos waar ik verschillende dingen deed. De droom was best wel lang en ging steeds over verschillende dingen, maar dat groene loofbos was alom aanwezig met een bladerdek zo dicht dat er geen direct zonlicht op de grond kwam.
Ik liep een stuk over een bospaadje o.a. en genoot van de natuur en het bos.

Aan het einde van de droom (ik zat nog steeds in datzelfde loofbos) nam ik deel aan een soort scouting....iets..waarbij het de bedoeling was in groepjes van ongeveer 4 om "vlaggen te veroveren" en dat deed je door in de bossen de vlaggen te zoeken en dan daar je basis op te bouwen die bestond uit een heel eenvoudige slaapplek, heel basic. Dan moest je bij zo'n vlag overnachten waarna je de volgende ochtend een soort speld of logo aan/op die vlag moest vastnaaien en de vlag waar wij die nacht zaten had al meerdere speldjes of badges van een paar andere groepen.
Op de één of andere manier zat onze huidige vlag heel hoog (alsof het bovenaan een rots was of in een boomhut of zo) en ik zat de route te plannen voor de volgende dag terwijl de rest van de groep elders was, maar ik vond het denk ik belangrijk om dit werk te doen.
pi_158401124
Die dope wil ik ook. 8-)
pi_158439664
Ik was in de keuken met mijn broertje. Hij wilde groentesoep, maar dat mocht niet van mij. Ik keek in de keramische wokpan maar daarin lagen stukken vlees (leek op varkenshaas) in een lichte jus. Dus ik zei dat dat helemaal geen groentesoep was, maar mijn broertje zei dat het dat echt wel was. Er zat niet eens groente in.
Hij had een mok gepakt en deed daar groentesoep in. Nu was er ineens wel een (normale) pan waar inderdaad groentesoep in zat. Ik was boos.
Mijn broertje ging trollen. Hij pakte de pan soep en goot het over de keukenvloer. Daarbij keek hij opzij naar mij met een gemene glimlach. Ik werd ontzettend boos en zei dat hij het meteen moest opruimen. Dat deed hij niet. Hij luisterde niet en ik was zo vreselijk gefrustreerd daarom. Ik kon er ook niet tegen dat hij troep had gemaakt.
Dus toen stond ik in de gang onderaan de trap en was mijn broertje ineens een blond jochie van een jaar of 4 dat heel erg leek op mijn neefje. Ik pakte hem bij zijn enkels en smeet hem met zijn hoofd tegen de traptreden, trok hem naar beneden zodat zijn hoofd over de treden hobbelde. Ik was heel agressief.
Terug in de keuken gooide hij weer bende over de grond. Het leek niet meer op groentesoep maar op een oranje-achtige dikke pap. Opnieuw beval ik hem het op te ruimen, weer deed hij het niet. Ik wilde de controle hebben over hem. Ik wilde dat hij precies deed wat ik zei. Ik wilde het absoluut niet zelf opruimen, uit principe maar ook omdat ik dan een vies doekje moest aanraken. Ik weet niet meer in welke volgorde het volgende gebeurde. Ik gaf mijn broertje de opdracht het schoon te maken met een doek. Hij had een doekje maar had dat niet natgemaakt en stond daar maar een beetje. Ik schreeuwde tegen hem dat hij de doek eerst moest natmaken. Hoe moeilijk kan het zijn?! (dit gedrag van mijn broertje is wel realistisch, hij voert echt helemaal niets uit maar wacht tot een ander het voor hem doet). Ik was overheerst door woede. Ik voelde mijn hart tekeer gaan. Ik werd nog bozer door het feit dat ik zo gestrest was en dat kwam door mijn broertje, omdat ik wist dat dit echt niet goed voor me was.
Opnieuw gooide ik het kleine jongetje met zijn hoofd tegen de trap, met al mijn kracht, maar dit keer ging hij gewoon lachen terwijl zijn gezicht over de treden hobbelde. En toen hij op de grond lag bleef hij lachen. Ik was machteloos.
Wat er ook nog gebeurde in de keuken was iets met de oven. Er was een zwarte rekbare band (geen idee waarvan) en die was in de oven geweest. Mijn linkervoet zat vol met leukoplast omdat ik een klein wondje op mijn hiel had en toen er een stuk losliet deed mijn broertje die band op mijn voet maar ik haalde het er weer af omdat het nog warm was en ik vond het raar.

De tweede droom kan ik me minder goed herinneren. Er was iets in een woestijn. We moesten ergens naartoe en er was een snellere route maar dan moesten we wel racen tussen de vrachtauto's of zo en het was gevaarlijk. Er zouden ook een paar mensen met geweren zijn die bij de grens tussen de woestijn en de lager gelegen egalere, snelle weg stonden.
We moesten een auto uitzoeken voor het eerste stukje, om bij die snelle route te komen waar we weer over zouden gaan op een andere auto of vrachtwagen. Maar toen stond ik ineens in een klein schuurtje met vier of vijf fietsen waarvan ik er een moest uitkiezen. Er waren twee damesfietsen. Ik wilde een kinderzitje achterop dus ging testen bij welke fiets dat het best paste. De ene fiets was elektrisch en had de accu in/op de bagagedrager dus daar paste het niet goed op.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158439968
Ik droomde ook nog dat ik in de spiegel zag hoe ik eruit zag zonder borsten, wat ik in eerste instantie geweldig vond totdat ik de vrouwelijke vormen zag die ik nog had en die waren echt extreem (ik had een ontzettende wespentaille echt abnormaal en had vet op rare plekken).
Dit, maar dan zonder borsten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het zo erg :'(

Edit: ik herinnerde me vanmiddag nog een vierde droom van vannacht maar die ben ik weer vergeten.

[ Bericht 9% gewijzigd door kuolema op 22-12-2015 19:43:56 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158445513
Niet afgelopen nacht, maar eerder.

Ik droomde dat ik in een wat donker restaurant liep en struikelde over een zwarte hond. Ik raakte aan de praat met de eigenaar, een hele leuke man.

Hij nodigde mij/ons (vriend en ik) uit om mee te gaan naar een parenclub. Eerst vond vriend het idee niet echt wat, maar hij ging wel mee.

Volgende moment zaten we in de "parenclub", wat er niet echt uitzag als een parenclub. Zag fel verlichtte tl-buizen en iedereen zat in een kring. Sommige lieten nog wat aan hun lichaam doen (vergeten dingen zoals haartjes weghalen).

Toen werd ik wakker.
pi_158492810
Had een lange droom weer, maar opnieuw is het meeste weg.

Wel weet ik nog een stukje dat ik zat te praten met een oude (nu overleden) vriend van m'n vader en hij vertelde me dat ie smokkelaar was.
Hij bood me aan om illegaal rollen sigaretten te kopen voor xx bedrag en dat die per containership uit Brazilië moesten komen en toen vroeg ik hem "En wat kost een rol sigaretten dan?" waarop hij antwoordde "Hmm....goeie vraag. Dat weet ik zelf eigenlijk niet."
pi_158630626
Had weer zo'n lange droom, maar vergeten meteen hier neer te tikken dus een droot deel is alweer weg.

Het ging over dat ik een klein bosje sleutels had waarmee ik naar verschillende geheime locaties ging (beetje een soort bank-idee, maar dan met kluisjes) en moest vragen voor welk kluisje een bepaalde sleutel was.
Ik heb in de loop van mijn droom dit een aantal keer gedaan, van "bank" naar "bank" gaan en steeds het kluisje openen.

Alleen was de volgende sleutel van een "bank" in een gebied/stadsdeel dat ontoegankelijker was geworden omdat er heel veel gesloopt was en het die "bank"beheerder zelf onduidelijk was of die "bank" nog wel bestond, maar ik ging toch op pad.

Dit was ook het laatste stukje van de droom, ik zag (witte) gebouwen instorten (een beetje zoals je van die filmpjes hebt waar te zien is hoe een gebouw gecontroleerd wordt opgeblazen, zo zakten ze in elkaar) en zag ook een zebrapad waar mensen aan het oversteken waren. Eén van de voetgangers die me tegemoet kwam tijdens het oversteken van dat zebrapad werd plotseling door een grote steen op zijn achterhoofd geraakt (afkomstig van een gebouw vlakbij dat ontplofte) en werd door de klap van de steen/rotsblok op zijn achterhoofd meters verder weggeslingerd.

Einde droom.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 29-12-2015 17:24:17 ]
pi_158635994
Ik weet niet meer hoe en wat, maar heb gedroomd over honderden tarantula's. En ze kropen over mijn benen en alleen in het water gingen ze eraf (en ook dood).
pi_158645812
Was op een festival in Rusland en toen ik weg wilde gaan moest ik eerst door een paar meter vol met gebruikte injectienaalden kruipen. Brrr.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 29 december 2015 @ 19:43:21 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158646012
Ik moet weer even mijn best gaan doen om dromen te onthouden. De truuk is dat je meteen als je wakker wordt gaat terugdenken aan wat je gedroomd hebt. Het deel van de droom die je terughaalt komt dan in een ander deel van je geheugen te staan in plaats van het korte termijn geheugen dat voor dromen wordt gebruikt (daardoor vergeet je ze).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158663610
Droomde iets met dat ik onderdeel was van een volksverhuizing en we trokken door een gebied vol met van die grote mangrove-bomen en wat heuvels, maar we konden niet verder trekken omdat we door een nauwe landtong moesten (richting zuiden) en het daar vol met vijanden zat, dus zijn we naar het uiterste noorden getrokken om te wachten totdat de kust veilig was.
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:43 schreef SeLang het volgende:
Ik moet weer even mijn best gaan doen om dromen te onthouden. De truuk is dat je meteen als je wakker wordt gaat terugdenken aan wat je gedroomd hebt. Het deel van de droom die je terughaalt komt dan in een ander deel van je geheugen te staan in plaats van het korte termijn geheugen dat voor dromen wordt gebruikt (daardoor vergeet je ze).
Is wel leuk :)

Ik weet ze vaak wel nog meteen zodra ik wakker ben geworden. Vaak nog maar een (klein) deel, maar ook vaak ellenlange dromen en vier verschillende dromen van een enkele nacht nog weten komt ook nog weleens voor. En vaak ook heel erg veel details, zoals de structuur van steen of de bodem of de geur van een bos of hoe zacht die bodem was (mossen e.d.). Heel levendig.

Soms gebeurt er toch wat 'nieuws', zoals die keer dat ik twee keer achter elkaar dezelfde droom doorliep, alsof ik twee keer dezelfde film keek, maar de tweede keer zag ik dezelfde droom vanuit een ander oogpunt, alsof ik dezelfde droom vanuit een ander persoon aan het meemaken was.
pi_158663859
Ik droomde dat m'n ouders random gescheiden woonde :')

En ik woonde bij een gozer uit de klas die ik niet eens mag.. _O-
pi_158664460
Dat ik van een roltrap moest komen en onderaan met een jongen moest zoenen. Een andere jongen nam dat op. Maar ik vond de filmer eigenlijk veel leuker.

Toen we het filmpje nakeken stond ik ook omarmd met de filmer (met stijve).
pi_158667318
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:43 schreef SeLang het volgende:
Ik moet weer even mijn best gaan doen om dromen te onthouden. De truuk is dat je meteen als je wakker wordt gaat terugdenken aan wat je gedroomd hebt. Het deel van de droom die je terughaalt komt dan in een ander deel van je geheugen te staan in plaats van het korte termijn geheugen dat voor dromen wordt gebruikt (daardoor vergeet je ze).
Ik heb juist vaak dat mijn dromen op een later moment op de dag terugkomen. :o Afhankelijk van het moment dat ik wakker geworden ben denk ik, want dat is wel alleen als ik 'blanco' wakker word.
pi_158731492
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:08 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb juist vaak dat mijn dromen op een later moment op de dag terugkomen. :o Afhankelijk van het moment dat ik wakker geworden ben denk ik, want dat is wel alleen als ik 'blanco' wakker word.
Ik vergeet ze wel vrij snel nadat ik wakker ben geworden, maar zodra ik in dit topic begin te tikken, komen grote delen ook weer terug (alsof de herinneringen er gewoon nog zaten, maar dan waren ze vergeten).

Helaas nu alles vergeten :P
pi_158777784
Gisteren vreemd gedroomd. Iets met een heel pallet cola blikken. Ik dronk er niet van maar gaf ze allemaal weg. ik was in een soort tent in de woestijn en iedere dorstige mens die langskwam kreeg een blikje.

Ik weet niet of dat een betekenis heeft maar vind het heel raar
pi_158785655
Mijn droom speelde zich af in een soort (verlaten) industriegebied waarin heel veel metalen "torens" (a-ka hijskranen-torens) waren gebouwd die onderling weer met dikke metalen balken en platformen verbonden waren.
Onder al die hooghangende constructies waren weer metalen trappen, loopbruggen en zelfs ruimtes (zeg maar kamers) gemonteerd en als je eenmaal 'boven' was, alles was in de lucht met elkaar verbonden dus je kon alles bereiken zonder dat je op de grond hoefde te komen.

Het hangende gebied was enorm en bestond uit minimaal twee delen. Het eerste deel had ik van één van die ruimtes de sleutel (dus ik was eigenaar of huurde die ruimte ofzo) en ik ging naar die ruimte toe waar een vriendin van mij aan het koken was terwijl er een andere vriend van haar ook aanwezig was. De binnenkant van die ruimte leek heel erg op de binnenkant van een Staverse Jol en was heel krap en knus, erg basic (bijna kamperen) en grotendeels van hout.

Die andere vriend van haar vertelde dat hij wilde gaan wandelen naar het tweede gebied (hij gaf een routebeschrijving) en dat, eenmaal in het tweede hangbruggebied aangekomen, de wandeling die hij wou gaan ondernemen minstens 8km was en na afloop weer op de grond uitmondde.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 04-01-2016 13:13:40 (tikfout, stoorde me) ]
pi_158787012
Vaak droom ik dat ik flink de sjaak ben. Vannacht ook weer zoiets:

Ik droomde vannacht dat ik op weg was naar een gamebeurs. Op het (NS?) station stonden allemaal treinen maar niemand kon zeggen waar die treinen precies naar toe gingen. Je moest gewoon ergens instappen en net voordat de trein zou vertrekken kreeg je een soort routekaart waarop de bestemmingen van alle treinen stonden aangegeven.

Nadat ik was ingestapt in een willekeurige trein zag ik op die routekaart dat ik niet in de juiste trein zat, dus ik probeerde uit alle macht om eruit te komen, maar de trein reedt al weg voordat ik de deur kon openmaken.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:34:21 #70
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158792166
Ik had een nachtmerrie ...
Er was een moeder met twee baby's die allebei mismaakt waren. Ik kreeg een boek met foto's maar durfde er eigenlijk niet in te kijken. Ik wilde ervoor openstaan, die baby's zien als gewone baby's en liefhebben. Maar hoe hard ik ook mijn best deed, ik kon het niet. Ik was ontzettend bang voor die baby's, kreeg er de kriebels van, het waren monsters. Het jongetje had een abnormaal gezicht. Zijn mondhoeken zaten zo ongeveer vlak onder zijn ogen waardoor hij een 'reuzelach' had. Zijn neus was heel groot. Er was ook een soort röntgenfoto van toen hij nog in de baarmoeder zat waarop die creepy lach al te zien was (zijn bot had zich dus zo gevormd). Het was een evil smile en ik werd er doodsbang van.
Het meisje was alleen een skelet met huid erom, de ingewanden lagen los in de 'buik', die kon je dus zo zien. Ze had ook echt de huid van een te vroeg geborene (donker).
Ik dacht: er moet iets goed mis zijn, want twee van zulke baby's achter elkaar krijg je niet zomaar. Er moesten wel duistere krachten van invloed zijn.
Later was ik op zoek naar de titel van een horrorfilm. Ik kreeg daar hulp bij, maar kwam eerst op twee andere films uit die ik niet bedoelde, maar wel ooit had gezien. De verhalen joegen me angst aan (ik weet alleen niet meer waar ze over gingen) en hoewel ik die films weer wilde zien zodat ik ze uit elkaar kon halen, werd ik er ontzettend naar van. Alsof het echt was. Mijn zus kwam niet op de namen van de zusjes uit een van de films en toen bedacht ik dat dat iemand uit mijn klas was van de basisschool en haar zussen (ik wist de echte namen, allen beginnend met dezelfde letter).
Uiteindelijk kwamen we uit op de film die ging over de mismaakte broer en zus die later met hun moeder een grot in waren gevlucht omdat ze niet werden geaccepteerd, waar ze regelmatig uitkwamen om een leerling van de middelbare school mee te nemen en op te eten ...
Het ging dus in eerste instantie over films, maar de verhalen waren echt.

In de tweede droom was ik in de keuken bij mijn oma en zag door het raam dat er een reus kwam aangelopen door de straat. Hij had zwart haar. De vraag (ik weet niet wie hem stelde) was: wat is enger, een reus of een dwerg? _O- Iemand was heel erg bang voor de reus en kroop weg, de trap op. Ik was niet bang en volgens mij ook degene die zei: 'Je kunt toch gewoon zeggen dat je niet mee wilt?'

De derde droom ging over mijn oppaskindje van vier jaar oud. Ze had haar werkboekjes van school mee, die ik herkende, ze leken op die van mij toen ik op de basisschool zat. Maar ik was heel verbaasd over het feit dat ze blijkbaar al kon lezen en schrijven, want er stonden bijvoorbeeld opdrachten in waarbij ze letters moest opschrijven en ook moest kunnen lezen. Alle boekjes waren minstens groep 3 niveau. Ze zit op een montessorischool dus mijn verklaring was dat ze met oudere kinderen in de klas zat en daarom zulke opdrachten al kreeg.

De vierde droom speelde zich af in Ikea, maar eigenlijk was het een enorme supermarkt. Er was ook heel veel snoep en ik wilde bijna alles wat ik zag meenemen. Ik pakte meer en meer, kon niet stoppen, maar voelde me er wel slecht bij. Engelse drop en andere drop in heel veel soorten, alleen hadden ze geen kabelspekken wat me nogal tegenviel. Ik was met mijn vader en toen we bij de kassa kwamen liet ik eerst hem zijn spullen afrekenen. Hij had maar een paar dingen. Maar toen kwam ik, met vier tassen gevuld met bijna alleen maar snoep. Ik schaamde me, ook naar mijn vader, toen ik het op de band (die er het ene moment niet was - ik moest de spullen soort van gooien/schuiven richting de caissière over een gat en het andere moment was er ineens een normale band) legde en was bang voor hoeveel geld het zou kosten. Ik haalde er nog een paar dingen uit, die legde ik naast de band om de schade nog enigszins te beperken. Een van die dingen was een heel lelijk, mislukt klein Pikachu-knuffeltje. Er hing een kaartje aan waarop stond dat het 55 euro nog iets kostte. Dat leek me zeer onwaarschijnlijk en ik overwoog om het te laten controleren door de caissière, maar liet dat toch maar zitten omdat ik het toch niet ging kopen. Ik vergat bijna dat ik nog een Eastpak rugzak op mijn rug had, had die spullen bijna per ongeluk gestolen en vroeg me af of dan het alarm zou zijn afgegaan.
Ik hoopte dat het bedrag onder de 100 euro zou blijven en als ik het zo inschatte leek dat ook wel te lukken, maar toen ik pas de helft had afgerekend was de droom af.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158840474
Ik heb weer naar gedroomd. Heb dat de laatste vaak ........... Dunno why..
pi_158841798
Iets met een broodrooster..
pi_158855331
Ik droomde over iets met heel heel veel sneeuw. Alles speelde zich af in een dorpje ergens in de heuvels en ik liep of door de sneeuw van plek naar plek of ik was ergens binnen en waar ik ook was, overal waren veel mensen en ik moest een groot deel ook gewoon kennen.

Er was ook een moment dat iemand foto's van mensen in de buurt aan het maken was en op een gegeven moment een foto van mij probeerde te maken en toen iets tegen mij zei (ik weet niet meer wat ze zei. Ik weet wel nog dat het een compliment was of in elk geval inhoudelijk positief). Ik zat daar op een bankje bij een soort klein zandbakje of in elk geval een 'iets' waardoor het een klein stukje groen was (soort heel klein parkje?) waar veel mensen zich aan het ophouden waren. Er waren ook veel mensen waarvan ik een deel moest kennen, alsof ik in een heel klein dorp woonde.

Een ander deel van de droom waren we allen in een soort kroeg-achtige ruimte met een hele simpele inrichting. Alles was van hout (tafels van echt dikke planken, niet dat fijne wat je nog weleens bij de kringloop ziet, dit was grof bewerkt, heel rudimentair en heel simpel. Lichte houtsoort ook) en alle ramen waren glas-in-lood, maar lieten wel goed licht door. Ik liep van één van die ramen (soort stenen vensterbankje) langs een hoek van de ruimte waar een soort oude middeleeuwse spelletjes gespeeld werden en liep naar een tafel die ook weer aan zo'n raam stond, het was heel druk daarbinnen en de tafel was ook vol. Ik liep naar iemand die aan die tafel zat en in slaap gevallen was, maar weet niet meer wat er daarna gebeurde.

Ik liep ook nog ergens een stuk buiten, maar moest door de diepe sneeuw ploeteren omdat ik een andere route wilde nemen ofzo, maar weet de rest niet meer.

Alles was ook heel wittig, alsof er hele dikke mist rondhing.

Jezus, ik ga even een uurtje slapen en ben net weer wakker, ga ik vaker doen! _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 05-01-2016 19:52:50 ]
pi_158910736
Er is weer stress in mn leven dus de zombie dromen zijn terug :') En omdat ik ze nog steeds hoor schreeuwen schrijf ik het maar even van me af :P

Ok dus in mn droom was er (weer) een zombie-apocalypse en er was nog n klein groepje mensen over. De rest van de wereld waren veranderd in rennende zombies, die ook als skelet nog bleven leven en achter je aan kwamen.
We probeerden nog naar een veilige plek te komen, via een tunnel door een bos naar een groot vervallen gebouw. Daar aangekomen kwamen alle zombies en skeletten al rennend en schreeuwend op ons af. Het nare was dat ik elk karakter was die dood ging. Dus ik werd gepakt door een zombie, daarna was ik ineens weer iemand anders die ook gepakt werd. Tot de laatste persoon aan toe.
Ik kon ook niet wakker worden wat ik normaal gesproken wel kan, maar ik kon wel een andere droom starten.
Dit keer ook een zombie-apocalypse (met dezelfde soort zombies en geschreeuw). Maar nu waren er meer overlevenden en woonden we ondergronds. Ik moest naar een lab toe en in dat lab werd het geschreeuw steeds harder. En toen bleek dat ook hier de zombies aan het doorbreken waren. Gelukkig kon ik toen wel wakker worden.

Maar wat een kutdromen :')
pi_158920713
Dat ik de Postcodeloterij heb gewonnen :')

Toen werd ik wakker -O-
pi_158976892
Droomde dat ik "thuis" woonde bij m'n vader (in een flatwoning), maar hij was de deur uit en ik lag in m'n kamer op bed, maar alle lichten brandden.

Er gingen nog wat andere rare dingen aan vooraf, maar op een gegeven moment leek het plafond boven mij even te bewegen en kwam er een scheutje water naar beneden, ook in mijn gezicht en ik vertrouwde het niet en ging mijn bed uit en vanaf de deuropening kijken en zag hoe het plafond nog een keer doorboog, dit keer meer...en meer....en plotseling leek het of er een zwembad in mijn kamer werd geleegd en er ging een golf water langs m'n voeten. Er was ook een man meegekomen die zich gelijk uit de voeten maakte (ik herkende hem niet) en met een smoes langs me heen liep.

Ik liep naar de woonkamer omdat er op de deur werd gebonkt (die man liep nog steeds door de woning heen) en ineens kwam er nog een man binnen, door de voordeur. Met opnieuw een smoes kwam hij de woning binnen, maar die tweede man richtte zich verder alleen op die andere man, nam hem soort van mee, en ze liepen beiden via de voordeur de woning weer uit.

Ik ging weer op bed liggen na even wat anders gedaan te hebben en herinner me dat ik iets van een cd'tje wilde wisselen omdat ik even andere muziek wilde horen, maar er lag een cd in van m'n zusje, gebrand en met een vreemde achternaam en de muziek die ik op had staan ging gewoon door! Waarvandaan?

Ik hoorde ineens wat gesmoezel/gedoe bij de voordeur en ineens schrok ik toen ik tot het besef kwam dat die twee mannen die eerder de woning verlieten, de voordeur niet helemaal hadden dichtgetrokken.
Dit keer kwamen er een stuk of 8 mannen binnen, allemaal tegelijk, ze hadden een soort blauw militair pak aan en die man die eerder door het plafond was gekomen was één van hen.
Die andere 7 negeerde ik en ik liep op die ene 'bekende' man af, waarna hij probeerde mij te ontwijken en die man ging aan een lange eettafel zitten en begon zich weer met excuusjes eruit te lullen, maar ik pakte een stoel en deed een mep met dat ding richting zijn gezicht waarna ik wakker werd.
  User die overal opduikt 2022 zondag 10 januari 2016 @ 10:13:04 #77
186611 Haags
pi_158978688
Niets.
Zonder wrijving geen glans
pi_158978833
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niets.
Das ook nie veel :P
pi_159010099
Weer zo'n bizarre droom. Ik wist deze nog wel deels toen ik net wakker was maar hij was zo absurd, ik kon echt niets beschrijven _O-
Maar het had iets met vriendschap te maken en de droom eindigde met een soort afscheid, alsof ik afscheid van een broeder nam, van iemand met wie ik op één lijn zat en die persoon ken ik niet eens persoonlijk _O-
pi_159016855
Ik zal ook weer eens wat dromen gaan opschrijven, maar dat gaan elle lange verhalen worden, opzeker.

Vroeger heb ik me erg verdiept in lucide dromen waarna ik steeds langer dromen kon onthouden, op een gegeven moment was ik gewoon een uur bezig met alles opschrijven.

Ook heb ik eens Calea gerookt waarna ik naar mn nest ging... nou, dan worden de dromen gewoon irritant druk en groots.

Het enige wat ik van vanacht nog weet is dat ik een warme straal water op mijn rug liet lopen omdat het koud was, toen werd ik wakker. De dekens waren van mn rug af gegaan en ik slaap onder het raam.
Lambo of Rekt
pi_159020425
quote:
3s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:27 schreef EggsTC het volgende:
Ik zal ook weer eens wat dromen gaan opschrijven, maar dat gaan elle lange verhalen worden, opzeker.
Das juist gaaf! Gewoon doen! :D
quote:
Vroeger heb ik me erg verdiept in lucide dromen waarna ik steeds langer dromen kon onthouden, op een gegeven moment was ik gewoon een uur bezig met alles opschrijven.
Ik droomde als kind al lucide en kon m'n dromen sturen en mezelf ook wekken (wekken ging trouwens beter dan het sturen).
Ben er tijdens m'n kindertijd/vroege pubertijd mee gestopt omdat ik dus steeds mezelf wakker zat te maken en ik wou liever gewoon doorslapen _O- :') :P.

Hmm...meer dan een half uur tot drie kwartier red ik meestal niet hoor :P.
Is ook afhankelijk van hoeveel dromen ik heb gehad en hoeveel ik nog weet.
quote:
Ook heb ik eens Calea gerookt waarna ik naar mn nest ging... nou, dan worden de dromen gewoon irritant druk en groots.
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar dit spul! :o
Ik ga maar eens even op onderzoek uit, kan je dat gewoon bij een smartshop halen? :P
quote:
Het enige wat ik van vanacht nog weet is dat ik een warme straal water op mijn rug liet lopen omdat het koud was, toen werd ik wakker. De dekens waren van mn rug af gegaan en ik slaap onder het raam.
Dies wel een beetje saai -O- maar wel herkenbaar :P.
Ik droomde eens over wandelende reuzen die gigantisch groot waren (denk >50m) en toen ik wakker werd, waren ze buiten aan het heien! _O-
pi_159021351
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das juist gaaf! Gewoon doen! :D

[..]
Ja, ja on it :7

quote:
Ik droomde als kind al lucide en kon m'n dromen sturen en mezelf ook wekken (wekken ging trouwens beter dan het sturen).
Ben er tijdens m'n kindertijd/vroege pubertijd mee gestopt omdat ik dus steeds mezelf wakker zat te maken en ik wou liever gewoon doorslapen _O- :') :P.
Kan je dat nu nog?

quote:
Hmm...meer dan een half uur tot drie kwartier red ik meestal niet hoor :P.
Is ook afhankelijk van hoeveel dromen ik heb gehad en hoeveel ik nog weet.

[..]
Ik schreef altijd keywords op en werd na elke droom wakker. Ik had een schrift naast mijn bed liggen, schreef zoveel mogelijk keywords op in korte tijd over de droom, en ging dan weer verder slapen totdat ik weer wakker werd na de 2e droom en weer begon te schrijven... and so on.. Ik had altijd 4 of 5 dromen per nacht en kon op een gegeven moment gewoon 6 kantjes per droom volschrijven erover.

quote:
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar dit spul! :o
Ik ga maar eens even op onderzoek uit, kan je dat gewoon bij een smartshop halen? :P

Ja, dat kan je op die site bestellen. Let wel; het is ON-GE-LOFELIJK goor om te roken en je droomt zeer onrustig, je slaapt ook helemaal niet goed en je rust niet goed uit. Maar zeer levendige dromen dat zeker. Als je het probeert, probeer het in een weekend... want goed uitrusten doe je er niet van.

Edit; ik had een extract ervan wat je op kon roken, blijkbaar doe je dit in de thee :)
Lambo of Rekt
pi_159021778
quote:
3s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:09 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Kan je dat nu nog?
Om eerlijk te zijn weet ik dat nieteens, maar nachtmerries heb ik eigenlijk vrijwel nooit (maar wel vaker nare dromen). Volgens mij kan ik mezelf wel nog steeds wekken en sturen kan ik wellicht ook nog maar ik ben ook juist niet gemotiveerd om lucide te dromen, omdat dat het onverwachtse "verpest" en als ik dingen planmatig wil doen dan doe ik dat overdag wel :P.
quote:
[..]

Ik schreef altijd keywords op en werd na elke droom wakker. Ik had een schrift naast mijn bed liggen, schreef zoveel mogelijk keywords op in korte tijd over de droom, en ging dan weer verder slapen totdat ik weer wakker werd na de 2e droom en weer begon te schrijven... and so on.. Ik had altijd 4 of 5 dromen per nacht en kon op een gegeven moment gewoon 6 kantjes per droom volschrijven erover.
Dit is hoe ik ze weer ophaal idd, maar meestal weet ik de details nog wel zodra ik begin te tikken (schrijf ze meteen op in deze reeks). Nee, zo gek maak ik het liever niet, m'n nachtrust is me best wel heilig :P

Jezus, je was er wel heel serieus mee bezig dan :o

Meestal heb ik maar één of twee dromen, maar heb zo nu en dan al vier gehad en wellicht had ik er nog meer.
Ik heb ook echt bizarre dingen meegemaakt, zoals eerst een droom meemaken en meteen na afloop dezelfde droom van voor tot achter opnieuw doorlopen, maar dan vanuit een ander gezichtspunt.

Ding is namelijk dat overdrijven geen zin heeft, dan verlies je de essentie en de sfeer...ten minste, die vind ik belangrijker dan de details. Voor mij zijn de details slechts facilitators voor de sfeer, de essentie, en het gevoel dat de droom mij gaf.
quote:
[..]

Ja, dat kan je op die site bestellen. Let wel; het is ON-GE-LOFELIJK goor om te roken en je droomt zeer onrustig, je slaapt ook helemaal niet goed en je rust niet goed uit. Maar zeer levendige dromen dat zeker. Als je het probeert, probeer het in een weekend... want goed uitrusten doe je er niet van.

Edit; ik had een extract ervan wat je op kon roken, blijkbaar doe je dit in de thee :)
Hmm...nu twijfel ik toch wel. Bestaan er geen capsules van? En wat slecht slapen betreft, ik slaap al bijna een jaar slecht dus zoveel verlies ik er niet mee :P.
pi_159021974
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn weet ik dat nieteens, maar nachtmerries heb ik eigenlijk vrijwel nooit (maar wel vaker nare dromen). Volgens mij kan ik mezelf wel nog steeds wekken en sturen kan ik wellicht ook nog maar ik ben ook juist niet gemotiveerd om lucide te dromen, omdat dat het onverwachtse "verpest" en als ik dingen planmatig wil doen dan doe ik dat overdag wel :P.

[..]

Dit is hoe ik ze weer ophaal idd, maar meestal weet ik de details nog wel zodra ik begin te tikken (schrijf ze meteen op in deze reeks). Nee, zo gek maak ik het liever niet, m'n nachtrust is me best wel heilig :P

Jezus, je was er wel heel serieus mee bezig dan :o

Meestal heb ik maar één of twee dromen, maar heb zo nu en dan al vier gehad en wellicht had ik er nog meer.
Ik heb ook echt bizarre dingen meegemaakt, zoals eerst een droom meemaken en meteen na afloop dezelfde droom van voor tot achter opnieuw doorlopen, maar dan vanuit een ander gezichtspunt.

Ding is namelijk dat overdrijven geen zin heeft, dan verlies je de essentie en de sfeer...ten minste, die vind ik belangrijker dan de details. Voor mij zijn de details slechts facilitators voor de sfeer, de essentie, en het gevoel dat de droom mij gaf.
Ik was er destijds heel serieus mee bezig ja. Het is een vorm van communiceren met je onderbewustzijn. Zien waar je problemen/angsten liggen op dat moment, wat er speelt in je mind. Dat was voor mij doorslaggevend om te gaan leren lucide dromen. Ook omdat ik erg into psychologie ben. Hiermee kan je achter dingen komen die je belemmeren in je dagelijksleven/mindset, dingen die je niet snel op een andere manier (afgezien van een goede dosis LSD) terug kan vinden.

quote:
Hmm...nu twijfel ik toch wel. Bestaan er geen capsules van? En wat slecht slapen betreft, ik slaap al bijna een jaar slecht dus zoveel verlies ik er niet mee :P.
Ja als je dat poeder besteld kan je zelf caps maken. De site verkoopt ook lege caps, maar ik gooi altijd gewoon iets leeg wat ik toch niet veel gebruik.. een capsule uit de drogist ofzo, en pleur dan dat soort zooi erin :P
Lambo of Rekt
pi_159022151
quote:
3s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:28 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik was er destijds heel serieus mee bezig ja. Het is een vorm van communiceren met je onderbewustzijn. Zien waar je problemen/angsten liggen op dat moment, wat er speelt in je mind. Dat was voor mij doorslaggevend om te gaan leren lucide dromen. Ook omdat ik erg into psychologie ben. Hiermee kan je achter dingen komen die je belemmeren in je dagelijksleven/mindset, dingen die je niet snel op een andere manier (afgezien van een goede dosis LSD) terug kan vinden.
Vetgedrukte is waar _O_
En onderstreepte is nice! ^O^

Alleen hoef ik voor m'n gevoel niet met m'n dromen met mezelf te communiceren om met mijn onderbewustzijn in contact te komen, dat kan ook op andere manieren (vooral door jezelf heel goed aan te leren voelen, dan verwerk je het "in real time" zeg maar :P ).
En het geeft ook niet als bepaalde dingen weer ondergesneeuwd raken, want er dienen zich als vanzelf weer andere bronnen aan voor mij om aan te boren.

Ik vind psychologie machtig interessant _O_ en besef me maar al te best dat het echte werk nog moet komen voor mij :P.
quote:
[..]

Ja als je dat poeder besteld kan je zelf caps maken. De site verkoopt ook lege caps, maar ik gooi altijd gewoon iets leeg wat ik toch niet veel gebruik.. een capsule uit de drogist ofzo, en pleur dan dat soort zooi erin :P
Dat gaat mij een beetje te ver hoor :P.
pi_159033777
Ik stond in een gymzaal, was er lang niet meer geweest. Ging tegen een volleybal aanschieten nadat iemand m over het net sloeg. Ik deed mn schoenen uit, nam een aanloop en schoot de bal, maar gleed half uit. Dus t ging zachter dan verwacht. Pas enige tijd later zou het spel echt starten.
Lambo of Rekt
pi_159033788
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:09 schreef EggsTC het volgende:
Ik stond in een gymzaal, was er lang niet meer geweest. Ging tegen een volleybal aanschieten nadat iemand m over het net sloeg. Ik deed mn schoenen uit, nam een aanloop en schoot de bal, maar gleed half uit. Dus t ging zachter dan verwacht. Pas enige tijd later zou het spel echt starten.
Spannend verhaal 8/10
pi_159033797
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:10 schreef Calcio het volgende:

[..]

Spannend verhaal 8/10
Dit is een aanloop om mn dromen weer te leren kennen. Spannende verhalen komen pas zodra ik meer kan onthouden, maar om meer te onthouden, moet je alles opschrijven. dus bij deze.
Lambo of Rekt
pi_159094203
Ik droomde dat ik ging solliciteren bij een bedrijf met een hoog aanzien en toen ik kwam opdagen merkte ik dat ik in slippers en zwembroek was toegekomen. (Het was winter) Alle andere sollicitanten waren netjes in pak. Na het solliciteren besloot de baas/recruiter om met z'n alle naar een mijn te wandelen en achteraf samen cava te drinken in een jacuzzi.

[ Bericht 0% gewijzigd door Belgosome op 14-01-2016 11:58:15 ]
pi_159101972
Dat een jongen mijn Facebook had gehackt en hij zei dat hij naaktfoto's van me zou gaan posten. Ik kreeg die melding op mobiel en wilde op de pc wachtwoord veranderen. Maar mijn vriend zat nog op de pc en hij waarschuwde al dat ie langzaam was. Ik raakte in paniek. Heel erg in paniek...
pi_159121158
Een oud collega bij een paar werkgevers terug ging zijn pan uit nadat een ander collega dingen had veranderd bij mijn oud collega. Terwijl ie te keer ging probeerde ik 'em te kalmeren.

Koele was dat ie mij vanmorgen whatsappte met de zelfde droom :D
To tea or not to tea, only coffee matters.
pi_159128209
Ik reed met mn ouders door de stad. We zochten een plek om iets af te halen. Wat het was, weet ik niet meer. We reden tegen paaltjes aan waar mijn moeder niet naar binnen kon rijden. We zouden omrijden omdat dat dichterbij zou zijn (de locatie), maar wisten vantevoren dat daar ook paaltjes zouden staan. Eenmaal omgereden stonden daar inderdaad ook paaltjes, maar op google maps was dat weer verder van de positie dan we wilden. Het we zouden weer omrijden naar de andere kant.

Op dat moment willen we langs iemand rijden met de auto, het zijn een stel negers. Ze zitten in een auto en hebben hard de muziek aan. Ineens verandert hun auto in een tent en ze liggen met zn 3en in de tent. Mijn moeder vraagt of de muziek wat zachter kan. "Eyo swa natuurlijk". Hij zet de muziek zachter.Daarna veranderde de omgeving in de vroegere kamer van mijn broer. De negers zaten nog steeds in dezelfde tent, met muziek. Ze kwamen naar buiten om mij vragen te stellen over drugs.

De ene neger zei tegen me dat de andere neger expres vragen stelde maar dat hij totaal er niet op zat te wachten en er zelfs boos om werd als iemand dat gebruikte. Ik zei ; ja maar ik antwoord alleen, ik zoek helemaal geen "trammalant" (een woord wat ik NOOIT gebruik). Hij zei oke oke. maak je geen zorgen ik regel het. Vanaf toen zei ik tegen die neger; kijk.. tegenover ons, huiszoekingen. Ik kon zien door de ramen dat een politievrouw een bureau op zn kant hield om te kijken wat er in en onder zat. Niet veel later stonden ze bij ons voor de deur. Ik keek naar beneden en zei tegen het politie chickie; wil je dat ik open kom doen dan? Terwijl ik praatte, viel er speeksel uit mijn mond wat veranderde in sneeuw wat naast haar kwam op een tafel.

Ik zou open gaan doen. Toen ik naar beneden liep, veranderde de gehele droom in een verjaardag. Ik deed open voor de agente, er stond een bloedmooie getinte. Zij trok mij de schuur in en begon me te zoenen. Ik dacht wtf... de schuurdeur ging open en ik zei ga weg, en poef.. weg was ze. Mijn vader kwam binnen lopen en zei wie was dat? Ik zeg wie? Hij zegt; ik zag der wel. Maar ze was veranderd in een zakdoekje met 3 stokjes en een balletje.toen mn pa weer weg liep, kwam ze tevoorschijn. Ik herkende haar... het was M. van de middelbare school. Ik zei tegen haar dat ze een bekende was, ze geloofde me niet maar we zijn inmiddels ja-ren verder. Dus het zou zomaar kunnen. Ze vroeg of ik B. kende? Ik zei ja... ze zegt waarvan dan, ik zeg van R. Ah tuurlijk... wie ken je nog meer van [school]? Ik noem een lijst namen terwijl mijn pa achter me loopt en ook namen eruit gooit. Één achternaam is zo moeilijk te spellen, ik zei; je zou maar je naam even ergens op moeten geven. het was pjehn korikahjak ovisazli pavikento mari. (ongeveer, kan me niet alle klinkers herinneren). Toen vroegen we mijn moeder het voor te lezen. Ze had er moeite mee van heel erg dichtbij. Daarna keek ze van verder af, dat ging een stuk beter.

Toen werd ik wakker.
Lambo of Rekt
pi_159384274
Weer over dat exvriendje van de middelbare school.

Ik droomde dat hij werkte in een klein winkeltje. Weet niet meer wat voor winkel precies. In de middag sloten ze voor een paar uur om te eten.

Ik kwam er vlak voor die middagpauze. Terwijl ik er was ging een andere werknemer al weg, naar huis om te eten. Ik had zin in hem en hij in mij, dus wees hij me naar een kamertje waar zijn bed stond. (Hij woonde er blijkbaar naast of boven.) Ik kleedde me alvast uit terwijl hij de boel op slot ging gooien.

Ik werd wakker vlak voor hij in me kwam. -O- (Door mijn vriend irl om me gedag te kussen want hij ging naar zijn werk. ;))
pi_159517679
Ik droomde dat ik in China/Japan op een heel hoog gebouw stond en dat er vanaf een plateautje een soort glijbaan (geen kabelbaan dus) naar beneden ging en beneden een tunnel inging. Voor mij ging iemand van de glijbaan af.

Ik moest op een stoel op het plateau gaan zitten, maar ik durfde voor geen goud een stap te verzetten. Zó bang was ik om eraf te vallen. Op een gegeven moment probeerde ik het maar kruipend.

Iemand liep langs (wanden waren van glas) en lachte mij een beetje uit. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160204281
Ik sloeg vannacht een vrouw met kort pittig kapsel in elkaar :@

Ik was in een flatgebouw, naast mij woonde een heel domme dikke vrouw waaraan ik me kapot ergerde. Dat liet ik ook merken. Toen kwam die vrouw met kort pittig, rood geverfd kapsel en een lelijke bril, zij was postbode (te zien aan het kleine schoudertasje dat ze droeg) en nam het voor de domme vrouw op. Ze stonden in de hal naast de trap waar de postbode iets aan de domme vrouw uitlegde op een whiteboard dat aan de muur hing. Ik hoorde vaag wat geroezemoes waar ik in principe niet echt last van had maar omdat ik die vrouwen zo stom vond werd ik boos en liet dat merken. De postbode zei een zin waarin ze een woord compleet verkeerd gebruikte (ik weet niet meer welk woord het was), iets waar ik echt niet tegen kan dus ik werd woedend en zei dat ze zeker helemaal niet wist wat het woord betekende en dat gaf ze toe. 'Gebruik het woord dan niet!' zei ik.Vervolgens zei ze dat ik dan verbaal sterker mocht zijn dan zij en dat vadsige wijf, maar dat ik ook dom was en vooral emotioneel onvolwassen aangezien ik zo overdreven had gereageerd (daarbij zag ik voor me hoe ik ook uit frustratie op mijn eigen deur had staan bonken). Dat vond ik confronterend, ik wist dat ze gelijk had en dat ik zelf ook dom ben.
Toen begon ik haar te slaan en schoppen, ik wilde haar helemaal kapot maken. Dat was niet vanwege laatstgenoemde, nee, ik was nog steeds woedend over het feit dat ze dat woord verkeerd had gebruikt. Ik ging een tijdje door met haar in elkaar slaan.

Daarna droomde ik iets anders maar het had wel hiermee te maken:
er lagen verschillende soorten toetjespakken op tafel maar die waren half plat en sommige waren heel raar. Ik koos voor yoghurt. Ik was in de psychiatrische kliniek (daar is altijd vla en yoghurt na het avondeten) en mensen waren boos op mij om wat ik had gedaan (die vrouw in elkaar geslagen). Er was iets met de houdbaarheidsdata, die waren heel raar, ik begreep er niets van. Een pak had iets met 35 erop. Dat had te maken met wat daarna kwam: ik liep in een bos over een pad en kwam vier identieke kerstmannen tegen. Dat vond ik raar, maar het was 21 december dus eigenlijk was het niet zo raar, maar toch wel want deze kerstmannen waren nog van vorig jaar. Dat verklaarde de houdbaarheidsdatum op een van de yoghurtpakken: die yoghurt was ook nog van vorig jaar maar nog net houdbaar. Die vier kerstmannen liepen dus in dat bos, en toen kwamen vanuit tegengestelde richting (drie?) tevens identieke mannen - ook een soort kerstmannen, maar in vaalrode pakken en met dunne grijze i.p.v. witte baard- langslopen. Dat was erg vreemd.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160204597
Droom van gisternacht even in nieuwe post omdat het anders te lang wordt.
Ik kon me gister nog twee dromen herinneren, waarvan ik er een nu compleet ben vergeten en van de ander nog wel iets weet. Had het meteen moeten opschrijven :(
Het leek erg op Harry Potter. Ik was op een bijzondere school, voor magie, een prachtig oud gebouw (geen kasteel). Voor de school was een heel brede trap van een paar treden en daarvoor nog een plein met een rond ding, een soort stenen bak waar eigenlijk een fontein in had moeten staan (ik weet zelf wat ik bedoel). De tegels waren licht van kleur, gelig, iets wat ik mooi vind. Aan alle kanten was de plek omringd door bos. Het was echt een heel mooie plek.
Het laatste schooljaar was voorbij en dat was vrij emotioneel. Alles zou veranderen. Ik wilde geen afscheid nemen van deze plek. Er liepen veel leerlingen van mijn jaar rond. Veel blonde meisjes die op elkaar leken en die ik in de droom ook door elkaar haalde. Er waren ook namen, die stonden voor hun lichamen, waarvan ik me er nog een kan herinneren: Karlijn - zo heette een van de meisjes waarvan ik later dacht dat ze dood was maar dat bleek dus een ander blond meisje te zijn. Er was ook een meisje waarop ik verliefd was.
Er zou een eindfeest komen waar ook de docenten bij zouden zijn. Maar er gebeurden allerlei nare dingen, het ging helemaal mis. Er was iets kwaads. We waren in het bos. Er waren dementors. Die zogen geen zielen, ze zagen er alleen uit als dementors. Ze waren wel gevaarlijk. Sommige mensen waren ineens doorweekt met iets roods - als bloed, niet hun eigen bloed, maar dit was een teken van 'het kwaad' dat ze binnenkort zouden sterven. Anderen (alleen een paar docenten geloof ik) hadden blauw licht in hun gezicht maar ik weet niet meer wat dat betekende.
Er gebeurde wat met magie, iets met vliegen, docenten speelden ook een rol.
Naderhand waren we op een plek in het bos met een halfronde, stenen tribune. De overlevenden. En later weer terug voor de school. Het was ontzettend deprimerend. Alles was kut, alles was anders en het zou nooit meer worden zoals het eerder was.
Ik baal er echt van dat ik niet meer alles weet. Het was een bijzondere droom.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160209502
Meerdere dromen gehad afgelopen tijd. Die van gisteren,

Ik zat aan een tafel met meerdere andere mensen (stevige houten tafel die ergens binnen stond) en kreeg ineens zin in advocaat, dus stond op en ging een flesje advocaat zoeken. Ik liep over een soort campingterrein door een soort bos (veel bomen, maar allemaal dunne stammen, alsof het nog maar een paar jaar geleden aangelegd was) op zoek naar een tankstation waar ze die flessen wellicht verkochten. Volgens mij was ik ook in dat tankstation maar weet niet meer wat daar gebeurde.
Opeens was ik elders, naast een groot betonnen gebouw en (dit is lastig uit te leggen) tussen dat gebouw en de waterkant was de ondergrond ook van beton, maar alles was in treden, beetje zoals op het dak van dat Nemo-museum in Amsterdam en overal stonden her en der wat dranghekken, maar er liep bijna niemand rond. Aan de waterkant waren standjes waar ze allerlei eten verkochten en ik was blijven staan bij een tentje waar ze Chinese gehaktballetjes op satehstokjes met gebakken uitjes verkochten. Maar uiteindelijk ging m'n hele droom over eten _O-

Een tijdje terug had ik sinds lange tijd weer een vliegdroom, ik vloog langs een snelweg waar parallel daaraan ook een spoorlijn liep en ik was vliegend de snelweg aan het volgen en acrobatiseerde door de stroomkabels van de spoorlijn heen. Maar de wereld was als het ware in blokjes opgedeeld (een beetje zoals je in sommige games ook hebt) met onzichtbare "poorten" waar ik doorheen moest vliegen om verder te komen en een aantal keer was ik bij de verkeerde poort geëindigd en moest ik een heel stuk terugvliegen.

Had net nog een andere droom maar die is weer weggevlogen.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 09:44:01 #98
186611 Haags
pi_160224440
Niets dat ik mij kan herinneren
Zonder wrijving geen glans
pi_160224845
Ik droomde laatst dat ik het helemaal zat was en tegen mijn moeder zei: "Weetje, fuck de diabetes! Als het* echt te erg word vraag ik gewoon euthanasie aan!"

* De gevolgen als je het zou verwaarlozen.

Maar goed, een droom is maar een droom.
pi_160224917
Bekende die voor de trein sprong, nog vlak voordat met diegene wezen pokeren en vlak voordat ze sprong riep ze iets van "je kan niet altijd winnen.."

Voel me een beetje raar nu :/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')