abonnement Unibet Coolblue
pi_157337214
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:45 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Hoop dat ze wat verder gaan dan "Oh mijn god, er zit maar 5% Cheddar in! :o :o :o "
ik denk en hoop dat ze die andere 95% gaan onderzoeken.
  † In Memoriam † donderdag 5 november 2015 @ 16:34:00 #27
231686 budvar
budvar
pi_157338136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:53 schreef fespo het volgende:

[..]

ik denk en hoop dat ze die andere 95% gaan onderzoeken.
Volgens mij zitten er niet zulke rare dingen hoor, inderdaad zo'n 5% cheddar maar de rest bestaat uit goedkope "kaas", smeltzouten, weipoeder en er zal nog wel wat kleurstof in zitten.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_157344653
Somerset is een klein dorp :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157345191
Er zit maar voor 5% cheddar in.
Ja, en wat is het probleem? :D
mag het weten
  donderdag 5 november 2015 @ 20:51:48 #30
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_157345223
Er zit maar 5% Cheddar in,... Meisje aan de foon: En ja wat is het probleem _O- _O- _O-
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_157345412
We weten allang dat al die voedselproducenten hun producten eindeloos verdunnen om zo hun producten goedkoper te maken.

Die 5% cheddar staat natuurlijk niet op zichzelf. Zo vind je net zo makkelijk tomatensoep met 10% tomaat of bananenvla met 2% banaan bijvoorbeeld. :')

Eigenlijk best triest dat het zo gaat.

Wel mooi hoe ze dit week in week uit kritisch onderzoeken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_157345637
Triest dat mensen die meuk kopen.
  donderdag 5 november 2015 @ 21:05:30 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157345702
Afgelopen zondag de kippenslachtaflevering gekeken, mooi stuk Nederlandse technologie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157345918
Noem het gewoon smeltkaas met chaddar smaak, dan ben je er.

Triest dat ze de consument proberen te bedriegen
pi_157346063
Echt grappig dat die fabrikanten er de hele tijd instinken, Je ziet die gast denken oeps dit is toch niet zon positief item... terwijl hij zn product helemaal prima vindt hahaha
  donderdag 5 november 2015 @ 21:37:49 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157347038
Die gast van Eru was totaal humorloos en had geen idee dat wat hij zei eigenlijk heel raar was. 25 % van die smeltkaasmeuk is maar Cheddar en het dan toch consequent cheddar-plakken blijven noemen. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157347100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:51 schreef chufi het volgende:
Er zit maar 5% Cheddar in,... Meisje aan de foon: En ja wat is het probleem _O- _O- _O-
Vond ik tamelijk irritant eerlijk gezegd. :{
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157347196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:51 schreef chufi het volgende:
Er zit maar 5% Cheddar in,... Meisje aan de foon: En ja wat is het probleem _O- _O- _O-
Kon m'n lach niet inhouden, maar waarschijnlijk is ze te dom om te poepen :').

Zie dat er op de verpakking van mijn cheddar plakken heel klein 'met' voor het woord Cheddar staat _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 5 november 2015 @ 21:42:16 #39
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_157347224
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:41 schreef yosander het volgende:

[..]

Kon m'n lach niet inhouden, maar waarschijnlijk is ze te dom om te poepen :').

Zie dat er de verpakking van mijn cheddar plakken heel klein 'met' voor het woord Cheddar staat _O-
Is het wel goed gespeld?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_157347261

:D :'(
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_157347310
quote:
Let vooral op het voorvoegsel :P *edit* had je al gezien _O-
"met" cheddar :P
Sneaky bastards

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2015 21:45:54 ]
  donderdag 5 november 2015 @ 21:45:04 #42
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157347318
quote:
*rent naar koelkast*

Fuuuuu :{ _O- je hebt gelijk
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_157347402
Deze meuk bevat slechts 6% cheddar :') doen ze het bij Eru toch beter :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_157348192
En toch is die vieze goedkope neptroep soms best lekker op een hamburger :P
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_157349586
saaie aflevering. Even de ingredientenlijst van zo'n product lezen en je weet alles wat hier een half uur duurt.
pi_157351366
Blijft de ham(burger)vraag, smaakt echte cheddar ook lekker op een hamburger :P
pi_157352200
Wat je bij een hamburger vooral proeft is de overheersende saus :+
  vrijdag 6 november 2015 @ 01:10:21 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157352231
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Wat je bij een hamburger vooral proeft is de overheersende saus :+
En veel zout.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 november 2015 @ 01:39:51 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157352492


quote:
Doorbraak
James L. Kraft hield zich bezig met het verhitten en mixen van kazen, om een langer houdbare en een beter te exporteren kaas te maken. Uiteindelijk had Kraft in 1916 een doorbraak. Door stukjes cheddar al roerend te verhitten tot 175 graden kreeg hij een kaas die lang houdbaar was, goed tegen warmere klimaten kon en bij de juiste temperatuur makkelijk smolt. Dat laatste was niet waarom Kraft de kaas ontwikkelde, maar mooi meegenomen was het wel.

Familie business
Broer Norman Kraft had ook kaas gegeten van productontwikkeling. Hij werd het hoofd van de researchafdeling. Norman wilde de kaas nog gebruiksvriendelijker maken door het voor te snijden. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Kraft deed tot dat moment de cheddar, terwijl het nog warm was, in glazen potten. Zo verkocht hij het product ook. Maar naast het feit dat het snijden van gesmolten kaas onmogelijk is, zat het ook al in een pot.

Eureka moment
Norman bedacht een oplossing: hij goot de kaas op een aluminium tafel en streek het uit met een koude deegrol. Pas vijftien jaar later werd de techniek bedacht om de cheddar op grote schaal in plakjes te snijden. De gesmolten cheddar werd tot een platte sliert gemaakt tussen twee enorme gekoelde ‘deegrollen’, waarna ze door een machine in perfect gelijke plakjes gesneden werden. Die plakjes werden op elkaar gestapeld en verpakt. Van dat blok kon je vervolgens de plakjes afpeuteren. De naam: Kraft De Luxe Process Slices.

Scheurtje in het concept
Alle problemen van de normale plakjes kaas waren voorbij en de Amerikaanse supermarkten meldden een stijging van 150% in de verkoop van kaasproducten door deze superkaas. Maar er was nog één probleem. Het van elkaar trekken van de plakjes cheddar was moeilijk en vaak scheurde de kaas. Daar had een ander, Arnold Nawrocki, een oplossing voor. Hij werkte zelf in een kaasfabriek in Pennsylvania en bedacht een manier om kaas te verpakken in cellofaan. Hierdoor bleef de kaas zes maanden langer houdbaar. In 1965 kon Kraft dit idee overnemen, waardoor het gebruiksgemak maximaal werd. De Kraft Single was geboren.

Luxe en comfort
De Kraft Single was een mondiaal succes. Terwijl we tegenwoordig het liefst de boer die onze kaas maakt bij naam kennen, was lokaal geproduceerde kaas destijds juist geen pré, want de kwaliteit en veiligheid verschilde sterk. Kraft wist met het schoon verpakte plakje kaas van constante kwaliteit die problemen te verhelpen. Het werd het summum van luxe en comfort. Ook de marketing van Kraft droeg bij aan het succes. Kraft beweerde dat er ‘five ounces of milk’ in de per plak verpakte Singles zat. Dat staat gelijk aan ongeveer 10 eetlepels melk. Hierdoor was een Kraft Single veel gezonder dan imitatiekaas, beweerde Kraft zelf. De schattige commercial van de promotie van Kraft Single droeg bij aan het succes: .
Aangezien er slechts twee procent melk in de plakjes zit, moest Kraft van de Federal Trade Commission in 1992 stoppen met deze misleiding.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 november 2015 @ 06:04:23 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157352933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:09 schreef Miauw_Zedong het volgende:
En toch is die vieze goedkope neptroep soms best lekker op een hamburger :P
Neem eens een plak échte kaas op je burger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')