abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 december 2015 @ 18:36:47 #201
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_157969288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:04 schreef Tjepper078 het volgende:
01: Bedrijfstak: Groot grondverzet/Bagger
02: Functie: Group HR Manager (Qatar/UAE)
03: Opleiding: HBO International Business Studies & Management
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 66
06: Aantal vakantiedagen: 60 - 5maand/1maand rotatie
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 5580
09: Netto maand salaris: 5580
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: Huis, auto, laptop, telefoon, 2 vliegtickets per jaar voor gehele gezin, verzekering en 1000eu food allowance/maand.
13: Tevreden: Uiteraard!
Paar jaar doen en je loopt binnen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_157969295
Dan heb je een best inkomen uit je bedrijf, zullen velen jaloers op zijn. 6k per maand met 40u/wk werken is niet veel mensen gegeven.
Schip ahoy!
  woensdag 2 december 2015 @ 18:37:52 #203
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157969324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je een best inkomen uit je bedrijf, zullen velen jaloers op zijn. 6k per maand met 40u/wk werken is niet veel mensen gegeven.
Veel aftrekposten willen wel helpen.
  woensdag 2 december 2015 @ 21:01:47 #204
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_157973326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Veel aftrekposten willen wel helpen.
Is het ook netto netto?
Na afdracht van pensioen- en aov-premie?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_157973544
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is het ook netto netto?
Na afdracht van pensioen- en aov-premie?
iets zegt me dat dat daar niet bestaat
Zie!
  woensdag 2 december 2015 @ 21:09:17 #206
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157973570
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is het ook netto netto?
Na afdracht van pensioen- en aov-premie?
Geen netto netto en ik heb geen AOV
  donderdag 3 december 2015 @ 11:52:41 #207
450647 LekkerVerfrissend
We gaan er tegenaan!
pi_157984075
Was:

01: Bedrijfstak: Rechtbank.
02: Functie: Beveiliger/Gerechtsbode
03: Opleiding: Beveiliging.
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 42 (contract was 0-uren)
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤1647,-
09: Netto maand salaris: ¤1490,-
10: Overuren betaald: Ja.
11: Werkervaring: 0 Jaar.
12: Goodies: Helemaal niets.
13: Tevreden: Nee. Voor de hoeveelheid uren verwacht ik een iets wat beter salaris. Plus mijn salaris is een all incl. Dus vakantie geld- dagen etc. Ik bouw niets op. Heb natuurlijk de baan aangenomen omdat ik anders geen werkervaring opbouw.

Vanaf januari 2016

01: Bedrijfstak: Rechtbank/Paleis van justitie.
02: Functie: Beveiliger/Rijksambtenaar.
03: Opleiding: Beveiliging.
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: Contract 36, werk er 40. (meer met piket diensten)
06: Aantal vakantiedagen: 21 + ADV opbouw.
07: 13e maand: Ja. ¤175,- p/m bouw ik op.
08: Bruto maand salaris: ¤1875,-
09: Netto maand salaris: ¤1617,-
10: Overuren betaald: Nee. Bouw wel meer vrije dagen op. Eigen keuze.
11: Werkervaring: 1 jaar.
12: Goodies: Pensioen gedeeltelijk betaald. Collectieve zorgverzekering. Reiskosten vergoeding. Eventuele opleidingen worden vergoed. Heb de keuze tussen parket politie of Facilitair Adviseur Beveiliging.
13: Tevreden: Ja. Een hele verbetering tegenover mijn huidige contract. Nu eindelijk uren op papier en gewoon door betaalde vakantie. Zit ook veel lekkerder in mijn vel nu ik meer duidelijkheid heb. Salaris mag nog wat hoger, maar dat komt vanzelf met de jaren. 13de maand en vakantiegeld krijg ik nu wel eindelijk. Helemaal tevreden dus.
pi_157984827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:09 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat moet je idd ook maar net willen.
Het leven is hier vrij aangenaam moet ik zeggen :) Op de 50+ graden na in de zomer uiteraard, maar airco maakt veel goed.
pi_157984870
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Je vriendin/vrouw is met je meegegaan die kant op? Of nog vrijgezel?
Ik heb mijn vrouw hier 3 jaar geleden ontmoet ;) Eerst op bachelor status hier begonnen (2maand/1maand) en vervolgens op family status.
  donderdag 3 december 2015 @ 12:48:53 #210
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157985135
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:33 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Het leven is hier vrij aangenaam moet ik zeggen :) Op de 50+ graden na in de zomer uiteraard, maar airco maakt veel goed.
Mis je niet je sociale contacten hier in Nederland?
pi_157985856
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Moet je wel doen inderdaad. Maar voordeel is een net salaris, een riante vergoeding voor diverse onkosten, en weinig tijd om de hele boel uit te geven, dat scheelt een hoop. Dan kun je in een paar jaar een geinig zakcentje verdienen om bij je huis te leggen als je uiteindelijk mogelijk weer in NL gaat settelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Moet je wel doen inderdaad. Maar voordeel is een net salaris, een riante vergoeding voor diverse onkosten, en weinig tijd om de hele boel uit te geven, dat scheelt een hoop. Dan kun je in een paar jaar een geinig zakcentje verdienen om bij je huis te leggen als je uiteindelijk mogelijk weer in NL gaat settelen.
We hebben een huis in bali, dus buiten wat vakantieperiodes om zien ze mij niet meer terug in NL ;)
pi_157986755
Ik zou zo'n aanbod ook meteen aannemen. Even een paar jaar knallen om te cashen. Leven is ook prima daar
pi_157988309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:48 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mis je niet je sociale contacten hier in Nederland?
Ik vlieg regelmatig heen en weer voor een aantal dagen, dus valt goed mee. Ook komen er regelmatig familie leden en vrienden deze kant op.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:02:29 #214
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_157998696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:52 schreef LekkerVerfrissend het volgende:
Was:

01: Bedrijfstak: Rechtbank.
02: Functie: Beveiliger/Gerechtsbode
03: Opleiding: Beveiliging.
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 42 (contract was 0-uren)
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤1647,-
09: Netto maand salaris: ¤1490,-
10: Overuren betaald: Ja.
11: Werkervaring: 0 Jaar.
12: Goodies: Helemaal niets.
13: Tevreden: Nee. Voor de hoeveelheid uren verwacht ik een iets wat beter salaris. Plus mijn salaris is een all incl. Dus vakantie geld- dagen etc. Ik bouw niets op. Heb natuurlijk de baan aangenomen omdat ik anders geen werkervaring opbouw.

Vanaf januari 2016

01: Bedrijfstak: Rechtbank/Paleis van justitie.
02: Functie: Beveiliger/Rijksambtenaar.
03: Opleiding: Beveiliging.
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: Contract 36, werk er 40. (meer met piket diensten)
06: Aantal vakantiedagen: 21 + ADV opbouw.
07: 13e maand: Ja. ¤175,- p/m bouw ik op.
08: Bruto maand salaris: ¤1875,-
09: Netto maand salaris: ¤1617,-
10: Overuren betaald: Nee. Bouw wel meer vrije dagen op. Eigen keuze.
11: Werkervaring: 1 jaar.
12: Goodies: Pensioen gedeeltelijk betaald. Collectieve zorgverzekering. Reiskosten vergoeding. Eventuele opleidingen worden vergoed. Heb de keuze tussen parket politie of Facilitair Adviseur Beveiliging.
13: Tevreden: Ja. Een hele verbetering tegenover mijn huidige contract. Nu eindelijk uren op papier en gewoon door betaalde vakantie. Zit ook veel lekkerder in mijn vel nu ik meer duidelijkheid heb. Salaris mag nog wat hoger, maar dat komt vanzelf met de jaren. 13de maand en vakantiegeld krijg ik nu wel eindelijk. Helemaal tevreden dus.
De zorgvuldigheid waarmee je post en redeneert suggereert dat je meer capaciteiten hebt dan beveiligen. Ik raad je aan om te kijken hoe je je kan ontwikkelen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_158004729
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

De zorgvuldigheid waarmee je post en redeneert suggereert dat je meer capaciteiten hebt dan beveiligen. Ik raad je aan om te kijken hoe je je kan ontwikkelen.
Dat dacht ik ook, maar ondertussen zou ik als ik hem was ook zeker blij zijn met deze stap. Normalere uren, alles op papier, financieel een stuk beter...stevige vooruitgang hoor.
Schip ahoy!
pi_158024221
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Paar jaar doen en je loopt binnen.
Allemaal leuk en aardig maar levensonderhoud is in dat soort landen een stuk hoger en eerlijk gezegd vind ik salaris ook niet zo hoog had wat meer verwacht. Zit zeker bij van Oord?
pi_158027743
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef cofox het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar levensonderhoud is in dat soort landen een stuk hoger en eerlijk gezegd vind ik salaris ook niet zo hoog had wat meer verwacht. Zit zeker bij van Oord?
Nee, ik zit bij een vd Belgische grootmachten :) We komen goed rond van onze food allowance.. Alles in en rond het huis krijgen we terugbetaald, zelfs de inrichting vd babykamer. 90% van mijn inkomen gaat naar de spaarrekening.
  zaterdag 5 december 2015 @ 08:33:38 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_158027851
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef cofox het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar levensonderhoud is in dat soort landen een stuk hoger en eerlijk gezegd vind ik salaris ook niet zo hoog had wat meer verwacht. Zit zeker bij van Oord?
Als die het huis zelf moest betalen had je een punt gehad. Maar hij woont er gratis dus salaris is puur voor onkosten en uitjes. Dus dan hou je wel degelijk een bak geld over waar je u tegen zegt
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:48:50 #219
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_158029871
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik Linux kernel ontwikkelaar van beroep. Ik was voordat ik dit werk ging doen scheepstimmerman en was alleen hobbymatig in de kernel aan het rotzooien. Via via ben ik in contact gekomen met Red Hat die mij uiteindelijk hebben aangenomen. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van iemand bij Intel met de vraag of ik voor hen wil komen werken. Aan de ene kant is het een mooie kans om mezelf verder te ontplooien maar ik voel ook veel loyaliteit naar Red Hat toe aangezien zij een risico met mij wilden nemen. Daarnaast voel ik me ook thuis binnen het bedrijf. Maar meer salaris en Intel op m'n CV is ook niet verkeerd. Wat te doen, wat te doen...
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_158029985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:48 schreef PalmRoyale het volgende:
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik Linux kernel ontwikkelaar van beroep. Ik was voordat ik dit werk ging doen scheepstimmerman en was alleen hobbymatig in de kernel aan het rotzooien. Via via ben ik in contact gekomen met Red Hat die mij uiteindelijk hebben aangenomen. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van iemand bij Intel met de vraag of ik voor hen wil komen werken. Aan de ene kant is het een mooie kans om mezelf verder te ontplooien maar ik voel ook veel loyaliteit naar Red Hat toe aangezien zij een risico met mij wilden nemen. Daarnaast voel ik me ook thuis binnen het bedrijf. Maar meer salaris en Intel op m'n CV is ook niet verkeerd. Wat te doen, wat te doen...
Voor jezelf kiezen. In alles lijkt het een mooie stap vooruit. Bij red hat snappen zij dat ook. Daar streven ze ook naar het hoogst haalbare.
pi_158030185
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:48 schreef PalmRoyale het volgende:
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik Linux kernel ontwikkelaar van beroep. Ik was voordat ik dit werk ging doen scheepstimmerman en was alleen hobbymatig in de kernel aan het rotzooien. Via via ben ik in contact gekomen met Red Hat die mij uiteindelijk hebben aangenomen. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van iemand bij Intel met de vraag of ik voor hen wil komen werken. Aan de ene kant is het een mooie kans om mezelf verder te ontplooien maar ik voel ook veel loyaliteit naar Red Hat toe aangezien zij een risico met mij wilden nemen. Daarnaast voel ik me ook thuis binnen het bedrijf. Maar meer salaris en Intel op m'n CV is ook niet verkeerd. Wat te doen, wat te doen...
Ik draai dingen altijd om als ik met zo een dilemma zit. Stel dat Red Hat een mooie deal zou kunnen maken, met als eis dat jij eruit vliegt......zullen ze dan ook zo loyaal ten opzichte van jou zijn ?

Loyaliteit is leuk, maar zaken zijn zaken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:17:15 #222
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158030246
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:48 schreef PalmRoyale het volgende:
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik Linux kernel ontwikkelaar van beroep. Ik was voordat ik dit werk ging doen scheepstimmerman en was alleen hobbymatig in de kernel aan het rotzooien. Via via ben ik in contact gekomen met Red Hat die mij uiteindelijk hebben aangenomen. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van iemand bij Intel met de vraag of ik voor hen wil komen werken. Aan de ene kant is het een mooie kans om mezelf verder te ontplooien maar ik voel ook veel loyaliteit naar Red Hat toe aangezien zij een risico met mij wilden nemen. Daarnaast voel ik me ook thuis binnen het bedrijf. Maar meer salaris en Intel op m'n CV is ook niet verkeerd. Wat te doen, wat te doen...
Hoe lang zit je al bij red hat en hoe verloopt je carriere daar?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158030646
01: Bedrijfstak: Infra/Pipeline
02: Functie:Pijpfitter
03: Opleiding:werktuigbouwkunde
04: Leeftijd:31
05: Aantal uren per week:45-60
06: Aantal vakantiedagen:0
07: 13e maand:geen
08: Bruto maand salaris:heb een allin salaris dat varieert van ¤22,50 netto per uur to ¤30,- netto per uur.
09: Netto maand salaris:3600-5000 "ligt aan de uren"
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:6 jaar
12: Goodies:geen
13: Tevreden?:kan altijd beter.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:23:42 #224
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_158031117
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik draai dingen altijd om als ik met zo een dilemma zit. Stel dat Red Hat een mooie deal zou kunnen maken, met als eis dat jij eruit vliegt......zullen ze dan ook zo loyaal ten opzichte van jou zijn ?

Loyaliteit is leuk, maar zaken zijn zaken.
Daar heb je gelijk in maar er zijn niet zoveel professionele kernel ontwikkelaars wat ze min of meer dwingt tot loyaliteit. Afgezien daarvan zijn ze ook echt wel loyaal tegenover mij. Ik ben een paar maanden geleden maar het hoofdkantoor in de US geweest en ze waren blij me eindelijk te ontmoeten. Ze vertelden me ook dat ze heel trots op me zijn omdat ik zonder enige moeite de overstap heb gemaakt van scheepstimmerman naar kernel ontwikkelaar en dat ze me absoluut niet kwijt willen.

quote:
99s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:17 schreef XL het volgende:

[..]

Hoe lang zit je al bij red hat en hoe verloopt je carriere daar?
Dit is mijn 3e jaar bij Red Hat en mijn carrière verloopt goed. Ik heb ook mooie werktijden, draai 30u/p week en het salaris is goed.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:32:06 #225
450647 LekkerVerfrissend
We gaan er tegenaan!
pi_158031275
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

De zorgvuldigheid waarmee je post en redeneert suggereert dat je meer capaciteiten hebt dan beveiligen. Ik raad je aan om te kijken hoe je je kan ontwikkelen.
Bedankt. Van mijzelf weet ik dat dat ik meer kan. Maar het werk wat ik doe en vanaf januari met meer functies, leuk vind om te doen. Ook al is mijn salaris nou niet denderend. Helaas heb ik vroeger nooit de kans gehad en aangepakt om een hogere diploma te behalen. Vooral de situatie waar ik nu inzit en er financieel helemaal alleen voor sta zit het ook niet meer in. Desalniettemin ben ik super blij met de kans dat ze mij naar verloop van tijd een opleiding (hogere functie) willen aanbieden. Die pak ik natuurlijk met beiden handen aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar ondertussen zou ik als ik hem was ook zeker blij zijn met deze stap. Normalere uren, alles op papier, financieel een stuk beter...stevige vooruitgang hoor.
Bedankt. En zeker voor mij, een hele vooruitgang. Ik was via een particuliere beveiligingsbedrijf aan het werk gekomen bij de (kanton) rechtbank. Nu na 12 maanden zwoegen, alles aanpakken, geen commentaar op mij lage salaris en geen arbeidsvoorwaarden, ben ik overgenomen door de rechtbank (paleis van justitie) zelf. Meteen met een 2-jarig contract, betere salaris en mooie arbeidsvoorwaarden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:54:28 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158031714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:23 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in maar er zijn niet zoveel professionele kernel ontwikkelaars wat ze min of meer dwingt tot loyaliteit. Afgezien daarvan zijn ze ook echt wel loyaal tegenover mij. Ik ben een paar maanden geleden maar het hoofdkantoor in de US geweest en ze waren blij me eindelijk te ontmoeten. Ze vertelden me ook dat ze heel trots op me zijn omdat ik zonder enige moeite de overstap heb gemaakt van scheepstimmerman naar kernel ontwikkelaar en dat ze me absoluut niet kwijt willen.

[..]

Dit is mijn 3e jaar bij Red Hat en mijn carrière verloopt goed. Ik heb ook mooie werktijden, draai 30u/p week en het salaris is goed.
Wat voegt intel dan toe? Ik vind de naam Red Hat mooier, als je veel geld voor weinig uren krijgt. Waarom zou je het op het spel zetten?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158032253
01: Bedrijfstak: Industrie
02: Functie: Operator c / Proces operator
03: Opleiding: Electrotechniek / Proces technologie
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 2300
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Nee
13: Tevreden?: Op wat dingen na best wel
pi_158032264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:48 schreef PalmRoyale het volgende:
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik Linux kernel ontwikkelaar van beroep. Ik was voordat ik dit werk ging doen scheepstimmerman en was alleen hobbymatig in de kernel aan het rotzooien. Via via ben ik in contact gekomen met Red Hat die mij uiteindelijk hebben aangenomen. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van iemand bij Intel met de vraag of ik voor hen wil komen werken. Aan de ene kant is het een mooie kans om mezelf verder te ontplooien maar ik voel ook veel loyaliteit naar Red Hat toe aangezien zij een risico met mij wilden nemen. Daarnaast voel ik me ook thuis binnen het bedrijf. Maar meer salaris en Intel op m'n CV is ook niet verkeerd. Wat te doen, wat te doen...
Als je alles op een rij zet ennbeide banen met scores met elkaar vergelijkt... Hoe ziet het plaatje er dan uit?

Is het werk inhoudelijk spannender bij intel? Wat zijn de overige voorwaarden? Uiteindelijk is tien jaar eerder met pensioen ooknlekker...

En ook heel belangrijk, wat is je ambitie en kun je die waarmaken bij de een of ander?
Whatever...
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:23:31 #229
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_158032372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:23 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in maar er zijn niet zoveel professionele kernel ontwikkelaars wat ze min of meer dwingt tot loyaliteit. Afgezien daarvan zijn ze ook echt wel loyaal tegenover mij. Ik ben een paar maanden geleden maar het hoofdkantoor in de US geweest en ze waren blij me eindelijk te ontmoeten. Ze vertelden me ook dat ze heel trots op me zijn omdat ik zonder enige moeite de overstap heb gemaakt van scheepstimmerman naar kernel ontwikkelaar en dat ze me absoluut niet kwijt willen.

[..]

Dit is mijn 3e jaar bij Red Hat en mijn carrière verloopt goed. Ik heb ook mooie werktijden, draai 30u/p week en het salaris is goed.
Wat zou je bij Intel gaan doen dan? Want Red Hat is een begrip binnen de kernel ontwikkeling, terwijl ik Intel alleen maar ken van de processors.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_158032493
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:18 schreef Speedy25 het volgende:
01: Bedrijfstak: Industrie
02: Functie: Operator c / Proces operator
03: Opleiding: Electrotechniek / Proces technologie
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 2300
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Nee
13: Tevreden?: Op wat dingen na best wel
Je doet ook aan belastingontduiking? Of heb je, je overuren meegeteld in je netto salaris?
pi_158032706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:27 schreef Multiply het volgende:

[..]

Je doet ook aan belastingontduiking? Of heb je, je overuren meegeteld in je netto salaris?
Ploegentoeslag etc.
Whatever...
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:59:46 #232
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_158035418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:18 schreef Speedy25 het volgende:
01: Bedrijfstak: Industrie
02: Functie: Operator c / Proces operator
03: Opleiding: Electrotechniek / Proces technologie
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 2300
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Nee
13: Tevreden?: Op wat dingen na best wel
Lekker netto salaris ^O^

Ik neem aan dat je MTS hebt gedaan?
pi_158035493
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ploegentoeslag etc.
Dat hoort ook bij het bruto salaris? :')
pi_158035799
01: Bedrijfstak: Engineering
02: Functie: Sr. Procestechnoloog
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: >50
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: ADV + 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤4900
09: Netto maand salaris: ¤3100
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 30 jaar
12: Goodies: Niente
13: Tevreden?: Te tam
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 5 december 2015 @ 17:15:26 #235
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_158035807
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:03 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dat hoort ook bij het bruto salaris? :')
Misschien heeft hij reiskostenvergoeding e.d. ook erbij opgeteld.
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:56:04 #236
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_158038110
Ik heb eens goed nagedacht en voorlopig blijf ik lekker bij Red Hat. Ik doe werk dat ik graag doe, draai niet al te veel uren en heb een goed salaris. Er is eigenlijk geen reden om weg te gaan.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_158038531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:56 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb eens goed nagedacht en voorlopig blijf ik lekker bij Red Hat. Ik doe werk dat ik graag doe, draai niet al te veel uren en heb een goed salaris. Er is eigenlijk geen reden om weg te gaan.
Denk dat iets nieuws je ook een inhoudelijke uitdaging moet gaan bieden. Weet niet of je nog bepaalde ambities hebt om naartoe te groeien.

Persoonlijk zou ik naar ander werk kijken zodra mijn ontwikkeling stopt en hier ook geen perspectief meer voor is.
pi_158038671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:27 schreef Multiply het volgende:

[..]

Je doet ook aan belastingontduiking? Of heb je, je overuren meegeteld in je netto salaris?
Haha er zit uiteraard nog een ploegentoeslag bij in aangezien ik in ploegen werk.

Ja heb MTS gedaan en ben nou bezig met een interne opleiding voor Vapro.

Qua salaris heb ik niks te klagen de ploegentoeslag scheelt ook wel aardig wat zonder toeslag zou het 2000 netto zijn schat ik zo.

De ploegentoeslag hoort niet bij het bruto salaris dat word berekend over de gewerkte uren, tevens krijg ik 150 euro per maand reiskosten netto dat zat er nog niet bij in.
  zaterdag 5 december 2015 @ 19:30:53 #239
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_158038782
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:24 schreef Speedy25 het volgende:

[..]

Haha er zit uiteraard nog een ploegentoeslag bij in aangezien ik in ploegen werk.

Ja heb MTS gedaan en ben nou bezig met een interne opleiding voor Vapro.

Qua salaris heb ik niks te klagen de ploegentoeslag scheelt ook wel aardig wat zonder toeslag zou het 2000 netto zijn schat ik zo.

De ploegentoeslag hoort niet bij het bruto salaris dat word berekend over de gewerkte uren, tevens krijg ik 150 euro per maand reiskosten netto dat zat er nog niet bij in.
Je hebt het prima voor elkaar. Ik heb HTS gedaan, ben ongeveer even oud en verdien beduidend minder dan jij.
pi_158038908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je hebt het prima voor elkaar. Ik heb HTS gedaan, ben ongeveer even oud en verdien beduidend minder dan jij.
Moet er wel bij vertellen dat ik al dik 10 jaar bij het zelfde bedrijf zit en ben zoals iedereen ook onderaan begonnen toen zat ik op 15/1600 netto.
Bij het bedrijf waar ik werk word er beloond via een matrix systeem wat dus inhoud dat je ook deels betaald krijgt voor je kennis en wat je kan prima systeem naar mijn mening
pi_158039295
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:24 schreef Speedy25 het volgende:

[..]

Haha er zit uiteraard nog een ploegentoeslag bij in aangezien ik in ploegen werk.

Ja heb MTS gedaan en ben nou bezig met een interne opleiding voor Vapro.

Qua salaris heb ik niks te klagen de ploegentoeslag scheelt ook wel aardig wat zonder toeslag zou het 2000 netto zijn schat ik zo.

De ploegentoeslag hoort niet bij het bruto salaris dat word berekend over de gewerkte uren, tevens krijg ik 150 euro per maand reiskosten netto dat zat er nog niet bij in.
Door de ploegentoeslag niet apart te benoemen krijg je zo'n scheve bruto/netto-verhouding...
pi_158057359
Is Vapro n goede aanvulling?
pi_158057845
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:18 schreef Adrie072 het volgende:
Is Vapro n goede aanvulling?
De bedrijven vinden van wel. De operators vinden van niet.

Ik vind althans van niet. Ben zelf ook bezig met Vapro, maar heb nog maar bar weinig geleerd wat ik in de praktijk toe kan passen. En als wat stuk is mogen we zelf toch niks, dus dan hoef ik ook niet te weten hoe het allemaal werkt imo :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158057947
Ben benieuwd hoeveel cent per uur ik volgend jaar erbij krijg !
Dit jaar was het omgerekend toch 40/50 euro ofzo per maand meer
Ik zwaai naar dieren.
pi_158060604
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2015 15:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

De bedrijven vinden van wel. De operators vinden van niet.

Ik vind althans van niet. Ben zelf ook bezig met Vapro, maar heb nog maar bar weinig geleerd wat ik in de praktijk toe kan passen. En als wat stuk is mogen we zelf toch niks, dus dan hoef ik ook niet te weten hoe het allemaal werkt imo :)
Kijk weet je wat het is, het is leuk dat je dat papiertje hebt zeker als je eens wil overstappen op een andere baan.
Ik heb er zelf totaal niks aan ben ik van mening! door dat papiertje wordt ik geen betere operator ben ik van mening.
Het is over het algemeen heel veel theorie en weinig praktijk ik zeg altijd je moet gevoel hebben met je werk als je dat niet hebt kan je iemand wel een opleiding laten doen maar je word er geen betere operator van! Al denkt de werkgever van wel.
pi_158061497
Ik heb nooit geweten dat er een operator in mij schuilde; ik heb 10 jaar in de IT gezeten :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158061949
Ik in de planning en nu in de elektrotechniek, bezig met mbo4 mechatronica. Leer ontzettend veel bij (alles is nieuw natuurlijk) maar het werk sluit er weinig bij aan.
pi_158158041
Binnenkort maak ik promotie, dus tijd voor een update *O*

01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Soort combinatie van accountmanager en projectmanager, laat de exacte benaming even in het midden
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: geen idee, ik denk marktconform, hou altijd wel wat over
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: E3450
09: Netto maand salaris: Ik verwacht zo'n E2600
10: Overuren betaald: ja, maar het is niet cultuur om dat te laten doen aangezien er ook de vrijheid is om thuis te werken, eigen werktijden in te delen etc.
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: leaseauto + bruto uitkering niet besteedde leasebudget, laptop, smartphone, bonus van max 15% van het jaarsalaris en een soort toeslag van een paar % van het jaarsalaris die je in een webshop kunt besteden aan aankoop extra vakantiedagen, fiets etc. of bruto kunt laten uitbetalen
13: Tevreden?: gezien mijn leeftijd zeer tevreden, heb me er wel voor moeten bewijzen de afgelopen jaren
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 20:11:40 #249
257132 crew  Awsom
pi_158158191
Hoeveel overuren verwacht je te gaan maken dan?
pi_158158339
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:03 schreef Speedy25 het volgende:

[..]

Kijk weet je wat het is, het is leuk dat je dat papiertje hebt zeker als je eens wil overstappen op een andere baan.
Ik heb er zelf totaal niks aan ben ik van mening! door dat papiertje wordt ik geen betere operator ben ik van mening.
Het is over het algemeen heel veel theorie en weinig praktijk ik zeg altijd je moet gevoel hebben met je werk als je dat niet hebt kan je iemand wel een opleiding laten doen maar je word er geen betere operator van! Al denkt de werkgever van wel.
Nou ken ik toevallig wat mensen die over de procestechnologie gaan in en flinke fabriek. En die zijn vooral van mening dat operators met hun tengels overal vanaf moeten blijven zolang het draait, behalve als de operatie niet goed werkt. Met name dat geklooi in de systemen in de controlekamer door mensen die niets van de theorie weten maar wel denken het te snappen kost een hoop geld....

Dus ja, die papiertjes zijn wel zinvol. En ja, door het beter te snappen word je een betere operator. Niet voor niets dat er steeds minder mbo niveau operators rondlopen... En nee, jij weet het echt niet allemaal. Als je een fabriek echt goed wilt snappen moet je aardig goed zijn in natuurkunde en scheikunde meestal en soms nog wel wat andere zaken....
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')