20.000 zakelijk en prive tegelijk? Haha wut? Dat is wel echt dramatisch slecht.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:02 schreef Multiply het volgende:
[..]
Lees even heel goed de regeling voor plug-ins door. Die is namelijk niet zo heel gunstig als je niet (bijna) volledig elektrisch kan rijden. En sowieso max 20.000 kilometer per jaar privé en zakelijk (daar boven moet je zelf tanken). En de bonus komt niet op je leasebudget, maar is een soort korting op je eigen bijdrage.
Ik heb het nog even nagelezen, maar in mijn bijlage staat dat ik maximaal 20.000 kilometer privé mag rijden. Daarboven kost het 17 cent per kilometer in mijn geval. Verder geldt voor hybride auto's niet de regeling waarbij je wordt afgerekend op je zuinigheid.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:02 schreef Multiply het volgende:
[..]
Lees even heel goed de regeling voor plug-ins door. Die is namelijk niet zo heel gunstig als je niet (bijna) volledig elektrisch kan rijden. En sowieso max 20.000 kilometer per jaar privé en zakelijk (daar boven moet je zelf tanken). En de bonus komt niet op je leasebudget, maar is een soort korting op je eigen bijdrage.
Bijlage 6 van het leasereglement gaat over hybride plug-ins. De versie die ik in Fleet Agent heb staand (geldig vanaf 1 januari 2016) geeft aan dat je alleen over de eerste 20.000 kilometer brandstof vergoed krijgt met daarin geen onderscheid in zakelijk en privé.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:33 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ik heb het nog even nagelezen, maar in mijn bijlage staat dat ik maximaal 20.000 kilometer privé mag rijden. Daarboven kost het 17 cent per kilometer in mijn geval. Verder geldt voor hybride auto's niet de regeling waarbij je wordt afgerekend op je zuinigheid.
dankzij die regeling kreeg ik met m'n V40 D2 per maand 40 euro terug. Regeling in m.i. prima behalve als je onzuinige auto wilt. Meeste normale auto's krijg je overigens geld op terug.quote:Op zondag 1 mei 2016 09:14 schreef Viezze het volgende:
Dat zuinig rijden lijkt me wel echt kut, hebben ze bij PwC in ieder geval.
Alleen voor plug-in hybride he. Ik rij gewoon benzine en ik heb 20.000 privé en onbeperkt zakelijk. De keuze voor een plug-in moet je nu dus wel heel bewust maken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:26 schreef xminator het volgende:
[..]
20.000 zakelijk en prive tegelijk? Haha wut? Dat is wel echt dramatisch slecht.
Hebben ze ook nog steeds die rare regeling met zuinig rijden?
Ik bedoel de regeling dat je verbruik gemonitord wordt(/werd?). Heb begrepen dat bij bepaalde auto's (vooral in het 14% segment) dat lastig haalbaar is en mensen elke maand bij moeten leggen.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:07 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
dankzij die regeling kreeg ik met m'n V40 D2 per maand 40 euro terug. Regeling in m.i. prima behalve als je onzuinige auto wilt. Meeste normale auto's krijg je overigens geld op terug.
Regeling paar jaar geleden was zo inderdaad (obv fabrieksnorm), tegenwoordig wordt je verbruik afgezet tegen het hele wagenpark van gelijke auto's. In de 7 jaar dat ik in NL heb gewerkt heb ik nog nooit bijbetaaldquote:Op zondag 1 mei 2016 13:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik bedoel de regeling dat je verbruik gemonitord wordt(/werd?). Heb begrepen dat bij bepaalde auto's (vooral in het 14% segment) dat lastig haalbaar is en mensen elke maand bij moeten leggen.
Ben wel benieuwd waar je dit vandaan haalt? Ik kan dit nergens vinden namelijk. Alle stukken die ik kan vinden gaan nog steeds over de fabrieksnorm.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:17 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Regeling paar jaar geleden was zo inderdaad (obv fabrieksnorm), tegenwoordig wordt je verbruik afgezet tegen het hele wagenpark van gelijke auto's. In de 7 jaar dat ik in NL heb gewerkt heb ik nog nooit bijbetaald
Ah, dank, daar had ik overheen gelezen inderdaad.... Wat is dan precies het voordeel van het rijden van een plug-in hybride? Op deze ga ik wel voor een lekker vervuilende diesel.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:03 schreef Multiply het volgende:
[..]
Bijlage 6 van het leasereglement gaat over hybride plug-ins. De versie die ik in Fleet Agent heb staand (geldig vanaf 1 januari 2016) geeft aan dat je alleen over de eerste 20.000 kilometer brandstof vergoed krijgt met daarin geen onderscheid in zakelijk en privé.
Er zit een (groot) verschil in de regeling voor hybride plug-ins. Wat ik ook wel logisch vind want er zijn natuurlijk een hoop mensen die een plug-in nemen en dat ding gewoon niet of nauwelijks opladen.
Als je korte stukken rijd en het dus voornamelijk elektrisch kunt doen kan het een stuk goedkoper zijn. Op dit moment is de bijtelling voor een plug-in 15% en voor een diesel 21% of hoger. Vorig jaar was het zelfs 7%.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:10 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ah, dank, daar had ik overheen gelezen inderdaad.... Wat is dan precies het voordeel van het rijden van een plug-in hybride? Op deze ga ik wel voor een lekker vervuilende diesel.
De delta (toegestane verschil boven de norm) wordt nu anders bepaald (obv actuals van peers), daardoor is die tegenwoordig veel hoger.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:49 schreef Multiply het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar je dit vandaan haalt? Ik kan dit nergens vinden namelijk. Alle stukken die ik kan vinden gaan nog steeds over de fabrieksnorm.
Ah duidelijk! Ja ik heb de hoogste delta uit de tabel, maar ik haal het nog steeds niet. Korte stukjes met aardig wat file helpen niet echt.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:03 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
De delta (toegestane verschil boven de norm) wordt nu anders bepaald (obv actuals van peers), daardoor is die tegenwoordig veel hoger.
Volgens mij haal je dat van Deloitte en PwC door elkaar?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:17 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Regeling paar jaar geleden was zo inderdaad (obv fabrieksnorm), tegenwoordig wordt je verbruik afgezet tegen het hele wagenpark van gelijke auto's. In de 7 jaar dat ik in NL heb gewerkt heb ik nog nooit bijbetaald
Natuurlijk een super dikke auto rijden tegenover een relatief goedkope bijtelling. En zodra je elektrisch hebt gereden wil je (tenminste ik) niet meer terug. Elke andere auto (behalve Tesla's) in je spiegels zien verdwijnen bij groen licht is zo'n machtig gevoel... En als je in Amsterdam woont; het relatief makkelijk parkeren in de binnenstad.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:10 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ah, dank, daar had ik overheen gelezen inderdaad.... Wat is dan precies het voordeel van het rijden van een plug-in hybride? Op deze ga ik wel voor een lekker vervuilende diesel.
Maar op dit moment is de bijtelling voor een plugin hybrid 15%, dan gaat het nu niet meer op toch?quote:Op maandag 2 mei 2016 23:37 schreef JDFS het volgende:
Haha de Pilot bij PwC is inderdaad niet gunstig als je verder van kantoor woont. Ik heb dus een 7% auto en heb nu 4.500 km gereden met een verbruik van 2,0L/100 km. Oftewel 1 op 50. M'n woon-werkverkeer is 26 km retour, meeste verbruik zit hem in de lange tripjes.
Klopt inderdaad dat het maar max 20.000 per jaar is wat wordt vergoed TOT het normverbruik. In mijn geval is dat 1,5L/100 km; oftewel 300 liter per jaar (20.000/100*1,5). Ik had voor mijzelf al ingecalculeerd dat ik af en toe zou moeten bijbetalen, dat doen de meeste 'normale' rijders ook om niet de klimaatneutrale afrekening te krijgen.
Grootste voordeel: naast dat ik een auto rijdt die alle opties heeft die ik maar kan bedenken, 7% bijtelling heb waarvan het grootste gedeelte eigen bijdrage is (wat minder wordt zodra je stijgt in functie) mag ik in de parkeergarage parkeren, heb ik een auto die stil is en maximum koppel heeft bij het optrekken, en kan ik tenminste in de binnenstad parkeren.
Voor vragen, PM me gerust.
Scheelt toch weer minimaal 6%, maar een "super dikke auto" (laten we niet overdrijven) voor een lage bijtelling is leuk alleen als je daardoor niet altijd de auto kan pakken wanneer je wilt en als je niet zuinig genoeg rijd flink moet gaan bijbetalen.. tja de keuze was voor mij best makkelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:28 schreef Alxander het volgende:
[..]
Maar op dit moment is de bijtelling voor een plugin hybrid 15%, dan gaat het nu niet meer op toch?
Nou, het niveau bij PWC daalt elk jaar weer hé.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:37 schreef JDFS het volgende:
Haha de Pilot bij PwC is inderdaad niet gunstig als je verder van kantoor woont. Ik heb dus een 7% auto en heb nu 4.500 km gereden met een verbruik van 2,0L/100 km. Oftewel 1 op 50. M'n woon-werkverkeer is 26 km retour, meeste verbruik zit hem in de lange tripjes.
Klopt inderdaad dat het maar max 20.000 per jaar is wat wordt vergoed TOT het normverbruik. In mijn geval is dat 1,5L/100 km; oftewel 300 liter per jaar (20.000/100*1,5). Ik had voor mijzelf al ingecalculeerd dat ik af en toe zou moeten bijbetalen, dat doen de meeste 'normale' rijders ook om niet de klimaatneutrale afrekening te krijgen.
Grootste voordeel: naast dat ik een auto rijdt die alle opties heeft die ik maar kan bedenken, 7% bijtelling heb waarvan het grootste gedeelte eigen bijdrage is (wat minder wordt zodra je stijgt in functie) mag ik in de parkeergarage parkeren, heb ik een auto die stil is en maximum koppel heeft bij het optrekken, en kan ik tenminste in de binnenstad parkeren.
Voor vragen, PM me gerust.
Waarschijnlijk bedoel je dan hč en niet hé als in "hee" . Maar goed, foudten maken we allemaalquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:55 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nou, het niveau bij PWC daalt elk jaar weer hé.
Denk een beetje aan de B- en C-segmenters. Naast een Polo kun je ook een Golf of Audi A3 leasen, betaal je natuurlijk wel meer voor.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:41 schreef Barcaman10 het volgende:
Weet iemand welke auto (of in wat voor prijscategorie) je mag verwachten als je je wo master accountancy hebt gehaald en voor de post-master gaat? En hoe zit het met privégebruik van de auto?
Geen eigen bijdrage of geen bijtelling?quote:Op maandag 23 mei 2016 20:31 schreef Viezze het volgende:
Als ik mijn auto niet prive rij betaal ik geen eigen bijdrage, dus bij ons wel.
Mag toch hopen van niet als je niet prive rijdt?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 15:47 schreef Multiply het volgende:
[..]
Geen eigen bijdrage of geen bijtelling?
Genoeg mensen die over een paar jaar al weer overgestapt zijn johquote:Op woensdag 25 mei 2016 08:54 schreef zozozozo het volgende:
het lijkt wel of iedereen meer geinteresseerd is in de auto die je mag rijden dan het werk wat je moet doen. Aangezien werken bij de BIG4 wel echt je roeping moet zijn lijkt me het verstandiger de afweging op andere gronden te maken
Lijkt mij ook niet. Vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:05 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet als je niet prive rijdt?
Lijkt mij het beste om gewoon eens de recruiters te bellen. Zij kunnen je dit het beste vertellen. Succes.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:04 schreef QueSiQueNo het volgende:
Hoi,
Ik heb bijna mijn bachelor fiscale economie binnen (nog een tentamen deze week), en wilde eigenlijk deze zomer gaan reizen. Echter door wat liquiditeitsproblemen ga ik het niet redden om de hele zomer weg te zijn.
Het leek mij leuk om in 2 maanden die ik in Nederland ben dan een stage te lopen bij een van de big four. Is dit überhaupt mogelijk of ben ik gewoon te laat ? Heeft iemand nog specifieke tips voor hoe ik aan een gesprek kan komen, of wat je echt wel/niet moet doen in een motivatiebrief ? Heb mijn bachelor afgesloten met gemiddeld een 7, altijd gewerkt naast mijn studie en aan mijn studie gerelateerd vrijwilligerswerk gedaan.
Alvast bedankt.
Je bent veel te laat. In welke kantoren (bedrijf + steden) heb je interesse en waarom?quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:04 schreef QueSiQueNo het volgende:
Hoi,
Ik heb bijna mijn bachelor fiscale economie binnen (nog een tentamen deze week), en wilde eigenlijk deze zomer gaan reizen. Echter door wat liquiditeitsproblemen ga ik het niet redden om de hele zomer weg te zijn.
Het leek mij leuk om in 2 maanden die ik in Nederland ben dan een stage te lopen bij een van de big four. Is dit überhaupt mogelijk of ben ik gewoon te laat ? Heeft iemand nog specifieke tips voor hoe ik aan een gesprek kan komen, of wat je echt wel/niet moet doen in een motivatiebrief ? Heb mijn bachelor afgesloten met gemiddeld een 7, altijd gewerkt naast mijn studie en aan mijn studie gerelateerd vrijwilligerswerk gedaan.
Alvast bedankt.
Hoe zit het eigenlijk met het maximale aantal privé kilometers per jaar bij de Big4 en de handhaving daarvan? Ik werk bij de #5 en in mijn contract staat ook een maximaal aantal privé kilometers van 15k per jaar genoemd, maar ik hoef geen rittenadministratie bij te houden (sterker nog; ik kan niet eens een rittenadministratie bijhouden). Dus in de praktijk is het gewoon onbeperkt aantal privé kilometers, tenzij je het heel erg bont maakt.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:52 schreef Viezze het volgende:
Polo, Clio, Fiesta, Yaris, Punto, dat soort auto's. Privé gebruik verschilt in de details een beetje per kantoor, maar is een 12.500 - 15.000 km per jaar tegen een eigen bijdrage (ergens rond ¤60 per maand)
Was ik al bang voor. Ik ga het wel bij wat kleinere kantoren in en rondom Eindhoven proberen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:17 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Je bent veel te laat. In welke kantoren (bedrijf + steden) heb je interesse en waarom?
Je kunt gewoon via de websites kijken of er vacatures zijn en daarop reageren. Lukraak recruiters gaan bellen zou ik niet doen.
Werkstudentschap per september kun je proberen, maar ook dat is al vrij laat dus dan wordt het waarschijnlijk per januari of februari.
Ik kwam begin van de maand op gesprek via via, en de maand erna begon ik op de eerste. Het ligt er echt aan of de afdeling plek heeft, en hoe later het is hoer meer plekjes er weg zijn ja.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:46 schreef QueSiQueNo het volgende:
[..]
Was ik al bang voor. Ik ga het wel bij wat kleinere kantoren in en rondom Eindhoven proberen.
Als je via via komt gaat het een stuk sneller en is er vaak meer mogelijk. Vraagsteller lijkt die connecties niet te hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:11 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik kwam begin van de maand op gesprek via via, en de maand erna begon ik op de eerste. Het ligt er echt aan of de afdeling plek heeft, en hoe later het is hoer meer plekjes er weg zijn ja.
Zakelijke KMs moet je bijhouden normaliter (ook ivm factureren naar klanten). De niet geschreven KMs zijn dus privéquote:Op woensdag 25 mei 2016 21:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met het maximale aantal privé kilometers per jaar bij de Big4 en de handhaving daarvan? Ik werk bij de #5 en in mijn contract staat ook een maximaal aantal privé kilometers van 15k per jaar genoemd, maar ik hoef geen rittenadministratie bij te houden (sterker nog; ik kan niet eens een rittenadministratie bijhouden). Dus in de praktijk is het gewoon onbeperkt aantal privé kilometers, tenzij je het heel erg bont maakt.
Zakelijke kilometers doorfactureren?quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Zakelijke KMs moet je bijhouden normaliter (ook ivm factureren naar klanten). De niet geschreven KMs zijn dus privé
Jup, net als alle andere reis- en verblijfskosten? Verschilt blijkbaar per kantoorquote:
Ik hoef bij Deloitte (audit) mijn kilometers niet bij te houden gelukkig.quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:26 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Jup, net als alle andere reis- en verblijfskosten? Verschilt blijkbaar per kantoor
Check, ben er nog nooit echt mee bezig geweest omdat ik gewoon van studententijd wilde genieten. Moet tijdens mijn master toch maar wat actiever gaan rondkijken dan.quote:Op donderdag 26 mei 2016 07:57 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Als je via via komt gaat het een stuk sneller en is er vaak meer mogelijk. Vraagsteller lijkt die connecties niet te hebben.
Ik zou eens starten met de site van LTP zelf.quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:09 schreef accountancy het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben door EY gevraagd om een e-assessment af te leggen voor de functie van startend accountant samenstelpraktijk. Het assessment wordt extern door LTP verzorgt en bestaat uit een abstract, numeriek en verbale gedeelte. Er zijn op het internet vele oefensites, echter vroeg ik mij af of iemand een site kent die het meest aansluit op de tests van EY.
Alvast bedankt en een leuke dag nog!
ps; waar kun je goed statische figuur reeksen (2 figuren aanwijzen die overeenkomen met de voorgaande 4) goed oefenen?
Alvast dank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |