20.000 zakelijk en prive tegelijk? Haha wut? Dat is wel echt dramatisch slecht.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:02 schreef Multiply het volgende:
[..]
Lees even heel goed de regeling voor plug-ins door. Die is namelijk niet zo heel gunstig als je niet (bijna) volledig elektrisch kan rijden. En sowieso max 20.000 kilometer per jaar privé en zakelijk (daar boven moet je zelf tanken). En de bonus komt niet op je leasebudget, maar is een soort korting op je eigen bijdrage.
Ik heb het nog even nagelezen, maar in mijn bijlage staat dat ik maximaal 20.000 kilometer privé mag rijden. Daarboven kost het 17 cent per kilometer in mijn geval. Verder geldt voor hybride auto's niet de regeling waarbij je wordt afgerekend op je zuinigheid.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:02 schreef Multiply het volgende:
[..]
Lees even heel goed de regeling voor plug-ins door. Die is namelijk niet zo heel gunstig als je niet (bijna) volledig elektrisch kan rijden. En sowieso max 20.000 kilometer per jaar privé en zakelijk (daar boven moet je zelf tanken). En de bonus komt niet op je leasebudget, maar is een soort korting op je eigen bijdrage.
Bijlage 6 van het leasereglement gaat over hybride plug-ins. De versie die ik in Fleet Agent heb staand (geldig vanaf 1 januari 2016) geeft aan dat je alleen over de eerste 20.000 kilometer brandstof vergoed krijgt met daarin geen onderscheid in zakelijk en privé.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:33 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ik heb het nog even nagelezen, maar in mijn bijlage staat dat ik maximaal 20.000 kilometer privé mag rijden. Daarboven kost het 17 cent per kilometer in mijn geval. Verder geldt voor hybride auto's niet de regeling waarbij je wordt afgerekend op je zuinigheid.
dankzij die regeling kreeg ik met m'n V40 D2 per maand 40 euro terug. Regeling in m.i. prima behalve als je onzuinige auto wilt. Meeste normale auto's krijg je overigens geld op terug.quote:Op zondag 1 mei 2016 09:14 schreef Viezze het volgende:
Dat zuinig rijden lijkt me wel echt kut, hebben ze bij PwC in ieder geval.
Alleen voor plug-in hybride he. Ik rij gewoon benzine en ik heb 20.000 privé en onbeperkt zakelijk. De keuze voor een plug-in moet je nu dus wel heel bewust maken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:26 schreef xminator het volgende:
[..]
20.000 zakelijk en prive tegelijk? Haha wut? Dat is wel echt dramatisch slecht.
Hebben ze ook nog steeds die rare regeling met zuinig rijden?
Ik bedoel de regeling dat je verbruik gemonitord wordt(/werd?). Heb begrepen dat bij bepaalde auto's (vooral in het 14% segment) dat lastig haalbaar is en mensen elke maand bij moeten leggen.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:07 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
dankzij die regeling kreeg ik met m'n V40 D2 per maand 40 euro terug. Regeling in m.i. prima behalve als je onzuinige auto wilt. Meeste normale auto's krijg je overigens geld op terug.
Regeling paar jaar geleden was zo inderdaad (obv fabrieksnorm), tegenwoordig wordt je verbruik afgezet tegen het hele wagenpark van gelijke auto's. In de 7 jaar dat ik in NL heb gewerkt heb ik nog nooit bijbetaaldquote:Op zondag 1 mei 2016 13:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik bedoel de regeling dat je verbruik gemonitord wordt(/werd?). Heb begrepen dat bij bepaalde auto's (vooral in het 14% segment) dat lastig haalbaar is en mensen elke maand bij moeten leggen.
Ben wel benieuwd waar je dit vandaan haalt? Ik kan dit nergens vinden namelijk. Alle stukken die ik kan vinden gaan nog steeds over de fabrieksnorm.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:17 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Regeling paar jaar geleden was zo inderdaad (obv fabrieksnorm), tegenwoordig wordt je verbruik afgezet tegen het hele wagenpark van gelijke auto's. In de 7 jaar dat ik in NL heb gewerkt heb ik nog nooit bijbetaald
Ah, dank, daar had ik overheen gelezen inderdaad.... Wat is dan precies het voordeel van het rijden van een plug-in hybride? Op deze ga ik wel voor een lekker vervuilende diesel.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:03 schreef Multiply het volgende:
[..]
Bijlage 6 van het leasereglement gaat over hybride plug-ins. De versie die ik in Fleet Agent heb staand (geldig vanaf 1 januari 2016) geeft aan dat je alleen over de eerste 20.000 kilometer brandstof vergoed krijgt met daarin geen onderscheid in zakelijk en privé.
Er zit een (groot) verschil in de regeling voor hybride plug-ins. Wat ik ook wel logisch vind want er zijn natuurlijk een hoop mensen die een plug-in nemen en dat ding gewoon niet of nauwelijks opladen.
Als je korte stukken rijd en het dus voornamelijk elektrisch kunt doen kan het een stuk goedkoper zijn. Op dit moment is de bijtelling voor een plug-in 15% en voor een diesel 21% of hoger. Vorig jaar was het zelfs 7%.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:10 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ah, dank, daar had ik overheen gelezen inderdaad.... Wat is dan precies het voordeel van het rijden van een plug-in hybride? Op deze ga ik wel voor een lekker vervuilende diesel.
De delta (toegestane verschil boven de norm) wordt nu anders bepaald (obv actuals van peers), daardoor is die tegenwoordig veel hoger.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:49 schreef Multiply het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar je dit vandaan haalt? Ik kan dit nergens vinden namelijk. Alle stukken die ik kan vinden gaan nog steeds over de fabrieksnorm.
Ah duidelijk! Ja ik heb de hoogste delta uit de tabel, maar ik haal het nog steeds niet. Korte stukjes met aardig wat file helpen niet echt.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:03 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
De delta (toegestane verschil boven de norm) wordt nu anders bepaald (obv actuals van peers), daardoor is die tegenwoordig veel hoger.
Volgens mij haal je dat van Deloitte en PwC door elkaar?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:17 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Regeling paar jaar geleden was zo inderdaad (obv fabrieksnorm), tegenwoordig wordt je verbruik afgezet tegen het hele wagenpark van gelijke auto's. In de 7 jaar dat ik in NL heb gewerkt heb ik nog nooit bijbetaald
Natuurlijk een super dikke auto rijden tegenover een relatief goedkope bijtelling. En zodra je elektrisch hebt gereden wil je (tenminste ik) niet meer terug. Elke andere auto (behalve Tesla's) in je spiegels zien verdwijnen bij groen licht is zo'n machtig gevoel... En als je in Amsterdam woont; het relatief makkelijk parkeren in de binnenstad.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:10 schreef Alxander het volgende:
[..]
Ah, dank, daar had ik overheen gelezen inderdaad.... Wat is dan precies het voordeel van het rijden van een plug-in hybride? Op deze ga ik wel voor een lekker vervuilende diesel.
Maar op dit moment is de bijtelling voor een plugin hybrid 15%, dan gaat het nu niet meer op toch?quote:Op maandag 2 mei 2016 23:37 schreef JDFS het volgende:
Haha de Pilot bij PwC is inderdaad niet gunstig als je verder van kantoor woont. Ik heb dus een 7% auto en heb nu 4.500 km gereden met een verbruik van 2,0L/100 km. Oftewel 1 op 50. M'n woon-werkverkeer is 26 km retour, meeste verbruik zit hem in de lange tripjes.
Klopt inderdaad dat het maar max 20.000 per jaar is wat wordt vergoed TOT het normverbruik. In mijn geval is dat 1,5L/100 km; oftewel 300 liter per jaar (20.000/100*1,5). Ik had voor mijzelf al ingecalculeerd dat ik af en toe zou moeten bijbetalen, dat doen de meeste 'normale' rijders ook om niet de klimaatneutrale afrekening te krijgen.
Grootste voordeel: naast dat ik een auto rijdt die alle opties heeft die ik maar kan bedenken, 7% bijtelling heb waarvan het grootste gedeelte eigen bijdrage is (wat minder wordt zodra je stijgt in functie) mag ik in de parkeergarage parkeren, heb ik een auto die stil is en maximum koppel heeft bij het optrekken, en kan ik tenminste in de binnenstad parkeren.
Voor vragen, PM me gerust.
Scheelt toch weer minimaal 6%, maar een "super dikke auto" (laten we niet overdrijven) voor een lage bijtelling is leuk alleen als je daardoor niet altijd de auto kan pakken wanneer je wilt en als je niet zuinig genoeg rijd flink moet gaan bijbetalen.. tja de keuze was voor mij best makkelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:28 schreef Alxander het volgende:
[..]
Maar op dit moment is de bijtelling voor een plugin hybrid 15%, dan gaat het nu niet meer op toch?
Nou, het niveau bij PWC daalt elk jaar weer hé.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:37 schreef JDFS het volgende:
Haha de Pilot bij PwC is inderdaad niet gunstig als je verder van kantoor woont. Ik heb dus een 7% auto en heb nu 4.500 km gereden met een verbruik van 2,0L/100 km. Oftewel 1 op 50. M'n woon-werkverkeer is 26 km retour, meeste verbruik zit hem in de lange tripjes.
Klopt inderdaad dat het maar max 20.000 per jaar is wat wordt vergoed TOT het normverbruik. In mijn geval is dat 1,5L/100 km; oftewel 300 liter per jaar (20.000/100*1,5). Ik had voor mijzelf al ingecalculeerd dat ik af en toe zou moeten bijbetalen, dat doen de meeste 'normale' rijders ook om niet de klimaatneutrale afrekening te krijgen.
Grootste voordeel: naast dat ik een auto rijdt die alle opties heeft die ik maar kan bedenken, 7% bijtelling heb waarvan het grootste gedeelte eigen bijdrage is (wat minder wordt zodra je stijgt in functie) mag ik in de parkeergarage parkeren, heb ik een auto die stil is en maximum koppel heeft bij het optrekken, en kan ik tenminste in de binnenstad parkeren.
Voor vragen, PM me gerust.
Waarschijnlijk bedoel je dan hè en niet hé als in "hee" . Maar goed, foudten maken we allemaalquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:55 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nou, het niveau bij PWC daalt elk jaar weer hé.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |