abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:59:56 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_156968018
De FOK!stok die eigenlijk eerst een balk werd en vervolgens toch een plank is geworden wat daarna is veranderd in metaal, is weer teruggekeerd, nu in de gedaante van een balk!

Ergens in Nederland onder een plaatsnaambord ligt een stok met FOK! erop geschreven.

De huidige houten FOK!stok!

Gemaakt door: Ou-Tannu

Spelregels
• Zoek deze Stok! en plaats hem bij een plaatsnaambord in een andere stad, dorp of gehucht.
• Vervolgens moeten er minimaal 3 foto's genomen worden die in het lopende FOK!Stok topic worden geplaatst.
• De Stok! moet eerst 2 keer verplaatst worden door iemand anders, voordat je hem zelf weer op gaat halen. (uitzonderingen als hij erg lang op dezelfde plek blijft liggen)
• De FOK!stok moet wel in Nederland blijven. De 3 bijzondere gemeentes zijn uitgesloten.

Bij elke verplaatsing is er een cijfercombinatie nodig, de volgende users zijn beschikbaar als je de combinatie wilt weten:
Nattekat, Maringo, nofxtbr, TARAraboemdijee, gebrokenglas, Ou-Tannu, KolonelBroodje, Meike26, G-NiLES, Molurus, ursel, lynda, DrNick, Dagoduck.

Beter een korte verplaatsing dan geen verplaatsing
Vooruitgang van het spel > regels van het spel

De Foto's:
• 1 van de voorkant bij het nieuwe plaatsnaambord.
• 1 van de achterkant bij het nieuwe plaatsnaambord.
• En 1 van een kleine afstand waarop de omgeving van het plaatsnaambord te zien is.

De persoon die de FOK!stok heeft gevonden moet de FOK!Stok gelijk (binnen 24 uur) naar een andere locatie brengen! Het is de bedoeling dat de foto's na het verplaatsen zo snel mogelijk op het forum staan.

Kun je dat niet doen, laat de stok dan gewoon liggen, wellicht pakt iemand anders hem dan! Zo niet dan kun je hem altijd nog ophalen zodra je hem wel gelijk kunt verplaatsen. Op deze manier gaat FOK! door heel Nederland.

HEEL VEEL SUCCES EN PLEZIER *O*

De geschiedenis
Zie ook deze Wiki, vol met gegevens van de vorige rondes, foto's en verplaatsers. Ook is er een plaatsnamenregister, gegroepeerd per provincie en gemeente, zodat je snel kunt kijken welke plaatsen in je omgeving nog nooit de stok op bezoek hebben gehad. Ook Maringo's FOK!stok site kan helpen.

De topics van Ronde 10
174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187

De gegevens van de 10e ronde! (huidige ronde)
001: Hoofddorp (Noord-Holland) door nofxtbr
002: Katwijk a/d Rijn (Zuid-Holland) door love_sharon
003: Leimuiderbrug (Noord-Holland) door powerkiter.
004: Zoeterwoude-Rijndijk (Zuid-Holland) door Nattekat
005: Groot-Abeele (Zeeland) door DrNick
006: Vlissingen (Zeeland) door BoonDockSaint
007: Leiden (Zuid-Holland) door Nattekat
008: Amstelveen (Noord-Holland) door DrNick
009: Diemen (Noord-Holland) door powerkiter.
010: Abbenes (Noord-Holland) door ursel
011: Rijswijk (Zuid-Holland) door G-NiLES
012: Heenweg (Zuid-Holland) door Maringo
013: Nispen (Noord-Brabant) door KaBuf
014: Schijf (Noord-Brabant) door Rearviewmirror
015: Hendrik-Ido-Ambacht (Zuid-Holland) door love_sharon
016: Middelburg (Zeeland) door DrNick
017: Dishoek (Zeeland) door BoonDockSaint
018: Bergen op Zoom (Noord-Brabant) door KaBuf
019: Meeuwen (Noord-Brabant) door -gt-
020: Geertruidenberg (Noord-Brabant) door ActualFantasy
021: Sint Pancras (Noord-Holland) door Mathijz
022: Westwoud (Noord-Holland) door H.Kemper
023: Den Helder (Noord-Holland) door DrNick
024: Breezand (Noord Holland) door Dagoduck
025: Den Oever (Noord Holland) door Rensjebree
026: Witten (Drenthe) door Peterhei
027: Kopstukken (Groningen) door Ou-Tannu
028: Hoogkerk (Groningen) door TARAraboemdijee
029: Nieuw Buinen (Drenthe) door gedoes
030: Nijehaske (Friesland) door Ou-Tannu
031: Luinjebert (Friesland) door Ou-Tannu
032: Zijderveld (Utrecht) door Puala
033: Koudekerk aan den Rijn (Zuid-Holland) door Nattekat
034: Ter Heijde/Monster (Zuid-Holland) door Maringo
035: Katwijk (Zuid-Holland) door ursel
036: Katwijk Noord (Zuid-Holland) door Nattekat
037: Dorst (Noord-Brabant) door JDude
038: Baarle Nassau/Baarle Hertog (Noord-Brabant) door nils7
039: Scherpbier (Zeeland) door nachtzuster
040: De Groeve (Drenthe) door theclansman
041: Lula (Groningen) door TARAraboemdijee
042: Zuidhorn (Groningen) door gebrokenglas
043: Huppel (Gelderland) door Ou-Tannu
044: Vorden (Gelderland) door love_sharon
045: Kooypunt (Noord-Holland) door Dagoduck
046: Den Burg (Noord-Holland) door nofxtbr
047: Oostoever (Noord-Holland) door Dagoduck
048: Noord-Scharwoude (Noord-Holland) door Mathijz
049: Heerhugowaard (Noord-Holland) door toetsenbordridder2
050: Heemstede (Noord-Holland) door nofxtbr
051: Harlingen (Friesland) door powerkiter.
052: Nieuw-Namen (Zeeland) door Fien1989
053: Laren (Noord-Holland) door Fien1989
054: Maarsseveen (Utrecht) door Spockjuh_
055: Kesteren (Gelderland) door Puala
056: Renswoude (Utrecht) door Goitske
057: Ugchelen (Gelderland) door Spockjuh_
058: Hoek van Holland (Zuid-Holland) door Fien1989
059: Roelofarendsveen (Zuid-Holland) door Nattekat
060: Montfoort (Utrecht) door Spockjuh_
061: Melissant (Zuid-Holland) door Fien1989
062: Herveld-Zuid (Gelderland) door -gt-
063: Wijbosch/Schijndel (Noord-Brabant) door Puala
064: Halsteren (Noord-Brabant) door KaBuf
065: Slenaken (Limburg) door Fien1989
066: Geverik (Limburg) door eRKa
067: Simpelveld (Limburg) door Limburg82
068: Klimmen (Limburg) door Fien1989
069: Ohé en Laak (Limburg) door eRKa
070: Schinveld (Limburg) door Limburg82
071: Schokland (Flevoland) door Fien1989
072: Lauwersoog (Groningen) door Ou-Tannu
073: Noorderhoogebrug (Groningen) door TARAraboemdijee
074: Opeinde (Friesland) door ErkendFokker
075: Eelde-Paterswolde (Drenthe) door KolonelBroodje
076: Breklenkamp (Overijssel) door Fien1989
077: De Hop (Overijssel) door Tecumseh
078: Nieuw Milligen (Gelderland) door Spockjuh_
079: Emst (Gelderland) door Fien1989
080: Oude Wetering (Zuid-Holland) door Nattekat
081: Noordwijk (Groningen) door ursel
082: Ophuis (Friesland) door .Neovo.

Trivia
Een Nijnja doen - stok verplaatsen omdat niemand zich geroepen voelt om hem te halen... :')
Een zwarte_hand plegen - de stok verplaatsen zonder het van te voren te melden, zo iedereen in verwarring achterlatend... :o
Een kanovinnie doen - al peddelend met de kano de Fok!Stok ophalen en verplaatsen.
Een JJH'tje doen - de stok ophalen en de volgende 2 weken geen zin hebben om 'm weg te leggen...
Een Nattekat doen - met een dagretour per trein het land doorkruisen om de stok te halen, met live updates.
Een Fientje doen - de stok neerleggen op bij een zelf verzonnen plaatsnaambord.

Ja maar, ja maar, waar heeft 'ie nu allemaal gelegen?
Daar is deze mooie website van Maringo voor!

SPOILER: Gemeentes waar de stok nog heenmoet!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De FOK!stok is een idee van harrie1 ^O^

Deze OP vind je hier!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:01:59 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_156968057
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:00 schreef Loveless85 het volgende:
Gemiste kans om FIEN!STOK door FIEN #188 FIEN (Fien) als TT te nemen
Ik had de hoop dat we het gezever achter ons konden laten en in deel 188 weer gewoon een spelletje konden gaan spelen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:03:44 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156968083
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik had de hoop dat we het gezever achter ons konden laten en in deel 188 weer gewoon een spelletje konden gaan spelen
Topidee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156968261
Achja.. Verder niet druk meer om maken, volgens mij is het allang duidelijk voor Fien dat het de volgende keer beter anders kan.
pi_156968711
Uh?

Ik hoop op Delft *O* *G*

[ Bericht 6% gewijzigd door wolfrolf op 20-10-2015 16:05:08 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:31:27 #6
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_156968779
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:28 schreef wolfrolf het volgende:
Uh?

Ik hoop op Delft *O*
Mag ik uhm dan halen? Of is dat te snel? :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:32:56 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156968833
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:28 schreef wolfrolf het volgende:
Uh?

Ik hoop op Delft *O*
Dan is ie daar weg voor je Delft kan zeggen _O- :7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156968920
De stok heeft vanaf morgen weer een duidelijke locatie. De geplande verplaatsing morgen gaat gewoon door. En zoals gezegd tevens mijn laatste verplaatsing, ik heb er geen zin meer in door de haat die ik er blijkbaar mee aantrek. Of het nou het "buigen" van de regels is of het "te vaak" ophalen is. Blijkbaar is mijn aanwezigheid onderaan de lijn meer niet dan wel gewenst.

Voor degene die hier ontzettend zwaar aan wegen dat hij éénmalig langer dan 24 uur wegblijft: hij is amper 3 weken geleden door omstandigheden ook wel eens door iemand opgehaald en pas na +40 uur weer uitgezet.
GC / FOK!STOK door Nederland #185 Lauwersoog (Ou-Tannu)
Daar werd niet over geklaagd, maar bij mij is dit opeens een onvergeeflijk probleem :{ Terwijl ik 'm daarvoor werkelijk elke keer dezelfde dag nog heb uitgezet en in 9 v/d 10 gevallen de locatie nota bene binnen 60 minuten na het uitzetten heb bekendgemaakt, live vanuit de auto :{ En dan 1 keertje vertraging bij het uitzetten en meteen enorm veel haat :{ Is dat niet heel overdreven? :{ Je wordt bij je baas toch ook niet ontslagen als je één keer te laat komt, terwijl je normaal altijd op tijd bent? :{

Momenteel ligt de stok nog steeds thuis. Wat er vandaag mee gaat gebeuren, is nog onbekend. Het is vandaag eigenlijk geen stok-dag. Als ik 'm überhaupt ga uitzetten, is dat op mijn terugreis en dus niet voor 22u vanavond. Dan is het wel binnen de 24-uur, maar hij wordt morgen in de vroege middag weer opgehaald, het heeft dan weinig nut :{

Als je er echt niet mee kan leven dat de stok 1 dag er niet is: denk dan eraan dat dit mijn laatste verplaatsing is. Daarna zal dit nooit meer gebeuren.


En iedereen die het heeft over dat ik meerdere personen voor niets heb laten rijden naar de stok, omdat ik 'm onaangekondigd heb weggehaald: kom a.u.b. met voorbeelden :{ Van wat ik kan herinneren en terugvinden, is dit de enige keer:
GC / FOK!STOK door Nederland #186 Emst, Gelderland (Fien1989)
Dat was bij TARAraboemdijee. Eenmalig.

Tevens was dit dezelfde verplaatsing als die met het Josefiendorp-bord.

Voor deze kwestie was al excuses aangeboden.

Wat Josefiendorp betreft, was er voor zover ik weet nog niemand daadwerkelijk vertrokken. Enkel plannen.

Waar en wanneer heb ik dan nog mensen voor niets laten rijden? :{
pi_156968929
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan is ie daar weg voor je Delft kan zeggen _O- :7
Wat heb je ge-edit aan mijn post jij boefjen!! :P
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:44:31 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156969124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:36 schreef Fien1989 het volgende:
En zoals gezegd tevens mijn laatste verplaatsing, ik heb er geen zin meer in door de haat die ik er blijkbaar mee aantrek. Of het nou het "buigen" van de regels is of het "te vaak" ophalen is. Blijkbaar is mijn aanwezigheid onderaan de lijn meer niet dan wel gewenst.
-O-
Je kan toch nog gewoon meedoen? Laat je niet gekmaken door een paar paniekzaaiers joh.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:45:08 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156969134
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:36 schreef Fien1989 het volgende:
*blabla*
Neem gewoon een weekje of wat rust, laat alles los. Weet zeker dat je dan weer je enthousiasme terugvindt.

Er is niks mis met zo enthousiast zijn, maar af en toe anderen de kans geven is ook niks mis mee. Zoals ik nu keer op keer baal dat ik altijd ver moet reizen om de stok te halen, hebben anderen dat ook. Dan is het natuurlijk niet leuk dat iemand die al tig keer aan de beurt is geweest de stok voor je neus wegkaapt.

Misschien is het voor iedereen beter als je wat rustiger aan doet. Voor mij zou de lol er ook zo af zijn als ik in één maand 9 verplaatsingen heb gedaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:45:22 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156969140
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:36 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wat heb je ge-edit aan mijn post jij boefjen!! :P
Niks :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156969515
Laat je niet kennen Fien, blijf gewoon lekker meedoen!
pi_156969525
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niks :?
oh sorreh het is kanovinnie :P
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_156969890
Het is ontzettend zuur dat de stok vandaag niet verplaats kan worden, heb er ook niet bij stilgestaan dat het herfstvakantie is, maar voor deze keer niet anders :{ Ik had 'm gisteren ook enkel opgehaald, omdat er werd gemeend dat de stok kwijt was :{ Anders was ik überhaupt niet zo laat die kant op vertrokken om pas na 0u thuis te komen.

Voor nu kan ik 'm enkel vanavond na 22u uitzetten bij een leuke plaatsnaam en morgen weer ophalen, wat resulteert in een halve dubbele verplaatsing. Maar wel een nieuwe plaats in het namenregister :)

Of ik houd 'm vandaag thuis en zet 'm morgen uit. Bij beide opties wordt er eenmalig één regel overtreden :{ Hoewel optie 1 nog het leuke heeft van een extra plaatsnaam.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

-O-
Je kan toch nog gewoon meedoen? Laat je niet gekmaken door een paar paniekzaaiers joh.
Het punt is dat mijn naam nu nogal beladen is. Bij elke geringe afwijking of "te vake" verplaatsing in de toekomst, krijg ik al meteen negatieve reacties. Dat vind ik onderhand ook al niet meer leuk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Neem gewoon een weekje of wat rust, laat alles los. Weet zeker dat je dan weer je enthousiasme terugvindt.

Er is niks mis met zo enthousiast zijn, maar af en toe anderen de kans geven is ook niks mis mee. Zoals ik nu keer op keer baal dat ik altijd ver moet reizen om de stok te halen, hebben anderen dat ook. Dan is het natuurlijk niet leuk dat iemand die al tig keer aan de beurt is geweest de stok voor je neus wegkaapt.

Misschien is het voor iedereen beter als je wat rustiger aan doet. Voor mij zou de lol er ook zo af zijn als ik in één maand 9 verplaatsingen heb gedaan.
Het enthousiasme zal er ongetwijfeld nog wel zijn, zolang ik nog van autorijden houd. Maar als gemiddeld 1 verplaatsing per week al teveel is, ja, dan kan ik waarschijnlijk beter iets anders gaan zoeken voor de komende winter :{

Persoonlijk is het voor mij juist leuk om er een stuk voor te rijden om 'm te verplaatsen, daarom ook meestal van de één naar de andere provincie en weinig korte stukken. Het geeft mogelijkheden om op plekken te rijden waar ik normaal niet "even" heen zou gaan. Maar dat vinden anderen blijkbaar niet leuk, die willen 'm lang in dezelfde regio houden. Dan gaat dat niet samen.
pi_156969957
Fien, je hebt ou-tannu nu toch ook voor niets laten rijden? Ook ik heb een ritje gedaan, 4 borden en een doodlopende straat getrotseerd met de auto, overal gevoeld en ik weet heel zeker dat de stok er niet lag. Ik trek dan ook echt je tijd in twijfel.
Geeft niets maar gezien je kinderachtige opmerkingen over brandstapel, niet willen plaatsen van foto's want oh stel je voor dat iemand hem ophaald, de regels verbuigen naar wat jou goed uitkomt...
Voor mij is de lol er af.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:26:59 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156970000
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:24 schreef gedoes het volgende:
Fien, je hebt ou-tannu nu toch ook voor niets laten rijden? Ook ik heb een ritje gedaan, 4 borden en een doodlopende straat getrotseerd met de auto, overal gevoeld en ik weet heel zeker dat de stok er niet lag. Ik trek dan ook echt je tijd in twijfel.
Geeft niets maar gezien je kinderachtige opmerkingen over brandstapel, niet willen plaatsen van foto's want oh stel je voor dat iemand hem ophaald, de regels verbuigen naar wat jou goed uitkomt...
Voor mij is de lol er af.
Voor niets rijden hoort er toch bij?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156970017
Overigens vind ik je enthousiasme wel leuk! (Als je maar een beetje rekening houd met mensen die melden dat ze gaan kijken)
Ik ga regelmatig kijken maar neem hem niet mee omdat het niet lukt binnen 24 uur uit te zetten.

Nogmaals, je enthousiasme vind ik wel leuk!
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:28:25 #19
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156970044
Zet de stok gewoon uit vanavond. Het is herfstvakantie dus misschien wordt ie nog wel twee keer verplaatst morgen.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:28:26 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156970045
Ik stel nogmaals voor dat we verder gaan met het spel ipv dit gedoe.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:28:43 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_156970055
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Voor niets rijden hoort er toch bij?
Dat ja. Risico van het vak. Ik zie nergens in de regels staan dat je het vooraf moet melden als je de stok gaat ophalen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:28:52 #22
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156970058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:28 schreef kanovinnie het volgende:
Ik stel nogmaals voor dat we verder gaan met het spel ipv dit gedoe.
Moet de stok eerst uitgezet worden :P
pi_156970064
Voor niets rijden hoort er inderdaad bij maar iedereen houdt wel een beetje rekening met mensen die zeggen te gaan kijken. Meld dan dat je ook gaat kijken
pi_156970181
Overigens vind ik het weghalen voor iemands neus weg niet erg...
Maar aangezien ik gister niets heb gevoeld voordat Fien er geweest is voelt het als bedrog en dat vind ik wel erg.
Ook het bewust langer laten liggen om de stok op een mooie route eruit te kunnen gooien vind ik het negeren van regels.

Je speelt een spel waarbij je kunt winnen en verliezen, das een risico. Maar je moet je wel aan regels houden.
pi_156970310
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:34 schreef gedoes het volgende:
Overigens vind ik het weghalen voor iemands neus weg niet erg...
Maar aangezien ik gister niets heb gevoeld voordat Fien er geweest is voelt het als bedrog en dat vind ik wel erg.
Ook het bewust langer laten liggen om de stok op een mooie route eruit te kunnen gooien vind ik het negeren van regels.

Je speelt een spel waarbij je kunt winnen en verliezen, das een risico. Maar je moet je wel aan regels houden.
Volgens mij neem je het allemaal wat te serieus, met nog een paar hier. Als een ander hem even 24u+ laat liggen is het allemaal geen probleem, en nu staat er ergens een doomsday clock af te tellen tot het moment dat Fien's 24u er op zitten. Maar nee hoor, ze wordt niet anders behandeld :') !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')