abonnement Unibet Coolblue
pi_156967907
Volledig Volvowaardig: Volvo V40 D2 (video + volledig artikel + fotogalerij)



Als één merk het design rigoureus heeft omgegooid, dan is het Volvo wel. Van vierkante bakken tot gewelfde en scherp gesneden bolides. Voor de adepten van het Zweedse merk was het mogelijk even slikken, maar het heeft Volvo sowieso geen windeieren gelegd. En laten we eerlijk zijn, welk merk blijft dezer dagen nog in het verleden hangen? Bovendien heeft Volvo met de V40 D2 een 14% bijteller in het gamma en dat scoort nu eenmaal goed in ons landje. Laurens en ik vroegen ons af of deze bijtellingtopper meer te bieden heeft dan fiscaal voordeel alleen. Weet deze Zweedse schone ons te verleiden?

Love at first drive?
Wat mooie looks én een goed innerlijk al niet kunnen doen! Reeds bij de eerste aanblik waren we verkocht en als dan ook nog het rijden blijkt te bevallen, kan het eigenlijk niet meer stuk. De aandrijflijn van de D2 volstaat meer dan voldoende en het is echt een heerlijke auto om mee onderweg te zijn. Bovendien merk je dat Volvo overal veel aandacht aan heeft besteed, de V40 geeft zijn inzittenden een rijk gevoel. Van een uitgeklede, ‘groene’ versie is dan ook absoluut geen sprake. Het enige kritiekpunt betreft de ruimte, maar voor ons is dat op dit moment geen enkel probleem.



We love
• Fijne motor
• Interieur

We hate
• Ruimte

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 20-10-2015 15:45:30 ]
pi_156982351
Ik zag laatst een kerel met een baard en een pijp in een dergelijke auto. Dat was wel even een :') momentje. Ze bestaan dus toch nog :D

Ik vind het ontbreken van de D3 wel een gemis. Die motor had mooi bij de auto gepast, want ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat zo'n D2 zo'n toch wel zware auto lekker vooruit krijgt. Die D4 was afgelopen jaar een pareltje maar dat is helaas voorbij.
pi_156992029
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 23:34 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zag laatst een kerel met een baard en een pijp in een dergelijke auto. Dat was wel even een :') momentje. Ze bestaan dus toch nog :D

Ik vind het ontbreken van de D3 wel een gemis. Die motor had mooi bij de auto gepast, want ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat zo'n D2 zo'n toch wel zware auto lekker vooruit krijgt. Die D4 was afgelopen jaar een pareltje maar dat is helaas voorbij.
Haha die verwacht je eerder in een Jaguar :7

Deze review is al wat ouder (2013), maar inmiddels is er toch een D3 met 150pk? D4 was perfect voor de lease inderdaad. Daarvoor had de D4 zelfs nog 5 cilinders, dat is al helemaal leuk in zo een wagen.

D2 is echt genoeg hoor. Tuurlijk niet zo snel als de D4, maar je kunt er echt goed mee leven hoor. Koppel is het toverwoord bij diesels. Meer is altijd leuker, dat zeker!
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:22:59 #4
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_157046908
Is dit de 2013-2015 D2 of de D2 die sinds dit jaar geleverd wordt?

Edit: Ah, de oude 1.6 dus. Moet je eens die nieuwe proberen.

Deze motoren zijn in vergelijking met de nieuwe motoren een stuk minder qua loop, vermogen, geluid, etc.
Wereld van verschil.
Groetjes van uw Volvo dealer. ;)
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_157048555
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:22 schreef Poekel het volgende:
Is dit de 2013-2015 D2 of de D2 die sinds dit jaar geleverd wordt?

Edit: Ah, de oude 1.6 dus. Moet je eens die nieuwe proberen.

Deze motoren zijn in vergelijking met de nieuwe motoren een stuk minder qua loop, vermogen, geluid, etc.
Wereld van verschil.
Groetjes van uw Volvo dealer. ;)
En de 1.6 vonden we al zeker geen slechte keuze! Sowieso is de V40 gewoon een erg fijne en ook mooie wagen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')