abonnement Unibet Coolblue
pi_156958692
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:01 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ook nog aardig verbruik.. En ik zat nog te twijfelen tussen 528 of 525..

Denk dat 525 wel voldoet :X
Ik rij wel een E34.. Weet niet waar je naar zoekt maar denk dat een E39 of E60 wel weer zuiniger is.
Nee.
pi_156958729
quote:
3s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Diez0l is dé shit voor luxe dikke bakken.

Soepelere power, karrevrachten vol koppel vanaf stationair +10 rpm, zuiniger...
Maar die mrb.... Qua souplesse kan benzine absoluut niet tippen aan diesel.
Qua beleving daarentegen.
Nee.
pi_156958779
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
en geregeld. :)

BTW. Had van de zomer een taxateur over de vloer voor een andere auto, die begon er over dat de E46 330i met deze kleurcombi, donker van buiten, licht leer van binnen, en handbak, volgens hem ook wel eens de klassiekerstatus zou kunnen bereiken.
Nou ja, iedereen maakt wel eens een foutje. :P Maar bij een Coupé/Cabrio zou hij wel eens gelijk kunnen krijgen. Niet dat je daar ooit rijk van zult worden. Had je beter een paar jaar geleden een Z3 Coupé kunnen scoren.
Thanks!

Z3 Coupé stond heel hoog op m'n lijst, een tijd lang er naar gezocht maar bleef ze toch wat te duur vinden. Wel heel vet, net als de Z4 Coupé.

quote:
11s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:45 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Auwie.. Pijnlijk.. Ik rij vrijwel alleen stad met mijn 525 en rij ook op 1 op 7. Snelweg 1 op 10.
Ja dat hakt er in, zeker omdat ik eerst altijd diesel reed haha. Ik ga 'm eerst netjes etc. maken en dan beslis ik of ik er LPG in laat bouwen of niet. Kilometerkosten gaan dan enorm omlaag en binnen 2 jaar kan ik de investering er uit hebben. Op de snelweg haal ik zo een 1 op 9 volgens de verbruiksmeter.

quote:
3s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Diez0l is dé shit voor luxe dikke bakken.

Soepelere power, karrevrachten vol koppel vanaf stationair +10 rpm, zuiniger...
Diesel is altijd fijn. Maar de wegenbelasting in NL is zo asociaal hoog. En zo een N/A V8 benzine is toch ook wel erg lekk0r _O_
  maandag 19 oktober 2015 @ 23:24:40 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156958812
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:21 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Maar die mrb.... Qua souplesse kan benzine absoluut niet tippen aan diesel.
Qua beleving daarentegen.
Whehe, ik heb sinds zaterdag een 3 liter V6 diesel van de concurrent, en wmb kan meneer benzine lekker de boom in :W Mrb is betrekkelijk als je veel kilometers maakt. teruggerekend is het voor mij vet goedkoper, en voor ik een benzinebak heb die dit koppel levert zit ik ook bij de 1 op 5 club, en dat is niet grappig met 1300 km per week.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156959110
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Whehe, ik heb sinds zaterdag een 3 liter V6 diesel van de concurrent, en wmb kan meneer benzine lekker de boom in :W Mrb is betrekkelijk als je veel kilometers maakt. teruggerekend is het voor mij vet goedkoper, en voor ik een benzinebak heb die dit koppel levert zit ik ook bij de 1 op 5 club, en dat is niet grappig met 1300 km per week.
V6 diesels zijn zeker lekker, zit ook in de Sprinter van de zaak (3.0 V6 190pk). Klinkt ook gewoon lekker en trillingsvrij. Heb zelf meerdere oude BMW's met 6-in-lijn dieseltjes gehad, ook erg fijn. Heb ook erg lang getwijfeld met een e46 330xd Touring, maar dat kwam qua kosten gewoon niet uit. Ding is loeizwaar.. En mijn kilometrage is tegenwoordig wat lastig te voorspellen (soms maar 1x in de week naar het werk en terug). Dus kijk dat nu even aan en mocht het wel te veel worden (de eerste 2 weken iig wel :'( ) komt er LPG G3 in. Dan ga ik van 22 euro per 100km naar ongeveer 10 euro per 100km (buiten de investering, de 30 euro extra MRB en de benzine die nog getankt moet worden voor de koude start).
pi_156959182
Sinds zaterdag ook winterbandjes op de 540i, heb exact eenzelfde zomerset liggen, maar die zijn in nettere staat. Mooi bescheiden look zo :) Nu nog de blindering er uit en oranje knippers voor..

pi_156959444
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

V6 diesels zijn zeker lekker, zit ook in de Sprinter van de zaak (3.0 V6 190pk). Klinkt ook gewoon lekker en trillingsvrij. Heb zelf meerdere oude BMW's met 6-in-lijn dieseltjes gehad, ook erg fijn. Heb ook erg lang getwijfeld met een e46 330xd Touring, maar dat kwam qua kosten gewoon niet uit. Ding is loeizwaar.. En mijn kilometrage is tegenwoordig wat lastig te voorspellen (soms maar 1x in de week naar het werk en terug). Dus kijk dat nu even aan en mocht het wel te veel worden (de eerste 2 weken iig wel :'( ) komt er LPG G3 in. Dan ga ik van 22 euro per 100km naar ongeveer 10 euro per 100km (buiten de investering, de 30 euro extra MRB en de benzine die nog getankt moet worden voor de koude start).
Ik rij veel in een Viano V6, die heeft 200 nogwat pk volgensmij. Enorm fijn blok hoor en het trekt die zware Viano echt hard vooruit.

Maar als ik mijn eigen L6 weer start en dat geluid hoor... Dat bedoel ik met beleving. Maar als ik veel kilometers zou rijden zou ik absoluut geen moeite hebben met overstappen naar diesel.
Mijn L6 is wel voorzien van compleet RVS uitlaatlijn met racekat en sportdempers. Dat scheelt ook.
Nee.
pi_156959469
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Sinds zaterdag ook winterbandjes op de 540i, heb exact eenzelfde zomerset liggen, maar die zijn in nettere staat. Mooi bescheiden look zo :) Nu nog de blindering er uit en oranje knippers voor..

[ afbeelding ]
Ik zal je nooit gaan begrijpen met deze look.. Maar dat vind ik niet erg. ;)
Nee.
pi_156959590
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:48 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik rij veel in een Viano V6, die heeft 200 nogwat pk volgensmij. Enorm fijn blok hoor en het trekt die zware Viano echt hard vooruit.

Maar als ik mijn eigen L6 weer start en dat geluid hoor... Dat bedoel ik met beleving. Maar als ik veel kilometers zou rijden zou ik absoluut geen moeite hebben met overstappen naar diesel.
Mijn L6 is wel voorzien van compleet RVS uitlaatlijn met racekat en sportdempers. Dat scheelt ook.
Ja in de Viano heeft 'ie nog wat meer pk (eerst 200, facelift 220), in de Sprinter trekt hij echt al goed, zijn toch wel wat auto's die er moeite mee hebben, blijft leuk :)

quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:49 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik zal je nooit gaan begrijpen met deze look.. Maar dat vind ik niet erg. ;)
Haha, dat is het mooie van dat iedereen een eigen mening heeft *O*
pi_156959657
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:19 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn absolute droomauto. Binnen nu en 5 jaar wil ik er wel een bezitten maar als die prijzen zo blijven stijgen wordt het een lastig verhaal...
Ik weet niet wat je budget is, maar zo onbereikbaar zijn die dingen toch nog niet ?
Het is niet alsof je naar een Porsche 993 kijkt ofzo ;)
pi_156959684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 00:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je budget is, maar zo onbereikbaar zijn die dingen toch nog niet ?
Het is niet alsof je naar een Porsche 993 kijkt ofzo ;)
Ik ben student. Mijn E34 kost me al veel te veel eigenlijk. Maar bijna afgestuurd en redelijke baankansen dus zodra ik ga werken wil ik binnen een paar jaar wel die Z3 coupé hebben.
Nee.
pi_156959685
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 00:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je budget is, maar zo onbereikbaar zijn die dingen toch nog niet ?
Het is niet alsof je naar een Porsche 993 kijkt ofzo ;)
Verschillend, je moet zeker wel 8000 neertellen voor een nette met een kmstand van over de 2ton. Heb ze ook voor minder gezien, maar dat zijn dan flink gebruikte. De echt nette exemplaren gaan al gauw richting de 15000 met bijv. 150k km. 2.8 schijnt verder een goed blok te zijn, alleen even op de VANOS letten. Doordat ze lekker licht zijn kun je ze nog redelijk goedkoop rijden.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:07:09 #38
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156959750
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:20 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik rij wel een E34.. Weet niet waar je naar zoekt maar denk dat een E39 of E60 wel weer zuiniger is.
Ahhh vandaar.

E60 ja
pi_156961905
Mijn 130i kan uit de startpost. Na 3,5 jaar heel veel plezier er mee gehad nu terug naar wat normalers/betaalbaarder. Heb nu een F20 116i.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:24:02 #40
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156962130
Lol, dat zal ff wennen zijn denk ik
pi_156962309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Lol, dat zal ff wennen zijn denk ik
Ja, wel even schakelen :D
Nu is de 116i écht niet traag, gewoon 8,5 sec. naar de 100, dus het is geen greenline/slowmotion tempo, maar meer een auto gericht op comfort ipv sportiviteit in vergelijking met de 130i.
Heb wel bewust gekozen voor zo'n Sport-editie, dus heb wel de sportstoelen, dik stuurtje, etc..
pi_156962706
Zodra ik een ander baan heb gaat hier de beemer er (helaas) uit. Elke maand 145 mrb is een beetje teveel van het goede :P

Ga naar iets kleins, 4-5 deurs. En daar er geen zuinige benzine BMW's bestaan...
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:19:41 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:45:36 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156965327
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 23:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

V6 diesels zijn zeker lekker, zit ook in de Sprinter van de zaak (3.0 V6 190pk). Klinkt ook gewoon lekker en trillingsvrij. Heb zelf meerdere oude BMW's met 6-in-lijn dieseltjes gehad, ook erg fijn. Heb ook erg lang getwijfeld met een e46 330xd Touring, maar dat kwam qua kosten gewoon niet uit. Ding is loeizwaar.. En mijn kilometrage is tegenwoordig wat lastig te voorspellen (soms maar 1x in de week naar het werk en terug). Dus kijk dat nu even aan en mocht het wel te veel worden (de eerste 2 weken iig wel :'( ) komt er LPG G3 in. Dan ga ik van 22 euro per 100km naar ongeveer 10 euro per 100km (buiten de investering, de 30 euro extra MRB en de benzine die nog getankt moet worden voor de koude start).
mijn zwager heeft een dikke duitse 3 liter V6 op G3 sinds kort..loopt 1 op 8, dus goed te doen voor wat hij ermee rijdt. Ik zou gek worden van dat ringtankje :{ ; 65 liter is 50 effectief, dan sta ik elke dag aan de pomp. Weliswaar in België voor 30 ct/l, maar dan nog. Ik had de mijne op een rijbereik van 1200 km staan gisteren.. was wel een probeerseltje met 100 op de cc, maar hij flikte het wel om 5.7 op 100 te lopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156965636
Prachtige wagen, al heb ik hier in Barcelona nog niet zo snel winterbanden nodig.
pi_156965692
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn zwager heeft een dikke duitse 3 liter V6 op G3 sinds kort..loopt 1 op 8, dus goed te doen voor wat hij ermee rijdt. Ik zou gek worden van dat ringtankje :{ ; 65 liter is 50 effectief, dan sta ik elke dag aan de pomp. Weliswaar in België voor 30 ct/l, maar dan nog. Ik had de mijne op een rijbereik van 1200 km staan gisteren.. was wel een probeerseltje met 100 op de cc, maar hij flikte het wel om 5.7 op 100 te lopen.
Klopt, dat is een heel groot nadeel. Die van mij zal naar de 1 op 5/6 gaan.. Maar dat heb ik wel over voor 56ct pl (op dit moment) en toch nog V8 rijden. Eerst maar even kijken hoe het met de kilometers gaat.

Diesel kun je echt zuinig rijden als je richting de 100 gaat inderdaad. Toen ik nog een diesel had (Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro) reed ik 's nachts geregeld achter een vrachtwagen naar huis en zat dan rond de 1 op 19/20 en was een paar minuten later thuis (dat kan er wel bij want ben met werk meestal paar dagen weg). Op vakantie haalde ik 1 op 17 met snelweg kilometers en normale snelheden (en het was toen rond de 35 graden). Maar een V6 is dan nog lekkerder natuurlijk 😎
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:17:44 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156965963
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Klopt, dat is een heel groot nadeel. Die van mij zal naar de 1 op 5/6 gaan.. Maar dat heb ik wel over voor 56ct pl (op dit moment) en toch nog V8 rijden. Eerst maar even kijken hoe het met de kilometers gaat.

Diesel kun je echt zuinig rijden als je richting de 100 gaat inderdaad. Toen ik nog een diesel had (Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro) reed ik 's nachts geregeld achter een vrachtwagen naar huis en zat dan rond de 1 op 19/20 en was een paar minuten later thuis (dat kan er wel bij want ben met werk meestal paar dagen weg). Op vakantie haalde ik 1 op 17 met snelweg kilometers en normale snelheden (en het was toen rond de 35 graden). Maar een V6 is dan nog lekkerder natuurlijk 😎
Hehe, ga ik ook nog een keertje doen; truckchasen, dan red ik dat ook wel denk ik.. qua rpm's moet dat kunnen :Y Moet ik wel zin in hebben, want dat is behoorlijk lame rijden :')
Ik merkte met de 220d op onze vakantie roadtrip binnendoor in Frankrijk al dat 90 een prima zuinige snelheid is (vmax is bijna overal 90 op binnenwegen, óók als dat bloedgevaarlijk is :X ) Nog nooit zo dicht bij 1000 km op een tank geweest, en dat inclusief klimmen en dalen, volle kofferbak en plenty rotondes.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156965997
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hehe, ga ik ook nog een keertje doen; truckchasen, dan red ik dat ook wel denk ik.. qua rpm's moet dat kunnen :Y Moet ik wel zin in hebben, want dat is behoorlijk lame rijden :')
Ik merkte met de 220d op onze vakantie roadtrip binnendoor in Frankrijk al dat 90 een prima zuinige snelheid is (vmax is bijna overal 90 op binnenwegen, óók als dat bloedgevaarlijk is :X ) Nog nooit zo dicht bij 1000 km op een tank geweest, en dat inclusief klimmen en dalen, volle kofferbak en plenty rotondes.
Haha in Frankrijk doen ze daar niet moeilijk over nee 😎 Achter een truck is vrij lame inderdaad, daarom deed ik het alleen 's nachts als het lekker rustig was.
pi_156966145
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn zwager heeft een dikke duitse 3 liter V6 op G3 sinds kort..loopt 1 op 8, dus goed te doen voor wat hij ermee rijdt. Ik zou gek worden van dat ringtankje :{ ; 65 liter is 50 effectief, dan sta ik elke dag aan de pomp. Weliswaar in België voor 30 ct/l, maar dan nog. Ik had de mijne op een rijbereik van 1200 km staan gisteren.. was wel een probeerseltje met 100 op de cc, maar hij flikte het wel om 5.7 op 100 te lopen.
mijn 2.5 6 cilinder doet 1 op 8.4 ;(
pi_156967207
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:17 schreef Sounddragon het volgende:
(vmax is bijna overal 90 op binnenwegen, óók als dat bloedgevaarlijk is :X )
In het buitenland gaan ze wat meer uit van het gezonde verstand van de automobilist, ook in Duitsland is dat zo.
Als er in Nederland een waarschuwingsbordje staat bij een scherpe bocht dan kun je gerust met dezelfde snelheid doorrijden, alleen caravans en vrachtwagens vliegen dan uit de bocht.
Bij zo`n zelfde waarschuwingsbordje in Duitsland kun je maar beter gaan remmen... :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:27 schreef rival het volgende:
mijn 2.5 6 cilinder doet 1 op 8.4 ;(
Ja, dat krijg je met die oudere blokken.
Ook met de benzinemotoren is dat aardig verbeterd over de jaren.
Als ik normaal rijd haal ik met mijn 3.0 Z4 wel 1 op 11, met alleen lange stukken 1 op 12.
Scheelt ook dat er een 6bak in zit.
Op spritmonitor staan er wel veel meer met zo`n verbruik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')