Marcus_Zaagius | maandag 19 oktober 2015 @ 18:55 |
Het begon als project Augustus. Het is een grand strategy space game geworden. De verwachte release datum is ergens in februari 2016. Hieronder de eerste vijf developers dairys 1. https://forum.paradoxplaz(...)1-the-vision.882808/ 2. https://forum.paradoxplaz(...)2-art-vision.884052/ 3. https://forum.paradoxplaz(...)y-generation.885267/ 4. https://forum.paradoxplaz(...)ns-of-travel.886502/ 5. https://forum.paradoxplaz(...)-and-species.887487/ Trailertje | |
Inverted_World | maandag 19 oktober 2015 @ 19:23 |
Trailer ziet er gaaf uit. Screen shots vertellen nog weinig. In ieder geval kan ik veel genieten van games als sins of solar empire rebellion en homeworld. Ben benieuwd. | |
Eiwitshake | zondag 25 oktober 2015 @ 13:44 |
Dit wordt echt een episch spel. Ik kijk uit naar de maandagen vanwege de DD's! | |
Marcus_Zaagius | zondag 25 oktober 2015 @ 17:43 |
Same here. | |
Marcus_Zaagius | maandag 26 oktober 2015 @ 21:06 |
https://forum.paradoxplaz(...)page-8#post-20136245 [ Bericht 31% gewijzigd door Marcus_Zaagius op 26-10-2015 21:15:37 ] | |
Eiwitshake | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:49 |
Ik ben echt benieuwd wat ze precies met al die policies bedoelen. Het gaat iig allemaal dieper dan ik had verwacht en daar ben ik erg blij om. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 29 oktober 2015 @ 20:12 |
Zoals het een Paradox game betaamd | |
Eiwitshake | vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:59 |
Ja dat klopt, zeker als je naar Victoria 2 kijkt. Bij EU IV vond ik dat toch helaas wel meevallen ondanks dat het wel een van mijn favoriete spellen van dit moment is. | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:19 |
Ik heb EU IV zelf ook, echter ik kom er niet in... | |
Marcus_Zaagius | maandag 16 november 2015 @ 17:42 |
Nieuwe ss van Stellaris. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 24 november 2015 @ 11:36 |
Ik ben ook erg benieuwd naar dit spel en volg de DD's ook wekelijks. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 3 december 2015 @ 21:44 |
Filmpje. | |
Marcus_Zaagius | maandag 11 januari 2016 @ 17:11 |
Nieuwste DD zojuist online!! | |
Luctor.et.Emergo | maandag 11 januari 2016 @ 17:52 |
Thanks, ga ik 'm morgen rustig lezen. | |
Marcus_Zaagius | maandag 11 januari 2016 @ 17:54 |
https://forum.paradoxplaz(...)olony-events.901906/ Hier is de link | |
Luctor.et.Emergo | maandag 11 januari 2016 @ 17:55 |
Fantastisch. | |
Marcus_Zaagius | woensdag 16 maart 2016 @ 02:02 |
Releasedatum: 09 mei 2016 | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 maart 2016 @ 08:05 |
Dat is al snel. | |
Odaiba | woensdag 16 maart 2016 @ 08:38 |
Ik kijk al maanden uit naar dit spel, helaas is er nog geen datum bekend. Edit: ow ik lees hier 9 mei, sweeet ^^ | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 maart 2016 @ 10:13 |
Wel jammer trouwens dat het net na de meivakantie uitkomt. | |
Marcus_Zaagius | woensdag 16 maart 2016 @ 13:12 |
Ik zit midden in een verbouwing. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 maart 2016 @ 14:24 |
Dan heb je nu een streefdatum waarop het geheel af dient te zijn. | |
Marcus_Zaagius | woensdag 16 maart 2016 @ 14:53 |
Krijg pas 2 mei de sleutels. Dus idd hard werken. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 maart 2016 @ 14:55 |
Ja, dat wordt dan flink aanpoten. 24/7 doorgaan, zullen je buren vast ook wel waarderen. | |
Marcus_Zaagius | woensdag 16 maart 2016 @ 14:57 |
Gewoon lekker onfatsoenlijk 24/7 doorgaan. Goed voor de gezelligheid. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 maart 2016 @ 15:02 |
Anders nodig je de hele buurt gelijk uit. Heb je dat ook gelijk gehad. | |
Marcus_Zaagius | woensdag 16 maart 2016 @ 17:15 |
[youtube][/youtube] | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 maart 2016 @ 18:26 |
Dat einde | |
Marcus_Zaagius | woensdag 16 maart 2016 @ 19:34 |
Ja! | |
Luctor.et.Emergo | zondag 20 maart 2016 @ 10:01 |
Doler12 | maandag 21 maart 2016 @ 16:32 |
Het is natuurlijk altijd afwachten of de hype terecht is, maar dit kan een pareltje worden in space 4x. Het kan zeker Distant Worlds overtreffen. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:18 |
Nog een paar nachtjes slapen. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 mei 2016 @ 22:22 |
tvp | |
Gambetta | dinsdag 3 mei 2016 @ 23:14 |
Ben ook erg benieuwd, de DD's waren veelbelovend. Heb er wel vertrouwen in, Paradox stelt zelden teleur | |
Cherna | donderdag 5 mei 2016 @ 12:05 |
Ik heb de hele serie gevolgd van Blorg die de game netjes uitlegd. Maar ik zal hem niet kopen. Combat en shipdesign is te sumier. Bovendien ben ik nog lang niet klaar met Polaris Sector die mij uitstekend bevalt. Maar ik kan me voorstellen wanneer je combat en shipdesign niet zo belangrijk vind en meer op het politieke deel valt zit je met Stellaris goed wat ik zo gezien heb. list=PLqRhPbyFDQWiWmLRwlEDOgU6B54nEP-os [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 05-05-2016 13:06:49 ] | |
AgLarrr | donderdag 5 mei 2016 @ 14:19 |
Deze ga ik zeker spelen, zeker nu HoI4 niet heel tof lijkt te worden. | |
Odaiba | donderdag 5 mei 2016 @ 14:56 |
Tof! Dat spel kon ik nog niet. Dit weekend maar even spelen denk ik. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 5 mei 2016 @ 23:51 |
Maandag komt Stellaris pas uit. | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2016 @ 08:09 |
Vanavond rond 6en kunnen we los. Mensen al zin om vanavond gelijk een multiplayr game te proberen? Eventueel met headset e.d.? | |
Odaiba | maandag 9 mei 2016 @ 14:18 |
Eerst maar even de mechanics leren dacht ik xD Maar wie wet in de toekomst. Had gehoopt hem al binnen te kunnen halen, maar helaas. | |
Odaiba | maandag 9 mei 2016 @ 19:30 |
Zo ik heb hem binnen, vannacht maar even mijn eerste speelsessie houden. | |
GlenSpey | dinsdag 10 mei 2016 @ 11:24 |
Hoe bevalt ie? | |
Stranger | dinsdag 10 mei 2016 @ 11:28 |
Ik denk dat ik hem vanavond maar eens ga kopen. Het is altijd wel fijn bij paradox-games om vroeg in te stappen. Ook al zijn er meestal nog wel redelijk wat bugs en balance-issues, is het wel fijn om de basis te begrijpen voordat er teveel DLC's en contentpatches zijn geweest. Ik probeerde laatst voor het eerst in een jaar EU weer een keer en dat was zo veel gecompliceerder dan het spel dat ik het jaar daarvoor speelde. | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 10 mei 2016 @ 11:58 |
Geweldig! Erg veel diepgang! Voordat ik uberhaupt een tweede kolonie kon stichten op een andere leefbare planeet heb ik al een tiental levensvormen ontdekt in allerlei vormen en maten. Een soort kwallen die zonder doel door het heelal heen zweven. (ze onderzoeken geeft weer een science boost bijvoorbeeld). Primitieve levensvormen op planeten (je kan bijvoorbeeld wezens tegenkomen die in de steentijd zitten, of in het informatie tijdperk zoals wij zelf nu) en gewoon volledige space civs met enorme vloten en super geavanceerde tech. Zag dat je primitieve levensvormen ook gewoon kan vangen als slaven, of de boel upliften door ze een enorme technologische boost te geven, waardoor ze je later kunnen helpen. Politieke systeem in je eigen civ is ook erg uitgebreid met leiders (met bepaalde skills) en verkiezingen. Mensen gaan ook gewoon dood als ze oud worden en je civ zal op een gegeven moment proberen op te breken in meerdere fracties. En om de zoveel tijd gebeurd er wel iets in het heelal wat je aandacht vraagt. Een gekke ontdekking of een of ander gevaar. Daardoor kan je nooit op je luie reet zitten en de boel maar laten lopen (in civ 5 kan dit bijvoorbeeld wel). Tech is even wennen aangezien er geen techtree is. Je kan steeds kiezen uit 3 semi-random techs waardoor je geen idee hebt wat er later allemaal beschikbaar is (wat logisch is, want dat weet je natuurlijk in het echt ook niet). Ik vind het wel fijn eigenlijk want in Civ 5 (en andere games) weet je op een gegeven moment de optimale route en loopt in multiplayer iedereen dezelfde weg af. Speel zelf op een twee jaar oude macbook zonder dedicated videokaart en tot m'n verassing werkt het gewoon soepel. Heb nog geen grote oorlogen gehad, dus weet niet hoe m'n laptop dat trekt. [ Bericht 3% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 10-05-2016 12:06:48 ] | |
Odaiba | dinsdag 10 mei 2016 @ 13:31 |
Het is nog niet veel Ik speel als mens en ben dus de blauwe. Heb onderhand 2 planeten, Earth en Earth II. Heb een piratenaanval overleefd, een astroide inslag voorkomen en wat 3 space amoeba uitgeschakeld met een fleet van 11 corvettes, er bleven uiteindelijk nog maar 5 over. Verder heb ik op dit moment een beetje energie problemen, dus ik ben al een upgrade aan het onderzoeken, die ik hopelijk snel kan inzetten. Toffe game so far! | |
Odaiba | dinsdag 10 mei 2016 @ 14:08 |
Oke, zoals ik wel vaker heb met Paradox games begin ik nu problemen te krijgen om energie en invloed op pijl te houden. Ik heb waarschijnlijk te veel te snel willen doen en daar wordt je keihard op afgestraft. Nu weet ik niet zo snel een oplossing waardoor ik beide weer positief kan krijgen... | |
Odaiba | dinsdag 10 mei 2016 @ 15:37 |
Heb 2 orbital outpost van moeten afbreken om m'n influence weer in de plus te krijgen. Heb nu alles weer positief staan en mijn home planet tiles even flink geupgrade. Heb nog niet veel military power, dus had een flinke floot (18 corvettes) nodig om die space amoebe uit een stelsen te vernietigen. Uiteindelijk heb ik er 3 verloren, 6 heb ik nu in een spacedock gestuurd voor upgrades, de rest was al geupgrade met betere warp drive en hull plating. So far still good [ Bericht 0% gewijzigd door Odaiba op 10-05-2016 17:16:05 ] | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 10 mei 2016 @ 15:42 |
Leuke updates die je geeft, krijg er dan ook zin in. | |
BurnaBoy | dinsdag 10 mei 2016 @ 17:00 |
Onderzoek ook de wapens, het is redelijk scissor / rock / paper dus even proben met 1, andere schepen refitten en aanvallen. Scheelt nieuwe schepen bouwen. Vooral later in het spel wordt dat steeds belangrijker | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 10 mei 2016 @ 23:50 |
Ik heb binnen de grenzen van mijn rijk een planeet die bevolkt is met primitieve reptielen. Echter ik kan er helemaal niets mee. Ik heb wel een observatiepost geplaatst maar verder kan ik niets. Iemand een ideetje? | |
Eiwitshake | woensdag 11 mei 2016 @ 00:40 |
Het is echt een vet spel inderdaad! Ik ben er erg over te spreken. Echter vind ik dat ze de diplomatie (voor Paradox z'n doen) wel erg marginaal hebben uitgewerkt, ik ben daar niet echt tevreden over. Ook raak ik soms even het overzicht kwijt. Al vermoed ik dat dergelijke zaken in komende DLC's wel verder uitgediept worden. Voor de rest is het echt een vet spel wat zeker een hoge her-speelbaarheid heeft. Ben nu met mijn tweede ronde bezig aangezien het mijn eerste spel niet heel erg lekker verliep en ik onherstelbare fouten had gemaakt | |
Odaiba | woensdag 11 mei 2016 @ 13:33 |
Je kunt er inderdaad weinig mee, maar het geeft geloof ik een boost aan je society research. Ja, vind ik ook en denk ook dat je gelijk hebt. PAradox kennende breiden ze de rest uit met DLC's en dat is in dit geval, een hele nieuwe game, niet heel vreemd. Ik vind sommige dingen nu al lastig te begrijpen. Verder is het een top game indd. Ik faal altijd in handel, ze willen helemaal niks xD Ik zat er ook aan te denken om opnieuw te gaan, maar ik heb mijn rijk aardig goed hervormd vind ik zelf. Ik had echt een shit influence, waardoor ik niemand kon inhuren. Ik heb 2 outposts moeten slopen en mijn alliantie met mijn buren moeten opzeggen wat ze niet leuk vonden. Nu ben ik van -1 influence naar +5 gegaan en gaat het beter met mijn rijk dan ooit. Toch voorzie ik nog wel wat grote problemen in de toekomst. Ik heb ook veel star charts geruild met andere rassen, dus ik heb al een groot deel van de map overzichtelijk. Ik plaats vandaag nog wel even een screenshot. [ Bericht 1% gewijzigd door Odaiba op 11-05-2016 13:46:28 ] | |
Odaiba | woensdag 11 mei 2016 @ 14:21 |
Stellaris meer dan 200.000 keer verkocht op eerste dag Stellaris heeft het omzetrecord voor de eerste dag van een gamerelease bij Paradox verbroken. De game ging binnen 24 uur meer dan 200.000 keer over de digitale toonbank en pakte daarmee een nieuw record voor de uitgever. Cities: Skylines, de vorige game van Paradox, verkocht op de eerste dag meer exemplaren (250.000), maar die werden voor een lagere prijs verkocht waardoor Stellaris uiteindelijk toch winstgevender was. "We hebben hiervoor nog nooit zo'n type spel gemaakt, dus we zijn heel tevreden dat deze sprong in het duister zo goed wordt ontvangen, zeker met alle positieve reacties die we van spelers krijgen", aldus Henrik Fåhraeus, Game Director van Stellaris. Stellaris is een sci-fi strategiespel en is sinds 9 mei te koop op Steam. http://www.insidegamer.nl(...)rkocht-op-eerste-dag | |
BurnaBoy | woensdag 11 mei 2016 @ 18:06 |
Oh ik ben al 2 keer opnieuw begonnen. Das eigenlijk de helft van deze game, de zooi verkloten en de volgende keer beter doen. Of inderdaad proberen te leven met je keuzes. Hoe bagger die ook waren Wat ik het meest irritant vind zijn dat de meeste overzicht schermen redelijk verstopt zitten ten opzichte van vorige games. Het is leuk dat het er nu zo gestroomlijnd uitziet maar als je een paar uur bezig ben is het soms wel even zoeken weer naar de info of dat schermpje wat je nodig had. | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 21:16 |
Ik kan niet verder want mijn pc heeft het de dag na release begeven. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 mei 2016 @ 00:51 |
Oh kut, er was al een topic Crosspostje van het topic dat ik eergister heb gemaakt: Heb verder de tijd niet gehad om verder te spelen, maar dat komt morgen wel goed. [ Bericht 42% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 13-05-2016 19:25:04 ] | |
Odaiba | donderdag 12 mei 2016 @ 01:24 |
Hou ons op de hoogte van je speelsessies altijd leuk om te lezen. | |
ems. | donderdag 12 mei 2016 @ 12:55 |
Je kan ze langzaam op technologisch niveau van jezelf brengen en ze dan in je bij je rijk betrekken of tot slaven maken, dacht ik. Ook zijn er verschillende manieren beschikbaar om ze te bestuderen (als in passief of agressief, met alle gevolgen van dien). Ook niet als ze een vrij positief idee van je hebben? In de eerste game wilde iedereen oorlog, nu ben ik bijna zover dat ik een federatie ga vormen met mijn (vriendelijke) buren. Zij willen wel van alles ruilen, hoewel ze gierig zijn met de minerals. Ik wil eerst nog even flink wat rijkdom en stabiliteit opbouwen maar dan ga ik me maar eens wagen aan open migratie tussen onze volken. Kijken wat dat voor ellende oplevert | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 13:23 |
PC doet het weer. Dus we mogen weer verder vanavond. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 mei 2016 @ 13:30 |
Typisch, neger Wat was er nou precies met je pc aan de hand? | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 17:22 |
SSD had het gewoon begeven en de traagheid van mijn HDD trok ik niet. Dus SSDtje gekocht en Windows 7 er op geknald, loopt weer als een zonnetje. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 17:34 |
Ben begonnen met een schimmel genaamd de Vool. We staan bekend als de Vool Hive. We houden van aliens, zijn pacifisten en materialisten en komen van een planeet die vooral bekend staat om zijn woestenij en hitte. Door de beperkte resources zijn we al vroeg samen gaan werken, van elkaar gaan houden en hebben we geleerd vooral goed om te gaan met onze grondstoffen. Mede daardoor zijn we zwak in gevechten, nomaden en planten wij ons snel voort. Nu de thuisplaneet onder controle is zijn we ook in staat ontzettend oud te worden. Onder leiding van onze overlord Grodsuun gaan wij de sterren onderzoeken opzoek naar bondgenoten, mooie stukken land en meer van zulks. Oke nu spelen doei. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 17:49:48 ] | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 mei 2016 @ 17:40 |
Genottelijk achtergrondverhaal | |
SuperHarregarre | donderdag 12 mei 2016 @ 17:53 |
Ik ben ook overstag gegaan. Ben begonnen met Molluscoids die militaristische uberxenofoben zijn. De Trumpian Alliance. Belemmert de diplomatie wel enigszins. Kwam net eerste andere aliens tegen en kon alleen zeggen dat ze ofwel op moesten rotten of dat ik ze een kopje kleiner zou maken. Overigens is een van onze traits ook dat we langzaam leren en repugnant zijn. Maar onze militaire dictatuur zorgt voor onverzettelijkheid om in rap tempo alle inferieure aliens uit te roeien. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 01:14 |
Na twee falende games, de eerste was de Turian Empire waar niks goeds gebeurde en de tweede was de Telvanni Hegemony waar ik vrijwel direct door twee vijanden ingesloten en aangevallen werd, ben ik aan game drie begonnen. De Human Alliance onder leiding van Commander Shepard, uiteraard beginnened vanaf Earth, is rustig aan het bouwen en Alpha Centauri en Barnard's Star aan het verkennen. De rest is nog niet verkenbaar, dus ik ga maar een stevige basis neerzetten en dan langzaam de rest van het heelal doorkruisen | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 01:40 |
Toch beetje zonde dat ik niet meer dan Sol, Alpha Centauri en Barnard's Star kan verkennen... m'n twee science ships, twee construction ships en drie corvette fleets hebben geen hol te doen en alle planeten waar je dingen kan halen zijn al geregeld... | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 02:04 |
Dan doe je iets niet goed. Wat is je FTL-techniek? | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 04:33 |
Heb na het vastleggen van twee allianties verder kunnen gaan. Ik speel met warp drive Er was een rebellion aan de gang, maar die heb ik af kunnen slachten omdat ik 3 squads van 3 corvettes op alpha centauri af stuurde. Ik ben inmiddels met 2 aliens geallieerd en versterk de grenzen omdat één soort alien nogal de pik op me heeft. En godverdehoerekak het is alweer half vijf... daarnet was het nog half twee | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:23 |
Je kunt met warp drive overal heen waar je wil joh. Niet maar een paar planeetjes in de buurt. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:45 |
Al het andere stond nog op Unknown en de pijltjes waren grijs, kon er niks mee. | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:46 |
Op klikken en dan "survey system" aanklikken. Je kan zover als je maar wilt. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:49 |
Verdeurie Ik wist wel dat survey system kon doen, maar alleen in systems die al bereikbaar waren, oftewel waar je met het groene pijltje op de rand van je eigen system naartoe kon klikken. Ik start eens op | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:53 |
Geen overbodige luxe om even wat gameplay te kijken van Quill18. | |
ems. | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:07 |
Ik vind deze game trouwens, mede dankzij de verbeterde tutorial (in de vorm van die bot), belachelijk toegankelijk in vergelijking met EU en CK etc. Toen ik net begon aan crusader kings zat ik constant in de alt-tab op ck2 wiki om alles te begrijpen. Voor stellaris heb ik eigenlijk nog niets hoeven opzoeken omdat het allemaal vrij duidelijk wordt uitgelegd (en omdat ik dus al meerdere paradox games heb gespeeld maar dat terzijde) | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:11 |
Heb ik ontdekt ja Vind het trouwens wel frappant dat andere aliens zo snel uitbreiden en wereld na wereld koloniseren terwijl ik net mijn eerste kolonie heb gesticht in Alpha Centauri. Er liggen nog wat leuke stelsels in de buurt, maar die behoren (nog) niet tot mijn gebied en ik verwacht dat m'n buurman die stelsels even snel inpikt zodat ik genaaid ben met m'n kleine uithoekje van het heelal [ Bericht 2% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 13-05-2016 20:20:19 ] | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:59 |
En toen stond m'n invloed op +0, er komt dus niks meer bij | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:05 |
http://steamcommunity.com(...)82792517&searchtext= Check deze, misschien wat voor jou? Je kunt het altijd instellen als 100% spawn, dus zelfs als je hem niet speelt zit het ras in ieder geval in de game. Voor invloed moet je eventjes wat rivalen aanmerken. Wat ook helpt is korte verkiezingsperiodes. Nieuwe leiders beloven nieuwe dingen en als jij die waarmaakt kun je aardig snel wat influence verdienen. Ik heb ook de Daleks uit Dr. Who gedownload. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 21:07:52 ] | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:10 |
Gaaf Meteen even kijken of ze de Turians er ook al tussen hebben gezet! | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:11 |
Ze zijn bezig met een full conversionmod. Asari zijn tot nu toe de enige, maar ik denk dat je over een maand of 5 wel flink wat leuke rassen kunt vinden. Je kunt ook gewoon een ras kiezen die er op lijk en die roleplayen als turians. Militaristic en collectivist en bam. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 21:13:06 ] | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:16 |
14.gif | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:54 |
Deze Aliens zaten ondergronds bij een gekoloniseerde planeet in Alpha Centauri. Het was een politieke vluchteling (vanuit de gemeenschap onder de grond dus) en ik bood hem onderdak. Nu lijkt hij de verkiezingen te gaan winnen tenzij ik ergens anders op ga stemmen. Ik ga kijken wat er gebeurt als hij aan de macht komt. Ik benieuwd. Nog maar net 21 jaar in de ruimte en nu al een andere leider dan een mens voor The United Nations of Earth. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2016 00:55:49 ] | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:57 |
Ik heb het weer voor mekaar hoor Humans was saai om te spelen, iig vanuit Sol, dus richtte ik het Koninkrijk der Nederlanden op, spelend vanuit een random star system en kreeg na 30 min al aliens die het niet met mijn politieke voorkeur eens waren op m'n dak... ik dacht dat ik hun aanval voldoende afgeslagen had om zelf in de aanval te gaan, maar kwam bedrogen uit toen ze met nog enkele eskaders m'n homeplanet, Nederland, aanvielen Moest alles terugroepen, deed m'n uiterste best, maar ze hebben de hele meuk in het home system kapotgeschoten, inclusief m'n star port waar ik corvettes kon bouwen, zucht. Dan maar opnieuw beginnen. | |
ems. | zaterdag 14 mei 2016 @ 01:04 |
Ik heb sowieso wel gemerkt dat het voordelig is om early game al snel voor een groot leger te gaan. Helpt bij scannen en anomalies en zelfs als je oorlogzuchtige dudes tegenkomt zullen ze meestal wat terughoudender zijn als ze zien dat je aan ze gewaagd bent. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 14 mei 2016 @ 01:05 |
Maar scans en anomalies zijn toch vooral science-gericht? | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 01:06 |
Net mijn eerste volk geïnfiltreerd, regering overgenomen en daarna onderdeel van mijn rijk gemaakt. Ze zijn rapid breeders en hun leiders zijn onsterfelijk, ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Ze zijn nog niet echt tevreden, maar dat komt hopelijk vanzelf. Heb nu al 4 (inclusief robots) rassen in mijn domein. [ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2016 01:08:12 ] | |
ems. | zaterdag 14 mei 2016 @ 01:11 |
Ik doelde op het veilig houden van je science ships tegen aliens, pirates en dus andere races | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 14 mei 2016 @ 05:06 |
Hoe kun jij 1 miljoen jaar oud worden? | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 14 mei 2016 @ 05:58 |
Godsamme alweer bijna 6u Door mijn acceptatie van slavernij heb ik alleen maar negatieve banden met de buren en heb een hele reeks aan research- en mining stations moeten slopen omdat de energy output dik in de min was... gewoon 3 systemen leeg moeten maken omdat ik anders een tekort aan energy zou hebben, da's best schandalig | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:03 |
Dat zijn zij. Is een trait die je kunt kiezen. Genetisch gemodificeerde leider. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:04 |
Nee joh. Je planeten anders inrichten (energy, food overvloedkan weg zodra ze bijna uitgegroeid zijn). Even in de min lopen is niet erg. En vergeet niet ambassades eruit te knallen naar mensen die een positieve mening over je kunnen krijgen, daar kun je lekker mee handelen in tijden van schaarste van minerals of energy. Ondertussen heb ik weer een nieuwe planeet gevonden binnen mijn grenzen. Ze zijn in de Atomic Age en ook hen ga ik dus infiltreren om ze daarna op te slokken in mijn empire. We zitten ondertussen in 2024. We hebben vier planeten zelf gekoloniseerd en straks twee planeten overgenomen. En dat nog zonder geweld! En weer een Xeno als nieuwe president. De nieuwe buren ten oosten van mij zijn in ieder geval niet erg blij mij te zien. Het is een fallen empire met een Ring World Ze zijn niet blij met het feit dat ik onderzoek doe naar AI. Hopelijk kan ik ze te vriend houden. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2016 11:26:41 ] | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:35 |
Begonnen met mijn eerste (radom gekozen) ras. De Savix'Qast. Begonnen zijn we op de tropische planeet Savixq. Intussen in 2274 en heb vijf planeten en zit in een alliantie met mijn buren de Commonality of Xeltor. zij hebben twee vazallen, waaronder de mensen. Samen zijn we nu in oorlog met de Hiffnar Hegemony in het zuiden. Mijn grootste vloot bestond uit ongeveer 980 en dacht dat het wel redelijk veel was, totdat Hiffnar opeens met een vloot van 2k bij mijn meest zuidelijke planeet opdook. Intussen zelf een vloot van 2k en samen met een vloot van nog eens 1k van Xeltor zijn we nu alles aan het vernietigen van Hiffnar in hun regio. | |
ems. | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:45 |
Ik hoop wel dat ze, eventueel met een uitbreiding, de combat iets strategischer gaan maken dan "het grootste getal wint". De combat in ck en eu was ook niet altijd bijster spannend maar dit is wel heel erg droog. | |
BurnaBoy | zaterdag 14 mei 2016 @ 13:06 |
Nee het is wie de meeste torps kan spammen wint, Point defense is goed maar je kunt zohard spammen dat het gewoon niet grappig meer is. Grote corvette fleets met 3 S torps is heel sterk. | |
Odaiba | zaterdag 14 mei 2016 @ 13:10 |
Wat ik merk is dat in het begin van de game alles erg leuk is om te doen. Je begint je eerste home stelsel te ontdekken, vervolgens ga je je buurstelsel ontdekken, je planeet tiles upgraden, je komt je je eerste alien ras tegen, je gaat wat primitieve aliens bestuderen, je bouwt wat mining station, je begint je eerste colonie op te zetten, je onderzoekt vreemde wezens in de ruimte, je bouwt je fleet uit, je valt die amoeba's aan om het stelsel veilig te stellen. Met al deze taken ben je wel even wat jaartjes zoet in de game en voor je er erg in hebt merk je dat zowat de hele galaxy al is opgevuld en je er diplomatiek niet uit komt met die gasten, waardoor je er een beetje alleen voor komt te staan. Iedereen is verruit superieur aan mij, dus ik ben niets waard maar ben ook geen bedreiging voor velen. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat de game mid-game aardig begint in te zakken. Al die leuke opties in het begin zijn verdwenen of doen er niet meer toe. Ik speel nog steeds mijn eerste potje, en ben van plan die nog wel even door te zetten. Daarna zal ik nog een ander potje spelen en probeer ik het iets anders aan te pakken. Als het dan weer dezelfde kant op gaat, dan weet ik niet of Stellaris wel echt de game voor mij is. DLC bieden dan misschien nog hoop op verbetering. Wat is jullie ervaring tot nu toe? | |
Doler12 | zaterdag 14 mei 2016 @ 13:57 |
Er zit nog maar weinig vlees op de botten ja. Begin is leuk, maar het begint inderdaad snel in te zaken in de mid-game. Diplomatie is slecht uitgevoerd. Oorlog in de ruimte draait alleen om wie de grootse doomstack heeft. Als de AI gewonnen heeft in de ruimte, stuurt hij vaak geen grondtroepen om planeten te veroveren. Ook heb je micromanagement hell. Dan heb je ook nog sectors, maar de AI bouwt geen infrastructuur en spaceports. Daar moet verbetering inkomen Verder heb je ook nog heel veel bugs. Dat nekt vooral in de late game. Spannend daar heb je de Unbidden! Paniek, ten oorlog, ja ik heb gewonnen! Shit ik kan de portal niet sluiten, omdat er een bug zit in de event. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 14 mei 2016 @ 23:21 |
De Turian Hierarchy-mod bestaat en ik testte die even uit in een Tiny ring galaxy. Had ik niet moeten doen, want als buren had ik twee pacifisten die het me verboden om door hun terrein te cruisen. Kon bijna niks meer omdat er geen goeie planeten in de buurt zaten om te koloniseren Tevens heb ik nog nergens de optie gezien om grondtroepen in te kunnen zetten, terwijl een vazal van me, een stel debielen die ik technologisch vooruitgeholpen heb, dat een uurtje later al wel voor mekaar kregen dankzij een troop transport ship. | |
BurnaBoy | zaterdag 14 mei 2016 @ 23:48 |
Je moet assault troepen produceren in de 3e tab van de planeet. Deze kun je dan de ruimte in sturen om andere planeten aan te vallen. Alleen is 1 corvette al genoeg om die transports te slopen dus je weet waar het heen gaat. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 15 mei 2016 @ 02:25 |
Zucht, nogmaals zo'n mini gespeeld (25 stars, is een mod), dit keer elleptical ipv ring en het ging heel gelijk op tegen de ander (had maar 1 tegenstander, dusja), tot ik wegens verveling besloot aan te vallen. Foute keuze. Ik veegde een stelsel schoon en kreeg vervolgens twee groepen van ieder 1k firepower op m'n dak. Weg fleet. Weg zin in die game [ Bericht 2% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 15-05-2016 02:32:10 ] | |
SuperHarregarre | zondag 15 mei 2016 @ 04:52 |
Maar dat van de early game is altijd wel een probleem met Paradox spellen op zich. Vooral de eerste keer is het erg tof omdat alle events nieuw zijn. Bij elke playthrough komt dan echter steeds meer herhaling. En late game blijft altijd lastig bij dit soort spellen omdat je op een gegeven moment bijna onoverwinnelijk kunt zijn als ze geen events triggeren zoals met de Unbidden. Ergens vind ik het wel jammer dat het spel nu net uit is en we al uitkijken naar DLC. Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan interactie met de AI een groter probleem is. Als er dan toch een DLC moet komen hoop ik op een trade/diplomacy DLC. | |
Odaiba | zondag 15 mei 2016 @ 11:19 |
Mee eens. Verder is er ook bar weinig te doen met de planeten die je koloniseert. De basis ligt er nu, dus ze zullen nog even flink aan de slag moeten om het een blijvend succes te maken. | |
Repelsteeltju | zondag 15 mei 2016 @ 11:57 |
Ik ben inmiddels wel gecharmeerd van de manier waarop gevechten beslecht worden in Stellaris. Je bepaalt niet hoe individuele gevechten verlopen, maar je bepaalt door middel van de bewapening en samenstelling van je vloot en waar en wanneer je strijd geeft wel de militaire doctrine van jouw soort ruimtewezens. Je hebt er veel meer ruimte om ruimteslagen te controleren dan bijvoorbeeld veldslagen in CKII waar je bijna niets te zeggen hebt over de samenstelling van jouw leger afgezien van retinues die sowieso altijd levy vertrappen (retinue OP plz nerf). | |
SuperHarregarre | zondag 15 mei 2016 @ 13:45 |
Verder verliest je ras wel snel bepaalde traits. Een recentelijk gekoloniseerde nieuwe planeet was wat unhappy over de slaven van een ander ras op een heel andere planeet en die waren dus al hun xenofobie verloren. Heb de slaven uiteindelijk maar gewoon geëmancipeerd om te anticiperen op het maken van een sector. Heb genoeg gelezen op de subreddit om niet te gaan proberen de A.I. met slaven te laten werken. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:19 |
Ben een playthrough begonnen met een militirair ras dat zich heeft gericht op het spirituele. De regels zijn vrij simpel: als ik je liberate heb je een kans om mij te joinen. Doe je dit niet, ben je mijn vijand. Naast mij zat eerst een ras van schildpadden. Het eerste gedeelte heb ik al te pakken en het tweede gedeelte zal mij spoedig joinen als het goed is. Dat blauwe gebiedje naast de Order (dat gele ben ik) hoort bij mijn Alliance (was onderdeel van het schildpadden ras) en de Gargaxton Kingdom is nu bezig om mij ook te joinen. Ze moesten nog iets van de heilige teksten vertalen en dan zou het goed komen. Verder heb ik al een ras geuplift en een ras zijn planeet overgenomen. Robots zijn verboden (mijn volk kreeg daar een -10% hapiness straf voor, vandaar). Vind het toch leuker om met bepaalde regels en doelen te spelen. Edit: Dat kingdom is zojuist mijn vassal geworden. Tijd om het volgende voek te zoeken dat we gaan liberaten. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2016 20:24:22 ] | |
Odaiba | woensdag 18 mei 2016 @ 10:20 |
Misschien weten jullie het. Waarom zie je soms 2 kleuren binnen een grens van een ander volk? | |
Repelsteeltju | woensdag 18 mei 2016 @ 10:52 |
Vassals? Misschien heb je nog geen informatie over bepaalde sterrenstelsels van je buren dat ziet er dan ook een beetje anders uit? | |
Odaiba | woensdag 18 mei 2016 @ 11:20 |
Ik vind het nog steeds niet duidelijk, maar heb er verder ook geen last van | |
Friday12 | woensdag 18 mei 2016 @ 17:44 |
Vet spel net overnieuw begonnen omdat ik of doodgemaakt werd of ik moest iemand zijn bitch zijn.. en geen van beide wilde ik | |
Friday12 | vrijdag 20 mei 2016 @ 02:47 |
Telkens als ik goed ga.. Is het ineens oorlog met iemand die 4x zo sterk is | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 20 mei 2016 @ 08:51 |
Dan gaat het dus blijkbaar toch niet zo goed. | |
Repelsteeltju | vrijdag 20 mei 2016 @ 11:58 |
Dat is nog wel redelijk goed te doen toch? De AI is best wel achterlijk. | |
ems. | vrijdag 20 mei 2016 @ 12:48 |
Ik ben er al weer een beetje op uitgekeken Mid en lategame voelen, na een paar keer met verschillende facties geëxperimenteerd te hebben, een herhalingsoefening met weinig echte spanning. Laat de expansions maar komen | |
SLimburg | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:25 |
Ben nog aan het twijfelen om deze te gaan proberen. Ben nog niet helemaal overtuigd. | |
Gambetta | vrijdag 20 mei 2016 @ 13:54 |
Het valt mij ook wat tegen, ik heb het gevoel alsof ik een beta aan het spelen ben. De beginfase is heel leuk, maar het heeft niet de diepgang die andere Paradoxspellen wel hebben. Zal over een paar maanden wel weer eens kijken of ze het spel wat verder hebben ontwikkeld. | |
SuperHarregarre | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:23 |
Early game is wel echt supertof. Eerlijk gezegd vind ik de sectors nogal irritant, en die zijn er imo ook alleen omdat ze het micromanagen slecht uitgewerkt hebben. Je kunt bijvoorbeeld niet meerdere levels van gebouwen in queue gooien. (Stel je bouwt een power station, dan moet je telkens terug om hem naar het volgende niveau te upgraden. Wil liever een wachtrij aanmaken om hem naar huidige hoogste niveau te bouwen. Vooral later irritant want dan moet je meerdere malen terug naar dezelfde nieuwe planeten.) Overigens ben ik na m'n agressieve run een pacifistische begonnen en nog geen enkele keer aangevallen. Vooral ook omdat m'n technologie superieur is aan iedereen. Had mazzel met een anomaly naast een zwart gat waardoor dat ene stelsel +14 physics geeft. Heb overigens ook een holy world gekoloniseerd en volgepropt met gebouwen en ben nog steeds vrienden met het Fallen Empire ernaast. | |
Friday12 | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:23 |
2k military power -> 2x 5k komt er aan... | |
Stranger | vrijdag 20 mei 2016 @ 16:26 |
Ik ben juist wel fan van sectors.. Gooi er af en toe wat minerals en gold tegen aan en ze specialiseren zich echt super prima. Research sectors werken goed, en zorgt dat je op je core planeten kan focussen op minerals en gold. Alleen jammer dat je alsnog handmatig je spaceports moet upgraden. | |
Krediax | vrijdag 20 mei 2016 @ 22:54 |
Twee verschillende empires hebben planeten daar. Bijvoorbeeld empire A heeft planeet 1 en 2. Empire B veroverd planeet 2 Delen nu dat stelsel en heb je dus twee kleuren. Of als je primitives uplift (via observasion station) dan worden zijn ook een space ras en jouw vassal. Als dat in een stelsel is waar jij al een een planeet hebt dan krijg je dus ook twee kleuren. | |
Odaiba | zaterdag 21 mei 2016 @ 09:25 |
Bedankt | |
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:54 |
Ik heb in mijn games voorlopig alleen warpdrive voor iedereen aan staan. Hyperlane zorgt voor teveel ergernis bij mij en met die wormhole bug is niet te spelen voor mij. | |
BurnaBoy | zondag 22 mei 2016 @ 01:00 |
Ik wil nog wel eens een hyperlane only game spelen. Maar geen tijd ervoor. Miss morgen, maar ben niet echt hoopvol. Hyperlane vs warp is irritant. Vooral in het begin lastig om je fleets de vijand te laten krijgen. Meestal is het gewoon wie de meeste spaceports sloopt en vervolgens het eerst opgeeft omdat geen resources. Vooral tegen AI werkt dat heel goed. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 22 mei 2016 @ 03:05 |
Ben op m'n gemakje met een nieuwe game bezig, de Cult of Cthulhu (en ja, m'n volk bestaat uit squidfaces ) en heb net m'n 4e planeet gekoloniseerd. Heb 3 army squads van +/- 525 attack power en veeg binnen m'n empire alles weg, al was de laatste aanval op een groep bijna desastreus; ik hield 8 van de 46 ships over | |
Drizzt_DoUrden | zondag 22 mei 2016 @ 04:46 |
En toen werd me de oorlog verklaard door een avian race en ben ik alle military kwijt | |
Friday12 | zondag 22 mei 2016 @ 05:20 |
Ik was net in war met iemand... Van equivelant power... komt er nog eentje stoer doen en ben ik er met 2 aan het vechten | |
AgLarrr | zondag 22 mei 2016 @ 10:17 |
Ik speel nu met wormholes, vermaak me kostelijk. Helemaal na de research waarmee je de range van je jumpgates upgraded; *PATS* ineens een vloot van een paar K ergens achter de linies van de vijand. *surprise motherfucker* | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 09:09 |
Er is een goede Turian mod, Drizzt. Inclusief bewegend portret. Moet je even zoeken in de workshop. Ik ga ook een rondje starten met ze. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 11:14 |
Ik heb twee koloniseerbare (is dat een woord?) planeten gevonden met primitief leven er op. Ik heb besloten deze volkeren te laten leven en naast ze kleine nederzettingen te bouwen. Check die bonus voor society research. Gaat nu echt super snel. Bij de buren heb ik beide twee planeten afgesnopt en geliberate. De een wilde wel gelijk mijn vazal worden, de ander nog niet. Is trouwens een hyperlane only game in ironmanmode. Gaat best lekker. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 11:14:49 ] | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 14:05 |
Langzaam maar zeker slok ik iedereen op bij mij in de buurt. Ik geef men eerst de kans via liberaten om mij te joinen. Als ze dan geen vazal willen worden is het na de peace periode klaar en neem ik hun planeten over. Nu alleen hopen dat de Fallen Empire (dat paarse rondje ) niet boos wordt. Ze zijn xenofoben dus de kans is wel aanwezig. [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 14:05:44 ] | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 mei 2016 @ 14:58 |
Turian Hierarchy | |
Friday12 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:06 |
Dit is hoe de mijne eruit ziet Ik ben nu langzaam maar zeker die zwarte rechts van mij aan het overnemen... Alleen is die schijtbak een federation in gegaan alleen zijn ze allemaal pathetic met hun power tegenover mij. Maar bij elkaar zijn ze dus best sterk.. Even mijn fleet maxen en dan ram ik ze allemaal kapot! | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 15:09 |
Jij bent ook al ver in de tijd. Wel matige sience en mineral output voor zo ver in de game. Is er geen Fallen Empire bij jou? | |
Friday12 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:15 |
Ja dat is die paarse rechts van me Maar als ik die aanval word ik gesloopt De research is echt minimaal op het moment dus tja.. En mijn ships etc kosten ook mineral he Vind het wel jammer dat je niets uit de sector storage kan halen eentje zit al jaren vol met minerals [ Bericht 6% gewijzigd door Friday12 op 25-05-2016 15:21:29 ] | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 15:21 |
Je kan de sectoren meer aan jou laten geven he. | |
Friday12 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:23 |
Ze geven max nu Ik zie net dat mijn mineral sector unhappy is Hahah was vergeten dat ik ze niet van andere aliens houden en die zitten nu in mijn empire... Even die planeet purgen [ Bericht 12% gewijzigd door Friday12 op 25-05-2016 15:32:24 ] | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 mei 2016 @ 15:31 |
Ik ben nog geen enkele keer aan het sectortijdperk toe gekomen aangezien ik elke keer gesloopt word wanneer ik 3 of 4 planeten bezit | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 15:35 |
Dan doe je iets niet goed. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 mei 2016 @ 15:48 |
Dat is nog zacht uitgedrukt | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 16:13 |
Ik heb met de Turians nu een genetisch gemodifceerd Kroganleger. What could go wrong? | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 mei 2016 @ 16:33 |
Helemaal niks! De Rachni moeten nou eenmaal uitgeroeid worden! | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 17:06 |
Zo. Tijd voor andere zaken vandaag. Ik zit nu 100 jaar in-game en het graat prima. Nog geen dreiging in de buurt. Die grijze blob rechts is wel superior aan mij qua fleet power. Maar mijn tech is beter. Bij mij in de buurt zijn geen alliances, pas vanaf die grijze blob naar boven rechts zijn alliances gevormd. Daar hoef ik mij dus voorlopig niet druk om te maken. Ik heb zojuist de helft van de planeten boven mij geliberate. Ik geef ze 10 jaar (dan is de truce voorbij) om mijn vazal te worden. Ik stuur ze een ambassade en ruil voordelig met ze. Als ze dat niet willen moet het onvrijwillig gebeuren, en dat zou vervelend zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 17:09:08 ] | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 mei 2016 @ 17:19 |
Heuj, de Krogan zijn nu ook te kiezen. Tof! | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 26 mei 2016 @ 01:26 |
Ik las een paar uur geleden weer eens iets over de film Iron Sky en dacht "verrek! Ik ga een Galactic Nazi Empire maken!", dus ik kijk in de workshop en wat zie ik? Duitse namen voor personen, planeten en schepen... en de swastika als symbool Without further adieu: | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 26 mei 2016 @ 02:55 |
Zo, heb die twee boven me inmiddels verslagen. De Najklax werden mijn vazal en zijn nu aan eht integreren, en de Sovereign (die oranje) is in tweeën gedeeld. Over 6 jaar kan ik de rest afpakken HEEL typisch dat het me met Nazi Duitsland wèl lukt En nu ga ik naar bed. | |
ElmarO | donderdag 26 mei 2016 @ 14:11 |
Gebruik je ook een mod voor je aantal core planets? Ik zie dat je er aardig wat kan hebben. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 26 mei 2016 @ 14:53 |
Yup, heb hier en daar wat modjes toegevoegd, waaronder eentje die je +2 core worlds geeft, ofzo... en de politiek geeft me nog eens +2. edit: die +2 is maar een onderdeel van de mod. [ Bericht 3% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 26-05-2016 15:00:15 ] | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 mei 2016 @ 15:37 |
linkje van de mod... | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 26 mei 2016 @ 16:02 |
Ah, het heet dus toch gewoon "planet cap raised" en knalt je cap van 5 naar 10 | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 mei 2016 @ 16:33 |
Heb zoiets gevonden. Nu max 12 planeten. Prima! | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 26 mei 2016 @ 17:07 |
Zo, de Sovereign Andigonj zijn verslagen en worden geïntegreerd in m'n Nazi Empire De end-game mafklappers zijn het universum binnengedrongen en maken het leven van de Salarians zuur... aangezien die lui een heel eind weg zitten (met een hoop empires ertussen) is er voor mij geen mogelijkheid om ze aan te vallen en zie de AI dat ook niet doen... hoe kan ik me er in de toekomst tegen weren als ik niet door andere terreinen mag cruisen? | |
#ANONIEM | donderdag 26 mei 2016 @ 17:10 |
Zo sterk mogelijke defence bouwen. Maar aan je vloot te zien gaat dat erg lastig worden. Ik zit ongeveer rond de zelfde tijd en heb ~30k aan fire power en zit op 310 van de 518 schepen die ik kan bouwen. Ik heb nog geen end-game mannetjes gezien. Dus we wachten rustig af. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2016 17:11:13 ] | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 26 mei 2016 @ 17:31 |
Inmiddels ziet het er zo uit: Ik zit rechtsboven en de Scourge komt vanaf rechtsonder. De Salarians zijn al zowat dood. Dit zijn de "Reapers": | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 mei 2016 @ 18:38 |
Ik heb zo'n Gaia wereld ontdekt en nu bezig met kolonisatie. Wat een ruimte op de planeet. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 26 mei 2016 @ 19:07 |
Zo'n 24- of 25-tile world? | |
Marcus_Zaagius | donderdag 26 mei 2016 @ 19:16 |
Jep, 24 tiles | |
fs180 | donderdag 26 mei 2016 @ 19:45 |
je hoeft toch niet 24/7 te boren man | |
GlenSpey | donderdag 26 mei 2016 @ 20:30 |
Heb je eigenlijk iets aan de 'adaptive' trait als je een potje speelt waarin het niet per se om happyness draait? (Adaptive = 10% meer habitability op alle planeten). Want gezien habitability niet veel meer dan een happyness cap is en de base happyness zo rond de 60% ligt heb je niet zo heel veel aan planeten met een habitability van 90 of meer %, lijkt mij... | |
ElmarO | donderdag 26 mei 2016 @ 22:21 |
Bij voldoende happiness krijgen ze een joyful productiebonus. | |
GlenSpey | donderdag 26 mei 2016 @ 22:22 |
Weet ik, vandaar ook mijn vraag of je iets aan extra habitability hebt als je géén happyness game speelt (en je dus niet boven de 80% happyness uit gaat komen) | |
ElmarO | donderdag 26 mei 2016 @ 22:28 |
Oh, sorry. Denk niet dat je er in dat geval veel aan hebt. Al heb ik zelf Adaptive nog niet gebruikt. Ik ga eerder voor Industrious. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 27 mei 2016 @ 00:38 |
Zo, weer een alliance op de knieën gekregen Ik heb zometeen 1 flinke spiral onder controle, für Nazi Deutschland! 2 ex-vijanden zijn van vazal naar integrated gegaan en de 3e en 4e van daarnet zullen er ook aan moeten geloven. Daarna ga ik de oorlog verklaren aan mijn matties (alliance), puur omdat ze me elke keer tegenhielden bij het declaren van war, daar houdt ome Adolf niet van. Helaas is het wel een eerder zelfgemaakte empire genaamd "Empire of Naschrakh", maar ach, ik versla ze en voeg ze toe aan de Nazi's. En ander maak ik ze zo bang dat ze vanzelf vazal willen worden [ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 27-05-2016 20:28:54 ] | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 27 mei 2016 @ 01:05 |
Wajoo, de Dabbax Stellar Coalition heeft een fallen empire verslagen [ Bericht 4% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 27-05-2016 13:16:42 ] | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 27 mei 2016 @ 17:46 |
| |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 27 mei 2016 @ 20:29 |
Het valt me trouwens op dat de scourge niet verder oprukt. De Salarians zijn al een tijdje veroordeeld tot 3 planeten die in puin liggen en verder gebeurt er niks. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:28 |
Er wordt hier maar weinig gepost | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:29 |
Ik zou weleens willen weten welke tech ze allemaal hebben gevonden Dat moet echt een enorme boost zijn, hoop dat ik uiteindelijk over een paar honderd jaar de grootste ben en het hele universum het Horst Wessel-lied zingt! | |
ElmarO | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:54 |
Volgens mij is er ook een bug met betrekking tot de scourge. En wees blij dat ze ver weg zitten. Ik kreeg ze vlak bij mij en een Fallen Empire die ik gelijktijdig ontdekte besloot dat het ook een goed moment was om mij aan te vallen. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:35 |
| |
ElmarO | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:39 |
Het ergste/meest irritante daaraan was dat de scourge vlak naast die Fallen Empire zat. En de FE deed dus echt zo goed als niets m.b.t tot die scourge. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:47 |
Hoe zit het trouwens precies met core worlds? Ik heb er 19 van de max 16 die ik efficiënt kan hebben. Wordt een colony een core planet zodra je er iets beters dan een planetary administration op zet? Als dat de oplossing is ga ik hier en daar wat van die krengen slopen en opnieuw neerzetten zodat ik op de 16 blijf hangen, want zelfs een klotecolony van 8 tiles (maar rijk aan grondstoffen) wordt nu als core world geteld | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:55 |
Wat ik ook zuur vind: ik ging met m'n vazallen een alliance aanvallen (2 enemies) en direct tijdens/na elke bombardment gingen de assault troops van m'n vazallen het eerst naar beneden, zodat niet ik maar zij die planeet controleren | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 mei 2016 @ 01:57 |
Mine: | |
SuperHarregarre | zondag 29 mei 2016 @ 06:00 |
Ik negeer alle alliance-verzoeken. Geen zin om vast te zitten in zinloze oorlogen zeker omdat de AI van de tegenstander altijd z'n hele vloot naar jou stuurt en nooit naar de anderen in de alliance. | |
Cinderella_Man | zondag 29 mei 2016 @ 09:09 |
Nee, iedere gekoloniseerde planeet telt mee in het aantal zelf te besturen planeten. Ga je over je max heen, kost dat klauwen vol met energie. Dus meer sectoren maken :-) Ja, dat zuigt echt. Als je echter je wargoals goed heb gesteld, maakt dat dan weer geen bal uit. Stel dat je als wargoal Cede planet X aan Drizzt hebt gezet. Jij pakt je 30k stack en schiet alles uit het stelsel van planet X, gaat in orbit rond planet X en bombard de shit uit ze. Maar je vassal pakt vervolgens de planeet met zijn troepen. Je zult zien dat wanneer je de wargoal score hebt gehaald en jij vijand om vrede smeekt, die planeet gewoon lekker bij jou terecht komt :-) | |
BurnaBoy | zondag 29 mei 2016 @ 12:43 |
Oh ik heb zo'n mod waardoor sectoren niet meer nodig zijn. Ik micromanage wel. Sectoren zijn gewoon te dom. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 mei 2016 @ 13:08 |
Ik heb nog steeds nergens de optie gezien om sectoren te maken, maar door wat ik her en der lees heeft het nauwelijks nut Ik micromanage het zelf ook wel.En om deze nog even te quoten: - United Cilxtac Union (geel) is over zo'n 250 maanden integrated; - Owe'Pulci en die bruine veeg ernaast (Nhamboo ofzo) zijn vazallen en ga ik later integraten; - Die roze en de Jhabbo Serene Republic zijn gisteravond verslagen en tot vazal gemaakt. Ik wil die lila Combined Igarian States en de Naschrakh later verslaan, maar de eerste kan ik niet bereiken (tenzij ik eerst die grote blauwe versla, de Dabbax) en de tweede is al heel lang m'n homie omdat we dezelfde politiek hebben, dus hoop dat ik ze op een gegeven moment gewoon aan kan bieden om vazal te worden. Ze zitten zometeen iig compleet ingesloten Es geht lekkâh [ Bericht 1% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 29-05-2016 13:26:13 ] | |
ElmarO | zondag 29 mei 2016 @ 13:20 |
In de nieuwste patch brengen ze wel verbeteringen aan in de sector AI. Klik op Empire (F2) en dan het tabblad Planets. Rechtsboven staat dan Create new sector. Via dat tabblad kan je ook je sectoren uitbreiden. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2016 @ 13:24 |
Dit is echt weer zo een typische Paradoxgame die naar verloop van tijd na de nodige grote patches en dlcs zoveel beter is. | |
Cinderella_Man | zondag 29 mei 2016 @ 14:30 |
Met 60 planeten is het micro managen wel een crime hoor | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 mei 2016 @ 14:49 |
Och, ik kijk af en toe op de planeten of er upgrades voor bepaalde gebouwen zijn en verder moeten ze zich maar redden. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2016 @ 15:45 |
Dan moet je juist van sectoren gebruikmaken. | |
Odaiba | zondag 11 september 2016 @ 10:21 |
Komen er nog dlc uit voor deze game? | |
ems. | zondag 11 september 2016 @ 12:02 |
Vanzelfsprekend. Altijd een kwestie van tijd voordat de dlc cyclus begint bij paradox games | |
jogy | vrijdag 16 september 2016 @ 15:07 |
Nog best moeilijk . Ik wil gewoon ook de optie om easy te kunnen spelen zodat ik een beetje rustig uit kan vogelen over hoe alles werkt . | |
Ceased2Be | vrijdag 16 september 2016 @ 15:12 |
Ceased2Be | vrijdag 16 september 2016 @ 15:12 |
super huge ass map maken met maar 1 tegenspeler. easy does it! | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 16 september 2016 @ 19:02 |
Dat valt nog best tegen Ik dacht dat ik in het begin enorm tof bezig was met m'n vloot en kolonieën enzo, tot ik ineens gigantisch voor m'n bek geslagen werd door de tegenstander | |
BarryOSeven | donderdag 29 september 2016 @ 07:53 |
* BarryOSeven meldt | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 29 september 2016 @ 08:01 |
Echt al een hele tijd niet meer gespeeld. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 29 september 2016 @ 11:41 |
Ik startte van de week m'n game weer eens op en zag dat ik -477 energy per tick kreeg. Had geen zin om na te gaan waar dat zoal aan kon liggen en heb het weer afgesloten | |
BarryOSeven | donderdag 29 september 2016 @ 12:49 |
1.3 komt binnenkort plus DLC Vind hem wel erg gaaf tot nu toe, heb CK2 en EU4 ook geprobeerd maar daar kwam ik niet in. Deze gaat wel lekker tot nu toe. | |
ElmarO | donderdag 29 september 2016 @ 18:48 |
Ik ook niet, maar ik wacht dan ook op de 1.3 patch. Lijkt aardig wat verbeteringen te hebben en al je save games van voor patch 1.3 werken niet meer. Dus had ook weinig zin om een hele nieuwe game op te starten. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 29 september 2016 @ 18:50 |
Dat is wel een behoorlijke naaistreek. | |
ElmarO | donderdag 29 september 2016 @ 18:55 |
Er wijzigen behoorlijk wat dingen. Er komen onder meer twee nieuwe type planeten bij. De rol van je schepen wijzigt ook behoorlijk. Fallen Empires kunnen weer actief worden. Zie ook alle dev diaries vanaf 8 augustus: https://forum.paradoxplaz(...)iary-archive.882950/ | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 29 september 2016 @ 19:07 |
Oh, dan wacht ik nog even. | |
#ANONIEM | donderdag 29 september 2016 @ 19:08 |
Klinkt goed. | |
ElmarO | donderdag 29 september 2016 @ 19:31 |
Stream waar ze wat van de nieuwe patch laten zien: https://www.twitch.tv/paradoxinteractive/v/92028246 | |
Cinderella_Man | zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:45 |
Wanneer komt de Heinlein patch eigenlijk ? | |
ElmarO | zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:50 |
Ik geloof dat het de bedoeling is deze maand. | |
BarryOSeven | zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:55 |
Volgens mij cheat de AI had een navy van 27 schepen. Had een beetje een fout gemaakt want had per ongeluk een veel te sterke enemy aangevallen waardoor er nog 6 schepen overbleven. Vervolgens out of the blue verklaart mijn buurman mij de oorlog en valt mijn empire binnen. Maar hij kan helemaal niet weten dat mijn leger verzwakt was... Is er een research waardoor je de navy sterkte van een ander kunt zien of is de AI gewoon simpelweg aan het vals spelen? | |
wvsnl | zondag 2 oktober 2016 @ 16:28 |
Bij diplomacy kan je elkaars macht vergelijken. Waaronder fleetpower of size een van de twee. Dus bij our fleet size is superior to theirs. Ik vermoed dat de AI het dus ook op zo eenzelfde manier doet. | |
jogy | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:12 |
Is het handig om systemen hun onafhankelijkheid te geven trouwens? Er wordt gezegd van niet maar onafhankelijke vasalstaten die je een deel van hun inkomsten geven lijkt me stiekem wel een 'wel de lusten niet de lasten' constructie. En ik heb de deviant trait gekozen dus mijn systemen zijn iets eigenwijzer dan ze zouden moeten zijn zeg maar . | |
#ANONIEM | maandag 3 april 2017 @ 18:28 |
Schopje! Nieuwe DLC komt deze week uit. Ik zag dat er een mogelijkheid komt om de DLC ook te spelen met mensen die hem niet gaan halen. Ik haal hem sowieso. Misschien kunnen we een FOK!-game starten? Teamspeakje oid aan en eens een avondje opstarten. Als het niks is is het niks, maar lijkt mij wel leuk om te proberen. Misschien in teams, misschien free for all. Deze game heeft goede multiplayer mogelijkheden, als er animo voor is wil ik het wel opzetten. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 18:30:14 ] | |
jogy | maandag 3 april 2017 @ 19:24 |
Ik ben wel benieuwd naar de DLC maar het spel heeft me niet lang vast kunnen houden. Ff verdiepen. | |
#ANONIEM | maandag 3 april 2017 @ 20:50 |
Moet je meedoen. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 21:03:55 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 4 april 2017 @ 19:02 |
Dan niet joh. | |
jogy | dinsdag 4 april 2017 @ 19:09 |
Sorry . Maar ik ben met dit soort spellen niet zo van het online spelen. Ooit een keer met civilization gedaan en ik word nog wel eens huilend wakker van schaamte. [ Bericht 16% gewijzigd door jogy op 04-04-2017 19:38:38 ] | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 6 april 2017 @ 17:20 |
Dat had ik met Age of Empires. Ik zat ridders en trebuchets te bouwen, dacht dat ik het wel aardig deed en vervolgens vloog er een bommenwerper over. Duurde niet lang voordat ik kaputt was | |
Stranger | donderdag 6 april 2017 @ 17:39 |
Coop is wel leuk hoor, ga je het spel een stuk beter van begrijpen. Iedereen is expert op net wat andere gebieden Volgens Steam heb ik toch 100 uur in dit spel zitten, maar ik kan me net als jou herinneren dat het me niet kon boeien.. Misschien met de dlc ook maar eens checken in een vrij weekend. | |
STING | vrijdag 7 april 2017 @ 12:19 |
Voor het eerst in een lange tijd weer eens verslaafd aan een spel Utopia voelt een beetje overpriced, maar so be it. | |
heywoodu | vrijdag 7 april 2017 @ 12:22 |
Dit klinkt wel gaaf Heeft het een degelijke singleplayer? | |
STING | vrijdag 7 april 2017 @ 12:31 |
Stellaris draait primair om single player. Multiplayer zelf nooit geprobeerd. | |
heywoodu | vrijdag 7 april 2017 @ 12:53 |
Oh, mooi | |
heywoodu | woensdag 19 april 2017 @ 12:03 |
Kun je in de ship designer ergens zien wat de military power van het schip wordt? Of is het een kwestie van iets ontwerpen, er één kopen/bouwen en dan maar zien hoeveel het is? | |
Nelvalhil | zaterdag 29 april 2017 @ 22:05 |
Hoe zit het met de learningcurve? Ben zeer degelijk in Starcraft 2 / Starcraft Brood War. Maar eigenlijk geen zin meer om helemaal weer aan een zeer uitgebreide, moeilijke RTS-game te beginnen. | |
Euribob | zondag 30 april 2017 @ 04:39 |
Dit is geen RTS, dit is Grand Strategy. Dat betekent pauzeren wanneer je maar wil. | |
#ANONIEM | zondag 7 januari 2018 @ 23:29 |
Yooo leeft deze game nog? Games van deze uitgever worden vaak beter met de tijd. | |
STING | maandag 8 januari 2018 @ 08:06 |
Bij mij wel Zit met smart op 2.0 te wachten, die het hele spel gaat omgooien Ter aanrader, deze 'reviews' van de recente dev diaries: | |
STING | donderdag 11 januari 2018 @ 15:43 |
https://forum.paradoxplaz(...)expansion.1064563%2F https://forum.paradoxplaz(...)-destroyers.1064560/ | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 6 februari 2018 @ 14:28 |
[ Bericht 13% gewijzigd door STING op 22-02-2018 14:38:55 ] | |
#ANONIEM | donderdag 22 februari 2018 @ 14:32 |
https://www.twitch.tv/paradoxinteractive Release stream van Apocalypse. Ik ga de DLC wel checken, maar eerst Kingdom Come Deliverance en Cities Skylines weer eens uitwonen. [ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 14:32:52 ] | |
#ANONIEM | zondag 11 maart 2018 @ 19:37 |
De DLC inmiddels aangeschaft en ben met een maatje van mij een co-op game begonnen. 2.0 heeft echt heerlijke veranderingen. Alleen het war systeem ben ik nog niet over uit. | |
STING | zondag 11 maart 2018 @ 19:39 |
Ik geef 2.0 nog even, tot nu toe tegengevallen met multiplayer. Inderdaad het war gedeelte bevalt niet echt. Zou wel adviseren om met de 2.0.2 beta te spelen. |