http://steamcommunity.com(...)82792517&searchtext=quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toen stond m'n invloed op +0, er komt dus niks meer bij
Gaaf Meteen even kijken of ze de Turians er ook al tussen hebben gezet!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com(...)82792517&searchtext=
Check deze, misschien wat voor jou? Je kunt het altijd instellen als 100% spawn, dus zelfs als je hem niet speelt zit het ras in ieder geval in de game.
Voor invloed moet je eventjes wat rivalen aanmerken.
Wat ook helpt is korte verkiezingsperiodes. Nieuwe leiders beloven nieuwe dingen en als jij die waarmaakt kun je aardig snel wat influence verdienen.
Ik heb ook de Daleks uit Dr. Who gedownload.
Ze zijn bezig met een full conversionmod.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Gaaf Meteen even kijken of ze de Turians er ook al tussen hebben gezet!
14.gifquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:11 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze zijn bezig met een full conversionmod.
Asari zijn tot nu toe de enige, maar ik denk dat je over een maand of 5 wel flink wat leuke rassen kunt vinden.
Maar scans en anomalies zijn toch vooral science-gericht?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:04 schreef ems. het volgende:
Ik heb sowieso wel gemerkt dat het voordelig is om early game al snel voor een groot leger te gaan. Helpt bij scannen en anomalies en zelfs als je oorlogzuchtige dudes tegenkomt zullen ze meestal wat terughoudender zijn als ze zien dat je aan ze gewaagd bent.
Ik doelde op het veilig houden van je science ships tegen aliens, pirates en dus andere racesquote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maar scans en anomalies zijn toch vooral science-gericht?
Hoe kun jij 1 miljoen jaar oud worden?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:06 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Net mijn eerste volk geïnfiltreerd, regering overgenomen en daarna onderdeel van mijn rijk gemaakt. Ze zijn rapid breeders en hun leiders zijn onsterfelijk, ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
[ afbeelding ]
Ze zijn nog niet echt tevreden, maar dat komt hopelijk vanzelf. Heb nu al 4 (inclusief robots) rassen in mijn domein.
Dat zijn zij. Is een trait die je kunt kiezen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 05:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hoe kun jij 1 miljoen jaar oud worden?
Nee joh. Je planeten anders inrichten (energy, food overvloedkan weg zodra ze bijna uitgegroeid zijn). Even in de min lopen is niet erg.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 05:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Godsamme alweer bijna 6u Door mijn acceptatie van slavernij heb ik alleen maar negatieve banden met de buren en heb een hele reeks aan research- en mining stations moeten slopen omdat de energy output dik in de min was... gewoon 3 systemen leeg moeten maken omdat ik anders een tekort aan energy zou hebben, da's best schandalig
Nee het is wie de meeste torps kan spammen wint, Point defense is goed maar je kunt zohard spammen dat het gewoon niet grappig meer is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef ems. het volgende:
Ik hoop wel dat ze, eventueel met een uitbreiding, de combat iets strategischer gaan maken dan "het grootste getal wint". De combat in ck en eu was ook niet altijd bijster spannend maar dit is wel heel erg droog.
Er zit nog maar weinig vlees op de botten ja. Begin is leuk, maar het begint inderdaad snel in te zaken in de mid-game. Diplomatie is slecht uitgevoerd. Oorlog in de ruimte draait alleen om wie de grootse doomstack heeft. Als de AI gewonnen heeft in de ruimte, stuurt hij vaak geen grondtroepen om planeten te veroveren. Ook heb je micromanagement hell. Dan heb je ook nog sectors, maar de AI bouwt geen infrastructuur en spaceports. Daar moet verbetering inkomenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:10 schreef Odaiba het volgende:
Wat ik merk is dat in het begin van de game alles erg leuk is om te doen. Je begint je eerste home stelsel te ontdekken, vervolgens ga je je buurstelsel ontdekken, je planeet tiles upgraden, je komt je je eerste alien ras tegen, je gaat wat primitieve aliens bestuderen, je bouwt wat mining station, je begint je eerste colonie op te zetten, je onderzoekt vreemde wezens in de ruimte, je bouwt je fleet uit, je valt die amoeba's aan om het stelsel veilig te stellen. Met al deze taken ben je wel even wat jaartjes zoet in de game en voor je er erg in hebt merk je dat zowat de hele galaxy al is opgevuld en je er diplomatiek niet uit komt met die gasten, waardoor je er een beetje alleen voor komt te staan. Iedereen is verruit superieur aan mij, dus ik ben niets waard maar ben ook geen bedreiging voor velen.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat de game mid-game aardig begint in te zakken. Al die leuke opties in het begin zijn verdwenen of doen er niet meer toe.
Ik speel nog steeds mijn eerste potje, en ben van plan die nog wel even door te zetten. Daarna zal ik nog een ander potje spelen en probeer ik het iets anders aan te pakken. Als het dan weer dezelfde kant op gaat, dan weet ik niet of Stellaris wel echt de game voor mij is. DLC bieden dan misschien nog hoop op verbetering.
Wat is jullie ervaring tot nu toe?
Je moet assault troepen produceren in de 3e tab van de planeet. Deze kun je dan de ruimte in sturen om andere planeten aan te vallen. Alleen is 1 corvette al genoeg om die transports te slopen dus je weet waar het heen gaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De Turian Hierarchy-mod bestaat en ik testte die even uit in een Tiny ring galaxy. Had ik niet moeten doen, want als buren had ik twee pacifisten die het me verboden om door hun terrein te cruisen. Kon bijna niks meer omdat er geen goeie planeten in de buurt zaten om te koloniseren
Tevens heb ik nog nergens de optie gezien om grondtroepen in te kunnen zetten, terwijl een vazal van me, een stel debielen die ik technologisch vooruitgeholpen heb, dat een uurtje later al wel voor mekaar kregen dankzij een troop transport ship.
Mee eens. Verder is er ook bar weinig te doen met de planeten die je koloniseert. De basis ligt er nu, dus ze zullen nog even flink aan de slag moeten om het een blijvend succes te maken.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar dat van de early game is altijd wel een probleem met Paradox spellen op zich. Vooral de eerste keer is het erg tof omdat alle events nieuw zijn. Bij elke playthrough komt dan echter steeds meer herhaling. En late game blijft altijd lastig bij dit soort spellen omdat je op een gegeven moment bijna onoverwinnelijk kunt zijn als ze geen events triggeren zoals met de Unbidden.
Ergens vind ik het wel jammer dat het spel nu net uit is en we al uitkijken naar DLC.
Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan interactie met de AI een groter probleem is. Als er dan toch een DLC moet komen hoop ik op een trade/diplomacy DLC.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |