abonnement Unibet Coolblue
pi_157208865
Is dat geen lens die daar in de doos zit of zie ik dat verkeerd. Had de verkoper daar nog even over geinformeerd dus ik zie wel
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:07:23 #52
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157208912
:N Mount caps.

Voorzichtig met aannames. Alleen als het specifiek getoond wordt/erbij staat.
quote:
Optische zoom : Geen optische zoom
Camera inclusief doos, lader, 4 accu's, boekjes en software.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157208942
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:04 schreef Crip het volgende:
Is dat geen lens die daar in de doos zit of zie ik dat verkeerd. Had de verkoper daar nog even over geinformeerd dus ik zie wel
Zo te zien is het alleen een body zonder lens, vandaar ook m'n vraag of je al een lens hebt ;)

Compleet setje zal over algemeen goedkoper zijn dan spullen los aanschaffen.
Met de kitlens van zowel Canon als Nikon kan je in feite alles al doen wat je wil qua filmwerk, langzaam uitbreiden als je het leuk vindt om vol te houden en anders dump je het setje zo weer op MP.

Hoewel ik Nikon man ben, zou ik voor filmwerk (en daarvoor geschikte camera's uit die tijd) voor de Canon gaan.

Een Panasonic GH3 is ook extreem leuk en geschikt voor filmwerk maar gebruikt nog steeds flink aan de prijs.
Om even het verschil aan te geven tussen de Canon 5D mkII en de Panasonic GH3:



[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-10-2015 19:14:48 ]
pi_157209766
Ik kreeg dit terug van de verkoper van die camera

ik heb geen idee hoeveel kliks er op staan. Ik verkoop de camera voor mijn schoonvader. Hij krijgt het fotograferen niet onder de knie. De laatste tijd heeft hij er wel mee gefilmd. De camera werkt goed en heeft totaal geen mankementen. Er zitten 4 of 5 accus bij en alle software en doos. Hij heeft ook een 28-135 is lens. Die wil hij ook wel kwijt. De standaard kitlens heeft hij verkocht. Leeftijd van de camera weet ik zo niet. Hij heeft hem gekocht op het moment dat de nieuwe variant uitkwam.
pi_157209768
alleen weet ik dus niet wat een 28-135 lens is :@
pi_157209922
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:57 schreef Crip het volgende:
alleen weet ik dus niet wat een 28-135 lens is :@
Zo'n kitlens heeft een zoombereik van ongeveer 18-55mm.
Dat is dus "normale" groothoek en dan tot 3x inzoomen.

De 28-135 heeft dus wat minder groothoek en zoomt verder in. Buiten kan dat handig zijn, binnenshuis wil je vaak juist meer groothoek.

Op zich leuke lens maar je mist dan wel net dat stukje groothoek en hij zal ook aanzienlijk duurder zijn dan een 18-55mm kitlens.

Uitgezoomd heeft de kitlens dus meer in beeld (18 vs 28mm).
pi_157209988
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zo'n kitlens heeft een zoombereik van ongeveer 18-55mm.
Dat is dus "normale" groothoek en dan tot 3x inzoomen.

De 28-135 heeft dus wat minder groothoek en zoomt verder in.

Op zich leuke lens maar je mist dan wel net dat stukje groothoek en hij zal ook aanzienlijk duurder zijn dan een 18-55mm kitlens.

Uitgezoomd heeft de kitlens dus meer in beeld (18 vs 28mm).
Ahh okee, dus bij video's zou ik de camera verder weg moeten zetten met die lens?

Want hij doet de camera als het goed is weg voor 150 euro en dan body, lens 4 accus en oplader.
pi_157210030
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:07 schreef Crip het volgende:

[..]

Ahh okee, dus bij video's zou ik de camera verder weg moeten zetten met die lens?

Want hij doet de camera als het goed is weg voor 150 euro en dan body, lens 4 accus en oplader.
De 28-135mm kost doorgaans gebruikt zo'n 200-300 Euro dus die zal er niet bijzitten voor dat geld ;)

Ik denk dat je beter op zoek kan naar een camera met kitlens er al bij, al is het wel handig om 4 accu's te hebben.
pi_157223708
Ik ben nog steeds op zoek naar een ideale alles in een camera. Belangrijkste eigenschappen zijn een compact formaat en een goede sensor. En met compact formaat bedoel ik broekzakformaat. Ik heb de RX100II gehad en die was toch nog te dik.

De enige opties die ik zelf kon vinden waren:

1. De Panasonic CM1, Android smartphone met 1" sensor en Zeiss lens.

2. De DxO One smart camera voor de iPhone.

Beiden zijn compact genoeg om altijd bij je te hebben en beiden hebben een 1" sensor en een prima objectief. Zoom hoef ik niet, wel lowlight performance. De DxO One heeft als voordeel dat hij kleiner is en de foto's direct doorstuurt naar mijn iPhone om te bewerken. De CM1 heeft als voordeel dat ik de accu van mijn iPhone kan besparen. Beiden zijn flink aan de prijs, maar komen met enige regelmaat voor ca. 500 euro voorbij op eBay. Dat is ook wel een beetje de max die ik uit wil geven.

Iemand andere suggesties?

Ik heb maar drie eisen: klein, minimaal 1" sensor, en (relatief) snel.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:31:55 #60
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157226044
Die zou ik allebei niet doen. Want dat zijn beide 1st timers en van wat ik heb meegekregen niet bepaald optimaal.

Jammer dat je de RX100II te dik vind al. Maar goed, de DxO is ook geen dun dingetje hoor.

Mja... enige wat ik je nog kan voorstellen als compromiscamera is een Canon S120 of G9 X.


Fujifilm XQ2 misschien.

Qua telefoons allicht een Nokia Pureview? Mensen (vb) doen daar fantastische dingen mee.

Die 'maar drie eisen' zijn wel wat veel gevraagd als je niet bereid bent concessies te doen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157227493
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:31 schreef shiznuts het volgende:
Die zou ik allebei niet doen. Want dat zijn beide 1st timers en van wat ik heb meegekregen niet bepaald optimaal.

Jammer dat je de RX100II te dik vind al. Maar goed, de DxO is ook geen dun dingetje hoor.

Mja... enige wat ik je nog kan voorstellen als compromiscamera is een Canon S120 of G9 X.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fujifilm XQ2 misschien.
[ afbeelding ]
Qua telefoons allicht een Nokia Pureview? Mensen (vb) doen daar fantastische dingen mee.

Die 'maar drie eisen' zijn wel wat veel gevraagd als je niet bereid bent concessies te doen.
Beiden hebben geen 1" sensor, wat ik toch wel belangrijk vind. De Nokia Pureview heb ik gehad, maar was tergend langzaam als camera. Prachtige foto's, maar je moet er wel engelengeduld voor hebben.

Wellicht toch maar wachten op de tweede generatie van de DxO dan.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:30:55 #62
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157234029
G9 X wel 1".
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157290157
hier even posten, voor volgend jaar zomervakantie heb ik een camera nodig :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_157291671
Oké, goed verhaal, lekker kort! Wil je hier iets mee zeggen of vragen? Of wil je het gewoon melden?
pi_157292210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:10 schreef mattie010 het volgende:
Oké, goed verhaal, lekker kort! Wil je hier iets mee zeggen of vragen? Of wil je het gewoon melden?
TVP, zodat ik vanavond het lijstje met benodigde gegevens kan posten.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_157307991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:34 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

TVP, zodat ik vanavond het lijstje met benodigde gegevens kan posten.
Budget: maximaal ¤ 250
Formaat: micro of compact
Doel: foto's zomervakantie 2016 (Westkust Amerika / Hawaï)
Fotograaf: doos open en fotograferen, handleiding wordt (waarschijnlijk) minimaal gelezen
Huidige camera: te oud om serieus te benoemen
Welke camera’s twijfel je over: nog niks specifieks op het oog
Bijzonderheden: bij voorkeur accu

[ Bericht 0% gewijzigd door ReMcOrE op 04-11-2015 08:58:15 ]
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_157308008
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:49 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

Budget: maximaal ¤ 250
Formaat: micro of compact
Doel: foto's zomervakantie 2013 (Westkust Amerika / Hawaï)
Fotograaf: doos open en fotograferen, handleiding wordt (waarschijnlijk) minimaal gelezen
Huidige camera: te oud om serieus te benoemen
Welke camera’s twijfel je over: nog niks specifieks op het oog
Bijzonderheden: bij voorkeur accu
Oei, een camera met een tijdmachine.. Dat wordt lastig met dat budget!
pi_157308077
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oei, een camera met een tijdmachine.. Dat wordt lastig met dat budget!
aangepast, hihi :@
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_157308093
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oei, een camera met een tijdmachine.. Dat wordt lastig met dat budget!
wel duidelijk wat het model wordt: de DeLorean DMC-12 bezit die feature _O-

Formaat is wel beetje fors :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_157427680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:49 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

Budget: maximaal ¤ 250
Formaat: micro of compact
Doel: foto's zomervakantie 2016 (Westkust Amerika / Hawaï)
Fotograaf: doos open en fotograferen, handleiding wordt (waarschijnlijk) minimaal gelezen
Huidige camera: te oud om serieus te benoemen
Welke camera’s twijfel je over: nog niks specifieks op het oog
Bijzonderheden: bij voorkeur accu
wellicht iemand die nog suggesties heeft? :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_157485657
iemand? :Y)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_157489035
Na lang zoeken ben ik denk ik wat tegengekomen. Mag 'm ophalen voor 290 euro

Canon EOS 600D, met EF-S 18-55 IS II lens en 3 extra accu's

Camera is 2 jaar oud, altijd perfect onderhouden, weinig gebruikt en in perfecte conditie.

De camera heeft een toonaangevende resolutie van 18 Megapixel. Het is een zeer gebruiksvriendelijke spiegelreflex camera, de EOS 600D biedt alles wat je nodig hebt om perfecte foto's te maken. De EOS 600D camera heeft ook niet voor niets allerlei prijzen gewonnen voor beste camera. Een uitgebreide gebruiksaanwijzing is aanwezig, net als ondersteunende CD-roms. Originele verpakking met alles erbij.

Bij het toestel hoort een prima kwaliteit lens: EF-S 18-55 IS II

Belangrijkste kenmerken:
- 18-Megapixel CMOS-sensor
- Scene Intelligent Auto-modus
- Full-HD EOS-filmmodus, voor prima video's
- Functiehandleiding op het scherm
- Continuopnamen tot 3,7 fps
- 9-punts AF-systeem met grote dekking
- 1040k-dots varihoekscherm van 7,7cm (3,0 inch)
- Basic+ en creatieve filters
- Ingebouwde draadloze flitsersturing

Belangrijke extra's:
- we voegen er 3 extra accu's aan toe, dus ook in situaties zonder stroom altijd opties om wekenlang door te fotograferen.
- de lens heeft een extra UV-filter ter voor optimale opnames en extra bescherming.
- we geven een SD-kaartje mee (1 GB) zodat direct alles compleet is om te starten.

Oke dus dit is de camera, klinkt dit goed? Leek mij wel een goede deal en als ik hem ga ophalen waar moet ik op letten?
enige tips
  donderdag 12 november 2015 @ 12:32:46 #73
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_157489666
Of de prijs redelijk is, kan ik niet zo snel beoordelen, maar het lijkt me voor een dergelijke camera + objectief niet verkeerd. De camera is twee jaar oud schrijf je, het model is echter van vier jaar geleden en dus niet meer helemaal volgens de laatste stand van zaken (18 Mp is tegenwoordig niet meer toonaangevend) , maar abosluut prima voor algemeen gebruik.

Grootste risico's die ik zie:
• is de cameralegaal verkregen --> originele aankoopbon aanwezig;
• technisch mankement --> maak een aantal testffoto's in de gehele diafragma- en sluitertijdenreeks, gebruik de lichtmeter van de camera, test de autofocus door scherp te stellen op punten dichtbij en veraf;
• optisch mankement: --> bekijk de voor- en achterlens van het objectief en controleer op beschadigingen, kijk door de camerazoeker naar een helder vlak en controleer op eventuele beschadigingen of vervuiling, controleer het beeld op het display;
• sensor beschadigd of ernstig vervuild --> lastig vanaf de camera te beoordelen, misschien kun je vooraf vragen of je een testfoto mag ontvangen die gemaakt is van een helder, egaal vlak.
pi_157490241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:32 schreef clixplicity het volgende:
Of de prijs redelijk is, kan ik niet zo snel beoordelen, maar het lijkt me voor een dergelijke camera + objectief niet verkeerd. De camera is twee jaar oud schrijf je, het model is echter van vier jaar geleden en dus niet meer helemaal volgens de laatste stand van zaken (18 Mp is tegenwoordig niet meer toonaangevend) , maar abosluut prima voor algemeen gebruik.

Grootste risico's die ik zie:
• is de cameralegaal verkregen --> originele aankoopbon aanwezig;
• technisch mankement --> maak een aantal testffoto's in de gehele diafragma- en sluitertijdenreeks, gebruik de lichtmeter van de camera, test de autofocus door scherp te stellen op punten dichtbij en veraf;
• optisch mankement: --> bekijk de voor- en achterlens van het objectief en controleer op beschadigingen, kijk door de camerazoeker naar een helder vlak en controleer op eventuele beschadigingen of vervuiling, controleer het beeld op het display;
• sensor beschadigd of ernstig vervuild --> lastig vanaf de camera te beoordelen, misschien kun je vooraf vragen of je een testfoto mag ontvangen die gemaakt is van een helder, egaal vlak.
Ik ga het bijna alleen gebruiken voor videos maken. En de originele lens was nog helemaal nieuw aangezien ze die niet had gebruikt.

Ik heb totaal geen verstand van camera's en zo. Maar er werd mij hier gezegd dat de filmkwaliteit van de 600d goed is voor make up fimpjes en make up fotos maken. ( dat is het enige wat ik ermee ga doen) En hij heeft een uitklapbare viewfinder en dat vond ik ook prettig.

Oke ik ga morgen wat foto's schieten om dat in te schatten
pi_157491006
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:29 schreef ReMcOrE het volgende:
iemand? :Y)
Ga gewoon even naar de winkel en probeer een paar modellen van de courante merken uit, lijkt mij het beste eerlijk gezegd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 12 november 2015 @ 14:58:04 #76
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157492158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:49 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

Budget: maximaal ¤ 250
Formaat: micro of compact
Doel: foto's zomervakantie 2016 (Westkust Amerika / Hawaï)
Fotograaf: doos open en fotograferen, handleiding wordt (waarschijnlijk) minimaal gelezen
Huidige camera: te oud om serieus te benoemen
Welke camera’s twijfel je over: nog niks specifieks op het oog
Bijzonderheden: bij voorkeur accu
Binnen de compacten kun je je als je bij de A-merken blijft eigenlijk geen buil vallen, hooguit een verkeerde keuze maken. Het kost bij de huidige markt meer moeite om een slechte camera te vinden dan een goeie.

Om die keuze wat scherper te krijgen is het misschien handig om eens gewoon wat basisdingetjes uit te vinden.
- De onderwerpen die je denkt te gaan fotograferen, staan die vlak voor de camera of op (grote) afstand :?
- Fotografeer je alleen overdag of ook 's avonds of 's nachts :?
om maar eens met twee vragen te beginnen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 13 november 2015 @ 01:50:04 #77
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157505735
Ja, is al vaker gezegd. Degenen die dan dit topic een beetje volgen om lui op weg te helpen gaan er eigenlijk vanuit dat mensen hobbymatig wat serieuzer met fotografie bezig willen gaan en zijn zelf eigenlijk alleen vertrouwd met de soort camera's die zich daarvoor lenen. Maar om voor mezelf te spreken, ik ben dus niet bepaald op de hoogte van het wat goedkopere 250 euro compactcamera-segment. Maar over het algemeen zijn het basic point-n-shoot cameras met ok kwaliteit die onderling niet heel ver uit elkaar liggen. Dus komt het eerder op aan wat de accuduur is, hoe de camera in je hand ligt, of je een beetje wegwijs kunt uit het menustructuur e.d. als je echt voor zo'n camera wilt gaan. :Y

Wil je er flink op vooruit qua kwaliteit dan zou ik je de volgende suggesties mee willen geven:

• laat je niet inpalmen door de getalletjesrace. Veel zoom en veel megapixels betekent niet betere beeldkwaliteit!
• ga voor een zo groot mogelijke sensor. Een fotocamera legt licht vast, net als bij zonnepanelen betekent een groter oppervlak een groter rendement! Dus eerder een 1", 2/3", 1/1.7" of 1/1.8" dan de compactcamera-standaard van 1/2.3"
• ga voor een lichtsterke lens (dit houdt vaak in: weinig zoom). Liefste uitgezoomd onder f/2.8 en ingezoomd niet meer dan f/5.6

Meeste compactcamera's hebben een 1/2.3" sensor en voegen daar meestal nog een 20x zoomlens bij die van f/3.5 afvalt tot f/6.8 vol ingezoomd. Sensorgrootte wijst zichzelf. Lichtafval wordt aangegeven als f-stop. Dit kun je zien als een verliesfactor. Hoe groter het getal, hoe meer licht er verloren gaat van het moment dat het licht op de lens valt, tot de afgifte aan de andere kant van de lens aan de sensor. Je wilt dit verlies het liefst zo laag mogelijk houden. Maar glas is een medium waar het licht doorheen moet reizen, dus een beetje gaat altijd verloren. Doorgaans betekent meer zoom (>20x) dat er veel elementen en correctie in de lens wordt opgenomen en daardoor sterker lichtverlies optreedt dan bij lenzen met beperkte zoomrange (3 ~ 10x). Hoe groter de sensor en lager het lichtverlies van een lens, des te bruikbaarder is de camera in condities waar lichtomstandigheden niet bepaald optimaal zijn (schemering enzo). Je komt dan cameras tegen die hier genoemd worden. Als je alleen camera's rond je budget neemt dit lijstje. Denk: Canon Powershot S120, Panasonic Lumix DMC-LF1, Nikon Coolpix P340 en Fujifilm XQ1. Eventueel een tweedehandsje? RX100 (versie I) lukt misschien rond die prijs.

Maar goed. Kan best zijn dat je helemaal niet zo serieus geïnteresseerd bent in fotografie als hobby, maar gewoon strakke vakantiefoto's wilt hebben, toch voornamelijk in daglicht plaatjes schiet en je smartphone of oude camera niet bepaald volstaat. Dan is misschien een point-n-shooter compactcamera of travelcompact best een idee ja; ook vanwege de zoomflexibiliteit. Alleen. Komen we ook weer bij het feit dat ik maar weinig besef heb van camera's met 1/2.3" sensor en point-n-shoot-karakter :P

Weet wel dat de Panasonic Lumix TZ-serie (travelzoom) en de Sony Cybershot HX-serie vaak wel leuke camera's zijn. :Y Dus daar zou je naar kunnen kijken. Hier een lijstje met camera's incl. 1/2.3"-sensor camera's met >5x zoom. Waarvan je een wat oudere camera die wat duurder gelist staat inmiddels misschien wel 2e hands rond 250 euro kunt oppikken.

En misschien:
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:15 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Hum, ik zie net deze, misschien is dat wat voor je:
[ afbeelding ]
http://www.nikon.nl/nl_NL(...)-share/coolpix-s9900 .
Mja. Succes. c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159645457
Budget: Max ¤500, liever minder
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body: Compact of in elk geval een niet te grote camera, hoeft niet persee in mn zak te passen
Doel: Kinderen en huisdieren in de huis, tuin en keukensituatie vastleggen (veel beweging, niet altijd met veel licht beschikbaar)
Fotograaf: Geen professionele ervaring, zonder poespas willen kunnen fotograferen
Huidige camera: Canon Powershot SX700 HS (waardeloos ding, enkel wazige foto's!)
Welke camera’s twijfel je over: Ik wil het graag bij Sony (Cybershot) houden.
Bijzonderheden: /

Alvast bedankt voor de hulp, ik zie door de bomen het bos niet meer zelfs al beperk ik me tot Sony :)
pi_159889212
Budget: Tot circa 750 euro.
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body Maakt niet uit.
Doel: Vooral betere foto's kunnen maken bij weinig licht. Meestal landschap, architectuur, etc. Goede macro-fotografie is mooi meegenomen, maar heeft geen prioriteit.
Fotograaf: Idealiter doet de camera zelf het meeste denkwerk.
Huidige camera: Alleen smartphone.
Welke camera’s twijfel je over: Fujifilm XT10, Sony A6000 en Olympus OMD E10. (Nou ja, denk ik nu, na vrij korte oriëntatie.)
Bijzonderheden: Video, formaat, gewicht, grip, wifi en batterijduur maken me niet zo veel uit. Qua gebruiksgemak kan ik met kleine onhandigheden prima leven, maar het moet wel redelijk blijven.

Alvast bedankt. :)
  zaterdag 13 februari 2016 @ 18:18:44 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159889750
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:56 schreef HilarityEnsues het volgende:
Budget: Tot circa 750 euro.
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body Maakt niet uit.
Doel: Vooral betere foto's kunnen maken bij weinig licht. Meestal landschap, architectuur, etc. Goede macro-fotografie is mooi meegenomen, maar heeft geen prioriteit.
Fotograaf: Idealiter doet de camera zelf het meeste denkwerk.
Huidige camera: Alleen smartphone.
Welke camera’s twijfel je over: Fujifilm XT10, Sony A6000 en Olympus OMD E10. (Nou ja, denk ik nu, na vrij korte oriëntatie.)
Bijzonderheden: Video, formaat, gewicht, grip, wifi en batterijduur maken me niet zo veel uit. Qua gebruiksgemak kan ik met kleine onhandigheden prima leven, maar het moet wel redelijk blijven.

Alvast bedankt. :)
Canon 700D met 18-135 zoomlens
Nikon D 5200 met 18-105 zoomlens
Prima camera's
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160118310
N.a.v. een post in een ander topic:

Mijn cameratas is gestolen, dus ik ben op zoek naar een geheel nieuwe set. -O-


Budget: 1000-1500
Formaat: SLR-like / D-SLR Body
Doel: architectuur en reizen (backpacken)
Fotograaf:een paar jaar ervaring, deels handmatige instellingen, nabewerken lightroom
Huidige camera:(alles gestolen dus) Canon 550D met 18-55 kitlens, 55-250 lens, 50mm portretlens, Metz flitser
Welke camera’s twijfel je over: 750D, 70D (valt waarschijnlijk af), of een systeemcamera (geen ervaring mee)
Bijzonderheden: De portretlens beviel erg goed en ook de goedkope flitser van 85 euro was afdoende. Het wisselen van lenzen tijdens het reizen is erg irritant, een goede lens van 18-200/300 zou ideaal zijn!
pi_160119342
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:48 schreef archito het volgende:
N.a.v. een post in een ander topic:

Mijn cameratas is gestolen, dus ik ben op zoek naar een geheel nieuwe set. -O-


Budget: 1000-1500
Formaat: SLR-like / D-SLR Body
Doel: architectuur en reizen (backpacken)
Fotograaf:een paar jaar ervaring, deels handmatige instellingen, nabewerken lightroom
Huidige camera:(alles gestolen dus) Canon 550D met 18-55 kitlens, 55-250 lens, 50mm portretlens, Metz flitser
Welke camera’s twijfel je over: 750D, 70D (valt waarschijnlijk af), of een systeemcamera (geen ervaring mee)
Bijzonderheden: De portretlens beviel erg goed en ook de goedkope flitser van 85 euro was afdoende. Het wisselen van lenzen tijdens het reizen is erg irritant, een goede lens van 18-200/300 zou ideaal zijn!
Echt goeie lenzen met zo'n bereik bestaan alleen niet. Er is een reden dat er camera's bestaan waar je de lens van kan wisselen ;)
pi_160120106
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:48 schreef archito het volgende:
N.a.v. een post in een ander topic:

Mijn cameratas is gestolen, dus ik ben op zoek naar een geheel nieuwe set. -O-


Budget: 1000-1500
Formaat: SLR-like / D-SLR Body
Doel: architectuur en reizen (backpacken)
Fotograaf:een paar jaar ervaring, deels handmatige instellingen, nabewerken lightroom
Huidige camera:(alles gestolen dus) Canon 550D met 18-55 kitlens, 55-250 lens, 50mm portretlens, Metz flitser
Welke camera’s twijfel je over: 750D, 70D (valt waarschijnlijk af), of een systeemcamera (geen ervaring mee)
Bijzonderheden: De portretlens beviel erg goed en ook de goedkope flitser van 85 euro was afdoende. Het wisselen van lenzen tijdens het reizen is erg irritant, een goede lens van 18-200/300 zou ideaal zijn!
Is iets als de RX10 misschien wat voor je? Iets kleinere sensor dan een DSLR, maar wel met een betere lens dan wat je daar standaard bij krijgt. En het dekt je hele bereik.
pi_160120251
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:37 schreef DonJames het volgende:

[..]

Echt goeie lenzen met zo'n bereik bestaan alleen niet. Er is een reden dat er camera's bestaan waar je de lens van kan wisselen ;)
Dat weet ik inderdaad. Maar kwaliteit versus comfort is wel een legitieme afweging voor mij en zolang het kwaliteitsverlies beperkt blijft, weegt dat extra comfort wel zwaar.

De tamron 18-300 lees ik ook goede dingen over. Het zou een stap vooruit zijn vergeleken met de canon 55-250. Heel professioneel hoeft het allemaal niet, dat gaat ook niet met mijn budget.
pi_160120593
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Is iets als de RX10 misschien wat voor je? Iets kleinere sensor dan een DSLR, maar wel met een betere lens dan wat je daar standaard bij krijgt. En het dekt je hele bereik.
Maar die heeft geen verwisselbare lens toch? Ik wil graag wel de vrijheid hebben om te kunnen wisselen, zeker omdat ik ook met een portretlens (groot diafragma, vast brandpunt) foto's wil maken.
  maandag 22 februari 2016 @ 16:51:39 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160121421
Een 18-200/300 zou ik niet nemen, de 18-135 is denk ik de beste allrounder voor wat je zoekt, je kan altijd croppen.
Waarom de 70D af laten vallen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 22 februari 2016 @ 19:02:37 #87
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_160125291
Fujifilm X-Pro 1 is erg goedkoop tegenwoordig. Geen camera waar ik zelf ervaring mee heb, maar het lijkt me een prima reiscamera, gezien de afmetingen en mogelijiheden, als je tenminste genoegen neemt met het aanbod aan objectieven.
pi_160143417
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:24 schreef archito het volgende:

[..]

Maar die heeft geen verwisselbare lens toch? Ik wil graag wel de vrijheid hebben om te kunnen wisselen, zeker omdat ik ook met een portretlens (groot diafragma, vast brandpunt) foto's wil maken.
Portret lens is doorgaans 85mm toch? Die brandpunt afstand zit ook op de RX10 en kan daarop vastgezet worden. Het diafragma van f2.8 is meer dan groot genoeg voor goede portretfotografie.

Ja, je zit vast aan de ene lens (opzetstukken daargelaten), maar die ene lens is wél een stuk beter dan menig andere lens die je voor hetzelfde geld, of zelfs het dubbele, kunt kopen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 12:43:32 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160143759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:29 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Portret lens is doorgaans 85mm toch? Die brandpunt afstand zit ook op de RX10 en kan daarop vastgezet worden. Het diafragma van f2.8 is meer dan groot genoeg voor goede portretfotografie.

Ja, je zit vast aan de ene lens (opzetstukken daargelaten), maar die ene lens is wél een stuk beter dan menig andere lens die je voor hetzelfde geld, of zelfs het dubbele, kunt kopen.
Op full frame is het idd 85mm. Op crop doet 50mm het ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160143945
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op full frame is het idd 85mm. Op crop doet 50mm het ook.
De RX10 heeft een 1" sensor, maar op de lens worden 35mm brandpuntafstanden weergegeven. 85mm is dus niet 85mm, maar het equivalent van 85mm op fullframe.

Ik was er onder de indruk van de RX10, maar dergelijke grote camera's zijn aan mij niet besteed. Ik vind ze prachtig, maar ik neem ze nooit mee omdat ze te groot zijn.
pi_160308908
Hoi allemaal! Ik wil een stapje omhoog van mijn instap spiegelreflex (Nikon D5100 geloof ik).

Ik wil een Nikon, omdat ik daar al wat lenzen voor heb en gemakkelijk bij anderen kan lenen. Ik zoek dus alleen een body, eigenlijk.

Verder:

Budget: +/- 700 voor body of 1000 voor set.
Formaat: Spiegelreflex
Doel: Vooral sportfotografie, óók in schemerige omstandigheden --> Dit is het belangrijkste punt!
Fotograaf: Redelijk ervaren, kan wel dingen met diafragma, witbalans, iso etc.
Huidige camera: te oud om serieus te benoemen
Welke camera’s twijfel je over: nog niks specifieks op het oog
Bijzonderheden: D5100, dus...
pi_160309018
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:01 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Hoi allemaal! Ik wil een stapje omhoog van mijn instap spiegelreflex (Nikon D5100 geloof ik).

Ik wil een Nikon, omdat ik daar al wat lenzen voor heb en gemakkelijk bij anderen kan lenen. Ik zoek dus alleen een body, eigenlijk.

Verder:

Budget: +/- 700 voor body of 1000 voor set.
Formaat: Spiegelreflex
Doel: Vooral sportfotografie, óók in schemerige omstandigheden --> Dit is het belangrijkste punt!
Fotograaf: Redelijk ervaren, kan wel dingen met diafragma, witbalans, iso etc.
Huidige camera: te oud om serieus te benoemen
Welke camera’s twijfel je over: nog niks specifieks op het oog
Bijzonderheden: D5100, dus...
Wat mis je aan je huidige camera?
pi_160309294
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat mis je aan je huidige camera?
Een plaatje als deze:



... Zit er gewoon niet in. Ik krijg die scherpte niet snel genoeg op de speler, vooral niet in schemerige omstandigheden dus. Dus eigenlijk wil ik zoiets kunnen maken :) En nu snap ik dat de profs met spul werken dat nog ver boven m'n budget ligt, maar dit wil ik in ieder geval benaderen! Ter vergelijking: Deze plaatjes beschouw ik als een paar van de betere die ik zelf heb kunnen schieten. Je ziet dat de ISO bij die sluitertijd dermate hoog is, dat het nogal verschilt van wat m'n doel is.



pi_160309330
... Bij die foto's had ik overigens geen zoomlens bij, dat scheelt natuurlijk ook enorm, maar ik zou dus scherper beeld willen bij een hogere sluitertijd. Ook omdat m'n vriendin de katten dan beter kan fotograferen ;)
pi_160309413
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:

[..]

Een plaatje als deze:

[ afbeelding ]

... Zit er gewoon niet in. Ik krijg die scherpte niet snel genoeg op de speler, vooral niet in schemerige omstandigheden dus. Dus eigenlijk wil ik zoiets kunnen maken :) En nu snap ik dat de profs met spul werken dat nog ver boven m'n budget ligt, maar dit wil ik in ieder geval benaderen! Ter vergelijking: Deze plaatjes beschouw ik als een paar van de betere die ik zelf heb kunnen schieten. Je ziet dat de ISO bij die sluitertijd dermate hoog is, dat het nogal verschilt van wat m'n doel is.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die ISO hoort gewoon bij die sluitertijd (in die omstandigheden), een andere body gaat daar niks aan veranderen.

Je hebt eerder een betere lens nodig (eentje die meer licht doorlaat) dan een nieuwe body.
  maandag 29 februari 2016 @ 11:20:41 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160309452
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:

[..]

Een plaatje als deze:

[ afbeelding ]

... Zit er gewoon niet in. Ik krijg die scherpte niet snel genoeg op de speler, vooral niet in schemerige omstandigheden dus. Dus eigenlijk wil ik zoiets kunnen maken :) En nu snap ik dat de profs met spul werken dat nog ver boven m'n budget ligt, maar dit wil ik in ieder geval benaderen! Ter vergelijking: ..
Ter vergelijking: ..
daar gebruiken ze dan ook een paar duizend euro aan equipment voor, hè. En dan hebben ze een teringgrote camera met joekeloerisgrote telelens. :P En 99/100 is het dan een Canon.

En wat Don zegt natuurlijk. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_160309739
Dus samenvattend zeggen jullie dat ik beter af zou zijn met een 'normale' Canon body en dan zo'n heerlijk objectief erop? Ik wist niet dat die duurdere camera's niet veel beter waren onder die schemerige omstandigheden :')
pi_160309837
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:31 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Dus samenvattend zeggen jullie dat ik beter af zou zijn met een 'normale' Canon body en dan zo'n heerlijk objectief erop? Ik wist niet dat die duurdere camera's niet veel beter waren onder die schemerige omstandigheden :')
Of gewoon je ouwe Nikon houden, ook bij Nikon kunnen ze goeie lenzen maken. En de duurdere body's zijn beter (minder ruis e.d.), net iets betere resolutie e.d. Maar het echte verschil (en dus verbetering) zit gewoon in de lens.

Welke lens gebruik je nu?
  maandag 29 februari 2016 @ 11:36:53 #99
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_160309850
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:31 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Dus samenvattend zeggen jullie dat ik beter af zou zijn met een 'normale' Canon body en dan zo'n heerlijk objectief erop? Ik wist niet dat die duurdere camera's niet veel beter waren onder die schemerige omstandigheden :')
Nou ja, 700 euro dure cameras niet nee. :P Cameras van 2500~6900 euro wel. En om eerlijk te zijn. Een 700 euro dure Canon met een budget lens is al helemaal meuk.

Maar, ik heb nog wel een wildcard camera voor je: de Sony A6300!
http://www.sony.com/elect(...)s/ilce-6300-body-kit
Met elektronische adapters kun je ook Canon en Nikon lenzen voor z'n APS-C sensor gooien!
Maar ja, dan blaas je wel ruim door je budget heen ook. :T

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 29-02-2016 11:43:27 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_160310063
bo
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Of gewoon je ouwe Nikon houden, ook bij Nikon kunnen ze goeie lenzen maken. En de duurdere body's zijn beter (minder ruis e.d.), net iets betere resolutie e.d. Maar het echte verschil (en dus verbetering) zit gewoon in de lens.

Welke lens gebruik je nu?
Bovenstaand was met de standaard 18-55 die bij de body zat. Andere foto's, overdag gemaakt, met een 30-200 geloof ik:



Weten jullie dan zo een lens die nog nét iets dichter bij de actie kan komen, van Nikon?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')