abonnement Unibet Coolblue
pi_156938688
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2015 01:01 schreef johnson555 het volgende:
T is grappiger dat jij 1 min lang aan de telefoon blijft hangen terwijl je niks hoort
Ja helemaal omdat iedereen weet dat het ongeacht servicenummer sowieso niet bepaald gratis is om mobiel naar zo'n lang netnummer te bellen
pi_156944865
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:03 schreef MatiCe het volgende:

[..]

Ja helemaal omdat iedereen weet dat het ongeacht servicenummer sowieso niet bepaald gratis is om mobiel naar zo'n lang netnummer te bellen
Als gebelde personen terugbellen wordt er een bandje gestart met het geluid van een overgaande telefoon. Zo hebben ze niet door dat ze bellen naar een duur betaalnummer. De oplichters verdienen zo mogelijk geld aan de terugbellers.

Dit komt overigens van een site uit 2009, dus TS heeft echt zitten slapen ja :)
pi_156945428
Inderdaad een truc uit de "oude doos" de bedoeling is dat jij naar een duur nummer belt (vergelijkbaar met een 0900 nr in Nederland) ik zou het nummer in je telefoonlijst zetten met als omschrijving oplichting o.i.d. om te voorkomen dat ze je opnieuw gaan bellen.

En altijd even een onbekend nummer door de zoekmachine halen ik heb dit in 2006 al meegemaakt gebeld door een onbekend nummer na intikken van nummer in zoekmachine kwamen er klachten van meerdere mensen boven water (niet alleen in Nederland) dit was een internationaal opererende bende die overal toesloeg vergelijkbaar met 419 fraude (zoek maar eens hierop in Google of zo)

Ik vrees dat die ¤ 90 leergeld zullen zijn,alles wat je nog terugkrijgt is meegenomen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 oktober 2015 @ 15:45:39 #54
414785 sirdanilot
pi_156945794
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:49 schreef keukenrol3000 het volgende:
Vanmiddag gebeld door het nummer +235 99 30 38 16, vervolgens teruggebeld.. even later kreeg ik een sms van telfort dat er 90,- aan ongebruikelijke belkosten waren. Vervolgens naar het verbruik gekeken waaruit bleek dat er voor 4 minuten naar het buitenland was gebeld voor 90,-

wat nu?
Landcode +235 is Nigeria, dus gefeliciteerd, je hebt zojuist iemand uit Nigeria heel erg blij gemaakt. Hoef je niks meer aan goede doelen te geven.

Verder: bel met Telfort dat je echt maar 2 minuten hebt gebeld (1.04 minuut is 2), en als je geluk hebt worden je kosten iets lager dan die 90. Succes ermee.

Je klinkt trouwens een beetje als mijn ouders, een beetje naïef en geen benul van oplichterij via de telefoon en/of hoe techniek in vredesnaam werkt, nog in de jaren 90 levend :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 oktober 2015 @ 15:55:02 #55
414785 sirdanilot
pi_156945960
Oeps het is tsjaad, niet nigeria
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_156946245
Waarom zou je überhaupt buitenlandse nummers opnemen of terugbellen?
pi_156946844
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 16:06 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Waarom zou je überhaupt buitenlandse nummers opnemen of terugbellen?
Uit reflex vrees ik,je verwacht het niet dat je opgebeld word vanuit het buitenland en neemt gewoon op,als je in gemiste nummers kijkt kun je het telefoonnummer zien waardoor je gebeld werd.

Verder wat ik ergens hierboven heb vermeld.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_156947423
Ik snap het echt niet, echt iedereen gebruikt google om van alles en nog wat op te zoeken, maar een onbekend buitenlands nummer? Ja hoor, dat bellen we wel even terug op onze mobiel zonder te controleren.

Vierde hit op Google als ik het nummer intyp: http://www.connexieb2b.nl(...)nlandse-nummers.html

Lullig voor jou, maar ik hoor dat het een dure les voor je is en de kosten van deze stommiteit niet met andere klanten van je provider gedeeld worden.
pi_156948068
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 16:28 schreef geevee het volgende:

[..]

Uit reflex vrees ik,je verwacht het niet dat je opgebeld word vanuit het buitenland en neemt gewoon op,als je in gemiste nummers kijkt kun je het telefoonnummer zien waardoor je gebeld werd.

Verder wat ik ergens hierboven heb vermeld.
Toen ik voor het eerst gebeld werd door zo'n nummer was het 4.00uur 's ochtends. Ik keek slaapdronken naar het scherm en mijn reactie was "+227? Ja, mazzel :') "

Heb nog wel even gecheckt of dat niet toevallig het netnummer van Roemenië was want daar was mijn vader op dat moment aan het werk. Maar het was dus Niger.
pi_156957924
MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie

[ Bericht 70% gewijzigd door Nizno op 19-10-2015 23:05:06 (Niet nodig zo.) ]
pi_156983606
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 16:52 schreef manifold het volgende:
Ik snap het echt niet, echt iedereen gebruikt google om van alles en nog wat op te zoeken, maar een onbekend buitenlands nummer? Ja hoor, dat bellen we wel even terug op onze mobiel zonder te controleren.

Vierde hit op Google als ik het nummer intyp: http://www.connexieb2b.nl(...)nlandse-nummers.html

Lullig voor jou, maar ik hoor dat het een dure les voor je is en de kosten van deze stommiteit niet met andere klanten van je provider gedeeld worden.
Zelfs Nederlandse nummers zoek ik op Google. Om vervolgens achter te komen dat je oma je heeft proberen te bellen. :')

quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Toen ik voor het eerst gebeld werd door zo'n nummer was het 4.00uur 's ochtends. Ik keek slaapdronken naar het scherm en mijn reactie was "+227? Ja, mazzel :') "

Heb nog wel even gecheckt of dat niet toevallig het netnummer van Roemenië was want daar was mijn vader op dat moment aan het werk. Maar het was dus Niger.
Toen ik voor een korte periode op Curacao werkte, ben ik ook wel eens 's nachts gebeld. De telefoon ging dan ook maar 1 keer. Aangezien ik toen prepaid had en weinig beltegoed, ging ik uit nieuwsgierigheid terugbellen. Kwam er alleen niet doorheen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_156984112
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:58 schreef keukenrol3000 het volgende:

[..]

korter, 1:04 minuut gebeld..
Waar heb je het zo lang over gehad met de persoon aan de andere kant van de lijn? Of heb je alleen maar hallo hallo geroepen.

Waarom zou je überhaupt een buitenlands nummer terugbellen? Als ze je echt moeten hebben bellen ze wel terug en kost het je geen geld.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156984193
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:00 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wie weet is dat wel onderdeel van de oplichterij.
Wie weet doen providers dit zelf wel expresssssssss?
:o *O*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_156986015
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:49 schreef keukenrol3000 het volgende:
Vanmiddag gebeld door het nummer +235 99 30 38 16, vervolgens teruggebeld.. even later kreeg ik een sms van telfort dat er 90,- aan ongebruikelijke belkosten waren. Vervolgens naar het verbruik gekeken waaruit bleek dat er voor 4 minuten naar het buitenland was gebeld voor 90,-

wat nu?
Zijn ze actief bezig. Ik werd zondag ook gebeld door iets uit +235. 2x overgegaan, was nooit op tijd uiteraard.
Niet teruggebeld want onbekend nummer en als het belangrijk is bellen ze wel weer.

nummer was trouwens: +23522691482
newb
pi_156986522
Ik zou nogmaals terugbellen. Het is waarschijnlijk je oom uit Nigiria die jou enkele miljoenen wil nalaten.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')