abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 november 2015 @ 17:52:32 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157318035
Dot mascarpone erbij, en je hebt de hemel volgens mij O+

* Molo maar eens sla gaat wassen enzo voor avondeten _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_157320294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn chocoladetaartje met frambozen.
Zelf verzonnen recept voor chocoladecake met daartussen een laagje frambozencoulis (niet te zien op foto) met bovenop een laag chocolade en frambozen.
[ afbeelding ]
Oooohhhh. Mag ik een stukje? :Y)
  woensdag 4 november 2015 @ 20:16:42 #78
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_157321180
Net geproefd. Hij is heel lekker en heel machtig. Maar hij is ook een beetje compact. De frambozencoulis middenin maakt dat de cake toch een beetje dat zuurtje en frisje krijgt. Ik vind het een lekkere cake, want hij smaakt echt naar chocolade. De topping van alleen chocolade de volgende keer toch iets aan toevoegen zoals een klein beetje boter of olie zodat hij niet geheel hard wordt, eet iets makkelijker.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 4 november 2015 @ 20:29:08 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157321568
Beetje room doorheen doen, verhouding gewicht van de (dondere) chocolade in millimeter room, warmen tot chocolade net gesmolten is, beetje af laten koelen tot het niet meer al te vloeibaar is en dan erop gieten.
Stolt wel maat blijft mooi hapbaar zonder te breken, goeie structuur :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 november 2015 @ 20:41:04 #80
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_157321832
Voor de liefhebbers het recept:
quote:
Ik heb zelf een springvorm gebruikt van 18 cm, dus een wat kleinere taart dan normaal.

2 eieren (ik had niet meer in huis mss 1tje meer toevoegen voor wat meer luchtigheid)
150 gram lichtbruine of donkere basterd suiker / rietsuiker
150 gram bloem
125 gram boter
100 gram chocolade
2 eetlepels cacoapoeder
1 eetlepel bakpoeder

180 graden (ik heb gasoven) voor ongeveer 30-45 min. Toen ik de prikker in het midden erin stak was de cake nog nat maar korrelig.

Voor de afwerking heb ik de cake door de lengte gesneden en besmeert met frambozencoulis gemaakt van ongeveer 75 gram bevroren frambozen, beetje suiker en ietsiepietsie water. Natuurlijk kun je ook jam gebruiken.
Voor bovenop heb ik chocolade gesmolten, hier iets olie of boter toevoegen zodat het iets zachter blijft als het afkoelt. Framboosjes erop en klaar.
Hij was wel wat massief. Zou hij luchtiger worden als je de eiwitten apart opklopt en die later door het beslag vouwt?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 4 november 2015 @ 20:43:19 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_157321894
Yep, al is massief juist wel lekker bij chocolade vind ik :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 20:45:56 #82
382129 crew  Donna
pi_157321981
Ohhhhhh ziet er zooooo lekker uit!! O+
pi_157324904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 20:16 schreef ieniminimuis het volgende:
zuurtje
frisje
Ziet er heerlijk uit hoor maar help ;(
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 4 november 2015 @ 22:16:31 #84
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_157324929
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:15 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Help ;(
Sorry ik kijk teveel kookprogramma's ;(
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_157329444
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn chocoladetaartje met frambozen.
Zelf verzonnen recept voor chocoladecake met daartussen een laagje frambozencoulis (niet te zien op foto) met bovenop een laag chocolade en frambozen.
[ afbeelding ]
Qua uiterlijk lijkt de taart heel erg op de taart van dit recept: http://www.kokenmetkarin.nl/gebak/chocotaart.html

Maar die is dus wel lekker luchtig en niet te zwaar. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 21 november 2015 @ 17:01:53 #86
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_157718423
Laat ik voorop stellen: ik ben geen bakker. Recepten nauwkeurig volgen, afwegen, onevenredig veel afwas... Ik kook vele malen liever. Maar goed, je moet jezelf uitdagen en ontwikkelen, dus ik blijf het gewoon proberen. Gisteren voor het eerst in mijn leven brood gebakken en ik ben zeer tevreden.



Deze ging nog eventjes de oven in, omdat ik het nog te zwaar vond aanvoelen. Paar minuutjes later was het gelukkig gewoon gaar.



En kon ik er lekker een lamsgehaktburger van maken met tzatziki, paprika, rode ui, koriander en extra pittige sriracha.



Ik denk dat ik deze broodjes vaker ga maken. :9
pi_157803679
KitchenAid Artisan voor 379 als iemand interesse heeft:

http://www.ibood.com/home(...)n-keukenmachine.html
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_157803709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn chocoladetaartje met frambozen.
Zelf verzonnen recept voor chocoladecake met daartussen een laagje frambozencoulis (niet te zien op foto) met bovenop een laag chocolade en frambozen.
[ afbeelding ]
:9
Ziet er super uit alleen ik krijg nav hhb een veetje uitslag van frisjes en zuurtjes in teksten, mis nu nog het woord mondgevoel :X
pi_157803712
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:01 schreef vinnypassy het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik ben geen bakker. Recepten nauwkeurig volgen, afwegen, onevenredig veel afwas... Ik kook vele malen liever. Maar goed, je moet jezelf uitdagen en ontwikkelen, dus ik blijf het gewoon proberen. Gisteren voor het eerst in mijn leven brood gebakken en ik ben zeer tevreden.

[ afbeelding ]

Deze ging nog eventjes de oven in, omdat ik het nog te zwaar vond aanvoelen. Paar minuutjes later was het gelukkig gewoon gaar.

[ afbeelding ]

En kon ik er lekker een lamsgehaktburger van maken met tzatziki, paprika, rode ui, koriander en extra pittige sriracha.

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik deze broodjes vaker ga maken. :9
Hele mooie broodjes!
pi_157804278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:01 schreef vinnypassy het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik ben geen bakker. Recepten nauwkeurig volgen, afwegen, onevenredig veel afwas... Ik kook vele malen liever. Maar goed, je moet jezelf uitdagen en ontwikkelen, dus ik blijf het gewoon proberen. Gisteren voor het eerst in mijn leven brood gebakken en ik ben zeer tevreden.

[ afbeelding ]

Deze ging nog eventjes de oven in, omdat ik het nog te zwaar vond aanvoelen. Paar minuutjes later was het gelukkig gewoon gaar.

[ afbeelding ]

En kon ik er lekker een lamsgehaktburger van maken met tzatziki, paprika, rode ui, koriander en extra pittige sriracha.

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik deze broodjes vaker ga maken. :9
Jammer van de paprika (dat lust ik echt niet!) maar het ziet er echt lekker uit!
Ook leeg
pi_157805190
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:01 schreef vinnypassy het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik ben geen bakker. Recepten nauwkeurig volgen, afwegen, onevenredig veel afwas... Ik kook vele malen liever. Maar goed, je moet jezelf uitdagen en ontwikkelen, dus ik blijf het gewoon proberen. Gisteren voor het eerst in mijn leven brood gebakken en ik ben zeer tevreden.

[ afbeelding ]

Deze ging nog eventjes de oven in, omdat ik het nog te zwaar vond aanvoelen. Paar minuutjes later was het gelukkig gewoon gaar.

[ afbeelding ]

En kon ik er lekker een lamsgehaktburger van maken met tzatziki, paprika, rode ui, koriander en extra pittige sriracha.

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik deze broodjes vaker ga maken. :9
Fraai hoor! Leuk hč, broodbakken? O+
Overigens is deze topicreeks vooral voor andersoortige baksels (taarten, koekjes, dat soort spul) en voor het magische wonder van brood kun je het beste hier terecht:
CUL / Brood bakken in de oven #21: We bakken ze bruin! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 12:29:23 #92
382129 crew  Donna
pi_157807871
Mooie bolletjes!
  woensdag 25 november 2015 @ 14:52:04 #93
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_157811040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Fraai hoor! Leuk hč, broodbakken? O+
Overigens is deze topicreeks vooral voor andersoortige baksels (taarten, koekjes, dat soort spul) en voor het magische wonder van brood kun je het beste hier terecht:
CUL / Brood bakken in de oven #21: We bakken ze bruin! ^O^
Ohja sorry, dat komt dus omdat ik niet zoveel bak. ;) Maar brood ging inderdaad wel leuker en makkelijker dan zoet, dus deze broodjes komen zeker nog vaker om mijn hamburgers te liggen.
pi_157919354
Die broodjes zien er echt heerlijk uit!!

Meer in de keuken geweest dan hier online laatste tijd ;)



Pompoen biscuitkoekjes uit de kidde en kokos bonbons

Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_157925275
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:51 schreef _Liek het volgende:
Die broodjes zien er echt heerlijk uit!!

Meer in de keuken geweest dan hier online laatste tijd ;)

[ afbeelding ]

Pompoen biscuitkoekjes uit de kidde en kokos bonbons

[ afbeelding ]
Zien er allebei :9 uit.

Kokos :9~
mag het weten
pi_157929055
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:44 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zien er allebei :9 uit.

Kokos :9~
Thnx :D De bovenste helft was kokosvulling zoals een bounty met daaronder een laagje kokos ganache
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_157987701
Hoe gaat t met al jullie Sinterklaas baksels?!

Twijfel of ik nog chocolade lettters zal halen en die zelf opspuiten en versieren...

Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_158092212
Ik heb gisteren een kookboek van Delicious (het blad) gekocht. Er stond een chocoladetaart in met... mayonaise :o

Ik vond het erg raar, maar mn moeder zei dat dat waarschijnlijk ter vervanging van een los ei en olie is. Alleen zit er in mayonaise ook azijn of citroen.

Heeft er iemand ooit eerder een taart met mayonaise gemaakt en hoe smaakte dat? Ik vind het toch wat gek om zo te maken _O- dus ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het met de textuur en smaak doet :P
  maandag 7 december 2015 @ 21:47:20 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158092276
Kan prima hoor, wat je moeder zegt klopt en een zuur achtig iets is ook niet gek in gebak.
Gewoon proberen dus :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158092352
quote:
5s.gif Op maandag 7 december 2015 21:45 schreef Elvi het volgende:
Ik heb gisteren een kookboek van Delicious (het blad) gekocht. Er stond een chocoladetaart in met... mayonaise :o

Ik vond het erg raar, maar mn moeder zei dat dat waarschijnlijk ter vervanging van een los ei en olie is. Alleen zit er in mayonaise ook azijn of citroen.

Heeft er iemand ooit eerder een taart met mayonaise gemaakt en hoe smaakte dat? Ik vind het toch wat gek om zo te maken _O- dus ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het met de textuur en smaak doet :P
nooit gemaakt, maar brownies schijnen ze in usa ook wel met hellman's te maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')