abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_157039773
Aanbouw die verzakt? Maar waardoor?
pi_157039857
Omdat het stuk land van mijn pa een veen bubbel is. En er is geen grondboring verrichting om te kijken naar de opbouw van de grond op dat stuk. De aannemer zit 2 km verderop "en dat kon wel zonder."

Dus er staat halverwege de aanbouw damwand en dat werkt als een wip. De achterkant verzakt, het midden wipt omhoog. Bij droogte zakt het, maar bij nat komt het niet meer omhoog. Dus het word steeds erger.
pi_157045573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:16 schreef Puala het volgende:
Omdat het stuk land van mijn pa een veen bubbel is. En er is geen grondboring verrichting om te kijken naar de opbouw van de grond op dat stuk. De aannemer zit 2 km verderop "en dat kon wel zonder."

Dus er staat halverwege de aanbouw damwand en dat werkt als een wip. De achterkant verzakt, het midden wipt omhoog. Bij droogte zakt het, maar bij nat komt het niet meer omhoog. Dus het word steeds erger.
Oei.. ondergrond laten injecteren?
  Moderator vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:44:59 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157046265
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:16 schreef Puala het volgende:
Omdat het stuk land van mijn pa een veen bubbel is. En er is geen grondboring verrichting om te kijken naar de opbouw van de grond op dat stuk. De aannemer zit 2 km verderop "en dat kon wel zonder."

Dus er staat halverwege de aanbouw damwand en dat werkt als een wip. De achterkant verzakt, het midden wipt omhoog. Bij droogte zakt het, maar bij nat komt het niet meer omhoog. Dus het word steeds erger.
En die aannemer is nooit verantwoordelijk gesteld ? :o
pi_157046277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En die aannemer is nooit verantwoordelijk gesteld ? :o
Die is op de hoogte van de situatie. Maar mijn ouders zijn schriftelijk ook akkoord gegaan met het laten vervallen van die grondboring. En de aannemer heeft aangeboden om alles te herstellen. Maar iets met een scheiding bevriend met mijn moeder en zulks. Mijn pa kan er nog prima gal om spuwen..
  Moderator vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:15:15 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157046791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:46 schreef Puala het volgende:

Maar iets met een scheiding bevriend met mijn moeder en zulks.
Wat bedoel je? De aannemer gaat nu met je moeder? :o

Heeft Bert Visscher het ook over in het filmpje in de OP, die voelt ook gruis in zijn bed
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157046876
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat bedoel je? De aannemer gaat nu met je moeder? :o

Heeft Bert Visscher het ook over in het filmpje in de OP, die voelt ook gruis in zijn bed
Nee vechtscheiding. Iedereen die met mijn moeder om ging was ineens slecht.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:37:40 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157047133
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee vechtscheiding. Iedereen die met mijn moeder om ging was ineens slecht.
Oh gezellig -O- Maar dus dat laat je je halve huis maar wegzakken 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157047197
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh gezellig -O- Maar dus dat laat je je halve huis maar wegzakken 8)7
Er is 2 jaar terug wel iets gedaan waardoor het minder is geworden. Maar alles weer opnieuw laten afwerken etc kost best wat vrees ik.
pi_157168475
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-zelf~a4171553/

Zo te zien zijn veel K&W'ers een uitstervend soort :+. Ze vergeten in het artikel wel even dat de doorsnee 'jongere' die nog een beetje kan klussen ook wel weet dat GPK relatief duur is, en niet altijd van goede kwaliteit. Ik kan tegenwoordig best een hamer vasthouden, maar kom ook bijna nooit bij GPK want Hornbach en toolstation/ecotools zijn beter en goedkoper :P.
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 21:11:32 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157168847
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:02 schreef Chicolade het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-zelf~a4171553/

Zo te zien zijn veel K&W'ers een uitstervend soort :+. Ze vergeten in het artikel wel even dat de doorsnee 'jongere' die nog een beetje kan klussen ook wel weet dat GPK relatief duur is, en niet altijd van goede kwaliteit. Ik kan tegenwoordig best een hamer vasthouden, maar kom ook bijna nooit bij GPK want Hornbach en toolstation/ecotools zijn beter en goedkoper :P.
Precies, ik denk dat ik ook een rekening open bij de Ubbens oid als ik eens een eigen huis koop. Ik vind het jammer dat er geen Hornbach in de buurt zit, zou d'r wel es willen kijken :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 21:21:46 #62
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157169314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:02 schreef Chicolade het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-zelf~a4171553/

Zo te zien zijn veel K&W'ers een uitstervend soort :+. Ze vergeten in het artikel wel even dat de doorsnee 'jongere' die nog een beetje kan klussen ook wel weet dat GPK relatief duur is, en niet altijd van goede kwaliteit. Ik kan tegenwoordig best een hamer vasthouden, maar kom ook bijna nooit bij GPK want Hornbach en toolstation/ecotools zijn beter en goedkoper :P.
We zijn van uitstervend soort :+
pi_157172073
Mja dat idee had ik al. Ik ken maar weinig mensen die daadwerkelijk kunnen werken met hun handen.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 22:41:07 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157172575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Mja dat idee had ik al. Ik ken maar weinig mensen die daadwerkelijk kunnen werken met hun handen.
Oh ik kan lang niet alles zelf maar ga het gewoon zelf proberen of het me aanleren als ik een huis heb
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 10:04:32 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157178378
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Mja dat idee had ik al. Ik ken maar weinig mensen die daadwerkelijk kunnen werken met hun handen.
Of die willen werken met hun handen :@
pi_157178499
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Of die willen werken met hun handen :@
Ook dat. Ik verbaas me er ook wel over hoeveel jongeren blijven 'hangen' aan hun vader, en dan toekijken hoe die een gaatje boort (ipv zelf te willen leren hoe je moet boren).

Maar zelfs jongeren die wel willen klussen, bakken er vaak niet veel van. Ik weet niet of er iemand hier naar 'House Rules Holland' kijkt, maar het klusniveau daar is soms tenenkrommend. Doodleuk de randen in de badkamer afkitten met acrylaatkit, met de boor 'roeren' als je een gat in een tegel probeert te maken (en dan verbaasd zijn dat het niet lukt) en goed materiaal op een compleet verkeerde manier gebruiken. Ben ik even blij dat we niet mee hebben gedaan aan dat programma, je zou je huis maar laten verprutsen door een stel amateurs :X. Terwijl de Australische versie wel van hoge kwaliteit was, maar daar was het budget ook veel hoger en werd elektra/tegelen/stucen door pro's gedaan.
pi_157178512
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh ik kan lang niet alles zelf maar ga het gewoon zelf proberen of het me aanleren als ik een huis heb
Ik snap niet dat mensen álles kunnen uitbesteden. Daar loop je toch op leeg qua bankrekening? Ik zou ook gewoon alles zelf proberen en als het niet lukt kan het alsnog door naar een professional.
pi_157178597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen álles kunnen uitbesteden. Daar loop je toch op leeg qua bankrekening? Ik zou ook gewoon alles zelf proberen en als het niet lukt kan het alsnog door naar een professional.
Maar ik denk dat die mensen geen klushuis zullen kopen, maar eerder iets waar hoogstens de keuken/badkamer vervangen moet worden en wat geverfd moet worden. Die zoeken naar iets wat al grotendeels hun smaak is, en voldoet aan de huidige eisen/wensen. Dat is mooi voor mensen zoals wij, die liever een 'leeg canvas' kopen en dat naar onze smaak verbouwen, want dat is het publiek waaraan wij 'later' onze woning kunnen verkopen :+.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:18:56 #69
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157178602
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen álles kunnen uitbesteden. Daar loop je toch op leeg qua bankrekening? Ik zou ook gewoon alles zelf proberen en als het niet lukt kan het alsnog door naar een professional.
Mijn idee is dat je, door veel zelf te doen, méér kunt bereiken met hetzelfde budget. Wil je hetzelfde resultaat maar heel veel uitbesteden, dan zul je er vanwege de financiën een langere periode en misschien wel verschillende fases voor uit moeten trekken. Of serieus moeten besparen op andere zaken zoals vakanties en luxeproducten.

Als ik zou willen zou ik best meer uit kunnen besteden. Echter beleef ik in de eerste plaats plezier en voldoening aan zelf klussen en is dit voor mij een manier om sneller het droombeeld te kunnen bereiken dat ik voor ogen heb.

@Chico: Dat zal ook een factor zijn. Al valt ook in een huis dat technisch gezien al 'af' is nog voldoende te klussen om het helemaal aan je wensen te laten aanpassen. Dan heb ik het nog niet over de 'maak het zelf' hype voor meubels en accessoires die momenteel gaande is.
pi_157178631
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Maar ik denk dat die mensen geen klushuis zullen kopen, maar eerder iets waar hoogstens de keuken/badkamer vervangen moet worden en wat geverfd moet worden. Die zoeken naar iets wat al grotendeels hun smaak is, en voldoet aan de huidige eisen/wensen. Dat is mooi voor mensen zoals wij, die liever een 'leeg canvas' kopen en dat naar onze smaak verbouwen, want dat is het publiek waaraan wij 'later' onze woning kunnen verkopen :+.
Nee geen klushuis, maar in elk huis moeten na zoveel jaar dingen gebeuren. Niets blijft voor altijd goed functioneren. En geld om te verhuizen zodra er onderhoud gepleegd moet worden zal ook niet iedereen hebben. Dus ergens moeten ze een keer flink investeren.
pi_157178648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef Barrah het volgende:

[..]

Mijn idee is dat je, door veel zelf te doen, méér kunt bereiken met hetzelfde budget. Wil je hetzelfde resultaat maar heel veel uitbesteden, dan zul je er vanwege de financiën een langere periode en misschien wel verschillende fases voor uit moeten trekken. Of serieus moeten besparen op andere zaken zoals vakanties en luxeproducten.

Als ik zou willen zou ik best meer uit kunnen besteden. Echter beleef ik in de eerste plaats plezier en voldoening aan zelf klussen en is dit voor mij een manier om sneller het droombeeld te kunnen bereiken dat ik voor ogen heb.

@Chico: Dat zal ook een factor zijn. Al valt ook in een huis dat technisch gezien al 'af' is nog voldoende te klussen om het helemaal aan je wensen te laten aanpassen. Dan heb ik het nog niet over de 'maak het zelf' hype voor meubels en accessoires die momenteel gaande is.
Inderdaad, dat exact :Y
pi_157178718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef Barrah het volgende:

[..]

Mijn idee is dat je, door veel zelf te doen, méér kunt bereiken met hetzelfde budget. Wil je hetzelfde resultaat maar heel veel uitbesteden, dan zul je er vanwege de financiën een langere periode en misschien wel verschillende fases voor uit moeten trekken. Of serieus moeten besparen op andere zaken zoals vakanties en luxeproducten.

Als ik zou willen zou ik best meer uit kunnen besteden. Echter beleef ik in de eerste plaats plezier en voldoening aan zelf klussen en is dit voor mij een manier om sneller het droombeeld te kunnen bereiken dat ik voor ogen heb.

@Chico: Dat zal ook een factor zijn. Al valt ook in een huis dat technisch gezien al 'af' is nog voldoende te klussen om het helemaal aan je wensen te laten aanpassen. Dan heb ik het nog niet over de 'maak het zelf' hype voor meubels en accessoires die momenteel gaande is.
Dat sowieso! En je krijgt een realistischer beeld van wat technisch wel/niet mogelijk is, wat dingen daadwerkelijk kosten en hoeveel tijd realistisch is. Ik hou mezelf graag voor dat het werk dat ik uitbesteed heb van hogere kwaliteit is, en voor een eerlijkere prijs, dan wanneer ik de zoveelste onwetende vrouw was die je alles wijs kunt maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee geen klushuis, maar in elk huis moeten na zoveel jaar dingen gebeuren. Niets blijft voor altijd goed functioneren. En geld om te verhuizen zodra er onderhoud gepleegd moet worden zal ook niet iedereen hebben. Dus ergens moeten ze een keer flink investeren.
Een huis is nooit 'af', maar dingen als onderhoud komen meestal verspreid over een langere periode, die kosten zijn makkelijker op te vangen dan alles in 1x (zoals wanneer je in een grote verbouwing alles uit zou besteden).
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:28:35 #73
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157178724
Ik heb gewoonweg het geld niet om alles te laten doen, maar ik ben ook een klusser in hart en nieren eigenlijk en kan echt moeilijk wat uit handen geven.
Ik weet alleen wel donders goed wanneer ik wél iets uit handen moet geven.

Afgezien van jong vakpersoneel zie ik inderdaad ook dat het zelf klussen steeds minder wordt gedaan en dat er steeds meer uitbesteed wordt. De algemene kluskennis die men vroeger had is
gewoon ver te zoeken.

Wat betreft dat House rules Holland, ik vind het een grote aanfluiting, af en toe tenenkrommend slecht.
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 13:35:45 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157181833
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:18 schreef Chicolade het volgende:

waar hoogstens de keuken/badkamer vervangen moet worden
Dat vind ik ook al zoiets, dat 'moet' dan direct vervangen worden. Vaak is het niet eens versleten.

Begin dit jaar hebben min ouders de keuken laten vervangen na 12 jaar. Het was niet hun keuze geweest die keuken maar hij was nog prima.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157181852
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:28 schreef ueberduitser het volgende:
Wat betreft dat House rules Holland, ik vind het een grote aanfluiting, af en toe tenenkrommend slecht.
Klopt. In het begin vond ik het nog wel leuk, maar de laatste 3 afleveringen vraag ik mezelf echt af waarom ik het kijk. Al beginnen mijn handen wel te kriebelen er van om ook wat te gaan doen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')