abonnement Unibet Coolblue
pi_157093221
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:30 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ja, vind het prima. ^O^

Ik gebruikte die smiley vooral omdat ik het een beetje opportunistisch vindt, want nog nooit wielrennen gezien op Sport1. Hebben ze niet connecties met Telenet?

En uiteindelijk niks gezien, vanwege verplaatste F1. Maar zonder MvdP is het niet heel spannend momenteel zo te lezen...
Ziggo/UPC en Telenet hebben dezelfde eigenaar dacht ik.
pi_157114289
quote:
Bart Wellens krijgt zijn afscheid in Ruddervoorde

Bart Wellens kondigde in maart van dit jaar onverwacht zijn pensioen aan. De kopman van Telenet-Fidea Cycling Team was moegestreden en besloot om, vroeger dan voorzien, uit de cross te stappen. Een afscheidsfeest kwam er niet, de supporters krijgen op 8 november de kans om hun renner te eren tijdens de Superprestige in Ruddervoorde.

Wellens won drie keer in Ruddervoorde (2001, 2003 en 2005) en krijgt er volgende week zondag een eresaluut. Na de wedstrijd van de beloften, omstreeks 13u15, krijgt de crosser uit Vorselaar de kans om een ereronde te maken, samen met oud-renners en de huidige renners van het Telenet-Fidea Cycling Team. Na die ereronde volgt nog een emotioneel moment, waarbij Wellens letterlijk zijn fiets aan de haak zal hangen in het bijzijn van al zijn supporters.


Bart is viesdik.
  maandag 26 oktober 2015 @ 18:49:23 #103
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_157116184
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:57 schreef wimderon het volgende:

Bart is viesdik.
Desalniettemin past hij 2 keer in Wilfried Peeters. Die is ranzigdik.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_157116275
Zo die is aangekomen :D :D :D
pi_157116289
quote:
99s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Desalniettemin past hij 2 keer in Wilfried Peeters. Die is ranzigdik.
Over 2 jaar vergelijken we opnieuw. :')
pi_157116312
Ik hoop overigens wel dat we Wellens terug gaan zien als ploegleider. Net als Nys, al zie ik die eerder co-commentator worden.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:10:52 #107
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157123754
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik hoop overigens wel dat we Wellens terug gaan zien als ploegleider. Net als Nys, al zie ik die eerder co-commentator worden.
Probleem is, niemand kan 'm verstaan. ;) Bart kan beter doen waar hij goed in was, fietsen repareren bij Van De Water in Kasterlee waar hij ooit als leerling monteur begonnen is. Als hij die tent over zou nemen staat het iedere dag gegarandeerd zwart van de klanten daar.

En Nys, die heeft het straks veels te druk met z'n Balenberg project. Zal best eens als co-commentator aanschuiven maar een saaiere sidekick kun je toch niet bedenken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157123815
Vos was co-commentator op Sport1 trouwens, die vond ik het zeker niet slecht doen. Daaraan hoor je gewoon dat ze liefhebster is en ze herkende iedereen echt binnen no-time, dat scheelt ook al een hoop ergernis...
Jack does it in real time...
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:43:37 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157124654
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:12 schreef DeeBee het volgende:
Vos was co-commentator op Sport1 trouwens, die vond ik het zeker niet slecht doen. Daaraan hoor je gewoon dat ze liefhebster is en ze herkende iedereen echt binnen no-time, dat scheelt ook al een hoop ergernis...
Sport1 ;) Ik heb voor de gein eens opgezocht wat dat kost. EENHONDERDZESENTACHTIG euries per jaar voor buitenlands voebal, wat ik zo wie zo niet wil zien of F1 wat ik graties bij de BBC kan kijken. Maar hoeveel NL kijkers zou het getrokken hebben zondagmiddag? 2500 kijkers misschien? Meer toch zeker niet.

Vos heeft wel meer als co-commentatrice opgetreden en deed het heel aardig. Geert Wellens bij Vier.Be was echt heel goed in het herkennen en kundig zonder allerlei quasi leuke annecdotes. Herreijgers bakt er niet zoveel van Maar Jose de Cauwer overvleugelt Wuyts waar die bij staat. Valt me trouwens op dat Wuyts met De cauwer naast zich veel gematigder is dan wanneer Herreijgers er naast zit.

Zondag, raceday op de Koppenberg, live op Sporza.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157124952
Voor het veldrijden zou ik ook geen Sport1 nemen nee. Plus, je kan bij Ziggo met meerdere mensen een abo delen door meerdere smartcards op een adres aan te vragen waar je het Sport1 abonnement hebt (pro-tip). :P

Koppenberg, altijd topshowtje. Van Aert zal met twee vingers in z'n neus winnen alleen, gezien hoe zwaar dat parcours is...
Jack does it in real time...
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:58:35 #111
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157124996
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:43 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Valt me trouwens op dat Wuyts met De cauwer naast zich veel gematigder is dan wanneer Herreijgers er naast zit.
De Cauw is dan ook veelal gespeend van enig chauvinisme, dat is een echte liefhebber die over grenzen kijkt, een beetje zoals wimderon hier op FOK!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157126464
quote:
99s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Desalniettemin past hij 2 keer in Wilfried Peeters. Die is ranzigdik.
Steels is ook smerigdik.

  dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:00:19 #113
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157126479
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:59 schreef wimderon het volgende:

[..]

Steels is ook smerigdik.

[ afbeelding ]
Ik weiger te geloven dat dit echt is, gewoon photoshop.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157126637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven dat dit echt is, gewoon photoshop.
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sporten/2.25755/1.1791337
pi_157139521
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Probleem is, niemand kan 'm verstaan. ;)
Valt toch wel mee? Broer Geert is ook prima te verstaan als co-commentator. Vader Wellens is een ander verhaal...
pi_157139572
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:12 schreef DeeBee het volgende:
Vos was co-commentator op Sport1 trouwens, die vond ik het zeker niet slecht doen. Daaraan hoor je gewoon dat ze liefhebster is en ze herkende iedereen echt binnen no-time, dat scheelt ook al een hoop ergernis...
Die is prima inderdaad, maar zoals je al zegt is die natuurlijk een echte liefhebster van de sport.
Vos over een jaar of 15 de eerste vrouwelijke voorzitter van de UCI?
pi_157139631
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:59 schreef wimderon het volgende:

[..]

Steels is ook smerigdik.

[ afbeelding ]
Is dit uit het programma Syndroom van Johnny de Mol?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:26:46 #118
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157139881
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is dit uit het programma Syndroom van Johnny de Mol?
Je bent in de war met Freddy Maertens ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157141120
quote:
KNWU-bondscoach Johan Lammerts heeft de selectie gereed voor het Europees Kampioenschap veldrijden in Huijbergen. Voor het eerst in de geschiedenis wordt de continentale titelstrijd verreden met mannelijke profs. Het EK in Huijbergen vindt plaats op 7 november.

Opvallende afwezigen zijn Mathieu van der Poel (geblesseerd) en Sanne van Paassen. De laatste vindt het EK niet in haar planning passen en mikt voluit op het NK en het WK in januari.



Elite Mannen
Lars van der Haar
Corné van Kessel
David van der Poel
Thijs van Amerongen
Niels Wubben
Stan Godrie
Twan van den Brand

Elite Vrouwen
Linda ter Beek
Bianca van den Hoek
Sophie de Boer
Thalita de Jong

U23 Mannen
Joris Nieuwenhuis
Martijn Budding
Sieben Wouters
Maik van der Heijden
Gosse van der Meer
Richard Jansen

U23 Vrouwen
Fleur Nagengast
Yara Kastelijn
Lizzy Witlox
Maud Kaptheijns
Manon Bakker
Inge van der Heijden
Esmee Oosterman

Junior Mannen
Jens Dekker
Mitch Groot
Thijs Wolsink
Thymen Arensman
Marino Noordam
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:58:32 #120
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157168332
Van der Poel won vandaag de Toi Toi cup manche in Tabor, David ja ;) voor Baestaens en Boros. Een BKCP podium dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:28:03 #121
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157218478
Zoals ik de jaarlijkse en ozo doorzichtige tweet van Paul Vanden Bosch al miste, was het nu Nys met een tweet over de beste trainingstijd ooit. Hoe doorzichtig, maar dat weten ze in Kapelle ook, met een gepast antwoord....

quote:
Van der Poel: "Niet onder de indruk"

Wereldkampioen Mathieu Van der Poel is alvast niet echt onder de indruk. "Geen flauw idee of het een psychologisch spelletje is. Ik zie het mezelf niet onmiddellijk doen. Goed voor hem, denk ik dan maar. Ik zou er alvast niet van onder de indruk zijn. Even goed is het een trucje van Paul Van Den Bosch en heeft die zijn chronometer bewust net ietsje vlugger ingedrukt, alleen maar om Sven deze week een extra mentaal zetje te geven", zegt Van der Poel vandaag in zijn wekelijkse column in onze krant. De volledige column kan in onze zaterdagskrant lezen.
Bron: nieuwsblad.be
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:38:22 #122
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157218530
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 08:28 schreef buzz1291 het volgende:
Zoals ik de jaarlijkse en ozo doorzichtige tweet van Paul Vanden Bosch al miste, was het nu Nys met een tweet over de beste trainingstijd ooit. Hoe doorzichtig, maar dat weten ze in Kapelle ook, met een gepast antwoord....

[..]

Bron: nieuwsblad.be
Benieuwd of Wuyts en Herreijgers morgen weer gaan happen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Van_Poppel op 31-10-2015 08:45:59 ]
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:11:34 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157225602
larsvanderhaar twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 17:07:36 Beautiful win in Boom|Niels Albert CX! Exciting till the last meters. Very happy with this win! Tomorrow Koppenberg. Now recovery in hotel! reageer retweet
sporza_koers twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 17:02:07 Nummer 3 @sven_nys: "Wordt erg moeilijk op de Koppenberg tegen die twee" https://t.co/JzU8zulOLB #veldrijden https://t.co/WRXHW3NrnP reageer retweet
Hahaha Indekken.BE !!!!


Mooi hé....


[ Bericht 20% gewijzigd door buzz1291 op 31-10-2015 18:12:41 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 1 november 2015 @ 12:03:32 #124
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157241722
Vanmiddag dus de Koppenbergcross (live op Sporza) ^O^

Wel een beetje jammer dat het afgelopen week droog is gebleven...
pi_157243328
quote:
Scherpe Blik UCI-manager Peter Van den Abeele: 'Mijn prioriteit? Mountainbikers naar de cross halen'

Onze derde Scherpe Blik van het seizoen is er eentje met de 'big boss' van het veldrijden: UCI-offroadmanager Peter Van den Abeele. Jaar in jaar uit zwoegt onze landgenoot om het veldrijden verder te internationaliseren. Met wisselend succes. "Mijn eerstvolgende prioriteit is om mountainbikers op een crossfiets te krijgen."

Laten we van wal steken met de hamvraag. Hoe gaat het met het internationale veldrijden?

"We zijn op de goede weg. Ik zie momenteel bijvoorbeeld een enorme internationalisering van het damesveldrijden. Dat is een belangrijke stap. Hopelijk volgen straks de heren. Maar daar kom ik later in dit interview op terug. Ook wat de kalender betreft, zetten we een stap vooruit met Las Vegas als wereldbekermanche. Die Wereldbeker moet op termijn verder uitbreiden en internationaler worden. Dankzij de komst van Telenet in het veldrijden, creëren we meer mogelijkheden."

Zo ziet de modale veldritliefhebber het niet. De kritiek op de komst van Telenet is niet min.

"We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin iedereen zich kan uiten. En dat mag. De fans ervaren dit als een shock. Maar zo is het ook gegaan met het voetbal. Toch hoop ik dat de criticasters moeite doen om het positieve er van in te zien. Zonder de investering van Telenet (die ook sponsor is van de Wereldbeker) was het nooit mogelijk geweest om het prijzengeld bij de dames zo aanzienlijk te verhogen. We streven ernaar om alle centen die binnenkomen opnieuw in de sport te investeren."

Ik vrees dat je niet meteen iedereen zal overtuigen...

"Betaaltelevisie is nochtans de toekomst. Bovendien vind ik dat Telenet waar biedt voor zijn geld. Al is dat persoonlijk: als sportliefhebber zou ik niet twijfelen. Trouwens, waarom schiet iedereen richting Telenet? De rechten van de Wereldbeker bijvoorbeeld zijn dit seizoen nog steeds in handen van de VRT. De VRT maakte een deal met Telenet."

Blijkbaar een straffe deal, want zelfs het online UCI-kanaal was voor Valkenburg niet bereikbaar voor de Belgen.

"In de ideale wereld staat onze website open voor iedereen. Maar uiteraard koopt Telenet de rechten ook met klantengewin in het achterhoofd. We moeten niet naïef zijn. En het is een complexe materie. Maar persoonlijk was ik voorstander. Het helpt het veldrijden -en vooral buitenlandse organisatoren- op termijn vooruit."

Leg ons dat eens uit.

"Telenet heeft zich geëngageerd om de tv-productie te voorzien voor elke organisatie van de Wereldbeker. Gratis aangeboden! Dat is een cadeau van 35 tot 40.000 euro voor een Belgische organisator. Voor Las Vegas spreken we over meer dan het dubbele. Concreet houdt dat in dat ik vanaf nu naar een potentiële buitenlandse organisator van een WB-manche kan stappen met een garantie op een fikse korting wat het financiële plaatje betreft."

En dat resulteert volgend jaar in...?

"Niet te hard van stapel lopen. Maar binnen acht of tien jaar zou dat een pakket van acht wereldbekers in evenveel landen moeten zijn. Vergeet niet dat het vroeger ook zo was, hé. Er waren er oorspronkelijk zes, één per land. Maar in het buitenland was het kostenplaatje niet houdbaar. Nu die tv-productie wegvalt, kunnen we opnieuw praten. Maar... Telenet wil ook de kosten drukken, dus moeten we niet meteen overdrijven. Las Vegas kostte Telenet misschien om en bij de 100.000 euro."

Wat heb je dan in gedachten?

"Laat ons beginnen met elk jaar een nieuw land toe te voegen. En wat te roteren. Een comeback in Groot-Brittannië zou al leuk zijn. Een tweede WB -in combinatie met Las Vegas- in de VS lijkt ook haalbaar. Een terugkeer van Tsjechie is een optie. Maar het moet stap voor stap gebeuren. Er is bijvoorbeeld interesse vanuit Zweden. Ook dat kan straks een haalbare kaart worden. Duitsland ook. Gisteren had ik nog contacten met China, dat al langer kandidaat is. Zeer gemotiveerde mensen, trouwens."

Als we maar geen tweede Montréal, dat in laatste instantie afhaakte, krijgen.

"We zijn iets strenger geworden, kwestie van ons in te dekken. Montréal was uiteraard geen goede reclame. Daarom ook dat we alles stap voor stap willen doen. Beetje bij beetje zorgvuldig inplannen."

De kalender internationaliseren is één ding. Het deelnemersveld -of toch tenminste het niveau ervan- een ander. Dat lukt van geen kanten, zo blijkt.

"Ik spreek je formeel tegen. Al heb ik het dan wel over de dames. Door het hogere prijzengeld is in geen enkele wielerdiscipline zoveel geld te verdienen voor de dames dan in het veld. Met als gevolg dat de mountainbike-dames met plezier naar de cross komen. En dat verhoogt het niveau en de spankracht."

Maar bij de mannen blijven de Belgen en een paar Nederlanders de plak zwaaien.

"Klopt. Maar ook die dominantie is niet nieuw. Ook ten tijd van Erik De Vlaeminck of Roland Liboton was dat al zo. De Belgen zijn té goed. Kijk naar Eli Iserbyt. Die jongen zegt: ik ben veldrijder. Dat heb ik een buitenlander nog niet horen zeggen. Neem nu Simon Andreassen, de regerende juniorenwereldkampioen. Dat is een fulltime mountainbiker die zich in de winter wat bezighoudt met veldrijden. Omdat die van in zijn mountainbike-team voldoende verdient."

"En laat dat nu mijn grootste uitdaging zijn: de toppers uit het mountainbiken ook in het veldrijden krijgen. We hebben goede ideeën die ons op weg kunnen helpen. Ook Sven Nys zal ons daarbij bijstaan. Ik weet dat de fietsindustrie alvast geïnteresseerd is. Ik heb een aanpak die moet lonen, maar de plannen zijn nog niet concreet genoeg om ze uit de doeken te doen. Momenteel focust elke mountainbiker trouwens op de Spelen van Rio (volgend jaar, red). Eenmaal die achter de rug, vat ik de koe bij de horens..."

Slotvraagje: waarom moest de UCI zo dwars liggen bij dat incidentje met Thijs van Amerongen in de Superprestigemanche van Gieten?

"Dat cameraatje was niet aangevraagd. Was dat wel gebeurd, had niemand daar een item van gemaakt. Nu was er geen officiële goedkeuring, waardoor de UCI-commissaris niet op de hoogte was. Die heeft de enige juiste beslissing genomen en dat was Van Amerongen diskwalificeren. Jammer, maar als er in het voetbal een penalty wordt gefloten, is dat ook onherroepelijk. En achteraf zal de uitslag ook niet meer aangepast worden. Het klassement is gebaseerd op de uitslag. Zo simpel is het. Onze commissarissen volgen seminaries waarin hen de procedures geleerd worden. Die moeten ze volgen. Thijs van Amerongen was overigens 12de. Wat als de 14de klacht indient? Dan hadden we geen poot om op te staan."

"Maar, om positief af te sluiten, als de organisatoren van de Superprestige na afloop van het seizoen Van Amerongen een tegemoetkoming willen doen, dan kan dat wel voor mij. Maar nu is de ranking wat ze is. Trouwens, ondertussen zijn de regels versoepeld: voor de resterende manches moeten de organisatoren gewoon op de dag van de wedstrijd aan de voorzitter van de jury doorgeven wie met zo een camera start en iedereen is in orde."
http://veldritkrant.be/sc(...)-naar-de-cross-halen
pi_157243363
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:11 schreef buzz1291 het volgende:
larsvanderhaar twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 17:07:36 Beautiful win in Boom|Niels Albert CX! Exciting till the last meters. Very happy with this win! Tomorrow Koppenberg. Now recovery in hotel! reageer retweet
sporza_koers twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 17:02:07 Nummer 3 @sven_nys: "Wordt erg moeilijk op de Koppenberg tegen die twee" https://t.co/JzU8zulOLB #veldrijden https://t.co/WRXHW3NrnP reageer retweet
Hahaha Indekken.BE !!!!

Mooi hé....
[ afbeelding ]
Is gewoon realistisch van Nys.
pi_157243743
Sporza is live.
  zondag 1 november 2015 @ 13:50:26 #128
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157243913
quote:
Er is maar één manier om het veldrijden te internationaliseren. Dan moet je er namelijk voor zorgen dat het de Olympische status krijgt. Dat is ook de enige reden dat er in schaatsen wel vrij veel buitenlanders meedoen.

Ik denk overigens dat het veldrijden achter de betaalmuur zetten een averechts effect heeft. Het grote publiek en sponsoren zullen op den duur afhaken, zeker wanneer Nys er volgend jaar mee stopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 01-11-2015 13:56:29 ]
pi_157244060
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 13:50 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Er is maar één manier om het veldrijden te internationaliseren. Dan moet je er namelijk voor zorgen dat het de Olympische status krijgt. Dat ook de enige reden dat er in schaatsen wel vrij veel buitenlanders meedoen.

Ik denk overigens dat het veldrijden achter de betaalmuur zetten een averechts effect heeft. Het grote publiek en sponsoren zullen op den duur afhaken, zeker wanneer Nys er volgend jaar mee stopt.
Maar OS zie ik niet gebeuren.

Andere mogelijkheid is meer prijzen- of startgeld zodat veldrijden voor buitenlanders een stuk interessanter wordt dan mountainbiken.
pi_157244162
Ik vind het overigens maar raar dat de uitzendingen bij het commerciële Telenet gewoon door Wuyts en Hereijgers van commentaar worden voorzien. Zoiets zie ik in Nederland niet gebeuren. Mart Smeets heeft dat natuurlijk wel gedaan bij Sport1 maar volgens mij was hij toen al freelancer.
pi_157244244
Blijft toch een geweldig parcours. _O_
  zondag 1 november 2015 @ 14:00:27 #132
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157244254
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 13:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vind het overigens maar raar dat de uitzendingen bij het commerciële Telenet gewoon door Wuyts en Hereijgers van commentaar worden voorzien. Zoiets zie ik in Nederland niet gebeuren. Mart Smeets heeft dat natuurlijk wel gedaan bij Sport1 maar volgens mij was hij toen al freelancer.
Ik denk dat het met de deal tussen Sporza en Telenet te maken heeft. Sporza mag nu een aantal SP- en Wereldbekerwedstrijden uitzenden. Het uiteindelijke doel zal wel zijn om alles gefaseerd naar Telenet over te hevelen.
pi_157244607
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 14:00 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik denk dat met de deal tussen Sporza en Telenet te maken heeft. Sporza mag nu een aantal SP- en Wereldbekerwedstrijden uitzenden. Het uiteindelijke doel zal wel zijn om alles gefaseerd naar Telenet over te hevelen.
Zal inderdaad wel onderdeel uitmaken van die deal maar ik vind het toch wat raar.

Wat betreft de beelden heb je natuurlijk 2 dingen, enerzijds in België (of beter gezegd Vlaanderen) zelf en buiten België. Voor dat laatste zal je de drempel laag moeten maken dus beelden gratis aanbieden via Youtube of een andere streamingsdienst.

In Belgie zelf kan betaal tv misschien wel tot zekere mate, maar het is een volkssport dus de belangrijke kampioenschappen (WK en BK) en klassementen (WB en SP) zullen gewoon op het open net te zien moeten zijn anders gaat dat op de lange termijn ten koste van de sport. Dat je dan losse crossen of Bpost of Soudal achter de decoder kan misschien nog.

In Nederland schaatsen op betaal tv gaat ook niet werken denk ik.
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 14:56:54 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_157245669
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 00:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven dat dit echt is, gewoon photoshop.
De accu zat onder zijn wielershirt.
pi_157245725
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 14:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De accu zat onder zijn wielershirt.
+ voorraadkast voor een half jaar.
  zondag 1 november 2015 @ 15:02:43 #136
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157245774
Nys heeft weer 's zijn start gemist.
pi_157245959
Telenet ook weer eens van voren...
pi_157246040
Van Amerongen ^O^
  zondag 1 november 2015 @ 15:34:24 #139
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157246414
Van Aert is gevlogen
pi_157246432
Van Aert _O-
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 15:35:18 #141
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_157246433
van Aert zet de motor aan hoor
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 15:35:44 #142
249559 crew  Lavenderr
pi_157246440
Van Aert gaat het worden.
  zondag 1 november 2015 @ 15:35:45 #143
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157246442
Die gaat op deze manier een minuutje pakken
pi_157246506
Van Aert is gewoon 2 maten te groot.
  zondag 1 november 2015 @ 15:46:45 #145
14505 OProg
A Life in Music
pi_157246726
Matthieu is in ieder geval compleet uit het geheugen van Wuyts.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157246801
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2015 15:46 schreef OProg het volgende:
Matthieu is in ieder geval compleet uit het geheugen van Wuyts.
Toch zou die het volgens mij ook zwaar hebben tegen deze Van Aert.
pi_157246846
Wuyts heeft iig weer iemand om over klaar te komen :P
pi_157246941
Ik ben trouwens niet zo'n liefhebber van Wout van Aert. Vind 'm niet zo sympathiek.

Overigens is het groepje Pauwels/Meeuwsen/De Klaas ook wel een beetje fucked. Eerst altijd Nys die beter was. Nu van Aert, v/d Haar en v/d Poel.

En dan heb ik 't nog niet eens over Stybar, Albert en Boom die natuurlijk ook genoeg wonnen.
pi_157247018
Ik ben ook geen fan van Wout maar dat komt meer door zijn dominantie.
  zondag 1 november 2015 @ 15:57:03 #150
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157247026
Nys weer materiaalpech :')
pi_157247030
Buzz, kom er maar in!
pi_157247031
Nys :W
pi_157247049
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben ook geen fan van Wout maar dat komt meer door zijn dominantie.
Heb ik ook wel een beetje. Maar dat vond ik bij Nys nooit erg.
pi_157247067
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:57 schreef Van_Poppel het volgende:
Nys weer materiaalpech :')
En deze Trek fiets is naar eigen zeggen toch het beste waar hij ooit op gereden heeft? :')
pi_157247140
MvdP had hier iedereen op 5 min gereden
pi_157247201
Het is wel raar. Ik denk niet dat 't aan z'n velo ligt. Maar er rijden zoveel met Shimano. En je ziet het alleen bij hem.

Nu had ik wel gezien dat hij tegenwoordig ook met een enkel voorblad aan het rijden is. Ze hebben van een buitenblad een kettinggeleider gemaakt. SRAM heeft dat wel op orde met een speciaal voorblad.
  zondag 1 november 2015 @ 16:19:39 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157247588
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2015 16:02 schreef Evertjan het volgende:
MvdP had hier iedereen op 5 min gereden
Nou nou, zo'n "feest" wordt het hopelijk nooit want dan gaat het kijk plezier er gauw aan.

Gewoon weer een saaie cross waarbij zelfs halverwege mijn ogen ff dicht vielen. Ik kan toch maar weinig enthousiast worden van Wout van Aert. Veel kracht, weinig techniek. Maar ik begrijp z'n gedrevenheid wel. De frustratie van het jaren lang achter de Sweecks en Mathieu van der Poel aan moeten rijden moet er eens uit. Die gaat in Zolder, indien als eerste, op Herreijers achtige wijze z'n WK vieren. :r

En Nys, ach ja, ketting er af. Hoe verrassend. Snap niet dat deze man in z'n laatste seizoen nog eigen experimentjes met het materiaal uit gaat lopen halen. Maar hij was afgelopen week wel goed op training hé. ;) Altijd lachen met die Paul Van Den Bosch.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157247846
Mooie analyse Buzz :P

Hoe deed Herygers dat? Voor m'n tijd :P
  zondag 1 november 2015 @ 16:56:13 #159
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157248600
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Mooie analyse Buzz :P

Hoe deed Herygers dat? Voor m'n tijd :P
Iets van afstappen, steppen en met je fiets boven je hoofd lopend over de finish komen. Zo was het dacht ik. Minachting voor de tegenstanders ten top.

Nah, het was bij nader inziens iets minder erg daar.


Maar David van der Poel sprokkelt ook overwinningen (en UCI puntjes) bij elkaar. Vandaag weer gewonnen in Hitnau vóór Weber en Zahner. D. Vantourenhout, Meisen en Chainel reden daar ook.

[ Bericht 22% gewijzigd door buzz1291 op 01-11-2015 17:01:26 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157249113
Ik zie dat hij vuistjes onder de arm steekt.
Maarja rivaliteit hoort erbij.
  zondag 1 november 2015 @ 19:18:00 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_157252377
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben trouwens niet zo'n liefhebber van Wout van Aert. Vind 'm niet zo sympathiek.

Overigens is het groepje Pauwels/Meeuwsen/De Klaas ook wel een beetje fucked. Eerst altijd Nys die beter was. Nu van Aert, v/d Haar en v/d Poel.

En dan heb ik 't nog niet eens over Stybar, Albert en Boom die natuurlijk ook genoeg wonnen.
Pauwels heeft nog wel een jaar gehad waar hij een hoop heeft gewonnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_157252656
Ja dat is zo. En dit seizoen is ook nog lang. Maar het zal bij die gasten dus ook wel een gebrek aan klasse zijn. Vergeleken met Stybar, Albert etc.
pi_157253793
Het is natuurlijk ook triest dat C-renners zoals Meeusen en co. geld opstrijken in dit circus. Die zouden in de onderste regionen van het continentaal-circuit nooit zoveel verdienen... Dus op zich een slimme keuze van ze, maar vooral de subtop moet de dag vrezen dat wat mountainbikers mee komen doen...
Jack does it in real time...
pi_157253838
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:09 schreef DeeBee het volgende:
Het is natuurlijk ook triest dat C-renners zoals Meeusen en co. geld opstrijken in dit circus. Die zouden in de onderste regionen van het continentaal-circuit nooit zoveel verdienen... Dus op zich een slimme keuze van ze, maar vooral de subtop moet de dag vrezen dat wat mountainbikers mee komen doen...
Simon Andreassen bijvoorbeeld.
  zondag 1 november 2015 @ 20:22:21 #165
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157254243
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:09 schreef DeeBee het volgende:
Het is natuurlijk ook triest dat C-renners zoals Meeusen en co. geld opstrijken in dit circus. Die zouden in de onderste regionen van het continentaal-circuit nooit zoveel verdienen... Dus op zich een slimme keuze van ze, maar vooral de subtop moet de dag vrezen dat wat mountainbikers mee komen doen...
Het lijkt me sterk dat de Meeusens uit het crosswereldje 3 of 4k per wedstrijd opstrijken.
  zondag 1 november 2015 @ 21:17:48 #166
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_157256438
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:22 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat de Meeusens uit het crosswereldje 3 of 4k per wedstrijd opstrijken.
Een jaar terug kreeg Meeusen toch nog 4.500 euro per cross.

Zelfs Van Amerongen kreeg er toen 2.000 per cross.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 1 november 2015 @ 21:42:35 #167
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157257595
quote:
99s.gif Op zondag 1 november 2015 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een jaar terug kreeg Meeusen toch nog 4.500 euro per cross.

Zelfs Van Amerongen kreeg er toen 2.000 per cross.
Ongelooflijk :o!
  zondag 1 november 2015 @ 21:49:58 #168
14505 OProg
A Life in Music
pi_157257915
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eschaft-worden.dhtml

Overzicht van de gelden vorig jaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157259181
Dan snap je wel waarom die ouwe zoveel crossen rijdt :D
  zondag 1 november 2015 @ 23:12:04 #170
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157260943
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:19 schreef Tommeke het volgende:
Dan snap je wel waarom die ouwe zoveel crossen rijdt :D
Wellens was er tenminste eentje die dat ruiterlijk toegaf. Achteraan rijden levert meer op dan een baan van 9 to 5. Nou zijn die bedragen van vorig jaar niet helemaal meer representatief, maar in de wetenschap dat Mathieu nog geen cross gereden heeft, moet er ergens toch 10K per wedstrijd, WB uitgezonderd, overblijven. En dan moet er zo nodig onderhandeld worden met Stybar voor 3 wedstrijden, Loenhout, Baal en Leuven. Met een entree prijs in Belgie van 17,50 euro en iedere zondag 10.000 betalende toeschouwers lijkt me een gemiddeld startgeld van +/- 3000 euro een aardige schatting. Een paar er boven en de peletons opvulling iets van 800 - 1500 euro.

Maar vergeet niet dat die managers ook niet gek zijn. Het gros rijdt rond voor een broek en een trui, materiaal verzorgd en een minimum loon contract want als Nys 500K per jaar verdiend is dat iets van 30 x 10K gemiddeld per wedstrijd + 200K salaris. Ik denk dat Van Aert, die met een minimaal contract bij Vastgoed begon, want 2 of 3 x verbeterd dus weet je het wel, van 30 naar 50 naar 80K per jaar gegaan is. Meeusen zal daar wel wat boven zitten. Pauwels en Vantornout zijn grootverdieners bij Sunweb maar werden door Van Kasteren bij Telenet gewoon uitgeknepen. Want daar was Stybar de dure klant, en die wilde hij voor 500K graag terug hebben.

Salarissen en potentiele startgelden van de Poelekes bespreken we hier uiteraard niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 1 november 2015 @ 23:15:34 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_157261020
Tenzij je echt bijna alle eindklassementen wint, denk ik dat zo'n renner ook gewoon meer geld verdient met startgeld dan met prijzengeld. Ik dacht dat de winnaar vandaag zo'n 1.500 euro kreeg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 2 november 2015 @ 09:48:37 #172
14505 OProg
A Life in Music
pi_157264211
Wellens was toch wel genieten. 3000 euro per cros krijgen, niet door de prestatie maar door de fans die dan meekomen die de bieromzet flink doen stijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157264649
Wellens zorgt nu zelf voor die hogere bieromzet :D

  maandag 2 november 2015 @ 20:24:27 #174
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157276717
A.s. Zaterdag EK veldrijden live op Omroep Brabant, Dames en Elite van 13:30 tot 16:20. NOS heeft 5 minuten samenvatting gepland ;)

Dus gemotte groetuh ut Braobaant hebbuh, kut.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157276845
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 20:24 schreef buzz1291 het volgende:
A.s. Zaterdag EK veldrijden live op Omroep Brabant, Dames en Elite van 13:30 tot 16:20. NOS heeft 5 minuten samenvatting gepland ;)

Dus gemotte groetuh ut Braobaant hebbuh, kut.
^O^
pi_157285459
Nou Buzz, ik denk dat het ze bij onze zuiderburen inmiddels helemaal dun door de broek loopt. Want naast dat Van der Poel straks uitgerust aan de kampioenschappen start gonst het gerucht dat Lars Boom 40 tubes heeft gekocht :D

http://sportnieuws.nl/lar(...)-en-zorgt-opwinding/

Zou Wuyts een beetje kunnen slapen?
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:02:37 #177
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157285664
Alarmfase 1 voor Wuyts. All hands on deck.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157285756
Dat zou te prachtig zijn, vooral als hij als onwijze troll in Zolder aan de start komt. _O_
Jack does it in real time...
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:56:02 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_157290048
Het belangrijkste is natuurlijk niet de wereldtitel maar de morele overwinning die dag.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157291389
quote:
Zal uitgerust aan de kampioenschappen meedoen. . Wedstrijdvervalsing.
quote:
Er zou een regel moeten zijn om te kunnen meedoen aan het wereldkampioenschap veldrijden. Minstens 10 crossen rijden om te kunnen deelnemen. Een kampioenentrui moet gezien worden en niet in de kast hangen zoals met Stybar het geval was.
quote:
Met andere woorden, een paar voorbereidingscrossen rijden voor de kampioenschappen om dan daar de truien te proberen te pakken. Dit terwijl de rest tegen januari al de eerste tekenen van vermoeidheid zal vertonen. Ik vrees een nieuw Stybarscenario.
quote:
Bodem heeft wel een punt. . je zou een minimum aantal crossen moeten rijden of X aantal punten op de UCI ranking moeten hebben om te mogen starten. . Anders is er ergens wel een vorm van wedstrijdvervalsing.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eld.dhtml?show=react

België begint alweer te beven.
Jack does it in real time...
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:05:51 #181
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157291573
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157292167
Maakt toch geen schijn van kans tegen Wout.
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:51:19 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_157292565
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:58 schreef DeeBee het volgende:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)eld.dhtml?show=react

België begint alweer te beven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157295625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:32 schreef Cavaliers het volgende:
Maakt toch geen schijn van kans tegen Wout.
Waarschijnlijk niet. Maar grappig is die angst wel :D
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:43:07 #185
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157295732
Die Vlamingen zouden met elke concurrentie blij moeten zijn. Net zoals ik het liefst vandaag nog zou zien dat er 20 buitenlandse schaatsers opstaan die onze jongens van de troon stoten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157296243
Mensen die bij dit nieuwtje meteen aan Wuyts denken of reacties op HLN.be gaan lezen met de hand in de broek :')
pi_157296300
Haha, de reactie die je wist dat ging komen. Toch weer gelachen wim, dank je. _O_

Wat hierboven al gezegd wordt, ik zou het alleen maar toejuichen als Boom en Stybar weer (vol) mee knallen 's winters. Momenteel is het gewoon een flopshow zonder concurrentie en iedereen is gebaat bij een sterker deelnemersveld. Ook gebruikt Boom z'n talent dan tenminste een paar maanden per jaar extra.

Ik snap dat de Belgen het leuk vinden wanneer Van Aert alles wint, maar als hij VdP, Boom en Stybar klopt is de vreugde nog groter (en daar heeft hij talent genoeg voor). De kleinzerige reacties op HLN zijn echter zo typisch, dat blijft gewoon lachen.
Jack does it in real time...
pi_157296541
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:19 schreef DeeBee het volgende:
Toch weer gelachen wim, dank je. _O_

Hier moet ik echt heel hartelijk om huillachen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:48:24 #189
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157296845
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hier moet ik echt heel hartelijk om huillachen.
Oké, dat weten we dan ook weer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:55:09 #190
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157296979
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:15 schreef wimderon het volgende:
Mensen die bij dit nieuwtje meteen aan Wuyts denken of reacties op HLN.be gaan lezen met de hand in de broek :')

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:55:17 #191
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157296983
Is het kabinet al bij elkaar geroepen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:55:25 #192
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157296987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:32 schreef Cavaliers het volgende:
Maakt toch geen schijn van kans tegen Wout.
Ligt aan het parkoers. Op een hard parkoers rijdt Boom in goede doen Van Aert in januari er gegarandeerd finaal van af. Van Aert is nu niet slecht, maar dat wordt in december iedere week een beetje minder. En omdat Mathieu op een snel parkoers toch wel wat meer inhoud zal hebben dan Van Aert, zou een Van der Poel / Boom finale in Zolder toch fantastisch zijn. Want ik zie Boom niet voor Mathieu knechten, nog niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157297530
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:58 schreef DeeBee het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)eld.dhtml?show=react

België begint alweer te beven.
Ik dacht dat je hier gewoon wat dingen op had geschreven uit het verleden maar het is gewoon een artikel van 3 november 2015. :D :D _O- _O- _O-
pi_157297549
Boom maakt geen enkele kans en ik geloof zelfs niet eens dat hij aan wedstrijden deel gaat nemen maar de consternatie bij de Vlamingen is gewoon weer genieten. _O-
pi_157298023
Skitterend idd :D
pi_157298055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Boom maakt geen enkele kans en ik geloof zelfs niet eens dat hij aan wedstrijden deel gaat nemen maar de consternatie bij de Vlamingen is gewoon weer genieten. _O-
Mensen die bij dit nieuwtje meteen aan consternatie bij de Belgen denken met de hand in de broek :')
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 19:54:21 #197
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157298351
Belgjes :D

wimderon :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_157298611
quote:
pief,poef,paf
Oei,Nyske gaat steeds verder van het podium tuimelen ,Stybar,Boom,Van Der Poel,Van Aert,Van Haaren.
Van Haaren :')
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:31:30 #199
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_157303912
Een Stybar zonder specifieke voorbereiding is nog steeds een podiumkandidaat. Een Boom zonder specifieke voorbereiding is een figurant. Die zijn echt niet te vergelijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 3 november 2015 @ 23:06:09 #200
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157305097
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een Stybar zonder specifieke voorbereiding is nog steeds een podiumkandidaat. Een Boom zonder specifieke voorbereiding is een figurant. Die zijn echt niet te vergelijken.
Mwah, zo erg is groot het verschil nu ook weer niet hé.

Bij Boom kan je nu zeggen dat het in zijn U17, U19 en U23 tijd altijd een suprematie aan kracht was dat een wat mindere techniek ruimschoots compenseerde. En dat deed hij goed, want ik kan me niet veel keren herrinneren dat hij door Stybar of Albert t/m de beloften vaak verslagen werd. En om koning Nys op 21 jarige leeftijd in z'n eigen heiligdom als eerste na De Clerq, dacht ik, te verslaan moet je wel wat in je mars hebben. Bij de profs nooit echt een veel winnaar geweest en buiten Overijse meestal op een parkoers waar meer kracht dan techniek vereist was. Laatste x in Overijse was wel imposant. Achteraan starten en die straat naar de Genotsberg het hele peleton in één streep voorbij rijden. In Liévin of Harnes ook ooit eens een demo bij de profs door als belofte 4 ronden aan kop te rijden.

Maar als je nu terugkijkt en de technische kwaliteiten van Lars van der Haar en Mathieu van der Poel vergelijkt, was die van Boom echt een stukje minder. Desalnietemin denk ik toch dat Boom met een beetje training zomaar achter de jonge grote drie aan rijdt. Pauwels komt momenteel te kort en Nys, paar keer aanzetten en hij is er af.

En ja, 2 jaar contract bij Astana levert waarschijnlijk meer op dan 10 jaar modderen, letterlijk en figuurlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')