abonnement Unibet Coolblue
pi_157134808
Fijn. 5 tassen post en 3 HAH. De post zit niet goed op volgorde :( ik ben nu al 5x een bundel kwijt geweest die ik dan na lang zoeken in een andere tas vond. Vanavond maar een melding maken, zo het laatste stuk afmaken maar heb geen zin..
Duvel & Niels
pi_157134821
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:58 schreef dud0r het volgende:

[..]

Post is je leven!

:P
Ja die 2u 41m per week, daar draait echt alles om! :+
Duvel & Niels
pi_157136016
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:57 schreef V__L_N het volgende:
Hier werkt ie nu ineens weer wel.

Conclusie, wrak systeem..
Hoe deden we het ooit zonder ;)
pi_157136363
Vandaag eindelijk weer een beetje volume.
En heerlijk weer, lekker in t-shirt gelopen.
pi_157136967
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 17:43 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nee dat was een bon die je kreeg als kledingvergoeding.
Was die intussen niet al afgeschaft en vervangen door een kadobon van een tientje?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:29:10 #231
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157137176
Middag.
Post 30 minuten later ivm dat de chauffeur een probleempje wilde oplossen wat met zijn wijk/ronde te maken had.
Prima, maar hij laat wel 2 pbz's wachten! dus 30 minuten tijd onder 'calamiteiten' weggeschreven ;)

Ik hoorde vandaag dat afgelopen vrijdag een scooterende collega onderuit is gegaan. Resultaat: gebroken bovenarm en is 12 weken thuis.
* Pietertje71 mompelt iets met overbeladen en op gladde wegen/stukjes capriolen uit halen om maar sneller te gaan/kunnen/willen

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat gaat binnenkort nog wel vaker gebeuren. Gaan heel veel mensen uit waarvan het contract afloopt. Ze geven zelfs al geld als je een nieuwe medewerker weet te werven.
¤50,- (maar met een aantal voorwaarden) ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:30:19 #232
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157137200
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:36 schreef Duufje het volgende:

[..]

Ja die 2u 41m per week, daar draait echt alles om! :+
Er gaat meer tijd in voor-, en na zitten zo ;) :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:57:05 #233
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157137862
quote:
Was die intussen niet al afgeschaft en vervangen door een kadobon van een tientje?
Ja en? Dat betekend toch niet dat de oude kadokaarten dan ineens maar ingenomen moeten worden ofzo?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157139256
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:57 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ja en? Dat betekend toch niet dat de oude kadokaarten dan ineens maar ingenomen moeten worden ofzo?
Sja als je cadeaus uit eigen zak al niet meer mag houden... weet niet meer of daar een einde aan zat, ik heb de zooi meteen weggegooid, al die korting op dure spullen.
pi_157139640
Weer een herhaalde klacht, ik kon het adres al raden en welke post gemist werd ook ;) Zo hardleers hè, ik snap niet dat ze mij niet ontslaan. Er is niet naar de code gevraagd, zie ik en afgelopen week had ik veel aanspraak van mensen met Sanddpost uit een verkeerde straat...(Rabo-afschriften, doen wij dat?) En ik ben niet meer de enige die loopt in deze wijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door zombo op 27-10-2015 18:28:23 ]
pi_157141374
Zooo heb nu ook de bevestiging dat loonheffingskorting bij mijn andere baan idd al die tijd aan stond. Niet dat het uitzendbureau antwoord heeft gegeven, maar ik krijg nu ipv ongeveer 50 euro per week nog maar 13 :') dus het is nu iig wel veranderd. Wel weinig wat over blijft, heerlijk dat je dit maar op 1 baantje kan gebruiken terwijl men steeds meer de zogenaamde stapelbanen promoot :')

Even opnieuw berekend ivm een dom foutje, vond het al zo weinig wat ik te weinig betaald zou hebben aan belasting :').. maar het komt dus neer op 800 a 900 euro te weinig, even afgezien van wat ik eventueel terug zou krijgen :X

Dat met die beloning voor het werven van nieuwe mensen is ook wel mooi ja. Ik heb ze ooit aan iemand geholpen die er nog jaren gewerkt heeft (en misschien nog wel, werkte later in een ander team en geen contact meer mee), en daar heb ik nooit wat voor gekregen terwijl er ook toen al een beloning voor gegeven werd :'). Ze hebben het gewoon behandeld alsof hij volledig uit zichzelf solliciteerde terwijl ik ze volgens mij toch in contact heb gebracht.

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 27-10-2015 19:23:37 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_157142127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Zooo heb nu ook de bevestiging dat loonheffingskorting bij mijn andere baan idd al die tijd aan stond. Niet dat het uitzendbureau antwoord heeft gegeven, maar ik krijg nu ipv ongeveer 50 euro per week nog maar 13 :') dus het is nu iig wel veranderd. Wel weinig wat over blijft, heerlijk dat je dit maar op 1 baantje kan gebruiken terwijl men steeds meer de zogenaamde stapelbanen promoot :')
Ik weet niet hoeveel uur je moet werken voor die 13 euro, maar ze zeggen dat je de loonheffingskorting het best aan kunt zetten bij de baan waarbij je de meeste uren maakt.
pi_157142817
5,25 uur per week. Doorgaans maak ik bij de post meer, dus dat verplaatsen heeft niet zoveel zin ;)

Stomme was dus net, ik had toen straks een bedrag uitgerekend en was al heel blij dat het zo weinig was, tot ik me ineens realiseerde dat ik in mijn enthousiasme een stapje vergeten was en dat dit het maandelijkse bedrag was :X

Is het trouwens normaal dat het zoveel is? Bruto 50,47, blijft netto over 13,98. Ben hier niet zo heel erg in thuis met eerder alleen PostNL waarbij ik dus wel heffingskorting heb (anders had ik dit.. foutje wel eerder door gehad ;)), maar ik vind dit wel enorm veel?

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 27-10-2015 20:04:42 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_157143344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:
5,25 uur per week. Doorgaans maak ik bij de post meer, dus dat verplaatsen heeft niet zoveel zin ;)

Stomme was dus net, ik had toen straks een bedrag uitgerekend en was al heel blij dat het zo weinig was, tot ik me ineens realiseerde dat ik in mijn enthousiasme een stapje vergeten was en dat dit het maandelijkse bedrag was :X

Is het trouwens normaal dat het zoveel is? Bruto 50,47, blijft netto over 13,98. Ben hier niet zo heel erg in thuis met eerder alleen PostNL waarbij ik dus wel heffingskorting heb (anders had ik dit.. foutje wel eerder door gehad ;)), maar ik vind dit wel enorm veel?
Weet je zeker dat het klopt? Geen heffingskorting betekent toch gewoon dat elke euro die je verdient, belast wordt? Nu weet ik niet in welke schijf jij valt, maar als het goed is zo er toch niet meer dan grofweg 1/3e ingehouden moeten worden. Dus van die 50 euro zou dan toch wel 30 moeten resteren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157143500
Ik leef iig van aanvullende bijstand, dus ik heb geen enorm inkomen. Het lijkt mij dat zoveel inhouden niet klopt, maar dat staat er echt en dat is ook wat ik betaald heb gekregen. Neem ook niet aan dat ze nu meer belasten om te compenseren dat ik eerder te weinig betaald heb, zo werkt het neem ik aan niet :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_157144703
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:

Is het trouwens normaal dat het zoveel is? Bruto 50,47, blijft netto over 13,98. Ben hier niet zo heel erg in thuis met eerder alleen PostNL waarbij ik dus wel heffingskorting heb (anders had ik dit.. foutje wel eerder door gehad ;)), maar ik vind dit wel enorm veel?
Die inhouding is inderdaad wel heel erg veel, zit er geen specificatie bij? Zelfs 'bijzonder tarief' (waar iets mee veranderd is in 2015 waar ik het mijne nog niet van weet) zou niet zo hoog zijn. En met die paar uurtjes kom je ook vast niet in de hoogste schijf. Kan het zijn dat ze eerdere maanden hebben ingehaald? (Ook niet zo netjes, om dat zonder overleg te doen.)
pi_157145205
Het is natuurlijk wel zo dat als ik nu meer betaal dan normaal is, mijn berekening ook niet klopt (het te weinig betaalde bedrag is dan minder, want ik heb gerekend met die 36 euro) en dat wat ik eventueel wel bij moet lappen zal dan ook minder zijn :P. Kan zo uit het strookje verder niets opmaken, volgende week maar even kijken of het dan weer hetzelfde is. Misschien komt het uitzendbureau ook alsnog wel met een reactie. Mijn oog viel nu wel op de letters HK ergens, waar nu dus 0 staat en eerder 1. Ja dat is lekker duidelijk, dat HK 1 betekent dat heffingskorting aan staat :')

Hmmm ik las net ook ergens dat wanneer jij niet zo'n formulier ondertekend hebt dat je LHK wilt, dat jij het bedrag van de naheffing dan mogelijk kan terugeisen vd werkgever omdat ze dit zonder toestemming gedaan hebben. Als dat zo is, zou het kunnen dat het UZB dat ook door heeft en dat probeert te voorkomen :o

[ Bericht 21% gewijzigd door VixenFromHell op 27-10-2015 21:18:57 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 28 oktober 2015 @ 05:16:02 #243
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157153518
Mogguh.

Voortaan geldt voor de pbz per scooter dat de reistijd naar en van depot niet meer vergoedt word.
Er was al landelijk verschil, zoals in meer dingen, mar gisteren kregen we ene nieuwe FAQ per email.
Dat naar het depot toe kan ik begrijpen, maar er is naar de pbz duidelijk gemaakt dat terug reizen naar het depot, je tassen e.d. in orde maken, dat einde diensttijd is, en voor de PBZ geldt dat omdat in veel gevallen het huisadres dichterbij ligt dan het depot, je naar huis mag gaan en daar je tassen e.d. mag doen.
De FAQ hoef je trouwens niet te ondertekenen, en als dat zo moet, zal ik middels notitie aangeven met bepaalde punten niet eens te zijn. O.a. met het depot-gebeuren.

Nu is het ook al rommelig tussen pbz's met kleine contracten die elkaars werk af zitten te kijken/pakken (in sommige van horen zeggen' gevallen gaat het er erger aan toe zoals o.a. een lichte vorm van wegpesten, om zo eigen contracturen te behouden/krijgen.
Ook het gegeven dat sommige pbz's hun werkelijk gewerkte uren niet durven door te geven, nu mede door bovenstaande, is ook al bekend

Overigens in BERICHTEN:
Beste Bezorger



Graag jouw aandacht voor het volgende.



Er zijn meldingen binnengekomen over bewaarenveloppen die te dik zijn om via de standaard brievenbus besteld te worden. Wanneer er veel post voor een adres is zou dit dus beter verdeeld moeten worden over meerdere enveloppen zodat het via de brievenbus bezorgd kan worden. Wanneer dit niet gebeurt is, en de envelop toch te dik is, bel dan aan of loop even naar binnen om hem toch te bezorgen. Een andere mogelijkheid is het openen van de envelop, een deel van inhoud eruit te halen, en vervolgens alsnog alles te bezorgen. Zie ook het zakboekje voor de standaard bezorginstructies. Wanneer geen enkele mogelijkheid toepasbaar is neem dan contact op met je Teamleider. De envelop mag niet in de oranje brievenbus, want op die manier wordt het via pakketten aangeboden en is de overkomstduur erg lang en kostbaar.


Wanneer je hier vragen over hebt kan je contact opnemen met jouw Teamleider of Admie Medewerker



Ehm, worden die enveloppen dan niet gemeten? NEE. Of de standaard brievenbussen zijn te klein of in een enkel geval is de brievenbus inderdaad te laag
Ik krijg soms ook enveloppen met inhoud die net niet door de brievenbus gaan, maar toch probeer deze (elders) te bezorgen.
Dat het meer kost zou PostNL de beloofde brievenbuscontrole moeten doen. Mensen met een te kleine brievenbus worden aangeschreven dat bij niet veranderen van brievenbus er geen brievenbuspakketjes meer worden bezorgd(ik meen dat dit al bezig is via de pbz-meldingen hier van).
Mij is dit winter 2014 medegedeeld door een overfanatieke postbode met kantoorbaan die dit wel even zou regelen want deze zit, volgens eigen zeggen,regelmatig met hoge heren aan tafel en en slaat regelmatig met zijn vuist op dezelfde tafel!! Ook het logischer indelen van de sorteervolgorde zou worden aangepakt.
Ik denk dat die vuist te tafel nog moet raken, want ruim een jaar na dato, is er nog niets veranderd...de knuppel!

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 28-10-2015 05:21:44 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 05:18:46 #244
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157153520
Overigens doet MijnWerk het nogsteeds niet goed.
Via een link van PostNL inloggen werkt weer wel, maar via een snelkoppeling niet
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:43:49 #245
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157154198
Ik heb iig GEEN email ontvangen. Ook niet in de SPAM-map.
Ook wijzigingen in de uitvoeringstijden niet.

Beste postbezorger,

Het kan zijn dat je een e-mail hebt ontvangen waarin staat dat het e-mailadres van het Salesforce-account is gewijzigd. In de e-mail staat een link om het e-mailadres te voltooien.
Hierbij het verzoek om dat te doen, anders blijf je dagelijks een e-mail ontvangen.

Het is een e-mail afkomstig van Salesforce en is geen spam-mail. Salesforce is de applicatie waarop de Mijn Werk omgeving draait.

Met vriendelijke groet,
Implementatieteam Bezorgen Digitaal
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157154415
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 08:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb iig GEEN email ontvangen. Ook niet in de SPAM-map.
Ook wijzigingen in de uitvoeringstijden niet.

Beste postbezorger,

Het kan zijn dat je een e-mail hebt ontvangen waarin staat dat het e-mailadres van het Salesforce-account is gewijzigd. In de e-mail staat een link om het e-mailadres te voltooien.
Hierbij het verzoek om dat te doen, anders blijf je dagelijks een e-mail ontvangen.

Het is een e-mail afkomstig van Salesforce en is geen spam-mail. Salesforce is de applicatie waarop de Mijn Werk omgeving draait.

Met vriendelijke groet,
Implementatieteam Bezorgen Digitaal

Hier hetzelfde bericht en ook geen mail ontvangen.
Werkt toch altijd geweldig!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:08:18 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157154453
Afdeling IT en communicatie huren eerste jaars studenten in ofzo?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157154604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Afdeling IT en communicatie huren eerste jaars studenten in ofzo?
Zelfs daar twijfel ik aan.
Aan de andere kant zijn; de beheerders van de site werken net zo goed als de site zelf. Zo weet je wat je mag verwachten.
pi_157154702
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 05:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Voortaan geldt voor de pbz per scooter dat de reistijd naar en van depot niet meer vergoedt word.
Er was al landelijk verschil, zoals in meer dingen, mar gisteren kregen we ene nieuwe FAQ per email.
Ergens wel begrijpelijk, want voor alle postbezorgers is de fietstijd van en naar het depot eigen tijd, dus is het niet logisch dat postbezorgers per scooter, die sowieso al gematst worden omdat ze dezelfde onkostenvergoeding krijgen (de postbezorgersvergoeding is o.a. ook voor fietsonderhoud bedoeld) als hun fietsende collega's, deze reistijd wel betaald zouden krijgen.

Aan de andere kant is het misschien wel zo omdat dit aan veel bezorgers al bij het sollicitatiegesprek beloofd is, sommigen wellicht een wijk/depot hebben geaccepteerd dat ze anders niet geaccepteerd zouden hebben ivm de reisafstand.

Er is een afspraak met de OR wanneer jij op verzoek van het bedrijf een wijk accepteert waarvan het depot op meer dan 15 minuten enkele reisafstand (gerekend met het gebruikelijke vervoermiddel) van je huis ligt, dat ze dan de totale reistijd moeten vergoeden.

Weliswaar is dit niet van toepassing op wijken die jij vrijwillig accepteert (dus waarbij het initiatief bij jou ligt), maar als jij een wijk accepteert onder bepaalde voorwaarden die het bedrijf vervolgens eenzijdig verandert, dan wordt het wellicht een ander verhaal.

Ik weet niet hoe ver het van jouw huis naar het depot is, maar als dat meer dan een kwartier is zou ik toch eens contact opnemen met OR en/of vakbond om te vragen of dit zomaar maar kan.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:05 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier hetzelfde bericht en ook geen mail ontvangen.
Werkt toch altijd geweldig!
Er staat toch duidelijk in het bericht dat het "kan zijn" dat je een bericht hebt ontvangen? Er staat nergens dat je een bericht hebt of had moeten ontvangen. Zo'n bericht krijg je lijkt mij alleen als je zelf je e-mailadres van Mijn Werk hebt gewijzigd, en anders niet. En nu zijn er waarschijnlijk mensen die niet begrepen hebben dat het bevestigingsmailtje van Salesforce hiermee te maken heeft, omdat die alleen de naam Mijn Werk kennen, en nog nooit hebben gehoord van Salesforce.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:55:49 #250
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157155071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ergens wel begrijpelijk, want voor alle postbezorgers is de fietstijd van en naar het depot eigen tijd, dus is het niet logisch dat postbezorgers per scooter, die sowieso al gematst worden omdat ze dezelfde onkostenvergoeding krijgen (de postbezorgersvergoeding is o.a. ook voor fietsonderhoud bedoeld) als hun fietsende collega's, deze reistijd wel betaald zouden krijgen.

Aan de andere kant is het misschien wel zo omdat dit aan veel bezorgers al bij het sollicitatiegesprek beloofd is, sommigen wellicht een wijk/depot hebben geaccepteerd dat ze anders niet geaccepteerd zouden hebben ivm de reisafstand.

Er is een afspraak met de OR wanneer jij op verzoek van het bedrijf een wijk accepteert waarvan het depot op meer dan 15 minuten enkele reisafstand (gerekend met het gebruikelijke vervoermiddel) van je huis ligt, dat ze dan de totale reistijd moeten vergoeden.

Weliswaar is dit niet van toepassing op wijken die jij vrijwillig accepteert (dus waarbij het initiatief bij jou ligt), maar als jij een wijk accepteert onder bepaalde voorwaarden die het bedrijf vervolgens eenzijdig verandert, dan wordt het wellicht een ander verhaal.

Ik weet niet hoe ver het van jouw huis naar het depot is, maar als dat meer dan een kwartier is zou ik toch eens contact opnemen met OR en/of vakbond om te vragen of dit zomaar maar kan.
Zoals ik al aangaf is het er naartoe rijden begrijpelijk dat dit voor eigen kosten is. De pbz krijgt, als ik het goed heb, wel de tijd terug naar het depot vergoedt(overigens hoor ik van meerdere fietsende collega's dat extra tijd vergoeden, nog al omslachtig gaat, en ik er totaal nooit geen moeite mee heb gehad(zoals bijvoorbeeld gisteren een 30tal minuten langer over de ronde gedaan). De fietsende collega moet zich om elke minuut meer goed kunnen verantwoorden.
Ook jammer dit.
Maar er is mondeling, afgesproken dat de tijd vanaf dat je thuis vertrekt tot de tijd dat je thuis komt en je spullen hebt in/opgeruimd, je gewerkte tijd is.
En voorheen is hier ook al een discussie geweest over verschil in tijd en afstand.
Ik ben op mijn depot op zeker sneller dan iemand die midden in de stad woont terwijl de afstand gelijk is. Dus afstand vergelijken met tijd is niet aan de orde.
Ook is dit eens duidelijk gemaakt door een TLer oid die legde uit dat hjj alleen de afstand krijgt vergoedt en niet de tijd. Dit ivm van depot naar depot reizen, toen werd geopperd dat als er wegwerkzaamheden, stoplichten e.d. onderweg naar depot zijn..
Deze lulde zich vast door los te laten dat het nu in een keer wel tijd was die hij kreeg vergoedt en de pbz in deze niet.

Maar ik heb deze discussie over vergoeden van/naar depot al enkele malen gevoerd met de lopende/fietsende collega's die een depot buiten het dorp hebben.
Ik begrijp dat zij het belachelijk vinden dat ik wel de tijd naar depot krijg vergoedt en zij niet.
Ook het stukje onkostenvergoeding..pbz tegemoetkoming, dat een scooterende pbzer ook krijgt en precies hetzelfde bedrag, terwijl zij daar ook nog eens de fiets van moeten onderhouden.
Maar in bovenstaande blijkt dat voor iedereen dezelfde lijnen trekken niet goed opgaat :{

quote:
[..]

Er staat toch duidelijk in het bericht dat het "kan zijn" dat je een bericht hebt ontvangen? Er staat nergens dat je een bericht hebt of had moeten ontvangen. Zo'n bericht krijg je lijkt mij alleen als je zelf je e-mailadres van Mijn Werk hebt gewijzigd, en anders niet. En nu zijn er waarschijnlijk mensen die niet begrepen hebben dat het bevestigingsmailtje van Salesforce hiermee te maken heeft, omdat die alleen de naam Mijn Werk kennen, en nog nooit hebben gehoord van Salesforce.
Ik dnek sowieso dat dit bericht onduidelijk is, want MijnWerk en andere bepaalde onderdelen van PostNL werken net, en dan krijg je maar onduidelijke mailtjes.
Kan mij voortellen dat het allemaal maar een beetje bij elkaar geraapte uitleg is, wat voor de ontvanger dan ook weer onduidelijk(er) is :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 28-10-2015 10:36:05 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')