abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_157432816
Nice
జ్ఞ‌ా
pi_157459690
Whiiee, voor het eerst een pull request op github gedaan die is gemerged. Een verandering van maar één regel, maar hee, mijn naam staat nu in de commit-geschiedenis van een groot softwareproject. 8-)
  dinsdag 10 november 2015 @ 23:54:16 #129
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_157461725
ehhm oeps, hulp nodig hoe varander ik het interne ip adress op een linux machine,

device en router hebben nu dezelfde ip adress ja oeps moment :(

google had de oplossing, ja sorry raakte in paniek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 37% gewijzigd door cherrycoke op 10-11-2015 23:59:34 ]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_157461873
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:54 schreef cherrycoke het volgende:
ehhm oeps, hulp nodig hoe varander ik het interne ip adress op een linux machine,

device en router hebben nu dezelfde ip adress ja oeps moment :(

google had de oplossing, ja sorry raakte in paniek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort momentjes zijn zo herkenbaar voor Linux gebruikers :@
pi_157462173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:46 schreef Igen het volgende:
Whiiee, voor het eerst een pull request op github gedaan die is gemerged. Een verandering van maar één regel, maar hee, mijn naam staat nu in de commit-geschiedenis van een groot softwareproject. 8-)
:D Leuk is dat hè? Welk project?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_157470883
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:46 schreef Igen het volgende:
Whiiee, voor het eerst een pull request op github gedaan die is gemerged. Een verandering van maar één regel, maar hee, mijn naam staat nu in de commit-geschiedenis van een groot softwareproject. 8-)
_O_
Leuk man!

Ik vind het ook altijd leuk wanneer mijn pull requests worden geaccepteerd. Het heeft wel wat.
  woensdag 11 november 2015 @ 17:25:46 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157472785
Hoe kan ik de netwerk sessies beëindigen in Ubuntu? Ik heb useraccounts toegevoegd op mijn server en wil nu proberen daarmee in te loggen op de server om te kijken of het gelukt is, maar daarvoor moet ik eerst uitloggen met mijn admin-account. Hoe doe ik dat? :@

Het is Ubuntu 14.04 met Thunar/Nautilus.
pi_157472958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hoe kan ik de netwerk sessies beëindigen in Ubuntu? Ik heb useraccounts toegevoegd op mijn server en wil nu proberen daarmee in te loggen op de server om te kijken of het gelukt is, maar daarvoor moet ik eerst uitloggen met mijn admin-account. Hoe doe ik dat? :@

Het is Ubuntu 14.04 met Thunar/Nautilus.
Je kunt gewoon afmelden met de knop rechtsbovenin, of bedoel je inloggen door middel van SSH? Ik snap je vraag niet precies. :@

Als je in een SSH-sessie bent en je wilt het beëindigen, dan volstaat volgens mij het typen van 'exit'.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2015 17:39:01 ]
  woensdag 11 november 2015 @ 17:40:11 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157473105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je kunt gewoon afmelden met de knop rechtsbovenin, of bedoel je inloggen door middel van SSH? Ik snap je vraag niet precies. :@
Hmm, dat is inderdaad geen bijster duidelijke vraag. Iets uitgebreider:
Ik heb een server met drie partities. Twee daarvan zijn alleen voor mij, de derde mogen ook anderen op het netwerk gebruikten. Daarom heb ik die twee alleen RWX voor owner (owner is altijd admin) gemaakt, terwijl de derde rwxr-x--- is. Voor de andere gebruikers heb ik accounts aangemaakt.

Met mijn eigen computer heb ik op het netwerk ingelogd als admin en nu wil ik kijken of de permissions juist staan, door in te loggen als een van de nieuwe users. Daarvoor moet ik eerst uitloggen als admin, maar ik weet niet hoe. :P

Het gaat niet om SSH, maar om FTP (denk ik?).
pi_157473181
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Met mijn eigen computer heb ik op het netwerk ingelogd als admin en nu wil ik kijken of de permissions juist staan, door in te loggen als een van de nieuwe users. Daarvoor moet ik eerst uitloggen als admin, maar ik weet niet hoe. :P

Het gaat niet om SSH, maar om FTP (denk ik?).
Je legt het prima uit, volgens mij ligt de interpretatiefout aan mijn kant. Op wat voor manier ben je ingelogd? En hoe maak je momenteel verbinding met je server? Ik snap nog steeds niet waarom je jezelf moet afmelden. :@ Als het goed is hoef je je niet af te melden met FTP, je kunt gewoon je credentials wijzigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2015 17:44:34 ]
  woensdag 11 november 2015 @ 17:51:25 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157473339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je legt het prima uit, volgens mij ligt de interpretatiefout aan mijn kant. Op wat voor manier ben je ingelogd? En hoe maak je momenteel verbinding met je server? Ik snap nog steeds niet waarom je jezelf moet afmelden. :@ Als het goed is hoef je je niet af te melden met FTP, je kunt gewoon je credentials wijzigen.
Als je verbinding maakt met de server via Nautilus/Thunar (Ga naar --> smb://192.168.0.2) dan krijg je de eerste keer een login-scherm te zien. Als je inlogt, het venster sluit en daarna nog eens naar die locatie gaat, hoef je niet opnieuw in te loggen.

Nu heb ik mij ingelogd als 'admin', maar ik wil het met 'pietje' eens proberen. Hoe kan ik mij uitloggen als 'admin'?

Helaas ken ik de juiste terminologie niet, anders had ik het wel via Google gevonden. ;(
pi_157473914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je verbinding maakt met de server via Nautilus/Thunar (Ga naar --> smb://192.168.0.2) dan krijg je de eerste keer een login-scherm te zien. Als je inlogt, het venster sluit en daarna nog eens naar die locatie gaat, hoef je niet opnieuw in te loggen.

Nu heb ik mij ingelogd als 'admin', maar ik wil het met 'pietje' eens proberen. Hoe kan ik mij uitloggen als 'admin'?

Helaas ken ik de juiste terminologie niet, anders had ik het wel via Google gevonden. ;(
Ah, het is mij duidelijk! Je logt in via samba, niet met FTP dus. Als je netwerkschijven alleen bereikbaar moeten zijn voor GNU/Linux-systemen raad ik je aan om NFS te gebruiken in plaats van Samba, want NFS kent betere performance.

Maar dat terzijde.

Je kunt inloggen met een andere gebruiker door in plaats van:

smb://192.168.0.2

Dit in te typen:

smb://gebruiker@192.168.0.2

"gebruiker" is uiteraard een placeholder waar de username moet waarmee je wilt inloggen. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2015 18:18:25 ]
pi_157474028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 00:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:D Leuk is dat hè? Welk project?
Een geografisch systeem. Maar het was eigenlijk maar een bijvangst bij een andere bugfix die ik heb ingediend, voor een kleinigheidje waar ik me al 2 jaar lang aan erger. Als die pull-request ook wordt geaccepteerd, dan ben ik pas écht blij. :P
pi_157474247
Ik kan trouwens hier geen ontwikkelaarstopic vinden behalve voor PHP. Heeft hier in dit topic iemand verstand van C++? Ik heb nu zeg maar dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
void verwijderKleur(kleur) {
   list<potjes> *potjes;
   for(i=1; i<=3, i++) {
      if (i==1) potjes = &pindakaaspotjes_in_de_kast;
      if (i==2) potjes = &schoenpoetspotjes_in_de_winkel;
      if (i==3) potjes = &tandpastatubes_tijdelijk;
      for (j = 1; j <= potjes->count(); j++)
         if (potjes[j].kleur() == kleur) potjes->remove[j];
   }
}
Ik vind dat niet erg elegant met zo'n 'if'. Wat is daar nou elegant? De drie lijsten in een vector/list stoppen en daar met een foreach doorheen gaan? De binnenste 'for' in een losse functie stoppen en die drie keer aanroepen? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2015 18:33:41 ]
pi_157474978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:32 schreef Igen het volgende:
Ik kan trouwens hier geen ontwikkelaarstopic vinden behalve voor PHP. Heeft hier in dit topic iemand verstand van C++? Ik heb nu zeg maar dit:
[ code verwijderd ]

Ik vind dat niet erg elegant met zo'n 'if'. Wat is daar nou elegant? De drie lijsten in een vector/list stoppen en daar met een foreach doorheen gaan? De binnenste 'for' in een losse functie stoppen en die drie keer aanroepen? :?
Yo, het C(++) topic is een beetje dood, maar is hier te vinden:

DIG / [C(++)] voor dummies - Deel 6

Het leent zich sowieso denk ik beter voor een switch in plaats van een if.

Maar wat je zou kunnen doen is inderdaad wat je aangeeft. Eerlijk gezegd zou ik de potjes als een attribuut geven aan je object (klasse) en met een aparte methode de verschillende potjes in die lijst doen, die methode kun je dan vervolgens laten aanroepen in je constructor. Dan hoefj e in je methode verwijderKleur nog enkel door de lijst heen te loopen.

Maar...

Ik weet niet of dit voor jouw specifieke geval van toepassing zou kunnen zijn. :@

Tevens lees ik altijd dat je in C++ in je for-loop beter ++i kan gebruiken i.p.v. i++. Oeh, en achter de conditie in de for-loop moet ook een puntkomma, geen gewone komma volgens mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2015 19:05:31 ]
pi_157475661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Yo, het C(++) topic is een beetje dood, maar is hier te vinden:

DIG / [C(++)] voor dummies - Deel 6
Ok, ik zal m'n volgende vraag daar stellen.
quote:
Het leent zich sowieso denk ik beter voor een switch in plaats van een if.
Dat had ik ook al, maar ik wist zo uit m'n hoofd even niet precies hoe je in C een switch schrijft.

Afijn, ik heb gezien dat dit programma alles met Qt-bibliotheken doet. Is op zich ook wel leuk. Als het goed is kun je daarmee zoiets doen:
1
2
3
4
5
QList<QList<potjes>*> potjeslijstlijst;
potjeslijstlijst << &pindakaaspotjes_in_de_kast << &schoenpoetspotjes_in_de_winkel << &tandpastatubes_tijdelijk;
foreach(QList<potjes>* potjes, potjeslijstlijst) {
   ...
}
Dat vind ik elegant genoeg, denk ik. :P
pi_157477401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, ik zal m'n volgende vraag daar stellen.

[..]

Dat had ik ook al, maar ik wist zo uit m'n hoofd even niet precies hoe je in C een switch schrijft.

Afijn, ik heb gezien dat dit programma alles met Qt-bibliotheken doet. Is op zich ook wel leuk. Als het goed is kun je daarmee zoiets doen:
[ code verwijderd ]

Dat vind ik elegant genoeg, denk ik. :P
Dat ziet er veel eleganter uit inderdaad! ^O^

Alleen vind ik de twee lijsten een veetje vreemd. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2015 20:31:22 ]
pi_157477624
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat ziet er veel eleganter uit inderdaad! ^O^

Alleen vind ik de twee lijsten een veetje vreemd. :P
Ja ik heb de variabelen een beetje raar genoemd. :P In het echt gaat het om een soort van tekenprogramma, en als je een laag verwijdert dan moet die laag ook uit vier verschillende caches worden gehaald (die dan wel van dezelfde class zijn, maar met verschillende parameters worden geïnitialiseerd en in verschillende code-paden gebruikt worden).
pi_157496732
[rant]Waarom is de plek van non buffered memory in de output van `free` veranderd tussen RHEL6 en RHEL7? :([/rant]
జ్ఞ‌ా
pi_157504060
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:52 schreef µ het volgende:
[rant]Waarom is de plek van non buffered memory in de output van `free` veranderd tussen RHEL6 en RHEL7? :([/rant]
Ze hebben ook +/- buffer/cache weggeflikkerd en vervangen door "available", omdat de +/- buffer/cache kennelijk wat misleidend was. Al is dat vrij recent, geldt misschien nog niet voor RHEL7?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_157504617
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:52 schreef µ het volgende:
[rant]Waarom is de plek van non buffered memory in de output van `free` veranderd tussen RHEL6 en RHEL7? :([/rant]
Dat moet vast wel te verwisselen zijn met wat handigheidjes in een scriptje, enkel nog een alias maken en klaar.
pi_157505149
Lekker boeiend. Gewoon een distro uit de Debian familie gebruiken O+ :6
pi_157505157
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Lekker boeiend. Gewoon een distro uit de Debian familie gebruiken O+ :6
pi_157505179
Ben trouwens ook redelijk aan het committen naar een open-source projectje.

Volgens mij moet ik even ophouden voor ik de hele code herschreven heb en niemand mijn pull-request nog durft goed te keuren :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')