abonnement Unibet Coolblue
pi_156834278
ONE HUNNNEEEEDDDD AND TWELVE :K

Party banner blijft gewoon staan







De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)







Ali_Ilegali - Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz., Sage 18 oz. Marcher

Analoog - Momotaro 0701, SExDBxSxS12, PBJ XX-012 Denimio Contest

Atta-boy aka THE DENIM GAWD - APC Very Petit Standard, Samurai S5000VX, Oldblue Co 23 oz, momotaro 0702
Atta-girl visvim fluxus (no pics, no glory)

BacardiRazzSinas - Warehouse 1000xx , APC Petit Standard

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - N&F Weird Guy Japan Heritage, Momotaro 0201, Nudie Lab Neo , Samurai S5000GX-K Wind , Edwin ED-35 Rainbow selvage, Warpweftco SP-02, Nudie Average Joe Dry Organic

BredeBroeder - Levi's 501 STF

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

CklokC - Masa 2001, Nudie Average Joe Dry

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201, N&F WG Japan Heritage , APC PS, APC PNS

doo. - Momotaro 0701, momotaro g017, ninja ed

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch, Railcar Viper X003

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, APC Petit Standard

Grachtenpinguin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, Japan Blue x Momotaro 0400, Denimasa 600IR

Ieppeh - APC Petit Standard, Tellason Ladbroke Grove

Jetlife - APC New Standard, Naked and Famous Japan Heritage, Tellason Ladbroke Grove

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kaaspeer - ALD Princeton, Jean Shop Rocker Slim

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

kimetto - Masa 1001, Levi's 501 STF

kipknots - Denimasa aviator sugarcane denim, RRL Slim Fit.

MartiniNL - Naked&Famous Left Hand Twill, Momotaro 0705SP,Nudie Grim Tim Org. Dry Selvage, Denham Dry R7, naked and famous elephant 3

Michhas - Edwin ED-57, Tellason Ladbroke Grove

M1stral - Momotaro 0701, PBJ XX-007

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embo, Momotaro x N&F

Nezhi - Cheap Monday Tight Original.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

omelette- APC New Standard

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fuff - Sage 18 oz. Marcher, warpweftco SP-02, red cloud rusting RTF-01

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

TN-FR - jp0404

tweemeter - Japan Blue JB0201, Levi's 501 STF

xSanjay - APC Petit Standard, N&F SG Natural Indigo, Denimasa Sugar Cane.

Vipi - ALD Prescott, Denim Demon Sarves, Red Cloud R400S 21oz

vault_tec - Unbranded 21 oz.

Zwartemarktplaats: Bristol.

Pedroo : Sage Warden, ALD Prescott Sterling, ALD Royston

Em-dee-em-aa: Rogue Territory SK 12.5 oz. Naked & Famous Skinny Guy LHT

Infp2009: 3Sixteen ST-220x, N&F Okayama Spirit Weird guy

Rickstarr: Masa 1001, PBJ XX-012 denimio contest jeans



Ali_Ilegali (Oldblue)


Atta-boy (APC)



bokkepoot (Nudie)


don-diablo (Momotaro)


JetLife (APC NS)


LSDreamer (ALD)


T_Fuff (Atelier la Durance Royston)


M1stral (Momotaro)


MartiniNL


Doo. (Momotaro)


Kipknots (Denimasa)

OP-style made by: Bobr ^O^
pi_156834301
<misleidende TT, excuses>
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:58:38 #3
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_156836013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:34 schreef BredeBroeder het volgende:
Twijfel nu toch wel of ik die nieuwe momo moet halen, zeer fresh :9 Alleen 't prijskaartje, 250 euro ;(
Hoe staat het eigenlijk met je STF?
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_156836525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:58 schreef CklokC het volgende:

[..]

Hoe staat het eigenlijk met je STF?
Goed! Krijg alleen een beetje gaten in de frontpocket waar m'n tel zit, dat maar eens repareren binnekort, verder kan die bijna z'n eerste wash verwachten :D
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:44:15 #5
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_156838581
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:22 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Goed! Krijg alleen een beetje gaten in de frontpocket waar m'n tel zit, dat maar eens repareren binnekort, verder kan die bijna z'n eerste wash verwachten :D
Nice.
Ik zou ook nog wel een STF willen proberen. Hoeveel shrink had je uiteindelijk t.o.v. de maat die je besteld had?
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_156850800
De Denimio Contest is voorbij! Heb mn foto's zojuist geupload op de contest page, ben benieuwd.
Het blijft nog altijd een chill paartje! Kleur en textuur is echt heel gaaf :7 Wel jammer dat de stof bij het zitgedeelte nu heel dun geworden is; ik weet niet hoe lang dat t nog uithoudt.

Crotch repair is ook nieuw. Na een flinke crotch rip heb ik er een stukje Momo stof op gezet.

Verder ben ik nu ook mn Dry Bones weer aan het dragen wat toch wel echt een heerlijke broek blijft - vooral met dit koude weer. Misschien ga ik binnenkort kijken naar een tapered paartje met wat meer ruimte in de thigh.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:55:56 #7
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_156851015
Gave broek.

Vooral die repair op je knie :9~
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_156851685
Nice man!
Faka G
pi_156852125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:44 schreef CklokC het volgende:

[..]

Nice.
Ik zou ook nog wel een STF willen proberen. Hoeveel shrink had je uiteindelijk t.o.v. de maat die je besteld had?
Zeker wel 2 inch
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:15:45 #10
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_156853696
Wat een gave broek dat.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_156855745
Heel vet geworden Analoog!

Hier is mijn contest pair:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156855899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:43 schreef Analoog het volgende:
De Denimio Contest is voorbij! Heb mn foto's zojuist geupload op de contest page, ben benieuwd.
Het blijft nog altijd een chill paartje! Kleur en textuur is echt heel gaaf :7 Wel jammer dat de stof bij het zitgedeelte nu heel dun geworden is; ik weet niet hoe lang dat t nog uithoudt.

Crotch repair is ook nieuw. Na een flinke crotch rip heb ik er een stukje Momo stof op gezet.

Verder ben ik nu ook mn Dry Bones weer aan het dragen wat toch wel echt een heerlijke broek blijft - vooral met dit koude weer. Misschien ga ik binnenkort kijken naar een tapered paartje met wat meer ruimte in de thigh.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sick :D Die patch op je knie blijft vet, heb je de crotch ook zelf gedaan?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:01 schreef rickstarr het volgende:
Heel vet geworden Analoog!

Hier is mijn contest pair:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die combs O+ vettt
We fear that which we cannot see
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:34:10 #13
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_156856310
En ook die is erg erg tof. :Y
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_156856876
Tnx. Ben benieuwd of een van ons bij de laatste vijf zit. Aan de hand van de foto's worden er 5 finalisten gekozen en van die 5 worden de broeken opgestuurd naar Japan waar de winnaar gekozen wordt.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:28:08 #15
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_156857607
Beide erg nice. :)
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:28:53 #16
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_156857627
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:54 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zeker wel 2 inch
Ok thanks!
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_156864371
Thanks!

@ ali
Ja, die crotch patch heb ik ook zelf gedaan :Y Heb voorheen alles laten repareren door een kleermaker, maar probeer nu alles zelf te fixen. Haal er eigenlijk ook best veel lol uit door t zelf te doen.
Doen jij en Atta nog mee met de DWC trouwens?

@ rickstarr
Jouwe is ook goed gelukt, mooi contrast hoor! Ik ben ook zeer benieuwd of een van ons erbij zit :7
pi_156865670
Of alletwee :7 zou cool zijn.
De winnaar mag naar Japan naar de pbj hq ofzo toch?
Ik heb vandaag mn topic gemaakt op die dwc site. Ali doet vanaf het begin al mee
Faka G
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:02:17 #19
247356 infp2009
More cowbell!
pi_156871548
Kleine reminder:

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:13 schreef infp2009 het volgende:
Jongons, ik moet er aan geloven. Mijn Okayama Spirit WG is te klein :'( Is er iemand die hem zou willen overnemen?

Het is dus een Weird Guy, tagged Size 30. Ik heb hem warm gesoakt maar hij is niet erg gekrompen van de maten zoals opgegeven (deze stof is unsanforised maar wel steampressed). Drie keer aangehad voor een halve dag, voordat het te veel pijn ging doen 8)7 dus geen fades, en verder unhemmed. Supermooie fabric, dus zonde dat hij niet past.

Dit zijn de officiele maten, maar als iemand interesse heeft zal ik zelf de BiG maten opnemen:

Tag size: 30
Waist: 32
Rise: 10.5
Thigh: 11.5
Knee: 8.3
Leg opening: 7.25
Inseam: 34.5
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_156876625
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:35 schreef Analoog het volgende:
Thanks!

@ ali
Ja, die crotch patch heb ik ook zelf gedaan :Y Heb voorheen alles laten repareren door een kleermaker, maar probeer nu alles zelf te fixen. Haal er eigenlijk ook best veel lol uit door t zelf te doen.
Doen jij en Atta nog mee met de DWC trouwens?

@ rickstarr
Jouwe is ook goed gelukt, mooi contrast hoor! Ik ben ook zeer benieuwd of een van ons erbij zit :7
Heel netjes gedaan en is zkr leuk om te doen :) Ja nog steeds onderweg met DWC, hemp is echt in begin lastig, maar ze wordt steeds mooier. Moet denk wel binnenkort crotchrepair doen :)
We fear that which we cannot see
pi_156876687
Bij de C&A 2 classic straight jeans gekocht _O_

Superrelaxede jeanz 8-)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_156900836
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:21 schreef Atta-boy het volgende:
Of alletwee :7 zou cool zijn.
De winnaar mag naar Japan naar de pbj hq ofzo toch?
Ik heb vandaag mn topic gemaakt op die dwc site. Ali doet vanaf het begin al mee
Ja idd, de winnaar krijgt tickets naar Japan en een bezoek aan PBJ's hq! Maar wel maar één van de 220 deelnemers, dus zal wel een lastig verhaal worden.

Wat ik veel chiller vindt aan de contests die semi via SuFu gaan zoals DWC is dat ze veel 'actiever' lijken. Die pagina van Denimio is chill omdat je meteen alle foto's kunt checken, maar het is niet zo interactief, en mist dus die echte community feel.
pi_156901997
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 17:33 schreef Analoog het volgende:

[..]

Ja idd, de winnaar krijgt tickets naar Japan en een bezoek aan PBJ's hq! Maar wel maar één van de 220 deelnemers, dus zal wel een lastig verhaal worden.

Wat ik veel chiller vindt aan de contests die semi via SuFu gaan zoals DWC is dat ze veel 'actiever' lijken. Die pagina van Denimio is chill omdat je meteen alle foto's kunt checken, maar het is niet zo interactief, en mist dus die echte community feel.
DWC lijkt juist een stuk rustiger dan hwdc2. Maar de leukste contest lijken me eigenlijk eentje van een merk en model, dus dat iedereen dezelfde broek draagt zoals bij die pbj
Faka G
pi_156927789
Zou graag mijn STF na 8.5 maand wear eens willen wassen, alleen geen idee hoe ik dit moet doen :P

Lijkt me niet dat je 'm gewoon in de wasmachine pleurt? Heb hier een douchecabine waar die wel in kan liggen, gewoon met een scheutje robijn zwart en dan een beetje spoelen en laten liggen voor een uurtje? Of echt schrobben enzo?
pi_156928362
Gewoon binnenstebuiten in de wasmachine gooien
Faka G
pi_156928421
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:19 schreef Atta-boy het volgende:
Gewoon binnenstebuiten in de wasmachine gooien
Hoeveel graden? Welk programma?
pi_156928659
Een niet te drastisch programma. Bij de wasmachine die ik gebruik heb je een handwas programma, die gebruik ik meestal. Maar volgens mij kan je niet heel veel fout doen.
Faka G
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:32:15 #28
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_156928746
En stand op niet centrifugeren, of lage toeren en een lage temperatuur. Bij het uit de wasmachine halen even in de lengte uitrekken.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_156942908
Mijn Levi's 501 STF na ongeveer 8 maanden wear:







En hier nog even m'n telefoon frontpocket gefixed, hij scheurde een beetje door



Hij gaat zo de was in :D

[ Bericht 10% gewijzigd door BredeBroeder op 19-10-2015 13:33:06 ]
pi_156943752
Maar begrijp ik het goed dat jij, BredeBroeder, deze broek 8 maanden zonder wassen heb gedragen? :{ :r
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_156943944
quote:
11s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:06 schreef wolfrolf het volgende:
Maar begrijp ik het goed dat jij, BredeBroeder, deze broek 8 maanden zonder wassen heb gedragen? :{ :r
Zeker weten ;) Smerig he :*
pi_156943960
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:15 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zeker weten ;) Smerig he :*
Nou, dat zal me wel een LUCHT geven ja.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_156943972
quote:
12s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:16 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Nou, dat zal me wel een LUCHT geven ja.
Mwoa, valt wel mee, als die echt stonk zou die er wel eerder ingegaan zijn ;)
pi_156944383
Nice bredebroeder, ben benieuwd hoe die er uit komt.
Had nog even wat pics gemaakt van mn Oldblue co 25 oz voor het dwc topic.
Front en back pic:



Eentje was op een of andere manier heel donker en moest ik bewerken om hem een beetje normaal te laten lijken, vandaar dat het kleurverschil

Details:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En fabric:



[ Bericht 4% gewijzigd door Atta-boy op 19-10-2015 14:50:34 ]
Faka G
pi_156944800
Nou hij is koud gewassen met een beetje wasmiddel, niet gecentrifugeerd, nu hangt ie te drogen :)

Ben benieuwd
pi_156945099
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:31 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

DWC lijkt juist een stuk rustiger dan hwdc2. Maar de leukste contest lijken me eigenlijk eentje van een merk en model, dus dat iedereen dezelfde broek draagt zoals bij die pbj
Dat is ook wel weer zo, dan zie je echt het verschil in wear pattern.

Die Old Blue ziet er goed uit! Nice dat er weer hidden arcs op zitten, die vond ik bij je andere paartje ook erg vet!
pi_156945310
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:56 schreef BredeBroeder het volgende:
Nou hij is koud gewassen met een beetje wasmiddel, niet gecentrifugeerd, nu hangt ie te drogen :)

Ben benieuwd
Ga je de broek nu weer zo lang niet wassen?

Wat is de reden daarvoor eigenlijk? :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_156945772
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2015 15:20 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ga je de broek nu weer zo lang niet wassen?

Wat is de reden daarvoor eigenlijk? :)
niet weer zo lang, maar wel weer een behoorlijke tijd niet nee.

Voor meer info even de beginpost goed lezen of zoek eens op google "raw denim"
pi_156952234
@ BredeBroeder Nice hoor, benieuwd naar de post wash pics

@ Atta, Erg tof die oldblue. Coole details zeker de patch en de hidden arcs.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 19:12:02 #40
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_156998029
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:48 schreef rickstarr het volgende:
@ BredeBroeder Nice hoor, benieuwd naar de post wash pics

@ Atta, Erg tof die oldblue. Coole details zeker de patch en de hidden arcs.
Agree!
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_157007710
Thanks. Ja ben ook wel blij dat er weer hidden arcs op zitten. Ben niet zo'n fan van de meeste backpocketstitching
Faka G
pi_157007789
Nou.. Resultaat is niet echt denderend ofzo :{

Had hem koud gewassen met een beetje wasmiddel, amper fades..

Nu weer raggen en volgende keer gewoon iets heter wassen :)

Plaats overmorgen denk wel foto's, heb 't te druk morgen ;)
pi_157007865
Een was is ook niet voor zieke fades maar om je broek schoon te krijgen :9 maar hoe warmer en meer centrifuge hoe meer indigo verlies
Faka G
pi_157007893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:53 schreef Atta-boy het volgende:
Een was is ook niet voor zieke fades maar om je broek schoon te krijgen :9 maar hoe warmer en meer centrifuge hoe meer indigo verlies
Centrifuge krijg je toch lelijke lijnen van las ik ergens?
pi_157014799
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:54 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Centrifuge krijg je toch lelijke lijnen van las ik ergens?
Ja maar als je hem binnenstebuiten doet word die kans weer kleiner
Faka G
pi_157047421
Pics moeten nog ff wachten..

Ik ben op zoek naar een zwarte raw jeans, dus geen indigo. Niet al te duur (budget 150), tapered fit.

Had ff gekeken bij de normale winkels maar daar hebben ze alleen van die stretch en skinny onzin, dat is niet wat ik zoek.

Raw zwart fade toch veel minder snel dan indigo?
pi_157059195
Zwart fade niet per se minder snel. Maar ik kan je trouwens de ninja ed (ed55) aanraden. Of een nudie organic black ring. Welke nudie fit je dan moet hebben weet ik zo snel ff niet, gok grim tim.
pi_157062481
Grim Tim is niet tapered, lean Dean wel. Men at work heeft nu 30% korting op Nudie, weet niet of daar een zwarte kleur bij zit. Ben zelf voor de lean Dean dry iron gegaan, bevalt goed ^O^
pi_157078524
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:50 schreef BredeBroeder het volgende:
Pics moeten nog ff wachten..

Ik ben op zoek naar een zwarte raw jeans, dus geen indigo. Niet al te duur (budget 150), tapered fit.

Had ff gekeken bij de normale winkels maar daar hebben ze alleen van die stretch en skinny onzin, dat is niet wat ik zoek.

Raw zwart fade toch veel minder snel dan indigo?
Ben ook op zoek naar een zwarte raw. Voor mij wordt het waarschijnlijk de Big John M106D-61B.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien niet helemaal wat jij zoekt want de warp yarn is eerst indigo dyed en daarna zwart.



Wellicht toch de overweging waard? Deze is $150 bij denimio.
pi_157079829
Cool, alleen jammer van die coin pocket
Faka G
  maandag 26 oktober 2015 @ 21:52:11 #51
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_157122900
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:02 schreef Atta-boy het volgende:
Cool, alleen jammer van die coin pocket
Beat me to it.

Echt een beetje een smet op die broek.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_157123333
Inkleuren met marker :D
Faka G
pi_157124836
Coin pocket is inderdaad heel jammer. Heb alleen nog geen goed alternatief gevonden voor rond ¤150. Dat is toch wel de max dat ik aan een zwarte denim wil uitgeven.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:35:19 #54
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_157129315
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:52 schreef rickstarr het volgende:
Coin pocket is inderdaad heel jammer. Heb alleen nog geen goed alternatief gevonden voor rond ¤150. Dat is toch wel de max dat ik aan een zwarte denim wil uitgeven.
Uniqlo. Was er zelf 30 euro kwijt voor een zwarte selvedge. :')
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_157133676
Iemand geinteresseerd in een bijna ongedragen, nog ongewassen Scotch and Soda Phaidon "Toruko" dry denim, maat 32/32? Foto's kan ik wel appen als je een bericht stuurt met je telnr of ik stuur mijn nr.
pi_157133838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:41 schreef Loekje het volgende:
Iemand geinteresseerd in een bijna ongedragen, nog ongewassen Scotch and Soda Phaidon "Toruko" dry denim, maat 32/32? Foto's kan ik wel appen als je een bericht stuurt met je telnr of ik stuur mijn nr.
Heb je een foto of 2 die je hier kan posten?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157134262
Heb een marktplaats linkje, is misschien handiger

http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekje op 27-10-2015 14:17:28 ]
pi_157134710
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:35 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Uniqlo. Was er zelf 30 euro kwijt voor een zwarte selvedge. :')
Ik ga donderdag :D
Faka G
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:51:44 #59
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_157136449
http://www.grana.com/

deze lui hebben ook basic jeans. Hong Kongs bedrijfje van oa een nederlander
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:17:37 #60
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_157136943
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:30 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ik ga donderdag :D
i

Lekker. Ik kreeg 10 euro korting op de broek. Altijd leuk. Daarnaast nog meerdere dingen meegenomen. Prima winkel.
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:04:35 #61
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157168552
Kleine teaser.

Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_157173279
Haha ziet er flink gebeat uit
Faka G
pi_157177537


Brakke update
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:08:06 #64
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_157196241
Mijn Momo krijgt ook cuffrips en loslatend sticksel op de backpocket.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_157634800
Voor de liefhebbers, Momotaro in de sale bij caliroots.
Prijs ongeveer ¤210 voor de 0305-18, 0305-I, 0702 en 0701.
pi_157638958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:43 schreef rickstarr het volgende:
Voor de liefhebbers, Momotaro in de sale bij caliroots.
Prijs ongeveer ¤210 voor de 0305-18, 0305-I, 0702 en 0701.
Is best chill als je niet buiten europa wil bestellen ivm douane idd :D en 0701/0702 is imo een super nice fit
Faka G
pi_157696030
Yo guys, ,finally, MasaXThailand has been launched.

come with 2 choices of fabric.
16.7 oz Unsanforized Rose Selvedge from Okayama. and 14.5 oz. Unsanforized Sugarcane fabric.

slim fit. model name :0000 <<< I'll have a denim contest, winner will name this model for next production and will design the leather with me :)



















Denimasa
pi_157736952
Twee maanden geleden de APC Petit New Standard gekocht, toch niet helemaal mijn fit. Blijf bij de normale NS :P

Interesse? Zie V&A / [TK] A.P.C. Petit New Standard Selvedge Jeans
  zondag 22 november 2015 @ 14:57:59 #69
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_157738942
binnenkort kiezen tussen S'dA en Skull, misschien PBJ
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 22 november 2015 @ 15:44:58 #70
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_157740038
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:06 schreef JAY-T het volgende:
Twee maanden geleden de APC Petit New Standard gekocht, toch niet helemaal mijn fit. Blijf bij de normale NS :P

Interesse? Zie V&A / [TK] A.P.C. Petit New Standard Selvedge Jeans
Ik heb er een in dezelfde maat, maar past me inmiddels bijna niet meer. Ik had gedacht dat het echt een fit tussen de ns en de ps in zou zijn maar voor m'n gevoel is het een smallere ps. Zit weinig ns aan imo.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_157740176
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 15:44 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik heb er een in dezelfde maat, maar past me inmiddels bijna niet meer. Ik had gedacht dat het echt een fit tussen de ns en de ps in zou zijn maar voor m'n gevoel is het een smallere ps. Zit weinig ns aan imo.
Moet je hem niet 6 maten downsizen :+
Faka G
pi_157745736
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 15:44 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik heb er een in dezelfde maat, maar past me inmiddels bijna niet meer. Ik had gedacht dat het echt een fit tussen de ns en de ps in zou zijn maar voor m'n gevoel is het een smallere ps. Zit weinig ns aan imo.
Haha, heb dus precies hetzelfde... In de top zit hij prima, ook rekening houdend met wat uitloop, maar rond m'n kuiten zit hij echt te strak...
pi_157758435
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:04 schreef bokkepoot het volgende:
Kleine teaser.

[ link | afbeelding ]
Wanneer de trailer? ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:05 schreef MartiniNL het volgende:
[ afbeelding ]

Brakke update
Aardig gekke shit :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:02 schreef Bob_lorr het volgende:
Yo guys, ,finally, MasaXThailand has been launched.

come with 2 choices of fabric.
16.7 oz Unsanforized Rose Selvedge from Okayama. and 14.5 oz. Unsanforized Sugarcane fabric.

slim fit. model name :0000 <<< I'll have a denim contest, winner will name this model for next production and will design the leather with me :)

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Looks great :D

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:57 schreef One_conundrum het volgende:
binnenkort kiezen tussen S'dA en Skull, misschien PBJ
Mooie keuzes om te maken :) Hoe is het met je redcloud?
We fear that which we cannot see
  maandag 23 november 2015 @ 12:57:47 #74
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_157760476
met de RC is het matig, 7 maand niet aangehad (edit; eerder 9 maanden). Tis hier nu nog +20 graden, hij was wat muf dus hem em wel net gewassen. Zal wel half december worden eer die weer gebruikt gaat worden. Daarom wil iets lichters.

[ Bericht 5% gewijzigd door One_conundrum op 24-11-2015 02:46:38 ]
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_157765294
size chart and specs


Denimasa
pi_157765335
We have a denim contest, anyone wanna join w/
winner will name the model and design a leather of this model for next production w/
Denimasa
pi_157766152
I'd love to. But no money and no denim at the moment. I grew out of the masa and my eternal crotchripped AGAIN.
pi_157827986
Hahaha Pedoo, sorry to hear that. About crotchripped, I guess you should try other cutting that come with bigger thigh and hip. Bigger thigh and hip should help prevent crotchripped. <<< but that might make jeans looks baggy.
Denimasa
pi_157839099
Morgen met een neefje langs de local brand shopjes in Bandung, volgens hem zat er wel een interessant straatje/buurtje met wat denim winkeltjes. (en nee, niet die troep van chihampelas).

Iemand nog tips voor merken? en wat redelijke prijzen zijn? Ik wil iig even bij PMP (Pot meets Pop) kijken :)

Mocht het allemaal niet lukken kan ik nog altijd langs de Uniqlo in Jakarta, 499.000 IDR voor een selvedge denim ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_157844193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:09 schreef Ener-G het volgende:
Morgen met een neefje langs de local brand shopjes in Bandung, volgens hem zat er wel een interessant straatje/buurtje met wat denim winkeltjes. (en nee, niet die troep van chihampelas).

Iemand nog tips voor merken? en wat redelijke prijzen zijn? Ik wil iig even bij PMP (Pot meets Pop) kijken :)

Mocht het allemaal niet lukken kan ik nog altijd langs de Uniqlo in Jakarta, 499.000 IDR voor een selvedge denim ;)
Oldblue :7 en qua tops bluesville, als je er nog schoenen bij wilt sagara :+
Faka G
pi_157849063
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:09 schreef Ener-G het volgende:
Morgen met een neefje langs de local brand shopjes in Bandung, volgens hem zat er wel een interessant straatje/buurtje met wat denim winkeltjes. (en nee, niet die troep van chihampelas).

Iemand nog tips voor merken? en wat redelijke prijzen zijn? Ik wil iig even bij PMP (Pot meets Pop) kijken :)

Mocht het allemaal niet lukken kan ik nog altijd langs de Uniqlo in Jakarta, 499.000 IDR voor een selvedge denim ;)
Elhaus/Sage/warp&weft en wat atta zegt. Beter check je heel die straat daar in de buurt.
In Jakarta sowieso langs goodsdept gaan en als je in het weekend van sinterklaas daar bent naar wall of fades gaan. 1 van de grootste denim events sowieso daar :D

Elke keer mis ik dat net :( Hoop een keer mee te maken :D

We fear that which we cannot see
pi_157853758
Sage heb ik online al wat coole dingen van gezien, maar hebben die ook een shop in dat straatje?

Die zondag van het denim festival ben ik al terug in Tangerang, voordat ik terug vlieg helaas, Jakarta zelf ga ik liever niet meer in (voornamelijk omdat je dan een hele dag in de file staat, dat is echt godsonmogelijk daar)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_157855308
Ok hele straat af gegaan, PMP was de enige met selvedge in dat buurtje :) Piepklein winkeltje, wel hele aardige mensen. Voor omgerekend een euro of 100 een selvedge gescoord, met Okayama heavy denim, geenidee hoeveel oz. precies. Maar ik vind m cool :) En verder nog voor 3 tientjes een 'super thai stick' (non selvedge), wel raw unsanforized indigo, lekkere rag broek.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_157855571
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:01 schreef Ener-G het volgende:
Ok hele straat af gegaan, PMP was de enige met selvedge in dat buurtje :) Piepklein winkeltje, wel hele aardige mensen. Voor omgerekend een euro of 100 een selvedge gescoord, met Okayama heavy denim, geenidee hoeveel oz. precies. Maar ik vind m cool :) En verder nog voor 3 tientjes een 'super thai stick' (non selvedge), wel raw unsanforized indigo, lekkere rag broek.
Nice, maak ff fitpics of pics van die Okayama denim :D
Ik was er 2 jaar geleden, dus er zijn niet echt meer raw denim winkeltjes bijgekomen.
Wel veel winkels met coole overhemden, ook bij vaya con dios tattooshop. Hele relaxte gasten ook.
Als je nog Jakarta gaat dan zkr goodsdept checken daar zijn wel al die brands. Er zijn er meerdere in Jakarta, weet alleen niet welke dichtbij Tangerang is.:)
We fear that which we cannot see
pi_157855607
Volgens google zouden er wel meer denim boetiekjes moeten zitten, volgens neefje ook, maar helaas. PMP zelf was ook goed verstopt trouwens, de straat zelf lijkt meer op een luxe villawijk dan een echte winkelstraat :'-)

Dat festival is trouwens in Kuningan, dat is best een takken eind rijden :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_157858217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:22 schreef Ener-G het volgende:
Volgens google zouden er wel meer denim boetiekjes moeten zitten, volgens neefje ook, maar helaas. PMP zelf was ook goed verstopt trouwens, de straat zelf lijkt meer op een luxe villawijk dan een echte winkelstraat :'-)

Dat festival is trouwens in Kuningan, dat is best een takken eind rijden :D
Ja was ook een oude koloniale straat :) echt mooie huizen. Net zo nice als Menteng in Jakarta :)
Kuningan is idd ver van tangerang, beste is dan Goodsdept misschien proberen. Je kan ook nog gewoon kleding aanschaffen in Bandung bij die outlets daarzo :)
We fear that which we cannot see
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:38:45 #87
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157869247
Het is weer tijd voor een frisse denim

Momenteel draag ik mijn Somet en Edwin vrij veel, alleen is de Somet wel vrij skinny en de Edwin wel heul loose...

(Heb op deze broeken na alleen nog een ALD liggen die nieuw is :P. Samurai en Blackweft zijn werkbroeken en rest is kapot of op ;) )

Daarom wil ik even een tussenbroek, gewoon een normale straight, momenteel neig ik een beetje naar een Nudie Average Joe, omdat ik die goed ken.. Maar ja Nudie is ook vrij saai.....

Wie weet nog een goeie mooie straight?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:39:47 #88
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157869276
Ow heb ook nog een denimasa liggen, maar daar ben ik al bijna te dik voor :'( :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_157870340
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:38 schreef bokkepoot het volgende:
Het is weer tijd voor een frisse denim

Momenteel draag ik mijn Somet en Edwin vrij veel, alleen is de Somet wel vrij skinny en de Edwin wel heul loose...

(Heb op deze broeken na alleen nog een ALD liggen die nieuw is :P. Samurai en Blackweft zijn werkbroeken en rest is kapot of op ;) )

Daarom wil ik even een tussenbroek, gewoon een normale straight, momenteel neig ik een beetje naar een Nudie Average Joe, omdat ik die goed ken.. Maar ja Nudie is ook vrij saai.....

Wie weet nog een goeie mooie straight?
Maak ff mooie pics van die samurai :D Ik heb nog een oldblue ww2repro in de aanbieding ;)
We fear that which we cannot see
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:18:46 #90
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157870510
Als het weer eens een keer dat toelaat, momenteel is het zodra ik thuis ben is het heel donker...

..Welke maat?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_157870715
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:18 schreef bokkepoot het volgende:
Als het weer eens een keer dat toelaat, momenteel is het zodra ik thuis ben is het heel donker...

..Welke maat?
Ok chill idd het weer moet meezitten ;) Maat 32 dacht ik.
http://oldblueco.net/product-detail/125/44-wwii-repro.html

Kan nog via BIG-wijze opmeten voor de zekerheid :)
We fear that which we cannot see
pi_157875510
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Nice, maak ff fitpics of pics van die Okayama denim :D
Dropbox albumpie:

https://www.dropbox.com/s(...)566xETmmMX0Vp7a?dl=0

Werkt dat? de wifi hier gaat door een roestig ijzerdraadje ;)

Outlets zijn we ook geweest, maar daar ligt het vol met goedkope troep. Heel veel nep meuk van de grote merken, met dito gare kwaliteit. Selvedge is er niet in de outlets, behalve Levi's tegen westerse prijzen (of het is goedkoop maar fake) en elke outlet heeft letterlijk dezelfde artikelen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zaterdag 28 november 2015 @ 06:22:29 #93
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157875593
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:24 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ok chill idd het weer moet meezitten ;) Maat 32 dacht ik.
http://oldblueco.net/product-detail/125/44-wwii-repro.html

Kan nog via BIG-wijze opmeten voor de zekerheid :)
Inseam 33 :'(
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zaterdag 28 november 2015 @ 08:43:19 #94
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_157875859
Hoe groot is het verschil trouwens tussen onewash en euh, hoe heet et ook alweer unsanforized? niet gewassen? Iemand hier ervaring mee bij de beter merken?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_157876366
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 04:49 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Dropbox albumpie:

https://www.dropbox.com/s(...)566xETmmMX0Vp7a?dl=0

Werkt dat? de wifi hier gaat door een roestig ijzerdraadje ;)

Outlets zijn we ook geweest, maar daar ligt het vol met goedkope troep. Heel veel nep meuk van de grote merken, met dito gare kwaliteit. Selvedge is er niet in de outlets, behalve Levi's tegen westerse prijzen (of het is goedkoop maar fake) en elke outlet heeft letterlijk dezelfde artikelen.
Doet het :) Heb je al geshrinkt? Ben benieuwd hoe die is na wear :D
Sommige outlets hebben ook echte merken maar is vaak b/c staal niets mis mee. Veel wordt daar natuurlijk gemaakt voor de grote merken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 06:22 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Inseam 33 :'(
Ja, zij tikt 82/83 inseam aan. Dat is lastig voor je ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:43 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe groot is het verschil trouwens tussen onewash en euh, hoe heet et ook alweer unsanforized? niet gewassen? Iemand hier ervaring mee bij de beter merken?
Kan aardig wat verschillen, in inseam 2 inch waist 1 inch minimaal. Thigh etc vaak 0.5
Verschilt ook per fabric :) Wel stretched de waist vaak weer uit naar wat het is, of blijft tikkie strakker dan eerst.
We fear that which we cannot see
  zaterdag 28 november 2015 @ 10:50:27 #96
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_157876813
en qua indigo behoud, slijtage dan. gooien ze bij one wash alles in een grote machine of is dat ook een soort relaxte soak?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_157877294
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 10:00 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Doet het :) Heb je al geshrinkt? Ben benieuwd hoe die is na wear :D
Sommige outlets hebben ook echte merken maar is vaak b/c staal niets mis mee. Veel wordt daar natuurlijk gemaakt voor de grote merken.
Euh ik heb er nog niks mee gedaan, dat komt wel weer als we thuis zijn. Respect voor de locals hier die in dit klimaat rondlopen in heavy denim :+
Ik heb hier in het relatief koelere Bandung af en toe al wat zwaar met mn 511 commuter (die van denim-parachutestof is gemaakt lijkt wel zo dun als ie is)

Die grote merken van de outlets interesseren me niet zoveel, dat kan je in NL ook gewoon krijgen. Ik vind de obscuurdere kleine merkjes veel interessanter, spul waar lastiger aan te komen is, met een leuker verhaal :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_157880448
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 10:50 schreef One_conundrum het volgende:
en qua indigo behoud, slijtage dan. gooien ze bij one wash alles in een grote machine of is dat ook een soort relaxte soak?
Dat verschilt denk per merk, denk dat indigo behoud etc niet zo veel uitmaakt. Volgens mij hebben een aantal hier wel een one-wash gekocht via rakuten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:37 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Euh ik heb er nog niks mee gedaan, dat komt wel weer als we thuis zijn. Respect voor de locals hier die in dit klimaat rondlopen in heavy denim :+
Ik heb hier in het relatief koelere Bandung af en toe al wat zwaar met mn 511 commuter (die van denim-parachutestof is gemaakt lijkt wel zo dun als ie is)

Die grote merken van de outlets interesseren me niet zoveel, dat kan je in NL ook gewoon krijgen. Ik vind de obscuurdere kleine merkjes veel interessanter, spul waar lastiger aan te komen is, met een leuker verhaal :)
Ok, ja ik vind de kleine merkjes ook interessanter, vooral de indobrands. Dingen die je hier niet ziet zeg maar. Daarom is die wall of fades of goodsdept nice om heen te gaan of de brightspotmarket die 1x in het jaar is :)
In Jakarta loop ik wel in mijn denim 17/18oz maar dan is het familie/restaurants/malls etc wat je doet :P Weinig echt op straat lopen zoals in NL ;)
We fear that which we cannot see
pi_157881108
True, true, het is idd voornamelijk in de airco'ed auto, airco'ed shoppingmall in, en weer terug, de file in ;) Bandung kon er vandaag ook wat van trouwens, godtering.. letterlijk heel autorijdend Jakarta staat hier nu vast.

Van de week een paar dagen ontsnappen op het strand op Bangka of Belitung, maar dan wordt de dresscode voornamelijk swimshort ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 3 december 2015 @ 09:15:41 #100
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_157981938
https://www.denimio.com/brand/

Rakuten lijkt me goedkoper, maar ziet er goed uit
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 3 december 2015 @ 09:34:00 #101
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_157982111
ugh misschien ook wel Oni of Eternal.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:53:42 #102
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158006977
Oni 512, http://imgur.com/a/dOMMV#1

De Shit, fniedan?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158008935
Zeker de shit. Die 512 slim tapered fit heb je ook in de secret denim van oni (502zr).
Heel toffe fabric(slubby/nepppy). Houdt wel rekening met een vrij korte inseam. Na soak/wash is de inseam van mijn 502zr 31-32 inch. Ben 1.75m en kan hem net een keer cuffen met boots. Als ik bv all stars aan heb moet ik hem al zonder cuff dragen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:37:41 #104
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158011294
ik wil juist iets (Japans) van rond de 14oz, met een lichte taper
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158011875
Misschien is dit iets:

Studio D'artisan SD-107
  zondag 6 december 2015 @ 09:31:39 #106
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158051290
Jah, al naar gekeken, wil ze wel ff passen, maar moet wrs 30cm thighs hebben
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 6 december 2015 @ 09:32:34 #107
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158051303
Daarom vallen de Skulls al af :')
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 6 december 2015 @ 09:48:38 #108
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158051450
ugh Momo 4 of 14 copper label, maar iedereen heeft al een Momo :P
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158051979
Warehouse, evisu, tcb, denime, fullcount, sugarcane en/of strike gold heeft nog niemand en zijn qua constructie gelijk aan of beter dan wat je al noemde en gaan waarschijnlijk langer mee qua fabric dan oni. :9
Faka G
pi_158052235
Samurai 710 dan nemen, altijd mooie fits gezien op forums :)
We fear that which we cannot see
pi_158055042
Als je van opzichtige backpockets houd kun je daar nu die denimio collab van kopen
Faka G
pi_158055596
M'n Tellason ligt momenteel in de badkuip. Ben benieuwd.
  zondag 6 december 2015 @ 15:49:25 #113
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158058332
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 10:37 schreef Atta-boy het volgende:
Warehouse, evisu, tcb, denime, fullcount, sugarcane en/of strike gold heeft nog niemand en zijn qua constructie gelijk aan of beter dan wat je al noemde en gaan waarschijnlijk langer mee qua fabric dan oni. :9
Ik heb ze toch maar 3 maanden per jaar aan
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 6 december 2015 @ 15:49:52 #114
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158058344
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 10:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Samurai 710 dan nemen, altijd mooie fits gezien op forums :)
wil een taper, maar misschien wel ff passen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158063722
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:35 schreef Atta-boy het volgende:
Als je van opzichtige backpockets houd kun je daar nu die denimio collab van kopen
Jammer dat ze voor de blue arcs gegaan zijn.
Hidden arcs was veel beter geweest. Die patch is wel cool met een verwijzing naar Nederland waar het idee geboren is om Denimio te beginnen.
  zondag 6 december 2015 @ 20:22:10 #116
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_158065254
Dan had ik op zijn minst rood-wit-blauwe arcs willen zien.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_158066612
Ja en een oranje weft om het circus compleet te maken.
pi_158070928
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:49 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ik heb ze toch maar 3 maanden per jaar aan
Hoezo dat?
En de s710 heeft een taper als het goed is. Geen hele grote taper oid maar vind het wel een goede fit
Faka G
pi_158078415
Probleem wat ik vaak heb is dat bij broeken bijvoorbeeld de waist goed zit, maar dat de pijpen dan te breed zijn voor mij. Of de waist te krap en de pijpen dan juist goed. Ken iemand dit probleem ook?

Nog een vraag. Als je een broek op maat laat maken, wat meten ze dan allemaal op behalve je waist en lengte?
  maandag 7 december 2015 @ 14:25:36 #120
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158079628
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 00:08 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Hoezo dat?
En de s710 heeft een taper als het goed is. Geen hele grote taper oid maar vind het wel een goede fit
Woon al dik 2 jaar in Hong Kong.

Wil eigenlijk iets meer taper dan mij RC400, die ook al 20 of 19 cm is. Hoop dat er dit weekend wat zon is, dan zal ik em ff piccen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158082084
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:51 schreef carebaer het volgende:
Probleem wat ik vaak heb is dat bij broeken bijvoorbeeld de waist goed zit, maar dat de pijpen dan te breed zijn voor mij. Of de waist te krap en de pijpen dan juist goed. Ken iemand dit probleem ook?

Nog een vraag. Als je een broek op maat laat maken, wat meten ze dan allemaal op behalve je waist en lengte?
Bij oldblue moet je iig waist, thigh, knee inseam en leg opening doorgeven voor een made to order paar.
O_c: Dat was ik helemaal vergeten. Is het daar dan 9maanden te warm voor denim? Of draag je vooral andere kleding voor werk?
Je zou evt iets kunnen kopen en laten taperen. Maar je kan natuurlijk ook naar take5 en gaan passen :D
Faka G
pi_158082420
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:00 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Bij oldblue moet je iig waist, thigh, knee inseam en leg opening doorgeven voor een made to order paar.
O_c: Dat was ik helemaal vergeten. Is het daar dan 9maanden te warm voor denim? Of draag je vooral andere kleding voor werk?
Je zou evt iets kunnen kopen en laten taperen. Maar je kan natuurlijk ook naar take5 en gaan passen :D
Oldblue, wat is dat?
pi_158082868
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:12 schreef carebaer het volgende:

[..]

Oldblue, wat is dat?
Een jeans merk :+
Weet toevallig hoe het bij hun werkt, hoe het bij andere merken is weet ik niet. Denk vergelijkbaar
Faka G
pi_158082895
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:29 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Een jeans merk :+
Weet toevallig hoe het bij hun werkt, hoe het bij andere merken is weet ik niet. Denk vergelijkbaar
Aha oke, maar wat betekent in deze context 'made to order'?
pi_158083070
Dat ie gemaakt word naar de measurements die jij wil. Dus geen standaard model met de maten die daarbij horen, maar een gekozen stof waarvan je zelf de maten doorgeeft waarna hij voor je gemaakt word naar jou fit
Faka G
pi_158083154
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:36 schreef Atta-boy het volgende:
Dat ie gemaakt word naar de measurements die jij wil. Dus geen standaard model met de maten die daarbij horen, maar een gekozen stof waarvan je zelf de maten doorgeeft waarna hij voor je gemaakt word naar jou fit
Dat zei mijn gevoel al en ik heb geprobeerd te googelen, maar kon het niet vinden. Zit het in het buitenland? Heb je misschien een link voor me?
pi_158087035
Ja het is een Indonesisch merk. Heb er zelf 2 broeken van waarvan er 1 op maat gemaakt is en ben er zelf erg tevreden over. Houd er wel rekening mee dat sommige fabrics shrink to fit is en de meeste ook uitlopen, dus mocht je mailen moet je ff zeggen dat je die maten na shrinkage en uitlopen wilt :+ www.oldblue.co is hun website.
Faka G
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:10:04 #128
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158102241
Take 5 is wel vet ja, paar keer geweest, maar wat te duur, veel duurder dan wanneer je het in laat vliegen.

Wel een pherrow's trui gehaald daar, prima spul, maar ruime fit. en toch al 90e,

Euh, en het is hier idd 8-9 maanden te warm voor jeans. En met werk heb ik pak / pantalon, waar het dus ook te warm voor is eigenlijk.

Als ik wat nette jeans heb kunnen die ook wel op vrijdags ed.

[ Bericht 35% gewijzigd door One_conundrum op 08-12-2015 12:28:55 ]
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158151256
n00bvraag: m'n PMP Overall is STF/Unsanforized, afaik. de super thaistick niet.
Bij een nieuwe, sowieso eerst soaken, voor het in gebruik nemen? Of eerst dragen en na een paar maanden pas soaken?

M'n 511 commuter heb ik nu na een half jaar nog geen enkele keer gewassen of gesoaked, maar merk dat ie wat ruim begint te worden in de waist, dus wellicht dat ik die eens in een emmer heet water ga dumpen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158152480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:05 schreef Ener-G het volgende:
n00bvraag: m'n PMP Overall is STF/Unsanforized, afaik. de super thaistick niet.
Bij een nieuwe, sowieso eerst soaken, voor het in gebruik nemen? Of eerst dragen en na een paar maanden pas soaken?

M'n 511 commuter heb ik nu na een half jaar nog geen enkele keer gewassen of gesoaked, maar merk dat ie wat ruim begint te worden in de waist, dus wellicht dat ik die eens in een emmer heet water ga dumpen.
Unsanforized eerst soaken/wassen want de fit verandert na de soak/was. Sanforized niet, maar kan je doen als je het leuk vind :9
Faka G
pi_158179077
Gasten, ik heb een tijdje niets van me laten horen. Doordat ik als gevolg van een knieblessure de Masa1001 [die een hele slimme knie heeft] niet zoveel heb kunnen dragen als ik gewild zou hebben, was er eigenlijk het hele jaar niet veel te melden qua vooruitgang. Zelfs nu is er nog niet heel veel spectaculairs te laten zien, al begint het wel te komen.

En tja, de 501... vanaf de eerste keer dat ik de fit van de 1001 voelde, vond ik de 501 veel te ruim en sloppy. Nooit meer gedragen.

Gisteren heb ik zowel de Masa 16.7 0000 als de sugarcane 0000 binnengekregen. Goede shit en zoals jullie weten is het altijd een plezier om zaken te doen met Bob.

Maar goed, ik heb ff een vraagje: beide broeken heb ik 1,5/ 2 uur gesoakt in een emmer met heet water uit de douchekop en een volle waterkoker. Ze zijn wel iets gekrompen maar ik heb de 16.7oz [die ik dus nog niet aangehad heb na het soaken] net ff opgemeten en bijv. de waist is maar een halve inch gekrompen en de hem zo goed als niet. Ook de waist van de sugarcane was post soak nog steeds relaxed. Mag ik aannemen dat alle krimp er dus zeker nog niet uit is? En is het aan te raden om de rest van de krimp er uit te halen voordat ik de broeken ga dragen? Toch maar gewoon in de wasmachine doen?

Zijn er nog mensen hier die ook een Denimasa Thailand besteld hebben?

Binnenkort zal ik wel wat foto's plaatsen.
pi_158182481
Om de maximale shrinkage er uit te halen kan je hem idd het best wassen of meerdere keren soaken met wat agitation (geen idee wat de Nederlandse benaming is :+ )
Dat laatste doe ik meestal en vaak merk je dan nog steeds shrinkage
Faka G
pi_158184060
agitation = bewegen, dus even in de emmer/badkuip roeren? ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:02:49 #134
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_158184194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:07 schreef Atta-boy het volgende:
Om de maximale shrinkage er uit te halen kan je hem idd het best wassen of meerdere keren soaken met wat agitation (geen idee wat de Nederlandse benaming is :+ )
Dat laatste doe ik meestal en vaak merk je dan nog steeds shrinkage
Wel typerend dat je de handeling "agitation" wel kunt uitvoeren, maar niet kunt benoemen in het Nederlands.

OT:

Veel denims hebben nog wat krimp down the line, zelfs na meerdere wasbeuren.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_158185022
Lolol dacht dat het een soort schudden enzo was dat bij een soak hoort. Maar dat doe ik dus en de denim heen en weer door het water halen en omdraaien, maar ik doe het in een badkuip dus dat is wat makkelijker dan in een emmer.
Met een emmer zou ik gewoon de denim er vaak in en uit doen denk ik :+
Faka G
pi_158187730
Thx, ik zal ze morgenmiddag een uurtje opgevouwen in hun kist* laten weken, en dan af en toe goed roeren en agiteren :p

*ik zei emmer maar ik gebruik dit soort kratten:
pi_158189266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:29 schreef Atta-boy het volgende:
Lolol dacht dat het een soort schudden enzo was dat bij een soak hoort. Maar dat doe ik dus en de denim heen en weer door het water halen en omdraaien, maar ik doe het in een badkuip dus dat is wat makkelijker dan in een emmer.
Met een emmer zou ik gewoon de denim er vaak in en uit doen denk ik :+
tuinslang erin en blazen :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158192458
haha, even met de hogedrukspuit eroverheen
pi_158197206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:07 schreef Ener-G het volgende:

[..]

tuinslang erin en blazen :+
420 blaze it :7
Faka G
  zondag 13 december 2015 @ 03:14:50 #140
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158209019
wat SdA's aangepast gister. Mooiste model was 107 / 007, maar mijn benen waren te dik voor de juiste waist. Wel grappig dat de 007, een lefthand twill, de legtwist aan de andere kant had. Balen dat ik 107 niet paste, dat was echt een mooie tapert.

Ook nog een Skull aangehad, lekker stoffie ook, maar wijder. Nu maar zoeken naar iets wat lijkt op de 107
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158221473
Nou de PMP Overalls is gesoaked hoor, water kwam er diepblauw vanaf :+ Ben benieuwd of ik er nog in kom als ie weer opgedroogd is :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158222417
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 03:14 schreef One_conundrum het volgende:
wat SdA's aangepast gister. Mooiste model was 107 / 007, maar mijn benen waren te dik voor de juiste waist. Wel grappig dat de 007, een lefthand twill, de legtwist aan de andere kant had. Balen dat ik 107 niet paste, dat was echt een mooie tapert.

Ook nog een Skull aangehad, lekker stoffie ook, maar wijder. Nu maar zoeken naar iets wat lijkt op de 107
Heb je die oni-512 al kunnen passen? Die heeft een ruime thigh en een flinke taper.
Denk dat je daar het beste mee uit bent als je wat meer ruimte bij de bovenbenen nodig hebt.
  maandag 14 december 2015 @ 15:53:10 #143
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158238318
jah, die ga ik vergelijken met de 107, ze hadden geen oni
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158239513
Vind die oni patch zo nice met dat bruine leer O+
En hebben ook wel een aantal goede fits. Ben alleen iets minder fan van die fabric.
Faka G
pi_158255251
Ik ben een beetje nieuw hier in de wereld van denim, e.e.a. gelezen hier en elders en gister mn eerste echte gekocht bij een speciaalzaak.

Een edwin ed55 red selvedge welke goed paste vanwege mijn bovenbenen ivm sporten.

Nu lees ik dat deze unsanforized eerst 1x gesoaked moet worden voor te beginnen met dragen, is dat zo ? kan iemand mij op weg helpen.

cheers
pi_158255477
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:18 schreef dw1986 het volgende:
Ik ben een beetje nieuw hier in de wereld van denim, e.e.a. gelezen hier en elders en gister mn eerste echte gekocht bij een speciaalzaak.

Een edwin ed55 red selvedge welke goed paste vanwege mijn bovenbenen ivm sporten.

Nu lees ik dat deze unsanforized eerst 1x gesoaked moet worden voor te beginnen met dragen, is dat zo ? kan iemand mij op weg helpen.

cheers
Ik zat afgelopen week met precies hetzelfde vraagstuk :P Na heel veel vooronderzoek, zenuwen, en vragen:

Unsanforized houdt in dat de stof nog helemaal niet gewassen is, en dat er dus nog (veel) krimp in zit. Voor het dragen dus een keer soaken, ook ter bevordering van de levensduur.

Soaken is geen rocket science, zorgen dat je heet water hebt (40 tot 60 graden, niet kokend), pak een emmer/badkuip/grote wasbak, een of twee lege colaflessen, broek in het heet water dumpen, en vul de lege colaflessen met water en leg die over de broek heen, zodat ie ondergedompeld blijft. Een of twee uur wachten, daarna eruit halen, uit laten lekken, en dan oprollen in een handdoek en uitwringen, of tussen twee handdoeken op de grond leggen en dan even goed over het hele oppervlak heen stampen/lopen om al het water eruit te krijgen.

Daarna ondersteboven ophangen aan de broekspijpen, en evt. nog even de inseam (googlewoord) met de hand wat uitrekken zodat de pijpen mooi strak hangen.

Een of twee dagen laten drogen, en klaar. :7

Zo heb ik het gedaan in ieder geval, die van mij hangt nog aan het droogrek. Maar dat schijnt tijdens het dragen ook weer uit te zetten, naar de vormen van je lichaam. Dat maakt het zo tricky bij het kopen van een broek, daar ben ik ook nog niet helemaal uit hoe ie moet 'zitten' als je hem in de winkel past. Zelf heb ik mijn PMP true-to-size gekocht. Vanavond eens kijken of ie niet te hard gekrompen is :+

Een eerste soak voordat je gaat dragen schijnt ook beter te zijn voor de fibers van de broek, als je 'm gaat dragen zonder te soaken slijt ie veel harder omdat de fibers wat 'losser' zitten ipv tegen elkaar aan gekrompen, en de fibers zijn gortdroog. Dat ga je na een half jaar tot een jaar keihard dragen wel merken in het kruisgedeelte oO/

Succes!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158255565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:34 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik zat afgelopen week met precies hetzelfde vraagstuk :P Na heel veel vooronderzoek, zenuwen, en vragen:

Unsanforized houdt in dat de stof nog helemaal niet gewassen is, en dat er dus nog (veel) krimp in zit. Voor het dragen dus een keer soaken, ook ter bevordering van de levensduur.

Soaken is geen rocket science, zorgen dat je heet water hebt (40 tot 60 graden, niet kokend), pak een emmer/badkuip/grote wasbak, een of twee lege colaflessen, broek in het heet water dumpen, en vul de lege colaflessen met water en leg die over de broek heen, zodat ie ondergedompeld blijft. Een of twee uur wachten, daarna eruit halen, uit laten lekken, en dan oprollen in een handdoek en uitwringen, of tussen twee handdoeken op de grond leggen en dan even goed over het hele oppervlak heen stampen/lopen om al het water eruit te krijgen.

Daarna ondersteboven ophangen aan de broekspijpen, en evt. nog even de inseam (googlewoord) met de hand wat uitrekken zodat de pijpen mooi strak hangen.

Een of twee dagen laten drogen, en klaar. :7

Zo heb ik het gedaan in ieder geval, die van mij hangt nog aan het droogrek. Maar dat schijnt tijdens het dragen ook weer uit te zetten, naar de vormen van je lichaam. Dat maakt het zo tricky bij het kopen van een broek, daar ben ik ook nog niet helemaal uit hoe ie moet 'zitten' als je hem in de winkel past. Zelf heb ik mijn PMP true-to-size gekocht. Vanavond eens kijken of ie niet te hard gekrompen is :+

Een eerste soak voordat je gaat dragen schijnt ook beter te zijn voor de fibers van de broek, als je 'm gaat dragen zonder te soaken slijt ie veel harder omdat de fibers wat 'losser' zitten ipv tegen elkaar aan gekrompen, en de fibers zijn gortdroog. Dat ga je na een half jaar tot een jaar keihard dragen wel merken in het kruisgedeelte oO/

Succes!
Nou meer uitleg had ik niet kunnen verlangen, bedankt voor de moeite. Dan gaan we vanavond maar eens aan de slag :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 15-12-2015 15:12:52 ]
pi_158276675
Veel plezier met jullie nieuwe broeken iig :D
Is die edwin zeker weten unsanforized? Want anders hoef je niet te soaken en kan je hem al meteen dragen.
Faka G
pi_158277907
Yeah ik pas nog in de PMP Overall's :D

Is wel even wennen, de rise is voor mn gevoel nogal hoog, en nogal boxy/ruimig (then again, het is een straight/regular, en de whiskers moeten er nog in kreukelen.) Lengte is volgens mij wel precies goed, kan 'm 1x omslaan/cuffen :) A.s. zaterdag maar eens aandoen voor een hele dag, en een poging tot fitpic.. doordeweeks zit ik veel op de fiets en ik heb geen zin om het kontgedeelte te verneuken, dat zie ik nu al aan de slijtplekken in mn 511 commuter :N

Wat betreft de super thaistick zit ik nog in dubio of ik die moet soaken of niet, volgens de makers is het 'dry stretch denim' (8>

Wellicht wel even soaken, maar dan in koud water dus, denk ik. Heet water verneukt de spandex sowieso.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158281800
Als het sanforized is zou ik hem gewoon zo gaan dragen, de krimp is te verwaarlozen dus de fit zal er niet anders van worden.
Ik krijg nu trouwens flinke vertical falling op m'n oldblue, die structuur word steeds cooler :D
Zou binnenkort wel eens update pics maken.
Faka G
pi_158281852
'vertical falling', bedoel je verticale lichte streepjes? Dat begin ik nu ook te merken op mn 511 commuter :)

Wat me ook opviel nu de PMP weer droog was, is dat de stof nogal 'harig' lijkt.
En ik kan 'm nog net niet rechtop neerzetten, zo stug is ie :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158285762
Dit idee

Maar dan is het bij mij minder heftig. Het is nu nog in verschillende tinten blauw en met wat meer structuur lijkt het
Faka G
pi_158301685
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:08 schreef Atta-boy het volgende:
Veel plezier met jullie nieuwe broeken iig :D
Is die edwin zeker weten unsanforized? Want anders hoef je niet te soaken en kan je hem al meteen dragen.
Nee , Sanforized ! Daar kwam ik gelukkig achter voordat ik m in bad had gelegd, ik denk toch nog ff google'n ^O^
pi_158302018
Vond het al gek want bijna alle edwin broeken zijn sanforized
Ps we willen fit pics zien :+
Faka G
pi_158303020
quote:
11s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:39 schreef dw1986 het volgende:

[..]

Nee , Sanforized ! Daar kwam ik gelukkig achter voordat ik m in bad had gelegd, ik denk toch nog ff google'n ^O^
Succes met de Edwin. Ik heb exact dezelfde broek nu +- een half jaar. Ik denk dat er zo'n 4 maanden wear in zit en hij begint nu behoorlijk te 'faden'. Ik hoop dat het de komende tijd doorzet voor wat foto's.
pi_158308942
Ik heb net ff wat foto's van de Masa 0000 sugarcane gemaakt:





  donderdag 17 december 2015 @ 19:08:58 #157
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_158312903
Goede fit, enige waar ik me niet helemaal in kan vinden is die leg flare onder de knie. Maar wellicht dat dat nog wel wat settled.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_158313267
Ik zou hem wel een beetje saggen want hij lijkt nu aan de achterkant in je bilspleet te zitten. Lijkt me niet heel lekker zitten :+
Maar kan ook op de foto erger lijken dan het is.
Denk dat wanneer de denim wat zachter word de flare onder de knie wel af zou nemen omdat de denim meer gaat hangen
Faka G
pi_158313638
Thx M1stral. Ik zie wat je bedoelt met de flare maar denk dat dat nog wel zal bijtrekken. Ik zal de broek eens ophangen in plaats van plat neerleggen.

Atta-boy, het lijkt op de foto inderdaad erger dan het is, althans ik had niet gevoel een string aan te hebben :P Maar ik ben het met je eens, iets gesagged zal hij ook zeker niet misstaan.
pi_158313902
Nice die sugarcane :) wear them hard ^O^
We fear that which we cannot see
  donderdag 17 december 2015 @ 20:16:20 #161
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158314172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:51 schreef kimetto het volgende:
Ik heb net ff wat foto's van de Masa 0000 sugarcane gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Typische Masa fit
Nice!
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158323269
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:51 schreef kimetto het volgende:
Ik heb net ff wat foto's van de Masa 0000 sugarcane gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice Kimetto. Goede fit. Had jij ook niet die Masa 1001? Zit daar al wat progress in?
Mijn masa is in de achterkant van mijn kledingkast beland, dit komt mede doordat ik meegedaan heb met de pbj contest van denimio en hij toch net wat te strak zit.
En ik heb net de pure blue japan xx-013 18 oz besteld dus veel wear zal die bij mij niet meer krijgen ben ik bang.
pi_158323687
Haha al die opgedofte mensen buiten die ongemakkelijk in pak lopen vandaag voor de kerstborrel.. fuck dat.. vandaag eerste dag de PMP Super Thaistick aan :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158335140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:07 schreef rickstarr het volgende:

[..]

Nice Kimetto. Goede fit. Had jij ook niet die Masa 1001? Zit daar al wat progress in?
Mijn masa is in de achterkant van mijn kledingkast beland, dit komt mede doordat ik meegedaan heb met de pbj contest van denimio en hij toch net wat te strak zit.
En ik heb net de pure blue japan xx-013 18 oz besteld dus veel wear zal die bij mij niet meer krijgen ben ik bang.
Dank je. Ja klopt, ik heb de 1001 ook. Er zit wel progress in - zeker als je hem naast een nieuwe broek legt, dan zie je ineens dat hij veel lichter blauw is geworden. Maar door een knieblessure heb ik hem niet hele dagen kunnen dragen, daarvoor is hij in de knie gewoon te smal gesneden.

Waar zit hij bij jou te strak dan? Middenstuk van je bovenbenen zeker. Daar zit hij bij mij het strakst en je krijgt hem daar bijna niet gestretcht. Bij mij heeft de broek in z'n geheel ook een hele tijd echt strak gezeten maar op een gegeven moment is hij in de seat toch veel gerekt en is de stof zo zacht en soepel dat hij iets gesagged wel heel comfortabel zit. Wel koude benen in de winter.

bokkepoot, ja het model is volgens mij vergelijkbaar met de 2001. Die heb/ had jij toch?

Thx Ali, ik zal hem zeker hard gaan dragen.

Hier nog wat foto's van de 1001:




pi_158338548
Ja bij mij zit hij ook bij de bovenbenen te strak.
Kon niet eens fatsoenlijk de fiets opstappen ;-(.
  zondag 20 december 2015 @ 11:44:20 #166
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158375694
Ik heb inderdaad nog een masa 2001, alleen word ik de laatste tijd wat dikker in mijn bovenbenen dus word ie wat krapper.


Samurai tijd, niet de beste foto's. Maar goed. Nog wel altijd een geweldig fijne broek om te dragen.





Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 20 december 2015 @ 11:54:47 #167
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158375857
Mijn somet gaat echt ook hard, electric blue laat zich al een beetje zien. Is wel grappig omdat ik al redelijk wat tijd in mijn Edwin en samurai gestoken heb en daar toch minder zichtbaar is. :D
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 20 december 2015 @ 22:54:56 #168
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_158395143
Somets gaan ook hard Bok. Iedereen wees mij erop dat dat niet het geval zou zijn, maar die hebben naar gelang de wear die ik erin gestoken heb, het meeste verandering laten zien.

Ik zou nog wel een nieuwe willen met de tijd. Of een PBJ-XX013.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_158425426
Oni 502zr gaat gaat best wel hard. Nu net geen 2 maanden wear:











pi_158427570
Wow gaat idd snel. Is al een stuk meer te zien dan op mijn oldblue terwijl die al ff over de 3 maanden is.
Hoeveel washes/soaks?
Faka G
pi_158433137
Voordat ik hem ben gaan dragen heb ik hem 2 x een soak gegeven en één wash in de wasmachine.
Toen was naar mijn idee alle krimp er wel uit. Vorige week nog een machine wash omdat hij vies was.

Als hij uit de washmachine komt is de fit perfect maar de secret denim streched als een malle.
Na een paar dagen dragen ben ik echt niet blij met de fit van het topblock. Dus ik ben bang dat als volgende week mijn xx-013 binnenkomt dat ik deze weinig tot niet meer zal gaan dragen.
pi_158441225
De broek zelf ziet er in ieder geval heel vet uit. Maar ik weet ook hoe vervelend het is als je niet helemaal tevreden bent met de fit van een broek.

Ik heb bij de nieuwe Masa's ook steeds het gevoel dat ze te wijd zijn in het topblock - maar als ik dan in de spiegel kijk, ziet het er zeker niet slecht uit. Waarschijnlijk even wennen. En comfort is ook wat voor te zeggen. Die 1001 wil je soms toch liever even uittrekken en verruilen voor een joggingbroek :P

bokkepoot, dat is zeker een werkbroek dan, die samurai? Of is hij zo uit de fabriek gekomen, met die verfplekken ;)
  woensdag 23 december 2015 @ 12:29:53 #173
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_158465442
Hele tijd geleden dat ik in dit topic heb gepost! M'n APC PS is redelijk af nu, gaten bij m'n kont en bij de knie. Wel echt mooi geworden. Begon na een tijdje toch weer te kriebelen om een nieuwe dry te kopen, en dat ook maar gedaan: een Naked & Famous Deep Indigo Stretch Selvedge SuperSkinny Guy gekocht :). Fit pics van abominabele kwaliteit:



Dit is 'em:
  woensdag 23 december 2015 @ 12:49:32 #174
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_158467102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:29 schreef Gaijin het volgende:
Hele tijd geleden dat ik in dit topic heb gepost! M'n APC PS is redelijk af nu, gaten bij m'n kont en bij de knie. Wel echt mooi geworden. Begon na een tijdje toch weer te kriebelen om een nieuwe dry te kopen, en dat ook maar gedaan: een Naked & Famous Deep Indigo Stretch Selvedge SuperSkinny Guy gekocht :). Fit pics van abominabele kwaliteit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is 'em:
[ afbeelding ]
Dat is serieus 1 van de langste namen van een broek die ik ooit gehoord heb :+ nice
Al is die dry bones x self edge x superfuture x styleforum ook een goede kandidaat
Faka G
pi_158469634
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 11:44 schreef bokkepoot het volgende:
Ik heb inderdaad nog een masa 2001, alleen word ik de laatste tijd wat dikker in mijn bovenbenen dus word ie wat krapper.

Samurai tijd, niet de beste foto's. Maar goed. Nog wel altijd een geweldig fijne broek om te dragen.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Altijd leuk om jouw werkbroeken te zien :D

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:39 schreef rickstarr het volgende:
Oni 502zr gaat gaat best wel hard. Nu net geen 2 maanden wear:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze gaat vet worden :D Combs/stacks aan de voorkant op je knie O+

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:29 schreef Gaijin het volgende:
Hele tijd geleden dat ik in dit topic heb gepost! M'n APC PS is redelijk af nu, gaten bij m'n kont en bij de knie. Wel echt mooi geworden. Begon na een tijdje toch weer te kriebelen om een nieuwe dry te kopen, en dat ook maar gedaan: een Naked & Famous Deep Indigo Stretch Selvedge SuperSkinny Guy gekocht :). Fit pics van abominabele kwaliteit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is 'em:
[ afbeelding ]
Post is die pics van apc ;) nice fit op je NF
We fear that which we cannot see
  woensdag 23 december 2015 @ 17:40:48 #177
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158472780
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:49 schreef Gaijin het volgende:
Overigens kan ik deze jullie niet onthouden:

:')
Beetje realisatie is soms wel nodig. :P

Al is het wel een oud filmpje
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 24 december 2015 @ 13:21:50 #178
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_158494426
quote:
Post is die pics van apc ;) nice fit op je NF
Thanks

APC PS:


pi_158497059
Vanmiddag mn vrouw een Bernina Active 215 (computer gestuurde naaimachine) cadeau gedaan, deels ook uit eigenbelang ;) Het ding gaat namelijk moeiteloos door denim heen, dus dat biedt perspectieven :9
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158512896
Denimasa echt te krap geworden.Mag voor een zacht prijsje weg.
Betreft model 1001 W30, 10 cm laten hemmen geloof ik. Zit al wat fading in.

Pb indien interesse, voor foto's en maten.
pi_158526519
Iemand interesse in een zo goed als ongedragen Denimasa x Thailand 0000 16.7oz in maat 32?

Het is een mooie broek maar ik erger me kapot aan het topblock. Ik kan aan beide kanten van mijn heupen met gemak een inch stof vastpakken die naar buiten steekt, en dan is hij nog niet eens uitgelopen. Hij is gewoon een maat te groot. En ik denk niet dat ik hem met een keer wassen genoeg gekrompen krijg om er tevreden mee te zijn. Echt jammer, een 31 zou een perfecte fit zijn geweest :(

Kijk hier voor Bob's foto's en size chart: LIF / Jeans #112 - Met nieuwe verse denims!

Als je interesse hebt, schiet me even aan en ik zal hem voor je opmeten, evt. foto's maken etc.

Broek is op soaken na zo goed als nieuw maar de krimp is er dus wel al uit.

Ik denk aan 115,- en wil daar eigenlijk ook niet teveel over onderhandelen. Als iemand hem graag wilt, perfect! Maar anders draag ik hem liever baggy dan dat ik teveel verlies maak op een broek die bijna niet is gedragen.

Maar goed, voor 115,- heb je een mooie harige broek,16.7oz, roze selvedge, hidden rivets, met touw gevulde beltloops, gevoerde achterzakken, dikke zakken voor. Veel waar voor je geld.
pi_158600703
Heb de super thaistick na 2x dragen ook maar een soak gegeven, naast de inseam zat een rare vouw die ik er niet uit kreeg.

Kwam nog een hoop troep vanaf :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158652743
Als ik die Masa niet verkocht krijg, dan moet ik er toch iets mee. Denken jullie dat een keer heet wassen en daarna in de droger nog verdere krimp zal veroorzaken? Verschrompelde patch of een paar strepen boeit me niet, dat heb ik liever dan een ongedragen broek achter in de kast.

Niemand interesse? Op zoek naar een betaalbare eerste dry? Laat die Naked&Famous of APC lekker in de schappen liggen, neem mijn Masa over. 110,- incl. verzenden.
pi_158663389
Een inch aan beide kanten wordt lastig, wellicht alleen het topblock een uur of twee soaken in net-niet kokend water?

Mijn ervaring is iig dat krimp er nooit in een keer wassen uit is, maar na de eerste keer krimpt ie wel minder hard.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158668944
Probleem is wel dat je hem toch weer uit loopt, zo zou blijf je soaken en wassen.
Iemand koop die denimasa :+ is een mooi ding voor die prijs
Faka G
pi_158670275
Ja precies Atta-boy, als hij steeds weer uitloopt dan heb je er niks aan ;) Ik dacht misschien dat een eerste keer heet drogen blijvende krimp geeft die je met een soak of was niet kan bereiken.

Ener-G, het is niet zo dat hij superstrak in het topblock hoeft te worden maar nu is hij gewoon veel te los. Er is toch een groot verschil tussen een relaxte fit in de goede maat en een slim fit met een te grote waist en topblock. De tweede ziet er heel sloppy uit.

Thx, ik wacht nog even af.
pi_158670849
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 december 2015 02:52 schreef Lemar het volgende:
Denimasa echt te krap geworden.Mag voor een zacht prijsje weg.
Betreft model 1001 W30, 10 cm laten hemmen geloof ik. Zit al wat fading in.

Pb indien interesse, voor foto's en maten.
50 euries. :D
pi_158677423
@Kimetto Balen dat die denimasa niet de fit is die werkt voor je. Dit heb ik dus ook met mijn Oni. Die zit na een wash perfect maar na een paar dagen veel te wijd.

Vandaag mijn pbj xx-013 binnengekregen. Wat een meesterwerkje weer van pbj.
18 0z of slubby goodness.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158678881
Zo, echt een supermooie broek man. Lekker strak bovenin, die gaat na uitlopen waarschijnlijk heel mooi [en lekker] zitten :)



-------- -
Ja, het is jammer. Maar de Sugar Cane zit goed, dus die ga ik gewoon helemaal stukdragen ;)

Het vreemde is dat de maten van de SC en de 16.7 zo goed als hetzelfde [zouden moeten] zijn.
pi_158679541
Is de rise anders? Hoe hoog de broek is qua topblock kan ook een hele andere fit geven.
Faka G
pi_158680404
Nee, de rise is hetzelfde.

Misschien ligt het aan de dikte van de stof? In de sugarcane heb ik ook ruimte in het topblock maar door de niet al te dikke stof zit hij gewoon mooi. Bij de 16.7 steekt de stof ook aan de zijkanten naar buiten door de stugge achterzakken.
pi_158684497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:21 schreef Gaijin het volgende:

[..]

Thanks

APC PS:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cool :D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:52 schreef rickstarr het volgende:
@Kimetto Balen dat die denimasa niet de fit is die werkt voor je. Dit heb ik dus ook met mijn Oni. Die zit na een wash perfect maar na een paar dagen veel te wijd.

Vandaag mijn pbj xx-013 binnengekregen. Wat een meesterwerkje weer van pbj.
18 0z of slubby goodness.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekkerrrrr O+

Ga je nu rouleren met je Oni?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:01 schreef kimetto het volgende:
Nee, de rise is hetzelfde.

Misschien ligt het aan de dikte van de stof? In de sugarcane heb ik ook ruimte in het topblock maar door de niet al te dikke stof zit hij gewoon mooi. Bij de 16.7 steekt de stof ook aan de zijkanten naar buiten door de stugge achterzakken.
Kijk het ff een weekje aan hoe het is :) Als het de sugarcane in verkoop was had ik zkr interesse :P
We fear that which we cannot see
  donderdag 31 december 2015 @ 10:20:43 #193
247356 infp2009
More cowbell!
pi_158704555
Ik heb mijn Okayama Spirit die te klein is opgemeten. Dit zijn de BiG maten:

Tag size: 30
Waist: 30,7
Rise: 9,8
Thigh: 10,9
Knee: 7,5
Leg opening: 6,7
Inseam: 35

Special price voor Fok!kers uiteraard, PM me bij interesse!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_158743494
Ali, je moet wel weten dat de sugarcane alleen in even maten werd geleverd. Een koud/ kort gesoakte en goed uitgelopen 31 zou ook bij de sugarcane een nog betere [perfect] fit hebben gegeven.

Maar als hij niet verkocht wordt, dan ga ik hem wel dragen. Met langere bovenkleding is het luiereffect wel te verbergen :P

Dat je in de sugarcane wel interesse zou hebben gehad, dat kan ik begrijpen, haha ;) Vette broek.
pi_158746455
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:22 schreef kimetto het volgende:
Zo, echt een supermooie broek man. Lekker strak bovenin, die gaat na uitlopen waarschijnlijk heel mooi [en lekker] zitten :)



-------- -
Ja, het is jammer. Maar de Sugar Cane zit goed, dus die ga ik gewoon helemaal stukdragen ;)

Het vreemde is dat de maten van de SC en de 16.7 zo goed als hetzelfde [zouden moeten] zijn.
Hij zat de eerste dag inderdaad vrij strak maar pbj's zijn notoire stretchers. Waist is na 2 dagen al 0.75" wijder en ook bij de bovenbenen zit hij al wat losser. Ik aim op 0.5" stretch bij de bovenbenen(dit was bij mn xx-012 ook zo) dan zit hij perfect wat mij betreft.
pi_158756089
Vandaag maar eens mijn Denimasa Sugarcane weer aan:



Ruime twee jaar oud nu al weer.

Edit: Nog even een detail shot zodat de kleur en structuur wat beter zichtbaar zijn:



[ Bericht 7% gewijzigd door kipknots op 02-01-2016 11:55:18 ]
pi_158794790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:46 schreef rickstarr het volgende:

[..]

Hij zat de eerste dag inderdaad vrij strak maar pbj's zijn notoire stretchers. Waist is na 2 dagen al 0.75" wijder en ook bij de bovenbenen zit hij al wat losser. Ik aim op 0.5" stretch bij de bovenbenen(dit was bij mn xx-012 ook zo) dan zit hij perfect wat mij betreft.
Ja, mijn opmerking was ook zeker positief bedoeld.

Oke, kipknots, dan weet ik wat ik kan verwachten. Ziet er goed uit, man. Heb je hem vaak gedragen in die twee jaar?
pi_158795119
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:20 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb mijn Okayama Spirit die te klein is opgemeten. Dit zijn de BiG maten:

Tag size: 30
Waist: 30,7
Rise: 9,8
Thigh: 10,9
Knee: 7,5
Leg opening: 6,7
Inseam: 35

Special price voor Fok!kers uiteraard, PM me bij interesse!
Jammer, als het een 31 was, dan had ik wel met je willen ruilen ofzo :P
pi_158811805
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:05 schreef kimetto het volgende:

[..]

Ja, mijn opmerking was ook zeker positief bedoeld.

Oke, kipknots, dan weet ik wat ik kan verwachten. Ziet er goed uit, man. Heb je hem vaak gedragen in die twee jaar?
Eerste jaar heel veel, maar wissel sinds vorig jaar al af met een RRL en nu ook mijn Somet. Ik denk dat er in totaal ongeveer een jaar wear in zit.
pi_158819399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:23 schreef kimetto het volgende:
Ali, je moet wel weten dat de sugarcane alleen in even maten werd geleverd. Een koud/ kort gesoakte en goed uitgelopen 31 zou ook bij de sugarcane een nog betere [perfect] fit hebben gegeven.

Maar als hij niet verkocht wordt, dan ga ik hem wel dragen. Met langere bovenkleding is het luiereffect wel te verbergen :P

Dat je in de sugarcane wel interesse zou hebben gehad, dat kan ik begrijpen, haha ;) Vette broek.
Aha, ja sugarcane is vet :D Misschien op andere forums die denimasa aanbieden of marktplaats.

quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:49 schreef kipknots het volgende:
Vandaag maar eens mijn Denimasa Sugarcane weer aan:

[ afbeelding ]

Ruime twee jaar oud nu al weer.

Edit: Nog even een detail shot zodat de kleur en structuur wat beter zichtbaar zijn:

[ afbeelding ]
Nice :)
We fear that which we cannot see
pi_158830014
@rickstar heel dope die pbj, mooie fit ook. Wil er ook nog steeds eentje
pi_158835418
@ kipknots sugarcane fabric is nice, echt mooi geworden!

@ MartiniNL Tnx ben er ook heel blij mee. 18oz fabric van pbj is echt insane. Super slubby veel meer dan mijn 14 oz xx-012. Bij de xx-012 had ik het idee dat sommige delen van de broek veel gladder waren dan de rest. Dat is bij deze xx-13 niet het geval.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:45:27 #203
247356 infp2009
More cowbell!
pi_158893745
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:14 schreef kimetto het volgende:

[..]

Jammer, als het een 31 was, dan had ik wel met je willen ruilen ofzo :P
Helaas!

Ik heb als vervanging maar een Japan Blue Monster gekocht :Y
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_158899089
Oke cool man! Ik hoop dat hij snel binnenkomt en dat hij je perfect past.

Lekker wispelturig maar ik heb de 16.7 Denimasa nu aan :P Misschien had Ali toch een goed punt en moet ik het ff een weekje aankijken. Hij zit wel lekker en de fit ziet er beter uit dan ik er inmiddels in mijn hoofd van gemaakt had ;)
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:37:17 #205
247356 infp2009
More cowbell!
pi_158899912
Deze past sowieso want in de winkel gepast O-)
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_158904122
Dat is soms heel verstandig, op zeker spelen :P

Ga je nog foto's plaatsen?
pi_158907765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef kimetto het volgende:
Oke cool man! Ik hoop dat hij snel binnenkomt en dat hij je perfect past.

Lekker wispelturig maar ik heb de 16.7 Denimasa nu aan :P Misschien had Ali toch een goed punt en moet ik het ff een weekje aankijken. Hij zit wel lekker en de fit ziet er beter uit dan ik er inmiddels in mijn hoofd van gemaakt had ;)
Meestal stoor je bij jezelf veel sneller en erger aan bepaalde dingen die niet helemaal perfect zijn en valt het je bij andere helemaal niet op :+
Faka G
pi_158911732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:45 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Helaas!

Ik heb als vervanging maar een Japan Blue Monster gekocht :Y
Die zijn heel nice. Fit pics!!
pi_158912583
Op verzoek van Atta(:-P) hier wat foto's van mijn pure blue japen linen workshirt.
Nu ongeveer 2 maanden aan wear:













pi_158918258
Cool :7
Shirts zijn moeilijk te faden vind ik. Mijn momo shirt gaat veel langzamer dan mijn jeans naar geeft wel een nice vintage fade met veel roping en fading rondom stitching.
Faka G
pi_158957212
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:01 schreef Atta-boy het volgende:
Cool :7
Shirts zijn moeilijk te faden vind ik. Mijn momo shirt gaat veel langzamer dan mijn jeans naar geeft wel een nice vintage fade met veel roping en fading rondom stitching.
Ja dat is ook mijn ervaring dat het bij een shirt wat langzamer gaat. Bij shirts is de roping heel erg tof inderdaad.

Heb me weer ingeschreven voor de denimio contest. Oni vs Samurai battle. Je kunt kiezen uit een aantal oni of samurai broeken. Ben gegaan voor de oni 517xx.



Voor de geïnteresseerde meer info hier: https://www.denimio.com/contest2016
pi_158958222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef kimetto het volgende:
Oke cool man! Ik hoop dat hij snel binnenkomt en dat hij je perfect past.

Lekker wispelturig maar ik heb de 16.7 Denimasa nu aan :P Misschien had Ali toch een goed punt en moet ik het ff een weekje aankijken. Hij zit wel lekker en de fit ziet er beter uit dan ik er inmiddels in mijn hoofd van gemaakt had ;)
Hahaha ja het is ook soms irri als men van een straight gaat naar slim, dan is het ook flink wennen. Hoop dat je doorzet >:) ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:20 schreef rickstarr het volgende:
Op verzoek van Atta(:-P) hier wat foto's van mijn pure blue japen linen workshirt.
Nu ongeveer 2 maanden aan wear:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cool, ik moet eigenlijk mijn denim peacoat ook maar meer gaan dragen :D Maar denim op denim qua donker is minder nice :(

Cool die contest :D
We fear that which we cannot see
pi_158958249
Ik vind die samurai collab met denimio heel nice, zou die denk ik gekocht hebben als ik niet nog anderhalf jaar aan mijn oldblue vast zat :+
En heb eigenlijk zelfs voor daarna nog genoeg broeken :9
Faka G
pi_158959559
Je kunt nooit genoeg denim hebben ;-).
Ik ben meer van de tapered fits dus dan vallen beide samurais al af.

Wat heb je buiten die old blue's nog meer?
pi_158961364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:41 schreef rickstarr het volgende:
Je kunt nooit genoeg denim hebben ;-).
Ik ben meer van de tapered fits dus dan vallen beide samurais al af.

Wat heb je buiten die old blue's nog meer?
Momo 0702, masa, apc ps, samurai s5000vx maar die retire ik denk ik, visvim fluxus en denk nog een paar dat ik vergeet :+
Faka G
pi_158962443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:55 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Momo 0702, masa, apc ps, samurai s5000vx maar die retire ik denk ik, visvim fluxus en denk nog een paar dat ik vergeet :+
Ik heb nu een apc ns, masa 1001, pbj xx-012 en xx-013 en een oni 502zr. Die masa die kan weg want die is te strak.
  zondag 10 januari 2016 @ 21:22:19 #217
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_158995747
160 piek voor een Somet op Denimio. Tempting.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_159149633
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:38 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Hahaha ja het is ook soms irri als men van een straight gaat naar slim, dan is het ook flink wennen. Hoop dat je doorzet >:)
Gaat zeker lukken, Ali. Hij zit nu veel beter dan in het begin. Nog even en het is mijn favoriete broek :)

Wat een verschil trouwens. De broek is geen super heavy weight maar je merkt duidelijk dat je goed beschermt bent tegen de kou. In de Masa1001 had ik altijd koude benen, al werd dat ook veroorzaakt door de fit, die wel heel smal was.
pi_159258896
Zijn er al mensen naar denoism geweest?
Net wat Rotterdam nodig had imo :7 chille winkel met goede koffie
Faka G
pi_159259669
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:28 schreef kimetto het volgende:

[..]

Gaat zeker lukken, Ali. Hij zit nu veel beter dan in het begin. Nog even en het is mijn favoriete broek :)

Wat een verschil trouwens. De broek is geen super heavy weight maar je merkt duidelijk dat je goed beschermt bent tegen de kou. In de Masa1001 had ik altijd koude benen, al werd dat ook veroorzaakt door de fit, die wel heel smal was.
Goed bezig :D

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:05 schreef Atta-boy het volgende:
Zijn er al mensen naar denoism geweest?
Net wat Rotterdam nodig had imo :7 chille winkel met goede koffie
Keertje daten :* :P
We fear that which we cannot see
pi_159268527
Unbranded 201 besteld, tagged 29, voor als ik klaar ben met cutten :D

Enige probleem is de inseam, 34 inch. M'n normale inseam is 30/31 inch. 8 cm aan stacks gaat me iets te ver, het kutte is dat het chainstiching is, dus als ik 'm laat hemmen gaat dat verloren.

Pics :7



pi_159268840
Dan laat je hem ergens anders hemmen met chainstitch als je een chainstitch belangrijk vind. Zijn een aantal winkels in Nederland die dat kunnen.
Faka G
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:33:01 #223
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_159283950
Mooie aanwinst.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:14:50 #224
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159291575
Ik heb weer 2 nieuwe dry's aangeschaft :P

Geen selvage en ook geen japanners :)

Had momenteel alleen maar mijn

Masa = ultraskinny
Somet = slim
Edwin = loose
ALD = Ultraloose

Daar miste nog wat in dus :)

Heb trouwens nog altijd een Momotaro 201 liggen in maat 30 met heel weinig wear... mag weg voor een paar euro

[ Bericht 21% gewijzigd door bokkepoot op 21-01-2016 21:23:17 ]
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_159296982
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:14 schreef bokkepoot het volgende:
Ik heb weer 2 nieuwe dry's aangeschaft :P

Geen selvage en ook geen japanners :)

Had momenteel alleen maar mijn

Masa = ultraskinny
Somet = slim
Edwin = loose
ALD = Ultraloose

Daar miste nog wat in dus :)

Heb trouwens nog altijd een Momotaro 201 liggen in maat 30 met heel weinig wear... mag weg voor een paar euro
No selvedge no love

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Faka G
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:20:17 #226
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159300847
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 00:07 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

No selvedge no love

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb meer selvage dan de gemiddelde Fok!er in dit topic :6

Nudie's :')
http://www.cultizm.com/pr(...)y-Heavy-15-75oz.html
http://www.cultizm.com/pr(...)-Indigo-12-75oz.html
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_159305574
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:14 schreef bokkepoot het volgende:
Ik heb weer 2 nieuwe dry's aangeschaft :P

Geen selvage en ook geen japanners :)

Had momenteel alleen maar mijn

Masa = ultraskinny
Somet = slim
Edwin = loose
ALD = Ultraloose

Daar miste nog wat in dus :)

Heb trouwens nog altijd een Momotaro 201 liggen in maat 30 met heel weinig wear... mag weg voor een paar euro
ALD als in Atelier ladurance?

Waar koop je die tegenwoordig?
pi_159305817
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:28 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

ALD als in Atelier ladurance?

Waar koop je die tegenwoordig?
Volgens mij failliet.
pi_159305875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:41 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Volgens mij failliet.
Nee ;(

Laatste jaren ben ik hooked aan Diesel maar wilde wel weer eens een ALD halen. Helaas pindaboter
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:52:01 #230
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159306061
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:28 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

ALD als in Atelier ladurance?

Waar koop je die tegenwoordig?
Ja, een Prescott geloof, ik heb hem al een jaar of 2/3 geleden gekocht..
Wel grappige broeken, totaal tegen de huidige trend in. Vanaf de knie loopt ie namelijk recht naar beneden. Niks geen taper of o.i.d.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_159329468
Tijd voor een update:











:*

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Ilegali op 23-01-2016 16:38:15 ]
We fear that which we cannot see
pi_159330006
Alleen de eerste doet het bij mij
Faka G
pi_159330480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 16:18 schreef Atta-boy het volgende:
Alleen de eerste doet het bij mij
photobucket fokte mij :(
We fear that which we cannot see
pi_159330936
Die red cloud wordt erg tof Ali!
  zaterdag 23 januari 2016 @ 17:05:25 #235
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_159331100
Die is zeker nice aan het worden.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_159336737
Nice hoor
Faka G
pi_159380495
Ja, mooi man :)
pi_159398385
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:44 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Nee ;(

Laatste jaren ben ik hooked aan Diesel maar wilde wel weer eens een ALD halen. Helaas pindaboter
Ik heb nog een erg licht gedragen prescott sterling liggen in maat 28. Wel getaperd naar 19 cm leg opening.

Die Rc begint wel erg tof te worden, Ali! Heb je m al gewassen?
pi_159401110
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:08 schreef Pedroo het volgende:

[..]

Ik heb nog een erg licht gedragen prescott sterling liggen in maat 28. Wel getaperd naar 19 cm leg opening.

Die Rc begint wel erg tof te worden, Ali! Heb je m al gewassen?
Thanks iedereen :)

Ja denk 2/3x nu foto was van 9 dagen geleden ofzo. Van het weekend is ze weer gewassen, vandaag weer aan :D
We fear that which we cannot see
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:23:20 #240
453526 TJVR
in the DWC
pi_159434289
Hallo!

Nieuw hier als reaguurder, maar ben regelmatig hier geweest om jullie fades te checken, bravo voor jullie allen :-)

Ikzelf doe momenteel mee met een Tulp Emperor 16.7OZ aan de Denim World Championships, zal wat foto's plaatsen als jullie daar behoefte aan hebben...

Anyway ik ben hier met een specifieke reden. Ik heb onlangs een The Flat Head flannel uit Japan laten overkomen maar hij is mij te klein. Nu is dit een vrij specifiek product en dacht ik dit moet de plek zijn om Nederlandse liefhebbers te vinden die deze misschien willen overnemen..

check mn advertentie op marktplaats..
http://www.marktplaats.nl(...)a618&orderSource=SYI

Als ik met deze post regels overtreed mijn excuses. Ik wil gewoon een liefhebber vinden voor dit shirt en dacht echt dat dit de beste plek zou zijn...
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:46:13 #241
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159434837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:23 schreef TJVR het volgende:
Hallo!

Nieuw hier als reaguurder, maar ben regelmatig hier geweest om jullie fades te checken, bravo voor jullie allen :-)

Ikzelf doe momenteel mee met een Tulp Emperor 16.7OZ aan de Denim World Championships, zal wat foto's plaatsen als jullie daar behoefte aan hebben...

Anyway ik ben hier met een specifieke reden. Ik heb onlangs een The Flat Head flannel uit Japan laten overkomen maar hij is mij te klein. Nu is dit een vrij specifiek product en dacht ik dit moet de plek zijn om Nederlandse liefhebbers te vinden die deze misschien willen overnemen..

check mn advertentie op marktplaats..
http://www.marktplaats.nl(...)a618&orderSource=SYI

Als ik met deze post regels overtreed mijn excuses. Ik wil gewoon een liefhebber vinden voor dit shirt en dacht echt dat dit de beste plek zou zijn...
Welkom,

Helaas ga je het in Nederland er nooit voor krijgen. Ik zou hem op de Supermarket van Superfuture gooien.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:56:00 #242
453526 TJVR
in the DWC
pi_159435094
quote:
Ik zou hem op de Supermarket van Superfuture gooien.
Geen gek idee, thanks!
pi_159435505
Welkom idd, hoe bevalt de tulp denim je?
Faka G
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:44:06 #244
453526 TJVR
in the DWC
pi_159438266
Tulp is great,

sowieso tof om de gast te kennen die de broek in elkaar heeft gestikt en kan repareren.
Zal eind deze maand weer is een telling doen, maar sinds maart vorig jaar heb ik deze broek misschien 25 dagen NIET aangehad...

dit is een fotoreeks van begin november, allemaal zelfde dag - andere lichtsetting



riem is van BillyKirk
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:57:58 #245
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159438792
Heb je die ook in groter formaat?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_159439305
Oldblue na soak:


Foto's van tijdje geleden,
buiten:



Binnen:



Fit:

Faka G
pi_159440196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:23 schreef TJVR het volgende:
Hallo!

Nieuw hier als reaguurder, maar ben regelmatig hier geweest om jullie fades te checken, bravo voor jullie allen :-)

Ikzelf doe momenteel mee met een Tulp Emperor 16.7OZ aan de Denim World Championships, zal wat foto's plaatsen als jullie daar behoefte aan hebben...

Anyway ik ben hier met een specifieke reden. Ik heb onlangs een The Flat Head flannel uit Japan laten overkomen maar hij is mij te klein. Nu is dit een vrij specifiek product en dacht ik dit moet de plek zijn om Nederlandse liefhebbers te vinden die deze misschien willen overnemen..

check mn advertentie op marktplaats..
http://www.marktplaats.nl(...)a618&orderSource=SYI

Als ik met deze post regels overtreed mijn excuses. Ik wil gewoon een liefhebber vinden voor dit shirt en dacht echt dat dit de beste plek zou zijn...
Welkom :) Zag al op het dwc forum nice pics van je tulp. Heb je nog andere denims?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:12 schreef Atta-boy het volgende:
Oldblue na soak:
[ afbeelding ]

Foto's van tijdje geleden,
buiten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Binnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Fit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Planking ftw :P Fades komen er aan ^O^
We fear that which we cannot see
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:57:49 #248
453526 TJVR
in the DWC
pi_159442131


Heb wel andere denim maar die zijn of afgedankt of liggen opgeslagen, nu vol in de Tulp.

Wat nog in de kast ligt: N&F left hand twill, Momotaro Going to Battle, PRPS, Levi's Vintage 1920's, Kuro, en nog 1 van 3 Atelier La Durance's..
pi_159446318
Nice, wat voor momo gtb?
Ik wil stiekem al een tijdje zo'n momo jack met battlestripes. Is super nice.
Maar ik wil veel te veel spullen :')
Faka G
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:31:19 #250
453526 TJVR
in the DWC
pi_159461549
pfoei welke... uhm vrij wijd model, is al jaartje of 5 oud nu denk ik.

Jaa die battle-stripes op een jas of overhemd doen het nog beter, zag laatst dat ze deze bij Denoism in Rotterdam verkopen
pi_159470360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:31 schreef TJVR het volgende:
pfoei welke... uhm vrij wijd model, is al jaartje of 5 oud nu denk ik.

Jaa die battle-stripes op een jas of overhemd doen het nog beter, zag laatst dat ze deze bij Denoism in Rotterdam verkopen
Overhemd heb ik al :7 ben wel tevreden met de progress er op, niet veel duidelijke combs maar erg vintage en coole textuur heeft ie gekregen.
Wil eigk dat andere jack dan dat ze bij denoism verkopen, vind dat model net mooier.
0205 miss? Die is ietsje wijder
Faka G
pi_159507589
Raden jullie aan om een initial soak te doen? Unbranded is standaard sanforized, en ik lees ook dat ie amper nog stretched. Of verpest ik de fades met dat?
pi_159508447
Als ie al sanforized is zie ik geen reden om hem te soaken
Faka G
pi_159512175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:23 schreef Atta-boy het volgende:
Als ie al sanforized is zie ik geen reden om hem te soaken
starch eruit halen zodat ie langer mee gaat..
pi_159512510
Hij is voordat ie gedragen word al in contact met water geweest, gaat dus geen heel groot verschil maken. Als je hem een keer soakt en laat drogen word ie wss weer net zo stijf, mijn oude oldblue kon ik na meer dan een jaar nog steeds rechtop zetten na een soak :+
Unbranded heeft ook niet ziek veel indigo, dus word er imo niet veel mooier op als je hem veel wast en soaked. Dan heb je na een jaar een witte broek over :+
Faka G
pi_159516651
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:21 schreef Atta-boy het volgende:
Hij is voordat ie gedragen word al in contact met water geweest, gaat dus geen heel groot verschil maken. Als je hem een keer soakt en laat drogen word ie wss weer net zo stijf, mijn oude oldblue kon ik na meer dan een jaar nog steeds rechtop zetten na een soak :+
Unbranded heeft ook niet ziek veel indigo, dus word er imo niet veel mooier op als je hem veel wast en soaked. Dan heb je na een jaar een witte broek over :+
Hmm, dan toch maar niet soaken, trouwens toch besloten voor het 22oz model te gaan, dat gaat pijnlijk worden de eerste weken :')
pi_159519528
Moet wel meevallen lijkt me. Eerste dagen is het vooral stijf maar daarna is het imo goed te doen.
Unbranded heeft toch geen 22oz? Dacht dat 21 het meeste was wat ze deden. Welke fit ga je voor?
Faka G
pi_159519573
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:28 schreef Atta-boy het volgende:
Moet wel meevallen lijkt me. Eerste dagen is het vooral stijf maar daarna is het imo goed te doen.
Unbranded heeft toch geen 22oz? Dacht dat 21 het meeste was wat ze deden. Welke fit ga je voor?
21 bedoelde ik inderdaad, was in de war.

Tapered, flinke quads van 't squatten dus skinny jeans gaan never nooit passen
pi_159586579
weet iemand dichtbij limburg waar ik jeans kan laten hemmen met chainstitch en gaten repareren?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 02:10:44 #260
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_159587613
Ben altijd meer een lurker in dit topic maar vanaf volgende week ga ik voor zes maanden stage lopen op de Denim Department van Acne Studios. Niet alleen met jeans/jackets maar alles wat met indigo te maken heeft in de collecties zal ik mee te maken krijgen.

Super veel zin in :) Ook in Stockholm en alles eromheen.
吴 曼 迪
  dinsdag 2 februari 2016 @ 06:40:58 #261
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_159588342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 00:34 schreef xcvbdfdbf het volgende:
weet iemand dichtbij limburg waar ik jeans kan laten hemmen met chainstitch en gaten repareren?
kijk eens bij jeanspaleis in Kerkrade.
Starbucks, waar blijf je
pi_159590744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 06:40 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

kijk eens bij jeanspaleis in Kerkrade.
idd , tijdje terug nog een kruis laten fixen
pi_159590781
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 02:10 schreef megamandy het volgende:
Ben altijd meer een lurker in dit topic maar vanaf volgende week ga ik voor zes maanden stage lopen op de Denim Department van Acne Studios. Niet alleen met jeans/jackets maar alles wat met indigo te maken heeft in de collecties zal ik mee te maken krijgen.

Super veel zin in :) Ook in Stockholm en alles eromheen.
Goede stageplek.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 13:39:41 #264
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_159594193
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 02:10 schreef megamandy het volgende:
Ben altijd meer een lurker in dit topic maar vanaf volgende week ga ik voor zes maanden stage lopen op de Denim Department van Acne Studios. Niet alleen met jeans/jackets maar alles wat met indigo te maken heeft in de collecties zal ik mee te maken krijgen.

Super veel zin in :) Ook in Stockholm en alles eromheen.
Leuk ^O^
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_159595975
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 02:10 schreef megamandy het volgende:
Ben altijd meer een lurker in dit topic maar vanaf volgende week ga ik voor zes maanden stage lopen op de Denim Department van Acne Studios. Niet alleen met jeans/jackets maar alles wat met indigo te maken heeft in de collecties zal ik mee te maken krijgen.

Super veel zin in :) Ook in Stockholm en alles eromheen.
Cool :) hopen dat je leuke pics kan maken voor ons ;) Indigo is vettt
We fear that which we cannot see
pi_159596313
Klinkt als een toffe stageplek.
pi_159597351
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 02:10 schreef megamandy het volgende:
Ben altijd meer een lurker in dit topic maar vanaf volgende week ga ik voor zes maanden stage lopen op de Denim Department van Acne Studios. Niet alleen met jeans/jackets maar alles wat met indigo te maken heeft in de collecties zal ik mee te maken krijgen.

Super veel zin in :) Ook in Stockholm en alles eromheen.
Cool, jij bent vanaf nu onze acne hook up dus :7 :+
Maar even voor de serieus, klinkt erg leuk
Faka G
  woensdag 3 februari 2016 @ 11:42:43 #268
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_159618098
zo deze lurker gaat toch maar eens een vraag stellen..
ik ben niet erg thuis in de denim, dus misschien klinkt het echt stom..

Momenteel ben ik zo goed als merk gebonden, helaas wel bij een merk die 1) de kwaliteit verlaagd heeft, 2) niet erg variërend is.

Het merk waar ik veel van heb liggen is PME Legend, vroeger van uitstekende kwaliteit, waarbij een broek rustig een jaar of 3 mee kon ( intensief gebruik), maar inmiddels mag ik blij zijn met 5-6 maanden, voor de eerste slijtage een dusdanige vorm aanneemt dat ik rafels zie, of de eerste rit naar een kledingmaker kan gaan maken.

Het probleem waar het voor mij in zit, is de pasvorm en vooral de uitwerking hiervan ( zie de commander/commander 2 op de site van pmelegend ), ik heb tot op heden in de paar kledingwinkel waar ik naar binnen ga, geen gelijkende pasvorm/uitwerking gevonden. Menig verkoper die ik dan spreek, bekend veelal ( als ze al bekend zijn met pme ), dat ze zelf ook geen gelijkende kennen. Ik moet wel bekennen dat ik niet erg veel winkel in ga, gezien de ontkennende antwoorden het eigenlijk al had opgegeven ( en dus veelal mn broeken tot het uiterste laat herstellen, of besluit om het "as is" te verklaren ).

Dus iemand enig idee, waar ik een match kan vinden?
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:27:35 #269
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_159636824
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:36 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Cool, jij bent vanaf nu onze acne hook up dus :7 :+
Maar even voor de serieus, klinkt erg leuk
Wayoo samples dit dat alles.

Maar ben er inderdaad erg blij mee :) Ook omdat de denim zowel mens- en womenswear is en niet opgedeeld.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:57 schreef TJVR het volgende:
[ afbeelding ]
Wat nog in de kast ligt: N&F left hand twill, Momotaro Going to Battle, PRPS, Levi's Vintage 1920's, Kuro, en nog 1 van 3 Atelier La Durance's..
Hoorde van mijn baas vandaag dat PRPS stopt, liep niet helemaal lekker schijnbaar, designer en de mensen die er werken hadden verschillende doelen in ogen.
吴 曼 迪
  maandag 8 februari 2016 @ 16:02:06 #270
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159756525
Bro's

Hoe heet die jeans fit waarbij je enkels echt strak zitten?

Wil dus zonder pinroll je hele schoen laten zien. Tapered fit?
Irene is bae &lt;3
pi_159757264
quote:
5s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:02 schreef Jiang153 het volgende:
Bro's

Hoe heet die jeans fit waarbij je enkels echt strak zitten?

Wil dus zonder pinroll je hele schoen laten zien. Tapered fit?
Skinny jeans, tapered ga je toch nog extra fabric hebben
  maandag 8 februari 2016 @ 17:30:31 #272
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159758890
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:26 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Skinny jeans, tapered ga je toch nog extra fabric hebben
Maar ben niet skinny dus dat gaat niet werken toch?

Slim fit heb ik nu juist dat probleem met extra fabric. Werkt het versmallen van de broekspijp bij de kleermaker?
Irene is bae &lt;3
pi_159758919
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:30 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Maar ben niet skinny dus dat gaat niet werken toch?

Slim fit heb ik nu juist dat probleem met extra fabric. Werkt het versmallen van de broekspijp bij de kleermaker?
Ja, wel oppassen met selvedge.
pi_159759369
Bedoel je zo'n mercer pants achtig iets? Of echt van denim? Want volgens mij heb je dat van denim niet.
Als je wil taperen en je selvedge wil behouden moet je wel ff aangeven dat ie aan de binnenkant ingenomen moet worden bij de taper.
Faka G
  maandag 8 februari 2016 @ 18:04:08 #275
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159759539
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:56 schreef Atta-boy het volgende:
mercer pants

Wil m'n cuff ook zo hebben, maar nu bult het als het ware op met die FP low tops. Lijkt net alsof je zo'n straight fit cuff heb zeg maar zo vierkant die dan aan beide kanten uitsteekt.
Irene is bae &lt;3
pi_159760514
Denk dat je dan zo'n mercer pants achtige broek moet kopen of een flinke tapered fit zonder cuff
Faka G
pi_159766925
Joggers of jogger pants noemen ze die dingen.
Publish brand heeft een betaalbare variant rond de ¤100.
Als je die mercer wil hebben ben je denk ik het dubbele kwijt voordat je ze in nederland hebt.
pi_159768337
Opzoek naar een nieuw baasje

V&A / [TK] Fok! x Denimasa 1001 raw denim selvedge

Sorry Bob :'(
pi_159784194
quote:
15s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef Jiang153 het volgende:

[..]


Wil m'n cuff ook zo hebben, maar nu bult het als het ware op met die FP low tops. Lijkt net alsof je zo'n straight fit cuff heb zeg maar zo vierkant die dan aan beide kanten uitsteekt.
Welke maat heb je dan ongeveer?

Een Edwin ED-85 heeft echt een smalle pijp en legopening. Maar ik weet niet of je de rest van de broek te skinny vindt...



  dinsdag 9 februari 2016 @ 21:52:34 #280
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_159792228
quote:
15s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef Jiang153 het volgende:

[..]


Wil m'n cuff ook zo hebben, maar nu bult het als het ware op met die FP low tops. Lijkt net alsof je zo'n straight fit cuff heb zeg maar zo vierkant die dan aan beide kanten uitsteekt.
Hij heeft hem niet gecuffed? Je hebt gewoon een tapered fit nodig, de rest is gevolg van minimale stacking.

Even ter info, een cuff is een omslag. Je bedoeld de hem of leg opening.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_159794123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:53 schreef kimetto het volgende:

[..]

Welke maat heb je dan ongeveer?

Een Edwin ED-85 heeft echt een smalle pijp en legopening. Maar ik weet niet of je de rest van de broek te skinny vindt...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
$tackzzzzzz
Faka G
pi_159805556
En dan te bedenken dat de langste inseam een 34 is :P

45 euro op de Edwin site
https://edwin-europe.com/(...)ompact-Blue-Unwashed

https://edwin-europe.com/mens/SALE
  zondag 14 februari 2016 @ 08:26:05 #283
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_159902741
waar upload ik het best wat foto's? Imgur nog steeds goed?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_159905117
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 08:26 schreef One_conundrum het volgende:
waar upload ik het best wat foto's? Imgur nog steeds goed?
Die gebruik ik nog steeds, als je een betere weet hoor ik het graag :)
Faka G
pi_159916322
Iemand hier ervaring met Corter Leather / Tanner Goods?
  zondag 14 februari 2016 @ 18:53:56 #286
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159916435
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand hier ervaring met Corter Leather / Tanner Goods?
Goed spul, riemen moet je goed opmeten.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_159916775
quote:
7s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:53 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Goed spul, riemen moet je goed opmeten.
Mooie riemen, vind alleen die gouden buckle wat te..

Optie voor zilver?
pi_159957183
Gents, ik heb nu een Edwin ed55 welke tapered is, zit goed lekkere pasvorm en mijn benen passen er in ivm powerlift hobby.

Nu is het zo dat ik een jeans wil voor evt. op het werk maar dan voor wat nettere outfits samen te stellen met brogues, hemd en een gilet b.v, dan moet die broek toch wel goed smal zijn onder ook om er een beetje gekleed uit te zien zat ik te denken aan een slimfit, dan maar wat strakker om de bovenbenen.

Waar moet ik evt. dan aan denken, had zelf mn oog laten vallen op de 511tm selvedge > http://www.levi.com/NL/nl_NL/mens-jeans/p/045111472
Of moet ik ergens anders aan denken ?
pi_159961509
Een 511 is slim fit, ik heb zelf ook wat forsere benen door het sporten en fietsen, en bij mij is de slim fit wel heel erg 'slim', tegen de skinny aan :+

Opzich zijn mn bovenbenen nog niet heel erg, maar bij mijn kuiten zit ie na een stukje fietsen zo strak dat ie de draadjes van de outseam laat zien omdat ie de outseam bij mijn kuit redelijk strak trekt. En dan heb ik nog een 511 Commuter, die elastisch is. Die 511 selvedge zit geen elastaan in.

Ik weet niet hoe fors je benen zijn, maar ik zou het wel even passen voordat je wat koopt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_159961963
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:22 schreef Ener-G het volgende:
Een 511 is slim fit, ik heb zelf ook wat forsere benen door het sporten en fietsen, en bij mij is de slim fit wel heel erg 'slim', tegen de skinny aan :+

Opzich zijn mn bovenbenen nog niet heel erg, maar bij mijn kuiten zit ie na een stukje fietsen zo strak dat ie de draadjes van de outseam laat zien omdat ie de outseam bij mijn kuit redelijk strak trekt. En dan heb ik nog een 511 Commuter, die elastisch is. Die 511 selvedge zit geen elastaan in.

Ik weet niet hoe fors je benen zijn, maar ik zou het wel even passen voordat je wat koopt.
Kuiten zijn niet noemenswaardig, klote genetics en fietsen doe ik al helemaal niet :D

Ja passen sws, ik zit er alleen maar mee in de auto en kantoor dus veel beweging in die broek gaat niet gebeuren.
pi_159962324
Suit supply heeft ook jeans waar de pasvorm er specifiek op is gemaakt. Zijn wel 180 euro maar worden gemaakt door Baldwin en dat is een prima merk. Heb je gelijk 13oz cone mills denim.

Anders kan je bv ook kijken naar een Somet 003. Staan bekend om dat ze redelijk snel faden, maar als je er niet teveel mee doet zal dat ook meevallen. Wel erg mooie denim en een hele fijne pasvorm voor als je wat dikkere bovenbenen hebt.
pi_159971180
Heb m'n 501 in de was gepleurd, 2e wash is dit, lekker warm wassen niet binnenstebuiten, kijken of de fades nu wat beter doorkomen.
pi_159971456
Edwin ED-80
https://edwin-europe.com/(...)bow-Selvage-Unwashed

Als de 80 te skinny is misschien een ED-75?

Bij mij is een ED-80 goed aansluitend in het topblock maar zeker niet skinny om de benen. In tegenstelling tot jou heb ik geen powerliftbenen maar dunne hardloopbenen dus je moet vantevoren wel ff passen :P
pi_159984716
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:38 schreef kimetto het volgende:
Edwin ED-80
https://edwin-europe.com/(...)bow-Selvage-Unwashed

Als de 80 te skinny is misschien een ED-75?

Bij mij is een ED-80 goed aansluitend in het topblock maar zeker niet skinny om de benen. In tegenstelling tot jou heb ik geen powerliftbenen maar dunne hardloopbenen dus je moet vantevoren wel ff passen :P
Wel cool deze met rainbow selvedge, ik zal bij de lokale jeansboer ws 15 stuks moeten passen en laat ik daar nou geen geduld voor hebben. Ik hoef niet uit te leggen hoe misselijk het is als je benen nergens in passen ... :N
pi_159984748
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:58 schreef kipknots het volgende:
Suit supply heeft ook jeans waar de pasvorm er specifiek op is gemaakt. Zijn wel 180 euro maar worden gemaakt door Baldwin en dat is een prima merk. Heb je gelijk 13oz cone mills denim.

Anders kan je bv ook kijken naar een Somet 003. Staan bekend om dat ze redelijk snel faden, maar als je er niet teveel mee doet zal dat ook meevallen. Wel erg mooie denim en een hele fijne pasvorm voor als je wat dikkere bovenbenen hebt.
Die van suitsupply spreekt me niet zo aan op de 1 of andere manier, en hij moet wel op lange termijn niet al te veel faden zodat het nog een nette donkere jeans blijft. Zal een zoektocht gaan worden, maar dat hoort erbij
pi_159988968
Als ie ook zwart mag zijn zou ik uniqlo aanraden. Zit stretch in waardoor het comfortabel blijft zitten
Faka G
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:34:48 #297
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_159989916
Ugh, zit nu te denken aan Full Count voor mijn taper-need, maar die rise is best wel hoog. 1101 lijkt me wel wat in 13.75, lekker light.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_159998617
1101 is toch een straight? Als je een taper wil kun je beter de 1109 nemen denk ik.
  donderdag 18 februari 2016 @ 01:05:26 #299
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_160009124
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:23 schreef dw1986 het volgende:

[..]

Die van suitsupply spreekt me niet zo aan op de 1 of andere manier, en hij moet wel op lange termijn niet al te veel faden zodat het nog een nette donkere jeans blijft. Zal een zoektocht gaan worden, maar dat hoort erbij
Naked & famous heeft behoorlijk wat broeken met stretch erin, tegenwoordig hebben ze zelfs de easy guy die speciaal gemaakt is voor mensen die veel liften:

http://tateandyoko.com/ne(...)-naked-famous-denim/

Sowieso is een raw denim met stretch dank vaak een goede oplossing, zijn vaak nog wat voorbehandeld waardoor ze minder snel "faden".

Verder weet ik dat Closed met een hele goeie raw denim komt volgend seizoen, eentje met een flinke taper en blauwe stiksel. Heel low profile dus.
#FREEBAJSKORV
pi_160011120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 01:05 schreef xSanjay het volgende:

[..]

Naked & famous heeft behoorlijk wat broeken met stretch erin, tegenwoordig hebben ze zelfs de easy guy die speciaal gemaakt is voor mensen die veel liften:

http://tateandyoko.com/ne(...)-naked-famous-denim/

Sowieso is een raw denim met stretch dank vaak een goede oplossing, zijn vaak nog wat voorbehandeld waardoor ze minder snel "faden".

Verder weet ik dat Closed met een hele goeie raw denim komt volgend seizoen, eentje met een flinke taper en blauwe stiksel. Heel low profile dus.
Broeken voor mensen die liften ! Kan ik daar geen aandelen van kopen?! Eens kijken waar ze Naked en Flamoes verkopen of is dat grotendeels online?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:13:00 #301
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_160046643
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:45 schreef dw1986 het volgende:

[..]

Broeken voor mensen die liften ! Kan ik daar geen aandelen van kopen?! Eens kijken waar ze Naked en Flamoes verkopen of is dat grotendeels online?
Winkels in Nederland (uit m'n hoofd, zoude er meer kunnen zijn):

Mensroom in Eindhoven, Baretta in Den Haag, TdN in Amsterdam, Ebb18 in Groningen.
#FREEBAJSKORV
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')