abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:22:24 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156825532
Ik dender hier ff binnen met de mededeling dat mijn peuter en hele ochtend op school is, inclusief Minie Mouse rugzakje met een bakje met fruit en een beker limonade O+

En dan zit ik thuis...en zou ik mijn huiswerk maken, maar ik doe geen reet :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:23:06 #52
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156825542
Loj. Ik denk dat ik niet goed hebt gelezen, of ik heb t misschien niet gezegd. (Ik lees niet terug) maar mijn kinderen mogen alles zeggen tegen mij, wij praten ook normaal over mijn man. Ik zeg ook geen rare of boze dingen en hun ook niet.
Ik ben niet boos op mijn man, hij is ziek, hij heeft hulp nodig, en die krijgt hij ook. Dmv een psych.

En ja. Ik praat ook gewoon met mensen, normale mensen dan. Geen hulpverleners. Via app of telefoon. Werkt voor mij prima
pi_156825608
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:23 schreef PureEvil het volgende:
Loj. Ik denk dat ik niet goed hebt gelezen, of ik heb t misschien niet gezegd. (Ik lees niet terug) maar mijn kinderen mogen alles zeggen tegen mij, wij praten ook normaal over mijn man. Ik zeg ook geen rare of boze dingen en hun ook niet.
Ik ben niet boos op mijn man, hij is ziek, hij heeft hulp nodig, en die krijgt hij ook. Dmv een psych.

En ja. Ik praat ook gewoon met mensen, normale mensen dan. Geen hulpverleners. Via app of telefoon. Werkt voor mij prima
Ja, ze mogen alles zeggen, maar doen ze dat ook. Ik kan me zo voorstellen dat ze je ook willen "beschermen".

Verder wens ik je veel sterkte en eigenwijs als ik ben zeg ik het toch nog ff: lees op een later moment eens rustig terug, er zijn hele nuttige dingen gezegd. :*

Susie! Tof! En wat nou huiswerk, ff van je vrije tijd genieten ;)
pi_156825712
Eens met Loj. Lees dit topic eens terug als alles een beetje gezakt is. :*
Ik wil nog wel een ding zeggen over hulpverleners. Dit zijn ook normale mensen hoor. En de meesten zijn in staat om je te helpen. Het is wel van belang dat je een hulpverlener zoekt die aansluit bij jouw opvoedvisie. Anders heb je er inderdaad niks aan :*

Susie, wat tof. Ik ben benieuwd hoe ze het vindt. O+

En ik ben zo trots op Riley, gewoon om wie ze is O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentielvo op 14-10-2015 11:04:10 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:33:58 #55
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156825720
Ze vertellen alles. Ik mag zelfs het "dagboek" lezen van ze. Dat ze papa missen en dat ze niet leuk.vinden dat ie weg is etc. Das toch heel normaal. Neem ik echt wel de tijd voor met ze hoor. Alle 3 trouwens
pi_156825772
Goedzo Omen! Riley is ook tof!
pi_156825916
Sterkte PE :*
pi_156826877
Oooo jongens, ik heb net een afspraak gemaakt met de basisschool om ons te oriënteren :D . We hebben natuurlijk ervaring met de scholen waar onze oudste(montessori) en de middelste (montessori, en na verhuizing, jenaplan). Maar ik heb mn twijfels of dit soort onderwijs wel bij J. past. Ik denk dat zij meer structuur en begeleiding nodig heeft. Nu gaan we kijken bij een openbare school, de website sprak ons in ieder geval wel aan!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:53:08 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156827027
Heb toch nog iets nuttigs gedaan, boodschappen :')
Huiswerk was wel nodig Loj, vrijdag weer een schooldag en heb nog niks gemaakt :@ Wel de hoofdstukken gelezen trouwens :P Straks heb ik plenty time ^O^

Ik heb geen idee of de school bij Anouk gaat passen (Dalton), deze is echter op loopafstand en mijn gevoel was prima. We zullen zien. Straks weer ophalen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156827285
Klinkt goed Susie.

ik wens je veel wijsheid toe PE.

Luuk gaat straks naar dezelfde school als waar Sofie heen gaat, ik denk dat t wel een goede school voor Luuk ook is.

Luuk heeft een nieuwe feature: de foto lach! :') :')




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door kaatjejannie op 14-10-2015 12:14:14 ]
*poef* nu is het weg
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:19:24 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156827520
Hij is gewoon een lolbroek KJ! :D Maar ik sluit mij wel bij je aan. Anouk doet dat ook wel eens idd...ik zeg gewoon tegen haar dat ze er niet knapper van wordt :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156827644
Haha wat een leukerd KJ!!

De school waar de middelste op zat(die zit inmiddels in de brugklas) was ook een fijne school, en lekker dichtbij. Maar we horen zoveel goeie dingen over die andere school( ook dichtbij) dat het de moeite waard is om eens te vergelijken!
pi_156827652
Tis best wel een pretletter idd. Maar zn spontane lach is gewoon zoveel leuker. Tis een fase!
*poef* nu is het weg
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:58:31 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156828236
Er komt weinig uit, behalve dat ze het leuk heeft gehad. "Wat heb je allemaal gedaan?" "Weet ik niet" inclusief schouders ophalen :D
Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze een "heule" moeilijke vlinderpuzzel heeft gemaakt, met een ander meisje O+
En ik wist dat ze gingen gymmen, maar daar krijg ik niets anders te horen dan dat ze roze gymschoenen kreeg met een klittenbandje... fijn zo'n pratend kind ;)
Van de juf kreeg ik te horen dat ze daar wel spraakzaam was, dus dat scheelt :)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156828491
Ik stel ju gerichte vragen :"welke hoek heb je gekozen? , welke kindjes zaten daar nog meer? , met wie heb je buiten gespeeld, naast wie zat je met t eten?, wat was het aller leukste op school vandaag? " zo krijg ik nog een beetje antwoorden. Als ik vraag wat ze gedaan heeft is t " weet ik niet meer of niks"
*poef* nu is het weg
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:16:43 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156828586
Dat komt vast nog wel, namen kent ze ook nog niet. Probeer haar wel "duidelijk" te maken dat ze de naam moet gaan vragen van de kindjes waar ze mee speelt. Mja, is ook nogal wat, zomaar allemaal nieuwe kinderen om haar heen. Zou het zelf ook niet onthouden denk ik :o
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156833229
Jeetje, ik ben ook eens weekje ziek...

Sterkte, AA. Wat heftig!

Sterkte, PE. Ben het totaal niet met je eens maar ik hoop dat jullie eruit komen.

School O+. Daar wil ik jullie ook graag iets over vragen... We gaan a.s. vrijdagochtend naar de kennismaking op de Montessorischool die we voor haar hebben uitgekozen. Ik heb al het e.e.a. aan vragen opgesteld, maar ik vroeg me af of ik iets vergeten ben.

- Zindelijkheidsbeleid? (Deze school is vanaf 3)
- Hoe wordt zelfvertrouwen en weerbaarheid gestimuleerd?
- Hoe gaat men om met heel goed of minder presterende kinderen?
- Worden handen gewassen met water en zeep?
- Hoe zit het met religie?

Wat hoort er nog bij?
Home is where the O+ is...
pi_156834007
Wat wordt er van ouders verwacht. Huiswerk, uitjes maar zijn er bijvoorbeeld ook klankbordgroepen waar je mee kan praten over beleid of ideeen kan neerleggen :)
pi_156835169
Idd,hoe zit het met ouderparticipatie,hoe werkt de overblijf, is er een uitdagend schoolplein. Maar ook de staat van het sanitair, en hoe pakken ze hoofdluis aan. Hoe gaan ze om met moeilijke situaties waarin gezinnen soms terecht komen. Wij hebben bv meegemaakt dat er een ouder overleed, en dat heeft ook grote impact op de klas, maar de juf had totaal geen benul van hoe ermee om te gaan, en ook vanuit de schoolleiding hadden ze geen visie.
Dat soort situaties hoop je natuurlijk nooit mee te maken, maar het gebeurt helaas maar al te vaak.
pi_156838307
Hoe gaan ze om met 'ongewenst' gedrag? Doen ze aan straffen en belonen?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:10:49 #71
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156841116
Geweldige foto KJ ! Blijerd 😊

Susie, dalton onderwijs vind ik best wel goed. Leren ze gelijk dingen plannen, en volgens mij heeft ook elke dag een kleur.

Heb zelf ook 3 jaar op een dalton school gezeten, en ik vond dat voor mezelf een stuk relaxter dan de gewone basisschool. (Maar mijn kinderen gaan wel naar een gewone, geen dalton)

Cristel is trouwens heerlijk gaan slapen vanavond, zonder strijd en heel vrolijk. En ze kon gewoon ook ff lekker met me praten, was fijn ❤
pi_156841306
Toen we gingen kijken voor scholen, konden we de meiden ook al aardig inschatten dus dat scheelt. In ons geval vond ik het tweelingbeleid ook wel een belangrijke factor. Ik ben nog steeds fan van Jenaplan maar, buiten het feit dat die school wat minder in de buurt zit, dat is voor ons weer minder geslaagd door de combinatieklassen en wel/niet kinderen bij elkaar in de klas.

Hier intake gehad bij orthopedagoog. Wel goed gesprek. Ze gaan M observeren op het kdv. Ook op mijn verzoek. Daarna waarschijnlijk ouderbegeleiding. Misschien ook sensory profile opstellen.
pi_156842733
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:15 schreef Kyara het volgende:
Misschien ook sensory profile opstellen.
Hi K, wat is dat? Zo'n profiel?
Met een meidenkwartet
pi_156845348
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hi K, wat is dat? Zo'n profiel?

Dan brengen ze zijn sensorische informatieverwerking in kaart om te zien waar zijn angsten zitten. Dat gaat dmv een megalange vragenlijst voor ons.
pi_156845437
Wij gaan drie scholen bekijken. Vrije school zijn we al geweest. Dalton school over anderhalve week. Alleen bij de Jenaplan school doen ze oriëntatiegesprekken op de woensdag, en mijn vriend is maar één woensdag per maand thuis dus waarschijnlijk ga ik daar alleen heen samen met C. Daarna gaan we een keuze maken :)

Wat ik ook een belangrijk punt vind is de ouderlijke bijdrage. Bij de Dalton en Jenaplan school is dat een standaard bedrag voor iedereen. Bij de vrije school ligt het aan de hoogte van je inkomen.
pi_156845545
Hier weer een baggernacht. Ik ben er wel klaar mee en trek 3uur slaap maar heel slecht. Vanaf morgen gaan we het maar eens proberen zonder middagslaapje.

En ik zo voor het eerst in 8jaar weer stage lopen help.
pi_156845917
Spannend f-r, succes! Op 3 uur slaap zou ik niet aanspreekbaar zijn vrees ik. Gelukkig is dat ons altijd bespaard gebleven, blijkbaar maken O+ en ik molletjes.

Wij gaan zo naar de binnenspeeltuin, J. moet nodig even uitrazen!
pi_156845978
FR, succes! 3 uur slaap is killing... Tanden? Ziek?

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik weet al van de ouderbijdrage (heel hoog), de overblijf (continuerooster met vers bereid eten), en de hulp van ouders (bij elke maand een uitje zeer gewenst). Maar het is zeker goed om te vragen naar straffen en belonen, de toiletten te bekijken en de klankbordgroepen (Loj, hoe weet jij nou dat ik daar wel iets mee zou willen ;)). Top!
Home is where the O+ is...
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:06:56 #79
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156846028
F_r :*.

Caroro veel plezier!

Cwen hopelijk kun je een goede keuze maken voor Ellie.

Morgen hebben we weer interventie op de psz. Ben erg benieuwd wat hier nu uit gaat komen.
pi_156846171
KJ, die gemaakte lach van hem _O- O+

Cwen en Caroro, succes met het schoolzoeken :*

FR. Drie uur slaap is echt heel weinig :*

NTS. Spannend :*

Gisteren vroeg (voor mijn doen) naar bed gegaan. Riley werd wakker en wilde alleen nog maar bij mama slapen O+
pi_156846309
Féline is ziek. En heeft me flikker wakker gehouden vannacht. Natuurlijk veel zieliger en kutter voor haar. Ware het niet dat ik vandaag op schoolreisje ga met de oudste haar klas. En ik een groepje jongens (en mijn meisje) mag meenemen :') Ik ben benieuwd! En ik heb er reuze zin in. Het eerste schoolreisje van de oudste! O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156846345
De ouderbijdrage op de Vrije School wordt door jou als ouder zelf bepaald. Er is een lijst met een bijdrage passend bij een inkomen, maar niemand toetst dat, je bent vrij om zelf bij te dragen wat je wil. VS-onderwijs moet voor iedereen mogelijk zijn, is het idee, dus met een lager inkomen hoef je je niet te laten afschrikken door zo'n tabel, als jij het niet kan missen betaal je niets.
pi_156846440
Mag je dan wel mee met het schoolreisje?
pi_156846450
Tally. Beterschap voor F :*
En succes vandaag. Hopelijk wordt het leuk
pi_156846452
Ja :)
pi_156846674
Daar zouden meer scholen een voorbeeld aan mogen nemen :Y
pi_156846736
Het is alleen mogelijk doordat de ouders die het wel kunnen missen wel een bijdrage doen. De Vrije School krijgt geen overheidssubsidie. Ter vergelijking: op de vorige school betaalden we 34,- per jaar. Op de VS 30 per maand, het is nogal een verschil. Maar ik vind dat goed onderwijs ook wel iets mag kosten :)
pi_156846766
Dat is inderdaad wel heel belangrijk. Goed onderwijs. En volgens mij is je oudste ook helemaal op zijn plek daar. O+
pi_156846778
Het is een warm bad O+
pi_156846794
Hier werd mij verteld dat als ouder je de ouderlijke bijdrage niet zelf bepaald. Ik heb gevraagd wat we ongeveer qua kosten konden verwachten maar dat konden ze ons niet vertellen. Bedankt voor de tip L-E, ik zal eens gaan googlen naar dat lijstje :)
pi_156846819
Als ik later op de laptop ben plaats ik de link ook wel even hier :)
pi_156846974
Super, dank je wel. Kan het ook niet vinden, ben waardeloos met Google :')
pi_156846998
Bij welke VS hebben jullie gekeken?
pi_156847013
Emmen.
pi_156847025
Naar zeg, die korte nachten. Hopelijk snel verbetering!

Hier is de vrijwillige schoolbijdrage, iets van 45 euro. Als je het niet kunt/wilt betalen hoeft dat niet. Alleen op de vorige school waren er zoveel ouders die niet betaalden dat de kleuterschoolreis in gevaar kwam. Dan ging de hele groep picknicken in de speeltuin naast school ipv met de bus naar speeltuin met patatjes. Toen betaalden ze opeens wel ;)
(Veel ouders zijn hoogopgeleid bij montessori en hebben prima inkomen. Dus het was vaak laksheid met het overmaken)

Ik vind het bij scholen ook fijn om te horen of ze echt naar het kind kijken, ook bij straffen/belonen. Het ene kind moet je ook anders aanpakken dan de andere. Die individuele benadering en het kind echt kennen is voor mij wel een eis aan school.

Het blijft toch een verrassing of je kind echt op zijn plek zit. De vrije school in onze oude stad was erg strikt met sommige eisen. Dat ze niet mochten leren schrijven voor de kinderen gingen wisselen. Mijn oudste begon in groep 4 pas te wisselen, dat was niet goed gegaan. Vooral de stugheid van die school viel me tegen. Maar er zijn ook wel goede vrije scholen. Dus dat is erg treffen. Net als bij montessori of doorsnee scholen. Veel hangt ook af van klasgenoten, leerkrachten en de wisselwerking. Dat is toch niet te voorspellen.
pi_156847191
Ik heb nog geen ouderbijdrage betaald.

Ik heb het overleefd mijn mentor vond het goed gaan ik mwah.
pi_156847351
Als je het op 3 uur slaap goed genoeg doet voor de mentor, dan komt het vast wel goed ;)


Hier wordt de bijdrage ergens in november geint. Vorige school net na de kerstvakantie.
pi_156847727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:51 schreef Omentielvo het volgende:
Daar zouden meer scholen een voorbeeld aan mogen nemen :Y
Vind je? Bij ons op school in de bijdrage 45 euro. Dit is oa voor het schoolreisje. Dit jaar (ze gaan altijd in september) zijn ze heel streng geweest niet betaald is niet mee met het schoolreisje.
Ze zijn heel soepel als je het niet kunt betalen mag je het ook in delen betalen (bv 5 euro per maand) en je kan altijd een formulier aanvragen dat je de bijdrage vergoed krijgt vanuit de gemeente.

Het is misschien streng, maar omdat de bijdrage vrijwillig is werd er gewoon door heel veel ouders niet betaald. Als ik zie wat school allemaal organiseer is de bijdrage echt een klein deel van de kosten. En nogmaals ze zijn echt niet moeilijk om er over te praten. Alleen die stap willen mensen vaak niet nemen.
pi_156848771
Het ging mij niet om de ouders die het wel kunnen betalen, maar het uit laksheid niet doen. Maar echt dat kleine groepje ouders die helaas de ouderbijdrage niet kunnen betalen. Dat hun kindje dan de dupe wordt vind ik zielig.
pi_156849208
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:55 schreef L-E het volgende:
De Vrije School krijgt geen overheidssubsidie.
Heb je het nu specifiek over de school waar je Oudste heengaat? Of bedoel je Vrije Scholen in het algemeen? Want ik vind op diverse web-sites van scholen dat ze wel overheidssubsidie krijgen maar deze niet toereikend is voor wat de Vrije School wil bieden.

Dit heeft mijn aandacht omdat ik een paar dagen geleden nog een discussie had met een vriend, die stelde dat Vrije Scholen deels zo'n fijne sfeer hebben omdat het een eenzijdig publiek aantrekt (veel hoogopgeleide ouders) en dat de Vrije School dus de verplichting zou hebben om actief een zo gemêleerd mogelijk publiek te trekken. Hij vond Vrije Scholen dus elitair. Ik ben dit niet met hem eens overigens, en vind het mooi van jou te lezen dat de vrijwillige ouderbijdrage ook écht vrijwillig is :Y
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')