abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156802457
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
:)
pi_156802464
Ohja hoor... ik post weer wat in t bv topic :')
Game on!
:)
pi_156802855
Whehe, je laatste alinea. Jij valt binnen nu en een paar weken sowieso extragraties tien kilo af :* Zou ik ook eens moeten doen :')
pi_156802954
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:31 schreef WupWup het volgende:
Whehe, je laatste alinea. Jij valt binnen nu en een paar weken sowieso extragraties tien kilo af :* Zou ik ook eens moeten doen :')
Als jij 10 kilo afvalt moet je naar de huisarts hoor :P
en met mij naar de sushitent. Dat ook :Y) Alles dr weer aan *O*
:)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:41:00 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_156803044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:31 schreef WupWup het volgende:
Whehe, je laatste alinea. Jij valt binnen nu en een paar weken sowieso extragraties tien kilo af :* Zou ik ook eens moeten doen :')
Werpen? O-)
disclaimer
pi_156803092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Werpen? O-)
Oeh ook een goeie :D
:)
pi_156803114
ik heb er weer zo'n zin in he! weer zo'n mini aan de borst straks O+ kijk er enorm naar uit.
:)
pi_156805235
2 dagen geleden alweer 8 maanden bv. Wat is het toch fijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156809415
Elke antistof helpt ;)

Werpen, mja. Tell my husband :{
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:47:19 #10
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156809429
Wat een mooie foto's Phaidra en LuDann! O+

J. heeft al sinds vorige week maandag geen kunstvoeding op! *O*
Af en toe kreeg hij nog een flesje maar nu al een week niet nodig geweest :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156809937
Wat fijn MB!

Bij ons loopt het op z'n einde. Ze wil nog wel melk, maar niet meer van mij en alleen uit een fles of beker. Alleen 's ochtends, als ze net wakker is, hapt ze lekker slaperig aan en drinkt ze nog een beetje uit 1 borst O+
pi_156811754
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:49 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wilde hier nog even op reageren. Wat ontzettend fijn voor jullie dat het zo goed is gegaan! Ondanks dat je het misschien liever anders had zien lopen is het toch een hele goede zet geweest dus :). Daarna ook echt niet meer gedronken?

Hier is het inmiddels ook al bijna 2 weken geleden dat ze voor het laatst gedronken heeft :o. Ik zag er heel erg tegenop om het af te bouwen maar ik trok het gewoon niet meer. Het was zo'n irritant gevoel en ik produceer ook helemaal niets meer nu halverwege de zwangerschap.
Heb uiteindelijk simpelweg de borst geweigerd, uitgelegd dat het echt niet meer kan nu. Uiteraard was er wel verdriet maar het viel me eigenlijk erg mee. Ze vraagt er nog wel om af en toe maar accepteert ook dat het niet meer kan. Het is gek maar ook een opluchting dat ik niet meer voed. Vind het wel jammer dat ik geen idee heb wanneer de laatste keer nou was en er ook niet bewust bij stil heb gestaan.
Al met al bijna 2,5 jaar gevoed dus, van tevoren echt nooit nooit verwacht :).
Nee, helemaal niet meer gedronken. Het viel me allemaal zo mee, ik had Groot Drama verwacht maar toen ik zei dat er geen melk meer was moest hij een klein beetje huilen de eerste keer, en de keer daarna haalde hij zijn schouders op en draaide zich om om verder te slapen :D

2,5jaarboks! O+
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:00:39 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_156811922
quote:
ik heb het overwogen, word je lekker slank van :7

Amsel ook bijna klaar! Wat was het fijn he O+
disclaimer
pi_156812219
quote:
Dat moet mij ook wel lukken *O*
Rijk zijn *O*
pi_156818347
LuDann nog bedankt voor de link naar dat artikel in het vorige topic!

Het gaf mij wederom bevestiging dat mijn baby echt wel weet wat ze doet en nodig heeft. In korte tijd zijn we van 8 à 9 voedingen van krap een uur naar ong. 6 voedingen van 20-25 minuten gegaan, dus begon te twijfelen of het allemaal
nog wel goed gaat zo :@

Trouwens.. Is wat je kolft ook wat je baby drinkt? Nee toch? Ik kolfde vandaag iets van 470 ml namelijk :o Zo groot zijn de flessen niet die we laten geven (100-120 ml per keer, die gaan ook niet altijd op). Anders kwam het vast door die sjeike lactatieruimtes die in het pand zitten. (Moest nog aan jouw situatie denken LuDann toen ik die bizar mooie ruimtes hier zag.)
pi_156820314
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:44 schreef kazy het volgende:
LuDann nog bedankt voor de link naar dat artikel in het vorige topic!

Het gaf mij wederom bevestiging dat mijn baby echt wel weet wat ze doet en nodig heeft. In korte tijd zijn we van 8 à 9 voedingen van krap een uur naar ong. 6 voedingen van 20-25 minuten gegaan, dus begon te twijfelen of het allemaal
nog wel goed gaat zo :@

Trouwens.. Is wat je kolft ook wat je baby drinkt? Nee toch? Ik kolfde vandaag iets van 470 ml namelijk :o Zo groot zijn de flessen niet die we laten geven (100-120 ml per keer, die gaan ook niet altijd op). Anders kwam het vast door die sjeike lactatieruimtes die in het pand zitten. (Moest nog aan jouw situatie denken LuDann toen ik die bizar mooie ruimtes hier zag.)
Voorverwarmde stoel? Gouden koelkast?
pi_156820633
:D

Haha nee dat nog net niet ;) Mijn verwachting was nogal laag dus, toen ik in een grote ruimte met relaxte stoel, tafel, wasbak, een soort bed (het is ook een rustruimte staat op de deur), dikke deuren dus geen geluidsoverlast kwam met ook nog lockers met van die hotelkoelkastjes om de flesjes in te bewaren, was ik wel onder de indruk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 02:49:45 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156823276
Relaxt! Mijn kolfruimte is ongeveer even groot als dat bed.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156826078
Wat is dat voor stoel :? Niemand mag je hoofd zien ofzo?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:58:00 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_156826137
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:54 schreef WupWup het volgende:
Wat is dat voor stoel :? Niemand mag je hoofd zien ofzo?
da's een privacystoel waarin je kan bellen zonder dat al je collega's direct meegenieten :D waarschijnlijk hadden ze die over en is die in het kolfhok gezet.

Mooie ruimte zeg! Bij ons op het hoofdkantoor hebben ze ook zo'n superdeluxe kolfkamer, met luie stoelen, lila behang en potpourri.
(En een hoop reclame van Avent want hey, daar komen klanten natuurlijk :'))
disclaimer
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:59:08 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_156826162
Ik wilde me bijna hardop afvragen hoe de kolfkamer in mijn nieuwe gebouw is, maar ik geef helemaal geen borstvoeding meer dus daar kom ik voorlopig niet achter _O-
disclaimer
pi_156826286
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wilde me bijna hardop afvragen hoe de kolfkamer in mijn nieuwe gebouw is, maar ik geef helemaal geen borstvoeding meer dus daar kom ik voorlopig niet achter _O-
Gewoon gaan kijken. ^O^
Professioneel gifmenger.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:09:07 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_156826331
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Gewoon gaan kijken. ^O^
goeie binnenkomer op je nieuwe baan, vragen waar de kolfkamer is terwijl je niet kolft :D
Komt vanzelf weer bij #2 :Y
disclaimer
pi_156826967
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:35 schreef kazy het volgende:
:D

Haha nee dat nog net niet ;) Mijn verwachting was nogal laag dus, toen ik in een grote ruimte met relaxte stoel, tafel, wasbak, een soort bed (het is ook een rustruimte staat op de deur), dikke deuren dus geen geluidsoverlast kwam met ook nog lockers met van die hotelkoelkastjes om de flesjes in te bewaren, was ik wel onder de indruk.
Mooi! Onze ruimte is ook prima. Ik heb alleen wel de verwarming op 22 gezet want ik vond het fris, dat kolft niet lekker.
pi_156827880
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's een privacystoel waarin je kan bellen zonder dat al je collega's direct meegenieten :D waarschijnlijk hadden ze die over en is die in het kolfhok gezet.

Mooie ruimte zeg! Bij ons op het hoofdkantoor hebben ze ook zo'n superdeluxe kolfkamer, met luie stoelen, lila behang en potpourri.
(En een hoop reclame van Avent want hey, daar komen klanten natuurlijk :'))
Aaaahhh! Makes sense! :D
pi_156839261
Als je voor morgen voeding uit de diepvries moet meegeven, haal je dat dan 's avonds uit de vriezer en zet je t in de koelkast, of 's ochtends pas?
pi_156839368
Ik doe dat altijd de avond van tevoren, dan is het de volgende ochtend nog net niet helemaal ontdooid.
pi_156839386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als je voor morgen voeding uit de diepvries moet meegeven, haal je dat dan 's avonds uit de vriezer en zet je t in de koelkast, of 's ochtends pas?
Ik haal het de avond van tevoren uit de vriezer en zet het dan in de koelkast. Die staat (te) koud dus soms is het zelfs nog niet ontdooid de volgende ochtend, dat gebeurt onderweg naar het kdv dan wel.
pi_156840404
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:44 schreef kazy het volgende:
LuDann nog bedankt voor de link naar dat artikel in het vorige topic!

Het gaf mij wederom bevestiging dat mijn baby echt wel weet wat ze doet en nodig heeft. In korte tijd zijn we van 8 à 9 voedingen van krap een uur naar ong. 6 voedingen van 20-25 minuten gegaan, dus begon te twijfelen of het allemaal
nog wel goed gaat zo :@

Trouwens.. Is wat je kolft ook wat je baby drinkt? Nee toch? Ik kolfde vandaag iets van 470 ml namelijk :o Zo groot zijn de flessen niet die we laten geven (100-120 ml per keer, die gaan ook niet altijd op). Anders kwam het vast door die sjeike lactatieruimtes die in het pand zitten. (Moest nog aan jouw situatie denken LuDann toen ik die bizar mooie ruimtes hier zag.)
Graag gedaan, wat fijn dat je er ook wat aan had. Ben zelf ook blij dat ik het gevonden heb, dan voel ik me wat meer voorbereid.

Ik geloof dat dat nogal wisselt per persoon, ik kolf meestal ook iets meer dan ze drinkt uit de fles (zelfs onder de omstandigheden waaronder ik het moet doen). Maar ik heb geen idee wat ze uit de borst binnen krijgt. En genoeg mensen die het niet lukt om voldoende te kolven.

En wat een schitterende ruimte! Helemaal super joh. Als ik toegang krijg ga ik ook foto's maken en die hier plaatsen. :P
pi_156840555
Vandaag 1x150 en 1x100 kunnen kolven. Mag nog wel wat meer, maar is wel een mooi begin. Ze heeft vandaag 2x100 gedronken thuis, dus geef morgen 300 mee.
Kolfruimte is bij ons.. Mwah :+ Maar paar dingen aangegeven (de lamp is met sensor en ging uit, en sensor werkt alleen bij de deur, dus moest in t pikkedonker met een dubbele kolf aan door de ruimte voor licht, en er was alleen een gammel klein bijzettafeltje) en daar is meteen werk van gemaakt ^O^
pi_156840579
En tnx voor de vriezervraag! Haal ik er zo wat uit.
pi_156841602
Morgen gaat mijn klacht bij de universiteit overlegd worden, hopelijk hoor ik dezelfde dag nog wat. Ik ben benieuwd.

En eigenlijk wil ik nog iets voor elkaar krijgen als het me lukt om voor studenten toegang tot de kolfruimtes te regelen. Ik wil graag dat er op de A-Z van de websites van opleidingen (daar staat informatie van a tot z vermeld met een steekwoord), ook de K van kolfruimte tussen komt te staan. Met daar een overzicht van waar alle kolfruimtes zijn en hoe je er toegang toe kunt krijgen.

Ik was namelijk vandaag voor de tweede keer op een andere locatie dan normaal en heb telkens op de gehandicaptenwc gekolfd omdat de man die mij de sleutels daarvan gaf zei dat ze geen kolfruimte hadden. Eind van de dag breng ik die sleutel weer eens terug, zit er een vrouw die me vroeg waarom ik de sleutel voor die wc nodig had omdat ik niet gehandicapt was. Toen ik aangaf dat ik moest kolven zei ze dat ze ook een kolfruimte hadden. Of ik die moest reserveren kon ze me niet vertellen en ik moest weg dus ik heb het ook niet uit kunnen zoeken.

Maar goed, als ik als studente op die locatie wel toegang heb dan had ik dus niet op de wc hoeven kolven. Nergens voor nodig dat je er alleen via hear-say achter kunt komen waar die kolfruimtes zijn dus. Ik vind dat ze dat gewoon op de website moeten zetten.

Ik voel me echt een linkse geitenwollensokken dragende actievoerder. :') Mja, ik vind dit wel belangrijk, ik hoor zo veel dat studenten op de wc kolven en dat heel normaal vinden. Dat moet toch anders kunnen...
pi_156841636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vandaag 1x150 en 1x100 kunnen kolven. Mag nog wel wat meer, maar is wel een mooi begin. Ze heeft vandaag 2x100 gedronken thuis, dus geef morgen 300 mee.
Kolfruimte is bij ons.. Mwah :+ Maar paar dingen aangegeven (de lamp is met sensor en ging uit, en sensor werkt alleen bij de deur, dus moest in t pikkedonker met een dubbele kolf aan door de ruimte voor licht, en er was alleen een gammel klein bijzettafeltje) en daar is meteen werk van gemaakt ^O^
Foto? *O*
pi_156842620
Oh ja, ik had ook nog een vraag. En ja, dat moet in een aparte post want mijn hoofd is een zeef.

Mijn borsten zijn opeens weer aan een groeispurt begonnen, nu 9 weken post partum. Ik wist helemaal niet dat borsten ook na de kraamweek nog kunnen groeien. Wordt dit op een gegeven moment wel een beetje stabiel ofzo? Want ik blijf nieuwe bh's kopen. :')
pi_156846369
Ik ben ook heel benieuwd naar de uitspraak nav je klacht.
Groeiende borsten? Geen stuwing?
pi_156847177
Woe! 80 en 130cc!

De dingen waar je enthousiast van kunt worden nadat je een kind hebt gekregen veranderen drastisch :')
pi_156847450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:33 schreef WupWup het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar de uitspraak nav je klacht.
Groeiende borsten? Geen stuwing?
Ik heb regelmatig nog stuwing in de ochtend, ondanks dat Wolk zelden doorslaapt (ze komt wel minder vaak dan overdag natuurlijk, om de 3 a 4 uur). Maar dat kolf ik dan af en dan heb ik de rest van de dag nergens last van. Het gaat denk ik toch om borstweefsel of vet dan denk ik.

Ik begrijp uit je vraag dat het dus niet een normaal ding is, dat doorgroeien van borsten. :+ Mijn D'tjes passen niet goed meer, dat ben ik echt niet gewend. Voor mijn zwangerschap had ik een B, en nu dus waarschijnlijk een E.

Als ik de uitspraak weet laat ik het wel even weten hier.
pi_156847460
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Woe! 80 en 130cc!

De dingen waar je enthousiast van kunt worden nadat je een kind hebt gekregen veranderen drastisch :')
*O* en whehe herkenbaar. :')
pi_156847666
Of het normaal is, weet ik niet. Ik herken het niet, laat ik het zo stellen ;) Kan het iets met je cyclus van doen hebben? of kun je zwanger zijn?
pi_156847698
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:38 schreef LuDann het volgende:

[..]

*O* en whehe herkenbaar. :')
Ja dit :') :D

Argh, geknoeid tijdens het afkoppelen van mijn volle flesje. Over mijn broek en de melk laat een soort vetvlek achter }:| Gelukkig geen belangrijke afspraken vandaag.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:01:42 #42
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156847848
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:51 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja dit :') :D

Argh, geknoeid tijdens het afkoppelen van mijn volle flesje. Over mijn broek en de melk laat een soort vetvlek achter }:| Gelukkig geen belangrijke afspraken vandaag.
Argh dit!! Mijn mooie Medela Swing is kapot, al na 6 weken... 100 kudos aan de klantenservice van bol.com, die mij gratis een nieuwe gaan sturen *O*
Maar nu was ik dus aan het prutsen met een handkolf (Medela harmony), pfff wat een gedoe. Na een tijdje 50 ml eruit gekregen, laat ik het omvallen, de helft eruit :(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156847952
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:01 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Argh dit!! Mijn mooie Medela Swing is kapot, al na 6 weken... 100 kudos aan de klantenservice van bol.com, die mij gratis een nieuwe gaan sturen *O*
Maar nu was ik dus aan het prutsen met een handkolf (Medela harmony), pfff wat een gedoe. Na een tijdje 50 ml eruit gekregen, laat ik het omvallen, de helft eruit :(
Ja irritant hè. Ik heb soms ook niet door dat het flesje bijna vol is en ben dan net op tijd met het uitzetten van de kolf.

Ik vind de Medela bewaarzakjes trouwens heel handig. Staan niet al mijn flesjes in de vriezer en kan ik mooi voorraad opbouwen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:09:07 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156847974
Ik snap die medela bewaarzakjes echt niet icm de elektrische kolf. Ik snap niet hoe ik de slangetjes moet vastkoppelen als het zakje om de fles zit.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:09:34 #45
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156847981
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:07 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja irritant hè. Ik heb soms ook niet door dat het flesje bijna vol is en ben dan net op tijd met het uitzetten van de kolf.

Ik vind de Medela bewaarzakjes trouwens heel handig. Staan niet al mijn flesjes in de vriezer en kan ik mooi voorraad opbouwen.
Bijna vol! :o Ik heb nog nooit een flesje vol gekolfd...
Maar de zakjes zijn idd superhandig :)
Ik snap ook niet hoe ze werken, dus ik kolf met een flesje en gooi het dan in een zakje...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156848019
Ik heb soms het gevoel dat ik zeg maar een harde buik heb, maar dan in m'n borsten :') . M'n borsten worden tijdelijk hard, en daarna voel ik het weer afzwakken... Is dat een toeschietreflex? Het gebeurt op de meest stomme momenten, maar ik ga daarna niet noodzakelijk leken..
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:14:06 #47
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156848060
Ja, dat klinkt wel als tsr. Ik lek trouwens eigenlijk nooit, heb 3 dozen zoogcompressen, alle drie nog dicht.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156848328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:09 schreef Mariposas het volgende:
Ik snap die medela bewaarzakjes echt niet icm de elektrische kolf. Ik snap niet hoe ik de slangetjes moet vastkoppelen als het zakje om de fles zit.
Ik ook niet! Dus ik kolf in flesjes en giet het daarna in een zakje en dan spoel ik de flesjes weer om.
pi_156848428
Als je die medela bewaarzakjes toch niet gebruikt om ze aan je kolf te hangen maar om over te gieten dan is het een stuk goedkoper om ze van een ander merk te nemen. NUK bijvoorbeeld. Scheelt de helft van de prijs soms, die van Medela zijn echt heel erg duur.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:49 schreef WupWup het volgende:
Of het normaal is, weet ik niet. Ik herken het niet, laat ik het zo stellen ;) Kan het iets met je cyclus van doen hebben? of kun je zwanger zijn?
Nja, normaal... Dat niet iedereen het heeft bedoelde ik. Het zal vast niet afwijkend zijn. :P

Zwanger, oh my, liever niet. :o Heb voor de zekerheid maar even een test gedaan, die was gelukkig negatief. Mijn cyclus dan misschien ja. Wolk is nu 9 weken. Even afwachten dan maar.
pi_156849011
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:09 schreef Mariposas het volgende:
Ik snap die medela bewaarzakjes echt niet icm de elektrische kolf. Ik snap niet hoe ik de slangetjes moet vastkoppelen als het zakje om de fles zit.
Ik verfrommel die bovenrand (die je later afscheurt) en plak het zakje dan vast met die strip. Volgens mij zijn die 'lagere' kanten aan de bovenkant van het zakje (soort uitsparingen) bedoeld voor het slangetje (zakje kwartslag draaien geloof ik), maar erg makkelijk past het niet en het is ook niet mooi. Geen idee of ik het goed doe maar het drupt dan allemaal wel in het zakje. Meestal giet ik het trouwens over want flesjes aan de kolf zijn idd handiger.

Ik zal eens kijken naar goedkopere zakjes, misschien zijn die ook wel makkelijker te bevestigen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 12:16:30 #51
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156849124
Ik heb net Elanee zakjes besteld, 40 voor 10 euro.

Wat me opvalt trouwens is dat N. sinds een week veel korter drinkt. Ze drinkt nu meestal maar een borst per voeding, de tweede drinkt ze bijna niks uit. Mijn borsten worden dus maar om de 5 a 6 uur goed geleegd... is dat niet een beetje weinig? Is het slecht voor mijn borsten? Zal ik de borst die ze niet drinkt maar leegkolven ofzo?
Hoe weet je trouwens of een borst leeg is? Ik lees overal dat je de baby goed de borst moet laten leegdrinken, maar mijn borsten voelen eigenlijk altijd best wel vol aan, ook na een voeding.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156849622
Mijn borsten voelen wel duidelijk le(e)g(er) aan na de voeding, Saskia. Als ik er wat harder in knijp voel ik geen stevigere plekken meer zitten zeg maar. Maar bij voeden op verzoek hoef je verder niet te kolven natuurlijk, tenzij je zo een voorraadje op zou willen bouwen.

Flesje vol tijdens het kolven. :o Was het hier maar zo'n feest!
pi_156849675
Ik geef altijd maar een borst, daar heeft ze genoeg aan. Ze drinkt wel iets vaker dan bij jou, om de 2 a 2,5 uur. 's Nachts drinkt ze niet, dus dan zit er 12 uur tussen een voeding. Ik kolf dan niet en heb 's ochtends dan volle borsten, maar geen onprettig volle borsten zeg maar.

Als je borst onprettig aanvoelt voordat ze drinkt kun je die een beetje afkolven.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:29:02 #54
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156850535
12 uur :o ik zou echt exploderen :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156850752
Mja, ze drinkt nooit 's nachts, je borsten passen zich er op aan. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156850833
Ik denk dat je baby zich aan het instellen is, Saskia. Ze groeide heel hard toch?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:48:02 #57
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156850871
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:45 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat je baby zich aan het instellen is, Saskia. Ze groeide heel hard toch?
Jup, is nu 6100 alweer! Ze is langzaamaan 's nachts wat langer tussen de voedingen aan het laten (nu 21 - 2 - 6- 8.30 meestal), dat is wel fijn. Doorslapen is er nog niet bij hoor :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156850876
Ik heb nooit borsten die op ploffen staan. Tenminste, ik kan makkelijk 6 uur geen voeding geven/kolven zonder ook maar iets van druk te voelen en ook in de kraamweek heb ik amper stuwing gehad. Nadeel daarvan is wel dat kolven ook niet zo goed gaat en kolven na een voeding vrij zinloos is. Zou zo'n spray daarbij kunnen helpen? Van de week was O een dagje bij oma, en heb met twee keer lang kolven in totaal zo'n 170 ml gekolft, niet genoeg om de twee flessen die hij dan drinkt te vullen. En dat was nog relaxt in mijn eigen omgeving...

Ik hoef gelukkig maar twee dagen te vullen met kolven en flessen, maar vind het nu al veel gedoe.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:50:41 #59
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156850913
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb nooit borsten die op ploffen staan. Tenminste, ik kan makkelijk 6 uur geen voeding geven/kolven zonder ook maar iets van druk te voelen en ook in de kraamweek heb ik amper stuwing gehad. Nadeel daarvan is wel dat kolven ook niet zo goed gaat en kolven na een voeding vrij zinloos is. Zou zo'n spray daarbij kunnen helpen? Van de week was O een dagje bij oma, en heb met twee keer lang kolven in totaal zo'n 170 ml gekolft, niet genoeg om de twee flessen die hij dan drinkt te vullen. En dat was nog relaxt in mijn eigen omgeving...

Ik hoef gelukkig maar twee dagen te vullen met kolven en flessen, maar vind het nu al veel gedoe.
Dat heb ik hier ook wel; mijn borsten voelen vaak wel vol, maar met kolven komt er dan toch weinig uit. De spray heb ik nog niet geprobeerd.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156850975
Saskia: hier hetzelfde. Ineens werd het drinken korter en minder. Bij te volle borsten wisselde ik op het laatst van borst zodat de ergste druk van de tweede borst af was. Inmiddels zijn mijn borsten ook afgestemd op de aangepaste voedingen en pakt ze de tweede borst ook weer. Daar gingen wel een paar dagen stuwing aan vooraf overigens, maar sindsdien (als in: sinds afgelopen maandag ofzo) geen ploftieten meer. Ook niet 's ochtends.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156851039
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:48 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Jup, is nu 6100 alweer! Ze is langzaamaan 's nachts wat langer tussen de voedingen aan het laten (nu 21 - 2 - 6- 8.30 meestal), dat is wel fijn. Doorslapen is er nog niet bij hoor :)
Hier ook niet hoor. Ach, sleep is overrated. :+

Ik weet niet hoe haar curve eruitziet, maar als ze zo hard groeit zou het niet raar zijn als ze op deze manier haar groei wat reguleert. Want anders zou je misschien eindigen met een obesitas baby. :P

Maar goed, ik ben ook geen expert natuurlijk, dit zijn just my 2 cents.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:04:26 #62
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156851165
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:57 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hier ook niet hoor. Ach, sleep is overrated. :+

Ik weet niet hoe haar curve eruitziet, maar als ze zo hard groeit zou het niet raar zijn als ze op deze manier haar groei wat reguleert. Want anders zou je misschien eindigen met een obesitas baby. :P

Maar goed, ik ben ook geen expert natuurlijk, dit zijn just my 2 cents.

Je wil idd niet dat ze 1,5 kilo per maand blijft aankomen :P Maar met bv baby's schijnt het normaal te zijn dat ze eerst echt zwaar zijn, maar dalen ze vaak weer naar gemiddeld als ze meer gaan bewegen. Bij fv baby's is het gevaar op obesitas groter, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156851235
Kazy, wat goed! Een doorslaper. *O* En fijn dat je borsten nu wat beter afgesteld zijn.

En ja, dat heb ik ook gelezen Saskia.
pi_156851320
Als ik dat zo lees dan mag ik echt in mijn handjes knijpen. Ik hoef bij het kolven nooit de masseerstand te gebruiken want dat ding aanzetten zorgt al meteen voor een tsr. En ik kolf in een minuut of 8 een volledige voeding (tussen de 110 en de 160). Lijkt me echt rot als het zoveel moeite kost allemaal!

Saskia, je kreeg wel een tsr bij het kolven toch? En is het nodig dat je veel kolft of zal ze niet regelmatig naar de opvang gaan?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:17:58 #65
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156851430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:12 schreef LuDann het volgende:
Als ik dat zo lees dan mag ik echt in mijn handjes knijpen. Ik hoef bij het kolven nooit de masseerstand te gebruiken want dat ding aanzetten zorgt al meteen voor een tsr. En ik kolf in een minuut of 8 een volledige voeding (tussen de 110 en de 160). Lijkt me echt rot als het zoveel moeite kost allemaal!

Saskia, je kreeg wel een tsr bij het kolven toch? En is het nodig dat je veel kolft of zal ze niet regelmatig naar de opvang gaan?
Niet echt dat ik het voel... ik voel ze regelmatig de hele dag door, maar niet bij het kolven. Fijn dat het bij jou lukt! anders zou je nog langer in de wc moeten staan hannessen...

N. gaat niet naar de opvang, maar af en toe passen opa en oma op. Volgende week zaterdag voor het eerst een hele dag, van 8 tot 6, spannend! En in december ga ik 3 hele dagen weg, dus een voorraad heb ik wel nodig,
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156851530
Als je geen tsr tijdens het kolven hebt dan is zo'n oxytocine spray misschien iets om uit te proberen? Want die zijn speciaal bedoeld om een tsr op te wekken dacht ik. Spannend joh, volgende week. En een voorraad hebben is sowieso fijn natuurlijk, maar als je weg gaat helemaal.
pi_156851566
Oh ja, over die spray schreef je hierboven al. Ik zou het gewoon eens vragen bij je huisarts, dat eens uitproberen kan geen kwaad lijkt me. Als dat helpt scheelt het weer stress. :Y
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:47:52 #68
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156855469
Je kan ook proberen een tsr op te wekken door filmpjes of foto's van je baby te bekijken.

Ik heb trouwens maar extra flesjes besteld. iets duurzamer dan die plastic zakjes.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156855629
Ik zag net bij onze plaatselijke babywinkel een avent borstkolf met 50% korting. Nu is hij ¤33. Heeft iemand hier daar misschien interesse in?
Overigens ook flesjes en spenen voor de helft van de prijs.
pi_156856104
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:47 schreef Mariposas het volgende:
Je kan ook proberen een tsr op te wekken door filmpjes of foto's van je baby te bekijken.

Ik heb trouwens maar extra flesjes besteld. iets duurzamer dan die plastic zakjes.
Ik wilde eerst inderdaad ook flesjes kopen, maar dan heb ik ook een extra koeltasje nodig :{ en mijn tas zit al zo vol. In mijn koeltasje (standaardding van Medela) passen een element en twee flesjes, daar bovenop kan ik dan twee gevulde zakjes leggen en dan past hij net dicht. Vind die tasjes best klein, ik neem 4x150 mee naar huis na een dag, hoe doen moeders die veel meer achter elkaar kolven dat...
pi_156856311
Ik krijg in mijn standaard-Medelatasje met een beetje proppen vier flesjes en een koelelement... Heb er meestal gelukkig maar 2 nodig (wel die grotere, van max 250).
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:36:51 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_156856359
Oh wow, in het ardo tasje passen zes flesjes en drie koelelementen :o
disclaimer
pi_156856503
Ik heb een andere koeltas gekocht. Nu passen er vier koelelementen en zes flesjes in. Ideaal!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:43:17 #74
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156856504
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:21 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik wilde eerst inderdaad ook flesjes kopen, maar dan heb ik ook een extra koeltasje nodig :{ en mijn tas zit al zo vol. In mijn koeltasje (standaardding van Medela) passen een element en twee flesjes, daar bovenop kan ik dan twee gevulde zakjes leggen en dan past hij net dicht. Vind die tasjes best klein, ik neem 4x150 mee naar huis na een dag, hoe doen moeders die veel meer achter elkaar kolven dat...
Oh, ik denk dat ik met moeite 3 x 150 ga kolven, dus dat probleem heb ik niet. maar aangezien ik 3 flesjes meegeef naar de opvang heb ik er nog maar 2 om te kolven. Gelukkig past het kleine Dr Brown flesje ook op de kolfset.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156856750
Hoi, even tussendoor. Ik ben een beetje aan het verdiepen in een kolf. Borstvoeding gaat voor de derde dag bijzonder goed, ik hoop dat het zo blijft! De bedoeling Is om zometeen in mijn verlof al te kolven en eventueel op vrije dagen en werkdagen zodat mijn man de fles kan geven. Ik kom op een uiterste prijs van 280 voor de Medela Freestyle, en andere dubbele electrische kolven liggen gelijk een stuk lager. Is de Medela het bedrag waard? Ik zag even snel dat deze ook gebruikt kan worden bij problemen zoals ingetrokken tepels en borst ontsteking, dat zou dan wel weer een voordeel zijn. Ook lijkt de set op t of vrij compleet, als ik bij goedkopere sets nog een hoop los moet aanschaffen, ben ik onderaan de streep met zo veel geld kwijt.

Bottom line, ik ben mij aan het oriënteren op een electrische dubbele kolf, die snel en effectief werkt, liefst zo stil mogelijk. Het geld heb ik er voor over als de borstvoeding goed blijft gaan, maar het Is niet zo dat ik koste wat kost de allerduurste set moet hebben, integendeel. Wie weet raad?
pi_156856920
Ik heb een Medela Swing Maxi (dubbelzijdig) en ik hoefde daar alleen een koeltasje los bij te kopen, verder niks. Hij is iets goedkoper dan de Freestyle en hij bevalt me goed!

Als ik jou was zou ik nog even een paar weken wachten om te kijken of de bv goed blijft gaan en hopen op een goede actie bij bijv. Prenatal, soms hebben ze wel 20% korting, scheelt enorm op zo'n grote aankoop!

Ik heb trouwens ook een handkolf voor als 'even snel' goed uitkomt, bevalt erg goed en ik heb er eigenlijk een betere opbrengst mee dan met de elektrische. Je kan alleen niet zo lekker chillen als met dubbelzijdig elektrisch + gatenbeha. :P
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:07:02 #77
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156857001
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:03 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een Medela Swing Maxi (dubbelzijdig) en ik hoefde daar alleen een koeltasje los bij te kopen, verder niks. Hij is iets goedkoper dan de Freestyle en hij bevalt me goed!

Als ik jou was zou ik nog even een paar weken wachten om te kijken of de bv goed blijft gaan en hopen op een goede actie bij bijv. Prenatal, soms hebben ze wel 20% korting, scheelt enorm op zo'n grote aankoop!

Ik heb trouwens ook een handkolf voor als 'even snel' goed uitkomt, bevalt erg goed en ik heb er eigenlijk een betere opbrengst mee dan met de elektrische. Je kan alleen niet zo lekker chillen als met dubbelzijdig elektrisch + gatenbeha. :P
+1 op alles! Alleen kreeg ik het koeltasje er wel bij. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156857149
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:03 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een Medela Swing Maxi (dubbelzijdig) en ik hoefde daar alleen een koeltasje los bij te kopen, verder niks. Hij is iets goedkoper dan de Freestyle en hij bevalt me goed!

Als ik jou was zou ik nog even een paar weken wachten om te kijken of de bv goed blijft gaan en hopen op een goede actie bij bijv. Prenatal, soms hebben ze wel 20% korting, scheelt enorm op zo'n grote aankoop!

Ik heb trouwens ook een handkolf voor als 'even snel' goed uitkomt, bevalt erg goed en ik heb er eigenlijk een betere opbrengst mee dan met de elektrische. Je kan alleen niet zo lekker chillen als met dubbelzijdig elektrisch + gatenbeha. :P
ik schaf m ook niet direct aan hoor, over een paar weken eventueel, maar voorbereiden kan altijd :) hoe zit t met t aantal keer kolven per week wat aan of afgeraden wordt bij de maxi? (ik weet sowieso niet wat gangbaar is, ik ga op zich minder werken dus misschien hoef ik me daar niet eens druk over te maken)
pi_156857201
Ik heb de freestyle. Ik kan het niet vergelijken met iets anders, maar hij bevalt me goed! De set is inderdaad heel compleet!
pi_156857245
Er staat op de website van Medela tot 9x per week, maar ik weet niet hoe nauw ik dat moet nemen. Ik werk drie dagen en kolf op dinsdag 2 of 3x, op donderdag 3x en op vrijdag 2x, dus kan prima. Ik heb ook wel eens meer dan 9 keer gekolfd en ook wel eens minder. Ik zie vanzelf wel wanneer hij ermee ophoudt. :P
pi_156858063
De ardo calypso is heel erg stil!

Was voor mij heel belangrijk. De hele wachtkamer van mijn werk hoeft niet te weten dat ik aan het kolven ben.

Update: mijn productie stijgt met elektrisch kolven en domperidon! Vanochtend een nieuw record van 100cc *)
pi_156858127
Huh, is het een kolf voor redelijk beperkt gebruik dan ofzo? Hij gaat hoogstens wat eerder stuk dan toch? Gangbaar is in ieder geval 2-3 keer kolven in het begin als je een normale werkdag hebt.

Jeej voor de 80 en 130 van IMA *O*

Ik was er eindelijk aan toe om nutrilon te proberen bij mijn baby, wat toch als een enorme stap voelde, weigert ze het te drinken. :P ze wordt er best boos van zelfs. Hopelijk went het nog, want vriezer is echt bijna leeg en ik kolf met moeite 100 cc per dag.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:47:55 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_156858257
Die indicatie gaat om de kracht van de motor ;) als je bijna fulltime kolft, moet je een krachtiger apparaat hebben, om je productie op peil te houden.
disclaimer
pi_156858955
Ik heb de Spectra 9 Plus borstkolf. Elektrisch, tweezijdig, lekker stil en hij werkt bij mij even goed als de Medela Symphony. Het is geen merkding ofzo en ik kon niet vinden voor hoeveel uur hij meegaat, maar aan de andere kant is hij helemaal compleet met koeltas en afkolfset maar 120 euro.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d589.html

Skittles heeft deze ook en haar baby is al een jaar oud, dus volgens mij gaat hij bij haar al even mee.
pi_156859005
Ik neig nu toch naar de freestyle en O+ ook. De maxi is 80,- goedkoper, maar bij de standaard verkoopsites ziet de set van de freestyle, incl bijv schoudertas (die ik sowieso nog zocht) er dusdanig compleet uit dat het het verschil waard Is. Ik ga nog ff verdiepen. Baby huiswerk O+
pi_156859057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:15 schreef LuDann het volgende:
Ik heb de Spectra 9 Plus borstkolf. Elektrisch, tweezijdig, lekker stil en hij werkt bij mij even goed als de Medela Symphony. Het is geen merkding ofzo en ik kon niet vinden voor hoeveel uur hij meegaat, maar aan de andere kant is hij helemaal compleet met koeltas en afkolfset maar 120 euro.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d589.html

Skittles heeft deze ook en haar baby is al een jaar oud, dus volgens mij gaat hij bij haar al even mee.
klinkt ook interessant! Maar wat een idioot prijsverschil!
pi_156859637
Ik heb ook de Ardo calypso, stil en prima om 15x per week mee te kolven.
Daarnaasr ben ik groot fan van hun garantiesysteem en bijbehorende service.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:47:17 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_156859806
Ardo is ook ontwikkeld door lactatiekundigen, en relatief gunstig geprijsd.
disclaimer
pi_156860252
Ik ben ook zeer tevreden over de Ardo Calypso.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156860680
Hier ook de Spectra. Hij werkt prima, redelijk stil, timer zit erop wat ik erg fijn vind. Klein kastje..

Incl tas, en koelelementen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:57:06 #91
409579 LuDann
All the way
pi_156870529
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:20 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

klinkt ook interessant! Maar wat een idioot prijsverschil!
Ja he? Toch zijn de engelstalige reviews die ik kon vinden best positief. Ik heb nog even gegooglen om te zien of ik er achter kon komen hoeveel uur elke pomp mee zou gaan.

De ARDO Calypso: 400 uur (wel gegarandeerd, er zit een timer op die dat aftelt) http://www.borstvoedingridderkerk.nl/kolven-verkoop.html

Spectra 9 Plus: 1500 uur volgens de Australische tak van dit bedrijf http://spectra-baby.com.a(...)lectric-breast-pump/

Medela Freestyle: die werken met 2 jaar garantie in plaats van een aantal uur. De Freestyle zou je meer dan 9 keer per week kunnen gebruiken, dus zeg 12 keer per week. Stel je doet een half uur over elke kolfbeurt (wat aan de lange kant zou zijn) dan kom je uit op: 6 uur per week x 104 weken = 624 uur.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:31:55 #92
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156876887
Ik zit eigenlijk met twee dingen:
a. Hoe kom ik van die nachtvoedingen af?
b. Hoe lang wil ik nog doorgaan met de borstvoeding nu ik zwanger ben.

Daarom ben ik benieuwd naar naar ervaringen van moeders die zowel een pasgeborene als een baby aan de borst hadden. Hoe gaat dat? De melk stemt zich immers af op de baby toch? En hoe vaak dronk de oudste dan nog op een dag? Lijkt me ook fijn dat de tepels niet opnieuw hoeven wennen als Lucas nog door drinkt, of moet je daar alsnog weer doorheen?

Tot zover punt b, dan punt a. Ik twijfel heel erg wat ik nu moet qua borstvoeding. Lucas vindt het nog heerlijk en komt met name in de nacht nog erg vaak (sowieso elke twee uur en soms zelfs al na een uur weer). Ik merk dat ik dat niet lang ga trekken icm werk en laat staan met straks nog een baby erbij (ok dat duurt nog 8 maanden dus dan is alles misschien heel anders).

Ik wil eigenlijk ook nog niet helemaal stoppen maar zou het fijn vinden als we op 2 a 3 keer per dag uitkomen en zonder nachtvoedingen (of iig maar 1 nachtvoeding totdat de baby er is). We geven nu voor het slapen gaan een fles gewone koemelk, maar dat maakt vooralsnog geen enkel verschil. We hebben vannacht geprobeerd hem een flesje koemelk te geven ipv de borst, maar dat weigerde hij pertinent. Dus ik lag weer elk uur een half uur lang te voeden.

Hoe zouden we het beste die nachtvoedingen kunnen minderen? Ik weet namelijk niet of het nou honger of gewoonte is. In dat laatste geval wil ik die gewoonte echt doorbreken. Maar het staat me tegen om hem maar uren te laten huilen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156877066
Is Lucas om te 'praten' in de nacht met een fles of rietjesbeker water door papa met knuffel of speen?
Wij denken dat we zo van de nachtvoeding af kunnen komen (als ik wil) aangezien F mijn vriend accepteert als hij er staat voor een aai en speen.
Maar ik wil het zelf nog niet, hoe vermoeiend het soms ook is :@
Het is wel handig bij ons dat hij het accepteert met mijn nacht- en late diensten.
Maar ik ken Lucas zijn eigenwijsheid ook :o

Mawaba had toch de nachten op een bepaalde manier afgebouwd?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:54:00 #94
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156877368
Vannacht moest hij niets van papa weten. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij na twee minuten ook opgeeft (en anders kan ik het niet meer aanhoren het gehuil en vraag hem te brengen). Weet niet hoe lang je door moet gaan op zo'n moment? En als hij vervolgens elke twee uur papa en water wil zijn we nog niks verder en papa gaat dat echt niet lang trekken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:21:56 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156877942
En als je nou een nachtje weg gaat, Chanty?
KuikenGuppy
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:29:04 #96
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156878066
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:21 schreef Burdie het volgende:
En als je nou een nachtje weg gaat, Chanty?
Mja dan heeft mijn man en hele lange nacht denk ik... Eerder wel een nachtje weg geweest toen pakte hij de fles wel. Maar toen hadden we ook nog maar 2 nachtvoedingen. Maar het valt te proberen. Maar bied je dan water aan? Het idee is natuurlijk dat hij wat langer gaat slapen en niet steeds voor een voeding komt. Als hij straks elke twee uur wakker wordt omdat hij water en een knuffel wil schiet het nog niet op.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:32:56 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156878131
Slaapt hij bij jullie op de kamer? Mabawa had geloof ik ervaring met stoppen met nachtvoedingen, misschien kan zij er wat over vertellen? (Of je moet even in de vorige topics terug zoeken).
Hier hield het gewoon vanzelf op. En wordt hij wel wakker, dan krijgt hij vaak een flesje koemelk.
KuikenGuppy
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:34:31 #98
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156878163
Hij slaapt in theorie op zijn eigen kamer. In de praktijk tussen ons in want hij komt toch om de haverklap :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:35:13 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156878182
Wacht, er was een artikel over. Ik kijk even of ik het kan vinden.
KuikenGuppy
pi_156878352
Chanty ik lees toevallig mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:47:53 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156878423
Deze: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html

Mag wmb wel in de OP, scheelt enorm veel zoekwerk :').
KuikenGuppy
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:53:48 #102
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156879555
Dank je wel Burdie ga vanavond eens lezen.

Zoe wat voor pap gaf je? Hebben hier al een brinta geprobeerd maar hij ruikt er niet eens aan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156881365
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:53 schreef Chanty het volgende:
Dank je wel Burdie ga vanavond eens lezen.

Zoe wat voor pap gaf je? Hebben hier al een brinta geprobeerd maar hij ruikt er niet eens aan.
Bambix pyjamapap
Geen geweldige keuze maar goed..we gingen wel van 10-12x bv en snachts heel erg vaak wakker naar 1-2x wakker snachts en meer vaste voeding overdag
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:41:07 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156881604
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:32 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Bambix pyjamapap
Geen geweldige keuze maar goed..we gingen wel van 10-12x bv en snachts heel erg vaak wakker naar 1-2x wakker snachts en meer vaste voeding overdag
Dat is die hele zoete meuk toch? :D nou ja als het werkt. gok dat meneer dat wel blieft want suikerrrr. Wanneer gaf je dat?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156881844
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat is die hele zoete meuk toch? :D nou ja als het werkt. gok dat meneer dat wel blieft want suikerrrr. Wanneer gaf je dat?
Haha het is wel zoet idd.
Ze kreeg snachts rond 2 of 3 uur een fles met 150ml.
Dus ipv bv een fles pap.

(in het begin werd ze vast wel eerder wakker. Ik probeerde in te schatten of het mamahonger was, dan knuffelde ik dr maar kreeg ze geen borst(wat ik normaal wel deed) En als ze wakker bleef gaf ik pap. En dat werd steeds later. Soms pas 5uur bijv)
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:19:21 #106
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156882567
Ga morgen maar eens dat spul halen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:49:20 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156883472
Wanneer is een borst meestal weer 'bijgevuld'?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:54:17 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156883609
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:49 schreef pinquit het volgende:
Wanneer is een borst meestal weer 'bijgevuld'?
een borst is nooit leeg ;) Zodra er vraag is, is er melk. maar als je bedoelt wanneer hij weer 'vol' aanvoelt, dat was bij mij zo rond de 2 uur in het begin. Nu is het gestabiliseerd en voelen ze normaal aal, ook al is het tijd voor een voeding. Alleen 's ochtends willen ze nog wel eens tjokvol zitten als hij langer heeft geslapen dan normaal.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:02:52 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156883930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

een borst is nooit leeg ;) Zodra er vraag is, is er melk. maar als je bedoelt wanneer hij weer 'vol' aanvoelt, dat was bij mij zo rond de 2 uur in het begin. Nu is het gestabiliseerd en voelen ze normaal aal, ook al is het tijd voor een voeding. Alleen 's ochtends willen ze nog wel eens tjokvol zitten als hij langer heeft geslapen dan normaal.
Ja nouja, heb net mn borsten leeggekolfd, dus als ik A. nu zou aanleggen komt er weer gewoon melk? Of veel minder oid?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156883966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:19 schreef Chanty het volgende:
Ga morgen maar eens dat spul halen.
Hoop dat hij het snachts wil drinken! Succes :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:06:47 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156884077
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:02 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja nouja, heb net mn borsten leeggekolfd, dus als ik A. nu zou aanleggen komt er weer gewoon melk? Of veel minder oid?
Dan is er gewoon melk, het zal er niet met bakken tegelijk uitstromen, maar er is gewoon melk :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156884179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:19 schreef Chanty het volgende:
Ga morgen maar eens dat spul halen.
Albert Heijn heeft ook granen om pap mee te maken waar een hele hoop minder toevoegingen in zitten dan in Bambix, mocht je dat iets vinden km op te letten.

Ik hoop voor je dat het gaat werken, in ieder geval! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:14:34 #113
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156884347
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:03 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hoop dat hij het snachts wil drinken! Succes :*
Ik ook. Probeer het eerst s avonds en maar kijken of hij er langer op slaapt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:15:53 #114
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156884376
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:09 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Albert Heijn heeft ook granen om pap mee te maken waar een hele hoop minder toevoegingen in zitten dan in Bambix, mocht je dat iets vinden km op te letten.

Ik hoop voor je dat het gaat werken, in ieder geval! :*.
Is het zoet? Voor mij is nu even het belangrijkste dat hij langer slaapt :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156884669
Succes, Chanty. Hoop echt voor je dat de nachten wat makkelijker zullen gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:26:15 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156884828
Chanty, ik zou dus geen pap geven in de nacht... Er zitten heel veel voedingsstoffen in, en je introduceert daarmee wel een voedingsmoment in de nacht. Op een moment waarop hij hoort te slapen. Hij 'went' er dan aan dat hij 's nachts ook voedingsstoffen gaat krijgen waardoor bij overdag minder eet en je eigenlijk dat pap-moment in stand houdt.
Als korte termijn oplossing (als ik: ik moet NU een goede nacht slaap hebben) kan het denk ik weinig kwaad, maar denk er goed over na wat de gevolgen kunnen zijn van het introduceren van zo'n extra voedingsmoment in de nacht.
KuikenGuppy
pi_156885012
S.ara heeft het een tijdje gekregen en op een gegeven moment (toen ze overdag echt goed at) kreeg ze snachts water. En nu niets meer.

Ze ging veel beter eten toen ze geen bv meer kreeg maar had nog wel behoefte aan voeding.
Warme melk snachts hebben we geprobeerd maar van gewone koemelk krijgt ze buikpijn. Die Bambix pap kon wel.
Nu heeft S.ara met 3,5jr nog steeds reflux en bepaalde voedings reacties. We waren allang blij dat ze van om het uur wakker naar 1 of 2x wakker ging. Toen we wat meer waren uitgerust hebben we de papfles eraf gehaald.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:42:12 #118
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156885512
Ik wil het sowieso eerst proberen voor het slapen gaan. Als dat ervoor zorgt dat hij nog maar 1 a 2 keer komt voor een borstvoeding ben ik al heel blij. Dan hoeft het niet eens 's nachts. Verwacht toch dat hij de komende acht maanden zelf de borstvoeding verder gaat afbouwen. Maar het ritme van de laatste maanden ga ik niet volhouden, vooral niet zwanger en met een baan voor vier dagen straks.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156887250
Chanty, wij hebben een maand geen nachtvoeding aangeboden omdat ik met 18 mnd nog geen cyclus had. Inmiddels is deze direct na 2 weken stoppen terug gekomen. Helaas de nachtvoeding ook :'). Jibs wilt niets anders dan de borst, als we iets anders aanbieden hoe 'lekker' dan ook hij is echt boos en verdrietig. Een maand lang heb ik geprobeerd onwijs sterk te zijn en hem niet te geven van 00.00 tot 06.00 maar ik trok het niet meer. Helaas ligt hij nu dus gewoon weer te lurken.

Zorg iig dat je van alles hebt staan om aan te bieden, water, pap, melk (wij hadden zelfs zakjes knijpfruit :') ). Kan hij sowieso in slaap vallen zonder borst? Anders kan je dat eventueel eerst proberen aan te leren, zomaar kans dat hij snachts dan ook al minder wilt drinken?
En het makkkelijkste zou zijn als L stopt met drinken zodra de productie minder is vanwege je baby in je buik O+ (mmm noooh O+ O+).

Hopelijk vind je een manier waarop het voor jullie alle 2 fijn voelt!
♥ J & S
pi_156888027
Chanty, slaapt hij nu eigenlijk altijd naast je? Mijn ervaring met I is dat tijdens zulke nachten, als ze een keer last heeft van doorkomende tandjes of zo of gewoon niet helemaal lekker is en daarom bij me slaapt, ook vaak wakker wordt en dan bij me wil drinken. Dat zijn dan heel onrustige nachten (vooral voor mij) dus ik doe dat zo min mogelijk. Ik heb zelf dan altijd het idee dat ze bij iedere nieuwe slaapcyclus een beetje wakker wordt en automatisch door mijn geur op zoek gaat naar de borst en de borst gebruikt om weer lekker verder te slapen. Als ze in haar eigen bed ligt, heeft ze dit niet.

Ik zou er zelf toch naar neigen om bijvoorbeeld een paar nachten even niet in de buurt te zijn, om het hele slaapgebeuren en het gaan slapen los te koppelen van jouw aanwezigheid, en dan met name natuurlijk de borst. Het is die afhankelijkheid en ook natuurlijk jouw instinctieve 'dienstbaarheid' die ervoor zorgen dat je in een vicieuze cirkel zit. Het is lastig om die te doorbreken, maar ook niet onmogelijk. Ik ben er vanaf dat I een jaar oud was, bewust aan gaan werken. Om die reden doen mijn vriend en ik ook al heel lang zo dat mijn vriend 's avonds met I naar boven gaat en het hele slaapritueel doet. En alleen als er bijzondere omstandigheden zijn, als ze van streek is door iets, ga ik naar haar toe en geef ik haar de borst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:35:49 #121
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156889487
Interessant artikel! Ik reageer morgen uitgebreid op iedereen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156893394
Ik werk ook nachtdiensten, dus een paar keer maand zijn dreumes en papa nu eenmaal 's nachts op elkaar aangewezen. Voorheen ging dat met 1 of 2 flessen koemelk, maar tegenwoordig niet meer. Gewoon spontaan zeg maar. Als ik er wel ben, dan gaat dreumes na het drinken vaak tegen haar vader aanliggen. Ik draai zelf mn rug naar haar toe, anders blijft ze vragen. Ik denk dat we inmiddels een nacht of vijf per week zonder nachtvoedingen doen.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:47:21 #123
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156893693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:22 schreef klaprooss het volgende:
Chanty, wij hebben een maand geen nachtvoeding aangeboden omdat ik met 18 mnd nog geen cyclus had. Inmiddels is deze direct na 2 weken stoppen terug gekomen. Helaas de nachtvoeding ook :'). Jibs wilt niets anders dan de borst, als we iets anders aanbieden hoe 'lekker' dan ook hij is echt boos en verdrietig. Een maand lang heb ik geprobeerd onwijs sterk te zijn en hem niet te geven van 00.00 tot 06.00 maar ik trok het niet meer. Helaas ligt hij nu dus gewoon weer te lurken.

Zorg iig dat je van alles hebt staan om aan te bieden, water, pap, melk (wij hadden zelfs zakjes knijpfruit :') ). Kan hij sowieso in slaap vallen zonder borst? Anders kan je dat eventueel eerst proberen aan te leren, zomaar kans dat hij snachts dan ook al minder wilt drinken?
En het makkkelijkste zou zijn als L stopt met drinken zodra de productie minder is vanwege je baby in je buik O+ (mmm noooh O+ O+).

Hopelijk vind je een manier waarop het voor jullie alle 2 fijn voelt!
Ik zou dat ook geen maand trekken nee :* Hoe vaak komt hij nu nog?

's nachts valt hij niet zonder borst in slaap, maar volgens mij kan hij dat wel (getuige afgelopen nacht). Het is meer dat het niet gebeurt want het is makkelijk. Soort van :')

quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, slaapt hij nu eigenlijk altijd naast je? Mijn ervaring met I is dat tijdens zulke nachten, als ze een keer last heeft van doorkomende tandjes of zo of gewoon niet helemaal lekker is en daarom bij me slaapt, ook vaak wakker wordt en dan bij me wil drinken. Dat zijn dan heel onrustige nachten (vooral voor mij) dus ik doe dat zo min mogelijk. Ik heb zelf dan altijd het idee dat ze bij iedere nieuwe slaapcyclus een beetje wakker wordt en automatisch door mijn geur op zoek gaat naar de borst en de borst gebruikt om weer lekker verder te slapen. Als ze in haar eigen bed ligt, heeft ze dit niet.

Ik zou er zelf toch naar neigen om bijvoorbeeld een paar nachten even niet in de buurt te zijn, om het hele slaapgebeuren en het gaan slapen los te koppelen van jouw aanwezigheid, en dan met name natuurlijk de borst. Het is die afhankelijkheid en ook natuurlijk jouw instinctieve 'dienstbaarheid' die ervoor zorgen dat je in een vicieuze cirkel zit. Het is lastig om die te doorbreken, maar ook niet onmogelijk. Ik ben er vanaf dat I een jaar oud was, bewust aan gaan werken. Om die reden doen mijn vriend en ik ook al heel lang zo dat mijn vriend 's avonds met I naar boven gaat en het hele slaapritueel doet. En alleen als er bijzondere omstandigheden zijn, als ze van streek is door iets, ga ik naar haar toe en geef ik haar de borst.
Hij begint in zijn eigen bed en na de eerste voeding (meestal rond de tijd dat we zelf naar bed gaan) leggen we hem weer terug. Vanaf de volgende voeding ligt hij eigenlijk in de meeste gevallen tussen ons in ja. Omdat we het risico niet willen lopen dat hij weer wakker wordt en het makkelijk is. Maar in het artikel van Burdie staat ook dat hij naast een 24 uurs restaurant slaapt :D Denk dat er wel wat inzit dat hij licht wakker wordt en meteen de borst wil. Denk dat ik hier ook een fout maak want zodra ik iets hoor dan leg ik hem ook al aan omdat ik niet wil dat hij echt wakker wordt. Hoe minder wakker hoe eerder hij weer in slaap is namelijk (en ik ook weer kan slapen).

Vannacht hebben we geprobeerd wat dingen geprobeerd. Toen we gingen slapen hebben we afgesproken dat hij de eerste voeding nog zou krijgen en de keren erna zou mijn man proberen hem te troosten, slokje water en weer in bed te leggen en te laten slapen. Dus na de eerste voeding meneer weer slapend in zijn bed gelegd. Toen hij later weer kwam is mijn man naar beneden gegaan maar dat werkte niet.

Dus dacht ik: ik ga eens proberen wat er in dat artikel als eerste stap stond. Heb Lucas dus even laten drinken maar losgekoppeld terwijl hij nog wakker was. Dekens heel hoog over me heen getrokken en gezegd dat hij lekker moest gaan slapen (tussen ons in ja). Hij probeerde er eerst nog bij te komen maar ging tot mijn grote verbazing na een paar minuten al liggen en slapen.

Toen kwam mijn man op het lumineuze idee om hem weer in bed te leggen en werd hij weer wakker en hij kreeg hem niet stil. Dus het hele grapje weer herhaald en ook nu ging hij vlot slapen. Deze keer laten liggen. Vervolgens heeft hij van 02.30 tot 6.00 geslapen _O_

Vanaf dat moment heb ik hem gewoon laten drinken. Uiteindelijk is hij na de 6 uur voeding nog 2 keer gekomen waarvan hij 1 keer wakker stopte met drinken maar wel zelf ging slapen en zo heeft hij dus tot half negen geslapen *O*

Dus we gaan deze techniek maar eens proberen ^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:59:41 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156895967
Dat klinkt goed Chanty!
KuikenGuppy
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:37:27 #125
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156898543
Ja hoop dat dit gaat werken. Stond net op de weegschaal: nieuw dieptepunt met nog maar 45,4 kg. Los van het slaapgebrek begin ik nu met baby ook weer af te vallen. Ik krijg het nu echt niet meer bij gegeten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 18 oktober 2015 @ 03:40:52 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156914820
Wie weet hoe het zit met vitamine K en bijvoeding? Moet ik bij <500ml p/d de volle mep druppels geven? A. drinkt +/- 7×45ml flesvoeding, heeft hij dan niet genoeg aan 2 druppels ipv 5? Of is dat onzin?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156915072
Chanty, ben benieuwd hoe het vannacht is gegaan?

Wij zijn ook op vergelijkbare wijze van de nachtvoedingen afgegaan (ik ging er zowst aan onderdoor, die afhebroken nachten). En ik merkte dst O veel makkelijler wakker werd tussen ons in. Zowel doot restaurant Mammie als het feit dat ze gwen ruimte had om te draaien, ons hoorde etc. Dus zijn we haar meer in eigen bed haan leggen, en dat werkte. Nu zetten we een flesje water in de hoel van haar bedje bij het slapengaan. Inmiddels weer ze dat die daar staat en vindt ze hem zwlf als ze wat drinken wil. Dan deinkt ze wat en haat ze verder tukken <3
pi_156915231
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 03:40 schreef pinquit het volgende:
Wie weet hoe het zit met vitamine K en bijvoeding? Moet ik bij <500ml p/d de volle mep druppels geven? A. drinkt +/- 7×45ml flesvoeding, heeft hij dan niet genoeg aan 2 druppels ipv 5? Of is dat onzin?
Dat was mijn logica ook, maar zowel de lk als het CB gaven aan tot 500ml de volledige hoeveelheid. Gevalletje better safe than sorry denk ik?
  zondag 18 oktober 2015 @ 08:15:25 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156915236
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 08:13 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Dat was mijn logica ook, maar zowel de lk als het CB gaven aan tot 500ml de volledige hoeveelheid. Gevalletje better safe than sorry denk ik?
Oké, dat betekent dat hij er iig niet teveel van kan krijgen :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156915281
Wow Chanty, wat een nachten bij jullie! En ik vond drie voedingen per nacht al zwaar. Maar op een gegeven moment was het opeens voorbij, dus geen tips voor je want hier ging het vanzelf. Hoe ging vannacht?

En dat je alweer een cyclus had met zoveel voedingen! Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en we zitten nog maar op 1 voeding per dag (en dat is dan ook maar 1 borst).

Ben ook wel benieuwd wanneer dat bij anderen weer begon (en wanneer ik me evt zorgen moet gaan maken dat het te lang duurt... :@)
  zondag 18 oktober 2015 @ 09:18:28 #131
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156915480
Oh dat is vervelend amsel. Hier begin het precies na een jaar weer. Met nog maar 1 voeding zou ik persoonlijk wel naar een dokter gaan. Misschien heb je gewoon een kickstart nodig.

En ik heb gewoon van 00.30 tot 4.30 kunnen slapen! Is vast toeval want kan me niet voorstellen dat het zo snel werkt. Hij kreeg om half twaalf zijn laatste echte voeding maar stopte zelf voor hij sliep. Heb gewacht tot hij sliep en toen terug in zijn eigen bed gelegd. Half uur later werd hij weer wakker dus toen kort laten drinken en na wat gemorrel ging hij slapen. Toen kwam hij pas om half vijf weer een voelde ik me zo uitgeslapen dat ik niet meer in slaap kon komen toen hij weer na een paar slokken en wat gemorrel om vijf uur sliep. Vervolgens kwam hij weer om zes en om zeven uur. Dat waren normale voedingen. Ik ben blij.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156915505
Na 9 maanden, toen de bv minder werd en ik weer ging werken. Maar toen voedde ik nog wel 3/4 keer pd en kolfde ik 1x.
pi_156915622
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 08:15 schreef pinquit het volgende:

[..]

Oké, dat betekent dat hij er iig niet teveel van kan krijgen :)
In de vs en andere eu landen wordt vaak de dubbele hoeveelheid vitK gegeven. NL zit sowieso aan de behoudende kant daarmee dus idd gewoon onder 500 cc volledige hoeveelheid geven.
:)
pi_156915652
Succes met verder proberen Chanty. Er is een begin in ieder geval :*. Hoop dat betere nachten en minder voedingen ook zorgen dat je in ieder geval op gewicht blijft. (Bij mij is een paar nachten slechter slapen terug te zien op de weegschaal, maar dat trekt dan wel weer bij; nog steeds niet op. bmi-boks helaas)

Amsel, even advies inwinnen? Hier na 14 maanden weer, maar nog wel een voeding of vijf. Ofzo...echt geen idee.
pi_156915790
Chanty over de combinatie zwanger zijn en nog bv geven, ik had de oudste nog aan de borst toen ik zwanger was van jongste. Ergens tussen 15 en 20 weken viel mijn productie volledig plat. Kind viel af en zulks, duurde even voordat t kwartje viel bij ons :') Maar goed, wij hebben toen de keuze gemaakt helemaal te stoppen met bv, omdat ik sowieso niet wilde tandemvoeden. De omstandigheden waren vrij abrupt en niet per se ideaal maar uiteindelijk achteraf gezien vond ik het ook wel weer fijn dat de keuze voor ons gemaakt werd.
De wvk/lk van het cb heeft me nog wel geholpen om zo lang mogelijk zoveel mogelijk zelf te kunnen voeden maar op een bepaald punt zat het er echt niet meer in.
:)
pi_156917023
Hier stopte de productie ergens in het eerste trimester. Dat weerhield hem niet van drinken overigens :')

Wij zijn kortgeleden coldturkey gestopt door fysieke afstand te nemen: man en Sticker uit logeren, een midweekje. Twee moeilijke nachten gehad van veel wakker zijn, en daarna was het uit zijn systeem en sindsdien slaapt hij door.
  zondag 18 oktober 2015 @ 15:06:52 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156921160
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 09:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

In de vs en andere eu landen wordt vaak de dubbele hoeveelheid vitK gegeven. NL zit sowieso aan de behoudende kant daarmee dus idd gewoon onder 500 cc volledige hoeveelheid geven.
Ah, top thx :D

Nog een vraagje :') jaja
Kan ik er vanuit gaan dat wat ik afkolf, A. ook uit mijn borsten krijgt?
Ik krijg nu met moeite uit 1 borst +/- 10cc ;( die wil niet zo, en uit de andere 40-50. Maar dan doe ik echt mn best en kolf ik door tot er echt geen drup meer uitkomt. Zou hij dan ook rond de 50 binnenkrijgen als ik hem beide borsten aanbied?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156922905
Volgens mij is een baby doorgaans effectiever dan een kolf, dus drinkt ie meer dan je kolft.
pi_156923012
Baby drinkt meer dan je kolft idd :Y
Home is where the O+ is...
pi_156926574
what they say :Y
je baby is effectiever en drinkt meer dan je met een kolf eruit krijgt.
:)
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:52:54 #141
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156927724
Dat dus. Ik moet ook veel moeite doen om te kolven maar dat zegt niks over wat je kindje binnen krijgt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156931402
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:31 schreef Chanty het volgende:
Ik zit eigenlijk met twee dingen:
a. Hoe kom ik van die nachtvoedingen af?
b. Hoe lang wil ik nog doorgaan met de borstvoeding nu ik zwanger ben.

Daarom ben ik benieuwd naar naar ervaringen van moeders die zowel een pasgeborene als een baby aan de borst hadden. Hoe gaat dat? De melk stemt zich immers af op de baby toch? En hoe vaak dronk de oudste dan nog op een dag? Lijkt me ook fijn dat de tepels niet opnieuw hoeven wennen als Lucas nog door drinkt, of moet je daar alsnog weer doorheen?

Tot zover punt b, dan punt a. Ik twijfel heel erg wat ik nu moet qua borstvoeding. Lucas vindt het nog heerlijk en komt met name in de nacht nog erg vaak (sowieso elke twee uur en soms zelfs al na een uur weer). Ik merk dat ik dat niet lang ga trekken icm werk en laat staan met straks nog een baby erbij (ok dat duurt nog 8 maanden dus dan is alles misschien heel anders).

Ik wil eigenlijk ook nog niet helemaal stoppen maar zou het fijn vinden als we op 2 a 3 keer per dag uitkomen en zonder nachtvoedingen (of iig maar 1 nachtvoeding totdat de baby er is). We geven nu voor het slapen gaan een fles gewone koemelk, maar dat maakt vooralsnog geen enkel verschil. We hebben vannacht geprobeerd hem een flesje koemelk te geven ipv de borst, maar dat weigerde hij pertinent. Dus ik lag weer elk uur een half uur lang te voeden.

Hoe zouden we het beste die nachtvoedingen kunnen minderen? Ik weet namelijk niet of het nou honger of gewoonte is. In dat laatste geval wil ik die gewoonte echt doorbreken. Maar het staat me tegen om hem maar uren te laten huilen.
Ik zag dat je al heel veel tips voor de nachtvoedingen hebt gehad. Ik wilde nog wel even iets vertellen over mijn ervaringen bij punt b:

Ik heb mijn oudste nog gevoed tot ik ongeveer 34 weken zwanger was. Hij dronk in het begin van mijn zwangerschap nog 4-6x per 24 uur bij me, waarvan 1-2x 's nachts. Mijn productie werd al minder bij ongeveer 6 weken. Na de 10 weken heb ik volgens mij geen tsr meer gehad, of pas na heel lang (+10 min) drinken. Het werd ook al snel heel pijnlijk (zoals met tandjes krijgen, of vlak voor menstruatie, schurend). Dat was voor mij een reden om het drinken wat af te bouwen.

Omdat hij een slechte drinker is, legde ik standaard aan voor en na het slapen (zowel overdag als 's nachts). Als eerste ben ik gestopt met aanleggen na het slapen. Dat ging eigenlijk zonder problemen, hij vroeg er zelf niet om. Dat was direct 2x per dag minder. Daarna wilde ik liever ook 's nachts niet meer laten drinken, ik had mijn rust nodig en vond het ook niet fijn om met baby aan 2 kindjes nachtvoedingen te moeten geven. Het ging heel natuurlijk, want hij ging rond die tijd ook veel rustiger slapen (en verder hebben wij ook die link van Burdie gebruikt).

3 maanden voor mijn uitgerekende datum wilde hij 's middags niet meer slapen, dus ook die voeding overdag viel weg. Als laatste hadden we de voeding voor het slapen 's avonds nog over. Wat mij betreft had hij die nog een tijd vol mogen houden, hoewel ik mij ook wat zorgen maakte of hij niet weer meer wilde gaan drinken als de baby er was. Het was nog steeds pijnlijk, maar ik wilde zo vlak voor de bevalling niks forceren en hij dronk eigenlijk maar 5 minuten (voor zover er iets te drinken viel), dat was best vol te houden. Toen werd hij verkouden, en lukte drinken niet goed omdat zijn neus heel erg verstopt zat. 2 avonden wilde hij niet. Toen was zijn verkoudheid over, maar nog steeds was hij heel resoluut: Nee ik wil niet drinken bij mama, dat lukt niet. Dus pats, boem, 3-4 weken voor de bevalling was hij opeens op eigen initiatief kaar. Na de bevalling heeft hij nog 1x gevraagd, maar toen kreeg mijn borst een lik en dat was het. Techniek al verleerd denk ik?

Verder, wat betreft tandemvoeden: de melk is afgestemd op de nieuwe baby inderdaad. Met colostrum kan de oudste weer last krijgen van spuitpoep. Er wordt geadviseerd om eerst altijd de baby te laten drinken, en als die voldaan is, mag de oudste nog een slokje. Zo voorkom je dat de baby niet genoeg krijgt. Het leek mij ideaal om je oudste de stuwing weg te laten drinken :+. Er zijn ook FB groepen over tandemvoeden. Ik heb een tijdje meegelezen en heb er veel aan gehad om te zien hoe andere moeders dat deden en wat ik kon verwachten.

Ik kijk er heel fijn op terug, dat ik het zo op z'n beloop heb gelaten. Ondanks wat zorgen. Ik viel ook snel af tijdens de beginperiode bij oudste (zeg, eerste 9 maanden) en ik was heel bang dat dat met tandemvoeden nog erger zou zijn. Maar uiteindelijk stopte hij toch zelf, en ben ik blij dat we het zo hebben kunnen afsluiten. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn oudste overdag bijna nooit zelf om de borst vroeg. Drinken was echt een gewoonte geworden in zijn slaaprituelen, dus toen die eruit waren, vroeg hij er ook verder niet om.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 18-10-2015 21:52:17 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156932745
Pff zwaar hoor Chanty. Weinig nacht rust krijg jij.

Ludann jij hebt dezelfde kolf. Gaan bij jou ook de cijfers vd flesjes?
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:25:32 #144
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156933024
Fijn om te lezen phaidra. Ik hoop echt dat Lucas zelf zijn moment kan kiezen (los van de nachtvoedingen) om te stoppen. Eens kijken wanneer mijn productie instort en hoe hij daarop reageert. 1 of 2 keer per dag zou ik met baby erbij ook niet erg vinden. Hij drinkt nu overdag als ik thuis ben ook nog heel vaak maar altijd kleine slokjes. Dat zou ik niet zien zitten. We zien wel hoe het loopt. Eens kijken hoe deze nacht gaat.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156940794
Mijn leidinggevende kwam vanochtend vragen hoe het ging met het kolven en mijn werkvoorraad en of ik genoeg tijd had. Ik moest het aangeven als er dingen zijn die bij mij weg moeten anders, want gestresst kolven moest niet. ^O^
  maandag 19 oktober 2015 @ 11:32:35 #146
409579 LuDann
All the way
pi_156940897
Wow, wat fijn zo'n leidinggevende IMA. O+

Ik voel me soms een beetje opgejut. Als er dan aan de groep gevraagd wordt of de pauze nu uitkomt en of 10 minuten lang genoeg is dan kijkt iedereen naar mij. :')

quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:18 schreef gestreeptestoel het volgende:
Pff zwaar hoor Chanty. Weinig nacht rust krijg jij.

Ludann jij hebt dezelfde kolf. Gaan bij jou ook de cijfers vd flesjes?
Nee, bij mij zitten alle maatstreepjes en cijfers er nog duidelijk op. Hoe steriliseer je?
  maandag 19 oktober 2015 @ 11:48:27 #147
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156941178
10 minuten…. je kunt toch nooit in 10 minuten naar de kolfruimte wc, kolf in elkaar zetten, kolven, spullen afspoelen, melk opbergen en weer terug?

Heb je trouwens al iets gehoord op je klacht? Of van melkpunt?

Hier ging de nacht aardig. Hij kwam wel elke twee uur maar ging na even drinken zonder al te veel gemorrel slapen. Ik ga vannacht proberen om hem korter te laten drinken, kijken of hij dan ook zonder protest gaat slapen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:41:41 #148
409579 LuDann
All the way
pi_156962386
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:49 schreef WupWup het volgende:
cyclus
Dat dus, kwam ik vanochtend achter. Wat snel al zeg. Komt misschien omdat ik vanaf dat Wolk 3 weken is al 2 dagen in de week niet live voed?

Ik was hier echt nog niet aan toe. :') Ben ook helemaal uit mijn hum.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:48 schreef Chanty het volgende:
10 minuten…. je kunt toch nooit in 10 minuten naar de kolfruimte wc, kolf in elkaar zetten, kolven, spullen afspoelen, melk opbergen en weer terug?

Heb je trouwens al iets gehoord op je klacht? Of van melkpunt?

Hier ging de nacht aardig. Hij kwam wel elke twee uur maar ging na even drinken zonder al te veel gemorrel slapen. Ik ga vannacht proberen om hem korter te laten drinken, kijken of hij dan ook zonder protest gaat slapen.
Nee, dat lukt niet en dat weet iedereen. Vandaar dus dat ze allemaal naar mij kijken. :P Ik kom dus altijd te laat weer de klas in hobbelen, jammer dan hoor.

Mijn studieadviseur heb ik vorige week nog gevraagd of hij meteen contact met me op wilde nemen na de vergadering. Heeft hij dus niet gedaan, maar dat valt in het verwachtingspatroon wat ik van die man heb. :') Ik heb hem vrijdag gemaild en nog geen antwoord gehad. Melkpunt heeft me via FB kort laten weten dat ze onderbezet zijn, ze hebben nog niet inhoudelijk gereageerd.

Als het goed is hebben ze het vorige week donderdag overlegd, maar ik weet dus nog niet wat daar uit is gekomen. Een oud studiegenote van mij staat verder te trappelen om actie te ondernemen maar ik wil eerst weten wat er donderdag is besproken.

Hoe ging het vannacht?
pi_156963687
Mijn koeltas is helemaal niet zo klein, ik doe het element en de flesjes er gewoon verkeerd in :D (element plat en flesjes er liggend op ipv element op z'n zij en flesjes staand). Dan passen er wel vier flesjes in :o :D Ontdekking van de dag :+
pi_156964209
Shitzooi LuDann. Nou ja, het is wel duidelijk dan. Ik was bij m'n eerste ook weer na 9 weken aan de beurt. Bij de tweede na 11 weken.
pi_156964247
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:03 schreef Minarosa het volgende:
Mijn koeltas is helemaal niet zo klein, ik doe het element en de flesjes er gewoon verkeerd in :D (element plat en flesjes er liggend op ipv element op z'n zij en flesjes staand). Dan passen er wel vier flesjes in :o :D Ontdekking van de dag :+
Haha! Fijn dat het nu toch lukt. Hoe kwam je tot dat inzicht? ;)
pi_156967013
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:34 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha! Fijn dat het nu toch lukt. Hoe kwam je tot dat inzicht? ;)
Ik zag een afbeelding op bol.com toen ik bewaarzakjes voor melk zocht :s)
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:08:04 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156968185
Chanty hoe ging het vannacht?
KuikenGuppy
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:17:43 #154
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156968404
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:08 schreef Burdie het volgende:
Chanty hoe ging het vannacht?
Vannacht ging niet helemaal eerlijk want ik was pas om 23 uur thuis van mijn vrijwilligerswerk (met half volle tetten). Meneer was net weer in slaap dus kwam om 1 uur pas en ik wilde dat hij de boel even goed zou leegdrinken. Maar hij viel na 1 borst alweer in slaap :') Om 3 uur heeft hij die andere inmiddels volle borst leeggedronken en om 5 uur heb ik hem na een tijdje afgekoppeld, dat ging zonder protest verder :) En toen was het half zeven en mocht hij weer onbeperkt lurken *O*

Merk trouwens wel dat de productie minder is. Heb al weken niet meer hoeven kolven en normaal zou ik echt vierkante borsten hebben gehad om 23 uur al maar nu waren ze nog vrij soepel en zelfs om 3 uur was de borst nog niet overvol. Kan nog wel straaltjes spuiten O-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:32:03 #155
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156968800
Straaltjes spuiten O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156969029
Kan best snel gaan ja door je hormonen. Merk je dat Lucas meer water drinkt of vast voedsel eet?
pi_156969399
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:32 schreef Mariposas het volgende:
Straaltjes spuiten O+
In het oog van je baby :o En je dan afvragen waarom hij huilt terwijl hij toch aan de borst ligt :?
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:58:43 #158
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156969408
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:40 schreef WupWup het volgende:
Kan best snel gaan ja door je hormonen. Merk je dat Lucas meer water drinkt of vast voedsel eet?
Nee :') Water dronk hij altijd al veel. Het is echt een zuiplap! Eten is zoals het altijd is (over het algemeen een drama). Had vanochtend echt meteen een knalstreep op de test (laatste test gedaan) dus qua hormonen gaat het goed ja.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:59:51 #159
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156969430
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:58 schreef Minarosa het volgende:

[..]

In het oog van je baby :o En je dan afvragen waarom hij huilt terwijl hij toch aan de borst ligt :?
Nee proberen zo ver mogelijk te spuiten :P Kijken of je vanaf de bank de tafel kunt natspuiten :') Doen mannen toch? :') :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:26:27 #160
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156969993
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee proberen zo ver mogelijk te spuiten :P Kijken of je vanaf de bank de tafel kunt natspuiten :') Doen mannen toch? :') :')
Ja, dat dus! _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156970669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee proberen zo ver mogelijk te spuiten :P Kijken of je vanaf de bank de tafel kunt natspuiten :') Doen mannen toch? :') :')
Mommy squirting :') maar dan anders
pi_156971510
En gooi er nog even weer een vraag in.

Volgende week heb ik een bijeenkomst aan de andere kant van het land, dat is drie uur + reistijd van ongeveer 3 uur enkele reis. Het sluit allemaal aan, dus heb ik daar/onderweg niet de mogelijkheid om te kolven. Waarschijnlijk kan ik rond 13.00 uur dan nog kolven, en dan weer 's avonds tegen 23.00 uur. Hoe erg is dat? Ik heb niet snel dat ik 'op springen' sta. Vanochtend heeft ze 1 borst gedronken en op het werk kon ik pas wat laat kolven, dus de andere borst was bijna 12 uur 'ongebruikt', kwam ook meteen 160ml uit. Daar heb ik dan op zich niet heel veel last van. Dan is ie wel echt heel vol, maar voelt nog niet vervelend of zo. Dus wat dat betreft kan ik die 9 uur prima redden. Maar is het verder nog erg voor een keer? Qua vraag/aanbod?
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:03:21 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156972834
Hoe oud is je dochter IMA?
KuikenGuppy
pi_156974096
13 weken, volgende week dus 14 weken.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:28:36 #165
409579 LuDann
All the way
pi_156977553
Chanty. :D :9

Ik hoop dat iemand een antwoord voor je heeft IMA, ik weet het niet zo goed.

Ik heb een enorme productiedip door mijn menstruatie. -O- Dit komt weer goed toch? Is er iets wat kan helpen?
pi_156977728
@IMA voor je productie zal het niet heel veel kwaad kunnen, die ene keer. Zeker niet als je een dag later lekker vaak aan kunt leggen. Alleen stuwing technisch / borstonstekingsgevaar is het wel een lange periode, maar iedere vrouw reageert er anders op en de ene vrouw kan langer zonder kolven dan de andere. Heb je toevallig een handkolf die je in je tas kunt gooien? Dat je ff snel ergens tussendoor (desnoods op de wc) de druk eraf kunt kolven?

LuDann, aanleggen, aanleggen, aanleggen, meer is er niet aan te doen.. En het komt weer goed na veel aanleggen!

Ook hoi hier! ;) Ik schijn best een beetje wat te weten van borstvoeding, en ik ga een poging doen hier ook weer mee te lezen / schrijven.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:39:12 #167
409579 LuDann
All the way
pi_156977973
Hmm, dat aanleggen helpt snap ik, maar ze gaat morgen de hele dag naar de opvang. Ik moet namelijk werken aan een deadline.

Ik ga denk ik vannacht maar doorwerken en kijken of ik mijn werk vannacht afkrijg. Hoe eerder het klaar is hoe eerder ik gewoon met haar in bed kan nestelen voor een paar dagen.

Ik heb meteen de minipil gehaald (Desogestrel). Ik twijfelde over een Mirena maar toch liever de pil eigenlijk. Misschien dat die mijn menstruatie een beetje in kan dammen meteen.

Oh ja en bedankt voor je antwoord en welkom. :P
pi_156978188
IMA zit je alleen in de auto?
Ik kolf nog weleens in de auto, zowel elektrisch als met de handkolf. Misschien is dat ook een optie voor jou?
pi_156978262
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:33 schreef Marjolijntje het volgende:
@IMA voor je productie zal het niet heel veel kwaad kunnen, die ene keer. Zeker niet als je een dag later lekker vaak aan kunt leggen. Alleen stuwing technisch / borstonstekingsgevaar is het wel een lange periode, maar iedere vrouw reageert er anders op en de ene vrouw kan langer zonder kolven dan de andere. Heb je toevallig een handkolf die je in je tas kunt gooien? Dat je ff snel ergens tussendoor (desnoods op de wc) de druk eraf kunt kolven?

LuDann, aanleggen, aanleggen, aanleggen, meer is er niet aan te doen.. En het komt weer goed na veel aanleggen!

Ook hoi hier! ;) Ik schijn best een beetje wat te weten van borstvoeding, en ik ga een poging doen hier ook weer mee te lezen / schrijven.
De dag erna moet ik werken en is ze bij de opvang, maar dan heb ik wel de mogelijkheid om te kolven, dus dat kan dan wel iets vaker :)
Handkolf heb ik niet, maar de kraamhulp heeft me destijds wel leren kolven met de hand, dus de druk eraf halen zou ik zelf wel kunnen doen op het toilet eventueel. Maar zoals ik zeg, ik heb er niet heel snel last van. Ze slaapt ook vaak door nu, dan zit er ook acht uur tussen, dat gaat prima.
pi_156978295
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:43 schreef Cholula het volgende:
IMA zit je alleen in de auto?
Ik kolf nog weleens in de auto, zowel elektrisch als met de handkolf. Misschien is dat ook een optie voor jou?
Waarschijnlijk wordt het trein en samen met een collega, dus dat lukt dan niet.
pi_156978443
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:33 schreef Marjolijntje het volgende:
@IMA voor je productie zal het niet heel veel kwaad kunnen, die ene keer. Zeker niet als je een dag later lekker vaak aan kunt leggen. Alleen stuwing technisch / borstonstekingsgevaar is het wel een lange periode, maar iedere vrouw reageert er anders op en de ene vrouw kan langer zonder kolven dan de andere. Heb je toevallig een handkolf die je in je tas kunt gooien? Dat je ff snel ergens tussendoor (desnoods op de wc) de druk eraf kunt kolven?

LuDann, aanleggen, aanleggen, aanleggen, meer is er niet aan te doen.. En het komt weer goed na veel aanleggen!

Ook hoi hier! ;) Ik schijn best een beetje wat te weten van borstvoeding, en ik ga een poging doen hier ook weer mee te lezen / schrijven.
Welkom terug ;) Hoe gaat het met het leidsterschap?
pi_156978824
Goed! Het is nog erg vers allemaal, dus ben nog een beetje mijn weg aan het vinden maar het is supertof!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:20:27 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_156979701
Leuk dat je er weer bent Marjolijntje!
pi_157045866
Ik zie t al helemaal voor me. Melk mikken richting salontafel! _O-

Hier de bv aan t afbouwen. Zit nu op 3x kolven per dag. Tm vandaag kreeg Y 2x fles bv en 3x fles kv. Nu zijn we door de voorraad heen..
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:18:56 #175
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157046837
Bah, ik vrees dat ik zal moeten gaan aanvullen met kv op de dagen dat L naar de opvang gaat. :( hij slaapt de nachten door ( *O* ) maar drinkt overdag daardoor nu veel meer. En zeker op de opvang, hij drinkt 150 cc om de 2,5 uur. Veel meer dan ik kolf. Ik zou wellicht een keer extra kunnen kolven vlak voor ik naar bed ga, maar ik heb zó geen zin om dat elke avond te doen. Maar ik baal er toch wel van dat hij niet meer alleen met mijn melk gevoed wordt. ;(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157047281
Lastig Mari, wij hebben hetzelfde. N. drinkt (veel) meer dan ik gekolfd krijg. Ik haal er veel 'troost' uit dat ik haar als ik er wel ben (4 dagen) 100% bv kan bieden. Ik ga niet vroeger of 's nachts opstaan om koste wat kost genoeg gekolfd te krijgen. Jammer, maar helaas. Het moet voor mij ook nog leuk blijven.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:19:43 #177
409579 LuDann
All the way
pi_157050596
Vervelend dat KV nodig is, Selvaria en Mariposas. Maar jullie doen je best, kan me goed indenken dat extra kolven enzo niet echt aanlokkelijk is.

Mijn baby is nogal druk met haar handjes onder het drinken. Ze knijpt, wriemelt en trekt aan mijn kleren. Nou heb ik begrepen dat een borstvoedingsketting een goed alternatief is voor ducktape.

Iemand daar ervaring mee? En tips waar je een leuke kunt kopen?
pi_157057912
Ik zit er doorheen. Na een week van bijvoeden, kolven, eindeloze pogingen aanleggen. Aanleggen ging prima, maar hij kreeg te weinig binnen. Dus ben ik gaan kolven en dat in eerste instantie met spuitje gaan geven. Daar kwam hij op aan zondag. Maandag en dinsdag was hij echter weer afgevallen dus op advies van de vk om en om een complete voeding af gaan kolven en geven en de andere voeding aanleggen laten drinken en daarbij kolven en dat geven. Maar nu moest het wel in flesje want 80-90 cc vingerfeeden was geen doen. En we hebben een aantal voedingen kV moeten geven omdat ik niet genoeg kolf.

Maar nu krijg ik hem dus helemaal niet meer aangelegd. Driftig wordt hij, hapt aan en laat weer los x20. Rechts gaat soms goed, links wil hij helemaal niet meer. Ik weet het even niet meer. Zie het niet meer goed komen dit. :'(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157057951
Zodra ik veel ging kolven (wel met n hele andere reden) lukte t mij ook niet meer om Y aan te leggen. Y hapte ook steeds aan en liet steeds weer los en maaide met dr armpjes. Ik werd daar helemaal gefrustreerd van.

De lactatiekundige zei mij wel te kunnen helpen als ik haar toch weer graag aan de borst wilde laten drinken.

Wellicht kan dat bij jou ook?

Ik heb er echter voor gekozen het niet meer te proberen..
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 07:43:42 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157058032
Ik heb doorgezet toen A. niet meer wilde aanhappen. Het gaat nu soms nog heel onhandig en onrustig maar hij doet er niet meer 20x over voordat het lukt..
Vaak aanleggen en blijven volhouden kan helpen, maar ik kan me zo goed voorstellen dat als hij dit elke voeding doet en het is belangrijk dat hij gewoon voldoende eten krijgt, dat je er doorheen zit. Scheelt wel dat hij hier vanaf dag 1 KV erbij krijgt en ik niet (meer) van plan ben om dat te stoppen. Betekent dat hij sowieso bijna elk voedmoment +/- 50cc voeding binnen krijgt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 07:44:40 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157058035
Ik werd soms gewoon boos op mn kind erdoor. :{ wat een frustratie van beide kanten zeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157058043
Een voeding kost me nu met bijvoeden en kolven zeker 1 uur en een kwartier. Als ik alleen ben 1,5 uur. En dat is als hij meteen aanhapt.. Ik heb daar theoretisch gezien geen moeite mee. Maar in de praktijk is dat niet heel erg haalbaar met die andere twee erbij.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157058051
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 07:44 schreef pinquit het volgende:
Ik werd soms gewoon boos op mn kind erdoor. :{ wat een frustratie van beide kanten zeg
Boos en gefrustreerd inderdaad. Op m'n kind en op man die vraagt wat ik mijzelf toch aandoe en die aangeeft er ook weinig vertrouwen in te hebben. Dat kan ik nu ook echt niet gebruiken, iemand die sceptisch is :(

Straks bellen met de verloskundige, degene die ook lactatiekundige is heeft dienst.

En as we speak... Drinkt meneer al 15 minuten uit de linker borst *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157058410
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:19 schreef LuDann het volgende:
Vervelend dat KV nodig is, Selvaria en Mariposas. Maar jullie doen je best, kan me goed indenken dat extra kolven enzo niet echt aanlokkelijk is.

Mijn baby is nogal druk met haar handjes onder het drinken. Ze knijpt, wriemelt en trekt aan mijn kleren. Nou heb ik begrepen dat een borstvoedingsketting een goed alternatief is voor ducktape.

Iemand daar ervaring mee? En tips waar je een leuke kunt kopen?
Ik heb er eentje laten maken bij Hugs & Things. Ze waren toen al wel wat ouder maar het hielp wel goed :Y Hoewel ze hier vooral met elkaar bezig waren (ogen prikken, vacuüm verbreken, haren trekken)

Estrys :*
pi_157058447
Estrys, hier precies hetzelfde. Volgehouden en aan blijven bieden en blijven proberen. Na 2 weken had ze het ineens door. We voeden inmiddels bijna 4 maanden en een voeding duurt nog maar 10 minuten. Gewoon om even bericht te geven dat het echt echt goed kan komen. :*

En frustratie op je kind, ja, ook herkenbaar. Dat het ongelofelijk pijn doet wanneer ze aanhapt maar dat ze er wel 20 keer over doet dus dat het 20 keer pijn doet en je haar tegen de muur wil gooien. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157058617
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:40 schreef Krisvc het volgende:
Estrys, hier precies hetzelfde. Volgehouden en aan blijven bieden en blijven proberen. Na 2 weken had ze het ineens door. We voeden inmiddels bijna 4 maanden en een voeding duurt nog maar 10 minuten. Gewoon om even bericht te geven dat het echt echt goed kan komen. :*

En frustratie op je kind, ja, ook herkenbaar. Dat het ongelofelijk pijn doet wanneer ze aanhapt maar dat ze er wel 20 keer over doet dus dat het 20 keer pijn doet en je haar tegen de muur wil gooien. :Y
Fijn dat soort berichten geven de burger moed :Y
Overdag hapt hij ook beter aan, zou dat komen omdat je zelf ook meer geduld hebt? Ik ben ook nooit zo goed te pas bij die nachtvoedingen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157058705
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

Fijn dat soort berichten geven de burger moed :Y
Overdag hapt hij ook beter aan, zou dat komen omdat je zelf ook meer geduld hebt? Ik ben ook nooit zo goed te pas bij die nachtvoedingen
ik voed snachts liggend, en vond toen t steeds moeilijk deed dat veel makkelijker, want dan kon het hoofdje alleen maar van links naar rechts, en niet ook nog van voren naar achter...
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:47:51 #188
409579 LuDann
All the way
pi_157058958
Estrys, hier lukte aanhappen niet dus moest Wolk KV in een flesje tot ik genoeg kon kolven om BV in een flesje te geven. Daarna blijven oefenen met een tepelhoedje tot dit lukte na een paar weken. Weer 3 weken later lukte het ook zonder tepelhoedje.

Ik heb geen idee of een tepelhoedje bij jullie kan helpen, maar dat is hoe het hier ging. Veel sterkte!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:51:16 #189
409579 LuDann
All the way
pi_157058982
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb er eentje laten maken bij Hugs & Things. Ze waren toen al wel wat ouder maar het hielp wel goed :Y Hoewel ze hier vooral met elkaar bezig waren (ogen prikken, vacuüm verbreken, haren trekken)

Estrys :*
Ik ga daar eens kijken! Vind het wel een leuk idee om er eentje te laten maken (mits niet al te duur).

Kan me voorstellen dat het met 2 helemaal een geklier is. :')

Wolk is nu nog maar klein idd, maar ze begint nu gericht te pakken en ze gaat steeds harder knijpen. :P Dus ik wil erger geklooi een beetje voor zijn. Haar een doekje geven helpt soms wel iets.
pi_157059286
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik voed snachts liggend, en vond toen t steeds moeilijk deed dat veel makkelijker, want dan kon het hoofdje alleen maar van links naar rechts, en niet ook nog van voren naar achter...
S nachts kan dat wel ja. Dan voed ik ook liggend. Overdag is zittend fijner, dan kan ik ook nog een beetje overzien dat dochter niet geheel het huis trasht ;)

Vandaag laatste uurtjes kraamhulp. Met heel veel tips. En dat ik mezelf 's nachts ook niet te lang moet kwellen met pogingen om aan te leggen. Dan maar alles kolven en dat geven ipv dat ik gefrustreerd ben, A. Gefrustreerd en na een tijdje mijn man ook nog eens.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157068477
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:51 schreef LuDann het volgende:
Ik ga daar eens kijken! Vind het wel een leuk idee om er eentje te laten maken (mits niet al te duur).

Ik moest sowieso wel. Wilde er eentje met 2 van die uitsteekdingen ;)
Dus een speciale tweelingborstvoedingsketting O+
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:44:20 #192
409579 LuDann
All the way
pi_157071177
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:28 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik moest sowieso wel. Wilde er eentje met 2 van die uitsteekdingen ;)
Dus een speciale tweelingborstvoedingsketting O+
Zo tof. O+

Die uitsteekdingen daar kunnen baby's mee wriemelen als ze wat ouder zijn? Als speeltje zeg maar?
pi_157071506
Datwriemelen blijft wel, Y trekt steeds aan mijn shirt. Subtiel voeden is er ook niet meer bij. Het gaat met veel kabaal van te voren (geduld, she has it not) en dan een tijdje lekker drinken met veel getrek aan het shirt en na een tijdje lekker duwen met je handen in de borst en als je er wel klaar mee bent, dan kunnen we de pincetgreep oefenen op de tepel. O+
pi_157071635
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

Zo tof. O+

Die uitsteekdingen daar kunnen baby's mee wriemelen als ze wat ouder zijn? Als speeltje zeg maar?
Plaatje bij het praatje
pi_157071850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:18 schreef Mariposas het volgende:
Bah, ik vrees dat ik zal moeten gaan aanvullen met kv op de dagen dat L naar de opvang gaat. :( hij slaapt de nachten door ( *O* ) maar drinkt overdag daardoor nu veel meer. En zeker op de opvang, hij drinkt 150 cc om de 2,5 uur. Veel meer dan ik kolf. Ik zou wellicht een keer extra kunnen kolven vlak voor ik naar bed ga, maar ik heb zó geen zin om dat elke avond te doen. Maar ik baal er toch wel van dat hij niet meer alleen met mijn melk gevoed wordt. ;(
Is het nog een optie om op andere (niet-werk)dagen 1x op een dag extra te kolven tussen de voedingen door? Dan heb je nog iets meer melk om mee te geven. Misschien is dat niet toereikend voor de hele werkweek maar toch.. (Had ik bedacht als eigen oplossing voor als het hier nodig gaat zijn..)

Maar wel *O* voor het doorslapen natuurlijk!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:13:59 #196
409579 LuDann
All the way
pi_157072051
Ik vind het wel grappig hoe druk ze is met die handjes onder het drinken, dat had ik van tevoren niet gedacht. Had zo'n idyllisch beeld van een heel kalme baby aan de borst. :P

Wat een toffe foto Kyara! Liet hem aan mijn man zien en hij vond het ook erg schattig. Leuk om te zien dat ze lekker wriemelen aan die ketting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:20:12 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157072240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:55 schreef Risu het volgende:
Datwriemelen blijft wel, Y trekt steeds aan mijn shirt. Subtiel voeden is er ook niet meer bij. Het gaat met veel kabaal van te voren (geduld, she has it not) en dan een tijdje lekker drinken met veel getrek aan het shirt en na een tijdje lekker duwen met je handen in de borst en als je er wel klaar mee bent, dan kunnen we de pincetgreep oefenen op de tepel. O+
hier wordt met veel geweld in de borst geknepen. Gisteren wel enorm gelachen. Hij was weer bezig, en laat op een gegeven moment de borst los en knijpt keihard, maar dan ook echt keihard in de tepelhof. Gevolg: een dikke straal melk recht in z'n gezicht. Dat gezicht .. je kon me opvegen .. echt mijn kind wordt boer later .. hij heeft het melken nu al in z'n vingers (letterlijk _O- )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157074706
Knijpen met scherpe nagels :( je kaken op elkaar klemmen en dan ineens opzij kijken :(

Maar toch geniet ik énórm van het voeden, ook al zal het nooit volledig worden. Maar wat hij krijgt koester ik O+
  zondag 25 oktober 2015 @ 00:23:12 #199
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157074927
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Plaatje bij het praatje
[ link | afbeelding ]
O+ straks wil ik er twee

Hier speelt hij met mijn andere tepel :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157077902
Ik haaat dat gefriemel aan mijn andere tepel.

Chanty hoe gaat het met de nachtvoedingen?
  zondag 25 oktober 2015 @ 08:35:31 #201
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157078094
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 08:15 schreef Mabawa. het volgende:
Ik haaat dat gefriemel aan mijn andere tepel.

Chanty hoe gaat het met de nachtvoedingen?
Ik ook maar zolang hij buitenshuis een nee accepteert heb ik geen zin die strijd aan te gaan.

En nog steeds ruk. Vannacht was helemaal een ramp want hij is verkouden en werd steeds wakker. Ik merk dat ik niet altijd even scherp ben om hem af te koppelen voor hij in slaap valt. En ook niet altijd even bestand ben tegen zijn protest. Ben soms zo moe dat ik het gewoon maar laat.

Ik ben volgende week een nachtje weg. Wat zou dan de beste aanpak zijn? Geen melk aanbieden denk ik?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157078108
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 08:15 schreef Mabawa. het volgende:
Ik haaat dat gefriemel aan mijn andere tepel.

Chanty hoe gaat het met de nachtvoedingen?
Hier is dat ook echt een no go. Er wordt NIET gefriemeld aan mn andere borst. En daar moet ik haar nog elke voeding aan herinneren :')
  zondag 25 oktober 2015 @ 08:41:56 #203
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157078164
Waar ik pas echt moe van word is dat hij geen seconde stil kan zitten tijdens het drinken. Hij komt en draait en doet, alles met tepel in de mond. Die strijd voer ik op het moment dus overdag. Blijkbaar is de melk lekkerder als je die combineert met een workout.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157078538
Herkent iemand dit?

Ik heb na de ochtendvoeding altijd steken in mijn rechterborst. Als ik eerst rechts laat drinken en dan links lijkt het minder. Andersom is sowieso pijn. Ik word er sjagie van, het verdwijnt pas tegen de middag als ze weer genoeg heeft gedronken. Koud verlicht, warm niet.
Het lijkt wel of ze hem niet leeg genoeg drinkt ofzo. En als ik die eerst aanbied, dan wel. Gewoon altijd maar eerst rechts geven?

Edit: net maar even rechts weer gegeven, ik werd er gek van. En het is nu weg. Toch te vol misschien.

[ Bericht 11% gewijzigd door Risu op 25-10-2015 09:36:29 ]
  zondag 25 oktober 2015 @ 09:40:25 #205
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157078735
Nooit gehad risu maar klinkt vervelend.

Dat afkoppelen is hier ook een issue trouwens ivm bijten. Als meneer nog niet helemaal slaapt en ik verbreek het vacuüm dan gaat de kaakklem erop want hij wil de tepel vast houden. Hij heeft net dus kei hard in mijn tepel gebeten :'( bloedt nog net niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 25 oktober 2015 @ 09:42:50 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157078766
Je vinger er tussen houden tot je tepel er helemaal uit is?
Hoe gaan de nachten nu Chanty?
KuikenGuppy
pi_157078769
Oeh, dat is pijnlijk. :X
Wat dat aangaat ben ik stiekem wel blij dat Y wat laat is met tandjes. Al is ze niet echt een bijter. (Nog)
  zondag 25 oktober 2015 @ 10:18:00 #208
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157079213
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 09:42 schreef Burdie het volgende:
Je vinger er tussen houden tot je tepel er helemaal uit is?
Hoe gaan de nachten nu Chanty?
Ja dat doe ik maar dat gaat dus niet altijd goed met die grote tanden :X

En zie paar berichten eerder ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 25 oktober 2015 @ 10:29:58 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157079409
Oh ik was maar half wakker :').
KuikenGuppy
pi_157079555
De steken komen toch weer terug, alleen gelukkig minder erg. Na wat gegoogle ben ik er achter dat dit een vorm van spruw kan zijn. Verborgen dan wel, want ik zie niks en bij Y ook niks te zien.
Morgen even een zalfje halen en dan kijken of het werkt.
pi_157094314
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 08:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik ook maar zolang hij buitenshuis een nee accepteert heb ik geen zin die strijd aan te gaan.

En nog steeds ruk. Vannacht was helemaal een ramp want hij is verkouden en werd steeds wakker. Ik merk dat ik niet altijd even scherp ben om hem af te koppelen voor hij in slaap valt. En ook niet altijd even bestand ben tegen zijn protest. Ben soms zo moe dat ik het gewoon maar laat.

Ik ben volgende week een nachtje weg. Wat zou dan de beste aanpak zijn? Geen melk aanbieden denk ik?
Ooh lastig dat verkouden en dus veel wakker nu ook nog voorbij komen. Dat is een van de redenen dat het hier ook weer even ruk ging.
En herkenbaar, soms te moe zijn om geen strijd te willen.
Ik werd soms ineens wakker met kind aan borst terwijl het laatste dat ik me herinnerde was dat ik hem in bed had gelegd. Zo'n automatisme dus dat het pakken bij gepiep in 'slaap' ging.

Ik zou die nacht dat je weg bent niet actief melk aanbieden. Mocht er echt drama zijn misschien als laatste optie. Ervaring hier is dat het verdomde goed gaat als ik er niet ben :')
pi_157095344
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:06 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ooh lastig dat verkouden en dus veel wakker nu ook nog voorbij komen. Dat is een van de redenen dat het hier ook weer even ruk ging.
En herkenbaar, soms te moe zijn om geen strijd te willen.
Ik werd soms ineens wakker met kind aan borst terwijl het laatste dat ik me herinnerde was dat ik hem in bed had gelegd. Zo'n automatisme dus dat het pakken bij gepiep in 'slaap' ging.

Ik zou die nacht dat je weg bent niet actief melk aanbieden. Mocht er echt drama zijn misschien als laatste optie. Ervaring hier is dat het verdomde goed gaat als ik er niet ben :')
Echt he, dan ineens kunnen ze doorslapen/ max 1 keer komen/ te troosten zijn met speen.
Maar oh wee als mama maar in de buurt te ruiken is :D
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:54:42 #213
409579 LuDann
All the way
pi_157100144
Wat vervelend Risu. Ik hoop dat het zalfje helpt.

Ik heb een vraagje. Mijn borsten doen nog steeds best wel zeer. Soort blauwe plekken gevoel is continue aanwezig en als mijn man me een stevige knuffel geeft schiet ik wel even tegen het plafond zeg maar.

Nou vermoed ik dat dit niet helemaal gebruikelijk is, maar het is voor mij geen reden om het borstvoeden op te geven. Ik vroeg me alleen af of iemand hier ervaring mee heeft of advies kan geven.
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:55:39 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157100206
Ongesteld, LuDann?
KuikenGuppy
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:57:05 #215
409579 LuDann
All the way
pi_157100305
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:55 schreef Burdie het volgende:
Ongesteld, LuDann?
Nee, die pijn is er al vanaf dag 1. Is wel iets minder geworden toen de stuwing afnam maar nog steeds constant aanwezig.

Ben net ongesteld geweest maar dat maakte het niet erger of minder geloof ik.
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:59:09 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157100418
Heb je kloofjes? Zijn je tepels na het drinken wit of paars? Of zuigt ze je tepels in een puntje?
KuikenGuppy
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:07:56 #217
409579 LuDann
All the way
pi_157100870
Geen kloofjes, geen witte of paarse tepels en ze hapt heel netjes aan, er heeft een LK meegekeken nog laatst.

Ik ben alleen nooit over die pijn begonnen omdat ik ervan uitging dat dat wel over zou gaan. Maar ik denk niet dat dat uit zichzelf zal gaan gebeuren. :P
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:09:30 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157100959
Hoe oud is ze? Hier heeft het de eerste 6-8 weken pijn gedaan, misschien was het wennen.
KuikenGuppy
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:09:42 #219
409579 LuDann
All the way
pi_157100964
De pijn zit vooral aan de randen van mijn borsten trouwens. Dus richting mijn oksels en vooral aan de bovenkant van beide borsten en in het midden van mijn ribbenkast zeg maar.

Ze is vandaag 11 weken.
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:12:20 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157101095
Lijkt me toch een soort stuwing / verstopping. Het beurse gevoel herken ik wel, en ook de plek bij je oksels....

Oplossing weet ik niet, behalve proberen om je borsten zo goed mogelijk leeg te krijgen natuurlijk.
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:13:30 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157101163
Misschien heeft iemand anders iets nuttigers bij te dragen, bij mij was het rond die tijd wel over gelukkig :).
Heb je ooit nog wat van die vergadering op de universiteit gehoord eigenlijk? Of heb ik dat gemist?
KuikenGuppy
pi_157101244
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:54 schreef LuDann het volgende:
Wat vervelend Risu. Ik hoop dat het zalfje helpt.

Ik heb een vraagje. Mijn borsten doen nog steeds best wel zeer. Soort blauwe plekken gevoel is continue aanwezig en als mijn man me een stevige knuffel geeft schiet ik wel even tegen het plafond zeg maar.

Nou vermoed ik dat dit niet helemaal gebruikelijk is, maar het is voor mij geen reden om het borstvoeden op te geven. Ik vroeg me alleen af of iemand hier ervaring mee heeft of advies kan geven.
Ik heb dat ook. Niet helemaal een blauwe plekken gevoel maar wel supergevoelig. Peuter die me ongelukkig raakt en ik schiet tegen het plafond. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het normaal was, maar misschien toch niet? Ik lees even mee!
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:16:24 #223
409579 LuDann
All the way
pi_157101310
Ik heb wel het idee dat ik mijn borsten goed leegkrijg. Ik weet het ook niet zo goed. Misschien hoort het er voor sommige vrouwen gewoon bij of wordt het nog beter. Bedankt voor het meedenken iig.

Ik heb nog steeds niks gehoord Burdie. Ik ga morgen eens kijken wie ik daarover lastig kan vallen. Vorige week waren er geen colleges dus kan best zijn dat ik daarom niks gehoord heb.
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:18:52 #224
409579 LuDann
All the way
pi_157101438
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 22:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb dat ook. Niet helemaal een blauwe plekken gevoel maar wel supergevoelig. Peuter die me ongelukkig raakt en ik schiet tegen het plafond. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het normaal was, maar misschien toch niet? Ik lees even mee!
Ah kijk, herkenning! Erg he, voelt een beetje als toen ik borsten kreeg als tiener. Toen deed het ook zo gruwelijk veel zeer als ik er een bal tegenaan kreeg met sporten ofzo. :')

Wie weet is er iemand die wat meer hierover weet.
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:34:11 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157102108
Nou dan zou ik meer denken aan groei van je borsten, dat er nog meer klieren worden aangemaakt oid? Ben benieuwd.
  zondag 25 oktober 2015 @ 22:41:41 #226
409579 LuDann
All the way
pi_157102411
Ja misschien. Maar ik had wel een beetje verwacht dat dat nu al over zou zijn dan.

Mijn borsten zijn wel enorm gegroeid. Ben van 2 erwtjes op een plank naar flinke bos hout gegaan. :P Een paar dagen voor mijn menstruatie laatst waren ze weer flink gegroeid was mijn indruk (of eigenlijk, dat was de indruk die mijn man had) maar dat ging niet echt gepaard met meer pijn.
pi_157111592
Voor wie net als ik de zakjes van Medela niet begreep, misschien helpt dit:


De lage zijkant schuif je dus onder de aansluiting van het slangetje.
  maandag 26 oktober 2015 @ 14:51:29 #228
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157111813
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:06 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ooh lastig dat verkouden en dus veel wakker nu ook nog voorbij komen. Dat is een van de redenen dat het hier ook weer even ruk ging.
En herkenbaar, soms te moe zijn om geen strijd te willen.
Ik werd soms ineens wakker met kind aan borst terwijl het laatste dat ik me herinnerde was dat ik hem in bed had gelegd. Zo'n automatisme dus dat het pakken bij gepiep in 'slaap' ging.

Ik zou die nacht dat je weg bent niet actief melk aanbieden. Mocht er echt drama zijn misschien als laatste optie. Ervaring hier is dat het verdomde goed gaat als ik er niet ben :')
Dat ook ja :') Ik word soms wakker bv om 3 uur en dan heb ik ineens een kind aan mijn borst en totaal niet geregistreerd dat mijn man hem om 1 uur gehaald heeft. Dan heeft hij kennelijk al een volledige voeding genuttigd zonder dat ik het bewust heb geregistreerd :') en is gestart met de volgende ronde.

Anyway: ik doe elke nacht weer een poging om hem na niet al te lange tijd los te koppelen. De helft van de keren lukt dat, de andere helft van de keren ben ik niet wakker genoeg om adequaat te reageren of geef ik toe :@ work in progress. Lag er gisteren wel om 21.15 uur in en kon tot 6 uur slapen. Dat deed me wel goed. Kijken of ik met de wintertijd vast kan houden aan eerder naar bed gaan, denk dat ik die nachtvoedingen dan ook beter trek.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157113524
Respect wel Chanty, zowel het voeden als het proberen het anders te doen lijkt me veel energie kosten! Hopelijk gaat het gauw wat beter.

Risu, vervelend! Ik herken wat je beschrijft ook wel qua (plekken van) pijn, maar dat was na 8 weken wel over dacht ik.

Hier gaat het echt prima ineens. Precies op het punt dat mijn vriezervoorraad bijna op was, ze nutrilon weigerde en ik echt te weinig kolfde, gooide ze haar ritme om en heeft ze ineens minder nodig ook. Nutrilon wil ze nog steeds niet, maar af en toe yoghurt of koemelk wel. Oke, prima. 8-)
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:38:09 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157117746
Even deze delen hoor

  maandag 26 oktober 2015 @ 19:44:22 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157117974
O+
KuikenGuppy
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:05:47 #232
409579 LuDann
All the way
pi_157118692
Fijn dat je in ieder geval een keer goed geslapen hebt, Chanty. Ik hoop dat het snel de goede kant op gaat.

Klinkt goed Heliotrope! Mooi op elkaar afgestemd zo te horen.

Kyara. O+ Wat lief! Prachtige ogen.

Ik heb na 10 dagen lang aandringen eindelijk een mail terug gehad van mijn studieadviseur. Hij heeft de kwestie van de kolfruimte voorgelegd bij zijn leidinggevende maar die is op vakantie dus dat gaat nog weer even duren.

Hij wil de ruimte wel voor me reserveren, als tussenoplossing. Ik ga daar wel op in maar heb er een hard hoofd in. Duurde verdorie 10 dagen en 3 mailtjes voor hij reageerde, en nu moet ik ervan uitgaan dat dagelijks mailcontact op de dagen dat ik wil reserveren wel goed gaat? Bovendien moet de toegang nog op mijn studentenpas gezet worden en daar heeft hij niks over gezegd dus dat zal ook nog geregeld moeten worden.

Arghh, dat het zo lang duurt allemaal. Rrrrrrrrrr!

Het lijkt er verder op dat ze dit aanpakken alsof ik als uitzondering dan toegang krijg tot het systeem (als het ooit zover gaat komen). En dat is niet wat ik wil, ik wil gewoon dat ze het hele systeem opengooien voor alle studenten.
pi_157119148
You're on a mission, LuDann! Ik hoop dat het lukt.

Aletta zou trots op je zijn. ^O^ .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:39:56 #234
409579 LuDann
All the way
pi_157119780
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:19 schreef Franny_G het volgende:
You're on a mission, LuDann! Ik hoop dat het lukt.

Aletta zou trots op je zijn. ^O^ .

[ afbeelding ]
Nou echt he! Ik word hier harstikke recalcitrant van. :') Had het nou gewoon geregeld denk ik dan. Van dit gedoe krijg ik zin om halfnaakt een paard te bestijden en al BH verbrandend de UvA te bestormen.

LuDann, strijdster voor het studentenkolfrecht. w/

:')
pi_157120557
LuDann, heb je een BH die voldoende steun geeft? Ik herken het bij mezelf als ik een BH heb gedragen die eigenlijk niet goed past.
Heeeeel veel succes met het verkrijgen van je studentenkolfrecht, iets wat eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn..

Kyara O+ wat een prachtige ogen!

Zal ik mijn F. er ook nog even in gooien hier? Bijjjjjna in slaap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157120617
Die foto's O+

LuDann het schiet echt weinig op he }:|
  maandag 26 oktober 2015 @ 21:14:14 #237
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157121133
Die foto's O+ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 26 oktober 2015 @ 21:22:27 #238
409579 LuDann
All the way
pi_157121500
Een goede BH, misschien dat dat helpt ja! Ik heb nu wel een aantal voedingsbh's die volgens mij redelijk passen maar het zijn van die tientjes dingen van de h&m. Zal mijn geldboom maar eens aansporen tot groeien. :P En wat een heerlijke foto! O+

Het schiet weinig op inderdaad met dat gedoe met die kolfruimte. Alles gaat zo traaaaaaag daar, echt om gek van te worden. :') Heb het overigens wel ook bij een van de opleidingsdirecteuren aangegeven en ze was verontwaardigd zei ze. Ik zei dat ik daar blij mee was maar dat ik daar verder weinig mee geholpen ben. Heb nu al een keer of 5 gehoord dat mensen verontwaardigd zijn maar vervolgens gebeurt er nog steeds geen drol.

Dus ja. Wie weet. :+
pi_157124512
Er is een koeltasje met moedermelk gevonden op Utrecht Centraal. Longshot, maar mocht het iemand van hier zijn... Bericht wordt via facebook verspreid vanaf Melkpunt, contacteer hen dan.
  maandag 26 oktober 2015 @ 23:25:32 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157125734
Kyara en Marjolijntje, waaaauw O+ O+

En LuDann, nu heb ik een mooie visual _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 oktober 2015 @ 23:32:01 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157125929
Als hij overdag drinkt, wordt m'n borst aan gort geknepen. Ondanks vier tandjes, heeft hij nog nooit gebeten .. maar dat knijpen he?!?! wordt ruimschoots goed gemaakt als hij 's avonds slapend ligt te drinken .. 7,5 maand bv inmiddels:
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:49:25 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157128277
Wat een lieve foto DJMO O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157129982
Wow, wat een mooie foto DJMO!

Hoe doen de langvoeders dit? R is nu een jaar oud. R vraagt eigenlijk niet tot nauwelijks naar melk. Soms als ik thuis kom van werken en dat hij dan enorm gaat huilen als hij mij ziet en dan pas rustig is als hij drinkt. Maar laatste tijd is dit ook niet meer echt voorgekomen. Dan voed ik rond een uur of 19.30, de laatste voeding voor de nacht. Als hij 's nachts eventueel komt, voed ik, en 's ochtends als ik naar het werk ga of op sta, maar dit is op mijn verzoek. Hij drinkt dan zeker wel en wil ook niet in mijn bed liggen zonder te drinken. Maar als ik hem niet in mijn bed zou leggen, zou ik hem gerust zo naar beneden kunnen meenemen en eten en drinken geven in de kinderstoel. Is dat wel goed zo, dat ik op mijn verzoek nog geef? 's Avonds is het nu ook vaak al een paar slokken drinken en dan niet meer willen. Ik heb nog wel zoveel melk dat ik dan een harde borst heb als hij die niet wil drinken. Vaak komt dan hij 's nachts wel weer.

Vanochtend heeft hij om en om een hap uit de linker genomen en dan een hap uit de rechter. En maar lachen, melk overal :9
pi_157130831
Ludann dat gevoel heb ik hier dus al vanaf de aller eerste dag. ALS zoon bij me kimt liggen en ER tegenaan stoot.. Kan ik wel janken.
pi_157130951
Klinkt pijnlijk stoel en LuDann :X

Gisteren had ik het tasje met melkzakjes onder mijn snelbinders gedaan (tja, maandagochtend), en je raadt het al: ik kom bij het kdv en een van de zakjes is opengegaan :( Gelukkig was er nog genoeg over en zaten de zakjes niet in mijn werktas. Ik moet ze voorzichtiger behandelen dan de flesjes...
pi_157131857
F. is borstverslaafd, altijd al geweest. Ik heb zelf actief moeten minderen bij haar. Dus hier was doorgaan (veel) makkelijker dan stoppen ;)

Minarosa, wat zuur van je melk!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157132642
Hilmo, vind je het vervelend dat het zo gaat? Of heeft je zoon er last van? Zo nee, kan ik me werkelijk niet bedenken waarom je situatie slecht zou zijn. :)
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:02:29 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157132807
Niks mis mee toch? Als hij op jouw verzoek wel wil drinken is dat prima, en zo niet dan neem ik aan dat het ook prima is. Ergens toch heel fijn dat hij het zelf lijkt af te bouwen?

Lucas vraagt nog heel vaak dus ik heb dat probleem niet. Maar als hij een keer een dagje minder vraagt dan bied ik ook wel eens aan. Ook omdat het soms gewoon leeg moet :P Of omdat we de deur uit moeten en ik niet in het winkelcentrum wil moeten voeden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157134078
Nee, ik vind het op zich niet vervelend dat het zo gaat en we hebben er ook geen last van. Blijf ik gewoon 's ochtends en 's avonds aanbieden.

Ja op die manier deed ik het ook wel geregeld Chanty, toen het nog heel frequent was. (vooral omdat het leeg moest haha). Ben benieuwd hoe lang hij nog wil blijven drinken.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:03:06 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157134148
Hilmo, zo doen wij het ook ongeveer. Ik had gedacht dat kuiken er geen interesse meer zou hebben als ik niet zou aanbieden, en ben daar mee gestopt, maar hij vraagt netjes op de 'gebruikelijke' momenten om "tété" (drinken O+).
KuikenGuppy
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:05:28 #251
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157134199
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:03 schreef Burdie het volgende:
Hilmo, zo doen wij het ook ongeveer. Ik had gedacht dat kuiken er geen interesse meer zou hebben als ik niet zou aanbieden, en ben daar mee gestopt, maar hij vraagt netjes op de 'gebruikelijke' momenten om "tété" (drinken O+ Tetten :9~).
Fixed! :7
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157139425
Vraagje: welke zakjes gebruiken jullie om melk in te bewaren/in te vriezen? Ik kolf op dit moment nog meer dan ze drinkt en de vriezer raakt een beetje vol van de flesjes en weggooien vind ik zonde :@ Ik zag die van Medela maar die zijn best duur.. Zijn er goede alternatieven? En kun je die zakjes ook gewoon vullen vanuit een flesje of moeten ze gekoppeld worden aan de kolf?
pi_157139468
Ik had zakjes van lansinoh daar goot ik gewoon flesjes in leeg. Ook nog veel gebruikt voor pureetjes toen ik met bv was gestopt.
Kwak
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:14:29 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157139563
Ik had Elanee zakjes. Stuk goedkoper dan Medela :Y En ik goot ook gewoon de inhoud van een flesje daarin. De schelp van je kolf kun je dan als trechter gebruiken.
pi_157140910
Bedankt Kwak en Kyara! Handige tip ook om de schelp van de kolf trechter te gebruiken. Daar zou ik zelf nooit op zijn gekomen :D
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:02:32 #256
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157141036
Ik gebruikte ijsklontjes zakjes die zelf sloten als ze gevuld waren. Echt geweldig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:55:02 #257
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_157142722
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:14 schreef Kyara het volgende:
Ik had Elanee zakjes. Stuk goedkoper dan Medela :Y En ik goot ook gewoon de inhoud van een flesje daarin. De schelp van je kolf kun je dan als trechter gebruiken.
Plus 1, Elanee is lekker goedkoop!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157146230
Ik vroeg hier een tijdje terug naar het opbouwen van voorraad voor een weekend weg. Dat weekend komt dichterbij en het lukt niet, kolven op het werk is nog niet altijd denderend, wel genoeg, maar niet echt over of zo.

Wat denken jullie over aanvullen met KV? Denk dat ik ook nog even een LK bel voor advies.
pi_157147015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik vroeg hier een tijdje terug naar het opbouwen van voorraad voor een weekend weg. Dat weekend komt dichterbij en het lukt niet, kolven op het werk is nog niet altijd denderend, wel genoeg, maar niet echt over of zo.

Wat denken jullie over aanvullen met KV? Denk dat ik ook nog even een LK bel voor advies.
Wij vullen aan met KV, ik kolf (minstens) een voeding per dag te weinig voor N. Alle tips van de lk hebben hier helaas niet geholpen en ik ga niet 's nachts kolven of daar 's ochtends vroeger voor opstaan en me helemaal in de stress werken. N. krijgt nu al een week of 5 een flesje kv als ik er niet ben (3 dagen in de week) en ze vindt het prima. Vanaf donderdag krijgt ze waarschijnlijk zelfs 2 flesjes, want ik kolfde vandaag maar 180cc in totaal en mijn voorraad van bijna 1,5 liter is al helemaal op. ;(

Je zou wat BV met KV kunnen mengen om de overstap voor M. niet te groot te laten zijn.

In principe is er niks mis met bijvoeden met KV, maar het kan voor jezelf wel zo zijn dat het vervelend voelt en je even een drempel over moet. Dat was hier wel zo, maar nu vind ik het oké en ben ik blij dat ik haar nog 100% BV kan bieden op de vier dagen dat ik wel gewoon bij haar ben.
pi_157147619
Ik heb de Elaneezakjes besteld. Gelijk 40 stuks dus ik kan even vooruit :7

IMA: jammer dat het niet lukt, maar kv is ook geen doodzonde :) Volgens mij is het inderdaad wel verstandig om evt. kv eerst te mengen met bv. Dat had geloof ik met de darmen te maken en de gewenning aan kv?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:18:26 #261
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157148060
Beetje hetzelfde als selvaria, ik kolf te weinig sinds kort. En ik heb sowieso nooit een denderende voorraad kunnen opbouwen omdat ik met een huilbaby gewoon niet aan kolven toekwam. En ik ga ook niet mezelf in allerlei bochten wringen om extra te kunnen kolven. Ik wil niet dat het teveel gaat draaien om continu maar melk produceren, de borstvoeding moet wel leuk blijven. Het belangrijkste is voor mij dat ik borstvoeding geef. En tja, soms moet ik dat een beetje aanvullen.

Anyway, L heeft al een paar keer kv gehad en dat gaat prima. Ik heb het nooit gemengd. Merkte geen verschil (behalve de poep... :X ). Ik geef hypoallergeen voeding.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:21:56 #262
409579 LuDann
All the way
pi_157148206
Ik denk dat je de afwegen moet maken of je tijd en zin hebt om extra te kolven voor dat weekend (ik weet niet hoeveel je nog nodig hebt, maar je zou daarvoor een soort plannetje op kunnen stellen lijkt me?), IMA, of dat je KV niet zo'n probleem vindt.
pi_157177443
Echt zo leuk een pratende dreumes aan de borst O+ F zegt sinds deze week 'OP' als hij klaar is met drinken :D
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:05:09 #264
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157177530
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Echt zo leuk een pratende dreumes aan de borst O+ F zegt sinds deze week 'OP' als hij klaar is met drinken :D
O+ te schattig :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157178053
Schaamteloze crosspost uit het zwangerschap en geboortetopic:

quote:
Ik weet niet hoeveel (aanstaande) moeders van jullie studeren (ik heb wel eens wat frustraties gelezen over gebrek aan verlof en starheid van de opleiding), maar je staat dan niet alleen:
http://www.dub.uu.nl/arti(...)egen-rechtszaak.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_157178440
Vraagje, wanneer en Hoe is een goed moment om te beginnen met kolven? Ik heb nog verlof tot midden januari. Maar soms drinkt G. een borst leeg en valt dan in slaap, of hij drinkt een paar slokjes van de tweede borst, waardoor ik die niet geleegd krijg.
Maar ik neem bang dat als ik ga afkolven en G.even later toch wil drinken ik weer te weinig melk aan maak,of Door t kolven meer produceer dan hij aan kan?

Bestaat er een kolf stappen plan?
pi_157179713
Dreumes is een beetje ziekjes en wil geen eten, wel melk. Ze vroeg om een fles, want de borst was "oppelelelelop" :D <3
pi_157181962
Meiden mag ik jullie advies? Ik zit een beetje met de handen in het haar.

Mijn mini van nu ruim 5 maanden komt slecht aan. Het cb zit me op mijn huid dat ik moet bijvoeden, vaker moet aanleggen, olie door haar eten moet mikken voor extra calorieën etc. Het probleem is, mevrouw heeft gewoon geen honger. Is happy en doet maar wil weinig drinken. Ze is ook gauw afgeleid, 's nachts drinkt ze prima (1 keer). Overdag zorgen voor minder prikkels heeft geen nut want zelfs mijn trui vindt ze reteinteressant.. dus zorgen voor weinig licht, geen geluid, geen beweging helpt niet want dan vindt ze wel iets stilstaands wat interessant is. Ik moet de borst echt wel 6 keer erin duwen en met wat geluk drinkt ze dan nog een paar slokjes maar veel langer dan 10 minuten drinkt ze niet. En dan heeft ze echt niet veel gehad voel ik aan de spanning op mijn borsten.

Bijvoeden gaat ook maar zo zo, ze vindt weinig lekker en heeft er na een paar hapjes alweer genoeg van, begint te jengelen en laat alles eruit lopen. Ze is daar ook nog wel jong voor natuurlijk. Als ik afkolf en haar een fles geef om te kijken hoeveel ze drinkt drinkt ze vaak niet meer dan 150 ml maar vaak minder.

Dit is haar curve. Help! :'(

pi_157182234
Dit is niet de WHO-curve toch? Via borstvoeding.com kun je die invullen, die curve past beter bij de groei die borstgevoedde babies doormaken.
Daarnaast, je schrijft dat als ze uit de fles drinkt niet meer dan 150cc drinkt, dat vind ik persoonlijk niet weinig. In tegendeel, voor een borstgevoedde baby van 5 maand is dat aan de ruime kant zelfs.

Als de WHO-curve nu ook sterk afwijkt, is het misschien raadzaam eens te bellen met VBN of LLL?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157182296
Ik zal eens kijken of ik die kan invullen! Dit is de curve van het cb..
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:09:51 #271
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157182467
Mijn zoontje zit ook sinds hij 4 maanden is standaard dik onder de curve, zelfs op de borstvoedingscurve. Het heeft me al een hele hoop stress en energie gekost. Hoop paniek op het CB. Hij is nu 16 maanden en doet alles wat hij moet doen. Hij is altijd vrolijk geweest, heeft zich prima ontwikkeld etc. Luister vooral naar je eigen gevoel en kijk naar je kind en niet naar een lijntje :* Als ik zo kijk zit ze net onder het gemiddelde, niet eens heel ruim.

En de borstvoedingscurve is helaas al een hele tijd offline, zie: https://www.borstvoeding.com/columns/nieuws201510.html
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:29:53 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157182745
Anders even de app feedbaby downloaden, daar kan je je gegevens zien op de who curve.
KuikenGuppy
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:39:54 #273
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157182870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:57 schreef Morretje het volgende:
Daarnaast, je schrijft dat als ze uit de fles drinkt niet meer dan 150cc drinkt, dat vind ik persoonlijk niet weinig. In tegendeel, voor een borstgevoedde baby van 5 maand is dat aan de ruime kant zelfs.
Mijn zoon tikt sinds hij 12 weken is om de 2,5 / 3 uur flessen van 150 cc weg alsof 't een likje is. :o :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157182903
De hoeveelheid die een baby drinkt is toch meer afhankelijk van het gewicht dan van de leeftijd? Er is toch een formule voor om het ongeveer uit te rekenen wat ze zouden moeten hebben?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157182938
En hangt samen met de hoeveelheid voedingen per 24 u. Babies maagje is ongeveer zo groot als 1 vuist (die van ons ook trouwens), een flinke voeding is 2 vuisten groot en een kerstmaaltijd 3. Maar gemiddeld genomen is 150cc niet weinig wat ik wel denk te lezen in Rawedni's post.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157183057
Nouja ze drinkt dat niet 6 of 7x per dag.. het is echt minuten sprokkelen.. ben druk bezig met die app maar snap het niet zo :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:58:12 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157183120
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:54 schreef Rawedni het volgende:
Nouja ze drinkt dat niet 6 of 7x per dag.. het is echt minuten sprokkelen.. ben druk bezig met die app maar snap het niet zo :)
Via het menu linksonder ga je naar 'growth' en via de + rechtsonder kan je een meting toevoegen.
Bovenaan bij 'growth' kan je kiezen welke curve je wilt zien en onderaan bij zo'n curve kan e switchen tussen WHO en CDC.
KuikenGuppy
pi_157183457
Ben je bekend met borstcompressie? En bijvoeding is leuk, maar levert weinig extra groei op waarschijnlijk. Vaak begin je met groente en fruit, de dingen die je zelf eet als je af wilt vallen. In moedermelk zitten veel meer calorieën dan in bijvoeding.
Zou een speeltje tijdens het drinken helpen waar me mee kan frummelen tijdens het drinken? Een droomvoeding voordat jij gaat slapen?

150cc is echt wel een ruime hoeveelheid voor een borstgevoed kindje, er zijn altijd kindjes die meer drinken maar ook kindjes die minder drinken.

Succes :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157184614
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Via het menu linksonder ga je naar 'growth' en via de + rechtsonder kan je een meting toevoegen.
Bovenaan bij 'growth' kan je kiezen welke curve je wilt zien en onderaan bij zo'n curve kan e switchen tussen WHO en CDC.
Bedankt, gedaan! Alleen zie ik nergens of het goed is of niet? De curve ziet er exact hetzelfde uit als die ik hier heb geplaatst, een zooitje lijnen en mijn dochter zit onder het gemiddelde..
pi_157184632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:23 schreef Marjolijntje het volgende:
Ben je bekend met borstcompressie? En bijvoeding is leuk, maar levert weinig extra groei op waarschijnlijk. Vaak begin je met groente en fruit, de dingen die je zelf eet als je af wilt vallen. In moedermelk zitten veel meer calorieën dan in bijvoeding.
Zou een speeltje tijdens het drinken helpen waar me mee kan frummelen tijdens het drinken? Een droomvoeding voordat jij gaat slapen?

150cc is echt wel een ruime hoeveelheid voor een borstgevoed kindje, er zijn altijd kindjes die meer drinken maar ook kindjes die minder drinken.

Succes :*
Borstcompressie heb ik nooit van gehoord nee.. ?

Qua bijvoeding doen we oa avocado, dat is erg calorierijk dus hopelijk helpt dat toch wel wat :)
pi_157185476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:31 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Bedankt, gedaan! Alleen zie ik nergens of het goed is of niet? De curve ziet er exact hetzelfde uit als die ik hier heb geplaatst, een zooitje lijnen en mijn dochter zit onder het gemiddelde..
Onder het gemiddelde zitten is geen punt, het gaat om het volgen van de lijnen. Soms groeien kinderen met "golfjes", maar zitten ze globaal wel steeds op hun eigen lijn. Een kind wat op een lijn start, en gaandeweg steeds meer lijnen doorkruist naar beneden, groeit niet goed. Kun je deze curve eens plaatsen?
Avocado is wel vet, maar plantaardig vet neem je lijf anders op dan vet uit moedermelk (dat is dus ook hartstikke vet!)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157186406
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:32 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Borstcompressie heb ik nooit van gehoord nee.. ?

Qua bijvoeding doen we oa avocado, dat is erg calorierijk dus hopelijk helpt dat toch wel wat :)
https://www.borstvoeding.(...)borstcompressie.html

Even lui ;) Maar daarmee zorg je ervoor dat er meer melk uit je borst komt, en dus ook meer melk bij je kindje naar binnen gaat.

Verder eens wat Morretje zegt, echt niks is zo voedzaam als moedermelk. Ik zou er toch meer melk in proberen te stoppen dan bijvoeding. Of eventueel bijvoeding aanmaken met gekolfde moedermelk, dan heb je twee vliegen in 1 klap.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:52:08 #283
409579 LuDann
All the way
pi_157202379
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:44 schreef Buurpoes het volgende:
Schaamteloze crosspost uit het zwangerschap en geboortetopic:

[..]

Super initiatief! Alleen betwijfel ik eerlijk gezegd of er echt wat gaat gebeuren. Stichting Studerende Moeders heeft een oproep geplaatst om verhalen in te zamelen. Ik heb een uitgebreide mail gestuurd een paar weken terug maar nooit meer wat gehoord. Die stichting bestaat uit 1 zeer drukbezette moeder heb ik begrepen. Er zijn naar ik vermoed niet genoeg mensen die zich hiervoor in kunnen zetten. Maar ik hoop dat ik het mis heb!

Van Melkpunt heb ik trouwens helaas ook niks meer gehoord. Ik heb me aangeboden als vrijwilliger en ze meerdere malen benaderd, maar helaas.

Dat hele kolfruimte gedoe op mijn universtiteit is vastgelopen geloof ik. Ik heb afgelopen week diverse mensen aangesproken en gemaild maar ik lijk gewoon nergens te komen. Het is zo vreselijk frustrerend! Maar ik heb wel het aanbod gehad van iemand om dan maar op haar kamer te kolven, dus dat zou mooi zijn voor nu.
pi_157202410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

Super initiatief! Alleen betwijfel ik eerlijk gezegd of er echt wat gaat gebeuren. Stichting Studerende Moeders heeft een oproep geplaatst om verhalen in te zamelen. Ik heb een uitgebreide mail gestuurd een paar weken terug maar nooit meer wat gehoord. Die stichting bestaat uit 1 zeer drukbezette moeder heb ik begrepen. Er zijn naar ik vermoed niet genoeg mensen die zich hiervoor in kunnen zetten. Maar ik hoop dat ik het mis heb!

Van Melkpunt heb ik trouwens helaas ook niks meer gehoord. Ik heb me aangeboden als vrijwilliger en ze meerdere malen benaderd, maar helaas.

Dat hele kolfruimte gedoe op mijn universtiteit is vastgelopen geloof ik. Ik heb afgelopen week diverse mensen aangesproken en gemaild maar ik lijk gewoon nergens te komen. Het is zo vreselijk frustrerend! Maar ik heb wel het aanbod gehad van iemand om dan maar op haar kamer te kolven, dus dat zou mooi zijn voor nu.
-O-

Ik weet dat mijn werkgever (een uni ja) tegen een zwangere laatstejaars heeft gezegd dat ze maar moest stoppen met haar studie. 8)7
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:53:52 #285
409579 LuDann
All the way
pi_157202412
Oh ja, en die pijn in mijn borsten waar ik hier eerder over schreef: mijn huisarts gaat een kuur tegen spruw voorschrijven. Misschien dat dat wat doet. Denk niet dat het spruw is, maar dan is dan maar uitgesloten in ieder geval.

Ik hoop dat de pijn in ieder geval minder wordt met de tijd want het is wel vervelend.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:57:23 #286
409579 LuDann
All the way
pi_157202478
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

-O-

Ik weet dat mijn werkgever (een uni ja) tegen een zwangere laatstejaars heeft gezegd dat ze maar moest stoppen met haar studie. 8)7
Het is te belachelijk voor woorden dat dat soort dingen gebeuren vind ik...

Hier een soortgelijk verhaal. Twee dagen voordat het studiejaar ( 1 jarige master die ik overnieuw moet doen nu) begon (3 weken na mijn ks) kreeg ik te horen dat ik geen vrijstellingen kreeg maar dat ik eventueel het jaar daarop weer welkom zou zijn (dan heb ik geen recht meer op stufi dus dat stond gelijk aan stoppen). Dus ja, heb mezelf dan maar gewoon erheen gesleept. 5 dagen ervoor lag ik nog in het ziekenhuis met kraamvrouwenkoorts.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:58:57 #287
409579 LuDann
All the way
pi_157204522
Ugh, wat een vies spul wat ik Wolk moet geven tegen spruw. Het stinkt en wat lijkt 1 ml dan veel zeg. -O-

Ik heb wat vraagjes over dat hele spruw gebeuren. Hoe lang duurt het voordat je verschil zou kunnen merken? Want ik lees online dat je alle besmette ingevroren melk moet verhitten (in mijn geval zo'n 3 liter) en dat is natuurlijk zonde omdat er bepaalde stoffen verloren gaan. En aangezien ik niet eens zeker weet of het spruw is... Maandag zou Wolk de vriezervoorraad weer aan moeten spreken. Zou ik voor die tijd al verbetering moeten zien als het spruw is?

Oh en ik moet 2 keer per dag zalf op mijn tepels smeren maar Wolk mag dat niet binnenkrijgen volgens de apothekers assistente. Probleem is alleen een beetje dat ik haar normaal gesproken overdag toch wel minimaal eens per uur aanleg. Dus ja, als ik dan de zalf er na een uur weer afveeg om te voeden dan werkt het niet zo lekker lijkt me?
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:48:04 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157205461
Ik had voor E nystatine bij beginnende spruw in haar mondje (kleine witte puntjes), en die waren gelijk de dag erna al weg geloof ik. Weet niet hoe snel het bij mezelf merkbaar was.

Wat betreft het afvegen, wat voor spul heb je, miconazol? Dat trekt best heel snel in en veegde ik volgens mij ook niet af. En ik legde ook vaak aan :Y Maargoed, als het er echt nog op zit, dan poets je het toch beter even weg lijkt me.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:49:32 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157205480
Overigens gaf WupWup me hier toen de tip om de nystatine met een wattenstaafje door E's mond te smeren, ipv met zo'n spuitje 1 ml te laten lopen. Dan weet je tenminste zeker dat t door het hele mondje komt.
pi_157205968
Idd. Ik zou niet 4x per dag 1ml geven, want dat is idd een flinke hoeveelheid plakzooi. Beter smeer je na elke voeding even de mond in met een wattenstaafje of je vinger en hou je dan aan de max dagdosis van 4ml.
Als je over een paar dagen geen verbetering merkt, is het wrs geen spruw en hoef je niet 3 liter melk te pasteuriseren.
pi_157206353
En smeren op het speentje als je die gebruikt kan ook nog met nystatine
pi_157206742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:53 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, en die pijn in mijn borsten waar ik hier eerder over schreef: mijn huisarts gaat een kuur tegen spruw voorschrijven. Misschien dat dat wat doet. Denk niet dat het spruw is, maar dan is dan maar uitgesloten in ieder geval.

Ik hoop dat de pijn in ieder geval minder wordt met de tijd want het is wel vervelend.
Oh dat zou wel balen zijn, als het spruw is... Aan de andere kant, als het wel spruw is, dan kom je met een kuur als het goed is wel van de pijn af.

Ik wilde je trouwens nog laten weten dat die gevoeligheid bij mij lijkt af te nemen sinds deze week. Baby is acht weken, dus dat klopt wel met de termijn die door anderen genoemd werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 30-10-2015 17:35:24 ]
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:45:40 #293
409579 LuDann
All the way
pi_157207517
Bedankt voor het advies! Als ik jullie toch niet had. O+

Mineola: aan de ene kant zou spruw erg rot zijn (vooral omdat ik dan mijn hele vriezervoorraad moet pasteuriseren) maar aan de andere kant, als het wel spruw is dan heb ik in ieder geval iets om die pijn aan te pakken. En misschien dat ik dan wat minder borstontstekingen krijg (de 4e komt nu op, heel fijn) en mijn melkproductie wat stabieler is. Geen idee of dat allemaal aan spruw kan liggen, maar ja, wie weet ook wel. Wat fijn dat de gevoeligheid bij jou afneemt!

Ik heb miconazol en nystatine inderdaad. Wat een goede tip van dat wattenstaafje/vinger. Want die 1 ml zou ze dan 2 minuten mee moeten ''spoelen'' in haar mond volgens de gebruiksaanwijzing. Ja, dat gaat hem worden. :')

Haar speen heb ik uitgekookt en dat kan ik elke dag wel een paar keer doen. Is dat voldoende denken jullie of toch de nystatine erop smeren? Oh en ik moet alles op 60 graden wassen, maar de droger wordt ook heet. Zou ik alles wat in de droger is geweest dan niet opnieuw hoeven wassen?
pi_157208123
Nou zeg.. Ook fijn dat er nog steeds niks bekend is over de kolfruimte.

Hopelijk is t geen spruw Ludann.

Hier is de bv bijna afgelopen. (was ook mijn intentie) gisteravond niet gekolfd. Vanmorgen wel.. Als dit lukt zit ik nog maar op 1x kolven.

Ene kant vind ik het jammer, andere kant is t prima zo. Ik heb toch n aabtal weken bv gegeven.

Hier is trouwens maar 1 lk in de buurt! Due voor geen meter bereikbaar is. Dan bel je haar smorgens, belt ze savonds n keer terug. Mail je haar.. Krijg je gewoon geen reactie.
pi_157208189
Ik moest max 8 ml op een dag aan nystatine geven. Wat een verschil! Walgelijk spul inderdaad. Ik deed het op een steriel gaasje. Die deed ik om een uitgekookte speen en dan laten sabbelen. M. vond het wel lekker geloof ik! (Alleen is haar tong nu weer wittig dus vraag me af of het weer terug is. Ik heb wel de hele kuur afgemaakt -O- )
pi_157208489
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:45 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor het advies! Als ik jullie toch niet had. O+

Mineola: aan de ene kant zou spruw erg rot zijn (vooral omdat ik dan mijn hele vriezervoorraad moet pasteuriseren) maar aan de andere kant, als het wel spruw is dan heb ik in ieder geval iets om die pijn aan te pakken. En misschien dat ik dan wat minder borstontstekingen krijg (de 4e komt nu op, heel fijn) en mijn melkproductie wat stabieler is. Geen idee of dat allemaal aan spruw kan liggen, maar ja, wie weet ook wel. Wat fijn dat de gevoeligheid bij jou afneemt!

Ik heb miconazol en nystatine inderdaad. Wat een goede tip van dat wattenstaafje/vinger. Want die 1 ml zou ze dan 2 minuten mee moeten ''spoelen'' in haar mond volgens de gebruiksaanwijzing. Ja, dat gaat hem worden. :')

Haar speen heb ik uitgekookt en dat kan ik elke dag wel een paar keer doen. Is dat voldoende denken jullie of toch de nystatine erop smeren? Oh en ik moet alles op 60 graden wassen, maar de droger wordt ook heet. Zou ik alles wat in de droger is geweest dan niet opnieuw hoeven wassen?
Wij gaven op mijn werk iemand met sondevoeding ook wel eens koffie. Dat deden we op een wattenbolletje en dan in zoiets:

Hij zoog de koffie dan eruit. Misschien kan dat ook met de nystatine?
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:11:56 #297
409579 LuDann
All the way
pi_157208986
Oh das wel een verschil met de 4 ml die ons voorgeschreven is kazy. Goede tip van die speen, dat kan ik wel proberen. Weet alleen niet of het dan wel goed bij haar wangen komt? Ik hoop dat het niet terug is bij jullie!

Bedankt voor de tip MC, zal ik onthouden voor als andere dingen niet werken.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:03:01 #298
409579 LuDann
All the way
pi_157209904
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:26 schreef kazy het volgende:
Ik moest max 8 ml op een dag aan nystatine geven. Wat een verschil! Walgelijk spul inderdaad. Ik deed het op een steriel gaasje. Die deed ik om een uitgekookte speen en dan laten sabbelen. M. vond het wel lekker geloof ik! (Alleen is haar tong nu weer wittig dus vraag me af of het weer terug is. Ik heb wel de hele kuur afgemaakt -O- )
Ik heb het even geproefd en het is niet raar dat onze baby's het lekker vinden. Het is mierzoet. :') Tintelt ook een beetje in je mond.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:07:18 #299
409579 LuDann
All the way
pi_157223388
De pijn is zo verminderd, ik weet niet wat me overkomt. :o Wat een opluchting!

Dus tóch spruw. Jammer dat ik dit niet 2 maanden eerder geprobeerd heb. :') Ik heb me wat makkelijk laten overtuigen door zowel de LK van het ziekenhuis, de KA en de verpleegsters in het ziekenhuis. Die zeiden allemaal dat het geen spruw kon zijn, want Wolk heeft nergens last van en mijn tepels zien er prima uit.

Nja, goed. Beter laat dan nooit. :+ Hoe zit dat met pasteuriseren van melk? Weet iemand dat toevallig, kan ik mijn hele voorraad in 1 keer pasteuriseren en dan weer invriezen?
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:17:59 #300
409579 LuDann
All the way
pi_157225751
Ik had natuurlijk ook eerst even zelf rond kunnen kijken online voor het hier meteen te vragen. :P Heb het gevonden, kan wel. Hele zwiep staan nu in de koelkast te ontdooien en morgen gaan we het flash-heaten en weer invriezen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:18:37 #301
409579 LuDann
All the way
pi_157225764
Deze dicht, dan kan het in het volgende topic ook eens over iets anders gaan dan over mij. :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')