abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 21:05:34 #76
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160844040
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb hier een aantal personen in begraafaktes in Zwartsluis die zijn 'doorgeluijt', ik neem dat dit doorgelegd betekend, dat ze dus verplaatst zijn?

Dat hier dus Roelof Krikken is overleden en zijn vrouw Geertruij Kikke is verplaatst? Of is zijn vrouw hier overleden.

e8ce1cd778d89e650b3e0e4cee18f809.png

Er is er nog een:
18-04-1755 Burgem. H. Kikke NKerk No 22 mede doorgeluijt

Edit: Ik lees bij andere graven (zie transcriptie) dat het met de diepte te maken heeft, verplaatst in diepte dus?

[ Bericht 11% gewijzigd door Dagoduck op 21-03-2016 21:59:32 ]
tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! - QotSA || Den Helder || AZ
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 01:25:18 #77
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160878563
Wat staat hier?

3446c5225c2fc9a5889030a91355570f.png

Is een patroniem.

Edit: Cornelisz?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dagoduck op 23-03-2016 01:36:09 ]
tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! - QotSA || Den Helder || AZ
pi_160879164
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:25 schreef Dagoduck het volgende:
Wat staat hier?

[ afbeelding ]

Is een patroniem.

Edit: Cornelisz?
Lijkt er wel op. Vader weet je nog niet?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 09:53:23 #79
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160880738
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 06:33 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Lijkt er wel op. Vader weet je nog niet?
Nope, dit is van de trouwakte uit 1695 in Beverwijk. Het gaat om Gerrit Cornelisz Rowan (Rouaan?) en Maretje Huiberts van Rossum. In Beverwijk missen de dopen tussen 1691 en 1698 dus de doop van hun dochter Neeltjes Gerrits Rowaan is niet te vinden, van haar man ook niet trouwens :(

Ik heb ook al naar dopen gezocht in Beverwijk van Gerrit Rowan en Maretje Huiberts van Rossum maar die kon ik niet vinden in Beverwijk. Ik zal de lidmaten nog een doorspitten.

Edit, lidmaten missen ook van 1691-1698 ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door Dagoduck op 23-03-2016 09:58:27 ]
pi_160881513
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nope, dit is van de trouwakte uit 1695 in Beverwijk. Het gaat om Gerrit Cornelisz Rowan (Rouaan?) en Maretje Huiberts van Rossum. In Beverwijk missen de dopen tussen 1691 en 1698 dus de doop van hun dochter Neeltjes Gerrits Rowaan is niet te vinden, van haar man ook niet trouwens :(

Ik heb ook al naar dopen gezocht in Beverwijk van Gerrit Rowan en Maretje Huiberts van Rossum maar die kon ik niet vinden in Beverwijk. Ik zal de lidmaten nog een doorspitten.

Edit, lidmaten missen ook van 1691-1698 ;(
Gezien de naam Van Rossum heb ik even in mijn database gekeken. Maar helaas, het betreft waarschijnlijk een andere familie dan het nageslacht van Jan Adriaansz. van Rossum (overleden 1591 te Buren)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 13:02:07 #81
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160884416
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Gezien de naam Van Rossum heb ik even in mijn database gekeken. Maar helaas, het betreft waarschijnlijk een andere familie dan het nageslacht van Jan Adriaansz. van Rossum (overleden 1591 te Buren)
Ik kan ook verder niets over haar vinden, volgens mij kwam ik nog een broer tegen die ook daar trouwt, maar dat is 't wel.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 16:38:11 #82
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160888557
Deze van Lidth de Jeude is wel ver van huis in Enkhuizen, of niet Tara?

ec9b0e68dde9e9b4f2c09c80af7acce8.png
pi_160891330
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:38 schreef Dagoduck het volgende:
Deze van Lidth de Jeude is wel ver van huis in Enkhuizen, of niet Tara?

[ afbeelding ]
Ja absoluut, ze is geboren en gestorven in Tiel
Vincent Boesses kwam uit Amersfoort en is overleden in Haarlem, ze huwden in Kerk-Avezaath, vlakbij Tiel
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_160906074
https://en.wikipedia.org/wiki/Pieter_van_Reede_van_Oudtshoorn

Klopt het dat Vincent Boesses een schoonbroer Pieter van Reede van Oudtshoorn had ?
pi_160906622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pieter_van_Reede_van_Oudtshoorn

Klopt het dat Vincent Boesses een schoonbroer Pieter van Reede van Oudtshoorn had ?
Geen idee, het zou kunnen.
Vincent Boesses is gedoopt 20 maart 1718 te Amersfoort als zoon van Adriaan Boesses en Mechteld de Knuyt

edit-
even opgezocht. Jup, Sophia Catharina Boesses is geb. 31 jan 1720 te Bergen op Zoom als dochter van Adriaan Boesses en Mechteld de Knuijt
pi_160907251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Geen idee, het zou kunnen.
Vincent Boesses is gedoopt 20 maart 1718 te Amersfoort als zoon van Adriaan Boesses en Mechteld de Knuyt

edit-
even opgezocht. Jup, Sophia Catharina Boesses is geb. 31 jan 1720 te Bergen op Zoom als dochter van Adriaan Boesses en Mechteld de Knuijt
ok klopt dus
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 02:25:37 #87
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160951980
Hier komen mijn voorouders vandaan van nu t/m generatie 7 (ca. 1800)

BFdVX7u.png
pi_160953839
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 02:25 schreef Dagoduck het volgende:

[ afbeelding ]
Alleen geboorteplaatsen? (en waarmee gemaakt?)
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 11:37:07 #89
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160954973
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Alleen geboorteplaatsen? (en waarmee gemaakt?)
Ja, alleen geboorteplaatsen. Al mis ik er t/m generatie 7 nog een klein tiental omdat ik nog niet alles heb uitgezocht (ben laatst opnieuw begonnnen met mijn kwartierstaat, ivm bronvermelding etc).

Gemaakt met Google Maps en dan linksboven in het menu naar 'my maps'. Ik ga eens kijken of ik mijn vaders en moeders kant in een verschillende laag met verschillende kleur kan stoppen.
pi_160955106
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 02:25 schreef Dagoduck het volgende:

[ afbeelding ]
Tof gedaan zeg! ^O^

Die tip over Google Maps ga ik even opslaan. Leuk om het zo in kaart te brengen.
pi_160958825
Dank je voor de tip. Ik heb hem ook gemaakt. Voorouders van mijn kinderen, tot generatie 8:
voorouders.jpg
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 00:16:00 #92
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_161014825
1a49a70de69af5f42ab69bfd84e37d32.png

:D
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 12:31:19 #93
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_161140938
Wat staat hier?

79187c427f9e29efc9285c8d955e32d8.png

Het is een leeftijd denk ik, net als octogenarian/septuagenarian
pi_161801804
Hallo allemaal.
Zelf ben ik al enkele jaren bezig met onze stamboom, niet de makkelijk aangezien onze naam zo veel voorkomt dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Tot dusver ben ik tot 1570 kunnen komen en weet ik de grote lijnen.
Maar daar houdt het een beetje mee op.

Speuren naar informatie is niet makkelijk.
Maar dankzij familysearch kon ik de huwelijken en geboortes van mijn voorouders bevestigen.
Ik zoek nu nog huwelijken van broers en zussen van mijn voorouders.
De volgende sites heb ik al nageplozen
Allelimburgers.nl
Wiewaswie.nl
Familysearch.org
Vanmierlo.net
Genealogieonline.nl (daar staat al een stamboom van mij maar deze klopt niet).
Hebben jullie nog suggesties van sites die men kan gebruiken?
pi_161804938
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:03 schreef Luuntje het volgende:
Hallo allemaal.
Zelf ben ik al enkele jaren bezig met onze stamboom, niet de makkelijk aangezien onze naam zo veel voorkomt dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Tot dusver ben ik tot 1570 kunnen komen en weet ik de grote lijnen.
Maar daar houdt het een beetje mee op.

Speuren naar informatie is niet makkelijk.
Maar dankzij familysearch kon ik de huwelijken en geboortes van mijn voorouders bevestigen.
Ik zoek nu nog huwelijken van broers en zussen van mijn voorouders.
De volgende sites heb ik al nageplozen
Allelimburgers.nl
Wiewaswie.nl
Familysearch.org
Vanmierlo.net
Genealogieonline.nl (daar staat al een stamboom van mij maar deze klopt niet).
Hebben jullie nog suggesties van sites die men kan gebruiken?
Welke regio's onderzoek je?
zoekakten.nl is sowieso erg handig
pi_161805131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Welke regio's onderzoek je?
zoekakten.nl is sowieso erg handig
Regio Limburg.
Zoekakten.nl helpt me niet echt verder, dat is namelijk een verbinding naar familysearch.
Ik zoek voornamelijk van Valkenburg, Berg en Terblijt, Geulle en Bunde.
Helaas zijn er heel wat foutjes in de stambomen die al online staan.
Dus dat moet ik eerst ook nog ontwarren.
Het gaat om de stamboom van Balthasar Lemmens die ca. 1570 geboren is in Valkenburg en rond 1590-1595 huwt met Joanna Nn.

Ben ook al naar het RHCL in Maastricht geweest, maar ook daar komen we niet echt verder dan de hoofdlijnen.
pi_161805169
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:01 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Regio Limburg.
Zoekakten.nl helpt me niet echt verder, dat is namelijk een verbinding naar familysearch.
Het gaat om de stamboom van Balthasar Lemmens die ca. 1570 geboren is in Valkenburg en rond 1590-1595 huwt met Joanna Nn.

Ben ook al naar het RHCL in Maastricht geweest, maar ook daar komen we niet echt verder dan de hoofdlijnen.
Helaas, van Limburg weet ik zeer weinig. Ik heb geen voorouders in die gebieden.
Zoekakten is inderdaad voornamelijk een voorportaal van FamilySearch, maar maakt naar mijn inziens het zoeken binnen FamilySearch wel enorm veel makkelijker.
pi_161805371
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:01 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Regio Limburg.

allelimburgers.nl ken je al ?

http://allelimburgers.nl/(...)ltisearch_fd20=21,22
pi_161805571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

allelimburgers.nl ken je al ?

http://allelimburgers.nl/(...)ltisearch_fd20=21,22
Ja.
Daar heb ik 99% van de grote lijnen van mijn stamboom op gevonden.

Het gaat om de broers en zussen van de verdere nazaten.
Bijvoorbeeld: Joannes Lemmens (03-10-1649) huwt met Gertrudis Stassen. Krijgen vermoedelijk 7 kinderen.
Hun oudste, Balthasar, vind ik wel met een huwelijksaangifte. Maar zijn broers en zussen niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Luuntje op 29-04-2016 19:29:06 ]
pi_161806400
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:24 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Ja.
Daar heb ik 99% van de grote lijnen van mijn stamboom op gevonden.

Het gaat om de broers en zussen van de verdere nazaten.
Bijvoorbeeld: Joannes Lemmens (03-10-1649) huwt met Gertrudis Stassen. Krijgen vermoedelijk 7 kinderen.
Hun oudste, Balthasar, vind ik wel met een huwelijksaangifte. Maar zijn broers en zussen niet.
Kindersterfte kwam veelvuldig voor. Begraafaktes staan vaak op naam van vader bij kinderen en zijn vaak incompleet.
Grote kans dat de andere 6 kinderen de huwbare leeftijd niet hebben bereikt
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')