abonnement Unibet Coolblue
pi_156724480
Duiveltje: MINI John Cooper Works (video + volledig artikel + fotogalerij)



MINI. Born in the Netherlands. Net als wij. Toch zijn wij niet mini. In tegendeel zelfs! En wat te denken van onze blonde haren en blauwe ogen? Hollandse degelijkheid wil ik bijna zeggen 😉 In schril contrast met het rood/groene duiveltje in John Cooper Works trim die schittert in deze zomerse rijtest. Deze (voorlopig) snelste MINI schreeuwt om aandacht en is ook nog eens getooid met de cijfers 666. Weet dit duiveltje ons te verleiden?

Love at first drive?
Yes! Dit duiveltje heeft ons beide weten te verleiden. Het is een bloedsnel scheurijzer in een ontzettend gave verpakking. De merkbeleving is erg sterk en wat ons betreft ook meer dan marketing geneuzel. Combineer deze facetten met de superieure Duitse techniek en je hebt een ijzersterk totaalpakket. Toegegeven, daar betaal je wel de hoofdprijs voor. Sowieso hopen we nog op een MINI variant die iets meer hardcore is, want deze JCW is voor puristen waarschijnlijk nog veel te prettig en toegankelijk 😉



We love
• Powerrrr!
• Afwerking
• Looks

We hate
• Prijs..
• Positie bediening multimediasysteem

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 5% gewijzigd door Anne op 10-10-2015 10:09:46 ]
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:57:14 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156724516
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

MINI. Born in the Netherlands.
Leuke woordspeling.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156724529
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Leuke woordspeling.
De marketing afdeling van MINI Nederland weet wel waar ze mee bezig zijn ja :P
pi_156724592
Tvp voor bij de koffie straks Al's ik nucjter ben :+
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_156724597
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:04 schreef -AMG- het volgende:
Tvp voor bij de koffie straks Al's ik nucjter ben :+
Haha, you're welcome ;) Slaap lekker!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:08:54 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156724644
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Leuke woordspeling.
Mini gebruikt dat al een tijdje ;)
http://www.mini.nl/mini/born-in-born/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_156724773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mini gebruikt dat al een tijdje ;)
http://www.mini.nl/mini/born-in-born/
Klopt! Daarom hebben wij het ook gebruikt ;)

  zaterdag 10 oktober 2015 @ 02:04:03 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_156725088
Leuk ^O^
Gaaf karretje, alleen dat brommen bij het schakelen vind ik een beetje raar en kunstmatig. Maar dat schijnt tegenwoordig helemaal tof te zijn, je ziet het bij een hoop sportieve automaten. Plofjes zijn dan wel weer leuk :P

In mijn ogen hebben jullie gelijk wat de bak betreft: in zo'n auto hoort een handbak thuis. Sure, een moderne DC-automaat is sneller en preciezer, maar het biedt imo niet de betrokkenheid en fun van een ouderwetse pook. En dat is nu juist waar auto's als deze JCW voor gemaakt worden.
pi_156725156
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 02:04 schreef Mano_ het volgende:
Leuk ^O^
Gaaf karretje, alleen dat brommen bij het schakelen vind ik een beetje raar en kunstmatig. Maar dat schijnt tegenwoordig helemaal tof te zijn, je ziet het bij een hoop sportieve automaten. Plofjes zijn dan wel weer leuk :P

In mijn ogen hebben jullie gelijk wat de bak betreft: in zo'n auto hoort een handbak thuis. Sure, een moderne DC-automaat is sneller en preciezer, maar het biedt imo niet de betrokkenheid en fun van een ouderwetse pook. En dat is nu juist waar auto's als deze JCW voor gemaakt worden.
Zeker een leuke bak! Kunstmatig geluid kom je helaas vaker tegen. Het is inderdaad wat de markt op dit moment wilt. Tijdens het rijden klinkt het gewoon leuk, je moet er niet aan gaan denken dat het nep is ;)

Ik geloof dat dit nog een conventionele automaat is. Hij is in een rechte lijn sneller dan een handbak en volgt ook echt je bevelen op. Dus hij zal niet opeens opschakelen als je in de toerenbegrenser zit (in manual mode). Maar een handbak voelt uiteraard altijd sportiever en zou inderdaad mijn voorkeur hebben in een auto als deze.
pi_156727452
Leuke review.

Mini cooper is niet helemaal mijn auto maar zo'n sportieve uitstraling is zeker mooi om te zien.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:19:46 #11
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156727832
Lelijk...maar pocket rocket.

Erg leuk om mee te rijden
pi_156728165
Ik heb een paar jaar gelden een oudere JCW gehad. Erg leuk speelgoed. In die serie nog de lekkere ploffen en roffel uit de uitlaat bij gas los. Technisch was dat wel een drama trouwens. Zelfs met pas 50.000 op de teller.

Ik vind dit nieuwe model echt niet mooi trouwens. Die voorkant klopt niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2015 11:40:00 ]
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:30:19 #13
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156729139
Mooie auto, voorkant is niet helemaal perfect maar de achterkant en wielen zijn tov de generatie hiervoor enorm verbeterd. Die debiel grote spoiler is vervangen voor een mooier model, de lelijk 4 spaaks voor 5 spaaks ^O^
Toch houd ik ook niet van dat gepruttel waneer die schakeld.. Net alsof die een scheet laat iedere keer wanneer die overschakeld :')
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156729194
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:55 schreef -AMG- het volgende:
Leuke review.

Mini cooper is niet helemaal mijn auto maar zo'n sportieve uitstraling is zeker mooi om te zien.
Dankjewel :) Dit is wel een erg leuke uitvoering om te zien, maar zoooo prijzig :'(

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 11:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Lelijk...maar pocket rocket.

Erg leuk om mee te rijden
Vooral de voorbumper valt niet bij iedereen in de smaak heb ik al gemerkt :P Maar hij rijdt inderdaad erg leuk!

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 11:38 schreef Blue_note het volgende:
Ik heb een paar jaar gelden een oudere JCW gehad. Erg leuk speelgoed. In die serie nog de lekkere ploffen en roffel uit de uitlaat bij gas los. Technisch was dat wel een drama trouwens. Zelfs met pas 50.000 op de teller.

Ik vind dit nieuwe model echt niet mooi trouwens. Die voorkant klopt niet.
Zeker leuk speelgoed! Deze heeft die herrie ook, al dan niet kunstmatig ;) Jouwe had zeker de 1.6 nog? Heb inderdaad wel gelezen dat daar veel problemen mee waren. Die zat natuurlijk ook in Peugeot/Citroën. Hopelijk doet de nieuwe 2.0 het beter! De mindere versies (One (D) en Cooper (D) ) hebben nu 3-cilinders. Bij de introductie mocht ik de Cooper en Cooper D rijden en was blij verrast!
pi_156729217
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 12:30 schreef -Richard- het volgende:
Mooie auto, voorkant is niet helemaal perfect maar de achterkant en wielen zijn tov de generatie hiervoor enorm verbeterd. Die debiel grote spoiler is vervangen voor een mooier model, de lelijk 4 spaaks voor 5 spaaks ^O^
Toch houd ik ook niet van dat gepruttel waneer die schakeld.. Net alsof die een scheet laat iedere keer wanneer die overschakeld :')
Over de voorkant horen we inderdaad meer klachten! Maar in deze wat minder opvallende kleur (op het dak en de details na :'( ) valt het niet zo op dat de voorbumper huge is.
Haha ja die geluidjes.. Ach, tijdens het rijden is het wel leuk hoor! En in de normale stand is het helemaal niet of een stuk minder in ieder geval.
pi_156731427
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 12:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dankjewel :) Dit is wel een erg leuke uitvoering om te zien, maar zoooo prijzig :'(

[..]

Vooral de voorbumper valt niet bij iedereen in de smaak heb ik al gemerkt :P Maar hij rijdt inderdaad erg leuk!

[..]

Zeker leuk speelgoed! Deze heeft die herrie ook, al dan niet kunstmatig ;) Jouwe had zeker de 1.6 nog? Heb inderdaad wel gelezen dat daar veel problemen mee waren. Die zat natuurlijk ook in Peugeot/Citroën. Hopelijk doet de nieuwe 2.0 het beter! De mindere versies (One (D) en Cooper (D) ) hebben nu 3-cilinders. Bij de introductie mocht ik de Cooper en Cooper D rijden en was blij verrast!
Klopt, en met supercharger ipv een turbo. Drama!
pi_156731559
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:37 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Klopt, en met supercharger ipv een turbo. Drama!
Zonde van zo een gave wagen!
pi_156760218
Leuk filmpje weer, heren. Jullie doen (bijna) niet onder voor bijvoorbeeld een AutoWereld-review.

Deze wagen was wel een leuke opvolger geweest voor mijn Seat Ibiza Cupra 8-) (en stiekem heb ik ook wel rondgekeken voor een Mini, niet specifiek deze). Jammer dat ik de centen er niet voor heb.
pi_156760420
Ik snap niet wat er zo tof is aan een mini. 1x in gereden, reed kut. Teller in de console. ..klote. gaspedaal. ..ruk....

Verder vind ik het een overpriced hipsterauto voor ambitieuze marketingwijfjes. Nee, zelfs zo'n pittige uitvoering vind ik niets. Wel leuke review trouwens.
Whatever...
pi_156760671
Smaken verschillen :P.

Ik houd van auto's die een beetje als een kart rijden en aanvoelen.
Anderen houden weer van veel comfort, wat ik trouwens ook kan snappen. Zeker als je veel rijdt en ver moet.
pi_156761026
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:56 schreef Anne het volgende:
Smaken verschillen :P.

Ik houd van auto's die een beetje als een kart rijden en aanvoelen.
Anderen houden weer van veel comfort, wat ik trouwens ook kan snappen. Zeker als je veel rijdt en ver moet.
Inderdaad een kart. Oncomfortabel enzo.... Doe mij maar een luxe station met maar 150 pk en leren ekleding
Whatever...
pi_156828211
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:41 schreef Anne het volgende:
Leuk filmpje weer, heren. Jullie doen (bijna) niet onder voor bijvoorbeeld een AutoWereld-review.

Deze wagen was wel een leuke opvolger geweest voor mijn Seat Ibiza Cupra 8-) (en stiekem heb ik ook wel rondgekeken voor een Mini, niet specifiek deze). Jammer dat ik de centen er niet voor heb.
Dankjewel voor het compliment Anne!
Seat Ibiza Cupra is toch ook erg leuk :) Maar inderdaad, een MINI is en blijft duur, schrijven erg weinig af. Misschien de volgende keer de Fiesta ST? Die is ook errrrrg goed!

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:48 schreef Spanky78 het volgende:
Ik snap niet wat er zo tof is aan een mini. 1x in gereden, reed kut. Teller in de console. ..klote. gaspedaal. ..ruk....

Verder vind ik het een overpriced hipsterauto voor ambitieuze marketingwijfjes. Nee, zelfs zo'n pittige uitvoering vind ik niets. Wel leuke review trouwens.
Dankjewel voor je compliment :)
Ze doen toch wel iets goed, want ze verkopen behoorlijk goed en de afschrijving is MINImaal :P Maar zeker de JCW is erg hard geveerd ja, dat kan irritant zijn. Zelf heb ik er niet heel veel last van, maar ik rijd er natuurlijk maar een paar dagen mee. Het rechtopstaande pedaal vind ik juist wel fijn, dat komt van de BMW's en uiteindelijk weer uit de racerij, waar meestal alle 3 de pedalen rechtop staan. Bij de huidige versie zit de teller weer gewoon voor je neus (gelukkig).

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Inderdaad een kart. Oncomfortabel enzo.... Doe mij maar een luxe station met maar 150 pk en leren ekleding
Voor mij uiteindelijk ook, want ik rijd een oude luxe station met lederen bekleding. Alleen dan wel met een V8 8-)
pi_156829403
Erg gaaf ding! Maar de prijs daar word ik niet echt blij van zeker niet als je je bedenkt dat de meesten mensen toch een Mini als auto voor erbij hebben.
pi_156829484
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:52 schreef Rettilpsemit het volgende:
Erg gaaf ding! Maar de prijs daar word ik niet echt blij van zeker niet als je je bedenkt dat de meesten mensen toch een Mini als auto voor erbij hebben.
Jep, voor dat geld kun je een behoorlijk aangeklede 3-serie nemen of de nieuwe Renault Espace bijvoorbeeld :9
pi_156829622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Jep, voor dat geld kun je een behoorlijk aangeklede 3-serie nemen of de nieuwe Renault Espace bijvoorbeeld :9
Of als je in de zelfde categorie van snelle fun auto's blijft, een Megane RS met alles er op en er aan of een Golf GTI. Mini maakt het zichzelf in ieder geval wel erg moeilijk met z'n prijs. Maar aan de andere kant moet ik wel zeggen dat z'n Mini wel iets heeft, het heeft wat meer 'karakter' dan de meeste concurrenten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')